Aptauja ilgs līdz 23. oktobrim.
Aizkraukles novada domes saistošie noteikumi Nr. 2025/3
2025. gada 23. janvārī Par aprūpes mājās pakalpojumu bērniem un jauniešiem ar invaliditāti Aizkraukles novadā
APSTIPRINĀTI
ar Aizkraukles novada domes 2025. gada 23. janvāra sēdes lēmumu Nr. 2025/3 (prot. Nr. 1, 4. p.) PRECIZĒTI ar Aizkraukles novada domes 2025. gada 20. februāra sēdes lēmumu Nr. 2025/76 (prot. Nr. 3, 4. p.) Izdoti saskaņā ar Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likuma 3. panta trešo daļu 1. Saistošie noteikumi nosaka aprūpes mājās pakalpojuma (turpmāk – Pakalpojums) bērniem un jauniešiem ar invaliditāti (turpmāk – Bērns) piešķiršanas, atteikšanas, izbeigšanas un pārtraukšanas nosacījumus un kārtību, kritērijus Pakalpojuma nepieciešamības novērtēšanai un prasības Pakalpojuma sniedzējam. 2. Tiesības saņemt Pakalpojumu ir Aizkraukles novada pašvaldības administratīvajā teritorijā deklarētam un faktiski dzīvojošam Bērnam: 2.1. no 5 līdz 18 gadu vecumam, kuram noteikta invaliditāte un izsniegts Veselības un darbspēju ekspertīzes ārstu valsts komisijas (turpmāk – Valsts komisija) atzinums par īpašas kopšanas nepieciešamību; 2.2. pakalpojums var tikt pagarināts arī pēc pilngadības sasniegšanas, bet ne ilgāk kā līdz 24 gadu vecuma sasniegšanai, ja pēc pilngadības ir noteikta invaliditāte un ir izsniegts Valsts komisijas atzinums par īpašas kopšanas nepieciešamību. 3. Noteikumu 2. punktā minētajiem Bērniem Pakalpojumu nodrošina, ja ar Bērnu kopā dzīvojošajiem ģimenes locekļiem vai personām, kurām ar aprūpējamo ir kopēji izdevumi par uzturu un kuras mitinās vienā mājoklī (likumiskie pārstāvji, likumisko pārstāvju dzīvesbiedri vai audžuģimene), nodarbinātības, izglītības programmas apguves, dalības nodarbinātības pasākumos, vai citu objektīvu iemeslu dēļ nevar nodrošināt Bērna aprūpi un uzraudzību Bērnam nepieciešamajā apjomā, un sociālā darba speciālists ir izvērtējis Pakalpojuma nepieciešamību. 4. Pakalpojums ir pasākumu kopums, kura ietvaros tiek nodrošināta Bērna aprūpe (palīdzība personīgās higiēnas nodrošināšanā, palīdzība apģērbties un noģērbties, ēdiena pagatavošana un pasniegšana, palīdzība ēšanas procesa nodrošināšanā, palīdzība iekļūt un izkļūt no gultas, pozicionēšana, pārvietošana, ārstniecības personu izsaukšana, medikamentu lietošanas nodrošināšana), uzraudzība, pašaprūpes spēju attīstība un brīvā laika saturīga pavadīšana. 5. Pakalpojumu ir tiesīga sniegt: 5.1. bērna likumiskā pārstāvja vai audžuģimenes izvēlēta fiziska persona, kurai ir darba vai personīga pieredze saskarsmē ar Bērnu ar invaliditāti vai kurai ir atbilstoša izglītība, un izvēlētā persona nav Bērna pirmās pakāpes radinieks un nedzīvo ar Bērnu vienā mājsaimniecībā (turpmāk – Aprūpētājs), un kura atbilst Bērnu tiesību aizsardzības likuma 5.1 panta pirmās daļas 20. punkta (speciālās zināšanas bērnu tiesību aizsardzības jomā) un 72. panta piektās daļas prasībām (kuras nav sodītas par noziedzīgiem nodarījumiem), vai kurām Bērnu aizsardzības centrs ir izsniedzis atļauju Pakalpojuma sniegšanai, saskaņā ar Ministru kabineta 09.01.2024. noteikumos Nr. 13 "Kārtība, kādā tiek izvērtēta par vardarbību sodītas personas atbilstība darbam, brīvprātīgajam darbam vai pakalpojuma sniegšanai bērnu iestādēs un pasākumos" noteikto izvērtēšanas kārtību. Pakalpojumu var sniegt vienlaicīgi vairākām personām ar invaliditāti, nepārsniedzot 40 stundas nedēļā; 5.2. juridiska persona, kurš attiecīgā Pakalpojuma sniegšanai ir reģistrēts sociālo pakalpojumu sniedzēju reģistrā un atbilst Ministru kabineta 13.06.2017. noteikumu Nr. 338 "Prasības sociālo pakalpojumu sniedzējiem" noteiktajiem kritērijiem, un kurš spēj nodrošināt, ka Pakalpojumu sniedz darbinieki, kuriem ir darba vai personīgā pieredze saskarsmē ar personu ar invaliditāti vai atbilstoša izglītība, un ar kuru Pašvaldība publiskos iepirkumus regulējošajos normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā noslēgusi līgumu par attiecīgā Pakalpojuma sniegšanu (turpmāk – Pakalpojuma sniedzējs). 6. Pašvaldības nodrošinātais finansējuma apmērs par 1 (vienu) Pakalpojuma sniegšanas stundu, kas ietver visas izmaksas un nodokļus, kas saistīti ar Pakalpojuma sniegšanu, ir pielīdzināms Ministru kabineta 18.05.2021. noteikumos Nr. 316 "Noteikumi par asistenta, pavadoņa un aprūpes mājās pakalpojumu personām ar invaliditāti" noteiktajam asistenta un pavadoņa minimālajam atlīdzības apmēram, izņemot gadījumus, kad Pakalpojumu nodrošina šo saistošo noteikumu 5.2. apakšpunktā minētais Pakalpojuma sniedzējs. 7. Lai saņemtu Pakalpojumu, Bērna likumiskajam pārstāvim vai audžuģimenei iesniegums un tam pievienotā pašnovērtējuma anketa (Saistošo noteikumu pielikums Nr. 1) jāiesniedz Aizkraukles novada Sociālajā dienestā (turpmāk – Dienests). Parakstot un iesniedzot iesniegumu un pašnovērtējuma anketu, Bērna likumiskais pārstāvis vai audžuģimene dod Dienestam atļauju izmantot pašvaldības un valsts datu reģistros pieejamo informāciju par iesnieguma iesniedzēja mājsaimniecību (mājsaimniecībā esošām personām), kas nepieciešama lēmuma pieņemšanai par Pakalpojuma piešķiršanu, izbeigšanu, pārtraukšanu vai atteikumu. 8. Iesniegumā norāda: 8.1. personas vārdu, uzvārdu, personas kodu, dzīvesvietas adresi, kur nepieciešams sniegt Pakalpojumu; 8.2. bērna likumisko pārstāvju, kā arī likumiskā pārstāvja dzīvesbiedra, ja tas dzīvo vienā mājsaimniecībā ar aprūpējamo, personas kodu, dzīvesvietas adresi un kontaktinformāciju; 8.3. vēlamo Pakalpojuma nepieciešamības pamatojumu, vēlamo saņemšanas apjomu, norādot kopējo stundu skaitu kalendāra mēnesī; 8.4. konkrētās dienas, kad Pakalpojums būs nepieciešams (ja tas ir zināms); 8.5. vēlamā Pakalpojuma sniedzēja vārdu un uzvārdu/nosaukumu, personas kodu, kontaktinformāciju. 9. Iesniegumam pievieno dokumentus, kas apliecina, ka likumiskie pārstāvji, likumiskā pārstāvja dzīvesbiedrs, ja tas dzīvo vienā mājsaimniecībā ar Bērnu, vai audžuģimene nespēj nodrošināt aprūpi un uzraudzību nepieciešamajā apjomā (9.5.–9.7. un 9.9. apakšpunktos minētā informācija un dokumenti iesniedzami tikai gadījumos, ja pašvaldība vai tās iestāde to objektīvu iemeslu dēļ nevar iegūt pati): 9.1. bērna likumisko pārstāvju vai audžuģimenes pārstāvības tiesību apliecinošu dokumentu kopiju un uzrāda oriģinālu, ja dokumenti tiek iesniegti klātienē un šādas informācijas nav sociālā dienesta vai citas institūcijas rīcībā; 9.2. ģimenes ārsta izziņu ar informāciju par Bērna funkcionālo traucējumu smagumu/veidu un Veselības un darbspēju ekspertīzes ārstu valsts komisijas atzinumu par īpašas kopšanas nepieciešamību, ja šāda informācija nav pieejama valsts un pašvaldību reģistru datos; 9.3. darba devēja apliecinājumus, ka Bērna likumiskie pārstāvji, likumisko pārstāvju dzīvesbiedri, ja tie dzīvo vienā mājsaimniecībā ar Bērnu, vai audžuģimenes locekļi ir darba ņēmēji, norādot darba pienākumu veikšanai izmantotās darba stundas kalendāra mēnesī; 9.4. informāciju par saimnieciskajai darbībai izmantojamajām stundām kalendāra mēnesī, ja Bērna likumiskais pārstāvis, likumiskā pārstāvja dzīvesbiedrs, ja tas dzīvo vienā mājsaimniecībā ar Bērnu, vai audžuģimenes loceklis ir pašnodarbinātā persona vai individuālais komersants; 9.5. izglītības iestādes apliecinājumu, ja Bērna likumiskais pārstāvis, likumiskā pārstāvja dzīvesbiedrs, ja tas dzīvo vienā mājsaimniecībā ar Bērnu vai audžuģimenes loceklis apgūst attiecīgu programmu konkrētajā izglītības iestādē, kurā norādīta izglītības programma (klātienē/ neklātienē), studiju mācību dienas un laiks mācību gada laikā un sesijas laikā; 9.6. Nodarbinātības valsts aģentūras (turpmāk – NVA) apliecinājumu, ja Bērna likumiskais pārstāvis, likumiskā pārstāvja dzīvesbiedrs, ja tas dzīvo vienā mājsaimniecībā ar Bērnu, vai audžuģimenes loceklis piedalās NVA organizētajos pasākumos, norādot pasākumā pavadāmās stundas kalendāra mēnesī; 9.7. dienas aprūpes centra, dienas centra vai cita sociālās rehabilitācijas pakalpojumu sniedzēja apliecinājumu, ja Bērna likumiskais pārstāvis, likumiskā pārstāvja dzīvesbiedrs, ja tas dzīvo vienā mājsaimniecībā ar Bērnu, vai audžuģimenes loceklis izmanto attiecīgus pakalpojumus, norādot tajos pavadāmās stundas kalendāra mēnesī; 9.8. ģimenes ārsta vai ārsta speciālista apliecinājumu, ja personas likumiskajam pārstāvim, likumiskā pārstāvja dzīvesbiedram, ja tas dzīvo vienā mājsaimniecībā ar Bērnu, vai audžuģimenes loceklim nepieciešami veselības aprūpes pakalpojumi vai medicīniskā rehabilitācija, norādot pakalpojumu saņemšanas periodu; 9.9. informāciju, ja Bērns saņem citus pakalpojumus vai atbalsta pasākumus (piemēram, asistenta, pavadoņa, atelpas brīža vai bērnu uzraudzības pakalpojumu); 9.10. vēlamā Aprūpētāja apliecinājumu par piekrišanu sniegt Pakalpojumu, norādot Aprūpētāja personas datus, kontaktinformāciju un norēķinu rekvizītus; 9.11. citus dokumentus, kas nepieciešami lēmuma pieņemšanai pēc Dienesta pieprasījuma, ja tie nav valsts vai pašvaldību iestāžu rīcībā. 10. Pēc iesnieguma un šo Saistošo noteikumu 9. punktā minēto dokumentu saņemšanas Dienests: 10.1. pārliecinās Invaliditātes informatīvajā sistēmā, vai Bērnam ir noteikta invaliditāte, kāds ir funkcionālo traucējumu smagums un vai ir izsniegts Veselības un darbspēju ekspertīzes ārstu valsts komisijas atzinums par īpašās kopšanas nepieciešamību; 10.2. pārliecinās valsts un pašvaldību reģistros, vai Bērna likumiskais pārstāvis, likumiskā pārstāvja dzīvesbiedrs, ja tas dzīvo vienā mājsaimniecībā ar Bērnu, vai audžuģimenes loceklis ir reģistrēts kā saimnieciskās darbības veicējs un apmeklē NVA rīkotos nodarbinātību veicinošos pasākumus, apgūst izglītību, saņem dienas aprūpes centra vai citus sociālo pakalpojumu sniedzēju pakalpojumus; 10.3. ja nepieciešams, pieprasa papildus informāciju no Veselības un darbspēju ekspertīzes ārstu valsts komisijas, citām institūcijām vai Bērna likumiskā pārstāvja; 10.4. Pakalpojuma nepieciešamību izvērtē, saskaņā ar Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likumā un šo Saistošo noteikumu pielikumā Nr. 2 (Nepieciešamības novērtēšana aprūpes mājas pakalpojumam bērnam / jaunietim ar invaliditāti anketa) izvirzītajiem kritērijiem un nosaka šādu stundu skaitu: 10.4.1. līdz 20 stundām mēnesī, ja Pakalpojums tiek pieprasīts vienreizēju pasākumu apmeklēšanai un saturīga brīvā laika pavadīšanai; 10.4.2. līdz 40 stundām mēnesī, ja Bērns klātienē iegūst izglītību vispārējās, profesionālās vai speciālās izglītības iestādē, vai saņem dienas aprūpes centra pakalpojumu, vai saņem specializētās darbnīcas pakalpojumu un Bērna likumiskais pārstāvis, likumiskā pārstāvja dzīvesbiedrs, ja tas dzīvo vienā mājsaimniecībā ar Bērnu, vai audžuģimene nodarbināta nepilnu darba laiku vai citu objektīvu iemeslu dēļ nevar nodrošināt Bērna aprūpi un uzraudzību nepieciešamajā apjomā; 10.4.3. līdz 60 stundām mēnesī, ja Bērns klātienē iegūst izglītību vispārējās, profesionālās vai speciālās izglītības iestādē, vai saņem dienas aprūpes centra pakalpojumu, vai saņem specializētās darbnīcas pakalpojumu un Bērna likumiskais pārstāvis, likumiskā pārstāvja dzīvesbiedrs, ja tas dzīvo vienā mājsaimniecībā ar Bērnu, vai audžuģimene nodarbināta pilnu darba laiku vai citu objektīvu iemeslu dēļ nevar nodrošināt Bērna aprūpi un uzraudzību nepieciešamajā apjomā; 10.4.4. līdz 80 stundām mēnesī, ja Bērns iegūst izglītību vispārējās, profesionālās vai speciālās izglītības iestādē, neapmeklējot izglītības iestādi klātienē vai ieguvis valstī noteikto obligāto pamatizglītību un mācības neturpina veselības stāvokļa, spēju un attīstības līmeņa dēļ, un Bērna likumiskais pārstāvis, likumiskā pārstāvja dzīvesbiedrs, ja tas dzīvo vienā mājsaimniecībā ar Bērnu, vai audžuģimene nodarbināta nepilnu darba laiku vai citu objektīvu iemeslu dēļ nevar nodrošināt Bērna aprūpi un uzraudzību nepieciešamajā apjomā; 10.4.5. līdz 160 stundām mēnesī, ja Bērns iegūst izglītību vispārējās, profesionālās vai speciālās izglītības iestādē, neapmeklējot izglītības iestādi klātienē vai ieguvis valstī noteikto obligāto pamatizglītību un mācības neturpina veselības stāvokļa, spēju un attīstības līmeņa dēļ, un Bērna likumiskais pārstāvis, likumiskā pārstāvja dzīvesbiedrs, ja tas dzīvo vienā mājsaimniecībā ar Bērnu, vai audžuģimene nodarbināta pilnu darbu laiku vai citu objektīvu iemeslu dēļ nevar nodrošināt šīs personas aprūpi un uzraudzību nepieciešamajā apjomā. 11. Dienests viena mēneša laikā pēc iesnieguma un visu lēmuma pieņemšanai nepieciešamo dokumentu saņemšanas pieņem vienu no šādiem lēmumiem: 11.1. par Pakalpojuma piešķiršanu, nosakot: 11.1.1. Pakalpojuma apjomu (stundas mēnesī); 11.1.2. Pakalpojuma saņemšanas periodu atbilstoši Bērnam noteiktajam invaliditātes periodam, bet ne ilgāk par vienu gadu. Ja šo saistošo noteikumu 9. punktā pievienotajos dokumentos vai šo saistošo noteikumu 10. punktā minētajās informācijas sistēmās vai reģistros ir norādīta informācija par īsāku periodu, kurā Pakalpojums būtu nodrošināms, to piešķir atbilstoši minētajos dokumentos, informācijas sistēmās vai reģistros norādītajam periodam. Bērna likumiskā pārstāvja izglītības apguves laikā Pakalpojumu piešķir tikai studiju dienās mācību gada laikā un sesijas laikā. 11.2. par atteikumu piešķirt Pakalpojumu, ja Bērns: 11.2.1. neatbilst Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likumā noteiktajiem pakalpojuma saņemšanas nosacījumiem un šajos Saistošajos noteikumos noteiktajiem kritērijiem; 11.2.2. atrodas ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijā, stacionārā ārstniecības iestādē vai ieslodzījuma vietā. 12. Bērnam, sasniedzot pilngadību, izvērtēšanu veic Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likuma 20. panta kārtībā, nosakot aprūpes līmeni reizē ar kārtējā rehabilitācijas plāna izstrādi Ministru kabineta noteiktajā kārtībā. 13. Sociālajam dienestam ir tiesības apsekot Bērna dzīvesvietu, ja tas nepieciešams lēmuma pieņemšanai par Pakalpojuma piešķiršanu. 14. Dienests 10 darbdienu laikā pēc šo noteikumu 11. punktā minētā lēmuma pieņemšanas par to informē Pakalpojuma pieprasītāju (Personas likumisko pārstāvi vai audžuģimeni). 15. Ja nepieciešams saņemt Pakalpojumu atkārtoti vai ir mainījies Pakalpojuma pieprasīšanas pamatojums un tādēļ nepieciešams mainīt piešķirtā Pakalpojuma apjomu, Bērna likumiskais pārstāvis vai audžuģimene iesniedz Dienestā iesniegumu un izmaiņas nepieciešamības dokumentus, ja tādi attiecināmi, par Pakalpojuma piešķiršanu šajos Saistošajos noteikumos noteiktajā kārtībā, kā arī objektīvu pamatojumu un skaidrojumu apstākļu maiņai. Dienests atkārtoti izvērtē Pakalpojuma nepieciešamību, pieņemot jaunu lēmumu, ar ko pārtrauc iepriekšējā lēmuma spēkā esamību. Pakalpojuma sniedzēja maiņa pieļaujama ne biežāk kā divas reizes gadā. 16. Pēc lēmuma pieņemšanas par Pakalpojuma piešķiršanu Dienests: 16.1. slēdz līgumu ar Bērna likumisko pārstāvi un Aprūpētāju, līgumā nosakot Pakalpojuma apjomu, tā sniegšanas periodu, līdzēju tiesības, pienākumus un atbildību, norēķinu kārtību, atlīdzību samaksas apliecinošos dokumentus, citus būtiskus jautājumus, kas saistīti ar Pakalpojuma sniegšanu, kā arī līguma izbeigšanas nosacījumus; 16.2. vai izsniedz nosūtījumu Pakalpojuma saņemšanai, ja Pakalpojuma sniegšanu nodrošina šo Saistošo noteikumu 5.2. apakšpunktā norādītais Pakalpojuma sniedzējs, kas ir juridiska persona, ar kuru pašvaldība ir noslēgusi līgumu par Pakalpojuma nodrošināšanu. Nosūtījumā norāda Bērna, kurš ir Pakalpojuma saņēmējs, vārdu, uzvārdu, Pakalpojuma sniegšanas adresi, Bērna likumiskā pārstāvja vai audžuģimenes kontaktinformāciju, Pakalpojuma apjomu, tā sniegšanas periodu un citus būtiskus jautājumus, kuri saistīti ar Pakalpojuma sniegšanu. 17. Pakalpojuma sniedzējs šo noteikumu 16.2. apakšpunktā minētajā līgumā noteiktajā kārtībā reizi mēnesī iesniedz Dienestā apliecinājumu par iepriekšējā mēnesī sniegto Pakalpojumu. Apliecinājumā norāda dienas, kad sniegts Pakalpojums, un tajās nostrādāto stundu skaitu, kuru paraksta Pakalpojuma pieprasītājs un Pakalpojuma sniedzējs. 18. Bērna likumiskajam pārstāvim vai audžuģimenei ir pienākums piecu darbdienu laikā informēt sociālo dienestu par: 18.1. bērna deklarētās dzīvesvietas maiņu; 18.2. bērna ievietošanu stacionārā ārstniecības iestādē, ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijā vai ieslodzījuma vietā; 18.3. izmaiņām šo saistošo noteikumu 8. un 9. punktā norādītajā informācijā; 18.4. citiem apstākļiem un Pakalpojuma piešķiršanas kritēriju izmaiņām saskaņā ar Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likumā noteikto. 19. Pakalpojuma sniegšanu izbeidz, ja: 19.1. Bērna likumiskais pārstāvis vai audžuģimenes pārstāvis iesniedz Dienestā iesniegumu par atteikšanos no piešķirtā Pakalpojuma; 19.2. Bērna dzīvesvieta deklarēta citas pašvaldības administratīvajā teritorijā; 19.3. beidzies šo noteikumu 11.1.2. apakšpunktā minētajā lēmumā noteiktais Pakalpojuma periods; 19.4. Dienests konstatē, ka Bērns neatbilst Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likumā minētajiem Pakalpojuma saņemšanas nosacījumiem un šajos Saistošajos noteikumos minētajiem kritērijiem; 19.5. Dienests konstatē, ka Pakalpojums faktiski netiek izmantots divus kalendāros mēnešus pēc kārtas, izņemot šo noteikumu 20. punktā minētos gadījumos. 20. Pakalpojuma sniegšana Bērnam tiek pārtraukta uz laiku, kamēr tas atrodas stacionārā ārstniecības iestādē. 21. Ja Bērna likumiskais pārstāvis vai audžuģimenes pārstāvis savlaicīgi nav informējis par apstākļiem, kas ir par pamatu Pakalpojuma izbeigšanai, un Dienests ir veicis atlīdzības izmaksu Pakalpojuma sniedzējam vai Aprūpētājam, Bērna likumiskajam pārstāvim vai audžuģimenei ir pienākums atlīdzināt saņemto atlīdzību par periodu sākot no dienas, kad radušies minētie apstākļi. 22. Pakalpojuma nodrošināšanai nepamatoti izlietotos finanšu līdzekļus Sociālajam dienestam atmaksā: 22.1. Bērna likumiskais pārstāvis, ja Bērns vairs neatbilst Pakalpojuma saņemšanas nosacījumiem vai mainījies piešķirtā Pakalpojuma apjoms (atmaksā finansējuma starpību par piešķirtā Pakalpojuma apjomu un izmantotā Pakalpojuma apjomu); 22.2. Pakalpojuma sniedzējs, ja sniegta nepatiesa informācija par sniegto Pakalpojumu vai, ja Sociālais dienests konstatējis citus pārkāpumus saistībā ar Pakalpojuma nodrošināšanu. 23. Sociālā dienesta lēmumus var apstrīdēt, iesniedzot iesniegumu Aizkraukles novada pašvaldības domē Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā. 24. Aizkraukles novada domes lēmumu var pārsūdzēt Administratīvajā rajona tiesā Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā. 25. Saistošie noteikumi stājas spēkā nākamajā dienā pēc to izsludināšanas Latvijas Republikas oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis". Aizkraukles novada domes priekšsēdētāja vietnieks
attīstības un sadarbības jautājumos D. Vingris 1. pielikums
Aizkraukles novada domes saistošajiem noteikumiem Nr. 2025/3 "Par aprūpes mājās pakalpojumu bērniem un jauniešiem ar invaliditāti Aizkraukles novadā" (pielikums pie iesnieguma)
2. pielikums
Aizkraukles novada domes saistošajiem noteikumiem Nr. 2025/3 "Par aprūpes mājās pakalpojumu bērniem un jauniešiem ar invaliditāti Aizkraukles novadā"
Aizkraukles novada domes 2025. gada 23. janvāra saistošo noteikumu Nr. 2025/3 "Par aprūpes mājās pakalpojumu bērniem un jauniešiem ar invaliditāti Aizkraukles novadā"
paskaidrojuma raksts
Aizkraukles novada domes priekšsēdētāja vietnieks
attīstības un sadarbības jautājumos D. Vingris |
Tiesību akta pase
Nosaukums: Par aprūpes mājās pakalpojumu bērniem un jauniešiem ar invaliditāti Aizkraukles novadā
Statuss:
Spēkā esošs
Satura rādītājs
Saistītie dokumenti
|