Šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes. Turpinot lietot šo vietni, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. Uzzināt vairāk.
Teksta versija
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
uz sākumu
Izvērstā meklēšana
Autorizēties savā kontā

Kādēļ autorizēties vai reģistrēties?
 
Ministru kabineta noteikumi Nr. 106

Rīgā 2017. gada 28. februārī (prot. Nr. 10 9. §)
Noteikumi par autotransporta līdzekļu kategorijām, kuru iepirkumos piemēro īpašas prasības, un autotransporta līdzekļu ekspluatācijas izmaksu aprēķināšanas metodiku
Izdoti saskaņā ar Publisko iepirkumu likuma 54. panta otro daļu
un Sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju iepirkumu likuma
21. panta otro daļu

1. Noteikumi nosaka autotransporta līdzekļu (turpmāk – transportlīdzeklis) kategorijas, kuru iepirkumos piemēro Publisko iepirkumu likumā un Sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju iepirkumu likumā noteiktās īpašās prasības, kā arī šo transportlīdzekļu ekspluatācijas izmaksu aprēķināšanas metodiku.

2. Publisko iepirkumu likuma 54. pantā un Sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju iepirkumu likuma 21. pantā minētās prasības ir piemērojamas šo noteikumu pielikuma 1. tabulā minēto kategoriju transportlīdzekļu (neatkarīgi no patērētās enerģijas veida) iepirkumos, izņemot Ministru kabineta 2009. gada 22. decembra noteikumu Nr. 1494 "Mopēdu, mehānisko transportlīdzekļu, to piekabju un sastāvdaļu atbilstības novērtēšanas noteikumi" 3.8., 3.9. un 3.15. apakšpunktā minēto transportlīdzekļu iepirkumus.

3. Pasūtītājs vai sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs iepirkuma procedūras dokumentos nosaka, ka piegādātājs piedāvājumā iekļauj dokumentus, kas atbilstoši šo noteikumu 13. punktam apliecina attiecīgā transportlīdzekļa darbmūža enerģijas patēriņu, kā arī oglekļa dioksīda emisijas un piesārņotāju – slāpekļa oksīdu, metānu nesaturošo ogļūdeņražu un cieto daļiņu – emisijas. Ja transportlīdzeklim nepiemēro šo noteikumu 13. punktā minētās standartizētās testu procedūras un transportlīdzekļa ražotājs nevar sniegt informāciju par attiecīgajiem transportlīdzekļa datiem, piedāvājumu salīdzināmību nodrošina, izmantojot pasūtītāja vai sabiedrisko pakalpojumu sniedzēja veikto testu rezultātus transportlīdzekļa darbmūža enerģijas patēriņa, oglekļa dioksīda emisiju vai piesārņotāju emisiju noteikšanai.

4. Transportlīdzekļa ekspluatācijas kopējās izmaksas aprēķina, saskaitot transportlīdzekļa ekspluatācijas izmaksas saistībā ar enerģijas patēriņu (noteikumu 6. punkts), oglekļa dioksīda emisijām (noteikumu 10. punkts) un piesārņotāju emisijām (noteikumu 11. punkts).

5. Transportlīdzekļa ekspluatācijas izmaksas saistībā ar enerģijas patēriņu, oglekļa dioksīda emisijām un piesārņotāju emisijām, kas ir saistītas ar attiecīgā transportlīdzekļa ekspluatāciju, izsaka naudas izteiksmē un aprēķina, izmantojot šo noteikumu 6., 10. un 11. punktā minēto metodiku.

6. Transportlīdzekļa ekspluatācijas izmaksas saistībā ar enerģijas patēriņu aprēķina, reizinot transportlīdzekļa darbmūža nobraukumu (noteikumu 7. punkts) ar enerģijas patēriņu uz kilometru (noteikumu 8. punkts) un enerģijas izmaksām uz vienību (noteikumu 9. punkts).

7. Ja iepirkuma procedūras dokumentos nav norādīts citādi, transportlīdzekļa darbmūža nobraukumu nosaka, pamatojoties uz šo noteikumu pielikuma 1. tabulā minētajiem datiem. Lietotam transportlīdzeklim darbmūža nobraukumu nosaka, no minētā transportlīdzekļa darbmūža nobraukuma atņemot transportlīdzekļa faktisko nobraukumu līdz piedāvājuma iesniegšanas brīdim.

8. Transportlīdzekļa enerģijas patēriņu uz kilometru atbilstoši šo noteikumu 13. punktam nosaka enerģijas patēriņa vienībās uz kilometru. Ja enerģijas patēriņš ir norādīts citās vienībās, to pārveido enerģijas patēriņā uz kilometru, dažādu degvielas veidu energoietilpības aprēķināšanai izmantojot šo noteikumu pielikuma 2. tabulā minētās vērtības.

9. Enerģijas izmaksu aprēķināšanai izmanto Iepirkumu uzraudzības biroja tīmekļvietnē norādīto vienu monetāro vērtību uz vienību piedāvājumu iesniegšanas termiņa pēdējā dienā. Šo monetāro vērtību uz vienību Iepirkumu uzraudzības birojs iegūst šādi: zemāko no 95. markas benzīna un dīzeļdegvielas (ko izmanto par transportlīdzekļa degvielu) izmaksām uz vienību pirms nodokļu samaksas dala ar šo noteikumu pielikuma 2. tabulā norādīto attiecīgās degvielas energoietilpības vērtību.

10. Transportlīdzekļa ekspluatācijas izmaksas saistībā ar oglekļa dioksīda emisijām aprēķina, reizinot darbmūža nobraukumu (noteikumu 7. punkts) ar oglekļa dioksīda emisijām kilogramos uz kilometru (noteikumu 13. punkts) un izmaksām uz kilogramu atbilstoši šo noteikumu pielikuma 3. tabulā minētajam oglekļa dioksīda emisiju izmaksu diapazonam.

11. Transportlīdzekļa ekspluatācijas izmaksas saistībā ar šo noteikumu pielikuma 3. tabulā minēto piesārņotāju emisijām aprēķina, saskaitot transportlīdzekļa ekspluatācijas izmaksas saistībā ar slāpekļa oksīdu, metānu nesaturošo ogļūdeņražu un cieto daļiņu emisijām. Attiecībā uz katru piesārņotāju ekspluatācijas izmaksas aprēķina, reizinot darbmūža nobraukumu (noteikumu 7. punkts) ar emisijām gramos uz kilometru (noteikumu 13. punkts) un attiecīgajām izmaksām uz gramu (pielikuma 3. tabula).

12. Pasūtītāji un sabiedrisko pakalpojumu sniedzēji, aprēķinot transportlīdzekļa ekspluatācijas izmaksas saistībā ar oglekļa dioksīda emisijām un piesārņotāju emisijām, var piemērot augstākas emisiju izmaksas nekā tās, kas norādītas šo noteikumu pielikuma 3. tabulā, ja šīs izmaksas nepārsniedz šo noteikumu pielikuma 3. tabulā noteiktās vērtības, kas reizinātas ar koeficientu 2.

13. Transportlīdzekļa darbmūža enerģijas patēriņu, kā arī oglekļa dioksīda emisijas un piesārņotāju emisijas uz kilometru nosaka ar standartizētām testu procedūrām, kuras veic Eiropas Komisijas Iekšējā tirgus, rūpniecības, uzņēmējdarbības un MVU ģenerāldirektorāta automobiļu nozares tīmekļvietnē vai Apvienoto Nāciju Organizācijas Eiropas Ekonomiskās komisijas Iekšzemes transporta komitejas tīmekļvietnē norādītie akreditētie tehniskie dienesti attiecībā uz transportlīdzekļiem, kuriem šādas testu procedūras piemērojamas saskaņā ar normatīvajiem aktiem par tipa apstiprinājumu. Ja transportlīdzekļiem šādas standartizētas testu procedūras nepiemēro, transportlīdzekļa darbmūža enerģijas patēriņu, kā arī oglekļa dioksīda emisijas un piesārņotāju emisijas uz kilometru nosaka, izmantojot ražotāja sniegto informāciju.

14. Lai iegūtu šo noteikumu 9. punktā minēto monetāro vērtību uz vienību, kas izmantojama, aprēķinot transportlīdzekļa ekspluatācijas izmaksas saistībā ar enerģijas patēriņu (noteikumu 6. punkts), Iepirkumu uzraudzības birojs izmanto Centrālās statistikas pārvaldes sniegtos datus par 95. markas benzīna un dīzeļdegvielas vidējām mazumtirdzniecības cenām Latvijā iepriekšējā mēneša laikā. Centrālā statistikas pārvalde apkopo minētos datus un katru mēnesi līdz desmitajam datumam tos iesniedz Iepirkumu uzraudzības birojam. Šo noteikumu 9. punktā minēto monetāro vērtību uz vienību Iepirkumu uzraudzības birojs publicē savā tīmekļvietnē katra mēneša piecpadsmitajā datumā vai nākamajā darbdienā, ja mēneša piecpadsmitais datums ir brīvdiena vai valstī noteiktā svētku diena.

15. Sabiedrisko pakalpojumu sniedzēji šos noteikumus piemēro ar 2017. gada 1. aprīli. Līdz 2017. gada 31. martam sabiedrisko pakalpojumu sniedzēji piemēro Ministru kabineta 2010. gada 21. decembra noteikumus Nr. 1184 "Noteikumi par transportlīdzekļu kategorijām, uz kurām iepirkumos attiecināmas īpašas prasības, un transportlīdzekļu darbmūža ekspluatācijas izmaksu aprēķināšanas metodiku".

16. Noteikumi stājas spēkā 2017. gada 1. martā.

Informatīva atsauce uz Eiropas Savienības direktīvu

Noteikumos iekļautas tiesību normas, kas izriet no Eiropas Parlamenta un Padomes 2009. gada 23. aprīļa Direktīvas 2009/33/EK par "tīro" un energoefektīvo autotransporta līdzekļu izmantošanas veicināšanu.

Ministru prezidents Māris Kučinskis

Finanšu ministre Dana Reizniece-Ozola
Pielikums
Ministru kabineta
2017. gada 28. februāra 
noteikumiem Nr. 106
Dati transportlīdzekļu ekspluatācijas izmaksu aprēķināšanai

Transportlīdzekļu darbmūža nobraukums

1. tabula

Nr.

p. k.

Transportlīdzekļu kategorijas

Darbmūža nobraukums

1.

Pasažieru automobiļi (M1) 200 000 km

2.

Vieglie komerciālie transportlīdzekļi (N1) 250 000 km

3.

Lieljaudas transportlīdzekļi (N2, N3) 1 000 000 km

4.

Autobusi (M2, M3) 800 000 km

Dzinēja degvielas energoietilpība

2. tabula

Nr.

p. k.

Degviela

Energoietilpība

1.

Dīzeļdegviela 36 MJ/l

2.

Benzīns 32 MJ/l

3.

Dabasgāze 33–38 MJ/Nm3

4.

Sašķidrināta naftas gāze (SNG) 24 MJ/l

5.

Etanols 21 MJ/l

6.

Biodīzeļdegviela 33 MJ/l

7.

Emulsijas degviela 32 MJ/l

8.

Ūdeņradis 11 MJ/Nm3

Transportlīdzekļu emisiju izmaksas

3. tabula

Nr.

p. k.

Transportlīdzekļu emisijas

Izmaksas

1.

Oglekļa dioksīds (CO2) 0,03–0,04 euro/kg

2.

Slāpekļa oksīdi (NOx) 0,0044 euro/g

3.

Metānu nesaturošie ogļūdeņraži (NMHC) 0,001 euro/g

4.

Cietās daļiņas 0,087 euro/g
Finanšu ministre Dana Reizniece-Ozola
 
Tiesību akta pase
Statuss:
Spēkā esošs
spēkā esošs
Izdevējs: Ministru kabinets Veids: noteikumi Numurs: 106Pieņemts: 28.02.2017.Stājas spēkā: 01.03.2017.Publicēts: Latvijas Vēstnesis, 45, 01.03.2017. OP numurs: 2017/45.7
Saistītie dokumenti
  • Izdoti saskaņā ar
  • Anotācija / tiesību akta projekts
  • Citi saistītie dokumenti
289085
01.03.2017
87
0
  • Twitter
  • Facebook
  • Draugiem.lv
 
0
Šajā vietnē oficiālais izdevējs
"Latvijas Vēstnesis" nodrošina tiesību aktu
sistematizācijas funkciju.

Visam Likumi.lv saturam ir informatīvs raksturs.
Par Likumi.lv
Aktualitāšu arhīvs
Noderīgas saites
Kontakti
Atsauksmēm
Lietošanas noteikumi
Privātuma politika
Sīkdatnes
RSS logo
Latvijas Vēstnesis "Ikvienam ir tiesības zināt savas tiesības."
Latvijas Republikas Satversmes 90. pants
© Oficiālais izdevējs "Latvijas Vēstnesis"
ISO 9001:2008 (kvalitātes vadība)
ISO 27001:2013 (informācijas drošība) Kvalitātes balva