Ministru kabineta rīkojums Nr. 247
Rīgā 2017. gada 24. maijā (prot. Nr. 25 40.
§)
Par konceptuālo ziņojumu "Par
valsts līdzdalību SIA "Daugavpils reģionālā slimnīca"
pamatkapitālā"
1. Atbalstīt konceptuālajā ziņojumā "Par valsts
līdzdalību SIA "Daugavpils reģionālā slimnīca"
pamatkapitālā" (turpmāk - konceptuālais ziņojums) ietverto
risinājumu.
2. Pieņemt zināšanai, ka saskaņā ar likuma "Par valsts
budžetu 2017. gadam" 53. panta pirmo daļu ir paredzēts
kapitalizēt valsts sabiedrībai ar ierobežotu atbildību
"Daugavpils psihoneiroloģiskā slimnīca" (turpmāk -
Daugavpils psihoneiroloģiskā slimnīca) valsts vārdā galvoto
aizdevumu 11 307 024 euro apmērā.
3. Veselības ministrijai veikt valsts nekustamā īpašuma
(nekustamā īpašuma kadastra Nr. 05000060608) Lielajā Dārza ielā
60/62, Daugavpilī, novērtēšanu un ieguldīt to Daugavpils
psihoneiroloģiskās slimnīcas pamatkapitālā.
4. Šā rīkojuma 3. punktā minēto nekustamo īpašumu pēc
ieguldīšanas Daugavpils psihoneiroloģiskās slimnīcas
pamatkapitālā ierakstīt zemesgrāmatā, reģistrējot apgrūtinājumu
par labu Veselības ministrijai un nosakot, ka nekustamais īpašums
var tikt ieķīlāts vai jebkādi citādi izmantots saistību
nodrošināšanai tikai ar Veselības ministrijas atļauju.
5. Veselības ministrijai kā Daugavpils psihoneiroloģiskās
slimnīcas kapitāla daļu turētājai pēc saskaņošanas ar sabiedrības
ar ierobežotu atbildību "Daugavpils reģionālā slimnīca"
kapitāla daļu turētājiem veikt nepieciešamās darbības sabiedrības
ar ierobežotu atbildību "Daugavpils reģionālā slimnīca"
pamatkapitāla palielināšanai un valsts līdzdalības iegūšanai un
nodrošināt, ka sabiedrība ar ierobežotu atbildību
"Daugavpils reģionālā slimnīca" ir Daugavpils
psihoneiroloģiskās slimnīcas saistību un tiesību pārņēmēja.
Ministru prezidents Māris
Kučinskis
Veselības ministre Anda
Čakša
(Ministru kabineta
2017. gada 24. maija
rīkojums Nr. 247
Konceptuālais ziņojums
"Par valsts līdzdalību SIA "Daugavpils reģionālā
slimnīca" pamatkapitālā"
SATURS
KONCEPTUĀLĀ ZIŅOJUMA KOPSAVILKUMS
I PAŠREIZĒJĀS SITUĀCIJAS RAKSTUROJUMS
1.1. SIA "Daugavpils reģionālā slimnīca" pašreizējās
situācijas raksturojums
1.2. VSIA "Daugavpils psihoneiroloģiskā slimnīca"
pašreizējās situācijas raksturojums
1.3. Iespējamie ieguvumi no valsts līdzdalības
SIA"Daugavpils reģionālā slimnīca"
II RĪCĪBAS PLĀNS VALSTS LĪDZDALĪBAI SIA "DAUGAVPILS
REĢIONĀLĀ SLIMNĪCA" PAMATKAPITĀLĀ
2.1. Valsts nekustamā īpašuma ieguldīšana VSIA
"Daugavpils psihoneiroloģiskā slimnīca"
pamatkapitālā
2.2. Valsts galvotā aizdevuma kapitalizācija
2.3. VSIA "Daugavpils psihoneiroloģiskā slimnīca"
kapitāla daļu ieguldīšana SIA "Daugavpils reģionālā
slimnīca" pamatkapitālā
KONCEPTUĀLĀ
ZIŅOJUMA KOPSAVILKUMS
Konceptuālais ziņojums ir sagatavots, lai realizētu Veselības
ministrijas izstrādātā konceptuālā ziņojuma "Par veselības
aprūpes sistēmas reformu" (sagatavots atbilstoši Ministru
prezidenta M. Kučinska valdības deklarācijas1 rīcības
plāna 130.punktā ietvertajiem pasākumiem) plānotās
reformas.
Latvijas slimnīcām ir dažādas īpašuma formas, tās ir: valsts
kapitālsabiedrības, pašvaldības sabiedrības ar ierobežotu
atbildību un akciju sabiedrības. Dažas no akciju sabiedrībām ir
privātais veselības aprūpes sektors, kur valsts vai iedzīvotāji
pērk veselības aprūpes pakalpojumus, bet slimnīca ar tās
infrastruktūru un cilvēkresursiem pieder akcionāriem, kas ir
privātpersonas. Tomēr galvenokārt Latvijas slimnīcas pieder
valstij un pašvaldībai.
Ņemot vērā citu Eiropas valstu pieredzi, kurās viena profila
slimnīcas tika integrētas daudzprofilu slimnīcās, ar mērķi
paplašināt pakalpojumu spektru pacientiem, kā arī lai veicinātu
sistemātisku un mērķtiecīgu pieeju slimnīcu sektora attīstīšanai,
nodrošinātu efektīvu investīciju piesaistīšanu un pilnveidotu
slimnīcu sektoru darbību, tostarp, lai nodrošinātu saikni starp
pašvaldības un valsts veselības aprūpes nozares stratēģiskajiem
mērķiem, kā arī, lai samazinātu izmaksas slimnīcu administrāciju
uzturēšanai, atbilstoši Veselības ministrijas izstrādātā
konceptuālā ziņojuma "Par veselības aprūpes sistēmas
reformu" 114.punktam, pakāpeniski veicama sistēmiski svarīgo
ārstniecības iestāžu ar monoprofila slimnīcu - valsts
kapitālsabiedrību apvienošana, vai valsts kapitāla ieguldīšana
sistēmiski svarīgajās ārstniecības iestādēs, tādējādi nodrošinot
valsts līdzdalību sistēmiski svarīgo ārstniecības iestāžu
pārvaldībā. Pilotprojekta veidā izskatāma valsts
kapitālsabiedrības sapludināšana ar pašvaldību kapitālsabiedrību
Daugavpils sadarbības
teritorijā.
Konceptuālajā ziņojumā (turpmāk - Ziņojums) ir aplūkota
pašreizējā situācija sabiedrībā ar ierobežotu atbildību
"Daugavpils reģionālā slimnīca" un valsts sabiedrībā ar
ierobežotu atbildību "Daugavpils psihoneiroloģiskā
slimnīca", kā arī minēti iespējamie ieguvumi no valsts
līdzdalības sabiedrībā ar ierobežotu atbildību "Daugavpils
reģionālā slimnīca". Ziņojumā ir ietverts rīcības plāns
valsts līdzdalībai sabiedrības ar ierobežotu atbildību
"Daugavpils reģionālā slimnīca" pamatkapitālā.
Konceptuālajā ziņojumā paredzētā
rīcība valsts līdzdalības iegūšanai SIA "Daugavpils
reģionālā slimnīca" pamatkapitālā un attiecīgi tālākajā
gaitā veicamā slimnīcu apvienošana ir pilotprojekts reģionālās
veselības aprūpes reformēšanai.
I. PAŠREIZĒJĀS
SITUĀCIJAS RAKSTUROJUMS
Latgales reģionā lielākā slimnīca ir sabiedrība ar ierobežotu
atbildību "Daugavpils reģionālās slimnīca", kurā
reģiona pacienti nonāk akūtos un dzīvībai bīstami stāvokļos.
Ņemot vērā demogrāfisko situāciju valstī un īpaši Latgales
reģionā paredzams, ka tuvākajā laikā kopīgais iedzīvotāju skaits
Daugavpils reģionālās slimnīcas primārā apkalpes teritorijā
samazināsies par 10%. Šāds iedzīvotāju skaita samazinājums atstās
iespaidu uz hospitalizācijas rādītājiem - hospitalizācijas apjoms
varētu samazināties aptuveni par 2,1%, līdz ar to ārstniecības
iestādē varētu atbrīvoties resursi (telpas, aprīkojums u.c.).
Daugavpils reģionālās slimnīcas apkalpes teritorijā atrodas
Latgales reģiona nozīmes centrs - valsts sabiedrība ar ierobežotu
atbildību "Daugavpils psihoneiroloģiskā
slimnīca". Minētā slimnīca sniedz plaša spektra
pakalpojumus psihiatrijā un ir vienīgais tāda veida centrs visā
reģionā. Slimnīca savu darbību arī nākotnē var turpināt attīstīt
esošajā virzienā, papildus attīstot pakalpojumus dementu pacientu
ārstēšanā un aprūpē, kas nākotnē būs nepieciešams iedzīvotāju
novecošanās un līdz ar to iespējamās demences pacientu skaita
palielināšanās dēļ.
Ņemot vērā citu Eiropas valstu pieredzi, kurās viena profila
slimnīcas tika integrētas daudzprofilu slimnīcās, ar mērķi
paplašināt pakalpojumu spektru pacientiem (tai skaitā
geriatriskiem pacientiem), kā arī, lai veicinātu sistemātisku un
mērķtiecīgu pieeju slimnīcu sektora attīstīšanai, nodrošinātu
efektīvu investīciju piesaistīšanu un pilnveidotu slimnīcu
sektoru darbību, tostarp, lai nodrošinātu saikni starp
pašvaldības un valsts veselības aprūpes nozares stratēģiskajiem
mērķiem un uzlabotu integrētu pieeju psihiatrijas pacientu
ārstēšanā un slimību diagnostikā, kā arī, lai samazinātu izmaksas
slimnīcu administrāciju uzturēšanai, nepieciešams VSIA
"Daugavpils psihoneiroloģiskā slimnīca" integrēt
pašvaldības daudzprofilu slimnīcā "Daugavpils reģionālā
slimnīca", nodrošinot kopēju valsts un pašvaldības
pārvaldījumu.
Vienota slimnīcu tīkla izveide nodrošinās veselības aprūpes
pakalpojumu kvalitātes paaugstināšanu, efektīvāku principu
piemērošanu pacientu plūsmu organizēšanā un veselības aprūpes
pakalpojumu pieejamības veicināšanu, kā arī efektīvāku veselības
aprūpei atvēlēto valsts budžeta līdzekļu izlietojumu.
1.1. SIA "Daugavpils reģionālā
slimnīca" pašreizējās situācijas raksturojums
SIA "Daugavpils reģionālā slimnīca" (turpmāk - arī
DRS) sniedz ambulatoros un stacionāros veselības aprūpes
pakalpojumus pārsvarā Latgales reģiona (Daugavpils pilsēta,
Daugavpils novads, Ilūkstes novads, Krāslavas novads, Preiļu
novads) iedzīvotājiem. DRS darbojas 25 dažāda profila
medicīniskās palīdzības nodaļas, t.sk. neiroloģijas,
kardioloģijas, onkoloģijas, onkoķirurģijas, traumatoloģijas,
terapijas, ginekoloģijas, dzemdniecības, pediatrijas, vispārējās
ķirurģijas, bērnu ķirurģijas, hemodialīzes, anestezioloģijas un
intensīvās terapijas, infekciju, tuberkulozes, paliatīvās aprūpes
u.c. nodaļas. Papildus ambulatorā palīdzība gan ķirurģiskajā, gan
terapeitiskajā profilā tiek sniegta arī dienas stacionāros.
DRS pamatkapitāls ir 7 434 746 EUR. Slimnīcai ir četri
kapitāla daļu turētāji - Daugavpils pilsētas dome 89,20 %
(dalībniekam piederošo daļu skaits 6 631 961), Daugavpils novada
dome 7,03% (dalībniekam piederošo daļu skaits 522 711), Ilūkstes
novada dome 2,42% (dalībniekam piederošo daļu skaits 180 074) un
Rīgas Stradiņa Universitāte 1,35% (dalībniekam piederošo daļu
skaits 100 000). Daļas ir vienādas un nedalāmas. Katrai daļai ir
vienas balss tiesības, kā arī tiesības piedalīties
kapitālsabiedrības pārvaldē un peļņas sadalē.
Valsts finansējums veselības aprūpes pakalpojumu
nodrošināšanai pēdējos gados pieaug, kas dod iespēju DRS
pakāpeniski uzlabot finansiālos rādītājus. Ambulatoro veselības
aprūpes pakalpojumu nodrošināšanai piešķirtais valsts budžeta
finansējums 2017.gadam iekļauj sevī arī papildus līdzekļus
pacientu gaidīšanas rindu mazināšanai. Tas būtiski uzlabos
pakalpojumu pieejamību reģiona iedzīvotājiem, kā arī pozitīvi
ietekmēs DRS finansiālo stāvokli.
Pozitīvās izmaiņas valsts budžeta līdzekļu piešķiršanā (valsts
budžeta finansējums ir 80% no DRS kopējiem ieņēmumiem) ietekmēja
arī DRS kopējā darbības rezultāta izmaiņas, attiecīgi 2015.gadā
DRS bija zaudējumi 1 070 715 EUR apmērā, 2016.gadā - zaudējumi 1
537 302 EUR apmērā, 2017.gadu plānots pabeigt ar zaudējumiem 258
500 EUR apmērā. DRS ir augsti maksātspējas rādītāji, kas norāda
uz augstu finanšu risku, turklāt tai ir problēmas ar normālas
naudas plūsmas nodrošināšanu, attiecīgi ir apgrūtināta
norēķināšanās ar preču piegādātājiem un pakalpojumu sniedzējiem,
ko parāda zemie likviditātes rādītāji (kopējās likviditātes
rādītājs 2015.gadā bija 0,32 un absolūtās likviditātes rādītājs
bija 0,06).
Ņemot vērā, ka SIA "Daugavpils reģionālā slimnīca"
ir nozīmīga ārstniecības iestāde Latvijas veselības aprūpes
sistēmā un ka tā spēj nodrošināt kvalitatīvus veselības aprūpes
pakalpojumus, to nepieciešams apvienot ar VSIA "Daugavpils
psihoneiroloģiskā slimnīca", lai veicinātu efektīvāku un uz
rezultātiem orientētu veselības aprūpes pakalpojumu sniegšanu,
tādējādi virzoties uz vienota veselības aprūpes sistēmas
pārvaldības un attīstības modeļa mērķi.
1.2. VSIA "Daugavpils
psihoneiroloģiskā slimnīca" pašreizējās situācijas
raksturojums
VSIA "Daugavpils psihoneiroloģiskā slimnīca"
(turpmāk - arī DPNS) ir viena no lielākajām psihiatriskā profila
ārstniecības iestādēm Latvijā, kas nodrošina Daugavpils pilsētas
un apkārtējo reģionu iedzīvotājiem visu nepieciešamo garīgās
veselības aprūpes pakalpojumu spektru, ieskaitot mājas garīgās
veselības aprūpes pakalpojumus, ambulatorās psihiskās veselības
aprūpes pakalpojumus, stacionāros psihiskās veselības aprūpes
pakalpojumus, t.sk. piespiedu ārstēšanu pēc tiesas lēmuma un
ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas
pakalpojumus.
DPNS pamatkapitāls ir 504 906 EUR. Slimnīcai ir viens kapitāla
daļu turētājs - Veselības ministrija 100 % apmērā.
Valsts finansējuma palielinājums veselības aprūpes pakalpojumu
nodrošināšanai (valsts budžeta finansējums ir 83% no DPNS
kopējiem ieņēmumiem) ietekmēja arī DPNS darbības rezultātu,
attiecīgi 2015.gadā DPNS bija peļņa 6 990 EUR apmērā, 2016.gadā -
peļņa 44 190 EUR apmērā, 2017.gadu plānots pabeigt ar peļņu 4 321
EUR apmērā. DPNS ir augsti maksātspējas rādītāji, tomēr ņemot
vērā, ka lielākā daļa no saistībām (11 765 600 EUR jeb 68%) ir
valsts galvotais aizdevums, ko plānots kapitalizēt, maksātspējas
rādītāji normalizēsies.
1.3. Iespējamie ieguvumi no valsts
līdzdalības SIA "Daugavpils reģionālā slimnīca"
Iespējamie ieguvumi no valsts līdzdalības SIA "Daugavpils
reģionālā slimnīca":
• Ārstniecības pakalpojumu kvalitātes sistēmas attīstība.
• Investīciju un attīstības plānu koordinācija ar valsts
attīstības dokumentiem.
• Izmaksu samazināšana dublējošo struktūrvienību apvienošanas
rezultātā (administrācija, saimnieciskais dienests, diagnostiskās
struktūrvienības).
• Iespēja centralizēt neatliekamās palīdzības uzņemšanas
nodaļas.
• Ārstniecības personāla un medicīnisko tehnoloģiju efektīvākā
izmantošana.
• Iepirkumu centralizācija.
II. RĪCĪBAS
PLĀNS VALSTS LĪDZDALĪBAI SIA "DAUGAVPILS REĢIONĀLĀ
SLIMNĪCA" PAMATKAPITĀLĀ
2.1. Valsts nekustamā īpašuma
ieguldīšana VSIA "Daugavpils psihoneiroloģiskā
slimnīca" pamatkapitālā.
Pēc Komerclikuma reformas 2004.gadā un valsts nekustamā
īpašuma nodošanas apsaimniekošanā Veselības ministrijas
kapitālsabiedrībām (turpmāk - VM kapitālsabiedrības), šobrīd ir
izveidojusies situācija, ka valsts nekustamais īpašums, kas
Zemesgrāmatā reģistrēts uz valsts vārda Veselības ministrijas
personā, tiek uzskaitīts VM kapitālsabiedrību bilancēs. Lai
novērstu situāciju, kad VM kapitālsabiedrību uzrādītais
pamatkapitāls un bilancē uzskaitītie nekustamie īpašumi neatbilst
reālajam to īpašumu apjomam, ir nepieciešams novērst tiesiskās
pretrunas, kas izveidojušās Komerclikuma reformas ietvaros. To
var izdarīt ar atsevišķu Ministru kabineta lēmumu, atļaujot VM
kapitālsabiedrību pamatkapitālā ieguldīt to lietošanā un
apsaimniekošanā esošo nekustamo īpašumu (vienotu īpašumu
atbilstoši kadastra numuram - zemi un būves), koriģējot
pamatkapitāla kopējo apmēru atbilstoši nekustamā īpašuma šī brīža
novērtējuma vērtībai. Minētais jautājums tika izskatīts Ministru
kabinetā un atbilstoši Ministru kabineta 2011.gada 1.marta sēdes
protokola Nr.13 17. § "Informatīvais ziņojums "Par
valsts nekustamā īpašuma ieguldīšanu kapitālsabiedrību
pamatkapitālā"" 3.punktam Veselības ministrijai
normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā jāiesniedz Ministru
kabinetā izskatīšanai atsevišķu rīkojuma projektu par katru
valsts kapitālsabiedrību, kurai veselības aprūpes pakalpojumu
nodrošināšanai nepieciešamo valsts nekustamo īpašumu paredzēts
ieguldīt pamatkapitālā.
VSIA "Daugavpils psihoneiroloģiskā slimnīca"
pamatkapitāls ir 504 906 EUR. Šobrīd VSIA "Daugavpils
psihoneiroloģiskā slimnīca" lietošanā ir nodoti valsts
nekustamie īpašumi, kuros ar valsts galvotā aizņēmuma un ERAF
līdzekļu investīcijām ir veikti ievērojami ieguldījumi. Veselības
ministrija plāno sagatavot izskatīšanai Ministru kabinetā
atsevišķu rīkojuma projektu minēto īpašumu ieguldīšanai VSIA
"Daugavpils psihoneiroloģiskā slimnīca" pamatkapitālā.
Šobrīd īpašumiem nav oficiāla vērtējuma, bet bilancē tie
uzskaitīti ~15 milj. apmērā.
2.2. Valsts galvotā aizdevuma
kapitalizācija.
VSIA "Daugavpils psihoneiroloģiskā slimnīca" valsts
galvotā aizdevuma apmērs ir 11 307 024 EUR.
Likuma "Par valsts budžetu 2017.gadam" 53.pantā
noteikts - "atļaut finanšu ministram pārņemt valsts
sabiedrības ar ierobežotu atbildību "Aknīstes
psihoneiroloģiskā slimnīca", valsts sabiedrības ar
ierobežotu atbildību "Bērnu psihoneiroloģiskā slimnīca
"Ainaži"", valsts sabiedrības ar ierobežotu
atbildību "Bērnu klīniskā universitātes slimnīca",
valsts sabiedrības ar ierobežotu atbildību "Daugavpils
psihoneiroloģiskā slimnīca", valsts sabiedrības ar
ierobežotu atbildību "Slimnīca
"Ģintermuiža"", valsts sabiedrības ar ierobežotu
atbildību "Strenču psihoneiroloģiskā slimnīca", valsts
sabiedrības ar ierobežotu atbildību "Paula Stradiņa klīniskā
universitātes slimnīca", valsts sabiedrības ar ierobežotu
atbildību "Rīgas psihiatrijas un narkoloģijas centrs",
sabiedrības ar ierobežotu atbildību "Ludzas medicīnas
centrs" un sabiedrības ar ierobežotu atbildību "Rīgas
Austrumu klīniskā universitātes slimnīca" valsts vārdā
galvotās saistības ne vairāk kā 170 021 374 euro apmērā
atbilstoši faktiskajam valsts vārdā galvoto saistību atlikumam,
saglabājot prasījuma tiesības pret minētajām
kapitālsabiedrībām.
Šobrīd Finanšu ministrija un Valsts kase risina jautājumu par
valsts galvotā aizdevuma kapitalizāciju.
2.3. VSIA "Daugavpils
psihoneiroloģiskā slimnīca" kapitāla daļu ieguldīšana SIA
"Daugavpils reģionālā slimnīca" pamatkapitālā.
VSIA "Daugavpils psihoneiroloģiskā slimnīca" ir
publiskas personas
kapitālsabiedrība, SIA "Daugavpils reģionālā
slimnīca" ir publiski privātā
kapitālsabiedrība. Publiskas personas kapitāla daļu un
kapitālsabiedrību pārvaldības likuma (turpmāk - Kapitālsabiedrību
pārvaldības likums) XXVI nodaļas "Vispārīgie noteikumi
kapitālsabiedrības kļūšanai par publiski privāto
kapitālsabiedrību vai privāto kapitālsabiedrību"
148.pantā ir noteikts, ka publiskas personas kapitālsabiedrība,
nepārdodot kapitāla daļas, var kļūt par privāto kapitālsabiedrību
vai publiski privāto kapitālsabiedrību:
1) palielinot kapitālsabiedrības pamatkapitālu (šā likuma
149.pants);
2) reorganizējot kapitālsabiedrību (šā likuma 150.pants);
3) nododot publiskas personas kapitāla daļas bez atlīdzības
citai publiskai personai (šā likuma 159.pants).
Savukārt no Kapitālsabiedrību pārvaldības likuma 150.panta
izriet, ka reorganizācijas ceļā kapitālsabiedrība var kļūt par
privāto
kapitālsabiedrību:
1) pievienojot kapitālsabiedrību;
2) pievienojoties kapitālsabiedrībai;
3) saplūstot ar kapitālsabiedrību;
4) sadalot kapitālsabiedrību, ja iegūstošā kapitālsabiedrība
jau ir privātā kapitālsabiedrība.
Veselības ministrijas mērķis ir publiskas personas
kapitālsabiedrības (kapitālsabiedrība, kurā visas kapitāla daļas
pieder vienai publiskai personai) reorganizācija.
Reorganizācijas rezultātā VSIA "Daugavpils
psihoneiroloģiskā slimnīca" kļūtu par publiski privātu
kapitālsabiedrību (kapitālsabiedrība, kurā visas kapitāla daļas
vai balsstiesīgās akcijas pieder vairākām publiskām personām),
bet saskaņā ar Kapitālsabiedrību pārvaldības likuma 150.pantu, kā
arī atbilstoši šā likuma XXVIII nodaļai "Publiskas
personas kapitālsabiedrības reorganizācija par privātu
kapitālsabiedrību", reorganizācijas ceļā publiska
kapitālsabiedrība var kļūt tikai par privātu
kapitālsabiedrību.
Līdz ar to Kapitālsabiedrību pārvaldības likuma normas
neparedz likumīgu iespēju publiskas personas kapitālsabiedrībai
reorganizācijas ceļā pārtapt par publiski privātu
kapitālsabiedrību.
Konkrētajā gadījumā Veselības ministrija vērš uzmanību uz
Kapitālsabiedrību pārvaldības likuma nepilnībām, jo šā likuma
148.pantā ir paredzēts, ka publiskas personas kapitālsabiedrība
reorganizācijas ceļā var kļūt arī par publiski privātu
kapitālsabiedrību. Tomēr Kapitālsabiedrību pārvaldības
likuma normas, kurās ir atrunāta publiskas personas
kapitālsabiedrības reorganizācija, neparedz šā likuma 148.pantā
noteikto.
Ņemot vērā iepriekš minēto likuma ierobežojumu, Veselības
ministrija kā publiska persona saskaņā ar Kapitālsabiedrību
pārvaldības likuma 146.panta trešo daļu lūgs Ministru kabinetam
pieņemt lēmumu atļaut ieguldīt VSIA "Daugavpils
psihoneiroloģiskā slimnīca" kapitāla daļas SIA
"Daugavpils reģionālā slimnīca" pamatkapitālā. Līdz ar
to VSIA "Daugavpils psihoneiroloģiskā slimnīca" kļūs
par SIA "Daugavpils reģionālā slimnīca" meitas
sabiedrību.
Ņemot vērā valsts galvotā aizdevuma apmēru - 11 307 024 EUR,
kuru paredzēts kapitālizēt, un VSIA "Daugavpils
psihoneiroloģiskā slimnīca" pamatkapitālā ieguldāmo valsts
nekustamo īpašumu provizorisko vērtību ~ 15 mlj. EUR, valsts pēc
VSIA "Daugavpils psihoneiroloģiskā slimnīca"
pamatkapitāla palielināšanas, ieguldot VSIA "Daugavpils
psihoneiroloģiskā slimnīca" kapitāla daļas SIA
"Daugavpils reģionālā slimnīca" pamatkapitālā, iegūtu
vairāk par 50% SIA "Daugavpils reģionālā slimnīca"
kapitāla daļu.
Detalizēti finanšu aprēķini par valsts līdzdalības iegūšanu
SIA "Daugavpils reģionālā slimnīca" pamatkapitālā
(t.sk. valsts nekustamā īpašuma novērtēšana) tiks veikti pēc
Ministru kabineta konceptuālā lēmuma pieņemšanas.
Turpmāk jautājuma risināšana notiek atbilstoši
Kapitālsabiedrību pārvaldības likuma 150.pantam.
1 2016.gada 3.maija MK rīkojums Nr.275 "Par
Valdības rīcības plānu Deklarācijas par Māra Kučinska vadītā MK
iecerēto darbību īstenošanai" 130.punkts (prot. Nr.20
29§).
Veselības ministre Anda Čakša