Teksta versija
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
uz sākumu
Izvērstā meklēšana
Autorizēties savā kontā

Kādēļ autorizēties vai reģistrēties?
 
Attēlotā redakcija
Ministru kabineta noteikumi Nr. 818

Rīgā 2023. gada 19. decembrī (prot. Nr. 62 91. §)
Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 4.3.3. specifiskā atbalsta mērķa "Uzlabot visu darba meklētāju, jo īpaši jauniešu – it sevišķi, īstenojot Garantiju jauniešiem –, ilgstošo bezdarbnieku un darba tirgū nelabvēlīgā situācijā esošo grupu, un ekonomiski neaktīvo personu piekļuvi nodarbinātībai un aktivizācijas pasākumiem, kā arī veicinot pašnodarbinātību un sociālo ekonomiku" 4.3.3.3. pasākuma "Atbalsts sociālajai uzņēmējdarbībai un sociālās ekonomikas attīstībai" īstenošanas noteikumi

(Noteikumu nosaukums MK 22.12.2025. noteikumu Nr. 812 redakcijā)

I. Vispārīgie jautājumi

1. Noteikumi nosaka:

1.1. kārtību, kādā īsteno Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam (turpmāk – programma) 4.3.3. specifiskā atbalsta mērķa "Uzlabot visu darba meklētāju, jo īpaši jauniešu – it sevišķi, īstenojot Garantiju jauniešiem –, ilgstošo bezdarbnieku un darba tirgū nelabvēlīgā situācijā esošo grupu, un ekonomiski neaktīvo personu piekļuvi nodarbinātībai un aktivizācijas pasākumiem, kā arī veicinot pašnodarbinātību un sociālo ekonomiku" 4.3.3.3. pasākumu "Atbalsts sociālajai uzņēmējdarbībai un sociālās ekonomikas attīstībai" (turpmāk – pasākums);

1.2. pasākuma mērķi;

1.3. pasākumam plānoto un pieejamo finansējumu un nacionālā līdzfinansējuma likmi;

1.4. prasības Eiropas Sociālā fonda Plus (turpmāk – ESF+) projekta (turpmāk – projekts) iesniedzējam, finansējuma saņēmējam un sadarbības partneriem;

1.5. pasākuma atbalstāmo darbību un izmaksu attiecināmības nosacījumus, tai skaitā komercdarbības atbalsta piešķiršanas nosacījumus;

1.6. vienkāršoto izmaksu piemērošanas nosacījumus un kārtību pasākumā.

(Grozīts ar MK 22.12.2025. noteikumiem Nr. 812)

2. Pasākuma mērķis ir sniegt atbalstu sociālo uzņēmumu izveidei un attīstībai, sociālās ekonomikas ekosistēmas attīstībai, kā arī personu vecumā no 65 gadiem (turpmāk – seniori) neformālās un ikdienējās mācīšanās (turpmāk – senioru skola) pasākumu attīstībai, lai uzlabotu sabiedrības dzīves kvalitāti, palielinātu sociālās atstumtības riskam pakļauto iedzīvotāju grupu nodarbinātības iespējas un stiprinātu sociālās ekonomikas attīstību kopumā.

(MK 22.12.2025. noteikumu Nr. 812 redakcijā)

3. Pasākuma mērķa grupa ir:

3.1. sociālie uzņēmumi, kuru tiešie vai netiešie dalībnieki nav publiskas personas (turpmāk – sociālie uzņēmumi);

3.2. fiziskas personas, kuras plāno uzsākt sociālo uzņēmējdarbību (turpmāk – sociālās uzņēmējdarbības uzsācēji);

3.3. sociālās atstumtības riskam pakļautās iedzīvotāju grupas;

3.4. biedrības un nodibinājumi;

3.5. seniori.

(Grozīts ar MK 22.12.2025. noteikumiem Nr. 812)

4. Līdz 2029. gada 31. decembrim sasniedzamie rādītāji un to sasniedzamās vērtības:

4.1. iznākuma rādītājs – mikrouzņēmumi, mazie vai vidējie uzņēmumi, tai skaitā kooperatīvie uzņēmumi, sociālie uzņēmumi, kas saņēmuši atbalstu, – 148, tai skaitā līdz 2024. gada 31. decembrim – 22;

4.2. nacionālais rādītājs – sociālās atstumtības riskam pakļautie iedzīvotāji, kas saņēmuši atbalstu, – 140, tai skaitā līdz 2024. gada 31. decembrim – 20;

4.3. nacionālais rādītājs – sociālās atstumtības riskam pakļautie iedzīvotāji nodarbinātībā pēc biznesa plāna īstenošanas – 98;

4.4. nacionālais rādītājs – biedrības un nodibinājumi, kas saņēmuši atbalstu senioru skolas pasākumu īstenošanai, – 25;

4.5. nacionālais rādītājs – seniori, kuri piedalījušies senioru skolas pasākumos, – 2 500.

(Grozīts ar MK 16.07.2024. noteikumiem Nr. 460; MK 22.12.2025. noteikumiem Nr. 812)

5. Pasākumu īsteno ierobežotas projektu iesniegumu atlases veidā.

6. Pasākuma ietvaros atbildīgās iestādes funkcijas pilda Labklājības ministrija (turpmāk – atbildīgā iestāde).

7. Pasākumam plānotais un pieejamais kopējais attiecināmais finansējums ir 16 800 000 euro, tai skaitā ESF+ finansējums – 14 280 000 euro un valsts budžeta līdzfinansējums – 2 520 000 euro.

(MK 22.12.2025. noteikumu Nr. 812 redakcijā)

8. Maksimālais ESF+ finansējuma apmērs nepārsniedz 85 procentus no pasākumam pieejamā kopējā attiecināmā finansējuma. Valsts budžeta līdzfinansējums nav mazāks par 15 procentiem no projekta kopējā attiecināmā finansējuma.

9. Pasākuma ietvaros izmaksas ir attiecināmas, ja tās atbilst šajos noteikumos minētajām izmaksu pozīcijām un ir radušās ne agrāk kā 2023. gada 1. oktobrī.

10. Pasākuma atbalsta veids ir grants.

II. Prasības projekta iesniedzējam, finansējuma saņēmējam un sadarbības partneriem

(Nodaļas nosaukums MK 22.12.2025. noteikumu Nr. 812 redakcijā)

11. Projekta iesniedzējs, kas pēc projekta iesnieguma apstiprināšanas kļūst par finansējuma saņēmēju, pasākuma ietvaros ir valsts pārvaldes iestāde, kura organizē un koordinē darba, sociālās aizsardzības, bērnu un ģimenes tiesību, kā arī personu ar invaliditāti vienlīdzīgu iespēju un dzimumu līdztiesības politikas īstenošanu, – Labklājības ministrija.

12. Finansējuma saņēmēja sadarbības partneri, ar kuriem finansējuma saņēmējs slēdz sadarbības līgumu, kurā iekļauj informāciju saskaņā ar normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027. gada plānošanas periodā, ir:

12.1. akciju sabiedrība "Attīstības finanšu institūcija Altum" – šo noteikumu 13.1. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanā;

12.2. atvasināta publisko tiesību juridiskā persona, kas atbilstoši Sabiedrības integrācijas fonda likumam veicina sabiedrības integrāciju un atbalsta publiskā un nevalstiskā sektora attīstības programmu un projektu īstenošanu, – Sabiedrības integrācijas fonds – šo noteikumu 13.3.1 apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanā.

(MK 22.12.2025. noteikumu Nr. 812 redakcijā)

III. Atbalstāmās darbības un izmaksas

13. Pasākuma ietvaros ir atbalstāmas šādas darbības:

13.1. atbalsts sociālajiem uzņēmumiem;

13.2. atbalsts sociālās uzņēmējdarbības uzsācējiem:

13.2.1. biznesa ideju konkursu organizēšana;

13.2.2. mācību un konsultēšanas pasākumi;

13.3. sociālo uzņēmumu un sociālas ekonomikas sistēmas pilnveides pasākumi;

13.3.1 atbalsts senioru skolām;

13.4. sabiedrības izpratnes veidošanas pasākumi; 

13.5. komunikācijas un vizuālās identitātes prasību nodrošināšanas pasākumi;

13.6. projekta vadība un īstenošanas nodrošināšana.

(Grozīts ar MK 22.12.2025. noteikumiem Nr. 812)

14. Pasākuma ietvaros plāno šādas attiecināmās izmaksas:

14.1. tiešās attiecināmās izmaksas; 

14.2. netiešās attiecināmās izmaksas.

15. Tiešās attiecināmās izmaksas ietver šādas izmaksu pozīcijas:

15.1. personāla izmaksas, tai skaitā:

15.1.1. finansējuma saņēmēja projekta vadības un īstenošanas personāla izmaksas;

15.1.2. šo noteikumu 12.1. apakšpunktā minētā sadarbības partnera projekta īstenošanas personāla izmaksas šo noteikumu 13.1. apakšpunktā minētās darbības īstenošanai;

15.1.3. šo noteikumu 12.2. apakšpunktā minētā sadarbības partnera projekta īstenošanas personāla izmaksas šo noteikumu 13.3.1 apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai;

15.2. (svītrots ar MK 25.03.2025. noteikumiem Nr. 183);

15.3. finanšu atbalsts sociālajiem uzņēmumiem, ko projekta iesniegumā plāno kā vienu izmaksu pozīciju;

15.3.1 finanšu atbalsts senioru skolām, ko projekta iesniegumā plāno kā vienu izmaksu pozīciju;

15.4. pārējās projekta īstenošanas izmaksas:

15.4.1. iepirkuma līgumu izmaksas šo noteikumu 13. punktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai;

15.4.2. iekšzemes komandējumu un darba braucienu izmaksas finansējuma saņēmēja un sadarbības partneru projekta vadības un īstenošanas personālam šo noteikumu 13. punktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai. Iekšzemes komandējumu un darba braucienu izmaksām piemēro vadošās iestādes metodikas par vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķinu un piemērošanu 1 km izmaksām un iekšzemes komandējumu izmaksām;

15.4.3. (svītrots ar MK 25.03.2025. noteikumiem Nr. 183);

15.4.4. projekta īstenošanai nepieciešamās informācijas iegūšanas izmaksas finansējuma saņēmējam un šo noteikumu 12.1. apakšpunktā minētajam sadarbības partnerim šo noteikumu 13.1. un 13.2. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības ietvaros.

(Grozīts ar MK 25.03.2025. noteikumiem Nr. 183; MK 22.12.2025. noteikumiem Nr. 812)

16. Šo noteikumu 15.4.1. apakšpunktā minēto iepirkuma līgumu ietvaros ņem vērā, ka:

16.1. šo noteikumu 13.3. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai var plānot izmaksas informācijas sistēmas pilnveidei, ieviešanai, nodrošināšanai un informācijas apmaiņas pakalpojumiem;

16.2. šo noteikumu 13.1., 13.2., 13.3. un 13.4. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai var plānot izmaksas specifisku nozares ekspertu piesaistei sociālās uzņēmējdarbības uzsācēju biznesa ideju izvērtēšanai, konsultāciju nodrošināšanai biznesa plānu izstrādei, sociālās uzņēmējdarbības un sociālās ekonomikas atbalsta sistēmas pilnveidei, pasākuma starprezultātu novērtēšanai un sabiedrības izpratnes veidošanas pasākumiem, tai skaitā jauniešu mācībām;

16.3. šo noteikumu 13.1., 13.3., 13.4. un 13.6. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai var plānot izmaksas transporta nomas pakalpojumiem un transporta pakalpojumu pirkšanai;

16.4. šo noteikumu 13.1. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai šo noteikumu 12.1. apakšpunktā minētais sadarbības partneris var plānot izmaksas informācijas sistēmu pielāgošanai un pilnveidošanai;

16.5. (svītrots ar MK 25.03.2025. noteikumiem Nr. 183);

16.6. jaunu darba vietu aprīkojuma iegādes vai nomas, tai skaitā aprīkojuma uzturēšanas un remonta, izmaksas finansējuma saņēmēja un sadarbības partneru projekta vadības un īstenošanas personālam vai esošo darba vietu atjaunošanas izmaksas, ja esošo darba vietu aprīkojums ir nolietojies un tiek norakstīts, var paredzēt ne vairāk kā 3000 euro apmērā vienai darba vietai visā projekta īstenošanas laikā. Ja personāls ir nodarbināts normālu darba laiku, darba vietas aprīkojuma izmaksas ir attiecināmas 100 procentu apmērā. Ja personāls ir nodarbināts nepilnu darba laiku, darba vietas aprīkojuma izmaksas ir attiecināmas atbilstoši nepilnā darba laika noslodzei. Ja personāla atlīdzībai piemēro daļlaika izmaksu attiecināmības principu, darba vietas aprīkojuma izmaksas ir attiecināmas proporcionāli slodzes procentuālajam sadalījumam, kā arī ņemot vērā darbinieka iesaistes periodu projektā pret projekta kopējo īstenošanas ilgumu;

16.7. izmaksas horizontālā principa "Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana" darbību īstenošanai var plānot šo noteikumu 13. punktā minēto atbalstāmo darbību nodrošināšanai, tai skaitā surdotulka, vieglās valodas tulkošanas, reāllaika transkripcijas, subtitru, bērnu uzraudzības pakalpojuma nodrošināšanai.

(Grozīts ar MK 16.07.2024. noteikumiem Nr. 460; MK 22.12.2025. noteikumiem Nr. 812)

17. Netiešās attiecināmās izmaksas finansējuma saņēmējs un sadarbības partneri plāno kā vienu izmaksu pozīciju, piemērojot netiešo izmaksu vienoto likmi 15 procentu apmērā no tiešajām personāla izmaksām.

(MK 22.12.2025. noteikumu Nr. 812 redakcijā)

18. Pasākuma atbalstāmo darbību ietvaros ir attiecināms pievienotās vērtības nodoklis tiešajām attiecināmajām izmaksām atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas (ES) 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai (turpmāk – regula 2021/1060), 64. panta 1. punkta "c" apakšpunkta nosacījumiem, ja tas nav atgūstams atbilstoši normatīvajiem aktiem nodokļu politikas jomā.

IV. Pasākuma īstenošanas nosacījumi

19. Sociālās uzņēmējdarbības uzsācēji var saņemt šo noteikumu 12.1. apakšpunktā minētā sadarbības partnera piešķirto atbalstu šo noteikumu 13.1. apakš​​​punktā minētās darbības ietvaros, ja tie ir ieguvuši sociālā uzņēmuma statusu atbilstoši Sociālā uzņēmuma likumam.

(MK 22.12.2025. noteikumu Nr. 812 redakcijā)

20. Lai pretendētu uz šo noteikumu 13.1. apakšpunktā minēto finanšu atbalstu, sociālie uzņēmumi un sociālās uzņēmējdarbības uzsācēji iesniedz šo noteikumu 12.1. apakšpunktā minētajam sadarbības partnerim finanšu atbalsta pieteikumu, biznesa plānu un, ja nepieciešams, citu ar tā īstenošanu saistīto informāciju. Šo noteikumu 12.1. apakšpunktā minētais sadarbības partneris, pieņemot lēmumu par:

20.1. finanšu atbalsta piešķiršanu, ar sociālo uzņēmumu slēdz civiltiesisku līgumu (turpmāk – finanšu atbalsta līgums);

20.2. finanšu atbalsta piešķiršanu ar nosacījumu, nosūta sociālās uzņēmējdarbības uzsācējam finanšu atbalsta piedāvājumu, ietverot tajā nosacījumus par atbalsta piešķiršanu, ja sociālās uzņēmējdarbības uzsācējs divu mēnešu laikā pēc finanšu atbalsta piedāvājuma saņemšanas kā sabiedrības ar ierobežotu atbildību pārstāvis ir iesniedzis Labklājības ministrijā iesniegumu sociālā uzņēmuma statusa iegūšanai un ja tas atbalsta piešķiršanas brīdī atbilst šo noteikumu 19. punktā minētajam nosacījumam.

(MK 22.12.2025. noteikumu Nr. 812 redakcijā)

21. Sociālie uzņēmumi un sociālās uzņēmējdarbības uzsācēji, iesniedzot finanšu atbalsta pieteikumu un biznesa plānu, un šo noteikumu 12.1. apakšpunktā minētais sadarbības partneris, piešķirot finanšu atbalstu, ievēro šādus nosacījumus:

21.1. finanšu atbalstu piešķir ilgtermiņa materiālajiem un nemateriālajiem ieguldījumiem, apgrozāmajiem līdzekļiem, apmācību un konsultāciju izdevumiem, kā arī atlīdzības izmaksām sešus mēnešus biznesa plāna īstenošanas periodā, nepārsniedzot 80 procentus no vidējās darba algas attiecīgajā profesijā. Sociālajiem uzņēmumiem, kuru mērķis ir sociālās atstumtības riskam pakļauto iedzīvotāju grupu integrācija darba tirgū (turpmāk – darba integrācijas sociālie uzņēmumi), finanšu atbalstu atlīdzības izmaksām sociālās atstumtības riskam pakļauto iedzīvotāju grupām biznesa plāna īstenošanas periodā piešķir jaunu darba vietu izveidei, nepārsniedzot 100 procentus no vidējās darba algas attiecīgajā profesijā;

21.2. finanšu atbalsta apmēru pamato biznesa plānā. Minimālais finanšu atbalsta apmērs ir 10 000 euro, maksimālais finanšu atbalsts nepārsniedz:

21.2.1. 40 000 euro – sociālajiem uzņēmumiem, kuri nav saņēmuši finanšu atbalstu granta veidā 9.1.1.3. pasākuma "Atbalsts sociālajai uzņēmējdarbībai" un šo noteikumu 13.1. apakšpunktā minētās darbības ietvaros (izņemot darba integrācijas sociālos uzņēmumus, kas var saņemt šo atbalstu atkārtoti);

21.2.2. 200 000 euro – sociālajiem uzņēmumiem, kuru darbības laiks kopš reģistrācijas Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistrā ir ilgāks par diviem gadiem. Finanšu atbalstu nosaka atbilstoši saimnieciskās darbības apjomam, nepārsniedzot 50 procentus no vidējā apgrozījuma pēdējos trijos gados un 50 procentus no apgrozījuma pēdējā gadā, tai skaitā izvēlas mazākā aprēķinātā rādītāja vērtību. Ja atbilstoši apgrozījumam aprēķinātais finanšu atbalsta apmērs ir mazāks par 40 000 euro, bet biznesa plāna īstenošanai ir nepieciešams lielāks finanšu atbalsts, to nosaka atbilstoši biznesa plānam, bet nepārsniedzot 40 000 euro;

21.3. darba integrācijas sociālajiem uzņēmumiem finanšu atbalstu šo noteikumu 21.2. apakšpunktā minētajā apmērā piešķir, ja atlīdzības izmaksas sociālās atstumtības riskam pakļautās iedzīvotāju grupas nodarbinātajiem ir vismaz 40 procentu apmērā no kopējās finanšu atbalsta summas biznesa plāna īstenošanas periodā;

21.4. ja sociālā uzņēmuma īpašnieki ir vienīgi biedrības vai nodibinājumi, finanšu atbalsta apmēra noteikšanā ņem vērā šo biedrību un nodibinājumu darbības ilgumu un finanšu rādītājus, kas minēti šo noteikumu 21.2.2. apakšpunktā;

21.5. šo noteikumu 21.1. apakšpunktā minēto finanšu atbalstu piešķir biznesa plāna sociālā mērķa sasniegšanai, ievērojot saimnieciskā izdevīguma principu, ar nosacījumu, ka minimālā darījuma summa nevar būt mazāka par 200 euro:

21.5.1. ilgtermiņa materiālajiem ieguldījumiem, kas ietver aprīkojuma, iekārtu un transportlīdzekļu iegādi. Darba integrācijas sociālajiem uzņēmumiem finanšu atbalstu piešķir tādiem ilgtermiņa materiālajiem ieguldījumiem, kas tieši saistīti ar sociālās atstumtības riskam pakļauto iedzīvotāju grupu nodarbināto darba pienākumu izpildi;

21.5.2. ilgtermiņa nemateriālajiem ieguldījumiem, kas ietver patentu, licenču, prečzīmju, firmas zīmju, koncesiju un datorprogrammu iegādes izmaksas;

21.5.3. apgrozāmajiem līdzekļiem, kas ietver izejvielu un materiālu iegādes izmaksas, nomas un amortizācijas, kā arī citas izmaksas (izņemot atlīdzības, ilgtermiņa materiālo un nemateriālo ieguldījumu, mācību un konsultāciju izmaksas);

21.6. finanšu atbalsta ietvaros nav attiecināmas izmaksas, kas nav tieši saistītas ar biznesa plāna īstenošanu, kā arī izmaksas:

21.6.1. nekustamā īpašuma (ēkas un zemes) iegādei;

21.6.2. visu veidu infrastruktūras uzlabošanai, attīstībai, pārbūvei, kā arī telpu un ēku remontam, ēku un būvju nojaukšanai, restaurācijai, rekonstrukcijai, renovācijai, būvprojektēšanai, būvniecībai, teritorijas labiekārtošanai;

21.6.3. finanšu audita izdevumiem, finanšu līzingiem, finanšu transakcijām, procentu maksājumiem, valūtas maiņas komisijas maksājumiem un valūtas svārstību radīto zaudējumu segšanai;

21.6.4. naudas sodu, līgumsodu, nokavējuma procentu, tiesāšanās izdevumu segšanai, muitas nodokļu un nodevu maksāšanai, izņemot pievienotās vērtības nodokli, tai skaitā ievērojot šo noteikumu 18. punktā minēto nosacījumu;

21.6.5. par kurām nav iesniegti finanšu līdzekļu izlietojumu apliecinoši dokumenti;

21.7. sociālie uzņēmumi nodrošina komunikācijas un vizuālās identitātes pasākumus atbilstoši regulas 2021/1060 47. un 50. pantam un normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027. gada plānošanas periodā, kā arī Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda un Atveseļošanas fonda komunikācijas un dizaina vadlīnijām;

21.8. sociālie uzņēmumi nevar pretendēt uz finanšu atbalstu, ja:

21.8.1. sociālais uzņēmums vai persona, kura ir sociālā uzņēmuma valdes vai padomes loceklis vai prokūrists, ar tādu prokurora priekšrakstu par sodu vai tiesas spriedumu, kas stājies spēkā un kļuvis neapstrīdams un nepārsūdzams, ir atzīta par vainīgu jebkurā no šādiem noziedzīgiem nodarījumiem:

21.8.1.1. noziedzīgas organizācijas izveidošana, vadīšana, iesaistīšanās tajā vai tās sastāvā ietilpstošā organizētā grupā vai citā noziedzīgā formējumā vai piedalīšanās šādas organizācijas izdarītos noziedzīgos nodarījumos;

21.8.1.2. kukuļņemšana, kukuļdošana, kukuļa piesavināšanās, starpniecība kukuļošanā, neatļauta labuma pieņemšana vai komerciāla uzpirkšana, prettiesiska labuma pieprasīšana, pieņemšana vai došana, tirgošanās ar ietekmi;

21.8.1.3. krāpšana, piesavināšanās vai noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizēšana;

21.8.1.4. izvairīšanās no nodokļu un tiem pielīdzināto maksājumu samaksas;

21.8.1.5. terorisms, terorisma finansēšana, teroristu grupas izveide vai organizēšana, ceļošana terorisma nolūkā, terorisma attaisnošana, aicinājums uz terorismu, terorisma draudi vai personas vervēšana un apmācība terora aktu veikšanai;

21.8.1.6. cilvēku tirdzniecība;

21.8.2. sociālais uzņēmums ar tādu attiecīgajā jomā kompetentas institūcijas lēmumu, prokurora priekšrakstu par sodu vai tiesas spriedumu, kas stājies spēkā un kļuvis neapstrīdams un nepārsūdzams, ir atzīts par vainīgu un sodīts par pārkāpumu, kas izpaužas kā vienas vai vairāku personu nodarbināšana, ja tām nav nepieciešamās darba atļaujas vai ja tās nav tiesīgas uzturēties Eiropas Savienības dalībvalstī;

21.8.3. sociālais uzņēmums ar tādu attiecīgajā jomā kompetentas institūcijas lēmumu vai tiesas spriedumu, kas stājies spēkā un kļuvis neapstrīdams un nepārsūdzams, ir atzīts par vainīgu konkurences tiesību pārkāpumā, kas izpaužas kā vertikālā vienošanās, kuras mērķis ir ierobežot pircēja iespēju noteikt tālākpārdošanas cenu, vai horizontālā karteļa vienošanās, izņemot gadījumu, ja attiecīgā institūcija, konstatējot konkurences tiesību pārkāpumu, par sadarbību iecietības programmas ietvaros sociālo uzņēmumu ir atbrīvojusi no naudas soda vai ir samazinājusi naudas sodu;

21.9. sociālie uzņēmumi var pretendēt uz finanšu atbalstu, ja no dienas, kad kļuvis neapstrīdams un nepārsūdzams:

21.9.1. tiesas spriedums, prokurora priekšraksts par sodu vai citas kompetentas institūcijas pieņemtais lēmums saistībā ar šo noteikumu 21.8.2. apakšpunktā minētajiem pārkāpumiem, līdz finanšu atbalsta pieteikuma iesniegšanas dienai ir pagājuši trīs gadi;

21.9.2. tiesas spriedums vai citas attiecīgajā jomā kompetentas institūcijas pieņemtais lēmums saistībā ar šo noteikumu 21.8.3. apakšpunktā minētajiem pārkāpumiem, līdz finanšu atbalsta pieteikuma iesniegšanas dienai ir pagājuši 12 mēneši.

(MK 22.12.2025. noteikumu Nr. 812 redakcijā)

22. Sociālie uzņēmumi, kas nodarbina personas ar invaliditāti vai garīga rakstura traucējumiem, iesniedzot valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu darba devēja daļas kompensācijas, vienreizējas darba algas kompensācijas un darba devēja izmaksātās slimības naudas kompensācijas pieteikumu, un finansējuma saņēmējs, piešķirot kompensāciju, ievēro šādus nosacījumus, tai skaitā šo noteikumu V nodaļā minētos ierobežojumus:

22.1. valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu darba devēja daļu kompensē par kalendāra ceturksnī samaksāto summu. Kompensāciju piešķir mēneša laikā pēc kompensācijas pieprasījuma saņemšanas, ievērojot normatīvajos aktos par valsts sociālo apdrošināšanu noteikto obligāto iemaksu likmi un nepārsniedzot summu, kas ir vienāda ar valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu darba devēja daļu no vidējās darba algas attiecīgajā profesijā kalendāra ceturkšņa pirmajā mēnesī. Valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu darba devēja daļas kompensāciju neizmaksā par nodarbinātajiem, kuru darba atlīdzība attiecīgajā laikposmā tiek kompensēta no cita publiskā finansējuma;

22.2. vienreizēju darba algas kompensāciju sociālajiem uzņēmumiem piešķir mēneša laikā pēc kompensācijas pieprasījuma saņemšanas par personas ar invaliditāti vai garīga rakstura traucējumiem nodarbināšanu, kurai pirms darba tiesisko attiecību uzsākšanas ir bijis bezdarbnieka statuss. Kompensācijas apmērs nepārsniedz 100 procentus no vidējās darba algas attiecīgajā profesijā kalendāra ceturkšņa pirmajā mēnesī;

22.3. darba devēja izmaksātās slimības naudas kompensāciju sociālajiem uzņēmumiem piešķir mēneša laikā pēc kompensācijas pieprasījuma saņemšanas, ievērojot normatīvajos aktos noteiktos darba devēja pienākumus izmaksāt slimības naudu;

22.4. personas ar garīga rakstura traucējumiem pasākumā iesaista, pamatojoties uz Veselības un darbspēju ekspertīzes ārstu valsts komisijas vai Valsts pedagoģiski medicīniskās komisijas, vai ārsta psihiatra izsniegtu atzinumu.

23. Finansējuma saņēmējs var piešķirt sociālajiem uzņēmumiem konsultāciju un mācību atbalstu biznesa pamatu (tai skaitā finanšu vadības, mārketinga, nodokļu, grāmatvedības, biznesa plānu izstrādes, sociālās ietekmes radīšanas un mērīšanas un sociālo un biznesa mērķu līdzsvarošanas) apguvei, ievērojot šo noteikumu V nodaļā minētos ierobežojumus.

24. Maksimālā finanšu atbalsta intensitāte šo noteikumu 21.2.1. apakšpunktā minētajiem sociālajiem uzņēmumiem ir 90 procenti no biznesa plānā iekļautajām šo noteikumu 21. punktā minētajām attiecināmajām izmaksām, nepārsniedzot maksimālo finanšu atbalsta apmēru – 40 000 euro, savukārt maksimālā finanšu atbalsta intensitāte šo noteikumu 21.2.2. apakšpunktā minētajiem sociālajiem uzņēmumiem ir 60 procenti no biznesa plānā iekļautajām šo noteikumu 21. punktā minētajām attiecināmajām izmaksām, nepārsniedzot maksimālo finanšu atbalsta apmēru – 200 000 euro, tai skaitā ievērojot šo noteikumu V nodaļā minētos de minimis atbalsta ierobežojumus. Šo noteikumu 12.1. apakšpunktā minētais sadarbības partneris šo noteikumu 21. punktā minēto finanšu atbalstu piešķir pamatotu un dzīvotspējīgu biznesa plānu īstenošanai. Sociālie uzņēmumi biznesa plāna īstenošanai izmanto arī savus resursus vai piesaista ārējo finansējumu ar nosacījumu, ka šo noteikumu 21.2.1. apakšpunktā minētie sociālie uzņēmumi vismaz 10 procentu apmērā un šo noteikumu 21.2.2. apakšpunktā minētie sociālie uzņēmumi vismaz 40 procentu apmērā no biznesa plānā iekļautajām attiecināmajām izmaksām izmanto savus resursus vai ārējo finansējumu.

(MK 22.12.2025. noteikumu Nr. 812 redakcijā)

25. Darba integrācijas sociālajiem uzņēmumiem finanšu atbalstu piešķir, ja tie plāno izveidot jaunas darba vietas, kurās uz darba līguma pamata uz nenoteiktu laiku tiks nodarbinātas sociālās atstumtības riskam pakļautās iedzīvotāju grupu personas, un kopējais sociālās atstumtības riskam pakļautās iedzīvotāju grupu darbinieku skaits uzņēmumā:

25.1. nebūs mazāks par 50 procentiem no ikgadējā vidējā darbinieku skaita, ja uzņēmumā ir mazāk kā 10 nodarbinātie;

25.2. būs vismaz 30 procenti no ikgadējā vidējā darbinieku skaita, bet ne mazāk kā piecas sociālās atstumtības riskam pakļautās iedzīvotāju grupas personas, ja uzņēmumā ir vismaz 10 nodarbinātie.

26. Finanšu atbalstu biznesa plāna īstenošanai līdz diviem gadiem no finanšu atbalsta līguma noslēgšanas dienas piešķir, ievērojot šo noteikumu V nodaļā minētos nosacījumus. Sociālais uzņēmums var saņemt finanšu atbalstu atkārtoti, ņemot vērā šo noteikumu 21.2.1. apakšpunktā minēto ierobežojumu, ja ir iesniegts pārskats par iepriekšējā biznesa plāna īstenošanu un sociālais uzņēmums ir izpildījis iepriekšējā finanšu atbalsta līgumā noteiktos biznesa plāna īstenošanas nosacījumus.

27. Šo noteikumu 20.2. apakšpunktā minētais finanšu atbalsta piedāvājums sociālās uzņēmējdarbības uzsācējiem tiek sagatavots saskaņā ar šajos noteikumos noteiktajiem finanšu atbalsta piešķiršanas nosacījumiem sociālajam uzņēmumam.

28. Sociālajam uzņēmumam ir pienākums turpināt darbību, ievērojot tam šajos noteikumos un Sociālā uzņēmuma likumā noteiktās prasības, vismaz gadu pēc biznesa plāna īstenošanas.

29. Ja sociālais uzņēmums nepilda šo noteikumu 28. punktā minēto prasību, tam ir pienākums atmaksāt finansējuma saņēmējam saņemto finanšu atbalstu proporcionāli laikposmam, kurā pēc biznesa plāna īstenošanas minētā prasība nav pildīta.

30. Īstenojot šo noteikumu 13.1. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību:

30.1. finansējuma saņēmējs: 

30.1.1. informē šo noteikumu 12.1. apakšpunktā minēto sadarbības partneri, ja uzņēmums ir zaudējis sociālā uzņēmuma statusu;

30.1.2. izvērtē sociālo uzņēmumu darbību atbilstoši normatīvajiem aktiem par sociālā uzņēmuma statusa piešķiršanas, reģistrēšanas un uzraudzības kārtību un uzrauga šo noteikumu 28. punktā minētās prasības izpildi, tai skaitā veicot pārbaudes biznesa plāna īstenošanas vietās;

30.1.3. piešķir valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu darba devēja daļas kompensāciju, vienreizēju darba algas kompensāciju un darba devēja izmaksātās slimības naudas kompensāciju sociālajiem uzņēmumiem, kas nodarbina personas ar invaliditāti vai garīga rakstura traucējumiem, tai skaitā ievērojot šo noteikumu V nodaļā minētos ierobežojumus. Finansējuma saņēmēja atbildīgās amatpersonas lēmumu par kompensācijas piešķiršanu mēneša laikā var apstrīdēt, iesniedzot attiecīgu iesniegumu Labklājības ministrijas valsts sekretāram. Labklājības ministrijas valsts sekretāra lēmumu var pārsūdzēt tiesā Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā;

30.1.4. ir tiesīgs pieprasīt un atgūt no sociālajiem uzņēmumiem šo noteikumu 12.1. apakšpunktā minētā sadarbības partnera izmaksāto finanšu atbalstu, ja netiek ievērota šo noteikumu 28. punktā minētā prasība;

30.1.5. pēc šo noteikumu 30.1.4. apakšpunktā minētās atmaksas saņemšanas nodrošina minēto līdzekļu ieskaitīšanu valsts pamatbudžeta ieņēmumos;

30.2. finansējuma saņēmēja piesaistīts pakalpojuma sniedzējs: 

30.2.1. pirms konsultācijām veic sociālo uzņēmumu profilēšanu;

30.2.2. pirms biznesa plānu īstenošanas nodrošina konsultācijas (piemēram, par sociālo uzņēmējdarbību, finansēm, grāmatvedību un nodokļiem, mārketingu, biznesa plāna sagatavošanu), kopumā nepārsniedzot 30 stundas, lai palīdzētu izstrādāt biznesa plānu;

30.3. šo noteikumu 12.1. apakšpunktā minētais sadarbības partneris:

30.3.1. izvērtē sociālās uzņēmējdarbības uzsācēju biznesa plānus, kas izstrādāti šo noteikumu 13.2. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības ietvaros, kā arī sociālo uzņēmumu biznesa plānus un to atbilstību komercdarbības atbalstu regulējošajiem normatīvajiem aktiem un pieņem lēmumu par finanšu atbalsta piešķiršanu vai par atteikumu piešķirt atbalstu;

30.3.2. izstrādā iekšējo procedūru par finanšu atbalsta piešķiršanu un sociālo uzņēmumu uzraudzību, ietverot atbilstības pārbaudi noteiktam biznesa plānā paredzētam mērķim, un par finanšu atbalsta piedāvājuma sagatavošanu sociālās uzņēmējdarbības uzsācējiem, kā arī savā tīmekļvietnē publicē finanšu atbalsta pieteikuma veidlapas, pārskatu veidlapas, informāciju par biznesa plānu vērtēšanas procesu un nosacījumiem un citus pieteikuma iesniedzējam nepieciešamos dokumentus un informāciju;

30.3.3. piešķir finanšu atbalstu sociālajiem uzņēmumiem atbilstoši normatīvajiem aktiem par komercdarbības atbalstu;

30.3.4. nodrošina piešķirtā finanšu atbalsta uzskaiti un uzraudzību biznesa plāna īstenošanas laikā;

30.3.5. pieprasa un atgūst no sociālajiem uzņēmumiem nepamatoti piešķirto un biznesa plāna īstenošanas laikā neatbilstoši izmantoto finanšu atbalstu un pēc atgūšanas atmaksā to finansējuma saņēmējam, izņemot šādus gadījumus:

30.3.5.1. šo noteikumu 12.1. apakšpunktā minētais sadarbības partneris dokumentāri pierāda, ka ir veicis pietiekamus un samērīgus pasākumus sociālo uzņēmumu uzraudzībai un neatbilstoši izmantotā finanšu atbalsta atgūšanai, taču to nav bijis iespējams atgūt;

30.3.5.2. neatbilstoši izmantotā finanšu atbalsta atgūšana saskaņā ar šo noteikumu 12.1. apakšpunktā minētā sadarbības partnera izstrādātajiem finanšu atbalsta piedziņas noteikumiem, kuri saskaņoti ar Finanšu ministriju un finansējuma saņēmēju, tiek uzskatīta par valsts budžeta neefektīvu izmantošanu, proti, atgūstamā finanšu atbalsta apmērs ir mazāks vai vienāds ar piedziņas procesa izmaksām;

30.3.6. šo noteikumu 30.3.5. apakšpunktā minēto atgūto finanšu atbalstu var izmantot šo noteikumu 13.1. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai.

(Grozīts ar MK 22.12.2025. noteikumiem Nr. 812)

31. Īstenojot šo noteikumu 13.2. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību, finansējuma saņēmējs, ja nepieciešams:

31.1. piesaista specifiskus nozares ekspertus biznesa ideju izvērtēšanai un konsultāciju nodrošināšanai biznesa plānu izstrādei;

31.2. izsludina atkārtotus biznesa ideju konkursus.

32. Īstenojot šo noteikumu 13.3. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību, finansējuma saņēmējs, ja nepieciešams, piesaistot pakalpojuma sniedzēju, nodrošina:

32.1. sociālo uzņēmumu reģistra funkcionalitātes pilnveidi un nodrošināšanu;

32.2. informatīvi izglītojošu materiālu, tai skaitā vadlīniju un metodiku izstrādi par sociālās ietekmes izvērtēšanu;

32.3. sociālo uzņēmumu un sociālās ekonomikas partnerības stiprināšanas un veicināšanas pasākumus;

32.4. pētījumu (tai skaitā izvērtējumu par sociālo uzņēmumu un sociālās ekonomikas darbību un attīstību) veikšanu;

32.5. sociālā uzņēmuma statusa pretendentu atbilstības un sociālo uzņēmumu darbības izvērtēšanu; 

32.6. sociālā uzņēmuma statusa piešķiršanu.

(Grozīts ar MK 22.12.2025. noteikumiem Nr. 812)

32.1 Šo noteikumu 13.3.1 apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai Sabiedrības integrācijas fonda padome nodrošina šo noteikumu 32.22. apakšpunktā minētās projektu pieteikumu atlases organizēšanu un uzrauga finansējuma izlietojumu atbilstoši Sabiedrības integrācijas fonda likumā un normatīvajos aktos par Sabiedrības integrācijas fonda nolikumu noteiktajiem pienākumiem.

(MK 22.12.2025. noteikumu Nr. 812 redakcijā)

32.2 Īstenojot šo noteikumu 13.3.1 apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību, šo noteikumu 12.2. apakšpunktā minētais sadarbības partneris, ja nepieciešams, piesaistot pakalpojuma sniedzēju:

32.21. nodrošina veiktspējas stiprināšanas pasākumus šo noteikumu 3.4. apakšpunktā minētajai mērķa grupai, kura īsteno vai plāno īstenot senioru skolas pasākumus;

32.22. organizē atklātu projektu pieteikumu atlasi un sniedz finanšu atbalstu šo noteikumu 3.4. apakšpunktā minētajai mērķa grupai senioru skolas pasākumu īstenošanai;

32.23. veic šo noteikumu 3.5. apakšpunktā minētajai mērķa grupai sniegtā atbalsta ietekmes izvērtējumu.

(MK 22.12.2025. noteikumu Nr. 812 redakcijā)

32.3 Šo noteikumu 32.21. apakšpunktā minētos veiktspējas stiprināšanas pasākumus nodrošina šo noteikumu 12.2. apakšpunktā minētā sadarbības partnera projekta īstenošanas personāls vai tā izvēlēts pakalpojumu sniedzējs, kurš:

32.31. izstrādā vadlīnijas senioru skolu pasākumu satura izveidei šādu prasmju attīstībai:

32.31.1. digitālā pratība;

32.31.2. veselības pratība;

32.31.3. finanšu pratība;

32.31.4. sociālā līdzdalība un aktīvs dzīvesveids;

32.31.5. radošās un kultūras aktivitātes;

32.31.6. mūžizglītība un intelektuālā attīstība;

32.31.7. iekļaušanai darba tirgū nepieciešamās prasmes;

32.32. organizē informatīvus pasākumus un sniedz konsultācijas par senioru skolu pasākumu organizēšanu;

32.33. sagatavo vismaz trīs mācību video par senioru skolu pasākumu saturu;

32.34. organizē informatīvus pasākumus par senioru skolu izveidi un attīstību.

(MK 22.12.2025. noteikumu Nr. 812 redakcijā)

32.4 Šo noteikumu 32.22. apakšpunktā minētās projektu pieteikumu atlases īstenošanai šo noteikumu 12.2. apakšpunktā minētais sadarbības partneris:

32.41. izveido projektu pieteikumu atlases vērtēšanas komisiju (turpmāk – vērtēšanas komisija) Sabiedrības integrācijas fonda likumā noteiktajā kārtībā;

32.42. izstrādā projektu pieteikumu atlases nolikumu, kurā ietver informāciju par projektu pieteikumu iesniegšanas un vērtēšanas kārtību, vērtēšanas kritērijus un to piemērošanas metodiku, šo noteikumu 32.61.  apakšpunktā minētā līguma projektu  un citu projektu konkursa atlasei nepieciešamo informāciju, tai skaitā ietverot šādus nosacījumus projektu pieteikumu atlasei un projektu pieteikumu iesniedzējiem:

32.42.1. projekta pieteikumu var iesniegt biedrības un nodibinājumi, kuru statūtos ir noteikts darbs ar senioriem;

32.42.2. katrā plānošanas reģionā var apstiprināt vismaz piecus projektu pieteikumus senioru skolu pasākumu īstenošanai. Ja kādā no plānošanas reģioniem nav iespējams apstiprināt piecus projektu pieteikumus, pēc saskaņošanas ar finansējuma saņēmēju finansējumu var pārplānot citā plānošanas reģionā iesniegtajiem projektu pieteikumiem atbilstoši iegūtajam vērtējumam, ievērojot šo noteikumu 4.4. apakšpunktā noteikto atbalstāmo senioru skolu skaitu;

32.42.3. apstiprinātā projekta īstenošana ilgst vismaz 12 mēnešus, bet ne ilgāk kā 24 mēnešus, un minētajā laikposmā senioru skolas nodrošina neformālās un ikdienējās mācīšanās pasākumus vismaz par četrām šo noteikumu 32.31. apakšpunktā minētajām tēmām;

32.42.4. minimālais finanšu atbalsta apmērs vienam projektam un senioru skolas pasākumu īstenošanai ir 10 000 euro, un tā ietvaros senioru skolas pasākumus īsteno ne mazāk kā 22 unikālām šo noteikumu 3.5. apakšpunktā minētās mērķa grupas personām. Maksimālais finanšu atbalsts nepārsniedz 45 000 euro, un tā ietvaros senioru skolas pasākumus īsteno ne mazāk kā 100 unikālām šo noteikumu 3.5. apakšpunktā minētās mērķa grupas personām. Ja senioru skolas pasākumus īsteno no 23 līdz 99 unikālām šo noteikumu 3.5. apakšpunktā minētās mērķa grupas personām, finanšu atbalstu samazina proporcionāli mērķa grupas personu skaitam. Projekta ietvaros paredz:

32.42.4.1. tiešās attiecināmās personāla izmaksas, kas ietver projekta vadības un īstenošanas personāla, tai skaitā senioru skolas pasniedzēju un pedagogu, atlīdzības izmaksas, kas radušās uz darba tiesisko attiecību vai iepirkumu līguma pamata. Personāla izmaksām ir jābūt atbilstošām senioru skolas pasākumu īstenotāja atlīdzības sistēmā noteiktajai samaksai par līdzvērtīga darba veikšanu vai atbilstošām vidējai darba samaksai saskaņā ar Latvijas Republikas Centrālās statistikas pārvaldes datiem par līdzvērtīgu darbu attiecīgajā nozarē;

32.42.4.2. pārējās attiecināmās izmaksas, ko projektā saskaņā ar regulas  2021/1060 56. panta 1. punktu plāno kā vienu izmaksu pozīciju 40 procentu apmērā no šo noteikumu 32.42.4.1. apakšpunktā minētajām izmaksām;

32.42.5. prasību projekta pieteikumam pievienot informāciju par telpu pieejamību senioru skolas pasākumu īstenošanai visu projekta īstenošanas laiku;

32.43. izsludina atklātu projektu pieteikumu atlasi pēc projektu pieteikumu atlases nolikuma apstiprināšanas Sabiedrības integrācijas fonda padomē;

32.44. visu ar projektu pieteikumu atlasi saistīto informāciju publicē šo noteikumu 12.2. apakšpunktā minētā sadarbības partnera oficiālajā tīmekļvietnē;

32.45. projektu pieteikumu sagatavošanai un iesniegšanai paredz ne ilgāk kā divus mēnešus, kā arī nosaka, ka projektu pieteikumu atlases ietvaros šo noteikumu 32.42.1. apakšpunktā minētās biedrības un nodibinājumi var iesniegt vienu projekta pieteikumu;

32.46. nodrošina, ka vērtēšanas komisija izvērtē iesniegtos projektu pieteikumus atbilstoši šo noteikumu 32.42. apakšpunktā minētajā projektu pieteikumu atlases nolikumā noteiktajai kārtībai un kritērijiem un Eiropas Savienības fondu 2021.– 2027. gada plānošanas perioda vadības likumā noteiktajiem projekta iesniedzēja izslēgšanas noteikumiem;

32.47. nodrošina, ka Sabiedrības integrācijas fonda padome, ņemot vērā vērtēšanas komisijas vērtējumu, apstiprina projektu pieteikumu vērtēšanas rezultātus un pieņem lēmumu par projekta pieteikuma apstiprināšanu, apstiprināšanu ar nosacījumu vai noraidīšanu, ievērojot, ka lēmumu par:

32.47.1. projekta pieteikuma apstiprināšanu pieņem, ja tas atbilst šo noteikumu 32.42. apakšpunktā minētajā projektu pieteikumu atlases nolikumā noteiktajiem kritērijiem un to piemērošanas metodikā noteiktajiem nosacījumiem;

32.47.2. projekta pieteikuma apstiprināšanu ar nosacījumu pieņem, ja projekta pieteikuma pieteicējam ir jāveic šo noteikumu 12.2. apakšpunktā minētā sadarbības partnera noteiktās darbības, lai nodrošinātu projekta pieteikuma atbilstību šo noteikumu 32.42. apakšpunktā minētajā projektu pieteikumu atlases nolikumā noteiktajiem kritērijiem un to piemērošanas metodikā noteiktajiem nosacījumiem. Ja kāds no lēmumā noteiktajiem nosacījumiem nav izpildīts vai nav izpildīts lēmumā noteiktajā termiņā, projekta pieteikums ir uzskatāms par noraidītu. Ja nosacījumi ir izpildīti, šo noteikumu 12.2. apakšpunktā minētais sadarbības partneris izdod atzinumu par lēmumā noteikto nosacījumu izpildi;

32.47.3. projekta pieteikuma noraidīšanu pieņem, ja senioru skolas projekta pieteikuma pieteicējs atbilst Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda vadības likumā noteiktajiem projekta iesniedzēja izslēgšanas noteikumiem, projekta pieteikums neatbilst šo noteikumu 32.42. apakšpunktā minētajā projektu pieteikumu atlases nolikumā noteiktajiem kritērijiem un to piemērošanas metodikā noteiktajiem nosacījumiem vai šo noteikumu 12.2. apakšpunktā minētajam sadarbības partnerim nav pieejams finansējums šo noteikumu 32.22. apakšpunktā minētā finanšu atbalsta sniegšanai.

(MK 22.12.2025. noteikumu Nr. 812 redakcijā)

32.5 Šo noteikumu 32.47. apakšpunktā minētos Sabiedrības integrācijas fonda padomes pieņemtos lēmumus var pārsūdzēt Sabiedrības integrācijas fonda likumā noteiktajā kārtībā.

(MK 22.12.2025. noteikumu Nr. 812 redakcijā)

32.6 Projektu un senioru skolas pasākumu īstenošanai šo noteikumu 12.2. apakšpunktā minētais sadarbības partneris:

32.61. mēneša laikā no dienas, kad stājies spēkā lēmums par projekta pieteikuma apstiprināšanu vai atzinums par lēmumā ietverto nosacījumu izpildi, slēdz līgumu par projekta un senioru skolas pasākumu īstenošanu ar šo noteikumu 3.4. apakšpunktā minētās mērķa grupas personu. Līgumā iekļauj vismaz šādu informāciju:

32.61.1. pušu rekvizītus;

32.61.2. tiesības un pienākumus, tai skaitā nosaka, ka projekta īstenotājs nodrošina senioru skolas darbību atbilstoši apstiprinātajam projekta pieteikumam un, ja projekta izmaksas pieaug, sadārdzinājumu sedz no saviem līdzekļiem;

32.61.3. projekta īstenošanas un uzraudzības nosacījumus, tai skaitā dokumentu, pārskatu un citas informācijas iesniegšanas un izskatīšanas kārtību;

32.61.4. laikposmu, kurā veiktās izmaksas var uzskatīt par attiecināmām;

32.61.5. maksājumu pieprasīšanas un veikšanas kārtību;

32.61.6. īstenošanai piešķirto finanšu līdzekļu izmaksas apturēšanas, izmaksas turpināšanas un atgūšanas kārtību;

32.61.7. darbības laiku, tā grozīšanas un izbeigšanas kārtību;

32.61.8. rīcību nepārvaramas varas gadījumā;

32.61.9. strīdu izšķiršanas kārtību;

32.62. veic maksājumus projekta īstenotājam un pārbauda finansējuma izlietošanas atbilstību šo noteikumu 32.61. apakšpunktā minētā līguma prasībām;

32.63. konsultē un sniedz informatīvu atbalstu šo noteikumu 3.4. apakšpunktā minētās mērķa grupas personai šo noteikumu 32.61. apakšpunktā minētā līguma prasību izpildei;

32.64. uzrauga projekta īstenošanas un rezultātu sasniegšanas progresu;

32.65. pārbauda, vai projekta īstenošanas laikā nepastāv interešu konflikta, krāpšanas un korupcijas, kā arī dubultā finansējuma risks.

(MK 22.12.2025. noteikumu Nr. 812 redakcijā)

32.7 Projekta un senioru skolas pasākumu īstenošanai šo noteikumu 3.4. apakšpunktā minētās mērķa grupas persona:

32.71. īsteno apstiprināto projektu atbilstoši šo noteikumu 32.61. apakšpunktā minētajam līgumam;

32.72. veic iepirkumus atbilstoši Publisko iepirkumu likumam vai Ministru kabineta 2017. gada 28. februāra noteikumiem Nr. 104 "Noteikumi par iepirkuma procedūru un tās piemērošanas kārtību pasūtītāja finansētiem projektiem" (turpmāk – noteikumi Nr. 104). Ja iepirkumus veic atbilstoši noteikumiem Nr. 104, ievēro tajos norādīto līguma slēgšanas tiesību piešķiršanas procedūru un ierobežojumus šādu līgumu slēgšanai, tai skaitā aizpilda un paraksta noteikumu Nr. 104 1. pielikumā norādīto apliecinājumu par interešu konflikta neesību un pievieno to iepirkuma līgumu slēgšanas dokumentācijai;

32.73. nodibina darba tiesiskās attiecības ar projekta vadības un īstenošanas personālu vai piesaista pakalpojumu sniedzēju šo noteikumu 32.72. apakšpunktā ​minētajā kārtībā. Darba tiesisko attiecību gadījumā, paredzot atlīdzības izmaksas, personālu nodarbina normālu vai nepilnu darba laiku, tai skaitā atlīdzībai var piemērot daļlaika izmaksu attiecināmības principu. Ja personāla atlīdzībai piemēro daļlaika izmaksu attiecināmības principu, veic personāla darba laika uzskaiti par nostrādāto laiku un veiktajām funkcijām;

32.74. piesaista projekta īstenošanai nepieciešamo projekta vadības un īstenošanas personālu šo noteikumu 32.73. apakšpunktā minētajā kārtībā un nodrošina, ka projekta īstenošanas laikā ir ievēroti interešu konflikta, korupcijas un krāpšanas novēršanas nosacījumi, vismaz paredzot, ka projekta vadībā un īstenošanā iesaistītais personāls ir informēts par korupcijas un interešu konflikta novēršanas jautājumiem un krāpšanas pazīmēm, kā arī par pienākumu ziņot par konstatētajām aizdomām un ziņotāju aizsardzību atbilstoši Trauksmes celšanas likumam;

32.75. var sadarboties ar citām šo noteikumu 3.4. apakšpunktā minētās mērķa grupas personām kopīgu senioru skolu pasākumu īstenotāju piesaistē. Šādā gadījumā šo noteikumu 3.4. apakšpunktā minētās mērķa grupas personas vienojas, kura no tām veiks kopīgu iepirkumu šo noteikumu 32.72. apakšpunktā noteiktajā kārtībā, un izmaksas sedz proporcionāli šo noteikumu 3.5. apakšpunktā minētās mērķa grupas personu skaitam attiecīgajā senioru skolas pasākumā;

32.76. nodrošina, ka projektā paredzētās darbības un projektā sniegto atbalstu šo noteikumu 3.5. apakšpunktā minētās mērķa grupas personām nefinansē un neplāno finansēt no citiem valsts, pašvaldības vai ārvalstu finanšu atbalsta instrumentiem, kā arī nodrošina dubultā finansējuma neiestāšanos;

32.77. pārbauda šo noteikumu 3.5. apakšpunktā minētās mērķa grupas personu atbilstību iesaistei projekta īstenošanā un veic dalībnieku uzskaiti, kā arī iesniedz šo noteikumu 12.2. apakšpunktā minētajam sadarbības partnerim dokumentu, kas apliecina dalībnieku dalību, norādot dalībnieka vārdu un uzvārdu, informāciju par personas atbilstību šo noteikumu 3.5. apakšpunktā minētajai mērķa grupai, kā arī citu personas datus nesaturošu informāciju, kas nepieciešama maksājuma pieprasījumu sagatavošanai;

32.78. nodrošina komunikācijas un vizuālās identitātes pasākumus atbilstoši regulas 2021/1060 47. un 50. pantam un normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027. gada plānošanas periodā.

(MK 22.12.2025. noteikumu Nr. 812 redakcijā)

32.8 Šo noteikumu 12.2. apakšpunktā minētais sadarbības partneris nodrošina šo noteikumu 3.4. apakšpunktā minētās mērķa grupas personai maksājumus atbilstoši šo noteikumu 32.61. apakšpunktā minētajam līgumam, ievērojot šādu maksājumu pieprasīšanas un izmaksāšanas kārtību:

32.81. avansa maksājumu var saņemt, pamatojot avansa maksājuma apmēru, un tas nevar pārsniegt 30 procentus no projekta kopējā finansējuma apmēra. Piešķirtais avanss ir jāizlieto sešu mēnešu laikā no tā piešķiršanas dienas;

32.82. starpposma maksājumu, pamatojot tā apmēru, var saņemt ne retāk kā reizi ceturksnī;

32.83. šo noteikumu 12.2. apakšpunktā minētais sadarbības partneris, veicot avansa un starpposma maksājumus, nodrošina, ka veikto avansa un starpposma maksājumu kopsumma nepārsniedz 95 procentus no projekta kopējā finansējuma apmēra;

32.84. noslēguma maksājumu šo noteikumu 12.2. apakšpunktā minētais sadarbības partneris veic pēc projekta īstenošanas un šo noteikumu 32.61. apakšpunktā minētajā līgumā noteikto dokumentu un informācijas pārbaudes.

(MK 22.12.2025. noteikumu Nr. 812 redakcijā)

33. Šo noteikumu 13.4. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanu nodrošina finansējuma saņēmējs un šo noteikumu 12. punktā minētie sadarbības partneri saskaņā ar finansējuma saņēmēja izstrādātu sabiedrības izpratnes veicināšanas pasākumu plānu, ja nepieciešams, piesaistot pakalpojuma sniedzēju, kas nodrošina sabiedrības izpratnes veidošanas pasākumus, tai skaitā:

33.1. izstrādā saturu sabiedrības izpratnes veidošanai paredzētiem pasākumiem (piemēram, informēšanas un izglītošanas pasākumiem, diskusijām, konsultācijām) par sociālajiem uzņēmumiem, sociālo uzņēmumu atbalsta sistēmu, to nozīmi un iespējamo ieguldījumu tautsaimniecības izaugsmes un sabiedrības dzīves kvalitātes uzlabošanā un iekļaujošas nodarbinātības veicināšanā, kā arī par šo noteikumu 3.4. un 3.5. apakšpunktā minētajai mērķa grupai sniegto atbalstu;

33.2. nodrošina sabiedrības izpratnes veidošanas pasākumu organizēšanu (piemēram, telpu īri un nomu, kancelejas preču iegādi, tulkošanu, kafijas pauzes);

33.3. nodrošina informatīvo un vizuālo elementu (piemēram, plakātu, drukāto materiālu, audiovizuālo materiālu, reklāmas vai reprezentatīvo materiālu) izgatavošanu.

(MK 22.12.2025. noteikumu Nr. 812 redakcijā)

34. Īstenojot projektu, finansējuma saņēmējs un sadarbības partneri:

34.1. nodibina civildienesta vai darba tiesiskās attiecības ar projekta īstenošanas personālu un vadības personālu vai īsteno iepirkumus šo noteikumu 34.4. apakšpunktā minētajā kārtībā. Paredzot projekta īstenošanas un projekta vadības personālam atlīdzības izmaksas, nodrošina, ka šis personāls tiek nodarbināts normālu vai nepilnu darba laiku, tai skaitā atlīdzībai var piemērot daļlaika attiecināmības principu. Ja personāla atlīdzībai piemēro daļlaika izmaksu attiecināmības principu, veic personāla darba laika uzskaiti par nostrādāto laiku un veiktajām funkcijām;

34.2. apliecina, ka brīdī, kad tiek iesniegts projekta iesniegums vai noslēgts sadarbības līgums ar finansējuma saņēmēju, ir izstrādāta iekšējās kontroles sistēma korupcijas un interešu konflikta riska novēršanai publiskas personas institūcijā atbilstoši Ministru kabineta 2017. gada 17. oktobra noteikumiem Nr. 630 "Noteikumi par iekšējās kontroles sistēmas pamatprasībām korupcijas un interešu konflikta riska novēršanai publiskas personas institūcijā", nosakot vismaz:

34.2.1. pasākumus interešu konflikta riska kontrolei atbalsta piešķiršanas procedūrā un publiskajos iepirkumos – preventīvus pasākumus un konstatēšanas pasākumus interešu konflikta riska kontrolei, tai skaitā paziņošanas procedūru, labošanas pasākumus –, tostarp ietverot informāciju par interešu konflikta novēršanu saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2024. gada 23. septembra Regulas (ES, Euratom) 2024/2509 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam (pārstrādāta redakcija) (turpmāk – regula 2024/2509), 61. pantu;

34.2.2. krāpšanas un korupcijas risku novēršanas mehānismus;

34.2.3. iekšējās informācijas aprites un komunikācijas pasākumus par interešu konflikta, krāpšanas un korupcijas riska novēršanu;

34.2.4. ētikas kodeksu vai ētikas pamatprincipus;

34.2.5. kārtību, kādā darbiniekiem jārīkojas, ja tie vēlas ziņot par iespējamiem pārkāpumiem, tai skaitā iespējamām koruptīvām darbībām, ietverot pasākumus ziņotāja anonimitātes un aizsardzības nodrošināšanai;

34.2.6. pasākumus aizliegto vienošanos riska kontrolei;

34.2.7. mehānismu dubultā finansējuma novēršanai no citiem finansēšanas avotiem, tai skaitā no Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam, Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.–2020. gada plānošanas perioda darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" un citiem ārvalstu finanšu instrumentiem;

34.2.8. trauksmes celšanas sistēmu;

34.2.9. procedūru disciplināratbildības piemērošanai;

34.2.10. ziņošanas mehānismu kompetentajām iestādēm par potenciāliem administratīvajiem vai kriminālpārkāpumiem;

34.3. piesaistot šo noteikumu 13. punktā minēto atbalstāmo darbību veikšanai nepieciešamo personālu, nodrošina, ka projekta īstenošanas laikā tiek ievēroti interešu konflikta, korupcijas un krāpšanas novēršanas nosacījumi, vismaz paredzot, ka projekta vadībā un īstenošanā iesaistītais personāls ir informēts par korupcijas un interešu konflikta novēršanas jautājumiem un krāpšanas pazīmēm, pienākumu ziņot par konstatētajām aizdomām, kā arī par ziņotāju aizsardzību atbilstoši Trauksmes celšanas likumam;

34.4. nodrošina, ka projekta īstenošanas laikā atbilstoši regulas 2024/2509 61. pantam un normatīvajiem aktiem publisko iepirkumu jomā tiek ievēroti interešu konflikta, korupcijas un krāpšanas novēršanas nosacījumi;

34.5. pakalpojuma sniedzēja un piegādātāja piesaistīšanai iepirkumus veic saskaņā ar normatīvajiem aktiem publisko iepirkumu jomā, īstenojot konkurenci nodrošinošu, pārredzamu, atklātu, nediskriminējošu konkursa procedūru, un, kur tas ir attiecināms un atbilstošs projekta darbības specifikai, īsteno sociāli atbildīgus un inovatīvus iepirkumus, kā arī nodrošina, ka sociālie uzņēmumi iepirkuma procedūras veic saskaņā ar noteikumiem par iepirkuma procedūru un tās piemērošanas kārtību pasūtītāja finansētajiem projektiem. Ja uz pakalpojuma sniedzēja izvēli nav attiecināmas Publisko iepirkumu likuma procedūras, pakalpojuma sniedzēju piesaista, ievērojot pārredzamu, nediskriminējošu un konkurenci nodrošinošu procedūru, izņemot gadījumu, ja finansējuma saņēmējs šo noteikumu 13.3. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības ietvaros slēdz līgumu ar publisko reģistru un informācijas sistēmas turētājiem par datu un informācijas apmaiņu;

34.6. šo noteikumu 15.4.1. apakšpunktā minētajos iepirkuma līgumos avansa maksājumus paredz ne vairāk kā 20 procentu apmērā no attiecīgā līguma summas. Šo noteikumu 12.1. apakšpunktā minētais sadarbības partneris, piešķirot šo noteikumu 13.1. apakšpunktā minēto finanšu atbalstu sociālajiem uzņēmumiem, avansa maksājumus var paredzēt ne vairāk kā 50 procentu apmērā no kopējā piešķirtā finanšu atbalsta;

34.7. novērš dubultā finansējuma risku un nodrošina, ka projektā sniegtais atbalsts šo noteikumu 3. punktā minētajām mērķa grupām netiek finansēts un to nav plānots finansēt no citiem valsts, pašvaldības vai ārvalstu finanšu atbalsta instrumentiem;

34.8. nodrošina komunikācijas un vizuālās identitātes pasākumus atbilstoši regulas 2021/1060 47. un 50. pantam un normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027. gada plānošanas periodā, kā arī savā tīmekļvietnē un sociālajos tīklos ne retāk kā reizi sešos mēnešos ievieto aktuālu informāciju par projekta īstenošanu;

34.9. iesniedz atbildīgajā iestādē informācijai šo noteikumu 33. punktā minēto sabiedrības izpratnes veicināšanas pasākumu plānu, kā arī tā īstenošanas laikā organizē vismaz vienu sabiedrības izpratnes veidošanas pasākumu, kurā iesaista Eiropas Komisijas pārstāvniecību Latvijā, atbildīgo iestādi, vadošo iestādi un sadarbības iestādi;

34.10. uzkrāj un iesniedz sadarbības iestādē informāciju par atbalstu saņēmušajām šo noteikumu 3.3. apakšpunktā minētajām mērķa grupām un šo noteikumu 3.5. apakšpunktā minētajām mērķa grupas personām atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas (ES) 2021/1057, ar ko izveido Eiropas Sociālo fondu Plus (ESF+) un atceļ Regulu (ES) Nr. 1296/2013, I pielikumam un Ministru kabineta 2023. gada 21. marta noteikumu Nr. 135 "Eiropas Savienības fondu projektu pārbaužu veikšanas kārtība 2021.–2027. gada plānošanas periodā" 1. pielikumam;

34.11. uzkrāj datus par šādiem horizontālā principa "Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana" rādītājiem:

34.11.1. konsultatīva rakstura pasākumu skaits par dzimumu līdztiesības, personu ar invaliditāti vienlīdzīgu iespēju, vecuma nediskriminācijas, etniskās un citas piederības un pamattiesību jautājumiem, tostarp par tiesiskajiem un praktiskajiem aspektiem;

34.11.2. mediju kampaņu, semināru, konferenču un komunikācijas pasākumu skaits, kuros sabiedrības informēšanai tika nodrošināti cilvēkiem ar dažādu veidu funkcionālajiem traucējumiem piekļūstami formāti (piemēram, tulkošana zīmju valodā, subtitrēšana, reāllaika transkripcija, raidījumu un pasākumu ieraksti);

34.11.3. specifiskus atbalsta pakalpojumus saņēmušo personu ar invaliditāti skaits (piemēram, darbavietu pielāgošana, ergoterapeita, surdotulka, mentora, specializētā transporta pakalpojumi, atbalsta personas);

34.11.4. personu ar invaliditāti skaits atbalsta saņēmēju vidū;

34.11.5. personu skaits vecumā no 50 gadiem atbalsta saņēmēju vidū;

34.11.6. sieviešu skaits atbalsta saņēmēju vidū;

34.11.7. etnisko minoritāšu pārstāvju skaits atbalsta saņēmēju vidū;

34.12. ir tiesīgs pieprasīt un bez maksas saņemt no fiziskajām un juridiskajām personām, kā arī valsts un pašvaldību institūcijām projekta īstenošanai nepieciešamo informāciju, ja citos ārējos normatīvajos aktos nav noteikts citādi.

(MK 22.12.2025. noteikumu Nr. 812 redakcijā)

35. Pasākuma ietvaros projektu īsteno saskaņā ar vienošanos par projekta īstenošanu, bet ne ilgāk par 2029. gada 31. decembri.

36. Projekta īstenošanas vieta ir Latvijas Republikas teritorija.

V. Ar komercdarbības atbalsta saņemšanu saistītie nosacījumi

37. Finanšu atbalstu šo noteikumu 20. punktā minētā atbalsta ietvaros šo noteikumu 12.1. apakšpunktā minētais sadarbības partneris un šo noteikumu 22. punktā minēto kompensāciju un šo noteikumu 23. punktā minēto mācību un konsultāciju atbalstu (turpmāk – de minimis atbalsts) finansējuma saņēmējs (turpmāk abi kopā – atbalsta sniedzējs) sociālajam uzņēmumam (turpmāk – atbalsta saņēmējs) sniedz saskaņā ar Komisijas 2023. gada 13. decembra Regulu (ES) 2023/2831 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam (Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, 2023. gada 15. decembris, sērija L) (turpmāk – Komisijas regula Nr.  2023/2831) vai Komisijas 2014. gada 27. jūnija Regulu (EK) Nr.  717/2014 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam zvejniecības un akvakultūras nozarē (Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, 2014. gada 28. jūnijs, Nr. L 190) (turpmāk – Komisijas regula Nr.  717/2014) attiecībā uz zivsaimniecības uzņēmumiem, kas darbojas saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2013. gada 11. decembra Regulu (ES) Nr. 1379/2013 par zvejas un akvakultūras produktu tirgu kopīgo organizāciju un ar ko groza Padomes Regulas (EK) Nr. 1184/2006 un (EK) Nr. 1224/2009 un atceļ Padomes Regulu (EK) Nr. 104/2000 (Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, 2013. gada 28. decembris, Nr. L 354) (turpmāk – regula Nr. 1379/2013).

(MK 22.12.2025. noteikumu Nr. 812 redakcijā)

38. Pieņemot lēmumu par de minimis atbalsta piešķiršanu, ievēro šādus nosacījumus:

38.1. de minimis atbalstu piešķir, ievērojot Komisijas regulas Nr. 2023/2831 1. panta 1. punktā un Komisijas regulas Nr.  717/2014 1. panta 1. punktā minētos nozaru un darbības ierobežojumus;

38.2. ja atbalstu piešķir saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 2023/2831, pirms de minimis atbalsta piešķiršanas atbalsta sniedzējs pārbauda, vai plānotais de minimis atbalsts kopā ar iepriekšējos trijos gados no atbalsta piešķiršanas dienas piešķirto de minimis atbalstu viena vienota uzņēmuma līmenī nepārsniedz Komisijas regulas Nr. 2023/2831 3. panta 2. punktā noteikto maksimālo de minimis atbalsta apmēru;

38.3. ja atbalstu piešķir saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 717/2014, pirms de minimis atbalsta piešķiršanas atbalsta sniedzējs pārbauda, vai atbalsta saņēmējam minētais atbalsts nepalielina attiecīgajā fiskālajā gadā, kā arī iepriekšējos divos fiskālajos gados saņemtā de minimis atbalsta kopējo apmēru līdz līmenim, kas pārsniedz Komisijas regulas Nr.  717/2014 3. panta 2. punktā (saimnieciskās darbības veicējiem, kuri darbojas zvejniecības un akvakultūras nozarē saskaņā ar regulu Nr. 1379/2013) un Komisijas regulas Nr. 2023/2831 3. panta 2. punktā noteikto maksimālo de minimis atbalsta apmēru. Izvērtējot finanšu atbalsta apmēru, jāvērtē saņemtais de minimis atbalsts viena vienota uzņēmuma līmenī;

38.4. šo noteikumu 38.2. un 38.3. apakšpunktā minētais viens vienots uzņēmums ir tāds uzņēmums, kas atbilst Komisijas regulas Nr. 2023/2831 2. panta 2. punktā vai Komisijas regulas Nr.  717/2014 2. panta 2. punktā minētajiem kritērijiem;

38.5. de minimis atbalstu nepiešķir, ja atbalsta saņēmējam ar tiesas spriedumu ir pasludināts saimnieciskās darbības veicēja maksātnespējas process, ir ierosināta tiesiskās aizsardzības procesa lieta vai tiek īstenots tiesiskās aizsardzības process, ir apturēta vai pārtraukta saimnieciskā darbība vai saimnieciskās darbības veicējs tiek likvidēts;

38.6. sociālajam uzņēmumam piešķirto de minimis atbalstu drīkst kumulēt ar citu de minimis atbalstu līdz Komisijas regulas Nr. 2023/2831 3. panta 2. punktā vai Komisijas regulas Nr. 717/2014 3. panta 2. punktā noteiktajam attiecīgajam robežlielumam un drīkst kumulēt ar citu valsts atbalstu attiecībā uz vienām un tām pašām attiecināmajām izmaksām vai citu valsts atbalstu tam pašam riska finansējuma pasākumam, ja šīs kumulācijas rezultātā netiek pārsniegta attiecīgā maksimālā atbalsta intensitāte vai atbalsta summa, saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 2023/2831 5. pantu vai Komisijas regulas Nr. 717/2014 5. pantu;

38.7. ja sociālais uzņēmums ir saņēmis vai plāno saņemt citu valsts atbalstu pasākuma ietvaros attiecināmajām izmaksām, tas iesniedz atbalsta sniedzējam visu informāciju par plānoto un piešķirto atbalstu šīm izmaksām, norādot atbalsta piešķiršanas datumu (attiecināms, ja cits atbalsts jau piešķirts), atbalsta sniedzēju, atbalsta pasākumu un plānoto vai piešķirto atbalsta summu;

38.8. ja sociālais uzņēmums vienlaikus darbojas vienā vai vairākās nozarēs vai veic citas darbības, kas ietilpst Komisijas regulas Nr. 2023/2831 darbības jomā, vai darbojas zvejniecības un akvakultūras nozarē saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 717/2014, tas nodrošina šo nozaru darbību vai izmaksu nodalīšanu saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 2023/2831 1. panta 2. punktu vai Komisijas regulas Nr. 717/2014 1. panta 2. un 3. punktu.

(MK 16.07.2024. noteikumu Nr. 460 redakcijā)

39. De minimis atbalsta uzskaiti veic saskaņā ar normatīvajiem aktiem par de minimis atbalsta uzskaites un piešķiršanas kārtību. Atbalsta saņēmējs dokumentus par piešķirto atbalstu shēmas ietvaros glabā 10 gadus no atbalsta piešķiršanas dienas. Atbalsta sniedzējs datus par de minimis atbalsta shēmu glabā 10 gadus no dienas, kad saskaņā ar šo shēmu piešķirts pēdējais individuālais atbalsts.

(MK 25.03.2025. noteikumu Nr. 183 redakcijā)

40. De minimis atbalstu piešķir atbilstoši Komisijas regulas Nr. 2023/2831 7. panta 3. punktā un 8. pantā un Komisijas regulas Nr. 717/2014 7. panta 4. punktā minētajiem darbības termiņiem.

(MK 16.07.2024. noteikumu Nr. 460 redakcijā)

41. Par de minimis atbalsta piešķiršanas brīdi šo noteikumu 13.1. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai uzskata:

41.1. dienu, kad pieņemts lēmums par šo noteikumu 37. punktā minētā de minimis atbalsta piešķiršanu, ja atbalsta saņēmējs atbalsta pieteikuma iesniegšanas brīdī ir sociālais uzņēmums;

41.2. dienu, kad šo noteikumu 12.1. apakšpunktā minētais sadarbības partneris atzinis par izpildītu šo noteikumu 20.2. apakšpunktā minēto nosacījumu un informējis atbalsta saņēmēju par atbalsta piešķiršanu, ja atbalsta saņēmējs atbalsta pieteikuma iesniegšanas brīdī ir sociālās uzņēmējdarbības uzsācējs.

(MK 16.07.2024. noteikumu Nr. 460 redakcijā, kas grozīta ar MK 22.12.2025. noteikumiem Nr. 812)

42. Ja tiek pārkāpti Komisijas regulas Nr. 2023/2831 vai Komisijas regulas Nr.  717/2014 nosacījumi, atbalsta saņēmējam ir pienākums atmaksāt atbalsta sniedzējam projekta ietvaros saņemto nelikumīgo de minimis atbalstu kopā ar procentiem no līdzekļiem, kas brīvi no komercdarbības atbalsta, atbilstoši Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV vai V nodaļas nosacījumiem.

(MK 16.07.2024. noteikumu Nr. 460 redakcijā)

Ministru prezidente E. Siliņa

Labklājības ministrs U. Augulis
 
Tiesību akta pase
Nosaukums: Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 4.3.3. specifiskā atbalsta mērķa .. Statuss:
Spēkā esošs
spēkā esošs
Izdevējs: Ministru kabinets Atbildīgā iestāde: Labklājības ministrija Veids: noteikumi Numurs: 818Pieņemts: 19.12.2023.Stājas spēkā: 29.12.2023.Publicēts: Latvijas Vēstnesis, 250, 28.12.2023. OP numurs: 2023/250.15
Saistītie dokumenti
  • Grozījumi
  • Izdoti saskaņā ar
  • Anotācija / tiesību akta projekts
  • Citi saistītie dokumenti
348693
{"selected":{"value":"24.12.2025","content":"<font class='s-1'>24.12.2025.-...<\/font> <font class='s-3'>Sp\u0113k\u0101 eso\u0161\u0101<\/font>"},"data":[{"value":"24.12.2025","iso_value":"2025\/12\/24","content":"<font class='s-1'>24.12.2025.-...<\/font> <font class='s-3'>Sp\u0113k\u0101 eso\u0161\u0101<\/font>"},{"value":"27.03.2025","iso_value":"2025\/03\/27","content":"<font class='s-1'>27.03.2025.-23.12.2025.<\/font> <font class='s-2'>V\u0113sturisk\u0101<\/font>"},{"value":"19.07.2024","iso_value":"2024\/07\/19","content":"<font class='s-1'>19.07.2024.-26.03.2025.<\/font> <font class='s-2'>V\u0113sturisk\u0101<\/font>"},{"value":"29.12.2023","iso_value":"2023\/12\/29","content":"<font class='s-1'>29.12.2023.-18.07.2024.<\/font> <font class='s-2'>Pamata<\/font>"}]}
24.12.2025
87
1
  • X
  • Facebook
  • Draugiem.lv
 
0
Šajā vietnē oficiālais izdevējs
"Latvijas Vēstnesis" nodrošina tiesību aktu
sistematizācijas funkciju.

Sistematizēti tiesību akti ir informatīvi. Pretrunu gadījumā vadās pēc oficiālās publikācijas.
Par Likumi.lv
Aktualitātes
Noderīgas saites
Atsauksmēm
Kontakti
Mobilā versija
Lietošanas noteikumi
Privātuma politika
Sīkdatnes
Piekļūstamība
Latvijas Vēstnesis "Ikvienam ir tiesības zināt savas tiesības."
Latvijas Republikas Satversmes 90. pants
© Oficiālais izdevējs "Latvijas Vēstnesis"