Aptauja ilgs līdz 23. oktobrim.
Ministru kabineta noteikumi Nr. 99
Rīgā 2025. gada 11. februārī (prot. Nr. 6 17. §) Kārtība, kādā lieliem, nozīmīgiem publiskiem pasākumiem un ārvalstu filmu uzņemšanai Latvijā tiek piešķirts valsts budžeta līdzfinansējums
Izdoti saskaņā ar Filmu likuma 11. panta trešo daļu un Inovatīvas uzņēmējdarbības un prioritāro projektu atbalsta likuma 4. panta otro daļu
1. Noteikumi nosaka: 1.1. attiecībā uz ārvalstu filmu uzņemšanu Latvijā: 1.1.1. kārtību, kādā ārvalstu filmu uzņemšanai Latvijā tiek piešķirts valsts budžeta līdzfinansējums; 1.1.2. valsts budžeta līdzfinansējuma piešķiršanas kritērijus, tai skaitā kritērijus, atbilstoši kuriem nosaka uz filmu uzņemšanu Latvijā attiecināmās izmaksas; 1.2. attiecībā uz lielu, nozīmīgu publisku pasākumu organizēšanu Latvijā: 1.2.1. attiecīgās komercdarbības atbalsta programmai pieejamo finansējumu; 1.2.2. komercdarbības atbalsta piešķiršanas kārtību un kritērijus; 1.2.3. komercdarbības atbalsta programmas īstenošanas nosacījumus un kārtību; 1.2.4. kārtību, kādā pieņem lēmumu par piešķirtā finansējuma izlietojumu, un neatbilstošo izdevumu atgūšanas nosacījumus un kārtību; 1.2.5. prioritāro projektu ietvaros atbalstāmo darbību un izmaksu attiecināmības nosacījumus; 1.2.6. komercdarbības atbalsta uzskaiti, neatbalstāmās nozares un darbības. 2. Noteikumos lietoti šādi termini: 2.1. viens vienots uzņēmums – uzņēmums, kas atbilst Eiropas Komisijas 2023. gada 13. decembra Regulas (ES) Nr. 2023/2831 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam (turpmāk – Komisijas regula Nr. 2023/2831) 2. panta 2. punktam; 2.2. dižpasākums – starptautiska mēroga pasākums, kuru organizē, deleģē vai kura sadarbības partneris ir pasaules vai Eiropas mēroga organizācija un kurš rada būtisku ietekmi uz Latvijas tautsaimniecību, piesaistot vismaz 5000 ārvalstu apmeklētāju un dalībnieku, kas Latvijas tūristu mītnēs vai īstermiņa īres mītnēs pavada vismaz divas naktis; 2.3. ārvalstu viesis – dižpasākuma dalībnieks vai apmeklētājs no ārvalstīm; 2.4. dižpasākuma projekts – informācijas kopums, kas satur finanšu, tekstuālo vai citu informāciju par dižpasākuma organizēšanas ieceri Latvijā un par dižpasākuma viesiem, tai skaitā ārvalstu viesiem; 2.5. ārvalstu filma – pabeigts audiovizuāls vai kinematogrāfisks darbs (tai skaitā filma, filmas sērija, daļa vai sezona, kuru veido savstarpēji saistītu un kustību iespaidu radošu attēlu sērija ar skaņas pavadījumu vai bez tā), kas paredzēts publiskošanai un kura īstenošanas izmaksas sedz ārvalstīs reģistrēts komersants; 2.6. ārvalstu filmas projekts – informācijas kopums, kas satur finanšu, tekstuālo, grafisko vai citu informāciju par ārvalstu filmas filmēšanas ieceri Latvijā, tai skaitā par ārvalstu filmas mākslinieciskajiem raksturlielumiem; 2.7. amatieru sports – darbības, kas nav kvalificējamas kā profesionālais sports atbilstoši Komisijas 2014. gada 17. jūnija Regulas (ES) Nr. 651/2014, ar ko noteiktas atbalsta kategorijas atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma 107. un 108. pantu (turpmāk – Komisijas regula Nr. 651/2014), 2. panta 143. punktam. 3. Noteikumu mērķis ir nodrošināt valsts budžeta līdzfinansējumu (turpmāk – atbalsts) dižpasākumu organizēšanai un ārvalstu filmu uzņemšanai Latvijā, radot pozitīvu ekonomisko ietekmi, kā arī veicinot Latvijas valsts tēla starptautisko atpazīstamību. 4. Atbalstu piešķir šādiem pasākumiem: 4.1. dižpasākumu projektu īstenošanai Latvijā, kuriem atbalsta piešķiršana nekvalificējas kā komercdarbības atbalsts vai kvalificējas saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 2023/2831; 4.2. ārvalstu filmu projektu īstenošanai Latvijā saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 651/2014 54. pantu. 5. Dižpasākumu projektu un ārvalstu filmu projektu (turpmāk abi kopā – projekts) īstenošanas vieta ir Latvijas Republikas teritorija. 6. Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra (turpmāk – aģentūra) no šo noteikumu 3. punktā minētajam mērķim paredzētā finansējuma piešķir atbalstu projekta īstenotājam. 9. Aģentūra izstrādā un apstiprina konkursa nolikumu un izsludina atklātu projektu iesniegumu atlasi valsts platformā biznesa attīstībai www.business.gov.lv (turpmāk – platforma business.gov.lv), norādot projektu iesniegumu iesniegšanas termiņu, atlases ietvaros pieejamo finansējumu, projektu iesniegumu vērtēšanas kārtību, kā arī vietu, kur var iepazīties ar nolikumu un saņemt papildinformāciju. 10. Konkursa nolikumam pievieno projekta iesnieguma veidlapu un citu iesniedzamo dokumentu veidlapas. 11. Projektu iesniedzēji atbalstam piesakās, iesniedzot projekta iesniegumu platformā business.gov.lv. Projekta iesniegumu un šo noteikumu 13. un 14. punktā minētos dokumentus sagatavo latviešu valodā, izņemot filmas scenāriju, kurš iesniedzams angļu vai latviešu valodā. 12. Projekta īstenotājs ir gala labuma guvējs, kas atbilst šādām pazīmēm: 12.1. ja atbalstu saņem šo noteikumu 4.1. apakšpunktā minētajam pasākumam – tas ir sīkais (mikro), mazais, vidējais vai lielais komersants (turpmāk – komersants) saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 651/2014 2. panta 24. punktu un 1. pielikumu vai Biedrību un nodibinājumu reģistrā reģistrēta biedrība vai nodibinājums; 12.2. ja atbalstu saņem šo noteikumu 4.2. apakšpunktā minētajam pasākumam – tas ir komersants saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 651/2014 2. panta 24. punktu un 1. pielikumu, kurš ir reģistrēts Latvijas komercreģistrā un vismaz 24 mēnešus pirms projekta iesniegšanas ir reģistrēts Latvijas filmu producentu reģistrā, un kurš par nodomu uzņemt filmu Latvijā ir noslēdzis līgumu vai nodomu protokolu ar ārvalstu filmu producentu, kas ārvalstīs reģistrēts kā filmu producents; 12.3. tas ir pievienotās vērtības nodokļa maksātājs (ja attiecināms); 12.4. tam projekta iesnieguma iesniegšanas dienā nav Valsts ieņēmumu dienesta administrēto nodokļu (nodevu) parādu, kas kopsummā pārsniedz 1000 euro, izņemot nodokļu maksājumus, kuru maksāšanas termiņš saskaņā ar likuma "Par nodokļiem un nodevām" 24. panta pirmo, 1.3 un 1.7 daļu ir pagarināts, sadalīts termiņos, atlikts vai atkārtoti sadalīts termiņos; 12.5. ja finansējums tiek piešķirts saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 651/2014, projekta īstenotājs (grupas līmenī) neatbilst grūtībās nonākuša komersanta pazīmēm saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 651/2014 2. panta 18. punktu; 12.6. projekta īstenotājam, tai skaitā īpašniekam, valdes locekļiem, patiesajiem labuma guvējiem, pārstāvēttiesīgām personām un mātes vai meitas uzņēmumiem, nav noteiktas starptautiskās vai nacionālās sankcijas vai būtiskas finanšu un kapitāla tirgus intereses ietekmējošas Eiropas Savienības vai Ziemeļatlantijas līguma organizācijas dalībvalsts noteiktās sankcijas; 12.7. tas nesadarbojas ar Krievijas Federāciju un Baltkrievijas Republiku; 12.8. ja finansējums tiek piešķirts saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 651/2014, uz projekta īstenotāju (tai skaitā saistīto uzņēmumu grupas līmenī) neattiecas neizpildīts līdzekļu atgūšanas rīkojums saskaņā ar iepriekšēju Eiropas Komisijas lēmumu, kas minēts Komisijas regulas Nr. 651/2014 1. panta 4. punkta "a" apakšpunktā. 13. Dižpasākuma projekta īstenotājs kopā ar dižpasākuma projekta iesniegumu iesniedz platformā business.gov.lv šādus dokumentus: 13.1. dižpasākuma aprakstu, tai skaitā pasākuma izplatīšanas plānu, plānoto norises periodu un ieviešanas laika grafiku; 13.2. pievienotās vērtības nodokļa aprēķinu no provizoriskā ārvalstu viesu radītā apgrozījuma pievienotās vērtības nodokļa ieņēmumiem; 13.3. informāciju par dižpasākuma īstenotāja vai sadarbības partnera pieredzi starptautisku pasākumu organizēšanā atbilstoši šo noteikumu 16.4. apakšpunktam (ja attiecināms); 13.4. apliecinājumu, ka dižpasākuma īstenotājs vai tā sadarbības partneri neorganizē ārvalstu viesu izmitināšanu ārpus Latvijas tūristu mītnēm un īstermiņa īres mītnēm; 13.5. informāciju par dižpasākuma projekta budžetu (tāmi) un atbalsta izlietojuma tāmi un finansēšanas plānu atbilstoši šo noteikumu 17. punktā minēto attiecināmo izmaksu pozīcijām; 13.6. provizorisko apmeklētāju skaitu un vienas biļetes cenu, norādot cenas gradāciju; 13.7. ja par vienām un tām pašām dižpasākuma projekta attiecināmajām izmaksām tiek piešķirts komercdarbības atbalsts vairāku komercdarbības atbalsta programmu ietvaros, dižpasākuma projekta īstenotājs iesniedz informāciju par plānoto un piešķirto komercdarbības atbalstu, tai skaitā par tām pašām attiecināmajām izmaksām, norādot atbalsta piešķiršanas datumu (tai skaitā plānoto atbalsta piešķiršanas datumu), atbalsta intensitāti, atbalsta sniedzēju, atbalsta pasākumu vai investīciju un plānoto vai piešķirto atbalsta summu; 13.8. deklarāciju par komercsabiedrības atbilstību mazajai (sīkajai), vidējai vai lielajai komercsabiedrībai (ja attiecināms); 13.9. ja komercdarbības atbalsts tiek piešķirts saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 2023/2831 – de minimis atbalsta uzskaites sistēmā (turpmāk – sistēma) sagatavoto veidlapas izdruku vai norāda sistēmā izveidotās un apstiprinātās dižpasākuma projekta īstenotāja veidlapas identifikācijas numuru; 13.10. citus dokumentus saskaņā ar aģentūras apstiprināto atlases nolikumu. 14. Ārvalstu filmu projekta īstenotājs kopā ar ārvalstu filmu projekta iesniegumu iesniedz platformā business.gov.lv šādus dokumentus: 14.1. noslēgto kopražojuma līguma vai nodomu protokola oriģinālu vai normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā apliecinātu kopiju, kas apliecina pušu nodomu uzņemt filmu Latvijā pilnībā vai daļēji un kas nosaka pušu tiesības un pienākumus, ārvalstu līdzekļu apjomu un maksājumu grafiku, darbu sadali, kā arī citus svarīgus nosacījumus; 14.2. īsu filmas sižeta izklāstu (līdz piecām lappusēm) un filmas scenāriju latviešu vai angļu valodā; 14.3. ārvalstu producenta un ārvalstu filmas projekta iesnieguma iesniedzēja parakstītu dokumentu par Latvijā plānotajām darbībām filmas uzņemšanai un to laika grafiku; 14.4. ziņas par ārvalsts producentu (vispārīgs apraksts, pēdējo piecu gadu laikā producētās filmas un to izplatīšanas rādītāji un cita informācija pēc ārvalstu filmas projekta iesnieguma iesniedzēja ieskata); 14.5. ziņas par ārvalstu filmas projekta iesnieguma iesniedzēju (vispārīgs apraksts, pēdējo piecu gadu laikā producētās filmas vai to izplatīšanas rādītāji); 14.6. ārvalstu filmas projekta iesnieguma iesniedzēja un attiecīgā ārvalstu producenta parakstītu kopējo ārvalstu filmas projekta uzņemšanas budžetu (tāmi), nodalot Latvijas teritorijā plānotās kopējās filmēšanas izmaksas un filmas finansēšanas plānu; 14.7. ārvalstu filmas projekta attiecināmo izmaksu tāmi (euro, bez pievienotās vērtības nodokļa) atbilstoši šo noteikumu 25. punktā minēto attiecināmo izmaksu pozīcijām; 14.8. ja par vienām un tām pašām ārvalstu filmas projekta attiecināmajām izmaksām tiek piešķirts komercdarbības atbalsts vairāku komercdarbības atbalsta programmu ietvaros, ārvalstu filmas projekta īstenotājs iesniedz informāciju par plānoto un piešķirto komercdarbības atbalstu, tai skaitā par tām pašām attiecināmajām izmaksām, norādot atbalsta piešķiršanas datumu (tai skaitā plānoto atbalsta piešķiršanas datumu), atbalsta intensitāti, atbalsta sniedzēju, atbalsta pasākumu vai investīciju un plānoto vai piešķirto atbalsta summu; 14.9. filmas izplatīšanas plānu, ko apstiprinājusi vismaz viena ārvalstu raidorganizācija vai izplatītājs (ja attiecināms); 14.10. deklarāciju par komercsabiedrības atbilstību mazajai (sīkajai), vidējai vai lielajai komercsabiedrībai; 14.11. dokumentus, kas identificē ārvalstu filmas projekta iesnieguma iesniedzēja datus, lai varētu vērtēt grūtībās nonākuša uzņēmuma pazīmes (ārvalstu filmas projekta iesnieguma iesniedzēju vērtējot arī tā saistīto uzņēmumu grupas līmenī) atbilstoši Komisijas regulas Nr. 651/2014 2. panta 18. punkta definīcijai; 14.12. ārvalstu filmu producenta apliecinājumu, ka filmas īstenošanai Latvijā tiks nodrošināts finansējums attiecināmo izmaksu apmērā; 14.13. pārskatu par plānoto pievienotās vērtības nodokļa samaksu šo noteikumu 20.6. apakšpunktā minētajā apmērā; 14.14. dokumentus, kas apliecina, ka ārvalsts producentam pieejamais finansējums saskaņā ar finansēšanas plānu ir vismaz 50 % no kopējām filmas uzņemšanas izmaksām, kā arī finansējuma izcelsmi; 14.15. apliecinājumu, ka uz ārvalstu filmas projekta īstenotāju neattiecas Komisijas regulas Nr. 651/2014 2. panta 18. punkta "c" apakšpunkts; 14.16. citus dokumentus saskaņā ar aģentūras apstiprināto konkursa nolikumu. 16. Dižpasākuma projekts atbilst šādiem kritērijiem: 16.1. dižpasākums noris ne biežāk kā reizi četros gados. Var atbalstīt arī tādu dižpasākumu, kas pēdējo reizi ir noticis pirms īsāka laika perioda, ja dižpasākuma projekts mēroga ziņā būtiski atšķiras no iepriekšējā – dižpasākuma projektā plānotie ieņēmumi un izdevumi vismaz trīs reizes pārsniedz iepriekšējā dižpasākuma projekta ieņēmumu un izdevumu apjomu; 16.2. dižpasākuma norise ilgst vismaz vienu dienu; 16.3. dižpasākumā paredzētais ārvalstu viesu skaists ir vismaz 5000, kas Latvijas tūristu mītnēs pavada vismaz divas naktis; 16.4. dižpasākuma īstenotājs vai sadarbības partneris ir starptautiska pasaules vai Eiropas Savienības mēroga organizācija vai tam ir pieredze starptautisku pasākumu organizēšanā. 17. Attiecināmās izmaksas dižpasākuma projekta īstenošanai, kas ir tieši saistītas ar dižpasākuma organizēšanas procesu, ir šādas: 17.1. transporta pakalpojumi un degvielas izmaksas Latvijā; 17.2. ar dižpasākuma projekta īstenošanu saistīto būvniecības pakalpojumu izmaksas; 17.3. komunālo pakalpojumu izmaksas; 17.4. tādu preču, pakalpojumu un materiālu iegādes izmaksas, kuri nepieciešami dižpasākuma projekta īstenošanas procesā; 17.5. skaņas apstrādes, vizuālo, muzikālo un citu ar pasākuma organizēšanu tieši saistīto māksliniecisko un tehnoloģisko pakalpojumu izmaksas; 17.6. dižpasākuma projekta organizēšanai nepieciešamā kustamā un nekustamā īpašuma nomas vai īres izmaksas; 17.7. licences iegādes izmaksas pasākuma organizēšanai Latvijā un dalības maksa starptautiskā organizācijā, kas nepieciešama starptautiska statusa vai reitinga piešķiršanai plānotajam pasākumam; 17.8. tādu mārketinga materiālu kā bukletu, baneru vai videoklipu izstrādes un izgatavošanas izmaksas, satura izstrādes izmaksas, ārvalstu tirgiem paredzētās informācijas pielāgošanas izmaksas; 17.9. ar pasākuma popularizēšanu digitālajā vidē saistītās izmaksas, tai skaitā pasākuma tiešraides nodrošināšanas izmaksas; 17.10. tehniskā aprīkojuma izmaksas; 17.11. starptautiska sporta pasākuma nodrošināšanai nepieciešamo sporta federācijas apstiprinātu sporta tiesnešu honorāru izmaksas; 17.12. starptautiska kultūras pasākuma nodrošināšanai nepieciešamo ārvalstu vai vietējo mākslinieku honorāru izmaksas; 17.13. izmaksas mērķa grupas preču zīmes, produkta vai pakalpojuma publicitātei ārvalstu specializētajos tūrisma medijos; 17.14. sabiedrisko attiecību pakalpojumu izmaksas, kas attiecināmas uz sadarbību ar Latvijas un ārvalstu sabiedrisko attiecību pakalpojumu sniedzējiem, medijiem (publikācijas pirms un pēc pasākuma, konkursi), ārvalstu žurnālistu piesaisti konkrētajam pasākumam, influenceru kampaņām ārvalstīs, ārvalstu mārketinga kampaņu realizēšanu, reklāmas kampaņu organizēšanu; 17.15. saistībā ar mediju un digitālā satura autoru vizīti Latvijā – transporta izmaksas, kas saistītas ar starpvalstu ekonomiskās vai tam pielīdzināmas klases sabiedriskā transporta izmantošanu uz Latviju un no Latvijas, iekšzemes ekonomiskās vai tam pielīdzināmas klases transporta izmaksas un izmitināšanas izmaksas Latvijā; 17.16. neatliekamās medicīniskās palīdzības maksas pakalpojumu izmaksas pasākuma laikā; 17.17. sabiedriskās kārtības un drošības nodrošināšanas izmaksas; 17.18. autortiesību un blakustiesību izmaksas; 17.19. sertificēta auditora vai audita uzņēmuma izmaksas par ziņojumu, kas pierāda, ka ārvalstu viesi Latvijas tūristu mītnēs vai īstermiņa īres mītnēs pavada vismaz divas naktis. IV. Atbalsta apmērs, piešķiršanas kritēriji un pieprasīšanas kārtība ārvalstu filmu uzņemšanai Latvijā
18. Atbalsta apjoms nepārsniedz 30 % no ārvalstu filmu projekta īstenošanas kopējām attiecināmajām izmaksām Latvijā. 19. Atbalstu piešķir saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 651/2014 54. panta 2. un 9. punktu, nepārsniedzot minētās regulas 4. panta 1. punkta "aa" apakšpunktā norādīto robežvērtību un ievērojot minētās regulas 1. panta 2. punkta "a" un "b" apakšpunktu attiecībā uz atbalsta programmas vidējo gada budžetu. 20. Ārvalstu filmas projekta iesniegumā minētā filma atbilst visiem šiem nosacījumiem: 20.1. filma pilnībā vai daļēji tiek uzņemta Latvijā; 20.2. plānots uzņemt jaunu ārvalstu filmu, tostarp jaunu filmas sēriju, daļu vai sezonu; 20.3. filmas uzņemšanā tiek izmantoti tādu fizisko vai juridisko personu pakalpojumi, kuras ir reģistrētas Latvijā; 20.4. kopējās ārvalstu filmas projekta izmaksas spēlfilmām un animācijas filmām sasniedz vismaz 711 436 euro, bet dokumentālajām filmām – vismaz 142 287 euro; 20.5. ārvalstu filmas projekta iesnieguma iesniegšanas dienā ārvalsts producentam pieejamais finansējums saskaņā ar finansēšanas plānu ir vismaz 50 % no kopējām filmas uzņemšanas izmaksām; 20.6. atbilstoši filmas budžeta plānam pievienotās vērtības nodokļa iemaksas valsts budžetā ir ne mazāk kā 50 % no šo noteikumu 18. punktā minētā atbalsta. 21. Uz atbalstu nevar pretendēt, ja: 21.1. vairāk nekā 25 % ārvalstu filmas projekta iesnieguma iesniedzēja pamatkapitāla vai balsstiesību pieder valstij, pašvaldībai vai valsts vai pašvaldību kapitālsabiedrībām; 21.2. pirms ārvalstu filmas projekta iesnieguma iesniegšanas dienas ir uzsākta attiecīgās filmas uzņemšana Latvijā, ievērojot šo noteikumu 27. punkta nosacījumus; 21.3. ārvalstu filmas projektam ārvalstu finansējums ir mazāks kā ārvalstu filmas projekta attiecināmās izmaksas Latvijā. 22. Atbalstu nepiešķir: 22.1. pornogrāfisku ārvalstu filmu projektiem; 22.2. ārvalstu filmu projektiem, kuru saturs tieši vai netieši veicina, attaisno vai slavina Krievijas Federācijas vai Baltkrievijas Republikas pašreizējo īstenoto politiku, kā arī portretē komunistisko vai attiecīgo valstu esošo politisko eliti veidā, kas nepārprotami izslēdz kritisku vērtējumu un var tikt interpretēts kā šo režīmu glorifikācija vai kalpot par to maigās varas instrumentu, kopumā veicinot minēto režīmu propagandu; 22.3. ārvalstu filmu projektiem, kuri sludina reliģisko, rasu, nacionālo vai etnisko naidu, nepamatoti atspoguļo vardarbību vai satur cilvēka cieņu pazemojošu propagandu. 23. Atbalstu var apvienot ar citas atbalsta programmas vai ad-hoc atbalsta projekta ietvaros piešķirto finansējumu, tai skaitā par tām pašām attiecināmajām izmaksām, un ar de minimis atbalstu, ievērojot nosacījumu, ka piešķirtais finansējums kopā ar citas atbalsta programmas vai ad-hoc atbalsta projekta ietvaros piešķirto finansējumu nepārsniedz maksimāli pieļaujamo atbalsta intensitāti, kas noteikta Komisijas regulas Nr. 651/2014 54. panta 6. vai 7. "a" punktā. 24. Attiecināmās izmaksas audiovizuālo darbu producēšanai atbilst šādiem kritērijiem: 24.1. tās ir veiktas ar dienu, kad ārvalstu filmas projekta iesniegums iesniegts aģentūrā; 24.2. tās ir izlietotas Latvijā; 24.3. tās ir tieši saistītas ar ārvalstu filmas projekta īstenošanas procesu. 25. Attiecināmās izmaksas ārvalstu filmas projekta īstenošanai Latvijā ir: 25.1. ārvalstu filmas projekta īstenošanas nodrošināšanai nepieciešamā administratīvā un profesionālā personāla izmaksas; 25.2. tehnikas noma un pakalpojumi; 25.3. transporta pakalpojumi un degvielas izmaksas; 25.4. ar ārvalstu filmas projekta īstenošanu saistīti celtniecības pakalpojumi; 25.5. ēdināšanas pakalpojumi; 25.6. apsardzes pakalpojumi; 25.7. viesnīcas un citi ar izmitināšanu saistīti pakalpojumi; 25.8. telekomunikāciju pakalpojumi; 25.9. komunālo un sabiedrisko dienestu pakalpojumi; 25.10. tādu preču un materiālu iegāde, kuri nepieciešami filmas uzņemšanas procesā; 25.11. skaņas apstrādes, vizuālie, muzikālie un citi ar filmas uzņemšanu tieši saistīti mākslinieciskie un tehnoloģiskie pakalpojumi; 25.12. ārvalstu filmas projekta īstenošanai nepieciešamā kustamā un nekustamā īpašuma nomas vai īres izmaksas; 25.13. administratīvie pakalpojumi – juridiskie, grāmatvedības un tulkošanas pakalpojumi, personāla atlase; 25.14. honorāri aktieriem un masu skatu dalībniekiem, kuri piedalījušies filmas veidošanā atbilstoši Filmu likumam; 25.15. ārvalstu filmas projekta iesnieguma iesniedzēja maksa, bet ne vairāk kā 7 % apmērā no Latvijā attiecināmo izmaksu kopsummas. 26. Pakalpojumu sniedzēji, kas sniedz ar šo noteikumu 25. punktā minētajām izmaksām saistītos pakalpojumus, ir reģistrēti Latvijā, un komercdarbība attiecīgās ārvalstu filmas projekta ietvaros tiek veikta Latvijas Republikā. 27. Aģentūra pārbauda atbalsta stimulējošo ietekmi saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 651/2014 6. panta 2. punktā minētajiem nosacījumiem. Ja ārvalstu filmas projekta īstenošanas darbi ir uzsākti pirms ārvalstu filmas projekta iesnieguma iesniegšanas aģentūrā, visas ārvalstu filmas projekta izmaksas kopumā ir neattiecināmas. 28. Aģentūra nodrošina Komisijas regulas Nr. 651/2014 9. panta 1. un 4. punktā noteikto publicitātes pienākumu, ievērojot normatīvo aktu par kārtību, kādā publicē informāciju par sniegto atbalstu un piešķir un anulē elektroniskās sistēmas lietošanas tiesības. 29. Ja tiek pārkāptas Komisijas regulas Nr. 651/2014 prasības, atbalsta saņēmējam ir pienākums atmaksāt aģentūrai ārvalstu filmas projekta ietvaros saņemto nelikumīgo atbalstu kopā ar procentiem no līdzekļiem, kas ir brīvi no atbalsta, atbilstoši Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV vai V nodaļas nosacījumiem. 30. Projekta iesniegumu un projekta iesnieguma iesniedzēju vērtē: 30.1. atbilstoši atbilstības vērtēšanas kritērijiem (1. pielikums), lai pārbaudītu, vai projekta iesnieguma iesniedzējs un projekta iesniegums atbilst noteiktajām prasībām un ir virzāms kvalitātes kritēriju pārbaudei; 30.2. atbilstoši projekta iesnieguma kvalitātes vērtēšanas kritērijiem (2. pielikums), lai izvērtētu projekta iesnieguma kvalitāti saistībā ar konkursa mērķi. 31. Ja projekta iesniegums vai projekta iesnieguma iesniedzējs neatbilst šo noteikumu 1. pielikuma 1.1. apakšpunktā minētajam projekta iesnieguma iesniedzēja atbilstības kritērijam (izņemot attiecībā uz šo noteikumu 12.4. apakšpunktu) vai vienam no šo noteikumu 1. pielikuma 2.1., 2.4. (attiecībā uz iesniegšanas veidu), 2.5., 2.6. vai 2.7. apakšpunktā minētajiem projekta iesnieguma atbilstības kritērijiem, aģentūra pieņem lēmumu par atteikumu noslēgt atbalsta līgumu. 32. Ja projekta iesniegums neatbilst šo noteikumu 1. pielikuma 1.1. apakšpunktā minētajam (attiecībā uz šo noteikumu 12.4. apakšpunktu) vai 1.2. apakšpunktā minētajam projekta iesnieguma iesniedzēja atbilstības kritērijam vai šo noteikumu 1. pielikuma 2.2., 2.3. vai 2.4. apakšpunktā (attiecībā uz noformējumu) minētajiem projekta iesnieguma atbilstības kritērijiem, aģentūra rakstiski pieprasa projekta iesnieguma iesniedzējam precizēt projekta iesniegumu vai iesniegt papildu informāciju. Pieprasījumu nosūta uz projekta iesniedzēja norādīto elektroniskā pasta adresi. 33. Ja projekta iesnieguma iesniedzējs 10 darbdienu laikā pēc aģentūras pieprasījuma nosūtīšanas precizēto projekta iesniegumu vai nepieciešamo papildu informāciju elektroniski iesniedz platformā business.gov.lv, aģentūra projekta iesniegumu vērtē atkārtoti atbilstoši atbilstības vērtēšanas kritērijiem. 34. Ja pēc atkārtotas vērtēšanas projekta iesniegums neatbilst kādam no šo noteikumu 32. punktā minētajiem atbilstības kritērijiem vai projekta iesnieguma iesniedzējs 10 darbdienu laikā pēc aģentūras pieprasījuma nosūtīšanas nav sniedzis nepieciešamo papildu informāciju, aģentūra pieņem lēmumu par atteikumu noslēgt līgumu par atbalsta piešķiršanu. 35. Aģentūra projektus vērtē un sarindo atbilstoši iegūtajam šo noteikumu 2. pielikumā noteiktajam punktu skaitam. Aģentūra pieņem lēmumu par atbalsta piešķiršanu vai lēmumu par atbalsta piešķiršanu ar nosacījumu, paredzot tā atcelšanas atrunu, vai lēmumu par atteikumu noslēgt līgumu par atbalsta piešķiršanu 20 darbdienu laikā no atlases noslēgšanas dienas. Tiesības pieņemt lēmumu par atbalsta piešķiršanu ar nosacījumu piešķir konkursa kārtībā tiem projektu iesniegumiem, kuri atbilst šo noteikumu 1. un 2. pielikumā minētajiem kritērijiem. 36. Par atbalsta piešķiršanas dienu uzskatāma diena, kad aģentūra pieņem lēmumu par atbalsta piešķiršanu. 37. Aģentūra var pieņemt lēmumu par atbalsta piešķiršanu ar nosacījumu un iesniegt Ekonomikas ministrijā priekšlikumu par nepieciešamā atbalsta nodrošināšanu, ievērojot spēkā esošajā valsts budžeta likumā noteikto apmēru un nosacījumus. 38. Aģentūra 20 darbdienu laikā pēc atlases noslēgšanas iesniedz Ekonomikas ministrijā informāciju par atlases rezultātiem un finansējuma apjomu, kāds nepieciešams, lai slēgtu līgumu par atbalsta piešķiršanu, kā arī citu ar atlasi saistīto informāciju. 39. Pēc tam kad Ekonomikas ministrijas budžetā ir nodrošināts atbalsts attiecīgajam projektu iesniegumu konkursam, Ekonomikas ministrija vienas darbdienas laikā informē aģentūru par iespēju slēgt līgumu par atbalsta piešķiršanu. 40. Pēc šo noteikumu 39. punktā minētās informācijas saņemšanas aģentūra slēdz ar projekta īstenotāju līgumu par atbalsta piešķiršanu atbilstoši šo noteikumu 35. punktā minētajiem lēmumiem vai pieņem lēmumu par atteikumu noslēgt līgumu par atbalsta piešķiršanu. 41. Aģentūra projekta iesnieguma iesniedzēja atbilstību grūtībās nonākuša uzņēmuma pazīmēm (ja attiecināms) un atbilstību pārējiem komercdarbības atbalsta nosacījumiem vērtē uz atbalsta piešķiršanas brīdi. 42. Projekta īstenotājs iesniedz platformā business.gov.lv maksājuma pieprasījumu atbalsta saņemšanai līdz kārtējā gada 15. novembrim. Atbalstu var izmaksāt vairākās daļās, ja projekts ilgs vairāk par vienu gadu un tas paredzēts projekta iesniegumā. Maksājuma pieprasījumu pārējo atbalsta daļu izmaksai iesniedz triju mēnešu laikā pēc projekta īstenošanas pabeigšanas, bet ne vēlāk kā līdz kārtējā gada 15. novembrim. 43. Aģentūra avansa maksājumus dižpasākuma projektam var izmaksāt šādā kārtībā: 43.1. pirmo avansa maksājumu aģentūra izmaksā ne vairāk kā 30 % apmērā no atbalsta apmēra; 43.2. katru nākamo avansa maksājumu ne mazāk kā 30 % apmērā aģentūra izmaksā, kad ir iztērēts iepriekšējais avansa maksājums vai uzņemtas saistības vismaz 80 % apmērā no iepriekšējā avansa maksājuma un dižpasākuma projekta īstenotājs ir iesniedzis iepriekšējā avansa izlietojumu pamatojošos dokumentus; 43.3. avansa maksājumi nevar pārsniegt 90 % no kopējā atbalsta apmēra vienam dižpasākuma projektam; 43.4. noslēguma maksājums tiek veikts pēc noslēguma pārskata apstiprināšanas. 44. Aģentūra avansa maksājumus ārvalstu filmas projektam, ja tas ilgs vairāk par vienu gadu, var izmaksāt 30 % apmērā no nākamajam gadam plānotā līdzfinansējuma, ja kārtējā kalendāra gadā ir pieejams attiecīgs finansējums. 45. Maksājuma pieprasījumam par attiecīgo projektu projekta īstenotājs pievieno šādus izmaksas apliecinošus dokumentus: 45.1. par dižpasākuma projekta īstenošanu: 45.1.1. zvērināta revidenta vai zvērinātu revidentu komercsabiedrības apstiprinājumu par dižpasākuma projekta īstenošanas gaitā veiktajiem maksājumiem Latvijā; 45.1.2. dižpasākuma projekta īstenošanas pārskatu, norādot veiktos maksājumus, to saņēmējus (nosaukumus, reģistrācijas numurus), maksājumu summas (euro, bez pievienotās vērtības nodokļa) un datumus; 45.1.3. pārskatu par dižpasākuma projekta ietvaros veiktajiem ieguldījumiem, tai skaitā investīcijām vietējā infrastruktūrā; 45.1.4. citus saskaņā ar noslēgto līgumu par atbalsta piešķiršanu noteiktos dokumentus; 45.2. par ārvalstu filmas projekta īstenošanu Latvijā: 45.2.1. zvērināta revidenta vai zvērinātu revidentu komercsabiedrības apstiprinājumu par ārvalstu filmas projekta īstenošanas gaitā veiktajiem maksājumiem Latvijā; 45.2.2. ārvalstu filmas projekta īstenošanas pārskatu, norādot Latvijā veiktos maksājumus, to saņēmējus (nosaukumus, reģistrācijas numurus), maksājumu summas (euro, bez pievienotās vērtības nodokļa) un datumus; 45.2.3. pārskatu par ārvalstu filmas projekta īstenošanas rezultātā samaksāto pievienotās vērtības nodokļa apmēru; 45.2.4. pārskatu par ārvalstu filmas projekta ietvaros veiktajiem ieguldījumiem, tai skaitā investīcijām, vietējā infrastruktūrā; 45.2.5. citus saskaņā ar noslēgto līgumu par atbalsta piešķiršanu noteiktos dokumentus. 46. Aģentūra atsaka projekta īstenotājam izmaksāt atbalstu vai tā daļu, ja noslēguma pārskatā tas nepierāda projekta iesniegumā prognozētās pievienotās vērtības nodokļa summas no provizoriski plānotajām attiecināmajām izmaksām attiecību pret pieprasīto līdzfinansējumu. 47. Trīs mēnešu laikā pēc dižpasākuma projekta īstenošanas projekta īstenotājs papildus šo noteikumu 45.1. apakšpunktā norādītajiem dokumentiem iesniedz platformā business.gov.lv noslēguma pārskatu, kurā iekļauj šādu informāciju: 47.1. sertificēta auditora vai audita uzņēmuma ziņojumu par dižpasākuma projekta īstenošanas rezultātā piesaistīto ārvalstu viesu skaitu un to uzturēšanās ilgumu; 47.2. pārskatu par dižpasākuma projekta īstenošanas rezultātā piesaistīto ārvalstu viesu radītā apgrozījuma pievienotās vērtības nodokļa ieņēmumu apmēru; 47.3. pārskatu par dižpasākuma projekta īstenošanas rezultātā sasniegto vietējo un starptautisko auditoriju sadalījumā pa izmantotajiem komunikācijas kanāliem; 47.4. dižpasākuma programmu un vizuālos materiālus. 48. Ja projekts tiek atcelts vai netiek īstenots atbilstoši šo noteikumu nosacījumiem, projekta īstenotājs atmaksā aģentūrai visu avansā saņemtā atbalsta apmēru. 49. Aģentūra ir tiesīga pieprasīt un saņemt papildu informāciju vai izdevumus apliecinošus dokumentus par projekta īstenošanu. 50. Aģentūra nodrošina informācijas pieejamību 10 gadus, skaitot no pēdējā atbalsta piešķiršanas dienas, savukārt projekta īstenotājs nodrošina informācijas pieejamību 10 gadus, skaitot no atbalsta piešķiršanas dienas. 51. Aģentūra pirms atbalsta piešķiršanas pārbauda, vai projekta īstenotājam saskaņā ar Valsts ieņēmumu dienesta administrēto nodokļu (nodevu) parādnieku datubāzē pieejamo informāciju nav nodokļu vai nodevu parādu, tai skaitā valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu parādu, kas kopsummā pārsniedz 1000 euro, izņemot nodokļu maksājumus, kuru maksāšanas termiņš saskaņā ar likuma "Par nodokļiem un nodevām" 24. panta pirmo, 1.3 un 1.7 daļu ir pagarināts, sadalīts termiņos, atlikts vai atkārtoti sadalīts termiņos. Ja projekta īstenotājs neatbilst minētajam nosacījumam, aģentūra atbalstu nepiešķir. 52. Nacionālais kino centrs nodrošina aģentūrai piekļuvi tā uzturētajam Latvijas filmu producentu reģistram. 53. Projekta īstenotājam ir pienākums komunikācijas pasākumos un mārketinga materiālos nodrošināt aģentūras un valsts tēla MISSION LATVIA starptautiskās atpazīstamības veicināšanu un stiprināšanu tīmekļvietnē www.latvia.eu. VII. Atbalsta piešķiršana tāda dižpasākuma organizēšanai, kam līdzfinansējuma piešķiršana nav kvalificējama kā komercdarbības atbalsts
54. Ja dižpasākuma projekta īstenotājam, kas veic darbības kultūras nozarē, ieņēmumi no plānotā dižpasākuma projekta nepārsniedz 50 % no kopējiem plānotā dižpasākuma projekta izdevumiem, dižpasākuma projekts ir kvalificējams kā tāds, kas nav saistīts ar saimnieciskās darbības veikšanu un attiecīgi atbalsta piešķiršana nav kvalificējama kā komercdarbības atbalsts. 55. Ja dižpasākuma projekta īstenotājs organizē dižpasākumu sporta nozarē, kas ir saistīts ar amatieru sportu vai ar iedzīvotāju aktīva un veselīga dzīvesveida veicināšanu, vai jauniešu sportu, bet attiecībā uz publisko līdzekļu piešķiršanu tā organizēšana neatbilst Komercdarbības atbalsta kontroles likuma 5. pantā noteiktajām komercdarbības atbalstu raksturojošajām pazīmēm, atbalsta piešķiršana dižpasākuma projektam nav kvalificējama kā komercdarbības atbalsts. 56. Ja konstatē, ka ar saimniecisko darbību nesaistīts dižpasākuma projekts tā ieviešanas gaitā kļūst par dižpasākuma projektu, kas saistīts ar saimniecisko darbību, vai par dižpasākuma projektu, kam atbalsta piešķiršana ir kvalificējama kā komercdarbības atbalsts, un tam nav iespējams piemērot Komisijas regulas Nr. 2023/2831 nosacījumus, projekta īstenotājam ir pienākums atmaksāt aģentūrai saņemto nelikumīgo komercdarbības atbalstu kopā ar procentiem no līdzekļiem, kas ir brīvi no valsts atbalsta, atbilstoši Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV vai V nodaļas nosacījumiem. VIII. Ar atbalsta saņemšanu saistītie nosacījumi, ja atbalsts tiek piešķirts saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 2023/2831
57. Ja dižpasākums nekvalificējas šo noteikumu VII nodaļas nosacījumiem, aģentūra atbalstu dižpasākuma projekta īstenotājam piešķir saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 2023/2831 un normatīvajiem aktiem par de minimis atbalsta uzskaites un piešķiršanas kārtību. 58. Ja atbalsts tiek piešķirts saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 2023/2831, maksimālā atbalsta intensitāte ir noteikta šo noteikumu 15. punktā. 59. Aģentūra pārbauda, vai dižpasākuma projekta īstenotājam plānotais de minimis atbalsts kopā ar iepriekšējos trijos gados no atbalsta piešķiršanas dienas piešķirto de minimis atbalstu nepārsniedz Komisijas regulas Nr. 2023/2831 3. panta 2. punktā noteikto maksimālo de minimis atbalsta apmēru. De minimis atbalsta apmērs tiek vērtēts viena vienota uzņēmuma līmenī. 60. Aģentūra izvērtē dižpasākuma projekta īstenotāju atbilstoši Komisijas regulas Nr. 2023/2831 nosacījumiem uz atbalsta piešķiršanas brīdi. 61. Šo noteikumu ietvaros piešķirto de minimis atbalstu drīkst kumulēt ar citu de minimis atbalstu, tai skaitā attiecībā uz vienām un tām pašām attiecināmajām izmaksām, līdz Komisijas regulas Nr. 2023/2831 3. panta 2. punktā noteiktajam attiecīgajam robežlielumam, kā arī drīkst kumulēt ar citu komercdarbības atbalstu, tai skaitā attiecībā uz vienām un tām pašām attiecināmajām izmaksām, vai citu valsts atbalstu tam pašam riska finansējuma pasākumam, ja netiek pārsniegta attiecīgā maksimālā atbalsta intensitāte vai atbalsta summa, kāda noteikta komercdarbības atbalsta programmā, ad-hoc lēmumā vai Eiropas Komisijas lēmumā. De minimis atbalstu ar citu de minimis atbalstu par vienām un tām pašām izmaksām var apvienot, ja pēc atbalstu apvienošanas atbalsta vienībai vai izmaksu pozīcijai attiecīgā maksimālā atbalsta intensitāte nepārsniedz 100 %. 62. De minimis atbalstu saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 2023/2831 piešķir, ievērojot minētās regulas 1. panta 1. punktā noteiktos nozaru un darbību ierobežojumus. 63. Ja tiek pārkāpti Komisijas regulas Nr. 2023/2831 nosacījumi, dižpasākuma projekta īstenotājam ir pienākums atmaksāt aģentūrai dižpasākuma projekta ietvaros saņemto nelikumīgo de minimis atbalstu kopā ar procentiem no līdzekļiem, kas brīvi no komercdarbības atbalsta, atbilstoši Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV vai V nodaļas nosacījumiem. 64. Ja dižpasākuma projekta īstenotājs vienlaikus darbojas gan kādā no nozarēm, kas minētas Komisijas regulas Nr. 2023/2831 1. panta 1. punkta "a", "b", "c" vai "d" apakšpunktā, gan vienā vai vairākās citās nozarēs, uz kurām attiecas šīs regulas darbības joma, tas nodrošina šo nozaru darbību vai izmaksu nodalīšanu saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 2023/2831 1. panta 2. punktu, nodrošinot, ka darbības nozarēs, kuras ir izslēgtas no šīs regulas darbības jomas, negūst labumu no de minimis atbalsta, ko piešķir saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 2023/2831. 65. Aģentūra šo noteikumu 36. punktā minēto lēmumu pieņem līdz 2027. gada 30. jūnijam saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 651/2014 un līdz 2031. gada 30. jūnijam saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 2023/2831. 66. Atzīt par spēku zaudējušiem Ministru kabineta 2022. gada 15. marta noteikumus Nr. 173 "Kārtība, kādā ārvalstu filmu uzņemšanai Latvijā tiek piešķirts valsts budžeta līdzfinansējums" (Latvijas Vēstnesis, 2022, 57. nr.; 2024, 110. nr.). Ministru prezidentes pienākumu izpildītāja ‒ tieslietu ministre I. Lībiņa-Egnere
Ekonomikas ministrs V. Valainis 1. Projekta iesnieguma iesniedzēja atbilstības kritēriji
2. Projekta iesnieguma atbilstības kritēriji
1 Ja iegūtais punktu skaits ir vienāds, prioritāri atbalstu piešķir tam projekta iesnieguma iesniedzējam, kurš ir norādījis lielāko pievienotās vērtības nodokļa ieņēmumu attiecību pret līdzfinansējumu.
|
Tiesību akta pase
Nosaukums: Kārtība, kādā lieliem, nozīmīgiem publiskiem pasākumiem un ārvalstu filmu uzņemšanai Latvijā ..
Statuss:
Spēkā esošs
Satura rādītājs
Saistītie dokumenti
|