Aptauja ilgs līdz 23. oktobrim.
Rīgas domes saistošie noteikumi Nr. 120
Rīgā 2022. gada 23. februārī (prot. Nr. 47, 3. §) Rīgas transporta infrastruktūras aizsardzības saistošie noteikumi
Izdoti saskaņā ar likuma "Par pašvaldībām"
43. panta pirmās daļas 11. punktu 1. Saistošie noteikumi (turpmāk – Noteikumi) nosaka kārtību, kādā saskaņojami un veicami darbi transporta infrastruktūras objektos, ja tie saistīti ar transporta infrastruktūras objektu un inženiertīklu būvniecību, pārbūvi vai atjaunošanu, kā arī gadījumos, kad nepieciešams aizņemt transporta infrastruktūras objektus. 2. Noteikumos lietotie termini: 2.1. avārija – iepriekš neplānoti inženiertīklu bojājumi, kuru rezultātā nav iespējams ekspluatēt inženiertīklus atbilstoši paredzētajam mērķim vai tiek apdraudēta inženiertīklu ekspluatācijas drošība; 2.2. Darbi – transporta infrastruktūras objektu un inženiertīklu būvniecība, pārbūve vai atjaunošana, veicot ielu un iekšpagalmu infrastruktūras objektu seguma uzlaušanu, zemes darbus un transporta infrastruktūras objektu konstrukcijas atjaunošanu pēc inženiertīklu būvniecības, pārbūves vai atjaunošanas, vai būvdarbi, kuru laikā nepieciešams izmantot transporta infrastruktūras objektus, kā arī gadījumos, kad nepieciešams aizņemt transporta infrastruktūras objektus, novietojot uz ietves, brauktuves, piebraucamajiem ceļiem, laukumos, zaļajā zonā, pieturvietās u. c. tehniskās iekārtas, nožogojumus, sastatnes, konteinerus, estakādes, būvmateriālus un dažādus mehānismus, kā arī citas pagaidu konstrukcijas; 2.3. Darbu veicējs – fiziska vai juridiska persona, kurai saskaņā ar normatīvajiem aktiem ir tiesības veikt Darbus; 2.4. iestāde – Rīgas domes Satiksmes departaments vai Rīgas domes Teritorijas labiekārtošanas pārvalde; 2.5. iekšpagalmu infrastruktūras objekts – infrastruktūras objekts iekšpagalmu teritorijās, ārpus ielu sarkanajām līnijām un transporta infrastruktūras būvju aizsardzības zonām – ietves, ceļi, laukumi un zaļās zonas; 2.6. iekšpagalmu infrastruktūras objekta atjaunošana – seguma atjaunošana atbilstoši iepriekšējai seguma konstrukcijai pēc augstuma atzīmēm saskaņā ar Noteikumu prasībām un iestādes izdoto tehnisko noteikumu prasībām; 2.7. ielas elementu atjaunošana – transporta infrastruktūras seguma atjaunošana pēc Rīgas valstspilsētas pašvaldības ielu kategorijām (1. pielikums) atbilstoši satiksmes intensitātei, normatīvo aktu un iestādes izdoto tehnisko noteikumu prasībām; 2.8. nepiemēroti klimatiskie apstākļi – laika apstākļi pagaidu seguma atjaunošanai, ja ārējā gaisa temperatūra ir zemāka par +10°C; 2.9. organizācija – inženiertīklu īpašnieki vai tiesiskie valdītāji; 2.10. plānotie darbi – Darbi, kas kalendārā gada ietvaros iekļauti Rīgas valstspilsētas pašvaldības transporta infrastruktūras objektu būvniecības, pārbūves vai atjaunošanas programmā un iekšpagalmu infrastruktūras objektu atjaunošanas darbu sarakstā; 2.11. Rīgas valstspilsētas pašvaldības transporta infrastruktūras objektu būvniecības, pārbūves vai atjaunošanas programma – Rīgas domes Satiksmes departamenta programma, kurā norāda plānoto transporta infrastruktūras objektu būvniecību, pārbūvi vai atjaunošanu nākamajā kalendāra gadā un nākamajos trīs gados; 2.12. transporta infrastruktūras objekts – Rīgas valstspilsētas pašvaldības valdījumā esošs satiksmei izbūvēts transporta infrastruktūras objekts ielu sarkano līniju robežās (iela, prospekts, šķērsiela un tamlīdzīgas teritorijas visā platumā, ieskaitot brauktuvi, ietves, nomales, sadalošās joslas un saliņas) vai iekšpagalmu infrastruktūras objekts. 3. Noteikumu mērķis ir aizsargāt transporta infrastruktūras objektus, nodrošināt satiksmei izbūvētās teritorijas ekspluatāciju atbilstoši paredzētajam mērķim un atbilstību gājēju un transporta drošībai, kā arī nepieļaut transporta infrastruktūras objektu kvalitātes pazemināšanos. 4. Lai nodrošinātu transporta infrastruktūras objektu un inženiertīklu aizsardzību, aizliegts: 4.1. patvaļīgi veikt Darbus; 4.2. patvaļīgi izbūvēt pieslēgumus transporta infrastruktūras objektiem (veikt iebrauktuves vai piebraucamā ceļa, arī pagaidu, pieslēgumus ielām); 4.3. veikt darbības, kuru rezultātā var tikt bojāti, iznīcināti vai patvaļīgi pārvietoti, noņemti vai uzstādīti transporta infrastruktūras objektu elementi; 4.4. gatavot betonu, javu un bitumena maisījumus tieši uz transporta infrastruktūras objektiem; 4.5. sūknēt ūdeni tieši uz transporta infrastruktūras objektiem, izņemot avārijas likvidācijas darbus; 4.6. braukt pa brauktuvēm ar kāpurķēžu tehniku vai citiem mehānismiem, kas var bojāt brauktuves segumu. 5. Lai uzsāktu Darbus, Darbu veicējs noslēdz līgumu par transporta infrastruktūras objekta lietošanu (turpmāk – Līgums): 5.1. ar Rīgas domes Satiksmes departamentu par Darbiem, kas tiek veikti uz transporta infrastruktūras objekta ielu sarkano līniju robežās; 5.2. ar Rīgas domes Teritorijas labiekārtošanas pārvaldi par Darbiem, kas tiek veikti iekšpagalmu infrastruktūras objektā. 6. Darbu veicējs ne vēlāk kā trīs darba dienas pirms Darbu uzsākšanas iesniedz vai uzrāda iestādē šādus dokumentus: 6.1. pieteikumu; 6.2. normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā saskaņotu projektu, apliecinājuma karti vai paskaidrojuma rakstu; 6.3. normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā saskaņotu darba vietas aprīkojuma shēmu; 6.4. ceļu satiksmes organizācijas tehnisko līdzekļu izvietojuma shēmu: 6.4.1. ielām ar sabiedriskā transporta satiksmi, kas saskaņota ar pārvadātājiem, kuri pārvadā pasažierus Rīgas valstspilsētas sabiedriskā transporta maršrutos; 6.4.2. ielām, kad Darbu veikšanai nepieciešams izmantot un aizņemt Rīgas valstspilsētas pašvaldības maksas autostāvvietas; 6.5. gadījumos, kad normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā nepieciešams ierobežot vai aizliegt satiksmi: 6.5.1. Rīgas domes Satiksmes departamenta direktora rīkojumu par Darbiem, kurus paredzēts veikt uz transporta infrastruktūras objektiem ielu sarkano līniju robežās; 6.5.2. Rīgas domes Teritorijas labiekārtošanas pārvaldes priekšnieka rīkojumu par darbiem, kas tiek veikti iekšpagalmu infrastruktūras objektos; 6.6. satiksmes slēgšanas vai pagaidu apvedceļu ierīkošanas gadījumos normatīvajos aktos noteiktā kārtībā saskaņotu Darbu organizēšanas projektu vai Darbu veikšanas projektu. 9. Līgumu neslēdz, bet iestādē reģistrē pieteikumu: 9.1. ja plānotos darbus kalendārā gada ietvaros veic privātpersona vai kapitālsabiedrība, kurai ir deleģēta valsts pārvaldes uzdevumu pildīšana, arī publiskās personas pakalpojuma sniegšanai; 9.2. Darbiem, kuri tiek veikti pēc iestādes pasūtījuma; 9.3. Darbiem, par kuriem saskaņā ar Rīgas domes lēmumu Līgumu neslēdz; 9.4. avārijas likvidācijas darbiem. 10. Ja Darbu veicējs objektīvu iemeslu dēļ nepabeidz Darbus Līgumā noteiktajā termiņā, tad ne vēlāk kā vienu darba dienu pirms Līguma termiņa notecējuma, pamatojoties uz Darbu veicēja pieteikumu, iestāde izskata iespēju pagarināt Līguma termiņu. 11. Par avārijas likvidācijas darbu izpildi un ielas elementu vai iekšpagalmu infrastruktūras objekta atjaunošanu ir atbildīga organizācija vai Darbu veicējs. 12. Avārijas likvidāciju uzsāk nekavējoties, bet ne vēlāk kā triju stundu laikā no informācijas par avāriju saņemšanas. 13. Ja avārijas likvidācija ir saistīta ar ielas elementu vai iekšpagalmu infrastruktūras objekta seguma uzlaušanu un zemes darbiem, uz avārijas vietu Darbu veicējs izsauc organizāciju pārstāvjus un Darbus veic to klātbūtnē. 14. Uzsākot avārijas likvidācijas darbus, organizācija vai Darbu veicējs: 14.1. nekavējoties, jebkurā diennakts laikā paziņo Rīgas domes Satiksmes departamenta Satiksmes vadības centram (pa bezmaksas tālruni 80003600 vai e-pastu: rdsvc@riga.lv) avārijas vietu un par avārijas likvidācijas darbiem atbildīgo personu; 14.2. nekavējoties paziņo Rīgas pilsētas Apkaimju iedzīvotāju centram (pa tālruni 80000800 un e-pastu: ptl@riga.lv) par avārijas vietu, norādot adresi un par avārijas likvidācijas darbiem atbildīgo personu; 14.3. ne vēlāk kā nākamajā darba dienā iesniedz iestādei rakstveida pieteikumu, kurā norāda Darbu apjomu un Darbu veicēju. 16. Avāriju likvidē, tranšejas un būvbedres aizber, ielas elementus vai iekšpagalmu infrastruktūras objektu atjauno, ievērojot Noteikumu IV, V un VI nodaļas prasības. 17. Ielas elementus vai iekšpagalmu infrastruktūras objektu pēc avārijas likvidēšanas atjauno pēc iespējas īsākā laikā: 17.1. ne ilgāk par vienu diennakti B un C kategorijas ielās un ielās, kurās ir sabiedriskā transporta satiksme; 17.2. ne ilgāk par trim diennaktīm – D kategorijas ielās; 17.3. ne ilgāk par piecām diennaktīm – pārējās ielās vai iekšpagalmu infrastruktūras objektos. 18. Nepiemērotos klimatiskos apstākļos atjaunotos ielas elementus un iekšpagalmu infrastruktūras objektu atkārtoti atjauno ne vēlāk kā līdz 1. jūnijam par Darbu veicēja vai attiecīgās organizācijas līdzekļiem. 19. Pagaidu satiksmes organizēšanas tehniskos līdzekļus noņem pēc avārijas likvidēšanas un ielas elementu vai iekšpagalmu infrastruktūras objekta atjaunošanas darbu pabeigšanas vienas dienas laikā, vienlaikus atjaunojot iepriekšējo satiksmes organizācijas shēmu un ielas vai iekšpagalmu infrastruktūras objekta seguma horizontālos apzīmējumus. Ja ielas vai iekšpagalmu infrastruktūras objekta seguma horizontālos apzīmējumus nav iespējams atjaunot nepiemērotu klimatisko apstākļu dēļ, ceļa horizontālos apzīmējumus atjauno līdz 1. jūnijam. 20. Atjaunoto transporta infrastruktūras objektu uzrāda iestādes pārstāvim, Darbu veicējam sastādot aktu par atjaunoto ielas elementu vai iekšpagalmu infrastruktūras objekta seguma nodošanu drošai satiksmei atbilstoši normatīvajos aktos noteiktajai kārtībai (2. un 3.pielikums). 21. Darbu veicējs veic Darbus pirms iestādes plānoto darbu veikšanas, saskaņojot tos ar Darbu veicēju, kas veic iestādes plānotos darbus, vai iestādi. 22. Darbu veicējs atjauno ielu segumu par Darbu pasūtītāja līdzekļiem objektos, kuri kalendārā gada ietvaros nav iekļauti Rīgas valstspilsētas pašvaldības transporta infrastruktūras objektu būvniecības, pārbūves vai atjaunošanas programmā. 23. Izbūvējot, pārbūvējot vai atjaunojot inženiertīklus, kas šķērso ielu brauktuves vai piebraucamos ceļus, kuru segums veidots no asfaltbetona, betona, dabīgā bruģakmens, mākslīgā bruģakmens (betona plātnes, keramiskais bruģakmens u. c.), lieto beztranšeju metodi (caurduršanu), izņemot gadījumus, kad tas tehniski nav iespējams. 24. Ja Darbu veikšanai nav nepieciešams normatīvajos aktos paredzētajā kārtībā izstrādāts būvprojekts, Darbu veikšanas laikā un vietā par transporta satiksmi un gājēju kustību atbild Darbu veicējs. 25. Pēc Darbu veikšanas Darbu veicējs atjauno satiksmes organizācijas shēmu atbilstoši normatīvo aktu prasībām. Ja ielas horizontālos apzīmējumus nav iespējams atjaunot uzreiz pēc Darbu veikšanas nepiemērotu klimatisko apstākļu dēļ, tos atjauno līdz 1. jūnijam. 26. Ja transporta satiksme tiek slēgta, Darbu veicējs par to paziņo visām iesaistītajām institūcijām, kuru darbība tiek ietekmēta sakarā ar satiksmes slēgšanu. 27. Ja paredzēts mainīt ielas un iekšpagalmu infrastruktūras objekta akmens bruģa segumu pret citu segumu, iestāde un Darbu veicējs sastāda aktu par izņemtā bruģakmens daudzumu. Aktā nosaka, kam bruģakmens nododams uzglabāšanai. 28. Sūknēt ūdeni no būvbedrēm, tranšejām, akām u.tml., lai novadītu pilsētas lietusūdens kanalizācijas sistēmā, atļauts caur notekūdeņu attīrīšanas iekārtu, tā nodrošinot novadāmo notekūdeņu atbilstību normatīvo aktu prasībām. 29. Pēc inženiertīklu būvniecības, pārbūves vai atjaunošanas, kā arī avārijas likvidācijas darbu pabeigšanas Darbu veicējs atbild par aizbērtās tranšejas uzturēšanu kārtībā līdz ielas elementu vai iekšpagalmu infrastruktūras objekta seguma atjaunošanai. 30. Par inženiertīklu aku, seguma deformāciju (virs pazemes inženiertīkliem) labošanu, kā arī par inženiertīklu avāriju dēļ radušos seguma deformāciju un apledojuma likvidēšanu atbild organizācija. 31. Darbu izpilde organizējama: 31.1 saskaņojot apakšzemes inženiertīklu izbūves secību un ierobežojot atkārtotu bruģakmens seguma uzlaušanu nākamā kalendārā gada laikā (neskaitot darbu pabeigšanas gadu) pēc darbu pabeigšanas, bet asfaltbetona seguma uzlaušanu – trīs kalendāro gadu laikā (neskaitot darbu pabeigšanas gadu) pēc darbu pabeigšanas; 31.2. ielās ar sabiedriskā transporta satiksmi, kā arī B un C kategorijas ielās – ja iespējams, brīvdienās, laikā, kad ir mazāka satiksmes intensitāte. 32. Transporta infrastruktūras objekta segumu un aprīkojumu atjauno Darbu veicējs par Darbu pasūtītāja līdzekļiem atbilstoši būvniecību regulējošo normatīvo aktu, Noteikumu un būvprojekta prasībām, kurš saskaņots, ņemot vērā iestādes izdotos tehniskos noteikumus, ievērojot seguma stāvokli, transporta infrastruktūras objekta platumu, tranšejas vai būvbedres atrašanos attiecībā pret ceļa asi un ņemot vērā, ka izbūvētajai seguma kārtai jābūt viendabīgai un ar vienmērīgu virsmas tekstūru, bez plaisām vai citiem vizuāli konstatējamiem defektiem. 33. Asfaltbetona seguma brauktuves, kurās seguma būvniecība, pārbūve vai atjaunošana veikta pēdējo astoņu kalendāro gadu laikā (neskaitot darbu pabeigšanas gadu) un informācija par kurām tiek publicēta Rīgas domes Satiksmes departamenta tīmekļvietnē www.rdsd.lv, atjauno atbilstoši esošajām augstuma atzīmēm un valsts SIA "Latvijas Valsts ceļi" tīmekļvietnē publiskotajām Ceļu specifikācijās ietvertajām veicamo darbu izpildes un kvalitātes prasībām, kā arī ņemot vērā, ka: 33.1. brauktuvi šķērsvirzienā atjauno saskaņā ar shēmu (4. pielikums): 33.1.1. konstruktīvās kārtas līdz apakškārtai (ieskaitot) atjauno tranšejas vai būvbedres platumā; 33.1.2. saistes kārtu, ja tāda ir paredzēta atbilstošajā konstrukcijā, atjauno tranšejas vai būvbedres platumā un papildus 1 m uz katru pusi. Ja atbilstoši tranšejas vai būvbedres izvietojumam papildus 1 m platumā tiek pārsniegtas transporta infrastruktūras apmales, nomales vai ceļa ass robežas, saistes kārtu šķērsvirzienā atjauno līdz transporta infrastruktūras apmalei, nomalei vai brauktuves asij; 33.1.3. dilumkārtu atjauno no transporta infrastruktūras apmales vai nomales līdz brauktuves asij. Ja tranšeja vai būvbedre šķērso brauktuves asi vai transporta infrastruktūras brauktuve ir šaurāka par 5,50 m, dilumkārtu atjauno visā brauktuves platumā. Ja transporta infrastruktūrai ir sadalošā josla, dilumkārtu atjauno no sadalošās joslas malas līdz brauktuves apmalei vai nomalei; 33.2. brauktuvi garenvirzienā atjauno saskaņā ar shēmu (5. pielikums): 33.2.1. konstruktīvās kārtas līdz apakškārtai (ieskaitot) atjauno tranšejas vai būvbedres platumā; 33.2.2. saistes kārtu, ja tāda ir paredzēta atbilstošajā konstrukcijā, atjauno tranšejas vai būvbedres garumā un papildus 5 m uz katru pusi; 33.2.3. dilumkārtu atjauno tranšejas vai būvbedres garumā un papildus 10 m uz katru pusi; 33.2.4. ja tranšeja vai būvbedre izvietota transporta būvju krustojuma tuvumā, saistes kārtu un dilumkārtu garenvirzienā atjauno ne vairāk kā līdz brauktuvju krustošanās vietas sākumam. 34. Noteikumu 33. punktā neminēto asfaltbetona seguma brauktuvju segumu atjauno atbilstoši esošajām augstuma atzīmēm un valsts SIA "Latvijas Valsts ceļi" tīmekļvietnē publiskotajām Ceļu specifikācijās ietvertajām veicamo darbu izpildes un kvalitātes prasībām saskaņā ar shēmu (6. pielikums): 34.1. konstruktīvās kārtas līdz apakškārtai (ieskaitot) atjauno tranšejas vai būvbedres platumā un garumā; 34.2. saistes kārtu, ja tāda ir paredzēta atbilstošajā konstrukcijā, atjauno tranšejas vai būvbedres platumā un garumā un papildus 1 m uz katru pusi; 34.3. dilumkārtu atjauno tranšejas vai būvbedres platumā un garumā un papildus 2 m uz katru pusi. 35. Noteikumu 33. un 34. punkts neattiecas uz asfaltbetona seguma brauktuvēm, kurās tiek veikta inženiertīklu aku vāku un/vai kapju regulēšana vai nomaiņa, ja, to veicot, netiek skarta seguma konstrukcijas nesošā kārta, lietusūdens uztveršanas aku izbūve, pārbūve vai atjaunošana, un uz objektu, kuram tranšejas vai būvbedres ārējā mala pret asfaltbetona seguma brauktuves ceļa asi atrodas tuvāk par 0,5 m no transporta būves apmales vai nomales. Šajos gadījumos asfaltbetona brauktuves segumu atjauno tranšejas vai būvbedres platumā. 37. Grants seguma brauktuves atjauno tranšejas vai būvbedres platumā, atbilstošajā konstrukcijā, veicot profilēšanu un noplanējot transporta infrastruktūru visā tās platumā. 38. Ietves ar asfaltbetona segumu atjauno tranšejas vai būvbedres platumā tā, lai atjaunotā asfaltbetona seguma josla vismaz vienā pusē sniegtos līdz ietves malai. Ja neatjaunojamā daļa paliek mazāka par 0,5 m, tad ietves asfaltbetona segumu atjauno pilnā platumā. 39. Asfaltbetona segumu veloceļiem šķērsvirzienā atjauno pilnā veloceļa platumā, bet garenvirzienā dilumkārtu atjauno tranšejas vai būvbedres garumā un papildus 1 m uz katru pusi. 42. Ceļa horizontālos apzīmējumus atjauno ar materiāliem, kādi ceļa horizontālo apzīmējumu uzklāšanai bija izmantoti pirms transporta infrastruktūras objekta seguma uzlaušanas. 43. Ja, veicot Darbus, transporta infrastruktūras objektam ir nodarīti bojājumi ārpus Līgumā norādītās transporta infrastruktūras objekta platības, transporta infrastruktūras objekta elementus atjauno nodarīto bojājumu apjomā. 44. Atjaunoto transporta infrastruktūras objekta segumu uzrāda iestādes pārstāvim, Darbu veicējam sastādot aktu par atjaunoto ielas elementu nodošanu satiksmei drošā stāvoklī atbilstoši normatīvajos aktos noteiktajām prasībām (2. pielikums). 46. Organizācija vai tās pilnvarots Darbu veicējs defektu konstatācijas gadījumā (maksimālā atstarpe starp 3 m latu un atjaunoto segumu pārsniedz 10 mm) 36 mēnešu laikā nekavējoties nodrošina atkārtotu ielas elementa atjaunošanu. 47. Ja Darbi un avārijas likvidācijas darbi veicami nepiemērotos klimatiskos apstākļos, pēc darbu pabeigšanas veic ielas elementu pagaidu atjaunošanu. Ielās ar asfaltbetona segumu pagaidu atjaunošanu veic pēc nepilnas tehnoloģijas ar auksto asfaltbetonu. Darbu veicējs par saviem līdzekļiem ielas elementus atkārtoti atjauno ne vēlāk kā līdz 1. jūnijam. 48. Iekšpagalmu infrastruktūras objekta segumu un aprīkojumu atjauno Darbu veicējs par Darbu pasūtītāja līdzekļiem atbilstoši būvniecību regulējošo normatīvo aktu, Noteikumu un būvprojekta prasībām, kurš saskaņots, ņemot vērā iestādes izdotos tehniskos noteikumus, atbilstoši esošajai seguma konstrukcijai, ievērojot seguma stāvokli un ņemot vērā, ka izbūvētajai seguma kārtai jābūt viendabīgai un ar vienmērīgu virsmas tekstūru, bez plaisām vai citiem vizuāli konstatējamiem defektiem. 49. Asfaltbetona seguma brauktuves atjauno atbilstoši esošajām augstuma atzīmēm un valsts SIA "Latvijas Valsts ceļi" tīmekļvietnē publiskotajām Ceļu specifikācijās ietvertajām veicamo darbu izpildes un kvalitātes prasībām, kā arī ņemot vērā, ka: 49.1. tranšejas platumam jābūt minimālam; 49.2. segumu uzlauž, izgriežot trasi ar asfalta griešanas iekārtām; 49.3. konstruktīvās kārtas līdz apakškārtai (ieskaitot) atjauno tranšejas vai būvbedres platumā un garumā; 49.4. saistes kārtu, ja tāda ir paredzēta atbilstošajā konstrukcijā, un dilumkārtu atjauno tranšejas vai būvbedres platumā un garumā un papildus 0,5 m uz katru pusi; 49.5. atjaunojamās joslas platums tiek noteikts, ievērojot tranšejas atrašanos attiecībā pret apmalēm (ja tranšeja atrodas apmalei tuvāk par 1 m, brauktuvi atjauno līdz apmalei). 51. Grants seguma brauktuves atjauno tranšejas vai būvbedres platumā, atbilstošajā konstrukcijā, veicot profilēšanu un noplanējot transporta infrastruktūru visā tās platumā. 52. Brauktuves horizontālos apzīmējumus atjauno ar materiāliem, kādi brauktuves horizontālo apzīmējumu uzklāšanai bija izmantoti pirms Darbu veikšanas. 53. Ietves ar asfaltbetona segumu atjauno tranšejas vai būvbedres platumā tā, lai atjaunotā asfaltbetona seguma josla vismaz vienā pusē sniegtos līdz ietves malai. Ja neatjaunojamā daļa paliek mazāka par 0,5 m, tad ietves asfaltbetona segumu atjauno pilnā platumā. 55. Asfaltbetona segumu veloceļiem šķērsvirzienā atjauno pilnā veloceļa platumā, bet garenvirzienā dilumkārtu atjauno tranšejas vai būvbedres garumā un papildus 1 m uz katru pusi. 56. Zaļo zonu atjauno visā Darbu veikšanas zonā, ievērojot, ka: 56.1. zālienu atjauno, uzberot 15 cm auglīgās augsnes slāni, izlīdzinot atbilstoši esošajām augstuma atzīmēm, planējot, blietējot, iesējot un iestrādājot zāliena sēklu maisījumu; 56.2. krūmu stādījumus atjauno, sagatavojot katru stādbedri ar 0,1 m3 auglīgās augsnes pievienošanu. Pēc stādīšanas krūmus aplaista, lietojot 20 l ūdens katram krūmam; 56.3. lakstaugu stādījumus atjauno, sagatavojot dobes gultni ar 0,3 m3/m2 auglīgās augsnes pievienošanu. Pēc stādīšanas lakstaugus aplaista, lietojot 20 l ūdens uz m2; 56.4. Darbu veikšanas laikā izraktos krūmus un lakstaugus pierok un laista, lai nodrošinātu to augšanu pēc atstādīšanas. 57. Pēc Darbu veikšanas iekšpagalmu infrastruktūras objekta virszemes konstrukciju, labiekārtojuma vai aprīkojuma elementus (aizsargstabiņi, apgaismošanas stabi, transporta un gājēju nožogojumi, soliņi, veļas žāvētāji, apstādījumi, spēļu, sporta laukumu ierīces u.c.) Darbu veicējs atjauno par Darbu pasūtītāja līdzekļiem. 58. Atjaunoto iekšpagalmu infrastruktūras objekta segumu uzrāda iestādei, Darbu veicējam sastādot aktu par iekšpagalmu infrastruktūras objekta posma nodošanu drošā stāvoklī atbilstoši normatīvajos aktos noteiktajām prasībām (3.pielikums). 60. Ja Darbi vai avārijas likvidācijas darbi veicami nepiemērotos klimatiskajos apstākļos, Darbu veicējs pēc darbu pabeigšanas veic infrastruktūras objekta pagaidu atjaunošanu. Asfaltbetona segumu pagaidu atjaunošanu veic pēc nepilnas tehnoloģijas ar auksto asfaltbetonu. Iekšpagalmu infrastruktūras objektu Darbu veicējs atkārtoti atjauno ne vēlāk kā līdz 1. jūnijam par Darbu pasūtītāja līdzekļiem. 61. Ja 24 mēnešu laikā pēc iekšpagalmu infrastruktūras objekta seguma atjaunošanas tas deformējas (maksimālā atstarpe starp 3 m latu un atjaunoto cieto segumu pārsniedz 10 mm, bet maksimālā atstarpe starp 3 m latu un atjaunoto zaļās zonas segumu pārsniedz 50 mm), Darbu veicējs nekavējoties nodrošina atkārtotu seguma atjaunošanu. VII. Transporta infrastruktūras objektu un inženiertīklu būvniecības, pārbūves vai atjaunošanas darbu koordinēšana
62. Iestāde līdz 1. oktobrim nosūta organizācijām, Rīgas valstspilsētas pašvaldības transporta infrastruktūras objektu būvniecības, pārbūves vai atjaunošanas programmas projektu un plānoto iekšpagalmu infrastruktūras objektu atjaunošanas darbu sarakstu. 63. Līdz attiecīgā gada 1. decembrim organizācijas sniedz iestādei informāciju par plānotiem inženiertīklu būvniecības, pārbūves vai atjaunošanas darbiem. 64. Organizācijas līdz 1.martam iesniedz iestādei inženiertīklu būvniecības, pārbūves vai atjaunošanas objektu sarakstus un shēmas, norādot precīzas adreses, darbu apjomus un termiņus darbiem, kas veicami kalendārā gada ietvaros. 65. Rīgas valstspilsētas pašvaldības transporta infrastruktūras objektu būvniecības, pārbūves vai atjaunošanas programma un plānoto iekšpagalmu infrastruktūras objektu atjaunošanas darbu saraksts tiek apstiprināts Rīgas domē, pieņemot Rīgas valstspilsētas pašvaldības budžetu. 66. Pamatojoties uz Rīgas domes apstiprināto Rīgas valstspilsētas pašvaldības transporta infrastruktūras objektu būvniecības, pārbūves vai atjaunošanas programmu, kā arī organizāciju iesniegtajiem pieteikumiem, Rīgas domes Satiksmes departaments līdz attiecīgā gada 31. martam nosūta organizācijām plānoto darbu sarakstu. 67. Rīgas domes Teritorijas labiekārtošanas pārvalde, ņemot vērā organizāciju iesniegtos pieteikumus, līdz attiecīgā gada 31. martam nosūta organizācijām plānoto iekšpagalmu infrastruktūras objektu atjaunošanas darbu sarakstu. 68. Par 4., 12., 14., 16., 17., 19. punkta nosacījumu neievērošanu piemēro naudas sodu – fiziskai personai līdz 100 naudas soda vienībām, bet juridiskai personai – līdz 300 naudas soda vienībām. 70. Veikt administratīvā pārkāpuma procesu par Noteikumu pārkāpumiem līdz administratīvā pārkāpuma lietas izskatīšanai ir tiesīgas Rīgas pašvaldības policijas amatpersonas. 71. Rīgas pašvaldības policijas amatpersonas pieņemtos lēmumus var pārsūdzēt Rīgas pašvaldības policijas augstākai amatpersonai. 74. Transporta būvju atjaunošanas nosacījumi, kas izsniegti atbilstoši Rīgas domes 2000. gada 28. decembra saistošiem noteikumiem Nr. 106 "Rīgas transporta būvju aizsardzības noteikumi", ir spēkā līdz pilnīgai ielas elementu atjaunošanai. 75. Atzīt par spēku zaudējušiem Rīgas domes 2000. gada 28. decembra saistošos noteikumus Nr. 106 "Rīgas transporta būvju aizsardzības noteikumi" (Latvijas Vēstnesis, 2001, Nr.6; 2006, Nr.108; 2008, 121; 2010, Nr.9; 2011, Nr.169; 2013, Nr.204; 2017, Nr.25; 2020, Nr.120). Rīgas domes priekšsēdētājs M. Staķis
Rīgas domes priekšsēdētājs M. Staķis
AKTS(saskaņā ar Ministru kabineta 02.10.2001. noteikumu Nr. 421 "Noteikumi par darba vietu aprīkošanu uz ceļiem" 27. punktu un Rīgas domes 20____. gada ___. ________ saistošo noteikumu Nr. _____ "Rīgas transporta infrastruktūras aizsardzības saistošie noteikumi" 20. vai 44. punktu)
3. Segums atjaunots _______________ m2 platībā 4. Grunts sablīvējums tranšejā: ___________________________________________________ 5. Atjaunotā seguma konstrukcija:
6. Darbu veicējs apliecina, ka segums atjaunots atbilstoši pieteikuma Nr. _______ ____. punktā norādītajai konstrukcijai, ko apliecina segto darbu akts. Pēc darbu pieņemšanas ____ mēnešu laikā atklājušos būvdarbu defektus, t.sk. kvalitātes pārbaudēs konstatētās ielas elementa konstrukcijas vai izmantoto materiālu neatbilstības, darbu veicējs novērsīs par saviem līdzekļiem pēc Rīgas domes Satiksmes departamenta pirmā pieprasījuma.
Rīgas domes priekšsēdētājs M. Staķis
AKTS
darbu pieņemšanu pārvaldītājam drošā stāvoklī.
3. Segums atjaunots: brauktuve _________________________m2 platībā; ietve, asfalta/bruģa segums ___________m2 platībā; zaļā zona _________________________m2 platībā. 5. Atjaunotā seguma konstrukcija:
6. Darbu veicējs apliecina, ka segums atjaunots atbilstoši pieteikuma Nr. _______ ____. punktā norādītajai konstrukcijai, ko apliecina segto darbu akts.
Pēc darbu pieņemšanas ____ mēnešu laikā atklājušos būvdarbu defektus darbu veicējs novērsīs par saviem līdzekļiem pēc Iestādes pirmā pieprasījuma.
Rīgas domes priekšsēdētājs M. Staķis
Rīgas domes priekšsēdētājs M. Staķis
Rīgas domes priekšsēdētājs M. Staķis
Rīgas domes priekšsēdētājs M. Staķis
Paskaidrojuma raksts
Rīgas domes 2022. gada 23. februāra saistošajiem noteikumiem Nr. 120 "Rīgas transporta infrastruktūras aizsardzības saistošie noteikumi"
Rīgas domes priekšsēdētājs M. Staķis
|
Tiesību akta pase
Nosaukums: Rīgas transporta infrastruktūras aizsardzības saistošie noteikumi
Izdevējs: Rīgas dome
Veids:
saistošie noteikumi
Numurs: 120Pieņemts: 23.02.2022.Stājas spēkā: 01.08.2022.Zaudē spēku: 01.09.2023.Publicēts: Latvijas Vēstnesis, 83, 29.04.2022.
OP numurs:
2022/83.10
Satura rādītājs
Saistītie dokumenti
|