Aptauja ilgs līdz 23. oktobrim.
Attēlotā redakcija
Ministru kabineta noteikumi Nr. 413
Rīgā 2024. gada 25. jūnijā (prot. Nr. 26 44. §) Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 4.2. prioritārā virziena "Izglītība, prasmes un mūžizglītība" 4.2.4. specifiskā atbalsta mērķa "Veicināt mūžizglītību, jo īpaši piedāvājot elastīgas prasmju pilnveides un pārkvalifikācijas iespējas visiem, ņemot vērā uzņēmējdarbības un digitālās prasmes, labāk prognozējot pārmaiņas un vajadzību pēc jaunām prasmēm, pamatojoties uz darba tirgus vajadzībām, atvieglojot karjeras maiņu un sekmējot profesionālo mobilitāti" 4.2.4.1. pasākuma "Atbalsts nozaru vajadzībās balstītai pieaugušo izglītībai" pirmās kārtas īstenošanas noteikumi
Izdoti saskaņā ar Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda vadības likuma 19. panta 6. un 13. punktu
1. Noteikumi nosaka: 1.1. kārtību, kādā īsteno Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 4.2.4. specifiskā atbalsta mērķa "Veicināt mūžizglītību, jo īpaši piedāvājot elastīgas prasmju pilnveides un pārkvalifikācijas iespējas visiem, ņemot vērā uzņēmējdarbības un digitālās prasmes, labāk prognozējot pārmaiņas un vajadzību pēc jaunām prasmēm, pamatojoties uz darba tirgus vajadzībām, atvieglojot karjeras maiņu un sekmējot profesionālo mobilitāti" 4.2.4.1. pasākuma "Atbalsts nozaru vajadzībās balstītai pieaugušo izglītībai" (turpmāk – pasākums) pirmās kārtas projektu iesniegumu atlasi; 1.2. pasākuma pirmās kārtas plānoto un pieejamo finansējumu; 1.3. pasākuma pirmās kārtas mērķi un mērķa grupu; 1.4. prasības Eiropas Sociālā fonda Plus projekta (turpmāk – projekts) iesniedzējam; 1.5. atbalstāmo darbību un izmaksu attiecināmības nosacījumus; 1.6. komercdarbības atbalsta piešķiršanas nosacījumus; 1.7. vienkāršoto izmaksu piemērošanas nosacījumus un kārtību. 2. Noteikumos lietoti šādi termini: 2.1. mācības – darba devēja vajadzībās balstītas organizētās mācības formālās vai neformālās izglītības ietvaros, kā arī citas mācību aktivitātes klātienes, tiešsaistes vai hibrīdformā, kas komersanta darbiniekiem nodrošina iespēju iegūt vai pilnveidot nepieciešamās prasmes vai kvalifikāciju; 2.2. darba devējs – gala labuma guvējs, kas ir Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistrā reģistrēts komersants, kurš atbilst sīkā (mikro), mazā un vidējā komersanta statusam saskaņā ar Eiropas Komisijas 2014. gada 17. jūnija Regulas (ES) Nr. 651/2014, ar ko noteiktas atbalsta kategorijas atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma 107. un 108. pantu (turpmāk – Komisijas regula Nr. 651/2014), 2. panta 2. punktu vai lielā komersanta statusam saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 651/2014 2. panta 24. punktu (tai skaitā tie, kas reģistrēti Latvijas Republikā reģistrēta ārvalstu komersanta filiālē), un pašnodarbināta persona; 2.3. darbinieks – pašnodarbināta persona vai darba devēja nodarbinātā persona, kura ir sasniegusi 18 gadu vecumu un kurai ir noslēgts darba līgums ar darba devēju; 2.4. finansējuma saņēmējs – projekta iesniedzējs, kas ir biedrība atbilstoši šo noteikumu 13. punktam un kura projekta iesniegums ir apstiprināts sadarbības iestādē; 2.5. mācību sniedzējs – juridiska vai fiziska persona, kas nodrošina mācību pakalpojuma sniegšanu. Tas var būt pats finansējuma saņēmējs vai uz iepirkuma līguma pamata izvēlēts mācību sniedzējs. 3. Pasākuma pirmās kārtas mērķis ir sniegt atbalstu darba devēju darbinieku kvalifikācijas ieguvei, pārkvalificēšanai vai prasmju ieguvei vai pilnveidošanai, lai sekmētu darba spēka produktivitātes paaugstināšanu. 5. Pasākuma pirmās kārtas ietvaros plānotais kopējais attiecināmais finansējums ir 14 508 130 euro (tostarp elastības finansējums – 2 289 021 euro), tai skaitā Eiropas sociālā fonda Plus finansējums – 12 331 910 euro (tostarp elastības finansējums – 1 945 668 euro) un valsts budžeta līdzfinansējums – 2 176 220 euro (tostarp elastības finansējums – 343 353 euro). 6. Atbalstu pasākuma pirmās kārtas ietvaros sniedz darba devējam šo noteikumu 1. pielikumā minētajās mācību jomās. 8. Pasākuma pirmās kārtas īstenošanai pieejamo kopējo finansējumu plāno ne vairāk kā 12 219 109 euro apmērā, tai skaitā Eiropas Sociālā fonda Plus finansējumu – 10 386 242 euro apmērā un valsts budžeta līdzfinansējumu – 1 832 867 euro apmērā. Vienam projekta iesniegumam pasākuma pirmajā kārtā pieejamais minimālais finansējums ir 500 000 euro (tai skaitā Eiropas Sociālā fonda Plus finansējums – 425 000 euro un valsts budžeta līdzfinansējums – 75 000 euro), savukārt maksimālais finansējums ir 939 931 euro (tai skaitā Eiropas Sociālā fonda Plus finansējums – 798 941 euro un valsts budžeta līdzfinansējums – 140 990 euro). 9. Ekonomikas ministrija pēc Eiropas Komisijas lēmuma par vidusposma pārskatu var ierosināt no 2026. gada 1. janvāra palielināt pasākuma pirmajai kārtai pieejamo kopējo attiecināmo finansējumu līdz šo noteikumu 5. punktā minētajam plānotajam kopējam finansējumam, paredzot jaunu projektu iesniegumu atlases kārtu. 10. Pasākuma pirmās kārtas ietvaros sasniedzami šādi iznākuma rādītāji: 10.1. līdz 2029. gada 31. decembrim: nodarbināto personu skaits, tostarp pašnodarbinātas personas, – 1193; 10.2. nacionālais rādītājs līdz 2029. gada 31. decembrim: ar grantiem atbalstīto neunikālo komersantu skaits – 464. 11. Atbalsts pasākuma pirmās kārtas ietvaros finansējuma saņēmējam tiek sniegts granta veidā atbilstoši de minimis atbalsta nosacījumiem saskaņā ar Komisijas 2023. gada 13. decembra Regulu (ES) 2023/2831 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam (turpmāk – Komisijas regula 2023/2831), bet darba devējam – nefinanšu atbalsta veidā (atbalsta apmērs pirms atbalsta piešķiršanas finanšu izteiksmē tiek izteikts līdzvērtīgi grantam) atbilstoši Komisijas regulai 2023/2831. 12. Pasākuma pirmo kārtu īsteno atklātas projektu iesniegumu atlases veidā. Projektu iesniegumu atlasi organizē sadarbības iestāde. Ja pēc pasākuma pirmās kārtas projektu iesniegumu atlases ir palicis pāri finansējums, atbildīgā iestāde lemj par atlikušā finansējuma turpmāku izmantošanu. 13. Projekta iesniedzējs ir biedrība, kura atbilst šādiem nosacījumiem: 13.1. tā ir reģistrēta Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistra biedrību un nodibinājumu reģistrā; 13.2. tā pārstāv vismaz vienu no šo noteikumu 1. pielikumā minētajām nozarēm vai apakšnozarēm; 13.3. tās kopējais Latvijā reģistrēto biedru un to biedru apgrozījums pēdējā noslēgtajā pārskata gadā pārsniedz 150 miljonus euro; 13.4. tās kopējais Latvijā reģistrēto biedru un to biedru eksporta apjoms pēdējā noslēgtajā pārskata gadā ir vismaz 75 miljoni euro; 13.5. projekta iesnieguma iesniegšanas dienā un precizētā projekta iesniegšanas dienā tai saskaņā ar Valsts ieņēmumu dienesta administrēto nodokļu (nodevu) parādnieku datubāzē pieejamo informāciju nav nodokļu vai nodevu parādu, tai skaitā valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu parādu, kas kopsummā pārsniedz 150 euro, izņemot nodokļu maksājumus, kuru maksāšanas termiņš saskaņā ar likuma "Par nodokļiem un nodevām" 24. panta pirmo, 1.3 un 1.7 daļu ir pagarināts, sadalīts termiņos, atlikts vai atkārtoti sadalīts termiņos; 13.6. tā atbilst komercdarbības atbalsta nosacījumiem, kas izriet no Komisijas regulas 2023/2831; 13.7. tai ir pieredze prasmju pilnveides projektu un nozares speciālistu kompetenču celšanas pasākumu īstenošanā, kur projekta kopējā attiecināmā summa ir no 250 000 euro līdz 499 999 euro, ja rādītāju apguve ir vismaz 100 % vai vismaz 2000 izglītotu nozares speciālistu triju gadu periodā. 14. Projekta iesniegumā rādītājus plāno proporcionāli Eiropas Sociālā fonda Plus un valsts budžeta līdzfinansējumam. Ja projekta iesniegums ir iesniegts par maksimāli pieejamo finansējumu 939 931 euro, tad sasniedzamais rādītājs – mācībās iesaistīto darbinieku skaits – ir vismaz 642. Ja projekta iesniegums ir iesniegts par minimāli pieejamo finansējumu 500 000 euro, tad sasniedzamais rādītājs – mācībās iesaistīto darbinieku skaits – ir vismaz 342. 15. Projekta iesniedzējs sagatavo projekta iesniegumu atbilstoši projektu iesniegumu atlases nolikumā noteiktajām prasībām un iesniedz to Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmā (turpmāk – vadības informācijas sistēma), pievienojot: 15.1. iekšējo kārtību komercdarbības atbalsta piešķiršanai darba devējam, tai skaitā paredzot nosacījumu, ka atbalsts prioritāri tiek piešķirts reģionos ar zemāku iekšzemes kopproduktu; 15.2. norādi par de minimis sistēmā izveidotās un apstiprinātās veidlapas identifikācijas numuru; 15.3. apliecinājumu, ka tiks izstrādāta atbilstoša iekšējās kontroles sistēma, ievērojot šo noteikumu 33.19. apakšpunktu. 16. Projekta iesniedzējs var iesniegt tikai vienu projekta iesniegumu kādā no šo noteikumu 1. pielikumā minētajām nozarēm vai apakšnozarēm. 17. Katrā šo noteikumu 1. pielikumā minētajā nozarē vai apakšnozarē var atbalstīt divus projekta iesniegumus. 18. Pasākuma pirmās kārtas ietvaros finansējuma saņēmēja atbalstāmās darbības ir: 18.1. projekta vadība un mācību īstenošanas nodrošināšana, tai skaitā iepirkumu organizēšana; 18.2. komunikācijas un vizuālās identitātes pasākumu nodrošināšana, ievērojot nediskriminācijas principus. 19. Mācību sniedzējs piesaista pasniedzēju, kas atbilst vismaz vienai no šādām prasībām: 19.1. ir vismaz triju gadu darba pieredze nozarē, kurā tiks mācīti darbinieki, vai vismaz triju gadu pieredze mācību sniegšanā nozarē, kurā tiks mācīti darbinieki; 19.2. pasniedzēja kvalifikācija mācību nozarē nav zemāka par kvalifikāciju, ko iegūs darbinieki, apgūstot mācības. 20. Pasniedzēju, kas atbilst šo noteikumu 19. punktā minētajām prasībām, mācību sniedzējs var piesaistīt arī no ārvalstīm. 21. Projekta ietvaros ir attiecināmas tiešās attiecināmās izmaksas, kas ir izmērāmas, samērīgas, pamatotas un atbilst pareizas finanšu vadības principiem: 21.1. attiecībā uz finansējuma saņēmēju izmaksās iekļauj: 21.1.1. informatīvo pasākumu izmaksas, lai motivētu darba devējus attīstīt prasmes; 21.1.2. projekta vadības izmaksas: 21.1.2.1. projekta vadības un projekta īstenošanas personāla izmaksas; 21.1.2.2. jaunu darba vietu radīšanai vai gadījumā, ja esošo darba vietu aprīkojums ir nolietojies un tiek norakstīts, nepieciešamā aprīkojuma (biroja mēbeles un tehnika, datorprogrammas un licences) iegādes izmaksas ne vairāk kā 3000 euro apmērā vienai darba vietai visā projekta īstenošanas laikā. Ja personāls ir nodarbināts normālu darba laiku, darba vietas aprīkojuma iegādes izmaksas ir attiecināmas 100 % apmērā. Ja personāls ir nodarbināts nepilnu darba laiku vai personāla atlīdzībai piemēro daļlaika izmaksu attiecināmības principu, darba vietas aprīkojuma izmaksas ir attiecināmas proporcionāli slodzes procentuālajam sadalījumam. Savukārt daļlaika izmaksu attiecināmības principa gadījumā tiek ņemts vērā nodarbinātā iesaistes periods projektā pret kopējo īstenošanas ilgumu; 21.1.2.3. komunikācijas un vizuālās identitātes pasākumu izmaksas saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas (ES) 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai (turpmāk – regula 2021/1060), 47. un 50. pantu, kārtību, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027. gada plānošanas periodā, kā arī Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda un Atveseļošanas fonda komunikācijas un dizaina vadlīnijām. Šajā punktā minētās izmaksas nav pakļautas komercdarbības atbalsta nosacījumiem; 21.1.2.4. komandējumu izmaksas; 21.2. attiecībā uz darba devēju izmaksās iekļauj maksu par materiāliem un pakalpojumiem, kas ir tieši saistīti ar mācībām: 21.2.1. darba devēja darbinieku izmitināšanas izmaksas un ceļa (transporta) izmaksas, ja mācības norisinās ārvalstīs; 21.2.2. mācībām izmantojamo mācību materiālu izmaksas (drukāti vai audiovizuāli materiāli, kuri pēc mācību beigām paliek projekta darbinieku īpašumā); 21.2.3. mācībām izmantojamo telpu un iekārtu nomas izmaksas par mācību laikposmu; 21.2.4. mācību izmaksas darba devēja darbiniekiem, tai skaitā sertifikācijas vai eksaminācijas izmaksas; 21.2.5. tulkošanas pakalpojumu izmaksas, tai skaitā tulka komandējuma izmaksas, ja attiecināms; 21.2.6. tulkotāju zīmju valodā, reāllaika transkripcijas un subtitrēšanas pakalpojumu izmaksas; 21.2.7. kopējā pasniedzēju darba samaksa par darba stundām, kas nepārsniedz mācību ilgumu (tai skaitā darba devēja valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas); 21.2.8. pasniedzēju ceļa (transporta) izmaksas; 21.2.9. ar mācībām saistīto konsultāciju pakalpojumu izmaksas. 22. Tiešās attiecināmās projekta vadības un projekta īstenošanas personāla izmaksas saskaņā ar regulas 2021/1060 55. panta 1. punktu projekta iesniegumā plāno kā vienu izmaksu pozīciju, piemērojot vienoto likmi 20 % apmērā no šo noteikumu 21. punktā minētajām tiešajām attiecināmajām izmaksām, kas nav šo noteikumu 21.1.2.1. apakšpunktā minētās tiešās attiecināmās personāla izmaksas. (MK 16.07.2024. noteikumu Nr. 473 redakcijā) 23. Netiešās attiecināmās izmaksas finansējuma saņēmējs plāno kā vienu izmaksu pozīciju, piemērojot netiešo izmaksu vienoto likmi 15 % apmērā no šo noteikumu 21.1.2.1. apakšpunktā minētajām tiešajām attiecināmajām personāla izmaksām saskaņā ar regulas 2021/1060 54. panta pirmās daļas "b" apakšpunktu. 24. Projekta ietvaros nav attiecināmas izmaksas šādiem mācību veidiem un programmām: 24.1. mācībām augstākās izglītības studiju programmās; 24.2. mācībām, kas noteiktas Komisijas regulas Nr. 651/2014 31. panta 2. punktā; 24.3. transportlīdzekļu vadītāju kursiem A1, A, B1 un M kategorijas iegūšanai; 24.4. mācībām jomās, kas nav iekļautas šo noteikumu 2. pielikumā. 25. Šo noteikumu 21.1.1. apakšpunktā minēto informatīvo pasākumu izmaksas nepārsniedz 15 % no kopējām projekta iesniegumā apstiprinātajām izmaksām. 26. Šo noteikumu 21.1.2. apakšpunktā minēto projekta vadību var veikt: 26.1. finansējuma saņēmēja darbinieki, atlīdzībā iekļaujot arī darba devēja valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas; 26.2. ārpakalpojuma veidā, uz uzņēmuma vai pakalpojumu līguma pamata piesaistot projekta vadītāju, atlīdzībā iekļaujot arī darba devēja valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas. Uzņēmuma vai pakalpojumu līgumā nenorāda atlīdzības likmi par darba stundu, bet norāda sasniedzamo rezultātu; 26.3. ārpakalpojuma veidā vai uz uzņēmuma līguma pamata piesaistot pakalpojuma sniedzēju. 27. Pasākuma pirmās kārtas atbalstāmo darbību ietvaros ir attiecināms pievienotās vērtības nodoklis tiešajām attiecināmajām izmaksām atbilstoši regulas 2021/1060 64. panta 1. punkta "c" apakšpunkta nosacījumiem, ja tas nav atgūstams atbilstoši normatīvajiem aktiem nodokļu politikas jomā. 28. Pasākuma pirmās kārtas ietvaros nav attiecināmas šādas izmaksu pozīcijas: 28.1. izmaksas, kas šo noteikumu 21. punktā nav noteiktas kā attiecināmas vai pārsniedz izmaksu apmēra ierobežojumus; 28.2. nodokļi, tai skaitā pievienotās vērtības nodoklis, muitas nodokļi, nodevas un soda maksājumi, izņemot šo noteikumu 21.2. apakšpunktā un 27. punktā minētos gadījumus. Ja šādas izmaksas ir radušās, tās ir finansējuma saņēmēja un darba devēju izmaksas; 28.3. pasākuma izmaksas, kas nav tieši saistītas ar projekta ietvaros veiktajām darbībām, nav izmērāmas, samērīgas, pamatotas ar izdevumus apliecinošiem dokumentiem un attiecībā uz kurām nav ievēroti saimnieciskuma, lietderības un efektivitātes principi. 29. Finansējuma saņēmējs darbības uzsāk no brīža, kad projekta iesniegums iesniegts vadības informācijas sistēmā. Darba devējam izmaksas ir attiecināmas no brīža, kad darba devējs iesniedzis pieteikumu finansējuma saņēmējam. 30. Ja finansējuma saņēmējs ir uzsācis atbalstāmās darbības pirms līguma par projekta īstenošanu noslēgšanas ar sadarbības iestādi, tas uzņemas visus riskus par saistībām, ko tas ir uzņēmies, un izdevumu neattiecināmības risku. Projekta iesniegumā neiekļauj un finansējumu nepiešķir pabeigtām darbībām. Ja darba devējs darbības ir uzsācis pirms pieteikuma iesniegšanas finansējuma saņēmējam, tad darba devēja pieteikums ir noraidāms. 31. Neparedzētie izdevumi ir uzskatāmi par papildu izdevumiem vai sadārdzinājumu, kas radies projekta īstenošanas gaitā, un finansējuma saņēmējs un darba devējs tos sedz no saviem līdzekļiem, kas brīvi no komercdarbības atbalsta. 32. Visām šo noteikumu 21.1. un 21.2. apakšpunktā minētajām darbībām, par kurām paredzētas izmaksas iekšzemes komandējumiem, finansējuma saņēmējs un darba devējs piemēro vadošās iestādes izstrādāto metodiku "Vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķina un piemērošanas metodika iekšzemes komandējumu izmaksām darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" un Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam īstenošanai". Ārvalstu komandējuma izmaksas sedzamas projekta vadības personālam. 33. Finansējuma saņēmēja pienākumi pasākuma pirmās kārtas ietvaros: 33.1. vērtēt darba devējam sniegtā atbalsta apmēru; 33.2. uzkrāt vadības informācijas sistēmā vismaz šādus datus, ko atjauno ne retāk kā divas reizes gadā vai pēc pieprasījuma 10 darbdienu laikā iesniedz atbildīgajā iestādē: 33.2.1. informācija par darba devēju, kurā nodarbināts mācībās iesaistītais darbinieks (nosaukums, reģistrācijas numurs, darba devēja pārstāvētā nozare saskaņā ar NACE 2. red., komersanta statuss, viedās specializācijas stratēģijā noteiktā joma); 33.2.2. mācībās iesaistīto darbinieku skaits dalījumā pēc dzimuma un vecuma (vārds, uzvārds, personas kods, vecums, dzimums, darbības vai mācību nosaukums, mācību sākuma un beigu datums, darbinieka amats); 33.2.3. mācībās iesaistītā darbinieka izglītības līmenis un profesija saskaņā ar profesiju klasifikatoru; 33.2.4. informācija par šo noteikumu ietvaros sniegtajām mācībām (mācību nosaukums, īss apraksts atbilstoši šo noteikumu 2. pielikumā minētajām jomām, mācību mērķis, mērķa grupa, mācību laiks un ilgums, mācību veids – klātienes, tiešsaistes vai hibrīdformāts, mācību vieta, mācību sniedzējs un pasniedzējs, mācību izmaksas); 33.2.5. mācībās iesaistīto darbinieku sniegto novērtējumu apkopojums par mācību kvalitāti; 33.2.6. mācībās iesaistīto darbinieku skaits pa mācību jomām – atbalstītie neunikālie darba devēji un neunikālie darbinieki, tostarp mācībās iesaistītās pašnodarbinātās personas; 33.3. uzkrāt, uzskaitīt un iesniegt sadarbības iestādē apkopotus datus par šo noteikumu 10.1. apakšpunktā minētajām personām atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas (ES) 2021/1057, ar ko izveido Eiropas Sociālo fondu Plus (ESF+) un atceļ Regulu (ES) Nr. 1296/2013, I pielikumam un normatīvajiem aktiem, kas nosaka Eiropas Savienības fondu projektu pārbaužu veikšanas kārtību 2021.–2027. gada plānošanas periodā; 33.4. veikt pasākuma īstenošanai nepieciešamo preču un pakalpojumu iegādi saskaņā ar normatīvajiem aktiem publisko iepirkumu jomā, īstenojot atklātu, pārredzamu, nediskriminējošu, sociāli atbildīgu un konkurenci neierobežojošu iepirkuma procedūru; 33.5. vērtēt šo noteikumu 21. punktā minēto mācību izmaksu ekonomisko pamatotību (tai skaitā atbilstību tirgus cenām) un mācību lietderību; 33.6. saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 12. februāra Regulas (ES) 2021/241, ar ko izveido Atveseļošanas un noturības mehānismu, 34. pantu ne retāk kā reizi sešos mēnešos ievietot savā tīmekļvietnē aktuālo informāciju par projekta īstenošanas gaitu un sniegtajām mācībām, tai skaitā publicējot šo noteikumu 33.2.1. un 33.2.4. apakšpunktā minēto informāciju; 33.7. kopā ar maksājuma pieprasījumu iesniegt sadarbības iestādē paraksta lapu darba devēju darbinieku dalībai klātienes vai hibrīdformāta mācībās; 33.8. iesniegt elektronisku izdruku no lietojumprogrammas, ja mācības tiek nodrošinātas tiešsaistē vai hibrīdformātā; 33.9. elektroniski nosūtīt darba devējam informāciju par pieņemtajiem komercdarbības atbalsta lēmumiem; 33.10. uzglabāt projekta lietvedībā darba devēja iesniegtos iesniegumus, pieņemtos atbalsta lēmumus un darba devējam nosūtīto informāciju; 33.11. mācību pieteikuma apstiprināšanas gadījumā pārbaudīt, vai darba devējs pirms iesnieguma apstiprināšanas ir sniedzis apliecinājumu par dubultā finansējuma neesību; 33.12. pārbaudīt un novērst interešu konflikta, korupcijas un krāpšanas risku pirms darba devēja pieteikuma izskatīšanas, kā arī visā darba devēja aktivitāšu īstenošanas laikā nodrošināt pārbaužu dokumentēšanu un apliecinājuma parakstīšanu par interešu konflikta neesību, ja nepieciešams, novēršot identificētos riskus vai konstatēto interešu konfliktu. Apliecinājumu finansējuma saņēmējs glabā atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 18. jūlija Regulas (ES, Euratom) 2018/1046 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam, ar kuru groza Regulas (ES) Nr. 1296/2013, (ES) Nr. 1301/2013, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 1304/2013, (ES) Nr. 1309/2013, (ES) Nr. 1316/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) Nr. 283/2014 un Lēmumu Nr. 541/2014/ES un atceļ Regulu (ES, Euratom) Nr. 966/2012 (turpmāk – Komisijas regula 2018/1046), 132. pantam; 33.13. piešķirt darba devējam komercdarbības atbalstu, ievērojot šo noteikumu VI nodaļā norādīto kārtību; 33.14. iesniegt vadības informācijas sistēmā plānoto maksājuma pieprasījuma iesniegšanas grafiku, paredzot, ka maksājuma pieprasījumi tiks iesniegti ne biežāk kā reizi ceturksnī; 33.15. veikt un dokumentēt pārbaudes darba devēja līmenī, saglabājot liecības un veiktā izvērtējuma pamatojumu, tostarp: 33.15.1. par komercdarbības atbalsta nosacījumu ievērošanu, kā arī pārliecināties, ka apmācāmais ir darba devēja darbinieks; 33.15.2. par interešu konflikta, krāpšanas, korupcijas, kā arī dubultfinansējuma riska novēršanu; 33.15.3. par sasniegtos rādītājus un mērķus pamatojošo dokumentāciju un datu ticamību; 33.16. pēc atbildīgās iestādes vai sadarbības iestādes pieprasījuma sniegt informāciju un pamatojošos dokumentus par projekta ieviešanas gaitu; 33.17. nodrošināt principa "nenodarīt būtisku kaitējumu" ievērošanu komercdarbības atbalsta sniegšanā, lai darba devēja iesniegumā iekļautajai atbalstāmajai darbībai ir nebūtiska vai neesoša paredzamā ietekme uz visiem vides mērķiem, vērtējot gan tiešās, gan primārās netiešās sekas visā aprites ciklā; 33.18. elektroniski parakstīt objektivitātes, konfidencialitātes un interešu konflikta neesības apliecinājumu (3. pielikums). Šis pienākums attiecas uz visiem, kas iesaistās lēmuma pieņemšanas procesā par komercdarbības atbalsta piešķiršanu darba devējam. Apliecinājumu paraksta pirms pieteikuma izskatīšanas. Apliecinājumu finansējuma saņēmējs glabā atbilstoši Komisijas regulas 2018/1046 132. pantam; 33.19. ne vēlāk kā līdz pirmajam maksājuma pieprasījumam iesniegt sadarbības iestādē iekšējās kontroles sistēmas aprakstu korupcijas un interešu konflikta riska novēršanai, ietverot tajā: 33.19.1. aprakstu, kā tiks veikti pasākumi interešu konflikta riska kontrolei saskaņā ar Komisijas regulas 2018/1046 61. pantu; 33.19.2. pasākumu aprakstu aizliegtās vienošanās riska kontrolei; 33.19.3. pasākumu aprakstu krāpšanas un korupcijas risku novēršanai; 33.19.4. procedūras aprakstu dubultā finansējuma situācijas identificēšanai un novēršanai, tostarp no citiem finanšu instrumentiem, tai skaitā no Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam, Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.–2020. gada plānošanas perioda darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" un citiem ārvalstu finanšu instrumentiem; 33.19.5. aprakstu, kā darbiniekiem jārīkojas, ja tie vēlas ziņot par iespējamiem pārkāpumiem (tai skaitā iespējamām korporatīvām darbībām), ietverot pasākumus, lai nodrošinātu ziņotāja anonimitāti un aizsardzību; 33.19.6. ētikas kodeksu; 33.19.7. ziņošanas mehānismu kompetentajām iestādēm par potenciāliem administratīvajiem vai kriminālpārkāpumiem; 33.19.8. iekšējās informācijas aprites un komunikācijas pasākumu aprakstu par interešu konflikta, krāpšanas un korupcijas riska novēršanu; 33.20. nodrošināt, ka darba devējs iesniedz apliecinājumu, ka ir izstrādāta iekšējā kārtība, kas paredz tiesības jebkuram darbiniekam pieteikties mācībām, lai pilnveidotu prasmes pienākumu veikšanai; 33.21. pārliecināties, ka mācību sniedzējs var sniegt mācības, kas nodrošina pasākuma mērķu sasniegšanu, ka mācību sniedzējam ir pietiekama kapacitāte un ka mācību saturs ir atbilstošs darba devēju mācību vajadzībām; 33.22. slēgt vienošanos ar darba devēju par tā darbinieku iesaisti mācībās; 33.23. nodrošināt komunikācijas un vizuālās identitātes prasības saskaņā ar regulas 2021/1060 47. un 50. pantu un normatīvajiem aktiem, kas nosaka kārtību, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027. gada plānošanas periodā; 33.24. šajos noteikumos minēto atbalstāmo darbību ietvaros nodrošināt vispārīgas un specifiskas darbības horizontālā principa "Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana" īstenošanai, kā arī rādītāju uzkrāšanu un ziņošanu, tai skaitā attiecībā uz zīmju valodas tulku, vieglās valodas tulkošanas, reāllaika transkripcijas, subtitru un vides piekļūstamības nodrošināšanu; 33.25. pārliecināties, ka uz darba devēju nav attiecināmi Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda vadības likuma 22. pantā noteiktie izslēgšanas nosacījumi. 34. Ja mācībām nav iespējams noteikt tirgus cenu, jo nav salīdzināmu mācību, finansējuma saņēmējs paskaidro sadarbības iestādei, ar ko šīs mācības atšķiras no pieejamām mācībām un kāds ir mācību ekonomiskais pamatojums un lietderība, pamatojot konkrēto mācību nepieciešamību darba devējam, kura darbinieki tiks mācīti. 35. Finansējuma saņēmējs projekta īstenošanā ievēro šādus nosacījumus: 35.1. projekta īstenošanas vieta ir Latvijas Republika; 35.2. mācības var notikt gan Latvijas Republikas teritorijā, gan ārvalstīs. 36. Sadarbības iestādei ir šādi pienākumi: 36.1. projekta īstenošanas laikā nodrošināt korupcijas, krāpšanas, interešu konflikta un dubultā finansējuma novēršanas pārbaudes attiecībā uz lēmuma pieņemšanas procesā iesaistītajām personām; 36.2. izskatīt un saskaņot finansējuma saņēmēja iekšējo kontroles sistēmu. V. Ar atbalsta piešķiršanu saistītie nosacījumi, ja komercdarbības atbalsts tiek piešķirts finansējuma saņēmējam
37. Pasākuma pirmās kārtas ietvaros finansējuma saņēmējs projektu var īstenot līdz 2029. gada 31. decembrim. 38. Sadarbības iestāde izvērtē finansējuma saņēmēja atbilstību Komisijas regulai 2023/2831 un pieņem lēmumu par komercdarbības atbalsta piešķiršanu. Par atbalsta piešķiršanas brīdi uzskatāms brīdis, kad sadarbības iestāde ir pieņēmusi lēmumu par komercdarbības atbalsta piešķiršanu finansējuma saņēmējam. 39. Finansējuma saņēmējam viena vienota uzņēmuma līmenī šo noteikumu 21.1.1. un 21.1.2. apakšpunktā minēto izmaksu segšanai intensitāte ir 100 % apmērā, nepārsniedzot šo noteikumu 25. un 28. punktā minētos ierobežojumus. 40. Finansējuma saņēmējam šo noteikumu 21.1. apakšpunktā minētās izmaksas sedz saskaņā ar Komisijas regulu 2023/2831 un normatīvajiem aktiem par de minimis atbalsta uzskaites un piešķiršanas kārtību, un tas ir uzskatāms par komercdarbības atbalstu finansējuma saņēmējam. Sadarbības iestāde atbilstoši šo noteikumu 52. punktam vērtē finansējuma saņēmēja atbilstību de minimis atbalsta nosacījumiem uz komercdarbības atbalsta piešķiršanas brīdi. (MK 16.07.2024. noteikumu Nr. 473 redakcijā) 41. Atbalsts šo noteikumu 21.1.2.1. un 21.1.2.3. apakšpunktā minēto ārpakalpojuma izmaksu segšanai nav uzskatāms par komercdarbības atbalstu, ja finansējuma saņēmējs nodrošina projekta vadību, piemērojot šo noteikumu 26.3. apakšpunktā minēto nosacījumu. Ja finansējuma saņēmējs nodrošina projekta vadību, šo izmaksu segšana ir uzskatāma par komercdarbības atbalstu finansējuma saņēmējam. 42. Ja projekta faktiski apgūtais finansējuma apjoms pēc noslēguma pārskata apstiprināšanas ir mazāks nekā sākotnēji paredzētais, finansējuma saņēmējs nodrošina, lai faktiski sasniegtie rādītāji (darba devēju un darbinieku skaits) nebūtu mazāki par projekta iesniegumā plānotajiem rādītājiem, kas koriģēti atbilstoši faktiskajai apguvei. 43. Strīdi, kas finansējuma saņēmējam rodas projekta īstenošanas laikā pēc līguma noslēgšanas ar darba devēju, tiek risināti civiltiesiskā kārtībā. 44. Pasākuma pirmās kārtas ietvaros var saņemt avansa maksājumu saskaņā ar normatīvajiem aktiem par valsts budžeta līdzekļu plānošanas kārtību Eiropas Savienības fondu projektu īstenošanai un maksājumu veikšanai 2021.–2027. gada plānošanas periodā, ievērojot šādus nosacījumus: 44.1. maksājums nepārsniedz 30 % no projektam piešķirtā publiskā finansējuma; 44.2. lai saņemtu avansa maksājumu, finansējuma saņēmējs iesniedz vadības informācijas sistēmā avansa pieprasījumu un plānotā avansa apjoma pamatojumu. VI. Ar komercdarbības atbalsta saņemšanu saistītie nosacījumi, ja komercdarbības atbalsts tiek piešķirts darba devējam
45. Darba devējam tiek attiecināts atbalsts, ja darbinieks ievēro šādus nosacījumus: 45.1. mācības apmeklētas vismaz 75 % apmērā; 45.2. ir nokārtoti attiecīgie mācību noslēgumā paredzētie pārbaudījumi, ja attiecināms. 46. Darba devējs kopā ar projekta pieteikumu iesniedz apliecinājumu, ka tam ir noteikta iekšējā procedūra, kas paredz tiesības jebkuram darbiniekam pieteikties mācībām, lai pilnveidotu prasmes pienākumu veikšanai. 47. Finansējuma saņēmējs izvērtē darba devēja atbilstību Komisijas regulai 2023/2831 un pieņem lēmumu par komercdarbības atbalsta piešķiršanu. Par atbalsta piešķiršanas brīdi uzskatāms brīdis, kad finansējuma saņēmējs ir pieņēmis lēmumu par komercdarbības atbalsta piešķiršanu darba devējam. 48. Darba devējs, ievērojot Komisijas regulas 2023/2831 5. panta 1., 2. un 3. punktu, de minimis atbalstu drīkst kumulēt ar citu de minimis atbalstu līdz Komisijas regulas 2023/2831 3. panta 2. punktā noteiktajam attiecīgajam robežlielumam, kā arī drīkst kumulēt ar citu valsts atbalstu, tai skaitā attiecībā uz vienām un tām pašām attiecināmajām izmaksām vai citu valsts atbalstu tam pašam riska finansējuma pasākumam, ja šīs kumulācijas rezultātā netiek pārsniegta attiecīgā maksimālā atbalsta intensitāte vai atbalsta summa, kāda noteikta valsts atbalsta programmā vai Eiropas Komisijas lēmumā. Šo noteikumu ietvaros saņemto de minimis atbalstu var apvienot ar citu de minimis atbalstu par vienām un tām pašām attiecināmajām izmaksām, ja pēc atbalstu apvienošanas atbalsta vienībai vai izmaksu pozīcijai attiecīgā maksimālā atbalsta intensitāte nepārsniedz 100 %. (MK 16.07.2024. noteikumu Nr. 473 redakcijā) 49. Ja par vienām un tām pašām projekta attiecināmajām izmaksām tiek sniegts atbalsts vairāku komercdarbības atbalsta programmu ietvaros, darba devējs finansējuma saņēmējam iesniedz informāciju par plānoto un piešķirto atbalstu par tām pašām attiecināmajām izmaksām, norādot atbalsta piešķiršanas datumu (tai skaitā plānoto atbalsta piešķiršanas datumu), atbalsta intensitāti, atbalsta sniedzēju, atbalsta pasākumu vai investīciju un plānoto vai piešķirto atbalsta summu. 50. Gala labuma guvējs lēmumu par neatbilstību komercdarbības atbalsta nosacījumiem var apstrīdēt, iesniedzot finansējuma saņēmējam attiecīgu iesniegumu. Finansējuma saņēmēja lēmumu gala labuma guvējs var pārsūdzēt tiesā. 51. Darba devējs, kurš nav pievienotās vērtības nodokļa maksātājs, var attiecināt pievienotās vērtības nodokļa izmaksas. 52. Sadarbības iestāde un finansējuma saņēmējs lēmumu par de minimis atbalsta piešķiršanu saskaņā ar Komisijas regulas 2023/2831 7. panta 3. punktu un 8. pantu var pieņemt līdz šīs regulas darbības beigām. 53. Pieļaujamā atbalsta intensitāte, saņemot atbalstu saskaņā ar Komisijas regulu 2023/2831, nepārsniedz: 53.1. sīkajiem (mikro) un mazajiem komersantiem – 70 %; 53.2. vidējiem komersantiem – 60 %; 53.3. lielajiem komersantiem – 50 %. 54. Šo noteikumu 53. punktā minētā attiecīgā atbalsta intensitāte tiek aprēķināta no kopējām projekta izmaksām. 55. Ja atbalsts darba devējam tiek piešķirts saskaņā ar Komisijas regulu 2023/2831, darba devējs kopā ar pieteikumu iesniedz norādi par de minimis sistēmā izveidotās un apstiprinātās veidlapas identifikācijas numuru. 56. Ja tiek pārkāpti Komisijas regulas 2023/2831 nosacījumi attiecībā uz de minimis atbalstu, kas finansējuma saņēmējam vai darba devējam piešķirts saskaņā ar Komisijas regulu 2023/2831, tad attiecīgi finansējuma saņēmējam ir pienākums atmaksāt sadarbības iestādei vai darba devējam ir pienākums atmaksāt finansējuma saņēmējam projekta ietvaros saņemto nelikumīgo de minimis atbalstu kopā ar procentiem no līdzekļiem, kas brīvi no komercdarbības atbalsta, atbilstoši Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV vai V nodaļas nosacījumiem. 57. Noteiktā atbalsta intensitāte tiek piemērota izmaksām bez pievienotās vērtības nodokļa, izņemot gadījumus, ja tas nav atgūstams atbilstoši normatīvajiem aktiem nodokļu politikas jomā. 58. Ja darba devējs un finansējuma saņēmējs darbojas gan atbalstāmajā nozarē, gan kādā no Komisijas regulas 2023/2831 1. panta 1. punktā minētajām neatbalstāmajām nozarēm, atbalstu drīkst piešķirt tikai tad, ja tiek ievēroti Komisijas regulas 2023/2831 1. panta 2. punkta nosacījumi. Ja darba devējs un finansējuma saņēmējs veic darbības, kas minētas Komisijas regulas 2023/2831 1. panta 1. punkta "e" un "f" apakšpunktā, atbalstu piešķirt nedrīkst. 59. Pirms de minimis atbalsta piešķiršanas tiek pārbaudīts, vai plānotais de minimis atbalsts kopā ar iepriekšējos trijos gados no atbalsta piešķiršanas dienas piešķirto de minimis atbalstu viena vienota uzņēmuma līmenī nepārsniedz Komisijas regulas 2023/2831 3. panta 2. punktā noteikto maksimālo de minimis atbalsta apmēru. De minimis atbalsta apmērs tiek vērtēts viena vienota uzņēmuma līmenī saskaņā ar Komisijas regulas 2023/2831 2. panta 2. punktu. 60. Informācijas pieejamību nodrošina šādā veidā: 60.1. finansējuma saņēmējs nodrošina piekļuvi informācijai par finansējuma saņēmēja darbību 10 gadus no dienas, kad finansējuma saņēmējam ir piešķirts pēdējais komercdarbības atbalsts saskaņā ar šiem noteikumiem; 60.2. darba devējs nodrošina piekļuvi informācijai 10 gadus no komercdarbības atbalsta piešķiršanas brīža saskaņā ar šiem noteikumiem; 60.3. sadarbības iestāde kā komercdarbības atbalsta sniedzējs finansējuma saņēmējam uzglabā dokumentāciju 10 gadus no dienas, kad sadarbības iestāde ir piešķīrusi pēdējo komercdarbības atbalstu saskaņā ar šiem noteikumiem. 61. Atbildīgā iestāde šo noteikumu 33.2. apakšpunktā minētos datus apstrādā analītikas nolūkiem un šo noteikumu 10. punktā minēto rādītāju izpildes uzraudzības nolūkiem. Ministru prezidente E. Siliņa
Ekonomikas ministrs V. Valainis Finansējums pasākuma pirmās kārtas ietvaros paredzēts biedrībām, kas pārstāv šādu nozaru komersantus:
1. Apstrādes rūpniecība (saskaņā ar NACE 2. red. C sadaļu) un šādas apstrādes rūpniecības apakšnozares: 1.1. kokrūpniecība; 1.2. mašīnbūve un metālapstrāde; 1.3. elektrisko un optisko iekārtu ražošana; 1.4. ķīmiskā rūpniecība; 1.5. pārtikas un dzērienu ražošana; 1.6. būvindustrija; 1.7. vieglā rūpniecība; 1.8. papīra ražošana un poligrāfija.
2. Informācijas un komunikācijas tehnoloģiju nozare (ierobežojumus nosaka saskaņā ar NACE 2. red. J sadaļu).
3. Izmitināšanas un ēdināšanas pakalpojumi (ierobežojumus nosaka saskaņā ar NACE 2. red. I sadaļu).
4. Finanšu un apdrošināšanas darbības (ierobežojumus nosaka saskaņā ar NACE 2. red. K sadaļu).
5. Profesionālie, zinātniskie un tehniskie pakalpojumi (ierobežojumus nosaka saskaņā ar NACE 2. red. M sadaļu).
6. Administratīvo un apkalpojošo dienestu darbība (ierobežojumus nosaka saskaņā ar NACE 2. red. N sadaļu).
7. Energoapgāde un telekomunikācija (ierobežojumus nosaka saskaņā ar NACE 2. red. D un J sadaļu). Projekta ietvaros atbalstāmās mācību jomas un programmu kopas saskaņā ar normatīvajiem aktiem par Latvijas izglītības klasifikāciju
Atlases kārtā ir atbalstāmas šādas mācību jomas un programmu kopas: 1. 214 Dizains1. 2. 345 20 Projektu vadība2. 3. 345 24 Ražošanas inženierzinības un vadība. 4. 48 484 Programmēšana. 5. 44 Fizikālās zinātnes. 6. 46 Matemātika un statistika. 7. 48 482 Datoru lietošana3. 8. 48 483 Datorsistēmas, datubāzes un datortīkli. 9. 52 Inženierzinātnes un tehnoloģijas. 10. 54 Ražošana un pārstrāde. 11. 623 Mežsaimniecība4. 12. 722 Veselības aprūpes pakalpojumi5. 13. 811 Viesnīcu un restorānu pakalpojumi5. 14. 840 04 Starptautisko pārvadājumu organizācija5. 15. 85 Vides veselība. 16. 22 227 Valodu studijas un programmas. 17. 341 01 Elektroniskā komercija. 18. 342 01 Mārketings un tirdzniecība. 19. 345 01 Biznesa vadība. 20. 345 04 Kvalitātes nodrošināšana un vadība. 21. 345 15 Ēdināšanas un viesnīcu komercdarbība6. 22. 345 16 Viesnīcu vadība6. 23. 345 17 Tūrisma vadība6. 24. 812 Tūrisma un atpūtas organizācija6. 25. 343 02 Finanšu vadība.
Piezīmes. 1 Tikai 214 01 Datordizains, 214 02 Vides dizains, 214 05 Koka izstrādājumu dizains, 214 06 Tekstilizstrādājumu dizains, 214 07 Metālizstrādājumu dizains, 214 08 Keramikas izstrādājumu dizains, 214 09 Stikla izstrādājumu dizains, 214 10 Ādas izstrādājumu dizains, 214 11 Apģērbu dizains, 214 12 Multimediju dizains, 214 13 Foto dizains. 2 Šo mācību izmaksas nedrīkst pārsniegt 40 % no kopējām projekta attiecināmajām izmaksām. 3 Tikai lietpratējiem. Šo mācību izmaksas nedrīkst pārsniegt 40 % no kopējām projekta ietvaros attiecināmajām izmaksām. 4 Tikai mācības, kas saistītas ar viedās specializācijas stratēģijas jomu "1. Zināšanu ietilpīga bioekonomika". 5 Tikai mācības, kas saistītas ar viedās specializācijas stratēģijas jomu "2. Biomedicīna, medicīnas tehnoloģijas, biofarmācija un biotehnoloģijas" (medicīnas un veselības tūrisms). 6 Tikai izmitināšanas un ēdināšanas pakalpojumu nozarē (arī NACE 2. red. 55.00, 56.00, 74.90, 77.39, 79.11, 79.12, 79.90, 82.30, 90.04, 93.21 un 93.29 sektorā nodarbinātajiem). Es, (vārds, uzvārds), apliecinu, ka piekrītu piedalīties Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 4.2. prioritārā virziena "Izglītība, prasmes un mūžizglītība" 4.2.4. specifiskā atbalsta mērķa "Veicināt mūžizglītību, jo īpaši piedāvājot elastīgas prasmju pilnveides un pārkvalifikācijas iespējas visiem, ņemot vērā uzņēmējdarbības un digitālās prasmes, labāk prognozējot pārmaiņas un vajadzību pēc jaunām prasmēm, pamatojoties uz darba tirgus vajadzībām, atvieglojot karjeras maiņu un sekmējot profesionālo mobilitāti" 4.2.4.1. pasākuma "Atbalsts nozaru vajadzībās balstītai pieaugušo izglītībai" pirmās kārtas pieteikumu vērtēšanā vai atbalsta sniegšanā darba devējam.
Apliecinu, ka neesmu saistīts(-a) ar patieso labuma guvēju likuma "Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā" izpratnē un Komisijas regulas 2018/1046 61. panta izpratnē un neesmu piedalījies(-usies) vērtējamo pieteikumu sagatavošanā, kā arī nav tādu apstākļu, kuru dēļ es varētu pārkāpt Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam vadībā, īstenošanā un uzraudzībā iesaistītajai personai normatīvajos aktos noteiktos ierobežojumus un kuru dēļ ir pamats uzskatīt, ka esmu ieinteresēts(-a) konkrētā pieteikuma apstiprināšanā vai noraidīšanā. Ar parakstu apliecinu interešu konflikta neesību.
Nav tādu iemeslu, tai skaitā tādu, kas saistīti ar ģimeni, emocionālām saitēm, politisko vai nacionālo piederību, ekonomiskām interesēm vai jebkādām citām tiešām vai netiešām personīgām interesēm, kas varētu apšaubīt manu neatkarību un objektivitāti lēmuma pieņemšanas procesā.
Nekavējoties informēšu pieteikumu komisijas priekšsēdētāju vai priekšsēdētāja vietnieku, vai finansējuma saņēmēja administratīvo vadītāju, ja radīsies apstākļi, kas varētu apšaubīt manu objektivitāti un neatkarību lēmuma pieņemšanas procesā.
Izskatot saņemtos pieteikumus, savus pienākumus veikšu atbildīgi un profesionāli, kā arī sniegšu objektīvus atzinumus.
Apņemos neizpaust trešajām personām jebkādu informāciju, kas man kļuvusi zināma vai pieejama, vērtējot pieteikumus, kā arī apņemos lietot pieejamo informāciju un dokumentus tikai projektu vērtēšanai un lēmuma pieņemšanai par tiem. Apņemos nepaturēt un nenodot trešajām personām jebkādu rakstisku vai elektronisku informāciju par pieteikumu un tā vērtējumu.
Es pilnībā apzinos, ka, neievērojot šajā apliecinājumā minēto, tikšu izslēgts(-a) no vērtēšanas komisijas sastāva un tikšu saukts(-a) pie normatīvajos aktos noteiktās atbildības.
Datums Paraksts Vārds, uzvārds |
Tiesību akta pase
Nosaukums: Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 4.2. prioritārā virziena "Izglītība, ..
Statuss:
Spēkā esošs
Satura rādītājs
Saistītie dokumenti
|