Teksta versija
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
uz sākumu
Izvērstā meklēšana
Autorizēties savā kontā

Kādēļ autorizēties vai reģistrēties?
 
Tiesību akts zaudēs spēku 2024. gada 1. jūlijā.
Talsu novada domes saistošie noteikumi Nr. 5

Talsos 2022. gada 24. februārī (prot. Nr. 5, 3. p., lēmums Nr. 57)
Par līdzfinansējuma piešķiršanu projektiem
Izdoti saskaņā ar likuma "Par pašvaldībām"
43. panta trešo daļu

PRECIZĒTI
ar Talsu novada domes
2022. gada 28. aprīļa lēmumu Nr. 150
(prot. Nr. 10, 6. p.)
I. Vispārīgie jautājumi

1. Saistošo noteikumu mērķis ir veicināt sabiedriskā labuma darbību, kas tiek īstenota ar Latvijas Republikas, Eiropas Savienības, Eiropas Savienības dalībvalsts vai Eiropas Ekonomikas zonas dalībvalsts finansējumu.

2. Saistošie noteikumi nosaka Talsu novada pašvaldības (turpmāk – pašvaldība) līdzfinansējuma piešķiršanas kārtību projektiem, kas tiek īstenoti ar Latvijas Republikas, Eiropas Savienības, Eiropas Savienības dalībvalsts vai Eiropas Ekonomikas zonas dalībvalsts finansējumu.

3. Noteikumos lietotais termins "pašvaldības administratīvās teritorijas iedzīvotājs" – persona, kuras dzīvesvieta reģistrēta pašvaldības administratīvajā teritorijā, vai persona, kuras papildu adrese reģistrēta pašvaldības administratīvajā teritorijā, vai persona, kurai pieder nekustamais īpašums pašvaldības administratīvajā teritorijā, vai persona, kuras darba devēja juridiskā adrese reģistrēta pašvaldības administratīvajā teritorijā.

4. Līdzfinansējums tiek piešķirts, ievērojot gadskārtējā pašvaldības budžetā paredzēto līdzekļu apjomu.

II. Līdzfinansējuma saņēmēji

5. Līdzfinansējumu ir tiesības saņemt biedrībai, nodibinājumam, kā arī reliģiskai organizācijai un tās iestādei (turpmāk – Organizācija), kura atbilst šādām prasībām:

5.1. tā nav pasludināta par maksātnespējīgu, neatrodas likvidācijas procesā, tās darbība nav apturēta vai aizliegta, nav uzsākta tiesvedība par tās darbības izbeigšanu, maksātnespēju vai bankrotu, tai nav noteikti citi būtiski darbības ierobežojumi;

5.2. tai nav normatīvajos aktos noteikto Valsts ieņēmumu dienesta administrēto nodokļu parādu, kas kopsummā pārsniedz 150 euro;

5.3. tai nav pašvaldības administrētā nekustamā īpašuma nodokļa parādu, kas kopsummā pārsniedz 150 euro;

5.4. tai nav citu neizpildītu saistību pret pašvaldību.

III. Līdzfinansējamie projekti

6. Līdzfinansējumu ir tiesības saņemt rīcībām, kas atbilst Sabiedriskā labuma organizāciju likumā noteiktajai sabiedriskā labuma darbībai.

7. Līdzfinansējumu ir tiesības saņemt šādu aktivitāšu īstenošanai:

7.1. būvniecība, kuru pieļauj pašvaldības teritorijas attīstības plānošanas dokumenti un kuras rezultātā būvdarbi tiek veikti un būve atrodas pašvaldības administratīvajā teritorijā;

7.2. labiekārtošanas darbi, kurus pieļauj pašvaldības teritorijas attīstības plānošanas dokumenti un kuri tiek veikti pašvaldības administratīvajā teritorijā;

7.3. preču (lietu vai pakalpojumu) iegāde vai to lietošanas tiesību iegūšana (piemēram, iekārta vai tās aprīkojums, tehnika, inventārs, pieredzes apmaiņas pasākums, izglītojoša pasākuma rīkošana un apmeklēšana), kuras rezultātā tiek sniegts nozīmīgs labums pašvaldības administratīvās teritorijas iedzīvotājiem;

7.4. bezdarbnieku iesaistīšana subsidētās vai līdzfinansētās darba vietās.

IV. Līdzfinansējuma intensitāte un apmērs

8. Saistošo noteikumu 7.punktā noteikto projektu līdzfinansējuma intensitāte ir 100 procenti no projektam nepieciešamā līdzfinansējuma, bet ne vairāk kā 50 procenti no projektu konkursa organizētāja noteiktajām attiecināmajām izmaksām.

9. Saistošo noteikumu 7.punktā noteikto projektu līdzfinansējumu intensitāte ir 80 procenti no projektam nepieciešamā līdzfinansējuma, bet ne vairāk kā 5000 euro no projektu konkursa organizētāja noteiktajām attiecināmajām izmaksām, ja organizācijai līdzfinansējums piešķirts pēdējos 3 gados. Šis nosacījums netiek piemērots, ja projekta īstenošana saistīta ar pašvaldības attīstības programmas rīcību plānā paredzēto aktivitāšu īstenošanu.

V. Pieteikšanās kārtība un iesniedzamie dokumenti

10. Lai pieteiktos līdzfinansējuma piešķiršanai, Organizācija iesniedz pašvaldībai:

10.1. iesniegumu projekta līdzfinansējuma piešķiršanai – paraugu apstiprina pašvaldības Centrālā administrācija (turpmāk – Centrālā administrācija);

10.2. atbalstīta projekta pieteikuma atvasinājumu;

10.3. institūcijas, kas atbalstījusi projekta pieteikumu, lēmuma atvasinājumu un līguma par projekta atbalstīšanu (ja tāds ir) atvasinājumu;

10.4. saistošo noteikumu 23. punktā noteikto informāciju (ja attiecināms).

11. Ja projekta pieteikuma iesniegšanai ārējie normatīvie akti paredz nepieciešamību pēc līdzfinansējuma garantijas, Organizācija iesniedz pašvaldībai iesniegumu projekta līdzfinansējuma garantijas piešķiršanai (paraugu apstiprina Centrālā administrācija) un apliecinātu projekta pieteikuma atvasinājumu. Pēc tam, kad institūcija atbalstījusi projekta pieteikumu, Organizācija iesniedz saistošo noteikumu 10.punktā noteiktos dokumentus.

12. Organizācija iesniegumā norāda pievienotās vērtības nodokļa atgūšanas iespējas (ja Organizācija reģistrēta pievienotās vērtības nodokļa maksātāju reģistrā) un iesniegumam pievieno sadarbības līgumu atvasinājumus (ja projekta īstenošanā piedalās arī Organizācijas sadarbības partneri).

VI. Iesnieguma izskatīšana un lēmuma pieņemšana

13. Iesniegumu izskata un lēmumu pieņem Centrālā administrācija.

14. Centrālās administrācijas lēmumu var apstrīdēt pašvaldības nolikumā noteiktajā kārtībā.

VII. Līdzfinansējuma piešķiršanas kārtība

15. Pēc lēmuma par līdzfinansējuma piešķiršanu pieņemšanas un institūcijas, kas atbalstījusi projekta pieteikumu, lēmuma par projekta atbalstīšanu pieņemšanas Centrālā administrācija piedāvā Organizācijai noslēgt līgumu par atbalstītā projekta līdzfinansēšanu. Līgumā tiek noteikta līdzfinansējuma piešķiršanas kārtība, atskaišu sniegšanas kārtība, atbildība, sankcijas, pienākums sniegt informāciju publikācijai pašvaldības izdevumā un tīmekļvietnē par piešķirto līdzfinansējumu, kārtība, kādā tiek proporcionāli līdzfinansējuma daļai atmaksāts līdzfinansējums no atgūtā pievienotās vērtības nodokļa, pašvaldības tiesības pieprasīt paskaidrojumus un informāciju, bet Organizācijai pienākums nekavējoties sniegt paskaidrojumus un informāciju, kā arī citi noteikumi.

16. Pēc līguma par līdzfinansējuma piešķiršanu noslēgšanas Organizācija 10 darba dienu laikā iesniedz pašvaldībai rēķinu par līdzfinansējuma piešķiršanu, kuru tā apmaksā mēneša laikā.

VIII. Līdzfinansējuma izlietošanas kontrole

17. Divu nedēļu laikā pēc projekta pabeigšanas Organizācija iesniedz Centrālajā administrācijā atskaiti (paraugu apstiprina Centrālā administrācija), kurā norāda līdzfinansējuma izlietojumu un sasniegtos rezultātus. Atskaitei pievieno darījumus un maksājumus apliecinošus dokumentus vai to apliecinātas kopijas.

18. Pašvaldībai ir tiesības pārbaudīt piešķirtā līdzfinansējuma izlietošanas atbilstību jebkurā brīdī un 5 gadus pēc projekta pabeigšanas. Organizācijai ir pienākums nekavējoties sniegt paskaidrojumus un informāciju (tajā skaitā pēc savas iniciatīvas nekavējoties sniegt informāciju par izmaiņām projekta īstenošanā).

IX. Īpaši nosacījumi, ja piešķirtais līdzfinansējums kvalificējams kā de minimis atbalsts

19. Organizācijām, kuras ir saimnieciskās darbības veicējas, piešķirtais līdzfinansējums kvalificējams kā de minimis atbalsts, kas tiek piešķirts saskaņā ar Eiropas Komisijas 2013. gada 18.decembra regulas Nr. 1407/2013 "Par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam" (turpmāk – Regula) nosacījumiem līdz tās darbības termiņa beigām.

20. Ievērojot Regulas 5. panta 1. un 2. punktu de minimis atbalstu drīkst kumulēt ar citu de minimis atbalstu līdz Regulas 3. panta 2. punktā noteiktajam attiecīgajam robežlielumam, kā arī drīkst kumulēt ar citu valsts atbalstu, tai skaitā, attiecībā uz vienām un tām pašām attiecināmajām izmaksām, ja šīs kumulācijas rezultātā netiek pārsniegta attiecīgā maksimālā atbalsta intensitāte vai atbalsta summa, kāda noteikta valsts atbalsta programmā vai Eiropas Komisijas lēmumā.

21. De minimis atbalsts netiek piešķirts Regulas 1. panta 1. punktā noteiktajām nozarēm un darbībām. Ja Organizācija vienlaikus darbojas vienā vai vairākās nozarēs vai veic citas darbības, kas minētas Regulas 1. panta 1. punktā, tad tā nodrošina šo nozaru darbību vai izmaksu nošķiršanu no tām darbībām, kurām piešķirts de minimis atbalsts, nodrošinot, ka darbības minētajās nozarēs negūst labumu no piešķirtā atbalsta.

22. Organizācijai saistošo noteikumu ietvaros plānotais de minimis atbalsta apmērs kopā ar attiecīgajā fiskālajā gadā un iepriekšējos divos fiskālajos gados piešķirto de minimis atbalstu nepārsniedz Regulas 3. panta 2. punktā noteikto maksimālo de minimis atbalsta apmēru viena vienota uzņēmuma līmenī. Viens vienots uzņēmums ir uzņēmums, kas atbilst Regulas 2. panta 2. punktā noteiktajai viena vienota uzņēmuma definīcijai.

23. Organizācijas, kas ir saimnieciskās darbības veicēji, de minimis atbalsta uzskaites sistēmā aizpilda un apstiprina veidlapu par sniedzamo informāciju de minimis atbalsta uzskaitei un piešķiršanai kā noteikts Ministru kabineta 2018. gada 21. novembra noteikumu Nr. 715 "Noteikumi par de minimis atbalsta uzskaites un piešķiršanas kārtību un de minimis atbalsta uzskaites veidlapu paraugiem" 21. punktā. Organizācija iesniedz pašvaldībai minētajā tiesību normā noteiktās veidlapas izdruku vai norāda sistēmā izveidotās un apstiprinātās pretendenta veidlapas identifikācijas numuru.

24. De minimis atbalsta piešķiršanas brīdis ir diena, kad pieņem lēmumu par līdzfinansējuma piešķiršanu.

25. Atbilstoši Regulas 6. panta 4. punktam datus par piešķirto atbalstu pašvaldība glabā 10 fiskālos gadus no dienas, kurā saskaņā ar saistošajiem noteikumiem piešķirts pēdējais atbalsts, bet Organizācija glabā 10 fiskālos gadus no atbalsta piešķiršanas dienas.

26. Ja tiek pārkāptas šajos noteikumos noteiktās komercdarbības atbalsta kontroles normas, tostarp nosacījumi, kas izriet no Regulas, Organizācijai (atbalsta saņēmējam) ir pienākums atmaksāt atbalsta sniedzējam visu šo noteikumu ietvaros saņemto de minimis komercdarbības atbalstu no līdzekļiem, kas ir brīvi no komercdarbības atbalsta, atbilstoši Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV vai V nodaļas nosacījumiem.

X. Noslēguma jautājumi

27. Atzīt par spēku zaudējušiem Dundagas novada pašvaldības domes 2011. gada 22. decembra saistošos noteikumus Nr. 25 "Par Dundagas novada pašvaldības līdzfinansējuma piešķiršanu".

28. Atzīt par spēku zaudējušiem Talsu novada pašvaldības domes 2014. gada 13. februāra noteikumus Nr. 1 "Talsu novada pašvaldības projektu līdzfinansējuma piešķiršanas un kontroles kārtība".

29. Līdz saistošo noteikumu spēkā stāšanās dienai uzsāktā projekta līdzfinansēšana tiek pabeigta saskaņā ar to uzsākšanas laikā spēkā esošajiem normatīvajiem aktiem un šie normatīvie akti tiek piemēroti līdz uzsāktā projekta līdzfinansēšanas procesa pabeigšanai.

30. Saistošo noteikumu 9. punkts netiek attiecināts uz gadījumiem, kad līdzfinansējums piešķirts līdz saistošo noteikumu spēkā stāšanās dienai.

Talsu novada domes priekšsēdētāja S. Pētersone
Talsu novada domes 2022. gada 24. februāra saistošo noteikumu Nr. 5 "Par līdzfinansējuma piešķiršanu projektiem"
paskaidrojuma raksts
1. Īss saistošo noteikumu satura izklāsts

Saistošie noteikumi nosaka Talsu novada pašvaldības (turpmāk arī – pašvaldība) līdzfinansējuma piešķiršanas kārtību projektiem, kas tiek īstenoti ar Latvijas Republikas, Eiropas Savienības, Eiropas Savienības dalībvalsts vai Eiropas Ekonomikas zonas dalībvalsts finansējumu.

Saistošajos noteikumos noteikts, ka:

1) pašvaldība līdzfinansē projektus, kas tiek īstenoti ar Latvijas Republikas, Eiropas Savienības, Eiropas Savienības dalībvalsts vai Eiropas Ekonomikas zonas dalībvalsts finansējumu;

2) līdzfinansējums tiek piešķirts, ievērojot gadskārtējā pašvaldības budžetā paredzēto līdzekļu apjomu;

3) līdzfinansējumu ir tiesības saņemt biedrībai, nodibinājumam, kā arī reliģiskai organizācijai un tās iestādei;

4) līdzfinansējumu ir tiesības saņemt rīcībām, kas atbilst Sabiedriskā labuma organizāciju likumā noteiktajai sabiedriskā labuma darbībai (šobrīd noteikts minētā likuma 2. pantā), tas ir, rīcība sniedz nozīmīgu labumu sabiedrībai vai kādai tās daļai, it sevišķi, ja tā vērsta uz labdarību, cilvēktiesību un indivīda tiesību aizsardzību, pilsoniskas sabiedrības attīstību, izglītības, zinātnes, kultūras un veselības veicināšanu un slimību profilaksi, sporta atbalstīšanu, vides aizsardzību, palīdzības sniegšanu katastrofu gadījumos un ārkārtas situācijās, sabiedrības, it īpaši trūcīgo un sociāli mazaizsargāto personu grupu sociālās labklājības celšanu;

5) līdzfinansējumu ir tiesības saņemt noteiktai būvniecībai, labiekārtošanas darbiem, preču iegādei vai to lietošanas tiesību iegūšanai, bezdarbnieku iesaistīšanai subsidētās un līdzfinansētās darba vietās.

Saistošie noteikumi nosaka arī pieteikšanās kārtību, lēmuma pieņēmēju, līdzfinansējuma piešķiršanas kārtību, līdzfinansējuma izlietošanas kontroles kārtību un paredz līdzšinējo normatīvo aktu atzīšanu par spēku zaudējušiem, kā arī paredz kārtību, kādā tiek pabeigta līdz šim uzsākto projektu līdzfinansēšana.

2. Saistošo noteikumu nepieciešamības pamatojums

Pašvaldības izpilddirektore ar 2021. gada 9. novembra rīkojuma Nr. 4-1/313 "Par darba grupu Talsu novada domes saistošo noteikumu "Talsu novada pašvaldības projektu līdzfinansējuma piešķiršanas un kontroles kārtība" projekta izstrādei" (turpmāk arī – Rīkojums) 1. punktu izveidoja darba grupu (turpmāk arī – darba grupa).

Rīkojuma 2. punktā darba grupai uzdots izvērtēt pašvaldības domes 2014. gada 13. februāra noteikumus Nr. 1 "Talsu novada pašvaldības projektu līdzfinansējuma piešķiršanas un kontroles kārtību".

Darba grupa 2021. gada 24. novembrī iesniedza pašvaldības izpilddirektorei atzinumu, kurā cita starpā tika secināts, ka pašvaldības domes 2014. gada 13. februāra noteikumos Nr. 1 "Talsu novada pašvaldības projektu līdzfinansējuma piešķiršanas un kontroles kārtību" noteiktā līdzfinansējuma piešķiršanas un kontroles kārtība apstiprināta neatbilstoša normatīvā akta (iekšēja normatīvā akta) formā un ir nepieciešams šo kārtību noteikt ārējā normatīvā aktā – saistošajos noteikumos.

3. Informācija par saistošo noteikumu ietekmi uz pašvaldības budžetu

Atkarīgs no gadskārtējā pašvaldības budžetā paredzēto līdzekļu apjoma. Saistošo noteikumu projekta 2.punkts nosaka, ka līdzfinansējums tiek piešķirts, ievērojot gadskārtējā pašvaldības budžetā paredzēto līdzekļu apjomu. Talsu novada pašvaldības domes saistošajos noteikumos "Par Talsu novada pašvaldības 2022. gada budžetu" paredzētais līdzekļu apjoms – 30000 euro.

4. Informācija par saistošo noteikumu ietekmi uz uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā

Tieši neietekmē – saistošie noteikumi vērsti uz atbalsta sniegšanu biedrībām, nodibinājumiem, kā arī reliģiskām organizācijām un to iestādēm.

5. Informācija par saistošo noteikumu ietekmi uz administratīvajām procedūrām

Būtiski neietekmē – līdzfinansējums daļā no jauno pašvaldību veidojošajām pašvaldībām piešķirts arī līdz šim.

6. Informācija par konsultācijām ar privātpersonām

Nav notikušas.

Talsu novada domes priekšsēdētāja S. Pētersone
 
Tiesību akta pase
Nosaukums: Par līdzfinansējuma piešķiršanu projektiem Statuss:
Spēkā esošs
spēkā esošs
Izdevējs: Talsu novada dome Veids: saistošie noteikumi Numurs: 5Pieņemts: 24.02.2022.Stājas spēkā: 07.05.2022.Zaudē spēku: 01.07.2024.Publicēts: Latvijas Vēstnesis, 87, 06.05.2022. OP numurs: 2022/87.39
Saistītie dokumenti
  • Zaudēs spēku ar
  • Izdoti saskaņā ar
  • Citi saistītie dokumenti
332111
07.05.2022
424
0
  • Twitter
  • Facebook
  • Draugiem.lv
 
0
Šajā vietnē oficiālais izdevējs
"Latvijas Vēstnesis" nodrošina tiesību aktu
sistematizācijas funkciju.

Sistematizēti tiesību akti ir informatīvi. Pretrunu gadījumā vadās pēc oficiālās publikācijas.
Par Likumi.lv
Aktualitātes
Noderīgas saites
Atsauksmēm
Kontakti
Mobilā versija
Lietošanas noteikumi
Privātuma politika
Sīkdatnes
Latvijas Vēstnesis "Ikvienam ir tiesības zināt savas tiesības."
Latvijas Republikas Satversmes 90. pants
© Oficiālais izdevējs "Latvijas Vēstnesis"