Teksta versija
UZMANĪBU! Vietnei pielāgotais Google meklētājs (ātrais meklētājs) meklēšanas rezultātos šobrīd neietver daļu tiesību aktu. Problēma tiek risināta, tomēr lūdzam ņemt vērā, ka tiešā veidā Google meklētāja darbību ietekmēt nevaram. Aicinām izmantot vietnes izvērsto meklētāju.
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
uz sākumu
Izvērstā meklēšana
Autorizēties savā kontā

Kādēļ autorizēties vai reģistrēties?
 
Tiesību akts ir zaudējis spēku.
Aizkraukles novada pašvaldības domes saistošie noteikumi Nr. 2021/6

Aizkrauklē 2021. gada 19. augustā
Par aprūpes pakalpojumu bērniem ar invaliditāti Aizkraukles novadā
APSTIPRINĀTI
ar Aizkraukles novada domes
2021. gada 19. augusta
domes sēdes lēmumu Nr. 67 (prot. Nr. 9, 2. p.)

Izdoti saskaņā ar Invaliditātes likuma
12. panta 6.2 daļu
I. Vispārīgie jautājumi

1. Šie saistošie noteikumi (turpmāk tekstā – Noteikumi) nosaka Aizkraukles novada pašvaldības administratīvajā teritorijā nodrošinātā un pašvaldības apmaksātā aprūpes pakalpojuma bērniem ar invaliditāti (turpmāk tekstā – aprūpes pakalpojums):

1.1. piešķiršanas, atteikšanas, pārtraukšanas un izbeigšanas nosacījumus un kārtību;

1.2. kritērijus aprūpes pakalpojuma nepieciešamības novērtēšanai;

1.3. prasības aprūpes pakalpojuma sniedzējam.

2. Aprūpes pakalpojumu ir tiesības saņemt Aizkraukles novada administratīvajā teritorijā deklarētam bērnam no 5 līdz 18 gadu vecumam ar invaliditāti, kuram ir izteikti un smagi funkcionēšanas ierobežojumi un Veselības un darbspēju ekspertīzes ārstu valsts komisija (turpmāk tekstā – VDEĀVK) ir izsniegusi atzinumu par īpašas kopšanas nepieciešamību, izņemot bērnu, kurš atrodas ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijā, stacionārā ārstniecības iestādē vai ieslodzījuma vietā, ja bērna likumiskais pārstāvis vai audžuģimene nodarbinātības vai citu objektīvu iemeslu dēļ nevar nodrošināt šī bērna aprūpi un uzraudzību nepieciešamajā apjomā, un sociālais dienests ir konstatējis šādas aprūpes nepieciešamību.

3. Aprūpes pakalpojuma ietvaros tiek nodrošināta bērna aprūpe (palīdzība personīgās higiēnas nodrošināšanā, palīdzība apģērbties un noģērbties, ēdiena gatavošana vai uzsildīšana un palīdzība paēst, palīdzība iekļūt gultā un izkļūt no tās, pozicionēšana un pārvietošanās, ārstniecības personu izsaukšana, medikamentu lietošanas nodrošināšana) un uzraudzība, pašaprūpes spēju attīstība un brīvā laika saturīga pavadīšana.

II. Prasības aprūpes pakalpojuma sniedzējam

4. Aprūpes pakalpojumu ir tiesīga sniegt bērna likumiskā pārstāvja vai audžuģimenes izvēlēta fiziska persona, kurai ir darba vai personīgā pieredze saskarsmē ar personu ar invaliditāti.

5. Sociālais dienests publiskos iepirkumus regulējošajos normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā ir tiesīgs aprūpes pakalpojuma nodrošināšanai piesaistīt juridisku personu, kuras pamatdarbība vai kuras attiecīgās struktūrvienības pamatdarbība ir sociālo pakalpojumu sniegšana un kura attiecīgā pakalpojuma sniegšanai ir reģistrēta sociālo pakalpojumu sniedzēju reģistrā, kā arī spēj nodrošināt, ka aprūpes pakalpojumu sniedz personas, kurām ir darba vai personīgā pieredze saskarsmē ar personu ar invaliditāti un ir apgūtas speciālās zināšanas bērnu tiesību aizsardzības jomā Ministru kabineta noteiktajā apjomā (turpmāk tekstā – pakalpojuma sniedzējs).

6. Aprūpes pakalpojums tiek finansēts no Aizkraukles novada pašvaldības budžeta, sedzot aprūpes pakalpojuma vienas pakalpojuma stundas izmaksas, iekļaujot visus nodokļus, kas saistīti ar pakalpojuma sniegšanu, Ministru kabineta noteikumos par asistenta, pavadoņa un aprūpes pakalpojumu personām ar invaliditāti noteiktajā minimālajā apmērā, izņemot, ja aprūpes pakalpojumu sniedz pakalpojuma sniedzējs saskaņā ar šo saistošo noteikumu 5. punktu.

III. Aprūpes pakalpojuma piešķiršanas, atteikšanas, pārtraukšanas un izbeigšanas nosacījumi un kritēriji aprūpes pakalpojuma nepieciešamības novērtēšanai

7. Lai saņemtu aprūpes pakalpojumu, bērna likumiskais pārstāvis vai audžuģimenes pārstāvis sociālajā dienestā iesniedz iesniegumu, kurā norāda:

7.1. bērna vārdu, uzvārdu, personas kodu, deklarētās dzīvesvietas adresi, pakalpojuma sniegšanas adresi;

7.2. likumiskā pārstāvja vai audžuģimenes pārstāvja vārdu, uzvārdu, personas kodu, deklarētās dzīvesvietas adresi un faktiskās dzīvesvietas adresi, ja tā atšķiras no deklarētās, tālruņa numuru vai e-pasta adresi;

7.3. vēlamā pakalpojuma sniedzēja vārdu, uzvārdu un kontaktinformāciju, ja tas ir zināms;

7.4. informāciju par vispārējās, profesionālās vai speciālās izglītības iestādi, kurā bērns iegūst izglītību.

8. Iesniegumam papildus pievieno:

8.1. bērna likumiskā pārstāvja vai audžuģimenes pārstāvības tiesības apliecinoša dokumenta kopiju un uzrāda oriģinālu, ja dokuments tiek iesniegts klātienē un šādas informācijas nav sociālā dienesta rīcībā vai informācija nav pieejama valsts un pašvaldības datu reģistros un ja dokumenti tiek iesniegti klātienē;

8.2. Veselības un darbspēju ekspertīzes ārstu valsts komisijas (turpmāk – Valsts komisija) atzinumu par īpašas kopšanas nepieciešamību, ja šī informācija nav pieejama valsts un pašvaldību datu reģistros;

8.3. darba devēja apliecinājumu, ka bērna likumiskais pārstāvis vai audžuģimenes loceklis ir darba ņēmējs, norādot darba pienākumu veikšanai izmantotās darba stundas kalendāra nedēļā;

8.4. saimnieciskās darbības veicēja pašapliecinājumu par saimnieciskās darbības izpildei veicamajām darbībām izmantojamajām stundām kalendāra nedēļā, ja bērna likumiskais pārstāvis vai audžuģimenes loceklis ir pašnodarbinātā persona vai individuālais komersants;

8.5. izglītības iestādes apliecinājumu, ja bērna likumiskais pārstāvis vai audžuģimenes loceklis apgūst attiecīgu programmu konkrētajā izglītības iestādē. Ja bērna likumiskais pārstāvis vai audžuģimenes loceklis apgūst izglītības programmu neklātienē, pakalpojumu piešķir tikai studiju dienās mācību gada laikā un sesijas laikā;

8.6. Nodarbinātības Valsts aģentūras apliecinājumu par piedalīšanos Nodarbinātības valsts aģentūras organizētajos pasākumos, norādot pasākumos pavadāmās stundas kalendāra nedēļā, ja bērna likumiskais pārstāvis vai audžuģimenes loceklis ir reģistrēts Nodarbinātības valsts aģentūrā kā darba meklētājs vai bezdarbnieks;

8.7. dienas aprūpes centra, dienas centra vai cita sociālās rehabilitācijas pakalpojumu sniedzēja apliecinājumu, ja bērna likumiskais pārstāvis vai audžuģimenes loceklis izmanto attiecīgus pakalpojumus, norādot tajos pavadāmās stundas kalendāra nedēļā;

8.8. vēlamā aprūpētāja apliecinājumu par piekrišanu sniegt aprūpes pakalpojumu, norādot aprūpētāja personas datus, kontaktinformāciju;

8.9. citus dokumentus, kas nepieciešami lēmuma pieņemšanai, ja tie nav valsts vai pašvaldību iestāžu rīcībā.

9. Iesniedzot sociālajā dienestā šo noteikumu 7. punktā minēto iesniegumu, bērna likumiskais pārstāvis vai audžuģimene dod atļauju iegūt un izmantot pašvaldības un valsts datu reģistros pieejamo informāciju, kas nepieciešama lēmuma pieņemšanai par aprūpes pakalpojuma piešķiršanu, izbeigšanu, pārtraukšanu vai atteikumu piešķirt aprūpes pakalpojumu un veikt datu apstrādi Pašvaldību sociālās palīdzības un sociālo pakalpojumu administrēšanas lietojumprogrammā SOPA.

10. Sociālais dienests izskata šo noteikumu 7. punktā minēto iesniegumu un tam pievienotos dokumentus un pārliecinās valsts un pašvaldības datu reģistros, vai VDEĀVK bērnam ir noteikusi invaliditāti un izsniegusi atzinumu par īpašas kopšanas nepieciešamību, un vai bērna likumiskais pārstāvis vai audžuģimenes pārstāvis:

10.1. ir reģistrēts kā darba ņēmējs vai saimnieciskās darbības veicējs un apmeklē Nodarbinātības Valsts aģentūras rīkotos nodarbinātību veicinošos pasākumus;

10.2. apgūst attiecīgu izglītības programmu konkrētajā izglītības iestādē, ja persona mācās vai studē;

10.3. saņem dienas aprūpes centra, dienas centra vai cita sociālās rehabilitācijas pakalpojumu sniedzēja pakalpojumus.

11. Ja lēmuma pieņemšanai par aprūpes pakalpojuma piešķiršanu nepieciešams, sociālais dienests pieprasa papildu informāciju no VDEĀVK, citām institūcijām vai personas likumiskā pārstāvja vai audžuģimenes pārstāvja.

12. Sociālais dienests novērtē aprūpes pakalpojuma nepieciešamību un nosaka aprūpes pakalpojuma apjomu:

12.1. līdz 40 stundām mēnesī, ja bērns klātienē iegūst izglītību vispārējās, profesionālās vai speciālās izglītības iestādē, vai saņem dienas aprūpes centra pakalpojumu un bērna likumiskais pārstāvis vai audžuģimene nodarbinātības vai citu objektīvu iemeslu dēļ nevar nodrošināt bērna aprūpi un uzraudzību nepieciešamajā apjomā;

12.2. līdz 80 stundām mēnesī, ja bērns iegūst izglītību vispārējās, profesionālās vai speciālās izglītības iestādē, neapmeklējot izglītības iestādi klātienē, un bērna likumiskais pārstāvis vai audžuģimene nodarbinātības vai citu objektīvu iemeslu dēļ nevar nodrošināt bērna aprūpi un uzraudzību nepieciešamajā apjomā.

13. Sociālais dienests mēneša laikā pēc iesnieguma saņemšanas pieņem vienu no šādiem lēmumiem:

13.1. par aprūpes pakalpojuma piešķiršanu, nosakot aprūpes pakalpojuma apjomu un pakalpojuma saņemšanas periodu atbilstoši bērnam noteiktajam invaliditātes periodam, bet ne ilgāk par vienu gadu vai līdz brīdim, kad bērns sasniedz 18 gadu vecumu;

13.2. par atteikumu piešķirt aprūpes pakalpojumu:

13.2.1. ja bērns neatbilst Invaliditātes likuma 12. panta pirmās daļas 4.2 punktā vai 24 daļā minētajiem aprūpes pakalpojuma saņemšanas nosacījumiem;

13.2.2. ja bērns saņem sociālās aprūpes pakalpojumu vai aprūpes pakalpojumu, kas tiek nodrošināts Eiropas Savienības politikas instrumentu projektu ietvaros tādā apjomā, ka bērna aprūpe un uzraudzība bērna likumiskā pārstāvja vai audžuģimenes locekļa prombūtnes laikā sakarā ar nodarbinātību, izglītības iegūšanu vai citiem objektīviem apstākļiem tiek nodrošināta pilnā apmērā.

14. Sociālais dienests par pieņemto lēmumu informē bērna likumisko pārstāvi vai audžuģimeni 5 darbdienu laikā no lēmuma pieņemšanas dienas Paziņošanas likumā noteiktajā kārtībā.

15. Aprūpes pakalpojuma sniegšanu bērnam pārtrauc un neapmaksā par laika periodu, kamēr bērns atrodas stacionārā ārstniecības iestādē.

16. Aprūpes pakalpojuma sniegšanu bērnam izbeidz, ja:

16.1. bērna likumiskais pārstāvis vai audžuģimenes pārstāvis iesniedz sociālajā dienestā iesniegumu par atteikšanos no piešķirtā aprūpes pakalpojuma;

16.2. bērna un ģimenes dzīvesvieta deklarēta citas pašvaldības administratīvajā teritorijā;

16.3. beidzies šo noteikumu 13.1. apakšpunktā minētajā lēmumā noteiktais pakalpojuma periods;

16.4. sociālais dienests konstatē, ka bērns neatbilst Invaliditātes likuma 12. panta pirmās daļas 4.2 punktā vai 24 daļā minētajiem aprūpes pakalpojuma saņemšanas nosacījumiem;

16.5. sociālais dienests kontroles rezultātā konstatē, ka aprūpes pakalpojums faktiski netiek izmantots, izņemot šo noteikumu 15. punktā minēto gadījumu.

17. Ja bērnam aprūpes pakalpojums nepieciešams atkārtoti vai ir mainījies aprūpes pakalpojuma pieprasīšanas mērķis un tādēļ bērnam nepieciešams mainīt piešķirtā aprūpes pakalpojuma apjomu, bērna likumiskais pārstāvis vai audžuģimenes pārstāvis atkārtoti iesniedz sociālajā dienestā iesniegumu par aprūpes pakalpojuma piešķiršanu šajos noteikumos noteiktajā kārtībā.

IV. Aprūpes pakalpojuma nodrošināšanas kārtība

18. Pēc lēmuma pieņemšanas par aprūpes pakalpojuma piešķiršanu sociālais dienests izsniedz nosūtījumu aprūpes pakalpojuma sniedzējam, kas ir juridiska persona, ar kuru pašvaldība ir noslēgusi līgumu par aprūpes pakalpojuma nodrošināšanu. Nosūtījumā norāda bērna, kurš ir pakalpojuma saņēmējs, vārdu, uzvārdu, pakalpojuma sniegšanas adresi, bērna likumiskā pārstāvja vai audžuģimenes kontaktinformāciju, pakalpojuma apjomu, tā sniegšanas periodu un citus būtiskus jautājumus, kuri saistīti ar pakalpojuma sniegšanu.

19. Bērna likumiskajam pārstāvim vai audžuģimenei ir pienākums piecu darbdienu laikā informēt sociālo dienestu par:

19.1. bērna deklarētās dzīvesvietas maiņu;

19.2. bērna ievietošanu stacionārā ārstniecības iestādē, ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijā vai ieslodzījuma vietā;

19.3. izmaiņām šo saistošo noteikumu 8.2., 8.3., 8.4., 8.5., 8.6., 8.7. un 8.8. apakšpunktā norādītajā informācijā;

19.4. citiem apstākļiem, kas varētu būt par pamatu izmaiņām aprūpes pakalpojumā.

V. Lēmumu apstrīdēšanas un pārsūdzēšanas kārtība

20. Sociālā dienesta lēmumus var apstrīdēt, iesniedzot iesniegumu Aizkraukles novada pašvaldības domē Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā.

21. Aizkraukles novada domes lēmumu var pārsūdzēt Administratīvajā rajona tiesā Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā.

VI. Noslēguma jautājums

22. Noteikumi stājas spēkā pēc to publicēšanas likuma "Par pašvaldībām" 45. panta noteiktajā kārtībā.

Aizkraukles novada pašvaldības domes priekšsēdētājs L. Līdums
Aizkraukles novada domes 2021. gada 19. augusta saistošo noteikumu Nr. 2021/6 "Par aprūpes pakalpojumu bērniem ar invaliditāti Aizkraukles novadā"
paskaidrojuma raksts
Paskaidrojuma raksta sadaļasInformācija
1. Projekta nepieciešamības pamatojums
 
Invaliditātes likums noteic, ka no 2021. gada 1. jūlija personām no 5 līdz 18 gadu vecumam ar invaliditāti, kurām ir izteikti un smagi funkcionēšanas ierobežojumi, jānodrošina tiesības pašvaldībā pēc to deklarētās dzīvesvietas saņemt no pašvaldības budžeta apmaksātu aprūpes pakalpojumu.

Aprūpes pakalpojuma maksimālo stundu skaitu mēnesī un minimālās vienas stundas izmaksas noteic Ministru kabineta 2021. gada 18. maija noteikumi Nr. 316 "Noteikumi par asistenta, pavadoņa un aprūpes pakalpojumu personām ar invaliditāti".

Lai nodrošinātu aprūpes pakalpojuma pieejamību Aizkraukles novada administratīvajā teritorijā deklarētajām personām, ir nepieciešams apstiprināt saistošos noteikumus "Par aprūpes pakalpojumu bērniem ar invaliditāti".
 

2. Īss projekta satura izklāsts
 
Saistošie noteikumi nosaka aprūpes pakalpojuma piešķiršanas, atteikšanas, pārtraukšanas un izbeigšanas nosacījumus, kritērijus aprūpes pakalpojuma nepieciešamības novērtēšanai, aprūpes pakalpojuma nodrošināšanas kārtību, kā arī prasības aprūpes pakalpojuma sniedzējam.

Noteikumi paredz, ka pakalpojums tiek apmaksāts no Aizkraukles novada pašvaldības budžeta. Sociālais dienests veic aprūpes pakalpojuma nepieciešamības novērtēšanu, nosaka aprūpes pakalpojuma apjomu un ilgumu, kā arī veic pakalpojuma sniegšanas kontroles funkciju.

Paredzēts, ka pakalpojumu varēs saņemt līdz 40 stundām mēnesī, ja bērns klātienē iegūst izglītību vispārējās, profesionālās vai speciālās izglītības iestādē vai saņem dienas aprūpes centra pakalpojumu un personas likumiskais pārstāvis vai audžuģimene nodarbinātības vai citu objektīvu iemeslu dēļ nevar nodrošināt bērna aprūpi un uzraudzību nepieciešamajā apjomā vai līdz 80 stundām mēnesī, ja bērns iegūst izglītību vispārējās, profesionālās vai speciālās izglītības iestādē, neapmeklējot izglītības iestādi klātienē, un bērna likumiskais pārstāvis vai audžuģimene nodarbinātības vai citu objektīvu iemeslu dēļ nevar nodrošināt bērna aprūpi un uzraudzību nepieciešamajā apjomā.
 

3. Informācija par plānoto projekta ietekmi uz pašvaldības budžetu
 
Aizkraukles novadā ir 38 bērni ar invaliditāti, kuriem Veselības un darbspēju ekspertīzes ārstu valsts komisija ir noteikusi īpašas kopšanas nepieciešamību. Pakāpeniski ieviešot aprūpes pakalpojumu, tā nodrošināšanai budžetā būtu nepieciešami 40 000 euro gadā
 
4. Informācija par plānoto projekta ietekmi uz sociāli ekonomisko stāvokli (uzņēmējdarbības vidi) pašvaldības teritorijā
 
Nodrošinot iespēju ģimenēm, kuras audzina bērnu ar invaliditāti, saņemt aprūpes pakalpojumu bērniem no 5 līdz 18 gadu vecumam ar invaliditāti, kurām ir VDEĀVK atzinums par īpašas kopšanas nepieciešamību, tiks būtiski atvieglota bērna vecāku ikdiena, uzlabojot bērna ģimenes dzīves kvalitāti, kā arī vecāku spējas pilnvērtīgi sociāli funkcionēt un iekļauties sabiedrībā.
 
5. Informācija par administratīvajām procedūrām
 
Informāciju par saistošo noteikumu piemērošanu var saņemt Aizkraukles novada Sociālajā dienestā.

Saistošo noteikumu projekts paredz administratīvās procedūras, privātpersonām veicama iesnieguma iesniegšana, kam seko sociālā dienesta lēmuma pieņemšana. Sociālā dienesta pieņemtos lēmumus var apstrīdēt Aizkraukles novada domē.

Aizkraukles novada domes lēmumu, saskaņā ar Administratīvā procesa likuma 79. panta pirmo daļu un 189. panta pirmo daļu, var pārsūdzēt viena mēneša laikā no tā spēkā stāšanās dienas Administratīvās rajona tiesas attiecīgajā tiesu namā pēc pieteicēja adreses (fiziska persona – pēc deklarētās dzīves vietas).

Saistošie noteikumi tiks nosūtīti atzinuma sniegšanai Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijai un pēc atzinuma saņemšanas publicēti Aizkraukles novada pašvaldības mājas lapā www.aizkraukle.lv.

Par saistošo noteikumu izpildi atbildīgs Sociālais dienests.
 

6. Informācija par konsultācijām ar privātpersonām
 
Nav notikušas.
 
Aizkraukles novada pašvaldības domes priekšsēdētājs L. Līdums
 
Tiesību akta pase
Nosaukums: Par aprūpes pakalpojumu bērniem ar invaliditāti Aizkraukles novadā Statuss:
Zaudējis spēku
zaudējis spēku
Izdevējs: Aizkraukles novada dome Veids: saistošie noteikumi Numurs: 2021/6Pieņemts: 19.08.2021.Stājas spēkā: 10.09.2021.Zaudē spēku: 04.12.2024.Publicēts: Latvijas Vēstnesis, 174, 09.09.2021. OP numurs: 2021/174.26
Saistītie dokumenti
  • Zaudējis spēku ar
  • Izdoti saskaņā ar
  • Citi saistītie dokumenti
325974
10.09.2021
424
0
  • X
  • Facebook
  • Draugiem.lv
 
0
Šajā vietnē oficiālais izdevējs
"Latvijas Vēstnesis" nodrošina tiesību aktu
sistematizācijas funkciju.

Sistematizēti tiesību akti ir informatīvi. Pretrunu gadījumā vadās pēc oficiālās publikācijas.
Par Likumi.lv
Aktualitātes
Noderīgas saites
Atsauksmēm
Kontakti
Mobilā versija
Lietošanas noteikumi
Privātuma politika
Sīkdatnes
Latvijas Vēstnesis "Ikvienam ir tiesības zināt savas tiesības."
Latvijas Republikas Satversmes 90. pants
© Oficiālais izdevējs "Latvijas Vēstnesis"