Šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes. Turpinot lietot šo vietni, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. Uzzināt vairāk.
Teksta versija
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
uz sākumu
Izvērstā meklēšana
Autorizēties savā kontā

Kādēļ autorizēties vai reģistrēties?
 

Ministru kabineta rīkojums Nr. 101

Rīgā 2017. gada 1. martā (prot. Nr. 10 33. §)

Par konceptuālo ziņojumu "Par valsts pārvaldes iestāžu un Nacionālo bruņoto spēku kinologu apmācības sistēmas pilnveidošanu"

1. Atbalstīt konceptuālajā ziņojumā "Par valsts pārvaldes iestāžu un Nacionālo bruņoto spēku kinologu apmācības sistēmas pilnveidošanu" (turpmāk - konceptuālais ziņojums) ietverto risinājumu.

2. Atbalstīt Valsts robežsardzes koledžas Kinoloģijas dienesta Kinoloģijas centra (turpmāk - Kinoloģijas centrs) paplašināšanu un modernizāciju.

3. Noteikt Iekšlietu ministriju par atbildīgo institūciju konceptuālā ziņojuma īstenošanā un Finanšu ministriju, Aizsardzības ministriju un Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministriju par līdzatbildīgajām institūcijām konceptuālā ziņojuma īstenošanā atbilstoši kompetencei.

4. Iekšlietu ministrijai izvērtēt iespēju piesaistīt Eiropas Savienības fondu līdzekļus 2 414 150 euro apmērā Kinoloģijas centra paplašināšanai un modernizācijai.

5. Valsts robežsardzes koledžai sadarbībā ar konceptuālā ziņojuma īstenošanā līdzatbildīgajām institūcijām līdz 2017. gada 30. jūnijam izstrādāt teorētiskās pamatapmācības programmu, kas nepieciešama konceptuālā ziņojuma īstenošanai, un noteiktā kārtībā iesniegt to apstiprināšanai un licencēšanai.

6. Iekšlietu ministrijai (Valsts robežsardzei) līdz 2018. gada 31. decembrim sagatavot Kinoloģijas centra kompleksa tehnisko projektu.

7. Jautājumu par papildu valsts budžeta līdzekļu piešķiršanu Iekšlietu ministrijai, lai nodrošinātu Kinoloģijas centra paplašināšanu un modernizāciju, izskatīt Ministru kabinetā vienlaikus ar visu ministriju un citu centrālo valsts iestāžu jauno politikas iniciatīvu pieteikumiem:

7.1. likumprojekta "Par valsts budžetu 2018. gadam" un likumprojekta "Par vidēja termiņa budžeta ietvaru 2018., 2019. un 2020. gadam" sagatavošanas procesā - jautājumu par līdzekļu piešķiršanu 151 000 euro apmērā ģeodēziskajai izpētei un tehniskā projekta izstrādei 2018. gadā;

7.2. likumprojekta "Par valsts budžetu 2021. gadam" un likumprojekta "Par vidēja termiņa budžeta ietvaru 2021., 2022. un 2023. gadam" sagatavošanas procesā - jautājumu par līdzekļu piešķiršanu 18 080 euro apmērā (tai skaitā atlīdzībai - 16 408 euro) vienas amata vietas uzturēšanai no 2021. gada.

Ministru prezidents Māris Kučinskis

Iekšlietu ministrs Rihards Kozlovskis

 

(Ministru kabineta
2017. gada 1. marta
rīkojums Nr. 101)

KONCEPTUĀLS ZIŅOJUMS
Par valsts pārvaldes iestāžu un Nacionālo bruņoto spēku kinologu apmācības sistēmas pilnveidošanu

I. Konceptuālā ziņojuma kopsavilkums

Saskaņā ar Ministru kabineta 2013. gada 18. decembra rīkojuma Nr. 667 "Par Latvijas Republikas valsts robežas integrētas pārvaldības koncepciju 2013. - 2018. gadam" informatīvās daļas 1. risinājuma varianta 4. līmeņa 2. uzdevumu, Iekšlietu ministrijai (kā atbildīgajai institūcijai) un Finanšu ministrijai, Aizsardzības ministrijai (kā līdzatbildīgajām institūcijām) ir noteikts izstrādāt priekšlikumus vienotai (centralizētai) apmācības sistēmai tiesībaizsardzības iestāžu kinologiem un dienesta suņiem Valsts robežsardzes koledžas Kinoloģijas dienesta Kinoloģijas centrā, centralizējot Iekšlietu ministrijas iestāžu un citu valsts institūciju apmācības sistēmu šajā jomā.

Konceptuālais ziņojums sniedz informāciju par Latvijas valsts pārvaldes iestāžu un Nacionālo bruņoto spēku rīcībā esošo kinologu un suņu skaitu, to specializācijām, skaita dinamiku, attīstības perspektīvām, kā arī problēmām kinologu apmācības jomā. Šī konceptuālā ziņojuma mērķis ir apzināt šā brīža situāciju un pastāvošās problēmas ar kinologu apmācību valsts pārvaldes iestādēs un Nacionālajos bruņotajos spēkos, kā arī ieteikt veicamos pasākumus, lai radītu vienotu un uz attīstību orientētu valsts pārvaldes iestāžu un Nacionālo bruņoto spēku kinologu apmācības sistēmu.

Konceptuālā ziņojuma projekts tika ievietots Iekšlietu ministrijas mājaslapā www.iem.gov.lv sadaļā "Sabiedrības līdzdalība". Publiskā apspriešana notika laika posmā no 2016. gada 27. maija līdz 2016. gada 10. jūnijam. Minētajā laika posmā sabiedrības pārstāvjiem tika nodrošināta iespēja līdzdarboties konceptuālā ziņojuma izstrādē, rakstiski sniedzot par to viedokli, taču sabiedrības pārstāvju viedokļi saņemti netika.

II. Problēmas vai situācijas apraksts

Speciāli apmācītu suni jau vairākus gadsimtus pasaulē izmanto kā efektīvu līdzekli dažādu valsts pārvaldes iestāžu uzdevumu izpildei. Suņa fizioloģisko īpašību kopums ļauj šo dzīvnieku izmantot dažādās jomās, piemēram, cilvēka vai vielu smaržas avota atklāšanā, to salīdzināšanā. Dienesta suņus tiesībaizsardzības iestādes tāpat kā fizisku spēku un speclīdzekļus pielieto arī, piemēram, lai pārtrauktu ļaunprātīgu nepakļaušanos likumīgām prasībām vai cilvēku aizsardzībai un glābšanai krīzes situācijās. Suns ir daudzfunkcionāls rīks, kas viegli un efektīvi spēj mijiedarboties ar cilvēku, valsts pārvaldes iestāžu un Nacionālo bruņoto spēku noteikto mērķu un uzdevumu sasniegšanai.

Suņu izmantošanai, ja ir veikta speciāla apmācība, ir daudz priekšrocību - tiem ir augsta mobilitātes spēja, nozīmīga preventīva loma pārkāpumu novēršanā, psiholoģisks efekts, spēja fiziski aizsargāt pret uzbrukumu, salīdzinoši vienkārša darba spēju uzturēšana.

Mūsdienās gan suni, gan tehnisko aprīkojumu efektīvi izmanto cīņā pret noziedzību, kā arī drošības līmeņa paaugstināšanai sabiedrībā.

Latvijā Nacionālie bruņotie spēki, kā arī vairākas valsts pārvaldes iestādes, proti, Valsts policija, Valsts robežsardze, Valsts ieņēmumu dienests, Ieslodzījuma vietu pārvalde - savu uzdevumu izpildei jau vairākus gadus veiksmīgi izmanto speciāli apmācītus dienesta (darba) suņus (turpmāk tekstā - suns), kuri ir speciāli apmācīti vairākās specializācijās - cilvēka smaržas meklēšana (pēdu meklēšana, cilvēku meklēšana, apvidus pārmeklēšana, odoroloģiskā ekspertīze), vielu smaržas meklēšana (narkotisko vielu meklēšana, sprāgstvielu meklēšana, tabakas meklēšana, skaidras naudas meklēšana), bīstamu personu aizturēšana un citās (tabula). Šobrīd Latvijā valsts pārvaldes iestāžu un Nacionālo bruņoto spēku uzskaitē ir 222 dažādās specializācijās apmācīti suņi (1. grafiks).

Ar suņu palīdzību katru gadu aiztur vairākus desmitus bīstamu likumpārkāpēju, atklāj noziedzīgus nodarījumus, kā arī atrod dažādu veidu narkotiskās vielas, skaidru naudu, ieročus, nelegālas cigaretes, citas aizliegtas vielas un priekšmetus, atrod un izglābj mežos un purvos apmaldījušos cilvēkus. Suns vienmēr ir viens no pirmajiem līdzekļiem, ko valsts pārvaldes iestāžu un Nacionālo bruņoto spēku amatpersonas izmanto ikdienas pienākumu veikšanai apstākļos, kad cilvēka maņas savu fizioloģisko īpatnību dēļ nespēj konstatēt svarīgus apstākļus, vai arī, sastopoties ar pārspēku no pārkāpēja puses. Suns var tikt izmantots arī terorisma draudu novēršanā.

Kinologu un suņu skaits un sadalījums pa specializācijām

Gads

Kopā*

Sadalījums pa specializācijām

Cilvēka smaržas meklēšana (pēdu meklēšana, priekšmetu meklēšana, dzīvu cilvēku meklēšana transportā)

Narkotisko vielu meklēšana

Sprāgstvielu , ieroču un munīcijas meklēšana

Bīstamu personu meklēšana un aizturēšana (apmācīti uzbrukt cilvēkam), var būt kā papildspecializācija

Skaidras naudas meklēšana

Tabakas, tabakas izstrādājumu meklēšana

Līķu meklēšana

Odoroloģisko ekspertīžu veikšana

Glābšana (dabas un tehnogēnu katastrofu upuru meklēšana)

Ieslodzījuma vietas aizliegtās teritorijas apsardze

Stacionāro objektu apsardze

2010.

253**

143

45

14

46

0

3

1

7

0

28

3

2011.

240**

133

47

15

45

0

7

1

8

0

21

3

2012.

245**

142

47

12

45

2

13

1

8

1

9

3

2013.

229**

128

46

15

44

2

13

1

6

1

7

3

2014.

221**

116

44

17

37

2

13

1

6

0

2

3

2015.

213**

107

52

14

14

3

19

1

6

1

4

3

Uz 2016. gada 1. augustu

222**

114

53

15

14

3

24

1

5

1

5

3

Perspektīvais

302**

184

56

18

42

3

26

2

8

4

5

3

* nav iekļauta valsts noslēpumu saturoša informācija par Valsts policijas "Omega" un Nacionālo bruņoto spēku Speciālo uzdevumu vienības uzskaitē esošajiem suņiem, tomēr to skaits nav būtisks salīdzinājumā ar kopējo suņu skaitu valsts iestādēs

** suņu kopējais skaits attiecībā pret suņu skaitu pa specializācijām var nesakrist, jo vienam sunim var būt vairākas specializācijas

Kinologu un suņu skaits valsts pārvaldes iestādēs un Nacionālajos bruņotajos spēkos pēdējo piecu gadu laikā ir stabilizējies, pat nedaudz samazinājies valstī veikto reformu un reorganizāciju rezultātā (2. grafiks), tomēr, ņemot vērā iestāžu attīstības perspektīvas, suņu skaitam tuvāko gadu laikā būs tendence palielināties (saskaņā ar iestāžu sniegto perspektīvo kinologu un suņu skaitu) un to noteiks gan iestāžu uzdevumi, gan šī konceptuālā ziņojuma noteiktā mērķa sasniegšana.

1.grafiks

Grafikā izmantotie apzīmējumi: VRS - Valsts robežsardze; VP - Valsts policija; IeVP - Ieslodzījuma vietu pārvalde; VID - Valsts ieņēmumu dienests; CS - cilvēka smaržas meklēšana (pēdu meklēšana, priekšmetu meklēšana, dzīvu cilvēku meklēšana transportā); NV - narkotisko vielu meklēšana; SV - sprāgstvielu, ieroču un munīcijas meklēšana; BPM - bīstamu personu meklēšana un aizturēšana (apmācīti uzbrukt cilvēkam); SN - skaidras naudas meklēšana; TC - tabakas, tabakas izstrādājumu meklēšana; TN - tabakas un narkotisko vielu (kombinētā) meklēšana; LM - līķu meklēšana; OE - odoroloģisko ekspertīžu veikšana; GS - glābšana (dabas un tehnogēnu katastrofu upuru meklēšana); PA - Ieslodzījuma vietas aizliegtās teritorijas apsardze; OA - stacionāro objektu apsardze

2.grafiks

Suņu efektīva sagatavošana darbam un izmantošana nav iespējama bez profesionāliem kinologiem. Kinologa profesija Latvijā ir iekļauta Ministru kabineta 2010. gada 18. maija noteikumu Nr. 461 "Noteikumi par Profesiju klasifikatoru, profesijai atbilstošiem pamatuzdevumiem un kvalifikācijas pamatprasībām un Profesiju klasifikatora lietošanas un aktualizēšanas kārtību" 1. pielikumā "Profesiju klasifikators" ar kodu 3141 32 "Kinologs", ar kodu 3355 18 "Inspektors - kinologs (iekšlietu jomā)", ar kodu 3355 25 "Inspektors (kinologs - sapieris) (iekšlietu jomā)" un ar kodu 3355 31 "Jaunākais inspektors - kinologs (iekšlietu jomā). Tomēr neviena izglītības iestāde Latvijā nepiedāvā minētās profesijas apgūšanu. Līdz ar to ir apgrūtināta arī izglītības programmu izstrāde. Valsts pārvaldes iestāžu un Nacionālo bruņoto spēku amatpersonām šobrīd primāra ir izglītība, kas ļauj ieņemt amatus šajās iestādēs, nevis specializēta kinologa izglītība. Problēma ir arī tajā apstāklī, ka kinologu amatos esošajām valsts pārvaldes iestāžu un Nacionālo bruņoto spēku amatpersonām karjeras izaugsmes iespējas kinoloģijas jomā ir ierobežotas.

Valsts pārvaldes iestāžu un Nacionālo bruņoto spēku amatpersonas (izņemot Valsts ieņēmumu dienesta Muitas pārvaldes un Valsts policijas Kriminālistikas pārvaldes amatpersonas), kuras savā ikdienas darbā strādā ar suņiem, pēc būtības atbilst profesijai "Inspektors - kinologs (iekšlietu jomā)", "Inspektors (kinologs - sapieris) (iekšlietu jomā)" un "Jaunākais inspektors - kinologs (iekšlietu jomā). Šo amatu aprakstos izglītībai ir izvirzīta prasība - profesionālā vidējā izglītība. Tomēr Valsts ieņēmumu dienesta Muitas pārvaldes amatpersonu amatiem kā prasība ir atbilstoša augstākā izglītība. Šajā gadījumā Profesiju klasifikatorā vispār nav atbilstošas profesijas kinoloģijas jomā, nav definētas ar suņu izmantošanu saistītas profesijas (Profesiju klasifikatorā, profesiju standarti) tajā līmenī, kurš ir aktuāls valsts iestādēm, kuras savu uzdevumu veikšanai izmanto suņus.

Jebkurā jomā efektivitāti un panākumus nodrošina labi un saskaņā ar mūsdienu prasībām apmācīts personāls. Turklāt saskaņā ar Ministru kabineta 2005. gada 20. decembra noteikumu Nr. 959 "Labturības prasības sporta, darba un atrakciju dzīvnieku turēšanai, apmācībai un izmantošanai sacensībās, darbā vai atrakcijās" 23. punktu dzīvnieku (tai skaitā suni) var apmācīt persona, kurai ir Izglītības likumā noteiktajā kārtībā valsts atzīts izglītību apliecinošs dokuments, kas apliecina personas zināšanas par apmācāmās dzīvnieku sugas fizioloģiju, zoopsiholoģiju, labturību un apmācību, kā arī zināšanas apmācību aprīkojuma lietošanā. Lai nodrošinātu šādas izglītības iegūšanu un attiecīgu izglītību apliecinošu dokumentu izsniegšanu kinologiem, tikai Valsts robežsardzes koledža un Valsts policijas koledža ir izstrādājušas un licencējušas Izglītības kvalitātes valsts dienestā vairākas profesionālās pilnveides izglītības programmas:

- 30P 861 00 "Dienesta kinoloģijas pamati", kas ir paredzēta valsts pārvaldes iestāžu un Nacionālo bruņoto spēku kinologu pamatapmācības realizācijai Valsts robežsardzes koledžas Kinoloģijas dienesta Kinoloģijas centrā un ir vērsta uz kinologam nepieciešamo pamatzināšanu apguvi (realizē Valsts robežsardzes koledžā);

- 30P 861 04 "Darbs ar policijas dienesta suni", kas ir paredzēta Valsts policijas kinologu pamatapmācības realizācijai Valsts policijas koledžā un ir vērsta uz Valsts policijas kinologam nepieciešamo pamatzināšanu apguvi (realizē Valsts policijas koledžā);

- 30P 861 05 "Kinologa apmācība darbam ar sprāgstvielu meklēšanas specializācijas dienesta suni", kas ir paredzēta valsts pārvaldes iestāžu un Nacionālo bruņoto spēku kinologu un sprāgstvielu meklēšanas specializācijas suņu pamatapmācības realizācijai Valsts robežsardzes koledžas Kinoloģijas dienesta Kinoloģijas centrā un ir vērsta uz kinologa, kurš izgājis pamatapmācības kursu, un suņa sagatavošanu darbam tieši sprāgstvielu meklēšanas specializācijā (realizē Valsts robežsardzes koledžā).

Šobrīd Valsts robežsardzes koledža un Valsts policijas koledža ir akreditētas licencēto izglītības programmu realizācijai un ir tiesīgas izsniegt valstī atzītus izglītības dokumentus (apliecības par profesionālā pilnveides izglītības programmas apguvi). Kopš 2012. gada 1. marta apliecības par profesionālās pilnveides izglītības programmu, kas saistītas ar kinoloģiju, apgūšanu Valsts robežsardzes koledžā ir izsniegtas 59 kinologiem, tajā skaitā, 37 Valsts robežsardzes kinologiem, 10 Valsts policijas kinologiem, 6 Valsts ieņēmumu dienesta kinologiem, 7 Ieslodzījuma vietu pārvaldes kinologiem, 1 Nacionālo bruņoto spēku Militārās policijas kinologam. Līdztekus tam, kopš 2012. gada 1. janvāra Valsts robežsardzes koledžā kvalifikācijas paaugstināšanas kursos tika apmācīti arī 23 kinologi (ar vai bez suņiem) no Igaunijas (10 kinologi), Lietuvas (2 kinologi), Baltkrievijas (8 kinologi) un Moldovas (3 kinologi). Valsts policijas koledžā apliecības par profesionālās pilnveides izglītības programmas "Darbs ar policijas dienesta suņiem" (kods 30P86104) apguvi ir saņēmuši 2012.gadā - 1 kinologs, 2013.gadā - 4 kinologi, 2014.gadā - 1 kinologs, 2015.gadā - neviens.

Pārējās valsts pārvaldes iestādēs un Nacionālajos bruņotajos spēkos suņu apmācību veic instruktori, kuri savu kvalifikāciju ieguvuši ārvalstīs vai personas, kurām nav atbilstošas izglītības. Kinologu un suņu apmācību organizēšanā valsts pārvaldes iestādēs un Nacionālajos bruņotajos spēkos nav vienotas sistēmas, nav vienotu prasību attiecībā uz kinologu kvalifikāciju, suņu darba spējām, to novērtēšanu. Valsts pārvaldes iestādes un Nacionālie bruņotie spēki savu kinoloģijas jomas amatpersonu un suņu apmācību organizē savās iestādēs, sadarbojas ar citām iestādēm Latvijā un ārvalstīs. Dažām iestādēm ir sagatavotas un licencētas Izglītības kvalitātes valsts dienestā profesionālās pilnveides izglītības programmas, kuras vērstas gan uz kinologu pamatapmācību, gan uz kvalifikācijas paaugstināšanu, citām iestādēm šādu programmu nav, vai tās tikai apstiprina iestādes vadītājs un tās ir paredzētas iekšējai lietošanai.

Kopumā var secināt, ka šobrīd Latvijā nav vienotas kinologu apmācības sistēmas, kas kavē kinoloģijas jomas attīstību Latvijā un neļauj pieejamos resursus (kinologus, suņus, finanšu līdzekļus) izmantot pēc iespējas efektīvāk. Veidot atsevišķus kinologu apmācības centrus, kur tiktu realizēts pilns kinologu un suņu apmācību cikls (teorētiskā pamatapmācība, specializētā praktiskā apmācība un kvalifikācijas paaugstināšana), katrā valsts pārvaldes iestādē un Nacionālajos bruņotajos spēkos, būtu ekonomiski nepamatoti.

Nemainot līdzšinējo kārtību, valsts pārvaldes iestāžu un Nacionālo bruņoto spēku kinologu pamatapmācības jomā pastāv šādi riski:

1. Lielākajai daļai valsts pārvaldes iestāžu un Nacionālo bruņoto spēku kinologu nebūs iespējas iegūt Latvijā un Eiropas Savienībā atzītu izglītību apliecinošu dokumentu, kas apliecinās kinologa pamatzināšanas.

2. No valsts pārvaldes iestāžu un Nacionālo bruņoto spēku puses netiks ievērotas Ministru kabineta 2005. gada 20. decembra noteikumu Nr. 959 "Labturības prasības sporta, darba un atrakciju dzīvnieku turēšanai, apmācībai un izmantošanai sacensībās, darbā vai atrakcijās" prasības, kas var izraisīt neadekvātu suņa rīcību saskaroties ar neparedzētām situācijām.

3. Kinoloģijas joma dažādās valsts pārvaldes iestādēs un Nacionālajos bruņotajos spēkos attīstīsies nevienmērīgi.

4. Nacionālie bruņotie spēki un tās ārvalstu valsts pārvaldes iestādes, kuras savus kinologus un suņus šobrīd nosūta kvalifikācijas paaugstināšanai Valsts robežsardzes koledžā, nākotnē var izvēlēties citu valstu kinologu izglītības iestādes.

5. Kinologu teorētiskās pamatzināšanas katrā valsts pārvaldes iestādē un Nacionālajos bruņotajos spēkos var būtiski atšķirties.

III. Risinājums

Kinoloģijas jomas amatpersonu un suņu apmācības sistēmai katrā valsts pārvaldes iestādē un Nacionālajos bruņotajos spēkos jāsastāv no šādiem līmeņiem:

1. Kinologi (zemākais līmenis).

2. Instruktori un suņu apmācības palīgi (figuranti) (vidējais līmenis).

3. Novērtētāji (augstākais līmenis).

1. Kinologi (zemākais līmenis).

Amatpersonas, kuras ir apguvušas vienotu teorētiskās pamatapmācības kursu, specializētu praktisko apmācību atbilstoši attiecīgās valsts pārvaldes iestādes vai Nacionālo bruņoto spēku vajadzībām un kuru uzdevums ir vadīt speciāli apmācītu suni. Kinologu zināšanu un praktisko iemaņu līmenis ļauj veikt suņa ikdienas aprūpi (barot suni, apkopt, novērtēt suņa veselības stāvokļa izmaiņas), suņa darba spēju uzturēšanu (ikdienas treniņi saskaņā ar instruktora vai suņu apmācības palīga norādījumiem, patstāvīgi vai sadarbībā ar citiem kinologiem, suņa apmācību instruktora vai figuranta uzraudzībā), suņa izmantošanu pienākumu veikšanai. Suņu apmācība notiek paralēli kinologu apmācībai (ja kinologs tikko uzsācis pildīt kinologa amata pienākumus un pirms tam nav izgājis kinologam paredzēto apmācību) vai pēc atsevišķas apmācību programmas (ja kinologam piesaistīts otrs vai nākamais, vai citas specializācijas suns).

2. Instruktori un suņu apmācības palīgi (figuranti) (vidējais līmenis).

Amatpersonas, kuru uzdevums ir vadīt teorētiskās un praktiskās apmācības kinologiem ar suņiem. Instruktoru un figurantu zināšanu un praktisko iemaņu līmenis ļauj veikt kinologu un suņu pamatapmācību un speciālo apmācību noteiktās specializācijās ikdienā un apmācību kursu laikā, vadīt seminārus, piedalīties starptautiskos projektos kā ekspertiem.

3. Novērtētāji (augstākais līmenis).

Amatpersonas, kuras ir instruktori un kuru uzdevums ir veikt kinologu un suņu sagatavotības līmeņa noteikšanu. Novērtētāju zināšanu un praktisko iemaņu līmenis ļauj viņiem veikt kinologu un suņu pamatapmācību un speciālo apmācību noteiktās specializācijās ikdienā un apmācību kursu laikā, vadīt seminārus, piedalīties starptautiskos projektos kā ekspertiem, veikt kinologu teorētisko zināšanu novērtēšanu, kinologu praktisko iemaņu novērtēšanu, suņu testēšanu pirms pieņemšanas iestādes uzskaitē, kinologu un suņu ikgadējo testēšanu un testēšanu pēc apmācību kursa pabeigšanas.

Lai nodrošinātu vienotu kinologu apmācības sistēmu, to nepieciešams bāzēt uz vienotas kinologu teorētiskās apmācības, kas tiek apgūta centralizēti vienotā apmācību centrā. Savukārt kinologu un suņu praktiskā apmācība un kvalifikācijas celšana, to sadalot pa līmeņiem, kuros definēt katrā līmenī paredzēto apmācības apjomu un iegūstamo kvalifikāciju, tiek realizēta katras valsts pārvaldes iestādes vai Nacionālo bruņoto spēku specializētajās struktūrvienībās vai piesaistot ārējos resursus.

Iekšlietu ministrijas darba grupā (izveidota saskaņā ar Iekšlietu ministrijas 2013. gada 15. marta rīkojumu Nr. 1-12/586 "Par darba grupas izveidošanu") Nacionālo bruņoto spēku un valsts pārvaldes iestāžu pārstāvji vienojās, ka, lai efektīvi izmantotu iestādēm piešķirtos līdzekļus, ir lietderīgi kinologu teorētisko pamatapmācību organizēt vienuviet - Valsts robežsardzes koledžā (Rēzeknē). Minētajā izglītības iestādē ir šo apmācību organizēšanai nepieciešamā infrastruktūra (Kinoloģijas centrs), kvalificēti pasniedzēji, mācību līdzekļi, specializēts transports un suņi praktisko demonstrāciju nodrošināšanai. Valsts robežsardzes koledžā šobrīd ir licencētas divas profesionālās pilnveides izglītības programmas, kas paredzētas visu valsts pārvaldes iestāžu un Nacionālo bruņoto spēku kinologu apmācībai, un Valsts robežsardzes koledža ir akreditēta šo izglītības programmu realizācijai. Kinologu teorētisko pamatapmācību Valsts robežsardzes koledžā realizē saskaņā ar profesionālās pilnveides izglītības programmu 30P 861 00 "Dienesta kinoloģijas pamati" (160 stundas).

Kinologu un suņu specializēto apmācību, piemēram, cilvēka smaržas meklēšana, vielu meklēšana, katra valsts pārvaldes iestāde vai Nacionālie bruņotie spēki var organizēt izmantojot savus resursus vai sadarbojoties ar Valsts robežsardzes koledžu, kura šo mērķu realizēšanai ir izstrādājusi un tuvākajā laikā iesniegs licencēšanai sekojošas specializētās profesionālās pilnveides izglītības programmas: 30P 861 05 "Kinologa apmācība darbam ar narkotisko vielu meklēšanas specializācijas dienesta suni " (344 stundas) un 30P 861 05 "Kinologa apmācība darbam ar cilvēka smaržas meklēšanas specializācijas dienesta suni " (270 stundas). Turklāt kinologu praktiskā apmācība darbam ar sprāgstvielu meklēšanas specializācijas dienesta suni Valsts robežsardzes koledžā notiek pēc licencētās profesionālās pilnveides izglītības programmas 30P 861 05 "Kinologa apmācība darbam ar sprāgstvielu meklēšanas specializācijas dienesta suni" (540 stundas).

Lai efektīvi attīstītu vienotu kinologu teorētiskās pamatapmācības sistēmu, nodrošinātu valsts pārvaldes iestāžu un Nacionālo bruņoto spēku teorētisko pamatapmācību, kā arī Valsts robežsardzes un, nepieciešamības gadījumā, atsevišķu valsts pārvaldes iestāžu un Nacionālo bruņoto spēku kinologu un suņu praktisko apmācību un kvalifikācijas paaugstināšanu, izvairoties no iepriekš minēto risku iestāšanās, nepieciešama Valsts robežsardzes koledžas Kinoloģijas dienesta Kinoloģijas centra, kurš tika uzbūvēts 1999. gadā un šobrīd ir sasniedzis savas darbība maksimālās robežas, paplašināšana un modernizācija.

IV. Ietekme uz problēmas risināšanu

Izvērtējot ieteiktā risinājuma iespējamo ietekmi uz kopējo kinoloģijas jomas attīstību Latvijā jāsecina, ka šādā veidā iespējams panākt vienmērīgu un efektīvu valsts pārvaldes iestāžu un Nacionālo bruņoto spēku kinologu apmācības sistēmas pilnveidošanu. Galvenais efekts tiks sasniegts ilgākā laika periodā, pateicoties skaidri noteiktajām valsts pārvaldes iestāžu un Nacionālo bruņoto spēku kinologu profesionālās izglītības attīstības perspektīvām, izstrādātajiem dažādu līmeņu kinologu profesijas standartiem, pilnvērtīgām izglītības programmām, kas vērstas uz vispārīgu kinologa teorētisko sagatavošanu tādās pamatjomās kā suņu fizioloģijas pamati, suņu psiholoģijas (zoopsiholoģijas) pamati, pirmās palīdzības sniegšana sunim un cilvēkam, suņu apmācības pamatprincipi u.t.t. Koncentrējot valsts pārvaldes iestāžu un Nacionālo bruņoto spēku kinologu teorētisko pamatapmācību vienā vietā, iespējams daudz efektīvāk izmantot instruktoru (pasniedzēju) potenciālu, kā arī nodrošināt šo amatpersonu profesionālās attīstības iespējas, organizēt viņu zināšanu un praktisko iemaņu papildināšanu ārvalstīs, nedublējot vairāku speciālistu nosūtīšanu apgūt vienādas zināšanas. Vienotas teorētisko pamatapmācību iestādes (centra) personālam ir iespēja plānot katra iesaistītā instruktora (pasniedzēja) specializāciju, kas nepieciešama kopējās izglītības programmas pasniegšanai, līdz ar to būs nepieciešams mazāks instruktoru skaits teorētisko pamatapmācību nodrošināšanai, nekā gadījumā, ja šāda veida apmācību organizē atsevišķi katra valsts pārvaldes iestāde un Nacionālie bruņotie spēki. Valsts pārvaldes iestāžu un Nacionālo bruņoto spēku kinologu teorētisko pamatapmācību pilnībā var organizēt Latvijā un lielākā daļa finanšu līdzekļu, kas šobrīd tiek izlietoti valsts pārvaldes iestāžu un Nacionālo bruņoto spēku kinologu teorētiskajai pamatapmācībai ārvalstīs, paliktu Latvijā.

Koncentrējot kinologu un suņu teorētiskās pamatapmācības speciālistus vienuviet, ir iespējams daudz plašākā mērā organizēt arī jaunu kinologu un suņu apmācības un izmantošanas metožu un taktikas izpēti un ieviešanu praktiskajā dzīvē, atbrīvojot no šādas specifiskas funkcijas citas valsts pārvaldes iestādes, tādējādi ļaujot tām koncentrēties tikai uz savu tiešo funkciju izpildi. Valsts pārvaldes iestādes un Nacionālie bruņotie spēki turpmāk varētu būt kā pasūtītāji jebkuras ar kinologu un suņu izmantošanu saistītas problēmas izpētei un optimāla risinājuma noteikšanai.

Ieteiktais risinājums ļaus atrisināt tiešā veidā šādus jautājumus:

- izstrādāt un ieviest vienotus standartus Latvijas valsts pārvaldes iestāžu un Nacionālo bruņoto spēku kinologu teorētiskajā pamatapmācībā;

- definēt ar kinoloģijas jomu saistīto personu (amatpersonu) kvalifikācijas līmeņus;

- nodrošināt Latvijas Republikas normatīvo aktu prasību izpildi valsts pārvaldes iestādēs un Nacionālajos bruņotajos spēkos;

- attīstīt ārvalstu kinologu un suņu apmācību un kvalifikācijas paaugstināšanu Latvijā, veicināt Latvijas izglītības pakalpojumu eksportu.

Netieši tiks veicināta:

- kinoloģijas jomā iesaistīto speciālistu profesionālās izaugsmes perspektīvas un iespējas;

- kinoloģijas jomas kvalitatīva attīstība Latvijā;

- drošības paaugstināšanās uz Eiropas Savienības ārējās robežas un Latvijas valsts iekšienē;

- Latgales reģiona attīstība.

V. Ietekme uz valsts un pašvaldību budžetu

Organizējot visu valsts pārvaldes iestāžu un Nacionālo bruņoto spēku kinologu teorētisko pamatapmācību vienuviet - Valsts robežsardzes koledžas Kinoloģijas dienesta Kinoloģijas centrā, nevajadzēs veikt būtiskus ieguldījumus pilna cikla kinologu un suņu apmācību sistēmas (infrastruktūra, personāls un apmācību programmas) izveidošanai un uzturēšanai katrā iestādē, jo, lai realizētu šādas apmācību sistēmas izveidi, Nacionālajiem bruņotajiem spēkiem un jebkurai valsts pārvaldes iestādei, atkarībā no attiecīgās institūcijas rīcībā esošā suņu skaita un specializācijām, nepieciešams izveidot pilna apmācības cikla centru. Šāda infrastruktūras objekta izveidošanai būtu nepieciešami 1 000 000 līdz 2 500 000 euro (ieskaitot pievienotās vērtības nodokli).

Lai efektīvi attīstītu vienotu kinologu teorētiskās pamatapmācības sistēmu, nodrošinātu visu valsts pārvaldes iestāžu un Nacionālo bruņoto spēku teorētisko pamatapmācību, kā arī Valsts robežsardzes un, nepieciešamības gadījumā, atsevišķu valsts pārvaldes iestāžu un Nacionālo bruņoto spēku kinologu un suņu praktisko apmācību un kvalifikācijas paaugstināšanu, izvairoties no iepriekš minēto risku iestāšanās, nepieciešama Valsts robežsardzes koledžas Kinoloģijas dienesta Kinoloģijas centra, kurš tika uzbūvēts 1999. gadā un šobrīd ir sasniedzis savas darbība maksimālās robežas, paplašināšana un modernizācija. Šim mērķim nepieciešami aptuveni 2 565 150 euro (ieskaitot pievienotās vērtības nodokli) apmērā (detalizēts aprēķins 1.pielikumā):

Nr.

p.k.

Nosaukums Izmaksas par vienu vienību, euro (ar PVN)* Izmaksas kopā, euro (ar PVN) Finansējuma avots
1. Būvlaukuma ģeodēziskā izpēte, 35000 m2 0,50

17 000

Papildu dotācija no vispārējiem ieņēmumiem
2. Tehniskā projekta izstrāde, saskaņošana Aptuveni 5,5 % no kopējām būvniecības izmaksām

134 000

Papildu dotācija no vispārējiem ieņēmumiem
3. Papildus vienas amata vietas Valsts robežsardzes koledžas Kinoloģijas centrā uzturēšana (nepalielinot Iekšlietu ministrijas kopējo amata vietu skaitu)

18 080

Papildu dotācija no vispārējiem ieņēmumiem
4. Valsts robežsardzes koledžas Kinoloģijas centra infrastruktūras uzturēšanas izdevumi

19 674

Papildu dotācija no vispārējiem ieņēmumiem
5. Uzmērīšana un nospraušana 300

300

ES finanšu programmas projekts
6. Krūmu zāģēšana ar sakņu novākšanu, 35000 m2 0,05

1 850

ES finanšu programmas projekts
7. Planēšanas darbi, 35000 m2 0,11

4 000

ES finanšu programmas projekts
8. Būvlaukuma drenāža, 35000 m2 0,57

20 000

ES finanšu programmas projekts
9. Kanalizācijas, ūdensvada, gāzesvada pievienošana pilsētas infrastruktūrai 16 000

16 000

ES finanšu programmas projekts
10. Administratīvās / mācību, dienesta viesnīcas ēka (1.stāvā personāla kabineti, apspriežu telpa, mācību klase, ģērbtuves, inventāra noliktava un žāvētava, mācību vajadzībām nepieciešamo vielu noliktava, siltummezgls, 2.stāvā dienesta viesnīca ar 32 vietām (16 divvietīgi numuriņi), virtuve un atpūtas telpa), kopējā lietderīgā platība 1140 m2 1078

1 277 643

ES finanšu programmas projekts
11. Suņu sprostu ēka (30 sprosti, suņu apskates telpa, suņu barības noliktava, suņu mazgāšanas telpa), kopējā lietderīgā platība 460 m2 769

354 000

ES finanšu programmas projekts
12. Sprāgstvielu paraugu uzglabāšanas noliktava (atsevišķi stāvošs bunkurs), kopējā lietderīgā platība 100 m2, 1000

100 000

ES finanšu programmas projekts
13. Mācību laboratorija, kopējā lietderīgā platība 350 m2 714

250 000

ES finanšu programmas projekts
14. Suņu apmācības laukumi (divi) ar nodarbību vietām (nojumēm), kopējā lietderīgā platība laukumiem 12 000 m2, kopējā lietderīgā platība nojumēm 48 m2 2,07

25 000

ES finanšu programmas projekts
15. Asfaltēts piebraucamais ceļš, stāvlaukums ar nojumi - noliktavu autotransportam un saimnieciskajam transportam (zāles pļaušanai, sniega novākšanai), kopējā lietderīgā platība ceļam un stāvlaukumam 2 000 m2, kopējā lietderīgā platība nojumei - noliktavai 200 m2 45,45

100 000

ES finanšu programmas projekts
16. Telpu aprīkošana ar biroja tehniku, tehnoloģiskajām iekārtām, vidoenovērošanu, mēbelēm, noliktavu plauktiem un sastatnēm, komplekts 90 357

90 357

ES finanšu programmas projekts
17. Traktors līdz 60 ZS ar uzkares aprīkojumu (zāles pļāvēju 1,8 m, sniega lāpstu, sniega pūtēju, piekabi) 40 000

40 000

ES finanšu programmas projekts
18. Rokas zāles pļāvējs (benzīna dzinējs) 400

400

ES finanšu programmas projekts
19. Trimeris 600

600

ES finanšu programmas projekts
20. Teritorijas labiekārtošana, kopējā platība 33000 m2 0,45

15 000

ES finanšu programmas projekts
21. Žoga uzstādīšana, kopējais garums 800 m 93,75

75 000

ES finanšu programmas projekts
22. Būvuzraudzības pakalpojums, 24 mēneši 583

14 000

ES finanšu programmas projekts
23. Autoruzraudzības pakalpojums, 24 mēneši 1250

30 000

ES finanšu programmas projekts

* aprēķins tika veikts pamatojoties uz tirgus izpētes rezultātiem par būvniecības izmaksām Latvijā 2015.gadā, aptaujājot būvniecības jomā iesaistītos uzņēmējus, salīdzinot Valsts robežsardzes koledžas Kinoloģijas dienesta Kinoloģijas centra Vaislas darba nodaļas būvniecības izmaksas 2012.gadā. Līdzīga kinoloģijas centra (bez dienesta viesnīcas, bunkura un mācību laboratorijas) izbūve Igaunijā, Igaunijas Drošības zinātņu akadēmijā 2007. gadā izmaksāja aptuveni 2 000 000 euro;

Pamatā nepieciešamie finanšu līdzekļi Kinoloģijas centra kompleksa būvniecībai ir piesaistāmi no Eiropas Savienības programmām, kas atbalsta šādu infrastruktūras objektu būvniecību. Nacionālais līdzfinansējums līdz 50 % apmērā. Lai veiksmīgi startētu Eiropas Savienības Grantu projektu konkursos, no valsts budžeta nepieciešams finansēt būvlaukuma ģeodēzisko izpēti un tehniskā projekta sagatavošanu, un šim mērķim ir nepieciešami 151 000 euro (ieskaitot pievienotās vērtības nodokli) apmērā.

Ja Valsts robežsardzes koledžas Kinoloģijas dienesta Kinoloģijas centra paplašināšana un modernizācija tiks īstenota kā projekts, piesaistot finansējumu no Eiropas Savienības fondiem, tad, lai nodrošinātu nepieciešamo finansējumu uzturēšanas izdevumu segšanai pēc projekta pabeigšanas, Iekšlietu ministrija iesniegs priekšlikumus bāzes izdevumu palielināšanai saskaņā ar Ministru kabineta 2012. gada 11. decembra noteikumu Nr.867 " Kārtība, kādā nosakāms maksimāli pieļaujamais valsts budžeta izdevumu kopapjoms un maksimāli pieļaujamais valsts budžeta izdevumu kopējais apjoms katrai ministrijai un citām centrālajām valsts iestādēm vidējam termiņam" 10. 4. apakšpunktu.

Kopsavilkums par konceptuālajā ziņojumā iekļauto risinājumu (risinājumu variantu) realizācijai nepieciešamo valsts un pašvaldību budžeta finansējumu

euro

Risinājums

Risinājums (risinājuma varianti)

Budžeta programmas (apakš-
programmas)
kods un nosaukums

Vidēja termiņa budžeta ietvara likumā plānotais finansējums

Nepieciešamais papildu finansējums

Pasākuma īstenošanas gads
(ja risinājuma (risinājuma varianta) īstenošana ir terminēta)

2017. gads

2018. gads

2019. gads

2018. gads

2019. gads

2020. gads

turpmākajā laikposmā līdz risinājuma (risinājuma varianta) pabeigšanai
(ja īstenošana ir terminēta)

turpmāk ik gadu
(ja risinājuma (risinājuma varianta) izpilde nav terminēta)

Finansējums konceptuālā ziņojuma īstenošanai kopā

 

 

0

0

0

151 000

1 117 575

1 296 575

0

37 754

 
tajā skaitā

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

14. Iekšlietu ministrija    

0

0

0

151 000

1 117 575

1 296 575

0

0

 
1.risinājums  

 

0

0

0

151 000

1 117 575

1 296 575

0

0

 
  1.variants

 

0

0

0

151 000

1 117 575

1 296 575

0

0

 

 

14.Iekšlietu ministrija

 

0

0

0

151 000

1 117 575

1 296 575

0

0

 

Valsts robežsardzes koledžas Kinoloģijas dienesta Kinoloģijas centra modernizācija (tehniskā projekta sagatavošana)

 

10.00.00 "Valsts robežsardzes darbība"

0

0

0

151 000

0

0

0

0

2018. gads

Papildus vienas amata vietas Valsts robežsardzes koledžas Kinoloģijas centrā uzturēšana (nepalielinot Iekšlietu ministrijas kopējo amata vietu skaitu)

 

10.00.00 "Valsts robežsardzes darbība"

0

0

0

0

0

0

0

18 080

x

Valsts robežsardzes koledžas Kinoloģijas centra infrastruktūras uzturēšanas izdevumi

 

10.00.00 "Valsts robežsardzes darbība"

0

0

0

0

0

0

0

19 674

x

Valsts robežsardzes koledžas Kinoloģijas centra modernizācija

 

Attiecīgajam finanšu instrumentam atbilstošā budžeta programma

0

0

0

0

1 117 575

1 296 575

0

0

2020.gads

Kopā:

   

0

0

0

151 000

1 117 575

1 296 575

0

37 754

 

Saskaņā ar valsts pārvaldes iestāžu un Nacionālo bruņoto spēku sniegto informāciju, nākotnē Latvijā valsts pārvaldes iestāžu un Nacionālo bruņoto spēku uzdevumu nodrošināšanai būs nepieciešami aptuveni 302 suņi. Tas nozīmē to, ka ik gadu suņu skaita papildināšanai un veco suņu nomaiņai būs nepieciešami aptuveni 30 jauni suņi. Perspektīvā uz esošā Valsts robežsardzes koledžas Kinoloģijas dienesta Kinoloģijas centra bāzes varēs attīstīt cilvēka smaržas meklēšanas un spēka pielietošanas suņu vaislas darba organizēšanu arī Nacionālo bruņoto spēku un atsevišķu valsts pārvaldes iestāžu daļējai nodrošināšanai ar kvalitatīviem suņiem, pakāpeniski aizvietojot ar to suņu iegādes ārvalstīs. Lielākā daļa finanšu līdzekļu, kas tiek tērēti suņu iegādei ārvalstīs šobrīd, paliks Latvijā (2. pielikums).

Iekšlietu ministrs Rihards Kozlovskis

 

1. pielikums
konceptuālajam ziņojumam
"Par valsts pārvaldes iestāžu un
Nacionālo bruņoto spēku kinologu
apmācības sistēmas pilnveidošanu"

Prognozēto papildu izdevumu detalizēts aprēķins

Nr.p.k.

Izdevumi

Izdevumi, euro

KOPĀ

Papildus nepieciešamie izdevumi (Iekšlietu ministrija, Valsts robežsardze)
(kopā no 2018. gada līdz 2021. gadam)

2 602 904

Kopā 2018. gadā,
tai skaitā:

151 000

Uzturēšanas izdevumi

 

Atlīdzība

 

Kapitālie izdevumi (dotācija no vispārējiem ieņēmumiem)

151 000

Papildu amata vietu skaits (nepalielinot Iekšlietu ministrijas kopējo amata vietu skaitu)

 

Kopā 2019. gadā,
tai skaitā:

1 117 575

Uzturēšanas izdevumi

 

Atlīdzība

 

Kapitālie izdevumi (projekts)

1 117 575

Papildu amata vietu skaits (nepalielinot Iekšlietu ministrijas kopējo amata vietu skaitu)

 

Kopā 2020. gadā,
tai skaitā:

1 296 575

Uzturēšanas izdevumi (projekts)

35 907

Atlīdzība

 

Kapitālie izdevumi (projekts)

1 260 668

Papildu amata vietu skaits (nepalielinot Iekšlietu ministrijas kopējo amata vietu skaitu)

 

 

Kopā 2021. gadā un turpmāk ik gadu,
tai skaitā:

37 754

 

Uzturēšanas izdevumi (dotācija no vispārējiem ieņēmumiem)

37 754

 

Atlīdzība (dotācija no vispārējiem ieņēmumiem)

16 408

 

Kapitālie izdevumi

 

 

Papildu amata vietu skaits (nepalielinot Iekšlietu ministrijas kopējo amata vietu skaitu)

No 2021. gada - 1

 

1.

Valsts robežsardzes koledžas Kinoloģijas dienesta Kinoloģijas centra modernizācija

Kods

Koda nosaukums

Paskaidrojums un aprēķins

2018. gadā

2019. gadā

2020. gadā

2021. gadā un turpmāk ik gadu

  Izdevumi kopā  

151000

1 117 575

1 296 575

37 754

 

 

Uzturēšanas izdevumi  projekts    

35907

 

2000

Preces un pakalpojumi      

35907

 

2300

Krājumi, materiāli, energoresursi, prece, biroja preces un inventārs, kurus neuzskaita kodā 5000      

35907

 
 

2312

  Telpu aprīkošana ar biroja mēbelēm, noliktavu plauktiem un sastatnēm:

Biroja krēsli 13 gab. * 113 euro = 1469 euro;

Apmeklētāju krēsli 66 gab. * 84 euro = 5544 euro;

Drēbju skapji 14 gab. * 184 euro = 2576 euro;

Galdiņi biroja tehnikai 8 gab. * 84 euro = 672 euro;

Mācību klases galdi 10 gab. * 139 euro = 1390 euro;

Mācību klases krēsli 20 gab. * 46 euro = 920 euro;

Datora monitori 12 gab. * 150 euro = 1800 euro;

Printeri 6 gab. * 190 euro = 1140 euro;

Gultas vienvietīgas 32 gab. * 158 euro = 5056 euro;

Matrači gultām 32 gab. * 103 euro = 3296 euro;

Galdi (dienesta viesnīcai) 19 gab. * 119 euro = 2261 euro;

Naktsskapīši 32 gab. * 39 euro = 1248 euro;

Galda lampas 32 gab. * 8 euro = 256 euro;

Videoprojektoru stiprinājums 2 gab. * 45 euro = 90 euro;

Ekrāns 2 gab. * 120 euro = 240 euro;

Baltā tāfele 1 gab. * 60 euro = 60 euro;

Apģērbu statīvs (apmeklētājiem) 2 gab. * 164 euro = 328 euro;

Bezvadu datortīkla raidītāji (atkārtotāji) 6 gab. * 152 euro = 912 euro;

Žalūzijas administratīvo telpu logiem 22 gab. * 78 euro = 1716 euro;

Gludināmie dēļi 2 gab. * 80 euro = 160 euro;

Gludekļi 2 gab. * 45 euro = 90 euro;

Mikroviļņu krāsns 1 gab. * 95 euro = 95 euro;

Elektriskā tējkanna 1 gab. * 35 euro = 35 euro;

Saimniecības inventārs dienesta viesnīcas istabu uzkopšanai (slotas, spaiņi, mazgāšanas slota, liekšķeres, papīrgrozi)

16 komplekti * 35 euro = 560 euro;

Saimniecības inventārs administratīvās ēkas telpu uzkopšanai (slotas, spaiņi, mazgāšanas slota, liekšķeres, papīrgrozi) 2 komplekti * 110 euro = 220 euro;

Ķerras 2 gab. * 58 euro = 116 euro;

Svari vielu paraugu svēršanai 1 gab. * 185 euro = 185 euro;

Ugunsdzēšamie aparāti 16 gab. * 65 euro = 1040 euro;

   

33 475

 
 

2361

  Aizkari logiem dienesta viesnīcā 22 gab. * 96 euro = 2112 euro;    

2112

 
 

2362

  Virtuves trauku komplekts (panna, katlu komplekts, tējas krūzes 32 gab., kafijas krūzītes 32 gab., glāzes 32 gab., dēlītis griešanai, naži griešanai 2 gab., bļodiņu komplekts) 1 gab. * 320 euro = 320 euro;    

320

 
 

 

Kapitālie izdevumi (dotācijas no vispārējiem ieņēmumiem - 151 000 euro, projekts - 2 378 243 euro)

151 000

1 117 575

1 260 668

0

5000

Pamatkapitāla veidošana  

151000

1 117 575

1 260 668

0

5200

Pamatlīdzekļi  

151000

1 117 575

1 260 668

0

 

5220

  Videonovērošanas kameras (arējās) 15 gab. * 250 euro = 3750 euro;

Videonovērošanas kameras (iekšējās) 4 gab. * 250 euro = 1000 euro;

Videoinformācija ierakstu iekārta (ciparu) ar cieto disku 1 gab. * 420 euro = 420 euro;

   

5 170

 

5231

  Traktors līdz 60 ZS ar uzkares aprīkojumu (zāles pļāvēju 1,8 m, sniega lāpstu, sniega pūtēju, piekabi) - 40000 euro;    

40 000

 

5232

  Rokas zāles pļāvējs (benzīna dzinējs) - 400 euro;

Trimeris - 600 euro;

Biroja galdi ar atvilktnēm 13 gab. * 288 euro = 3744 euro;

Konferenču telpas galdi (saliekami, transformējami) 4 gab. * 174 euro = 696 euro;

Dokumentu skapji (plaukti) 18 gab. * 231 euro = 4158 euro;

Garderobes skapji (3 sekcijas) 10 gab. * 246 euro = 2460 euro;

Garderobes soliņi ar āķiem 4 gab. * 410 euro = 1640 euro;

Dīvāns (apmeklētājiem 2-vietīgs) 2 gab. * 286 euro = 572 euro;

Televizors 1 gab. * 550 euro = 550 euro;

Stikla vitrīna (foajē) 2 gab. * 280 euro = 560 euro;

Dīvāni (dienesta viesnīcas atpūtas istabā, 3-vietīgie) 2 gab. * 580 euro = 1160 euro;

Putekļusūcēji (profesionālie) 2 gab. * 220 euro = 440 euro;

Veļas mašīnas (profesionālās) 2 gab. * 1200 euro = 2400 euro;

Veļas žāvētāji (profesionālie) 2 gab. * 850 euro = 1700 euro;

Virtuves iekārta dienesta viesnīcas atpūtas telpai (virtuves mēbeles) 2 komplekti (apakšējo skapīšu sekcija, augšējo skapīšu sekcija) * 510 euro = 1020 euro;

Elektriskā plīts virsma 1 gab. * 350 euro = 350 euro;

Elektriskā cepeškrāsns 1 gab. * 400 euro = 400 euro;

Trauku mazgājamā mašīna 1 gab. * 395 euro = 395 euro;

Ledusskapis ar saldētavu 2 gab. * 420 euro = 840 euro;

Saldētavas (gaļas produktu uzglabāšanai suņiem) 3 gab. * 420 euro = 1260 euro;

Kafijas automāts 1 gab. * 450 euro = 450 euro;

Augstspiediena mazgāšanas iekārtas 2 gab. * 245 euro = 490 euro;

Uzkopšanas ratiņi 2 gab. * 220 euro = 440 euro;

Svari (suņu svēršanai) 1 gab. * 285 euro = 285 euro;

   

27 010

 
 

5238

  Stacionārie datori ar programmatūru 12 gab. * 750 euro = 9000 euro;

Portatīvie datori ar programmatūru 11 gab. * 900 euro = 9900 euro;

Kopētājs ar skeneri 1 gab. * 780 euro = 780 euro;

Videoprojektori 2 gab. * 820 euro = 1640 euro;

   

21 320

 

5239

 

Soliņi pie administratīvās un dienesta viesnīcas ēkas 5 gab. * 390 euro = 1950 euro;

   

1 950

 

5240

Pamatlīdzekļu izveidošana un nepabeigtā būvniecība  

151 000

1 117 575

1 165 218

0

      Būvlaukuma ģeodēziskā izpēte, 35000 m2 - 17000 euro. Tehniskā projekta izstrāde un saskaņošana - 134000 euro (dotācija no vispārējiem ieņēmumiem)

151 000

     

5240

  Būvlaukuma uzmērīšana un nospraušana - 300 euro; Krūmu zāģēšana ar sakņu novākšanu, 35000 m2 - 1850 euro; Planēšanas darbi, 35000 m2 - 4000 euro; Būvlaukuma drenāža, 35000 m2- 20000 euro; Kanalizācijas, ūdensvada, gāzesvada pievienošana pilsētas infrastruktūrai - 16000 euro; Administratīvās / mācību, dienesta viesnīcas ēka (1.stāvā personāla kabineti, apspriežu telpa, mācību klase, ģērbtuves, inventāra noliktava un žāvētava, mācību vajadzībām nepieciešamo vielu noliktava, siltummezgls, 2.stāvā dienesta viesnīca ar 30 vietām (15 divvietīgi numuriņi), virtuve un atpūtas telpa), kopējā lietderīgā platība 1140 m2 - 1277643 euro; Suņu sprostu ēka (30 sprosti, suņu apskates telpa, suņu barības noliktava, suņu mazgāšanas telpa), kopējā lietderīgā platība 460 m2 - 354000 euro; Sprāgstvielu paraugu uzglabāšanas noliktava (atsevišķi stāvošs bunkurs), kopējā lietderīgā platība 100 m2 - 100000 euro;   1 117 575 1 165 218  
    Mācību laboratorija, kopējā lietderīgā platība 350 m2 - 250000 euro; Suņu apmācības laukumi (divi) ar nodarbību vietām (nojumēm), kopējā lietderīgā platība laukumiem 12 000 m2, kopējā lietderīgā platība nojumēm 48 m2 - 25000 euro; Asfaltēts piebraucamais ceļš, stāvlaukums ar nojumi - noliktavu autotransportam un saimnieciskajam transportam (zāles pļaušanai, sniega novākšanai), kopējā lietderīgā platība ceļam un stāvlaukumam 2 000 m2, kopējā lietderīgā platība nojumei - noliktavai 200 m2 - 100000 euro; Teritorijas labiekārtošana, kopējā platība 33000 m2 - 15000 euro; Žoga izbūve stabilā apvidus gruntī - 75000 euro; Būvuzraudzības pakalpojums - 14000 euro; autoruzraudzības pakalpojums - 30000 euro.

Aprēķini pamatoti, ņemot vērā tirgus izpēti. Iepirkumam jāpiemēro Publisko iepirkumu procedūra, kas var mainīt plānotās cenas.

       

2.

Papildus vienas amata vietas Valsts robežsardzes koledžas Kinoloģijas dienesta Kinoloģijas centrā uzturēšana, nepalielinot Iekšlietu ministrijas kopējo amata vietu skaitu

Kods

Koda nosaukums

Paskaidrojums un aprēķins

2018. gadā

2019. gadā

2020. gadā

2021. gadā un turpmāk ik gadu

  Izdevumi kopā (dotācija no vispārējiem ieņēmumiem)

18 080

1000

Atlīdzība Aprēķināta, ievērojot Ministru kabineta 2016. gada 13. decembra noteikumos Nr. 806 "Noteikumi par Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm mēnešalgu un speciālo piemaksu noteikšanas kārtību un to apmēru" paredzēto vidējo pieaugumu 2016.gadā un turpmāk ik gadu

16408

1100

Atalgojums  

12809

1110

Mēnešalga

9336

1116

Mēnešalga amatpersonām ar speciālajām dienesta pakāpēm Papildus nepieciešamo amata vietu skaits: 1;
Mēnešalga: inspektors, 5B, 778 euro;
(Aprēķins, pamatojoties uz Ministru kabineta 2009.gada 15.decembra instrukcijas Nr.19 "Tiesību akta projekta sākotnējās ietekmes izvērtēšanas kārtība" 52.1.1. apakšpunktu) (2012.-2016.gads)
2021.gads un turpmāk
viens inspektors * 778 euro * 12 mēneši = 9336 euro

9336

1140

Piemaksas, prēmijas un naudas balvas  

3473

1143

Piemaksa par speciālo dienesta pakāpi un diplomātisko rangu Inspektors (virsniekvietnieks - speciālā dienesta pakāpe) - 43 euro mēnesī;
2021.gads un turpmāk
1 inspektors * 43 euro *12 = 516 euro

516

1145

Piemaksa par darbu īpašos apstākļos, speciālās piemaksas Piemaksa "Par darbu ar dienesta suni" Valsts robežsardzē līdzīgiem amatiem - 5 kategorija - 778 euro * 20 % = 155,60 euro.
2021.gads un turpmāk katru gadu
1 inspektors * 155,60 euro * 12 mēneši = 1867,20 euro

1867

1147

Piemaksa par papildu darbu Noteikta saskaņā ar Ministru kabineta 2009.gada 15.decembra instrukciju Nr.19 "Tiesību akta projekta sākotnējās ietekmes izvērtēšanas kārtība".
10% no mēnešalgas (2 mēneši) 77,80 euro * 2 mēneši = 156,60 euro

156

1148

Prēmijas un naudas balvas Noteiktas saskaņā ar Ministru kabineta 2009.gada 15.decembra instrukcijas Nr.19 "Tiesību akta projekta sākotnējās ietekmes izvērtēšanas kārtība" 52.1.4. apakšpunktu.

10% no mēnešalgas 9336 euro * 10 % = 933,60 euro

934

1200

Darba devēja valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas, pabalsti un kompensācijas  

3599

1210

Darba devēja valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas 23,59%

13276 euro*23,59%

3132

1220

Darba devēja pabalsti, kompensācijas un citi maksājumi  

467

1221

Darba devēja pabalsti un kompensācijas, no kuriem aprēķina iedzīvotāju ienākuma nodokli un valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas Noteiktas saskaņā ar Ministru kabineta 2009.gada 15.decembra instrukcijas Nr.19 "Tiesību akta projekta sākotnējās ietekmes izvērtēšanas kārtība" 52.1.5.1. apakšpunktu.

5% no mēnešalgas 9336 euro * 5 % = 466,80 euro

467

2364

Formas tērpi un atšķirības zīmes amatpersonām ar speciālajām dienesta pakāpēm Formas tērpa iegāde 1gab.*1672 euro

1672

3.

Valsts robežsardzes koledžas Kinoloģijas dienesta Kinoloģijas centra infrastruktūras uzturēšanas izdevumi
 

Kods

Koda nosaukums

Paskaidrojums un aprēķins

2018. gadā

2019. gadā

2020. gadā

2021. gadā un turpmāk ik gadu

    Izdevumi kopā (dotācija no vispārējiem ieņēmumiem)      

19 674

 

 

Uzturēšanas izdevumi      

19 674

 

2000

Preces un pakalpojumi        

19 674

 

2223

Izdevumi par elektroenerģiju

Elektroenerģija 2 000 kWh * 0,147 euro *12 = 3528 euro;

     

3528

 

2300

Krājumi, materiāli, energoresursi, prece, biroja preces un inventārs, kurus neuzskaita kodā 5000        

16 146

 

2321

Kurināmais Apkures izmaksas (ar dabasgāzi) 3,166 tūkstoši m3* 425euro *12 = 16 146 euro;      

16146

Iekšlietu ministrs Rihards Kozlovskis

 

2. pielikums
konceptuālajam ziņojumam
"Par valsts pārvaldes iestāžu un
Nacionālo bruņoto spēku kinologu
apmācības sistēmas pilnveidošanu"

Konceptuālais ziņojums
"Par valsts pārvaldes iestāžu un Nacionālo bruņoto spēku kinologu
apmācības sistēmas pilnveidošanu"

Informācija par iespējamo līdzekļu ietaupījumu

Nr.p.k.

Risinājums un/vai variants

Paskaidrojums un aprēķins

Iespējamais līdzekļu ietaupījums, euro

2021.gadā

2022.gadā un turpmāk ik gadu

1.

Risinājums

Iekšlietu ministrijas darba grupā (izveidota saskaņā ar Iekšlietu ministrijas 2013. gada 15. marta rīkojumu Nr. 1 - 12/586 "Par darba grupas izveidošanu") valsts pārvaldes iestāžu un Nacionālo bruņoto spēku pārstāvji vienojās, ka, lai efektīvi izmantotu iestādēm piešķirtos līdzekļus, ir lietderīgi kinologu teorētisko pamatapmācību organizēt vienuviet - Valsts robežsardzes koledžā (Rēzeknē). Citām valsts pārvaldes iestādēm un Nacionālajiem bruņotajiem spēkiem nebūs jāattīsta savi pilna cikla kinologu apmācības centri.

Ņemot vērā, ka valsts pārvaldes iestādēm un Nacionālajiem bruņotajiem spēkiem šobrīd nav izstrādāti projekti šādu centru attīstībai, ietaupījumus šajā jomā aprēķināt nav iespējams.

Saskaņā ar Nacionālo bruņoto spēku un valsts pārvaldes iestāžu sniegto informāciju, nākotnē Latvijā Nacionālo bruņoto spēku un valsts pārvaldes iestāžu uzdevumu nodrošināšanai būs nepieciešami aptuveni 302 suņi. Tas nozīmē, ka ik gadu suņu skaita papildināšanai un veco suņu nomaiņai būs nepieciešami aptuveni 30 jauni suņi. Viena suņa iegādei šobrīd vidēji tiek tērēti no 800 līdz 2000 euro. Līdz ar to secināms, ka gadā izmaksas par 30 jauniem suņiem būs aptuveni no 24 000 līdz 60 000 euro.

Perspektīvā uz esošā Valsts robežsardzes koledžas Kinoloģijas dienesta Kinoloģijas centra bāzes varēs attīstīt cilvēka smaržas meklēšanas un spēka pielietošanas suņu vaislas darba organizēšanu arī Nacionālo bruņoto spēku un atsevišķu valsts pārvaldes iestāžu daļējai nodrošināšanai ar kvalitatīviem suņiem, pakāpeniski aizvietojot ar to suņu iegādes ārvalstīs. Lielākā daļa finanšu līdzekļu, kas tiek tērēti suņu iegādei ārvalstīs šobrīd, paliks Latvijā.

24 000 -

60 000

24 000 -

60 000

Iekšlietu ministrs Rihards Kozlovskis

 
Tiesību akta pase
Statuss:
Spēkā esošs
spēkā esošs
Izdevējs: Ministru kabinets Veids: rīkojums Numurs: 101Pieņemts: 01.03.2017.Stājas spēkā: 01.03.2017.Publicēts: "Latvijas Vēstnesis", 47 (5874), 03.03.2017. OP numurs: 2017/47.4
Saistītie dokumenti
  • Anotācija / tiesību akta projekts
  • Politikas plānošanas dokuments
  • Citi saistītie dokumenti
289136
01.03.2017
85
0
Saite uz tiesību aktuAtsauce uz tiesību aktu
 
0
Vēstnesim 100 Par Likumi.lv
Aktualitāšu arhīvs
Noderīgas saites
Kontakti
Atsauksmēm
Lietošanas noteikumi
Privātuma politika
Sīkdatnes
RSS logo
Latvijas Vēstnesis "Ikvienam ir tiesības zināt savas tiesības."
Latvijas Republikas Satversmes 90. pants
© Oficiālais izdevējs "Latvijas Vēstnesis"
ISO 9001:2008 (kvalitātes vadība)
ISO 270001:2013 (informācijas drošība) Kvalitātes balva