Aptauja ilgs līdz 23. oktobrim.
Rīgas domes saistošie noteikumi Nr. RD-23-217-sn
Rīgā 2023. gada 12. jūlijā (prot. Nr. 94, 11. §) Par Rīgas valstspilsētas pašvaldības īpašumā esošo ceļu pārvaldību
1. Saistošie noteikumi (turpmāk – Noteikumi) nosaka kārtību, kādā, gādājot par Rīgas valstspilsētas pašvaldības īpašumā esošo ceļu būvniecību, uzturēšanu un pārvaldību, saskaņo un veic darbus uz ceļiem, kā arī gadījumos, kad nepieciešams aizņemt ceļu inženierbūvju elementus. 2. Noteikumos lietotie termini: 2.1. avārija – iepriekš neplānoti inženiertīklu bojājumi, kuru rezultātā nav iespējams ekspluatēt inženiertīklus atbilstoši paredzētajam mērķim vai tiek apdraudēta inženiertīklu ekspluatācijas drošība; 2.2. bīstamības lēmums – Rīgas valstspilsētas pašvaldības noteiktais pienākums īpašniekam novērst būves bīstamību, kura izpildes ietvaros paredzēts aizņemt ceļa elementu; 2.3. ceļa elements – Rīgas valstspilsētas pašvaldības valdījumā esošais ceļš un ceļu inženierbūve sarkano līniju robežās; 2.4. darbi – ceļu, ceļa inženierbūvju un inženiertīklu būvdarbi, kuru laikā tiek veikta seguma uzlaušana, zemes darbi un ceļu konstrukcijas atjaunošana pēc inženiertīklu būvdarbiem, vai būvdarbi, kuru laikā nepieciešams pārbūvēt ceļu, kā arī darbi, kad nepieciešams aizņemt ceļa elementus, novietojot nožogojumus, sastatnes, būvgružu konteinerus, būvmateriālus un dažādus mehānismus, citas pagaidu konstrukcijas; 2.5. ceļu seguma atjaunošana – seguma atjaunošana, ņemot vērā ielu kategorijas (1. pielikums), satiksmes intensitāti, normatīvo aktu un Rīgas valstspilsētas pašvaldības Ārtelpas un mobilitātes departamentā (turpmāk – iestāde) izdoto tehnisko noteikumu prasības; 2.6. nepiemēroti klimatiskie apstākļi – laikapstākļi pagaidu seguma atjaunošanai, ja ārējā gaisa temperatūra ir zemāka par +10°C; 2.7. organizācija – inženiertīklu īpašnieki vai tiesiskie valdītāji; 2.8. plānotie darbi – darbi, kas kalendārā gada ietvaros iekļauti Rīgas valstspilsētas pašvaldības ceļu būvdarbu programmā; 2.9. Rīgas valstspilsētas pašvaldības ceļu būvdarbu programma – programma, kurā norāda plānotos ceļu būvdarbus nākamajā kalendāra gadā un nākamajos trīs gados. 3. Noteikumu mērķis ir aizsargāt ceļus un ceļu inženierbūves, nodrošināt to ekspluatāciju atbilstoši paredzētajam mērķim un sabiedrības drošībai, kā arī nepieļaut to kvalitātes pasliktināšanos. 4. Lai nodrošinātu ceļu un ceļu inženierbūvju un inženiertīklu aizsardzību, aizliegts: 4.1. patvaļīgi veikt darbus; 4.2. patvaļīgi izbūvēt pieslēgumus ceļu un ceļu inženierbūvju elementiem; 4.3. veikt darbības, kuru rezultātā var tikt bojāti, iznīcināti, pārvietoti, noņemti vai uzstādīti ceļu elementi; 4.4. gatavot būvniecībā maisījumus tieši uz ceļu elementiem; 4.5. sūknēt ūdeni tieši uz ceļa elementiem, izņemot avārijas likvidācijas darbus; 4.6. pārvietoties pa brauktuvēm ar kāpurķēžu tehniku vai citiem mehānismiem, kas var bojāt ceļa segumu. 5. Lai noslēgtu nomas līgumu par ceļa elementu aizņemšanas darbiem, iestādē ne vēlāk kā trīs darba dienas pirms darbu uzsākšanas iesniedz šādus dokumentus: 5.1. pieteikumu; 5.2. saskaņotu būvprojektu, apliecinājuma karti, paskaidrojuma rakstu vai paziņojumu par būvniecību; 5.3. saskaņotu darba vietas aprīkojuma shēmu; 5.4. ceļu satiksmes organizācijas tehnisko līdzekļu izvietojuma shēmu: 5.4.1. kas saskaņota ar pārvadātājiem, kuri Rīgas valstspilsētas sabiedriskā transporta maršrutos pārvadā pasažierus, ja darbu veikšana ir paredzēta ielā ar sabiedriskā transporta satiksmi; 5.4.2. kas saskaņota ar Rīgas pašvaldības sabiedrību ar ierobežotu atbildību "Rīgas satiksme", ja darbu veikšanai nepieciešams aizņemt Rīgas valstspilsētas pašvaldības maksas autostāvvietas; 5.5. darbu organizācijas projektu vai darbu veikšanas projektu gadījumos, kad nepieciešams slēgt satiksmi vai ierīkot pagaidu apbraukšanas ceļu; 5.6. iestādes vadītāja rīkojumu gadījumos, kad normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā nepieciešams aizliegt vai ierobežot satiksmi. 7. Veicot bīstamības lēmuma izpildi, darbu veicējs ne vēlāk kā trīs darba dienas pirms darbu uzsākšanas iesniedz iestādē šādus dokumentus: 7.1. dokumentu, kas satur bīstamības lēmumu; 7.2. būvju situācijas plānā izstrādātu bīstamas būves norobežojošās konstrukcijas (piemēram, žoga vai tuneļa) novietojumu, kur attēlota aizņemtā ceļa elementa platība; 7.3. pieteikumu. 8. Līgumu neslēdz, bet iestādē reģistrē pieteikumu: 8.1. ja plānotos darbus kalendārā gada ietvaros veic privātpersona vai kapitālsabiedrība, kurai ir deleģēta valsts pārvaldes uzdevumu pildīšana, tai skaitā publiskās personas pakalpojuma sniegšanai; 8.2. darbiem, kurus veic pēc iestādes pasūtījuma; 8.3. darbiem, par kuriem saskaņā ar Rīgas domes lēmumu par konkrēta projekta realizāciju Līgumu neslēdz; 8.4. avārijas likvidācijas darbiem. 9. Par avārijas likvidācijas darbu izpildi un ceļa elementu seguma atjaunošanu ir atbildīga organizācija vai darbu veicējs. 10. Avārijas likvidāciju uzsāk nekavējoties, bet ne vēlāk kā triju stundu laikā pēc informācijas par avāriju saņemšanas. 11. Ja avārijas likvidācija ir saistīta ar ceļa elementu seguma uzlaušanu un zemes darbiem, darbu veicējs izsauc uz notikuma vietu organizāciju pārstāvjus un darbus veic to klātbūtnē. 12. Uzsākot avārijas likvidācijas darbus, organizācija vai darbu veicējs: 12.1. nekavējoties, jebkurā diennakts laikā, paziņo iestādes Satiksmes vadības centram avārijas vietu un informē par avārijas likvidācijas darbiem atbildīgo personu; 12.2. ne vēlāk kā nākamajā darba dienā iesniedz iestādei rakstveida pieteikumu, kurā norāda darbu apjomu un darbu veicēju. 13. Avāriju likvidē pēc iespējas īsākā laikā, nepieciešamības gadījumā organizējot darbu trīs maiņās. 14. Avāriju likvidē, tranšejas un būvbedres aizber, ceļa elementu segumu atjauno, ievērojot Noteikumu IV un V nodaļas prasības. 15. Ceļa elementu segumu pēc avārijas likvidēšanas atjauno pēc iespējas īsākā laikā: 15.1. ne ilgāk par vienu diennakti – B un C kategorijas ielās un ielās, kurās ir sabiedriskā transporta satiksme; 15.2. ne ilgāk par trim diennaktīm – D kategorijas ielās; 15.3. ne ilgāk par piecām diennaktīm – pārējās ielās. 16. Nepiemērotos klimatiskajos apstākļos atjaunoto ceļa elementu segumu atkārtoti atjauno ne vēlāk kā līdz 1. jūnijam par darbu veicēja vai attiecīgās organizācijas līdzekļiem. 17. Pagaidu satiksmes organizācijas tehniskos līdzekļus noņem pēc avārijas likvidēšanas un ceļa elementu seguma atjaunošanas darbu pabeigšanas vienas dienas laikā, vienlaikus atjauno iepriekšējo satiksmes organizācijas shēmu un horizontālos ceļa apzīmējumus. Ja horizontālos ceļu apzīmējumus nav iespējams atjaunot nepiemērotu klimatisko apstākļu dēļ, tos atjauno līdz 1. jūnijam. 18. Atjaunoto ceļa elementu uzrāda iestādes pārstāvim. Darbu veicējs sastāda aktu, kurā fiksē atjaunoto ceļa elementu segumu (2. pielikums). 19. Darbu veicējs veic darbus, pirms iestāde veic plānotos darbus. Šajā gadījumā darbu veicējs saskaņo darbus ar iestādi vai darbu veicēju, kas veic iestādes plānotos darbus. 20. Darbu veicējs atjauno ceļa elementu segumu par darbu pasūtītāja līdzekļiem objektos, kuri kalendārā gada ietvaros nav iekļauti Rīgas valstspilsētas pašvaldības ceļu būvdarbu programmā. 21. Izbūvējot, pārbūvējot vai atjaunojot inženiertīklus, kas šķērso ielu brauktuves vai piebraucamos ceļus, kuru segums veidots no asfaltbetona, betona, dabīgā bruģakmens, mākslīgā bruģakmens (betona plātnes, keramiskais bruģakmens u. c.), lieto beztranšeju metodi (caurduršanu), izņemot gadījumus, kad tas tehniski nav iespējams. 23. Pēc darbu veikšanas darbu veicējs atjauno satiksmes organizāciju atbilstoši normatīvo aktu prasībām. Ja horizontālos ceļa apzīmējumus nav iespējams atjaunot uzreiz pēc darbu veikšanas nepiemērotu klimatisko apstākļu dēļ, tos atjauno līdz 1. jūnijam. 24. Ja transporta satiksme tiek slēgta, darbu veicējs par to paziņo visām iesaistītajām institūcijām, kuru darbība tiek ietekmēta sakarā ar satiksmes slēgšanu. 25. Ja paredzēts mainīt ceļa elementu bruģakmens segumu pret citu segumu, iestāde un darbu veicējs sastāda aktu par izņemtā bruģakmens daudzumu. Aktā nosaka, kam bruģakmens nododams uzglabāšanai. 26. Saskaņojot ar iestādi, caur notekūdeņu attīrīšanas iekārtu atļauts sūknēt ūdeni no būvbedrēm, tranšejām, akām u. tml., lai novadītu to pilsētas lietusūdens kanalizācijas sistēmā, tā nodrošinot novadāmo notekūdeņu atbilstību normatīvo aktu prasībām. 27. Pēc inženiertīklu būvdarbiem, kā arī avārijas likvidācijas darbu pabeigšanas darbu veicējs nodrošina aizbērtās tranšejas uzturēšanu kārtībā līdz ceļa elementu seguma atjaunošanai. 28. Par inženiertīklu aku, seguma deformāciju (virs pazemes inženiertīkliem) labošanu, kā arī par inženiertīklu avāriju dēļ radušos seguma deformāciju un apledojuma likvidēšanu ir atbildīga organizācija. 29. Darbu izpildi organizē: 29.1. saskaņojot apakšzemes inženiertīklu izbūves secību un ierobežojot atkārtotu bruģakmens seguma uzlaušanu nākamā kalendārā gada laikā (neskaitot darbu pabeigšanas gadu) pēc darbu pabeigšanas, bet asfaltbetona seguma uzlaušanu – trīs kalendāro gadu laikā (neskaitot darbu pabeigšanas gadu) pēc darbu pabeigšanas; 29.2. ielās ar sabiedriskā transporta satiksmi, kā arī B un C kategorijas ielās – ja iespējams, brīvdienās, laikā, kad ir mazāka satiksmes intensitāte. 30. Ceļa elementu segumu un aprīkojumu atjauno darbu veicējs par darbu pasūtītāja līdzekļiem atbilstoši būvniecību regulējošo normatīvo aktu, Noteikumu un būvprojekta prasībām, kurš saskaņots, ņemot vērā iestādes izdotos tehniskos noteikumus, ievērojot seguma stāvokli, ceļa elementu platumu, tranšejas vai būvbedres atrašanos attiecībā pret ceļa asi un ņemot vērā, ka izbūvētā seguma kārta ir viendabīga un ar vienmērīgu virsmas tekstūru, bez plaisām vai citiem vizuāli konstatējamiem defektiem. 31. Asfaltbetona seguma brauktuves, kurās seguma būvdarbi veikti pēdējo astoņu kalendāro gadu laikā (neskaitot darbu pabeigšanas gadu) un par kurām informācija tiek publicēta iestādes tīmekļvietnē, atjauno atbilstoši esošajām augstuma atzīmēm un valsts SIA "Latvijas Valsts ceļi" tīmekļvietnē publiskotajās Ceļu specifikācijās ietvertajām veicamo darbu izpildes un kvalitātes prasībām, kā arī ņemot vērā, ka: 31.1. brauktuvi šķērsvirzienā atjauno saskaņā ar shēmu (3. pielikums): 31.1.1. konstruktīvās kārtas līdz apakškārtai (ieskaitot) atjauno tranšejas vai būvbedres platumā; 31.1.2. saistes kārtu, ja tāda ir paredzēta atbilstošajā konstrukcijā, atjauno tranšejas vai būvbedres platumā un papildus 1 m uz katru pusi. Ja atbilstoši tranšejas vai būvbedres izvietojumam papildus 1 m platumā tiek pārsniegtas ceļa elementu apmales, nomales vai ceļa ass robežas, saistes kārtu šķērsvirzienā atjauno līdz ceļa elementu apmalei, nomalei vai brauktuves asij; 31.1.3. dilumkārtu atjauno no ceļa elementa apmales vai nomales līdz brauktuves asij. Ja tranšeja vai būvbedre šķērso brauktuves asi vai brauktuve ir šaurāka par 5,5 m, dilumkārtu atjauno visā brauktuves platumā. Ja ceļa elementam ir sadalošā josla, dilumkārtu atjauno no sadalošās joslas malas līdz brauktuves apmalei vai nomalei; 31.2. brauktuvi garenvirzienā atjauno saskaņā ar shēmu (4. pielikums): 31.2.1. konstruktīvās kārtas līdz apakškārtai (ieskaitot) atjauno tranšejas vai būvbedres platumā; 31.2.2. saistes kārtu, ja tāda ir paredzēta atbilstošajā konstrukcijā, atjauno tranšejas vai būvbedres garumā un papildus 5 m uz katru pusi; 31.2.3. dilumkārtu atjauno tranšejas vai būvbedres garumā un papildus 10 m uz katru pusi; 31.2.4. ja tranšeja vai būvbedre izvietota krustojuma tuvumā, saistes kārtu un dilumkārtu garenvirzienā atjauno ne vairāk kā līdz brauktuvju krustošanās vietas sākumam. 32. Noteikumu 31. punktā neminēto asfaltbetona seguma brauktuvju segumu atjauno atbilstoši esošajām augstuma atzīmēm un valsts SIA "Latvijas Valsts ceļi" tīmekļvietnē publiskotajās Ceļu specifikācijās ietvertajām veicamo darbu izpildes un kvalitātes prasībām saskaņā ar shēmu (5. pielikums): 32.1. konstruktīvās kārtas līdz apakškārtai (ieskaitot) atjauno tranšejas vai būvbedres platumā un garumā; 32.2. saistes kārtu, ja tāda ir paredzēta atbilstošajā konstrukcijā, atjauno tranšejas vai būvbedres platumā un garumā un papildus 1 m uz katru pusi; 32.3. dilumkārtu atjauno tranšejas vai būvbedres platumā un garumā un papildus 2 m uz katru pusi. 33. Noteikumu 31. un 32. punkts neattiecas uz brauktuvēm ar asfaltbetona segumu, kurās tiek veikta inženiertīklu aku vāku vai kapju regulēšana vai nomaiņa, ja, to veicot, netiek skarta seguma konstrukcijas nesošā kārta, lietusūdens uztveršanas aku izbūve, pārbūve vai atjaunošana, uz ceļu elementu, kuram tranšejas vai būvbedres ārējā mala pret asfaltbetona seguma brauktuves ceļa asi atrodas tuvāk par 0,5 m no ceļa inženierbūvju elementa apmales vai nomales. Šajos gadījumos asfaltbetona brauktuves segumu atjauno tranšejas vai būvbedres platumā. 34. Brauktuvēm ar bruģakmens segumu atjauno bruģakmeni ne mazāk kā divkāršā tranšejas vai būvbedres platumā. 35. Brauktuves ar grants segumu vai tam pielīdzināto segumu atjauno tranšejas vai būvbedres platumā, atbilstošajā konstrukcijā, veicot profilēšanu un planēšanu visā ceļa elementa platumā. 36. Ietves ar asfaltbetona segumu atjauno tranšejas vai būvbedres platumā tā, lai atjaunotā asfaltbetona seguma josla vismaz vienā pusē sniegtos līdz ietves malai. Ja neatjaunojamā daļa paliek mazāka par 0,5 m, tad ietves asfaltbetona segumu atjauno pilnā platumā. 37. Asfaltbetona segumu veloceļiem šķērsvirzienā atjauno pilnā veloceļa platumā, bet garenvirzienā dilumkārtu atjauno tranšejas vai būvbedres garumā un papildus 1 m uz katru pusi. 39. Zaļo zonu atjauno visā darbu veikšanas zonā, ievērojot, ka: 39.1. atjauno būvdarbu skartajā teritorijā, tranšejas vai būvbedres platumā; 39.2. darbu veikšanas laikā izraktos krūmus un lakstaugus pierok un laista, lai nodrošinātu to augšanu pēc iestādīšanas atpakaļ. 40. Horizontālos ceļa apzīmējumus atjauno ar materiāliem, kādi horizontālo ceļa apzīmējumu uzklāšanai bija izmantoti pirms ceļa elementa seguma uzlaušanas. 41. Ja, veicot darbus, ceļa elementam ir nodarīti bojājumi ārpus aizņemamās platības, ceļa elementus atjauno nodarīto bojājumu apjomā. 42. Atjaunoto ceļa elementu segumu uzrāda iestādes pārstāvim. Darbu veicējs sastāda aktu par atjaunotā ceļa elementa nodošanu, apliecinot, ka tas ir atjaunots atbilstoši normatīvo aktu prasībām un ir satiksmei drošs (2. pielikums). 44. Defektu konstatācijas gadījumā (ņemot vērā valsts SIA "Latvijas Valsts ceļi" tīmekļvietnē publiskotajās Ceļu specifikācijās ietvertās veicamo darbu izpildes un kvalitātes prasības) 36 mēnešu laikā organizācija vai tās pilnvarots darbu veicējs nekavējoties atkārtoti atjauno ceļa elementus. 45. Ja darbi un avārijas likvidācijas darbi veicami nepiemērotos klimatiskajos apstākļos, pēc darbu pabeigšanas veic ceļa elementu pagaidu atjaunošanu. Ielās ar asfaltbetona segumu pagaidu atjaunošanu veic pēc nepilnas tehnoloģijas ar auksto asfaltbetonu. Darbu veicējs par saviem līdzekļiem ceļa elementus atkārtoti atjauno ne vēlāk kā līdz 1. jūnijam. 46. Iestāde līdz 1. oktobrim nosūta organizācijām Rīgas valstspilsētas pašvaldības ceļu būvdarbu programmas projektu. 47. Līdz attiecīgā gada 1. decembrim organizācijas sniedz iestādei informāciju par plānotiem inženiertīklu būvdarbiem. 48. Organizācijas līdz 1. martam iesniedz iestādei inženiertīklu būvdarbu sarakstus un shēmas, norādot precīzas adreses, darbu apjomus un termiņus darbiem, kurus paredzēts veikt kalendārā gada ietvaros. 49. Rīgas valstspilsētas pašvaldības ceļu būvdarbu programma tiek apstiprināta Rīgas domē, pieņemot Rīgas valstspilsētas pašvaldības budžetu. 50. Ņemot vērā Rīgas valstspilsētas pašvaldības ceļu būvdarbu programmu, kā arī organizāciju iesniegtos pieteikumus, iestāde līdz attiecīgā gada 31. martam nosūta organizācijām plānoto darbu sarakstu. 52. Administratīvo aktu par Noteikumos paredzēto pienākumu uzlikšanu izdod Rīgas pašvaldības policija un iestāde. 53. Ceļu atjaunošanas nosacījumi, kas izsniegti atbilstoši Rīgas domes 2000. gada 28. decembra saistošajiem noteikumiem Nr. 106 "Rīgas transporta būvju aizsardzības noteikumi" un atbilstoši Rīgas domes 2022. gada 23. februāra saistošajiem noteikumiem Nr. 120 "Rīgas transporta infrastruktūras aizsardzības saistošie noteikumi", ir spēkā līdz pilnīgai ceļa seguma atjaunošanai. 54. Atzīt par spēku zaudējušiem Rīgas domes 2022. gada 23. februāra saistošos noteikumus Nr. 120 "Rīgas transporta infrastruktūras aizsardzības saistošie noteikumi". Rīgas domes priekšsēdētāja p. i. V. Ķirsis
Rīgas domes priekšsēdētāja p. i. V. Ķirsis
(saskaņā ar Ministru kabineta 2001. gada 2. oktobra noteikumu Nr. 421 "Noteikumi par darba vietu aprīkošanu uz ceļiem" 27. punktu)
3. Segums atjaunots _____________ m2 platībā
5. Atjaunotā seguma konstrukcija:
6. Darbu veicējs apliecina, ka ceļa segums atjaunots atbilstoši pieteikuma Nr. ______ ____. punktā norādītajai konstrukcijai, ko apliecina segto darbu akts. Pēc darbu pieņemšanas 36 mēnešu laikā atklājušos būvdarbu defektus, t. sk. kvalitātes pārbaudēs konstatētās atjaunotā ceļa konstrukcijas vai izmantoto materiālu neatbilstības, darbu veicējs novērsīs par saviem līdzekļiem pēc iestādes pirmā pieprasījuma.
Rīgas domes priekšsēdētāja p. i. V. Ķirsis
Rīgas domes priekšsēdētāja p. i. V. Ķirsis
Rīgas domes priekšsēdētāja p. i. V. Ķirsis
Šķērsgriezums Virsskats Rīgas domes priekšsēdētāja p. i. V. Ķirsis
Paskaidrojuma raksts
Rīgas domes 2023. gada 12. jūlija saistošajiem noteikumiem Nr. RD-23-217-sn "Par Rīgas valstspilsētas pašvaldības īpašumā esošo ceļu pārvaldību"
Rīgas domes priekšsēdētāja p. i. V. Ķirsis
|
Tiesību akta pase
Nosaukums: Par Rīgas valstspilsētas pašvaldības īpašumā esošo ceļu pārvaldību
Statuss:
Spēkā esošs
Satura rādītājs
Saistītie dokumenti
|