Aptauja ilgs līdz 23. oktobrim.
Valmieras novada pašvaldības domes saistošie noteikumi Nr. 110
Valmierā 2023. gada 28. decembrī (prot. Nr. 20, 4. §) Par kārtību, kādā tiek saskaņota un organizēta ielu tirdzniecība un tirgus statusa piešķiršana Valmieras novada pašvaldības administratīvajā teritorijā un maksājama pašvaldības nodeva par tirdzniecību publiskās vietās
Izdoti saskaņā ar likuma "Par nodokļiem un nodevām"
12. panta pirmās daļas 4. punktu, Ministru kabineta 2010. gada 12. maija noteikumu Nr. 440 "Noteikumi par tirdzniecības veidiem, kas saskaņojami ar pašvaldību, un tirdzniecības organizēšanas kārtību" 8., 8.1, 9. punktu un 15.8. apakšpunktu, Ministru kabineta 2005. gada 28. jūnija noteikumu Nr. 480 "Noteikumi par kārtību, kādā pašvaldības var uzlikt pašvaldību nodevas" 9. un 16.1 punktu Precizēti ar Valmieras novada pašvaldības domes 20.02.2024. lēmumu Nr. 33 (prot. Nr. 2, 9. §) 1. Saistošie noteikumi (turpmāk – Noteikumi) nosaka: 1.1. kārtību, kādā tirdzniecības dalībnieks vai tirdzniecības organizators saskaņo ar Valmieras novada pašvaldību (turpmāk – Pašvaldība) tirdzniecības vietas iekārtošanu un saņem atļauju ielu tirdzniecībai vai ielu tirdzniecības organizēšanai; 1.2. ielu tirdzniecības vietās realizējamo preču grupas; 1.3. ielu tirdzniecības dalībnieka un ielu tirdzniecības organizatora pienākumus kārtības nodrošināšanai; 1.4. kārtību, kādā ar Pašvaldību saskaņojama sabiedriskās ēdināšanas pakalpojumu sniegšana un saņemama ielu tirdzniecības atļauja; 1.5. nosacījumus Pašvaldības izsniegtās ielu tirdzniecības vai ielu tirdzniecības organizatora atļaujas darbības apturēšanai uz laiku vai anulēšanai; 1.6. tirgus statusa piešķiršanas kārtību un atcelšanas kārtību; 1.7. Pašvaldības nodevas apmēru par tirdzniecību publiskās vietās un nodevas maksāšanas kārtību. 2. Pašvaldības administratīvajā teritorijā ielu tirdzniecība un ielu tirdzniecības organizēšana, tai skaitā sabiedriskās ēdināšanas pakalpojumu sniegšana publiskās vietās, atļauta tikai pēc Pašvaldības atļaujas saņemšanas. 3. Atļauju ielu tirdzniecībai un ielu tirdzniecības organizēšanai izsniedz uz iesniegumā norādīto laika periodu, bet ne ilgāk kā uz vienu gadu. 4. Pašvaldība informāciju par Pašvaldības iekārtotām ielu tirdzniecības vietām ievieto pašvaldības oficiālajā tīmekļvietnē www.valmierasnovads.lv. II. Kārtība, kādā tirdzniecības dalībnieks vai tirdzniecības organizators saskaņo ar Pašvaldību tirdzniecības vietas iekārtošanu un saņem atļauju ielu tirdzniecībai vai ielu tirdzniecības organizēšanai
5. Lai saņemtu atļauju ielu tirdzniecībai, ielu tirdzniecības dalībnieks ne vēlāk kā piecas darbdienas pirms plānotās tirdzniecības Pašvaldībā iesniedz iesniegumu (1. pielikums) un papildu Ministru kabineta 2010. gada 12. maija noteikumu Nr. 440 "Noteikumi par tirdzniecības veidiem, kas saskaņojami ar pašvaldību, un tirdzniecības organizēšanas kārtību" (turpmāk – MK noteikumi) 15. punktā noteiktajam pievieno vēl šādus dokumentus: 5.1. tirdzniecības vietas fotofiksācija vai skice, izvietojums situācijas plānā vai zemesgabala robežu plānā mērogā, aizņemtās teritorijas platība un izmēri, kā arī objekta vizuālais dizaina risinājums vides kontekstā, kas tiek saskaņots Valmieras novada Attīstības pārvaldes struktūrvienībā "Teritorijas un pilsētplānošanas nodaļa"; 5.2. pārvietojamā mazumtirdzniecības punkta kustības maršruts, automašīnas valsts reģistrācijas numurs, norādot ielu tirdzniecības veikšanai nepieciešamās pieturvietas un laikus, ja tirdzniecība paredzēta vairākās publiskās vietās; 5.3. saskaņojums ar pastāvīgās tirdzniecības vai pakalpojumu sniegšanas vietas īpašnieku, ja tirdzniecība paredzēta vietā, kas tirdzniecības veikšanas laikā aizsedz pastāvīgās tirdzniecības vai pakalpojumu sniegšanas vietas skatlogu un reklāmas stendu. 6. Lai saņemtu Pašvaldības atļauju ielu tirdzniecības organizēšanai un kļūtu par tirdzniecības organizatoru, juridiskā vai fiziskā persona, kura reģistrējusi saimniecisko darbību, vai publiskā persona Pašvaldībā iesniedz iesniegumu (2. pielikums) un MK noteikumu 19. punktā noteiktos dokumentus. 7. Noteikumu 5. un 6. punktā minēto iesniegumu un tā pielikumus var iesniegt Valmieras novada Centrālās pārvaldes struktūrvienībā "Dokumentu pārvaldības un klientu apkalpošanas centrs", Pašvaldības Apvienību pārvaldēs, valsts un pašvaldību vienotajos klientu apkalpošanas centros vai nosūtot elektroniski uz pašvaldības oficiālo e-pasta adresi, ja elektroniskais dokuments sagatavots atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu, vai uz pašvaldības e-adresi, ja iesniedzējam ir izveidota e-adrese. 8. Ielu tirdzniecības vieta tiek saskaņota, ņemot vērā šādus kritērijus: 8.1. tirdzniecības vietas dizaina risinājums atbilst Valmieras novada pilsētu, ciemu un pagastu raksturīgajai arhitektūrai un videi, konkrētas zonas apbūves raksturam un mērogam, kā arī gadalaiku, gadskārtu, valsts svētku un vides estētiskajām prasībām; 8.2. tirdzniecības vietas iekārtošanā izmantoti augstvērtīgi un kvalitatīvi materiāli, kur vizuālajā noformējumā izmantotais krāsojums, uzraksti un citi elementi nedominē pār apkārtējo apbūvi, kolorītu un izgaismojumu, kopumā nepasliktinot konkrētās teritorijas individuālo identitāti; 8.3. ielu tirdzniecības vietās izmantojamo tirdzniecības iekārtu un aprīkojuma konstrukcijas, konstruktīvās un dekoratīvās detaļas ir drošas ekspluatēšanai, bez mehāniskiem bojājumiem, krāsojuma defektiem un rūsas; 8.4. visi ielu tirdzniecības vietas elementi ir stilistiski vienoti; 8.5. tirdzniecības vietas izvietojums netraucē satiksmi, brīvu gājēju, bērnu ratiņu un personu ar funkcionāliem traucējumiem pārvietošanos un kustību, nodrošinot vides pieejamību atbilstoši universālā dizaina principiem. No ielu tirdzniecības vietas, tai skaitā pārvietojamā mazumtirdzniecības punkta, līdz gājēju ietves malai (neieskaitot apmali) pieļaujamais minimālais attālums 1,2 m; 8.6. ielu tirdzniecības iekārtas ir mobilas, ātri pārvietojamas. Pastāvīgās ielu tirdzniecības demontāžas darbi jāveic ne vēlāk kā piecas dienas pēc atļaujas derīguma termiņa beigām; 8.7. nav pieļaujamas stacionāras iekārtas un īslaicīgas lietošanas būves (kioski, paviljoni); 8.8. uzraksti un citi reklāmas elementi atbilst normatīvajos aktos, kas paredz reklāmu, izkārtņu un citu informatīvo materiālu izvietošanas un izmantošanas kārtību, noteiktajām prasībām. Ielu tirdzniecības vietas elementos nav pieļaujama ar konkrētā tirdzniecības dalībnieka produkciju nesaistītas reklāmas izmantošana. 8.9. paredzētā tirdzniecības vieta nebojā zālāju, apstādījumus un ielas ietvju segumu; 8.10. ielu tirdzniecība vieta netraucē piekļuvi ieejām/izejām ēkās, tostarp evakuācijas izejām; 8.11. pārvietojamā mazumtirdzniecības punkta kustības noteiktajā maršrutā apstāšanās notiek, ievērojot ceļu satiksmes drošību un netraucējot transportlīdzekļu un gājēju satiksmi. 9. Pašvaldības administratīvajā teritorijā ielu tirdzniecība nav pieļaujama: 9.1. uz ietvēm gar kultūras iestāžu, valsts iestāžu, dievnamu, izglītības iestāžu fasādēm un žogiem, izņemot pasākumu laikā; 9.2. pieminekļu un piemiņas vietu teritorijās, izņemot pasākumu laikā; 9.3. autostāvvietās, izņemot pasākumu laikā vai, ja tas atļauts pārvietojamā mazumtirdzniecības punkta maršrutā saskaņā ar šo noteikumu 5.2. apakšpunktā saskaņoto maršruta plānu, vai pie komercobjekta, ņemot vērā autostāvvietu skaita pietiekamību un tas netraucē satiksmei vai gājēju kustībai; 9.4. uz velo joslām un vai ne tuvāk kā 1,5 m no tām; 9.5. zālājos un zālienos, izņemot pasākumu laikā; 9.6. vietās, kas aizsedz stacionārus reklāmas objektus. 10. Valmieras novada Kapitāla pārvaldības un uzņēmējdarbības atbalsta nodaļa piecu darbdienu laikā pēc šajos noteikumos noteikto visu dokumentu saņemšanas izskata iesniegumu un izsniedz ielu tirdzniecības (3. pielikums) vai ielu tirdzniecības organizēšanas atļauju (4. pielikums) vai pieņem lēmumu par atteikumu izsniegt atļauju ielu tirdzniecībai vai ielu tirdzniecības organizēšanai. 11. Pašvaldība ir tiesīga atteikt tirdzniecības dalībniekam izsniegt atļauju ielu tirdzniecībai, ja: 11.1. nav iesniegti visi nepieciešamie dokumenti atbilstoši MK noteikumu un šo noteikumu prasībām; 11.2. tirdzniecības dalībniekam nav spēkā normatīvos aktos noteiktās nepieciešamās licences vai atļaujas; 11.3. tirdzniecības dalībnieks sniedzis nepatiesas ziņas atļaujas saņemšanai; 11.4. tirdzniecību plānots veikt vietā, kas neatbilst tās izmantošanas mērķim; 11.5. ja visas Pašvaldības iekārtotās ielu tirdzniecības vietas ir aizņemtas; 11.6. tirdzniecības dalībnieks nav samaksājis Pašvaldības nodevu. 12. Tirdzniecības dalībnieks vai tirdzniecības organizators nav tiesīgs nodot ielu tirdzniecības vai ielu tirdzniecības organizēšanas atļauju citai personai. 13. Pašvaldības iekārtotās un saskaņotās ielu tirdzniecības vietās fiziskām personām, kurām atbilstoši nodokļu jomu reglamentējošiem normatīvajiem aktiem nav jāreģistrē saimnieciskā darbība, ir atļauts realizēt MK noteikumu 7. punktā noteiktās preču grupas, savukārt personām, kuras saimniecisko darbību reģistrējušas normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā, papildu MK noteikumu 7. punktā noteiktām preču grupām ir atļauts realizēt šādas preču grupas: 13.1. visa veida lauksaimniecības (augkopības, lopkopības, zivkopības, biškopības) un tās pārstrādes produkcija; 13.2. saldējums; 13.3. karstās uzkodas no speciālām iekārtām; 13.4. bezalkoholiskie dzērieni; 13.5. pašu izgatavoti mākslas darinājumi un amatniecības preces; 13.6. mājas apstākļos pašu ražoti pārtikas produkti; 13.7. rūpnieciski ražotas vai iepirktas pārtikas un nepārtikas preces (izņemot lietotos apģērbus un apavus). 14. Publisku pasākumu laikā, saskaņā ar pasākuma organizatora ieceri un pasākuma norises raksturu, izņemot pasākumus, kuru norises mērķauditorija ir bērni un jaunieši, ir atļauta alkoholisko dzērienu tirdzniecība. 15. Netiek atļauta tabakas, tabakas izstrādājumu, nikotīnu saturošu produktu vai augu smēķēšanas produktu, tabakas aizstājējproduktu (tajā skaitā, nikotīna spilventiņi, tabakas karsēšanas ierīces un to uzpildes tvertnes u.c.), kā arī ar to lietošanu saistīto ierīču vai iekārtu tirdzniecība. 16. Pārvietojamā mazumtirdzniecības punkta (autoveikala) maršrutā, ārpus pilsētu teritorijām atļauta alkohola un tabakas izstrādājumu tirdzniecība, ja vienlaikus tiek veikta / nodrošināta arī pārtikas preču tirdzniecība. IV. Ielu tirdzniecības dalībnieka un ielu tirdzniecības organizatora pienākumi kārtības nodrošināšanai
17. Ielu tirdzniecības dalībnieks ir atbildīgs: 17.1. par Latvijas Republikā spēkā esošo normatīvo aktu prasību ievērošanu, veicot tirdzniecību; 17.2. par ielu tirdzniecības atļaujā norādīto nosacījumu ievērošanu; 17.3. par saskaņotās tirdzniecības vietas izvietojuma, platības ievērošanu; 17.4. par šajos noteikumos noteikto attālumu, brīvo neaizņemamo teritoriju un piekļuves tirdzniecības vietai nosacījumu nodrošināšanu; 17.5. par saskaņotā tirdzniecības vietas vizuālā risinājuma ievērošanu; 17.6. par tīrības un kārtības nodrošināšanu, tai skaitā atkritumu savākšanu un izvešanu ielu tirdzniecības vietā un 1,5 m rādiusā ap tirdzniecības vietu; 17.7. par speciālo iekārtu un objektu, kas tiek izmantoti tirdzniecības veikšanai, atbilstību normatīvo aktu prasībām; 17.8. par iekārtu un objektu, kas zaudējuši savu funkcionālo nozīmi, aizvešanu no tirdzniecības vietas. 18. Papildu MK noteikumu 23. punktā noteiktajam tirdzniecības organizators ir atbildīgs: 18.1. par saskaņoto tirdzniecības vietu skaita un izvietojuma, platības ievērošanu; 18.2. par tīrības un kārtības nodrošināšanu, tai skaitā atkritumu savākšanu un izvešanu ielu tirdzniecības organizēšanas vietā pēc pasākuma norises; 18.3. par tirdzniecības vietu uzturēšanu kārtībā tirdzniecības laikā un to sakopšanu pēc darba (pasākuma) beigšanas; 18.4. par bezmaksas tualešu pieejamību apmeklētājiem, nepieciešamības gadījumā uzstādot pārvietojamās sabiedriskās tualetes, kas noformējamas atbilstoši vides estētiskajām prasībām. 19. Ielu tirdzniecības organizatoram un ielu tirdzniecības dalībniekam aizliegts: 19.1. veikt ielu tirdzniecību ārpus ielu tirdzniecības vai ielu tirdzniecības organizēšanas atļaujā noteiktās vietas un laika, kā arī realizēt preču grupas, kuras nav norādītas saņemtajā atļaujā; 19.2. bojāt vides un apstādījumu elementus; 19.3. aizsegt satiksmes organizācijas tehniskos līdzekļus, pasliktinot to redzamību un uztveršanu. V. Kārtība, kādā ar Pašvaldību saskaņojama sabiedriskās ēdināšanas pakalpojumu sniegšana un saņemama ielu tirdzniecības atļauja
20. Sabiedriskās ēdināšanas pakalpojumu sniegšana pašvaldībā ir saskaņojama, ja tās darbība tiek veikta publiskās vietās. Sabiedriskā ēdināšana ir – ēdienu gatavošana, tai skaitā pārtikas produktu pārstrāde, tirgošana un patērēšana sabiedriskās ēdināšanas pakalpojuma sniegšanas vietā. 21. Sabiedriskās ēdināšanas pakalpojumu sniegšana ielu tirdzniecības vietā ir atļauta tikai ar piesaisti pastāvīgai sabiedriskās ēdināšanas sniegšanas vietai, izņemot sabiedrisko ēdināšanu publisko pasākumu laikā. 22. Piesaiste pastāvīgai sabiedriskās ēdināšanas pakalpojumu sniegšanas vietai pastāv gadījumā, kad sabiedriskās ēdināšanas pakalpojumu sniedzējs pastāvīgajā vietā un publiskajā vietā ir viena un tā pati persona, kā arī pastāvīgo vietu un publiskā vietā plānoto sabiedriskās ēdināšanas pakalpojumu sniegšanas vietu nešķir zemesgabals vai teritorija, kas atrodas ielas sarkano līniju robežās. 23. Lai saņemtu atļauju sabiedriskās ēdināšanas pakalpojumu sniegšanai ielu tirdzniecībai, dalībnieks Pašvaldībā iesniedz iesniegumu (1. pielikums) un papildus MK noteikumu 15. punktā noteiktajam, pievieno šādus dokumentus: 23.1. pakalpojumu sniegšanas vietas fotofiksācija vai skice, izvietojums situācijas plānā vai zemesgabala robežu plānā, kā arī objekta vizuālais dizaina risinājums vides kontekstā, kas tiek saskaņots Valmieras novada Attīstības pārvaldes struktūrvienībā "Teritorijas un pilsētplānošanas nodaļa"; 23.2. gadījumos, kad sabiedriskās ēdināšanas pakalpojumu sniegšanas vieta, kas publiskā vietā piesaistīta pastāvīgai sabiedriskās ēdināšanas pakalpojumu sniegšanas vietai, plānota daudzdzīvokļu mājas teritorijā, jāiesniedz daudzdzīvokļu mājas īpašnieku atļauja (kopības lēmums) vai līgums par kopīpašuma teritorijas izmantošanu sabiedriskās ēdināšanas pakalpojumu sniegšanai. 24. Pašvaldība izvērtē iesniegtās skices un vizuālā dizaina risinājuma atbilstību šādiem kritērijiem: 24.1. sabiedriskās ēdināšanas pakalpojumu sniegšanas vietas izvietojums, aizņemamās teritorijas platība un konstrukciju izmēri atbilstoši realizētajiem un plānotajiem pilsētvides projektiem; 24.2. sabiedriskās ēdināšanas pakalpojumu sniegšanas vietas izvietojums netraucē satiksmi, brīvu gājēju, bērnu ratiņu un personu ar funkcionāliem traucējumiem pārvietošanos un kustību, nodrošinot vides pieejamību atbilstoši universālā dizaina principiem. No sabiedriskās ēdināšanas vietas aizņemtās platības līdz gājēju ietves malai (neieskaitot apmali) pieļaujamais minimālais attālums 1,5 m. 24.3. netiek aizsegti satiksmes organizācijas tehniskie līdzekļi, pasliktinot to redzamību un uztveršanu; 24.4. netiek bojāts vai izjaukts ielu, ietvju segums; 24.5. tiek paredzēts teritorijas raksturīgajai arhitektūrai un videi, konkrētas pilsētvides zonas apbūves raksturam un mērogam atbilstošs dizaina risinājums, vietas iekārtošanā izmantojot augstvērtīgus, ilgmūžīgus un kvalitatīvus materiālus, kur vizuālajā noformējumā izmantotais krāsojums, uzraksti un citi elementi nedominē pār apkārtējo apbūvi, kolorītu un izgaismojumu, kopumā nepasliktinot konkrētās teritorijas individuālo identitāti; 24.6. visi elementi ir stilistiski vienoti; 24.7. aizliegts izmantot vidi degradējošus (bojātus, konkrētai vietai pēc krāsojuma un materiāla neatbilstošus) risinājumus. 25. Ielu tirdzniecības atļauja sabiedriskās ēdināšanas pakalpojumu sniegšanai publiskā vietā pasākuma norises laikā tiek izsniegta saskaņā ar pasākuma organizatora iecerēto pasākuma norises laiku. 26. Ielu tirdzniecības dalībniekam vai sabiedriskās ēdināšanas pakalpojumu sniedzējam pieslēgšanās pie esošajiem komunikāciju tīkliem saskaņojama ar attiecīgo inženierkomunikāciju tīkla pārvaldītāju individuāli vienojoties (piemēram, elektrības pieslēgums). VI. Nosacījumi pašvaldības izsniegtās ielu tirdzniecības vai ielu tirdzniecības organizatora atļaujas darbības apturēšanai uz laiku vai anulēšanai
27. Pašvaldība var pieprasīt, lai ielu tirdzniecības dalībnieks vai ielu tirdzniecības organizators pārtrauc darbību un atbrīvo tirdzniecības darbības vietu uz laiku, šādos gadījumos: 27.1. ja veicami remontdarbi (ietves un ielas seguma remonts, ūdensvada remonts, ēkas remonts u.c.) un šo remontdarbu veikšanas vieta ir tieši saistīta ar ielu tirdzniecības vai ielu tirdzniecības organizēšanas atļaujā norādīto vietu; 27.2. ja ielu tirdzniecības vai ielu tirdzniecības organizēšanas atļaujā norādītā vieta ir saistīta citu Pašvaldības organizētu publisku pasākumu; 27.3. ja ielu tirdzniecības vai ielu tirdzniecības organizēšanas vieta nepieciešama Pašvaldības projektu īstenošanai; 27.4. ja ielu tirdzniecības vai ielu tirdzniecības organizēšanas vieta rada draudus iedzīvotāju drošībai; 27.5. tiek konstatēts, ka tirdzniecības vieta nav ierīkota atbilstoši iesniegtajam projekta vizuālā dizaina risinājumam; 27.6. saņemts kompetento institūciju atzinums par komersanta pārkāpumiem mazumtirdzniecības vietā, tai skaitā, ja tirdzniecība apdraud sabiedrisko kārtību un citu personu tiesības. 28. Noteikumu 27. punktā minētajos gadījumos atļaujas darbība tiek apturēta līdz attiecīgo procesu pabeigšanai vai attiecīgo nepilnību, vai pārkāpumu novēršanai. 29. Ja izsniegtā ielu tirdzniecības vai ielu tirdzniecības organizatora atļaujas darbība tiek apturēta uz laiku, pamatojoties uz šo Noteikumu 27.1., 27.2. vai 27.3. apakšpunkta pamata, samaksātā pašvaldības nodeva tiek atmaksāta par laiku, uz kuru atļauja tika apturēta. 30. Pašvaldības ir tiesīga anulēt atļauju, ja: 30.1. tirdzniecības dalībnieks sniedza nepatiesas ziņas atļaujas saņemšanai; 30.2. patvarīgi ir mainīta tirdzniecības vieta vai tirdzniecības organizēšanas vieta; 30.3. bez saskaņošanas ar Pašvaldību ir mainītas sākotnēji tirdzniecībai paredzēto preču grupas; 30.4. ielu tirdzniecības vai ielu tirdzniecības organizēšanas atļauja ir nodota citai personai; 30.5. nav ievērotas Pašvaldības noteiktās prasības kārtības nodrošināšanai tirdzniecības vietā vai tirdzniecības organizēšanas vietā. 32. Lai saņemtu pašvaldības saskaņojumu tirgus izveidošanai pašvaldības administratīvajā teritorijā, persona iesniedz pašvaldībā: 32.1. iesniegumu, norādot fiziskās personas vārdu, uzvārdu un personas kodu vai juridiskās personas nosaukumu un nodokļu maksātāja reģistrācijas numuru, adresi, kontakttālruni, elektroniskā pasta adresi; 32.2. tirgus izveides un darbības koncepciju (realizējamais preču sortiments, plānotais nodarbināto skaits un saimnieciskās darbības finanšu rādītāji u.tml. informācija) 32.3. zemes īpašuma vai lietošanas tiesību apliecinoša dokumenta kopiju (uzrādot oriģinālu); 32.4. ar Valmieras novada Attīstības pārvaldes struktūrvienību "Teritorijas un pilsētplānošanas nodaļa" saskaņotu tirgus plānu ar tirdzniecības vietu izvietojumu un vizuālo risinājumu; 32.5. normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā izstrādātus tirgus noteikumus. 34. Pašvaldības dome ar lēmumu ir tiesīga atcelt tirgus statusu šādos gadījumos: 34.1. saņemts tirgus pārvaldītāja iesniegums par tirgus statusa atcelšanu; 34.2. izbeigta tirgus darbība; 34.3. tirgus pārvaldītājs, iesniedzot iesniegumu, sniedzis nepatiesas ziņas; 34.4. saņemts teritorijas, kurai piešķirts tirgus statuss, īpašnieka iesniegums par tirgus statusa atcelšanu; 34.5. netiek ievērotas normatīvo aktu prasības, tai skaitā tirgus pārvaldītājs ir veicis izmaiņas tirgus noteikumos, nesaskaņojot tās ar pašvaldību, kā arī netiek novērsti uzraudzības un kontroles institūciju atklātie pārkāpumi tirgū; 34.6. tirgus darbība noteiktajā teritorijā nav lietderīga. 35. Pašvaldības nodevas par tirdzniecību publiskās vietās maksātāji ir fiziskas un juridiskas personas, kuras veic vai organizē ielu tirdzniecību publiskās vietās Valmieras novada administratīvajā teritorijā. 36. Realizējamās preču grupas un nodevas likme par vienu tirdzniecības vietu Pašvaldības iekārtotajās ielu tirdzniecības vietās un ar Pašvaldību saskaņotajās ielu tirdzniecības vietās:
37. Nodevas likme tirdzniecībai no pārvietojamā mazumtirdzniecības punkta (par vienu maršrutu)
38. Realizējamās preču grupas un nodevas likme par vienu tirdzniecības vietu publisko pasākumu laikā:
39. Ja persona vienā tirdzniecības vietā veic tirdzniecību ar vairākām Noteikumu 35. un 37. punktā minētajām preču grupām, nodevas apmērs tiek noteikts pēc lielākās nodevas likmes. 40. Ja ielu tirdzniecības organizators nav pašvaldība vai pašvaldības iestāde, pašvaldības nodevu par katru pieteikto vietu atbilstoši iesniegtajam tirdzniecības dalībnieku sarakstam maksā tirdzniecības organizators. Tirdzniecības organizators ir tiesīgs noteikt tirdzniecības dalībniekam maksu par ielu tirdzniecības organizēšanas nodrošināšanu, nepārsniedzot faktisko tirdzniecības nodrošināšanas izmaksu apjomu un sadalot to proporcionāli tirdzniecības vietu skaitam, ja ielu tirdzniecība tiek organizēta pašvaldības īpašumā vai tiesiskajā valdījumā esošajā nekustamajā īpašumā. 41. Pašvaldības nodeva samaksājama pilnā apmērā pirms tirdzniecības uzsākšanas. Samaksātais nodevas maksājums netiek atmaksāts, ja netiek izmantota izsniegtā tirdzniecības atļauja. 42. Nodeva ieskaitāma Pašvaldības pamatbudžeta norēķinu kontā bankā, maksājuma mērķa sadaļā uzrādot tirdzniecības vietas adresi un datumu. 43. No Pašvaldības nodevas par tirdzniecību publiskās vietās samaksas tiek atbrīvotas šādas personas: 43.1. Valmieras novadā dzīvesvietu deklarējušas personas ar I vai II invaliditātes grupu, personas, kuras mājsaimniecībai piešķirts trūcīgas vai maznodrošinātas mājsaimniecības statuss (uzrādot nepieciešamos dokumentus); 43.2. Pašvaldības, tās iestāžu rīkoto vai finansēto pasākumu atbalstītāji saskaņā ar Pašvaldības noslēgto sadarbības un/vai finansējuma līgumu; 43.3. ja Pašvaldības īpašumā esošais nekustamais īpašums ir iznomāts ar mērķi veikt ielu tirdzniecību vai sniegt sabiedriskās ēdināšanas pakalpojumus, kā arī sabiedriskās ēdināšanas pakalpojumu sniedzēji ielu tirdzniecības vietā ar piesaisti pastāvīgai pakalpojuma sniegšanas vietai; 43.4. Pašvaldības izglītības iestāžu "skolēnu mācību uzņēmumi", ja ielu tirdzniecību veic izglītības iestādes mācību programmas satura ietvaros. 45. Kontrolēt Noteikumu izpildi un veikt administratīvā pārkāpuma procesu par Noteikumu pārkāpšanu līdz administratīvā pārkāpuma lietas izskatīšanai ir tiesīgas Valmieras novada pašvaldības policijas amatpersonas. Administratīvā pārkāpuma lietu izskata Pašvaldības Administratīvā komisija. 46. Administratīvo aktu par atteikumu izsniegt atļauju ielu tirdzniecībai vai ielu tirdzniecības organizēšanai persona var apstrīdēt Pašvaldības domē. 48. Atļauja ielu tirdzniecībai un ielu tirdzniecības organizēšanai publiskā vietā, kas izsniegta līdz šo noteikumu spēkā stāšanās brīdim, ir spēkā līdz derīguma termiņa beigām. 49. Atzīt par spēku zaudējušiem Valmieras novada pašvaldības 2022. gada 24. augusta saistošos noteikumus Nr. 67 "Par kārtību, kādā tiek saskaņota un organizēta ielu tirdzniecība Valmieras novada administratīvajā teritorijā un maksājama pašvaldības nodeva par tirdzniecību publiskās vietās". Valmieras novada pašvaldības domes priekšsēdētājs J. Baiks
IESNIEGUMSpar ielu tirdzniecības veikšanu vai sabiedriskās ēdināšanas pakalpojumu sniegšanu Valmieras novada pašvaldībai
Pielikumā:
Apliecinu, ka iesniegumā norādītās ziņas ir pilnīgas un patiesas, par ko uzņemos normatīvajos aktos paredzēto atbildību.
IESNIEGUMSpar ielu tirdzniecības organizēšanu Valmieras novada pašvaldībai
Pielikumā:
Apliecinu, ka iesniegumā norādītās ziņas ir pilnīgas un patiesas, par ko uzņemos normatīvajos aktos paredzēto atbildību.
Pielikums TIRDZNIECĪBAS DALĪBNIEKU SARAKSTS
/Valmieras novada ģerbonis/ LATVIJAS REPUBLIKA Nodokļu maksātāja reģistrācijas kods 90000043403, Lāčplēša iela 2, Valmiera, Valmieras novads, LV-4201 _____________ Nr. _____________ ATĻAUJA |
Tirdzniecības/sabiedriskās ēdināšanas pakalpojuma dalībnieks (vārds, uzvārds, personas kods vai nosaukums, reģistrācijas numurs) | |
Tirdzniecības/sabiedriskās ēdināšanas pakalpojuma dalībnieks laikā realizējamo preču grupas | |
Tirdzniecības/sabiedriskās ēdināšanas pakalpojuma dalībnieks norises vieta | |
Atļaujas derīguma termiņš |
Atļauja izdota ____ (_________) tirdzniecības vietai.
Atļaujas saņēmējs savu darbību veic saskaņā ar Latvijas Republikas Ministru kabineta 12.05.2010. noteikumiem Nr. 440 "Noteikumi par tirdzniecības veidiem, kas saskaņojami ar pašvaldību un tirdzniecības organizēšanas kārtību" un Valmieras novada pašvaldības 28.12.2023. saistošiem noteikumiem Nr. 110 "Par kārtību, kādā tiek saskaņota un organizēta ielu tirdzniecība un tirgus statusa piešķiršana Valmieras novada pašvaldības administratīvajā teritorijā un maksājama pašvaldības nodeva par tirdzniecību publiskās vietās".
Atļaujas saņēmējs, veicot tirdzniecību, ir atbildīgs par Latvijas Republikā spēkā esošo normatīvo aktu prasību ievērošanu.
Amats | (paraksts) | vārds, uzvārds |
/Valmieras novada ģerbonis/
LATVIJAS REPUBLIKA
VALMIERAS NOVADA PAŠVALDĪBA
Nodokļu maksātāja reģistrācijas kods 90000043403, Lāčplēša iela 2, Valmiera, Valmieras novads, LV-4201
Tālrunis 64207120, e-pasts: pasts@valmierasnovads.lv, www.valmierasnovads.lv
_____________ Nr. _____________
Tirdzniecības organizatora nosaukums | |
Juridiskā adrese, vienotais reģistrācijas numurs | |
Realizējamo preču grupas | |
Tirdzniecības organizēšanas vieta | |
Tirdzniecības organizēšanas laiks | |
Atļaujas derīguma termiņš |
Atļaujas saņēmējs savu darbību veic saskaņā ar Latvijas Republikas Ministru kabineta 12.05.2010. noteikumiem Nr. 440 "Noteikumi par tirdzniecības veidiem, kas saskaņojami ar pašvaldību un tirdzniecības organizēšanas kārtību" un Valmieras novada pašvaldības 28.12.2023. saistošiem noteikumiem Nr. 110 "Par kārtību, kādā tiek saskaņota un organizēta ielu tirdzniecība un tirgus statusa piešķiršana Valmieras novada pašvaldības administratīvajā teritorijā un maksājama pašvaldības nodeva par tirdzniecību publiskās vietās".
Atļaujas saņēmējs, organizējot tirdzniecību, ir atbildīgs par Latvijas Republikā spēkā esošo normatīvo aktu prasību ievērošanu.
Amats | (paraksts) | vārds, uzvārds |
Pielikums
atļaujai Ielu tirdzniecības organizēšanai Valmieras novadā
____.____.20____.
Nr.p.k. | Tirdzniecības dalībnieka vārds, uzvārds vai nosaukums | Personas kods vai reģistrācijas Nr. | Transportlīdzekļa/ treilera valsts Nr. | Realizējamo preču grupas |
Paskaidrojuma raksta sadaļa | Skaidrojums |
1. Mērķis un nepieciešamības pamatojums | Saistošo noteikumu "Par kārtību, kādā tiek saskaņota un organizēta ielu tirdzniecība un tirgus statusa piešķiršana Valmieras novada pašvaldības administratīvajā teritorijā un maksājama pašvaldības nodeva par tirdzniecību publiskās vietās" (turpmāk – Noteikumi) izdošanas mērķis: 1) nodrošināt vienotu kārtību un prasības ielu tirdzniecības un tās organizēšanas jomā Valmieras novada pašvaldībā (turpmāk – Pašvaldība); 2) noteikt vienotu kārtību tirgus statusa iegūšanai; 3) radīt labvēlīgu ietekmi uz uzņēmējdarbības vidi Pašvaldības teritorijā un konkurenci, sekmēt saimniecisko darbību Pašvaldības administratīvajā teritorijā; 4) noteikt Pašvaldības nodevas par tirdzniecību publiskās vietās, kā arī noteikt nodevas atbrīvojumus un atvieglojumus. Tirdzniecība publiskās vietās rada labvēlīgu ietekmi ne tikai uz uzņēmējdarbības vidi, bet arī veicina Pašvaldības atpazīstamību un tūrisma attīstību. 2023. gada 1. janvārī, stājoties spēkā Pašvaldību likumam un zaudējot spēku likumam "Par pašvaldībām", uz likuma "Par pašvaldībām" 43. panta pirmās daļas 3. punkta pilnvarojuma izdotie Pašvaldības 2022. gada 24. augusta saistošie noteikumi Nr. 67 "Par kārtību, kādā tiek saskaņota un organizēta ielu tirdzniecība Valmieras novada pašvaldības administratīvajā teritorijā un maksājama pašvaldības nodeva par tirdzniecību publiskās vietās" zaudē savu izdošanas tiesisko pamatu. |
2. Fiskālā ietekme uz pašvaldības budžetu | Saistošo noteikumu īstenošanas būtiska fiskālās ietekmes prognoze uz Pašvaldības budžetu nav paredzama, un atbilstoši Pašvaldību likuma 46. panta otrajai daļai, izstrādājot saistošo noteikumu projektu par pašvaldības nodevām, paskaidrojuma rakstā neiekļauj informāciju par plānoto projekta ietekmi uz pašvaldības budžetu. Saistošo noteikumu izdošana neietekmēs Pašvaldībai pieejamos resursus, jo nav nepieciešama jaunu institūciju vai darba vietu izveide vai esošo institūciju kompetences paplašināšana, lai nodrošinātu saistošo noteikumu izpildi. |
3. Sociālā ietekme, ietekme uz vidi, iedzīvotāju veselību, uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā, kā arī plānotā regulējuma ietekme uz konkurenci | Saistošo noteikumu tiesiskais regulējums attiecināms uz esošajiem un potenciālajiem ielu tirdzniecības dalībniekiem un ielu tirdzniecības organizētājiem, tiek definēti nepieciešamie priekšnoteikumi atļaujas saņemšanai ielu tirdzniecībai, ielu tirdzniecības organizēšanai vai sabiedriskās ēdināšanas pakalpojumu sniegšanai publiskās vietās, tirgus izveidei un noteikts maksājamās nodevas apmērs. Sociālā ietekme – šie noteikumi paredz atvieglojumus un atbrīvojumu no tirdzniecības nodevas noteiktām sociālās kategorijas iedzīvotājiem, kuru deklarētā dzīvesvieta ir Valmieras novada administratīvajā teritorijā, sekmē plašāka produktu un preču klāsta piedāvāšanu novada iedzīvotājiem un viesiem. Noteikumiem nav ietekmes uz vidi. Noteikumiem nav ietekmes uz iedzīvotāju veselību. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi – noteikumu tiesiskais regulējums attiecināms uz esošajiem un potenciālajiem ielu tirdzniecības dalībniekiem, ielu tirdzniecības organizētājiem un sabiedriskās ēdināšanas pakalpojumu sniedzējiem. Tiesiskais regulējums neradīs mērķgrupai jaunas tiesības, neuzliks jaunus pienākumus, kā arī veicinās tiesību realizēšanu un uzlabos pakalpojumu pieejamību. Noteikumos tiek definēti visi nepieciešamie priekšnoteikumi atļaujas saņemšanai konkrētam ielu tirdzniecības vai sabiedriskās ēdināšanas pakalpojumu sniegšanas veidam. Ietekme uz konkurenci nav paredzēta. Noteikumu izdošana radīs labvēlīgu ietekmi uz uzņēmējdarbības vidi Pašvaldības teritorijā, sekmējot saimniecisko darbību visā Pašvaldības administratīvajā teritorijā, ne tikai valstspilsētā, bet arī apvienību teritorijās. |
4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un to izmaksām | Ielu tirdzniecības atļaujas izsniegšanu atbilstoši šo saistošo noteikumu nosacījumiem veic Valmieras novada Kapitāla pārvaldības un uzņēmējdarbības atbalsta nodaļa, savukārt rēķinus par ielu tirdzniecības nodevu sagatavo un tirdzniecības dalībniekiem nosūta Valmieras novada Centrālās pārvaldes struktūrvienība "Grāmatvedības nodaļa". Saistošo noteikumu piemērošanas jautājumos privātpersonas var vērsties Valmieras novada Kapitāla pārvaldības un uzņēmējdarbības atbalsta nodaļā personīgi vai rakstot uz elektronisko pasta adresi: pasts@valmierasnovads.lv. Paredzētās administratīvo procedūru izmaksas – nav paredzētas. |
5. Ietekme uz pašvaldības funkcijām un cilvēkresursiem | Atbilstoši Pašvaldību likuma 4. panta pirmajai daļai Pašvaldības autonomās funkcijas ir sekmēt saimniecisko darbību pašvaldības administratīvajā teritorijā un sniegt tai atbalstu, ka arī izsniegt atļaujas un licences komercdarbībai. Saistošo noteikumu īstenošana neietekmēs Pašvaldībai pieejamos cilvēkresursus, jo nav nepieciešama jaunu institūciju vai darba vietu izveide. |
6. Informācija par izpildes nodrošināšanu | Saistošo noteikumu izpildē iesaistītas Valmieras novada Centrālās pārvaldes struktūrvienības: "Dokumentu pārvaldības un klientu apkalpošanas centrs", "Grāmatvedības nodaļa", Valmieras novada Attīstības pārvaldes struktūrvienība "Teritorijas un pilsētplānošanas nodaļa" un Valmieras novada Kapitāla pārvaldības un uzņēmējdarbības atbalsta nodaļa. Nav paredzēta jaunu institūciju izveide vai esošo likvidācija, reorganizācija. Izpildei nepieciešami resursi tiek paredzēti Pašvaldības budžeta ietvaros. Kontroli par saistošo noteikumu prasību ievērošanu veiks Valmieras novada Pašvaldības policija. |
7. Prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem, ko sniedz mērķa sasniegšana | Saistošie noteikumi ir piemēroti iecerētā mērķa sasniegšanas nodrošināšanai un paredz tikai to, kas ir vajadzīgs minētā mērķa sasniegšanai, pašvaldības autonomās funkcijas izpildei. |
8. Izstrādes gaitā veiktās konsultācijas ar privātpersonām un institūcijām | Atbilstoši Pašvaldības likuma 46. panta trešajā daļā noteiktajai kārtībai saistošo noteikumu projekts tika publicēts Pašvaldības tīmekļa vietnē: www.valmierasnovads.lv, sadaļā "Sabiedrība" – "Sabiedrības līdzdalība" – "Publiskās apspriešanas" – "Saistošo noteikumu publiskās apspriešanas" laika periodā no 29.11.2023. līdz 14.12.2023. Par saistošo noteikumu projektu sabiedrības viedoklis netika saņemts. |