Aptauja ilgs līdz 23. oktobrim.
Attēlotā redakcija
Augšdaugavas novada pašvaldības domes saistošie noteikumi Nr. 76
Daugavpilī 2023. gada 27. aprīlī (prot. Nr. 61, 3. &) Augšdaugavas novada pašvaldības nolikums
2. Augšdaugavas novada pašvaldība (turpmāk – Pašvaldība) ir atvasināta publiska persona, kura patstāvīgi nodrošina tai tiesību aktos noteikto funkciju un uzdevumu izpildi savas administratīvās teritorijas iedzīvotāju interesēs un ir atbildīga par to. 3. Pašvaldības administratīvais centrs ir Daugavpils valstspilsēta. Augšdaugavas novada pašvaldības domes faktiskā adrese ir Rīgas iela 2, Daugavpils, LV-5401. 4. Iedzīvotāju ievēlēta Augšdaugavas novada pašvaldības dome (turpmāk – dome) ir Pašvaldības – lēmējinstitūcija, kura pauž Pašvaldības tiesisko gribu. 7. Dome izveido: 7.1. finanšu komiteju 9 locekļu sastāvā; 7.2. izglītības, kultūras un sporta jautājumu komiteju 7 locekļu sastāvā; 7.3. sociālo un veselības jautājumu komiteju 7 locekļu sastāvā; 7.4. tautsaimniecības komiteju 9 locekļu sastāvā; 7.5. attīstības komiteju 9 locekļu sastāvā. 8. Pašvaldības teritorijai ir šāds iedalījums: 8.1. Bebrenes apvienība: 8.1.1. Bebrenes pagasts, 8.1.2. Dvietes pagasts; 8.2. Demenes apvienība: 8.2.1. Demenes pagasts, 8.2.2. Laucesas pagasts, 8.2.3. Tabores pagasts; 8.3. Ilūkstes apvienība: 8.3.1. Ilūkstes pilsēta, 8.3.2. Pilskalnes pagasts; 8.4. Kalupes apvienība: 8.4.1. Kalupes pagasts, 8.4.2. Nīcgales pagasts; 8.5. Līksnas apvienība: 8.5.1. Līksnas pagasts, 8.5.2. Vaboles pagasts; 8.6. Naujenes apvienība: 8.6.1. Biķernieku pagasts, 8.6.2. Maļinovas pagasts, 8.6.3.Naujenes pagasts; 8.7. Salienas apvienība: 8.7.1. Salienas pagasts, 8.7.2. Skrudalienas pagasts, 8.7.3.Vecsalienas pagasts; 8.8. Subates apvienība: 8.8.1. Eglaines pagasts, 8.8.2. Prodes pagasts, 8.8.3. Subates pilsēta, 8.8.4. Šēderes pagasts; 8.9. Sventes apvienība: 8.9.1. Kalkūnes pagasts, 8.9.2. Medumu pagasts, 8.9.3. Sventes pagasts; 8.10. Višķu apvienība: 8.10.1. Ambeļu pagasts, 8.10.2. Dubnas pagasts, 8.10.3. Višķu pagasts. (Augšdaugavas novada domes 11.04.2024. saistošo noteikumu Nr. 97 redakcijā) 9. Pašvaldības administrācija ir pastarpinātā pārvalde, kuru dome izveido Pašvaldībai noteikto funkciju un uzdevumu izpildes nodrošināšanai un to veido šādas Pašvaldības iestādes: 9.1. Pašvaldības Centrālā pārvalde, kas nodrošina domes un komiteju organizatorisko un tehnisko apkalpošanu, iekasē nodokļus, veic maksājumus Pašvaldības mērķiem no Pašvaldības budžeta iekasētajiem vai saņemtajiem ieņēmumiem un aizņēmumiem, un pilda citas iestādes nolikumā noteiktās funkcijas; 9.2. Apvienību pārvaldes: 9.2.1. Bebrenes apvienības pārvalde, 9.2.2. Demenes apvienības pārvalde, 9.2.3. Ilūkstes apvienības pārvalde, 9.2.4. Kalupes apvienības pārvalde, 9.2.5. Līksnas apvienības pārvalde, 9.2.6. Naujenes apvienības pārvalde, 9.2.7. Salienas apvienības pārvalde 9.2.8. Subates apvienības pārvalde, 9.2.9. Sventes apvienības pārvalde, 9.2.10. Višķu apvienības pārvalde; 9.3. izglītības iestādes: 9.3.1. Ilūkstes Raiņa vidusskola, 9.3.2. Bebrenes vispārizglītojošā un profesionālā vidusskola, 9.3.3. Salienas vidusskola, 9.3.4. Sventes vidusskola, 9.3.5. Špoģu vidusskola, 9.3.6. Vaboles pamatskola, 9.3.7. Augšdaugavas novada Zemgales vidusskola, 9.3.8. Biķernieku pamatskola, 9.3.9. Kalupes pamatskola, 9.3.10. Laucesas pamatskola, 9.3.11. Lāču pamatskola, 9.3.12. Naujenes pamatskola, 9.3.13. Randenes pamatskola, 9.3.14. Ilūkstes Bērnu un jauniešu centrs, 9.3.15. Ilūkstes pirmsskolas izglītības iestāde "Zvaniņš", 9.3.16. Naujenes pirmsskolas izglītības iestāde "Rūķītis", 9.3.17. Nīcgales pirmsskolas izglītības iestāde "Sprīdītis", 9.3.18. Augšdaugavas novada sporta skola, 9.3.19. Medumu Iespēju pamatskola, 9.3.20. Ilūkstes Mūzikas un mākslas skola, 9.3.21. Naujenes Mūzikas un mākslas skola, 9.3.22. Špoģu Mūzikas un mākslas skola; 9.4. Augšdaugavas novada Kultūras un tūrisma pārvalde; 9.5. sociālās iestādes: 9.5.1. Augšdaugavas novada Sociālais dienests, 9.5.2. Augšdaugavas novada Sociālo pakalpojumu centrs "Pīlādzis"; 9.6. Augšdaugavas novada pašvaldības aģentūra "Višķi"; 9.7. Augšdaugavas novada bāriņtiesa; 9.8. Augšdaugavas novada pašvaldības Vēlēšanu komisija; 9.9. (svītrots ar Augšdaugavas novada domes 28.12.2023. saistošajiem noteikumiem Nr. 87); 9.10. Augšdaugavas novada Dzimtsarakstu nodaļa; 9.11. Augšdaugavas novada pašvaldības policija. (Grozīts ar Augšdaugavas novada domes 10.08.2023. saistošajiem noteikumiem Nr. 81; 26.10.2023. saistošajiem noteikumiem Nr. 84; 28.12.2023. saistošajiem noteikumiem Nr. 87; 15.02.2024. saistošajiem noteikumiem Nr. 93; 11.04.2024. saistošajiem noteikumiem Nr. 97) 10. Pašvaldība ir kapitāldaļu turētāja šādās Pašvaldības kontrolētās publiskas personas kapitālsabiedrībās: 10.1. Sabiedrība ar ierobežotu atbildību "GRĪVAS POLIKLĪNIKA"; 10.2. Sabiedrība ar ierobežotu atbildību "NAUJENES PAKALPOJUMU SERVISS"; 10.3. Sabiedrība ar ierobežotu atbildību "ORNAMENTS"; 10.4. Sabiedrība ar ierobežotu atbildību "Veselības centrs "Ilūkste"". 11. Pašvaldība ir kapitāldaļu turētāja šādās publiski privātajās kapitālsabiedrībās: 11.1. Sabiedrība ar ierobežotu atbildību "Daugavpils reģionālā slimnīca"; 11.2. Sabiedrība ar ierobežotu atbildību "ATKRITUMU APSAIMNIEKOŠANAS DIENVIDLATGALES STARPPAŠVALDĪBU ORGANIZĀCIJA". 12. Pašvaldība ir dalībnieks šādās biedrībās: 12.1. "Partnerība "Kaimiņi""; 12.2. (svītrots ar Augšdaugavas novada domes 10.08.2023. saistošajiem noteikumiem Nr. 81); 12.3. "Latvijas Pašvaldību savienība"; 12.4. "Daugavas Savienība"; 12.5. "Daugavpils novada tūrisma informācijas centrs"; 12.6. "DVIETES SENLEJAS PAGASTU APVIENĪBA"; 12.7. "Sēlijas asociācija"; 12.8. Reģionālo attīstības centru un novadu apvienība. (Grozīts ar Augšdaugavas novada domes 28.12.2023. saistošajiem noteikumiem Nr. 87) 13. Atsevišķu Pašvaldības funkciju pildīšanai sadarbojas ar Daugavpils valstspilsētu ilgtspējīgas attīstības stratēģijas un attīstības programmas izstrādē un izveido kopīgas sadarbības institūcijas šādās jomās: 13.1. civilā aizsardzība; 13.2. izglītība; 13.3. atkritumu apsaimniekošana; 13.4. veselības aprūpe. 14. Pašvaldības uzdevumu un autonomo funkciju izpildei pašvaldība izveido šādas komisijas: 14.1. Augšdaugavas novada pašvaldības Vēlēšanu komisija; 14.2. Augšdaugavas novada pašvaldības administratīvā komisija; 14.3. Augšdaugavas novada pašvaldības interešu izglītības programmu izvērtēšanas un valsts budžeta mērķdotācijas sadales komisija; 14.4. Augšdaugavas novada pašvaldības pedagoģiski medicīniskā komisija; 14.5. Augšdaugavas novada pašvaldības ceļu fonda komisija; 14.6. Augšdaugavas novada pašvaldības īpašuma atsavināšanas un nomas tiesību izsoles komisija; 14.7. Augšdaugavas novada pašvaldības dzīvokļa jautājumu komisija; 14.8. Interešu izglītības un pieaugušo neformālās izglītības programmu licencēšanas komisija; 14.9. Augšdaugavas novada pašvaldības apbalvošanas komisija; 14.10. Ar lauksaimniecības zemi veikto darījumu tiesiskuma uzraudzības komisija; 14.11. Augšdaugavas novada pašvaldības medību koordinācijas komisija; 14.12. Augšdaugavas novada pašvaldības kultūras mantojuma komisija; 14.13. Augšdaugavas novada pašvaldības stipendiju piešķiršanas komisija; 14.14. Augšdaugavas novada pašvaldības nekustamā īpašuma pārvaldīšanas komisija; 14.15. Daugavpils pilsētas un Augšdaugavas novada sadarbības teritorijas civilās aizsardzības komisija; 14.16. Dabas parka "Daugavas loki" konsultatīvā padome; 14.17. Daugavpils valstspilsētas un Augšdaugavas novada Attīstības plānošanas komisija; 14.18. Nevalstisko un reliģisko organizāciju pašvaldības līdzfinansējuma piešķiršanas komisija. 15. Komisijas darbību reglamentē domes apstiprināts nolikums, izņemot gadījumus, ja to darbību reglamentē likumi vai Ministru kabineta noteikumi, vai komisija (darba grupa) izveidota noteikta uzdevuma izpildei. 16. Komisiju sēdes ir atklātas, izņemot slēgtās daļas, ja nepieciešams izskatīt jautājumu, kas skar personas privāto dzīvi vai bērnu intereses, adopcijas noslēpumu, komercnoslēpumu vai citu informāciju, kuras izpaušana ir aizliegta saskaņā ar likumu. Komisiju slēgtajā daļā iekļautos jautājumus un pieņemtos lēmumus nepublisko. 17. Informāciju par komisijas, izņemot komisijas, kura tiek izveidota uz citu likumu pamata, sēdes norises laiku un darba kārtību ne vēlāk kā trīs darbdienas pirms tās norises vai, ja minēto termiņu nav iespējams ievērot, nekavējoties pēc sēdes sasaukšanas publicē pašvaldības oficiālajā tīmekļvietnē, ievērojot likumā noteiktos informācijas pieejamības ierobežojumus. 19. Ja attiecīgajā teritorijā izsludināta ārkārtējā situācija vai valsts noteikusi pulcēšanās ierobežojumus komisijas priekšsēdētājs var noteikt, ka izmantojot tiešsaistes videokonferences sarunu rīku, komisijas sēde notiek attālināti. 20. Ja komisijas loceklis nevar ierasties komisijas norises vietā veselības stāvokļa vai komandējuma dēļ, komisijas priekšsēdētājs var noteikt, ka komisijas loceklis klātienes komisijas sēdē piedalīsies attālināti, izmantojot tiešsaistes videokonferences sarunu rīku. II. DOMES PRIEKŠSĒDĒTĀJA, DOMES PRIEKŠSĒDĒTĀJA 1. VIETNIEKA, DOMES PRIEKŠSĒDĒTĀJA VIETNIEKA UN IZPILDDIREKTORA PILNVARAS
21. Domes darbu vada domes priekšsēdētājs. Domes priekšsēdētājs: 21.1. vada domes darbu, koordinē jautājumu izskatīšanu komitejās; 21.2. pārstāv pašvaldības intereses, tostarp pārstāv domi tās sēžu starplaikos; 21.3. vada domes sēdes un paraksta domes lēmumus; 21.4. bez īpaša pilnvarojuma pārstāv pašvaldību tiesā un attiecībās ar valsts pārvaldes un citām valsts institūcijām; 21.5. izdod pilnvaras, paraksta līgumus un citus juridiskos dokumentus atbilstoši pašvaldības nolikumam; 21.6. vada finanšu komitejas darbu; 21.7. ierosina jautājumu izskatīšanu domē un komitejās, tostarp iesniedz izskatīšanai no valsts institūcijām saņemtos iesniegumus un pieprasījumus; 21.8. atbild par tiesas spriedumu izpildi lietās, kurās viena no pusēm ir pašvaldība; 21.9. nosaka kārtību, kādā tiek veikta grāmatvedības organizācija un kārtošana pašvaldības iestādēs; 21.10. ja nepieciešams, ieceļ no pašvaldības administrācijas darbinieku vidus iestādes vadītāja vai izpilddirektora pienākumu izpildītāju viņa prombūtnes laikā vai līdz brīdim, kad dome lēmusi par jauna iestādes vadītāja vai izpilddirektora iecelšanu amatā; 21.11. dod rīkojumus izpilddirektoram, pašvaldības iestāžu un citu institūciju vadītājiem, ciktāl tas nepieciešams domes priekšsēdētāja pilnvaru īstenošanai; 21.12. veic citus pienākumus, kas paredzēti normatīvajos aktos un domes lēmumos; 21.13. slēdz līgumus IX nodaļā paredzētajā kārtībā. 23. Domes priekšsēdētāja 1. vietnieks: 23.1. pilda domes priekšsēdētāja pienākumus viņa prombūtnes laikā un/vai viņa uzdevumā; 23.2. pārrauga attīstības un tautsaimniecības jautājumus; 23.3. paraksta rīkojumus par domes priekšsēdētāja iekšzemes komandējumiem un atvaļinājumiem; 23.4. iesniedz domes priekšsēdētājam priekšlikumus izveidot komisijas un darba grupas savu pienākumu un tiesību realizācijai; 23.5. koordinē Pašvaldības sadarbību ar uzņēmējiem; 23.6. pilda citus pienākumus likumā, Pašvaldības nolikumā un domes lēmumos paredzētajos gadījumos. 24. Domes priekšsēdētāja vietnieks pilda domes priekšsēdētāja pienākumus viņa uzdevumā vai domes priekšsēdētāja un domes priekšsēdētāja 1. vietnieka prombūtnes laikā, kā arī citus pienākumus saskaņā ar domes lēmumu. 25. Dome pašvaldības izpilddirektoru izraugās atklātā konkursā un ieceļ uz pieciem gadiem. Darba līgumu ar pašvaldības izpilddirektoru slēdz domes priekšsēdētājs. 26. Izpilddirektors: 26.1. nodrošina domes lēmumu izpildi; 26.2. vada centrālo pārvaldi, t.sk.: 26.2.1. apstiprina šīs iestādes darbinieku amatu sarakstu, 26.2.2. pieņem šīs iestādes darbiniekus darbā un atbrīvo no darba, nosaka viņiem darba algu un slēdz darba līgumus, 26.2.3. paraksta darba koplīgumu ar šīs iestādes darbiniekiem; 26.3. kontrolē un koordinē pašvaldības administrācijas darbu, dod rīkojumus pašvaldības administrācijas darbiniekiem; 26.4. ir tiesīgs apturēt un atcelt pašvaldības iestāžu vadītāju nelikumīgus un nelietderīgus lēmumus; 26.5. ierosina domei iecelt amatā vai atbrīvot no amata pašvaldības iestāžu vadītājus; 26.6. slēdz darba līgumus ar pašvaldības iestāžu vadītājiem; 26.7. vērtē iestāžu vadītāju darbu, piešķir tiem atvaļinājumus, sūta komandējumos; 26.8. iesniedz domei priekšlikumus par pašvaldības iestāžu un citu institūciju, kā arī pašvaldības kapitālsabiedrību izveidošanu, reorganizēšanu un likvidēšanu; 26.9. organizē budžeta projekta izstrādāšanu, pašvaldības gada pārskata, konsolidētā gada pārskata un gada publiskā pārskata sagatavošanu; 26.10. pēc domes priekšsēdētaja pieprasījuma sniedz pārskatu par savu darbību; 26.11. nomainoties domei, nodrošina pašvaldības administrācijas darba nepārtrauktību; 26.12. organizē iepriekšējā domes priekšsēdētāja izpilddirektoram nodotās lietvedības un dokumentu nodošanu jaunajam domes priekšsēdētājam; 26.13. ir tiesīgs iesniegt priekšlikumus domes komitejām; 26.14. nolikumā VIII nodaļā vai domes noteiktajā kārtībā rīkojas ar Pašvaldības budžeta finanšu līdzekļiem un mantu; 26.15. atver un slēdz kontus kredītiestādēs, Valsts kasē; 26.16. slēdz līgumus IX nodaļā paredzētajā kārtībā; 26.17. veic sadarbību ar biedrībām un reliģiskajām organizācijām; 26.18. pieņem Publiskas personas kapitāla daļu un kapitālsabiedrību pārvaldības likumā un citos komercdarbību regulējošos normatīvajos aktos paredzētos kapitāldaļu turētāja lēmumus; 26.19. atbilstoši kompetencei pieņem pārvaldes lēmumus un īsteno pašvaldības administrācijas pieņemto pārvaldes lēmumu tiesiskuma kontroli; 26.20. organizē pašvaldības iekšējās kontroles sistēmas izveidi, kā arī uzrauga un pilnveido to; 26.21. ir tiesīgs: 26.21.1. pasūtīt zemes kadastrālo uzmērīšanu, saskaņot un parakstīt ar zemes kadastrālo uzmērīšanu saistīto dokumentāciju (tai skaitā zemes robežu, situācijas un apgrūtinājumu plānus, robežu noteikšanas, apsekošanas un atjaunošanas aktus, robežu neatbilstības aktus un citus dokumentus). Iesniegt, pieprasīt un parakstīt visu dokumentāciju Valsts zemes dienestā, 26.21.2. pasūtīt ēku un būvju kadastrālo uzmērīšanu un parakstīt ar to saistīto dokumentāciju, 26.21.3. pasūtīt meža inventarizāciju un parakstīt ar to saistīto dokumentāciju, 26.21.4. iesniegt, pieprasīt un parakstīt visu dokumentāciju Valsts meža dienestā; 26.22. koordinē finanšu līdzekļu piesaisti no starptautiskajām un nacionālajām finanšu institūcijām, Eiropas Savienības programmām un fondiem novada attīstības programmas realizācijai un saimnieciskās darbības sekmēšanai; 26.23. izsniedz atļauju publiska pasākuma rīkošanai atbilstoši Publisku izklaides un svētku pasākumu drošības likuma prasībām; 26.24. saskaņā ar domes lēmumiem veic citus pienākumus. 27. Dome izraugās pašvaldības izpilddirektora 1. vietnieku atklātā konkursā un ieceļ uz pieciem gadiem. Darba līgumu ar izpilddirektora 1. vietnieku slēdz domes priekšsēdētājs. 28. Pašvaldības izpilddirektora 1. vietnieks aizvieto pašvaldības izpilddirektoru viņa prombūtnes laikā, kā arī pilda pienākumus, kurus ar rīkojumu uzdevis izpilddirektors vai kuri noteikti amata aprakstā vai pašvaldības nolikumā. 29. Domes priekšsēdētājs, domes priekšsēdētāja 1. vietnieks, domes priekšsēdētāja vietnieki, deputāti un citas vēlētas Pašvaldības amatpersonas, kā arī izpilddirektors, izpilddirektora 1.vietnieks, iestāžu, aģentūru vadītāji un darbinieki saņem atlīdzību saskaņā atlīdzības sistēmas reglamentu, ciktāl to pieļauj Valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzības likums. 30. Komiteja pašvaldības darba reglamentā noteiktajā kārtībā: 30.1. sagatavo domes lēmumu projektus, izskata saņemtos domes lēmumu projektus un citus jautājumus pirms to iekļaušanas domes sēdes darba kārtībā; 30.2. sniedz atzinumus jautājumos, kuri ir komitejas kompetencē; 30.3. veic citus pienākumus. 31. Finanšu komiteja: 31.1. sniedz atzinumu par pašvaldības budžeta projektu; 31.2. sniedz atzinumu par pašvaldības budžeta grozījumu projektu, kā arī par prioritātēm līdzekļu sadalījumā, ja netiek izpildīta budžeta ieņēmumu daļa; 31.3. sniedz atzinumu par projektiem, kas saistīti ar pašvaldības finanšu resursu izlietošanu, kā arī par domes lēmumu projektiem, ja šo lēmumu izpilde saistīta ar budžetā neparedzētiem izdevumiem vai grozījumiem budžeta ieņēmumu daļā; 31.4. sniedz atzinumu par domes lēmumu projektiem par finanšu resursu piesaistīšanu no Eiropas Savienības fondu vai citu ārvalstu finanšu instrumentu līdzekļiem; 31.5. sniedz priekšlikumus par Pašvaldības īpašuma apsaimniekošanu; 31.6. sniedz priekšlikumus un atzinumus par pašvaldības nekustamā īpašuma atsavināšanu; 31.7. sniedz atzinumu jautājumos, kas saistīti ar vēlēšanu un tautas nobalsošanas organizēšanu; 31.8. veic citus Pašvaldības nolikumā noteiktos pienākumus. 32. Izglītības, kultūras un sporta jautājumu komiteja sagatavo domes lēmumu projektus, izskata saņemtos domes lēmumu projektus šādos jautājumos: 32.1. gādāt par iedzīvotāju izglītību, tostarp nodrošināt iespēju iegūt obligāto izglītību un gādāt par pirmsskolas izglītības, vidējās izglītības, profesionālās ievirzes izglītības, interešu izglītības un pieaugušo izglītības pieejamību; 32.2. sniegt iedzīvotājiem daudzveidīgu kultūras piedāvājumu un iespēju piedalīties kultūras dzīvē, sekmēt pašvaldības teritorijā esošā kultūras mantojuma saglabāšanu un sniegt atbalstu kultūras norisēm; 32.3. veikt civilstāvokļa aktu reģistrāciju; 32.4. organizēt pedagoģisko darbinieku tālākizglītību un izglītības metodisko darbu; 32.5. veikt attiecīgajā administratīvajā teritorijā dzīvojošo bērnu uzskaiti; 32.6. īstenot bērnu un aizgādnībā esošo personu tiesību un interešu aizsardzību; 32.7. veicināt sporta attīstību, tostarp uzturēt un attīstīt pašvaldības sporta bāzes, atbalstīt sportistu un sporta klubu, arī profesionālo sporta klubu, darbību un sniegt atbalstu sporta pasākumu organizēšanai; 32.8. veikt darbu ar jaunatni. 33. Sociālo un veselības jautājumu komiteja sagatavo domes lēmumu projektus, izskata saņemtos domes lēmumu projektus šādos jautājumos: 33.1. sniegt iedzīvotājiem palīdzību mājokļa jautājumu risināšanā; 33.2. gādāt par iedzīvotāju veselību – īstenot veselīga dzīvesveida veicināšanas pasākumus un organizēt veselības aprūpes pakalpojumu pieejamību; 33.3. nodrošināt iedzīvotājiem atbalstu sociālo problēmu risināšanā, kā arī iespēju saņemt sociālo palīdzību un sociālos pakalpojumus; 33.4. piedalīties sabiedriskās kārtības un drošības nodrošināšanā. 34. Tautsaimniecības komiteja sagatavo domes lēmumu projektus, izskata saņemtos domes lēmumu projektus šādos jautājumos: 34.1. veicināt dabas kapitāla ilgtspējīgu pārvaldību un apsaimniekošanu, kā arī noteikt publiskā lietošanā esoša pašvaldības īpašuma izmantošanas kārtību, ja likumos nav noteikts citādi; 34.2. organizēt sabiedriskā transporta pakalpojumus; 34.3. gādāt par pašvaldības īpašumā esošo ceļu būvniecību, uzturēšanu un pārvaldību; 34.4. organizēt iedzīvotājiem ūdenssaimniecības, siltumapgādes un sadzīves atkritumu apsaimniekošanas pakalpojumus neatkarīgi no tā, kā īpašumā atrodas dzīvojamais fonds; 34.5. gādāt par pašvaldības administratīvās teritorijas labiekārtošanu un sanitāro tīrību (publiskai lietošanai paredzēto teritoriju apgaismošana un uzturēšana, parku, skvēru un zaļo zonu ierīkošana un uzturēšana, pretplūdu pasākumi, kapsētu un beigto dzīvnieku apbedīšanas vietu izveidošana un uzturēšana), kā arī noteikt teritoriju un būvju uzturēšanas prasības, ciktāl tas saistīts ar sabiedrības drošību, sanitārās tīrības uzturēšanu un pilsētvides ainavas saglabāšanu; 34.6. veikt pasākumus civilās aizsardzības un katastrofu pārvaldīšanā, ugunsdrošības un ugunsdzēsības jomā; 34.7. veicināt klimata pārmaiņu ierobežošanu un pielāgošanos tām; 34.8. kā arī veicināt dzīvojamā fonda veidošanu, uzturēšanu un modernizēšanu; 34.9. saskaņā ar pašvaldības teritorijas plānojumu noteikt zemes izmantošanu un apbūvi. 35. Attīstības komiteja sagatavo domes lēmumu projektus, izskata saņemtos domes lēmumu projektus šādos jautājumos: 35.1. izstrādāt pašvaldības teritorijas plānojumu un nodrošināt tā administratīvo pārraudzību; 35.2. sadarbībā ar Daugavpils valstspilsētas pašvaldību izstrādāt kopīgu integrētu ilgtspējīgas attīstības stratēģiju un attīstības programmu, un nodrošināt to īstenošanu saskaņā ar Augšdaugavas novada pašvaldības ikgadējo budžetu; 35.3. sekmēt saimniecisko darbību pašvaldības administratīvajā teritorijā un sniegt tai atbalstu; 35.4. izskatīt jautājumus par normatīvo aktu izstrādāšanu attiecībā uz atļaujām un licencēm komercdarbībai, ja tas paredzēts likumos; 35.5. nodrošināt ar būvniecības procesu saistīta administratīvā procesa tiesiskumu; 35.6. izskatīt sabiedriski vērtīgu publisku un komercdarbības objektu būvniecības ieceru nozīmīgumu; 35.7. izskata jautājumus, kas saistīti ar Augšdaugavas novada teritorijas attīstības plānošanas dokumentu izstrādi un to īstenošanas uzraudzību, kā arī ar novada attīstību saistītiem citu līmeņu plāniem, programmām, koncepcijām, pārskatiem; pārrauga Pašvaldības savlaicīgu informētību par valsts institūciju rīcībpolitikas iniciatīvām attīstības jomā, priekšlikumu izstrādāšanu un to tālāko virzību īstenošanai; 35.8. pārrauga turpmāko sadarbības attīstību ar Latgales plānošanas reģionu, Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministriju un citām nacionālā līmeņa institūcijām un sniedz priekšlikumus un atzinumus jautājumos, kas var sekmēt novada pašvaldības dalību kopējo starptautisku, nacionālo un reģionālu projektu īstenošanā; 35.9. pārrauga uzņēmējdarbības atbalsta aktivitāšu pieejamības palielināšanu novada teritorijā; 35.10. pārrauga novada tūrisma infrastruktūras sakārtošanas, tūrisma produktu attīstības un to mārketinga nacionālā un starptautiskā līmenī saistītos pasākumus; 35.11. sniegt atzinumus domes lēmumu projektiem par ar novada attīstību saistītiem dažāda līmeņa plāniem, programmām, koncepcijām, pārskatiem. 36. No komitejas locekļiem ar vienkāršu balsu vairākumu ievēlē komitejas priekšsēdētāju un komitejas priekšsēdētāja vietnieku, kurš pilda komitejas priekšsēdētāja pienākumus priekšsēdētāja prombūtnes laikā. 37. Paziņojumu par domes kārtējās sēdes darba kārtību, norises laiku un vietu ne vēlāk kā trīs darbdienas pirms sēdes izliek apmeklētājiem pieejamā vietā un publicē pašvaldības oficiālajā tīmekļvietnē. Paziņojumu par domes ārkārtas sēdes darba kārtību, norises laiku un vietu publicē pašvaldības oficiālajā tīmekļvietnē. 38. Domes lēmumu projekti ir publiski pieejami ne vēlāk kā trīs darbdienas pirms domes kārtējās sēdes, izņemot domes lēmumu projektus, kas ir iekļauti domes sēdes darba kārtībā pēc šā termiņa, kā arī lēmuma projektus, kas skar personas privāto dzīvi vai bērnu intereses, adopcijas noslēpumu, komercnoslēpumu vai citu informāciju, kuras izpaušana ir aizliegta saskaņā ar likumu. Ar domes lēmumu projektiem var iepazīties Centrālās pārvaldes Protokolu daļā. 39. Domes sēdes ir atklātas. Domes sēdi vai tās daļu pasludina par slēgtu, ja nepieciešams izskatīt jautājumu, kas skar personas privāto dzīvi vai bērnu intereses, adopcijas noslēpumu, komercnoslēpumu vai citu informāciju, kuras izpaušana ir aizliegta saskaņā ar likumu. Domes slēgtās sēdes darba kārtību vai domes sēdes slēgtajā daļā iekļautos jautājumus un pieņemtos lēmumus nepublisko, bet norāda izskatāmā jautājuma un pieņemtā lēmuma būtību. 40. Pēc izskatīšanas komitejā, saistošo noteikumu projektu un tam pievienoto paskaidrojuma rakstu publicē pašvaldības oficiālajā tīmekļvietnē sabiedrības viedokļa noskaidrošanai, paredzot termiņu, kas nav mazāks par divām nedēļām. Saņemtos viedokļus par saistošo noteikumu projektu apkopo un atspoguļo šo noteikumu projekta paskaidrojuma rakstā. 41. Domes lēmumi, domes sēdes protokols, kā arī domes sēdes audiovizuālais ieraksts ir publiski pieejams, ievērojot likumā noteiktos informācijas pieejamības ierobežojumus. Domes lēmumus un domes sēdes protokolu publicē pašvaldības oficiālajā tīmekļvietnē triju darbdienu laikā pēc to parakstīšanas. Domes sēdes audiovizuālo ierakstu ievieto pašvaldības oficiālajā tīmekļvietnē piecu darbdienu laikā pēc domes sēdes. 42. Domes sēdes audiovizuālo ierakstu maksimālais glabāšanas termiņš pašvaldības oficiālajā tīmekļvietnē ir pieci gadi. 43. Domes kārtējās sēdes notiek katra mēneša otrās un ceturtās nedēļas ceturtdienā, ja domes priekšsēdētājs nenosaka citu dienu. 44. Ja attiecīgajā teritorijā izsludināta ārkārtējā situācija vai valsts noteikusi pulcēšanās ierobežojumus vai tiek sasaukta ārkārtas sēde domes priekšsēdētājs var noteikt, ka izmantojot tiešsaistes videokonferences sarunu rīku, domes sēde notiek attālināti. 45. Ja deputāts nevar ierasties klātienes kārtējās domes sēdes norises vietā veselības stāvokļa vai komandējuma dēļ vai ārkārtas klātienes domes sēdes norises vietā domes priekšsēdētājs var noteikt, ka deputāts klātienes domes sēdē piedalīsies attālināti, izmantojot tiešsaistes videokonferences sarunu rīku. 46. Tiešsaistes videokonferences sarunu rīka izmantošanas kārtību domes sēdē, tostarp kārtību, kādā deputāts reģistrējas dalībai domes sēdē un piedalās balsošanā, un kārtību, kādā tiek nodrošināts domes sēdes atklātums un to domes sēdes dalībnieku iespēja izteikties par domes sēdē izskatāmajiem jautājumiem, kuri nav domes deputāti, nosaka pašvaldības darba reglamentā. 47. Domes sēdes video tiek straumēta tiešraidē pašvaldības oficiālajā tīmekļvietnē www.augsdaugavasnovads.lv. 48. Personām, kuras uzaicinātas piedalīties klātienē domes sēdēs, kā arī citiem iedzīvotājiem, masu informācijas līdzekļu pārstāvjiem, kuri vēlas klausīties klātienes domes sēdi, pirms domes sēdes jāreģistrējas pie darbinieka, kurš protokolē domes sēdes. 49. Pašvaldības iedzīvotājiem un citām personām, kuras ir klāt klātienes domes sēdē, nav tiesības piedalīties debatēs un nekādā veidā traucēt sēdes gaitu. 50. Paziņojumu par komitejas sēdes darba kārtību, norises laiku un vietu pēc sēdes sasaukšanas nekavējoties publicē pašvaldības oficiālajā tīmekļvietnē. 51. Komitejas sēdes protokolu publicē pašvaldības oficiālajā tīmekļvietnē 3 darba dienu laikā pēc parakstīšanas. 52. Domes priekšsēdētājam pieņemšanas laiks ir katra mēneša pirmajā pirmdienā no plkst.10.00 līdz plkst.12.00 un no plkst.14.00 līdz plkst.18.00, Rīgas iela 2, Daugavpils, pilsētu un pagastu pārvaldēs – pēc grafika. 53. Domes priekšsēdētāja 1. vietniekam pieņemšanas laiks ir katra mēneša trešajā pirmdienā no plkst.10.00 līdz plkst.12.00 un no plkst.14.00 līdz plkst.18.00, Rīgas iela 2, Daugavpils, pilsētu un pagastu pārvaldēs – pēc grafika. 54. Izpilddirektoram pieņemšanas laiks ir pirmdienās no plkst.10.00 līdz plkst.12.00 un no plkst.14.00 līdz plkst.18.00, Rīgas iela 2, Daugavpils. 55. Domes deputāti rīko pieņemšanas ne retāk kā reizi divos mēnešos, par ko informāciju izliek domes, pilsētu un pagastu pārvalžu ēkās un publicē pašvaldības oficiālajā tīmekļvietnē. 57. Iesniegumu izskatīšana notiek atbilstoši Iesniegumu likuma un Informācijas atklātības likuma nosacījumiem. 58. Kolektīvo iesniegumu pašvaldībai par tās kompetencē esošiem jautājumiem ir tiesīgi iesniegt Latvijas Republikas pilsoņi, kuri iesnieguma iesniegšanas dienā ir sasnieguši 16 gadu vecumu un kuru dzīvesvieta ir deklarēta pašvaldības administratīvajā teritorijā vai kuriem pieder likumā noteiktajā kārtībā reģistrēts nekustamais īpašums šajā teritorijā. Kolektīvo iesniegumu izskata Pašvaldību likumā noteiktajā kārtībā. 59. Lai nodrošinātu iedzīvotāju līdzdalību īpaši svarīgu vietējās nozīmes jautājumu izlemšanā, gadījumos, kas noteikti normatīvajos aktos, ar domes lēmumu visā Pašvaldības teritorijā vai tās daļā, var tikt organizēta publiskā apspriešana. 60. Dome var pieņemt lēmumu rīkot publisko apspriešanu arī par citiem pašvaldības autonomās kompetences jautājumiem, izņemot par: 60.1. pašvaldības amatpersonu iecelšanu amatā vai atbrīvošanu no tā; 60.2. jautājumiem, kas saistīti ar pašvaldības iekšējo darba organizāciju; 60.3. pašvaldības budžetu, nodokļu vai nodevu likmēm; 60.4. pašvaldības pakalpojumu maksu; 60.5. jautājumiem, kas ir citu institūciju kompetencē. 61. Par publiskās apspriešanas rīkošanu ne vēlāk kā vienu mēnesi pēc attiecīga ierosinājuma saņemšanas dome var lemt: 61.1. pēc ne mazāk kā puses deputātu iniciatīvas; 61.2. pēc Pašvaldības iedzīvotāju iniciatīvas; 61.3. pēc domes priekšsēdētāja iniciatīvas; 61.4. citos likumā noteiktos gadījumos. 62. Pēc Pašvaldības iedzīvotāju iniciatīvas publiskā apspriešana var notikt, ja ne mazāk kā pieci procenti no Pašvaldības teritorijā deklarēto iedzīvotāju, kuri iesnieguma iesniegšanas dienā sasnieguši 16 gadu vecumu šajā nolikumā noteiktā kārtībā vēršas domē. Šajā nolikumā noteiktā publiskās apspriešanas kārtība nav piemērojama attiecībā uz publisko apspriešanu, kas tiek organizēta Būvniecības likumā, teritorijas attīstības plānošanas un ietekmes uz vidi jomas tiesību aktos paredzētajos gadījumos. 63. Publisko apspriešanu rīko saskaņā ar normatīvajos aktos noteikto kārtību vai, ja normatīvie akti nenosaka publiskās apspriešanas rīkošanas kārtību, tad dome, pieņemot lēmumu par publiskās apspriešanas rīkošanu nosaka tās rīkošanas kārtību. 65. Ja normatīvajos aktos nav noteikta cita apstrīdēšanas kārtība, administratīvos aktus apstrīd: 65.1. iestāžu vadītāju, centrālās pārvaldes amatpersonu – izpilddirektoram; 65.2. domes priekšsēdētāja, izpilddirektora, domes izveidoto komisiju – domē. 67. Nodokļu jautājumos: 67.1. Pašvaldības amatpersonu pieņemtos lēmumus – domes priekšsēdētājam; 67.2. domes priekšsēdētāja administratīvos aktus pārsūdz administratīvajā rajona tiesā. 68. Pašvaldības manta atrodas iestāžu valdījumā. Iestādes mantu pārvalda iestādes vadītājs, ja šajā nolikumā nav noteikts citādi. 69. Visa iestādes manta, kas iegūta vai radīta, darbiniekam pildot savus pienākumus, pieder pašvaldībai, ja likums nenosaka citādi. 70. Iestādes vadītājam aizliegts slēgt līgumus par pakalpojumiem jautājumos, kuru risināšana ietilpst attiecīgās institūcijas amatpersonas vai darbinieka pienākumos 71. Pašvaldības nekustamo īpašumu pārvalda, kas ietver pienākumu nodrošināt nekustamā īpašuma lietošanu un uzturēšanu (fizisku saglabāšanu visā tā ekspluatācijas laikā) iestāde, kuras valdījumā atrodas šis īpašums. 72. Iestādes vadītājs lemj par iestādes darbības nodrošināšanai nepieciešamā kustamā īpašuma nomu no privātpersonas vai kapitālsabiedrības iestādes budžetā paredzēto līdzekļu ietvaros. 73. Iestāžu vadītāji var izdarīt pašvaldības budžeta izdevumus vai uzņemties īstermiņa saistības tikai to tāmēs paredzēto līdzekļu ietvaros. 74. Pašvaldības izpilddirektors: 74.1. izdod rīkojumu par autotransporta izmantošanas kārtību pašvaldības iestādēs, nosakot arī to personu loku, kuras drīkst lietot attiecīgo autotransportu; 74.2. lemj par kārtību, kādā Pašvaldības darbības nodrošināšanai nepieciešamo nekustamo īpašumu nomā no privātpersonas vai kapitālsabiedrības; 74.3. lemj par kārtību, kādā pašvaldības mantu nodod bezatlīdzības lietošanā sabiedriskā labuma organizācijai vai sociālajam uzņēmumam ja mantas bilances vērtība saskaņā ar grāmatvedības uzskaites datiem nav lielāka par 1500,00 euro vai termiņš mantas nodošanai bezatlīdzības lietošanā nav ilgāks par vienu mēnesi; 74.4. neatliekamos gadījumos, pašvaldības administrācijas iestādes darbības nodrošināšanai ar rīkojumu var piešķirt finansējumu no pašvaldības budžeta rezerves fonda uz summu kas nav lielāka par 10000,00 euro; 74.5. pieņem lēmumus par kustamās mantas atsavināšanu, ja kustamās mantas atlikusī bilances vērtība pēc grāmatvedības datiem nepārsniedz 10000,00 euro. 75. Lai nodrošinātu pašvaldības funkciju efektīvu izpildi, likumā noteiktajā kārtībā pamatojoties uz domes lēmumu amatpersonas slēdz šādus publisko tiesību līgumus: 75.1. domes priekšsēdētājs – sadarbības līgumu un deleģēšanas līgumu; 75.2. pašvaldības izpilddirektors – administratīvo līgumu un līdzdarbības līgumu. 76. Publisko tiesību līgumu slēdz rakstveidā, ievērojot Civillikuma noteikumus un normatīvajos aktos noteiktos ierobežojumus. 77. Papildus 75. punktā noteiktajam domes priekšsēdētājs slēdz: 77.1. līgumus par aizņēmumiem un galvojumiem Pašvaldības vārdā, kad dome par to ir lēmusi; 77.2. līgumus par Pašvaldības nekustamā īpašuma atsavināšanu un iegūšanu; 77.3. līgumus par medību tiesību nodošanu; 77.4. citus līgumus saskaņā ar domes lēmumiem. 78. Papildus 75. punktā noteiktajam izpilddirektors slēdz: 78.1. privāttiesiskos līgumus Pašvaldības centrālās pārvaldes darbības nodrošināšanai iestādes budžeta ietvaros; 78.2. piegādes, pakalpojuma, būvdarbu līgumus un vispārīgo vienošanos, kuriem piemēro Publisko iepirkumu likumā noteiktās iepirkumu procedūras; 78.3. darba līgumus ar Pašvaldības centrālās pārvaldes darbiniekiem un iestāžu vadītājiem; 78.4. nomas līgumus par Pašvaldības nekustamo īpašumu; 78.5. privāttiesiskus līgumus Pašvaldības administrācijas iestāžu darbības nodrošināšanai neatliekamos gadījumos, no pašvaldības budžeta rezerves fonda uz summu līdz 10000,00 euro; 78.6. līgumus par Pašvaldības kustamās mantas atsavināšanu par brīvu cenu, ja kustamās mantas atlikusī bilances vērtība pēc grāmatvedības uzskaites datiem ir mazāka par 700,00 euro. Šajā gadījumā pārdošanas cena nedrīkst būt mazāka par atlikušo vērtību; 78.7. līgumus par Pašvaldības kustamās mantas pārdošanu izsolē; 78.8. citus līgumus saskaņā ar domes lēmumiem. 79. Ja valsts budžeta, Eiropas Savienības fondu vai citu ārvalstu finanšu instrumentu līdzfinansēto projektu finansējuma saņēmējs ir Pašvaldība, tad, pamatojoties uz domes lēmumu, līgumus par finansējuma saņemšanu slēdz pašvaldības izpilddirektors, bet līgumus, kas saistīti ar attiecīgā projekta īstenošanu, pašvaldības vārdā slēdz tās iestādes, kuru dome ir pilnvarojusi īstenot attiecīgo projektu, vadītājs. 80. Iestāžu vadītāji slēdz privāttiesiskus līgumus iestādes darbības nodrošināšanai, ciktāl šo darbību neierobežo citi normatīvie akti, budžeta ietvaros paredzēto līdzekļu apmērā. 81. Ar šo saistošo noteikumu spēkā stāšanās dienu spēku zaudē Augšdaugavas novada pašvaldības domes 2022. gada 27. janvāra saistošie noteikumi Nr. 29 "AUGŠDAUGAVAS NOVADA PAŠVALDĪBAS NOLIKUMS". 82. Līdz 2023. gada 31. decembrim: 82.1. Pašvaldības teritorijai ir šāds iedalījums: 82.1.1. Ilūkstes pilsēta, 82.1.2. Subates pilsēta, 82.1.3. Ambeļu pagasts, 82.1.4. Bebrenes pagasts, 82.1.5. Biķernieku pagasts, 82.1.6. Demenes pagasts, 82.1.7. Dubnas pagasts, 82.1.8. Dvietes pagasts, 82.1.9. Eglaines pagasts, 82.1.10. Kalkūnes pagasts, 82.1.11. Kalupes pagasts, 82.1.12. Laucesas pagasts, 82.1.13. Līksnas pagasts, 82.1.14. Maļinovas pagasts, 82.1.15. Medumu pagasts, 82.1.16. Naujenes pagasts, 82.1.17. Nīcgales pagasts, 82.1.18. Pilskalnes pagasts, 82.1.19. Prodes pagasts, 82.1.20. Salienas pagasts, 82.1.21. Skrudalienas pagasts, 82.1.22. Sventes pagasts, 82.1.23. Šēderes pagasts, 82.1.24. Tabores pagasts, 82.1.25. Vaboles pagasts, 82.1.26. Vecsalienas pagasts, 81.2.27. Višķu pagasts; 82.2. pašvaldības iestāde "Augšdaugavas novada pašvaldības Centrālā pārvalde" turpina pastāvēt kā pašvaldības iestāde "Augšdaugavas novada pašvaldības centrālā administrācija"; 82.3. pašvaldības iestāde "Augšdaugavas novada pašvaldības Ilūkstes pilsētas pārvalde" turpina pastāvēt kā pašvaldības iestāde "Augšdaugavas novada pašvaldības Ilūkstes pilsētas administrācija"; 82.4. turpina pastāvēt pašvaldības iestāde "Augšdaugavas novada pašvaldības Subates pilsētas un Prodes pagasta pārvalde"; 82.5. turpina pastāvēt pašvaldības iestāde "Augšdaugavas novada pašvaldības Salienas pagasta pārvalde ar Vecsalienas pagasta pārvaldes struktūrvienību". 84. Līdz 2024. gada 30. jūnijam, kā Pašvaldības iestādes, turpina pastāvēt: 84.1. Augšdaugavas novada Kultūras pārvalde; 84.2. Ilūkstes pilsētas centrālā bibliotēka; 84.3. Augšdaugavas novada Višķu sociālās aprūpes centrs; 84.4. Augšdaugavas novada Sociālā atbalsta un aprūpes centrs "Avots"; 84.5. Augšdaugavas novada pašvaldības iestāde "TAKA". (Augšdaugavas novada domes 28.12.2023. saistošo noteikumu Nr. 87 redakcijā) 85. Līdz 2024. gada 31. maijam Pašvaldības teritorijai ir šāds iedalījums: 85.1. Ilūkstes pilsēta; 85.2. Ambeļu pagasts; 85.3. Bebrenes pagasts; 85.4. Demenes pagasts; 85.5. Dubnas pagasts; 85.6. Dvietes pagasts; 85.7. Eglaines pagasts; 85.8. Kalkūnes pagasts; 85.9. Kalupes pagasts; 85.10. Laucesas pagasts; 85.11. Līksnas pagasts; 85.12. Maļinovas pagasts; 85.13. Medumu pagasts; 85.14. Naujenes apvienība: 85.14.1. Biķernieku pagasts, 85.14.2. Naujenes pagasts; 85.15. Nīcgales pagasts; 85.16. Pilskalnes pagasts; 85.17. Salienas apvienība: 85.17.1. Salienas pagasts, 85.17.2. Vecsalienas pagasts; 85.18. Subates apvienība: 85.18.1. Subates pilsēta, 85.18.2. Prodes pagasts; 85.19. Skrudalienas pagasts; 85.20. Sventes pagasts; 85.21. Šēderes pagasts; 85.22. Tabores pagasts; 85.23. Vaboles pagasts; 85.24. Višķu pagasts. (Augšdaugavas novada domes 11.04.2024. saistošo noteikumu Nr. 97 redakcijā) 86. Līdz 2024. gada 31. maijam kā Pašvaldības apvienību, pilsētu un pagastu pārvaldes turpina pastāvēt: 86.1. Ilūkstes pilsētas pārvalde; 86.2. Ambeļu pagasta pārvalde; 86.3. Bebrenes pagasta pārvalde; 86.4. Demenes pagasta pārvalde; 86.5. Dubnas pagasta pārvalde; 86.6. Dvietes pagasta pārvalde; 86.7. Eglaines pagasta pārvalde; 86.8. Kalkūnes pagasta pārvalde; 86.9. Kalupes pagasta pārvalde; 86.10. Laucesas pagasta pārvalde; 86.11. Līksnas pagasta pārvalde; 86.12. Maļinovas pagasta pārvalde; 86.13. Medumu pagasta pārvalde; 86.14. Naujenes apvienības pārvalde; 86.15. Nīcgales pagasta pārvalde; 86.16. Pilskalnes pagasta pārvalde; 86.17. Salienas apvienības pārvalde, 86.18. Skrudalienas pagasta pārvalde; 86.19. Subates apvienības pārvalde; 86.20. Sventes pagasta pārvalde; 86.21. Šēderes pagasta pārvalde; 86.22. Tabores pagasta pārvalde; 86.23. Vaboles pagasta pārvalde; 86.24. Višķu pagasta pārvalde. (Augšdaugavas novada domes 11.04.2024. saistošo noteikumu Nr. 97 redakcijā) Augšdaugavas novada pašvaldības
domes priekšsēdētāja 1. vietnieks A. Rasčevskis |
Tiesību akta pase
Nosaukums: Augšdaugavas novada pašvaldības nolikums
Statuss:
Spēkā esošs
Satura rādītājs
Saistītie dokumenti
|