Teksta versija
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
uz sākumu
Izvērstā meklēšana
Autorizēties savā kontā

Kādēļ autorizēties vai reģistrēties?
 
Ministru kabineta noteikumi Nr. 369

Rīgā 2025. gada 17. jūnijā (prot. Nr. 24 35. §)
Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 6.1.1. specifiskā atbalsta mērķa "Pārejas uz klimatneitralitāti radīto ekonomisko, sociālo un vides seku mazināšana visvairāk skartajos reģionos" 6.1.1.5. pasākuma "Nodarbināto prasmju paaugstināšana un atbalsts kvalifikācijas iegūšanai, atbalsts darbaspēka mācībām saskaņā ar uzņēmumu pieprasījumu" īstenošanas noteikumi
I. Vispārīgie jautājumi

1. Noteikumi nosaka:

1.1. kārtību, kādā īsteno Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 6. politikas mērķa "Taisnīgas pārkārtošanās fonda investīcijas" 6.1. prioritātes "Pāreja uz klimatneitralitāti" 6.1.1. specifiskā atbalsta mērķa "Pārejas uz klimatneitralitāti radīto ekonomisko, sociālo un vides seku mazināšana visvairāk skartajos reģionos" 6.1.1.5. pasākumu "Nodarbināto prasmju paaugstināšana un atbalsts kvalifikācijas iegūšanai, atbalsts darbaspēka mācībām saskaņā ar uzņēmumu pieprasījumu" (turpmāk – pasākums);

1.2. pasākuma mērķi;

1.3. pasākumam plānoto un pieejamo finansējumu;

1.4. prasības Taisnīgas pārkārtošanās fonda projekta (turpmāk – projekts) iesniedzējam, finansējuma saņēmējam un projekta sadarbības partneriem;

1.5. atbalstāmo darbību un izmaksu attiecināmības nosacījumus;

1.6. vienkāršoto izmaksu piemērošanas nosacījumus un kārtību.

2. Pasākumu īsteno ierobežotas projektu iesniegumu atlases veidā.

3. Pasākuma ietvaros atbalstu piešķir granta veidā.

4. Projekta īstenošanas vieta ir Kurzemes, Latgales, Vidzemes un Zemgales statistiskais reģions saskaņā ar 2024. gada 1. janvāra spēkā esošo Statistiski teritoriālo vienību nomenklatūras 3. līmeņa (NUTS 3. līmenis) klasifikāciju (turpmāk – statistiskais reģions).  

5. Pasākuma ietvaros Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās atbildīgās iestādes funkcijas pilda Izglītības un zinātnes ministrija.

6. Pasākuma mērķis ir  Kurzemes, Latgales, Vidzemes un Zemgales statistiskā reģiona iedzīvotāju prasmju paaugstināšana un atbalsts profesionālās kvalifikācijas iegūšanai, lai pielāgotos ekonomikas zaļās pārkārtošanās rezultātā radītajām darba tirgus vajadzībām, kā arī klimatneitrālas ekonomikas visvairāk skarto reģionu  ekonomiskās transformācijas virzieniem atbilstošu speciālistu sagatavošana īsā cikla izglītības programmās, tai skaitā darba vidē balstītu mācību veidā.

7. Pasākuma mērķa grupa ir Kurzemes, Latgales, Vidzemes un Zemgales statistiskajā reģionā nodarbinātas personas vecumā no 18 gadiem, kā arī personas  vecumā no 18 līdz 29 gadiem (ieskaitot), kuras uz iesaistes brīdi pasākumā nemācās un nav nodarbinātas (turpmāk – mērķa grupas personas).

8. Pasākuma ietvaros līdz 2029. gada 31. decembrim ir sasniedzami šādi uzraudzības rādītāji:

8.1. iznākuma rādītāji attiecībā uz mācībās iesaistītām personām:

8.1.1. nodarbinātas personas, tostarp pašnodarbinātas personas (skaits) – 3950;

8.1.2. profesionālajā izglītībā iesaistīti izglītojamie (skaits) – 1 610;

8.2. rezultāta rādītāji:

8.2.1. dalībnieki, kuri sešus mēnešus pēc jaunas kvalifikācijas iegūšanas atrodas labākā darba tirgus situācijā (procentos), – 40 %  no 8.1.1. apakšpunktā minētās iznākuma rādītāja vērtības;

8.2.2. dalībnieki, kuri sešus mēnešus pēc dalības pārtraukšanas pasākumā ir nodarbināti, tai skaitā pašnodarbinātie (procentos), –  80 % no 8.1.2. apakšpunktā minētās iznākuma rādītāja vērtības;

8.3. nacionālais rādītājs –  vismaz 50 % no šo noteikumu 26.5. apakšpunktā minētajiem modulārās profesionālās izglītības programmas moduļiem un moduļu kopām īstenoti darba vidē balstītu mācību veidā uzņēmumā un pie amata meistara.

9. Pasākuma ietvaros plānotais kopējais attiecināmais finansējums ir 19 937 020 euro (no tā elastības finansējums – 1 309 460 euro), tai skaitā Taisnīgas pārkārtošanās fonda finansējums – 16 946 467 euro (no tā elastības finansējums – 1 113 041 euro) un valsts budžeta līdzfinansējums – 2 990 553 euro (no tā elastības finansējums – 196 419 euro).

10. Projekta iesniegumā pasākuma īstenošanai pieejamo kopējo finansējumu plāno ne vairāk kā 18 627 560 euro apmērā, tai skaitā Taisnīgas pārkārtošanās fonda finansējumu – 15 833 426 euro apmērā un valsts budžeta līdzfinansējumu – 2 794 134 euro apmērā. Projekta iesniegumā iznākuma un rezultāta rādītājus plāno proporcionāli pasākumam pieejamam finansējumam.

11. Atbildīgā iestāde pēc Eiropas Komisijas lēmuma par vidusposma pārskatu var ierosināt  no 2026. gada 1. janvāra palielināt pasākumam pieejamo kopējo attiecināmo finansējumu līdz šo noteikumu 9. punktā minētajam plānotajam kopējam finansējuma apmēram. 

12. Taisnīgas pārkārtošanās fonda finansējuma intensitāte nav lielāka par 85 % no projekta attiecināmo izmaksu kopsummas.

13. Finansējuma saņēmējs un sadarbības partneri īsteno projektu, kas nav saistīts ar saimnieciskās darbības veikšanu un kam sniegtais atbalsts nav kvalificējams kā komercdarbības atbalsts. Ja projekta dzīves ciklā tiek konstatēts, ka ar saimniecisku darbību nesaistīts projekts projekta īstenošanas laikā vai projekta dzīves ciklā kļūst par projektu, kurā tiek veikta saimnieciskā darbība,  vai  ka sadarbības partnerim sniegtais atbalsts kvalificējams kā komercdarbības atbalsts, projekta iesniedzējam ir pienākums atmaksāt sadarbības iestādei nelikumīgi saņemto komercdarbības atbalstu kopā ar procentiem par attiecīgo gadu no līdzekļiem, kas brīvi no komercdarbības atbalsta, saskaņā ar Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV vai V nodaļas nosacījumiem.

II. Prasības projekta iesniedzējam un sadarbības partneriem

14. Projekta iesniedzējs pasākuma ietvaros ir Valsts izglītības attīstības aģentūra, kas pēc tam, kad ir apstiprināts projekta iesniegums, ir finansējuma saņēmējs.

15. Finansējuma saņēmējs projekta īstenošanā iesaista šādus sadarbības partnerus: 

15.1. izglītības iestādes – šo noteikumu 26.3., 26.4., 26.5.26.6., 26.7.26.8. un 26.16.  apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanā;

15.2. Latvijas Investīciju un attīstības aģentūru – šo noteikumu 26.1. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanā; 

15.3. Latgales, Vidzemes, Zemgales un Kurzemes statistiskā reģiona pašvaldības – šo noteikumu  26.2. un 26.3.  apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanā;

15.4. Nodarbinātības valsts aģentūru – šo noteikumu 26.3. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanā;

15.5. Ekonomikas ministriju – šo noteikumu 26.1. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanā. 

16. Šo noteikumu  15.1. apakšpunktā minētajiem sadarbības partneriem projektā ir šādi pienākumi:

16.1. pēc mērķa grupas personas pieprasījuma novērtēt mērķa grupas personas prasmes un zināšanas un sniegt konsultācijas piemērotāko mācību izvēlei;

16.2. nodrošināt profesionālās tālākizglītības programmu, profesionālās pilnveides izglītības programmu, modulārās profesionālās izglītības programmas moduļa vai moduļu kopas, studiju moduļa vai studiju kursa īstenošanu mērķa grupas personām, tai skaitā sagatavot un īstenot individuālo mācību plānu modulārās profesionālās izglītības programmas moduļa vai moduļu kopas apguvei mērķa grupas personām vecumā līdz 29 gadiem (ieskaitot), kuras nemācās un nav nodarbinātas, kā arī nodarbinātām personām ar zemu izglītības līmeni; 

16.3. nodrošināt mērķstipendijas izmaksu mērķa grupas personām; 

16.4. sadarboties ar uzņēmumiem, kuru faktiskā darbības adrese ir Latgales, Vidzemes, Zemgales un Kurzemes statistiskais reģions, darba vidē balstītu mācību īstenošanā. 

17. Šo noteikumu 15.2. apakšpunktā minētajam sadarbības partnerim  šo noteikumu 26.1. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanā ir šādi pienākumi:

17.1. sadarbībā ar finansējuma saņēmēju apzināt Kurzemes, Latgales, Vidzemes un Zemgales statistisko reģionu darba devēju vajadzības Ekonomikas ministrijas nozaru vajadzību pasūtījuma un atbilstošā mācību piedāvājuma veidošanai;

17.2. sadarbībā ar finansējuma saņēmēju organizēt informatīvas kampaņas, forumus un darba grupas par reģionu attīstības tendencēm, darba tirgū nepieciešamajām prasmēm un mācībām attiecīgā reģionā.

18. Šo noteikumu 15.3. apakšpunktā minētajiem sadarbības partneriem projektā ir pienākums informēt un piesaistīt dalībai mācībās mērķa grupas, īpaši nodarbinātos ar zemu izglītības līmeni un personas  vecumā no 18 līdz 29 gadiem (ieskaitot), kuri nemācās un nav nodarbināti, kā arī nodrošināt karjeras konsultāciju pakalpojumus. 

19. Šo noteikumu 15.4. apakšpunktā minētajam sadarbības partnerim projektā ir pienākums nodrošināt karjeras konsultāciju pakalpojumus mērķa grupas personām.

20. Par šo noteikumu 15.1. apakšpunktā minēto sadarbības partneri finansējuma saņēmējs izvēlas izglītības iestādes, kuras atbilst šādām prasībām: 

20.1. izglītības iestāde ir akreditēta un īsteno licencētu profesionālās izglītības programmu, kā arī var nodrošināt tās īstenošanu darba vidē balstītu mācību formā;

20.2. izglītības iestāde ir akreditēta un īsteno akreditēta studiju virziena licencētu studiju programmu;

20.3. izglītības iestāde paredz nodrošināt mācību piedāvājumu, ko ir apstiprinājusi šo noteikumu 40. punktā minētā Ekonomikas ministrijas izveidotā Apvienotās pieaugušo izglītības koordinācijas komisija;

20.4. finansējuma saņēmējs pēdējā gada laikā nav izbeidzis sadarbības līgumu ar izglītības iestādi kā sadarbības partneri, pamatojoties uz vismaz vienu no šādiem attiecīgā sadarbības partnera veiktiem pārkāpumiem:

20.4.1. netiek ievērotas izglītības programmu īstenošanu regulējošajos normatīvajos aktos un sadarbības līgumā noteiktās prasības, un tas apdraud mācību procesa norisi;

20.4.2. netiek ievērota sadarbības līgumā noteiktā norēķinu kārtība;

20.4.3. netiek ievērota sadarbības līgumā noteiktā kārtība, kādā mērķa grupas personas ieskaitāmas izglītojamo skaitā un atskaitāmas no tā;

20.4.4. izglītības iestāde noteikusi mērķa grupas personai jebkāda veida papildu maksu par dalību šo noteikumu 26.5., 26.6., 26.7. un 26.8. apakšpunktā minētajās atbalstāmajās darbībās vai citas finansiāla rakstura saistības, kas nav atrunātas finansējuma saņēmēja un sadarbības partnera noslēgtajā sadarbības līgumā;

20.4.5. finansējuma saņēmējam apzināti sniegta nepatiesa informācija, vai sadarbība noslēgta uz nepatiesas informācijas pamata;

20.4.6. veicot pārbaudi izglītības iestādē, ir konstatēti šo noteikumu 26.5., 26.6., 26.7. un 26.8. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanas nosacījumu pārkāpumi;

20.5. izglītības iestādes iesaistei projektā sadarbības partnera statusā nav ietekmes uz konkurenci un tirdzniecību Eiropas Savienības iekšējā tirgū. Finansējuma saņēmējs, ievērojot šo noteikumu ​58. punktu, minēto nosacījumu vērtē izglītības iestādēm, kuras atbilst saimnieciskās darbības veicēja pazīmēm pēc kāda no šādiem kritērijiem:

20.5.1. izglītības programmas izglītības iestādē pārsvarā tiek īstenotas latviešu valodā;

20.5.2. vismaz 85 % no visiem izglītības iestādes izglītojamiem ir Latvijas iedzīvotāji;

20.5.3. augstskola neierindojas 500 pasaules labāko universitāšu sarakstā (attiecināms tikai uz augstākās izglītības iestādēm).

21. Projekta iesniedzējam ir pienākums projekta iesniegumā pamatot sadarbības partneru izvēli, norādot konkrēto sadarbības partneru iesaistes mehānismu, nepieciešamību un to kompetences atbilstību plānotajām atbalstāmajām darbībām.  

22. Projekta iesniedzējs projekta iesniegumā iekļauj informāciju par projekta iekšējo vadības un kontroles sistēmu, lai nodrošinātu sekmīgu projekta īstenošanu, mērķu sasniegšanu un projektam piešķirto līdzekļu lietderīgu un efektīvu izlietošanu, tai skaitā nodalot funkcijas, kuras finansējuma saņēmējs pilda projekta īstenošanā, no iestādes pamatfunkcijām un aprakstot, kādas darbības un uzraudzības instrumenti ir plānoti vai ieviesti projekta iesniedzēja iestādē šādos procesos: 

22.1. finanšu līdzekļu plūsmas plānošana un kontrole, kā arī uzskaites nodalīšana katra sadarbības partnera grāmatvedības uzskaitē un finanšu pārskatu ticamības nodrošināšana;

22.2. iepirkumu organizēšana un sadarbības partneru līdzdalība iepirkumu organizēšanā (ja attiecināms);

22.3. projekta maksājumu pieprasījumu un projekta grozījumu sagatavošana un iesniegšana, tai skaitā datu pilnīguma un atbilstības pārbaude;

22.4. informācijas, dokumentu un pārskatu aprite;

22.5. projekta saturiskās vadības un uzraudzības procesu pārskatāmība.

23. Projekta iesniedzējs sagatavo projekta iesniegumu atbilstoši projektu iesniegumu atlases nolikumā noteiktajām prasībām un uzaicinājumā noteiktajā termiņā iesniedz to  sadarbības iestādē, izmantojot Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmas elektronisko vidi,  iesniegumam pievieno šo noteikumu 15.2.15.3.15.4.  un 15.5. apakšpunktā norādīto sadarbības partneru apliecinājumu par sadarbību projektā.

24. Pēc projekta iesnieguma apstiprināšanas finansējuma saņēmējs ar katru sadarbības partneri slēdz sadarbības līgumu atbilstoši normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina Eiropas Savienības fondu ieviešanu 2021.–2027. gada plānošanas periodā. Līgumā iekļauj arī šādus nosacījumus:

24.1. maksājumu veikšanas kārtību šo noteikumu 26.1., 26.2., 26.3., 26.4.26.5., 26.6., 26.7., 26.8. un 26.16. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai un tiešo attiecināmo izmaksu segšanai;

24.2. sadarbības partneru dokumentu, pārskatu un citas informācijas aprites un glabāšanas kārtību un termiņus.

25. Finansējuma saņēmējs ir atbildīgs par sadarbības partnera pienākumu izpildi projekta īstenošanā un sadarbības partnera īstenotajām funkcijām projektā, tai skaitā novēršot dubultā finansējuma risku. 

III. Atbalstāmās darbības un izmaksas

26. Pasākuma ietvaros ir atbalstāmas šādas darbības:

26.1. mācību vajadzību apzināšana un atbilstības izvērtēšana darba tirgus prasībām un reģionu attīstības programmās 2021.–2027. gadam noteiktajām uzņēmējdarbības attīstības tendencēm un prioritātēm, lai izveidotu mērķorientētu un datos balstītu nozaru vajadzību pasūtījumu, ievērojot reģionālās ekonomikas pārstrukturēšanu  pārejai uz klimatneitrālu ekonomiku, kā arī mācību piedāvājuma apkopošana un iegūto rezultātu analīze, lai veidotu nozaru vajadzību pasūtījumam atbilstošu mācību piedāvājumu; 

26.2. mērķa grupas personu informēšana un piesaiste dalībai projektā; 

26.3. atbalsts karjeras konsultāciju pakalpojumiem; 

26.4. mērķa grupas personu zināšanu, kompetenču un prasmju novērtēšana, iegūto rezultātu analīze un konsultēšana, lai par pieejamo atbalstu izvēlētos piemērotākās mācības un nodrošinātu atbalsta  saņemšanu; 

26.5. atbalsts modulārās profesionālās tālākizglītības programmas apguvei darba vidē balstītu mācību uzņēmumā vai pie tāda amata meistara, kas mērķa grupas personai dotu iespēju iegūt profesionālo kvalifikāciju vai profesionālās kvalifikācijas daļu;

26.6. atbalsts modulārās profesionālās izglītības programmas moduļa vai moduļu kopas apguvei, lai mērķa grupas personai dotu iespēju apgūt darba tirgus prasībām atbilstošas sistematizētas profesionālās zināšanas un prasmes darba vidē balstītu mācību uzņēmumā vai pie amata meistara;

26.7. atbalsts studiju moduļa vai studiju kursa apguvei, kas nodarbinātai mērķa grupas personai dotu iespēju apgūt darba tirgus prasībām atbilstošas sistematizētas profesionālās zināšanas un prasmes;

26.8. atbalsts profesionālās pilnveides izglītības programmu apguvei, kas nodarbinātai mērķa grupas personai dotu iespēju apgūt darba tirgus prasībām atbilstošas sistematizētas profesionālās zināšanas un prasmes;

26.9. atbalsts neformālās izglītības programmu apguvei, kas ietver darba tirgus prasībām atbilstošu sistematizētu profesionālo pamatprasmju (prioritāri  zinātnes, tehnoloģiju, inženierzinātnes un matemātikas), kā arī zaļās un digitālās pārejas prasmju apguvi mērķa grupas personai; 

26.10. atbalsts ārpus formālās izglītības sistēmas apgūtās profesionālās kompetences novērtēšanai mērķa grupas personām; 

26.11. atbalsts horizontālā principa "Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana" ievērošanai nepieciešamo pakalpojumu nodrošinājumam mērķa grupas personai ar invaliditāti šo noteikumu 26.5., 26.6., 26.7., 26.8., 26.9. un 26.10. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības ietvaros;

26.12. atbalsts reģionālajai mobilitātei, kas paredz atlīdzību transporta izdevumu segšanai braucieniem no deklarētās dzīvesvietas vai faktiskās darba vietas uz mācību vai prakses vietu (tostarp uz uzņēmumu vai pie amata meistara) un atpakaļ, šo noteikumu ​26.5. apakšpunktā minētās modulārās profesionālās tālākizglītības programmas apguvei atbilstoši mācību vai prakses ilgumam mērķa grupas personām, kuras ir nodarbinātas un pārstāv mājsaimniecību, kam piešķirts maznodrošinātas vai trūcīgas mājsaimniecības statuss, vai kuras ir nodarbinātas, bet ar zemu izglītības līmeni, mērķa grupas personām ar funkcionāliem traucējumiem, kā arī mērķa grupas personām vecumā līdz 29 gadiem, kuras nemācās un nav nodarbinātas;

26.13. atbalsts ar dzīvojamās telpas īres vai ar dzīvošanu dienesta viesnīcā saistīto izdevumu kompensācijai šo noteikumu 26.6. apakšpunktā minētās  modulārās profesionālās tālākizglītības programmas apguvē atbilstoši mācību ilgumam  mērķa grupas personām, kuras ir nodarbinātas un pārstāv mājsaimniecību, kam piešķirts maznodrošinātas vai trūcīgas mājsaimniecības statuss, vai kuras ir nodarbinātas, bet ar zemu izglītības līmeni, kā arī mērķa grupas personām vecumā līdz 29 gadiem, kuras nemācās un nav nodarbinātas;

26.14. atbalsts bērnu (līdz septiņu gadu vecumam) uzraudzības pakalpojuma nodrošināšanai atbilstoši šo noteikumu 26.5., 26.6., 26.7., 26.8. un 26.9. apakšpunktā minēto mācību ilgumam mērķa grupas personām, kuras pārstāv daudzbērnu ģimeni vai mājsaimniecību, kam piešķirts maznodrošinātas vai trūcīgas mājsaimniecības statuss;

26.15. atbalsts bērnu ar invaliditāti uzraudzības pakalpojuma nodrošināšanai atbilstoši mācību ilgumam mērķa grupas personām, kuru aprūpē ir bērns ar invaliditāti vai pilngadīga persona, kura nav sasniegusi 24 gadu vecumu, ja tai ir noteikta I vai II invaliditātes grupa;

26.16. mērķstipendijas piešķiršana šo noteikumu 26.5. apakšpunktā minētās  modulārās profesionālās tālākizglītības programmas apguvei mērķa grupas personām, kuras ir nodarbinātas un pārstāv mājsaimniecību, kam piešķirts maznodrošinātas vai trūcīgas mājsaimniecības statuss, un mērķa grupas personām vecumā līdz 29 gadiem, kuras nemācās un nav nodarbinātas, izņemot gadījumu, ja ir saņemts mērķa grupas personas atteikums no mērķstipendijas; 

26.17. pieaugušo izglītības atbalstam paredzētās prasmju pārvaldības platformas attīstība un uzturēšana personu reģistrēšanai, datu uzkrāšanai un analīzei projekta ietvaros, ievērojot šo noteikumu 54. punkta nosacījumus;

26.18. projekta vadības un īstenošanas nodrošināšana;

26.19. informatīvu, mērķa komunikācijas un kapacitātes stiprināšanas pasākumu organizēšana šo noteikumu 15. punktā minētajiem sadarbības partneriem, kā arī Kurzemes, Latgales, Vidzemes un Zemgales plānošanas reģionu administrācijām (ja attiecināms);

26.20. komunikācijas un vizuālās identitātes prasību nodrošināšana.

27. Pasākuma ietvaros atbalsts tiek sniegts un izmaksas attiecināmas par atbalstu mācībām un ārpus formālās izglītības sistēmas apgūtās profesionālās kompetences novērtēšanai lauksaimniecības nozares (NACE 2.1. red. A sadaļas 01.1.–01.6. grupa), kūdras ieguves nozares (NACE 2.1. red. B sadaļas 08.92. klase), elektroenerģijas, gāzes apgādes, siltumapgādes un gaisa kondicionēšanas nozares (NACE 2.1. red. D sadaļa), ūdens apgādes, notekūdeņu, atkritumu apsaimniekošanas nozares (NACE 2.1. red. E sadaļas 36.–38. nodaļa) un transporta nozares (NACE 2.1. red. H sadaļas 49.1.–49.4. grupa) transformācijai nepieciešamo prasmju un kvalifikāciju iegūšanai.

28. Pasākuma ietvaros ir attiecināmas šādas izmaksas:

28.1. tiešās attiecināmās izmaksas, kas ir tieši saistītas ar projekta darbību īstenošanu un nepieciešamas projekta rezultātu sasniegšanai, un šī saistība ir skaidri saprotama un pierādāma;

28.2. netiešās attiecināmās izmaksas, kas nav tieši saistītas ar projekta rezultātu sasniegšanu, bet atbalsta un nodrošina atbilstošus apstākļus projekta darbību īstenošanai un projekta rezultātu sasniegšanai.

29. Šo noteikumu 28.1. apakšpunktā minētās tiešās attiecināmās izmaksas ietver šādas izmaksu pozīcijas:

29.1. finansējuma saņēmēja  projekta vadības personāla un īstenošanas personāla izmaksas (izņemot virsstundas) šo noteikumu 26.1.,  26.11.26.12., 26.13., 26.14., 26.17., 26.18., 26.19. un 26.20. apakšpunktā  minēto atbalstāmo darbību īstenošanai, kuras saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas (ES) Nr. 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai (turpmāk – Parlamenta un Padomes regula Nr. 2021/1060), 55. panta 1. punktu projekta iesniegumā plāno kā vienu izmaksu pozīciju, piemērojot izmaksu vienoto likmi 17 % apmērā no pārējām tiešajām attiecināmajām izmaksām, kas nav personāla izmaksas;

29.2. finansējuma saņēmēja jaunradītu projekta vadības un īstenošanas personāla darba vietu aprīkojuma, tai skaitā biroja mēbeļu un tehnikas, datorprogrammu un licenču iegādes vai īres izmaksas, aprīkojuma uzturēšanas un remonta izmaksas vai esošo darba vietu atjaunošanas izmaksas, ja  aprīkojums ir nolietojies un tiek norakstīts, ne vairāk kā 3000 euro vienai darba vietai visā projekta īstenošanas laikā. Ja projekta vadības un īstenošanas personāls ir nodarbināts normālu darba laiku, darba vietas aprīkojuma iegādes vai nomas izmaksas ir attiecināmas 100 % apmērā. Ja personāls ir nodarbināts nepilnu darba laiku, darba vietas aprīkojuma iegādes vai nomas izmaksas ir attiecināmas, ņemot vērā attiecīgā darba laika proporciju. Ja personāls ir nodarbināts saskaņā ar daļlaika attiecināmības principu, darba vietas aprīkojuma attiecināmās izmaksas nosakāmas proporcionāli darba laika procentuālajam sadalījumam atbilstoši darbinieka iesaistes periodam projektā pret projekta kopējo īstenošanas ilgumu, ņemot vērā rīkojumā noteikto darbinieka darba laika proporciju vai iepriekšējā mēnesī faktiski nostrādāto darba laiku brīdī, kad darbinieks saņem darba vietas aprīkojumu lietošanā;

29.3. transporta pakalpojumu izmaksas (maksa par degvielu, maksa par sabiedriskā transporta izmantošanu) finansējuma saņēmēja projekta vadības un īstenošanas personālam šo noteikumu 26.18. un 26.19. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai atbilstoši vadošās iestādes izstrādātajai metodikai "Vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķina un piemērošanas metodika 1 km izmaksām darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" un Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam  īstenošanai";

29.4. transportlīdzekļu nomas vai transporta, tai skaitā specializētā transporta, pakalpojumu pirkšanas izmaksas finansējuma saņēmēja projekta īstenošanas un vadības personālam šo noteikumu 26.18. un 26.19. apakšpunktā  minēto atbalstāmo darbību īstenošanai;

29.5. iekšzemes komandējumu un dienesta braucienu izmaksas finansējuma saņēmēja projekta vadības un īstenošanas personālam šo noteikumu 26.18. un 26.19. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai atbilstoši vadošās iestādes izstrādātajai metodikai "Vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķina un piemērošanas metodika iekšzemes komandējumu izmaksām darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" un Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam īstenošanai";

29.6. projekta komunikācijas un vizuālās identitātes prasību nodrošināšanas pasākumu izmaksas šo noteikumu 26.20. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai;

29.7. finansējuma saņēmēja informatīvo kampaņu un mērķa grupas informēšanas un piesaistes pasākumu izmaksas šo noteikumu 26.2. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai, tai skaitā konferencēm, semināriem, izstādēm, drukātiem materiāliem, kā arī informācijas ievietošanai reģionālajos plašsaziņas līdzekļos;

29.8. izmaksas, ko finansējuma saņēmējs plāno šo noteikumu 15.1. apakšpunktā minētajām izglītības iestādēm:

29.8.1. mērķa grupas personu zināšanu un prasmju novērtēšanas un konsultēšanas izmaksas šo noteikumu 26.4. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai atbilstoši atbildīgās iestādes apstiprinātai vienkāršoto izmaksu metodikai, kas saskaņota ar vadošo iestādi;

29.8.2. modulārās profesionālās tālākizglītības programmas apguves izmaksas šo noteikumu 26.5. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai atbilstoši atbildīgās iestādes apstiprinātai vienkāršoto izmaksu metodikai, kas saskaņota ar vadošo iestādi;

29.8.3. modulārās profesionālās izglītības programmas moduļa vai moduļu kopas apguves izmaksas, tai skaitā individuālo mācību plānu modulārās profesionālās izglītības programmas moduļa vai moduļu kopas apguvei mērķa grupas personām, kuras ir nodarbinātas, bet ar zemu izglītības līmeni, un mērķa grupas personām vecumā līdz 29 gadiem, kuras nemācās un nav nodarbinātas, kā arī sagatavošanas un īstenošanas izmaksas šo noteikumu 26.6. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai atbilstoši atbildīgās iestādes apstiprinātai vienkāršoto izmaksu metodikai, kas saskaņota ar vadošo iestādi;

29.8.4. studiju moduļa vai studiju kursa augstskolā vai koledžā apguves izmaksas šo noteikumu 26.7. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai atbilstoši atbildīgās iestādes apstiprinātai vienkāršoto izmaksu metodikai, kas saskaņota ar vadošo iestādi;

29.8.5. profesionālās pilnveides izglītības programmas apguves izmaksas šo noteikumu 26.8. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai atbilstoši atbildīgās iestādes apstiprinātai vienkāršoto izmaksu metodikai, kas saskaņota ar vadošo iestādi;

29.8.6. mērķa grupas personas profesijas prasībām atbilstošu papildu zināšanu un prasmju apguvi apliecinošu dokumentu (sertifikāts, apliecība) ieguves izmaksas šo noteikumu 26.5. un 26.10. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai;

29.8.7. normatīvajos aktos par darba aizsardzības prasībām, lietojot individuālos aizsardzības līdzekļus, paredzēto individuālo aizsardzības līdzekļu izmaksas mērķa grupas personām, kas mācās šo noteikumu 26.5. apakšpunktā minētajā modulārās profesionālās tālākizglītības programmā, atbilstoši atbildīgās iestādes apstiprinātai vienkāršoto izmaksu metodikai, kas saskaņota ar vadošo iestādi;

29.8.8. izmaksas šo noteikumu 26.5. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai, ko nodrošina izglītības programmas īstenošanā iesaistītam uzņēmumam, atbilstoši atbildīgās iestādes apstiprinātai vienkāršoto izmaksu metodikai, kas saskaņota ar vadošo iestādi;

29.8.9. mērķstipendiju izmaksas šo noteikumu 26.16. apakšpunktā noteiktās darbības īstenošanai. Ik mēnesi piešķiramās mērķstipendijas apmērs vienai mērķa grupas personai ir pieci euro dienā, ja apmeklētas mācības klātienē vai attālināti, bet nepārsniedzot 100 euro mēnesī;

29.8.10. normatīvajos aktos par obligātajām veselības pārbaudēm paredzēto veselības pārbaužu izmaksas mērķa grupas personām, kas mācās šo noteikumu 26.5. apakšpunktā minētajā modulārajā profesionālās tālākizglītības programmā;

29.8.11. projekta īstenošanā iesaistīto izglītības iestāžu projekta koordinatoru un finanšu speciālistu atlīdzības izmaksas šo noteikumu  26.5. un 26.16. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai atbilstoši atbildīgās iestādes apstiprinātai vienkāršoto izmaksu metodikai, kas saskaņota ar vadošo iestādi;

29.9. izmaksas, ko finansējuma saņēmējs plāno šo noteikumu 15.2. apakšpunktā minētajam sadarbības partnerim  un kas ir nepieciešamas šo noteikumu  26.1. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai, atbilstoši atbildīgās iestādes apstiprinātajai vienkāršoto izmaksu metodikai, kas saskaņota ar vadošo iestādi;

29.10. izmaksas, ko finansējuma saņēmējs plāno šo noteikumu 15.3. apakšpunktā minētajām Latgales, Vidzemes, Zemgales un Kurzemes statistiskā  reģiona pašvaldībām un kas ir nepieciešamas šo noteikumu 26.2. un 26.3. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai, atbilstoši atbildīgās iestādes apstiprinātajai vienkāršoto izmaksu metodikai, kas saskaņota ar vadošo iestādi;

29.11. izmaksas, ko finansējuma saņēmējs plāno un piešķir mērķa grupas personām:

29.11.1. ārpus formālās izglītības sistēmas apgūtās profesionālās kompetences novērtēšanas izmaksas šo noteikumu 26.10. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai, ko finansējuma saņēmējs mērķa grupas personām finansē atbilstoši Ministru kabineta noteikumiem par profesionālās izglītības iestāžu un eksaminācijas centru maksas pakalpojumu cenrādi;

29.11.2. finanšu atlīdzība bērna uzraudzības pakalpojuma nodrošināšanai mācību laikā šo noteikumu 26.14. un 26.15. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai, ja mērķa grupas persona piedalās šo noteikumu 26.5., 26.6., 26.7., 26.8. un 26.9.  apakšpunktā minētajās atbalstāmajās darbībās, bet ne vairāk kā  10,08 euro stundā vienai mērķa grupas personai;

29.11.3. finanšu atbalsts ceļa izdevumu segšanai šo noteikumu 26.12. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai, nepārsniedzot 50 euro mēnesī:

29.11.3.1. vieglā transportlīdzekļa, tai skaitā specializētā transportlīdzekļa,  ceļa izdevumu segšanai braucienam no deklarētās dzīvesvietas vai darbavietas uz mācību vai prakses vietu (tostarp uz uzņēmumu vai pie amata meistara) un atpakaļ, piemērojot "Vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķina un piemērošanas metodiku 1 km izmaksām darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" un Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam  īstenošanai"; 

29.11.3.2. reģionālās vietējās nozīmes un reģionālās starppilsētu nozīmes sabiedriskā transporta izmaksu segšanai braucienam no deklarētās dzīvesvietas vai darbavietas uz mācību vai prakses vietu (tostarp uz uzņēmumu vai pie amata meistara) un atpakaļ, piemērojot "Vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķina un piemērošanas metodiku 1 km izmaksām darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" un Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam  īstenošanai"; 

29.11.3.3. vietējā sabiedriskā (vienas apdzīvotas vietas ietvaros) transporta izmaksu segšanai braucienam no deklarētās dzīvesvietas vai darbavietas uz mācību vai prakses vietu (tostarp uz uzņēmumu vai pie amata meistara) un atpakaļ, piemērojot "Vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķina un piemērošanas metodiku 1 km izmaksām darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" un Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam  īstenošanai"; 

29.11.4. finanšu atbalsts izdevumiem par dzīvojamās telpas īri vai dienesta viesnīcu šo noteikumu 26.13. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai, bet ne vairāk kā  43,90 euro diennaktī vai 275,03 euro mēnesī vienam nodarbinātajam;

29.11.5. starptautiskās sertifikācijas eksāmenu izmaksas, ja pēc šo noteikumu  26.6. un 26.8. apakšpunktā minēto mācību apguves tiek iegūts akreditētas personāla sertifikācijas institūcijas sertifikāts;

29.12. finansējuma saņēmēja pakalpojumu (uzņēmuma līgumu) izmaksas: 

29.12.1. informatīvo kampaņu un mērķa grupas informēšanas un piesaistes pasākumu izmaksas šo noteikumu 26.2. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai;

29.12.2. horizontālā principa "Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana" darbību īstenošanas izmaksas, tai skaitā pandusu noma, indukcijas cilpu noma, zīmju un vieglās valodas tulka, ergoterapeita, asistenta, surdotulka, reāllaika transkripcijas, subtitru un Braila drukas nodrošināšana pasākumos iesaistītajām mērķa grupas personām;

29.12.3. informatīvo materiālu un karjeras konsultācijām paredzēto izdales materiālu sagatavošanas izmaksas šo noteikumu 26.2. un 26.3. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai;

29.12.4. semināru, diskusiju un konferenču organizēšanas izmaksas šo noteikumu  26.1., 26.2. un 26.19. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai, tai skaitā telpu īre, ja finansējuma saņēmēja un sadarbības partnera projekta aktivitāšu īstenošanai nepieciešams īrēt telpas ārpus finansējuma saņēmēja juridiskās un faktiskās uzturēšanās adreses, kā arī izdales materiālu izmaksas;

29.12.5. pieaugušo izglītības atbalstam paredzētās informācijas sistēmas attīstības un uzturēšanas izmaksas šo noteikumu 26.17. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai;

29.12.6. šo noteikumu 26.1. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai nepieciešamo datu ieguves un apstrādes izmaksas;

29.12.7. neformālās izglītības programmas apguves izmaksas šo noteikumu 26.9. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai, nepārsniedzot atbildīgās iestādes apstiprinātajā un ar vadošo iestādi saskaņotajā vienkāršoto izmaksu metodikā noteiktās vienas mācību stundas izmaksas par vienu nodarbināto un viena nodarbinātā kopējās izmaksas neformālās izglītības programmu apguvei.

30. Ja projekta īstenošanas laikā atbildīgā iestāde vai vadošā iestāde izstrādā vienkāršoto izmaksu metodiku kādām no šo noteikumu 29. punktā minētajām izmaksām, tām piemēro atbildīgās iestādes vai vadošās iestādes izstrādāto vienkāršoto izmaksu metodiku. 

31. Šo noteikumu 28.2. apakšpunktā minētās netiešās attiecināmās izmaksas plāno kā vienu izmaksu pozīciju, piemērojot netiešo izmaksu vienoto likmi 15 % apmērā no šo noteikumu 29.1. apakšpunktā minētajām tiešajām attiecināmajām personāla izmaksām, kas radušās uz darba tiesisko attiecību pamata.

32. Mērķa grupas personām vecumā līdz 29 gadiem, kuras nemācās un nav nodarbinātas, šo noteikumu 26.5.  apakšpunktā minētās mācību izmaksas un šo noteikumu 26.10. apakšpunktā minētās ārpus formālās izglītības sistēmas apgūtās profesionālās kompetences novērtēšanas izmaksas sedz pilnā apmērā, bet šo noteikumu 26.6., 26.7., 26.8. un 26.9. apakšpunktā minētās mācību izmaksas sedz 30 līdz 90 % apmērā. 

33. Nodarbinātām mērķa grupas personām, kuras pārstāv mājsaimniecību, kam piešķirts maznodrošinātas vai trūcīgas mājsaimniecības statuss, šo noteikumu 26.5., 26.6., 26.7., 26.8. un 26.9. apakšpunktā minētās mācību izmaksas un šo noteikumu 26.10. apakšpunktā minētās ārpus formālās izglītības sistēmas apgūtās profesionālās kompetences novērtēšanas izmaksas sedz pilnā apmērā.

34. Nodarbinātām mērķa grupas personām, kuras nepārstāv mājsaimniecību, kam piešķirts maznodrošinātas vai trūcīgas mājsaimniecības statuss, šo noteikumu 26.5. apakšpunktā minētās mācību izmaksas un šo noteikumu 26.10. apakšpunktā minētās ārpus formālās izglītības sistēmas apgūtās profesionālās kompetences novērtēšanas izmaksas sedz  90 līdz 100 % apmērā, bet šo noteikumu 26.6., 26.7.26.8. un 26.9. apakšpunktā minētās mācību izmaksas – 30 līdz 90 % apmērā.

35. Pievienotās vērtības nodoklis, kas tiešā veidā saistīts ar projektu,  uzskatāms par attiecināmām izmaksām saskaņā ar Parlamenta un Padomes regulas Nr. 2021/1060 64. panta 1. punkta "c" apakšpunktā ietvertajiem nosacījumiem, ja tas nav atgūstams saskaņā ar valsts tiesību aktiem pievienotās vērtības nodokļa jomā. 

36. Pasākuma ietvaros finansējuma saņēmējam izmaksas ir attiecināmas no 2025. gada 2. janvāra, ja tās atbilst šajos noteikumos minētajām izmaksu pozīcijām. 

37. Sadarbības partneriem izmaksas ir attiecināmas pēc šo noteikumu 24. punktā minēto sadarbības līgumu noslēgšanas, bet ne agrāk kā no dienas, kad noslēgta vienošanās par projekta īstenošanu.

IV. Pasākuma īstenošanas nosacījumi

38. Projektu īsteno saskaņā ar noslēgto vienošanos par projekta īstenošanu, bet ne ilgāk kā līdz 2029. gada 30. novembrim.

39. Projekta īstenošanas uzraudzībai saskaņā ar Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda vadības likumu, tai skaitā finansējuma saņēmēja iesniegto projekta īstenošanas gaitas pārskatu izvērtēšanai, sasniegto iznākuma un rezultātu rādītāju izpildes progresa novērtējumam, projekta ieviešanas problēmu un risku identificēšanai un konstatēto risku un problēmu novēršanai, kā arī projekta īstenošanas nosacījumu pilnveidei atbildīgā iestāde pēc nepieciešamības, bet ne retāk kā reizi divos mēnešos organizē atbildīgās iestādes un finansējuma saņēmēja starpinstitūciju sanāksmes par projekta ieviešanas progresu un citiem ar projekta īstenošanu un uzraudzību saistītiem jautājumiem. Ja nepieciešams, sanāksmēs var pieaicināt Labklājības ministrijas, Ekonomikas ministrijas, Latvijas Pašvaldību savienības, Latvijas Darba devēju konfederācijas, Latvijas Brīvo arodbiedrību savienības, Latvijas Pieaugušo izglītības apvienības un Kurzemes, Latgales, Vidzemes un Zemgales plānošanas reģionu pārstāvjus. 

40. Šo noteikumu 26.5., 26.6., 26.7., 26.8., 26.9. un 26.10. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanā paredzēto mācību piedāvājumu, kā arī šo noteikumu 32. un 34. punktā minēto mācību izmaksu un ārpus formālās izglītības sistēmas apgūtās profesionālās kompetences novērtēšanas izmaksu segšanas procentuālo apmēru nosaka un apstiprina Apvienotā pieaugušo izglītības koordinācijas komisija, kuras sastāvu un nolikumu apstiprina ekonomikas ministrs. Komisija saskaņā ar cilvēkkapitāla attīstības stratēģiskajiem mērķiem un atbilstoši darba tirgus pieprasījumam un tautsaimniecības nozaru attīstības prognozēm nosaka, izskata, apstiprina un aktualizē mācību piedāvājumu, tādējādi nodrošinot mācību savstarpēju papildinātību starp dažādām mērķa grupām, kā arī nodrošina projekta īstenošanas rezultātu un rezultatīvo rādītāju sasniegšanas analīzi un novērtē to ietekmi uz nacionālajos un starptautiskajos dokumentos noteikto mērķu sasniegšanu.

41. Šo noteikumu 26.5., 26.6., 26.7., 26.8. un 26.9. apakšpunktā minētajā atbalstāmajā darbībā iesaista mērķa grupas personas, kuras vienlaikus nav atbalsta saņēmēji kādā no šādiem pasākumiem:

41.1. Eiropas Sociālā fonda Plus 4.2.4. specifiskā atbalsta mērķa "Veicināt mūžizglītību, jo īpaši paredzot elastīgas kvalifikācijas paaugstināšanas un pārkvalificēšanās iespējas visiem, ņemot vērā digitālās prasmes, labāk paredzot pārmaiņas un jaunas prasības pēc prasmēm, kas balstītas  uz darba tirgus vajadzībām, atvieglojot karjeras maiņu un sekmējot profesionālo mobilitāti" 4.2.4.2. pasākumā "Atbalsts pieaugušo individuālajās vajadzībās balstītai pieaugušo izglītībai";

41.2. Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes "Digitālā transformācija" 2.3. reformu un investīciju virziena "Digitālās prasmes" 2.3.1.4.i. investīcijas "Individuālo mācību kontu pieejas attīstība" pasākumā;

41.3. Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 3. komponentes "Nevienlīdzības mazināšana" 3.1. reformu un investīciju virziena "Reģionālā politika" 3.1.2. reformas "Sociālo un nodarbinātības pakalpojumu pieejamība minimālo ienākumu reformas atbalstam" 3.1.2.5.i. investīcijas "Bezdarbnieku, darba meklētāju un bezdarba riskam pakļauto iedzīvotāju iesaiste darba tirgū" pasākumā (attiecināms uz mērķa grupas personām  vecumā no 18 līdz 29 gadiem (ieskaitot), kuras nemācās un nav nodarbinātas);

41.4. Eiropas Sociālā fonda Plus 4.3.3. specifiskā atbalsta mērķa  "Uzlabot visu darba meklētāju, jo īpaši jauniešu – it sevišķi, īstenojot Garantiju jauniešiem –, ilgstošo bezdarbnieku un darba tirgū nelabvēlīgā situācijā esošo grupu, un ekonomiski neaktīvo personu piekļuvi nodarbinātībai un aktivizācijas pasākumiem, kā arī veicinot pašnodarbinātību un sociālo ekonomiku" 4.3.3.1. pasākumā "Bezdarbnieku, darba meklētāju un bezdarba riskam pakļauto personu kvalifikācijas un prasmju paaugstināšana" (attiecināms uz mērķa grupas personām  vecumā no 18 līdz 29 gadiem (ieskaitot), kuras nemācās un nav nodarbinātas).

42. Uzsākot mērķa grupas personu iesaisti šo noteikumu 26.5., 26.6., 26.7., 26.8. un 26.9. apakšpunktā minētajās darbībās, izvērtē katras personas atbilstību iesaistes kritērijiem. Atbilstības pārbaudē finansējuma saņēmējs sadarbojas ar Valsts ieņēmumu dienestu, lai pārbaudītu katras personas nodarbinātības statusu, ar Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldi, lai pārbaudītu katras personas vecumu, dzimumu, deklarēto dzīvesvietu un daudzbērnu ģimenes statusu, ar Sabiedrības integrācijas fondu, lai pārbaudītu daudzbērnu ģimenes un ģimenes, kuras aprūpē ir bērns vai pilngadīga persona ar invaliditāti, statusu, izmanto Pašvaldību sociālās palīdzības un sociālo pakalpojumu administrēšanas lietojumprogrammu maznodrošinātas vai trūcīgas mājsaimniecības statusa noteikšanai uz iesaistes brīdi, kā arī iegūst datus no Izglītības un zinātnes ministrijas pārziņā esošās Valsts izglītības informācijas sistēmas attiecībā uz mērķa grupas personu iepriekš iegūto izglītību.

43. Mērķa grupas persona vecumā līdz 29 gadiem, kura nemācās un nav nodarbināta:

43.1. šo noteikumu 26.5. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības ietvaros var iegūt vienu profesionālo kvalifikāciju vai profesionālās kvalifikācijas daļu, iesaistoties pasākumā ne vairāk kā divas reizes;

43.2. sākotnēji tiek iesaistīta 26.5. apakšpunktā minētajā atbalsta darbībā, kas nodrošina darba tirgus prasībām un vajadzībām atbilstošu profesionālās kvalifikācijas ieguvi vai atzīšanu;

43.3. šo noteikumu 26.6. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības ietvaros var saņemt atbalstu modulārās profesionālās izglītības programmas moduļa vai moduļu kopas apguvei, ja izglītības iestāde ir izstrādājusi individuālu plānu;

43.4. atkārtoti mācību pasākumiem var pieteikties un iesaistīties mācībās ne agrāk kā sešus mēnešus pēc dalības pārtraukšanas dienas, ja persona ir pārtraukusi dalību šo noteikumu 26.5. vai 26.6. apakšpunktā minētajās atbalstāmajās darbībās.

44. Nodarbinātas mērķa grupas personas iesaista šo noteikumu 26.5., 26.6., 26.7., 26.8. un 26.9. apakšpunktā minētajās atbalstāmajās darbībās, ievērojot šādus nosacījums:

44.1. nodarbināta persona ar zemu izglītības līmeni:

44.1.1. sākotnēji tiek iesaistīta šo noteikumu  26.5. apakšpunktā minētajā atbalsta darbībā, kas nodrošina darba tirgus prasībām un vajadzībām atbilstošu profesionālās kvalifikācijas ieguvi vai atzīšanu;

44.1.2. atkārtoti mācību pasākumam var pieteikties un iesaistīties mācībās ne agrāk kā mēnesi pēc dalības pabeigšanas dienas, ja persona ir pabeigusi dalību šo noteikumu 26.5., 26.6., 26.7., 26.8. vai 26.9. apakšpunktā minētajās atbalstāmajās darbībās;

44.1.3. atkārtoti mācību pasākumam var pieteikties un iesaistīties ne agrāk kā sešus mēnešus pēc dalības pārtraukšanas dienas, ja persona ir pārtraukusi dalību šo noteikumu 26.5., 26.6., 26.7., 26.8. vai 26.9. apakšpunktā minētajās atbalstāmajās darbībās;

44.2. nodarbināta persona ar darba tirgum atbilstošu izglītības līmeni: 

44.2.1. primāri tiek iesaistīta šo noteikumu 26.5., 26.6., 26.7., 26.8. vai 26.9. apakšpunktā minētajās atbalstāmajās darbībās, kas paredz nodrošināt darba tirgus prasībām atbilstošu sistematizētu profesionālo zināšanu un prasmju apguvi un pilnveidi savā profesijā;

44.2.2. atkārtoti mācību pasākumam var pieteikties un iesaistīties mācībās ne agrāk kā mēnesi pēc dalības pabeigšanas dienas, ja persona ir pabeigusi dalību šo noteikumu  26.5., 26.6., 26.7., 26.8. vai 26.9. apakšpunktā minētajās atbalstāmajās darbībās;

44.2.3. atkārtoti mācību pasākumam var pieteikties un iesaistīties mācībās ne agrāk kā 12 mēnešus pēc dalības pārtraukšanas dienas, ja persona ir pārtraukusi dalību šo noteikumu 26.5., 26.6., 26.7., 26.8. vai 26.9. apakšpunktā minētajās atbalstāmajās darbībās.

45. Šo noteikumu 26.1. apakšpunktā minētās darbības īstenošanā  finansējuma saņēmējs sadarbībā ar Latvijas Investīciju un attīstības aģentūru ik gadu apzina Kurzemes, Latgales, Vidzemes un Zemgales statistiskā reģiona darba tirgus vajadzības tautsaimniecības attīstības un ekonomikas transformācijas kontekstā  un iesniedz tās izvērtēšanai Ekonomikas ministrijai. Ekonomikas ministrija sagatavo nozaru darba tirgus prognozes un ikgadējo nozaru tautsaimniecības vajadzībās un nodarbinātības analīzē balstītu pieprasījumu. Sadarbībā ar nozaru pārstāvjiem Ekonomikas ministrija sagatavo attiecīgu priekšlikumu, ņemot vērā darba tirgus pieprasījumu un reģionu tautsaimniecības nozaru attīstību un ekonomikas pārstrukturēšanu pārejai uz klimatneitrālu ekonomiku. Finansējuma saņēmējs, pamatojoties uz sagatavoto priekšlikumu, apkopo un iesniedz šo noteikumu 40.  punktā minētajai Apvienotajai pieaugušo izglītības koordinācijas komisijai priekšlikumu par nozaru vajadzību pasūtījumam atbilstošu mācību piedāvājumu.

46. Šo noteikumu 26.3. apakšpunktā minētās darbības īstenošanā finansējuma saņēmējs, sadarbojoties ar šo noteikumu 15.1. apakšpunktā minētajām izglītības iestādēm,  šo noteikumu 15.3.  apakšpunktā minētajām pašvaldībām un šo noteikumu 15.4. apakšpunktā minēto Nodarbinātības valsts aģentūru, nodrošina, ka:

46.1. pēc mācību piedāvājuma apstiprināšanas mērķa grupas personas var iepazīties ar konkrētajā gadā plānotajām mācību iespējām un pieteikties karjeras konsultācijām, lai izveidotu karjeras attīstības plānu, kas ietvertu informāciju par personas mācību mērķi, darba pieredzi, iepriekš iegūto izglītību, apgūtajām prasmēm un kompetencēm, kā arī nepieciešamo mācību atbalstu personas turpmākai profesionālās kompetences attīstībai atbilstoši ekonomikas zaļās pārkārtošanās rezultātā radītajām darba tirgus vajadzībām un personas izvirzītajiem karjeras attīstības mērķiem, sekmējot pāreju uz klimatneitrālu ekonomiku Latgales, Vidzemes, Zemgales un Kurzemes reģionā;  

46.2. izstrādājot karjeras attīstības plānu nodarbinātām mērķa grupas personām ar zemu izglītības līmeni, kā arī mērķa grupas personām vecumā līdz 29 gadiem, kuras nemācās un nav nodarbinātas, primāri tiek sniegti ieteikumi modulārās profesionālās tālākizglītības programmas apguvei;

46.3. atbilstoši personas karjeras attīstības mērķiem mērķa grupas personas (prioritāri nodarbinātie ar zemu izglītības līmeni un mērķa grupas personas vecumā līdz 29 gadiem, kuras nemācās un nav nodarbinātas) tiek novirzītas uz šo noteikumu  15.1. apakšpunktā minētajām izglītības iestādēm, lai veiktu personu zināšanu, kompetenču un prasmju novērtēšanu kompetenču attīstības plāna izstrādei. 

47. Īstenojot šo noteikumu 26.5., 26.6., 26.7., 26.8. vai 26.9. apakšpunktā minēto darbību, šo noteikumu 15.1. apakšpunktā minētās izglītības iestādes ievēro šādus nosacījumus:

47.1. komplektējot mācību grupas, nodrošina, ka vienā grupā uzņemto personu skaits nav lielāks par 25 personām;

47.2. komplektējot mācību grupas, nodrošina, ka primāri tiek uzņemtas mērķa grupas personas vecumā līdz 29 gadiem, kuras nemācās un nav nodarbinātas, nodarbinātie ar zemu izglītības līmeni un nodarbinātie, kuri pasākumā iesaistās pirmo reizi; 

47.3. pirms mācību uzsākšanas novērtē mērķa grupas personu kompetenci, lai nodrošinātu, ka vienā grupā ir personas ar līdzīgu zināšanu un prasmju līmeni; 

47.4. īstenojot šo noteikumu 26.5. apakšpunktā minētās modulārās profesionālās tālākizglītības programmas darba vidē balstītu mācību veidā, nodrošina to ieviešanu atbilstoši normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā organizē un īsteno darba vidē balstītas mācības;

47.5. īstenojot šo noteikumu 26.5. apakšpunktā minētās modulārās profesionālās tālākizglītības programmas, sagatavo informāciju par mērķstipendijas izlietojumu un iesniedz to finansējuma saņēmējam.

48. Īstenojot šo noteikumu 26.4.  apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību, finansējuma saņēmējs sadarbojas ar šo noteikumu 15.1. apakšpunktā minētām izglītības iestādēm un prioritāri  novērtē zināšanas, kompetences un prasmes nodarbinātām mērķa grupas personām ar zemu izglītības līmeni un mērķa grupas personām vecumā līdz 29 gadiem, kuras nemācās un nav nodarbinātas, savukārt pārējām mērķa grupas personām –  pēc personas pieprasījuma:

48.1. novērtē personas zināšanu, kompetenču un prasmju līmeni, tostarp izmantojot pieejamos digitālos prasmju novērtēšanas rīkus, un, pamatojoties uz iegūto rezultātu analīzi, izstrādā kompetenču attīstības plānu izvirzīto karjeras mērķu sasniegšanai;  

48.2. kompetenču attīstības plānā ietver informāciju par personas iepriekš iegūto izglītību, apgūtajām prasmēm un kompetencēm, apgūto prasmju un kompetenču pārbaudi, trūkstošajām prasmēm un kompetencēm, kā arī nepieciešamo mācību atbalstu personas turpmākai profesionālās kompetences attīstībai atbilstoši ekonomikas zaļās pārkārtošanās rezultātā radītajām darba tirgus vajadzībām un personas izvirzītajiem karjeras attīstības mērķiem; 

48.3. nodrošina, ka nodarbinātām mērķa grupas personām ar zemu izglītības līmeni un mērķa grupas personām vecumā līdz 29 gadiem, kuras nemācās un nav nodarbinātas, kompetenču attīstības plānā primāri tiek sniegti ieteikumi modulārās profesionālās tālākizglītības programmas apguvei, kas  dod iespēju iegūt profesionālo kvalifikāciju vai profesionālās kvalifikācijas daļu.  

49. Īstenojot šo noteikumu 26.5. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību, finansējuma saņēmējs atbalstu reģionālajai mobilitātei:

49.1. var piešķirt, ja nodarbinātas mērķa grupas personas, kuras pārstāv mājsaimniecību, kam ir piešķirts maznodrošinātas vai trūcīgas mājsaimniecības statuss, mērķa grupas personas ar funkcionāliem traucējumiem un mērķa grupas personas vecumā līdz 29 gadiem, kuras nemācās un nav nodarbinātas, modulārās profesionālās tālākizglītības programmu apgūst klātienē, apmeklējot izglītības iestādi vai prakses vietu (tostarp uzņēmumu vai amata meistaru);

49.2. var piešķirt, ja mēneša laikā ir saņemts mērķa grupas personas iesniegums par nepieciešamo finanšu atbalstu reģionālajai mobilitātei iepriekšējā mēnesī un finansējuma saņēmējs ir pieņēmis lēmumu par finanšu atbalsta piešķiršanu; 

49.3. izmaksā, ja mērķa grupas personas iesniedz finansējuma saņēmējam izdevumus apliecinošus dokumentus par iepriekšējo mācību mēnesi (sabiedriskā transporta braukšanas biļetes vai degvielas izdevumus apliecinošus dokumentus). 

50. Īstenojot šo noteikumu 26.5. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību, finansējuma saņēmējs atbalstu ar dzīvojamās telpas īri vai dzīvošanu dienesta viesnīcā saistīto izdevumu kompensācijai:

50.1. var piešķirt, ja nodarbināta mērķa grupas persona, kura pārstāv mājsaimniecību, kam ir piešķirts maznodrošinātas vai trūcīgas mājsaimniecības statuss, un mērķa grupas persona vecumā līdz 29 gadiem, kura nemācās un nav nodarbināta, modulārās profesionālās tālākizglītības programmu apgūst klātienē, apmeklējot izglītības iestādi vai prakses vietu (tostarp uzņēmumu vai amata meistaru); 

50.2. var piešķirt, ja uz mācību pieteikuma brīdi izglītības iestāde vai prakses vieta (tostarp uzņēmums vai amata meistars) atrodas vismaz 40 kilometru attālumā no mērķa grupas personas deklarētās dzīvesvietas; 

50.3. var piešķirt, ja mēneša laikā ir saņemts mērķa grupas personas iesniegums par nepieciešamo finanšu atbalstu ar dzīvojamās telpas īri vai dzīvošanu dienesta viesnīcā saistīto izdevumu kompensācijai iepriekšējā mēnesī un finansējuma saņēmējs ir pieņēmis lēmumu par finanšu atbalsta piešķiršanu; 

50.4. izmaksā, ja mērķa grupas persona finansējuma saņēmējam iesniedz izdevumus apliecinošus dokumentus par iepriekšējo mācību mēnesi (dzīvojamās telpas īres vai dzīvošanu dienesta viesnīcā izdevumus apliecinošus dokumentus). 

51. Īstenojot šo noteikumu 26.14. un 26.15. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību, finansējuma saņēmējs atbalstu bērnu uzraudzības pakalpojuma nodrošināšanai:

51.1. piešķir, ja mērķa grupas personai, kura pārstāv daudzbērnu ģimeni vai mājsaimniecību, kurai ir piešķirts maznodrošinātas vai trūcīgas mājsaimniecības statuss, apgādībā ir vismaz viens bērns vecumā līdz septiņiem gadiem vai ja mērķa grupas personas aprūpē ir bērns ar invaliditāti vai pilngadīga persona, kura nav sasniegusi 24 gadu vecumu, ja tai ir noteikta I vai II invaliditātes grupa;

51.2. piešķir par bērnu līdz trim gadiem atbilstoši mērķa grupas personas mācību norises grafikam un nodarbību apmeklējumam šo noteikumu 26.5., 26.6.26.7., 26.8. vai 26.9. apakšpunktā minētajās atbalstāmajās darbībās;

51.3. piešķir par bērnu no trim līdz septiņiem gadiem, ja mērķa grupas personai  šo noteikumu  26.5., 26.6., 26.7., 26.8. vai 26.9. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības notiek darba dienās pēc septiņiem vakarā vai brīvdienās atbilstoši mērķa grupas personas mācību norises grafikam un nodarbību apmeklējumam;

51.4. piešķir par bērnu ar invaliditāti vai par pilngadīgu personu, kura nav sasniegusi 24 gadu vecumu, ja tai ir noteikta I vai II invaliditātes grupa, atbilstoši mērķa grupas personas mācību norises grafikam un nodarbību apmeklējumam šo noteikumu 26.5., 26.6., 26.7.26.8. vai 26.9. apakšpunktā minētajās atbalstāmajās darbībās;

51.5. piešķir, ja mēneša laikā ir saņemts mērķa grupas personas iesniegums par nepieciešamo finanšu atbalstu ar bērnu uzraudzības pakalpojumu saistīto izdevumu kompensācijai iepriekšējā mēnesī un finansējuma saņēmējs ir pieņēmis lēmumu par finanšu atbalsta piešķiršanu; 

51.6. izmaksā, ja mērķa grupas personas finansējuma saņēmējam iesniedz izdevumus apliecinošus dokumentus par iepriekšējo mēnesi (bērnu uzraudzības pakalpojuma izdevumus apliecinošus dokumentus). 

52. Īstenojot šo noteikumu 26.10. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību, finansējuma saņēmējs ārpus formālās izglītības sistēmas apgūtās profesionālās kompetences novērtēšanas izmaksu kompensāciju mērķa grupas personai piešķir, ja personas iesniegums par nepieciešamo finanšu atbalstu ir saņemts sešu mēnešu laikā no ārpus formālās izglītības sistēmas apgūtās profesionālās kompetences novērtēšanas dienas.

53. Finansējuma saņēmējs:

53.1. iegūst un uzkrāj datus par projekta ietekmi uz šo noteikumu 8. punktā minētajiem rādītājiem;

53.2. nodrošina horizontālā principa "Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana" vispārīgas un specifiskas darbības, kas veicina vienlīdzību, iekļaušanu, nediskrimināciju un pamattiesību ievērošanu, kā arī uzkrāj un ziņo par šādiem rādītājiem:

53.2.1. specifiskus atbalsta pakalpojumus (ergoterapeita, asistenta, surdotulka, zīmju un vieglās valodas tulka, reāllaika transkripcijas, subtitru, Braila drukas, specializētā transporta u. c. pakalpojumu) saņēmušo personu ar invaliditāti skaits;

53.2.2. bērnu uzraudzības pakalpojumu saņēmušo personu skaits, kuras piedalās mācībās;

53.3. sniedz sadarbības iestādei informāciju par šo noteikumu 53.2. apakšpunktā minētajiem horizontālā principa rādītājiem un informāciju par šo noteikumu 8. punktā minēto rādītāju vērtību sasniegšanu;

53.4. uzkrāj datus par atbalstu saņēmušo mērķa grupas personu vecumā līdz 29 gadiem, kuras nemācās un nav nodarbinātas, par nodarbināto ar zemu izglītības līmeni, kā arī par mērķa grupas personu ar maznodrošinātas vai trūcīgas mājsaimniecības statusu skaitu; 

53.5. lai iegūtu informāciju par šo noteikumu 8.2.1. un 8.2.2. apakšpunktā minētā rādītāja izpildi, sešus mēnešus pēc jaunas kvalifikācijas iegūšanas izvērtē, vai šo noteikumu 7. punktā minētās mērķa grupas personas sekmīgi apguvušas modulārās profesionālās izglītības programmas moduli vai moduļu kopu, studiju moduli vai studiju kursu vai profesionālās pilnveides izglītības programmu, lai noskaidrotu izmaiņas mērķa grupas personas amatā, darba pienākumos un darba samaksā, kā arī sešus mēnešus pēc jaunas kvalifikācijas iegūšanas aptaujā mērķa grupas personas, kuras apguvušas modulārās profesionālās tālākizglītības programmu vai veikušas ārpus formālās izglītības sistēmas apgūtās profesionālās kompetences novērtēšanu un ir ieguvušas profesionālo kvalifikāciju, lai noskaidrotu, vai mērķa grupas persona ir nodarbināta, tai skaitā pašnodarbināta;

53.6. uzkrāj un uzglabā datus par mērķa grupas personām atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas (ES)  Nr. 2021/1056, ar  ko izveido Taisnīgas pārkārtošanās fondu, III pielikumam un normatīvajiem aktiem, kas nosaka Eiropas Savienības fondu projektu pārbaužu veikšanas kārtību 2021.–2027. gada plānošanas periodā;

53.7. reizi gadā iesniedz Izglītības un zinātnes ministrijā projekta īstenošanas progresa ziņojumu par mācību rezultātiem, īstenotajiem mērķa grupas informēšanas pasākumiem un papildu atbalsta pasākumiem, par sasniegtajām šo noteikumu  8. punktā minēto rādītāju vērtībām, par sadarbību ar šo noteikumu 15.2. un 15.3. apakšpunktā minētajiem sadarbības partneriem un kopā ar tiem īstenotajiem pasākumiem un to rezultātiem, kā arī identificētajiem riskiem un to vadību un priekšlikumiem mērķa grupas personu mācību atbalsta nodrošināšanai.

54. Finansējuma saņēmējs nodrošina ka Atveseļošanas un noturības mehānisma 2.3.1.4.i. investīcijas pasākuma ietvaros izstrādātā prasmju pārvaldības platforma un individuālo mācību kontu pieeja tiek turpināta pasākuma ietvaros un nodrošina individuālo mācību kontu lietošanu pasākumā iesaistītajām mērķa grupas personām.

56. Īstenojot šo noteikumu 26.1., 26.2., 26.9., 26.11.26.17. un 26.19. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības, kā arī lai nodrošinātu šo noteikumu 26.3. un 26.4. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai nepieciešamo informatīvo un izdales materiālu sagatavošanu, finansējuma saņēmējs un sadarbības partneri (ja attiecināms) publiskos iepirkumus veic atklātā, pārredzamā, nediskriminējošā un konkurenci nodrošinošā procedūrā saskaņā ar normatīvajiem aktiem publisko iepirkumu jomā, izvērtējot iespējas iepirkumiem piemērot sociāli atbildīgu publisko iepirkumu un inovatīvu publisko iepirkumu. Projekta ietvaros ir atbalstāma vides prasību integrēšana preču un pakalpojuma iepirkumos (zaļais publiskais iepirkums).

57. Īstenojot projektu, sadarbības partneris nodrošina atsevišķu ar projekta īstenošanu saistīto saimniecisko darījumu ieņēmumu un izdevumu grāmatvedības uzskaiti, kā arī darbību un ar to īstenošanu saistīto finanšu plūsmu nodalīšanu atbilstoši normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā finanšu pārskatos atspoguļojams valsts, pašvaldību, ārvalstu, Eiropas Savienības, citu starptautisko organizāciju un institūciju finansiālais atbalsts (finanšu palīdzība), ziedojumi un dāvinājumi naudā vai natūrā.

58. Lai noteiktu šo noteikumu 15.1. apakšpunktā minēto sadarbības partneru (izņemot valsts un pašvaldību profesionālās izglītības iestādes) atbilstību saimnieciskās darbības veicēja pazīmēm, finansējuma saņēmējs pirms sadarbības līguma noslēgšanas novērtē izglītības iestādes gada ieņēmumu no saimnieciskās darbības un kopējo gada izdevumu proporciju, pamatojoties uz attiecīgās izglītības iestādes apliecinājumā sniegto informāciju par iestādes kopējiem gada izdevumiem un ieņēmumiem. Ja šī proporcija nepārsniedz 50 % no kopējiem gada izdevumiem, izglītības iestāde neatbilst saimnieciskās darbības veicēja pazīmēm.

59. Finansējuma saņēmējs nodrošina nepārklāšanās principu ar citiem valsts un ārvalstu finanšu atbalsta instrumentiem un dubultā finansējuma neiestāšanos.

60. Finansējuma saņēmējs projekta īstenošanas laikā nodrošina interešu konflikta neesību saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2024. gada 23. septembra Regulas (ES, Euratom) Nr. 2024/2509 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam (pārstrādāta redakcija), 61. panta prasībām, kā arī paraksta interešu konflikta neesības apliecinājumu.  

61. Finansējuma saņēmējs nodrošina komunikācijas un vizuālās identitātes prasības saskaņā ar Parlamenta un Padomes regulas Nr. 2021/1060 47. un 50. pantu un normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027. gada plānošanas periodā.

62. Finansējuma saņēmējs informāciju par projekta īstenošanas gaitu savā tīmekļvietnē aktualizē, tiklīdz tā ir pieejama, bet ne retāk kā reizi trijos mēnešos. 

63. Finansējuma saņēmējs nodrošina projekta ietvaros attīstītās pieaugušo izglītības īstenošanas atbalstam paredzētās prasmju pārvaldības platformas ilgtspēju vismaz piecus gadus pēc projekta pabeigšanas.

Ministru prezidente E. Siliņa

Izglītības un zinātnes ministre D. Melbārde
 
Tiesību akta pase
Nosaukums: Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 6.1.1. specifiskā atbalsta mērķa .. Statuss:
Vēl nav spēkā
vēl nav spēkā
Izdevējs: Ministru kabinets Atbildīgā iestāde: Izglītības un zinātnes ministrija Veids: noteikumi Numurs: 369Pieņemts: 17.06.2025.Stājas spēkā: 20.06.2025.Publicēts: Latvijas Vēstnesis, 117, 19.06.2025. OP numurs: 2025/117.23
Saistītie dokumenti
  • Izdoti saskaņā ar
  • Anotācija / tiesību akta projekts
  • Politikas plānošanas dokumenti
  • Citi saistītie dokumenti
361321
20.06.2025
87
0
  • X
  • Facebook
  • Draugiem.lv
 
0
Šajā vietnē oficiālais izdevējs
"Latvijas Vēstnesis" nodrošina tiesību aktu
sistematizācijas funkciju.

Sistematizēti tiesību akti ir informatīvi. Pretrunu gadījumā vadās pēc oficiālās publikācijas.
Par Likumi.lv
Aktualitātes
Noderīgas saites
Atsauksmēm
Kontakti
Mobilā versija
Lietošanas noteikumi
Privātuma politika
Sīkdatnes
Piekļūstamība
Latvijas Vēstnesis "Ikvienam ir tiesības zināt savas tiesības."
Latvijas Republikas Satversmes 90. pants
© Oficiālais izdevējs "Latvijas Vēstnesis"