Aptauja ilgs līdz 23. oktobrim.
Preiļu novada pašvaldības saistošie noteikumi Nr. 2023/25
Preiļos 2023. gada 28. decembrī Par reklāmu, izkārtņu un citu informatīvo materiālu izvietošanas un afišu stendu izmantošanas kārtību Preiļu novadā
APSTIPRINĀTI
ar Preiļu novada domes 2023. gada 28. decembra sēdes lēmumu (prot. Nr. 15, 28. §) PRECIZĒTI ar Preiļu novada domes 2024. gada 16. februāra sēdes lēmumu (prot. Nr. 2, 1. §) Izdoti saskaņā ar Pašvaldību likuma 45. panta otrās daļas 4. punktu, Reklāmas likuma 7. panta trešo daļu, Ministru kabineta 2012. gada 30. oktobra noteikumu Nr. 732 "Kārtība, kādā saņemama atļauja reklāmas izvietošanai publiskās vietās vai vietās, kas vērstas pret publisku vietu" 28. un 45. punktu 1. Saistošie noteikumi (turpmāk – noteikumi) nosaka reklāmas un citu informatīvo materiālu izvietošanas, ekspluatācijas, saskaņošanas kārtību, demontāžas kārtību, atļaujas izsniegšanu par reklāmas izvietošanu publiskās vietās vai vietās, kas vērstas pret publisku vietu Preiļu novada pašvaldības (turpmāk – pašvaldība) administratīvajā teritorijā, kā arī atbildību par šo noteikumu neievērošanu. 2. Pašvaldības administratīvajā teritorijā aizliegta patvaļīga reklāmas vai reklāmas objekta materiālu izvietošana. 3. Persona, kura vēlas izvietot reklāmu vai reklāmas objektu, mainīt saskaņoto reklāmas vai reklāmas objekta grafisko dizainu, iesniedz Preiļu novada būvvaldē (turpmāk – Būvvalde) iesniegumu (1. pielikums) un normatīvajos aktos noteiktos dokumentus. 5. Mainot reklāmas objekta grafisko dizainu vai pagarinot reklāmas atļaujas derīguma termiņu bez objekta grafiskā dizaina maiņas, Būvvaldē iesniedzams iesniegums reklāmas grafiskā dizaina maiņai vai reklāmas atļaujas termiņa pagarināšanai (1. pielikums). 6. Pieteikumu un iesniegto projektu reklāmas vai izkārtnes izvietošanai vai atļaujas pagarināšanai Būvvalde izskata 7 (septiņu) darbdienu laikā, par ko pieņem lēmumu un izsniedz reklāmas izvietošanas atļauju. 7. Būvvalde ir tiesīga noraidīt reklāmas vai izkārtnes priekšlikumu, ja tas neatbilst konkrētās vides zonas apbūves raksturam un mērogam, ēkas arhitektoniskajam risinājumam, pielietotie materiāli neatbilst fasādes apdares materiāliem vai arī projektā nav ievērotas citas šajos noteikumos un citos normatīvajos aktos ietvertās prasības. 9. Izkārtnes izvietošanas atļaujas derīguma termiņš nav ierobežots, ja izkārtnes īpašnieks uztur izkārtni vizuāli un tehniski labā stāvoklī, kā arī izkārtnes uzturēšanas laikā netiek mainīts tās dizains un krāsu toņi. 10. Reklāma pie valsts aizsargājamo kultūras pieminekļu sarakstā esošas ēkas vai būves nedrīkst pazemināt pieminekļa kultūrvēsturisko vērtību. 11. Valsts aizsargājama kultūras pieminekļa teritorijā reklāmas vai reklāmas objekta izvietošana pieļaujama tā, lai izvietojums un veids netraucē valsts aizsargājama kultūras pieminekļa vizuālo uztveri, nepārveido saglabājamā kultūras pieminekļa substanci un neizjauc kultūrvēsturiskās vides tēlu, kā arī vērtību kopuma radīto noskaņu. 12. Valsts aizsargājama kultūras pieminekļa aizsardzības zonā reklāmas vai reklāmas objekta izvietošana pieļaujama tā, lai izvietojums un veids netraucē valsts aizsargājama kultūras pieminekļa vizuālo uztveri un nemazina tā kultūrvēsturisko vērtību. 13. Izvietojot brīvi stāvošus reklāmas objektus, tie nedrīkst aizsegt skatu uz apkārtnes panorāmu, Valsts kultūras pieminekļu sarakstā ietvertiem objektiem, baznīcām un ielu perspektīvi. 14. Izvietojot reklāmu vai reklāmas objektus ēkas fasādē, bez piesaistes zemei: 14.1. reklāmas objekts nedrīkst daļēji vai pilnībā aizsegt ēkas arhitektoniskās detaļas (logus, karnīzes, fasādes dekorus u.c.); 14.2. reklāmas objekta stiprinājuma veids nedrīkst bojāt ēkas nesošās konstrukcijas; 14.3. perpendikulāri ēkas fasādei izvietotas reklāmas objekta apakšējā mala nedrīkst atrasties zemāk par 2,2 m no zemes. Brīvajam ietves platumam jāsaglabājas ne mazāk par 1,5 m; 14.4. maksimāli pieļaujamais reklāmas izvirzījums no būvlaides ir 1,3 m, ja reklāmas ārējās malas attālums līdz brauktuvei nav mazāks par 0,7 m un netiek aizsegta ielas perspektīve; 14.5. reklāmas objekta elektropiegādes kabeļi nedrīkst būt redzami (manāmi) uz ēkas fasādes; 14.6. uz vienas ēkas izvietojot vairākus reklāmas objektus, ievērot iedibināto esošo reklāmas objektu izvietojumu pie ēkas, veidojot vienotu kompozicionālu risinājumu; 14.7. reklāmas objekta izgaismošanai jābūt kontekstā ar fasādes izgaismojumu. 15. Izvietojot reklāmu ar piesaisti zemei, reklāmas elektroapgāde jāparedz pazemes kabeļos. Elektropiegāde šiem objektiem jārisina projektā vienlaikus ar objekta piesaistes projekta izstrādi un jāakceptē Būvvaldē normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā. 16. Slietņu, kuri novietojami atdalīti no ēkas un netiek nostiprināti, izvietošana pieļaujama ne tālāk kā 2 m no ieejas ēkā vai nožogotā teritorijā, kurā tiek veikta saimnieciskā darbība, gājēju plūsmai jāatstāj ne mazāk kā 1,5 m no ietves platuma. Slietņa konstrukcijai jābūt stabilai un noturīgai pret laikapstākļu iedarbību un pārvietošanu. 17. Izvietojot īslaicīga rakstura (uz pasākuma norises laiku) reklāmu vai reklāmas objektu normatīvo aktu noteiktajā kārtībā saskaņota publiska, izklaides, svētku pasākuma norises vietā un laikā, jāievēro šajos noteikumos noteiktie reklāmas objekta izvietošanas pamatprincipi, pieļaujama slietņa novietošana pasākuma norises vietas teritorijā. 19. Būvniecības laikā uz būvobjekta žogiem atļauts izvietot tikai ar konkrēto būvniecības objektu saistītas reklāmas. 20. Aizliegts: 20.1. izvietot uz ēkām reklāmas un izkārtnes, kas pārveido ēkas siluetu vai traucē kultūrvēsturisku vērtību uztveri; 20.2. izvietot reklāmu vai reklāmas objektu uz fasādes, kurai ir bojāts krāsojums (samelnējis, plankumains vai pilnīgi zudis), ir atsegts ārējo konstrukciju pamatmateriāls, plaisas, izdrupumi vai apdares materiālu atslāņojumi; 20.3. stiprināt reklāmu vai reklāmas objektu pie kokiem, pašvaldības īpašumā esošiem apgaismes stabiem; 20.4. izmantot reklāmā gaismas iekārtas ar bākuguņu veida efektu; 20.5. uzkrāsot, gravēt reklāmu uz ēkām, ielām, žogiem, stabiem; 20.6. izvietot reklāmu, kas nav realizēta atbilstoši reklāmas izvietošanas atļaujai pievienotajai, Būvvaldē saskaņotajai skicei vai fotomontāžai, kā arī reklāmu, kurā nav izpildīti reklāmas izvietošanas atļaujā norādītie nosacījumi; 20.7. izvietot mehāniski vai korozijas bojātas, notraipītas, krāsojuma detaļu vai izgaismojuma defektus saturošas reklāmas. 21. Afišas un citus tamlīdzīgus informatīvos materiālus atļauts izvietot tikai uz šim nolūkam izveidotiem pašvaldības afišu stendiem. Informāciju par pašvaldības afišu stendu atrašanās vietu un saskaņošanu par afišu izvietošanu var saņemt Preiļu kultūras namā vai attiecīgajā pagasta pārvaldē. Afišas tiek izvietotas bez maksas. 22. Uz afišu stendiem maksimāli pieļaujamais afišas vai plakāta lielums ir A1 formāta lapa (594 x 841 mm). Afišai jābūt izgatavotai no materiāla, kas ir speciāli tam paredzēts, kvalitatīvs un izturīgs pret mitrumu (lietus, sniegs u.tml.). 24. Afišu un citu tamlīdzīgu informatīvo materiālu izvietošanas termiņš uz Preiļu novada iestāžu stendiem – līdz pasākuma beigām, bet ja nav norādīts pasākuma datums, tad atļautais izvietošanas laiks ir viens mēnesis. 25. Reklāmas devējs ir tiesīgs izvietot reklāmu vai reklāmas objektu tikai pēc pašvaldības atļaujas saņemšanas, atļaujā noteikto nosacījumu izpildes, nodevas samaksas, un uz atļaujā noteikto termiņu. 26. Reklāmas devējs ir atbildīgs par reklāmas objektu konstrukciju drošību un elektroinstalācijas pieslēguma atbilstību pastāvošajām normām, tās uzturēšanu tehniski un vizuāli labā stāvoklī. 27. Reklāmas devējam pēc reklāmas vai reklāmas objekta izvietošanas termiņa beigām pašam jāveic reklāmas vai reklāmas objekta demontāžu 15 (piecpadsmit) dienu laikā, sakārtojot reklāmas izvietošanas vietu (fasādes krāsojumu, labiekārtojumu, veicot pamatu demontāžu utt.). 28. Būvvalde izskata jautājumu par reklāmas vai reklāmas objekta demontāžu, kas veicama sekojošos gadījumos: 28.1. ja reklāma vai reklāmas objekts netiek uzturēts labā tehniskā un vizuālā stāvoklī; 28.2. ja beidzies reklāmas vai reklāmas objekta izvietošanas termiņš un nav izpildīta šo noteikumu 28. punktā noteiktā prasība; 28.3. ja reklāma vai reklāmas objekts uzstādīts bez saskaņota projekta vai neatbilstoši saskaņotajam projektam; 28.4. ja izvietota reklāma vai reklāmas objekts un izsniegtās atļaujas noteiktā termiņā nav novērsti norādītie trūkumi; 28.5. ja par reklāmas vai reklāmas objekta izvietošanu noteiktā termiņā nav samaksāta nodeva. 29. Būvvalde nosūta reklāmas devējam brīdinājumu par nepieciešamību demontēt reklāmu vai reklāmas objektu. 30. Ja viena mēneša laikā no brīdinājuma nosūtīšanas reklāma vai reklāmas objekts netiek demontēts, tad Būvvalde ir tiesīga veikt pasākumus reklāmas vai reklāmas objekta demontāžai. 31. Pirms demontāžas darbu uzsākšanas Būvvalde sastāda aktu par reklāmas vai reklāmas objekta demontāžu, fiksējot reklāmas vai reklāmas objekta tehnisko, vizuālo stāvokli, un nosūta informatīvu vēstuli par demontāžas darbu uzsākšanu reklāmas devējam. 32. Reklāmas devējam tiek nosūtīts rēķins par reklāmas vai reklāmas objekta demontāžas un uzglabāšanas izdevumiem, kas jāapmaksā 10 (desmit) dienu laikā. 33. Ja 10 (desmit) dienu laikā ar demontāžu saistītos izdevumus reklāmas devējs nav apmaksājis, tad pašvaldība vēršas ar prasību tiesā atlīdzināt demontāžas un objekta uzglabāšanas izdevumus. VI. Saistošo noteikumu izpildes kontrole un administratīvā atbildība par saistošo noteikumu neievērošanu
36. Kontroli par saistošo noteikumu izpildi un administratīvā pārkāpuma procesu par saistošo noteikumu pārkāpumiem līdz administratīvā pārkāpuma lietas izskatīšanai veic Būvvalde un Pašvaldības policija. Administratīvā pārkāpuma lietu izskata pašvaldības Administratīvā komisija. 37. Par šo noteikumu 2. punktā, III un IV nodaļas visos punktos, 26., 27. punktā minētajiem pārkāpumiem fiziskajām personām piemēro brīdinājumu vai naudas sodu – līdz 20 naudas soda vienībām, juridiskām – līdz 50 naudas soda vienībām. 38. Ar šo saistošo noteikumu spēkā stāšanos, spēku zaudē Preiļu novada pašvaldības 2022. gada 26. maija saistošie noteikumi Nr. 2022/32 "Par reklāmu, izkārtņu un citu informatīvo materiālu izvietošanas un afišu stendu izmantošanas kārtību Preiļu novadā" (Latvijas Vēstnesis, 142, 26.07.2022.). 39. Reklāmas objektus, kuri saskaņoti pirms šo noteikumu spēkā stāšanās, ir atļauts izvietot līdz atļaujas derīguma termiņa beigām. Preiļu novada domes priekšsēdētājs Ā. Vucāns
1. pielikums
Preiļu novada pašvaldības saistošajiem noteikumiem Nr. 2023/25 "Par reklāmu, izkārtņu un citu informatīvo materiālu izvietošanas un afišu stendu izmantošanas kārtību Preiļu novadā" Preiļu novada Būvvaldei IESNIEGUMS REKLĀMAS PROJEKTA IZSKATĪŠANAI / |
DATI PAR REKLĀMAS DEVĒJU | ||
Fiziskās personas vārds, uzvārds vai juridiskās personas nosaukums | ||
Fiziskās personas kods vai juridiskās personas reģistrācijas numurs | ||
Deklarētās dzīvesvietas vai juridiskā adrese; tālruņa numurs | ||
Elektroniskā pasta adrese | ||
DATI PAR REKLĀMU | ||
Reklāmas veids (atbilstošo atzīmēt) | Reklāma vai izkārtne bez piesaistes zemei (konstruktīvā saistībā ar būvi) | |
Reklāma vai izkārtne ar piesaisti zemei | ||
Mobilā reklāma | ||
Tīkla reklāma | ||
Reklāmas izvietošanas adrese (izņemot mobilo reklāmu) | ||
Reklāma izvietota uz: (atbilstošo atzīmēt) | Preiļu novada pašvaldības īpašuma | |
Valsts īpašuma | ||
Privātīpašuma | ||
Īpašuma kadastra numurs/zemesgabala kadastra apzīmējums | ||
Reklāmas izvietošanas periods (izņemot izkārtni) | ||
Projekta autors, izstrādātājs (vārds, uzvārds, tālruņa Nr., e-pasta adrese vai juridiskās personas nosaukums, tālruņa numurs, e-pasta adrese) | ||
Projekta īstenotājs (vārds, uzvārds, tālruņa Nr., e-pasta adrese vai juridiskās personas nosaukums, tālruņa numurs, e-pasta adrese) | ||
PIELIKUMĀ, _________ lapas: | ||
Krāsains izkārtnes, reklāmas vai reklāmas objekta vizuālā skice (projekts, fotomontāžā), norādot izmērus, krāsu risinājumu, materiālus, papildefektu raksturojumu (apgaismojums, skaņu efekti) un pielietojamo materiālu, tehnoloģiju aprakstu: | ja reklāma tiek izvietota bez piesaistes zemei (konstruktīvā saistībā ar būvi): ja reklāmas objektu paredzēts izvietot uz citām personām piederoša nekustamā īpašuma, tad būves īpašnieka rakstiska piekrišana uz reklāmas skices | |
reklāmai ar piesaisti zemei: noteiktā kārtībā sagatavots zemes vienības situācijas plāns ar zemes gabala robežām, kurā attēlota objekta uzstādīšanas vieta, norādot reklāmas atrašanās vietu zemes gabalā; ja reklāmas objektu paredzēts izvietot uz citām personām piederoša nekustamā īpašuma, zemes īpašnieka, valdītāja vai to pilnvarotas personas rakstiska piekrišana uz reklāmas skices objekta izvietošanai; pievienots rakstisks saskaņojums ar VAS "Latvijas Valsts ceļi", kā arī pieslēguma projekts un inženierkomunikāciju pārzinošo dienestu pārstāvju rakstisks saskaņojums, ja objektu nepieciešams pieslēgt inženierkomunikācijām, kā arī saskaņojumu ar citām trešajām personām, kuru īpašumtiesības tiek skartas | ||
ja paredzēta mobilā reklāma: izvietojamo reklāmu skaitu; transportlīdzekļa valsts reģistrācijas numuru; transportlīdzekļa piekabes (puspiekabes) valsts reģistrācijas numuru, ja reklāmu plānots izvietot uz piekabes (puspiekabes). | ||
ja paredzēta tīkla reklāma: izvietojamo reklāmu skaitu; informācija par reklāmu ar vai bez piesaistes zemei |
Atļauju vēlos saņemt (atzīmēt vajadzīgo):
Preiļu novada pašvaldībā
pa pastu uz iesniegumā norādīto adresi
uz e-pasta adresi ______________________________________________________________
Informācija par personas datu apstrādi. Pārzinis personas datu apstrādei ir Preiļu novada pašvaldība, juridiskā adrese: Raiņa bulvāris 19, Preiļi, Preiļu novads, LV-5301, e-pasts: dome@preili.lv, tālrunis: 653 22766. Papildus informāciju par personas datu apstrādi var iegūt Preiļu novada pašvaldības mājas lapā: https://preili.lv/pasvaldiba/privatuma-politika/ |
Datu apstrādes mērķis un pamatojums | |||
Datu subjekts | Personu dati | Datu apstrādes mērķis | Pamatojums |
Pakalpojuma pieprasītājs | • Vārds • Uzvārds • Adrese | Pakalpojuma pieprasītāja datu identifikācija pakalpojuma izpildes nodrošināšanai | Iesniegumu likuma 3. panta otrā daļa |
• Tālrunis | Saziņai | Uz piekrišanas pamata |
Ar šo uzņemos atbildību par sniegto ziņu patiesumu un pievienoto dokumentu likumīgu izcelsmi.
(datums) | (paraksts) | (paraksta atšifrējums) |
Paskaidrojumu raksta sadaļas | Informācija |
1. Projekta mērķis un nepieciešamības pamatojums | Ar Pašvaldību likuma spēkā stāšanos spēku zaudēja likums "Par pašvaldībām" un atbilstoši Oficiālo publikāciju un tiesiskās informācijas likuma 9. panta piektajai daļai, spēku zaudē arī uz tā pamata izdotais normatīvais akts. 2023. gada 1. janvārī spēkā stājies jauns Pašvaldību likums, kura Pārejas noteikumu 6. punkts nosaka: "Dome izvērtē uz likuma "Par pašvaldībām" normu pamata izdoto saistošo noteikumu atbilstību šim likumam un izdod jaunus saistošos noteikumus atbilstoši šajā likumā ietvertajam pilnvarojumam. Līdz jaunu saistošo noteikumu spēkā stāšanās dienai, bet ne ilgāk kā līdz 2024. gada 30. jūnijam piemērojami uz likuma "Par pašvaldībām" normu pamata izdotie saistošie noteikumi, ciktāl tie nav pretrunā ar šo likumu." Saistošie noteikumi nosaka reklāmas un citu informatīvo materiālu izvietošanas, ekspluatācijas, saskaņošanas kārtību, demontāžas kārtību, atļaujas izsniegšanu par reklāmas izvietošanu publiskās vietās vai vietās, kas vērstas pret publisku vietu Preiļu novada pašvaldības (turpmāk – pašvaldība) administratīvajā teritorijā, kā arī atbildību par šo noteikumu neievērošanu. Saistošie noteikumi ir nepieciešami, lai veidotu harmoniski attīstītu un sakārtotu vidi, nodrošinot Preiļu novada pašvaldībai raksturīgās arhitektūras, pilsētas, apdzīvotu vietu un lauku ainavu saglabāšanu saskaņā ar prasībām, kas noteiktas teritorijas attīstības plānošanas dokumentos. Reklāmas likuma 7. panta trešā daļa nosaka, ka "Pašvaldībai, ievērojot šā likuma un citu normatīvo aktu noteikumus reklāmas jomā, ir tiesības izdot saistošos noteikumus par reklāmas izvietošanu publiskās vietās un vietās, kas vērstas pret publisku vietu, paredzot ierobežojumus reklāmas izmēram, veidam, gaismas un skaņas efektiem atbilstoši videi, ēku un būvju arhitektūrai, kā arī nosakot vietas, kurās aizliegta atsevišķu preču, preču grupu vai pakalpojumu reklāmas izplatīšana". Reklāmas likums neparedz administratīvo atbildību, kuru varētu piemērot pašvaldības institūcijas, bet šāda atbildība, atbilstoši Pašvaldību likuma 45. panta otrās daļas 4. punktā noteiktajam pilnvarojumam, ir ietverta saistošajos noteikumos. Administratīvā atbildība noteikta, lai nepieļautu un novērstu situācijas, kad reklāma pašvaldībā tiek izvietota patvaļīgi, reklāmas izvietojums apdraud trešo personu dzīvību, veselību, drošību vai īpašumu, kā arī izvietotā reklāma nenodrošina vizuāli pievilcīgas, estētiskas vides esamību pašvaldībā un ir pretrunā pašvaldības teritorijas attīstības plānošanas dokumentos noteiktajam. Ņemot vērā, ka reklāmas izvietošanas atļaujas izsniedz Preiļu novada Būvvalde, tad tieši tai ir vislielākās iespējas, sadarbojoties ar Pašvaldības policiju fiksēt un konstatēt saistošo noteikumu pārkāpumus. Attiecīgi šī iemesla dēļ Preiļu novada Būvvalde un Pašvaldības policijas amatpersonas ir tās, kurām ir tiesības veikt administratīvā pārkāpuma procesu līdz administratīvā pārkāpuma lietas izskatīšanai pašvaldības Administratīvajā komisijā. Administratīvā komisija noteikta kā soda piemērotāja, ņemot vērā, ka šīs komisijas galvenā funkcija ir izskatīt un pieņemt lēmumus administratīvo pārkāpumu lietās, pamatojoties uz saņemtajiem administratīvās lietvedības materiāliem. Ministru kabineta 2012. gada 30. oktobra noteikumu Nr. 732 "Kārtība, kādā saņemama atļauja reklāmas izvietošanai publiskās vietās vai vietās, kas vērstas pret publisku vietu" 28. punktā noteikts, ka pašvaldība ir tiesīga savā administratīvajā teritorijā izvietot afišu stabus un stendus. Pašvaldība saistošajos noteikumos nosaka afišu stabu un stendu izmantošanas kārtību. Savukārt saskaņā ar minēto noteikumu 45. punktu pašvaldība ir tiesīga saistošajos noteikumos noteikt kārtību, kādā veicama reklāmas vai reklāmas objektu izvietošanas uzraudzība un kontrole. |
2. Fiskālā ietekme uz pašvaldības budžetu | Nav attiecināms uz izdevumu daļu; Nav paredzēta ietekme uz citām pozīcijām budžeta ieņēmumu vai izdevumu daļā; Saistošo noteikumu izpilde tiks īstenota esošo cilvēkresursu ietvaros, papildus resursi sakarā ar jaunu institūciju vai darba vietu veidošanu un esošo institūciju kompetences paplašināšana, lai nodrošinātu saistošo noteikumu izpildi, nav nepieciešama. |
3. Sociālā ietekme, ietekme uz vidi, iedzīvotāju veselību, uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā, kā arī plānotā regulējuma ietekme uz konkurenci | Saistošo noteikumu regulējums attiecas uz personām, kas vēlas izvietot reklāmu publiskās vietās vai vietās, kas vērstas pret publisku vietu Preiļu novada pašvaldības administratīvajā teritorijā. Saistošo noteikumu tiesiskais regulējums radīs mērķgrupai vienlīdzīgas tiesības un iespējas reklāmas materiālu izvietošanai pašvaldības administratīvajā teritorijā, veicinās tiesību realizēšanu, vienlaikus nodrošinot to, ka tiek veidota harmoniski attīstīta un sakārtota vide. Saistošo noteikumu ietekme: sociālā ietekme: saistošie noteikumi sniegs pozitīvu ietekmi uz sociālo vidi, jo personām tiks nodrošinās vienlīdzīgas iespējas izvietot reklāmu pēc vienotiem nosacījumiem; ietekme uz vidi: ar saistošo noteikumu īstenošanu tiks nodrošināta vizuāli pievilcīga, estētiska, harmoniski attīstīta un sakārtota vide, jo tiks noteikti vienoti principi reklāmas materiālu izvietošanai; ietekme uz iedzīvotāju veselību: tiešu ietekmi uz cilvēku veselību noteikumi nesniedz; ietekme uz uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā: saistošie noteikumi skars uzņēmējus, kas pašvaldībā vēlēsies izvietot reklāmas publiskās vietās vai vietās, kas vērstas pret publisku vietu, tiks nodrošinātas vienotas prasības reklāmas izvietošanai, labvēlīgi ietekmēs uzņēmējdarbības vidi; ietekme uz konkurenci: noteikumi sniedz tiešu ietekmi brīvai un godīgai konkurencei, nodrošina vienlīdzīgas iespējas pakalpojumu un preču reklāmai un informācijas paušanai attiecībā uz saistīto pakalpojumu un preču pieejamību. |
4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un to izmaksām | Saistošos noteikumus publicē oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", pašvaldības tīmekļvietnē. Jebkura persona var vērsties Preiļu novada pašvaldībā par saistošo noteikumu piemērošanu. Iesniegumu pieņemšana klātienē no iedzīvotajiem pašvaldībā nodrošina pagastu pārvaldes, klientu apkalpošanas centri. Izmaksu nav. Saistošajos noteikumos noteiktās atļaujas vai saskaņojumu izsniedz: Preiļu novada Būvvalde; par afišu izvietošanu uz pašvaldībai piederošajiem afišu stabiem – Preiļu kultūras nams; par afišas un cita veida īslaicīgas reklāmas izvietošanu uz sludinājumu stendiem, kas atrodas pie pašvaldības iestāžu ēkām – attiecīgās pagasta pārvaldes vadītājs. |
5. Ietekme uz pašvaldības funkcijām un cilvēkresursiem | Saistošo noteikumu īstenošana neietekmēs pašvaldībai pieejamos cilvēkresursus, jo nav nepieciešama jaunu darba vietu izveide. |
6. Informācija par izpildes nodrošināšanu | Saistošo noteikumu izpildi netiek veidotas jaunas institūcijas, darba vietas vai likvidētas vai reorganizētas institūcijas vai darba vietas. Kontroli par saistošo noteikumu izpildi un administratīvā pārkāpuma procesu par saistošo noteikumu pārkāpumiem līdz administratīvā pārkāpuma lietas izskatīšanai veic Pašvaldības policija un Preiļu novada Būvvalde. Administratīvā pārkāpuma lietu izskata pašvaldības Administratīvā komisija. |
7. Prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem, ko sniedz mērķa sasniegšana | Saistošie noteikumi ir piemēroti iecerētā mērķa sasniegšanas nodrošināšanai un paredz tikai to, kas ir vajadzīgs minētā mērķa sasniegšanai. Saistošajos noteikumos ietvertais regulējums un noteiktie ierobežojumi, kā arī paredzētā administratīvā atbildība par to pārkāpšanu ir vērsta uz šī mērķa sasniegšanu un ir samērīga. |
8. Izstrādes gaitā veiktās konsultācijas ar privātpersonām un institūcijām | Sabiedrības līdzdalības veids – informācijas publicēšana pašvaldības oficiālajā tīmekļvietnē uz divām nedēļām sabiedrības viedokļa noskaidrošanai. Atbilstoši Pašvaldību likuma 46. panta trešajai daļai saistošo noteikumu projekts 2023. gada 8. decembrī publicēts pašvaldības tīmekļvietnē www.preili.lv uz termiņu, kas nav mazāks par divām nedēļām. Sabiedrības viedokļu iesniegšana plānota līdz 2023. gada 22. decembrim. Publicēšanas laikā par saistošo noteikumu projektu netika saņemti sabiedrības viedokļi. |