Teksta versija
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
uz sākumu
Izvērstā meklēšana
Autorizēties savā kontā

Kādēļ autorizēties vai reģistrēties?
 

 

Latvijas Republikas Ministru kabinets

1998.gada 20.oktobrī Noteikumi Nr. 410

Rīgā (prot. Nr. 57, 4.§)

Metodika stratēģiskās un reģionālās nozīmes dzelzceļa infrastruktūras iedalījumam kategorijās

Izdoti saskaņā ar Dzelzceļa likuma 7.pantu

I. Vispārīgie jautājumi

1. Šie noteikumi nosaka kritērijus, pēc kuriem vilcienu kustības drošības garantēšanai stratēģiskās un reģionālās nozīmes dzelzceļa infrastruktūra (turpmāk - dzelzceļa infrastruktūra) iedalāma kategorijās.

2. Dzelzceļa infrastruktūru kategorijās iedala, pamatojoties uz kravu un pasažieru pārvadājumu realizācijas perspektīvajiem plāniem. Dzelzceļa infrastruktūras kategorijas apstiprina satiksmes ministrs.

II. Dzelzceļa infrastruktūras iedalījums kategorijās

3. Ņemot vērā kravu un pasažieru pārvadājumu apjomu, to nozīmi tautsaimniecībā un vilcienu kustības ātrumu, dzelzceļa infrastruktūra iedalāma šādās kategorijās:

3.1. I kategorijas dzelzceļa infrastruktūra - stratēģiskās nozīmes dzelzceļa infrastruktūras iecirkņi, kuros kravas apgrozījums pārsniedz 15 milj. bruto tonnu gadā un pasažieru vilcienu kustības ātrums pārsniedz 120 kilometru stundā;

3.2. II kategorijas dzelzceļa infrastruktūra - I kategorijai neatbilstoši stratēģiskās nozīmes dzelzceļa infrastruktūras iecirkņi un reģionālās nozīmes dzelzceļa infrastruktūras iecirkņi, kuros kravas apgrozījums ir no 5 milj. līdz 15 milj. bruto tonnu gadā un pasažieru vilcienu kustības ātrums ir no 80 līdz 120 kilometriem stundā, kā arī dzelzceļa infrastruktūras iecirkņi, kuros kursē piepilsētas elektriskie vilcieni;

3.3. III kategorijas dzelzceļa infrastruktūra - visi pārējie reģionālās nozīmes dzelzceļa infrastruktūras iecirkņi.

III. Dzelzceļa infrastruktūras iecirkņu tehniskais aprīkojums

atbilstoši kategorijai

4. Attiecīgās kategorijas dzelzceļa infrastruktūras iecirkņos ir noteikts tehnisko līdzekļu aprīkojums, kā arī noteiktas ekspluatācijas un remonta tehniskās prasības.

5. I kategorijas dzelzceļa infrastruktūras iecirkņos jābūt:

5.1. sliedēm, kuru masa ir vismaz 60 kilogramu uz vienu metru, uz dzelzsbetona gulšņiem un ar lokano asmeņu pārmiju pārvedām ar krusteņa marku, kas nav mazāka par 1/11 galvenajos un caurbraucamajos ceļos. Visām inženiertehniskajām būvēm jānodrošina vilcienu caurlaide bez kustības ātruma ierobežojuma;

5.2. signālu un pārmiju dispečercentralizācijai vai automātiskajai bloķēšanai ar lokomotīvju automātisko signalizāciju un signālu un pārmiju elektrisko centralizāciju stacijās;

5.3. divpusējai elektropiegādei pa divām neatkarīgām savstarpēji rezervējamām elektrolīnijām no neatkarīgiem barošanas avotiem (ja nepieciešams, jāierīko arī autonoms rezerves barošanas avots);

5.4. sakaru un automātikas kabeļu līnijām;

5.5. automātiskām ierīcēm, ar kurām vilciena kustības laikā kontrolē bukšu sasilšanu.

6. II kategorijas dzelzceļa infrastruktūras iecirkņos jābūt:

6.1. sliedēm, kuru masa ir vismaz 50 kilogramu uz vienu metru, uz dzelzsbetona vai koka gulšņiem un ar pārmiju pārvedām ar krusteņa marku, kas nav mazāka par 1/11 galvenajos un caurbraucamajos ceļos. Visām inženiertehniskajām būvēm jānodrošina vilcienu caurlaide bez kustības ātruma ierobežojuma;

6.2. signālu un pārmiju dispečercentralizācijai vai automātiskajai bloķēšanai ar lokomotīvju automātisko signalizāciju vai pusautomātiskajai bloķēšanai ar signālu un pārmiju elektrisko centralizāciju stacijās;

6.3. divpusējai elektropiegādei pa divām neatkarīgām savstarpēji rezervējamām elektrolīnijām no neatkarīgiem barošanas avotiem (ja nepieciešams, jāierīko arī autonoms rezerves barošanas avots);

6.4. sakaru un automātikas kabeļu līnijām;

6. 5. ja nepieciešams, automātiskām ierīcēm, ar kurām vilciena kustības laikā kontrolē bukšu sasilšanu.

7. III kategorijas dzelzceļa infrastruktūras iecirkņos jābūt:

7.1. sliedēm, kuru masa ir 50 kilogramu uz vienu metru (pieļaujams izmantot arī sliedes ar mazāku masu), uz dzelzsbetona vai koka gulšņiem un ar pārmiju pārvedām ar krusteņa marku, kas nav mazāka par 1/9 galvenajos ceļos. Visām inženiertehniskajām būvēm jānodrošina vilcienu caurlaide bez kustības ātruma ierobežojuma;

7.2. pusautomātiskajai bloķēšanai ar signālu un pārmiju elektrisko centralizāciju vai stacijas bloķēšanu ar rokas vadības pārmijām; drīkst izmantot elektrozižļu sistēmu vai citu vienkāršotu vilcienu kustības organizēšanas veidu.

8. Ja III kategorijas dzelzceļa infrastruktūras iecirkņus nepieciešams aprīkot ar elektroapgādes, sakaru un automātiskajām līnijām, dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs pieņem attiecīgu lēmumu.

IV. Noslēguma jautājums

9. Noteikumi stājas spēkā ar 1998.gada 1.novembri.

 

Ministru prezidents G.Krasts

Satiksmes ministrs V.Krištopans

 
Tiesību akta pase
Izdevējs: Ministru kabinetsVeids: noteikumiNumurs: 410Pieņemts: 20.10.1998.Stājas spēkā: 01.11.1998.Zaudē spēku: 02.07.2004. Statuss:
zaudējis spēku
Publicēts: "Latvijas Vēstnesis", 308/312 (1369/1373), 23.10.1998.
Saistītie dokumenti
  • Zaudējis spēku ar
  • Izdoti saskaņā ar
  • Citi saistītie dokumenti
50302
01.11.1998
87
0
Saite uz tiesību aktuAtsauce uz tiesību aktu
 
0
Šajā vietnē oficiālais izdevējs
"Latvijas Vēstnesis" nodrošina tiesību aktu
sistematizācijas funkciju.

Visam Likumi.lv saturam ir informatīvs raksturs.
Par Likumi.lv
Aktualitāšu arhīvs
Noderīgas saites
Kontakti
Atsauksmēm
Lietošanas noteikumi
Ikvienam ir tiesības zināt savas tiesības
Latvijas Republikas Satversmes 90.pants
© Oficiālais izdevējs "Latvijas Vēstnesis"
ISO 9001:2008 (kvalitātes vadība)
ISO 270001:2013 (informācijas drošība)