Šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes. Turpinot lietot šo vietni, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. Uzzināt vairāk.
Teksta versija
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
uz sākumu
Izvērstā meklēšana
Autorizēties savā kontā

Kādēļ autorizēties vai reģistrēties?
 
Tiesību akts ir zaudējis spēku.

Skatīt Ministru kabineta 2012. gada 16. oktobra noteikumus Nr. 709 "Noteikumi par pedagoģiski medicīniskajām komisijām".
Ministru kabineta noteikumi Nr.1263

Rīgā 2009.gada 3.novembrī (prot. Nr.77 14.§)
Noteikumi par Valsts pedagoģiski medicīniskās komisijas un pašvaldību pedagoģiski medicīnisko komisiju kompetenci
Izdoti saskaņā ar Vispārējās izglītības likuma 4.panta 8.punktu un 54.pantu

1. Noteikumi nosaka Valsts pedagoģiski medicīniskās komisijas (turpmāk – valsts komisija) un pašvaldības pedagoģiski medicīniskās komisijas (turpmāk – pašvaldības komisija) kompetenci un sastāvu.

2. Valsts komisijas un pašvaldības komisijas sastāvā ir komisijas vadītājs, klīniskais vai izglītības psihologs, logopēds un speciālās izglītības skolotājs.

3. Valsts komisija:

3.1. iesaka vecākiem (aizbildņiem, bāriņtiesai, ja bērns ir ievietots audžu­ģimenē), kuri rakstiski ir atļāvuši izvērtēt izglītojamā veselības stāvokli, spējas un attīstības līmeni, izglītojamam piemērotāko izglītības programmu, pa­ma­to­joties uz iesniegtajiem pedagoģiski psiholoģiskās un medicī­niskās izpē­tes materiāliem;

3.2. sniedz atzinumu par izglītojamā (līdz 21 gada vecumam) veselības stā­vok­lim, spējām un attīstības līmenim atbilstošas vispārējās izglītības vai spe­ciālās izglītības programmas īstenošanu jebkurā izglītības iestādē;

3.3. veicina izglītojamo ar garīgās vai fiziskās attīstības traucējumiem, valodas traucējumiem, mācīšanās traucējumiem, jauktiem attīstības trau­cējumiem, garīgās veselības traucējumiem vai somatiskām saslimšanām, kā arī izglītojamo ar redzes vai dzirdes traucējumiem integrēšanu un iekļaušanu vispārējās izglītības iestādēs;

3.4. konsultē pedagogus, vecākus un citas personas jautājumos, kas saistīti ar speciālo izglītību;

3.5. izvērtējot ģimenes ārsta vai ārstu komisijas atzinumu un izglītojamā spējas, sniedz atzinumu par ilgstoši slimojošo izglītojamo izglītošanās nepie­ciešamību mājās;

3.6. nodrošina pašvaldību komisiju darba metodisko vadību;

3.7. pamatojoties uz vecāku (aizbildņu, bāriņtiesas, ja bērns ir ievietots audžuģimenē) vai pašvaldības komisijas darbinieka iesniegumu, izskata strīdus, kas saistīti ar pašvaldību komisiju darbību.

4. Valsts komisija ir tiesīga:

4.1. pieprasīt no pašvaldību izglītības pārvaldēm, pašvaldības izglītības speciālista un izglītības iestādēm informāciju par valsts komisijas kompetencē esošajiem jautājumiem;

4.2. atcelt pašvaldību komisiju atzinumus;

4.3. ieteikt izglītojamā veselības stāvokļa pārbaudi ārstniecības iestādē;

4.4. atbilstoši kompetencei pieņemt lēmumus, kas ir saistoši pašvaldību komisijām un izglītības iestādēm, un kontrolēt to izpildi;

4.5. uzaicināt piedalīties valsts komisijas darbā ekspertus pedagoģiskos, psiholoģiskos un medicīniskos jautājumos;

4.6. slēgt līdzdarbības līgumus ar ārstniecības iestādēm valsts komisijas at­zi­numu sagatavošanā un izsniegšanā par izglītojamiem, kuriem ir redzes, dzir­des, fiziskās attīstības, garīgās veselības traucējumi vai somatiskas saslimšanas.

5. Valsts komisijas izsniegtos atzinumus var apstrīdēt, iesniedzot attiecīgu iesniegumu Valsts izglītības satura centra vadītājam. Valsts izglītības satura centra vadītāja lēmumu var pārsūdzēt tiesā.

6. Pašvaldības komisija:

6.1. iesaka vecākiem (aizbildņiem, bāriņtiesai, ja bērns ir ievietots audžu­ģimenē), kuri rakstiski ir atļāvuši izvērtēt izglītojamā veselības stāvokli, spējas un attīstības līmeni, izglītojamam piemērotāko izglītības pro­grammu, pamato­joties uz iesniegtajiem pedagoģiski psiholoģiskās un medicī­niskās izpētes materiāliem;

6.2. sniedz atzinumu par iespēju turpināt izglītību attiecīgās pašvaldības administratīvajā teritorijā dzīvojošiem izglītojamiem atbilstoši:

6.2.1. vispārējās pirmsskolas vai pamatizglītības programmai;

6.2.2. jebkurai speciālās pirmsskolas izglītības programmai;

6.2.3. speciālās pamatizglītības programmai izglītojamiem ar garīgās attīstības traucējumiem, smagiem garīgās attīstības vai vairākiem smagiem attīstības traucējumiem, mācīšanās traucējumiem vai valodas traucējumiem no 1. līdz 4.klasei;

6.3. ja nepieciešams, izvērtē jebkura vecuma izglītojamā, kurš izglītojas atbilstoši speciālās izglītības programmai, iespējas turpināt izglītību atbilstoši vispārējās izglītības programmai;

6.4. veicina izglītojamo ar garīgās vai fiziskās attīstības traucējumiem, valo­das traucējumiem, mācīšanās traucējumiem, jauktiem attīstības traucē­jumiem, garīgās veselības traucējumiem vai somatiskām saslimšanām, kā arī izglītojamo ar redzes vai dzirdes traucējumiem integrēšanu un iekļaušanu vispārējās izglītības iestādēs;

6.5. konsultē pedagogus, vecākus un citas personas jautājumos, kas saistīti ar speciālo izglītību;

6.6. izvērtējot ģimenes ārsta vai ārstu komisijas atzinumu un izglītojamā spējas, sniedz atzinumu par ilgstoši slimojošo izglītojamo izglītošanās nepie­ciešamību mājās;

6.7. analizē attiecīgās pašvaldības administratīvajā teritorijā esošo izglītības iestāžu pieredzi izglītojamo ar speciālām vajadzībām izglītošanā;

6.8. koordinē pašvaldības izglītības iestāžu speciālās izglītības skolotāju, logopēdu un psihologu darbu;

6.9. savā darbībā ievēro valsts komisijas ieteikumus un norādījumus;

6.10. nodrošina atbalstu attiecīgās pašvaldības administratīvajā teritorijā esošajām izglītības iestādēm izglītojamo attīstības līmeņa un spēju izvērtēšanā, kā arī izglītojamo ar speciālajām vajadzībām individuālo izglītības plānu sagatavošanā.

7. Pašvaldības komisija ir tiesīga:

7.1. ieteikt izglītojamā veselības stāvokļa pārbaudi ārstniecības iestādē;

7.2. ja nepieciešams, nosūtīt izglītojamo uz pārbaudi valsts komisijā;

7.3. uzaicināt piedalīties pašvaldības komisijas darbā ekspertus pedago­ģiskos, psiholoģiskos un medicīniskos jautājumos;

7.4. pieprasīt no attiecīgās pašvaldības administratīvajā teritorijā esošajām izglītības iestādēm informāciju par pašvaldības komisijas kompetencē esošajiem jautājumiem;

7.5. atbilstoši kompetencei pieņemt lēmumus, kas ir saistoši attiecī­gās pašvaldības administratīvajā teritorijā esošajām izglītības iestādēm, un kontrolēt to izpildi.

8. Vairākas pašvaldības var veidot apvienotu pedagoģiski medicīnisko komisiju, savstarpēji vienojoties par finansēšanas kārtību.

9. Valsts komisija un pašvaldības komisija, pamatojoties uz iesniegtajiem dokumentiem un izglītojamā izpētes rezultātiem, attiecīgās komisijas sēdē sagatavo atzinumu un triju darbdienu laikā informē par to izglītojamā vecākus (aizbildņus, bāriņtiesu, ja bērns ir ievietots audžuģimenē).

10. Atzīt par spēku zaudējušiem Ministru kabineta 2001.gada 20.novembra noteikumus Nr.480 “Noteikumi par Valsts pedagoģiski medicīniskās komisijas un pašvaldību pedagoģiski medicīnisko komisiju kompetenci” (Latvijas Vēstnesis, 2001, 171.nr.; 2005, 180.nr.).

Ministru prezidents V.Dombrovskis

Izglītības un zinātnes ministra vietā – labklājības ministrs U.Augulis
 
Tiesību akta pase
Izdevējs: Ministru kabinets Veids: noteikumi Numurs: 1263Pieņemts: 03.11.2009.Stājas spēkā: 07.11.2009.Zaudē spēku: 01.01.2012. Statuss:
zaudējis spēku
Publicēts: "Latvijas Vēstnesis", 177 (4163), 06.11.2009.
Saistītie dokumenti
  • Zaudējis spēku ar
  • Tiesību akti, kuriem maina statusu
  • Izdoti saskaņā ar
  • Anotācija / tiesību akta projekts
200238
07.11.2009
87
0
Saite uz tiesību aktuAtsauce uz tiesību aktu
 
0
Vēstnesim 100 Par Likumi.lv
Aktualitāšu arhīvs
Noderīgas saites
Kontakti
Atsauksmēm
Lietošanas noteikumi
"Ikvienam ir tiesības zināt savas tiesības."
Latvijas Republikas Satversmes 90. pants
© Oficiālais izdevējs "Latvijas Vēstnesis"
ISO 9001:2008 (kvalitātes vadība)
ISO 270001:2013 (informācijas drošība)