Teksta versija
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
uz sākumu
Izvērstā meklēšana
Autorizēties savā kontā

Kādēļ autorizēties vai reģistrēties?
 
Līvānu novada pašvaldības domes saistošie noteikumi Nr. 12

Līvānos 2024. gada 19. decembrī
Līvānu novada pašvaldības līdzdalības budžeta nolikums
APSTIPRINĀTS
ar Līvānu novada pašvaldības domes
2024. gada 19. decembra sēdes prot. Nr. 15
lēmumu Nr. 15-6

Izdoti saskaņā ar Pašvaldību likuma 61. pantu
I. Vispārīgie jautājumi

1. Saistošie noteikumi (turpmāk – noteikumi) nosaka līdzdalības budžeta piešķiršanas un izlietošanas kārtību, kā arī kartību, kādā tiek iesniegtas, vērtētas, finansētas un īstenotas Līvānu novada līdzdalības budžeta projektu idejas (turpmāk – projekti).

2. Noteikumu mērķis ir veicināt pašvaldības administratīvās teritorijas iedzīvotāju iesaisti teritorijas attīstības jautājumu lemšanā, sekmēt efektīvu, atklātu, ietverošu, savlaicīgu un atbildīgu sabiedrības iesaisti Līvānu novada pašvaldības administratīvās teritorijas attīstības plānošanas procesā, tādejādi paaugstinot plānošanas procesa kvalitāti un plānošanas rezultātu atbilstību sabiedrības vajadzībām un interesēm.

3. Līvānu novada līdzdalības budžeta projektu ideju konkursu (turpmāk – konkursu) izsludina, organizē un koordinē pašvaldības iestāde Līvānu novada Centrālā pārvalde.

4. Projekti tiek iesniegti un izvērtēti viena kalendārā gada ietvaros.

5. Konkursa atbalstītie projekti tiek finansēti no pašvaldības ikgadējā budžeta līdzekļiem.

6. Projektu ideju īstenošana notiek Līvānu novada pašvaldības administratīvajā teritorijā, nodrošinot, ka projekta rezultāts ir brīvi un plaši pieejams sabiedrībai.

7. Lai padarītu taisnīgāku balsošanu attiecībā pret tām teritorijām, kurās iedzīvotāju skaits un blīvums ir zemāks, Līvānu novadā noteiktas 2 līdzdalības budžeta plānošanas vienības:

7.1. pilsētas teritorija (Līvānu pilsētas teritorijas projekti);

7.2. lauku teritorija (Rožupes, Jersikas, Rudzātu, Sutru un Turku pagasta teritorijas projekti).

8. Katram balsotājam ir tiesības izmantot 2 balsis: 1 balsi balsojumam par pilsētas teritorijas projektiem un 1 balsi par lauku teritorijas projektiem.

II. Finansējuma piešķiršanas nosacījumi

9. Konkrētajā gadā konkursa realizācijai pieejamo finansējumu nosaka kārtējā gada budžeta ietvaros, paredzot finansējumu līdzdalības budžetam ne mazāku par normatīvajos aktos noteikto (noapaļojot līdz veseliem skaitļiem) no pašvaldības vidējiem viena gada iedzīvotāju ienākuma nodokļa un nekustamā nodokļa faktiskajiem ieņēmumiem, kas tiek aprēķināti par pēdējiem trim gadiem.

10. Pašvaldība var veidot līdzdalības finansējuma uzkrājumus, proti, visas summas, kuras nevar tikt izmantotas projektu īstenošanai (finansējuma atlikumi no iepriekšējiem konkursu gadiem), tiek uzkrātas un novirzītas nākošajiem konkursiem un izmantotas cenu starpības segšanai.

11. Līdzdalības budžetu iedala līdzdalības budžeta plānošanas vienībās (teritorijās), kuras noteiktas Nolikuma 7. punktā un Līvānu novada pašvaldības attīstības programmā.

12. Katrā līdzdalības budžeta plānošanas vienībā katru gadu tiek realizēts vismaz 1 projekts.

13. Vienas projekta idejas realizācijai piešķir ne vairāk kā pusi no gadā atvēlētās summas.

14. Projektu idejām ir jāatbilst šādiem kritērijiem:

14.1. projekts ir saistīts ar jaunas infrastruktūras radīšanu, vai jau esošās infrastruktūras uzlabošanu, vai citu pašvaldības rīcību, kurai ir paliekoša un sabiedriski nozīmīga vērtība;

14.2. projekts paredz ieguldījumu pašvaldībai piederošā īpašumā, savukārt citai publiskai personai vai privātpersonai piederošā īpašumā – gadījumā, kad, iesniedzot projektu, ir saņemts attiecīgā īpašnieka rakstisks saskaņojums veikt īpašumā visas projektā paredzētās darbības un ieguldījums nepieciešams, lai īstenotu pašvaldības autonomās funkcijas vai brīvprātīgās iniciatīvas.

14.3. projekta īstenošanas rezultātā ilglaicīgi (vismaz 10 gadus) būs uzlabota apkaimes publiskā infrastruktūra, un šiem uzlabojumiem ir sabiedriski nozīmīga vērtība;

14.4. projektā paredzētie ieguldījumi ir ekonomiski pamatoti, neradīs pašvaldībai nesamērīgas uzturēšanas izmaksas un būs plaši pieejami iedzīvotājiem;

14.5. projekta ideju pašvaldība nav ieplānojusi realizēt citos pašvaldības projektos, tās īstenošanai nav piešķirts finansējumu no kāda cita ārējā finanšu avota;

14.6. iesniegtai tāmei jābūt ekonomiski pamatotai, jāatbilst realizējamajām projektu iespējām, iekļaujot visas iespējamās izmaksas;

14.7. iesniegtai idejai jāparedz pilnīga tās realizācija, nepieļaujot īstenošanu kārtās;

14.8. projekts nav saistīts ar komercdarbības atbalstu vai politiskām aktivitātēm;

14.9. projekta ideja nav pretrunā ar Līvānu novada pašvaldības attīstības plānošanas dokumentiem.

III. Prasības projekta pieteikuma iesniedzējam

15. Projekta idejas pieteikuma iesniedzējs (turpmāk – iesniedzējs) ir:

15.1. biedrība vai nodibinājums;

15.2. fiziska persona, kas ir sasniegusi 16 gadu vecumu, vai personu grupa.

IV. Konkursa izsludināšana

16. Lēmumu par konkursa izsludināšanu ne vēlāk kā līdz kalendārā gada 1. jūnijam pieņem Līvānu novada pašvaldības dome. Nepiesakoties lauku un/vai pilsētas teritorijā nevienam tiek izsludināts atkārtots konkurss. Paziņojumu par izsludināto konkursu un citu ar konkursu saistīto publisko informāciju publicē pašvaldības interneta vietnē www.livani.lv sadaļā "Sabiedrības līdzdalība", norādot:

16.1. projektu ideju pieteikumu iesniegšanas vietas;

16.2. projektu ideju pieteikumu iesniegšanas termiņu, kas nav īsāks par 30 dienām no konkursa izsludināšanas dienas;

16.3. kontaktpersonu pašvaldībā papildus informācijas uzziņai.

V. Konkursa komisijas darbības organizācija un kompetence

17. Projektu ideju pieteikumus tālākai virzībai apstiprina konkursa kartībā vērtēšanas komisija (turpmāk – komisija), kuru apstiprina ar Līvānu novada pašvaldības izpilddirektora rīkojumu.

18. Konkursa vērtēšanas komisijā iesaista pašvaldības speciālistus, kas strādā ar pašvaldības attīstības jautājumiem, juridisko, finanšu vadības, sabiedrības iesaistes, būvniecības kompetenci, kā arī novada nevalstisko organizāciju pārstāvi, pagastu apvienības pārstāvi, lai komisijas darbību padarītu atklātu sabiedrībai, kā arī līdzsvarotu viedokļus par projektu pieteikumiem.

19. Komisijas darbu vada tās priekšsēdētājs. Komisijas priekšsēdētaju viņa prombūtnes laikā aizvieto komisijas priekšsēdētāja vietnieks. Komisija ir lemttiesīga, ja tās sēdēs piedalās ne mazāk kā puse no komisijas locekļiem.

20. Komisijas lēmumi tiek pieņemti sēdes laikā vienojoties. Ja komisija nevar vienoties, tad lēmumu pieņem, atklāti balsojot. Lēmums var tikt pieņemts arī balsojot elektroniskā sarakstē. Lēmums tiek atzīts par pieņemtu, ja par to balsojis klātesošo komisijas locekļu vairākums. Balsīm sadaloties vienādi, izšķirošā ir komisijas priekšsēdētāja balss.

21. Komisijas pienākumi un tiesības ir:

21.1. izvērtēt iesniegtos projektu pieteikumus, noteikt atbalstāmos projektus un apstiprināt to īstenošanai nepieciešamā prognozējamā finansējuma apjomu;

21.2. nodot izvērtēšanai pašvaldības atbildīgajiem speciālistiem atzinuma sniegšanai, tāmju precizēšanai iesniegtos projektus;

21.3. pieaicināt komisijas darbā nozaru ekspertus viedokļa sniegšanai;

21.4. veikt projekta tāmes izmaksu korekciju, pamatojoties uz ekspertu un institūciju atzinumiem, vai matemātisku aprēķinu kļūdu labojumus, ja tādi iesniedzēja pieteikumā radušies, to saskaņojot ar iesniedzēju;

21.5. rosināt apvienot vienā projektā līdzīgus projektus, ja tie nākuši no vienas apdzīvotas teritorijas un ja komisijas ieskatā no tā būtu lielāks labums sabiedrībai;

21.6. sniegt atbildes uz iesniedzēja jautājumiem;

21.7. sagatavot atbildes vēstules projektu iesniedzējiem par projekta tālāko virzību;

21.8. noraidīt projekta pieteikumus, ja:

21.8.1. projekta pieteikums neatbilst nolikumā noteiktajām prasībām;

21.8.2. projekta īstenošana ir atzīta par neiespējamu;

21.8.3. projekta īstenošana nevar tikt uzsākta nākamā kalendārā gada laikā dažādu iemeslu dēļ, kuri kavē projekta realizāciju termiņā;

21.8.4. konkursa ietvaros nav pieejami finanšu līdzekļi projekta īstenošanai;

21.8.5. projekta pieteikums netiek iesniegts termiņā;

21.8.6. projektam jau paredzēti līdzekļi pašvaldības budžetā.

21.9. veikt citas darbības atbilstoši konkursa nolikumam.

22. Komisijas sēdes tiek protokolētas. Komisijas sekretāra, kurš nav komisijas loceklis, sagatavotos komisijas sēžu protokolus visi klātesošie komisijas locekļi saskaņo, izmantojot elektroniskā pasta sūtījumu. Komisijas sēžu protokolus paraksta komisijas sēdes vadītājs un protokolētājs (komisijas sekretārs).

23. Komisijas sēžu protokoli tiek ievietoti pašvaldības dokumentu vadības sistēmā un ir publiski pieejami pašvaldības oficiālajā interneta vietnē www.livani.lv.

24. Komisijas priekšsēdētājs ir pilnvarots veikt saraksti, lūgt papildu informāciju no iesniedzēja, atbildīgās institūcijas, citām valsts un pašvaldības iestādēm un struktūrvienībām un/vai nozaru ekspertiem. Komisijas priekšsēdētāja prombūtnes laikā saraksti veikt ir pilnvarots priekšsēdētāja vietnieks.

VI. Projekta pieteikuma dokumenti, to noformēšanas prasības un iesniegšanas kārtība

25. Projekta pieteikumu veido šādi dokumenti:

25.1. aizpildīta projekta pieteikuma veidlapa ar projekta ietvaros plānoto darbu izmaksu tāmi (1. pielikums);

25.2. ja projekts nav uz pašvaldības zemes, bet paredz ieguldījumu citai publiskai personai vai privātpersonai piederošā īpašumā, jāiesniedz attiecīgā īpašnieka rakstisks saskaņojums atļaut realizēt visas projektā paredzētās darbības (t.sk., būvniecību, ja tāda paredzēta) savā īpašumā, un apliecinājums, ka īpašnieks iepazinies un saprot līdzdalības budžeta konkursa projekta saturu un būtību;

25.3. cita ar projekta pieteikumu saistīta dokumentācija, pēc iesniedzēja uzskatiem, piemēram, projekta skices (norādāmi visu projekta būtisko elementu izmēri un to izvietojums uz zemesgabala robežu plāna vai izdrukas no tīmekļvietnes www.topografija.lv, www.kadastrs.lv vai www.geolatvija.lv) un citi uzskates materiāli; vizualizācija, kurā uzskatāmi attēlots projekta īstenošanas rezultāts.

26. Projekta pieteikumu, kas sagatavots valsts valodā, datorrakstā un atbilstoši normatīvajiem aktiem par dokumenta noformēšanu, var iesniegt:

26.1. elektroniski nosūtot uz elektroniskā pasta adresi pasts@livani.lv vai Līvānu novada pašvaldības oficiālo e-adresi ar drošu elektronisko parakstu, kas satur laika zīmogu;

26.2. projekta pieteikumu papīra formātā iesniedz klātienē Līvānu novada Valsts un pašvaldības vienotajos klientu apkalpošanas centros.

27. Iesniedzējs ir tiesīgs pirms projekta pieteikuma iesniegšanas termiņa beigām grozīt iesniegto projekta pieteikumu vai atsaukt to līdz balsošanas termiņa sākumam.

28. Visas izmaksas, kas saistītas ar projekta pieteikuma sagatavošanu un iesniegšanu, sedz iesniedzējs.

29. Pirms projekta pieteikuma iesniegšanas Līvānu novada Centrālā pārvalde nodrošina iesniedzējam iespēju:

29.1. noskaidrot, vai plānotais projekts neattiecas uz nolikuma 14.5. punktā minēto atsauci;

29.2. noskaidrot projektā plānotā zemesgabala piederību, tā atļauto izmantošanas veidu, kādai pašvaldības autonomās funkcijas izpildei tas ir paredzēts;

29.3. saņemt konsultācijas no speciālistiem ar projekta pieteikumu sagatavošanu saistītos jautājumos;

29.4. noskaidrot citus ar konkursu saistītus jautājumus, kas uzdodami pirms projekta pieteikuma iesniegšanas termiņa beigām, sazinoties ar pašvaldības kontaktpersonu.

VII. Projektu pieteikumu izvērtēšanas kārtība, lēmuma pieņemšana un paziņošana

30. Komisijas sekretārs sagatavo iesniegto projektu pieteikumu apkopojumu, kurā par katru projekta pieteikumu tiek norādītas šādas ziņas: iesniedzēja vārds, uzvārds vai nosaukums, projekta nosaukums, projekta īstenošanai nepieciešamais prognozējamais finansējums, kritēriji projekta atbilstībai nolikuma 11.–14. punktiem.

31. Projektu pieteikumu izskatīšana notiek bez iesniedzēju klātbūtnes.

32. Jebkurā no kārtām komisija var lūgt papildu informāciju no iesniedzēja, ja tas nepieciešams projekta pieteikuma vērtēšanai, norādot atbildes termiņu.

33. Pirms projektu pieteikumu izskatīšanas katrs komisijas loceklis paraksta apliecinājumu par interešu konflikta neesamību, vērtējot konkursam iesniegtos projektu pieteikumus.

34. Ja komisijas loceklis atrodas interešu konfliktā, izskatot projekta pieteikumus, viņš par to informē pārējos komisijas locekļus un nepiedalās attiecīgā projekta pieteikuma vērtēšanā.

35. Vērtēšana tiek veikta trijās kārtās.

36. Vērtēšanas pirmajā kārtā komisija vērtē projekta atbilstību nolikuma prasībām, kuras atrunātas 11.–14. punktos.

37. Nolikuma prasībām neatbilstošos projektus komisija noraida 1. kārtā.

37.1. Nolikumam atbilstošos projektu pieteikumus komisija nodod izvērtēšanai atbildīgajiem speciālistiem vai ekspertiem atzinuma sniegšanai un tāmju precizēšanai. Atzinumu sniegšana notiek samērīgos termiņos.

37.2. Ikvienu projektu pirms tas tiek virzīts uz sabiedrības balsojumu, atbildīgie speciālisti pārbauda pēc sekojošiem kritērijiem, precizē, kur tas ir nepieciešams, un dod atzinumu:

37.2.1. vai sagatavotajā tāmē ir ietvertas visas izdevumu kategorijas;

37.2.2. vai projektu var īstenot noteiktajā vietā (piedāvā alternatīvus risinājumus, ja tādi ir);

37.2.3. vai projekta ideja nav pretrunā ar pašvaldības attīstības plānošanas mērķiem, kurus tā īstenos tuvākajā laikā;

37.2.4. vai teritorijas attīstības plānojums atļauj veikt projektā iecerētās idejas;

37.2.5. vai nav kādu citu ierobežojumu, kas var kavēt projekta ieviešanu (drošības apsvērumi, teritorijas applūšana utt.).

38. Vērtēšanas otrajā kārtā komisija izvērtē projektu pieteikumu īstenošanas iespējas, balstoties uz iesniegto dokumentāciju un pieaicināto specialistu atzinumiem. Projektus, kuru īstenošana ir atzīta par iespējamu, komisija nodod balsošanai sabiedrībai. Projektus, kuru īstenošana atzīta par neiespējamu, komisija otrajā kārtā noraida.

39. Vērtēšanas komisijas protokoli, pieaicinātu speciālistu atzinumi tiek publicēti tīmekļvietnē www.livani.lv sadaļā "Sabiedrības līdzdalība".

40. Projektu vērtēšanas trešā kārtā ir sabiedrības balsojums.

41. Balsošana par projektiem var būt gan elektroniska balsošanas rīkā – valsts vienotajā ģeotelpiskās informācijas portālā GeoLatvija.lv sadaļā "Līdzdalības budžets", gan klātienē, atbilstoši tīmekļvietnē www.livani.lv sadaļā "Sabiedrības līdzdalība" norādītai informācijai.

42. Sabiedrības balsojumā var piedalīties fiziskās personas, kas deklarētas Līvānu novada pašvaldības administratīvajā teritorijā, kuras sasniegušas vismaz 16 gadu vecumu. Balsojumā katram balsotājam ir 2 balsis ar iespēju atbalstīt vienu projekta ideju lauku teritorijā un vienu projekta ideju pilsētas teritorijā. Balsotājs nevar balsot atkārtoti.

43. Sabiedrības balsošanas termiņu, kas nav īsāks par 14 dienām, nosaka vērtēšanas komisija, atspoguļojot to projektu vērtēšanas otrās kārtas protokolā un izziņojot pašvaldības komunikācijas kanālos, izvietojot informāciju pašvaldības KAC visā novada teritorijā.

44. Pēc balsošanas termina beigām vērtēšanas komisija:

44.1. saskaita balsis, kas iegūtas sabiedrības balsojumā par katru balsošanā nodoto projekta ideju;

44.2. sarindo projektus dilstošā secībā pēc iegūto balsu skaita;

44.3. pieņem lēmumu par uzvarētāju ( uzvarētājiem ) un finansējuma piešķiršanu, sagatavo lēmumprojektu par sabiedrības balsojuma rezultātu apstiprināšanu Līvānu novada pašvaldības domei;

44.4. ja nepieciešams, sagatavo Līvānu novada pašvaldības domei argumentētu priekšlikumu palielināt īstenojamo projektu finansējumu.

45. Paziņojumu par konkursa rezultātiem publicē tīmekļvietnē www.livani.lv sadaļā "Sabiedrības līdzdalība".

VIII. Atbalstīto projektu ideju īstenošana un uzraudzība par līdzdalības budžeta izlietošanu

46. Līvānu novada pašvaldības domes atbalstītos projektus Līvānu novada Centrālā pārvalde īsteno Pašvaldību likuma 62. panta otrajā daļā noteiktajos termiņos, tas ir projektu uzsāk triju mēnešu laikā pēc projektu konkursa rezultātu paziņošanas un īsteno divu gadu laikā.

47. Līdzdalības budžeta izlietošanu uzrauga vērtēšanas komisija.

48. Informācija par projektu ieviešanas progresu regulāri tiek publicēta tīmekļvietnē www.livani.lv sadaļā "Sabiedrības līdzdalība".

Līvānu novada pašvaldības domes priekšsēdētājs A. Vaivods
PROJEKTA IDEJAS PIETEIKUMA VEIDLAPA

Līvānu novada pašvaldības līdzdalības budžeta projektu ideju konkursam

Informējam, ka Jūsu personas datu (vārds, uzvārds, personas kods, deklarētās dzīvesvietas adrese, kontaktinformācija saziņai (tālruņa numurs, e-pasta adrese), IP adrese) apstrādes mērķi ir:

1) identificēt Jūs un pārliecināties, vai atbilstat Līvānu novada pašvaldības līdzdalības budžeta nolikuma prasībām;

2) saziņai ar Jums nolikumā minētajos gadījumos.

Jūs kā iesniedzējs esat atbildīgs par personas datu nodošanas Līvānu novada pašvaldībai likumību, tajā skaitā Jums ir aizliegts sniegt Līvānu novada pašvaldībai personas datus, ja šai apstrādei nepastāv juridisks pamats.

1. Informācija par projektu

Projekta iesniedzējs – fiziska persona
Vārds, uzvārds 
Personas kods 
Deklarētas dzīvesvietas adrese 
Korespondences adrese
(nav jānorāda, ja projektu iesniedz elektroniski)
 
Kontaktinformācija saziņai
(tālruņa numurs, e-pasta adrese)
 
 
Projekta iesniedzējs – juridiskā persona (nevalstiskā organizācija)
Nosaukums 
Vienotais reģistrācijas numurs 
Juridiskā adrese 
Korespondences adrese
(nav jānorāda, ja projektu iesniedz elektroniski)
 
Kontaktinformācija saziņai
(tālruņa numurs, e-pasta adrese)
 
Pārstāvja vārds, uzvārds 
Pārstāvības pamats
(statūti, pilnvarojums, cits)
 

2. Informācija par projektu

2.1. Informācija par projekta īstenošanas vietu
Adrese 
Kadastra apzīmējums 
Cita informācija, kas iespējami precizē projekta īstenošanas vietu 
 
2.2. Projekta nosaukums (īss, uzmanību piesaistošs, līdz 50 zīmēm)
 
 
2.3. Īss projekta apraksts (publicēšanai, līdz 250 zīmēm)
 
 
2.4. Projekta tematiskā joma (norādiet projekta jomu)
• Sporta un rotaļu laukumi 
• Zaļā zona, rekreācija un atpūta 
• Pilsētvides/ ciema infrastruktūra 
• Kultūrvides infrastruktūra 
• Satiksmes infrastruktūra 
• Cits 
 
2.5. Projekta apraksts un tā sabiedriskā nepieciešamība (aprakstiet projektu – kā vajadzētu izskatīties projektam un tā atsevišķiem elementiem, kādu pievienoto vērtību projekts sniegs apkaimei, nosauciet galveno mērķa grupu, līdz 2500 zīmēm)
 
 
2.6. Projekta īstenošanai iespējami nepieciešamais finansējums (norādiet projekta darbu veidu (piemēram, projektēšana un autoruzraudzība1, būvuzraudzība2, būvdarbi), projekta darbu apjomu, iespējamās darbu un materiālu izmaksas)
Paredzamās darbu izmaksas:
Darbu veids vai konstruktīvā elementa nosaukums, aprakstsCena par vienību, EUR (bez PVN)Vienību skaitsKopējā cena, EUR (bez PVN)Piezīmes
     
     
     
     
     
PAVISAM KOPĀ BEZ PVN  
PVN  
PAVISAM KOPĀ AR PVN  
1 Vismaz 10 % no projekta īstenošanas izmaksām.

2 Vismaz 3 % no projekta īstenošanas izmaksām.

Pielikumā (atzīmēt pievienotos dokumentus):

Projekta skices (norādāmi visu projekta būtisko elementu izmēri un to izvietojums uz zemesgabala robežu plāna vai izdrukas no tīmekļvietnes www.topografija.lv, www.kadastrs.lv vai www.geolatvija.lv) un citi uzskates materiāli. 
Vismaz viena vizualizācija, kurā uzskatāmi attēlots projekta īstenošanas rezultāts. 
Dokuments, kas apliecina projekta iesniedzēja pilnvarotās personas tiesības rīkoties projekta iesniedzēja vārdā (ja attiecināms). 
Ja projekts paredz ieguldījumu nevis pašvaldībai, bet citai publiskai personai vai privātpersonai piederošā īpašumā, jāiesniedz attiecīgā īpašnieka rakstisks saskaņojums atļaut realizēt visas projektā paredzētās darbības (t.sk., būvniecību, ja tāda paredzēta) savā īpašumā, un apliecinājums, ka īpašnieks iepazinies un saprot līdzdalības budžeta konkursa projekta saturu un būtību. 
cita ar projekta pieteikumu saistīta dokumentācija, pēc iesniedzēja uzskatiem 

Iesniedzot personas datus Līvānu novada pašvaldībai, persona apliecina, ka ir iepazinusies ar šajā dokumentā ietverto informāciju un tā viņai ir saprotama.

Informācija par personas datu apstrādi, iesniedzot projektu Līvānu novada līdzdalības budžeta projektu īstenošanas konkursam:

Pārzinis personas datu apstrādei: Līvānu novada pašvaldība (Līvānu novada Centrālā pārvalde), adrese: Rīgas iela 77, Līvāni, LV-5316, elektroniskā pasta adrese: pasts@livani.lv.

Apstrādes tiesiskais pamats: ES Vispārīgās datu aizsardzības regulas "Apstrādes likumīgums" 6. panta 1. punkta e) apakšpunkts – apstrāde ir vajadzīga, lai izpildītu uzdevumu, ko veic sabiedrības interesēs vai īstenojot pārzinim likumīgi piešķirtās oficiālās pilnvaras.

Personas datu saņēmēji: Līvānu novada līdzdalības budžeta projektu īstenošanas konkursa vērtēšanas komisija un tās sekretārs, Līvānu novada Centrālās pārvaldes speciālisti, Līvānu novada pašvaldības iestādes un kapitālsabiedrības.

Jūsu personas dati un apstrādes ilgums: personas dati (vārds, uzvārds, personas kods, deklarētās dzīvesvietas adrese, korespondences adrese (ja projekts iesniegts papīra formātā), kontaktinformācija saziņai (tālruņa numurs, e-pasta adrese) un IP adrese) projekta iesniedzēja atbilstības konkursa nolikuma prasībām vērtēšanas un saziņas ar projekta iesniedzēju nodrošināšanai tiks glabāti 10 gadus saskaņā ar Līvānu novada Centrālās pārvaldes apstiprināto lietu nomenklatūru.

Personas datu avoti: Jūsu vārds, uzvārds, personas kods, deklarētās dzīvesvietas adrese tiks pārbaudīta, un tādējādi dati tiks iegūti no Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes Iedzīvotāju reģistra.

Juridiskās personas dati: nosaukums, vienotais reģistrācijas numurs, juridiskā adrese, ziņas par amatpersonām tiks iegūti no Uzņēmumu reģistra publiskās datubāzes.

Jums kā datu subjektam ir tiesības: pieprasīt pārzinim piekļūt Jūsu kā datu subjekta apstrādātajiem personas datiem, tiesību aktos noteiktos gadījumos lūgt neprecīzo personas datu labošanu vai dzēšanu, lūgt Jūsu personas datu apstrādes ierobežošanu, iebilst pret apstrādi, kā arī iesniegt sūdzību par nelikumīgu Jūsu personas datu apstrādi Datu valsts inspekcijā.

Datums_____________

Iesniedzēja vārds, uzvārds   (paraksts)
Līvānu novada pašvaldības domes 19.12.2024. saistošo noteikumu Nr. 12 "Līvānu novada pašvaldības līdzdalības budžeta nolikums"
paskaidrojuma raksts
Paskaidrojuma raksta sadaļaNorādāmā informācija
1. Mērķis un nepieciešamības pamatojums1.1. Saistošo noteikumu mērķis ir veicināt Līvānu novada pašvaldības (turpmāk – pašvaldība) administratīvās teritorijas iedzīvotāju iesaisti teritorijas attīstības jautājumu izlemšanā un īstenot sabiedrības ierosinātos pašvaldības teritorijas attīstības projektus, lai izpildītu pašvaldības autonomās funkcijas un brīvprātīgās iniciatīvas, nodrošinot sabiedrības iesaisti pašvaldības lēmumu pieņemšanas procesos, un veicināt sabiedrības iespēju tiešā veidā ieteikt konkrētas novada infrastruktūras attīstības vajadzības un citas sabiedrībai aktuālas iniciatīvas, ko īstenos pašvaldība.

1.2. Problēmas raksturojums, kuras risināšanai nepieciešami saistošie noteikumi – līdzdalības budžeta nolikums nepieciešams, lai sniegtu iespēju iedzīvotājiem noteikt, kā tiek iztērēta daļa no pašvaldības budžeta līdzekļiem.

1.3. Pastāvošais tiesiskais regulējums – Pašvaldību likuma 59., 60., 61., 62. pants un likuma Pārejas noteikumu 7. pants, kas pašvaldībām uzliek par pienākumu gadskārtējā budžetā paredzēt finansējumu līdzdalības budžeta ieviešanai līdz 2025. gadam.

1.4. Pamatojoties uz Pašvaldību likuma 61. pantu, pašvaldībām jāizstrādā līdzdalības budžeta nolikums, kas jāizdod saistošo noteikumu veidā.

2. Fiskālā ietekme uz pašvaldības budžetu2.1. Saskaņā ar Pašvaldību likumu gadskārtējā pašvaldības budžetā, sākot ar 2025. gadu jāparedz finansējums līdzdalības budžetam, kas nav mazāks par normatīvajos aktos noteikto

(Pašvaldību likuma 59. panta otrā daļa) no pašvaldības vidējiem viena gada iedzīvotāju ienākuma nodokļa un nekustamā īpašuma nodokļa faktiskajiem ieņēmumiem, kas tiek aprēķināti par pēdējiem trim gadiem.

2.2. Konkrētajā gadā līdzdalības budžeta projektu realizācijai pieejamais finansējums tiek noteikts Pašvaldības budžetā.

2.3. Viena projekta realizācijai piešķir ne vairāk kā pusi no gadā atvēlētās summas.

3. Sociālā ietekme, ietekme uz vidi, iedzīvotāju veselību, uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā, kā arī plānotā regulējuma ietekme uz konkurenci3.1. Saistošo noteikumu pieņemšana labvēlīgi ietekmēs apkārtējo vidi, jo tiesiskais regulējums attiecināms uz sabiedrībai pieejamu publisku ārtelpu – tiks īstenoti projekti, kas virzīti uz teritorijas sakopšanu, jaunu vides objektu izveidošanu, atpūtas vietu iekārtošanu, sporta un aktīvās atpūtas infrastruktūras izveidošanu plašu sabiedrības grupu interesēm.

3.2. Veiktās pārmaiņas pozitīvi ietekmēs cilvēku veselību un drošību, jo veiktās darbības tiks īstenotas atbilstoši būvniecību regulējošajiem normatīvajiem aktiem un tās veicinās pilsētvides labiekārtošanu atbilstoši cilvēku vajadzībām un interesēm, ņemot vērā arī drošības aspektu.

3.3. Tiks sakārtotas publiski pieejamas teritorijas, kas var atstāt pozitīvu ietekmi uz blakus esošajām uzņēmējdarbības teritorijām, veicinot pozitīvu ietekmi uz uzņēmējdarbības vidi.

3.4. Nav konstatējama ierobežojoša ietekme uz tirgu un atbilstību brīvai un godīgai konkurencei, jo līdzdalības budžetā apstiprinātās projektu idejas realizēs pašvaldība, ievērojot normatīvo aktu prasības attiecībā uz publiskā iepirkuma regulējumu.

4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un to izmaksām4.1. Galvenie procedūras posmi privātpersonām un nevalstiskajām organizācijām veicamās darbības noteiktas saistošajos noteikumos.

4.2. Visas izmaksas, kas saistītas ar projekta pieteikuma sagatavošanu un iesniegšanu, sedz iesniedzējs.

4.3. Noteikumi paredz, ka konkursā iesniegtos projektus izskata konkursa vērtēšanas komisija.

4.4. Konsultācijas par projektu iesniegšanu sniedz Līvānu novada Centrālā pārvalde. Projektu īstenošanu veic pašvaldība.

4.5. Administratīvo procedūru izmaksas nav paredzētas.

5. Ietekme uz pašvaldības funkcijām un cilvēkresursiem5.1. Saistošo noteikumu izpildes nodrošināšanai nav nepieciešams veidot jaunas pašvaldības institūcijas, darba vietas vai paplašināt esošo institūciju kompetenci.
6. Informācija par izpildes nodrošināšanu6.1. Saistošo noteikumu izpilde tiks nodrošināta, ņemot vērā pašvaldības budžetā šim mērķim paredzētos līdzekļus.

6.2. Konkursa rīkošanu, projektu pieteikumu pieņemšanu un konsultācijas projektu iesniedzējiem nodrošinās Līvānu novada Centrālā pārvalde.

6.3. Iesniegto projektu vērtēšanu veiks konkursa vērtēšanas komisija.

7. Prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem, ko sniedz mērķa sasniegšana7.1. Saistošie noteikumi ir piemēroti iecerētā mērķa sasniegšanas nodrošināšanai un paredz tikai to, kas ir vajadzīgs minētā mērķa sasniegšanai. Pašvaldības izraudzītie līdzekļi ir leģitīmi un rīcība ir atbilstoša augstākstāvošajiem normatīvajiem aktiem.
8. Izstrādes gaitā veiktās konsultācijas ar privātpersonām un institūcijām8.1. Ievērojot Pašvaldību likuma 46. panta trešo daļu saistošo noteikumu projekts publicējams pašvaldības mājaslapā sabiedrības viedokļa noskaidrošanai. Privātpersonu ierosinājumi nav saņemti.
Līvānu novada pašvaldības domes priekšsēdētājs A. Vaivods
 
Tiesību akta pase
Nosaukums: Līvānu novada pašvaldības līdzdalības budžeta nolikums Statuss:
Spēkā esošs
spēkā esošs
Izdevējs: Līvānu novada dome Veids: saistošie noteikumi Numurs: 12Pieņemts: 19.12.2024.Stājas spēkā: 15.01.2025.Publicēts: Latvijas Vēstnesis, 9, 14.01.2025. OP numurs: 2025/9.6
Saistītie dokumenti
  • Izdoti saskaņā ar
357966
15.01.2025
424
0
  • X
  • Facebook
  • Draugiem.lv
 
0
Šajā vietnē oficiālais izdevējs
"Latvijas Vēstnesis" nodrošina tiesību aktu
sistematizācijas funkciju.

Sistematizēti tiesību akti ir informatīvi. Pretrunu gadījumā vadās pēc oficiālās publikācijas.
Par Likumi.lv
Aktualitātes
Noderīgas saites
Atsauksmēm
Kontakti
Mobilā versija
Lietošanas noteikumi
Privātuma politika
Sīkdatnes
Latvijas Vēstnesis "Ikvienam ir tiesības zināt savas tiesības."
Latvijas Republikas Satversmes 90. pants
© Oficiālais izdevējs "Latvijas Vēstnesis"