Teksta versija
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
uz sākumu
Izvērstā meklēšana
Autorizēties savā kontā

Kādēļ autorizēties vai reģistrēties?
 
Tukuma novada domes saistošie noteikumi Nr. 3

Tukumā 2024. gada 25. janvārī (prot. Nr. 1, 3. §)
Par reklāmas, izkārtņu un citu informatīvo materiālu izvietošanu publiskās vietās Tukuma novadā
IZDOTI
ar Tukuma novada domes
25.01.2024. lēmumu Nr. TND/24/3 (prot. Nr. 1, 3. §)


Precizēti ar Tukuma novada domes
28.03.2024. lēmumu Nr. TND/24/115 (prot. Nr. 4, 1. §)


Precizēti ar Tukuma novada domes
30.05.2024. lēmumu Nr. TND/24/289 (prot. Nr. 6, 17. §)


Izdoti saskaņā ar Pašvaldību likuma 45. panta otrās daļas 4. punktu,
Reklāmas likuma 7. panta trešo daļu, likuma "Par nodokļiem un nodevām"
12. panta pirmās daļas 7. punktu, Priekšvēlēšanu aģitācijas likuma
22.1 panta otro daļu, Ministru kabineta 2012. gada 30. oktobra noteikumu
Nr. 732 "Kārtība, kādā saņemama atļauja reklāmas izvietošanai publiskās
vietās vai vietās, kas vērstas pret publisku vietu
" 28. un 45. punktu
I. Vispārīgie jautājumi

1. Saistošie noteikumi (turpmāk – noteikumi) nosaka reklāmas un informācijas stendu (vienpusēji, divpusēji, apaļi vai trīsplakņu piloni, citi figurāli objekti) ar augstumu līdz 6 (sešiem) metriem, izkārtņu un citu informācijas nesēju (turpmāk – Reklāma) izvietošanas, ekspluatācijas, demontāžas un atļaujas izsniegšanas kārtību, kontroli par Reklāmas izvietošanu publiskās vietās vai vietās, kas vērstas pret publisku vietu Tukuma novada administratīvajā teritorijā (turpmāk – Tukuma novads) un Reklāmas izvietošanas aizliegumus, atbildību par noteikumu neievērošanu, kā arī ar Tukuma novada pašvaldības (turpmāk – Pašvaldība) nodevu apliekamos objektus, nodevas apmērus un nodevas maksātājus.

2. Noteikumos lietotie termini un jēdzieni:

2.1. afiša – paziņojums vai Reklāmas plakāts uz papīra par kultūras pasākumiem, koncertiem, izstādēm, izrādēm, sporta pasākumiem u.tml. ar norādītu pasākumu norises laiku un vietu;

2.2. būvtāfele – informatīva plāksne par būvobjektu, kas tiek izvietota uz būvniecības laiku;

2.3. eksponēšana – Reklāmas izvietošana apskatei publiskā vietā vai vietā, kas vērsta pret publisku vietu;

2.4. Kandavas vecpilsēta – kultūras pieminekļu teritorija, kas sastāv no pilsētbūvniecības pieminekļa "Kandavas pilsētas vēsturiskais centrs" (Nr. 7452) teritorijas, kurā jāsaglabā tajā esošā vēsturiskā apbūve, pilsētas telpa, pilsētvides mērogs un raksturs un kurā noteiktas īpašas prasības vēsturiskās kultūrvides aizsardzībai un saglabāšanai (Kandavas vecpilsētas teritorija norādīta noteikumu 1. pielikumā);

2.5. norāde – noteiktā stilā veidots informācijas avots, kas ļauj trešajai personai identificēt publiskas vai privātas personas atrašanās vietu vai norāda uz tās virzienu;

2.6. plakāts – grafiski vai tekstuāli izstrādāts darbs uz papīra, tēlainā formā uzrunā skatītāju, informējot vai reklamējot kādu pasākumu, personu, problēmu;

2.7. publiska vieta – jebkura vieta, kura neatkarīgi no tās faktiskās izmantošanas vai īpašuma formas kalpo sabiedrības kopējo vajadzību un interešu nodrošināšanai un kura par maksu vai bez maksas ir pieejama ikvienai fiziskajai personai, kas nav attiecīgās vietas īpašnieks, tiesiskais valdītājs, turētājs vai algots darbinieks;

2.8. Reklāmas devējs – fiziska vai juridiska persona, kura izplata, uzstāda vai izvieto Reklāmu Tukuma novadā;

2.9. Reklāmas izvietošanas atļauja – noteikumos noteiktajā kārtībā izsniegts dokuments, kas apliecina, ka Reklāmas projekts izstrādāts atbilstoši noteikumu prasībām, ir saskaņots un to atļauts izvietot atbilstoši saskaņotajam projektam;

2.10. slietnis – Reklāmas objekts – neliels (ne augstāks kā 1,2 metri), mobils Reklāmas objekts, kas tiek izvietots pie jebkuras iestādes, organizācijas vai saimnieciskās darbības veikšanas vietas tikai to darba laikā;

2.11. Tukuma vecpilsēta – kultūras pieminekļu teritorija, kas sastāv no pilsētbūvniecības pieminekļa "Tukuma pilsētas vēsturiskais centrs" (Nr. 7453) teritorijas, kurā jāsaglabā tajā esošā vēsturiskā apbūve, pilsētas telpa, pilsētvides mērogs un raksturs un kurā noteiktas īpašas prasības vēsturiskās kultūrvides aizsardzībai un saglabāšanai (Tukuma vecpilsētas teritorija norādīta noteikumu 2. pielikumā).

Precizēts ar Tukuma novada domes 28.03.2024. lēmumu Nr. TND/24/115 (prot. Nr. 4, 1. §)

3. Noteikumu mērķis ir veidot harmoniski attīstītu Tukuma novada vidi, saglabāt Tukuma un Kandavas pilsētu vēsturiskos centrus, kultūrvidi un izvēlēties arhitektūrai atbilstošāko Reklāmas un Reklāmas nesēju veidu un formu.

4. Noteikumi neattiecas uz funkcionālo informāciju, valsts un Pašvaldības dienestu norādēm (ceļa zīmes, transporta pieturu zīmes u.tml.).

II. Reklāmas izvietošanas nosacījumi Tukuma novadā

5. Tiesības izvietot Reklāmu, kā arī priekšvēlēšanu aģitācijas materiālus Tukuma novadā ir Reklāmas devējam, kurš saskaņā ar noteikumiem ir saņēmis Pašvaldībā Reklāmas/Reklāmas objekta izvietošanas atļauju (5. pielikums) un, ja piemērojams, veicis Tukuma novada domes noteiktās nodevas pilnu apmaksu.

6. Pašvaldība, vērtējot Reklāmas objekta izvietošanas pieļaujamību, izvērtē, vai tas funkcionāli estētiskām prasībām un mērogam. Publiskās vietās vai vietās, kas vērstas pret publisku vietu:

6.1. aizliegta tāda Reklāmas objekta eksponēšana, kas ir sliktā vizuālā un tehniskā stāvoklī (sarūsējis, saplīsis, izbalējis, notraipīts, ar izgaismojuma defektiem u.tml.);

6.2. izvietojot Reklāmas objektu konstruktīvā saistībā ar ēku, Reklāmas devējam jāievēro ēkas proporcijas;

6.3. Reklāmas objekts nedrīkst daļēji vai pilnībā aizsegt ēkas arhitektoniskās detaļas (logus, karnīzes, fasādes dekorus u.tml.);

6.4. Reklāmas objekti nedrīkst aizsegt nozīmīgas un skaistas dabas ainavas parkos un apstādījumos, kā arī nedrīkst izjaukt ielas kopskatu.

Precizēts ar Tukuma novada domes 28.03.2024. lēmumu Nr. TND/24/115 (prot. Nr. 4, 1. §)

7. Aizliegts:

7.1. Reklāmu izvietot uz žogiem un sētām pilsētu vēsturisko centru robežās un Jaunpils pils teritorijā. Aizliegums neattiecas uz būvobjektiem;

7.2. Reklāmu izkārt kokos, starp kokiem, apsiet ap kokiem;

7.3. Reklāmu uzkrāsot, uzlīmēt, gravēt, izklāt uz ietves, braucamās daļas, ielu, ceļu, gājēju celiņa seguma;

7.4. Reklāmu izvietot uz apgaismes vai elektropiegādes stabiem;

7.5. Reklāmu izvietot uz žogiem, ja būvprojektā nav speciāli paredzēta vieta Reklāmas izvietošanai (izņemot Reklāmu, kas ir saistīta ar nekustamā īpašuma, kurā izvietota Reklāma, pārdošanu, iznomāšanu vai izīrēšanu);

7.6. izmantot Reklāmu, kas izgatavota no mīkstā materiāla (papīra, PVC auduma, plāna skārda u.tml.) un apsiet to ap stabiem un balstiem.

Precizēts ar Tukuma novada domes 28.03.2024. lēmumu Nr. TND/24/115 (prot. Nr. 4, 1. §)

III. Nosacījumi Reklāmas izvietošanai konstruktīvā saistībā ar ēku

8. Izvietojot Reklāmu konstruktīvā saistībā ar ēku, Reklāmas devējam jāievēro:

8.1. Reklāma nedrīkst vairāk kā par 50 % aizsegt ēkas arhitektoniskās detaļas (logus, karnīzes, fasādes dekorus u.c.);

8.2. logu, skatlogu un durvju vērtņu stiklotās daļas aizlīmēšanai vēlams izmantot gaismas caurlaidīgu līmplēvi ar vismaz 25 % rūts caurredzamību;

8.3. ēkas proporcijas un tonālais risinājums (izvērtē Pašvaldības arhitekts);

8.4. ēkas arhitektoniskā kompozīcija, fasādes dalījums ar logiem, durvīm, dzegām, karnīzēm un citām arhitektoniskām detaļām (izvērtē Pašvaldības arhitekts);

8.5. Reklāmā lietojamo materiālu saderība ar ēkas fasādes apdares materiāliem un ēkas arhitektonisko risinājumu (izvērtē Pašvaldības arhitekts);

8.6. Reklāmas stiprinājuma veids nedrīkst bojāt ēkas nesošās konstrukcijas;

8.7. pie ēkas piestiprinātām Reklāmām cieši jāpiegulst pie sienas, tās nedrīkst sniegties pāri fasādes laukumam. Ja Reklāma tiek izvietota pie ēkas izvirzītajām daļām (apaļas kolonnas, balkoni), tā jāpiemēro ēkas arhitektūrai;

8.8. Reklāmas, kas pievienota elektrosistēmai, elektropiegādes kabeļi nedrīkst būt redzami ēkas fasādē;

8.9. Reklāmai, kas izvietota perpendikulāri ēkas fasādei:

8.9.1. maksimāli pieļaujamais izvirzījums no būvlaides ir 1,3 metri, ja ārējās malas attālums līdz brauktuvei nav mazāks par 0,7 metriem un netiek aizsegta ielas perspektīva,

8.9.2. apakšējā mala nedrīkst atrasties zemāk par 3 (trīs) metriem. Zemāki izvirzījumi atļauti tikai tur, kur ietve platāka par 1,5 metriem, un tie drīkst izvirzīties ne vairāk kā 3 (trīs) centimetrus ik uz 0,30 metriem, bet ne vairāk kā 0,30 metrus, turklāt brīvajam ietves platumam jāsaglabājas ne mazāk par 1,5 metriem,

8.9.3. aizliegts atrasties virs logiem un durvīm, zem erkeriem, pieļaujams izvietojums tikai starp logu un durvju ailēm;

8.10. pie baznīcu, valsts un Pašvaldības iestāžu ēkām un to teritorijās, ieskaitot piegulošās ietves, atļauta tikai ar šiem objektiem un ar to darbības sfēru saistīta Reklāmas izvietošana.

9. Pašvaldība, izskatot Reklāmas objekta izvietošanas pieļaujamību, izvērtē, vai, izvietojot Reklāmas objektu, tiek nodrošinātas raksturīgās arhitektūras un vides saglabāšana, kas noteiktas teritorijas attīstības plānošanas dokumentos vai būvprojektā, ja tāds ir izstrādāts konkrētai teritorijai vai būvei.

Precizēts ar Tukuma novada domes 28.03.2024. lēmumu Nr. TND/24/115 (prot. Nr. 4, 1. §)

IV. Nosacījumi Reklāmai ar piesaisti zemei

Precizēts ar Tukuma novada domes 30.05.2024. lēmumu Nr. TND/24/289 (prot. Nr. 6, 17. §)

10. Izvietojot Reklāmu ar piesaisti zemei, Reklāmas devējam jāievēro:

10.1. Reklāmas elektroapgāde jāparedz pazemes kabeļos. Elektropiegādes kabeļi Reklāmām nedrīkst būt redzami ēku fasādēs. Elektropiegāde šiem Reklāmu nesējiem jārisina projektā vienlaikus ar Reklāmas nesēja piesaistes projekta izstrādi un jāakceptē Tukuma novada būvvaldē noteiktajā kārtībā;

10.2. uz Pašvaldībai piederošas, tiesiskajā valdījumā vai lietošanā esošas zemes (turpmāk – Pašvaldības zeme), saņemot Pašvaldības saskaņojumu, prioritāri atļauts izvietot:

10.2.1. Reklāmu (norādi) pie nobrauktuves uz iestādes, organizācijas vai saimnieciskās darbības veikšanas vietu,

10.2.2. Pašvaldībai piederošu Reklāmu,

10.2.3. informācijas objektus par Pašvaldību un Pašvaldības organizētiem pasākumiem,

10.2.4. tūrisma informācijas objektus,

10.2.5. muzeju, teātru, koncertzāļu, izstāžu zāļu u.c. institūciju Reklāmas, kam atbilstoši darbības specifikai nepieciešams izvietot afišas, stendus;

10.3. Nomas maksas jautājumus un saistības Reklāmas devējs kārto ar tās zemes, ēkas vai objekta īpašnieku vai lietotāju, uz kura Reklāmas devējs vēlas izvietot Reklāmu.

Precizēts ar Tukuma novada domes 28.03.2024. lēmumu Nr. TND/24/115 (prot. Nr. 4, 1. §)

11. Ja, izvietojot Reklāmu ar piesaisti zemei, radušās domstarpības par tās izvietojuma atbilstību saskaņotajam projektam, Pašvaldībai ir tiesības pieprasīt faktisko uzmērījumu dabā. Uzmērījumus dabā drīkst veikt licencētas mērniecības firmas.

12. Izvietojot Reklāmu ar piesaisti zemei un plānojot Reklāmu izvietot gar ceļiem vai maģistrālām pilsētas ielām, jāsaņem saskaņojums no valsts akciju sabiedrības "Latvijas Valsts ceļi", kā arī jāsaņem ceļa pārvaldītāja (īpašnieka) un zemes īpašnieka atļauja saskaņā ar Ceļu satiksmes likuma 40. pantā noteikto kārtību.

13. Izvietojot stacionāru Reklāmas objektu ar piesaisti zemei, ja to pieprasa Pašvaldība, papildus jāiesniedz zemes vienības situācijas plāns vai topogrāfiskais plāns ar esošajām inženierkomunikācijām un attiecīgo inženiertīklu turētāju atļauja. Stacionāra Reklāmas objekta uzstādīšanai nepieciešams izņemt rakšanas darbu atļauju vai saņemt atļauju saskaņā ar saistošajiem noteikumiem, kas regulē rakšanas darbu norisi Tukuma novadā.

V. Reklāmas eksponēšanas ierobežojumi un Reklāmas izvietošanas nosacījumi valsts aizsargājama kultūras pieminekļa teritorijā vai uz valsts aizsargājama kultūras pieminekļa

14. Reklāmu atļauts izvietot tikai uz vizuāli sakoptas un sakārtotas ēkas fasādes.

15. Izvietojot Reklāmu Tukuma un Kandavas vecpilsētā vai jebkura cita valsts aizsargājama kultūras pieminekļa teritorijā, vai uz valsts aizsargājama kultūras pieminekļa, jānodrošina, lai tās izvietojums un veids netraucē kultūras pieminekļa vizuālo uztveri, nepārveido saglabājamā kultūras pieminekļa substanci un neizjauc kultūrvēsturiskās vides tēlu, kā arī vērtību kopuma radīto noskaņu. Reklāmai pie ēkas vai būves Tukuma vai Kandavas vecpilsētā jābūt kvalitatīvai, tās forma un saturs nedrīkst pazemināt ēkas vai būves un vecpilsētas kā valsts aizsargājama pieminekļa kultūrvēsturisko vērtību. Tukuma vai Kandavas vecpilsētās papildus citiem noteikumos noteiktajiem ierobežojumiem nav pieļaujama Reklāma:

15.1. slietņi ar intensīvas pakāpes spīdīgām konstrukcijām;

15.2. ar piesaisti zemei, kuras uzstādīšanai ir nepieciešami rakšanas darbi.

16. Reklāmas izkārto pēc iespējas uz vienas līnijas paralēli brauktuvei.

Precizēts ar Tukuma novada domes 30.05.2024. lēmumu Nr. TND/24/289 (prot. Nr. 6, 17. §)

17. Slietņu izvietošana pieļaujama tikai tādos gadījumos, kad nav iespējams izvietot izkārtni saistībā ar būvi (objekts, kurā tieši tiek veikta saimnieciskā darbība, atrodas pagrabstāvā, pagalmā, augstāk par 1. stāva līmeni). Slietņi nedrīkst atrasties vietās, kur tie traucē gājēju kustību. Izvietojot slietņus uz ietvēm, celiņiem, pieļaujamam gājēju kustības zonas platumam jābūt ne mazākam par 1,5 metriem. Slietņi jāizvieto ne tālāk kā 2 (divus) metrus no objekta ieejas, kurā tieši tiek veikta saimnieciskā darbība.

18. Stacionāra Reklāma pie gājēju ietves nedrīkst apgrūtināt gājēju plūsmu un riteņkrēslu lietotāju pārvietošanos.

Precizēts ar Tukuma novada domes 28.03.2024. lēmumu Nr. TND/24/115 (prot. Nr. 4, 1. §)

19. Būvniecības laikā uz būvobjekta žogiem atļauts izvietot tikai ar konkrēto būvniecības objektu saistītas Reklāmas.

20. Aizliegta Reklāma:

20.1. uz inženiertehniskām būvēm, elektrības sadales kastēm, transformatoriem un citiem inženiertehnisko komunikāciju būvju elementiem, ceļu satiksmes organizācijas tehniskajiem līdzekļiem un informatīvajām norādēm, pilsētas labiekārtojuma elementiem, tiltiem un to konstrukcijām, reklāmas un dizaina elementu konstrukcijām, daudzdzīvokļu namu kāpņu telpu durvīm, kā arī parkos, skvēros, uz kokiem, rekreācijas un dabas un apstādījumu teritorijās;

20.2. krustojumu redzamības zonās, kā arī tāda Reklāma, kas ierobežo transportlīdzekļu vadītājiem noteikto redzamību izbraukšanas vietās uz ielām no blakus teritorijām;

20.3. ar piesaisti zemei, kuras laukums pārsniedz 6 (sešus) kvadrātmetrus, Tukuma vai Kandavas pilsētu vēsturiskajos centros un to aizsardzības zonās un savrupmāju apbūves teritoriju zonās;

20.4. kas aizsedz skatu uz valsts un vietējās nozīmes aizsargājamiem kultūras pieminekļiem, pilsētas panorāmu, nozīmīgu un skaistu dabas un pilsētu ainavu, parku, apstādījumiem, ielu perspektīvu, ainaviski vērtīgiem objektiem un perspektīvām;

20.5. ar mirgojošām gaismām.

Precizēts ar Tukuma novada domes 28.03.2024. lēmumu Nr. TND/24/115 (prot. Nr. 4, 1. §)

VI. Reklāmas izvietošanas kārtība uz Pašvaldības vai Pašvaldības kapitālsabiedrības īpašumā vai lietojumā esošiem Reklāmas objektiem

21. Uz Pašvaldības vai Pašvaldības kapitālsabiedrības īpašumā vai lietojumā esošiem Reklāmas objektiem atļauts eksponēt afišas un plakātus, paziņojumus par pasākumiem, lekcijām, izstādēm, koncertiem ar norādītu pasākuma norises laiku un vietu, mākslas darbu reprodukcijas, tūrisma informāciju u.tml., kā arī izvietot pakalpojumu, pakalpojumu sniegšanas vietu reklāmas un citas līdzīga rakstura Reklāmas, sludinājumus, ievērojot aizliegumus, kas minēti noteikumos.

22. Prioritāri uz Pašvaldībai vai Pašvaldības kapitālsabiedrības īpašumā vai lietojumā esošiem Reklāmas objektiem tiek izvietota informācija par Pašvaldības organizētajiem un atbalstītajiem pasākumiem un/vai Pašvaldībā notiekošiem kultūras, sporta un izglītības pasākumiem.

23. Vienu un to pašu Reklāmu, kas izvietota uz afišas, plakāta, sludinājumiem un citiem informatīviem materiāliem, Reklāmas devējs uz Reklāmas objektiem nedrīkst izvietot vairākos eksemplāros.

24. Uz Pašvaldības vai Pašvaldības kapitālsabiedrības īpašumā vai lietojumā esošiem Reklāmas objektiem aizliegts izvietot Reklāmu, kuras laukums pārsniedz A2 lapas formātu (0,24948 m2).

25. Uz Pašvaldības vai Pašvaldības kapitālsabiedrības īpašumā vai lietojumā esošiem Reklāmas objektiem aizliegts izvietot priekšvēlēšanu aģitācijas materiālus.

26. Par Pašvaldībai vai Pašvaldības kapitālsabiedrības īpašumā vai lietojumā esošo Reklāmas objektu apkopi un uzturēšanu atbild Pašvaldība vai Pašvaldības kapitālsabiedrība.

27. Tukuma pilsētā par afišu izvietošanu un par Reklāmas objektu apkopi un uzturēšanu atbild Tūrisma un mantojuma attīstības nodaļa, Kandavas pilsētā – Kandavas un pagastu apvienība un Tukuma novada pagastos – attiecīgās pagastu pārvaldes.

VII. Reklāmas saskaņošanas kārtība

28. Persona, kura vēlas izvietot Reklāmu Tukuma novadā, iesniedz Pašvaldībā iesniegumu Reklāmas projekta izskatīšanai (3. pielikumā) un attiecīgi dokumentus, kas norādīti Ministru kabineta 2012. gada 30. oktobra noteikumu Nr. 732 "Kārtība, kādā saņemama atļauja reklāmas izvietošanai publiskās vietās vai vietās, kas vērstas pret publisku vietu" 5. punktā.

Precizēts ar Tukuma novada domes 28.03.2024. lēmumu Nr. TND/24/115 (prot. Nr. 4, 1. §)

29. Izvietojot Reklāmas vairākās vietās, papildus jāiesniedz izvietošanas vietu saraksts un shēma.

30. Iesniegtos projektus un iesniegumus izskata Tūrisma un mantojuma attīstības nodaļa.

31. Tūrisma un mantojuma attīstības nodaļas vadītājs pieņem lēmumu par Reklāmas/Reklāmas objekta izvietošanas atļaujas izsniegšanu saskaņā ar Ministru kabineta 2012. gada 30. oktobra noteikumu Nr. 732 "Kārtība, kādā saņemama atļauja reklāmas izvietošanai publiskās vietās vai vietās, kas vērstas pret publisku vietu" 10., 11. un 12. punktu un šiem noteikumiem un sagatavo un izsniedz vienotas formas atļauju (5. pielikumā)

Precizēts ar Tukuma novada domes 28.03.2024. lēmumu Nr. TND/24/115 (prot. Nr. 4, 1. §)
Precizēts ar Tukuma novada domes 30.05.2024. lēmumu Nr. TND/24/289 (prot. Nr. 6, 17. §)

32. Tūrisma un mantojuma attīstības nodaļas vadītājs pieņem lēmumu par atteikumu izsniegt Reklāmas izvietošanas atļauju, ja Reklāmas izvietošana neatbilst konkrētās pilsētvides apbūves raksturam un mērogam, noteikumu 6. punktā noteiktajām prasībām, ēkas arhitektoniskajam risinājumam, lietotie materiāli neatbilst fasādes apdares materiāliem, Reklāmas projektā nav ievērotas noteikumos un citos normatīvajos aktos ietvertās prasības vai arī nav iesniegti normatīvajos aktos noteiktie dokumenti.

Precizēts ar Tukuma novada domes 30.05.2024. lēmumu Nr. TND/24/289 (prot. Nr. 6, 17. §)

33. Pašvaldības administrācijas Tūrisma un mantojuma attīstības nodaļai ir tiesības izvērtēt Reklāmas vizuālos risinājumus, izmērus un materiālus un dot norādījumus korekciju veikšanai, kā arī tiesības izvērtēt un koriģēt Reklāmas novietojumu uz Reklāmas nesēja un vidē.

VIII. Reklāmas izvietošanas nosacījumi publiska pasākuma norises laikā un vietā

34. Ja pasākums tiek organizēts vietā, kurā noteikumos noteikts Reklāmas izvietošanas aizliegums, piemēram, parkā, tad pasākuma norises vietā uz pasākuma norises laiku pieļaujams izvietot pasākuma un tā sponsoru Reklāmu.

35. Publiska pasākuma organizators nodrošina Reklāmas demontāžu atļaujā par publiska pasākuma rīkošanu noteiktajā termiņā.

IX. Reklāmas ekspluatācijas prasības un demontāžas kārtība

36. Reklāmas devējs ir atbildīgs par Reklāmas:

36.1. konstrukciju drošību un elektroinstalācijas pieslēguma atbilstību normatīvo aktu prasībām. Reklāmai jābūt piestiprinātai statiski drošā veidā, un ar savu tehnisko stāvokli tā nedrīkst radīt apdraudējumu trešo personu dzīvībai, veselībai, drošībai vai īpašumam;

36.2. uzturēšanu tehniski un vizuāli estētiskā stāvoklī;

36.3. demontāžu;

36.4. eksponēšanu, ja beidzies Reklāmas izvietošanas atļaujas termiņš vai nav samaksāta Pašvaldības nodeva atbilstoši noteikumu 5. punktam.

37. Ekspluatācijas prasības Reklāmai:

37.1. nesošajām konstrukcijām, konstruktīvajām un dekoratīvajām detaļām jābūt bez mehāniskiem bojājumiem un krāsojuma defektiem, rūsas;

37.2. elektroinstalācijas pieslēgumam jāatbilst spēkā esošajām normām;

37.3. ja Reklāma ir izgaismota, nav pieļaujami atsevišķu elementu vai detaļu izgaismojuma defekti (piemēram, atsevišķi nedegoši burti, pārrāvumi gaismas joslās u.tml.);

37.4. Reklāmai jābūt tīrai – bez dubļiem, notecējumiem, traipiem un plankumiem. Telpisko burtu un līmplēvju detaļas nedrīkst būt ar atlupušiem stūriem un malām, nedrīkst būt iztrūkstošas detaļas (piemēram, norauti burti). Nav pieļaujama bojāta (noplēstām detaļām, nosmērēta, aprakstīta utt.) plakāta, citstarp krāsota, ekspluatācija.

38. Beidzoties Reklāmas izvietošanas atļaujas termiņam, Reklāmas devējam ir pienākums to demontēt, sakārtojot Reklāmas izvietošanas vietu (fasādes krāsojumu, labiekārtojumu, veicot pamatu demontāžu utt.).

39. Pašvaldība sagatavo brīdinājumu par Reklāmas demontāžu, ja:

39.1. Reklāma neatbilst ekspluatācijas prasībām;

39.2. beidzies Reklāmas izvietošanas atļaujas termiņš un Pašvaldībā nav saņemts iesniegums par tā pagarināšanu, un Reklāma nav tikusi demontēta;

39.3. Reklāma tiek ekspluatēta bez Reklāmas izvietošanas atļaujas;

39.4. Reklāma uzstādīta neatbilstoši saskaņotajam projektam;

39.5. Reklāma netiek uzturēta atbilstošā tehniskā un vizuāli estētiskā stāvoklī.

40. Ja Reklāma apdraud personu dzīvību, veselību, drošību vai īpašumu, Reklāmas devējam vai, ja tāda nav, zemesgabala vai būves, uz kuras izvietota Reklāma, īpašniekam vai tiesiskajam valdītājam ir pienākums nekavējoties veikt Reklāmas sakārtošanu vai demontāžu.

41. Ja, konstatējot 40. punktā minētos apstākļus, Pašvaldība ir informējusi par tiem Reklāmas devēju vai, ja tāda nav, zemesgabala vai būves, uz kuras izvietota Reklāma, īpašnieku vai tiesisko valdītāju un 3 (trīs) dienu laikā minētie apstākļi nav novērsti, Pašvaldība veic nepieciešamos pasākumus bīstamības novēršanai.

42. Reklāmas demontāžu veic Pašvaldība, ja Reklāmas devējs pats nav veicis objekta demontāžu, šādā kārtībā:

42.1. Pašvaldība ierakstīta pasta sūtījuma veidā nosūta Reklāmas devējam brīdinājumu par nepieciešamību demontēt Reklāmu;

42.2. ja 7 (septiņu) darba dienu laikā no brīdinājuma saņemšanas Reklāma netiek demontēta, Pašvaldība ir tiesīga veikt pasākumus Reklāmas demontāžai;

42.3. pirms demontāžas darbu uzsākšanas Pašvaldība sastāda aktu par Reklāmas demontāžu, fiksējot Reklāmas tehnisko un vizuālo stāvokli;

42.4. Reklāmas demontāžas un uzglabāšanas izdevumus Pašvaldība piedzen no reklāmas devēja normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā;

42.5. demontētā Reklāma tiek uzglabāta 1 (vienu) mēnesi, pēc tam tiek utilizēta, bez iespējas to atgūt. Pašvaldība nekompensē utilizētās Reklāmas vērtību;

42.6. Reklāmas devējam ir pienākums segt izdevumus, kas saistīti ar Reklāmas demontāžu un utilizāciju.

43. Veicot inženierkomunikāciju vai ielu izbūvi, Reklāmas, kuras izvietotas ielu sarkanajās līnijās, demontējamas pēc Pašvaldības pirmā pieprasījuma, bet ne vēlāk kā 3 (trīs) darba dienu laikā. Demontāžu veic Reklāmas devējs par saviem līdzekļiem.

44. Pašvaldība demontē vai novāc Reklāmu, izņemot Reklāmu, kas izvietota pie afišu stabiem un stendiem, ja nav noskaidrojams izvietotās Reklāmas īpašnieks.

X. Nodeva par Reklāmas izvietošanu

45. Pašvaldības administrācijas Tūrisma un mantojuma attīstības nodaļa ir atbildīga par nodevas aprēķināšanu sakarā ar Reklāmas izvietošanu Tukuma novadā. Nodevas aprēķins tiek veikts saskaņā ar noteikumu 4. pielikumu.

46. Nodevas maksātāji par Reklāmas izvietošanu publiskās vietās un vietās, kas vērstas pret publiskām vietām Tukuma novadā, ir fiziskās un juridiskās personas, kuras vēlas izvietot Reklāmu publiskās vietās un vietās, kas vērstas pret publiskām vietām Tukuma novadā.

47. Nodeva iemaksājama Pašvaldības budžetā pirms Reklāmas izvietošanas atļaujas izsniegšanas.

48. Ja Reklāma ir bojāta vai ļaunprātīgi likvidēta, par atkārtotu tās izvietošanu Pašvaldības nodeva nav jāmaksā.

49. Netiek atmaksātas tās Pašvaldības nodevas summas, kas aprēķinātas un iekasētas, pamatojoties uz Reklāmas devēja kļūdaini sniegtajām ziņām, un ja pēc Pašvaldības nodevas maksāšanas Reklāmas devējs samazinājis Reklāmas eksponēšanas ilgumu vai Reklāmas laukuma platību (apjomu).

50. Nodeva par Reklāmas izvietošanu uz Pašvaldības vai Pašvaldības kapitālsabiedrības īpašumā vai lietojumā esošajiem Reklāmas nesējiem – afišu stabiem un stendiem –, kā arī par izkārtņu izvietošanu Tukuma novadā nav jāmaksā.

51. Pašvaldības nodeva par Reklāmas izvietošanu netiek iekasēta:

51.1. par nekomerciāla rakstura Reklāmu, kuru izvieto:

51.1.1. labdarības pasākumu organizētāji,

51.1.2. Latvijas Republikā reģistrētās reliģiskās konfesijas,

51.1.3. kultūras un kultūrvēsturisko pasākumu rīkotāji,

51.1.4. dabas aizsardzības pasākumu rīkotāji,

51.1.5. veselības aizsardzības pasākumu rīkotāji,

51.1.6. sporta pasākumu rīkotāji,

51.1.7. bērnu vai jaunatnes pasākumu rīkotāji;

51.2. par Pašvaldības, tās iestāžu rīkoto pasākumu Reklāmu un informāciju par tiem, tajā skaitā dažādu akciju un svētku noformējumu;

51.3. par informāciju, kas izvietota uz jebkura veida Reklāmas nesējiem, un tādu informāciju, kas ir novadam nepieciešama: norādes, informatīvās kartes, shēmas u.c.;

51.4. par Reklāmu, kas izvietota sporta bāzes, stadiona u.c. iestādes vai uzņēmuma iekšējā teritorijā un nav orientēta uz publisku vietu (nav redzama no ielas);

51.5. par sponsoru Reklāmu Pašvaldības rīkoto pasākumu norises vietā un laikā;

51.6. no Reklāmas devēja, kurš reģistrējies kā juridiska persona/individuālais darba veicējs un kura juridiskā adrese reģistrēta Tukuma novadā;

51.7. par izkārtnēm un norādēm pie nobrauktuves uz iestādes, organizācijas vai saimnieciskās darbības veikšanas vietu.

52. Pašvaldība var samazināt Pašvaldības nodevu par Reklāmu izvietošanu publiskajās vietās Tukuma novadā par 50 % vai atbrīvot no nodevas, ja, izvietojot Reklāmu, tiek nodrošinātas Pašvaldībai nepieciešamās orientējošās informācijas, mazo arhitektūras formu izgatavošana, izvietošana, apkope, uzturēšana vai tiek veiktas līdzīga rakstura darbības novada infrastruktūras uzlabošanai un attīstībai.

XI. Administratīvā atbildība par noteikumu pārkāpšanu

53. Par šo noteikumu pārkāpumu administratīvi atbildīgs ir Reklāmas devējs.

54. Par Reklāmas izvietošanu bez Reklāmas izvietošanas atļaujas tiek piemērots administratīvais sods – brīdinājums vai naudas sods fiziskajām personām līdz 70 (septiņdesmit) naudas soda vienībām, bet juridiskajām personām līdz 280 (divi simti astoņdesmit) naudas soda vienībām.

Precizēts ar Tukuma novada domes 28.03.2024. lēmumu Nr. TND/24/115 (prot. Nr. 4, 1. §)

55. Administratīvā pārkāpuma procesu par noteikumu pārkāpumu līdz administratīvā pārkāpuma lietas izskatīšanai veic Pašvaldības policija, bet administratīvā pārkāpuma lietu izskata Tukuma novada domes Administratīvā komisija.

56. Piemērotais administratīvais sods noteikumu pārkāpēju neatbrīvo no pienākuma novērst pārkāpumu, kā arī no pārkāpuma rezultātā nodarīto zaudējumu atlīdzināšanas.

XII. Noslēguma jautājumi

57. Reklāmas, kas uzstādītas un eksponētas līdz šo noteikumu spēkā stāšanās dienai, sakārtojamas atbilstoši šo noteikumu prasībām vai demontējamas līdz 2024. gada 31. jūlijam.

Precizēts ar Tukuma novada domes 28.03.2024. lēmumu Nr. TND/24/115 (prot. Nr. 4, 1. §)

58. Reklāmas, kas saskaņotas pirms šo noteikumu spēkā stāšanās, ir atļauts eksponēt līdz atļaujas derīguma termiņa beigām.

59. Ar noteikumu spēkā stāšanās dienu spēku zaudē Tukuma novada domes 2022. gada 27. aprīļa saistošie noteikumi Nr. 27 "Par reklāmas, izkārtņu un citu informatīvo materiālu izvietošanu publiskās vietās Tukuma novadā".

Tukuma novada domes priekšsēdētājs G. Važa
1. pielikums
Tukuma novada domes 25.01.2024.
saistošajiem noteikumiem Nr. 3
Kandavas vecpilsētas teritorija

Tukuma novada domes priekšsēdētājs G. Važa
2. pielikums
Tukuma novada domes 25.01.2024.
saistošajiem noteikumiem Nr. 3
Tukuma vecpilsētas teritorija

Tukuma novada domes priekšsēdētājs G. Važa
3. pielikums
Tukuma novada domes 25.01.2024.
saistošajiem noteikumiem Nr. 3
IESNIEGUMS
REKLĀMAS PROJEKTA IZSKATĪŠANAI

DATI PAR REKLĀMAS DEVĒJU

Vārds, uzvārds / Nosaukums 
  
Personas kods/Reģistrācijas Nr. 
  
Adrese 
  
Tālruņa Nr.  
   
E-pasts  

DATI PAR REKLĀMU

Reklāmas objekta nosaukums 
  
Reklāmas izvietošanas adrese 

Reklāma izvietota uz:

  Tukuma novada pašvaldības īpašuma
  valsts īpašuma
  privātīpašuma
  
Zemesgabala kadastra numurs 

(ja reklāma izvietota ar piesaisti zemei)

Mobilās reklāmas gadījumā:

 Izvietojamo reklāmu skaits 
 Transporta līdzekļa valsts reģistrācijas numurs 
 Transporta līdzekļa piekabes/puspiekabes valsts reģistrācijas numurs 
 Plānotais pārvietošanās maršruts 
   
Reklāmas izvietošanas periods 

(izņemot izkārtni)

Projekta autors (vārds, uzvārds, tālruņa Nr.)

 

Projekta realizētājs (vārds, uzvārds vai nosaukums, tālruņa Nr.)

 

DATI PAR REKLĀMAS NODEVAS MAKSĀTĀJU

 
 
 

PIELIKUMĀ:

krāsainas Reklāmas vizuālā skice vai fotomontāža ar izmēriem un mērogu;

Reklāmas papildefektu raksturojums (apgaismojums – ja plānots);

ja Reklāma tiek izvietota konstruktīvā saistībā ar būvi: būves, uz kuras tiek izvietota reklāma, īpašnieka rakstiska piekrišana, īpašuma tiesības apliecinošu dokumentu kopijas;

Reklāmai bez piesaistes zemei: ja Reklāmu paredzēts izvietot uz citām personām piederoša nekustamā īpašuma, iesniedz rakstisku apliecinājumu, ka saņemta būves, zemes īpašnieka, valdītāja vai to pilnvarotas personas rakstiska piekrišana reklāmas izvietošanai;

Reklāmai ar piesaisti zemei: norāda zemesgabala kadastra numuru, zemesgabala plānu ar zemesgabala robežām un norāda Reklāmas atrašanās vietu zemesgabalā, pievienots rakstisks saskaņojums ar VAS "Latvijas Valsts ceļi", kā arī pieslēguma projekts un inženierkomunikāciju pārzinošo dienestu pārstāvju rakstisks saskaņojums, ja objektu nepieciešams pieslēgt inženierkomunikācijām, kā arī saskaņojums ar citām trešajām personām, kuru īpašumtiesības tiek skartas.

Projekts iesniegts uz ________ lapām.

Apliecinu sniegtās informācijas pareizību.

Esmu informēts(-a), ka šajā iesniegumā ietvertie personas dati ir nepieciešami un tie tiks izmantoti, lai nodrošinātu iesniegumā pieprasītā pakalpojuma sniegšanu atbilstoši normatīvo aktu noteikumiem. Ar informāciju par manām kā datu subjekta tiesībām un citu informāciju par personas datu apstrādi var iepazīties Tukuma novada pašvaldības privātuma politikā, kas ir pieejama Tukuma novada pašvaldības klientu apkalpošanas centrā (Talsu ielā 4, Tukumā) un tīmekļvietnē www.tukums.lv.

 Vārds, uzvārds 
 Datums 
 Paraksts 
Tukuma novada domes priekšsēdētājs G. Važa
4. pielikums
Tukuma novada domes 25.01.2024.
saistošajiem noteikumiem Nr. 3
Nodevas likme, koeficienti un aprēķināšanas kārtība

1. Nodevu aprēķina pēc formulas: (Reklāmas nesēja izmērs m² vai m³) x (2,00 euro) x (zonas koeficients) x (tematikas koeficients) x (laukuma koeficients) x (efektivitātes koeficients) x (laika koeficients mēnešos).

2. Tarifa likme ir 2,00 (divi) euro. Reklāmas izmēram, kas ir mazāk par 1 m2, nodevas aprēķinā tiek piemērots skaitlis 2.

3. Ziņas par Reklāmas vai Reklāmas nesēja izmēriem, kā arī par Reklāmas izvietošanas ilgumu pašvaldības nodevas aprēķināšanai izsniedz Reklāmas izvietotājs, kurš ir atbildīgs par sniegto ziņu pareizību.

4. Zonu koeficients:

Nr. p.k.

Zona

Koeficients

4.1.

Tukuma pilsētā

3,0

4.2.

Tukuma pilsētas vēsturiskajā centrā

4,0

4.3.

Kandavas pilsētā

3,0

4.4.

Kandavas pilsētas vēsturiskajā centrā

4,0

4.5.

Pagastu centros

2,0

4.6.

Pie galvenajām auto maģistrālēm novadā (valsts galvenie autoceļi ar apzīmējumu A un novada maģistrālās ielas)

2,0

4.7.

Valsts aizsargājama kultūras pieminekļa teritorijā vai uz valsts aizsargājama kultūras pieminekļa (atskaitot Tukuma un Kandavas pilsētas vēsturisko centru)

2,0

4.8.

Pārējā novada pagastu teritorijā

1,0

5. Tematikas koeficients:

Nr. p.k.

Nosaukums

Koeficients

5.1.

Politiska reklāma, izņemot priekšvēlēšanu aģitācijas materiāls

3,0

5.2.

Priekšvēlēšanu aģitācijas materiāli

0,5

5.3.

Komercreklāma (izņemot Pašvaldībā ražotās produkcijas un vietējo pakalpojumu sniedzēju reklāma)

2,0

5.4.

Komercreklāma azartspēlēm

4,0

5.5.

Latvijas Republikā ražotās produkcijas un to firmu un uzņēmumu, kas produktu ražo, reklāma

1,0

5.6.

Pārējās reklāmas

1,0

5.7.

Kultūras, dabas un veselības aizsardzības, sporta, bērnu, jaunatnes pasākumu u.tml. tematika (ar komerciālu raksturu)

0,5

6. Laukuma koeficients:

Nr. p.k.

Nosaukums

Koeficients

6.1.

Līdz 2 m2

1,0

6.2.

No 2 līdz 6 m2

0,7

6.3.

Virs 6 m2

0,5

7. Efektivitātes koeficients:

Nr. p.k.

Nosaukums

Koeficients

7.1.

Kustīga reklāma

3,0

7.2.

Skaņas reklāma

3,0

7.3.

Kinētiskā reklāma

3,0

7.4.

Mobilā reklāma

3,0

7.5.

Dinamiska gaismas reklāma

3,0

7.6.

Gaismas reklāma

2,0

7.7.

Telpiska reklāma

1,5

7.8.

Parasta reklāma

1,0

8. Laika koeficients:

Nr. p.k.

Nosaukums

Koeficients

8.1.

Laika periods līdz 30 dienām*

1,0

* 1 diena ir 1/30 daļa no mēneša

Tukuma novada domes priekšsēdētājs G. Važa
5. pielikums
Tukuma novada domes 25.01.2024.
saistošajiem noteikumiem Nr. 3

 

Dokumenta rekvizītu zona

 

REKLĀMAS/REKLĀMAS OBJEKTA ATĻAUJA

___.____. 20__., Nr.________
Īpašnieks/Reklāmas devējs

(vārds, uzvārds, personas kods/juridiskai personai: nosaukums, reģistrācijas Nr.)

 

Kontaktinformācija

(e-pasts, tālrunis)

 

Reklāmas veids un izvietošanas adrese (izņemot mobilai Reklāmai):
 

Reklāmas izvietošanas laiks:
 

Papildefektu raksturojums (apgaismojums, skaņu efekti u.tml., ja tādi plānoti):
 

Nosacījumi:
 

Atļauja izdota ____________________________ derīga līdz_____________

Nodeva____________________________________________

Atļaujas pielikumā Reklāmas/Reklāmas objekta vizuālā skice vai fotomontāža

atbildīgās amatpersonas amats, vārds, uzvārds, paraksts (dokumenta rekvizītus "paraksts", "datums" neaizpilda, ja atļauja tiek izsniegta elektroniska dokumenta veidā atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu).

Tukuma novada domes priekšsēdētājsG. Važa
Saistošo noteikumu Nr. 3 "Par reklāmas, izkārtņu un citu informatīvo materiālu izvietošanu publiskās vietās Tukuma novadā"
paskaidrojuma raksts

Paskaidrojuma raksta sadaļa

Norādāmā informācija

1. Mērķis un nepieciešamības pamatojumsSaistošie noteikumi nepieciešami, lai definētu reklāmas un reklāmas objekta izvietošanas pamatprincipus, ekspluatācijas un demontāžas nosacījumus un administratīvo atbildību.

Saistošo noteikumu mērķis ir veidot harmoniski attīstītu Tukuma novada vidi, saglabāt Tukuma un Kandavas vecpilsētu kultūrvidi un nodrošināt Tukuma novada raksturīgās arhitektūras un vides saglabāšanu.

Saistošie noteikumi nosaka reklāmas un informācijas stendu (vienpusēji, divpusēji, apaļi vai trīsplakņu piloni, citi figurāli objekti) ar augstumu līdz sešiem metriem, izkārtņu un citu informācijas nesēju izvietošanas, ekspluatācijas, demontāžas un atļaujas izsniegšanas kārtību, kontroli par reklāmas izvietošanu publiskās vietās vai vietās, kas vērstas pret publisku vietu Tukuma novada administratīvajā teritorijā, reklāmas izvietošanas aizliegumus, atbildību par saistošo noteikumu neievērošanu, kā arī ar Tukuma novada pašvaldības nodevu apliekamos objektus, nodevas apmērus un nodevas maksātājus.

Saistošajos noteikumos lietotie termini un jēdzieni atbilst Reklāmas likumā, Priekšvēlēšanu aģitācijas likumā un Ministru kabineta 2012. gada 30. oktobra noteikumos Nr. 732 "Kārtība, kādā saņemama atļauja reklāmas izvietošanai publiskās vietās vai vietās, kas vērstas pret publisku vietu" lietotajiem terminiem.

2. Fiskālā ietekme uz pašvaldības budžetu2023. gadā par reklāmas izvietošanu publiskā vietā iekasēta pašvaldības nodeva 3058,08 EUR apmērā, t.sk. 2562,72 EUR no reklāmas devējiem, kuru struktūrvienības adrese reģistrēta Tukuma novada administratīvajā teritorijā.

Ietekme uz budžeta izdevumu daļu nav paredzēta.

Saistošie noteikumi neparedz jaunu institūciju vai amata vietu izveidošanu pašvaldībā.

3. Sociālā ietekme uz vidi, iedzīvotāju veselību, uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā, kā arī plānotā regulējuma ietekme uz konkurenciSociālā ietekme – saistošie noteikumi palīdzēs veidot harmoniski attīstītu Tukuma novada vidi, saglabāt Tukuma un Kandavas vecpilsētu kultūrvidi un nodrošināt Tukuma novada raksturīgās arhitektūras un vides saglabāšanu, kultūras, sporta un izglītības pakalpojumu un piedāvājumu informācijas pieejamību.

Nav tiešas ietekmes uz iedzīvotāju veselību, bet ar saistošajiem noteikumiem tiek nodrošinātas vienlīdzīgas tiesības un iespējas veselības jomā.

Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi – saistošo noteikumu tiesiskais regulējums attiecināms uz fiziskajām un juridiskajām personām, kuras vēlas izvietot reklāmu Tukuma novada administratīvajā teritorijā, un rada pienākumu reklāmas, afišas un sludinājumus izvietot saskaņā ar šiem saistošajiem noteikumiem. Saistošo noteikumu tiesiskā regulējuma mērķgrupa ir personas, kas izvieto reklāmu vai reklāmas objektu, priekšvēlēšanas aģitācijas materiālus publiskā vietā vai vietā, kas vērsta pret publisku vietu.

Ietekme uz konkurenci – saistošie noteikumi pozitīvi ietekmē brīvu un godīgu konkurenci, nodrošina vienlīdzīgas iespējas pakalpojumu un preču reklāmai un informācijas paušanai attiecībā uz saistīto pakalpojumu un preču pieejamību.

4. Ietekme uz administratīvām procedūrām un to izmaksāmReklāmu izvietošanas saskaņošanu veic pašvaldības vides dizainers un pašvaldības administratīvo teritoriju pārvalžu vadītāji.

Lēmumu par reklāmas izvietošanas atļauju izdod Tūrisma un mantojuma attīstības nodaļas vadītājs.

Kontrolēt saistošo noteikumu izpildi, sastādīt administratīvā pārkāpuma protokolus atbilstoši savai kompetencei ir tiesīgas Tukuma novada pašvaldības policijas amatpersonas.

Administratīvā pārkāpuma lietu izskata Tukuma novada domes Administratīvā komisija, kuras lēmumu var pārsūdzēt rajona (pilsētas) tiesā.

5. Ietekme uz pašvaldības funkcijām un cilvēkresursiemPapildu cilvēkresursu iesaiste saistošo noteikumu īstenošanā netiek paredzēta, jaunas pašvaldības funkcijas netiek radītas, esošo institūciju kompetence netiek paplašināta.
6. Informācija par izpildes nodrošināšanuSaistošo noteikumu piemērošanas jautājumos persona var vērsties Tukuma novada pašvaldības administrācijas Tūrisma un mantojuma attīstības nodaļā.

Saistošo noteikumu izpildes kontroli nodrošina Tukuma novada pašvaldības policija.

7. Prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem, ko sniedz mērķa sasniegšanaSaistošie noteikumi ir piemēroti iecerētā mērķa sasniegšanas nodrošināšanai un paredz tikai to, kas ir vajadzīgs mērķa sasniegšanai, kā arī atbilst paskaidrojuma raksta 1. punktā minētajiem normatīvajiem aktiem.
8. Izstrādes gaitā veiktās konsultācijas ar privātpersonām un institūcijāmSaistošo noteikumu projekts ar Tukuma novada domes Tautsaimniecības un teritoriālās attīstības komitejas 2023. gada 14. decembra lēmumu Nr. TND/1-10.1/23/4 (prot. Nr. 12, 3. §) nodots sabiedrības viedokļa noskaidrošanai, publicējot Tukuma novada pašvaldības tīmekļvietnē www.tukums.lv. Viedokļa izteikšanas termiņš noteikts trīs nedēļas no publicēšanas dienas.

Laiks viedokļu izteikšanai bija noteikts no 2023. gada 15. decembra līdz 2024. gada 5. janvāra pl. 17.00 un minētajā termiņā pašvaldībā reģistrēti 4 (četri) iesniegumi, kuros izteikti viedokļi ar komentāriem un ierosinājumiem:

1. SIA "APO DIZAINS" iesniegums (reģistrēts 08.01.2024., reģ. Nr. TND/1-48/24/181):

1.1. Viedoklis: "Diemžēl Tukuma novada domes SN nav uzņēmējdarbībai labvēlīgi, jo noteiktās nodevas par reklāmas, afišu un sludinājumu izvietošanu publiskās vietās ir neadekvāti lielas. Tās ir ievērojami lielākas nekā citās pašvaldībās un pat lielākas nekā Rīgā."

1.2. Priekšlikums: "Lai mūsu novads kļūtu par uzņēmējdarbībai labvēlīgu vidi, lai veicinātu uzņēmējdarbības attīstību un turpmāk lai uzņēmējiem nerastos neskaidri jautājumi šajā sakarā, lūdzam konstruktīvi izvērtēt mūsu viedokli un lūdzam daudzkārt samazināt pašvaldības nodevas par reklāmas, afišu un sludinājumu izvietošanu publiskās vietās."

2. SIA "FoxBox" iesniegums (reģistrēts 08.01.2024., reģ. Nr. TND/1-48/24/185):

2.1. Priekšlikums: 51.6. punktu izteikt šādā redakcijā "no Reklāmas devēja, kurš reģistrējies kā juridiskā persona/individuālais darba veicējs un kura juridiskā adrese vai struktūrvienības adrese reģistrēta Tukuma novada administratīvajā teritorijā".

3. SIA "SIGNBOX" iesniegums (reģistrēts 08.01.2024., reģ. Nr. TND/1-48/24/182):

3.1. Viedoklis 1: Informējam, ka 2023. gada 6. jūlijā ir stājušies spēkā grozījumi Ceļu satiksmes likuma 40. panta pirmajā daļā, kas noteic, ka turpmāk reklāmas objektu vai informācijas objektu uzstādīšanai saņemama attiecīgā ceļa īpašnieka vai pārvaldītāja atļauja.

3.2. Priekšlikums 1: Izteikt 12. punktu šādā redakcijā "Par reklāmas objektu vai informācijas objektu uzstādīšanu lūdzam vērsties pie attiecīgā ceļa īpašnieka vai pārvaldītāja."

3.3. Viedoklis 2 par 20.6. punktu: Vai šajā vietā ir domāts, ka nevar izvietot LED ekrānu? Pieļauju domu, ka stacionāra reklāma, kurā ir integrēti mirgojoši gaismas elementi, kas nav LED ekrāns.

3.4. Priekšlikums 2: precizēt 20.6. punktu.

3.5. Viedoklis 3: Ļoti uzteicams un priekšzīmīgs 51.6. punkts no pašvaldības puses, uz kā rēķina mēs kā reklāmas uzņēmums varam iedot papildus atlaidi vietējiem uzņēmumiem.

4. SIA "Advertex Latvia" iesniegums (reģistrēts 08.01.2024., reģ. Nr. TND/1-48/24/183):

4.1. Viedoklis: Salīdzinot ar citās pašvaldībās noteiktajām nodevām, tās ir noteiktas ļoti augstas un tas ir iemesls tam, kāpēc uzņēmēji bieži atsakās no informēšanas par savu uzņēmējdarbību ar vides reklāmas palīdzību Tukuma novadā. Piemērs – nodeva par 4,78x4,78 m plakāta eksponēšana uz 12 mēnešiem Tukuma pilsētas centrā Elizabetes ielā ir 2193,60 EUR, bet Vecrīgā – 2004,50 EUR. Tukuma centrs un Vecrīga cilvēku plūsmas ziņā ir pilnīgi nesalīdzināmas vietas, tāpēc ļoti labi saprotams, kāpēc uzņēmēji nav gatavi maksāt tik lielas nodevas par reklāmu izvietošanu Tukumā. Mūsuprāt, nodevām ir jābūt samērīgām. Diemžēl šobrīd tās ir nesamērīgi augstas.

4.2. Priekšlikums: Tukuma novada pašvaldības deputātus ieklausīties SIA "Advertex Latvia" pieredzē un izvērtēt iespējas pārskatīt un samazināt Reklāmas nodevas apmērus.

Iesniegtie priekšlikumi izskatīti Tukuma novada domes Tautsaimniecības un teritoriālās attīstības komitejas sēdē, kurā nolemts izdot saistošo noteikumu redakciju, neņemot vērā visus iesniegtos priekšlikumus, jo:

1) saistošo noteikumu 3. punktā minētais mērķis ir veidot harmoniski attīstītu Tukuma novada vidi, tādēļ jaunu reklāmas objektu izvietošana, īpaši Tukuma un Kandavas pilsētvidē, kā arī pilsētciematos, ir mazāk vēlama, tādēļ tarifa likme nodevas aprēķināšanai reklāmas izvietošanai netiek mazināta,

2) uzņēmējiem, kuri reģistrējuši savu darbību Tukuma novadā, saistošajos noteikumos ir noteiktas papildus atlaides reklāmas izvietošanai novadā, tādējādi saistošie noteikumi viennozīmīgi veicina vietējās uzņēmējdarbības attīstību; tā kā novadā reģistrēto uzņēmumu skaitam ir nozīme savstarpējā novadu konkurencē, saistošie noteikumi pastarpināti aicina lielo zīmolu uzņēmumus, kuriem ir reģistrētas to struktūrvienības novadā un kas vēlas izvietot reklāmu par sevi novadā, arī reģistrēt savu uzņēmējdarbību Tukuma novadā, tādēļ priekšlikums, ka papildu atlaides attiecas ne vien uz vietējiem uzņēmumiem, bet arī lielo uzņēmumu struktūrvienībām, nav atbalstīts;

3) aizliegums lietot mirgojošu reklāmu saistošajos noteikumos minēts ar nolūku, lai reklāmu tehniskajā izpildījumā netiktu lietotas mirgojošas gaismas objekti, kas var radīt autovadītājiem vai gājējiem apžilbumu vai novērst viņu uzmanību no ceļa; skaidrojumu par mirgojošām gaismām katrs reklāmas devējs var saņemt pašvaldībā pie speciālista, kas saskaņo reklāmas.

Sabiedrības viedoklis, kas ņemts vērā:

- papildināts saistošo noteikumu 12. punkts ar atsauci uz Ceļu satiksmes likuma 40. pantu (SIA "SIGNBOX" priekšlikums).

Tukuma novada domes priekšsēdētājs G. Važa
 
Tiesību akta pase
Nosaukums: Par reklāmas, izkārtņu un citu informatīvo materiālu izvietošanu publiskās vietās Tukuma novadā Statuss:
Spēkā esošs
spēkā esošs
Izdevējs: Tukuma novada dome Veids: saistošie noteikumi Numurs: 3Pieņemts: 25.01.2024.Stājas spēkā: 15.06.2024.Tēma:  Administratīvās atbildības ceļvedisPublicēts: Latvijas Vēstnesis, 115, 14.06.2024. OP numurs: 2024/115.18
Satura rādītājs
Saistītie dokumenti
  • Tiesību akti, kuriem maina statusu
  • Izdoti saskaņā ar
  • Citi saistītie dokumenti
352766
15.06.2024
424
0
  • X
  • Facebook
  • Draugiem.lv
 
0
Šajā vietnē oficiālais izdevējs
"Latvijas Vēstnesis" nodrošina tiesību aktu
sistematizācijas funkciju.

Sistematizēti tiesību akti ir informatīvi. Pretrunu gadījumā vadās pēc oficiālās publikācijas.
Par Likumi.lv
Aktualitātes
Noderīgas saites
Atsauksmēm
Kontakti
Mobilā versija
Lietošanas noteikumi
Privātuma politika
Sīkdatnes
Latvijas Vēstnesis "Ikvienam ir tiesības zināt savas tiesības."
Latvijas Republikas Satversmes 90. pants
© Oficiālais izdevējs "Latvijas Vēstnesis"