Aptauja ilgs līdz 23. oktobrim.
Ministru kabineta noteikumi Nr. 258 Rīgā 2025. gada 29. aprīlī (prot. Nr. 17 23. §) Grozījumi Ministru kabineta 2023. gada 7. marta noteikumos Nr. 113 "Valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanas, administrēšanas un uzraudzības vispārējā kārtība lauku un zivsaimniecības attīstībai"Izdoti saskaņā ar Lauksaimniecības un lauku
attīstības likuma Izdarīt Ministru kabineta 2023. gada 7. marta noteikumos Nr. 113 "Valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanas, administrēšanas un uzraudzības vispārējā kārtība lauku un zivsaimniecības attīstībai" (Latvijas Vēstnesis, 2023, 49. nr.; 2024, 141. nr.) šādus grozījumus: 1. Izteikt 1.7. apakšpunktu šādā redakcijā: "1.7. Komisijas 2022. gada 14. decembra Regulai (ES) 2022/2473, ar kuru, piemērojot Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. pantu, dažu kategoriju atbalstu uzņēmumiem, kas nodarbojas ar zvejas un akvakultūras produktu ražošanu, apstrādi un tirdzniecību, atzīst par saderīgu ar iekšējo tirgu (turpmāk - regula 2022/2473);". 2. Izteikt 2.1. apakšpunktu šādā redakcijā: "2.1. grūtībās nonācis saimnieciskās darbības veicējs ir saimnieciskās darbības veicējs, kas atbilst regulas 2022/2472 2. panta 59. punktā vai regulas 2022/2473 2. panta 29. punktā norādītajam skaidrojumam;". 3. Izteikt 2.2. apakšpunktu šādā redakcijā: "2.2. saistītās personas ir saimnieciskās darbības veicēji, kas atbilst regulas 2022/2472 I pielikuma 3. panta 3. punktā vai regulas 2022/2473 I pielikuma 3. punkta 3.3. apakšpunktā norādītajam skaidrojumam;". 4. Izteikt 7.5.3. apakšpunktu šādā redakcijā: "7.5.3. projektā paredzētās tehnikas, iekārtu, aprīkojuma, darba instrumentu, informācijas tehnoloģiju, programmnodrošinājuma un būvmateriālu iegādei, pakalpojumiem, būvniecībai vai būves pārbūvei, kā arī vispārējām izmaksām, ja to apmērs ir 2001 euro un vairāk, izvēlas visizdevīgāko piedāvājumu, kura noteikšanā viens no kritērijiem ir zemākā cena. To apliecina ar vismaz divu derīgu piedāvājumu salīdzināšanu konkrētai iegādei neatkarīgi no iepirkuma procedūras veida;". 5. Izteikt 8. punktu šādā redakcijā: "8. Šo noteikumu 7.5. apakšpunktā minētās prasības nepiemēro, ja atbalsta pretendents atbilst Publisko iepirkumu likuma 1. panta 19. punktā vai Sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju iepirkumu likuma 1. panta 19. punktā minētajai pasūtītāja definīcijai. Minētais atbalsta pretendents ievēro attiecīgi Publisko iepirkumu likuma vai Sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju iepirkumu likuma nosacījumus." 6. Izteikt 10. punktu šādā redakcijā: "10. Ja atbalsta pretendents ir publiska persona vai tās iestāde, iepirkuma dokumentus, kas saistīti ar preces iegādi vai pakalpojumu, iesniedz kopā ar projekta iesniegumu vai projekta iesniegumam pievieno informāciju par tirgus cenu izpēti un iepirkuma dokumentus iesniedz sešu mēnešu laikā pēc dienas, kad stājies spēkā Lauku atbalsta dienesta lēmums par projekta iesnieguma apstiprināšanu, bet ne vēlāk kā piecu darbdienu laikā pēc iepirkuma procedūras pabeigšanas, ja attiecīgā atbalsta saņemšanu regulējošajos normatīvajos aktos nav noteikts cits termiņš. Ja nepieciešams, Lauku atbalsta dienests ir tiesīgs pieprasīt atbalsta pretendentam papildu informāciju par iepirkuma procedūras piemērošanu." 7. Izteikt 26. punktu šādā redakcijā: "26. Atbalsta saņēmējs ir tiesīgs uzsākt projekta īstenošanu pēc projekta iesnieguma iesniegšanas Lauku atbalsta dienesta elektroniskajā pieteikšanās sistēmā, uzņemoties pilnu finanšu risku. Atbalsta saņēmējs (fiziska persona), kam saskaņā ar normatīvajiem aktiem par valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanu lauku un zivsaimniecības attīstībai konkrētam pasākumam ir jāiegūst komersanta, zemnieku saimniecības vai saimnieciskās darbības veicēja statuss, ir tiesīgs uzsākt projekta īstenošanu pēc attiecīgā statusa reģistrācijas Uzņēmumu reģistrā vai Valsts ieņēmumu dienestā. Izdevumi, kas saistīti ar projekta iesnieguma un projekta sagatavošanu, kā arī projekta vispārējās izmaksas, kas radušās pirms projekta iesnieguma iesniegšanas, ir attiecināmie izdevumi. Ja Lauku atbalsta dienests pieņem lēmumu par projekta noraidīšanu, atbalsta saņēmējs sedz visus ar projekta īstenošanu saistītos izdevumus." 8. Izteikt 35.5. apakšpunktu šādā redakcijā: "35.5. projekta īstenošanu apliecinošo darījumu dokumentu kopijas un maksājumu konta izrakstu. Lauku atbalsta dienests, ja nepieciešams, ir tiesīgs pieprasīt iesniegt konta izdruku arī par laikposmu, kas sākas līdz ar projekta iesniegšanu. Konta izrakstā atspoguļo naudas līdzekļu kustību par konkrēto darījumu, iekļaujot debetu un kredītu, kā arī visu naudas līdzekļu kustību klienta kontā noteiktā laikposmā un norāda konta atlikumu šā laikposma sākumā un beigās. Lauku atbalsta dienests ir tiesīgs pieprasīt konta izrakstu par ilgāku laikposmu;". 9. Izteikt 36. punktu šādā redakcijā: "36. Ja atbalsta saņēmējs noteiktajā termiņā neiesniedz šo noteikumu 35. punktā minēto informāciju, Lauku atbalsta dienests pieprasa to iesniegt septiņu dienu laikā no pieprasījuma dienas. Ja atbalsta saņēmējs norādītajā laikā informāciju neiesniedz, Lauku atbalsta dienests ir tiesīgs neizmaksāt atbalstu un pieprasīt iepriekš saņemtā atbalsta atmaksu saskaņā ar šo noteikumu 64. punktu." 10. Izteikt 39.1 punktu šādā redakcijā: "39.1 Būvju būvniecības gadījumā ne vēlāk kā viena gada laikā pēc pēdējā maksājuma pārskaitīšanas izdara ierakstu zemesgrāmatā par attiecīgo ēku vai būvi likumā "Par nekustamā īpašuma ierakstīšanu zemesgrāmatās" noteiktajā kārtībā." 11. Izteikt 40. punktu šādā redakcijā: "40. Publisko finansējumu par projekta sagatavošanas izmaksām iekļauj pirmajā maksājuma pieprasījumā, bet par projektā paredzētās būvniecības izmaksām - pēdējā maksājuma pieprasījumā. Minētais nosacījums neattiecas uz atbalsta pretendentu, kas ir publiska persona vai tās iestāde, tostarp valsts nozīmes meliorācijas sistēmu tiesiskais valdītājs." 12. Izteikt 41. punktu šādā redakcijā: "41. Ja pretendents projektā paredzējis būvniecību, pēdējo maksājumu pārskaita tikai pēc visu projektā paredzēto darbību izpildes šo noteikumu 47.1. un 47.2. apakšpunktā neminēto atbalsta saņēmēju īstenotajiem projektiem, un tas nav mazāks par 20 procentiem no apstiprinātā publiskā finansējuma apmēra." 13. Papildināt ar 42.1 punktu šādā redakcijā: "42.1 Lauku attīstības pasākumos atbalsta saņēmējs avansu var saņemt bez kredītiestādes garantijas, ja tas ir noteikts lauku attīstības normatīvajos aktos par atbalsta piešķiršanu konkrētajā pasākumā vai vietējo rīcības grupu apstiprinātajos projektu iesniegumos, kas iesniegti saskaņā ar normatīvajiem aktiem par valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanu lauku attīstībai apakšpasākumā "Darbību īstenošana saskaņā ar sabiedrības virzītas vietējās attīstības stratēģiju" sabiedrības virzītu vietējās attīstības stratēģiju īstenošanai. Lauku atbalsta dienests izvērtē avansa pieprasījuma pamatotību lauku attīstības pasākumiem šo noteikumu 42.2. apakšpunktā minētajā termiņā un apmērā." 14. Papildināt ar 44.4. apakšpunktu šādā redakcijā: "44.4. ja izmaksāts priekšfinansējums, to uzskata par daļu no nākamā maksājuma pieprasījuma izmaksājamās daļas, ja vien pasākuma specifiskajos nosacījumos nav noteikts citādi." 15. Izteikt 45.2. apakšpunktu šādā redakcijā: "45.2. atbalsta saņēmējam, kas nav minēts šo noteikumu 45.1. apakšpunktā, bezskaidras naudas norēķinu veidā uz tā kontu, kas atvērts pie maksājumu pakalpojumu sniedzēja saskaņā ar Maksājumu pakalpojumu un elektroniskās naudas likuma 2. panta otrās daļas 1., 2., 4., 7. un 8. punktu." 16. Izteikt 47.1. apakšpunktu šādā redakcijā: "47.1. pašvaldībai, valsts kapitālsabiedrībai, atbalsta pretendentam pasākumā "Atzītu ražotāju organizāciju plānu īstenošana", juridiskai personai, kas pilda Valsts Zivsaimniecības sadarbības tīkla funkciju, un zinātniskai institūcijai, ja tā priekšapmaksas pieprasījumu, norādot tās apmēru, iesniedz kopā ar projekta iesniegumu. Priekšapmaksu projekta iesniegumā paredz ne vairāk kā 25 procentu apmērā no projekta kopējā publiskā finansējuma, ja specifiskie noteikumi nenosaka citādi vai ja atbalsts tiek saņemts saskaņā ar regulas 2021/2115 83. panta 1. punkta "b", "c" un "d" apakšpunktu. Zinātniskā institūcija pieprasījumu iesniedz ne biežāk kā četras reizes projekta īstenošanas laikā. Valsts kapitālsabiedrībai, kurai likumā ir deleģēts uzdevums "Meliorācijas sistēmu būvniecība, uzturēšana un ekspluatācija, kas nenes peļņu", un zinātniskajai institūcijai, sākot ar otro priekšapmaksu, to paredz ne vairāk kā 50 procentu apmērā no projekta kopējā publiskā finansējuma;". 17. Izteikt 47.2.2. apakšpunktu šādā redakcijā: "47.2.2. saņēmis priekšapmaksu, atbalsta saņēmējs preču piegādātājiem, darbu izpildītājiem vai pakalpojumu sniedzējiem par veiktajiem darbiem un pakalpojumiem samaksā pilnā apmērā no sava bezskaidras naudas maksājumu konta;". 18. Papildināt ar 47.2.5. apakšpunktu šādā redakcijā: "47.2.5. Lauku atbalsta dienests priekšapmaksu pārskaita uz atbalsta saņēmēja maksājumu kontu atbilstoši projekta iesniegumā noteiktajai Eiropas Savienības finansējuma un valsts budžeta finansējuma proporcijai;". 19. Izteikt 48. punktu šādā redakcijā: "48. Lauku atbalsta dienests pēc projekta iesnieguma apstiprināšanas pārskaita priekšfinansējumu atbalsta saņēmējam. Ja priekšapmaksas pieprasījums netiek iesniegts kopā ar projekta iesniegumu, Lauku atbalsta dienests 30 dienu laikā pēc pieprasījuma saņemšanas izskata to un pārskaita priekšfinansējumu atbalsta saņēmējam, ievērojot šo noteikumu 47.1. apakšpunktā minēto kārtību. Ja iesniegtie dokumenti tiek precizēti vai Lauku atbalsta dienests pieprasa papildu informāciju, priekšfinansējuma pārskaitīšanas termiņš tiek pagarināts par 15 darbdienām. Valsts kapitālsabiedrībai, kurai likumā ir deleģēts uzdevums "Meliorācijas sistēmu būvniecība, uzturēšana un ekspluatācija, kas nenes peļņu", un zinātniskajai institūcijai, kas nodarbojas ar lauksaimniecisko darbību, sākot ar otro priekšapmaksu, finansējumu izmaksā pēc iepriekšējās projekta daļas maksājuma pieprasījuma izskatīšanas, ievērojot šo noteikumu 43. punktā minēto termiņu. Zinātniskajai institūcijai nākamo priekšapmaksu Lauku atbalsta dienests pārskaita pēc tam, kad atbalsta saņēmējs ir iesniedzis maksājuma pieprasījumu, ja vien specifiskajos noteikumos nav noteikts citādi." 20. Izteikt 49. punktu šādā redakcijā: "49. Ja atbalsta saņēmēja kopējie projekta attiecināmie izdevumi ir mazāki nekā plānotās projekta attiecināmās izmaksas un ir radusies publiskā finansējuma pārmaksa, atbalsta saņēmējs pēc Lauku atbalsta dienesta pieprasījuma tā norādītajā kontā atmaksā pārmaksāto finansējumu." 21. Izteikt 52.3. apakšpunktu šādā redakcijā: "52.3. šo noteikumu 52.1. un 52.2. apakšpunktā neminētie atbalsta saņēmēji preču piegādātājiem, darbu izpildītājiem vai pakalpojumu sniedzējiem samaksā pilnā apmērā no sava bezskaidras naudas maksājumu konta." 22. Izteikt 53. punktu šādā redakcijā: "53. Ja izmaksas tiek īstenotas atbilstoši regulas 2021/1060 63. panta 5. punktam vai regulas 2021/2115 83. panta 1. punkta "b", "c" un "d" apakšpunktam, šo noteikumu 7. punktā minētos nosacījumus izpilda un šo noteikumu 35. punktā minētos dokumentus iesniedz, ja to paredz konkrētā pasākuma nosacījumi." 23. Izteikt 54. punktu šādā redakcijā: "54. Ja attiecīgo pasākumu regulējošajos normatīvajos aktos samaksa pilnā apmērā paredzēta, piemērojot regulas 2021/1060 53. panta 1. punkta "b", "c" vai "d" apakšpunktu, un atbalsta saņēmējam nav jāiesniedz pārskats vai maksājuma pieprasījums, Lauku atbalsta dienests 30 dienu laikā pēc projekta iesnieguma apstiprināšanas pārskaita finansējumu atbalsta saņēmējam. Projekta iesnieguma apstiprināšanas datums ir uzskatāms par atbalsta saņēmēja maksājuma pieprasījuma iesniegšanas datumu regulas 2021/1060 74. panta 1. punkta "b" apakšpunkta izpratnē. Ja iesniegtie dokumenti tiek precizēti vai Lauku atbalsta dienests pieprasa papildu informāciju, termiņš lēmuma pieņemšanai par finansējuma piešķiršanu tiek pagarināts par 15 darbdienām." 24. Svītrot 54.1 punktu. 25. Svītrot 54.2 punktu. 26. Izteikt 56. punktu šādā redakcijā: "56. Projekta uzraudzības periodu nosaka atbilstoši normatīvajiem aktiem par atbalsta piešķiršanu konkrētam pasākumam un uzskaita, sākot no pirmā noslēgtā gada pēc pēdējā maksājuma pieprasījuma iesniegšanas Lauku atbalsta dienestā. Ja prece iegādāta par finanšu līzinga līdzekļiem, uzraudzības periods ir pieci gadi pēc pilnīgas samaksas par līzinga objektu un tā pārņemšanas īpašumā. Ja finanšu līzinga termiņš ir vismaz 24 mēneši, uzraudzības periods ir četri gadi, bet, ja finanšu līzinga termiņš pārsniedz 36 mēnešus, uzraudzības periods ir trīs gadi pēc pilnīgas samaksas par līzinga objektu un tā pārņemšanas īpašumā." 27. Izteikt 58.1. apakšpunktu šādā redakcijā: "58.1. izmanto projektā minētā mērķa sasniegšanai un savas saimnieciskās darbības nodrošināšanai atbalsta pasākuma nozarē;". 28. Izteikt 58.3. apakšpunktu šādā redakcijā: "58.3. neizīrē vai neiznomā, ja vien tas nav paredzēts pasākuma atbalstāmajās darbībās." 29. Izteikt 59. punktu šādā redakcijā: "59. Atbalsta saņēmējs Lauku atbalsta dienestam un - ja attiecas vai ja atbalstu saņem saskaņā ar regulu 2021/1139 - revīzijas iestādei, kas izveidota saskaņā ar normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā administrē un uzrauga Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu, kā arī valsts atbalstu zvejniecības un akvakultūras attīstībai 2021.-2027. gada plānošanas periodā (turpmāk - revīzijas iestāde), dod iespēju veikt pārbaudi - apmeklēt projekta īstenošanas vietas klātienē vai attālināti (neklātienē), izmantojot informācijas un komunikācijas tehnoloģijas, kā arī pēc Lauku atbalsta dienesta vai revīzijas iestādes amatpersonu pieprasījuma uzrāda dokumentus, kas nepieciešami konkrētā pasākuma īstenošanas pārbaudei." 30. Izteikt 60. punktu šādā redakcijā: "60. Atbalsta saņēmējs ir tiesīgs piedalīties pārbaudē vai Lauku atbalsta dienesta un revīzijas iestādes amatpersonu apmeklējumā, kā arī iepazīties ar pārbaudes rezultātiem." 31. Izteikt 61. punktu šādā redakcijā: "61. Projektu noraida un atbalstu nepiešķir, ja pirms projekta iesnieguma iesniegšanas vai tā vērtēšanas laikā: 61.1. atbalsta pretendentam ir konstatēta kāda no grūtībās nonākuša saimnieciskās darbības veicēja pazīmēm pasākumos, kuros jāvērtē pretendenta atbilstība regulas 2022/2472 2. panta 59. punktā vai regulas 2022/2473 2. panta 29. punktā noteiktajai definīcijai. Lauku atbalsta dienests grūtībās nonākuša saimnieciskās darbības veicēja nosacījumu vērtēšanai izmanto atbalsta pretendenta gada pārskata vai zvērināta revidenta apstiprināta operatīvā (starpperiodu) pārskata datus; 61.2. atbalsta pretendenta dalībniekiem un to saistītajām personām, kuras reģistrētas valstī vai teritorijā, kas minēta normatīvajos aktos par zemu nodokļu vai beznodokļu valstīm vai teritorijām, pieder vairāk nekā 25 procenti kapitāldaļu; 61.3. atbalsta pretendentam projekta īstenošanas nozarē ir konstatēts atkārtots vides aizsardzības noteikumu pārkāpums, par kuru stājies spēkā un kļuvis neapstrīdams un nepārsūdzams kompetentas institūcijas pieņemtais lēmums; 61.4. atbalsta pretendenta patiesajam labuma guvējam vai piesaistītajam projekta finansētājam ir noteiktas starptautiskās vai nacionālās sankcijas vai būtiskas finanšu un kapitāla tirgus intereses ietekmējošas Eiropas Savienības vai Ziemeļatlantijas līguma organizācijas dalībvalsts sankcijas; 61.5. atbalsta pretendents Lauku atbalsta dienestam noteiktā termiņā nav atmaksājis neatbilstošo izdevumu summu vai panācis vienošanos ar Lauku atbalsta dienestu par neatbilstošo izdevumu summas atmaksas grafiku, kā arī nav izpildījis šā grafika nosacījumus, tādējādi neievērojot neatbilstošo izdevumu ieturēšanas vai atgūšanas procedūru Lauku atbalsta dienesta administrēto investīciju pasākumos; 61.6. atbalsta pretendenta dalībniekam vai amatpersonai, pamatojoties uz Lauku atbalsta dienesta lēmumu, ir noteikts aizliegums uz laiku piedalīties projektu iesniegumu atlasē vai attiecībā uz minētajām personām pastāv šo noteikumu 63. punktā minētie nosacījumi izslēgšanai no atbalsta saņēmēju loka." 32. Izteikt 62. punktu šādā redakcijā: "62. Šo noteikumu 61.1., 61.2., 61.4. un 61.6. apakšpunktā minēto normu nepiemēro atbalsta pretendentam, kas ir publiska persona vai tās iestāde." 33. Izteikt 63. punktu šādā redakcijā: "63. Lauku atbalsta dienests saskaņā ar šo noteikumu 3. pielikumu izslēdz no atbalsta saņēmēju loka atbalsta pretendentu, kas ir fiziska vai juridiska persona privāto tiesību jomā, jebkurā šādā situācijā: 63.1. līdz projekta iesnieguma iesniegšanas dienai ir pagājuši mazāk nekā trīs gadi no dienas, kad kļuvis neapstrīdams un nepārsūdzams tiesas spriedums, prokurora priekšraksts par sodu, lēmums par piespiedu ietekmēšanas līdzekļa piemērošanu vai citas kompetentas institūcijas pieņemtais lēmums par atbalsta pretendenta, tā kapitāldaļu turētāja, kam pieder vairāk nekā 25 procenti kapitāldaļu, valdes vai padomes locekļa, prokūrista vai personas, kas ir pilnvarota pārstāvēt projekta iesniedzēju ar filiāli saistītās darbībās, atzīšanu par vainīgu jebkurā no šādiem noziedzīgiem nodarījumiem: 63.1.1. kukuļņemšana, kukuļdošana, kukuļa piesavināšanās, starpniecība kukuļošanā, neatļauta labumu pieņemšana, komerciāla uzpirkšana, prettiesiska labumu pieprasīšana, pieņemšana vai došana vai tirgošanās ar ietekmi; 63.1.2. krāpšana, krāpšana automatizētā datu apstrādes sistēmā, apdrošināšanas krāpšana, piesavināšanās vai noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizēšana; 63.1.3. izvairīšanās no nodokļu un tiem pielīdzināto maksājumu samaksas; 63.1.4. terorisms, terorisma finansēšana, teroristu grupas izveide vai organizēšana, ceļošana terorisma nolūkā, terorisma attaisnošana, aicinājums uz terorismu, terorisma draudi, personas vervēšana, apmācīšana un apmācīšanās terorismam; 63.1.5. cilvēku tirdzniecība un ar to saistītā personu vai nepilngadīgo izmantošana, aizskaršana, apdraudēšana vai kaitējuma nodarīšana, ja tā tikusi īstenota individuāli, ar personu grupu pēc iepriekšējas vienošanās vai organizētas grupas veidā; 63.1.6. personas nodarbināšana, ierobežošana, vienas vai vairāk nekā piecu personu (arī to, kuras nav tiesīgas uzturēties Latvijas Republikā vai Eiropas Savienības dalībvalstu teritorijā) nodarbināšana, nepilngadīgā nodarbināšana, personas nodarbināšana īpaši ekspluatējošos darba apstākļos, apzinātas cilvēku tirdzniecības upura nodarbināšana, kā arī citas situācijas, kas saistītas ar personas nodarbināšanas noteikumu pārkāpumiem; 63.2. līdz projekta iesnieguma iesniegšanas dienai ir pagājuši mazāk nekā 12 mēneši no dienas, kad kļuvis neapstrīdams un nepārsūdzams tiesas spriedums vai citas kompetentas institūcijas pieņemtais lēmums, kurā atbalsta pretendents atzīts par vainīgu konkurences tiesību pārkāpumā, kas izpaužas kā vertikālā vienošanās, kuras mērķis ir ierobežot pircēja iespēju noteikt tālākpārdošanas cenu, vai horizontālā karteļa vienošanās, ja vien attiecīgā institūcija, konstatējusi konkurences tiesību pārkāpumu, par sadarbību iecietības programmā projekta iesniedzēju nav atbrīvojusi no naudas soda vai to samazinājusi; 63.3. atbalsta pretendents, tā kapitāldaļu turētājs, kam pieder vairāk nekā 25 procenti kapitāldaļu, valdes vai padomes loceklis, prokūrists vai persona, kas ir pilnvarota pārstāvēt projekta iesniedzēju ar filiāli saistītās darbībās, ar tādu attiecīgajā jomā kompetentas institūcijas lēmumu par sodu vai tiesas spriedumu, kas stājies spēkā un kļuvis nepārsūdzams, ir atzīti par vainīgu un sodīti par pārkāpumu, kas izpaužas kā vienas vai vairāku personu nodarbināšana, ja tām nav nepieciešamās darba atļaujas vai ja tās nav tiesīgas uzturēties Eiropas Savienības dalībvalstī." 34. Izteikt 64. punktu šādā redakcijā: "64. Atbalsta saņēmējam projekta maksājumu neizmaksā vai no atbalsta saņēmēja atgūst izmaksāto publisko finansējumu pilnā apmērā vai daļēji, ja: 64.1. attiecībā uz to pastāv kāds no šo noteikumu 61.2. un 61.4. apakšpunktā minētajiem nosacījumiem; 64.2. tam ar tiesas spriedumu ir pasludināts maksātnespējas process vai ir apturēta vai pārtraukta tā saimnieciskā darbība; 64.3. projekta īstenošanas vai uzraudzības laikā kļuvis neapstrīdams un nepārsūdzams tiesas spriedums vai citas kompetentas institūcijas pieņemtais lēmums, kurā tas saistībā ar attiecīgā projekta sagatavošanu, iesniegšanu vai īstenošanu ir atzīts par vainīgu konkurences kavēšanā, ierobežošanā vai deformēšanā Latvijas teritorijā; 64.4. tam projekta īstenošanas un uzraudzības laikā ir konstatēts pārkāpums saskaņā ar regulas 2021/1139 11. pantu; 64.5. tam projekta īstenošanas un uzraudzības laikā ir uzsākts kriminālprocess saistībā ar projektu; 64.6. tas nav atmaksājis neatbilstošo izdevumu summu vai nav vienojies ar Lauku atbalsta dienestu par atmaksas grafiku, kā arī nav izpildījis minētā grafika nosacījumus, tādējādi neievērojot neatbilstošo izdevumu ieturēšanas vai atgūšanas procedūru Lauku atbalsta dienesta administrēto investīciju pasākumos." 35. Papildināt ar 64.1 punktu šādā redakcijā: "64.1 Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai pasākumos atbalsta pretendentam pieejamo attiecināmo izmaksu kopējā apmērā iekļauj arī attiecināmās izmaksas, kas radušās šā atbalsta pretendenta saistītajām personām, tostarp vienam vienotam uzņēmumam. Šo nosacījumu neattiecina uz zinātniskajām institūcijām." 36. Izteikt 1. pielikumu jaunā redakcijā (1. pielikums). 37. Izteikt 2. pielikumu jaunā redakcijā (2. pielikums). 38. Izteikt 3. pielikumu jaunā redakcijā (3. pielikums). Ministru prezidente E. Siliņa Zemkopības ministrs A. Krauze
1. pielikums "1. pielikums Atbalsta pretendenta deklarācijaAr parakstu apliecinu, ka:
Piezīmes. 1 Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 7. jūlija Regula (ES) 2021/1139, ar ko izveido Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un groza Regulu (ES) 2017/1004, (EK) Nr. 861/2006, (EK) Nr. 1198/2006 un (EK) Nr. 791/2007. 2 Eiropas Parlamenta un Padomes (ES) 2021. gada 24. jūnija Regula (ES) 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai."
2. pielikums "2. pielikums Maksājuma pieprasījuma apliecinājums1. Saskaņā ar maksājuma pieprasījumā norādītajām attiecināmajām izmaksām apliecinu, ka: 1.1. projekta attiecināmās izmaksas atbilst apstiprinātajam projekta iesniegumam un normatīvajiem aktiem par valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanu Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras pasākumiem, maksājuma pieprasījumā norādītās attiecināmās izmaksas ir samaksātas un attaisnojuma dokumenti ir pieejami; 1.2. izmaksas bija attiecīgajā izmaksu periodā, kas noteikts apstiprinātajā projekta iesniegumā; 1.3. ir ievēroti nosacījumi par publisko iepirkumu, vides aizsardzību un dzimumu vienlīdzību (ciktāl tas attiecas uz atbalstāmajām darbībām); 1.4. ir ievērotas regulas 2021/10601 50. pantā un regulas 2021/11392 60. pantā, kā arī normatīvajos aktos par valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanu, administrēšanu un uzraudzību lauku un zivsaimniecības attīstībai noteiktās publicitātes prasības; 1.5. visu ar projektu saistīto darījumu atspoguļošanai ir ieviesta atsevišķa grāmatvedības uzskaites sistēma vai atbilstošs grāmatvedības kods un nodrošināta audita izsekojamība, ja izmaksas atlīdzināmas saskaņā ar regulas 2021/10601 53. panta 1. punkta "a" apakšpunktu; 1.6. ir izpildīti nosacījumi, ja izmaksas atlīdzināmas saskaņā ar regulas 2021/10601 53. panta 1. punkta "b", "c" un "d" apakšpunktu; 1.7. saskaņā ar regulas 2021/10601 82. pantu izdevumus pamatojošie dokumenti tiks uzglabāti līdz: 1.7.1. 2035. gada 31. decembrim, ja tie attiecas uz valsts un Eiropas Savienības atbalstu, ko piešķir saskaņā ar normatīvajiem aktiem par valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanu Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fonda pasākumiem; 1.7.2. 2037. gada 31. decembrim, ja tie attiecas uz valsts un Eiropas Savienības atbalstu, ko piešķir saskaņā ar normatīvajiem aktiem par valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanu lauku attīstībai; 1.8. maksājuma pieprasījumā iekļautie pamatlīdzekļi ir manā īpašumā vai valdījumā, ja par to iegādi ir noslēgts finanšu līzinga līgums; 1.9. maksājuma pieprasījumā nav iekļautas izmaksas, kas pieteiktas citos Eiropas Savienības vai valsts atbalsta finansētos pasākumos vai projektos; 1.10. ir pilnībā samaksāti visi nepieciešamie maksājumi un īstenotas visas projektā plānotās darbības; 1.11. maksājuma pieprasījumā norādītais finansējums atbilst finansēšanas plānā paredzētajam; 1.12. bez Lauku atbalsta dienesta saskaņojuma neesmu būtiski mainījis projektu. 2. Apzinos, ka kompetentās iestādes, ja nepieciešams, veiks finanšu kontroles. 3. Apņemos atmaksāt saņemtos Eiropas Savienības un valsts budžeta (ja atbilstoši lēmumam par projekta iesnieguma apstiprināšanu ir saņemti valsts budžeta līdzekļi) līdzekļus, ja tiek konstatēta pārmaksa vai projekts netiek īstenots atbilstoši apstiprinātajam projekta iesniegumam un (vai) Eiropas Kopienas un Latvijas Republikas tiesību aktu prasībām. Piezīmes. 1 Eiropas Parlamenta un Padomes (ES) 2021. gada 24. jūnija Regula (ES) 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai. 2 Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 7. jūlija Regula (ES) 2021/1139, ar ko izveido Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un groza Regulu (ES) 2017/1004, (EK) Nr. 861/2006, (EK) Nr. 1198/2006 un (EK) Nr. 791/2007."
3. pielikums "3. pielikums Tiesību normas, kas attiecināmas uz atbalsta pretendenta vai saņēmēja izslēgšanu no atbalsta saņēmēju loka
" |
Tiesību akta pase
Nosaukums: Grozījumi Ministru kabineta 2023. gada 7. marta noteikumos Nr. 113 "Valsts un Eiropas Savienības atbalsta ..
Statuss:
Spēkā esošs
Saistītie dokumenti
|