Aptauja ilgs līdz 23. oktobrim.
Līvānu novada pašvaldības domes saistošie noteikumi Nr. 12
Līvānos 2024. gada 19. decembrī Līvānu novada pašvaldības līdzdalības budžeta nolikums
APSTIPRINĀTS
ar Līvānu novada pašvaldības domes 2024. gada 19. decembra sēdes prot. Nr. 15 lēmumu Nr. 15-6 Izdoti saskaņā ar Pašvaldību likuma 61. pantu 1. Saistošie noteikumi (turpmāk – noteikumi) nosaka līdzdalības budžeta piešķiršanas un izlietošanas kārtību, kā arī kartību, kādā tiek iesniegtas, vērtētas, finansētas un īstenotas Līvānu novada līdzdalības budžeta projektu idejas (turpmāk – projekti). 2. Noteikumu mērķis ir veicināt pašvaldības administratīvās teritorijas iedzīvotāju iesaisti teritorijas attīstības jautājumu lemšanā, sekmēt efektīvu, atklātu, ietverošu, savlaicīgu un atbildīgu sabiedrības iesaisti Līvānu novada pašvaldības administratīvās teritorijas attīstības plānošanas procesā, tādejādi paaugstinot plānošanas procesa kvalitāti un plānošanas rezultātu atbilstību sabiedrības vajadzībām un interesēm. 3. Līvānu novada līdzdalības budžeta projektu ideju konkursu (turpmāk – konkursu) izsludina, organizē un koordinē pašvaldības iestāde Līvānu novada Centrālā pārvalde. 6. Projektu ideju īstenošana notiek Līvānu novada pašvaldības administratīvajā teritorijā, nodrošinot, ka projekta rezultāts ir brīvi un plaši pieejams sabiedrībai. 7. Lai padarītu taisnīgāku balsošanu attiecībā pret tām teritorijām, kurās iedzīvotāju skaits un blīvums ir zemāks, Līvānu novadā noteiktas 2 līdzdalības budžeta plānošanas vienības: 7.1. pilsētas teritorija (Līvānu pilsētas teritorijas projekti); 7.2. lauku teritorija (Rožupes, Jersikas, Rudzātu, Sutru un Turku pagasta teritorijas projekti). 8. Katram balsotājam ir tiesības izmantot 2 balsis: 1 balsi balsojumam par pilsētas teritorijas projektiem un 1 balsi par lauku teritorijas projektiem. 9. Konkrētajā gadā konkursa realizācijai pieejamo finansējumu nosaka kārtējā gada budžeta ietvaros, paredzot finansējumu līdzdalības budžetam ne mazāku par normatīvajos aktos noteikto (noapaļojot līdz veseliem skaitļiem) no pašvaldības vidējiem viena gada iedzīvotāju ienākuma nodokļa un nekustamā nodokļa faktiskajiem ieņēmumiem, kas tiek aprēķināti par pēdējiem trim gadiem. 10. Pašvaldība var veidot līdzdalības finansējuma uzkrājumus, proti, visas summas, kuras nevar tikt izmantotas projektu īstenošanai (finansējuma atlikumi no iepriekšējiem konkursu gadiem), tiek uzkrātas un novirzītas nākošajiem konkursiem un izmantotas cenu starpības segšanai. 11. Līdzdalības budžetu iedala līdzdalības budžeta plānošanas vienībās (teritorijās), kuras noteiktas Nolikuma 7. punktā un Līvānu novada pašvaldības attīstības programmā. 14. Projektu idejām ir jāatbilst šādiem kritērijiem: 14.1. projekts ir saistīts ar jaunas infrastruktūras radīšanu, vai jau esošās infrastruktūras uzlabošanu, vai citu pašvaldības rīcību, kurai ir paliekoša un sabiedriski nozīmīga vērtība; 14.2. projekts paredz ieguldījumu pašvaldībai piederošā īpašumā, savukārt citai publiskai personai vai privātpersonai piederošā īpašumā – gadījumā, kad, iesniedzot projektu, ir saņemts attiecīgā īpašnieka rakstisks saskaņojums veikt īpašumā visas projektā paredzētās darbības un ieguldījums nepieciešams, lai īstenotu pašvaldības autonomās funkcijas vai brīvprātīgās iniciatīvas. 14.3. projekta īstenošanas rezultātā ilglaicīgi (vismaz 10 gadus) būs uzlabota apkaimes publiskā infrastruktūra, un šiem uzlabojumiem ir sabiedriski nozīmīga vērtība; 14.4. projektā paredzētie ieguldījumi ir ekonomiski pamatoti, neradīs pašvaldībai nesamērīgas uzturēšanas izmaksas un būs plaši pieejami iedzīvotājiem; 14.5. projekta ideju pašvaldība nav ieplānojusi realizēt citos pašvaldības projektos, tās īstenošanai nav piešķirts finansējumu no kāda cita ārējā finanšu avota; 14.6. iesniegtai tāmei jābūt ekonomiski pamatotai, jāatbilst realizējamajām projektu iespējām, iekļaujot visas iespējamās izmaksas; 14.7. iesniegtai idejai jāparedz pilnīga tās realizācija, nepieļaujot īstenošanu kārtās; 14.8. projekts nav saistīts ar komercdarbības atbalstu vai politiskām aktivitātēm; 14.9. projekta ideja nav pretrunā ar Līvānu novada pašvaldības attīstības plānošanas dokumentiem. 15. Projekta idejas pieteikuma iesniedzējs (turpmāk – iesniedzējs) ir: 15.1. biedrība vai nodibinājums; 15.2. fiziska persona, kas ir sasniegusi 16 gadu vecumu, vai personu grupa. 16. Lēmumu par konkursa izsludināšanu ne vēlāk kā līdz kalendārā gada 1. jūnijam pieņem Līvānu novada pašvaldības dome. Nepiesakoties lauku un/vai pilsētas teritorijā nevienam tiek izsludināts atkārtots konkurss. Paziņojumu par izsludināto konkursu un citu ar konkursu saistīto publisko informāciju publicē pašvaldības interneta vietnē www.livani.lv sadaļā "Sabiedrības līdzdalība", norādot: 16.1. projektu ideju pieteikumu iesniegšanas vietas; 16.2. projektu ideju pieteikumu iesniegšanas termiņu, kas nav īsāks par 30 dienām no konkursa izsludināšanas dienas; 16.3. kontaktpersonu pašvaldībā papildus informācijas uzziņai. 17. Projektu ideju pieteikumus tālākai virzībai apstiprina konkursa kartībā vērtēšanas komisija (turpmāk – komisija), kuru apstiprina ar Līvānu novada pašvaldības izpilddirektora rīkojumu. 18. Konkursa vērtēšanas komisijā iesaista pašvaldības speciālistus, kas strādā ar pašvaldības attīstības jautājumiem, juridisko, finanšu vadības, sabiedrības iesaistes, būvniecības kompetenci, kā arī novada nevalstisko organizāciju pārstāvi, pagastu apvienības pārstāvi, lai komisijas darbību padarītu atklātu sabiedrībai, kā arī līdzsvarotu viedokļus par projektu pieteikumiem. 19. Komisijas darbu vada tās priekšsēdētājs. Komisijas priekšsēdētaju viņa prombūtnes laikā aizvieto komisijas priekšsēdētāja vietnieks. Komisija ir lemttiesīga, ja tās sēdēs piedalās ne mazāk kā puse no komisijas locekļiem. 20. Komisijas lēmumi tiek pieņemti sēdes laikā vienojoties. Ja komisija nevar vienoties, tad lēmumu pieņem, atklāti balsojot. Lēmums var tikt pieņemts arī balsojot elektroniskā sarakstē. Lēmums tiek atzīts par pieņemtu, ja par to balsojis klātesošo komisijas locekļu vairākums. Balsīm sadaloties vienādi, izšķirošā ir komisijas priekšsēdētāja balss. 21. Komisijas pienākumi un tiesības ir: 21.1. izvērtēt iesniegtos projektu pieteikumus, noteikt atbalstāmos projektus un apstiprināt to īstenošanai nepieciešamā prognozējamā finansējuma apjomu; 21.2. nodot izvērtēšanai pašvaldības atbildīgajiem speciālistiem atzinuma sniegšanai, tāmju precizēšanai iesniegtos projektus; 21.3. pieaicināt komisijas darbā nozaru ekspertus viedokļa sniegšanai; 21.4. veikt projekta tāmes izmaksu korekciju, pamatojoties uz ekspertu un institūciju atzinumiem, vai matemātisku aprēķinu kļūdu labojumus, ja tādi iesniedzēja pieteikumā radušies, to saskaņojot ar iesniedzēju; 21.5. rosināt apvienot vienā projektā līdzīgus projektus, ja tie nākuši no vienas apdzīvotas teritorijas un ja komisijas ieskatā no tā būtu lielāks labums sabiedrībai; 21.6. sniegt atbildes uz iesniedzēja jautājumiem; 21.7. sagatavot atbildes vēstules projektu iesniedzējiem par projekta tālāko virzību; 21.8. noraidīt projekta pieteikumus, ja: 21.8.1. projekta pieteikums neatbilst nolikumā noteiktajām prasībām; 21.8.2. projekta īstenošana ir atzīta par neiespējamu; 21.8.3. projekta īstenošana nevar tikt uzsākta nākamā kalendārā gada laikā dažādu iemeslu dēļ, kuri kavē projekta realizāciju termiņā; 21.8.4. konkursa ietvaros nav pieejami finanšu līdzekļi projekta īstenošanai; 21.8.5. projekta pieteikums netiek iesniegts termiņā; 21.8.6. projektam jau paredzēti līdzekļi pašvaldības budžetā. 21.9. veikt citas darbības atbilstoši konkursa nolikumam. 22. Komisijas sēdes tiek protokolētas. Komisijas sekretāra, kurš nav komisijas loceklis, sagatavotos komisijas sēžu protokolus visi klātesošie komisijas locekļi saskaņo, izmantojot elektroniskā pasta sūtījumu. Komisijas sēžu protokolus paraksta komisijas sēdes vadītājs un protokolētājs (komisijas sekretārs). 23. Komisijas sēžu protokoli tiek ievietoti pašvaldības dokumentu vadības sistēmā un ir publiski pieejami pašvaldības oficiālajā interneta vietnē www.livani.lv. 24. Komisijas priekšsēdētājs ir pilnvarots veikt saraksti, lūgt papildu informāciju no iesniedzēja, atbildīgās institūcijas, citām valsts un pašvaldības iestādēm un struktūrvienībām un/vai nozaru ekspertiem. Komisijas priekšsēdētāja prombūtnes laikā saraksti veikt ir pilnvarots priekšsēdētāja vietnieks. 25. Projekta pieteikumu veido šādi dokumenti: 25.1. aizpildīta projekta pieteikuma veidlapa ar projekta ietvaros plānoto darbu izmaksu tāmi (1. pielikums); 25.2. ja projekts nav uz pašvaldības zemes, bet paredz ieguldījumu citai publiskai personai vai privātpersonai piederošā īpašumā, jāiesniedz attiecīgā īpašnieka rakstisks saskaņojums atļaut realizēt visas projektā paredzētās darbības (t.sk., būvniecību, ja tāda paredzēta) savā īpašumā, un apliecinājums, ka īpašnieks iepazinies un saprot līdzdalības budžeta konkursa projekta saturu un būtību; 25.3. cita ar projekta pieteikumu saistīta dokumentācija, pēc iesniedzēja uzskatiem, piemēram, projekta skices (norādāmi visu projekta būtisko elementu izmēri un to izvietojums uz zemesgabala robežu plāna vai izdrukas no tīmekļvietnes www.topografija.lv, www.kadastrs.lv vai www.geolatvija.lv) un citi uzskates materiāli; vizualizācija, kurā uzskatāmi attēlots projekta īstenošanas rezultāts. 26. Projekta pieteikumu, kas sagatavots valsts valodā, datorrakstā un atbilstoši normatīvajiem aktiem par dokumenta noformēšanu, var iesniegt: 26.1. elektroniski nosūtot uz elektroniskā pasta adresi pasts@livani.lv vai Līvānu novada pašvaldības oficiālo e-adresi ar drošu elektronisko parakstu, kas satur laika zīmogu; 26.2. projekta pieteikumu papīra formātā iesniedz klātienē Līvānu novada Valsts un pašvaldības vienotajos klientu apkalpošanas centros. 27. Iesniedzējs ir tiesīgs pirms projekta pieteikuma iesniegšanas termiņa beigām grozīt iesniegto projekta pieteikumu vai atsaukt to līdz balsošanas termiņa sākumam. 28. Visas izmaksas, kas saistītas ar projekta pieteikuma sagatavošanu un iesniegšanu, sedz iesniedzējs. 29. Pirms projekta pieteikuma iesniegšanas Līvānu novada Centrālā pārvalde nodrošina iesniedzējam iespēju: 29.1. noskaidrot, vai plānotais projekts neattiecas uz nolikuma 14.5. punktā minēto atsauci; 29.2. noskaidrot projektā plānotā zemesgabala piederību, tā atļauto izmantošanas veidu, kādai pašvaldības autonomās funkcijas izpildei tas ir paredzēts; 29.3. saņemt konsultācijas no speciālistiem ar projekta pieteikumu sagatavošanu saistītos jautājumos; 29.4. noskaidrot citus ar konkursu saistītus jautājumus, kas uzdodami pirms projekta pieteikuma iesniegšanas termiņa beigām, sazinoties ar pašvaldības kontaktpersonu. 30. Komisijas sekretārs sagatavo iesniegto projektu pieteikumu apkopojumu, kurā par katru projekta pieteikumu tiek norādītas šādas ziņas: iesniedzēja vārds, uzvārds vai nosaukums, projekta nosaukums, projekta īstenošanai nepieciešamais prognozējamais finansējums, kritēriji projekta atbilstībai nolikuma 11.–14. punktiem. 32. Jebkurā no kārtām komisija var lūgt papildu informāciju no iesniedzēja, ja tas nepieciešams projekta pieteikuma vērtēšanai, norādot atbildes termiņu. 33. Pirms projektu pieteikumu izskatīšanas katrs komisijas loceklis paraksta apliecinājumu par interešu konflikta neesamību, vērtējot konkursam iesniegtos projektu pieteikumus. 34. Ja komisijas loceklis atrodas interešu konfliktā, izskatot projekta pieteikumus, viņš par to informē pārējos komisijas locekļus un nepiedalās attiecīgā projekta pieteikuma vērtēšanā. 36. Vērtēšanas pirmajā kārtā komisija vērtē projekta atbilstību nolikuma prasībām, kuras atrunātas 11.–14. punktos. 37. Nolikuma prasībām neatbilstošos projektus komisija noraida 1. kārtā. 37.1. Nolikumam atbilstošos projektu pieteikumus komisija nodod izvērtēšanai atbildīgajiem speciālistiem vai ekspertiem atzinuma sniegšanai un tāmju precizēšanai. Atzinumu sniegšana notiek samērīgos termiņos. 37.2. Ikvienu projektu pirms tas tiek virzīts uz sabiedrības balsojumu, atbildīgie speciālisti pārbauda pēc sekojošiem kritērijiem, precizē, kur tas ir nepieciešams, un dod atzinumu: 37.2.1. vai sagatavotajā tāmē ir ietvertas visas izdevumu kategorijas; 37.2.2. vai projektu var īstenot noteiktajā vietā (piedāvā alternatīvus risinājumus, ja tādi ir); 37.2.3. vai projekta ideja nav pretrunā ar pašvaldības attīstības plānošanas mērķiem, kurus tā īstenos tuvākajā laikā; 37.2.4. vai teritorijas attīstības plānojums atļauj veikt projektā iecerētās idejas; 37.2.5. vai nav kādu citu ierobežojumu, kas var kavēt projekta ieviešanu (drošības apsvērumi, teritorijas applūšana utt.). 38. Vērtēšanas otrajā kārtā komisija izvērtē projektu pieteikumu īstenošanas iespējas, balstoties uz iesniegto dokumentāciju un pieaicināto specialistu atzinumiem. Projektus, kuru īstenošana ir atzīta par iespējamu, komisija nodod balsošanai sabiedrībai. Projektus, kuru īstenošana atzīta par neiespējamu, komisija otrajā kārtā noraida. 39. Vērtēšanas komisijas protokoli, pieaicinātu speciālistu atzinumi tiek publicēti tīmekļvietnē www.livani.lv sadaļā "Sabiedrības līdzdalība". 41. Balsošana par projektiem var būt gan elektroniska balsošanas rīkā – valsts vienotajā ģeotelpiskās informācijas portālā GeoLatvija.lv sadaļā "Līdzdalības budžets", gan klātienē, atbilstoši tīmekļvietnē www.livani.lv sadaļā "Sabiedrības līdzdalība" norādītai informācijai. 42. Sabiedrības balsojumā var piedalīties fiziskās personas, kas deklarētas Līvānu novada pašvaldības administratīvajā teritorijā, kuras sasniegušas vismaz 16 gadu vecumu. Balsojumā katram balsotājam ir 2 balsis ar iespēju atbalstīt vienu projekta ideju lauku teritorijā un vienu projekta ideju pilsētas teritorijā. Balsotājs nevar balsot atkārtoti. 43. Sabiedrības balsošanas termiņu, kas nav īsāks par 14 dienām, nosaka vērtēšanas komisija, atspoguļojot to projektu vērtēšanas otrās kārtas protokolā un izziņojot pašvaldības komunikācijas kanālos, izvietojot informāciju pašvaldības KAC visā novada teritorijā. 44. Pēc balsošanas termina beigām vērtēšanas komisija: 44.1. saskaita balsis, kas iegūtas sabiedrības balsojumā par katru balsošanā nodoto projekta ideju; 44.2. sarindo projektus dilstošā secībā pēc iegūto balsu skaita; 44.3. pieņem lēmumu par uzvarētāju ( uzvarētājiem ) un finansējuma piešķiršanu, sagatavo lēmumprojektu par sabiedrības balsojuma rezultātu apstiprināšanu Līvānu novada pašvaldības domei; 44.4. ja nepieciešams, sagatavo Līvānu novada pašvaldības domei argumentētu priekšlikumu palielināt īstenojamo projektu finansējumu. 45. Paziņojumu par konkursa rezultātiem publicē tīmekļvietnē www.livani.lv sadaļā "Sabiedrības līdzdalība". 46. Līvānu novada pašvaldības domes atbalstītos projektus Līvānu novada Centrālā pārvalde īsteno Pašvaldību likuma 62. panta otrajā daļā noteiktajos termiņos, tas ir projektu uzsāk triju mēnešu laikā pēc projektu konkursa rezultātu paziņošanas un īsteno divu gadu laikā. 48. Informācija par projektu ieviešanas progresu regulāri tiek publicēta tīmekļvietnē www.livani.lv sadaļā "Sabiedrības līdzdalība". Līvānu novada pašvaldības domes priekšsēdētājs A. Vaivods
Līvānu novada pašvaldības līdzdalības budžeta projektu ideju konkursam Informējam, ka Jūsu personas datu (vārds, uzvārds, personas kods, deklarētās dzīvesvietas adrese, kontaktinformācija saziņai (tālruņa numurs, e-pasta adrese), IP adrese) apstrādes mērķi ir: 1) identificēt Jūs un pārliecināties, vai atbilstat Līvānu novada pašvaldības līdzdalības budžeta nolikuma prasībām; 2) saziņai ar Jums nolikumā minētajos gadījumos. Jūs kā iesniedzējs esat atbildīgs par personas datu nodošanas Līvānu novada pašvaldībai likumību, tajā skaitā Jums ir aizliegts sniegt Līvānu novada pašvaldībai personas datus, ja šai apstrādei nepastāv juridisks pamats. 1. Informācija par projektu
2. Informācija par projektu
Pielikumā (atzīmēt pievienotos dokumentus):
Iesniedzot personas datus Līvānu novada pašvaldībai, persona apliecina, ka ir iepazinusies ar šajā dokumentā ietverto informāciju un tā viņai ir saprotama. Informācija par personas datu apstrādi, iesniedzot projektu Līvānu novada līdzdalības budžeta projektu īstenošanas konkursam: Pārzinis personas datu apstrādei: Līvānu novada pašvaldība (Līvānu novada Centrālā pārvalde), adrese: Rīgas iela 77, Līvāni, LV-5316, elektroniskā pasta adrese: pasts@livani.lv. Apstrādes tiesiskais pamats: ES Vispārīgās datu aizsardzības regulas "Apstrādes likumīgums" 6. panta 1. punkta e) apakšpunkts – apstrāde ir vajadzīga, lai izpildītu uzdevumu, ko veic sabiedrības interesēs vai īstenojot pārzinim likumīgi piešķirtās oficiālās pilnvaras. Personas datu saņēmēji: Līvānu novada līdzdalības budžeta projektu īstenošanas konkursa vērtēšanas komisija un tās sekretārs, Līvānu novada Centrālās pārvaldes speciālisti, Līvānu novada pašvaldības iestādes un kapitālsabiedrības. Jūsu personas dati un apstrādes ilgums: personas dati (vārds, uzvārds, personas kods, deklarētās dzīvesvietas adrese, korespondences adrese (ja projekts iesniegts papīra formātā), kontaktinformācija saziņai (tālruņa numurs, e-pasta adrese) un IP adrese) projekta iesniedzēja atbilstības konkursa nolikuma prasībām vērtēšanas un saziņas ar projekta iesniedzēju nodrošināšanai tiks glabāti 10 gadus saskaņā ar Līvānu novada Centrālās pārvaldes apstiprināto lietu nomenklatūru. Personas datu avoti: Jūsu vārds, uzvārds, personas kods, deklarētās dzīvesvietas adrese tiks pārbaudīta, un tādējādi dati tiks iegūti no Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes Iedzīvotāju reģistra. Juridiskās personas dati: nosaukums, vienotais reģistrācijas numurs, juridiskā adrese, ziņas par amatpersonām tiks iegūti no Uzņēmumu reģistra publiskās datubāzes. Jums kā datu subjektam ir tiesības: pieprasīt pārzinim piekļūt Jūsu kā datu subjekta apstrādātajiem personas datiem, tiesību aktos noteiktos gadījumos lūgt neprecīzo personas datu labošanu vai dzēšanu, lūgt Jūsu personas datu apstrādes ierobežošanu, iebilst pret apstrādi, kā arī iesniegt sūdzību par nelikumīgu Jūsu personas datu apstrādi Datu valsts inspekcijā. Datums_____________
Līvānu novada pašvaldības domes 19.12.2024. saistošo noteikumu Nr. 12 "Līvānu novada pašvaldības līdzdalības budžeta nolikums"
paskaidrojuma raksts
Līvānu novada pašvaldības domes priekšsēdētājs A. Vaivods
|
Tiesību akta pase
Nosaukums: Līvānu novada pašvaldības līdzdalības budžeta nolikums
Statuss:
Spēkā esošs
Satura rādītājs
Saistītie dokumenti
|