Aptauja ilgs līdz 23. oktobrim.
Ministru kabineta noteikumi Nr. 141
Rīgā 2025. gada 4. martā (prot. Nr. 9 31. §) Valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanas kārtība vietējām rīcības grupām starpteritoriālajai un starpvalstu sadarbībai saskaņā ar sabiedrības virzītas vietējās attīstības stratēģiju 2023.–2027. gada plānošanas periodam
Izdoti saskaņā ar Lauksaimniecības un lauku attīstības likuma 5. panta ceturto un septīto daļu
1. Noteikumi nosaka kārtību, kādā piešķir valsts un Eiropas Savienības atbalstu, lai īstenotu sadarbību nacionālā un starptautiskā mērogā: 1.1. Latvijas Kopējās lauksaimniecības politikas stratēģiskā plāna 2023.–2027. gadam intervencē "Darbību īstenošana saskaņā ar vietējās attīstības stratēģiju, tostarp sadarbības aktivitātes un to sagatavošana" (turpmāk – stratēģiskā plāna pasākums); 1.2. Programmas zivsaimniecības attīstībai 2021.–2027. gadam darbības veidā "Sabiedrības virzītas vietējās attīstības stratēģiju īstenošana" (turpmāk – programmas zivsaimniecības attīstībai pasākums). 2. Šo noteikumu 1.1. un 1.2. apakšpunktā minēto pasākumu mērķis ir atbalstīt kopīgu sadarbību nacionālā un starptautiskā mērogā, lai veicinātu inovatīvu vai vietējo attīstību sekmējošu sadarbības ideju īstenošanu vietējās attīstības potenciāla un resursu ilgtspējīgai izmantošanai. 3. Šo noteikumu 1.1. un 1.2. apakšpunktā minētos pasākumus īsteno vietējās attīstības stratēģiju īstenošanai noteiktajās teritorijās saskaņā ar normatīvajiem aktiem par valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanu sabiedrības virzītas vietējās attīstības stratēģiju 2023.–2027. gadam sagatavošanai un īstenošanai. 4. Atbalsta pretendenta pieteikšanās un atbalsta saņemšanas nosacījumus, projekta iesniegumu vērtēšanas un atlases kārtību, lēmuma pieņemšanas un projektu īstenošanas nosacījumus, publiskā finansējuma pieprasīšanas un maksājumu kārtību, atbalsta piešķiršanu ierobežojošos nosacījumus un piemērojamās finanšu korekcijas nosaka arī normatīvie akti par valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanas, administrēšanas un uzraudzības vispārējo kārtību lauku un zivsaimniecības attīstībai, ciktāl tie nav pretrunā ar šiem noteikumiem. 5. Atbalstu starpvalstu sadarbībai ir tiesīga saņemt biedrība vai nodibinājums, kam piešķirts atbalsts vietējās attīstības stratēģijas īstenošanai atbilstoši normatīvajiem aktiem par valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanu sabiedrības virzītas vietējās attīstības stratēģiju 2023.–2027. gadam sagatavošanai un īstenošanai (turpmāk – vietējā rīcības grupa). 6. Starpvalstu sadarbības projektā ir iesaistīta juridiskā persona (turpmāk – sadarbības partneris), kas darbojas: 6.1. stratēģiskā plāna pasākumā: 6.1.1. citā Eiropas Savienības dalībvalstī, ja starpvalstu sadarbības projektā plānotās darbības dod ieguldījumu tādas vietējās attīstības stratēģijas mērķu sasniegšanā, kuru īsteno ar sadarbības partneri saistītā publisko un privāto partneru grupa, kas atbilst Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas (ES) 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai (turpmāk – regula 2021/1060), 31. panta 2. punktā minētajām prasībām; 6.1.2. citā valstī, ja sadarbības partneris atbilst regulas 2021/1060 31. panta 2. punktā minētajām prasībām; 6.2. programmas zivsaimniecības attīstībai pasākumā: 6.2.1. citā Eiropas Savienības dalībvalstī, ja starpvalstu sadarbības projektā plānotās darbības dod ieguldījumu tādas vietējās attīstības stratēģijas mērķu sasniegšanā, kuru īsteno ar sadarbības partneri saistīto publisko un privāto partneru grupas, kas atbilst regulas 2021/1060 31. panta 2. punktā minētajām prasībām un saņem Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fonda atbalstu vietējās attīstības stratēģijas īstenošanai; 6.2.2. Eiropas Ekonomikas zonas dalībvalstī, ja sadarbības partneris atbilst regulas 2021/1060 31. panta 2. punktā minētajām prasībām. 7. Vietējā rīcības grupa ar sadarbības partneri noslēdz sadarbības līgumu, tajā ietverot vismaz šādu informāciju: 7.1. starpvalstu sadarbības projekta nosaukumu; 7.2. visu starpvalstu sadarbības projektā iesaistīto sadarbības partneru kontaktinformāciju ar norādi, kurš sadarbības partneris ir projekta koordinators un atbildīgais par sadarbības īstenošanu; 7.3. starpvalstu sadarbības projekta aprakstu: 7.3.1. sadarbības mērķi; 7.3.2. kopīgās darbības (plānotos pasākumus), to norises laiku un vietu; 7.3.3. tiešos labuma guvējus; 7.3.4. sasniedzamos rezultātus un ieguvumu tiešajiem labuma guvējiem pēc starpvalstu sadarbības projekta īstenošanas; 7.3.5. katra sadarbības partnera pienākumus un atbildību; 7.4. plānoto kopējo starpvalstu sadarbības projekta finansējumu, katra sadarbības partnera plānoto finansiālo ieguldījumu un norēķinu kārtību; 7.5. starpvalstu sadarbības projekta īstenošanas laika grafiku; 7.6. strīdu risināšanas kārtību. 8. Atbalsta saņemšanas nosacījumi starpvalstu sadarbības projekta īstenošanai: 8.1. ar sadarbības partneri ir noslēgts šo noteikumu 7. punktā minētais sadarbības līgums; 8.2. starpvalstu sadarbības projekts tiek īstenots atbilstoši vietējās rīcības grupas sagatavotajai un sabiedrības virzītas vietējās attīstības stratēģiju atlases komitejas apstiprinātajai vietējās attīstības stratēģijai šo noteikumu 3. punktā minētajā teritorijā un sadarbības partnera darbības teritorijā, radot labumu sadarbībā iesaistītās vietējās rīcības grupas un sadarbības partnera darbības teritorijas iedzīvotājiem. Starpvalstu sadarbības projektu kopīgās darbības var īstenot ārpus sadarbībā iesaistīto vietējo rīcības grupu darbības teritorijas, ja darbība attiecīgajā teritorijā ir pamatota sadarbības projektā un rada labumu sadarbībā iesaistītajiem tiešajiem labuma guvējiem. Programmas zivsaimniecības attīstībai pasākumā kopīgās darbības neīsteno Rīgas valstspilsētā. Starpvalstu sadarbības projektu neīsteno arī viena komersanta interesēs; 8.3. starpvalstu sadarbības projektā tiek sasniegts šo noteikumu 2. punktā minētais mērķis, un tas sekmē: 8.3.1. stratēģiskā plāna pasākumā – vismaz viena Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 2. decembra Regulas (ES) 2021/2115, ar ko izveido noteikumus par atbalstu stratēģiskajiem plāniem, kuri dalībvalstīm jāizstrādā saskaņā ar kopējo lauksaimniecības politiku (KLP stratēģiskie plāni) un kurus finansē no Eiropas Lauksaimniecības garantiju fonda (ELGF) un no Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai (ELFLA), un ar ko atceļ Regulas (ES) Nr. 1305/2013 un (ES) Nr. 1307/2013 (turpmāk – regula 2021/2115), 6. panta 1. punktā minētā konkrētā mērķa sasniegšanu; 8.3.2. programmas zivsaimniecības attīstībai pasākumā – Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 7. jūlija Regulas (ES) 2021/1139, ar ko izveido Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un groza Regulu (ES) 2017/1004 (turpmāk – regula 2021/1139), 29. pantā minētā mērķa sasniegšanu, turklāt pēc projekta īstenošanas tiek sasniegts rezultāta rādītājs CR 08 – personas (personu skaits), kas gūst labumu, – vai, ja rezultāta rādītājs CR 08 pēc būtības neattiecas uz projektā plānotajām darbībām, cits rezultāta rādītājs saskaņā ar regulas 2021/1139 I pielikumu, kas tiek iekļauts projektā; 8.4. starpvalstu sadarbības projekts sekmē vismaz viena vietējās attīstības stratēģijā noteiktā mērķa sasniegšanu; 8.5. starpvalstu sadarbības projektā ir paredzēta kopīgu darbību īstenošana atbilstoši šo noteikumu 7. punktā minētā sadarbības līguma nosacījumiem. 9. Starpvalstu sadarbības projektu, kurā ir iesaistījušās vairākas vietējās rīcības grupas (turpmāk – kopprojekts), pamatojoties uz kopprojekta dalībnieku noslēgto līgumu, Lauku atbalsta dienestā iesniedz vietējā rīcības grupa, kuras pārziņā ir kopprojekta koordinēšana saskaņā ar šo noteikumu 7. punktā minētā sadarbības līguma nosacījumiem. 10. Vietējā rīcības grupa var saņemt atbalstu starpvalstu sadarbības projekta tehniskai sagatavošanai, ja tā spēj pierādīt, ka tā plāno īstenot konkrētu sadarbības projektu. Atbalsts starpvalstu sadarbības projekta tehniskai sagatavošanai ir pieejams līdz šo noteikumu 7. punktā minētā sadarbības līguma noslēgšanai. 11. Atbalstu starpteritoriālajai sadarbībai ir tiesīga saņemt vietējā rīcības grupa, lai Latvijas teritorijā īstenotu kopīgu darbību ar citu vietējo rīcības grupu, bet stratēģiskā plāna pasākumā arī viedo ciemu darbības veicināšanai – ar vismaz diviem citiem sadarbības dalībniekiem savā darbības teritorijā. Starpteritoriālās sadarbības projektu Lauku atbalsta dienestā iesniedz vietējā rīcības grupa, kuras pārziņā ir starpteritoriālās sadarbības projekta koordinēšana saskaņā ar šo noteikumu 12. punktā minētā sadarbības līguma nosacījumiem. 12. Starpteritoriālās sadarbības projektā iesaistītās vietējās rīcības grupas noslēdz sadarbības līgumu, tajā ietverot vismaz šādu informāciju: 12.1. starpteritoriālās sadarbības projekta nosaukumu; 12.2. visu starpteritoriālās sadarbības projektā iesaistīto vietējo rīcības grupu kontaktinformāciju ar norādi, kura vietējā rīcības grupa ir projekta koordinators un atbildīgā par sadarbības īstenošanu, bet viedo ciemu darbības veicināšanai – informāciju par citiem sadarbības dalībniekiem; 12.3. starpteritoriālās sadarbības projekta aprakstu: 12.3.1. sadarbības mērķi; 12.3.2. kopīgās darbības (plānotos pasākumus), to norises laiku un vietu; 12.3.3. tiešos labuma guvējus; 12.3.4. sasniedzamos rezultātus un ieguvumu tiešajiem labuma guvējiem pēc starpteritoriālās sadarbības projekta īstenošanas; 12.3.5. katras vietējās rīcības grupas vai – viedo ciemu darbības veicināšanā – katra sadarbības partnera pienākumus un atbildību; 12.4. plānoto kopējo starpteritoriālās sadarbības projekta finansējumu, katras vietējās rīcības grupas plānoto finansiālo ieguldījumu un norēķinu kārtību; 12.5. starpteritoriālās sadarbības projekta īstenošanas laika grafiku; 12.6. strīdu risināšanas kārtību. 13. Atbalsta saņemšanas nosacījumi starpteritoriālās sadarbības projekta īstenošanai: 13.1. starp vietējām rīcības grupām vai sadarbības dalībniekiem viedo ciemu darbības veicināšanai ir noslēgts šo noteikumu 12. punktā minētais sadarbības līgums; 13.2. starpteritoriālās sadarbības projekts tiek īstenots atbilstoši sadarbībā iesaistīto vietējo rīcības grupu sagatavotajai un sabiedrības virzītas vietējās attīstības stratēģiju atlases komitejas apstiprinātajai vietējās attīstības stratēģijai šo noteikumu 3. punktā minētajā teritorijā, radot labumu sadarbībā iesaistīto vietējo rīcības grupu darbības teritoriju iedzīvotājiem. Starpteritoriālās sadarbības projekta kopīgās darbības var īstenot ārpus sadarbībā iesaistīto vietējo rīcības grupu darbības teritorijas vai saistībā ar stratēģiskā plāna pasākumu viedo ciemu darbības veicināšanai – citā Eiropas Savienības dalībvalstī, ja darbība attiecīgajā teritorijā ir pamatota sadarbības projektā un rada labumu sadarbībā iesaistītajiem tiešajiem labuma guvējiem. Programmas zivsaimniecības attīstībai pasākumā kopīgās darbības neīsteno Rīgas valstspilsētā. Starpteritoriālās sadarbības projektu neīsteno arī viena komersanta interesēs; 13.3. starpteritoriālās sadarbības projektā tiek sasniegts šo noteikumu 2. punktā minētais mērķis, un tas sekmē: 13.3.1. stratēģiskā plāna pasākumā – vismaz viena regulas 2021/2115 6. panta 1. punktā minētā konkrētā mērķa sasniegšanu; 13.3.2. programmas zivsaimniecības attīstībai pasākumā – regulas 2021/1139 29. pantā minētā mērķa sasniegšanu, turklāt pēc projekta īstenošanas tiek sasniegts rezultāta rādītājs CR 08 – personas (personu skaits), kas gūst labumu, – vai, ja rezultāta rādītājs CR 08 pēc būtības neattiecas uz projektā plānotajām darbībām, cits rezultāta rādītājs saskaņā ar regulas 2021/1139 I pielikumu, kas tiek iekļauts projektā; 13.4. starpteritoriālās sadarbības projekta mērķis sekmē sadarbībā iesaistīto vietējo rīcības grupu vismaz viena vietējās attīstības stratēģijā noteiktā mērķa sasniegšanu; 13.5. starpteritoriālās sadarbības projektā ir paredzēta kopīgu darbību īstenošana atbilstoši šo noteikumu 12. punktā minētā sadarbības līguma nosacījumiem. Viedo ciemu darbības veicināšanas projektā, īstenojot kopīgu darbību, ilgtermiņa darbības plānu sagatavo vismaz divi viedie ciemi; 13.6. viedo ciemu darbības veicināšanā sadarbības dalībnieki ir juridiskas personas vai nereģistrētas iedzīvotāju grupas, kas darbojas vietējās rīcības grupas darbības teritorijā un pārstāv vismaz divus viedos ciemus. 14. Vietējā rīcības grupa var saņemt atbalstu starpteritoriālās sadarbības projekta tehniskai sagatavošanai, ja tā spēj pierādīt, ka tā plāno īstenot konkrētu sadarbības projektu. Šo atbalstu nepiešķir, ja vietējā rīcības grupa starpteritoriālās sadarbības projektu īsteno viedo ciemu darbības veicināšanai savā darbības teritorijā. Atbalsts starpteritoriālās sadarbības projekta tehniskai sagatavošanai ir pieejams līdz šo noteikumu 12. punktā minētā sadarbības līguma noslēgšanai. 15. Maksimālais atbalsta apmērs stratēģiskā plāna pasākumā un programmas zivsaimniecības attīstībai pasākumā: 15.1. starpvalstu sadarbības projekta (arī kopprojekta) īstenošanai, ietverot atbalstu starpvalstu sadarbības projekta tehniskai sagatavošanai, nepārsniedz 100 000 euro. Atbalsts starpvalstu sadarbības projekta tehniskai sagatavošanai nepārsniedz 4000 euro; 15.2. starpteritoriālās sadarbības projekta īstenošanai, ietverot atbalstu starpteritoriālās sadarbības projekta tehniskai sagatavošanai, nepārsniedz 100 000 euro. Atbalsts starpteritoriālās sadarbības projekta tehniskai sagatavošanai nepārsniedz 500 euro; 15.3. viedo ciemu darbības veicināšanas starpteritoriālās sadarbības projekta īstenošanai nepārsniedz 45 000 euro. 16. Atbalsta intensitāte starpvalstu sadarbības projektā un starpteritoriālās sadarbības projektā, tostarp viedo ciemu darbības veicināšanas projektā, ir 100 procentu no kopējās attiecināmo izmaksu summas, ja vien sadarbības līgumā un sadarbības projektā kādai no darbībām nav noteikts privātā finansējuma ieguldījums. 17. Atbalstu piešķir kā fiksētas summas maksājumu, kas noteikts ar budžeta projekta aprēķina metodi, izmantojot Zemkopības ministrijas apstiprināto metodiku fiksētas summas maksājuma piemērošanai: 17.1. stratēģiskā plāna pasākumā – saskaņā ar regulas 2021/2115 83. panta 1. punkta "c" apakšpunktu un 2. punkta "b" apakšpunktu; 17.2. programmas zivsaimniecības attīstībai pasākumā – saskaņā ar regulas 2021/1060 53. panta 1. punkta "c" apakšpunktu un 3. punkta "b" apakšpunktu. 18. Ja starpvalstu vai starpteritoriālās sadarbības projekts, tostarp sadarbības projekta tehniskā sagatavošana, ietver darba braucienu vai komandējuma izmaksas Latvijā, izmaksas attiecināmas atbilstoši Finanšu ministrijas metodikām "Vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķina un piemērošanas metodika 1 km izmaksām darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" un Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam īstenošanai" un "Vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķina un piemērošanas metodika iekšzemes komandējumu izmaksām darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" un Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam īstenošanai", kas sagatavotas atbilstoši regulas 2021/1060 53. panta 1. punkta "b" apakšpunktam un 3. punkta "c" apakšpunktam. 19. Stratēģiskā plāna pasākumā un programmas zivsaimniecības attīstībai pasākumā ir attiecināmas šādas starpvalstu vai starpteritoriālās sadarbības projekta (izņemot viedo ciemu darbības veicināšanas projektu) tehniskās sagatavošanas izmaksas: 19.1. atlīdzība projekta vadītājam, arī nodokļi un nodevas; 19.2. izdevumi, kas saistīti ar tikšanos ar starpvalstu sadarbības projekta potenciālajiem partneriem vai starpteritoriālās sadarbības projektā iesaistītām vietējām rīcības grupām, tai skaitā komandējuma izmaksas – transporta izdevumi, dienas nauda un viesnīcas izmaksas atbilstoši normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā atlīdzināmi ar komandējumiem saistītie izdevumi, vai saskaņā ar šo noteikumu 18. punktu, ja tikšanās notiek pie sadarbības partnera; 19.3. tulkošanas izmaksas, ja paredzēta starpvalstu sadarbība; 19.4. grāmatvedības izmaksas; 19.5. juridisko pakalpojumu izmaksas sadarbības līguma sagatavošanai; 19.6. bankas pakalpojumu izmaksas. 20. Stratēģiskā plāna pasākumā un programmas zivsaimniecības attīstībai pasākumā ir attiecināmas šādas starpvalstu vai starpteritoriālās sadarbības projekta īstenošanas izmaksas: 20.1. tiešās attiecināmās izmaksas, kas saistītas ar kopīgu darbību īstenošanu saskaņā ar šo noteikumu 7. vai 12. punktā minēto sadarbības līgumu; 20.2. projekta vadības personāla atlīdzības izmaksas, ko saskaņā ar regulas 2021/1060 55. panta 1. punktu projekta iesniegumā plāno kā vienu izmaksu pozīciju, piemērojot izmaksu vienoto likmi 10 procentu apmērā no šo noteikumu 20.1. apakšpunktā minētajām projekta tiešajām attiecināmajām izmaksām; 20.3. netiešās attiecināmās izmaksas, kas paredzētas projekta vadības administratīvajām izmaksām projekta mērķa sasniegšanai, vienotas likmes veidā – septiņi procenti no tiešajām attiecināmajām izmaksām atbilstoši regulas 2021/1060 54. panta "a" apakšpunktam, aprēķinā neietverot šo noteikumu 20.2. apakšpunktā minētās izmaksas. 21. Sadarbībā iesaistītās vietējās rīcības grupas nav tiesīgas saņemt atbalstu par tām pašām attiecināmajām izmaksām saskaņā ar normatīvajiem aktiem par valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanas kārtību vietējo rīcības grupu darbības nodrošināšanai un sabiedrības virzītas vietējās attīstības stratēģijas 2023.–2027. gadam iedzīvināšanas pārvaldībai, uzraudzībai un novērtēšanai vai par citiem no pašvaldības, valsts vai Eiropas Savienības līdzekļiem finansēto programmu pasākumiem. Tās nodrošina skaidru izmaksu un darbību nošķiršanu. 22. Stratēģiskā plāna pasākumā un programmas zivsaimniecības attīstībai pasākumā ir šādas neattiecināmās izmaksas: 22.1. nodokļi un nodevas, izņemot pievienotās vērtības nodokli saskaņā ar regulas 2021/1060 64. panta 1. punkta "c" apakšpunkta "i" apakšpunktu un šo noteikumu 19.1. un 20.2. apakšpunktā minēto gadījumu; 22.2. procentu maksājumi, valūtas maiņas komisijas maksājumi un valūtas kursa svārstību dēļ radušies zaudējumi; 22.3. naudas sodi, līgumsodi un tiesas prāvu izmaksas; 22.4. tādu apakšlīgumu slēgšana, kuri mākslīgi un nepamatoti palielina projekta izmaksas un kuros samaksa ir noteikta procentos no kopējām projekta izmaksām; 22.5. izmaksas, kas saistītas ar jebkuru piegādi, pakalpojumu vai darbu, par kuru nav organizēta atbilstoša iepirkuma procedūra saskaņā ar normatīvajiem aktiem par iepirkuma procedūras piemērošanu; 22.6. būvniecības izmaksas un esošo būvju uzturēšanas izmaksas; 22.7. pamatlīdzekļu un programmnodrošinājuma iegādes un uzturēšanas izmaksas; 22.8. izmaksas, kas saistītas ar mārketinga pasākumiem konkrētam komersantam tā produktu vai pakalpojuma atpazīstamības veidošanai; 22.9. izdevumi par īpašuma vai kapitāldaļu iegādi; 22.10. izdevumi par tehnisko apkopi, rezerves daļām un ekspluatāciju; 22.11. atlīdzība personālam, izņemot šo noteikumu 19.1. un 20.2. apakšpunktā minētās izmaksas; 22.12. jebkuras piemaksas par papildu darbu, virsstundu darbu vai darbu svētku dienās, prēmijas, materiālā stimulēšana un naudas balvas; 22.13. izdevumi par transportlīdzekļu iegādi; 22.14. maksa par mācībām, kas ir daļa no vispārējās vidējās izglītības vai augstākās izglītības programmām vai ir saistītas ar Eiropas Savienības vai citu finanšu instrumentu atbalsta saņemšanu un projekta iesniegumu sagatavošanu; 22.15. izdevumi, kas nav saistīti ar sadarbības projektā paredzēto darbību īstenošanu; 22.16. juridisko pakalpojumu izmaksas, ja vietējā rīcības grupa saņem atbalstu jurista atalgošanai saskaņā ar normatīvajiem aktiem par valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanas kārtību vietējo rīcības grupu darbības nodrošināšanai un sabiedrības virzītas vietējās attīstības stratēģijas 2023.–2027. gadam iedzīvināšanas pārvaldībai, uzraudzībai un novērtēšanai; 22.17. reprezentācijas izdevumi, kas nepieciešami starpvalstu vai starpteritoriālās sadarbības projekta tehniskai sagatavošanai; 22.18. sadarbībā iesaistīto vietējo rīcības grupu ikgadēju un tradicionālu sporta un kultūras pasākumu organizēšanas izmaksas vietējās attīstības stratēģijas īstenošanas teritorijā; 22.19. ceļošanas izmaksas un izdevumi par viesnīcu sadarbības partnerim, kas darbojas ārpus Eiropas Savienības; 22.20. citas izmaksas, kas nav attiecināmas saskaņā ar regulas 2021/2115 73. pantu un regulas 2021/1139 13. pantu. 23. Sadarbības projektā iesaistītās vietējās rīcības grupas publicē savā tīmekļvietnē informāciju par plānoto sadarbības projektu un aicinājumu sniegt sabiedrības viedokli, norādot termiņu iebildumu vai priekšlikumu sniegšanai, kurš nav īsāks par 10 darbdienām, un ne agrāk kā 30 kalendāra dienas pēc minētās informācijas publicēšanas tīmekļvietnē iesniedz Lauku atbalsta dienestā iesniegumu sadarbības projekta tehniskai sagatavošanai (ja attiecas) vai sadarbības projekta iesniegumu. 24. Lai saņemtu atbalstu starpvalstu vai starpteritoriālās sadarbības projekta tehniskai sagatavošanai, vietējā rīcības grupa Lauku atbalsta dienesta elektroniskajā pieteikšanās sistēmā iesniedz šādus dokumentus: 24.1. iesniegumu atsevišķi par stratēģiskā plāna pasākumu un programmas zivsaimniecības attīstībai pasākumu, tajā norādot: 24.1.1. projekta veidu – vai tas būs starpvalstu vai starpteritoriālās sadarbības projekts; 24.1.2. informāciju par potenciālajiem sadarbības partneriem, bet par starpvalstu sadarbību – saziņas valodu, informāciju par kopprojekta dalībniekiem un to kontaktinformāciju; 24.1.3. informāciju par plānotajām darbībām sadarbības projekta tehniskai sagatavošanai, to īstenošanas laiku un vietu, kā arī paredzētajām izmaksām; 24.1.4. informāciju par plānoto sadarbības projektu – nosaukumu, mērķi un tā saskaņotību ar sadarbībā iesaistīto vietējo rīcības grupu vietējās attīstības stratēģijām, projekta aprakstu, tā nepieciešamību, plānotās darbības un labuma guvēju loku; 24.2. vietējās rīcības grupas, bet kopprojektā vai starpteritoriālās sadarbības projektā – katra dalībnieka pārvaldes institūcijas lēmumu par plānotā sadarbības projekta idejas apstiprināšanu, tajā norādot piešķirto finansējumu sadarbības projekta tehniskai sagatavošanai (ja attiecas) un sadarbības projekta īstenošanai plānoto finansējumu, kas nepārsniedz vietējās attīstības stratēģijā finanšu plānā noteikto atbalsta apmēru, kā arī sabiedrības viedokli; 24.3. apliecinājumu no sadarbības partnera, kas darbojas ārpus Eiropas Savienības, par atbilstību atbalsta saņemšanas nosacījumiem; 24.4. vietējās rīcības grupas apliecinātu šo noteikumu 24.3. apakšpunktā minētā apliecinājuma tulkojumu latviešu valodā; 24.5. iepirkuma procedūru apliecinošus dokumentus saskaņā ar normatīvajiem aktiem par valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanas, administrēšanas un uzraudzības vispārējo kārtību lauku un zivsaimniecības attīstībai. 25. Lauku atbalsta dienests mēneša laikā pēc iesnieguma saņemšanas vai, ja tiek pieprasīta papildu informācija, mēneša laikā pēc papildu informācijas saņemšanas izskata šo noteikumu 24. punktā minētos dokumentus un lēmumu paziņo vietējai rīcības grupai. 26. Lai saņemtu atbalstu starpvalstu vai starpteritoriālās sadarbības projekta stratēģiskā plāna pasākumā un programmas zivsaimniecības attīstībai pasākumā, vietējā rīcības grupa saskaņā ar normatīvajiem aktiem par valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanas, administrēšanas un uzraudzības vispārējo kārtību lauku un zivsaimniecības attīstībai iesniedz Lauku atbalsta dienesta elektroniskajā pieteikšanās sistēmā šādus dokumentus: 26.1. sadarbības projekta iesniegumu atsevišķi par stratēģiskā plāna pasākumu un programmas zivsaimniecības attīstībai pasākumu, tajā norādot: 26.1.1. projekta veidu – vai tas būs starpvalstu vai starpteritoriālās sadarbības projekts; 26.1.2. informāciju par sadarbības partneriem, bet par starpvalstu sadarbību – saziņas valodu, informāciju par kopprojekta dalībniekiem un to kontaktinformāciju; 26.1.3. informāciju par sadarbības projektu – nosaukumu, mērķi un tā saskaņotību ar sadarbībā iesaistīto vietējo rīcības grupu vietējās attīstības stratēģijām, projekta aprakstu, sagaidāmo projekta rezultātu vai starprezultātu par katru kopīgu darbību vai vairāku savstarpēji saistītu darbību kopumu, projekta ieguldījumu stratēģiskā plāna vai programmas zivsaimniecības attīstībai mērķos, inovāciju aprakstu, projektā plānotās izmaksas un citu informāciju, kas sniedzama saskaņā ar vietējās attīstības stratēģiju; 26.2. vietējās rīcības grupas, bet kopprojektā vai starpteritoriālās sadarbības projektā – katra dalībnieka pārvaldes institūcijas lēmumu par sadarbības projekta apstiprināšanu, tajā norādot sadarbības projekta īstenošanai piešķirto finansējumu, kas nepārsniedz vietējās attīstības stratēģijā finanšu plānā noteikto atbalsta apmēru, kā arī sabiedrības viedokli (ja attiecas); 26.3. iepirkuma procedūru apliecinošus dokumentus par pakalpojumiem saskaņā ar normatīvajiem aktiem par valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanas, administrēšanas un uzraudzības vispārējo kārtību lauku un zivsaimniecības attīstībai; 26.4. par starpvalstu sadarbības projektu – šo noteikumu 7. punktā minēto sadarbības līgumu un vietējās rīcības grupas apliecinātu līguma tulkojumu latviešu valodā; 26.5. par starpteritoriālās sadarbības projektu – šo noteikumu 12. punktā minēto sadarbības līgumu; 26.6. apliecinājumu par sadarbības projekta ieguldījumu šo noteikumu 6.1.1. vai 6.2.1. apakšpunktā minētās publisko un privāto partneru grupas īstenotās vietējās attīstības stratēģijas mērķu sasniegšanā, ja konkrētā publisko un privāto partneru grupa nepiedalās sadarbības projektā; 26.7. apliecinājumu no sadarbības partnera, kas darbojas ārpus Eiropas Savienības, par atbilstību atbalsta saņemšanas nosacījumiem; 26.8. vietējās rīcības grupas apliecinātu šo noteikumu 26.6. un 26.7. apakšpunktā minēto dokumentu tulkojumu latviešu valodā; 26.9. dokumentu, kas apliecina šo noteikumu 12. punktā minēto sadarbības līgumu parakstījušās fiziskās personas tiesības pārstāvēt šo noteikumu 13.6. apakšpunktā minēto nereģistrēto iedzīvotāju grupu. 27. Ja tiek īstenots kopprojekts, vietējā rīcības grupa papildus šo noteikumu 24. punktā minētajiem dokumentiem (ja attiecas) vai šo noteikumu 26. punktā minētajiem dokumentiem Lauku atbalsta dienestā iesniedz kopprojekta dalībnieku līgumu. Līgums apliecina vietējās rīcības grupas – kopprojekta dalībnieku pilnvarotās personas – tiesības pārstāvēt sadarbības projektā iesaistīto personu, iesniegt sadarbības projekta iesniegumu, īstenot sadarbības projektu un saņemt atbalstu. VI. Starpvalstu vai starpteritoriālās sadarbības projekta īstenošanas nosacījumi un atbalsta pieprasīšanas un maksāšanas kārtība
28. Vietējā rīcības grupa atmaksā saņemto atbalstu starpvalstu vai starpteritoriālās sadarbības projekta tehniskai sagatavošanai, ja tā sešu mēnešu laikā pēc tam, kad stājies spēkā Lauku atbalsta dienesta lēmums par iesnieguma apstiprināšanu, neiesniedz Lauku atbalsta dienestā sadarbības projektu, par kura tehnisko sagatavošanu ir saņemts atbalsts, izņemot gadījumu, ja ir noslēgts šo noteikumu 7. punktā minētais sadarbības līgums, bet starpvalstu sadarbības projektu neapstiprina sadarbības partnera dalībvalsts Eiropas Savienības fondu administrēšanā kompetentā institūcija un sadarbības partneris neturpina starpvalstu sadarbību. 29. Vietējā rīcības grupa pirmo maksājuma pieprasījumu Lauku atbalsta dienestā iesniedz pirmajā projekta īstenošanas gadā pēc Lauku atbalsta dienesta lēmuma pieņemšanas par sadarbības projekta iesnieguma apstiprināšanu. 30. Ja vietējā rīcības grupa Latvijā organizē pasākumu, kas saistīts ar kādu no šo noteikumu 20.1. apakšpunktā minētajām izmaksām, tā piecas darbdienas pirms notikuma informē Lauku atbalsta dienestu par pasākuma norises vietu un laiku. 31. Atbalstu starpvalstu vai starpteritoriālās sadarbības projekta tehniskai sagatavošanai piešķir šādā kārtībā: 31.1. Lauku atbalsta dienests mēneša laikā pēc lēmuma pieņemšanas par atbalsta piešķiršanu starpvalstu vai starpteritoriālās sadarbības projekta tehniskai sagatavošanai pārskaita vietējai rīcības grupai priekšfinansējumu ne vairāk kā 80 procentu apmērā no iesniegumā apstiprinātajām attiecināmajām izmaksām; 31.2. gala maksājumu 20 procentu apmērā vietējā rīcības grupa saņem pēc sadarbības līguma noslēgšanas atbilstoši šo noteikumu 7. vai 12. punktā minētajām prasībām un sadarbības projekta iesniegšanas. 32. Atbalstu starpvalstu vai starpteritoriālās sadarbības projekta īstenošanai piešķir šādā kārtībā: 32.1. Lauku atbalsta dienests mēneša laikā pēc lēmuma pieņemšanas par atbalsta piešķiršanu sadarbības projekta īstenošanai pārskaita vietējai rīcības grupai priekšfinansējumu ne vairāk kā 50 procentu apmērā no sadarbības projekta attiecināmajām izmaksām; 32.2. vietējā rīcības grupa pēc sadarbības projekta posma īstenošanas sagatavo maksājuma pieprasījumu un rezultātu vai starprezultātus pamatojošus dokumentus un iesniedz tos Lauku atbalsta dienestā, bet ne biežāk kā piecas reizes sadarbības projekta īstenošanas laikā; 32.3. Lauku atbalsta dienests izskata maksājuma pieprasījumu un rezultātu vai starprezultātus pamatojošus dokumentus. Ja maksājuma pieprasījumā ietvertais rezultāts vai starprezultāti atbilst sadarbības projektā apstiprinātajam rezultātam vai starprezultātiem un to apliecina pamatojošie dokumenti, Lauku atbalsta dienests projektā apstiprināto rezultāta vai starprezultātu izdevumu summu pārskaita uz vietējās rīcības grupas norādīto kontu; 32.4. ja maksājuma pieprasījumā ietvertais rezultāts vai starprezultāti neatbilst sadarbības projektā apstiprinātajam rezultātam vai starprezultātiem, Lauku atbalsta dienests neapstiprina maksājuma pieprasījumā neatbilstošo projektā apstiprināto rezultāta vai starprezultātu izdevumu summu un pieprasa vietējai rīcības grupai atmaksāt saņemto priekšfinansējumu par neatbilstoši veikto izdevumu daļu (ja attiecas). Ministru prezidente E. Siliņa
Zemkopības ministrs A. Krauze |
Tiesību akta pase
Nosaukums: Valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanas kārtība vietējām rīcības grupām starpteritoriālajai ..
Statuss:
Vēl nav spēkā
Satura rādītājs
Saistītie dokumenti
|