Šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes. Turpinot lietot šo vietni, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. Uzzināt vairāk.
Teksta versija
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
uz sākumu
Izvērstā meklēšana
Autorizēties savā kontā

Kādēļ autorizēties vai reģistrēties?
 
Attēlotā redakcija
Rīgas domes saistošie noteikumi Nr.77

Rīgā 2013.gada 26.novembrī (prot. Nr.15, 14.§)
Par reklāmu, izkārtņu un citu informatīvo materiālu izvietošanas un afišu stabu un stendu izmantošanas kārtību Rīgā
Izdoti saskaņā ar likuma "Par pašvaldībām" 43.panta pirmās daļas 7.punktu,
Reklāmas likuma 7.panta trešo daļu, Priekšvēlēšanu aģitācijas likuma 22.1 panta otro daļu un
Ministru kabineta 2012.gada 30.oktobra noteikumu Nr.732 "Kārtība, kādā
saņemama atļauja reklāmas izvietošanai publiskās vietās vai vietās,
kas vērstas pret publisku vietu
" 28. un 45.punktu
(Grozīts ar Rīgas domes 30.08.2016. saistošajiem noteikumiem Nr. 215)
I. Vispārīgie jautājumi

1. Saistošie noteikumi nosaka reklāmu, reklāmas objektu, izkārtņu, priekšvēlēšanas aģitācijas materiālu un citu informatīvo materiālu (turpmāk – Reklāma) izvietošanas kārtību, izvietošanas ierobežojumus, afišu stabu un stendu izmantošanas kārtību, kā arī kārtību, kādā veicama Reklāmas izvietošanas uzraudzība un kontrole.

(Grozīts ar Rīgas domes 30.08.2016. saistošajiem noteikumiem Nr. 215)

2. Saistošajos noteikumos ir lietoti šādi termini:

2.1. afiša – paziņojums vai reklāmas plakāts par pasākumiem (koncertiem, izrādēm, izstādēm, lekcijām, svētku pasākumiem u.tml.) ar norādītu pasākuma norises vietu un laiku;

2.2. pašreklāma – reklāma uz tīkla reklāmas objekta, kas informē par iespēju izvietot reklāmu konkrētajā vietā.

(Grozīts ar Rīgas domes 30.08.2016. saistošajiem noteikumiem Nr. 215)

3. Šo saistošo noteikumu mērķis ir veidot harmoniski attīstītu pilsētvidi, nosakot Reklāmas izvietošanu, afišu stabu un stendu izmatošanas kārtību un ekspluatācijas prasības publiskās vietās Rīgas pilsētas administratīvajā teritorijā, kā arī vietās, kas vērstas pret publisku vietu.

4. Tiesības izvietot Reklāmu ir visām personām, kas Ministru kabineta noteiktajā kārtībā Rīgas pilsētas būvvaldē (turpmāk – Būvvalde) saņēmušas atļauju Reklāmas izvietošanai, kā arī samaksājušas pašvaldības nodevu par Reklāmas izvietošanu publiskās vietās vai vietās, kas vērstas pret publisku vietu (turpmāk – pašvaldības nodeva). Patvaļīga Reklāmas izvietošana un patvaļīga Reklāmas grafiskā dizaina maiņa ir aizliegta.

(Grozīts ar Rīgas domes 07.07.2015. saistošajiem noteikumiem Nr.158)

4.1 Par grafiskā dizaina maiņu netiek uzskatīta kultūras iestāžu repertuāra maiņa, ja objekts atrodas uz kultūras iestādes ēkas fasādes un reklāmas objektam, uz kura tiek izvietota šī informācija, ir saņemta reklāmas objekta izvietošanas atļauja.

(Rīgas domes 30.08.2016. saistošo noteikumu Nr. 215 redakcijā)

5. Aizliegts izvietot Reklāmu, kas nav realizēta atbilstoši Reklāmas izvietošanas atļaujai pievienotajai, Būvvaldē saskaņotajai skicei vai fotomontāžai, kā arī Reklāmu, kurā nav izpildīti Reklāmas izvietošanas atļaujā norādītie nosacījumi.

6. Aizliegta mehāniski vai korozijas bojātas, notraipītas, krāsojuma detaļu vai izgaismojuma defektus saturošas Reklāmas eksponēšana.

(Grozīts ar Rīgas domes 30.08.2016. saistošajiem noteikumiem Nr. 215)

7. Izvietojot jebkāda veida un formas Reklāmu:

7.1. jānodrošina Rīgas pilsētai raksturīgās arhitektūras un vides saglabāšana;

7.2. jāsaglabā konkrētās pilsētvides zonas apbūves raksturs un mērogs saskaņā ar teritorijas plānojumu, lokālplānojumu, detālplānojumu (ja tāds ir nepieciešams) un teritorijas izmantošanas un apbūves noteikumiem;

7.3. valsts aizsargājama kultūras pieminekļa teritorijā jānodrošina, lai tās izvietojums un veids netraucē valsts aizsargājama kultūras pieminekļa vizuālo uztveri, neizjauc kultūrvēsturiskās vides tēlu, kā arī vērtību kopuma radīto noskaņu;

7.4. valsts aizsargājama kultūras pieminekļa aizsardzības zonā jānodrošina, lai tās izvietojums un veids netraucē valsts aizsargājama kultūras pieminekļa vizuālo uztveri un nemazina tā kultūrvēsturisko vērtību.

8. Uz reklāmas objekta (izņemot izkārtnes) izvieto bez īpašām optiskām palīgierīcēm saskatāmu marķējumu ar informāciju par tā īpašnieku (juridiskās personas nosaukums (firma) vai fiziskas personas uzvārds, tālruņa numurs).

9. Izvietojot Reklāmu, kas atbrīvota no pašvaldības nodevas, Rīgas pilsētas administratīvajā teritorijā, ziņas par pasākumu sponsoriem un atbalstītājiem (logotipi, komersantu firmas, juridisku personu nosaukumi, preču zīmes) nedrīkst aizņemt vairāk par 20% no kopējās vizuālās informācijas platības un tās jāizvieto norobežotā laukumā plakāta malā.

10. Aizliegts:

10.1. Reklāmu stiprināt pie kokiem;

10.2. uzkrāsot, uzlīmēt, gravēt, izklāt Reklāmu uz ceļa seguma (izņemot tirdzniecības centru un universālveikalu teritorijas ārpus Rīgas vēsturiskā centra);

10.3. izmantot Reklāmu ar skaņas efektiem;

10.4. izmantot Reklāmā gaismas iekārtas ar bākuguņu veida efektu;

10.5. bez speciāli izgatavotām nesošajām konstrukcijām izvietot (apsiet, aplīmēt u.tml.) Reklāmu ap apgaismes, elektropiegādes un citiem stabiem un balstiem;

10.6. azartspēļu organizēšanas vietā vai izklaides un pasākumu norises vietās, kurās notiek intīma rakstura izklaides, Reklāmā izmantot gaismas specefektus (piemēram, mirgojošās gaismas, gaismas vadus) un digitālos ekrānus.

(Grozīts ar Rīgas domes 07.07.2015. saistošajiem noteikumiem Nr.158)

11. Aizliegts izvietot Reklāmu uz tiltiem pār Daugavu, tajā skaitā kādreizējā Dzelzs tilta balstiem, un Pilsētas kanālu (uz to konstrukcijām, balstiem, apgaismes stabiem, tramvaju un trolejbusu gaisa līniju balstiem, kā arī uz tiem projektēt speciālas konstrukcijas reklāmas objektu uzstādīšanai) posmos, kas projicējas pret ūdeni.

12. Aizliegts uzstādīt Reklāmu uz ūdens, arī izmantojot dažādus peldlīdzekļus (pontonus, plostus, kuģus, laivas u.tml.) un reklāmas izvietošanas palīglīdzekļus. Aizliegums neattiecas uz tūrisma un maršruta kuģiem un publiska pasākuma Reklāmu, ja tas norisinās uz ūdens.

13. Aizliegts izvietot saldināto dzērienu (izņemot sulu un nektāru), enerģijas dzērienu un čipsu (skraukšķīgu, plānās šķēlēs ceptu kartupeļu) Reklāmu 50 m rādiusā ap izglītības iestāžu (izņemot augstskolu un koledžu) ēkām un būvēm.

14. Reklāmas devējs, bet, ja tāda nav vai tāds nav atrodams, tad zemesgabala vai būves, uz kuras izvietota Reklāma, īpašnieks vai tiesiskais valdītājs veic Reklāmas (izņemot izkārtnes) demontāžu, sakārtojot Reklāmas izvietošanas vietu (tajā skaitā veicot konstrukciju un pamatu demontāžu un fasādes krāsojuma atjaunošanu), ja beidzies Reklāmas izvietošanas atļaujas termiņš.

(Rīgas domes 07.07.2015. saistošo noteikumu Nr. 158 redakcijā, kas grozīta ar Rīgas domes 30.08.2016. saistošajiem noteikumiem Nr. 215)

15. Reklāmas devējs, bet, ja tāda nav vai tāds nav atrodams, tad zemesgabala vai būves, uz kuras izvietota izkārtne, īpašnieks vai tiesiskais valdītājs veic izkārtnes demontāžu pēc saimnieciskās darbības veikšanas beigām, sakārtojot izkārtnes izvietošanas vietu (tajā skaitā veicot konstrukciju un pamatu demontāžu un fasādes krāsojuma atjaunošanu).

(Rīgas domes 07.07.2015. saistošo noteikumu Nr. 158 redakcijā, kas grozīta ar Rīgas domes 30.08.2016. saistošajiem noteikumiem Nr. 215)

II. Reklāmas bez piesaistes zemei izvietošanas nosacījumi

16. Aizliegts:

16.1. izvietot uz ēkām Reklāmu, kas pārveido ēkas siluetu vai traucē kultūrvēsturisku vērtību uztveri;

16.2. aizsegt ar Reklāmu arhitektoniskas detaļas (logus, dzegas, fasādes dekorus u.c.);

16.3. izvietot Reklāmu uz erkeriem, balkoniem, lodžijām, ja tajos nav speciāli paredzēta vieta Reklāmas izvietošanai;

16.4. izvietot Reklāmu uz patvaļīgi uzbūvētām būvēm;

16.5. izvietot Reklāmu uz būves, ja Reklāmā norādītā saimnieciskā darbība neatbilst būves vai telpu grupas, kurā tiek veikta saimnieciskā darbība, lietošanas veidam;

16.6. izvietot Reklāmu uz sieta vai dekoratīvā pārsega, ja siets vai dekoratīvais pārsegs pilnībā nenosedz ēkas attiecīgās fasādes laukumu;

16.7. izvietot Reklāmas objektu vai izkārtni uz ēkas fasādes, ja reklāmas izvietošanai paredzētā konkrētā fasāde vai tās daļa ir nesakoptā stāvoklī (piemēram, nodrupis dekoratīvais apmetums u.tml.), apzīmēta ar grafiti zīmējumiem vai konstatēta patvaļīga fasādes pārbūve vai atjaunošana.

(Grozīts ar Rīgas domes 07.07.2015. saistošajiem noteikumiem Nr. 158; Rīgas domes 30.08.2016. saistošajiem noteikumiem Nr. 215)

16.1 Reklāmu, kas ir saistīta ar nekustamā īpašuma, kurā izvietota Reklāma, pārdošanu, iznomāšanu vai izīrēšanu, ir atļauts izvietot uz ēkas balkona margām vai lodžijas margām, ja ēka atrodas ārpus Rīgas vēsturiskā centra un ēka nav iekļauta valsts aizsargājamo kultūras pieminekļu sarakstā. Izvietotā Reklāma nedrīkst negatīvi ietekmēt ēkas arhitektonisko veidolu un publiskās ārtelpas kvalitāti.

(Rīgas domes 15.12.2015. saistošo noteikumu Nr. 183 redakcijā)

17. Šo saistošo noteikumu 16.punktā minētie ierobežojumi neattiecas uz Rīgas cirka ēku (kadastra apzīmējums 01000050014001), akreditēto muzeju, Kultūras ministrijas un/vai Rīgas pilsētas pašvaldības padotībā esošo teātru (tajā skaitā Latvijas Nacionālās operas), koncertzāļu (tajā skaitā Rīgas Kongresu nama), izstāžu zāļu Reklāmu par to organizētiem pasākumiem, kas norisinās ēkā, pie kuras tiek izvietota Reklāma.

18. Izvietojot Reklāmu, ievēro:

18.1. ēkas proporcijas un fasādes tekstūru;

18.2. fasādes dalījumu ar logiem, durvīm, dzegām u.c. arhitektoniskiem elementiem;

18.3. iedibināto Reklāmu izvietojumu pie ēkas, veidojot vienotu kompozicionālu risinājumu.

19. Reklāmu uz sieta, kas izvietots uz ēkas fasādes vai fasādes sastatnēm, var izvietot ne ilgāk kā vienu gadu, savukārt Reklāmas izvietošanas uz ēkas fasādes dekoratīvā pārsega termiņš nedrīkst pārsniegt trīs gadus vai atļaujā par dekoratīvā pārsega izvietošanu noteikto dekoratīvā pārsega izvietošanas maksimālo termiņu. Reklāmas laukums uz sieta vai dekoratīvā pārsega nedrīkst pārsniegt 50% no pārsega vienas fasādes laukuma.

(Rīgas domes 07.07.2015. saistošo noteikumu Nr.158 redakcijā)

20. Ja Reklāma pievienota elektrosistēmai, tad elektropiegādes kabeļi nedrīkst būt redzami ēkas fasādē.

21. Ja Reklāma izvietota perpendikulāri ēkas fasādei:

21.1. aizliegts izmantot digitālos ekrānus;

21.2. maksimāli pieļaujamais Reklāmas izvirzījums no būvlaides ir 1,3 m, ja attālums no Reklāmas ārējās malas līdz brauktuvei nav mazāks par 0,7 m un netiek aizsegta ielas perspektīva;

21.3. Reklāmas apakšējā mala nedrīkst atrasties zemāk par 3 m. Zemāki izvirzījumi līdz 2,5 m atļauti, ja ietve platāka par 1,5 m, izvirzījums nav lielāks par 30 cm un ietves platums no Reklāmas ārējās malas līdz brauktuvei ir ne mazāk kā 1,5 m.

22. Izvietojot Reklāmu paralēli ēkas fasādei, audumu vai citu elastīgu materiālu (PVC audumu u.tml.) pie fasādes atļauts izmantot tikai nospriegotā veidā, izkārtnes risinājumam jābūt bez redzamiem montāžas stiprinājumiem.

23. Uz ēku stikla fasādēm:

23.1. atļauts izvietot Reklāmu, kuras laukums nepārsniedz 25% no vienas fasādes plaknes;

23.2. atļauts izvietot reklāmas objektus starpstāvu seguma līnijā atbilstoši fasādes dalījumam, veidojot kompleksu risinājumu.

24. Izvietojot Reklāmu loga, skatloga un durvju vērtņu stiklotajās daļās, aizliegts:

24.1. aizlīmēt vairāk nekā 25% no katras rūts laukuma;

24.2. noformēt logu, skatlogu un durvju vērtni ar vairāk nekā vienu informatīva materiāla papīra loksni.

(Grozīts ar Rīgas domes 07.07.2015. saistošajiem noteikumiem Nr.158)

25. Atļauts aizlīmēt logus, skatlogus un durvju vērtņu stiklotās daļas telpu remonta, renovācijas, rekonstrukcijas, restaurācijas laikā (kamēr netiek veikta komercdarbība un klientu apkalpošana) ar Reklāmu par veikalu, iestādi u.tml., kas attiecīgajās telpās tiks iekārtots pēc būvdarbu vai remonta pabeigšanas, uz periodu, kas nepārsniedz trīs mēnešus.

26. Izvietojot Reklāmu uz žoga:

26.1. atļauts aizsegt ne vairāk par 25% no caurredzama žoga vienas sekcijas laukuma;

26.2. Reklāmu atļauts izvirzīt virs žoga ne vairāk par 30% no žoga augstuma;

26.3. aizliegts izvietot Reklāmu, ja žogs ir kalts vai mākslinieciski veidots, izņemot izkārtni, kura sastāv no metāla plāksnes (līdz A3 formātam), telpiskiem burtiem vai telpiskiem logotipiem.

(Grozīts ar Rīgas domes 07.07.2015. saistošajiem noteikumiem Nr.158)

27. Pie apgaismes stabiem, satiksmes balstiem ielu sarkanajās līnijās, atsevišķos ceļa posmos atļauts uzstādīt reklāmas objektus, kas pārskatāmā ceļa posmā veido grupu no vismaz trīs identiskiem reklāmas objektiem (izņemot transparentus).

28. Reklāmai pie valsts aizsargājamo kultūras pieminekļu sarakstā esošas ēkas vai būves jābūt mākslinieciski augstvērtīgai.

29. Reklāma pie valsts aizsargājamo kultūras pieminekļu sarakstā esošas ēkas vai būves nedrīkst pazemināt pieminekļa kultūrvēsturisko vērtību.

30. Izvietojot Reklāmu Rīgas vēsturiskajā centrā un tā aizsardzības zonā, apbūves aizsardzības teritorijās un valsts nozīmes pilsētbūvniecības pieminekļu teritorijā, papildus ievēro šādus nosacījumus:

30.1. kopējais Reklāmas izvietošanas uz dekoratīvā pārsega termiņš nevar pārsniegt vienu gadu;

30.2. aizliegts izvietot Reklāmu perpendikulāri fasādei, izņemot izkārtni un Reklāmu par nekustamā īpašuma, pie kura Reklāma izvietota, pārdošanu vai iznomāšanu;

30.3. (svītrots ar Rīgas domes 15.12.2015. saistošajiem noteikumiem Nr. 183);

30.4. aizliegts izvietot transparentus, kas novilkti starp kokiem, stabiem, ēkām, būvēm un citām konstrukcijām;

30.5. aizliegts izvietot Reklāmu, kas projicējas jumtu ainavā.

(Grozīts ar Rīgas domes 07.07.2015. saistošajiem noteikumiem Nr. 158)

30.1 Uz ēkas fasādes (tajā skaitā siena, jumts) otrā stāva līmenī un augstāk atļauts izvietot telpiskus burtus bez fona pamatnes un telpiskus logotipus bez fona pamatnes, kuru augstums nepārsniedz 2 m, ja ēka:

30.11. atrodas Rīgas vēsturiskā centra daļā "Vecrīga" (turpmāk – Vecrīga);

30.12. ir iekļauta valsts aizsargājamo kultūras pieminekļu sarakstā.

(Rīgas domes 15.12.2015. saistošo noteikumu Nr. 183 redakcijā)

30.2 Ja ēka atrodas Rīgas vēsturiskajā centrā (izņemot Vecrīgu) vai tā aizsardzības zonā un nav iekļauta valsts aizsargājamo kultūras pieminekļu sarakstā, uz ēkas fasādes (tajā skaitā siena, jumts) otrā stāva līmenī un augstāk atļauts izvietot telpiskus burtus bez fona pamatnes un telpiskus logotipus bez fona pamatnes, kuru augstums nepārsniedz 6 m.

(Rīgas domes 15.12.2015. saistošo noteikumu Nr. 183 redakcijā)

31. Rīgas vēsturiskajā centrā aizliegts izvietot digitālos ekrānus uz būvēm, izņemot sabiedriskā transporta pieturvietu nojumes un kvartālu starp Marijas ielu, Satekles ielu un Elizabetes ielu.

(Rīgas domes 30.08.2016. saistošo noteikumu Nr. 215 redakcijā)

31.1 Saistošo noteikumu 30.1 un 30.2punktā minētie nosacījumi neattiecas uz Reklāmu, ko izvieto uz ēkas fasādes sienas, kurā nav logu, vai ēkas fasādes sienas daļā, kurā nav logu, ja attiecīgās fasādes daļas laukums, ko neaizņem logi un kurā var izvietot Reklāmu, ir lielāks par 30% no fasādes kopējā laukuma.

(Rīgas domes 15.12.2015. saistošo noteikumu Nr. 183 redakcijā)

32. Vecrīgā papildus ievēro šādus nosacījumus:

32.1. Reklāma nedrīkst dominēt pār apkārtējo apbūvi, kolorītu un izgaismojumu;

32.2. Reklāma nedrīkst būt veidota spilgtos toņos, ieteicams ir klusināts vai monohroms kolorīts;

32.3. Reklāmas kompozīcijai jābūt līdzsvarotai, tā nedrīkst būt agresīva un nedrīkst izmantot hipertrofētus elementus;

32.4. Reklāmai jābūt bez redzamiem montāžas stiprinājumiem;

32.5. Reklāmas izvirzījums no būvlaides nedrīkst būt lielāks par 0,9 m un nedrīkst pārsniegt ietves platumu;

32.6. aizliegta Reklāmas izvietošana pie stabiem;

32.7. aizliegta gaismas projekciju izmantošana Reklāmā.

(Grozīts ar Rīgas domes 15.12.2015. saistošajiem noteikumiem Nr. 183)

III. Reklāmas ar piesaisti zemei izvietošanas nosacījumi

33. Izvietojot Reklāmu ar piesaisti zemei, ievēro šādus nosacījumus:

33.1. tā nedrīkst aizsegt skatu uz pilsētas panorāmu, pieminekļiem, valsts aizsargājamo kultūras pieminekļu sarakstā ietvertiem objektiem, baznīcām un ielu perspektīvu;

33.2. izvietojot Reklāmu bez pamatiem, aizliegta redzamu atsvaru, redzamu pamatnes balstu un atsaišu lietošana;

33.3. viena skata perspektīvā Reklāmām jābūt vizuāli saskanīgām;

33.4. to aizliegts uzstādīt parkos, skvēros (aizliegums neattiecas uz pašvaldībai piederošiem reklāmas objektiem, pašvaldībai piederošiem afišu stabiem un stendiem un pašvaldības sniegto informāciju);

33.5. ja elektropiegādes gaisa kabeļa garums pārsniedz 5 m, elektropiegādi nodrošina, izmantojot pazemes kabeļus;

33.6. veicot inženierkomunikāciju izbūvi vai ielu rekonstrukciju, pēc pašvaldības pieprasījuma Reklāmas, kas izvietota ielu sarkanajās līnijās, īpašnieks par saviem līdzekļiem Reklāmu demontē desmit darba dienu laikā. Ja pēc būvdarbu veikšanas Reklāmas atjaunošana iepriekšējā vietā ir iespējama, to atļauts izvietot pēc būves nodošanas ekspluatācijā.

(Grozīts ar Rīgas domes 15.12.2015. saistošajiem noteikumiem Nr. 183)

34. Uz pašvaldībai piederošas vai tiesiskajā valdījumā esošas zemes (turpmāk – pašvaldības zeme), saņemot pašvaldības piekrišanu, atļauts izvietot:

34.1. tīkla reklāmas objektus;

34.2. no pašvaldības nodevas atbrīvoto Reklāmu;

34.3. Reklāmu pie nobrauktuves uz iestādes, organizācijas vai saimnieciskās darbības veikšanas vietu, kas satur norādi uz attiecīgās iestādes, organizācijas vai privātpersonas saimnieciskās darbības veikšanas vietu. Ja šādu Reklāmu izvieto ielu sarkanajās līnijās, tad atļauts izvietot 1., 2. vai 3.pielikumā noteiktajam paraugam atbilstošu reklāmas objektu;

34.4. pašvaldībai piederošu Reklāmu;

34.5. 4.pielikumā noteiktajam paraugam atbilstošas tūrisma transporta pieturvietu zīmes;

34.6. reklāmas objektu, kura augstums nepārsniedz 1,5 m un platums 0,9 m pie iestādes, organizācijas vai saimnieciskās darbības veikšanas vietas tikai tās darba laikā un ne tālāk kā 2 m attālumā no ieejas objektā vai pagalmā, kurā tiek veikta saimnieciskā darbība, ja nav iespējams izvietot izkārtni konstruktīvā saistībā ar būvi (objekts, kurā tiek veikta saimnieciskā darbība atrodas pagrabstāvā, pagalmā, augstāk par 1.stāva līmeni u.c.). Izvietojot šādu Reklāmu, gājēju plūsmai atstāj 75% no ietves platuma, bet ne mazāk kā 1,5 m (izņemot, ja Reklāma tiek izvietota uz gājēju ielas). Pie vienas ieejas atļauts izvietot ne vairāk kā divas Reklāmas;

34.7. citus reklāmas objektus, kuru izvietošana ir atļauta zemes nomas līgumā.

(Grozīts ar Rīgas domes 07.07.2015. saistošajiem noteikumiem Nr. 158; Rīgas domes 15.12.2015. saistošajiem noteikumiem Nr. 183; Rīgas domes 30.08.2016. saistošajiem noteikumiem Nr. 215)

35. Izvietojot Reklāmu ar piesaisti zemei Rīgas vēsturiskajā centrā un tā aizsardzības zonā, papildus ievēro šādus nosacījumus:

35.1. aizliegts uzstādīt Reklāmu ar piesaisti zemei, kuras platums pārsniedz 1,8 m un augstums 4,5 m; Reklāmas izmēru ierobežojumi neattiecas uz pašvaldībai piederošām Reklāmām, informāciju par pilsētu, kā arī valsts un pašvaldības organizēto pasākumu Reklāmu;

35.2. Rīgas vēsturiskā centra teritorijā esošajos laukumos aizliegts izvietot Reklāmu ar piesaisti zemei, izņemot izkārtnes, pašvaldībai piederošas Reklāmas, valsts un pašvaldības organizēto pasākumu Reklāmas, informāciju par Rīgas pilsētu un šo saistošo noteikumu 35.1 punktā minētajos laukumos digitālos ekrānus;

35.3. izkārtni ar piesaisti zemei atļauts izvietot gadījumos, ja būve vai ēka ir iekļauta valsts aizsargājamo kultūras pieminekļu sarakstā un nav iespējams uzstādīt izkārtni, nebojājot (arī vizuāli) fasādi.

(Grozīts ar Rīgas domes 30.08.2016. saistošajiem noteikumiem Nr. 215)

35.1 Aizliegts izvietot digitālos ekrānus ar piesaisti zemei Vecrīgā, izņemot Vaļņu ielu, Vaļņu ielas un Smilšu ielas krustojumu, Kaļķu ielu, Audēju ielu, Grēcinieku ielu, Alberta laukumu, Jēkaba laukumu un šiem laukumiem piegulošo teritorijas daļu, ja digitālo ekrānu izvietojums un veids netraucē valsts aizsargājamo kultūras pieminekļu vizuālo uztveri, neizjauc kultūrvēsturiskās vides tēlu, kā arī vērtību kopuma radīto noskaņu.

(Rīgas domes 30.08.2016. saistošo noteikumu Nr. 215 redakcijā)

36. (Svītrots ar Rīgas domes 15.12.2015. saistošajiem noteikumiem Nr. 183)

37. Aizliegts uzstādīt Reklāmu ar piesaisti zemei Brīvības bulvāra posmā starp Zigfrīda Annas Meierovica bulvāri un Raiņa bulvāri.

37.1 Aizliegts izvietot Reklāmu ar piesaisti zemei, ja Reklāmā norādītā saimnieciskā darbība vai sniegtais pakalpojums neatbilst attiecīgās ēkas vai telpu grupas, kurā tiek veikta saimnieciskā darbība, lietošanas veidam vai tiek sniegts patvaļīgi uzbūvētā būvē.

(Rīgas domes 30.08.2016. saistošo noteikumu Nr. 215 redakcijā)

IV. Mobilās reklāmas izvietošanas nosacījumi

38. Uz sabiedriskā transporta izvietotā reklāma drīkst aizsegt ne vairāk par 50% no katra loga laukuma un tā veidojama, izmantojot perforēto un transparento līmplēvi. Šie ierobežojumi neattiecas uz sabiedriskā transporta aizmugurējo logu.

39. Mobilās reklāmas izmantošana (izņemot reklāmu uz sabiedriskā transporta un reklāmu uz cilvēku pārnēsāta stenda, transparenta un tamlīdzīga palīglīdzekļa) aizliegta Rīgas vēsturiskajā centrā, Rīgas vēsturiskā centra aizsardzības zonā un uz satiksmes pārvadiem darba dienās no plkst. 7.00 līdz plkst. 9.30 un no plkst. 16.30 līdz plkst. 19.00.

(Rīgas domes 07.07.2015. saistošo noteikumu Nr.158 redakcijā)

V. Priekšvēlēšanu aģitācijas materiālu izvietošanas nosacījumi

(Nodaļa svītrota ar Rīgas domes 30.08.2016. saistošajiem noteikumiem Nr. 215)

40. (Svītrots ar Rīgas domes 30.08.2016. saistošajiem noteikumiem Nr. 215)

VI. Afišu izvietošanas uz pašvaldībai piederošiem afišu stabiem un stendiem kārtība

41. Uz pašvaldībai piederošiem afišu stabiem un stendiem tiek izvietotas tikai afišas vertikālā formātā, A1 (0,594 m x 0,841 m) izmērā. Afišai jābūt izgatavotai no materiāla, kas ir speciāli tam paredzēts, kvalitatīvs un ir izturīgs pret mitrumu (lietus, sniegs u.tml.).

(Grozīts ar Rīgas domes 07.07.2015. saistošajiem noteikumiem Nr.158)

42. Persona, kura vēlas izvietot afišas uz Rīgas pilsētas pašvaldībai piederošiem afišu stabiem un stendiem, iesniegumu un afišas iesniedz Būvvaldē ne vēlāk kā piecas darba dienas pirms to plānotās izvietošanas. Afišas iesniedz uz speciāla, ne mazāk kā 115 g/m2, mitrumizturīga, ar raksturīgu zilas krāsas aizmugurējās daļas tonējumu, ārpustelpu apstākļiem piemērota plakātu papīra.

(Rīgas domes 30.08.2016. saistošo noteikumu Nr. 215 redakcijā; otrais teikums stājas spēkā 01.01.2017., sk. 66.2 punktu)

43. Būvvalde, informējot iesniedzēju, ir tiesīga veikt korekcijas attiecībā uz iesniegumā par afišu izvietošanu norādīto izvietošanas datumu līdz trīs darba dienām, kā arī koriģēt afišu izvietošanas vietas, termiņus un skaitu, ja trūkst vietu afišu izvietošanai.

(Rīgas domes 07.07.2015. saistošo noteikumu Nr.158 redakcijā)

44. Būvvalde nodrošina afišu izvietošanu, ja samaksāta pašvaldības nodeva par afišu izvietošanu un ievēroti citi šo saistošo noteikumu nosacījumi.

(Rīgas domes 07.07.2015. saistošo noteikumu Nr.158 redakcijā)

45. Minimālais afišas eksponēšanas termiņš ir piecas dienas.

46. Afiša nedrīkst būt sastiprināta no vairākām daļām.

46.1 Viena pasākuma afišas, kas atbrīvotas no pašvaldības nodevas vai kam tiek piemērots tematiskais koeficents 0,5, izņemot informāciju par valsts vai Rīgas pilsētas pašvaldības rīkotiem svētku, dziesmu, deju un sporta svētku pasākumiem un jebkāda veida Rīgas pilsētas pašvaldības rīkotiem pasākumiem, var izvietot vienu reizi, afišu skaits nevar pārsniegt 100 afišas un eksponēšanas termiņš 14 dienas.

(Rīgas domes 07.07.2015. saistošo noteikumu Nr. 158 redakcijā, kas grozīta ar Rīgas domes 30.08.2016. saistošajiem noteikumiem Nr. 215)

46.2 Aizliegta patvaļīga afišu izlīmēšana.

(Rīgas domes 07.07.2015. saistošo noteikumu Nr.158 redakcijā)

46.3 Aizliegts izvietot afišas, ja tajās norādīto pasākumu plānots īstenot patvaļīgi uzbūvētā būvē vai neatbilstoši ēkas vai telpu grupas projektētajam lietošanas veidam.

(Rīgas domes 30.08.2016. saistošo noteikumu Nr. 215 redakcijā)

VII. Reklāmas izvietošanas nosacījumi publiska pasākuma norises vietā un laikā

47. Ja pasākums tiek organizēts vietā, kurā šajos noteikumos noteikts Reklāmas izvietošanas aizliegums, tad pasākuma norises vietā uz pasākuma norises laiku pieļaujams izvietot pasākuma un tā sponsoru Reklāmu.

48. Ja pasākuma norises vietā un laikā paredzēts uzstādīt Reklāmu, kuras platums pārsniedz 1,5 m un augstums pārsniedz 3 m, tad pasākuma organizators iesniedz sertificēta būvinženiera apliecinājumu, ka Reklāma neradīs reālus draudus cilvēku drošībai.

49. Ja pasākums noris Vecrīgā, tad pasākuma norises laikā un vietā (izņemot Doma laukumu, Rātslaukumu, Strēlnieku laukumu, Alberta laukumu) aizliegts uzstādīt Reklāmas ar piesaisti zemei, kuru platums pārsniedz 1,8 m un augstums 4,5 m.

50. Publiska pasākuma organizators nodrošina Reklāmas demontāžu atļaujā par publiska pasākuma rīkošanu noteiktajā termiņā.

VIII. Tīkla reklāmas izvietošanas nosacījumi

51. (Svītrots ar Rīgas domes 15.12.2015. saistošajiem noteikumiem Nr. 183)

52. Persona, kura vēlas izvietot tīkla reklāmu Rīgas pilsētas administratīvajā teritorijā, var noslēgt līgumu ar Būvvaldi.

53. Uz tīkla reklāmas objektiem laikā, kad uz tiem netiek izvietotas Reklāmas, visā reklāmas izvietošanai paredzētajā laukumā izvieto pašreklāmas plakātu, sociālo reklāmu vai cita veida valsts vai pašvaldības sniegto informāciju, kas atbrīvota no pašvaldības nodevas maksājumiem.

(Rīgas domes 30.08.2016. saistošo noteikumu Nr. 215 redakcijā)

54. Tīkla reklāmas objektus reģistrē Būvvalde, pamatojoties uz to īpašnieka iesniegumu, kurā noteikts reklāmas objekta reģistrācijas numurs (kods). Minēto reģistrācijas numuru (kodu) norāda pie 8.punktā noteiktā marķējuma.

IX. Patvaļīgas un bīstamas Reklāmas demontāža

55. Reklāmas devējam, bet, ja tāds nav noskaidrojams vai tāda nav, tad zemesgabala vai būves, uz kuras izvietota Reklāma, īpašniekam vai tiesiskajam valdītājam ir pienākums demontēt Reklāmu, sakārtojot Reklāmas izvietošanas vietu (tajā skaitā veicot konstrukciju un pamatu demontāžu un fasādes krāsojuma atjaunošanu), ja Reklāma neatbilst normatīvo aktu prasībām.

(Rīgas domes 30.08.2016. saistošo noteikumu Nr. 215 redakcijā)

56. Ja Reklāma apdraud trešo personu dzīvību, veselību, drošību vai īpašumu, Reklāmas devējam, bet, ja tas nav noskaidrojams, sasniedzams vai tāda nav, tad zemesgabala vai būves, uz kuras izvietota Reklāma, īpašniekam vai tiesiskajam valdītājam ir pienākums nekavējoties veikt Reklāmas sakārtošanu vai demontāžu.

57. Ja, konstatējot 56.punktā minētos apstākļus, pašvaldība ir informējusi par tiem Reklāmas devēju, bet, ja tas nav noskaidrojams, sasniedzams vai tāda nav, tad zemesgabala vai būves, uz kuras izvietota Reklāma, īpašnieku vai tiesisko valdītāju, taču trīs dienu laikā minētie apstākļi nav novērsti, pašvaldība veic nepieciešamos pasākumus bīstamības novēršanai.

X. Administratīvā atbildība par saistošo noteikumu neievērošanu

57.1 Par Reklāmas atbilstību saistošo noteikumu prasībām ir atbildīgs Reklāmas devējs, bet, ja tāda nav vai tāds nav atrodams, tad zemesgabala vai būves, uz kuras izvietota Reklāma, īpašnieks vai tiesiskais valdītājs.

(Rīgas domes 30.08.2016. saistošo noteikumu Nr. 215 redakcijā)

58. Par Reklāmas izvietošanu bez atļaujas vai neatbilstoši atļaujai, kā arī par patvaļīgu Reklāmas grafiskā dizaina maiņu izsaka brīdinājumu vai uzliek naudas sodu fiziskajām personām no 20 līdz 350 euro, juridiskajām personām no 100 līdz 1400 euro.

(Grozīts ar Rīgas domes 07.07.2015. saistošajiem noteikumiem Nr.158)

59. Par saistošo noteikumu 20., 22. un 54.punktā noteikto prasību pārkāpšanu (neievērošanu) izsaka brīdinājumu vai uzliek naudas sodu fiziskajām personām no 10 līdz 70 euro, juridiskajām personām no 20 līdz 140 euro.

60. Par saistošo noteikumu 6., 8., 14., 15., 39., 46.2, 50. un 53.punktā noteikto prasību pārkāpšanu (neievērošanu) izsaka brīdinājumu vai uzliek naudas sodu fiziskajām personām no 20 līdz 140 euro, juridiskajām personām no 70 līdz 350 euro.

(Grozīts ar Rīgas domes 07.07.2015. saistošajiem noteikumiem Nr.158)

61. Par saistošo noteikumu 24. un 55.punktā noteikto prasību pārkāpšanu (neievērošanu) izsaka brīdinājumu vai uzliek naudas sodu fiziskajām personām no 20 līdz 250 euro, juridiskajām personām no 100 līdz 1400 euro.

(Grozīts ar Rīgas domes 07.07.2015. saistošajiem noteikumiem Nr. 158; Rīgas domes 30.08.2016. saistošajiem noteikumiem Nr. 215)

62. Soda naudas ieskaita Rīgas pilsētas pašvaldības budžetā. 40% no iekasētās soda naudas piekrīt iestādei, kuras darbinieks ir sastādījis administratīvā pārkāpuma protokolu.

XI. Saistošo noteikumu izpildes kontrole

63. Saistošo noteikumu izpildi kontrolē Būvvalde. Būvvalde, konstatējot šo saistošo noteikumu prasību neievērošanu, ir tiesīga izdot administratīvo aktu, kas uzliek adresātam pienākumu veikt noteiktas darbību šo saistošo noteikumu izpildes nodrošināšanai.

64. Saistošo noteikumu izpildi kontrolēt, fiksēt saistošo noteikumu pārkāpumus un sastādīt administratīvo pārkāpumu protokolus ir tiesīgas šādas amatpersonas:

64.1. Būvvaldes reklāmas inspektori;

64.2. Būvvaldes būvinspektori;

64.3. Būvvaldes valsts valodas inspektors.

65. Policijas tiesības kontrolēt šo saistošo noteikumu izpildi reglamentē likums "Par policiju".

65.1 Administratīvā pārkāpuma lietu izskata un lēmumu administratīvā pārkāpuma lietā pieņem Būvvaldes Pilsētvides dizaina pārvaldes vadītājs. Būvvaldes Pilsētvides dizaina pārvaldes vadītāja pieņemto lēmumu administratīvā pārkāpuma lietā var apstrīdēt Būvvaldes vadītājam.

(Rīgas domes 27.01.2015. saistošo noteikumu Nr.136 redakcijā)

XII. Noslēguma jautājumi

66. Saistošie noteikumi stājas spēkā nākamajā dienā pēc to publicēšanas oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis".

66.1 Par saistošo noteikumu pārkāpšanu Rīgas domes Administratīvā komisija turpina izskatīt tās administratīvo pārkāpumu lietas, kuras tai nodotas izskatīšanai līdz saistošo noteikumu 65.1punkta spēkā stāšanās dienai.

(Rīgas domes 27.01.2015. saistošo noteikumu Nr.136 redakcijā)

66.2 Saistošo noteikumu 42.punkta otrais teikums stājas spēkā 2017.gada 1.janvārī.

(Rīgas domes 30.08.2016. saistošo noteikumu Nr. 215 redakcijā)

67. Tīkla reklāmas līgumi, kas noslēgti līdz Ministru kabineta 2012.gada 30.oktobra noteikumu Nr.732 "Kārtība, kādā saņemama atļauja reklāmas izvietošanai publiskās vietās vai vietās, kas vērstas pret publisku vietu" spēkā stāšanās brīdim, ir spēkā atbilstoši līgumā noteiktajam termiņam.

67.1 Reklāmas, kas izvietotas uz sieta līdz 2015.gada 1.septembrim, kā arī Reklāmas, kas Rīgas vēsturiskajā centrā un tā aizsardzības zonā, apbūves aizsardzības teritorijā un valsts nozīmes pilsētbūvniecības pieminekļu teritorijā izvietotas uz dekoratīvā pārsega līdz 2015.gada 1.septembrim, var eksponēt līdz Reklāmas izvietošanas atļaujas derīguma termiņa beigām.

(Rīgas domes 07.07.2015. saistošo noteikumu Nr.158 redakcijā)

67.2 Digitālos ekrānus, kuri izvietoti Rīgas vēsturiskajā centrā līdz 2015.gada 1.septembrim, var eksponēt reklāmas objekta izvietošanas atļaujas derīguma termiņa laikā, bet ne ilgāk kā piecus gadus no digitālā ekrāna izvietošanas brīža.

(Rīgas domes 07.07.2015. saistošo noteikumu Nr.158 redakcijā)

68. Atzīt par spēku zaudējušiem Rīgas domes 2005.gada 8.marta saistošos noteikumus Nr.91 "Par reklāmu, izkārtņu un citu informatīvo materiālu izvietošanas kārtību Rīgā" (Latvijas Vēstnesis, 2005, Nr.49; 2006, Nr.126; 2008, Nr.56, Nr.202; 2010, Nr.9; 2011, Nr.111; 2012, Nr.22, Nr.186; 2013, Nr.23).

Rīgas domes priekšsēdētājs N.Ušakovs
1.pielikums
Rīgas domes 2013.gada 26.novembra
saistošajiem noteikumiem Nr.77

Paraugs

Reklāmas objekts

Rīgas domes priekšsēdētājs N.Ušakovs
2.pielikums
Rīgas domes 2013.gada 26.novembra
saistošajiem noteikumiem Nr.77

Paraugs

Reklāmas objekts

Rīgas domes priekšsēdētājs N.Ušakovs
3.pielikums
Rīgas domes 2013.gada 26.novembra
saistošajiem noteikumiem Nr.77

Paraugs

Reklāmas objekts

Rīgas domes priekšsēdētājs N.Ušakovs
4.pielikums
Rīgas domes 2013.gada 26.novembra
saistošajiem noteikumiem Nr.77
Tūrisma transporta pieturvietu zīmes izgatavošanas apraksts

(Pielikums Rīgas domes 07.07.2015. saistošo noteikumu Nr.158 redakcijā)

35 mm apaļu tērauda cauruļu rāmis, kas metināts pie pamata plāksnes (10 mm tērauda loksnes). Rāmis kvalitatīvi krāsots ar pulverkrāsu – pietonis RAL 9005 Jet Black (pielīdzināms tonim NCS – S 9000-N).

Pie rāmja piestiprināti informatīvie paneļi. Paneļi izgatavoti no kompozītalumīnija materiāla (piemēram, Neobond) – tonis RAL 9005 Jet Black (pielīdzināms tonim NCS–S9000-N); aplīmēti ar apdrukātu līmplēvi (ar antigrafiti pārklājumu).

Divi paneļi P1 tiek skrūvēti pie stenda tērauda caurulēm no abām pusēm.

Paneļi P2 un P3 sastāv no divām loksnēm, aplokāmi ap stenda rāmi un skrūvējami pie tērauda caurulēm.

Visām skrūvēm jābūt melnā tonī.

Visiem izmantojamajiem materiāliem, tehnikai, stiprinājumiem, konstruktīvajam risinājumam jāatbilst nosacījumiem drošai ekspluatēšanai ārtelpā jebkuros klimatiskajos apstākļos un tiem jābūt izturīgiem pret vēja brāzmām.

Paraugs

Tūrisma transporta pieturvietu zīmes logotips

 

Tūrisma transporta pieturvietu zīmes konstrukciju risinājums

 

Tūrisma transporta pieturvietu zīmē esošās informācijas izvietošanas variācijas

 

Tūrisma transporta pieturvietu zīmes paneļu grafiskais risinājums

 

Tūrisma transporta pieturvietu zīmes konstrukciju stiprināšana pie pamatnes

 

Tūrisma transporta pieturvietu zīmes risinājums sasaistē ar sabiedriskā transporta pieturvietas zīmi

 
Tiesību akta pase
Izdevējs: Rīgas domeVeids: saistošie noteikumiNumurs: 77Pieņemts: 26.11.2013.Stājas spēkā: 07.01.2014. Statuss:
spēkā esošs
Publicēts: "Latvijas Vēstnesis", 3 (5062), 06.01.2014.OP numurs: 2014/3.9
Satura rādītājs
Saistītie dokumenti
  • Grozījumi
  • Tiesību akti, kuriem maina statusu
  • Izdoti saskaņā ar
  • Citi saistītie dokumenti
263561
{"selected":{"value":"01.01.2017","content":"<font class='s-1'>01.01.2017.-...<\/font> <font class='s-3'>Sp\u0113k\u0101 eso\u0161\u0101<\/font>"},"data":[{"value":"01.01.2017","iso_value":"2017\/01\/01","content":"<font class='s-1'>01.01.2017.-...<\/font> <font class='s-3'>Sp\u0113k\u0101 eso\u0161\u0101<\/font>"},{"value":"25.10.2016","iso_value":"2016\/10\/25","content":"<font class='s-1'>25.10.2016.-31.12.2016.<\/font> <font class='s-2'>V\u0113sturisk\u0101<\/font>"},{"value":"06.01.2016","iso_value":"2016\/01\/06","content":"<font class='s-1'>06.01.2016.-24.10.2016.<\/font> <font class='s-2'>V\u0113sturisk\u0101<\/font>"},{"value":"01.09.2015","iso_value":"2015\/09\/01","content":"<font class='s-1'>01.09.2015.-05.01.2016.<\/font> <font class='s-2'>V\u0113sturisk\u0101<\/font>"},{"value":"01.03.2015","iso_value":"2015\/03\/01","content":"<font class='s-1'>01.03.2015.-31.08.2015.<\/font> <font class='s-2'>V\u0113sturisk\u0101<\/font>"},{"value":"12.06.2014","iso_value":"2014\/06\/12","content":"<font class='s-1'>12.06.2014.-28.02.2015.<\/font> <font class='s-2'>V\u0113sturisk\u0101<\/font>"},{"value":"07.01.2014","iso_value":"2014\/01\/07","content":"<font class='s-1'>07.01.2014.-11.06.2014.<\/font> <font class='s-2'>Pamata<\/font>"}]}
01.01.2017
424
1
Saite uz tiesību aktuAtsauce uz tiesību aktu
 
0
Šajā vietnē oficiālais izdevējs
"Latvijas Vēstnesis" nodrošina tiesību aktu
sistematizācijas funkciju.

Visam Likumi.lv saturam ir informatīvs raksturs.
Par Likumi.lv
Aktualitāšu arhīvs
Noderīgas saites
Kontakti
Atsauksmēm
Lietošanas noteikumi
Ikvienam ir tiesības zināt savas tiesības
Latvijas Republikas Satversmes 90.pants
© Oficiālais izdevējs "Latvijas Vēstnesis"
ISO 9001:2008 (kvalitātes vadība)
ISO 270001:2013 (informācijas drošība)