Teksta versija
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
uz sākumu
Izvērstā meklēšana
Autorizēties savā kontā

Kādēļ autorizēties vai reģistrēties?
 
Aizkraukles novada domes saistošie noteikumi Nr. 2025/3

2025. gada 23. janvārī
Par aprūpes mājās pakalpojumu bērniem un jauniešiem ar invaliditāti Aizkraukles novadā
APSTIPRINĀTI
ar Aizkraukles novada domes
2025. gada 23. janvāra sēdes lēmumu Nr. 2025/3
(prot. Nr. 1, 4. p.)

PRECIZĒTI
ar Aizkraukles novada domes
2025. gada 20. februāra sēdes lēmumu Nr. 2025/76
(prot. Nr. 3, 4. p.)

Izdoti saskaņā ar Sociālo pakalpojumu
un sociālās palīdzības likuma
3. panta trešo daļu
I. Vispārīgie jautājumi

1. Saistošie noteikumi nosaka aprūpes mājās pakalpojuma (turpmāk – Pakalpojums) bērniem un jauniešiem ar invaliditāti (turpmāk – Bērns) piešķiršanas, atteikšanas, izbeigšanas un pārtraukšanas nosacījumus un kārtību, kritērijus Pakalpojuma nepieciešamības novērtēšanai un prasības Pakalpojuma sniedzējam.

2. Tiesības saņemt Pakalpojumu ir Aizkraukles novada pašvaldības administratīvajā teritorijā deklarētam un faktiski dzīvojošam Bērnam:

2.1. no 5 līdz 18 gadu vecumam, kuram noteikta invaliditāte un izsniegts Veselības un darbspēju ekspertīzes ārstu valsts komisijas (turpmāk – Valsts komisija) atzinums par īpašas kopšanas nepieciešamību;

2.2. pakalpojums var tikt pagarināts arī pēc pilngadības sasniegšanas, bet ne ilgāk kā līdz 24 gadu vecuma sasniegšanai, ja pēc pilngadības ir noteikta invaliditāte un ir izsniegts Valsts komisijas atzinums par īpašas kopšanas nepieciešamību.

3. Noteikumu 2. punktā minētajiem Bērniem Pakalpojumu nodrošina, ja ar Bērnu kopā dzīvojošajiem ģimenes locekļiem vai personām, kurām ar aprūpējamo ir kopēji izdevumi par uzturu un kuras mitinās vienā mājoklī (likumiskie pārstāvji, likumisko pārstāvju dzīvesbiedri vai audžuģimene), nodarbinātības, izglītības programmas apguves, dalības nodarbinātības pasākumos, vai citu objektīvu iemeslu dēļ nevar nodrošināt Bērna aprūpi un uzraudzību Bērnam nepieciešamajā apjomā, un sociālā darba speciālists ir izvērtējis Pakalpojuma nepieciešamību.

4. Pakalpojums ir pasākumu kopums, kura ietvaros tiek nodrošināta Bērna aprūpe (palīdzība personīgās higiēnas nodrošināšanā, palīdzība apģērbties un noģērbties, ēdiena pagatavošana un pasniegšana, palīdzība ēšanas procesa nodrošināšanā, palīdzība iekļūt un izkļūt no gultas, pozicionēšana, pārvietošana, ārstniecības personu izsaukšana, medikamentu lietošanas nodrošināšana), uzraudzība, pašaprūpes spēju attīstība un brīvā laika saturīga pavadīšana.

5. Pakalpojumu ir tiesīga sniegt:

5.1. bērna likumiskā pārstāvja vai audžuģimenes izvēlēta fiziska persona, kurai ir darba vai personīga pieredze saskarsmē ar Bērnu ar invaliditāti vai kurai ir atbilstoša izglītība, un izvēlētā persona nav Bērna pirmās pakāpes radinieks un nedzīvo ar Bērnu vienā mājsaimniecībā (turpmāk – Aprūpētājs), un kura atbilst Bērnu tiesību aizsardzības likuma 5.1 panta pirmās daļas 20. punkta (speciālās zināšanas bērnu tiesību aizsardzības jomā) un 72. panta piektās daļas prasībām (kuras nav sodītas par noziedzīgiem nodarījumiem), vai kurām Bērnu aizsardzības centrs ir izsniedzis atļauju Pakalpojuma sniegšanai, saskaņā ar Ministru kabineta 09.01.2024. noteikumos Nr. 13 "Kārtība, kādā tiek izvērtēta par vardarbību sodītas personas atbilstība darbam, brīvprātīgajam darbam vai pakalpojuma sniegšanai bērnu iestādēs un pasākumos" noteikto izvērtēšanas kārtību. Pakalpojumu var sniegt vienlaicīgi vairākām personām ar invaliditāti, nepārsniedzot 40 stundas nedēļā;

5.2. juridiska persona, kurš attiecīgā Pakalpojuma sniegšanai ir reģistrēts sociālo pakalpojumu sniedzēju reģistrā un atbilst Ministru kabineta 13.06.2017. noteikumu Nr. 338 "Prasības sociālo pakalpojumu sniedzējiem" noteiktajiem kritērijiem, un kurš spēj nodrošināt, ka Pakalpojumu sniedz darbinieki, kuriem ir darba vai personīgā pieredze saskarsmē ar personu ar invaliditāti vai atbilstoša izglītība, un ar kuru Pašvaldība publiskos iepirkumus regulējošajos normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā noslēgusi līgumu par attiecīgā Pakalpojuma sniegšanu (turpmāk – Pakalpojuma sniedzējs).

6. Pašvaldības nodrošinātais finansējuma apmērs par 1 (vienu) Pakalpojuma sniegšanas stundu, kas ietver visas izmaksas un nodokļus, kas saistīti ar Pakalpojuma sniegšanu, ir pielīdzināms Ministru kabineta 18.05.2021. noteikumos Nr. 316 "Noteikumi par asistenta, pavadoņa un aprūpes mājās pakalpojumu personām ar invaliditāti" noteiktajam asistenta un pavadoņa minimālajam atlīdzības apmēram, izņemot gadījumus, kad Pakalpojumu nodrošina šo saistošo noteikumu 5.2. apakšpunktā minētais Pakalpojuma sniedzējs.

II. Aprūpes mājās pakalpojuma piešķiršanas kārtība

7. Lai saņemtu Pakalpojumu, Bērna likumiskajam pārstāvim vai audžuģimenei iesniegums un tam pievienotā pašnovērtējuma anketa (Saistošo noteikumu pielikums Nr. 1) jāiesniedz Aizkraukles novada Sociālajā dienestā (turpmāk – Dienests). Parakstot un iesniedzot iesniegumu un pašnovērtējuma anketu, Bērna likumiskais pārstāvis vai audžuģimene dod Dienestam atļauju izmantot pašvaldības un valsts datu reģistros pieejamo informāciju par iesnieguma iesniedzēja mājsaimniecību (mājsaimniecībā esošām personām), kas nepieciešama lēmuma pieņemšanai par Pakalpojuma piešķiršanu, izbeigšanu, pārtraukšanu vai atteikumu.

8. Iesniegumā norāda:

8.1. personas vārdu, uzvārdu, personas kodu, dzīvesvietas adresi, kur nepieciešams sniegt Pakalpojumu;

8.2. bērna likumisko pārstāvju, kā arī likumiskā pārstāvja dzīvesbiedra, ja tas dzīvo vienā mājsaimniecībā ar aprūpējamo, personas kodu, dzīvesvietas adresi un kontaktinformāciju;

8.3. vēlamo Pakalpojuma nepieciešamības pamatojumu, vēlamo saņemšanas apjomu, norādot kopējo stundu skaitu kalendāra mēnesī;

8.4. konkrētās dienas, kad Pakalpojums būs nepieciešams (ja tas ir zināms);

8.5. vēlamā Pakalpojuma sniedzēja vārdu un uzvārdu/nosaukumu, personas kodu, kontaktinformāciju.

9. Iesniegumam pievieno dokumentus, kas apliecina, ka likumiskie pārstāvji, likumiskā pārstāvja dzīvesbiedrs, ja tas dzīvo vienā mājsaimniecībā ar Bērnu, vai audžuģimene nespēj nodrošināt aprūpi un uzraudzību nepieciešamajā apjomā (9.5.–9.7. un 9.9. apakšpunktos minētā informācija un dokumenti iesniedzami tikai gadījumos, ja pašvaldība vai tās iestāde to objektīvu iemeslu dēļ nevar iegūt pati):

9.1. bērna likumisko pārstāvju vai audžuģimenes pārstāvības tiesību apliecinošu dokumentu kopiju un uzrāda oriģinālu, ja dokumenti tiek iesniegti klātienē un šādas informācijas nav sociālā dienesta vai citas institūcijas rīcībā;

9.2. ģimenes ārsta izziņu ar informāciju par Bērna funkcionālo traucējumu smagumu/veidu un Veselības un darbspēju ekspertīzes ārstu valsts komisijas atzinumu par īpašas kopšanas nepieciešamību, ja šāda informācija nav pieejama valsts un pašvaldību reģistru datos;

9.3. darba devēja apliecinājumus, ka Bērna likumiskie pārstāvji, likumisko pārstāvju dzīvesbiedri, ja tie dzīvo vienā mājsaimniecībā ar Bērnu, vai audžuģimenes locekļi ir darba ņēmēji, norādot darba pienākumu veikšanai izmantotās darba stundas kalendāra mēnesī;

9.4. informāciju par saimnieciskajai darbībai izmantojamajām stundām kalendāra mēnesī, ja Bērna likumiskais pārstāvis, likumiskā pārstāvja dzīvesbiedrs, ja tas dzīvo vienā mājsaimniecībā ar Bērnu, vai audžuģimenes loceklis ir pašnodarbinātā persona vai individuālais komersants;

9.5. izglītības iestādes apliecinājumu, ja Bērna likumiskais pārstāvis, likumiskā pārstāvja dzīvesbiedrs, ja tas dzīvo vienā mājsaimniecībā ar Bērnu vai audžuģimenes loceklis apgūst attiecīgu programmu konkrētajā izglītības iestādē, kurā norādīta izglītības programma (klātienē/ neklātienē), studiju mācību dienas un laiks mācību gada laikā un sesijas laikā;

9.6. Nodarbinātības valsts aģentūras (turpmāk – NVA) apliecinājumu, ja Bērna likumiskais pārstāvis, likumiskā pārstāvja dzīvesbiedrs, ja tas dzīvo vienā mājsaimniecībā ar Bērnu, vai audžuģimenes loceklis piedalās NVA organizētajos pasākumos, norādot pasākumā pavadāmās stundas kalendāra mēnesī;

9.7. dienas aprūpes centra, dienas centra vai cita sociālās rehabilitācijas pakalpojumu sniedzēja apliecinājumu, ja Bērna likumiskais pārstāvis, likumiskā pārstāvja dzīvesbiedrs, ja tas dzīvo vienā mājsaimniecībā ar Bērnu, vai audžuģimenes loceklis izmanto attiecīgus pakalpojumus, norādot tajos pavadāmās stundas kalendāra mēnesī;

9.8. ģimenes ārsta vai ārsta speciālista apliecinājumu, ja personas likumiskajam pārstāvim, likumiskā pārstāvja dzīvesbiedram, ja tas dzīvo vienā mājsaimniecībā ar Bērnu, vai audžuģimenes loceklim nepieciešami veselības aprūpes pakalpojumi vai medicīniskā rehabilitācija, norādot pakalpojumu saņemšanas periodu;

9.9. informāciju, ja Bērns saņem citus pakalpojumus vai atbalsta pasākumus (piemēram, asistenta, pavadoņa, atelpas brīža vai bērnu uzraudzības pakalpojumu);

9.10. vēlamā Aprūpētāja apliecinājumu par piekrišanu sniegt Pakalpojumu, norādot Aprūpētāja personas datus, kontaktinformāciju un norēķinu rekvizītus;

9.11. citus dokumentus, kas nepieciešami lēmuma pieņemšanai pēc Dienesta pieprasījuma, ja tie nav valsts vai pašvaldību iestāžu rīcībā.

10. Pēc iesnieguma un šo Saistošo noteikumu 9. punktā minēto dokumentu saņemšanas Dienests:

10.1. pārliecinās Invaliditātes informatīvajā sistēmā, vai Bērnam ir noteikta invaliditāte, kāds ir funkcionālo traucējumu smagums un vai ir izsniegts Veselības un darbspēju ekspertīzes ārstu valsts komisijas atzinums par īpašās kopšanas nepieciešamību;

10.2. pārliecinās valsts un pašvaldību reģistros, vai Bērna likumiskais pārstāvis, likumiskā pārstāvja dzīvesbiedrs, ja tas dzīvo vienā mājsaimniecībā ar Bērnu, vai audžuģimenes loceklis ir reģistrēts kā saimnieciskās darbības veicējs un apmeklē NVA rīkotos nodarbinātību veicinošos pasākumus, apgūst izglītību, saņem dienas aprūpes centra vai citus sociālo pakalpojumu sniedzēju pakalpojumus;

10.3. ja nepieciešams, pieprasa papildus informāciju no Veselības un darbspēju ekspertīzes ārstu valsts komisijas, citām institūcijām vai Bērna likumiskā pārstāvja;

10.4. Pakalpojuma nepieciešamību izvērtē, saskaņā ar Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likumā un šo Saistošo noteikumu pielikumā Nr. 2 (Nepieciešamības novērtēšana aprūpes mājas pakalpojumam bērnam / jaunietim ar invaliditāti anketa) izvirzītajiem kritērijiem un nosaka šādu stundu skaitu:

10.4.1. līdz 20 stundām mēnesī, ja Pakalpojums tiek pieprasīts vienreizēju pasākumu apmeklēšanai un saturīga brīvā laika pavadīšanai;

10.4.2. līdz 40 stundām mēnesī, ja Bērns klātienē iegūst izglītību vispārējās, profesionālās vai speciālās izglītības iestādē, vai saņem dienas aprūpes centra pakalpojumu, vai saņem specializētās darbnīcas pakalpojumu un Bērna likumiskais pārstāvis, likumiskā pārstāvja dzīvesbiedrs, ja tas dzīvo vienā mājsaimniecībā ar Bērnu, vai audžuģimene nodarbināta nepilnu darba laiku vai citu objektīvu iemeslu dēļ nevar nodrošināt Bērna aprūpi un uzraudzību nepieciešamajā apjomā;

10.4.3. līdz 60 stundām mēnesī, ja Bērns klātienē iegūst izglītību vispārējās, profesionālās vai speciālās izglītības iestādē, vai saņem dienas aprūpes centra pakalpojumu, vai saņem specializētās darbnīcas pakalpojumu un Bērna likumiskais pārstāvis, likumiskā pārstāvja dzīvesbiedrs, ja tas dzīvo vienā mājsaimniecībā ar Bērnu, vai audžuģimene nodarbināta pilnu darba laiku vai citu objektīvu iemeslu dēļ nevar nodrošināt Bērna aprūpi un uzraudzību nepieciešamajā apjomā;

10.4.4. līdz 80 stundām mēnesī, ja Bērns iegūst izglītību vispārējās, profesionālās vai speciālās izglītības iestādē, neapmeklējot izglītības iestādi klātienē vai ieguvis valstī noteikto obligāto pamatizglītību un mācības neturpina veselības stāvokļa, spēju un attīstības līmeņa dēļ, un Bērna likumiskais pārstāvis, likumiskā pārstāvja dzīvesbiedrs, ja tas dzīvo vienā mājsaimniecībā ar Bērnu, vai audžuģimene nodarbināta nepilnu darba laiku vai citu objektīvu iemeslu dēļ nevar nodrošināt Bērna aprūpi un uzraudzību nepieciešamajā apjomā;

10.4.5. līdz 160 stundām mēnesī, ja Bērns iegūst izglītību vispārējās, profesionālās vai speciālās izglītības iestādē, neapmeklējot izglītības iestādi klātienē vai ieguvis valstī noteikto obligāto pamatizglītību un mācības neturpina veselības stāvokļa, spēju un attīstības līmeņa dēļ, un Bērna likumiskais pārstāvis, likumiskā pārstāvja dzīvesbiedrs, ja tas dzīvo vienā mājsaimniecībā ar Bērnu, vai audžuģimene nodarbināta pilnu darbu laiku vai citu objektīvu iemeslu dēļ nevar nodrošināt šīs personas aprūpi un uzraudzību nepieciešamajā apjomā.

11. Dienests viena mēneša laikā pēc iesnieguma un visu lēmuma pieņemšanai nepieciešamo dokumentu saņemšanas pieņem vienu no šādiem lēmumiem:

11.1. par Pakalpojuma piešķiršanu, nosakot:

11.1.1. Pakalpojuma apjomu (stundas mēnesī);

11.1.2. Pakalpojuma saņemšanas periodu atbilstoši Bērnam noteiktajam invaliditātes periodam, bet ne ilgāk par vienu gadu. Ja šo saistošo noteikumu 9. punktā pievienotajos dokumentos vai šo saistošo noteikumu 10. punktā minētajās informācijas sistēmās vai reģistros ir norādīta informācija par īsāku periodu, kurā Pakalpojums būtu nodrošināms, to piešķir atbilstoši minētajos dokumentos, informācijas sistēmās vai reģistros norādītajam periodam. Bērna likumiskā pārstāvja izglītības apguves laikā Pakalpojumu piešķir tikai studiju dienās mācību gada laikā un sesijas laikā.

11.2. par atteikumu piešķirt Pakalpojumu, ja Bērns:

11.2.1. neatbilst Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likumā noteiktajiem pakalpojuma saņemšanas nosacījumiem un šajos Saistošajos noteikumos noteiktajiem kritērijiem;

11.2.2. atrodas ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijā, stacionārā ārstniecības iestādē vai ieslodzījuma vietā.

12. Bērnam, sasniedzot pilngadību, izvērtēšanu veic Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likuma 20. panta kārtībā, nosakot aprūpes līmeni reizē ar kārtējā rehabilitācijas plāna izstrādi Ministru kabineta noteiktajā kārtībā.

13. Sociālajam dienestam ir tiesības apsekot Bērna dzīvesvietu, ja tas nepieciešams lēmuma pieņemšanai par Pakalpojuma piešķiršanu.

14. Dienests 10 darbdienu laikā pēc šo noteikumu 11. punktā minētā lēmuma pieņemšanas par to informē Pakalpojuma pieprasītāju (Personas likumisko pārstāvi vai audžuģimeni).

15. Ja nepieciešams saņemt Pakalpojumu atkārtoti vai ir mainījies Pakalpojuma pieprasīšanas pamatojums un tādēļ nepieciešams mainīt piešķirtā Pakalpojuma apjomu, Bērna likumiskais pārstāvis vai audžuģimene iesniedz Dienestā iesniegumu un izmaiņas nepieciešamības dokumentus, ja tādi attiecināmi, par Pakalpojuma piešķiršanu šajos Saistošajos noteikumos noteiktajā kārtībā, kā arī objektīvu pamatojumu un skaidrojumu apstākļu maiņai. Dienests atkārtoti izvērtē Pakalpojuma nepieciešamību, pieņemot jaunu lēmumu, ar ko pārtrauc iepriekšējā lēmuma spēkā esamību. Pakalpojuma sniedzēja maiņa pieļaujama ne biežāk kā divas reizes gadā.

III. Aprūpes mājās pakalpojuma nodrošināšanas kārtība

16. Pēc lēmuma pieņemšanas par Pakalpojuma piešķiršanu Dienests:

16.1. slēdz līgumu ar Bērna likumisko pārstāvi un Aprūpētāju, līgumā nosakot Pakalpojuma apjomu, tā sniegšanas periodu, līdzēju tiesības, pienākumus un atbildību, norēķinu kārtību, atlīdzību samaksas apliecinošos dokumentus, citus būtiskus jautājumus, kas saistīti ar Pakalpojuma sniegšanu, kā arī līguma izbeigšanas nosacījumus;

16.2. vai izsniedz nosūtījumu Pakalpojuma saņemšanai, ja Pakalpojuma sniegšanu nodrošina šo Saistošo noteikumu 5.2. apakšpunktā norādītais Pakalpojuma sniedzējs, kas ir juridiska persona, ar kuru pašvaldība ir noslēgusi līgumu par Pakalpojuma nodrošināšanu. Nosūtījumā norāda Bērna, kurš ir Pakalpojuma saņēmējs, vārdu, uzvārdu, Pakalpojuma sniegšanas adresi, Bērna likumiskā pārstāvja vai audžuģimenes kontaktinformāciju, Pakalpojuma apjomu, tā sniegšanas periodu un citus būtiskus jautājumus, kuri saistīti ar Pakalpojuma sniegšanu.

17. Pakalpojuma sniedzējs šo noteikumu 16.2. apakšpunktā minētajā līgumā noteiktajā kārtībā reizi mēnesī iesniedz Dienestā apliecinājumu par iepriekšējā mēnesī sniegto Pakalpojumu. Apliecinājumā norāda dienas, kad sniegts Pakalpojums, un tajās nostrādāto stundu skaitu, kuru paraksta Pakalpojuma pieprasītājs un Pakalpojuma sniedzējs.

IV. Aprūpes mājās pakalpojuma izbeigšanas un pārtraukšanas kārtība

18. Bērna likumiskajam pārstāvim vai audžuģimenei ir pienākums piecu darbdienu laikā informēt sociālo dienestu par:

18.1. bērna deklarētās dzīvesvietas maiņu;

18.2. bērna ievietošanu stacionārā ārstniecības iestādē, ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijā vai ieslodzījuma vietā;

18.3. izmaiņām šo saistošo noteikumu 8. un 9. punktā norādītajā informācijā;

18.4. citiem apstākļiem un Pakalpojuma piešķiršanas kritēriju izmaiņām saskaņā ar Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likumā noteikto.

19. Pakalpojuma sniegšanu izbeidz, ja:

19.1. Bērna likumiskais pārstāvis vai audžuģimenes pārstāvis iesniedz Dienestā iesniegumu par atteikšanos no piešķirtā Pakalpojuma;

19.2. Bērna dzīvesvieta deklarēta citas pašvaldības administratīvajā teritorijā;

19.3. beidzies šo noteikumu 11.1.2. apakšpunktā minētajā lēmumā noteiktais Pakalpojuma periods;

19.4. Dienests konstatē, ka Bērns neatbilst Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likumā minētajiem Pakalpojuma saņemšanas nosacījumiem un šajos Saistošajos noteikumos minētajiem kritērijiem;

19.5. Dienests konstatē, ka Pakalpojums faktiski netiek izmantots divus kalendāros mēnešus pēc kārtas, izņemot šo noteikumu 20. punktā minētos gadījumos.

20. Pakalpojuma sniegšana Bērnam tiek pārtraukta uz laiku, kamēr tas atrodas stacionārā ārstniecības iestādē.

21. Ja Bērna likumiskais pārstāvis vai audžuģimenes pārstāvis savlaicīgi nav informējis par apstākļiem, kas ir par pamatu Pakalpojuma izbeigšanai, un Dienests ir veicis atlīdzības izmaksu Pakalpojuma sniedzējam vai Aprūpētājam, Bērna likumiskajam pārstāvim vai audžuģimenei ir pienākums atlīdzināt saņemto atlīdzību par periodu sākot no dienas, kad radušies minētie apstākļi.

22. Pakalpojuma nodrošināšanai nepamatoti izlietotos finanšu līdzekļus Sociālajam dienestam atmaksā:

22.1. Bērna likumiskais pārstāvis, ja Bērns vairs neatbilst Pakalpojuma saņemšanas nosacījumiem vai mainījies piešķirtā Pakalpojuma apjoms (atmaksā finansējuma starpību par piešķirtā Pakalpojuma apjomu un izmantotā Pakalpojuma apjomu);

22.2. Pakalpojuma sniedzējs, ja sniegta nepatiesa informācija par sniegto Pakalpojumu vai, ja Sociālais dienests konstatējis citus pārkāpumus saistībā ar Pakalpojuma nodrošināšanu.

V. Lēmumu apstrīdēšanas un pārsūdzēšanas kārtība

23. Sociālā dienesta lēmumus var apstrīdēt, iesniedzot iesniegumu Aizkraukles novada pašvaldības domē Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā.

24. Aizkraukles novada domes lēmumu var pārsūdzēt Administratīvajā rajona tiesā Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā.

VI. Noslēguma jautājumi

25. Saistošie noteikumi stājas spēkā nākamajā dienā pēc to izsludināšanas Latvijas Republikas oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis".

Aizkraukles novada domes priekšsēdētāja vietnieks
attīstības un sadarbības jautājumos D. Vingris
1. pielikums
Aizkraukles novada domes saistošajiem noteikumiem Nr. 2025/3
"Par aprūpes mājās pakalpojumu bērniem un
jauniešiem ar invaliditāti Aizkraukles novadā"
Pašnovērtējuma anketa

(pielikums pie iesnieguma)

Bērna fizisko un garīgo spēju izvērtējums 
1. Funkcionālie traucējumi 
kustību traucējumi 

runas traucējumi 

dzirdes traucējumi 

redzes traucējumi 

citi veselības traucējumi___________________________________

Piezīmes

 
 

2. Bērna pašaprūpes spēju novērtējums 
Ēšana
nespēj pats paēst 

nepieciešama palīdzība (piem., uzziest sviestu) 

spēj patstāvīgi paēst 

Pārvietošanās (no gultas uz krēslu un atpakaļ) 
sēžot nespēj saglabāt līdzsvaru 

nepieciešama liela fiziska palīdzība pārvietojoties, var sēdēt  

nepieciešama neliela fiziska vai vārdiska palīdzība pārvietojoties 

neatkarīgs 

Kustīgums
bez citu palīdzības nevar pārvietoties 

pārvietojas riteņkrēslā 

staigājot nepieciešama kādas personas fiziska vai vārdiska palīdzība  

neatkarīgs 

Ģērbšanās 
atkarīgs 

nepieciešama palīdzība atsevišķu darbību veikšanai 

Personiskā higiēna 
nepieciešama palīdzība personiskās higiēnas nodrošināšanā 

nespēj kontrolēt vēdera izeju un urināciju 

kontrolē vēdera izeju un urināciju 

Medikamentu lietošana 
nepieciešama pilnīga uzraudzība medikamentu lietošanā 

medikamenti nav jālieto 

Sazināšanās prasme 
nav spējīgs sazināties 

sazinās ar žestu palīdzību 

sazināšanās nav traucēta 

Izmanto tehniskos palīglīdzekļus 
ratiņkrēslu 

dzirdes aparātu 

ortopēdiskos apavus 

cits________________________________________________

Piezīmes


 

   
datums paraksts
2. pielikums
Aizkraukles novada domes saistošajiem noteikumiem Nr. 2025/3
"Par aprūpes mājās pakalpojumu bērniem un
jauniešiem ar invaliditāti Aizkraukles novadā"
Nepieciešamības novērtēšana aprūpes mājās pakalpojumam bērnam / jaunietim ar invaliditāti
1. Personas vārds, uzvārds 
2. Personas kods 
3. Personas dzīvesvietas adrese 
  
  
  
4. Personas atbilstība aprūpes mājās pakalpojuma saņemšanas nosacījumiem
4.1. Personas vecums
 5–18 gadi (neieskaitot)
 18–24 gadi (neieskaitot)
4.2. Informācija par personas invaliditāti
 izsniegts Veselības un darbspēju ekspertīzes ārstu valsts komisijas atzinums par īpašas kopšanas nepieciešamību, spēkā līdz ____.____._________.
 bērns, kuram noteikta invaliditāte līdz ____.____._________.
 persona, kurai noteikta ____. grupas invaliditāte ____.____._________.
 
5. Aprūpes pakalpojuma pieprasīšana
5.1. Aprūpes mājās pakalpojuma pieprasīšanas mērķi – lai personas likumiskais pārstāvis (audžuģimene) (norādīt visus aktuālos iemeslus):
 strādātu algotu darbu
 veiktu saimniecisko darbību
 apmeklētu izglītības iestādi, vai profesionālās pilnveides kursus
 iesaistītos Nodarbinātības valsts aģentūras rīkotos nodarbinātības veicināšanas pasākumos
 regulāri saņemtu sociālos pakalpojumus (dienas aprūpes centra, dienas centra, specializētās darbnīcas u.tml.)
 apmeklētu vienreizējus pasākumus un saturīgi pavadītu brīvo laiku
 citi objektīvie iemesli, kuru dēļ nevar nodrošināt bērna aprūpi un uzraudzību nepieciešamajā apjomā:
   
 
5.2. Vēlamais aprūpes pakalpojuma izmantošanas biežums, laiks
 pastāvīga palīdzība un uzraudzība (ikdienā)
 periodiska palīdzība un uzraudzība 3 dienas nedēļā un vairāk
 periodiska palīdzība un uzraudzība 1–2 dienas nedēļā
 epizodiska palīdzība dažas dienas mēnesī
 epizodiska palīdzība vienu reizi mēnesī vai retāk
  
6. Valsts, pašvaldības un citu atbalsta resursu izmantošana personas aprūpes un uzraudzības nodrošināšanaiStundu skaits
diennaktī / mēnesī
6.1. Personas likumisko pārstāvju iespējas sniegt nepieciešamo atbalstu aprūpei
 mājsaimniecībā dzīvo abi vecāki (abiem jāatbilst kādam no 5.1. punktā norādītajiem iemesliem) 
 mājsaimniecībā dzīvo viens vecāks, otrs vecāks iesaistās bērna audzināšanā/aprūpē (abiem jāatbilst kādam no 5.1. punkta norādītajiem iemesliem) 
 mājsaimniecībā dzīvo viens vecāks, otrs vecāks neiesaistās bērna audzināšanā/aprūpē 
 mājsaimniecībā dzīvo viens vecāks, otrs vecāks atrodas ārpus valsts 
Komentāri:
 
 
6.2. Likumisko pārstāvju vai audžuģimeņu locekļu apgrūtinājumi iesaistīties personas aprūpē un uzraudzībā
 noslodze darbā (norādīt darba slodzi/darba laiku) 
   
 
 citi apgrūtinājumi: 
   
   
 
Komentāri:
 
 
6.3. Personas dienas pārklājums 
 persona apmeklē izglītības iestādi (tai skaitā pirmskolas izglītības iestādi) 
 persona apgūst izglītību mājas apmācībā 
 persona izglītību apgūst speciālajā izglītības iestādē 
 persona izmanto skolas pagarinātās dienas pakalpojumu 
 cits   
   
 
Komentāri:
 
 
6.4. Personas izmantotās aktivitātes, pasākumi, sociālie un ārstniecības pakalpojumi
 asistenta pakalpojums pašvaldībā 
 dienas aprūpes centrs vai cits regulārs sociālais pakalpojums 
 rehabilitācijas, terapijas pakalpojumi 
 cits 
   
   
 
Komentāri:
 
 
7. Aprūpes pakalpojuma apjoma (h) noteikšana.

Aprūpes mājās pakalpojuma noteikšana ir saistīta ar darba dienas nosacītu indikatīvu laika sadalījumu (nosacīti pieņemot, ka 8 h diennaktī ir paredzētas miegam, 8 h persona (bērns/jaunietis) ir iesaistīta izglītības vai citās aktivitātēs un 8 h persona ir tiešā likumisko pārstāvju (vecāku) aprūpē).

 
7.1. Pusei no laika, kad persona ir likumisko pārstāvju aprūpē (4 h dienā jeb 80 h/mēnesī) tiek sniegts valsts atbalsts asistenta pakalpojuma veidā 
7.2. Šobrīd nodrošinātais sociālo pakalpojumu apjoms, h/mēnesī 
7.3. Vēlamais pakalpojuma apjoms, h/mēnesī 
Komentāri:
 
 
7.4. Pakalpojuma apjoms atbilstoši saistošo noteikumu 10. punkta 10.5. apakšpunktam 
 aprūpes mājās pakalpojums tiek pieprasīts vienreizēju pasākumu apmeklēšanai un saturīga brīvā laika pavadīšanailīdz 20 h/mēnesī
 persona klātienē iegūst izglītību vispārējās, profesionālās vai speciālās izglītības iestādē, vai saņem dienas aprūpes centra pakalpojumu, vai saņem specializētās darbnīcas pakalpojumu un personas likumiskais pārstāvis vai audžuģimene nodarbināta nepilnu darba laiku vai citu objektīvu iemeslu dēļ nevar nodrošināt šīs personas aprūpi un uzraudzību nepieciešamajā apjomālīdz 40 h/mēnesī
 persona klātienē iegūst izglītību vispārējās, profesionālās vai speciālās izglītības iestādē, vai saņem dienas aprūpes centra pakalpojumu, vai saņem specializētās darbnīcas pakalpojumu un personas likumiskais pārstāvis vai audžuģimene nodarbināta pilnu darba laiku vai citu objektīvu iemeslu dēļ nevar nodrošināt šīs personas aprūpi un uzraudzību nepieciešamajā apjomālīdz 60 h/mēnesī
 persona iegūst izglītību vispārējās, profesionālās vai speciālās izglītības iestādē, neapmeklējot izglītības iestādi klātienē vai persona ieguvusi valstī noteikto obligāto pamatizglītību un mācības neturpina veselības stāvokļa, spēju un attīstības līmeņa dēļ, un personas likumiskais pārstāvis vai audžuģimene nodarbināta nepilnu darba laiku vai citu objektīvu iemeslu dēļ nevar nodrošināt šīs personas aprūpi un uzraudzību nepieciešamajā apjomālīdz 80 h/mēnesī
 persona iegūst izglītību vispārējās, profesionālās vai speciālās izglītības iestādē, neapmeklējot izglītības iestādi klātienē vai persona ieguvusi valstī noteikto obligāto pamatizglītību un mācības neturpina veselības stāvokļa, spēju un attīstības līmeņa dēļ, un personas likumiskais pārstāvis vai audžuģimene nodarbināta pilnu darbu laiku vai citu objektīvu iemeslu dēļ nevar nodrošināt šīs personas aprūpi un uzraudzību nepieciešamajā apjomālīdz 160 h/mēnesī
Piezīmes:

 

 
   
Speciālista paraksts:  
   
Vecāka paraksts:  
   
Aizpildīšanas datums:  
Aizkraukles novada domes 2025. gada 23. janvāra saistošo noteikumu Nr. 2025/3 "Par aprūpes mājās pakalpojumu bērniem un jauniešiem ar invaliditāti Aizkraukles novadā"
paskaidrojuma raksts
1. Mērķis un nepieciešamības pamatojums 1.1. Saistošo noteikumu izdošanas mērķis – ko pašvaldība vēlas sasniegt ar saistošajiem noteikumiem, kādi būs ieguvumi":

Saistošo noteikumu izdošanas mērķis ir noteikt kārtību, kā Aizkraukles novada pašvaldībā tiek nodrošināts aprūpēs mājās pakalpojuma bērniem un jauniešiem ar invaliditāti. Pakalpojuma mērķis ir uzlabot šīs sociālās grupas dzīves kvalitāti, nodrošinot pamatvajadzību apmierināšanu, un atbalstīt viņu ģimenes, nodrošinot aprūpes un uzraudzības iespējas gadījumos, kad ģimenei ir objektīvi iemesli šo aprūpi nodrošināt ierobežotā apjomā.

Saistošie noteikumi nodrošina:

‒ Atbalstu bērniem un jauniešiem līdz 24 gadu vecumam ar invaliditāti, lai veicinātu viņu attīstību un integrāciju sabiedrībā;

‒ Iespēju viņu likumiskajiem pārstāvjiem vai audžuģimenēm pilnvērtīgi piedalīties darba tirgū, izglītības ieguvē vai citos nozīmīgos pasākumos.

1.2. problēmas raksturojums, kuras risināšanai nepieciešami saistošie noteikumi:

Pēc Centrālās statistikas pārvaldes 2023. gada datiem, Aizkraukles novada pašvaldības administratīvajā teritorijā bija 142 bērni ar invaliditāti. Ģimenēm, kurās aug bērni ar invaliditāti, bieži rodas grūtības nodrošināt pilnvērtīgu aprūpi un uzraudzību, jo vecāki vai aizbildņi ir nodarbināti, mācās vai veselības stāvokļa dēļ nevar pilnīgi nodrošināt nepieciešamo aprūpi, tādēļ ir nepieciešams sniegt atbalstu šiem vecākiem, vienlaikus nodrošinot bērna nepieciešamo aprūpi un vecāku pilnvērtīgu iekļaušanos sabiedrībā un darba tirgū.

1.3. pastāvošais tiesiskais regulējums, tā būtības skaidrojums un pastāvošā tiesiskā regulējuma nepilnību raksturojums:

Līdz šim Aizkraukles novada pašvaldībā aprūpes mājās pakalpojuma bērniem pakalpojuma kārtību nosaka 2021. gada 19. augusta saistošie noteikumi Nr. 2021/6 "Par aprūpes pakalpojumu bērniem ar invaliditāti Aizkraukles novadā", kas šobrīd ir zaudējuši spēku, jo mainījies to izdošanas tiesiskais pamatojums. Ar jaunākajiem grozījumiem normatīvajos aktos ir mainījies tiesiskais pamats pakalpojuma nodrošināšanai, proti, pienākums nodrošināt šādu pakalpojumu bezmaksas ir pārcelts no Invaliditātes likuma uz Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likumu. Vienlaikus ir veikti grozījumi Ministru kabineta 2021. gada 18. maija noteikumos Nr. 316 "Noteikumi par asistenta, pavadoņa un aprūpes mājās pakalpojumu personām ar invaliditāti" precizējot šī pakalpojuma saņemšanas kritērijus arī pēc pilngadības sasniegšanas līdz 24 gadu vecumam, līdz ar to nepieciešams izdot jaunus saistošos noteikumus, kas atbilst augstāka spēka normatīvo aktu noteiktajai kārtībai.

1.4. ja norādītās problēmas risināšanai nav tiesiskā regulējuma, tad skaidro, kādas sekas rada tiesiskā regulējuma neesamība:

Netiks izpildītas augstākstāvošo normatīvo aktu prasības un pašvaldībā netiks noteikta kārtība, kas nosaka Aprūpes mājās pakalpojuma bērniem un jauniešiem ar invaliditāti līdz 24 gadu vecumam, kuriem ir izsniegts Veselības un darbspēju ekspertīzes ārstu valsts komisijas atzinums par īpašas kopšanas nepieciešamību.

1.5. iespējamo alternatīvu, kas neparedz tiesiskā regulējuma izstrādi, raksturojums, to ieviešanas trūkumi un priekšrocības: 

Iespējamās alternatīvas nav.

2. Fiskālā ietekme uz pašvaldības budžetu 2.1. saistošo noteikumu īstenošanas fiskālās ietekmes prognoze uz pašvaldības budžetu, iekļaujot attiecīgus aprēķinus:
Pakalpojuma veids
Aprēķins
Plānotās izmaksas
Aprūpes mājās pakalpojumu bērniem un jauniešiem ar invaliditāti
25 bērni * 60 stundas * 5.72 euro * 12 mēneši
102 960 euro

Aprēķins ir indikatīvs. Izmaksas atkarīgas no pakalpojuma pieprasījuma un piešķirto stundu skaita, ņemot vērā, ka to var piešķirt no 20 līdz 160 stundām mēnesī.

2.1.1. samazina vai palielina ieņēmumu daļu:

Pašvaldības ieņēmumu daļa nemainās. Valsts turpina nodrošināt atbalstu pašvaldībām, sedzot 50 % no pašvaldības izdevumiem šim pakalpojumam Ministru kabineta 2021. gada 18. maija noteikumos Nr. 316 noteiktajā kārtībā.

2.1.2. samazina vai palielina izdevumu daļu:

Ņemot vērā, ka izdevumu plāns ir indikatīvs un var mainīties atbilstoši pieprasījumam var secināt, ka pašvaldības izdevumu daļa būtiski nepalielinās.

2.1.3. ietekme uz citām pozīcijām budžeta ieņēmumu vai izdevumu daļā (piemēram, vai, lai īstenotu saistošos noteikumus, jāsamazina finansējums citām pozīcijām):

Izdevumi neietekmē citas pašvaldības budžeta pozīcijas.

2.2. informācija par nepieciešamajiem resursiem sakarā ar jaunu institūciju vai darba vietu veidošanu, esošo institūciju kompetences paplašināšanu, lai nodrošinātu saistošo noteikumu izpildi (saistībā ar 5., 6. sadaļu)

Jaunu darba vietu veidošanu saistošie noteikumi neparedz.

3. Sociālā ietekme, ietekme uz vidi, iedzīvotāju veselību, uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā, kā arī plānotā regulējuma ietekme uz konkurenci 3.1. sociālā ietekme – ietekme uz cilvēku dzīvesveidu, kultūru, labsajūtu, sabiedrību kopumā, kā arī ietekme uz konkrētām sabiedrības grupām, tai skaitā sociālās atstumtības riskam pakļautajām sabiedrības grupām, personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām, uz dzimumu līdztiesību:

Bērni ar invaliditāti saņems kvalitatīvu aprūpes pakalpojumu, kas uzlabos viņu drošību un attīstību.

Bērnu vecāki un aizbildņi iegūs iespēju pilnvērtīgāk iekļauties darba tirgū un sabiedrībā, vienlaikus nodrošinot bērniem nepieciešamo aprūpi.

3.2. ietekme uz vidi – ar saistošo noteikumu īstenošanu izraisītas tiešas vai netiešas pārmaiņas vidē, kuras ietekmē vai var ietekmēt cilvēku, viņa veselību un drošību, kā arī bioloģisko daudzveidību, augsni, zemes dzīles, ūdeni, gaisu, klimatu, ainavu, kultūras un dabas mantojumu, iespējamā pakļautība avāriju vai katastrofu riskiem un visu minēto jomu mijiedarbība:

Nav attiecināms.

3.3. ietekme uz iedzīvotāju veselību, iekļaujot informāciju par to, vai saistošie noteikumi: 

3.3.1. ietekmēs (piemēram, uzlabos, atjaunos, pasliktinās) vai neietekmēs cilvēku veselību":

Nav attiecināms.

3.3.2. nodrošinās vienlīdzīgas tiesības un iespējas veselības jomā:

Nav attiecināms.

3.3.3. radīs jaunas tiesības vai uzliks jaunus pienākumus veselības jomā:

Nav attiecināms.

3.4. ietekme uz uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā:

Nav attiecināms.

3.5. ietekme uz konkurenci:

Nav attiecināms.

4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un to izmaksām 4.1. institūcija, kurā privātpersona var vērsties saistošo noteikumu piemērošanā:

Lai saņemtu saistošajos noteikumos minēto sociālo pakalpojumu, personai ir jāvēršas Aizkraukles novada Sociālajā dienestā (tai skaitā teritoriālajās vienības un attālinātajos klientu pieņemšanas punktos Aizkraukles novada pagastu pakalpojumu centros) vai arī jāiesniedz iesniegums izmantojot elektroniskos saziņas kanālus.

4.2. galvenie procedūras posmi un privātpersonām veicamās darbības, ko paredz saistošo noteikumu projekts, tai skaitā akcentē, kā piedāvātais regulējums maina līdzšinējo kārtību:

Lai saņemtu saistošajos noteikumos minēto sociālo pakalpojumu, personai jāievēro procedūras posmi, kuri ir noteikti saistošo noteikumu II nodaļā.

4.3. paredzētās administratīvo procedūru izmaksas: 

4.3.1. saimnieciskās darbības veicējiem:

Nav paredzētas.

4.3.2. fiziskajām personām: 

Nav paredzētas.

4.3.3. nevalstiskā sektora organizācijām:

Nav paredzētas.

4.3.4. budžeta finansētām institūcijām:

Nav paredzētas.

5. Ietekme uz pašvaldības funkcijām un cilvēkresursiem 5.1. pašvaldību funkcijas, kuru izpildei tiek izstrādāti šie saistošie noteikumi:

Saskaņā ar Pašvaldību likuma 4. panta pirmās daļas 9. punktu pašvaldību autonomā funkcija ir nodrošināt iedzīvotājiem atbalstu sociālo problēmu risināšanā, kā arī iespēju saņemt sociālo palīdzību un sociālos pakalpojumus.

Saskaņā ar Ministru kabineta 2021. gada 18. maija noteikumu Nr. 316 2. punktu no valsts budžeta apmaksātu asistenta pakalpojumu un pavadoņa pakalpojumu, kā arī no pašvaldības budžeta apmaksātu aprūpes pakalpojumu nodrošina personas deklarētās dzīvesvietas pašvaldības sociālais dienests.

Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likuma 23. panta piektā daļa nosaka, ka aprūpes mājās pakalpojumu bērni ar invaliditāti, kuriem ir izsniegts Valsts komisijas atzinums par īpašas kopšanas nepieciešamību, saņem bez maksas. Pēc pilngadības sasniegšanas līdz 24 gadu vecuma sasniegšanai personai aprūpes mājās pakalpojumu turpina sniegt bez maksas, ja persona ir saņēmusi Valsts komisijas atzinumu par īpašas kopšanas nepieciešamību.

5.2. Pašvaldības cilvēkresursi, kas tiks iesaistīti saistošo noteikumu īstenošanā (tostarp, vai tiks uzlikti jauni pienākumi vai uzdevumi esošajiem darbiniekiem, veidotas jaunas darba vietas u.tml.):

Lai īstenotu saistošajos noteikumos paredzēto, Pašvaldība ir izveidojusi iestādi Aizkraukles novada Sociālais dienests, kura organizē sociālo darbu, nodrošina sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības sniegšanu un administrēšanu un ir atbildīga par valsts deleģēto funkciju pašvaldībai sociālās aizsardzības jomā izpildi. Sociālās palīdzības pabalstu administrēšanu nodrošina Sociālās palīdzības nodaļa. Saistošo noteikumu īstenošanā iesaistīta Aizkraukles novada pašvaldības Centrālās pārvaldes Finanšu un grāmatvedības nodaļa, kas veic sociālās palīdzības pabalstu izmaksu un Juridiskā nodaļa, kas sniedz konsultatīvu atbalstu saistošo noteikumu piemērošanā.

Saistošie noteikumi neparedz uzlikt jaunus pienākumus vai uzdevumus esošajiem darbiniekiem, kā arī neparedz izveidot jaunas darba vietas.

6. Informācija par izpildes nodrošināšanu 6.1. saistošo noteikumu izpildē iesaistītās institūcijas, tai skaitā, vai paredzēta jaunu institūciju izveide, esošo likvidācija vai reorganizācija:

Saistošo noteikumu izpildi nodrošina Aizkraukles novada Sociālais dienests un Aizkraukles novada pašvaldības Centrālā pārvalde. Jaunu institūciju izveidi, esošo likvidāciju vai reorganizāciju saistošie noteikumi neparedz.

6.2. izpildes nodrošināšanai nepieciešamie resursi un to pamatotība (nedublējot 2. sadaļā norādīto):

Sociālos pakalpojumus organizē Aizkraukles novada Sociālā dienesta Sociālā darba un sociālo pakalpojumu nodaļa. Nodaļas darbinieki savu darbu veic katras novada apvienības administratīvajā teritorijā, lai nodrošinātu to pieejamību visiem iedzīvotājiem.

7. Prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem, ko sniedz mērķa sasniegšana 7.1. vai saistošie noteikumi ir piemēroti iecerētā mērķa sasniegšanas nodrošināšanai un paredz tikai to, kas ir vajadzīgs minētā mērķa sasniegšanai:

Saistošie noteikumi ir pilnībā piemēroti mērķa sasniegšanai, jo tie paredz efektīvu un precīzu aprūpes mājās pakalpojuma nodrošināšanas kārtību bērniem un jauniešiem ar invaliditāti. Noteikumi ir izstrādāti tā, lai bērni saņemtu kvalitatīvu un viņu vajadzībām atbilstošu atbalstu, vienlaikus atvieglojot vecākiem un aizbildņiem iekļaušanos darba tirgū un sabiedrībā. Tajos paredzēti tikai nepieciešamie risinājumi, lai sasniegtu noteikto sociālo un administratīvo mērķi. Pakalpojuma administrēšanu nodrošinās Aizkraukles novada Sociālais dienests, sadarbojoties ar bērnu likumiskajiem pārstāvjiem un pakalpojuma sniedzējiem.

7.2. samērīguma tests: 

7.2.1. vai pašvaldības izraudzītie līdzekļi ir piemēroti leģitīmā mērķa sasniegšanai:

Pašvaldība nodrošina Pašvaldību likumā noteikto funkciju izpildi.

7.2.2. vai nav saudzējošāku līdzekļu leģitīmā mērķa sasniegšanai:

Noteikt mazāku piešķiramo stundu apmēru.

7.2.3. vai pašvaldības rīcība ir atbilstoša:

Pašvaldības rīcība, izstrādājot saistošos noteikumus ir samērīga, atbilstoši pašvaldības finansiālajām iespējām.

8. Izstrādes gaitā veiktās konsultācijas ar privātpersonām un institūcijām 8.1. sabiedrības pārstāvji (tostarp biedrības, nodibinājumi, apvienības u.tml.), ar kuriem notikušas konsultācijas saistošo noteikumu izstrādes procesā:

Sabiedrības pārstāvji nav iesaistīti konsultācijās saistošo noteikumu izstrādes procesā.

8.2. izmantotais sabiedrības līdzdalības veids (lai atspoguļotu, kā pašvaldības ir centusies sasniegt mērķgrupu, kā arī noskaidrot pēc iespējas plašākas sabiedrības viedokli):

Saskaņā ar Pašvaldību likuma 46. panta trešo daļu saistošo noteikumu projekts un tam pievienotais paskaidrojuma raksts no 2024. gada 20. decembra līdz 2025. gada 3. janvārim publicēts pašvaldības oficiālajā tīmekļvietnē www.aizkraukle.lv sabiedrības viedokļa noskaidrošanai. Par saistošo noteikumu projektu un tam pievienoto paskaidrojuma rakstu sabiedrības priekšlikumi vai iebildumi nav saņemti.

Aizkraukles novada domes priekšsēdētāja vietnieks
attīstības un sadarbības jautājumos D. Vingris
 
Tiesību akta pase
Nosaukums: Par aprūpes mājās pakalpojumu bērniem un jauniešiem ar invaliditāti Aizkraukles novadā Statuss:
Spēkā esošs
spēkā esošs
Izdevējs: Aizkraukles novada dome Veids: saistošie noteikumi Numurs: 2025/3Pieņemts: 23.01.2025.Stājas spēkā: 08.03.2025.Publicēts: Latvijas Vēstnesis, 47, 07.03.2025. OP numurs: 2025/47.15
Saistītie dokumenti
  • Izdoti saskaņā ar
  • Citi saistītie dokumenti
359106
08.03.2025
424
0
  • X
  • Facebook
  • Draugiem.lv
 
0
Šajā vietnē oficiālais izdevējs
"Latvijas Vēstnesis" nodrošina tiesību aktu
sistematizācijas funkciju.

Sistematizēti tiesību akti ir informatīvi. Pretrunu gadījumā vadās pēc oficiālās publikācijas.
Par Likumi.lv
Aktualitātes
Noderīgas saites
Atsauksmēm
Kontakti
Mobilā versija
Lietošanas noteikumi
Privātuma politika
Sīkdatnes
Latvijas Vēstnesis "Ikvienam ir tiesības zināt savas tiesības."
Latvijas Republikas Satversmes 90. pants
© Oficiālais izdevējs "Latvijas Vēstnesis"