8. Izstrādes gaitā veiktās konsultācijas ar privātpersonām un institūcijām 8.1. Ņemot vērā to, ka jaunie saistošie noteikumi faktiski ir Saistošo noteikumu Nr. 46/2024 precizēta redakcija, šajā sadaļā ir atspoguļots arī Saistošo noteikumu Nr. 46/2024 apspriešanas process. 8.2. Saistošo noteikumu Nr. 46/2024 izstrādes procesā: 8.2.1. ir notikušas konsultācijas ar sabiedrības pārstāvjiem, kas piedalījās pašvaldības darba grupā publisko ūdeņu apsaimniekošanas un izmantošanas kārtības noteikšanai, kas izveidota ar Ādažu novada pašvaldības domes 28.12.2022. lēmumu Nr. 600; 8.2.2. ņemti vērā Latvijas Jūras administrācijas 17.05.2024. atzinumā Nr. 1-19.1/N-134e un 09.09.2024. atzinumā Nr. 1-19.1/N-210e izteiktie priekšlikumi un iebildumi. SN Nr. 46/2024 projekts divas reizes tika nosūtīts Latvijas Jūras administrācijai izvērtēšanai no kuģošanas drošības viedokļa atbilstoši Jūrlietu pārvaldes un jūras drošības likuma 48.1 panta otrās daļas prasībām; 8.2.3. atbilstoši Pašvaldību likuma 46. panta trešajā daļā noteiktajai kārtībai pēc izskatīšanas domes Attīstības komitejā 15.05.2024. un atkārtoti – pēc izskatīšanas domes apvienotās Finanšu komitejas un Attīstības komitejas sēdē 03.07.2024. un Attīstības komitejas sēdē 07.08.204., SN Nr. 46/2024 projekts tika publicēts pašvaldības oficiālajā tīmekļvietnē www.adazunovads.lv, kā arī informācija par projektu tika publicēta sociālās vietnes Facebook pašvaldības kontā, lai sasniegtu mērķgrupu, kā arī noskaidrotu pēc iespējas plašākas sabiedrības viedokli. 8.3. Publikācijā noteiktajā termiņā no 17.05.2024. līdz 30.05.2024. saņemti 10 priekšlikumi no 2 juridiskajām personām un 35 priekšlikumi no 22 iedzīvotājiem. 4 iedzīvotāji pauduši atbalstu SN Nr. 46/2024 projektam, viņu viedokļi pieņemti zināšanai. 8.4. Netika atbalstīti šādi priekšlikumi, kas pausti 8.3. punktā minētajā apspriešanā: 8.4.1. kas ir pretrunā Ādažu novada domes 27.03.2018. saistošajiem noteikumiem Nr. 7/2018 "Ādažu novada teritorijas plānojuma grafiskā daļa un teritorijas izmantošanas un apbūves noteikumi" 316. punktam, tajā skaitā, atļaut ūdensmotociklu pārvietošanos Mazajā Baltezerā, aizliegt ūdensmotociklu pārvietošanos Lielajā Baltezerā, samazināt apbūves noteikumos noteikto maksimālo kuģošanas ātrumu Lielajā Baltezerā un Lilastes ezerā, u.tml.; 8.4.2. pilnvarot noteiktas personas boju izvietošanā, jo attiecīgs pilnvarojums iestādes ietvaros nav jāregulē ar ārējo normatīvo aktu (saistošajiem noteikumiem); 8.4.3. nodrošināt, ka Pašvaldības policija kontrolē ūdens noteikumu ievērošanu. Ūdens noteikumu ievērošanu iespējams kontrolēt ar videonovērošanas kamerām, fotofiksācijām un droniem. Aktīvās sezonas sākumā vairākas nedēļas paredzēt ikdienas ezera patrulēšanu, ar mērķi informēt un disciplinēt cilvēkus, kuri lieto ūdens tilpni. SN Nr. 46/2024 37. un 38. punktā bija noteikts, ka šo noteikumu ievērošanas kontroli un administratīvā pārkāpuma procesu par pārkāpumu līdz administratīvā pārkāpuma lietas izskatīšanai kompetences ietvaros veic Pašvaldības policija un Būvvalde. Kontroles, patrulēšanas, u.c. darbību kārtība ar ārējo normatīvo aktu nav regulējama; 8.4.4. izvērtēt nosacījumu, ka par kuģošanas līdzekļa ekspluatāciju un drošību atbildīgs ir kuģošanas līdzekļa īpašnieks. Atbildība par kuģošanas līdzekļa tehnisko stāvokli būtu pieprasāma no īpašnieka, bet konkrētu rīcību no lietotāja puses īpašnieks nevar ietekmēt. Minētais nosacījums dublē Ministru kabineta 2016. gada 9. februāra noteikumus Nr. 92 "Noteikumi par kuģošanas līdzekļu satiksmi iekšējos ūdeņos" (turpmāk – MK noteikumi Nr. 92). Turklāt, minētajos noteikumos atbildība ir diferencēta (piemēram, 14., 16., 17. u.c. punktā noteikts, ka par kuģošanas drošību un to personu drošību, kas atrodas kuģī, atbild kuģošanas līdzekļa vadītājs, nevis īpašnieks); 8.4.5. papildināt ar pienākumu apsaimniekotājam izvietot pieejamu un saprotamu informatīvo vidi, lai peldlīdzekļu lietotāji no Ropažu novada, Rīgas, u.c., būtu informēti par kuģošanas kārtību un ierobežojumiem Ādažu novada publiskajās ūdenstilpnēs – informatīvās vides nodrošināšanas kārtība nav nosakāma ar ārēju normatīvo aktu. Citastarp, daļu no minētajiem pienākumiem pašvaldībai, kā publisko ūdeņu īpašniekam, nosaka MK noteikumi Nr. 92 (piemēram, 83. punkts); 8.4.6. izslēgt 20. punktu, jo laipu uzstādīšanas, peldošo konstrukciju izvietošanas un piestātņu būvniecības nosacījumi ir noteikti 22. punktā. Tiek precizēts 20. punkts, kas paredz vispārīgus nosacījumus, t.i., laipas un piestātnes ekspluatē SN Nr. 46/2024 un piekritīgos normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā. Savukārt citu personu piekļuve laipām un piestātnēm pieļaujama tikai ar īpašnieku saskaņojumu. 8.5. Tika atbalstīti atsevišķi redakcionāli priekšlikumi, kā arī priekšlikumi, kas raisa būtiskas izmaiņas SN Nr. 46/2024 projektā: 8.5.1. precizēts 1.2., 1.4. un 1.5. apakšpunkts šādā redakcijā: "1.2. kārtību, kādā nodrošina personu drošību publiskajos ūdeņos; 1.4. laipu, piestātņu un peldošo konstrukciju saskaņošanas, būvniecības un ekspluatācijas kārtību publiskajos ūdeņos; 1.5. sezonas objektu saskaņošanas, būvniecības un ekspluatācijas kārtību"; 8.5.2. precizēti terminu "peldoša konstrukcija", "piekrastes zona" skaidrojumi; 8.5.3. noteikumi papildināti ar 11. punktu šādā redakcijā: "11. Izvērtējot informatīvās vides un kontroles nepieciešamību publisko ūdeņu teritorijās atbilstoši budžetā šim mērķiem piešķirtajam finansējumam, pašvaldība: 11.1. izvieto bojas publiskajos ūdeņos; 11.2. norobežo publisko peldēšanās vietu zonas un teritorijas pie publiskajām laivu ielaišanas vietām; 11.3. izvieto informatīvās zīmes un ūdenstilpes izmantošanas kontroles tehniskos līdzekļus publisko ūdeņu krastos personu informēšanai par ūdenstilpes izmantošanas un kuģošanas kārtību, atļauto pārvietošanās ātrumu un ierobežojumiem."; 8.5.4. 12. punkts izteikts jaunā redakcijā: "12. Krastmalās, piestātnēs vai pie laipām atļauts būvēt jaunus un pārbūvēt esošos krastu nostiprinājumus erozijas skartās vietās, ievērojot normatīvo aktu prasības, ūdenstilpes krasta dabīgās īpatnības, kā arī attīrīt no dūņām un aizaugumiem ar ūdenszālēm piestātnēm un laipām tieši pieguļošo teritoriju tādā platībā, kas nodrošina to drošu lietošanu."; 8.5.5. IV sadaļas nosaukums "Laipu, piestātņu un peldbūvju saskaņošana, būvniecība un izvietošana" aizstāts ar "Laipu, piestātņu un peldošu konstrukciju uzstādīšana, būvniecība un ekspluatācija", kā arī precizēts 17. punkts šādā redakcijā: "17. Laipas, piestātnes un peldošās konstrukcijas publiskajos ūdeņos saskaņo, izbūvē, izvieto un ekspluatē šajos noteikumos un citos piekritīgos normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā. Peldošās konstrukcijas nav atļauts izvietot publiskajos ūdeņos Carnikavas pagasta administratīvajā teritorijā."; 8.5.6. 32. punkts papildināts ar 32.8. apakšpunktu šādā redakcijā: "32.8. Lielajā Baltezerā, Lilastes ezerā maksimālais kuģošanas ātrums ir 60 km stundā, un aizliegts tuvāk par 300 m no krasta līnijas: 32.8.1. nodarboties ar motorizēto ūdenssportu; 32.8.2. pārvietoties ar ūdensmotocikliem ātrāk par 9 km stundā."; 8.5.7. noteikumi papildināti ar 33. punktu šādā redakcijā (piekrastes zonas termina skaidrojums sniegts 2.7. apakšpunktā): "33. Piekrastes zonā noteikti šādi motorizēto kuģošanas līdzekļu (tajā skaitā, ūdensmotociklu) un laivu pārvietošanās ierobežojumi, ja pārvietošanās ar attiecīgo transportlīdzekli nav aizliegta teritorijas plānojumā: 33.1. priekšroka ir mazaizsargātajiem ūdenstilpes lietotājiem (peldētāji, airu laivas, sup dēļi, u.c.); 33.2. piekrastes zonu drīkst šķērsot, uzsākot kustību no speciāli izveidotām vietām (laivu ielaišanas vietām) vai sava nekustamā īpašuma; 33.3. atļauts pārvietoties ar kuģošanas ātrumu, kas nepārsniedz 9 km stundā, kustību uzsākot perpendikulāri krasta līnijai vai pa īsāko ceļu uz ezera vidu."; 8.6. Atkārtotajā publikācijā noteiktajā termiņā – no 08.08.2024. līdz 23.08.2024., tika saņemta informācija no 33 iedzīvotājiem un iedzīvotājus pārstāvošām juridiskām personām, kuri pauda atbalstu SN Nr. 46/2024 projektam. Papildus, saņemti 7 iedzīvotāju priekšlikumi, kuri netika atbalstīti, jo bija pretrunā Ādažu novada teritorijas plānojuma Apbūves noteikumiem (piemēram, saistošajos noteikumos atļaut ūdensmotociklu izmantošanu vietās, kur tas ir aizliegts ar spēkā esošu teritorijas plānojumu). Vairākos gadījumos izteikts priekšlikums samazināt atļauto attālumu no krasta (300 m) motorizētajam ūdenstransportam. 8.7. Atzinumā nav izteikti iebildumi par SN Nr. 46/2024 VI nodaļas tiesiskumu, tādējādi minētā nodaļa jaunajos saistošajos noteikumos tiek ietverta bez izmaiņām. 8.8. Latvijas Jūras administrācija divas reizes ir vērtējusi Saistošos noteikumus Nr. 46/2024 no kuģošanas drošības viedokļa, un pašvaldība šīs institūcijas iebildumus ir ievērojusi, tāpēc jaunie saistošie noteikumi šai institūcijai atkārtoti netiek sūtīti, jo minētā rīcība būtu formāla un neatbilstoša lietderības, efektivitātes un labas pārvaldības principam. 8.9. Ņemot vērā to, ka šie saistošie noteikumi ietver būtiskas izmaiņas atšķirībā no SN Nr. 46/2024 regulējuma, kas saistīts ar Atzinumā izteikto iebildumu izvērtējumu, pēc izskatīšanas domes Attīstības komitejā 12.03.2025. to projekts tika publicēts pašvaldības oficiālajā tīmekļvietnē www.adazunovads.lv, kā arī informācija par projektu tika publicēta sociālās vietnes Facebook pašvaldības kontā, lai sasniegtu mērķgrupu, kā arī noskaidrotu pēc iespējas plašākas sabiedrības viedokli. 8.10. Sabiedriskās apspriešanas laikā no 12.03.2025.–26.03.2025. tika saņemti 3 iedzīvotāju priekšlikumi, 2 gadījumos – pausts atbalsts saistošajiem noteikumiem. Pašvaldības dome neatbalstīja iedzīvotāja priekšlikumus svītrot aizliedzošās vai ierobežojošās saistošo noteikumu normas attiecībā uz kuģošanu Mazajā Baltezerā. Saistošo noteikumu nosacījumi nevar būt pretrunā Ādažu TIAN 316.2. punktam, kur jau ir noteikts iepriekšminētais aizliegums un ātruma ierobežojumi. 8.11. Izvērtējot VARAM) 14.04.2025. atzinumu Nr. 1-18/1999 (turpmāk – 14.04.2025. Atzinums) par Noteikumiem, Noteikumi precizēti šādā daļā: 8.11.1. Tiesiskajā pamatojumā tiek svītrota norāde uz Pašvaldību likuma 4. panta pirmās daļas 20. punktu, kā arī šī likuma 44. panta otro daļu, jo 4. pantā ir noteiktas pašvaldības autonomās funkcijas, taču minētais pants nesatur pilnvarojumu saistošo noteikumu izdošanai. Noteikumu izdošanas tiesiskais pamatojums ietverts Pašvaldību likuma 45. panta pirmās daļas 2. un 7. punktā, 8.11.2. precizēti 1. punkta apakšpunkti, lai nodrošinātu, ka ar Noteikumiem netiek regulēti tādi jautājumi, kurus likumdevējs nav devis tiesības pašvaldībai noregulēt. Noteikumi noteiks kārtību, kādā pašvaldībā tiek izmantoti publiskā lietošanā nodoti publiskie ūdeņi, atpūtas vietas pie publiskajiem ūdeņiem un krasta kāpu aizsargjosla, kārtību, kādā īstenojama pašvaldības īpašumā esošu un publiskā lietošanā nodotu ūdeņu aizsardzība un uzturēšana un kārtību, kādā ievērojami nosacījumi kuģošanas līdzekļu satiksmei publiskajos ūdeņos, 8.11.3. lai nodrošinātu Pašvaldību likuma 45. panta pirmās daļas 2. un 7. punktos ietvertā pašvaldības deleģējuma tvērumu ar Noteikumiem regulēt vienīgi publiskā lietošanā nodotu pašvaldības teritoriju izmantošanu un pašvaldības īpašumā esošu un publiskā lietošanā nodotu ūdeņu aizsardzību un uzturēšanu: 8.11.3.1. tiek svītrotas III, IV un V nodaļas ar tajā esošajiem punktiem, kuri ir attiecināmi uz būvniecības regulējumu (krasta nostiprinājumi, laipas, piestātnes, peldošās konstrukcijas, sezonas objekti), kā arī VIII nodaļa; 8.11.3.2. tiek svītrots 3.1. apakšpunktā minētais termina skaidrojums "gājēju koridors", jo tālāk tekstā termins netiek lietots; 8.11.3.3. II nodaļai tiek mainīts nosaukums "Publisko ūdeņu izmantošanas noteikumi"; 8.11.3.4. tiek veidota jauna III nodaļa "Publisko ūdeņu uzturēšanas un aizsardzības kārtība"; 8.11.3.5. līdzšinējā VII nodaļa tiek uzskatīta par V nodaļu, bet līdzšinējā VI nodaļa tiek uzskatīta par IV nodaļu; 8.11.3.6. līdzšinējie 12., 19., 21. punkti, kas nav saistīti ar būvniecības regulējumu, kā arī precizēts līdzšinējais 8. punkts, tiek ietverti jaunajā III nodaļā; 8.11.3.7. līdzšinējais 20. punkts, kurā noteikts aizliegums publiskajos ūdeņos izvietot un noenkurot mājlaivas, tiek izteikts kā 4.5. apakšpunkts; 8.11.3.8. līdzšinējo III, IV un V nodaļu noteikumus attiecībā par krasta nostiprinājumu, laipu un piestātņu būvniecību, kā arī peldošo konstrukciju un sezonas objektu novietošanu publiskajos ūdeņos un to krastos pirmsšķietami paredzēts nostiprināt citos pašvaldības ārējos vai iekšējos normatīvajos aktos, pirms tam konsultējoties ar Valsts kontroli, VARAM un Ekonomikas ministriju. Attiecīgi, no Noteikumiem tiek svītroti 3.11. un 3.12. punktos noteiktie termini "sezona" un "sezonas objekti", jo turpmāk Noteikumos netiks izmantoti. 8.11.2. Tiek svītrots 3.2 apakšpunktā noteiktais termina "krastmala" skaidrojums, jo tā nozīme faktiski atbilst Ministru kabineta 2013. gada 30. aprīļa noteikumu Nr. 240 "Vispārīgie teritorijas plānošanas, izmantošanas un apbūves noteikumi" 2.15. apakšpunktā minētajam, kur noteikts, ka krastmala ir teritorija ūdensobjektu krastā un tā tuvumā, kurā nodrošināta publiska piekļuve un publiskas funkcijas, 8.11.3. tiek svītrots 6.2. apakšpunkts, kas nosaka, ka publiskajos ūdeņos aizliegts bojāt publiskajiem ūdeņiem piekritīgu inventāru un labiekārtojuma elementus. Atbildība par šādu darbību veikšanu jau ir paredzēta Administratīvo sodu likuma par pārkāpumiem pārvaldes, sabiedriskās kārtības un valsts valodas lietošanas jomā (turpmāk – ASL) 11. panta pirmajā daļā (sabiedriskās kārtības traucēšana, pārkāpjot vispārpieņemtās uzvedības normas un traucējot personas mieru, iestādes, komersanta vai citas institūcijas darbu vai apdraudot savu vai citu personu drošību) un Krimināllikuma 185. pantā (mantas tīša bojāšana un iznīcināšana), 8.12. Pašvaldība nepiekrīt un nesaskata pamatojumu šādiem 14.04.2025. Atzinumā minētiem iebildumiem: 8.12.1. svītrot 3.4. un 3.5. apakšpunktus, jo Ministru kabineta 30.04.2013. noteikumos Nr. 240 "Vispārīgie teritorijas plānošanas, izmantošanas un apbūves noteikumi" (turpmāk – MK noteikumi Nr. 240) vispār nav iekļauti terminu skaidrojumi "mājlaiva" un "peldošā konstrukcija". Termina "peldošā konstrukcija" skaidrojums Noteikumos ir plašāks nekā Jūras kodeksa 8.1 pantā minētais, 3.5. apakšpunktā minētais termins tiek lietots tikai Noteikumu izpratnē; 8.12.2. svītrot Noteikumos noteiktos terminus "laipa" un "piestātne", pielīdzinot tos termina "būve" skaidrojumam, kas noteikts Būvniecības likumā un Ministru kabineta 19.08.2014. noteikumos Nr. 500 "Vispārīgie būvnoteikumi", Noteikumos attiecīgie termini (3.3. un 3.7. apakšpunkti) turpmāk tiek lietoti tieši laipas un piestātnes apzīmējumam; 8.12.3. svītrot 3.6. apakšpunktu, jo tajā minētā termina "piekrastes zona" izmantošana nepieciešama kontekstā ar 29. punktā noteiktajiem motorizēto kuģošanas līdzekļu pārvietošanās ierobežojumiem. Ar Noteikumiem netiek noteiktas vai regulētas aizsargjoslas Aizsargjoslu likuma 7. panta izpratnē; 8.12.4. svītrot 3.8. apakšpunktā minēto terminu "publiskie ūdeņi", pielīdzinot to Civillikuma 1102. panta 1. pielikumā "Publisko ezeru un upju saraksts" noteiktajam termina skaidrojumam, jo Civillikumā ir uzskaitīti visi pašvaldības teritorijā esošie publiskie ūdeņi. VARAM 24.10.2024. atzinumā Nr. 1-18/6307, un turpmākajās diskusijās ar pašvaldību ir norādījusi, ka Pašvaldību likuma 45. panta pirmās daļas 2. un 7. punktu izpratnē pašvaldībai nav deleģējuma noteikt tās valdījumā esošo publisko ūdeņu izmantošanas, uzturēšanas un aizsardzības prasības; 8.12.5. svītrot terminu skaidrojumus 3.9. un 3.13. apakšpunktos "publiskā peldēšanās vieta" un "ūdensobjekts". Ministru kabineta 28.11.2017. noteikumi Nr. 692 "Peldvietas izveidošanas, uzturēšanas un ūdens kvalitātes pārvaldības kārtība" (turpmāk – MK noteikumi Nr.692) neparedz šādu terminu skaidrojumu, turklāt minētie noteikumi ir attiecināmi uz peldvietu izveidošanas kārtību. Pašvaldībā nav izveidotas publiskas peldvietas. 8.12.6. Svītrot 4. un 5. punktu, kas nosaka kārtību, kādā ar pašvaldību ir jāsaskaņo peldēšanās un atpūtas vietas pie publiskajiem ūdeņiem izveidošana, vai kādā persona informē pašvaldību par konstatēto piesārņojumu publiskajos ūdeņos, jo minētās normas nav iekļautas citos normatīvajos aktos un atbilst likuma "Par piesārņojumu" 5. pantam, kura izpratnē atbildīgās valsts un pašvaldību institūcijas veic nepieciešamos piesardzības pasākumus, lai novērstu vai, ja tas nav iespējams, samazinātu vides piesārņošanu vai tās risku, kā arī avāriju risku. Kā arī Noteikumu 5. punkts attiecībā par informēšanas pienākumu tika precizēts, pamatojoties uz Latvijas Jūras administrācijas 2024. gada 17. maija atzinumu Nr. 1-19.1/N-134e un 2024. gada 9. septembra atzinumu Nr. 1-19.1/N-210e (turpmāk – LJA atzinumi), savukārt, MK noteikumi Nr. 692 attiecas uz publiskajām peldvietām nevis peldēšanās vietām un atpūtas vietām pie publiskajiem ūdeņiem, 8.12.7. pārskatīt 6.1. apakšpunkta sakarā ar tiesību normu dublēšanos (apakšpunktā noteikts, ka publiskajos ūdeņos aizliegts ilgstoši atstāt kuģošanas līdzekļus (neekspluatējot vairāk par sešiem mēnešiem), vai nogremdēt tos), citi normatīvie akti šādu normu nenosaka, tai skaitā Atkritumu apsaimniekošanas likums un Jūrlietu pārvaldes un jūras drošības likums. Atbilstoši Jūrlietu pārvaldes un jūras drošības likuma 48.1 panta otrās daļas prasībām SN Nr. 46/2024 projektu izvērtēja Latvijas Jūras administrācija. Minētā apakšpunkta redakcija ir precizēta atbilstoši LJA atzinumiem, 8.12.8. svītrot 6.2.–7.2. un 7.7. apakšpunktus, kas nosaka aizliegumus publiskajos ūdeņos, jo tie dublē ASL 11. panta pirmajā daļā definētos pārkāpumus un atbildību par sabiedriskās kārtības traucēšanu, pārkāpjot vispārpieņemtās uzvedības normas un traucējot personas mieru, iestādes, komersanta vai citas institūcijas darbu vai apdraudot savu vai citu personu drošību. Pretēji Atzinumā minētajam: 8.12.8.1. aizliegumi publiskajos ūdeņos, kuri paredzēti 6.3. apakšpunktā (lēkt ūdenī no tiltiem un citām šim nolūkam neparedzētām konstrukcijām), 6.4. apakšpunktā (lauzt koku vai krūmu zarus, plūkt lapas, ziedus, augļus, bojāt mizu, kā arī postīt putnu ligzdas), 6.5. apakšpunktā (traucēt putnus un savvaļas dzīvniekus), 7.1. apakšpunktā (peldēt tālāk par norobežojošām zīmēm (bojām) un ar bojām norobežotos speciāli izveidotos ūdens koridoros) un 7.2. apakšpunktā (peldēties apreibinošo vai psihotropo vielu ietekmē) nav svītrojami. Pašvaldības ieskatā minētās normas nosaka konkrētas, personām saprotamas rīcības, kas aizliegtas publiskajos ūdeņos. Vispārīga ASL 11. panta pirmās daļas piemērošana par tādu aizliegumu pārkāpšanu, kas nekur nav noteikti, būtu diskutabla un pārāk plaši interpretējama, tajā skaitā, par to, vai ar noteikumos minēto normu pārkāpumiem ir noticis sabiedriskās kārtības, personas miera traucējums, tiek apdraudēta sava vai citu personu drošība, u.tml.; 8.12.8.2. 7.3. apakšpunktā noteiktais aizliegums smēķēt, izņemot speciāli ierīkotās smēķēšanas vietās nav svītrojams. Tabakas izstrādājumu, augu smēķēšanas produktu, elektronisko smēķēšanas ierīču un to šķidrumu aprites likuma 10. panta otrā daļa paredz aizliegumu smēķēt peldvietās. Peldvietas tiek izveidotas MK noteikumos Nr. 692 noteiktā kārtībā. Pašvaldībā nav izveidotu peldvietu; 8.12.8.3. ņemot vērā to, ka šautuvju izveidošanas kārtību nosaka Ieroču aprites likums un Ministru kabineta 28.07.2020. noteikumi Nr. 494 "Šautuvju izveidošanas un darbības, kā arī treniņšaušanas un šaušanas sporta sacensību norises un drošības noteikumi", tiek precizēts 7.4. apakšpunkts, nosakot, ka publiskajos ūdeņos aizliegts izvietot autodromus un piepūšamus rotaļu laukumus, līdzšinējais apakšpunkts paredzēja aizliegumu izvietot šautuves; 8.12.8.4. nav svītrojams 7.5. apakšpunkts, kas paredz aizliegumu publiskajos ūdeņos lietot skaņu pastiprinošas iekārtas, izņemot ar Aģentūru saskaņota pasākuma laikā, jo šādas darbības ne vienmēr var būt definējamas kā publisks pasākums Publisku izklaides un svētku pasākumu drošības likuma izpratnē; 8.12.8.5. ievērojot to, ka likums "Par aviāciju" un Ministru kabineta 23.04.2024. noteikumi Nr. 248 "Bezpilota gaisa kuģu lidojumu noteikumi" reglamentē bezpilota gaisa kuģu lidojumu noteikumus un lidojumu atvieglošanas, ierobežošanas un aizliegšanas kritērijus un kārtību bezpilota gaisa kuģu lidojumiem paredzētajā gaisa telpā, precizēts 7.6. apakšpunkts. Minētais apakšpunkts turpmāk paredzēs, ka publiskos ūdeņos aizliegts izmantot radiovadāmus lidmodeļus (helikopterus, dronus, u.tml., kas nav uzskatāmi par bezpilota gaisa kuģiem), izņemot pašvaldības vajadzībām un, ja tas ir atļauts publisku pasākumu laikā; 8.12.8.6. Ceļu satiksmes likuma 57. panta ceturtās daļas 8. punktā paredzēta atbildība par stāvēšanu vietās, kur nav iespējams piebraukt, nepārkāpjot ceļu satiksmes noteikumu prasības, savukārt šī likuma 54. panta astotajā daļā paredzēta atbildība par braukšanu pa ietvēm, gājēju ceļiem, velosipēdu ceļiem vai citām vietām (sadalošām joslām, ceļa nomalēm, apstādījumiem u.tml.), kas nav paredzētas transportlīdzekļu braukšanai. Pašvaldības ieskatā minētās normas nevar piemērot visos gadījumos, savukārt saistošo noteikumu 7.8. apakšpunkts nosaka konkrētas, personām saprotamas rīcības, kas aizliegtas publiskajos ūdeņos. Ievērojot minēto, 7.8. apakšpunkts tiek precizēts, nosakot atbildību par iebraukšanu publiskā peldēšanās vietā, atpūtas vietā pie publiskajiem ūdeņiem un krasta kāpu aizsargjoslā, ja atbildība par attiecīgu pārkāpumu nav paredzēta Ceļu satiksmes likumā; 8.12.8.7. Netiek svītrots 7.9. apakšpunkts, kurš nosaka aizliegumu publiskā peldēšanās vietā, atpūtas vietā pie publiskajiem ūdeņiem un krasta kāpu aizsargjoslā veikt jebkādus zemes rakšanas darbus ūdensobjekta aizsargjoslā vai kā citādi pārveidot reljefu, izņemot, ja tas saskaņots ar Ādažu novada būvvaldi. Likuma "Par zemes dzīlēm" 25. pantā paredzēta administratīvā atbildība par zemes dzīļu izmantošanu, neievērojot derīgo izrakteņu ieguves vai zemes dzīļu monitoringa veikšanas prasības, un par zemes dzīļu izmantošanu bez zemes dzīļu izmantošanas licences vai bieži sastopamo derīgo izrakteņu ieguves atļaujas. 8.13. Cita veida saziņa un konsultācijas nav notikušas. |