Aptauja ilgs līdz 23. oktobrim.
Ministru kabineta noteikumi Nr. 404
Rīgā 2025. gada 1. jūlijā (prot. Nr. 26 23. §) Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 4.2.4. specifiskā atbalsta mērķa "Veicināt mūžizglītību, jo īpaši paredzot elastīgas kvalifikācijas paaugstināšanas un pārkvalificēšanās iespējas visiem, ņemot vērā digitālās prasmes, labāk paredzot pārmaiņas un jaunas prasības pēc prasmēm, kas balstītas uz darba tirgus vajadzībām, atvieglojot karjeras maiņu un sekmējot profesionālo mobilitāti" 4.2.4.1. pasākuma "Atbalsts nozaru vajadzībās balstītai pieaugušo izglītībai" otrās kārtas īstenošanas noteikumi
Izdoti saskaņā ar Eiropas Savienības fondu
2021.–2027. gada plānošanas perioda vadības likuma 19. panta 6. un 13. punktu 1. Noteikumi nosaka: 1.1. kārtību, kādā īsteno Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 4.2.4. specifiskā atbalsta mērķa "Veicināt mūžizglītību, jo īpaši paredzot elastīgas kvalifikācijas paaugstināšanas un pārkvalificēšanās iespējas visiem, ņemot vērā digitālās prasmes, labāk paredzot pārmaiņas un jaunas prasības pēc prasmēm, kas balstītas uz darba tirgus vajadzībām, atvieglojot karjeras maiņu un sekmējot profesionālo mobilitāti" 4.2.4.1. pasākuma "Atbalsts nozaru vajadzībās balstītai pieaugušo izglītībai" (turpmāk – pasākums) otrās kārtas projektu iesniegumu atlasi; 1.2. pasākuma otrās kārtas mērķi; 1.3. pasākuma otrajai kārtai pieejamo finansējumu; 1.4. prasības Eiropas Sociālā fonda Plus projekta (turpmāk – projekts) iesniedzējam, finansējuma saņēmējam un sadarbības partnerim; 1.5. atbalstāmo darbību un izmaksu attiecināmības nosacījumus; 1.6. komercdarbības atbalsta piešķiršanas nosacījumus; 1.7. vienkāršoto izmaksu piemērošanas nosacījumus un kārtību. 2. Noteikumos lietoti šādi termini: 2.1. komersants – Latvijas Republikā reģistrēts sīkais (mikro), mazais, vidējais un lielais komersants, kas ir pasākuma otrās kārtas gala labuma guvējs un kam atbalstu sniedz prasmju fonda pārvaldītājs; 2.2. lielais komersants – komersants, kas atbilst Eiropas Komisijas 2014. gada 17. jūnija Regulas (ES) Nr. 651/2014, ar ko noteiktas atbalsta kategorijas atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma 107. un 108. pantu (turpmāk – Komisijas regula Nr. 651/2014), 2. panta 24. punktā noteiktajai definīcijai; 2.3. mācības – nozaru vajadzībās balstītas mācības formālās vai neformālās izglītības ietvaros, kā arī citas mācību aktivitātes klātienes, tiešsaistes vai hibrīdformā, kas nozarē nodarbinātajiem, tai skaitā pašnodarbinātiem, un nozares potenciālajam darbaspēkam nodrošina iespēju iegūt vai pilnveidot nepieciešamās prasmes vai kvalifikāciju; 2.4. mācību pakalpojumu sniedzējs – juridiska vai fiziska persona, kas nodrošina mācību pakalpojuma sniegšanu. Mācību pakalpojuma sniedzējs nevar būt pats prasmju fonda pārvaldītājs; 2.5. nozare – Saimniecisko darbību statistiskajā klasifikācijā Eiropas Kopienā (saskaņā ar NACE 2.1. redakciju) vai nozares kvalifikāciju struktūrā definēta nozare vai apakšnozare, vai arī ekonomikas joma, kas apvieno vairāku savstarpēji nesaistītu komersantu grupu ar vienādu uzņēmējdarbības jomu, produktu, pakalpojumu vai darbības virzienu, vai darba devējus pārstāvoša organizācija; 2.6. nozares potenciālais darbaspēks – citā nozarē nodarbinātie, kas var kļūt par speciālistiem atbalstāmajā nozarē; 2.7. prasmju fonds – publiskā un privātā sektora sadarbības principos izveidots un pārvaldīts fonds, kura mērķis ir atbalstīt stratēģisku sociālā dialogā balstītu cilvēkresursu attīstību nozarē, apvienojot nozaru komersantu iemaksas un citus finanšu resursus, sniegt atbalstu mācībām, prasmju vajadzību prognozēšanai, mācību rezultātu novērtēšanai un citiem atbalsta pasākumiem atbilstoši pieejamam finansējumam un fonda pārvaldības lēmumiem; 2.8. prasmju fonda dalībnieks – komersants vai iestāde, kas veic iemaksas prasmju fondā un ir tiesīga saņemt prasmju fonda atbalstu; 2.9. prasmju fonda partnerība – vismaz viena Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistra biedrību un nodibinājumu reģistrā reģistrēta biedrība vai nodibinājums, kas apvieno Latvijas Republikā reģistrētus komersantus, biedrības vai nodibinājums, kas pārstāv un īsteno darba ņēmēju intereses, un nozares ministrija vai Ekonomikas ministrija, kas, savstarpēji vienojoties, veido prasmju fondu un pieņem stratēģiskos lēmumus par tā pārvaldību; 2.10. prasmju fonda pārvaldītājs – privātpersona, kas, ievērojot prasmju fondu partnerības stratēģiskos lēmumus, veic prasmju fonda aprobāciju saimnieciskās darbības veidā par atlīdzību, kuru izmanto savas darbības nodrošināšanai; 2.11. sīkais (mikro), mazais un vidējais komersants – komersants, kas atbilst Komisijas regulas Nr. 651/2014 2. panta 2. punktā noteiktajai definīcijai; 2.12. viens vienots komersants – komersants, kas atbilst Eiropas Komisijas 2023. gada 13. decembra Regulas (ES) Nr. 2023/2831 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam (Dokuments attiecas uz EEZ) (turpmāk – Komisijas regula Nr. 2023/2831) 2. panta 2. punktā minētajiem kritērijiem. 3. Pasākuma otrās kārtas mērķis ir izstrādāt sociālajā dialogā balstītu Latvijai atbilstošu prasmju fondu darbības un finansēšanas modeli, lai attīstītu nozares komersantu darbinieku un potenciālā darbaspēka prasmes, sekmējot to ātru un efektīvu pielāgošanos darba tirgus attīstības vajadzībām. 4. Pasākuma otrās kārtas mērķa grupa ir: 4.1. Latvijas Republikā reģistrēti sīkie (mikro), mazie, vidējie un lielie komersanti un to darbinieki; 4.2. nozares potenciālais darbaspēks; 4.3. Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistra biedrību un nodibinājumu reģistrā reģistrēta biedrība vai nodibinājums, kas pārstāv un īsteno darba ņēmēju vai darba devēju darba, ekonomiskās, sociālās un profesionālās tiesības un intereses; 4.4. valsts pārvaldes iestādes, kas izstrādā un īsteno tautsaimniecības struktūrpolitiku, nozares cilvēkresursu attīstības politiku, kā arī rūpniecības, būvniecības, enerģētikas, tūrisma, ārējo ekonomisko, iekšējā tirgus (precēm un pakalpojumiem), uzņēmējdarbības attīstības, investīciju, patērētāju tiesību aizsardzības politiku un citu politiku normatīvajos aktos noteiktajās jomās. 5. Pasākuma otrās kārtas ietvaros līdz 2029. gada 31. decembrim ir sasniedzami šādi uzraudzības rādītāji: 5.1. iznākuma rādītājs mācībās iesaistītājām personām: nodarbinātas personas, tostarp pašnodarbinātas personas (personu skaits), – 4740; 5.2. rezultāta rādītāji mācībās iesaistītajām personām: 5.2.1. dalībnieki, kuri pēc dalības pārtraukšanas ir ieguvuši kvalifikāciju (personu skaits), – 3602; 5.2.2. dalībnieki, kuri sešus mēnešus pēc aiziešanas (pēc dalības projektā) atrodas labākā darba tirgus situācijā (personu skaits), – 868. 6. Pasākuma otro kārtu īsteno atklātas projektu iesniegumu atlases veidā un atbalstu piešķir granta veidā. 7. Pasākuma otrās kārtas ietvaros atbildīgās iestādes funkcijas pilda Izglītības un zinātnes ministrija. 8. Pasākuma otrajai kārtai kopējais pieejamais attiecināmais finansējums ir ne mazāk kā 6 066 027 euro, ko veido publiskais finansējums 5 762 726 euro apmērā (tai skaitā Eiropas Sociālā fonda Plus finansējums – 4 898 317 euro un valsts budžeta līdzfinansējums – 864 409 euro) un privātais finansējums ne mazāk kā 303 301 euro apmērā. 9. Pasākuma otrās kārtas ietvaros vienam projekta iesniegumam minimālais finansējums ir 1 213 205 euro, ko veido publiskais finansējums 1 152 545 euro apmērā (tai skaitā Eiropas Sociālā fonda Plus finansējums – 979 663 euro un valsts budžeta finansējums – 172 882 euro) un privātais finansējums ne mazāk kā 60 660 euro apmērā, savukārt viena projekta iesnieguma maksimāli pieļaujamais finansējuma apmērs ir 2 022 009 euro, ko veido publiskais finansējums 1 920 909 euro apmērā (tai skaitā Eiropas Sociālā fonda Plus finansējums – 1 632 773 euro un valsts budžeta finansējums – 288 136 euro) un privātais finansējums ne mazāk kā 101 100 euro apmērā. 10. Pasākuma otrās kārtas ietvaros maksimālā publiskā finansējuma intensitāte no projekta kopējā attiecināmā finansējuma ir 95 procenti, ko veido Eiropas Sociālā fonda Plus finansējums 85 procentu apmērā un valsts budžeta finansējums15 procentu apmērā. Minimālā privātā līdzfinansējuma intensitāte ir 5 procenti. 12. Pasākuma otrās kārtas ietvaros mācības var notikt gan Latvijas Republikas teritorijā, gan ārvalstīs. 13. Finansējuma saņēmējs un šo noteikumu 15.1. un 15.2. apakšpunktā un 16. punktā minētie sadarbības partneri, īstenojot šo noteikumu 24. punktā minētās darbības, īsteno projektu, kas nav saistīts ar saimnieciskās darbības veikšanu vai nav kvalificējams kā komercdarbības atbalsts. Ja projekta īstenošanas vai pēcuzraudzības periodā tiek secināts, ka šo noteikumu 24. punktā minēto darbību īstenošana ir saistīta ar saimniecisku darbību, kurai sniegtais atbalsts būtu kvalificējams kā komercdarbības atbalsts finansējuma saņēmējam vai šo noteikumu 15.1. un 15.2. apakšpunktā vai 16. punktā minētajiem darbības partneriem, tad finansējuma saņēmējam vai attiecīgajam sadarbības partnerim ir pienākums atmaksāt sadarbības iestādei projekta ietvaros saņemto nelikumīgo atbalstu kopā ar procentiem no līdzekļiem, kas brīvi no komercdarbības atbalsta, atbilstoši Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV vai V nodaļas nosacījumiem. 14. Pasākuma otrās kārtas ietvaros projekta iesniedzējs ir Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistra biedrību un nodibinājumu reģistrā reģistrēta biedrība vai nodibinājums, kas apvieno Latvijas Republikā reģistrētus nozares komersantus, kuru kopējais Latvijā reģistrēto dalībnieku un to biedru (sīko (mikro), mazo un vidējo, lielo komersantu) apgrozījums pēdējā noslēgtajā pārskata gadā pārsniedz 300 miljonus euro. Ja sadarbības iestāde apstiprina projekta iesniegumu, projekta iesniedzējs ir finansējuma saņēmējs. 15. Finansējuma saņēmējs īsteno projektu sadarbībā ar šādiem sadarbības partneriem: 15.1. ar prasmju fonda koncepta izstrādē un īstenošanā iesaistīto nozares ministriju vai Ekonomikas ministriju; 15.2. ar Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistra biedrību un nodibinājumu reģistrā reģistrētu biedrību vai nodibinājumu, kas pārstāv un īsteno darba ņēmēju darba, ekonomiskās, sociālās un profesionālās tiesības un intereses nozaru un starpnozaru līmenī un kas darbojas saskaņā ar Arodbiedrību likumu. 16. Projektā kā sadarbības partnerus, ja nepieciešams, var iesaistīt arī citas Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistra biedrību un nodibinājumu reģistrā reģistrētas biedrības vai nodibinājumus, kas apvieno vienas nozares Latvijas Republikā reģistrētus komersantus. 17. Finansējuma saņēmējs triju mēnešu laikā pēc tam, kad noslēgts līgums par projekta īstenošanu, noslēdz sadarbības līgumus ar šo noteikumu 15. un 16. punktā minētajiem sadarbības partneriem, iekļaujot informāciju atbilstoši normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027. gada plānošanas periodā, un paredzot tajā pušu tiesības, pienākumus un atbildību. 20. Projekta iesniedzējs projekta iesniegumā norāda prasmju fondu ilgtspējas apsvērumus projekta īstenošanas laikā un trīs gadus pēc noslēguma maksājuma saņemšanas. 21. Projekta iesniedzējs sagatavo projekta iesniegumu atbilstoši projektu iesniegumu atlases nolikumā noteiktajām prasībām un iesniedz to sadarbības iestādē, izmantojot Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmas elektronisko vidi, projekta iesniegumam pievienojot: 21.1. prasmju fonda konceptuālo aprakstu atbilstoši šo noteikumu 1. pielikumam; 21.2. projekta iesniedzēja, šo noteikumu 16. punktā minētā sadarbības partnera (ja attiecināms) un šo noteikumu 15.1. apakšpunktā minētā sadarbības partnera noslēgto līdzdarbības līgumu(-s) par pārvaldes uzdevuma īstenošanu, kas saistīts ar sociālajā dialogā balstītu sistēmas nozares cilvēkresursu konkurētspējas attīstību ātrai un efektīvai darbaspēka pielāgošanai tautsaimniecības vajadzībām; 21.3. apliecinājumu, ka šo noteikumu 15.2. apakšpunktā minētais sadarbības partneris darbojas saskaņā ar Arodbiedrību likumu un sadarbosies projekta īstenošanā atbilstoši Arodbiedrību likuma 12. un 15. panta nosacījumiem; 21.4. projekta iesniedzēja dalībnieku un to biedru (ja attiecināms) sarakstu, norādot komersantu nosaukumu un reģistrācijas numuru; 21.5. prasmju fonda konceptuālajā aprakstā norādīto komersantu sarakstu, norādot komersantu nosaukumu un reģistrācijas numuru, un to apliecinājumu par dalību projektā; 21.6. prasmju fonda konceptuālajā aprakstā norādīto komersantu vai projekta iesniedzēja apliecinājumu par privātā līdzfinansējuma pieejamību projekta īstenošanai atbilstoši šo noteikumu 2. pielikumam, kas ir pietiekams vismaz šo noteikumu 9. punktā norādītā minimālā privātā līdzfinansējuma nodrošināšanai, kā arī faktiskā finansējuma pieejamību apliecinošus dokumentus un finansējuma apjomu. Apliecinājumā norādītais finansējums atbilst projekta iesnieguma budžetam un tajā norādītajam publiskā un privātā finansējuma apjomam projekta īstenošanai; 21.7. apliecinājumu, ka tiks izstrādāta atbilstoša iekšējās kontroles sistēma korupcijas, krāpšanas un interešu konflikta riska novēršanai, ievērojot šo noteikumu 46.10. apakšpunkta nosacījumus. 22. Sadarbības iestāde kopīgi ar vismaz diviem piesaistītiem ārvalstu ekspertiem cilvēkresursu attīstības jautājumos vērtē projektu iesniegumus, ievērojot šo noteikumu 1. pielikumā minētā prasmju fonda konceptuālajā aprakstā noteiktās kvalitātes prasības un atbilstību projektu iesniegumu atlases nolikumam. Iesaistot ekspertus, ievēro šādus nosacījumus: 22.1. eksperta kompetence un līdzšinējā darba pieredze atbilst pasākuma otrās projektu iesniegumu atlases kārtas tematikai; 22.2. ekspertam ir vismaz maģistra akadēmiskais grāds vai otrā līmeņa profesionālā augstākā izglītība sociālajās zinātnēs; 22.3. eksperts vērtējumu veic neatkarīgi un nepārstāv projekta iesnieguma iesniedzēja vai sadarbības partnera institūciju, viņa darbībā nav tādu apstākļu, kas varētu izraisīt interešu konfliktu, tai skaitā nerada un neradīs ārvalstu ekspertam personisku vai mantisku ieinteresētību. 23. Viena projekta ietvaros mācībās jāiesaista vismaz 1 580 nodarbinātas personas (unikālas personas), tostarp pašnodarbinātas personas, kas veido šo noteikumu 5.1. apakšpunktā minēto kopējo sasniedzamo iznākuma rādītāju. 24. Pasākuma otrās kārtas ietvaros ir atbalstāmas šādas darbības, ko finansējuma saņēmējs un tā sadarbības partneri veic saskaņā ar šo noteikumu 21.2. apakšpunktā minēto līdzdarbības līgumu, 21.3. apakšpunktā minēto apliecinājumu un 17. punktā minēto sadarbības līgumu: 24.1. projekta īstenošanu pamatojošās dokumentācijas, tostarp prasmju fonda konceptuālā apraksta, un iepirkuma procedūras dokumentācijas sagatavošana; 24.2. prasmju fonda konceptuālā apraksta pilnveide, tostarp prasmju fonda izveidei un darbībai nepieciešamo tiesību aktu, procedūru aprakstu un citu risinājumu, tostarp nozares komersantu un darba ņēmēju organizāciju sadarbības modeļa, izstrāde, aprobācija un pilnveidošana; 24.3. nozarē nodarbināto un nozares potenciālā darbaspēka prasmju vajadzību apzināšana un kopīga mācību vajadzību un nākotnes prasmju redzējuma sagatavošana nozarē un saistītajās nozarēs, kā arī nodarbinātajiem nepieciešamo mācību novērtējums un prasmju attīstības kartējuma izstrāde; 24.4. mācību un citu nozares cilvēkkapitāla attīstībai nepieciešamo atbalsta pasākumu īstenošanas plāna izstrāde, kas ietver nozares potenciālā darbaspēka sagatavošanu nozares attīstībai, pilnveidojot esošo nozares darbinieku prasmes un pārkvalificējot citās nozarēs nodarbinātos, un minētā plāna apstiprināšana; 24.5. pasākumi sabiedrības informēšanai par projekta mērķiem, norisi un rezultātiem (informācija plašsaziņas līdzekļos, darba grupas, semināri, konferences, labās prakses un pieredzes apmaiņa un citi pasākumi); 24.6. prasmju fonda partnerības un nozaru pārstāvju savstarpējās sadarbības sekmēšanas pasākumi (darba grupas, semināri, konferences, pieredzes apmaiņa Latvijā un ārvalstīs un citi pasākumi); 24.7. komunikācijas un vizuālās identitātes prasību nodrošināšana; 24.8. horizontālā principa "Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana" darbību īstenošana; 24.9. projekta vadības un īstenošanas nodrošināšana. 25. Pasākuma otrās kārtas ietvaros ir atbalstāmas šādas darbības prasmju fonda aprobācijai projektā atbalstāmajās nozarēs, ko īsteno prasmju fonda pārvaldītājs, ievērojot šo noteikumu 67. punktā minētos nosacījumus: 25.1. mācību un citu nozares cilvēkkapitāla attīstībai nepieciešamo atbalsta pasākumu īstenošanas plāna ieviešana, tai skaitā mācību iepirkumi, sadarbība ar izglītības iestādēm un citiem mācību pakalpojumu sniedzējiem un mācību dalībnieku atbilstības pārbaude un uzskaite; 25.2. atbalsts nodarbināto mācībām, kuri strādā pie šo noteikumu 4.1. apakšpunktā minētajiem komersantiem, nodrošinot komersantu atlasi un komercdarbības atbalsta piešķiršanu komersantiem; 25.3. atbalsts šo noteikumu 4.2. apakšpunktā minētā nozares potenciālā darbaspēka piesaistei, organizējot un finansējot publisku pieteikšanos mācībām; 25.4. prasmju fonda budžeta pārvaldība un lietderīgas izmantošanas nodrošināšana atbilstoši prasmju fonda partnerības stratēģiskajiem lēmumiem; 25.5. jaunu prasmju fonda dalībnieku piesaiste prasmju fondam; 25.6. pasākumi mērķa grupas piesaistei un iesaistīšanai mācībās, tai skaitā organizējot publisku pieteikšanos mācībām (ja attiecināms), informēšana par projekta mērķiem, norisi un rezultātiem, informācijas sniegšana plašsaziņas līdzekļos, darba grupu, semināru, konferenču, labās prakses, pieredzes apmaiņas un citu pasākumu īstenošana; 25.7. prasmju fonda īstenoto mācību rezultātu analīze, izvērtējot pasākumu ietekmi uz komersantu vai nozaru attīstību un veicot iesaistīto komersantu aptaujas par personām, kuras piedalījās mācībās, lai noskaidrotu iegūto prasmju un zināšanu ietekmi. 26. Pasākuma otrās kārtas ietvaros atbalsts finansējuma saņēmējam, sadarbības partnerim vai komersantam netiek sniegts: 26.1. Komisijas regulas Nr. 2023/2831 1. panta 1. punkta "a", "b", "c" vai "d" apakšpunktā noteiktajās nozarēs un 1. panta 1. punkta "e" un "f" apakšpunktā minētajām darbībām; 26.2. mācībām darba drošības un aizsardzības jautājumos; 26.3. transportlīdzekļu vadītāju kursiem AM, A1, A2, A, B1, B un BE kategorijas iegūšanai; 26.4. mācībām, kas nav tieši saistītas ar projekta ietvaros plānotajām darbībām, nav izmērāmas, samērīgas, pamatotas ar izdevumus apliecinošiem dokumentiem un attiecībā uz kurām nav ievēroti saimnieciskuma, lietderības un efektivitātes principi; 26.5. mācībām augstākās izglītības studiju programmās pirmā līmeņa profesionālās augstākās izglītības diploma, bakalaura, maģistra vai doktora diploma ieguvei. 27. Pasākuma otrās kārtas ietvaros finansējuma saņēmējam un tā sadarbības partneriem atbalstāmo darbību īstenošanai paredzētas šādas attiecināmās izmaksas: 27.1. tiešās attiecināmās izmaksas, kas ir tieši saistītas ar projekta darbību īstenošanu un nepieciešamas projekta rezultātu sasniegšanai, un šī saistība ir skaidri saprotama un pierādāma; 27.2. netiešās attiecināmās izmaksas, kas nav tieši saistītas ar projekta rezultātu sasniegšanu, bet atbalsta un nodrošina atbilstošus apstākļus projekta darbību īstenošanai un projekta rezultātu sasniegšanai. 28. Pasākuma otrās kārtas ietvaros šo noteikumu 24. punktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai finansējuma saņēmējam un tā sadarbības partneriem ir attiecināmas šādas izmaksu pozīcijas: 28.1. finansējuma saņēmēja izmaksas par šo noteikumu 24.1. apakšpunktā minētās projekta iesniegumu pamatojošās dokumentācijas sagatavošanu, tostarp prasmju fonda konceptuālā apraksta un iepirkuma procedūras dokumentācijas izstrāde, kas veikta, pamatojoties uz uzņēmuma (pakalpojuma) līgumu; 28.2. finansējuma saņēmēja projekta vadības izmaksas un finansējuma saņēmēja un sadarbības partneru projekta īstenošanas personāla izmaksas (izņemot virsstundas) šo noteikumu 24. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai, kas ir attiecināmas kā faktiskās izmaksas un nepārsniedz Centrālās statistikas pārvaldes noteikto vidējo darba samaksu attiecīgās kategorijas personālam: 28.2.1. piesaistot projekta vadības un projekta īstenošanas personālu uz darba līguma pamata, atlīdzībā iekļauj arī darba devēja valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas un atvaļinājuma izmaksas. Ja personāla iesaiste projektā ir nodrošināta saskaņā ar daļlaika izmaksu attiecināmības principu, attiecināma ir ne mazāka kā 30 procentu noslodze; 28.2.2. piesaistot projekta vadības un projekta īstenošanas personālu uz uzņēmuma vai pakalpojuma līguma pamata, atlīdzībā iekļauj arī darba devēja valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas; 28.3. finansējuma saņēmēja projekta vadības personāla un finansējuma saņēmēja un sadarbības partneru projekta īstenošanas personāla jaunradītajām darba vietām nepieciešamā aprīkojuma (biroja mēbeles un tehnika, datorprogrammas un licences) iegādes izmaksas ne vairāk kā 3 000 euro apmērā vienai darba vietai visā projekta īstenošanas laikā. Ja personāls ir nodarbināts normālu darba laiku, darba vietas aprīkojuma iegādes izmaksas ir attiecināmas 100 procentu apmērā. Ja personāls ir nodarbināts nepilnu darba laiku, darba vietas aprīkojuma izmaksas ir attiecināmas proporcionāli slodzes procentuālajam sadalījumam; 28.4. finansējuma saņēmēja projekta vadītājam un finansējuma saņēmēja un sadarbības partneru projekta īstenošanas personāla iekšzemes un ārvalstu komandējumu un darba braucienu izmaksas, kas saistītas ar projekta mērķi un atbilst normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā atlīdzināmi ar komandējumiem saistītie izdevumi, ja tās ir pamatotas un saistītas ar projekta īstenošanu. Iekšzemes komandējumu izmaksas tiek segtas atbilstoši Finanšu ministrijas metodikai "Vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķina un piemērošanas metodika iekšzemes komandējumu izmaksām darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" un Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam īstenošanai"; 28.5. finansējuma saņēmēja projekta vadības personāla un finansējuma saņēmēja un sadarbības partneru projekta īstenošanas personāla transporta pakalpojumu izmaksas (maksa par degvielu, transportlīdzekļu noma, transporta pakalpojumu pirkšana, maksa par sabiedriskā transporta izmantošanu), kas ir daļa no iekšzemes komandējumu vai darba braucienu izmaksām. Degvielas izmaksas vieglajam transportlīdzeklim un reģionālā sabiedriskā un vietējā sabiedriskā transporta izmaksas tiek segtas atbilstoši Finanšu ministrijas metodikai "Vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķina un piemērošanas metodika 1 km izmaksām darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" un Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam īstenošanai"; 28.6. ar semināru, darba grupu, konferenču, labās prakses, pieredzes apmaiņas Latvijā un ārvalstīs un citu informatīvo pasākumu organizēšanu, īstenošanu un dalību saistītās izmaksas šo noteikumu 24.2., 24.3., 24.4., 24.5. un 24.6. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai; 28.7. ar prasmju fonda mācību un citu atbalsta pasākumu vajadzību identificēšanu saistīto pētījumu vai izpētes izmaksas šo noteikumu 24.3. un 24.4. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai; 28.8. projekta komunikācijas un vizuālās identitātes prasību nodrošināšanas izmaksas; 28.9. izmaksas horizontālā principa "Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana" darbību īstenošanai, tai skaitā zīmju valodas tulka, ergoterapeita, reāllaika transkripcijas un subtitru nodrošināšanai pasākumos iesaistītajām mērķa grupas personām. 29. Pasākuma otrās kārtas ietvaros šo noteikumu 25. punktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai prasmju fonda pārvaldītājam ir attiecināmas šādas izmaksu pozīcijas: 29.1. prasmju fonda pārvaldītāja īstenošanas personāla izmaksas (izņemot virsstundas) šo noteikumu 25. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai, kas ir attiecināmas kā faktiskās izmaksas un nepārsniedz Centrālās statistikas pārvaldes noteikto vidējo darba samaksu attiecīgās kategorijas personālam: 29.1.1. piesaistot personālu uz darba līguma pamata, atlīdzībā iekļauj arī darba devēja valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas un atvaļinājuma izmaksas. Ja personāla iesaiste projektā ir nodrošināta saskaņā ar daļlaika izmaksu attiecināmības principu, attiecināma ir ne mazāk kā 30 procentu noslodze; 29.1.2. piesaistot personālu uz uzņēmuma vai pakalpojuma līguma pamata, atlīdzībā iekļauj arī darba devēja valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas; 29.2. jaunu darba vietu radīšanai nepieciešamā aprīkojuma (biroja mēbeles un tehnika, datorprogrammas un licences) iegādes izmaksas ne vairāk kā 3 000 euro apmērā vienai darba vietai visā projekta īstenošanas laikā. Ja personāls ir nodarbināts normālu darba laiku, darba vietas aprīkojuma iegādes izmaksas ir attiecināmas 100 procentu apmērā. Ja personāls ir nodarbināts nepilnu darba laiku, darba vietas aprīkojuma izmaksas ir attiecināmas proporcionāli slodzes procentuālajam sadalījumam; 29.3. prasmju fonda pārvaldītāja īstenošanas personāla iekšzemes un ārvalstu komandējumu un darba braucienu izmaksas, kas saistītas ar projekta mērķi, atbilstoši normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā atlīdzināmi ar komandējumiem saistītie izdevumi, ja tās ir pamatotas un saistītas ar projekta īstenošanu. Iekšzemes komandējumu izmaksas tiek segtas atbilstoši Finanšu ministrijas metodikai "Vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķina un piemērošanas metodika iekšzemes komandējumu izmaksām darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" un Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam īstenošanai"; 29.4. prasmju fonda pārvaldītāja īstenošanas personāla transporta pakalpojumu izmaksas (maksa par degvielu, transportlīdzekļu noma, transporta pakalpojumu pirkšana, maksa par sabiedriskā transporta izmantošanu), kas ir daļa no iekšzemes komandējumu vai darba braucienu izmaksām. Degvielas izmaksas vieglajam transportlīdzeklim un reģionālā sabiedriskā un vietējā sabiedriskā transporta izmaksas tiek segtas atbilstoši Finanšu ministrijas metodikai "Vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķina un piemērošanas metodika 1 km izmaksām darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" un Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam īstenošanai"; 29.5. informatīvo kampaņu un jauno prasmju fonda dalībnieku piesaistes un mērķa grupas informēšanas un piesaistes pasākumu izmaksas šo noteikumu 25.5. un 25.6. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai, tai skaitā semināriem, izstādēm, drukātiem materiāliem, kā arī informācijas ievietošanai reģionālajos plašsaziņas līdzekļos; 29.6. mācību apguves izmaksas šo noteikumu 25.3. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai; 29.7. īstenoto mācību pasākumu ietekmes izvērtējuma izmaksas šo noteikumu 25.7. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai. 30. Pasākuma otrās kārtas ietvaros šo noteikumu 4.1. apakšpunktā minētajam komersantam ir attiecināmas šo noteikumu 25.2. apakšpunktā minēto mācību apguves izmaksas. 31. Pievienotās vērtības nodoklis, kas tiešā veidā saistīts ar projektu, uzskatāms par attiecināmām izmaksām saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes (ES) 2021. gada 24. jūnija Regulas 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai (turpmāk – regula Nr. 2021/1060), 64. panta 1. punkta "c" apakšpunkta "i" apakšpunktu, ja tas nav atgūstams saskaņā ar normatīvajiem aktiem pievienotās vērtības nodokļa jomā. 32. Šo noteikumu 28.1., 28.2.2., 28.3., 28.4., 28.5., 28.6., 28.7., 28.8., 28.9., 29.1.2., 29.2., 29.3., 29.4., 29.5., 29.6., 29.7. apakšpunktā un 30. punktā minētajām izmaksām var piemērot ārpakalpojumu saskaņā ar normatīvajiem aktiem publisko iepirkumu jomā vai normatīvajiem aktiem par iepirkuma procedūru un tās piemērošanas kārtību pasūtītāja finansētiem projektiem, īstenojot atklātu, pārredzamu, nediskriminējošu un konkurenci neierobežojošu iepirkuma procedūru, ja nepieciešams, piemērojot arī sociāli atbildīgu iepirkuma procedūru. 33. Pasākuma otrās kārtas ietvaros noteikti šādi izmaksu ierobežojumi no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām: 33.1. šo noteikumu 28.1. apakšpunktā minētajām projekta iesniegumu pamatojošās dokumentācijas sagatavošanas izmaksām – ne vairāk kā 50 000 euro no projekta iesniegumā apstiprinātajām kopējām attiecināmajām izmaksām; 33.2. šo noteikumu 28.6. un 29.5. apakšpunktā minēto semināru, darba grupu, pieredzes apmaiņas, konferenču un informatīvo pasākumu izmaksām – ne vairāk kā 10 procenti no kopējām projekta iesniegumā apstiprinātajām izmaksām; 33.3. šo noteikumu 29.6. apakšpunktā un 30. punktā minēto mācību izmaksām – ne mazāk kā 50 procenti no kopējām projekta iesniegumā apstiprinātajām attiecināmajām izmaksām. 34. Šo noteikumu 27.2. apakšpunktā minētās netiešās attiecināmās izmaksas: 34.1. finansējuma saņēmējam plāno kā vienu izmaksu pozīciju, piemērojot netiešo izmaksu vienoto likmi 15 procentu apmērā no šo noteikumu 28.2. apakšpunktā minētajām tiešajām attiecināmajām personāla izmaksām, kas radušās uz darba tiesisko attiecību pamata; 34.2. prasmju fonda pārvaldītājam plāno kā vienu izmaksu pozīciju, piemērojot netiešo izmaksu vienoto likmi 15 procentu apmērā no šo noteikumu 29.1. apakšpunktā minētajām tiešajām attiecināmajām personāla izmaksām, kas radušās uz darba tiesisko attiecību pamata. 35. Finansējuma saņēmējam izmaksas ir attiecināmas, ja tās atbilst šajos noteikumos minētajām izmaksu pozīcijām un ir radušās ne agrāk kā no dienas, kad noslēgts līgums par projekta īstenošanu, izņemot šo noteikumu 28.1. apakšpunktā minētās izmaksas, kas ir attiecināmas no šo noteikumu spēkā stāšanās dienas. 36. Sadarbības partneriem izmaksas ir attiecināmas pēc šo noteikumu 17. punktā minēto sadarbības līgumu noslēgšanas, bet ne agrāk kā no dienas, kad noslēgts līgums par projekta īstenošanu. 37. Prasmju fonda pārvaldītājam izmaksas ir attiecināmas no dienas, kad noslēgts līgums par projekta īstenošanu, ja prasmju fonda pārvaldītāja darbības veiks finansējuma saņēmējs vai tā sadarbības partneris, vai no dienas, kad noslēgts pakalpojuma līgums, ja prasmju fonda pārvaldītāja darbības nodrošina, piemērojot ārpakalpojuma nosacījumus. 38. Komersantam izmaksas ir attiecināmas no dienas, kad pieņemts lēmums par komercdarbības atbalsta piešķiršanu. 39. Ja projekta īstenošanas laikā rodas neattiecināmi izdevumi, sadārdzinās izmaksas vai tiek pārsniegts sākotnēji piešķirtais publiskā finansējuma apmērs, finansējuma saņēmējs, tā sadarbības partneri un prasmju fonda pārvaldītājs to sedz no savā rīcībā esošajiem līdzekļiem. 40. Pasākuma otrās kārtas projektu īsteno saskaņā ar noslēgto līgumu par projekta īstenošanu, bet ne ilgāk kā līdz 2029. gada 30. novembrim. 41. Šo noteikumu 24.2. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības ietvaros finansējuma saņēmējs izstrādā un ar Izglītības un zinātnes ministriju: 41.1. līdz 2026. gada 31. maijam saskaņo ziņojumu par prasmju fonda pilotprojekta rezultātiem un priekšlikumiem tā darbības pilnveidošanai un turpmākai īstenošanai līdz 2029. gadam, tajā ietverot vismaz informāciju par īstenotajiem mācību un citiem atbalsta pasākumiem un par valsts un privāto līdzieguldījumu proporcionalitāti un dinamiku, pamatojot to ar atbilstošiem dokumentiem, aprakstot sadarbības modeli starp komersantiem un darba ņēmēju organizācijām, tostarp norādot katra lomu un pienākumus lēmuma pieņemšanā par mācību vajadzībām un citiem atbalsta pasākumiem, kā arī identificē un sagatavo kopīgu mācību vajadzību redzējumu, tostarp par nākotnes prasmēm nozarē un saistītajās nozarēs, kā arī sniedz priekšlikumus nepieciešamajām izmaiņām normatīvajā regulējumā; 41.2. līdz 2028. gada 30. jūnijam saskaņo ziņojumu par prasmju fonda pilotprojekta turpināšanu un tā ilgtspējas nodrošināšanu pēc projekta noslēguma, tostarp par prasmju fonda kā juridiskas personas reģistrēšanu ar patstāvīgu bilanci un savu bankas kontu, zīmogu un veidlapām, ietverot ziņojumā komersantu un darba ņēmēju organizāciju tiesības un pienākumus, valsts un privātā līdzfinansējuma nodrošinājuma apjomu un avotu, aktualizētu mācību vajadzību redzējumu par nākotnes prasmēm nozarē un saistītajās nozarēs, nodrošinot ar citiem pasākuma finansējuma saņēmējiem vienotu redzējumu ilgtermiņa finansējuma nodrošināšanai. 42. Īstenojot šo noteikumu 24.3. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību, finansējuma saņēmējs nozares mācību vajadzību prognozēšanā iesaista arī šo noteikumu 15.1. apakšpunktā minēto sadarbības partneri. 43. Šo noteikumu 24.4. apakšpunktā minētā mācību un citu nepieciešamo pasākumu plāna izstrādē ņem vērā šo noteikumu 24.3. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības ietvaros sagatavoto nozares mācību vajadzību redzējumu, plānā ietverot vismaz: 43.1. informāciju par nozarē nodarbināto mācību vajadzībām un to apjomu, kā arī nepieciešamajām mācībām nozares potenciālajam darbaspēkam un to apjomu, norādot šo vajadzību pārskatīšanas un aktualizēšanas biežumu; 43.2. procesu un metodes, kā plānots piesaistīt un atlasīt mācībās iesaistāmos nozares komersantu darbiniekus; 43.3. mehānismu nozares potenciālā darbaspēka piesaistei, informēšanai un sasniegšanai; 43.4. informāciju par mācībām plānotā finansējuma sadalījumu, tā proporciju un pārskatīšanas biežumu; 43.5. informāciju par mācību īstenotāju piesaistes un atlases principiem Latvijā un ārvalstīs (ja attiecināms); 43.6. informāciju par citiem nepieciešamajiem atbalsta pasākumiem, par kuriem vienosies prasmju fonda dalībnieki, to īstenošanai atvēlētajiem resursiem un īstenošanas procesu. 44. Pirms mērķa grupas iesaistes šo noteikumu 25.2. un 25.3. apakšpunktā minētajās darbībās prasmju fonda pārvaldītājs izvērtē katras personas atbilstību iesaistes kritērijiem. Atbilstības pārbaudē prasmju fonda pārvaldītājs sadarbojas ar šo noteikumu 4.1. apakšpunktā minētajiem komersantiem vai ar Valsts ieņēmumu dienestu, lai pārbaudītu katras personas nodarbinātības statusu. 45. Prasmju fonda atbalstu var saņemt komersants, kas atbilst šādām prasībām: 45.1. tas ir Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistrā reģistrēts sīkais (mikro), mazais, vidējais vai lielais komersants; 45.2. uz to nav attiecināmi Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda vadības likuma 22. pantā noteiktie izslēgšanas noteikumi. 46. Finansējuma saņēmēja pienākumi: 46.1. iegūt un uzkrāt Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmā: 46.1.1. informāciju par komersantu, kurā nodarbināts mācībās iesaistītais darbinieks (nosaukums, reģistrācijas numurs, komersanta pārstāvētā nozare saskaņā ar NACE 2.1. red., komersanta statuss); 46.1.2. datus par mācībās iesaistīto darbinieku skaitu dalījumā pēc dzimuma un vecuma (vārds, uzvārds, personas kods, mācību vai atbalsta pasākumu nosaukums, mācību sākuma un beigu datums, darbinieka amats); 46.1.3. datus par projekta ietekmi uz šo noteikumu 5. punktā minētajiem rādītājiem, kurus iesniedz arī atbildīgajā iestādē pēc tās pieprasījuma; 46.1.4. datus par šo noteikumu 4. punktā un 5.1. un 5.2. apakšpunktā minēto mērķa grupu atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas (ES) Nr. 2021/1057, ar ko izveido Eiropas Sociālo fondu Plus (ESF+) un atceļ Regulu (ES) Nr. 1296/2013, I pielikumam un normatīvajiem aktiem, kas nosaka Eiropas Savienības fondu projektu pārbaužu veikšanas kārtību 2021.–2027. gada plānošanas periodā; 46.1.5. datus par projekta ietekmi uz horizontālā principa "Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana" rādītāju – pasākumu skaits, kuros nodrošināta vides un satura piekļūstamība personām ar dažādu veidu funkcionēšanas ierobežojumiem; 46.2. sešu mēnešu laikā pēc šo noteikumu 17. punktā minētā līguma noslēgšanas iesniegt un saskaņot sadarbības iestādē procedūras aprakstu (iekšējo kārtību) par kārtību, kādā prasmju fonda pārvaldītājs nodrošinās komercdarbības atbalsta piešķiršanu komersantam saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 2023/2831, tostarp paredzot strīdu izskatīšanas kārtību, kas piemērojama atbilstoši Civilprocesa likumam; 46.3. iegūt un uzkrāt mācībās iesaistīto dalībnieku sniegto novērtējumu apkopojumu par mācībās iegūto prasmju un zināšanu ietekmi; 46.4. pēc atbildīgās iestādes vai sadarbības iestādes pieprasījuma sniegt informāciju un pamatojošos dokumentus par projekta ieviešanas gaitu, tostarp par šo noteikumu 24.4. apakšpunktā minētā mācību un citu nepieciešamo atbalsta pasākumu īstenošanas plāna izpildi cilvēkkapitāla attīstībai nozarē, sniedzot informāciju par nozarē nodarbināto un nozares potenciālā darbaspēka mācībām, to apjomu un ietekmi uz mācībās iesaistīto dalībnieku; 46.5. reizi gadā sniegt pārskatu ekonomikas ministra izveidotajai Apvienotās pieaugušo izglītības koordinācijas komisijai par prasmju fonda ietvaros īstenotajām nozarē nodarbināto un nozares potenciālā darbaspēka mācībām un to rezultātiem; 46.6. lai nodrošinātu informācijas uzkrāšanu par šo noteikumu 4.1. un 4.2. apakšpunktā minētās mērķa grupas personu mācībām, ja nepieciešams, noslēgt līgumu ar Valsts izglītības attīstības aģentūru par Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes "Digitālā transformācija" 2.3. reformas un investīciju virziena "Digitālās prasmes" 2.3.1.r. reformas "Ilgtspējīgas un sociāli atbildīgas atbalsta sistēmas pieaugušo izglītībai attīstība" 2.3.1.4.i. investīcijas "Individuālo mācību kontu pieejas attīstība" pasākumā izstrādātās individuālo mācību kontu platformas lietošanu; 46.7. pirms komersanta pieteikuma izskatīšanas pārbaudīt un novērst interešu konflikta, korupcijas un krāpšanas risku, kā arī visā projekta īstenošanas laikā nodrošināt pārbaužu dokumentēšanu un apliecinājuma parakstīšanu par interešu konflikta neesību, ja nepieciešams, novēršot identificētos riskus vai konstatēto interešu konfliktu. Apliecinājumu finansējuma saņēmējs glabā atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes 2024. gada 23. septembra Regulas (ES, Euratom) Nr. 2024/2509 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam (pārstrādāta redakcija) (turpmāk – regula Nr. 2024/2509), 133. pantam; 46.8. veikt un dokumentēt pārbaudes komersantu līmenī, saglabājot veiktā izvērtējuma pamatojumu, tostarp: 46.8.1. par komercdarbības atbalsta nosacījumu ievērošanu un pārliecināšanos, ka apmācāmais ir komersanta darbinieks; 46.8.2. par sasniegtos rādītājus un mērķus pamatojošo dokumentāciju un datu ticamību; 46.9. elektroniski parakstīt objektivitātes, konfidencialitātes un interešu konflikta neesības apliecinājumu (šo noteikumu 3. pielikums). Šis pienākums attiecas uz visiem, kas iesaistās lēmuma pieņemšanas procesā par komercdarbības atbalsta piešķiršanu un prasmju fonda atbalsta piešķiršanu komersantam. Apliecinājumu paraksta pirms komersanta pieteikuma izskatīšanas; 46.10. līdz pirmajam maksājuma pieprasījumam iesniegt sadarbības iestādē iekšējās kontroles sistēmas aprakstu korupcijas, krāpšanas un interešu konflikta riska novēršanai, ietverot tajā: 46.10.1. pasākumus interešu konflikta riska kontrolei atbalsta piešķiršanas procedūrā un publiskajos iepirkumos, ietverot informāciju par interešu konflikta novēršanu saskaņā ar regulas Nr. 2024/2509 61. pantu; 46.10.2. pasākumu aprakstu aizliegtās vienošanās riska kontrolei; 46.10.3. pasākumu aprakstu krāpšanas un korupcijas risku novēršanai; 46.10.4. procedūras aprakstu dubultā finansējuma situācijas identificēšanai un novēršanai, tostarp no citiem finanšu instrumentiem, tai skaitā no Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam, Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.–2020. gada plānošanas perioda darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" un citiem ārvalstu finanšu instrumentiem; 46.10.5. aprakstu, kā darbiniekiem jārīkojas, ja tie vēlas ziņot par iespējamiem pārkāpumiem (tai skaitā iespējamām korporatīvām darbībām), ietverot pasākumus, lai nodrošinātu ziņotāja anonimitāti un aizsardzību; 46.10.6. ētikas kodeksu; 46.10.7. ziņošanas mehānismu kompetentajām iestādēm par potenciāliem administratīvajiem pārkāpumiem vai kriminālpārkāpumiem; 46.10.8. iekšējās informācijas aprites un komunikācijas pasākumu aprakstu par interešu konflikta, krāpšanas un korupcijas riska novēršanu; 46.11. sešu mēnešu laikā pēc šo noteikumu 17. punktā minētā līguma noslēgšanas izstrādāt un prasmju fonda partnerībā apstiprināt mācību un citu nepieciešamo atbalsta pasākumu īstenošanas plānu cilvēkkapitāla attīstībai nozarē, kā arī uzsākt mācību īstenošanu. 47. Finansējuma saņēmējs nodrošina komunikācijas un vizuālās identitātes prasību nodrošināšanas pasākumus saskaņā ar regulas Nr. 2021/1060 47. un 50. pantu un normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027. gada plānošanas periodā. 48. Finansējuma saņēmējs informāciju par projekta īstenošanas gaitu savā tīmekļvietnē aktualizē, tiklīdz tā ir pieejama, bet ne retāk kā reizi trijos mēnešos. 49. Finansējuma saņēmējs un tā sadarbības partneri nodrošina atsevišķu ar projekta īstenošanu saistīto izmaksu grāmatvedības uzskaiti, kā arī šo noteikumu 24. un 28. punktā paredzēto darbību un ar to īstenošanu saistīto finanšu plūsmu nodalīšanu no tām, kas paredzētas šo noteikumu 25. un 29. punktā, īpaši, ja prasmju fonda pārvaldītāja darbības īsteno pats finansējuma saņēmējs vai tā sadarbības partneris. 50. Pasākuma otrās kārtas ietvaros finansējuma saņēmējs var saņemt avansa maksājumu saskaņā ar normatīvajiem aktiem par valsts budžeta līdzekļu plānošanas kārtību Eiropas Savienības fondu projektu īstenošanai un maksājumu veikšanai 2021.–2027. gada plānošanas periodā, ievērojot šādus nosacījumus: 50.1. maksājums nepārsniedz 30 procentus no projektam piešķirtā publiskā finansējuma; 50.2. lai saņemtu avansa maksājumu, finansējuma saņēmējs iesniedz Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmā avansa pieprasījumu un plānotā avansa apjoma pamatojumu. 51. Strīdi, kas rodas starp finansējuma saņēmēju un komersantu projekta īstenošanas laikā, tiek risināti civiltiesiskā kārtībā, ievērojot Civilprocesa likumā noteikto strīdu izskatīšanas kārtību. 52. Projekta īstenošanas uzraudzībai saskaņā ar Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda vadības likumu, tai skaitā finansējuma saņēmēja iesniegto projekta īstenošanas gaitas pārskatu izvērtēšanai, sasniegto iznākuma un rezultāta rādītāju izpildes progresa novērtējumam, projekta ieviešanas problēmu un risku identificēšanai un konstatēto risku un problēmu novēršanai, kā arī projekta īstenošanas nosacījumu pilnveidei atbildīgā iestāde pēc nepieciešamības, bet ne retāk kā reizi divos mēnešos organizē atbildīgās iestādes un finansējuma saņēmēja starpinstitūciju sanāksmes par projekta ieviešanas progresu un citiem ar projekta īstenošanu un uzraudzību saistītiem jautājumiem. 53. Ekonomikas ministra izveidotā Apvienotā pieaugušo izglītības koordinācijas komisija nodrošina projekta īstenošanas rezultātu un rezultatīvo rādītāju sasniegšanas analīzi un novērtē to ietekmi uz nacionālajos un starptautiskajos dokumentos noteikto mērķu sasniegšanu. 54. Lai nodrošinātu projekta stratēģisku uzraudzību, tostarp attiecībā uz šo noteikumu 20. punktā minēto prasmju fondu ilgtspējas nodrošināšanu, finansējuma saņēmējs, sākot ar 2026. gadu, reizi gadā informē Cilvēkkapitāla attīstības padomi par projektā sasniegto progresu un turpmāko rīcību prasmju fonda pilotēšanā, kā arī tā darbības un finansēšanas modeļa ilgtspēju. 55. Ja projekta faktiski apgūtais finansējuma apjoms pēc noslēguma pārskata apstiprināšanas ir mazāks nekā sākotnēji paredzētais, finansējuma saņēmējs nodrošina, lai faktiski sasniegtie rādītāji (mācībās iesaistītās nodarbinātas personas, tostarp pašnodarbinātas personas) nebūtu mazāki par projekta iesniegumā plānotajiem rādītājiem, kas koriģēti atbilstoši faktiskajai apguvei. V. Ar komercdarbības atbalsta piešķiršanu saistītie nosacījumi, kad komercdarbības atbalsts tiek piešķirts komersantam
56. Prasmju fonda pārvaldītājs atbilstoši komersanta pieprasījumam sniedz atbalstu komersantam saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 2023/2831 un normatīvajiem aktiem par de minimis atbalsta uzskaites un piešķiršanas kārtību. 57. Prasmju fonda pārvaldītājs lēmumu par de minimis atbalsta piešķiršanu pieņem līdz Komisijas regulas Nr. 2023/2831 8. pantā un 7. panta 3. punktā minētajam termiņam. Lēmuma pieņemšanas diena ir uzskatāma par komercdarbības atbalsta piešķiršanas brīdi. 58. Komersants pieteikumam pievieno de minimis atbalsta uzskaites sistēmā (turpmāk – sistēma) sagatavotās veidlapas izdruku par sniedzamo informāciju de minimis atbalsta uzskaitei un piešķiršanai vai pieteikumā norāda sistēmā aizpildītās veidlapas identifikācijas numuru. 59. Ja komersants saņem atbalstu Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 4.2. prioritārā virziena "Izglītība, prasmes un mūžizglītība" 4.2.4. specifiskā atbalsta mērķa "Veicināt mūžizglītību, jo īpaši piedāvājot elastīgas prasmju pilnveides un pārkvalifikācijas iespējas visiem, ņemot vērā uzņēmējdarbības un digitālās prasmes, labāk prognozējot pārmaiņas un vajadzību pēc jaunām prasmēm, pamatojoties uz darba tirgus vajadzībām, atvieglojot karjeras maiņu un sekmējot profesionālo mobilitāti" 4.2.4.1. pasākuma "Atbalsts nozaru vajadzībās balstītai pieaugušo izglītībai" pirmās kārtas ietvaros, komersants kopā ar pieteikumu iesniedz prasmju fonda pārvaldītājam apliecinājumu, ka pasākuma otrās kārtas ietvaros tā darbiniekam netiek paredzēts atbalsts tādām mācībām, kas apgūtas 4.2.4.1. pasākuma "Atbalsts nozaru vajadzībās balstītai pieaugušo izglītībai" pirmās kārtas ietvaros. 60. Prasmju fonda pārvaldītājs izvērtē komersanta atbilstību Komisijas regulai Nr. 2023/2831 un šo noteikumu 45. punktā noteiktajām prasībām, pārbauda, vai plānotais de minimis atbalsts kopā ar iepriekšējos trijos gados no atbalsta piešķiršanas dienas piešķirto de minimis atbalstu viena vienota komersanta līmenī nepārsniedz Komisijas regulas Nr. 2023/2831 3. panta 2. punktā noteikto maksimālo de minimis atbalsta apmēru un pieņem lēmumu par komercdarbības atbalsta piešķiršanu. 61. Šo noteikumu ietvaros piešķirto de minimis atbalstu drīkst kumulēt ar citu de minimis atbalstu, tai skaitā attiecībā uz vienām un tām pašām attiecināmajām izmaksām, līdz Komisijas regulas Nr. 2023/2831 3. panta 2. punktā noteiktajam attiecīgajam robežlielumam, kā arī drīkst kumulēt ar citu komercdarbības atbalstu, tai skaitā attiecībā uz vienām un tām pašām attiecināmajām izmaksām, ja netiek pārsniegta attiecīgā maksimālā atbalsta intensitāte vai atbalsta summa, kāda noteikta komercdarbības atbalsta programmā vai Eiropas Komisijas lēmumā. De minimis atbalstu ar citu de minimis atbalstu par vienām un tām pašām izmaksām var apvienot, ja pēc atbalstu apvienošanas atbalsta vienībai vai izmaksu pozīcijai attiecīgā maksimālā atbalsta intensitāte nepārsniedz 100 procentus. 62. Ja atbalsta saņēmējs (komersants) vienlaikus darbojas vienā vai vairākās Komisijas regulas Nr. 2023/2831 1. panta 1. punkta "a", "b", "c" un "d" apakšpunktā minētajās nozarēs, atbalstu drīkst piešķirt tikai tad, ja atbalsta pretendents nodrošina šo nozaru darbību vai uzskaites nodalīšanu, lai saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 2023/2831 1. panta 2. punktu darbības izslēgtajās nozarēs negūst labumu no de minimis atbalsta, ko piešķir saskaņā ar šiem noteikumiem. 63. Ja par vienām un tām pašām projekta attiecināmajām izmaksām tiek sniegts atbalsts vairāku komercdarbības atbalsta programmu ietvaros, komersants iesniedz informāciju par plānoto un piešķirto atbalstu, tai skaitā par tām pašām attiecināmajām izmaksām, norādot atbalsta piešķiršanas datumu (tai skaitā plānoto atbalsta piešķiršanas datumu), atbalsta intensitāti, atbalsta sniedzēju, atbalsta pasākumu vai investīciju un plānoto vai piešķirto atbalsta summu. Informāciju norāda sistēmā sagatavotajā veidlapā par sniedzamo informāciju de minimis atbalsta uzskaitei. 64. Prasmju fonda pārvaldītājs informāciju par piešķirto de minimis atbalstu glabā 10 gadus, sākot no dienas, kurā piešķirts pēdējais atbalsts. Komersants informāciju par piešķirto de minimis atbalstu glabā 10 gadus, sākot no dienas, kurā tam piešķirts atbalsts atbilstoši Komisijas regulas Nr. 2023/2831 6. panta 3. un 7. punktam. 65. Ja tiek pārkāpti Komisijas regulas Nr. 2023/2831 nosacījumi, komersantam ir pienākums atmaksāt prasmju fonda pārvaldītājam projekta ietvaros saņemto nelikumīgo komercdarbības atbalstu kopā ar procentiem no līdzekļiem, kas ir brīvi no komercdarbības atbalsta, atbilstoši Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV vai V nodaļas nosacījumiem. No komersanta atgūto nelikumīgo komercdarbības atbalstu prasmju fonda pārvaldītājs var atkātoti piešķirt atbalsta programmas ietvaros citam komersantam. 66. Komersants, kas nepiekrīt prasmju fonda pārvaldītāja lēmumam par neatbilstību atbalsta piešķiršanas nosacījumiem, ir tiesīgs iesniegt pretenziju prasmju fonda pārvaldītājam. Ja vienošanās netiek panākta, komersants var celt prasību tiesā saskaņā ar Civilprocesa likumu. VI. Ar komercdarbības atbalsta piešķiršanu saistītie nosacījumi, ja prasmju fonda pārvaldītāja darbības veiks finansējuma saņēmējs vai tā sadarbības partneris
67. Ja finansējuma saņēmējs šo noteikumu 25. punktā minētās darbības nodrošina ar ārpakalpojumu, īstenojot atklātu, pārredzamu, nediskriminējošu un konkurenci neierobežojošu procedūru, atbalsts šo noteikumu 29. punktā minēto izmaksu segšanai nav uzskatāms par komercdarbības atbalstu. Ja šo noteikumu 25. punktā minētās darbības nodrošina pats finansējuma saņēmējs ar savu personālu vai šo noteikumu 15.2. apakšpunktā un 16. punktā minētais sadarbības partneris ar savu personālu, šo noteikumu 29. punktā minēto izmaksu segšana ir uzskatāma par komercdarbības atbalstu finansējuma saņēmējam vai attiecīgajam sadarbības partnerim. Šajā gadījumā sadarbības iestāde izvērtē finansējuma saņēmēja vai šo noteikumu 15.2. apakšpunktā un 16. punktā minētā sadarbības partnera atbilstību Komisijas regulai Nr. 2023/2831 un pieņem lēmumu par komercdarbības atbalsta piešķiršanu. 68. Pirms de minimis atbalsta piešķiršanas sadarbības iestāde pārbauda, vai plānotais de minimis atbalsts finansējuma saņēmējam vai šo noteikumu 15.2. apakšpunktā un 16. punktā minētajam sadarbības partnerim kopā ar iepriekšējos trijos gados no atbalsta piešķiršanas dienas piešķirto de minimis atbalstu viena vienota komersanta līmenī nepārsniedz Komisijas regulas Nr. 2023/2831 3. panta 2. punktā noteikto maksimālo de minimis atbalsta apmēru. 69. Ja finansējuma saņēmējs vai tā sadarbības partneri darbojas gan atbalstāmajā nozarē, gan kādā no Komisijas regulas Nr. 2023/2831 1. panta 1. punktā minētajām neatbalstāmajām nozarēm, atbalstu drīkst piešķirt tikai tad, ja tiek ievēroti Komisijas regulas Nr. 2023/2831 1. panta 2. punkta nosacījumi. 70. Finansējuma saņēmējam vai šo noteikumu 15.2. apakšpunktā un 16. punktā minētajam sadarbības partnerim šo noteikumu 29. punktā minētās izmaksas sedz saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 2023/2831 un normatīvajiem aktiem par de minimis atbalsta uzskaites un piešķiršanas kārtību. 71. Sadarbības iestāde lēmumu par de minimis atbalsta piešķiršanu pieņem līdz Komisijas regulas Nr. 2023/2831 8. pantā un 7. panta 3. punktā minētajam termiņam. Par atbalsta piešķiršanas brīdi uzskatāms brīdis, kad sadarbības iestāde ir pieņēmusi lēmumu par komercdarbības atbalsta piešķiršanu finansējuma saņēmējam vai tā sadarbības partnerim. 72. Ja tiek pārkāpti Komisijas regulas Nr. 2023/2831 nosacījumi, finansējuma saņēmējam vai šo noteikumu 15.2. apakšpunktā un 16. punktā minētajam sadarbības partnerim ir pienākums atmaksāt sadarbības iestādei projekta ietvaros saņemto nelikumīgo komercdarbības atbalstu kopā ar procentiem no līdzekļiem, kas ir brīvi no komercdarbības atbalsta, atbilstoši Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV vai V nodaļas nosacījumiem. 73. Finansējuma saņēmējs vai šo noteikumu 15.2. apakšpunktā un 16. punktā minētais sadarbības partneris informāciju par piešķirto de minimiss atbalstu glabā 10 gadus no dienas, kad sadarbības iestāde tam ir piešķīrusi komercdarbības atbalstu. Sadarbības iestāde kā komercdarbības atbalsta sniedzējs uzglabā dokumentāciju 10 gadus no dienas, kad tā ir piešķīrusi pēdējo komercdarbības atbalstu saskaņā ar šiem noteikumiem. 74. Ja finansējuma saņēmējs vai tā sadarbības partneris projekta īstenošanas laikā maina šo noteikumu 25. punktā minēto darbību īstenošanas veidu prasmju fonda aprobācijai – sākotnēji šo noteikumu 25. punktā minētās darbības īsteno pats ar savu personālu, bet projekta īstenošanas laikā lemj par šo noteikumu 25. punktā minēto darbību nodrošināšanu, piemērojot ārpakalpojuma nosacījumus, vai otrādi –, sadarbības iestāde lemj par atbilstošām izmaiņām de minimis atbalsta piešķiršanā finansējuma saņēmējam vai tā sadarbības partneriem. Ministru prezidente E. Siliņa
Izglītības un zinātnes ministre D. Melbārde 1. Informācija par prasmju fondu 1.1. Prasmju fonda nepieciešamības pamatojums, raksturojot problēmu, kuru plānots risināt, un piedāvātā risinājuma kopsavilkums. 1.2. Nozares raksturojums, kurā plānots īstenot prasmju fondu, ietverot statistisko informāciju un datus par nozari un tajā nodarbinātajiem, esošo cilvēkresursu situāciju, prognozējamo darbaspēka trūkumu un nozares un darbaspēka attīstības virzienu(-us). 1.3. Prasmju fonda attīstības vīzijas un mērķa apraksts, pamatojoties uz Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 4.2.4. specifiskā atbalsta mērķa "Veicināt mūžizglītību, jo īpaši paredzot elastīgas kvalifikācijas paaugstināšanas un pārkvalificēšanās iespējas visiem, ņemot vērā digitālās prasmes, labāk paredzot pārmaiņas un jaunas prasības pēc prasmēm, kas balstītas uz darba tirgus vajadzībām, atvieglojot karjeras maiņu un sekmējot profesionālo mobilitāti" 4.2.4.1. pasākuma "Atbalsts nozaru vajadzībās balstītai pieaugušo izglītībai" otrās projektu iesniegumu atlases kārtas mērķi, un risinājums, kādā veidā šis mērķis projekta ietvaros tiks sasniegts. 1.4. Plānoto prasmju fonda dalībnieku un sadarbības partneru ieguvumu apraksts un to novērtēšanas mehānisms.
2. Prasmju fonda darbības un pārvaldības modelis 2.1. Plānotā prasmju fonda sadarbības modeļa (sadarbības veidi un risinājumi) apraksts, pēc iespējas izsmeļošāk raksturojot plānoto sadarbību prasmju fonda partnerības ietvaros un pienākumu sadalījumu visos prasmju fonda darbības posmos, kā arī darbības plānu plānotā prasmju fonda darbības modeļa sasniegšanai, ietverot: 2.1.1. prasmju fonda partnerības savstarpējās sadarbības aprakstu; 2.1.2. prasmju fonda partnerības un prasmju fonda dalībnieku sadarbības aprakstu. 2.2. Prasmju fonda organizatoriskās struktūras apraksts. 2.3. Prasmju fonda partnerības pienākumu apraksts un sadarbības modelis ar prasmju fonda partnerību. 2.4. Prasmju fonda pārvaldības stratēģisko lēmumu pieņemšanas kārtība, atbildības un kompetenču sadalījums, norādot lēmumu pieņemšanas termiņus, organizatoriskos risinājumus, katra iesaistītā tiesības un pienākumus un tiem nepieciešamos resursus. 2.5. Prasmju fonda administrēšanas apraksts un administratīvās kapacitātes apraksts, tai skaitā plānotajām projekta darbībām atbilstošas kvalifikācijas cilvēkresursu nodrošināšanas risinājuma apraksts. 2.6. Projektā iesaistāmo prasmju fonda dalībnieku (komersantu) raksturojums un to plānotie ieguldījumi, tostarp iemaksu apjoms prasmju fonda ietvaros (iesaistīto uzņēmumu un darba ņēmēju organizāciju nosaukums un juridiskā adrese). 2.7. Jaunu prasmju fonda dalībnieku iesaistes un dalībnieku izstāšanās procedūras apraksts.
3. Prasmju fonda finansēšanas modelis un ilgtspējas nodrošināšana 3.1. Prasmju fonda finansēšanas avoti, norādot, kā visā projekta īstenošanas laikā tiks nodrošināts privātais finansējums un tā proporcionalitātes pieaugums projekta īstenošanas laikā. 3.2. Prasmju fonda partneru sadarbības finansēšanas modeļa apraksts (ja tiek paredzēts). 3.3. Prasmju fonda darbības nepārtrauktības nodrošināšanas un finansiālās ilgtspējas, kā arī dzīvotspējas sākotnējais apraksts pēc projekta īstenošanas beigām, raksturojot vismaz šādus aspektus: 3.3.1. finanšu kapacitāte, tostarp privātā finansējuma piesaiste; 3.3.2. prasmju fonda dalībnieku darbības nodrošināšana, tostarp aprakstot personāla un administratīvo kapacitāti prasmju fonda īstenošanā; 3.3.3. iespējamo prasmju fonda īstenošanas risku izvērtējums projekta laikā un pēc projekta beigām un pasākumi to mazināšanai un novēršanai; 3.3.4. galvenie procesi un pasākumi, kuri ir veicami prasmju fonda īstenošanas turpināšanai, skaidri norādot iesaistīto pušu lomu un pienākumus. 3.4. Prasmju fonda dalībnieku piesaistes mehānisma apraksts. 3.5. Prasmju fonda kā juridiskas personas izveidošanas redzējums.
4. Prasmju fonda ieguldījums izvēlētās nozares cilvēkresursu attīstībā 4.1. Prasmju fonda mērķa grupas raksturojums (norādot, ja ir plānotas īpašas mērķa grupas). 4.2. Plānotās prasmju fonda mērķa grupas prasmju un kompetenču vajadzību prognozēšanas risinājumu apraksts, tostarp par nākotnes prasmju attīstību nozarē un saistītajās nozarēs. 4.3. Prasmju fonda ietvaros plānoto atbalsta pasākumu apraksts cilvēkkapitāla attīstībai izvēlētajā nozarē. 4.4. Procesu un metožu apraksts plānotajai nozares uzņēmumu darbinieku un pašnodarbināto personu iesaistei mācībās. 4.5. Nozares potenciālā darbaspēka piesaistes, informēšanas un sasniegšanas mehānismu apraksts un piesaistes mehānismi prasmju fondam. 4.6. Nozares cilvēkresursu attīstībai atbilstošu mācību īstenotāju Latvijā un ārvalstīs (ja attiecināms) piesaistes mehānisms.
5. Prasmju fonda sasniedzamie rezultāti projekta īstenošanas laikā 5.1. Prasmju fonda plānoto rezultātu (tai skaitā šo noteikumu 5. un 23. punktā noteikto ESF+ pasākuma uzraudzības rādītāju) sasniegšanas apraksts. 5.2. Šo noteikumu 5.1. un 5.2. apakšpunktā minēto personu un uzraudzības rādītāju apkopošanas, uzkrāšanas un uzskaitīšanas risinājuma apraksts.
6. Komunikācijas stratēģija 6.1. Plānoto komunikācijas pasākumu un prasmju fonda pieejas popularizēšanas pasākumu apraksts un laika plānojums. 6.2. Projekta rezultātu izplatīšanas pasākumu apraksts un laika plānojums. Es, ______________ (vārds, uzvārds), projekta iesniedzēja/komersanta ____________________________ (projekta iesniedzēja/komersanta nosaukums) atbildīgā amatpersona ________________ (amata nosaukums), apliecinu, ka investīciju projekta iesnieguma iesniegšanas brīdī un visā projekta īstenošanas laikā tiks nodrošināts privātais finansējums projekta attiecināmo izmaksu segšanai _______________ euro apmērā.
Pielikumā: dokuments, kas apliecina pieejamā finansējuma apjomu.
Apzinos, ka projekts būs jāīsteno saskaņā ar sniegto informāciju par privātā finansējuma piesaisti.
Paraksts*_____________________________________
* Ja projekta iesnieguma veidlapa tiek iesniegta Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmā vai parakstīta ar e-parakstu, rekvizītu "paraksts" neaizpilda.
Es, (vārds, uzvārds), apliecinu, ka piekrītu piedalīties Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 4.2. prioritārā virziena "Izglītība, prasmes un mūžizglītība" 4.2.4. specifiskā atbalsta mērķa "Veicināt mūžizglītību, jo īpaši piedāvājot elastīgas prasmju pilnveides un pārkvalifikācijas iespējas visiem, ņemot vērā uzņēmējdarbības un digitālās prasmes, labāk prognozējot pārmaiņas un vajadzību pēc jaunām prasmēm, pamatojoties uz darba tirgus vajadzībām, atvieglojot karjeras maiņu un sekmējot profesionālo mobilitāti" 4.2.4.1. pasākuma "Atbalsts nozaru vajadzībās balstītai pieaugušo izglītībai" otrās kārtas pieteikumu vērtēšanā vai atbalsta sniegšanā komersantam.
Apliecinu, ka neesmu saistīts(-a) ar patieso labuma guvēju likuma "Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā" izpratnē un Eiropas Parlamenta un Padomes 2024. gada 23. septembra Regulas (ES, Euratom) 2024/2509 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam (pārstrādāta redakcija), 61. panta izpratnē un neesmu piedalījies(-usies) vērtējamo pieteikumu sagatavošanā, kā arī nav tādu apstākļu, kuru dēļ es varētu pārkāpt Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam vadībā, īstenošanā un uzraudzībā iesaistītajai personai normatīvajos aktos noteiktos ierobežojumus un kuru dēļ ir pamats uzskatīt, ka esmu ieinteresēts(-a) konkrētā pieteikuma apstiprināšanā vai noraidīšanā. Ar parakstu apliecinu interešu konflikta neesību.
Nav tādu iemeslu, tai skaitā tādu, kas saistīti ar ģimeni, emocionālām saitēm, politisko vai nacionālo piederību, ekonomiskām interesēm vai jebkādām citām tiešām vai netiešām personīgām interesēm, kuru dēļ varētu apšaubīt manu neatkarību un objektivitāti lēmuma pieņemšanas procesā.
Nekavējoties informēšu pieteikumu komisijas priekšsēdētāju vai priekšsēdētāja vietnieku, vai finansējuma saņēmēja administratīvo vadītāju, ja radīsies apstākļi, kuru dēļ varētu apšaubīt manu objektivitāti un neatkarību lēmuma pieņemšanas procesā.
Izskatot saņemtos pieteikumus, savus pienākumus veikšu atbildīgi un profesionāli, kā arī sniegšu objektīvus atzinumus.
Apņemos neizpaust trešajām personām jebkādu informāciju, kas man kļuvusi zināma vai pieejama, vērtējot pieteikumus, kā arī apņemos izmantot pieejamo informāciju un dokumentus tikai projektu vērtēšanai un lēmuma pieņemšanai par tiem. Apņemos nepaturēt un nenodot trešajām personām jebkādu rakstisku vai elektronisku informāciju par pieteikumu un tā vērtējumu.
Es pilnībā apzinos, ka, neievērojot šajā apliecinājumā minētos nosacījumus, tikšu izslēgts(-a) no vērtēšanas komisijas sastāva un tikšu saukts(-a) pie normatīvajos aktos noteiktās atbildības.
Datums Paraksts Vārds, uzvārds |
Tiesību akta pase
Nosaukums: Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 4.2.4. specifiskā atbalsta ..
Statuss:
Spēkā esošs
Satura rādītājs
Saistītie dokumenti
|