Teksta versija
UZMANĪBU! Vietnei pielāgotais Google meklētājs (ātrais meklētājs) meklēšanas rezultātos šobrīd neietver daļu tiesību aktu. Problēma tiek risināta, tomēr lūdzam ņemt vērā, ka tiešā veidā Google meklētāja darbību ietekmēt nevaram. Aicinām izmantot vietnes izvērsto meklētāju.
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
uz sākumu
Izvērstā meklēšana
Autorizēties savā kontā

Kādēļ autorizēties vai reģistrēties?
 
Ministru kabineta noteikumi Nr. 320

Rīgā 2024. gada 28. maijā (prot. Nr. 22 42. §)
Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 6.1.1. specifiskā atbalsta mērķa "Pārejas uz klimatneitralitāti radīto ekonomisko, sociālo un vides seku mazināšana visvairāk skartajos reģionos" 6.1.1.7. pasākuma "Eiropas Savienības nozīmes biotopu vai purvu ekosistēmu atjaunošana" īstenošanas noteikumi
I. Vispārīgie jautājumi

1. Noteikumi nosaka: 

1.1. kārtību, kādā īsteno Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 6.1.1. specifiskā atbalsta mērķa "Pārejas uz klimatneitralitāti radīto ekonomisko, sociālo un vides seku mazināšana visvairāk skartajos reģionos" 6.1.1.7. pasākumu "Eiropas Savienības nozīmes biotopu vai purvu ekosistēmu atjaunošana" (turpmāk – pasākums);

1.2. pasākuma mērķi;

1.3. pasākumam plānoto un pieejamo finansējumu;

1.4. prasības Taisnīgas pārkārtošanās fonda projekta (turpmāk – projekts) iesniedzējam (turpmāk – projekta iesniedzējs), finansējuma saņēmējam un sadarbības partnerim;

1.5. atbalstāmo darbību un izmaksu attiecināmības nosacījumus; 

1.6. vienkāršoto izmaksu piemērošanas nosacījumus un kārtību.

2. Pasākuma mērķis ir veicināt Eiropas Savienības nozīmes biotopu atjaunošanu vai vēsturisko kūdras ieguves vietu renaturalizāciju īpaši aizsargājamās dabas teritorijās bioloģiskās daudzveidības veicināšanai un ekosistēmu pakalpojumu nodrošināšanai. 

3. Pasākuma mērķteritorijas un īstenošanas vietas ir īpaši aizsargājamas dabas teritorijas vai to daļas un tām piegulošās teritorijas, kas atrodas Kurzemes, Latgales, Vidzemes un Zemgales statistiskajā reģionā saskaņā ar 2022. gada 25. novembrī spēkā esošo Statistiski teritoriālo vienību nomenklatūras 3. līmeņa (NUTS 3. līmenis) klasifikāciju.

4. Pasākuma ietvaros par vēsturiskām kūdras ieguves vietām tiek uzskatītas Kūdras ilgtspējīgas izmantošanas pamatnostādņu 2020.–2030. gadam 3. pielikumā minētās teritorijas un tām piegulošas ietekmētas teritorijas, kurām nav iespējams piemērot principu "piesārņotājs maksā".

5. Pasākumu īsteno līdz 2029. gada 31. decembrim, sasniedzot šādus uzraudzības rādītājus: 

5.1. iznākuma rādītājs – atbalstītā sanētās zemes platība. Iznākuma rādītāja vērtība tiek sasniegta, ja veikti ieguldījumi Eiropas Savienības nozīmes biotopu atjaunošanā vai vēsturisko kūdras ieguves vietu renaturalizācijā 1500 hektāru platībā projekta tiešajās īstenošanas vietās;

5.2. rezultāta rādītājs – atjaunotas degradētas ekosistēmas. Rezultāta rādītāja vērtība tiek sasniegta, ja pasākuma ietvaros veikti ieguldījumi Eiropas Savienības nozīmes biotopu atjaunošanā vai vēsturisko kūdras ieguves vietu renaturalizācijā  šo noteikumu 5.1. apakšpunktā minētajā platībā, kopumā labvēlīgi ietekmējot teritoriju  vismaz 4046 hektāru platībā. 

6. Pasākumu īsteno ierobežotas projektu iesniegumu atlases veidā.

7. Pasākuma ietvaros atbildīgās iestādes funkcijas pilda Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija (turpmāk – atbildīgā iestāde).

8. Pasākuma īstenošanai plānotais un pieejamais kopējais attiecināmais finansējums ir vismaz 7 058 824 euro, tai skaitā Taisnīgas pārkārtošanās fonda finansējums 6 000 000 euro apmērā un nacionālais līdzfinansējums, ko veido valsts budžeta līdzfinansējums 1 058 824 euro apmērā un privātais finansējums. Privātais finansējums tiek paredzēts, ja pasākuma īstenošanai nepieciešamais finansējums pārsniedz maksimāli iespējamo Taisnīgas pārkārtošanās fonda un valsts budžeta līdzfinansējuma apmēru.

9. Pasākuma atbalsts tiek sniegts granta veidā.

10. Attiecināmais Taisnīgas pārkārtošanās fonda finansējuma apmērs nepārsniedz 85 procentus no projekta kopējā attiecināmā finansējuma, un valsts budžeta līdzfinansējums nepārsniedz 15 procentus no projekta kopējā attiecināmā finansējuma. Ja projektā tiek piesaistīts privātais finansējums, nacionālais līdzfinansējums var pārsniegt 15 procentus, nepalielinot valsts budžeta līdzfinansējuma daļu.

II. Prasības projekta iesniedzējam un sadarbības partnerim

11. Projekta iesniedzējs, kas pēc projekta iesnieguma apstiprināšanas kļūst par finansējuma saņēmēju, ir akciju sabiedrība "Latvijas valsts meži".

12. Finansējuma saņēmējs projekta atbalstāmo darbību īstenošanai sadarbības partnera statusā piesaista Dabas aizsardzības pārvaldi.

13. Projekta iesniedzējs kopā ar sadarbības partneri plāno projektā sasniedzamos uzraudzības rādītājus un Taisnīgas pārkārtošanās fonda finansējumu atbilstoši šo noteikumu 5. punktā minētajiem rādītājiem un šo noteikumu 8. punktā pieejamajam finansējumam.

14. Projekta iesniedzējs pirms projekta iesniegšanas ar sadarbības partneri slēdz rakstveida sadarbības līgumu par pušu pienākumiem, tiesībām un atbildību projekta mērķa, rezultātu un rādītāju sasniegšanā un šo noteikumu 30. punktā minēto prasību īstenošanā.

15. Projekta iesniedzējs un sadarbības partneris: 

15.1. ir atbildīgs par projekta mērķa, rezultātu un rādītāju sasniegšanu tādā apjomā, kā noteikts sadarbības līgumā;

15.2. iesaistās projekta īstenošanā ar saviem resursiem, tai skaitā ar tā īpašumā, valdījumā, turējumā vai lietojumā esošo nekustamo īpašumu vai finansējumu, kā arī nodrošina projekta ietvaros izveidotās infrastruktūras un atjaunoto teritoriju uzturēšanu visā projekta dzīves ciklā.

16. Pasākuma ietvaros netiek atbalstītas aktivitātes, kurām sniegtais atbalsts kvalificējams kā komercdarbības atbalsts. Pasākuma ietvaros atbalsts tiek sniegts tikai valsts pārvaldes funkciju īstenošanai un pārvaldes uzdevumu izpildei.

17. Projekta iesniedzējs atbilstoši sadarbības iestādes izstrādātajiem metodiskajiem norādījumiem veic izmaksu un ieguvumu analīzi. Ja projektā plānoti ieņēmumi, tie projekta dzīves ciklā ik gadu nepārsniedz 50 procentus no infrastruktūras un atjaunoto teritoriju uzturēšanas izdevumiem.    

18. Projekta iesniedzējs iesniedz vienu projekta iesniegumu.

19. Projekta iesniedzējs kopā ar sadarbības partneri saskaņā ar projektu iesniegumu atlases nolikuma prasībām elektroniski sagatavo projekta iesniegumu un iesniedz sadarbības iestādē, izmantojot Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmu.

III. Atbalstāmās darbības un attiecināmās izmaksas

20. Pasākuma ietvaros ir atbalstāmas šādas darbības purvu un ar tiem saistīto ekosistēmu stāvokļa uzlabošanai un aizsardzībai:

20.1. biotehniskie (visu veidu pasākumi vietas stāvokļa uzlabošanai, piemēram, nevēlamu koku,  krūmu vai zemsedzes apauguma likvidēšana, invazīvo sugu ierobežošana, biotopam raksturīgās zemsedzes veģetācijas un struktūru atjaunošana, sugu dzīvotņu uzlabošana, atjaunošana vai veidošana), hidrotehniskie un melioratīvie pasākumi (t. sk. būvniecība inženierbūvju un meliorācijas grāvju likvidēšanai, izveidei vai atjaunošanai u. tml.);

20.2. ekotūrisma infrastruktūras izveide un teritoriju labiekārtošana;

20.3. vides un informācijas piekļūstamības veicināšana;

20.4. atjaunojamo teritoriju apsekošana un izpēte; 

20.5. sabiedrības informēšanas, izglītošanas, komunikācijas  un vizuālās identitātes pasākumi;

20.6. projekta vadības un īstenošanas nodrošināšana.

21.  Pasākuma ietvaros projektiem plāno tiešās un netiešās attiecināmās izmaksas.

22. Tiešās attiecināmās izmaksas ietver šādas izmaksu pozīcijas atbalstāmo darbību īstenošanai:

22.1. projekta iesnieguma un projekta īstenošanu pamatojošās dokumentācijas sagatavošanas izmaksas (izņemot projekta iesnieguma veidlapas aizpildīšanas izmaksas), kas tieši saistītas ar projektā plānotajām darbībām, nepārsniedzot 10 procentus no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām:

22.1.1. hidrologa, sugu un biotopu aizsardzības jomas eksperta un (vai) arborista atzinuma sagatavošanas izmaksas;

22.1.2. būvniecības ieceres dokumentācijas, būvprojekta sagatavošanas un ar to saistītās normatīvajos aktos paredzētās būvekspertīzes izmaksas atbilstoši būvniecības jomu regulējošiem normatīvajiem aktiem;

22.1.3. izmaksu un ieguvumu analīzes izmaksas; 

22.1.4. ekosistēmu pakalpojuma novērtējuma izmaksas; 

22.1.5. ietekmes uz vidi novērtējuma izmaksas;

22.1.6. klimata risku izvērtējuma izmaksas; 

22.1.7. hidroloģiskā vai hidroģeoloģiskā modeļa un hidroloģisko vai hidraulisko aprēķinu izmaksas; 

22.1.8. autoruzraudzības un būvdarbu būvuzraudzības izmaksas atbilstoši būvniecības jomu regulējošiem normatīvajiem aktiem;

22.2. būves nojaukšanas un teritorijas attīrīšanas izmaksas;

22.3. izmaksas, kas saistītas ar būves nodošanu ekspluatācijā;

22.4. atjaunojamo teritoriju apsekošanas un esošās infrastruktūras stāvokļa diagnostikas un tehniskā stāvokļa pārbaudes izmaksas; 

22.5. jaunas infrastruktūras būvdarbu, esošās infrastruktūras pārbūves un atjaunošanas izmaksas;

22.6. biotehnisku, hidrotehnisku un melioratīvo pasākumu (t. sk. būvdarbu) veikšanas izmaksas;

22.7. apmeklētāju skaitīšanas ierīču, informācijas stendu, norāžu un zīmju iegādes, izgatavošanas, transportēšanas un uzstādīšanas izmaksas;

22.8. tiešās attiecināmās projekta vadības un īstenošanas personāla izmaksas, kuras saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas (ES) 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai (turpmāk – regula 2021/1060), 55. panta 1. punktu projekta iesniegumā plāno kā vienu izmaksu pozīciju, piemērojot izmaksu likmi 20 procentu apmērā no šo noteikumu 22. punktā minētajām tiešajām attiecināmajām izmaksām, kas nav personāla izmaksas, un piemērojot to vienādi gan finansējuma saņēmējam, gan sadarbības partnerim; 

22.9. finansējuma saņēmēja un sadarbības partnera personāla darba braucienu, iekšzemes komandējumu un transporta pakalpojumu izmaksas:

22.9.1. transporta izmaksas (maksa par degvielu, transportlīdzekļu noma, transporta pakalpojumu pirkšana, maksa par sabiedriskā transporta izmantošanu), kas ir daļa no iekšzemes komandējumu vai darba braucienu izmaksām. Degvielas izmaksas vieglajam transportlīdzeklim un reģionālā sabiedriskā un vietējā sabiedriskā transporta izmaksas tiek segtas atbilstoši Finanšu ministrijas metodikā "Vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķina un piemērošanas metodika 1 km izmaksām darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" un Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam īstenošanai" iekļautajiem nosacījumiem;

22.9.2. personāla darba braucienu un iekšzemes komandējumu izmaksas (viesnīcas izmaksas, dienas nauda), kurām piemēro metodiku par iekšzemes komandējumu izmaksu segšanu atbilstoši Finanšu ministrijas metodikā "Vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķina un piemērošanas metodika iekšzemes komandējumu izmaksām darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" un Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam īstenošanai" iekļautajiem nosacījumiem;

22.10. darba vietas aprīkojuma iegādes izmaksas jaunu darba vietu radīšanai vai, ja aprīkojums ir nolietojies un tiek norakstīts, esošo darba vietu uzturēšanai un remontam ne vairāk kā 3000 euro apmērā vienai darba vietai visā projekta īstenošanas laikā personālam, kas projektā ir nodarbināts vismaz 30 procentus darba laika, ievērojot šādus nosacījumus:

22.10.1. ja projekta vadības vai īstenošanas personāls ir nodarbināts projektā normālu darba laiku, jaunradītās darba vietas aprīkojuma iegādes vai nomas izmaksas ir attiecināmas 100 procentu apmērā;

22.10.2. ja projekta vadības vai īstenošanas personāls ir nodarbināts projektā nepilnu darba laiku, jaunradītās darba vietas aprīkojuma iegādes vai nomas izmaksas ir attiecināmas proporcionāli darba slodzes procentuālajam sadalījumam;

22.10.3. ja tiek izmantots daļlaika izmaksu attiecināmības princips, tiek ņemts vērā darbinieka iesaistes periods projektā pret projekta kopējo īstenošanas ilgumu, kā arī proporcionāli darba slodzes procentuālajam sadalījumam;

22.11. ar projekta darbībām tieši saistīto komunikācijas un vizuālās identitātes prasību nodrošināšanas izmaksas saskaņā ar normatīvo aktu par kārtību, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027. gada plānošanas periodā, nepārsniedzot vienu procentu no projekta kopējām tiešajām attiecināmajām izmaksām;

22.12. izmaksas horizontālā principa "Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana" darbību īstenošanai, tai skaitā zīmju valodas tulku, vieglās valodas tulkošanas, reāllaika transkripcijas, subtitru nodrošināšanas pakalpojumu izmaksas un vides piekļūstamības ekspertu konsultācijas, ja tās ir nepieciešamas vides un informācijas piekļūstamības nodrošināšanai;

22.13. sabiedrības informēšanas un izglītošanas pasākumu izmaksas, kas nav šo noteikumu 22.11. apakšpunktā minētās izmaksas un nepārsniedz četrus procentus no projekta attiecināmajām izmaksām.

23. Projekta netiešās attiecināmās izmaksas ir projekta vadības personāla administratīvās izmaksas, kuras plāno kā vienu izmaksu pozīciju, piemērojot netiešo izmaksu vienoto likmi 15 procentu apmērā no šo noteikumu 22.8. apakšpunktā minētās tiešās attiecināmās personāla izmaksu vienotās likmes. Netiešo attiecināmo izmaksu sadalījums starp projekta iesniedzēju un sadarbības partneri tiek noteikts sadarbības līgumā.

24. Neparedzētie izdevumi nepārsniedz piecus procentus no projekta kopējām tiešajām attiecināmajām izmaksām. Neparedzēto izdevumu izlietošanu finansējuma saņēmējs saskaņo ar sadarbības iestādi.

25. Pievienotās vērtības nodokļa maksājumi, kas tiešā veidā saistīti ar projektu, ir uzskatāmi par attiecināmām izmaksām saskaņā ar regulas 2021/1060 64. panta 1. punkta "c" apakšpunktā ietvertajiem nosacījumiem, ja vien tie nav atgūstami saskaņā ar nacionālajiem tiesību aktiem pievienotās vērtības nodokļa jomā.

26. Projekta izmaksas ir attiecināmas no 2024. gada 1. janvāra, taču projekta darbības nevar būt pabeigtas pirms projekta iesnieguma iesniegšanas sadarbības iestādē.

IV. Pasākuma un projekta īstenošanas un uzraudzības nosacījumi 

27. Finansējuma saņēmējs projektu īsteno saskaņā ar līgumu par projekta īstenošanu, bet ne ilgāk kā līdz 2029. gada 31. decembrim.

28. Projekta ietvaros iepirkumus veic saskaņā ar publiskos iepirkumus regulējošo normatīvo aktu prasībām, īstenojot atklātu, pārredzamu, nediskriminējošu un konkurenci neierobežojošu procedūru.

29. Ja attiecināms, projekta ietvaros, veicot iepirkumus, nodrošina vides prasību integrāciju preču, pakalpojumu un būvdarbu iepirkumos (zaļais publiskais iepirkums), kā arī publiskos iepirkumus īsteno sociāli atbildīgā veidā, piemērojot sociāli atbildīgā publiskā iepirkuma un inovatīvā publiskā iepirkuma nosacījumus.

30. Īstenojot projektu, finansējuma saņēmējs un sadarbības partneris:

30.1. nodrošina komunikācijas un vizuālās identitātes pasākumus atbilstoši regulas  2021/1060 47. un 50. pantam un normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027. gada plānošanas periodā;

30.2. savā tīmekļvietnē ne retāk kā reizi sešos mēnešos ievieto aktuālu informāciju par projekta īstenošanu;

30.3. akciju sabiedrība "Latvijas valsts meži" sedz projekta izmaksu pieaugumu no saviem līdzekļiem;

30.4. nodrošina dubultā finansējuma neiestāšanos un to, ka projektā plānotie darbi netiek finansēti vai līdzfinansēti, kā arī tos nav plānots finansēt vai līdzfinansēt no citiem valsts vai ārvalstu finanšu atbalsta instrumentiem;

30.5. nodrošina atsevišķu grāmatvedības uzskaiti par finansējuma izlietojumu projektā, nodalot tā ietvaros veiktās darbības no citas saimnieciskās darbības;

30.6. ja visā projekta dzīves ciklā no izveidotās infrastruktūras izmantošanas tiek gūti ieņēmumi, nodrošina šo ieņēmumu uzskaiti. Ja ieņēmumi pārsniedz šo noteikumu 17. punktā minēto apmēru, finansējuma saņēmējs informē par to sadarbības iestādi;

30.7. veic vēsturisko kūdras ieguves vietu renaturalizāciju saskaņā ar normatīvajiem aktiem par derīgo izrakteņu vietu rekultivāciju;

30.8. izstrādā kārtību, kādā tiks nodrošināta interešu konflikta, krāpšanas un korupcijas risku neesība, identificēti apstākļi, kuri izraisa vai var izraisīt interešu konfliktu, krāpšanu un korupcijas riskus, kas rada apdraudējumu vai kaitējumu projekta īstenošanai, nosaka veicamos pasākumus un izstrādā darbības plānu interešu konflikta, krāpšanas un korupcijas risku preventīvai novēršanai un gadījumiem, kad interešu konflikts, krāpšana vai korupcija ir atklāta, kā arī paraksta apliecinājumu par interešu konflikta neesību, lai tiktu ievērotas Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 18. jūlija Regulas (ES, Euratom) 2018/1046 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam, ar kuru groza Regulas (ES) Nr. 1296/2013, (ES) Nr. 1301/2013, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 1304/2013, (ES) Nr. 1309/2013, (ES) Nr. 1316/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) Nr. 283/2014 un Lēmumu Nr. 541/2014/ES un atceļ Regulu (ES, Euratom) Nr. 966/2012, 61. pantā noteiktās prasības;

30.9. nodrošina, ka nekustamais īpašums, kurā tiks veiktas projektā paredzētās darbības, ir projekta iesniedzēja vai tā sadarbības partnera īpašumā, valdījumā, turējumā vai lietojumā visā projekta dzīves ciklā;

30.10. nodrošina šo noteikumu 5. punktā  minēto rādītāju uzskaiti projekta īstenošanas laikā;

30.11. nodrošina projekta rezultātu ilgtspēju, uzturēšanu un apsaimniekošanu visā projekta dzīves ciklā saskaņā ar spēkā esošo īpaši aizsargājamo dabas teritoriju dabas aizsardzības plānu vai ar ekspertu norādījumiem par teritoriju apsaimniekošanas darbībām pēc projekta noslēgšanas;

30.12. nodrošina horizontālo principu "Nenodarīt būtisku kaitējumu", "Klimatdrošināšana" un "Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana" ievērošanu un datu uzkrāšanu par  horizontālā principa "Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana" rādītāju sasniegtajām vērtībām un to ievadi Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmā:

30.12.1. konsultatīva rakstura pasākumu skaits par būvētās vides, informācijas tehnoloģiju risinājumu un informācijas tehnoloģiju piekļūstamību personām ar dažādiem funkcionāliem traucējumiem;

30.12.2. mediju kampaņu, semināru, konferenču  un komunikācijas pasākumu skaits, kuros sabiedrības informēšana tika nodrošināta  cilvēkiem ar dažādu veidu funkcionāliem traucējumiem piekļūstamā formātā (piemēram, tulkošana zīmju valodā, subtitrēšana, reāllaika transkripcija, raidījumu un pasākumu ieraksti);

30.13. nosaka pienākumu būvdarbu veicējiem un pakalpojumu sniedzējiem ievērot šādas prasības:

30.13.1. projekta ietvaros radītie elektronisko iekārtu atkritumi un citi atkritumi tiks apsaimniekoti atbilstoši normatīvo aktu prasībām un tiks nodrošināta to savākšana, atkalizmantošana, sagatavošana pārstrādei un reģenerācijai, pārstrāde vai reģenerācija sadarbībā ar attiecīgu piesārņojošās darbības atļaujas saņēmušu komersantu;

30.13.2. ja projekta ietvaros tiek apsaimniekoti azbestu saturoši materiāli, tie tiks apstrādāti, transportēti un utilizēti atbilstoši normatīvajiem aktiem par darba aizsardzības prasībām darbā ar azbestu un azbesta atkritumu apsaimniekošanu.

31. Pēc līguma par projekta īstenošanu noslēgšanas sadarbības iestāde, pamatojoties uz finansējuma saņēmēja rakstisku avansa pieprasījumu, atbilstoši normatīvajiem aktiem par valsts budžeta līdzekļu plānošanas kārtību Eiropas Savienības fondu projektu īstenošanai un maksājumu veikšanai 2021.–2027. gada plānošanas periodā nodrošina finansējuma saņēmējam avansa maksājumus, kurus var izmaksāt vairākos maksājumos, ievērojot, ka avansa un starpposma maksājumu kopsumma nepārsniedz 100 procentus no projektam piešķirtā Taisnīgas pārkārtošanās fonda  finansējuma un valsts budžeta finansējuma kopsummas. 

32. Avansa maksājuma izlietošanas laiks finansējuma saņēmējam nepārsniedz sešus mēnešus.

33. Ja ar saimniecisku darbību nesaistīts projekts visā tā dzīves laikā kļūst par projektu, kas saistīts ar saimniecisku darbību, kurai sniegtais atbalsts būtu kvalificējams kā komercdarbības atbalsts, finansējuma saņēmējs no finansējuma, par kuru nav saņemts nekāds komercdarbības atbalsts, atmaksā sadarbības iestādei visu nelikumīgi saņemto komercdarbības atbalstu kopā ar procentiem  saskaņā ar Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV vai V nodaļu.

Ministru prezidente E. Siliņa

Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministre I. Bērziņa
 
Tiesību akta pase
Nosaukums: Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 6.1.1. specifiskā atbalsta .. Statuss:
Spēkā esošs
spēkā esošs
Izdevējs: Ministru kabinets Atbildīgā iestāde: Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija Veids: noteikumi Numurs: 320Pieņemts: 28.05.2024.Stājas spēkā: 30.05.2024.Publicēts: Latvijas Vēstnesis, 103, 29.05.2024. OP numurs: 2024/103.14
Saistītie dokumenti
  • Izdoti saskaņā ar
  • Protokols
  • Anotācija / tiesību akta projekts
  • Politikas plānošanas dokumenti
  • Citi saistītie dokumenti
352309
30.05.2024
87
0
  • X
  • Facebook
  • Draugiem.lv
 
0
Šajā vietnē oficiālais izdevējs
"Latvijas Vēstnesis" nodrošina tiesību aktu
sistematizācijas funkciju.

Sistematizēti tiesību akti ir informatīvi. Pretrunu gadījumā vadās pēc oficiālās publikācijas.
Par Likumi.lv
Aktualitātes
Noderīgas saites
Atsauksmēm
Kontakti
Mobilā versija
Lietošanas noteikumi
Privātuma politika
Sīkdatnes
Latvijas Vēstnesis "Ikvienam ir tiesības zināt savas tiesības."
Latvijas Republikas Satversmes 90. pants
© Oficiālais izdevējs "Latvijas Vēstnesis"