Aptauja ilgs līdz 23. oktobrim.
Attēlotā redakcija
Tiesību akts ir zaudējis spēku.
Skatīt Ministru kabineta 2018. gada 13. februāra noteikumus Nr. 79 "Kārtība, kādā izmanto 2018. gadam paredzēto apropriāciju valsts un pašvaldību vienoto klientu apkalpošanas centru tīkla izveidei, uzturēšanai un publisko pakalpojumu sistēmas pilnveidei". Ministru kabineta noteikumi Nr. 54
Rīgā 2017. gada 31. janvārī (prot. Nr. 5 17. §) Kārtība, kādā izmanto 2017. gadam paredzēto apropriāciju valsts un pašvaldību vienoto klientu apkalpošanas centru tīkla izveidei, uzturēšanai un publisko pakalpojumu sistēmas pilnveidei
1. Noteikumi nosaka kārtību, kādā Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija (turpmāk – ministrija) budžeta programmas 30.00.00 "Attīstības nacionālie atbalsta instrumenti" ietvaros paredzēto apropriāciju izmanto valsts un pašvaldību vienoto klientu apkalpošanas centru tīkla (turpmāk – vienotie klientu apkalpošanas centri) izveidei, uzturēšanai un publisko pakalpojumu sistēmas pilnveidei 2017. gadā. 2. Ministrija veic pašvaldību atlasi valsts budžeta dotācijas piešķiršanai, lai ieviestu vienas pieturas aģentūras principu pakalpojumu sniegšanā. 3. Ministrija centralizēti nodrošina vienoto klientu apkalpošanas centru atpazīstamības pasākumus (piemēram, viedkaršu lasītāju izgatavošana, plakātu izgatavošana, bukletu sagatavošana un izdošana) un veic sabiedriskās domas pētījumu, šim mērķim paredzot finansējumu 10 000 euro apmērā no budžeta programmas 30.00.00 "Attīstības nacionālie atbalsta instrumenti" ietvaros piešķirtās valsts budžeta dotācijas. II. Valsts budžeta dotācijas piešķiršanas kārtība vienotā klientu apkalpošanas centra izveidei un uzturēšanai novadu un reģionālās nozīmes attīstības centrā 2017. gadā
4. Valsts budžeta dotāciju vienotā klientu apkalpošanas centra izveidei, uzturēšanai un publisko pakalpojumu sistēmas pilnveidei novadu nozīmes attīstības centrā pašvaldībai piešķir atbilstoši šo noteikumu 1. pielikumam. 5. Lai nodrošinātu vienoto klientu apkalpošanas centru darbībai nepieciešamo pakalpojumu vadības sistēmas uzturēšanu, valsts budžeta dotāciju Ventspils pilsētas domei piešķir atbilstoši šo noteikumu 1. pielikumam un to izlieto saskaņā ar ministrijas un Ventspils pilsētas domes noslēgto līgumu. 5.1 Ja, izlietojot valsts budžeta dotāciju, izveidojas līdzekļu atlikums, vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministram ir tiesības to novirzīt vienoto klientu apkalpošanas centru izveidei novadu nozīmes attīstības centros un pakalpojumu vadības sistēmas pilnveidošanai. (MK 12.12.2017. noteikumu Nr. 749 redakcijā) 6. Vienotā klientu apkalpošanas centra izveidei novadu nozīmes attīstības centrā paredzētās vienreizējās valsts budžeta dotācijas apmērs nevar pārsniegt 70 % no kopējām izveidošanas izmaksām jeb 10 000 euro. 7. Vienotā klientu apkalpošanas centra izveidei reģionālas nozīmes attīstības centrā paredzētās vienreizējās dotācijas apmērs nevar pārsniegt 70 % no kopējām izveidošanas izmaksām jeb 50 000 euro. 8. Vienotā klientu apkalpošanas centra izveidošanas vai pielāgošanas un aprīkošanas (vienreizējās) atbalstāmās izmaksas ir šādas: 8.1. specifiski vides un informācijas pieejamības nodrošināšanas pasākumi, ievērojot vajadzības, kādas ir personām ar redzes, dzirdes, kustību un garīga rakstura traucējumiem (uzbrauktuvju izbūve, ēkā izveidoto durvju platuma nodrošināšana atbilstoši vajadzībām, kādas ir personām, kas pārvietojas ratiņkrēslā, un personām ar bērnu ratiņiem, ēkas kāpņu pirmā un pēdējā pakāpiena, grīdas līmeņa maiņas, stikla sienu, virsmu un citu bīstamo vietu marķēšana spilgtā krāsā, labi saskatāmu, viegli salasāmu, sataustāmu, izgaismotu apzīmējumu, vizuālās informācijas, piktogrammu, norāžu un audiosignālu izvietošana telpās un citi pasākumi); 8.2. klientu apkalpošanas vietu izveide vai pielāgošana, ievērojot vienotu stilu; 8.3. darba vietu aprīkošana ar datorpieslēgumu un internetu, kas tai skaitā nodrošina iespēju pievienot maksājumu karšu pieņemšanas termināli; 8.4. videonovērošanas ierīkošana klientu apkalpošanas telpās; 8.5. rindu vadības iekārtas iepirkšana un uzturēšana klientu plūsmas koordinēšanai; 8.6. autostāvvietas ierīkošana, paredzot visus nepieciešamos nosacījumus, lai to varētu izmantot personas ar invaliditāti; 8.7. viena datora iegāde, kas būs pieejams apmeklētājiem, un brīvpieejas interneta ierīkošana klientu uzgaidāmajā telpā; 8.8. informācijas centra ierīkošana ievadinformācijas un konsultācijas sniegšanai, kā arī faksa aparātu un klientu apkalpošanai nepieciešamo multifunkcionālo iekārtu iegāde; 8.9. telefoniski sniegto konsultāciju integrācija ar vienotā klientu apkalpošanas centra pakalpojumu vadības sistēmu, izmantojot interneta tīklu. 9. Vienotajā klientu apkalpošanas centrā nodarbināto atlīdzības fonda nodrošināšanai valsts budžeta dotācija piešķirama šādā apmērā: 9.1. pašvaldībām, kurās ir līdz 10 000 iedzīvotāju, – 500 euro mēnesī; 9.2. pašvaldībām, kurās ir no 10 001 līdz 20 000 iedzīvotāju, – 700 euro mēnesī; 9.3. pašvaldībām, kurās ir vairāk nekā 20 000 iedzīvotāju, – 1 000 euro mēnesī. 10. Atlīdzība vienoto klientu apkalpošanas centru nodarbinātajiem piešķirama, nepārsniedzot noteikto apmēru, neatkarīgi no iesaistīto darbinieku skaita. 11. Valsts budžeta dotācija vienotā klientu apkalpošanas centra uzturēšanai piešķirama 15 % apmērā no valsts budžeta dotācijas nodarbināto atlīdzības fonda nodrošināšanai. 12. Vienotā klientu apkalpošanas centra uzturēšanas atbalstāmās izmaksas ir šādas: 12.1. kancelejas preces, biroja piederumi un biroja aprīkojuma noma; 12.2. telpu noma un īre, komunālie maksājumi un telpu uzturēšanas izmaksas (tai skaitā iestādes koplietošanas telpu un koplietošanas resursu izmantošanas izmaksu proporcionāla segšana); 12.3. sakaru, interneta, informācijas tehnoloģiju uzturēšanas izmaksas un pasta pakalpojumu izmaksas; 12.4. citas izmaksas, kas nav iekļautas vienoto klientu apkalpošanas centru tiešajās attiecināmajās izmaksās, bet ir nepieciešamas darbības rezultātu sasniegšanai. 13. Ministrija 10 darbdienu laikā pēc šo noteikumu stāšanās spēkā pārskaita dotācijas transfertu noteiktam mērķim uz pašvaldības norēķinu kontu Valsts kasē. 14. Ministrija 15 darbdienu laikā pēc šo noteikumu stāšanās spēkā Valsts pārvaldes iekārtas likumā noteiktajā kārtībā organizē sadarbības līguma noslēgšanu starp valsts pārvaldes iestādēm un attiecīgo pašvaldību par publisko pakalpojumu sniegšanu vienotajos klientu apkalpošanas centros. Sadarbības līgumā neparedz iespējamā līguma strīda izšķiršanu tiesas ceļā. 15. Piešķirtās valsts budžeta dotācijas izlietošanu uzrauga ministrija atbilstoši ministrijas iekšējiem normatīvajiem aktiem, kas nosaka pašvaldību pārskatu par piešķirtās valsts budžeta dotācijas izlietojumu pārbaudi un valsts un pašvaldību vienoto klientu apkalpošanas centru tīkla uzturēšanas izdevumu aprēķināšanu 2017. gadam un turpmākajiem gadiem. 16. Pašvaldība ir atbildīga par piešķirtās valsts budžeta dotācijas izlietojumu atbilstoši paredzētajam mērķim un par grāmatvedības uzskaites nodrošināšanu ar vienotā klientu apkalpošanas centra izveidi un uzturēšanu saistītajiem izdevumiem. 17. Pašvaldība līdz kārtējā gada 15. janvārim sagatavo pārskatu par 2017. gadā piešķirtās valsts budžeta dotācijas izlietojumu vienoto klientu apkalpošanas centru izveidei un darbības nodrošināšanai, aizpildot šādas veidlapas: 17.1. "Pārskats par piešķirtās valsts budžeta dotācijas izlietojumu 2017. gadā valsts un pašvaldību vienoto klientu apkalpošanas centru izveidei" (2. pielikums); 17.2. "Pārskats par piešķirtās valsts budžeta dotācijas izlietojumu 2017. gadā valsts un pašvaldību vienoto klientu apkalpošanas centru tīkla uzturēšanai" (3. pielikums). 18. Ventspils pilsētas dome līdz kārtējā gada 15. janvārim sagatavo pārskatu par 2017. gadā piešķirtās valsts budžeta dotācijas izlietojumu vienoto klientu apkalpošanas centru pakalpojumu vadības sistēmas nodrošināšanai un aizpilda šo noteikumu 3. pielikumā norādīto veidlapu "Pārskats par piešķirtās valsts budžeta dotācijas izlietojumu 2017. gadā valsts un pašvaldību vienoto klientu apkalpošanas centru tīkla uzturēšanai". 19. Šo noteikumu 17. un 18. punktā minēto pārskatu sagatavošanai, pārbaudei, parakstīšanai un iesniegšanai lieto informācijas sistēmu "Ministriju, centrālo valsts iestāžu un pašvaldību budžeta pārskatu informācijas sistēma" (turpmāk – informācijas sistēma "ePārskati") atbilstoši normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā Valsts kase nodrošina elektronisko informācijas apmaiņu. 20. Ministrija informācijas sistēmā "ePārskati" 20 darbdienu laikā pēc pārskatu iesniegšanas beigu datuma pārbauda pārskatu atbilstību piešķirtās valsts budžeta dotācijas izlietojumam un apstiprina pārskatu. Pašvaldība un ministrija pēc pārskatu apstiprināšanas tajos iekļauto informāciju izmanto grāmatvedības ierakstu veikšanai. Ministrija izlases kārtībā uz vietas pārbauda pašvaldībām piešķirto valsts budžeta dotāciju izlietojumu. 21. Ministrija transferta avansa maksājumu atzīst izdevumos, bet pašvaldības pēc ministrijas apstiprinājuma saņemšanas par attaisnotajiem izdevumiem informācijas sistēmā "ePārskati" saņemto transferta avansa maksājumu atzīst ieņēmumos atbilstoši šo noteikumu 2. un 3. pielikumā norādītajos pārskatos iekļautajai informācijai. 22. Ministrija apstiprina veiktos uzturēšanas izdevumus atbilstoši uzkrāšanas principam, pamatkapitāla veidošanas izdevumus – atbilstoši naudas plūsmai. 23. Valsts budžeta dotāciju, kas nav izlietota atbilstoši paredzētajam mērķim, pašvaldība atmaksā ministrijai 10 darbdienu laikā no ministrijas vēstules saņemšanas par atmaksas pieprasījumu. 24. Iepriekšējo periodu uzskaites kļūdas, neprecizitātes un grāmatvedības uzskaites kārtības maiņas ietekmi uzskaita kā pārskata perioda ieņēmumu un izdevumu korekcijas. Ministru prezidenta vietā –
zemkopības ministrs Jānis Dūklavs Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrs Kaspars Gerhards Valsts budžeta dotācijas apmērs 2017. gadā valsts un pašvaldību vienoto klientu apkalpošanas centru tīkla izveidei, uzturēšanai un publisko pakalpojumu sistēmas pilnveidei
1. Valsts budžeta dotācijas apmērs 2017. gadā valsts un pašvaldību vienoto klientu apkalpošanas centru tīkla izveidei, uzturēšanai un publisko pakalpojumu sistēmas pilnveidei novadu nozīmes attīstības centros
2. Valsts budžeta dotācijas apmērs 2017. gadā valsts un pašvaldību vienoto klientu apkalpošanas centru tīkla uzturēšanai un publisko pakalpojumu sistēmas pilnveidei novadu nozīmes un reģionālās nozīmes attīstības centros
3. Valsts budžeta dotācija, lai nodrošinātu vienoto klientu apkalpošanas centru darbībai nepieciešamo pakalpojumu vadības sistēmas uzturēšanu
Vides aizsardzības un
reģionālās attīstības ministrs Kaspars Gerhards Pārskats par piešķirtās valsts budžeta dotācijas izlietojumu 2017. gadā valsts un pašvaldību vienoto klientu apkalpošanas centru izveidei
Piezīme. * Dokumenta rekvizītu "paraksts" neaizpilda, ja elektroniskais dokuments ir sagatavots atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu. Vides aizsardzības un
reģionālās attīstības ministrs Kaspars Gerhards Pārskats par piešķirtās valsts budžeta dotācijas izlietojumu 2017. gadā valsts un pašvaldību vienoto klientu apkalpošanas centru tīkla uzturēšanai
Piezīme. * Dokumenta rekvizītu "paraksts" neaizpilda, ja elektroniskais dokuments ir sagatavots atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu. Vides aizsardzības un
reģionālās attīstības ministrs Kaspars Gerhards |
Tiesību akta pase
Nosaukums: Kārtība, kādā izmanto 2017. gadam paredzēto apropriāciju valsts un pašvaldību vienoto klientu ..
Statuss:
Zaudējis spēku
Satura rādītājs
Saistītie dokumenti
|