Aptauja ilgs līdz 23. oktobrim.
Attēlotā redakcija
Tiesību akts ir zaudējis spēku.
Ministru kabineta noteikumi Nr. 20
Rīgā 2017. gada 3. janvārī (prot. Nr. 1 42. §) Atbalstāmo investīciju projekta pieņemšanas un īstenošanas kārtība
Izdoti saskaņā ar likuma "Par uzņēmumu ienākuma nodokli"
27. panta 10., 13., 14., 15., 16. un 18. punktu 1. Noteikumi nosaka kārtību, kādā: 1.1. iesniedz investīciju projekta (turpmāk – projekts) pieteikumu atbalstāmo investīciju projekta (turpmāk – atbalstāmais projekts) statusa iegūšanai; 1.2. piemēro nodokļa atlaidi par atbalstāmā projekta ietvaros veiktajiem sākotnējiem ilgtermiņa ieguldījumiem (turpmāk – ieguldījumi), un kārtību, kādā piemēro nosacījumus par šīs nodokļa atlaides apvienošanu ar citu valsts atbalstu; 1.3. izveido projektu izvērtēšanas komisiju (turpmāk – komisija) un nodrošina tās darbību, kā arī nosaka komisijas tiesības un pienākumus; 1.4. vērtē projekta pieteikumu atbalstāmā projekta statusa iegūšanai; 1.5. Ekonomikas ministrijai sniedz informāciju par atbalstāmā projekta īstenošanu; 1.6. pēc atbalstāmā projekta īstenošanas izvērtējuma komisija pieņem lēmumu par to, vai piemērojama nodokļa atlaide par atbalstāmā projekta ietvaros veiktajiem ieguldījumiem (turpmāk – nodokļa atlaide), un kārtību, kādā Ministru kabinets pieņem lēmumu par atbalstāmā projekta statusa atcelšanu. 2. Projekta pieteikumu saskaņā ar šiem noteikumiem ir tiesīgi iesniegt likuma "Par uzņēmumu ienākuma nodokli" 2. panta pirmās daļas 1. punktā minētie saimnieciskās darbības veicēji un ārvalstu komercsabiedrības, kuras Latvijā reģistrētas kā nodokļu maksātāji (turpmāk – projekta iesniedzējs). 3. Ekonomikas ministrija un projekta iesniedzējs atbilstoši Komisijas 2014. gada 17. jūnija Regulas (ES) Nr. 651/2014, ar ko noteiktas atbalsta kategorijas atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma 107. un 108. pantu (turpmāk – Komisijas regula Nr. 651/2014), prasībām visu ar atbalstāmo projektu saistīto dokumentāciju uzglabā 10 gadus, skaitot no likuma "Par uzņēmumu ienākuma nodokli" 17.2 panta ceturtās daļas 6. punktā minētā Ministru kabineta lēmuma spēkā stāšanās dienas. 4. Ekonomikas ministrija publicē informāciju atbilstoši Komisijas regulas Nr. 651/2014 9. panta 1., 2. un 4. punktam, kā arī nodrošina šīs informācijas pieejamību 10 gadus, skaitot no likuma "Par uzņēmumu ienākuma nodokli" 17.2 panta ceturtās daļas 6. punktā minētā Ministru kabineta lēmuma spēkā stāšanās dienas. 5. Ja tiek pārsniegti Komisijas regulas Nr. 651/2014 1. panta 2. punkta "a" apakšpunktā noteiktie valsts atbalsta gada izdevumu ierobežojumi, Ekonomikas ministrija 20 darbdienu laikā pēc šo noteikumu 51. punktā minētās informācijas saņemšanas iesniedz izvērtējuma plānu Eiropas Komisijai. 6. Lai iegūtu atbalstāmā projekta statusu, projekta iesniedzējs iesniedz: 6.1. aizpildītu projekta pieteikuma veidlapu (1. pielikums); 6.2. šādus papildu dokumentus: 6.2.1. biznesa plānu, kurā iekļauta šo noteikumu 2. pielikumā minētā informācija (pēc projekta iesniedzēja ieskatiem, biznesa plāns var tikt papildināts ar citu informāciju), kas pamato projekta atbilstību šo noteikumu 3. pielikuma 1. un 3. punktā ietvertajiem atbilstības un kvalitātes kritērijiem; 6.2.2. operatīvo finanšu pārskatu par laikposmu līdz pēdējam noslēgtajam mēnesim. Pārskats projekta pieteikuma iesniegšanas dienā nedrīkst būt vecāks par diviem mēnešiem; 6.2.3. deklarāciju par projekta iesniedzēja atbilstību mazo (sīko) vai vidējo komercsabiedrību statusam, kas sagatavota saskaņā ar normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā komercsabiedrības deklarē savu atbilstību mazās (sīkās) un vidējās komercsabiedrības statusam (ja projekta iesniedzējs pretendē uz nodokļa atlaidi saskaņā ar mazajām (sīkajām) un vidējām komercsabiedrībām noteiktajām prasībām), ja projekta iesniedzējs nav noslēdzis finanšu gadu. Lai noteiktu projekta iesniedzēja statusu, tiek ņemti vērā dati tikai par pēdējo noslēgto finanšu gadu vai operatīvā finanšu pārskata dati un šajā apakšpunktā minētā iesniegtā deklarācija, ja projekta iesniedzējs nav noslēdzis finanšu gadu. 7. Ja papildus iesniedzamie dokumenti nav latviešu valodā, tiem pievieno apliecinātu dokumentu tulkojumu saskaņā ar normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā apliecināmi dokumentu tulkojumi valsts valodā. 8. Projekta pieteikumu iesniedz papīra vai elektroniska dokumenta formā. Projekta pieteikumu papīra formā iesniedz personīgi Ekonomikas ministrijā vai nosūta pa pastu ierakstītā vēstulē. Projekta pieteikumu elektroniska dokumenta formā nosūta uz Ekonomikas ministrijas elektroniskā pasta adresi (pasts@em.gov.lv). Ekonomikas ministrija saņemto projekta pieteikumu nodod komisijai. 9. Projekta pieteikumu papīra formā iesniedz divos eksemplāros un pievieno elektronisko kopiju ārējā datu nesējā. 10. Projekta pieteikumu noformē saskaņā ar normatīvajos aktos par dokumentu izstrādāšanu un noformēšanu noteiktajām prasībām. 12. Projekta iesniedzējs var atsaukt iesniegto projekta pieteikumu un iesniegt jaunu, kamēr komisija nav pieņēmusi šo noteikumu 37. vai 38. punktā minēto lēmumu. 13. Nodokļa atlaidi piemēro saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 651/2014, III nodaļas 1. iedaļu "Reģionālais atbalsts". 14. Mazās (sīkās) un vidējās komercsabiedrības ir komercsabiedrības, kas atbilst Komisijas regulas Nr. 651/2014 1. pielikumā noteiktajiem kritērijiem. 15. Lielās komercsabiedrības ir komercsabiedrības, kas atbilst Komisijas regulas Nr. 651/2014 2. panta 24. punktā noteiktajai definīcijai. 16. Ja projekta iesniedzējs vienlaikus darbojas arī nozarēs, kas nav minētas likuma "Par uzņēmumu ienākuma nodokli" 17.2 panta astotajā daļā, nodokļa atlaidi drīkst piemērot, ievērojot Komisijas regulas Nr. 651/2014 1. panta 3. punkta otrajā daļā noteiktos nosacījumus. 17. Šo noteikumu 18., 19., 20. un 21. punktā minētos nosacījumus piemēro tikai tad, ja projekta iesniedzējs nodokļa atlaidi viena un tā paša projekta ietvaros plāno apvienot ar citas valsts atbalsta programmas vai individuālā valsts atbalsta projekta ietvaros plānoto atbalstu (turpmāk – cits valsts atbalsts). 18. Ja projekta iesniedzējs citu valsts atbalstu viena un tā paša projekta ietvaros ir saņēmis pirms likuma "Par uzņēmumu ienākuma nodokli" 17.2 panta ceturtās daļas 6. punktā minētā Ministru kabineta lēmuma spēkā stāšanās: 18.1. projekta iesniedzējs informē par to komisiju, iesniedzot Ekonomikas ministrijā informāciju atbilstoši šo noteikumu 4. pielikumam; 18.2. komisija 10 darbdienu laikā izvērtē saskaņā ar šo noteikumu 18.1. apakšpunktu iesniegto informāciju un paziņo projekta iesniedzējam par iespējām apvienot nodokļa atlaidi ar citu valsts atbalstu, norādot atbilstoši likuma "Par uzņēmumu ienākuma nodokli" 17.2 panta 1.3 un 1.4 daļai noteiktos maksimāli pieļaujamos procentus, kādus drīkst sasniegt nodokļu atlaižu summa attiecībā pret atbalstāmā projekta ieguldījumu summu; 18.3. šo noteikumu 18.2. apakšpunktā un 39. punktā minētajos gadījumos Ekonomikas ministrija Ministru kabineta rīkojuma projektā par projekta atbalstīšanu iekļauj nosacījumus par maksimāli pieļaujamiem procentiem, kādus drīkst sasniegt nodokļa atlaižu summa attiecībā pret atbalstāmā projekta ieguldījumu summu. 19. Ja projekta iesniedzējs plāno saņemt citu valsts atbalstu viena un tā paša projekta ietvaros, bet nav to saņēmis pirms likuma "Par uzņēmumu ienākuma nodokli" 17.2 panta ceturtās daļas 6. punktā minētā Ministru kabineta lēmuma spēkā stāšanās: 19.1. projekta iesniedzējs par to informē komisiju, Ekonomikas ministrijā iesniedzot informāciju atbilstoši šo noteikumu 4. pielikumam; 19.2. šo noteikumu 39. punktā minētajos gadījumos Ekonomikas ministrija Ministru kabineta rīkojuma projektā par projekta atbalstīšanu norāda nodokļa atlaides procentuālo apmēru no ieguldījumu summas, kas noteikts atbilstoši likuma "Par uzņēmumu ienākuma nodokli" 17.2 panta pirmajai daļai (izņemot šo noteikumu 20. punktā minēto gadījumu); 19.3. projekta iesniedzējs piecu darbdienu laikā pēc cita valsts atbalsta saņemšanas par to informē komisiju, Ekonomikas ministrijā iesniedzot informāciju atbilstoši šo noteikumu 4. pielikumam; 19.4. komisija informē projekta iesniedzēju par iespējām apvienot nodokļa atlaidi ar saņemto citu valsts atbalstu atbilstoši likuma "Par uzņēmumu ienākuma nodokli" 17.2 panta 1.3 un 1.4 daļai un norāda maksimāli pieļaujamos procentus, kādus drīkst sasniegt nodokļa atlaižu summa attiecībā pret ieguldījumu summu. 20. Projekta iesniedzējam pirms likuma "Par uzņēmumu ienākuma nodokli" 17.2 panta ceturtās daļas 6. punktā minētā Ministru kabineta lēmuma spēkā stāšanās ir tiesības lūgt Ministru kabineta rīkojuma projektā noteikt samazinātu nodokļa atlaides procentuālo apmēru. 21. Valsts atbalsta apvienošanas gadījumā projekta iesniedzējs ieguldījumus uzsāk veikt tikai pēc tam, kad visas iesaistītās institūcijas ir pieņēmušas lēmumu par atbalsta sniegšanu projektam. 23. Komisijas sastāvā ir trīs pārstāvji no Ekonomikas ministrijas un pa vienam pārstāvim no Finanšu ministrijas, Labklājības ministrijas, Satiksmes ministrijas, Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas, Zemkopības ministrijas, Valsts ieņēmumu dienesta un Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras. 24. Komisijas sastāvu nosaka ar ekonomikas ministra rīkojumu, norādot katra komisijas locekļa aizvietotāju. 26. Ar komisijas darbu saistītos dokumentus glabā valsts informācijas sistēmā darbam ar Eiropas Savienības dokumentiem. 27. Komisijai ir tiesības: 27.1. pieaicināt ekspertus ar padomdevēja tiesībām; 27.2. pieaicināt projekta iesniedzēja pārstāvjus projekta prezentēšanai un skaidrojumu sniegšanai. 28. Komisijas pienākums ir objektīvi un laikus izvērtēt: 28.1. projekta pieteikumu; 28.2. plānotās izmaiņas projektā; 28.3. vai ir piemērojama nodokļa atlaide par projekta ietvaros veiktajiem ieguldījumiem. 30. Komisija projekta pieteikumus vērtē atbilstoši šo noteikumu 3. pielikumā minētajiem atbilstības, administratīvajiem un kvalitātes kritērijiem. 31. Kritēriju vērtēšanas secība: 31.1. vispirms komisija vērtē projekta pieteikuma atbilstību šo noteikumu 3. pielikuma 2.7. apakšpunktā minētajam administratīvajam kritērijam. Ja projekta pieteikums neatbilst šim kritērijam, tā vērtēšanu neturpina un informē projekta iesniedzēju par komisijas lēmumu virzīt uz Ministru kabinetu lēmuma pieņemšanai Ministru kabineta rīkojuma projektu par atteikumu atbalstīt projektu; 31.2. ja projekta pieteikums atbilst šo noteikumu 3. pielikuma 2.7. apakšpunktā minētajam administratīvajam kritērijam, komisija vērtē tā atbilstību šo noteikumu 3. pielikuma 2.1., 2.2., 2.3., 2.4., 2.5., 2.6., 2.8. un 2.9. apakšpunktā minētajiem administratīvajiem kritērijiem; 31.3. ja projekta pieteikums neatbilst šo noteikumu 3. pielikuma 2.1., 2.2., 2.3., 2.4., 2.5., 2.6., 2.8. un 2.9. apakšpunktā minētajiem administratīvajiem kritērijiem, komisija lūdz projekta iesniedzēju precizēt projekta pieteikumu; 31.4. ja projekta pieteikums atbilst šo noteikumu 3. pielikuma 2.1., 2.2., 2.3., 2.4., 2.5., 2.6., 2.8. un 2.9. apakšpunktā minētajiem administratīvajiem kritērijiem, komisija vērtē tā atbilstību šo noteikumu 3. pielikuma 1. punktā minētajiem atbilstības kritērijiem. Ja projekta pieteikums neatbilst šiem kritērijiem, tā vērtēšanu neturpina un lūdz projekta iesniedzēju iesniegt papildu informāciju par projektu; 31.5. ja projekta pieteikums atbilst šo noteikumu 3. pielikuma 1. punktā minētajiem atbilstības kritērijiem, komisija vērtē tā atbilstību šo noteikumu 3. pielikuma 3. punktā minētajiem kvalitātes kritērijiem. Ja projekta pieteikums neatbilst šiem kritērijiem, projekta iesniedzēju lūdz iesniegt papildu informāciju par projektu. 32. Projekta iesniedzējs precizējumus projekta pieteikumā un papildu informāciju par projektu iesniedz komisijai 10 darbdienu laikā pēc rakstveida pieprasījuma saņemšanas. 33. Ja arī pēc papildu informācijas iesniegšanas nav iespējams izvērtēt projekta pieteikuma atbilstību kādam no šo noteikumu 3. pielikuma 1. punktā minētajiem atbilstības kritērijiem vai pēc precizēta projekta pieteikuma iesniegšanas projekta pieteikums neatbilst kādam no šo noteikumu 3. pielikuma 2. punktā minētajiem administratīvajiem kritērijiem, komisija uzskata, ka projekta pieteikums neatbilst attiecīgajam atbilstības vai administratīvajam kritērijam. 34. Ja arī pēc papildu informācijas iesniegšanas nav iespējams izvērtēt projekta pieteikuma atbilstību kādam no šo noteikumu 3. pielikuma 3. punktā minētajiem kvalitātes kritērijiem, komisija atkārtoti lūdz iesniegt papildu informāciju par projektu. 35. Ja arī pēc atkārtotas šo noteikumu 34. punktā minētās informācijas iesniegšanas nav iespējams izvērtēt projekta pieteikuma atbilstību kādam no šo noteikumu 3. pielikumā minētajiem kvalitātes kritērijiem, komisija attiecīgajā kvalitātes kritērijā piešķir zemāko vērtējumu (0 punktu). 36. Projekta pieteikuma vērtēšanu neturpina un projekta iesniedzēju informē par komisijas lēmumu virzīt uz Ministru kabinetu lēmuma pieņemšanai Ministru kabineta rīkojuma projektu par atteikumu atbalstīt projektu: 36.1. ja projekta iesniedzējs šo noteikumu 32. punktā noteiktajā termiņā neiesniedz komisijai precizēto projekta pieteikumu un papildu informāciju pēc rakstveida pieprasījuma saņemšanas šo noteikumu 31.3. un 31.4. apakšpunktā minētajā gadījumā; 36.2. šo noteikumu 33. punktā minētajā gadījumā. 37. Ja projekta pieteikums atbilst šo noteikumu 3. pielikuma 1. un 2. punktā minētajiem atbilstības un administratīvajiem kritērijiem un saskaņā ar šo noteikumu 3. pielikuma 3. punktā minētajiem kvalitātes kritērijiem ir ieguvis vismaz 45 punktus, komisija pieņem lēmumu virzīt uz Ministru kabinetu lēmuma pieņemšanai Ministru kabineta rīkojuma projektu par projekta atbalstīšanu, ietverot atbalsta intensitāti procentos un izvērtējumu atbilstoši šo noteikumu 30. punktam, kā arī norādot projekta paredzamo ietekmi uz valsts ekonomiku. Atbalsta intensitāti procentos komisija nosaka, ņemot vērā likuma "Par uzņēmumu ienākumu nodokli" 17.2 panta pirmajā, 1.1, 1.6 daļā, kā arī 1.3 daļas 2. punktā un 1.4 daļas 2. punktā ietvertos nosacījumus. 38. Ja projekta pieteikums neatbilst šo noteikumu 3. pielikuma 1. un 2. punktā minētajiem atbilstības un administratīvajiem kritērijiem vai saskaņā ar šo noteikumu 3. pielikuma 3. punktā minētajiem kvalitātes kritērijiem nav ieguvis vismaz 45 punktus, komisija pieņem lēmumu virzīt uz Ministru kabinetu lēmuma pieņemšanai Ministru kabineta rīkojuma projektu par atteikumu atbalstīt projektu. 39. Ja projekta, tai skaitā vienota ieguldījuma projekta, ietvaros plānotās ieguldījumu izmaksas pārsniedz 100 miljonus euro, Ministru kabineta rīkojuma projektā papildus ietver nosacījumu, ka projektu var uzsākt īstenot tikai pēc tam, kad Eiropas Komisija ir pieņēmusi lēmumu par projekta saderīgumu ar Eiropas Savienības iekšējo tirgu. Pēc Ministru kabineta rīkojuma izdošanas Ekonomikas ministrija par atbalstāmo projektu atsevišķi paziņo Eiropas Komisijai. 40. Pēc Ministru kabineta lēmuma par projekta atbalstīšanu spēkā stāšanās, bet pirms atbalstāmā projekta īstenošanas termiņa beigām projekta iesniedzējs iesniedz Ekonomikas ministrijā informāciju par jebkurām projektā plānotajām izmaiņām, ja nepieciešams, precizējot šo noteikumu 1. pielikuma 2.6. apakšpunktā minēto informāciju. 41. Pēc atbalstāmā projekta īstenošanas termiņa beigām, bet pirms nodokļa atlaides piemērošanas projekta iesniedzējs Ekonomikas ministrijā iesniedz informāciju saskaņā ar šo noteikumu 5. pielikumu. Šo noteikumu 5. pielikuma 3. punktā minēto informāciju iesniedz reizi gadā trīs gadus pēc atbalstāmā projekta īstenošanas. 42. Projekta iesniedzējs, sniedzot šo noteikumu 5. pielikuma 1. punktā minēto informāciju: 42.1. ieguldījumu izmaksu pozīcijās iekļauj tikai tos ieguldījumus, kas ir faktiski veikti, saistīti ar atbalstāmā projekta īstenošanu un identificējami iesniegtajā projekta pieteikumā; 42.2. nodrošina, ka sniegtā informācija par visām ieguldījumu izmaksu pozīcijām ir identificējama projekta iesniedzēja saimniecisko darījumu attaisnojuma dokumentos, kas sagatavoti atbilstoši normatīvajiem aktiem par grāmatvedību; 42.3. pamato atbalstāmā projekta un ieguldījumu atbilstību likuma "Par uzņēmumu ienākuma nodokli" 17.2 panta ceturtās daļas 4. un 4.1 punktā minētajiem nosacījumiem. 43. Komisija, saņemot šo noteikumu 40. punktā minēto informāciju, izvērtē atbalstāmajā projektā plānoto izmaiņu atbilstību šo noteikumu 3. pielikuma 1. punktā minētajiem atbilstības kritērijiem un šo noteikumu 3. pielikuma 3. punktā minētajiem kvalitātes kritērijiem, ja plānotās izmaiņas atbalstāmajā projektā ir būtiskas. Par būtiskām izmaiņām atbalstāmajā projektā uzskata: 43.1. izmaiņas projekta pieteikuma 1.5., 1.6., 2.1., 2.2., 2.3., 2.4. un 2.9. apakšpunktā; 43.2. izmaiņas, kas var radīt atbalstāmā projekta neatbilstību šo noteikumu 3. pielikuma 1. punktā minētajiem atbilstības kritērijiem; 43.3. izmaiņas, kas var pazemināt vērtējumu šo noteikumu 3. pielikuma 3. punktā minētajos kvalitātes kritērijos. 44. Ja komisija pēc šo noteikumu 43. punktā minētā izvērtējuma konstatē, ka atbalstāmais projekts ar plānotajām izmaiņām atbilst šo noteikumu 3. pielikuma 1. punktā minētajiem atbilstības kritērijiem un saskaņā ar šo noteikumu 3. pielikuma 3. punktā minētajiem kvalitātes kritērijiem ir ieguvis vismaz 45 punktus, komisija paziņo projekta iesniedzējam par to, ka atbalstāmais projekts ar plānotajām izmaiņām saglabā atbalstāmā projekta statusu. 45. Ja atbalstāmajā projektā plānotās izmaiņas paredz palielināt sākotnēji paredzēto ieguldījumu summu, ieguldījumu summas pārsnieguma daļa tiek atzīta par atbalstāmā projekta ietvaros veikto ieguldījumu neattiecināmajām izmaksām. Ieguldījumu neattiecināmo izmaksu summai nodokļa atlaidi nepiemēro. 46. Izmaiņas šo noteikumu 1. pielikuma 1.5. apakšpunktā neietekmē atbalstāmajam projektam piemērojamo maksimālo atbalsta intensitāti. 47. Komisija pēc šo noteikumu 41. punktā minētās informācijas saņemšanas: 47.1. triju darbdienu laikā nosūta to Valsts ieņēmumu dienestam nodokļa atlaides piemērošanas uzraudzības pasākumu īstenošanai atbilstoši normatīvajos aktos noteiktajai kārtībai; 47.2. 50 darbdienu laikā izvērtē atbalstāmā projekta ietvaros veikto ieguldījumu atbilstību iesniegtajam projekta pieteikumam un likumā "Par uzņēmumu ienākuma nodokli" noteiktajām prasībām. Minēto izvērtējumu veic 70 darbdienu laikā, ja Valsts ieņēmumu dienests saskaņā ar šo noteikumu 48. punktu ir pieprasījis termiņa pagarinājumu papildu uzraudzības pasākumu īstenošanai; 47.3. lūdz projekta iesniedzēju iesniegt papildu informāciju, kas pamatotu atbalstāmā projekta ietvaros veikto ieguldījumu atbilstību iesniegtajam projekta pieteikumam un likumā "Par uzņēmumu ienākuma nodokli" noteiktajām prasībām, ja projekta iesniedzēja ieguldījumi neatbilst iesniegtajam projekta pieteikumam vai likumā "Par uzņēmumu ienākuma nodokli" noteiktajām prasībām vai trūkst informācijas to atbilstības izvērtēšanai. 48. Valsts ieņēmumu dienests 40 darbdienu laikā pēc šo noteikumu 41. punktā minētās informācijas saņemšanas informē komisiju par nodokļa atlaides piemērošanas uzraudzības pasākumu īstenošanas rezultātiem. Ja Valsts ieņēmumu dienests pēc sākotnējās uzraudzības pasākumu īstenošanas nav guvis pārliecību par darījumu dokumentu atbilstību projekta pieteikumā norādītajām aktivitātēm un ieguldījumiem, tas, ja nepieciešams, veic papildu uzraudzības pasākumus pie projekta iesniedzēja un projekta iesniedzēja darījumu partneriem. Papildu uzraudzības pasākumu īstenošanai Valsts ieņēmumu dienests var pieprasīt komisijai termiņa pagarinājumu līdz 20 darbdienām. 49. Ja komisija pēc šo noteikumu 47.2. apakšpunktā minētā izvērtējuma konstatē, ka atbalstāmais projekts atbilst šo noteikumu 3. pielikuma 1. punktā minētajiem atbilstības kritērijiem, komisija paziņo projekta iesniedzējam un Valsts ieņēmumu dienestam, ka ir piemērojama nodokļa atlaide, norādot atbalstāmā projekta ietvaros veikto ieguldījumu attiecināmās un neattiecināmās izmaksas. 50. Ja tiek konstatēta atbalstāmā projekta ietvaros veikto ieguldījumu izmaksu neatbilstība iesniegtajam projekta pieteikumam vai likumā "Par uzņēmumu ienākuma nodokli" noteiktajām prasībām, tās tiek atzītas par ieguldījumu neattiecināmajām izmaksām. Projekta iesniedzējs uzņēmuma ienākuma nodokļa deklarācijā iekļauj tikai atbalstāmā projekta ietvaros veikto ieguldījumu attiecināmās izmaksas, kas norādītas šo noteikumu 49. punktā minētajā informācijā. 51. Valsts ieņēmumu dienests katru gadu līdz 1. oktobrim iesniedz Ekonomikas ministrijā informāciju par piešķirtajām nodokļa atlaidēm par atbalstāmā projekta ietvaros veiktajiem ieguldījumiem. 52. Lai atbalstāmajam projektam saglabātu atbalstāmā projekta statusu, projekta iesniedzējs neatkarīgi no atbalstāmajā projektā veiktajām izmaiņām nodrošina tā atbilstību likumā "Par uzņēmumu ienākuma nodokli" un šajos noteikumos ietvertajām prasībām, tai skaitā otrajā gadā pēc atbalstāmā projekta īstenošanas nodrošina, ka faktiskie saimnieciskās darbības rādītāji saskaņā ar šo noteikumu 3. pielikuma 3. punktā minētajiem kvalitātes kritērijiem iegūst vismaz 45 punktus. 53. Ja komisija pēc šo noteikumu 43. punktā minētā izvērtējuma konstatē, ka atbalstāmais projekts ar plānotajām izmaiņām neatbilst šo noteikumu 3. pielikuma 1. punktā minētajiem atbilstības kritērijiem vai saskaņā ar šo noteikumu 3. pielikuma 3. punktā minētajiem kvalitātes kritērijiem nav ieguvis 45 punktus, tā informē projekta iesniedzēju par to, ka atbalstāmais projekts ar plānotajām izmaiņām nevar saglabāt atbalstāmā projekta statusu. 54. Ja projekta iesniedzējs mēneša laikā pēc šo noteikumu 53. punktā minētās informācijas saņemšanas neatsauc atbalstāmajā projektā plānotās izmaiņas, komisija pieņem lēmumu virzīt uz Ministru kabinetu lēmuma pieņemšanai Ministru kabineta rīkojuma projektu, kas atceļ atbilstoši likuma "Par uzņēmumu ienākuma nodokli" 17.2 panta ceturtās daļas 6. punktam pieņemto Ministru kabineta lēmumu. 55. Ja komisija pēc šo noteikumu 47.2. apakšpunktā minētā izvērtējuma veikšanas konstatē, ka atbalstāmais projekts neatbilst šo noteikumu 3. pielikuma 1. punktā minētajiem atbilstības kritērijiem, komisija pieņem lēmumu virzīt uz Ministru kabinetu lēmuma pieņemšanai Ministru kabineta rīkojuma projektu, kas atceļ atbilstoši likuma "Par uzņēmumu ienākuma nodokli" 17.2 panta ceturtās daļas 6. punktam pieņemto Ministru kabineta lēmumu. 56. Ja otrajā gadā pēc atbalstāmā projekta īstenošanas komisija konstatē, ka atbalstāmais projekts neatbilst šo noteikumu 3. pielikuma 1. punktā minētajiem atbilstības kritērijiem vai projekta iesniedzēja faktiskie saimnieciskās darbības rādītāji saskaņā ar šo noteikumu 3. pielikuma 3. punktā minētajiem kvalitātes kritērijiem neiegūst vismaz 45 punktus, komisija pieņem lēmumu virzīt uz Ministru kabinetu lēmuma pieņemšanai Ministru kabineta rīkojuma projektu, kas atceļ atbilstoši likuma "Par uzņēmumu ienākuma nodokli" 17.2 panta ceturtās daļas 6. punktam pieņemto Ministru kabineta lēmumu. 57. Atbalstāmos projektus, kas Ministru kabinetā atbalstīti līdz šo noteikumu spēkā stāšanās dienai, vērtē saskaņā ar vērtēšanas kritērijiem, kas bija spēkā attiecīgā Ministru kabineta lēmuma pieņemšanas laikā. Ministru prezidents Māris Kučinskis
Ministru prezidenta biedrs, ekonomikas ministrs Arvils Ašeradens 1. pielikums
Ministru kabineta 2017. gada 3. janvāra noteikumiem Nr. 20 (Pielikums grozīts ar MK 07.11.2017. noteikumiem Nr. 652)
Piezīme. * Aizpilda Ekonomikas ministrija.
Piezīme. * Aizpilda, ja atšķiras no atbildīgās personas.
Autonoma komercsabiedrība Partnerkomercsabiedrība
Saistītā komercsabiedrība
Piezīme. * Ja nepieciešams, tabulu var paplašināt.
3.1. projekta iesniedzējs ir reģistrēts Latvijā kā nodokļu maksātājs un tas neatbilst grūtībās nonākušas komercsabiedrības pazīmēm, kas noteiktas Komisijas regulas Nr. 651/2014 2. panta 18. punktā; 3.2. uz projekta iesniedzēju neattiecas neizpildīts līdzekļu atgūšanas rīkojums saskaņā ar iepriekšēju Eiropas Komisijas lēmumu, ar ko valsts vai Eiropas Savienības atbalsts tiek atzīts par nelikumīgu un nesaderīgu ar kopējo tirgu; 3.3. projekta iesniedzējam taksācijas perioda pēdējā dienā nodokļu parāda kopsumma nepārsniedz 150 euro, izņemot nodokļu maksājumus, kuru maksāšanas termiņi ir pagarināti saskaņā ar likumu "Par nodokļiem un nodevām"; 3.4. projekta pieteikumā norādītie sākotnējie ilgtermiņa ieguldījumi nav veikti pirms projekta iesniegšanas Ekonomikas ministrijā; 3.5. projekta pieteikumā ir norādītas visas saistītās personas saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 651/2014 1. pielikumu; 3.6. projekta pieteikumā un tā pielikumos iekļautā informācija ir spēkā un atbilst patiesībai un projekta ietvaros veiktie sākotnējie ilgtermiņa ieguldījumi tiks veikti atbilstoši projekta aprakstam; 3.7. visi Ekonomikas ministrijā iesniegtie projekta pieteikuma eksemplāri satur identisku informāciju. Apliecinu, ka projekta iesniedzējs divu taksācijas periodu laikā pirms taksācijas perioda, kurā Ministru kabinets ir pieņēmis likuma "Par uzņēmumu ienākuma nodokli" 17.2 panta ceturtās daļas 6. punktā minēto lēmumu, nav beidzis to pašu vai līdzīgu darbību, kā definēts Komisijas regulas Nr. 651/2014 2. panta 50. punktā, Eiropas Ekonomikas zonā un projekta iesniedzējam nav konkrētu plānu izbeigt šādu darbību divu taksācijas periodu laikā pēc taksācijas perioda, kurā projekts pabeigts. Apliecinu, ka 24 mēnešu laikā pirms projekta pieteikuma iesniegšanas Ekonomikas ministrijā projekta iesniedzējs nav veicis Komisijas regulas Nr. 651/2014 2. panta 61. "a" punktā definēto pārcelšanu uz uzņēmējdarbības vietu, kurā tiks veikts sākotnējais ieguldījums, par ko ir pieprasīta nodokļa atlaide, un projekta iesniedzējs apņemas to nedarīt 24 mēnešus pēc tam, kad ir pabeigts sākotnējais ieguldījums, par ko ir pieprasīta nodokļa atlaide. Apliecinu, ka gadījumā, ja projekta iesniedzējs darbojas vienlaikus arī nozarēs, kas nav minētas likuma "Par uzņēmumu ienākuma nodokli" 17.2 panta astotajā daļā, projekta iesniedzējs projekta īstenošanas laikā nodrošinās skaidri nodalītas sākotnējo ilgtermiņa ieguldījumu izmaksas un atbalstāmās nozares finanšu plūsmu. Apliecinu, ka projekta ietvaros plānotie ieguldījumi atbilst likuma "Par uzņēmumu ienākuma nodokli" 1. panta divdesmit septītajā daļā noteiktajai sākotnējo ilgtermiņa ieguldījumu definīcijai. Apliecinu, ka projekta ietvaros sākotnējie ilgtermiņa ieguldījumi tiks izmantoti projekta iesniedzēja saimnieciskās darbības veikšanai likuma "Par uzņēmumu ienākuma nodokli" 17.2 panta astotajā daļā norādītajās atbalstāmajās prioritārajās nozarēs, vienlaikus izpildot likuma "Par uzņēmumu ienākuma nodokli" 17.2 panta ceturtās daļas 4. punktā minētās prasības. Apliecinu, ka projekta pieteikumam pievienotās kopijas atbilst manā rīcībā esošajiem dokumentu oriģināliem un projekta pieteikuma kopijas un elektroniskā versija atbilst iesniegtā projekta pieteikuma oriģinālam.
Piezīme. Dokumenta rekvizītus "Datums" un "Paraksts" neaizpilda, ja elektroniskais dokuments ir sagatavots atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu. 20____. gada ____. ___________________________
Ministru prezidenta biedrs,
ekonomikas ministrs Arvils Ašeradens 1. Informācija par projekta iesniedzēju: 1.1. īsa vēsture; 1.2. darbības nozare. Ja vairākas, norāda būtiskākās nozares pēc apgrozījuma pēdējos trijos noslēgtajos finanšu gados; 1.3. esošo produktu vai pakalpojumu apraksts un noieta tirgi (produktu grupas, nosaukums, īpašības, tehniskie parametri, kvalitāte, lietošanas veids, tirdzniecības zīmes u. c. īpašības); 1.4. struktūra, pamatdarbības vieta un struktūrvienības (ja tādas ir); 1.5. pieejamie resursi (tai skaitā raksturojot pašlaik esošās tehnoloģijas un iekārtas); 1.6. īstermiņa un ilgtermiņa mērķi; 1.7. projekta iesniedzēja stipro un vājo pušu, iespēju un draudu (SWOT) analīze; 1.8. darbības raksturīgākie finanšu ekonomiskie rādītāji pēdējos trijos gados; 1.9. saistīto komercsabiedrību apraksts – nosaukums, reģistrācijas numurs, galvenās darbības nozares, galvenie produkti vai pakalpojumi (par katru saistīto komercsabiedrību); 1.10. informācija par projekta iesniedzēja vadību un projekta īstenošanā iesaistītajiem darbiniekiem. 2. Projekta īstenošanas apraksts: 2.1. projekta mērķis un pamatojums, kāpēc projekta iesniedzējs vēlas īstenot projektu; 2.2. problēmas apraksts, tās risinājums un optimālā risinājuma izvēles pamatojums, ieguvumi no projekta īstenošanas; 2.3. projekta īstenošanas vieta – precīza adrese un kadastra numurs; 2.4. projekta īstenošanas laika grafiks; 2.5. projekta finansēšanas plāns; 2.6. projekta īstenošanai nepieciešamie tehniskie līdzekļi (piemēram, iekārtas, ēkas, aprīkojums, to tehniskie parametri, paredzamās jaudas): 2.6.1. katra norādītā tehniskā līdzekļa nepieciešamības pamatojums projekta mērķa sasniegšanai un iekārtu izmantošana (skaidro katras iekārtas plānoto izmantošanu un noslodzi preču ražošanas vai pakalpojuma sniegšanas procesā, raksturojot katras iekārtas funkcijas); 2.6.2. ja projekta ietvaros plānotas būtiskas pārmaiņas ražošanas procesā, papildus apraksta ražošanas un pakalpojumu sniegšanas ciklu un procesus pirms projekta īstenošanas un pēc projekta īstenošanas, skaidrojot galvenās izmaiņas procesos, projekta ietvaros iegādājamo iekārtu lietojumu un nepieciešamību jaunajā ražošanas un pakalpojumu sniegšanas procesā, kā arī norāda iekārtu galveno parametru atšķirības un ar modernizējamo darbību saistīto komercsabiedrības esošo aktīvu amortizācijas vērtību iepriekšējo triju fiskālo gadu laikā. 3. Projekta īstenošanas rezultātā ražoto produktu un sniegto pakalpojumu apraksts: 3.1. projekta īstenošanas rezultātā ražoto produktu un sniegto pakalpojumu apraksts (tehniskās, funkcionālās u. c. īpašības), raksturojot produktus un pakalpojumus, kādus komercsabiedrība ražos un sniegs pēc projektā norādīto ilgtermiņa ieguldījumu veikšanas; 3.2. ja projekta ietvaros plānots uzsākt tādu jaunu produktu ražošanu vai pakalpojumu sniegšanu, kurus projekta iesniedzējs iepriekš nav ražojis, salīdzina produktus un pakalpojumus, ko projekta iesniedzējs ražo un sniedz pašlaik, ar produktiem un pakalpojumiem, ko ražos un sniegs projekta īstenošanas rezultātā, norādot galvenās atšķirības, piemēram, tehniskajā specifikācijā, sastāvdaļās, aprīkojumā un materiālu uzlabojumos, iekļautajā programmatūrā, funkcionālā raksturojumā (norāda, kādas priekšrocības nodrošina minētās atšķirības, un pamato to nepieciešamību); 3.3. projekta īstenošanas rezultātā ražoto produktu un sniegto pakalpojumu izmantošana. 4. Projekta ietekme uz Latvijas tautsaimniecību: 4.1. sniedz informāciju, kā projekta iesniedzējs iesaistīs vietējās komercsabiedrības, norādot, kādas izejvielas un pakalpojumi tiks izmantoti projektā, un to apjomus; 4.2. norāda plānoto pakalpojumu un produktu darījumu apjomu (euro) ar vietējām komercsabiedrībām. Sniedz informāciju par tautsaimniecības tiešajiem un netiešajiem ieguvumiem projekta īstenošanas gadījumā. 5. Tirgus un nozares analīze: 5.1. patērētāju analīze (komersantu un iedzīvotāju); 5.2. konkurentu analīze, to tirgus daļas un attīstības prognozes; 5.3. mērķa tirgus analīze (projekta ietvaros ražojamo produktu (pakalpojumu) būtiskāko noieta tirgu raksturojums): 5.3.1. vietējais tirgus (reģions, teritorija) vai ārvalstu tirgus (eksportētājvalstis un apjomi, prognozēto rādītāju pamatojums); 5.3.2. produkta patērētāji – citas komercsabiedrības vai iedzīvotāju grupas; 5.3.3. patēriņa tirgu apjoms (piemēram, pēdējo piecu gadu laikā konkrētā produkta patēriņš gadā (vai mēnesī)); 5.4. izplatīšanas kanālu analīze; 5.5. tirgvedības (mārketinga) plāns: 5.5.1. cenu politika; 5.5.2. atrašanās vieta; 5.5.3. tirdzniecības veicināšana un reklāma; 5.6. informācija par nozari, kurā darbosies projekta iesniedzējs. Nozares pamatrādītāji (vēlams – pamatoti ar Latvijas oficiālās statistikas datiem), piemēram: 5.6.1. Latvijā kopumā saražotais attiecīgās nozares produkcijas vai sniegto pakalpojumu fiziskais apjoms un apjoms naudas izteiksmē pēdējo triju līdz piecu gadu laikā, nozares nozīmīgums Latvijas tautsaimniecībā; 5.6.2. nozares tendences un to analīze, cikliskums, sezonālās svārstības; 5.6.3. nozares attīstības perspektīvas – ražošanas vai pakalpojumu apjomu prognozes turpmākajiem trim līdz pieciem gadiem. 6. Projekta finansiālais pamatojums: 6.1. pieņēmumi, uz kuriem pamatota finanšu prognoze: 6.1.1. valsts ekonomiskais stāvoklis (inflācija, nozares attīstība kopumā); 6.1.2. ekonomiskais stāvoklis ārvalstīs, ar kurām projekta iesniedzējam ir attiecības; 6.1.3. projekta iesniedzēja attīstības rādītāji; 6.1.4. iespējamie finanšu resursi, to avoti; 6.1.5. cenu politika; 6.1.6. tirgus attīstība; 6.2. bilance (par diviem gadiem pēc projekta īstenošanas); 6.3. projekta peļņas vai zaudējumu aprēķins (par diviem gadiem pēc projekta īstenošanas). 7. Pielikumi – biznesa plānā minētos faktus un atzinumus apstiprinošo dokumentu kopijas, shēmas, tabulas, diagrammas, tirgus pētījumu rezultāti, konkurences analīze, produkcijas rentabilitātes analīze, ar klientiem un piegādātājiem noslēgto līgumu, sertifikātu, ekspertīžu rezultātu un citu dokumentu kopijas (pievienojami pēc projekta iesniedzēja ieskatiem). Ministru prezidenta biedrs,
ekonomikas ministrs Arvils Ašeradens 3. pielikums
Ministru kabineta 2017. gada 3. janvāra noteikumiem Nr. 20 (Pielikums grozīts ar MK 07.11.2017. noteikumiem Nr. 652)
* Piezīmes. 1. N – negatīvs vērtējums (projekta pieteikumu noraida). 2. P – ja vērtējums ir negatīvs, komisija var lūgt precizēt projekta pieteikumu vai iesniegt papildus nepieciešamos dokumentus. Ministru prezidenta biedrs,
ekonomikas ministrs Arvils Ašeradens Informācija par projekta iesniedzēja sagatavotajiem projektiem cita valsts atbalsta apvienošanai ar atbalstāmo investīciju projekta ietvaros piemērojamo nodokļa atlaidi
Piezīme. * Ja atbalstāmo investīciju projekta sākotnējo ilgtermiņa ieguldījumu izmaksas tiek kombinētas ar vairāku cita valsts atbalsta programmu ieguldījumu izmaksām, kombinējamo ieguldījumu izmaksu pozīcijas atzīmē ar attiecīgās atbalsta programmas numuru (piemēram, 2, 3).
Piezīme. ** Ja atbalstāmo investīciju projekta sākotnējo ilgtermiņa ieguldījumu izmaksas tiek kombinētas ar vairāku cita valsts atbalsta programmu ieguldījumu izmaksām, kombinējamo ieguldījumu izmaksu pozīcijas atzīmē ar nodokļa atlaides atbalsta programmas numuru (1) un attiecīgās atbalsta programmas numuru (piemēram, 1, 3). Es, projekta iesniedzēja atbildīgā amatpersona, ar parakstu apliecinu, ka uz projekta pieteikuma iesniegšanas dienu projekts, par kuru saņemts vai plānots saņemt citu valsts atbalstu, nav uzsākts un tas netiks uzsākts līdz brīdim, kad visas iesaistītās institūcijas būs pieņēmušas lēmumu par atbalsta sniegšanu atbalstāmo investīciju projektam.
Ministru prezidenta biedrs,
ekonomikas ministrs Arvils Ašeradens Informācija par atbalstāmā investīciju projekta ietvaros veiktajiem sākotnējiem ilgtermiņa ieguldījumiem un to ietekmi uz projekta iesniedzēja saimniecisko darbību
Piezīme. * Ja nepieciešams, tabulu var paplašināt un papildināt ar papildu ailēm.
Ministru prezidenta biedrs,
ekonomikas ministrs Arvils Ašeradens |
Tiesību akta pase
Nosaukums: Atbalstāmo investīciju projekta pieņemšanas un īstenošanas kārtība
Statuss:
Zaudējis spēku
Satura rādītājs
Saistītie dokumenti
|