Aptauja ilgs līdz 23. oktobrim.
Ādažu novada pašvaldības domes saistošie noteikumi Nr. 9/2024
Ādažos 2024. gada 25. janvārī Par reklāmas un citu informatīvo materiālu izvietošanu publiskās vietās Ādažu novadā
APSTIPRINĀTI
ar Ādažu novada pašvaldības domes 2024. gada 25. janvāra sēdes lēmumu (prot. Nr. 2 § 48) PRECIZĒTI ar Ādažu novada pašvaldības domes 2024. gada 25. aprīļa sēdes lēmumu (prot. Nr. 9 § 41) Izdoti saskaņā ar Pašvaldību likuma 45. panta otrās daļas 4. punktu, Priekšvēlēšanu aģitācijas likuma 22.1 panta otro daļu, Reklāmas likuma 7. panta trešo daļu, Ministru kabineta 2012. gada 30. oktobra noteikumu Nr. 732 "Kārtība, kādā saņemama atļauja reklāmas izvietošanai publiskās vietās vai vietās, kas vērstas pret publisku vietu" 28. un 45. punktu 1. Saistošie noteikumi nosaka reklāmas izvietošanas, ekspluatācijas, saskaņošanas un demontāžas kārtību publiskās vietās un vietās, kas vērstas pret publisku vietu, citu informatīvo materiālu un priekšvēlēšanu aģitācijas materiālu izvietošanas kārtību Ādažu novada administratīvajā teritorijā. 2. Fiziskām un juridiskām personām (turpmāk – reklāmas devējs) ir tiesības šajos noteikumos noteiktajā kārtībā izvietot reklāmu vai reklāmas objektus, tajā skaitā, interaktīvus digitālos informācijas nesējus (visi kopā un katrs atsevišķi turpmāk – reklāma), priekšvēlēšanu aģitācijas materiālus, kā arī informatīvos materiālus. 3. Par reklāmas, priekšvēlēšanu aģitācijas un informatīvo materiālu saturu, nosaukumu, simboliku, firmu nosaukumu, kā arī preču zīmēs lietoto informāciju (logotipu, simbolizējošo grafisko zīmju, kuros iekļauti burti, vārdi, teikumi, u.tml.) izmantošanu atbild reklāmas devējs. 5. Reklāmu, priekšvēlēšanu aģitācijas un informatīvos materiālus izvieto pēc Ādažu novada pašvaldības noteiktas nodevas ieskaitīšanas pašvaldības kredītiestādes kontā. 6. Izvietojot reklāmu, jānodrošina Ādažu novadam raksturīgas arhitektūras un vides saglabāšana, kā arī jāsaglabā konkrētās pilsētvides zonas apbūves raksturs un mērogs, reklāmas nedrīkst aizsegt nozīmīgas un skaistas dabas ainavas parkos un apstādījumos, tās izvietojot, nedrīkst izjaukt ielas kopskatu. 7. Reklāmu atļauts izvietot uz sakoptas un ekspluatācijā pieņemtas ēkas fasādes (fasādei nav bojāts krāsojums (samelnējis, plankumains vai pilnīgi zudis), nav atsegts ārējo konstrukciju pamatmateriāls, nav plaisas, izdrupumi vai apdares materiālu atslāņojumi). 8. Izvietojot reklāmu bez piesaistes zemei: 8.1. stiprinājuma veids nebojā ēkas nesošās konstrukcijas; 8.2. maksimāli pieļaujamais reklāmas izvirzījums no būvlaides ir 1,3 m, tās ārējās malas attālums līdz brauktuvei ir ne mazāk par 0,7 m un tā neaizsedz ielas perspektīvi; 8.3. perpendikulāri fasādei izvietotas reklāmas apakšējo malu izvieto ne zemāk kā 2,2 m no zemes, un neaizņemtais ietves platums ir ne mazāks par 1,5 m; 8.4. visa veida darījumu ar nekustamo īpašumu reklāmas uz žogiem un sētām izvieto uz planšetēm ar maksimālo izmēru 0,6 x 1,2 m; 8.5. digitālu informācijas nesēju izvieto paralēli ēkas fasādei. 9. Izvietojot reklāmas objektus ar vai bez piesaistes zemei, tie nedrīkst aizsegt skatu uz apdzīvotās vietas panorāmu, aizsargājamiem kultūras pieminekļiem, baznīcām un ielu perspektīvi. 10. Minimālais attālums starp diviem stacionāri izvietotiem reklāmas objektiem ārtelpā vai bloķētām reklāmas stendu grupām ir 50 m, un starp interaktīviem digitāliem informācijas nesējiem 100 m. 11. Projektējot stacionāru reklāmu objektu uz gājēju ietves, tas nedrīkst apgrūtināt gājēju plūsmu, jāievēro vismaz 0,5 m attālums no brauktuves, atstājot gājēju plūsmai vismaz 1,5 m. 12. Aizliegts uzstādīt reklāmu: 12.1. uz ūdens, tajā skaitā izmantojot peldlīdzekļus (pontonus, plostus, kuģus, laivas, u.tml.); 12.2. uz tiltiem (konstrukcijām, balstiem, apgaismes stabiem, kā arī aizliegts uz tiem projektēt speciālas konstrukcijas lielformāta reklāmas uzstādīšanai); 12.3. ielu sarkanajās līnijās; 12.4. ar bākuguņu efektu gaismas iekārtām. 14. Izvietojot digitālu reklāmu, papildus citām noteikumos noteiktajām prasībām jāievēro šādi nosacījumi: 14.1. aizliegts izmantot strauji mainīgus, mirgojošus, pēkšņus, intensīvus un apžilbinošus gaismas efektus. Ieteicamais minimālais viena attēla rādīšanas laiks ir vismaz 20 sekundes; 14.2. reklāma nedrīkst izstarot gaismas daudzumu, kas pārsniedz spožumu 5000 cd/m2; 14.3. reklāma krēslas laikā, t.i., no vakara krēslas iestāšanās līdz rīta krēslas izzušanai nedrīkst izstarot gaismas daudzumu, kas pārsniedz šo noteikumu 1. pielikumā norādīto spožumu; 14.4. digitālajiem informācijas nesējiem ir jābūt aprīkotiem ar krēslas sensoriem; 14.5. reklāmas aizliegts izvietot vietās, kur ēkas fasāde, uz kuras izvietojama reklāma, atrodas tuvāk par 50 metriem no dzīvojamo māju logiem. 15. Minimālais attālums starp diviem stacionāri izvietotiem reklāmas objektiem gar autoceļu A1 Rīga (Baltezers)–Igaunijas robeža (Ainaži) un tā aizsargjoslā – 500 m. 16. Minimālais attālums starp diviem stacionāri izvietotiem reklāmas objektiem gar autoceļu P1 Rīga–Carnikava–Ādaži un tā aizsargjoslā – 500 m. 17. Reklāmas objektu izvietošana uz žogiem nav atļauta, izņemot informāciju par visa veida darījumiem ar nekustamo īpašumu, ko izvieto pie žoga uz planšetēm (maksimālais izmērs 0,6 x 1,2 m). 18. Valsts aizsargājama kultūras pieminekļa teritorijā reklāmu veids un izvietojums nedrīkst traucēt pieminekļa vizuālo uztveri, pārveidot tā substanci, izjaukt kultūrvēsturiskās vides tēlu, kā arī vērtību kopuma radīto noskaņu. Tādā nekustamajā īpašumā (zemesgabalā vai būvē), kurā atrodas iestāde vai kurā attiecīgā privātpersona veic saimniecisko darbību tieši, izkārtnes kopējais izmērs ir ne vairāk kā 2 kvadrātmetri. 19. Valsts aizsargājama kultūras pieminekļa aizsardzības zonā reklāmu veids un izvietojums nedrīkst traucēt pieminekļa vizuālo uztveri un mazināt tā kultūrvēsturisko vērtību. 20. Slietņus izvieto tikai ja nav iespējams izvietot izkārtni saistībā ar būvi (objekts, kurā tiek veikta saimnieciskā, darbība atrodas pagrabstāvā, pagalmā vai augstāk par 1. stāva līmeni). Slietni izvieto ne tālāk kā 2 m no objekta ieejas. Izvietojot slieteni uz ietves, gājēju plūsmai atstāj vismaz 1,5 m platu joslu. 21. Reklāmas izvietošanu uz pašvaldībai piederoša nekustamā īpašuma jāsaskaņo ar pašvaldības aģentūru "Carnikavas komunālserviss" (turpmāk – Aģentūra). 22. Persona, kas vēlas uzstādīt interaktīvus digitālos informācijas nesējus pašvaldībai piederošā zemes īpašumā (īpašumu saraksts iekļauts šo noteikumu 2. pielikumā): 22.1. nodrošina pašvaldības informācijas publiskošanu nomas līgumā noteiktā kārtībā; 22.2. nodrošina atbilstošu komunikāciju pieslēgumu un elektroenerģijas patēriņa skaitītāju uzstādīšanu; 22.3. slēdz līgumu ar pašvaldību par komunikāciju tīkla uzturēšanu. 23. Priekšvēlēšanu aģitācijas materiālu izvietošanai piemērojami šajos notikumos noteiktie reklāmas vai reklāmas objektu izvietošanas nosacījumi reklāmas izmēram, veidam, skaņas efektu ierobežojumiem, izvietojumam atbilstoši videi, ēku un būvju arhitektūrai, kā arī reklāmas ekspluatācijas un demontāžas noteikumi. 24. Pašvaldībai piederošajos īpašumos (tajā skaitā, uz ēkām un autostāvvietās) netiek izvietoti priekšvēlēšanu aģitācijas materiāli un piekabes, uz kuriem izvietota priekšvēlēšanu aģitācijas reklāma. Šis aizliegums neattiecas uz citām personām piederošajiem stacionāriem reklāmas objektiem, kas Ādažu novadā izvietoti uz Noteikumu spēkā stāšanās brīdi, un minētās personas nomā no pašvaldības zemi attiecīgā stenda uzturēšanai. 25. Aizliegts izvietot priekšvēlēšanu aģitācijas materiālus Baltijas jūras līča krasta kāpu aizsargjoslā. 26. Pašvaldības informatīvajos stendos izvieto fizisku personu informatīvus paziņojumus formātā no A3 līdz A6 (par pirkšanu–pārdošanu, maiņu, meklēšanu–atrašanu, apmācībām, pakalpojumiem, darba piedāvājumiem, pasākumiem) un to eksponēšanas laiks ir no 14 līdz 28 dienām. 28. Pašvaldības informācijas izvietošanai rezervē ¼ (vienu ceturto daļu) no informatīvā stenda virsmas. 30. Persona, kura vēlas izvietot informatīvos materiālus uz pašvaldības informatīvajiem stendiem, iesniedz Aģentūrā iesniegumu, paziņojumus (drukātā veidā un atbilstošā skaitā), kā arī norāda izvietošanas termiņu un vietu. Iesniegums un tam pievienotie dokumenti iesniedzami klātienē Stacijas iela 7, Carnikava, Carnikavas pagasts, Ādažu novads, LV-2163, vai arī nosūtāmi ierakstītā sūtījumā. 31. Aģentūra var atteikt izvietot informatīvo paziņojumu, ja tas neatbilst šo noteikumu prasībām vai ja uz informatīvajiem stendiem nav brīvas vietas. 32. Persona, kura vēlas izvietot reklāmu, priekšvēlēšanu aģitācijas materiālus vai mainīt saskaņoto reklāmas grafisko dizainu, iesniedz Ādažu novada būvvaldē (turpmāk – būvvalde) iesniegumu, pievienojot reklāmas projektu, novietojuma skici un citus normatīvajos aktos noteiktos dokumentus. 33. Persona, kura vēlas turpināt reklāmas izmantošanu pēc atļaujas derīguma termiņa beigām, ne vēlāk kā septiņu darbdienu laikā pirms izsniegtās atļaujas termiņa beigām, iesniedz būvvaldē iesniegumu un reklāmas fotogrāfiju, norādot fotogrāfijas uzņemšanas datumu. 34. Lēmumu par reklāmas un priekšvēlēšanu aģitācijas materiālu izvietošanas atļaujas izsniegšanu pieņem būvvalde. Būvvalde ir tiesīga atteikt izsniegt reklāmas vai priekšvēlēšanu aģitācijas materiālu izvietošanas atļauju, kā arī atcelt izsniegto atļauju: 34.1. ja reklāmas izvietošana neatbilst konkrētās teritorijas apbūves raksturam un mērogam, kas noteikts spēkā esošajos teritorijas plānojumos; 34.2. ja reklāmas izvietošana neatbilst ēkas arhitektoniskajam risinājumam vai pielietotie materiāli neatbilst fasādes apdares materiāliem; 34.3. nav ievērotas šajos noteikumos un citos normatīvajos aktos noteiktās prasības vai arī nav iesniegti normatīvajos aktos noteiktie dokumenti. 35. Būvvalde ir tiesīga pieņemt lēmumu par atteikumu izdarīt grozījumus reklāmas izvietošanas atļaujā saistībā ar reklāmas grafiskā dizaina maiņu, ja reklāmas projektā nav ievērotas šajos noteikumos un citos normatīvajos aktos noteiktās prasības vai arī nav iesniegti normatīvajos aktos noteiktie dokumenti. 36. Ja izvietojot reklāmu ar piesaisti zemei radušās domstarpības par tās izvietojuma atbilstību saskaņotajam projektam, reklāmas devējam vai būvvaldei ir tiesības pieprasīt faktisko uzmērījumu dabā. Uzmērījumus ir tiesīgi veikt komersanti vai fiziskas personas, kas normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā ir saņēmušas licenci veikt mērniecības darbus. 37. Reklāmas devējs ir tiesīgs izvietot reklāmu uz atļaujā noteikto termiņu tikai pēc atļaujas saņemšanas, atļaujā noteikto nosacījumu izpildes, nodevas samaksas, izņemot attiecībā uz pašvaldības īpašumiem, kur pēc reklāmas devējam šajā punktā noteikto nosacījumu izpildes reklāmas izvietošana jāsaskaņo ar Aģentūru. 38. Reklāmas devējs ir atbildīgs par reklāmas objektu konstrukciju drošību un elektroinstalācijas pieslēguma atbilstību spēkā esošajām normām, kā arī tās uzturēšanu tehniski un vizuāli labā stāvoklī. 39. Reklāmas devējam pēc reklāmas izvietošanas termiņa beigām, vai ja reklāma bojāta dabas stihiju rezultātā, 5 dienu laikā jāveic reklāmas demontāža, reklāmas izvietošanas vietas sakārtošana (fasādes krāsojums, labiekārtojums, pamatu demontāža, utt.). 41. Būvvalde izskata jautājumu par reklāmas demontāžu: 41.1. ja reklāma netiek uzturēta labā tehniskā un vizuālā stāvoklī; 41.2. ja beidzies reklāmas izvietošanas termiņš un nav izpildīti šo noteikumu 37. vai 38. punkta noteikumi; 41.3. ja reklāma uzstādīta bez saskaņota projekta vai neatbilstoši saskaņotajam projektam; 41.4. ja izvietotās reklāmas izsniegtajā atļaujā noteiktajā termiņā nav novērsti tajā norādītie trūkumi; 41.5. ja nav samaksāta termiņā nodeva par reklāmas izvietošanu; 41.6. ja saskaņā ar šiem noteikumiem reklāmas devējs neveic reklāmas demontāžu. 42. Ja viena mēneša laikā no būvvaldes brīdinājuma nosūtīšanas reklāma netiek demontēta, būvvalde ir tiesīga veikt pasākumus reklāmas demontāžai. Pašvaldība ir tiesīga uzglabāt demontēto reklāmu 1 (vienu) mēnesi, un iznīcināt pēc minētā termiņa izbeigšanās. Izdevumus par reklāmas demontāžu, uzglabāšanu un iznīcināšanu sedz reklāmas devējs. 43. Gadījumā, ja reklāma apdraud personu dzīvību, veselību, drošību vai īpašumu, reklāmas devējam vai, ja tāda nav, zemesgabala vai būves, uz kuras izvietota reklāma, īpašniekam vai tiesiskajam valdītājam ir pienākums nekavējoties veikt reklāmas sakārtošanu vai demontāžu. 44. Ja, konstatējot 43. punktā minētos apstākļus, pašvaldība ir informējusi par tiem reklāmas devēju vai, ja tāda nav, zemesgabala vai būves, uz kuras izvietota reklāma, īpašnieku vai tiesisko valdītāju un 3 (trīs) dienu laikā minētie apstākļi nav novērsti, pašvaldība veic nepieciešamos pasākumus bīstamības novēršanai. 45. Ja ārējos normatīvajos aktos par attiecīgajiem pārkāpumiem nav paredzēts cits sods, par šo noteikumu pārkāpumiem piemēro: 45.1. 4., 8.1.–8.5., 9., 10., 11., 12.1.–12.4., 13., 14.1.–14.5., 15., 16., 17., 18., 20., 22.1.–22.3., 23., 24., 25. punktu pārkāpuma gadījumā fiziskām personām piemēro brīdinājumu vai naudas sodu līdz piecdesmit naudas soda vienībām, juridiskajām personām līdz simts naudas soda vienībām; 45.2. 37.–39., 43. punktu pārkāpuma gadījumā fiziskām personām piemēro brīdinājumu vai naudas sodu līdz piecdesmit naudas soda vienībām, juridiskajām personām līdz septiņdesmit naudas soda vienībām. 46. Šo noteikumu ievērošanas kontroli un administratīvā pārkāpuma procesu par pārkāpumiem līdz administratīvā pārkāpuma lietas izskatīšanai veic Ādažu novada pašvaldības policija. Administratīvo pārkāpumu lietas izskata Ādažu novada pašvaldības Administratīvā komisija. 48. Administratīvo aktu strīdu komisijas lēmumu var pārsūdzēt Administratīvajā rajona tiesā Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā. 49. Ar šo noteikumu spēkā stāšanos spēku zaudē Ādažu novada pašvaldības 2022. gada 25. maija saistošie noteikumi Nr. 47/2022 "Par reklāmas un citu informatīvo materiālu izvietošanu publiskās vietās Ādažu novadā". Ādažu novada pašvaldības domes priekšsēdētāja K. Miķelsone
Ādažu novada pašvaldības īpašumi, kuros uzstādāmi interaktīvie digitālie informācijas nesēji: 1. Tirgus laukums, Ādaži, Ādažu pagasts, Ādažu novads (kadastra numurs 80440070364). 2. Ādažu sākumskolas apkārtne, Ādaži, Ādažu pagasts, Ādažu novads (kadastra numurs 80440070385). 3. Līgo laukums, Ādaži, Ādažu pagasts, Ādažu novads (kadastra numurs 80440070411). 4. PSIA "Ādažu slimnīca" ēkai piegulošā teritorija, Ādaži, Ādažu pagasts, Ādažu novads (kadastra numurs 80440070361). 5. Vējupes peldvietas apkārtne, Ādaži, Ādažu pagasts, Ādažu novads (kadastra numurs 80440080203). 6. Sporta centra apkārtne, Ādaži, Ādažu pagasts, Ādažu novads (kadastra numurs 80440080192). 7. Ūdensrožu parks, Kadaga, Ādažu pagasts, Ādažu novads (kadastra numurs 80440050102). 8. "Kadagas centrs", Kadaga, Ādažu pagasts, Ādažu novads (kadastra numurs 80440050105). 9. Teritorija pie Baltezera kapiem, Baltezers, Ādažu pagasts, Ādažu novads (kadastra numurs 80440130270). 10. Peldvietas apkārtne, Alderi, Ādažu pagasts, Ādažu novads (kadastra numurs 80440140253). 11. Garkalnes olimpiskā centra apkārtne, Garkalne, Ādažu pagasts, Ādažu novads (kadastra numurs 80440120434 vai 80440120185). 12. Sabiedriskā transporta pieturvietas Ādažu novadā. 13. Gaujas iela 3, Ādaži, Ādažu pagasts, Ādažu novads (kadastra numurs 80440070328). 14. Kalmju iela 2, Carnikava, Carnikavas pagasts, Ādažu novads (kadastra numurs 80520051416). 15. Laivu iela, Carnikava, Carnikavas pagasts, Ādažu novads (kadastra numurs 80520040767). Paskaidrojuma raksts
Ādažu novada pašvaldības 2024. gada 25. janvāra saistošajiem noteikumiem Nr. 9/2024 "Par reklāmas un citu informatīvo materiālu izvietošanu publiskās vietās Ādažu novadā"
Ādažu novada pašvaldības domes priekšsēdētāja K. Miķelsone
|
Tiesību akta pase
Nosaukums: Par reklāmas un citu informatīvo materiālu izvietošanu publiskās vietās Ādažu novadā
Statuss:
Spēkā esošs
Satura rādītājs
Saistītie dokumenti
|