Aptauja ilgs līdz 23. oktobrim.
Ventspils valstspilsētas pašvaldības domes saistošie noteikumi Nr. 12
Ventspilī 2023. gada 16. novembrī (prot. Nr. 16; 4. §) Kārtība, kādā Ventspils valstspilsētas pašvaldība piešķir atbalstu zemas īres mājokļu būvniecībai
1. Saistošie noteikumi (turpmāk – Noteikumi) nosaka: 1.1. kārtību, kādā Ventspils valstspilsētas pašvaldība (turpmāk – Pašvaldība) ar nekustamā īpašuma attīstītāju slēdz pilnvarojuma līgumu par vispārējās tautsaimniecības nozīmes pakalpojuma sniegšanu, kas paredz jaunas dzīvojamās īres mājas būvniecību vai dzīvojamās mājas būvniecības pabeigšanu un dzīvokļu izīrēšanu mājsaimniecībām (turpmāk – VTNP), atbilstoši Ministru kabineta 2022. gada 14. jūlija noteikumiem Nr. 459 "Noteikumi par atbalstu dzīvojamo īres māju būvniecībai Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 3.1. reformu un investīciju virziena "Reģionālā politika" 3.1.1.4.i. investīcijas "Finansēšanas fonda izveide zemas īres mājokļu būvniecībai" ietvaros" (turpmāk – MK noteikumi Nr. 459) un ievērojot Eiropas Komisijas 2011. gada 20. decembra lēmumu Nr. 2012/21/ES par Līguma par Eiropas Savienības darbību 106. panta 2. punkta piemērošanu valsts atbalstam attiecībā uz kompensāciju par sabiedriskajiem pakalpojumiem dažiem uzņēmumiem, kuriem uzticēts sniegt pakalpojumus ar vispārēju tautsaimniecisku nozīmi (turpmāk – EK lēmums); 1.2. Pašvaldības atbalsta par VTNP sniegšanu piešķiršanas nosacījumus un kārtību. 2. Noteikumos lietotie termini: 2.1. Pašvaldības atbalsts – Pašvaldības budžetā paredzētie finanšu līdzekļi VTNP sniegšanai; 2.2. projekts – ar dzīvojamās īres mājas būvniecību saistīto darbu un pasākumu kopums; 2.3. dzīvojamā īres māja – triju vai vairāk dzīvokļu māja atbilstoši normatīvajam regulējumam par būvju klasifikāciju, kas tiek izīrēta normatīvajā regulējumā par dzīvojamo telpu īri paredzētajā kārtībā un termiņos; 2.4. cits finansētājs – kredītiestāde, tās filiāle vai meitas sabiedrība, līzinga sabiedrība, kura ir tiesīga sniegt finanšu pakalpojumus Latvijā, ieguldījumu fonds, kas ir tiesīgs sniegt finanšu pakalpojumus Latvijā vai starptautiska finanšu institūcija; 2.5. nekustamā īpašuma attīstītājs – komercsabiedrība, kooperatīvā sabiedrība, publiskas personas kontrolēta kapitālsabiedrība vai publiski privātā kapitālsabiedrība, kas Pašvaldības teritorijā vēlas īstenot projektu, noslēdzot ar Pašvaldību pilnvarojuma līgumu par VTNP sniegšanu Noteikumos noteiktajā kārtībā; 2.6. pilnvarojuma līgums – līgums starp Pašvaldību un nekustamā īpašuma attīstītāju par VTNP sniegšanu atbilstoši EK lēmumam un ievērojot MK noteikumus Nr. 459. 3. Noteikumu mērķis ir veicināt jaunu, būvniecības standartiem un energoefektivitātes prasībām atbilstošu dzīvojamo īres māju būvniecību vai dzīvojamo īres māju būvniecības pabeigšanu, un ilgtermiņa īres dzīvokļu pieejamību Pašvaldībā, tādējādi veicinot Pašvaldības iedzīvotāju skaita pieaugumu. 4. Lai pretendētu uz pilnvarojuma līguma noslēgšanu un Pašvaldības atbalsta piešķiršanu par VTNP sniegšanu, nekustamā īpašuma attīstītājam jāatbilst visām šādām prasībām: 4.1. nekustamā īpašuma attīstītājs vai persona, kura ir nekustamā īpašuma attīstītāja valdes loceklis, padomes loceklis vai cita pārstāvēttiesīgā persona ar tādu prokurora priekšrakstu par sodu vai tiesas spriedumu, kas stājies spēkā un kļuvis neapstrīdams un nepārsūdzams, nav atzīta par vainīgu vai tai nav piemērots piespiedu ietekmēšanas līdzeklis par jebkuru no šādiem noziedzīgiem nodarījumiem: 4.1.1. noziedzīgas organizācijas izveidošanu, vadīšanu, iesaistīšanos tajā vai tās sastāvā ietilpstošā organizētā grupā vai citā noziedzīgā formējumā vai piedalīšanos šādas organizācijas izdarītos noziedzīgos nodarījumos; 4.1.2. kukuļņemšanu, kukuļdošanu, kukuļa piesavināšanos, starpniecību kukuļošanā, neatļautu piedalīšanos mantiskos darījumos, neatļautu labumu pieņemšanu, komerciālu uzpirkšanu, prettiesiska labuma pieprasīšanu, pieņemšanu vai došanu, tirgošanos ar ietekmi; 4.1.3. krāpšanu, piesavināšanos vai noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizēšanu; 4.1.4. terorismu, terorisma finansēšanu, teroristu grupas izveidi vai organizēšanu, ceļošanu terorisma nolūkā, terorisma attaisnošanu, aicinājumu uz terorismu, terorisma draudiem vai personas vervēšanu vai apmācīšanu terora aktu veikšanai, 4.1.5. cilvēku tirdzniecību; 4.1.6. izvairīšanos no nodokļu vai tiem pielīdzināto maksājumu samaksas. 4.2. nekustamā īpašuma attīstītājam nav ar tiesas spriedumu pasludināts maksātnespējas process, ar tiesas spriedumu netiek īstenots tiesiskās aizsardzības process vai ar tiesas lēmumu netiek īstenots ārpustiesas tiesiskās aizsardzības process, nav uzsākta bankrota procedūra, nav izbeigta saimnieciskā darbība, vai tas neatbilst valsts tiesību aktos noteiktiem kritērijiem, lai tam pēc kreditoru pieprasījuma piemērotu maksātnespējas procedūru; 4.3. nekustamā īpašuma attīstītājam pieteikuma iesniegšanas brīdī nav nodokļu parādu, tai skaitā valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu parādu, kas kopsummā pārsniedz EUR 150, izņemot nodokļu maksājumus, kuru segšanai ir piešķirts samaksas termiņa pagarinājums, ir noslēgta vienošanās par labprātīgu nodokļu samaksu vai noslēgts vienošanās līgums; 4.4. uz nekustamā īpašuma attīstītāju, tā valdes vai padomes locekli, patieso labuma guvēju vai citu pārstāvēttiesīgo personu, nedrīkst būt noteiktas starptautiskās vai nacionālās sankcijas vai būtiskās finanšu un kapitāla tirgus intereses ietekmējošas Eiropas Savienības vai Ziemeļatlantijas līguma organizācijas dalībvalsts noteiktās sankcijas; 4.5. nevainojama reputācija – nekustamā īpašuma attīstītāja valdes locekļa, padomes locekļa vai citas pārstāvēttiesīgās personas rīcība, kas neatkarīgam vērotājam nerada šaubas par pienākumu profesionālu izpildi kā krietnam un rūpīgam saimniekam. Vērtējot nekustamā īpašuma attīstītāja reputāciju tiek ņemta vērā pieejamā informācija par tās pārstāvēttiesīgo personu līdzšinējo darbību, kas liecinātu par nelikumīgu rīcību ar finanšu resursiem, mantas izšķērdēšanu, atcelšanu (atsaukšanu) no amata nepienācīgas pienākumu izpildes dēļ vai cita rīcība, kas nav savienojama ar labas pārvaldības un ētiskas principiem, sabiedrības kopīgām vērtībām u.tml.; 4.6. nekustamā īpašuma attīstītāja pašu kapitāls uz pieteikuma iesniegšanas dienu nav mazāks par 50 000 EUR. 5. Lai noslēgtu ar Pašvaldību pilnvarojuma līgumu, t.sk. par Pašvaldības atbalsta piešķiršanu, nekustamā īpašuma attīstītājs sagatavo un iesniedz pieteikumu saskaņā ar Noteikumu 1.pielikumu, pievienojot šādus dokumentus: 5.1. provizoriskā projekta būvniecības tāmi; 5.2. ar projekta realizēšanu un VTNP sniegšanu saistīto izmaksu un ieguvumu analīzi; 5.3. projekta īstenošanas laika grafiku pa ceturkšņiem un izpildāmiem darbu veidiem atbilstoši Noteikumu 2. pielikuma veidlapai; 5.4. provizorisko projekta izmaksu sadalījumu atbilstoši Noteikumu 3. pielikuma veidlapai; 5.5. operatīvā bilance, kas apliecina, ka nekustamā īpašuma attīstītāja pašu kapitāls uz pieteikuma iesniegšanas dienu nav mazāks par 50 000 EUR. 6. Noteikumu 4.6. un 5.5. apakšpunktā minētās prasības ir jāizpilda, ja nekustamā īpašuma attīstītājs vēlas saņemt Pašvaldības atbalstu. 7. Pašvaldības atbalsts tiek piešķirts kārtējā kalendāra gadā Pašvaldības budžetā paredzēto finanšu līdzekļu ietvaros, atbilstoši Pašvaldības rīcībā esošajiem resursiem, kas paredzēti attiecīgajam mērķim. 8. Pašvaldības atbalstu piešķir VTNP nodrošināšanai (piemēram, zemes iegādei, infrastruktūras izbūvei, VTNP sniegšanai), ja viena zemes gabala robežās paredzēts izbūvēt dzīvojamo īres māju/mājas ar 60 vai vairāk dzīvokļiem. 9. Pašvaldības atbalsta intensitāte ir ne vairāk kā 110 EUR bez PVN par katru dzīvojamās īres mājas dzīvokļa kvadrātmetru, bet ne vairāk kā 500 000 EUR visā pilnvarojuma līguma darbības periodā. 10. Piešķirot Pašvaldības atbalstu, tiek ņemts vērā maksimāli iespējamais attiecīgajam projektam pieejamais atbalsta apmērs MK noteikumu Nr. 459 ietvaros, ko sniedz akciju sabiedrība "Attīstības finanšu institūcija ALTUM" (turpmāk – sabiedrība "Altum") balstoties uz nekustamā īpašuma attīstītāja atbalsta pieteikumu, kas satur projekta aprakstu un informāciju par plānoto naudas plūsmu, paredzot, ka Pašvaldības atbalsts tiek piešķirts apmērā, kas, papildus MK noteikumu Nr. 459 ietvaros noteiktajam atbalstam, ir nepieciešama, lai segtu nekustamā īpašuma attīstītāja neto izmaksas, kas rodas, pildot VTNP pienākumu, tostarp sapratīgu peļņu un nerada pārkompensāciju atbilstoši MK noteikumos Nr. 459 minētajai metodikai par kompensācijas un pārkompensācijas aprēķināšanu. 11. Nekustamā īpašuma attīstītāja pieteikumā iekļautajiem dokumentiem un to noformējumam jāatbilst Dokumentu juridiskā spēka likumam, Ministru kabineta 2018. gada 4. septembra noteikumiem Nr. 558 "Dokumentu izstrādāšanas un noformēšanas kārtība" un Noteikumu prasībām. Projekta iesniegumu sagatavo latviešu valodā, uz A4 vai A3 formāta lapām, datorsalikumā. Ja kāds no pieteikuma veidlapas punktiem, sadaļām vai pielikumiem ir svešvalodā, tad atbilstoši Valsts valodas likumam ir jāpievieno tulkojums valsts valodā Ministru kabineta 2000. gada 22. augusta noteikumu Nr. 291 "Kārtība, kādā apliecināmi dokumentu tulkojumi valsts valodā" noteiktajā kārtībā vai notariāli apliecināts tulkojums valsts valodā. 12. Pieteikumam pievienotās dokumentu kopijas un dokumentu tulkojumus apliecina nekustamā īpašuma attīstītāja persona ar pārstāvības tiesībām vai tās pilnvarotais pārstāvis. 13. Nekustamā īpašuma attīstītāja pieteikumā summas norāda euro ar precizitāti līdz divām zīmēm aiz komata. 14. Nekustamā īpašuma attīstītājs sagatavoto pieteikumu iesniedz Pašvaldībai kādā no šādiem veidiem: 14.1. papīra formātā, iesniedzot projekta iesniegumu personīgi Pašvaldības iestādē "Ventspils domes administrācija" (turpmāk – Administrācija) vai izmantojot pasta pakalpojumus ar piegādi; 14.2. elektroniskā formātā (ar drošu elektronisko parakstu), nosūtot pieteikumu uz e-pasta adresi: dome@ventspils.lv vai oficiālo elektronisko adresi (e-adrese). 15. Administrācijas Ekonomikas un iepirkumu nodaļa 10 darba dienu laikā, Noteikumos paredzētajā kārtībā un atbilstoši Noteikumu prasībām, nodrošina nekustamā īpašuma attīstītāja un pieteikuma atbilstības pārbaudi. 16. Pieteikums ir noraidāms, ja nekustamā īpašuma attīstītājs neatbilst Noteikumu 4. punkta apakšpunktos noteiktajiem nosacījumiem vai nav pievienojis visus 5. punkta apakšpunktos norādītos dokumentus. 17. Ja Administrācijas Ekonomikas un iepirkumu nodaļa konstatē, ka iesniegtajā pieteikumā ietvertā informācija ir neskaidra vai nepilnīga, tā pieprasa, lai nekustamā īpašuma attīstītājs izskaidro vai papildina pieteikumā ietverto informāciju. Administrācijas Ekonomikas un iepirkumu nodaļa termiņu nepieciešamās informācijas iesniegšanai nosaka samērīgi ar laiku, kas nepieciešams šādas informācijas sagatavošanai un iesniegšanai, bet ne ilgāku par diviem mēnešiem. 18. Administrācijas Ekonomikas un iepirkumu nodaļa virza pieteikumu izskatīšanai Pašvaldības Uzņēmējdarbības veicināšanas komisijas (turpmāk – Komisija) sēdē, pievienojot atzinumu par pieteikumu. 19. Administrācijas Ekonomikas un iepirkumu nodaļai nepieciešamības gadījumā ir tiesības piesaistīt ekspertus. 20. Komisijas loceklis un pieaicinātais eksperts nepiedalās iesniegtā pieteikuma izskatīšanā un atzinuma sniegšanā, ja šīs darbības var ietekmēt attiecīgās personas, tās radinieku (likuma "Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībās" izpratnē) vai personas, ar kuru viņam ir kopīga saimniecība, personiskās un mantiskās intereses. 21. Komisija, pēc pieteikuma un Administrācijas Ekonomikas un iepirkumu nodaļas atzinuma par pieteikumu izskatīšanas, sniedz ieteikumu tālākai jautājuma virzīšanai izskatīšanai Pašvaldības komitejā. Ekonomikas un iepirkumu nodaļa nodrošina Komisijas informēšanu par atbalstītā pieteikuma tālāko virzīšanu un tās rezultātiem. 22. Lēmums par pilnvarojuma līguma noslēgšanu, tiek pieņemts Pašvaldības domes sēdē. Ja ir paredzēts piešķirt Pašvaldības atbalstu, lēmumā tiek norādīts Pašvaldības atbalsta apmērs, kas noteikts atbilstoši Noteikumu 9. un 10. punktam ar nosacījumu, ka, pēc sabiedrības "Altum" lēmuma par attiecīgo projektu, kurā ir noteikta atbalsta intensitāte un maksimālā pieejamā kapitāla atlaide MK noteikumu Nr. 459 ietvaros, saņemšanas, Pašvaldības atbalsta apmērs var tikt samazināts, ja tas rada pārkompensācijas risku atbilstoši MK noteikumos Nr.459 minētajai metodikai par kompensācijas un pārkompensācijas aprēķināšanu. Pašvaldības atbalsta pārrēķinu pēc izskatīšanas Komisijā, apstiprina Pašvaldības izpilddirektors. 23. Pamatojoties uz Noteikumu 22. punktā minēto lēmumu un ievērojot EK lēmuma 4. pantu, mēneša laikā no lēmuma pieņemšanas ar nekustamā īpašuma attīstītāju tiek slēgts pilnvarojuma līgums. Pilnvarojuma līgumu Pašvaldības vārdā slēdz Pašvaldības izpilddirektors. 24. Mēneša laikā no Noteikumu 22. punktā minētā lēmuma pieņemšanas nekustamā īpašuma attīstītājs var lūgt Pašvaldību pagarināt pilnvarojuma līguma noslēgšanas termiņu ne ilgāk kā par trīs mēnešiem, iesniedzot atbilstošu iesniegumu. Iesniegums iesniedzams Noteikumu 14. punktā norādītajos veidos. 25. Pilnvarojuma līgums uzskatāms par spēku zaudējušu, ja nekustamā īpašuma attīstītājs sešu mēnešu laikā no pilnvarojuma līguma noslēgšanas nav noslēdzis līgumu sabiedrību "Altum" par aizdevuma saņemšanu atbilstoši MK noteikumos Nr. 459 noteiktajam un nav iesniedzis to Pašvaldībai. Pilnvarojuma līgumā var paredzēt, ka noteiktais termiņš var tikt pagarināts, ja tam ir pamatots iemesls. 26. Ja sabiedrība "Altum" lauž ar nekustamā īpašuma attīstītāju atbilstoši MK noteikumos Nr. 459 noslēgto aizdevuma līgumu, pilnvarojuma līgums uzskatāms par spēku zaudējušu. 27. Pašvaldība var lemt par pilnvarojuma līguma pārtraukšanu, informējot par to sabiedrību "Altum" un sabiedrību ar ierobežotu atbildību "Publisko aktīvu pārvaldītājs Possessor" (turpmāk – Possessor), šādos gadījumos: 27.1. ja būvdarbu izpildes laika grafiks tiek kavēts vairāk kā 12 mēnešus; 27.2. ja nekustamā īpašuma attīstītājs 30 mēnešu laikā pēc pilnvarojuma līguma noslēgšanas nav nodevis ekspluatācijā dzīvojamo īres māju; 27.3. ja Possessor uzraudzības ietvaros secina, ka projekta īstenošanas vietā nav nodrošināta VTNP sniegšana atbilstoši MK noteikumos Nr. 459 noteiktajām prasībām; 27.4. ja nekustamā īpašuma attīstītājs nav veicis citus pienākumus, kas noteikti MK noteikumos Nr. 459 un var apgrūtināt pilnvarojuma līguma izpildi. 28. Pilnvarojuma līguma darbības laikāPašvaldībai ir tiesības pieprasīt un saņemt no nekustamā īpašuma attīstītāja jebkāda veida informāciju un paskaidrojumus saistībā ar pilnvarojuma izpildi un VTNP sniegšanu. 29. Nekustamā īpašuma attīstītāja, ar kuru Pašvaldība noslēgusi Noteikumos noteikto pilnvarojuma līgumu, vietā stājoties citai personai (turpmāk – saistību pārņēmējs), pilnvarojuma līgums ar saistību pārņēmēju tiek slēgts pēc attiecīga saistību pārņēmēja iesnieguma, kas iesniegts atbilstoši Noteikumu 14. punktā noteiktajam, saņemšanas, kas tiek izskatīts Noteikumu III nodaļā noteiktajā kārtībā, ievērojot sekojošo: 29.1. ja iesniegums tiek saņemts pirms dzīvojamās īres mājas nodošanas ekspluatācijā –iesniegums saistību pārņemšanai tiek noraidīts, ja saistību pārņēmējs neatbilst Noteikumu 4. punkta apakšpunktos noteiktajiem nosacījumiem un nav iesniedzis visus Noteikumu 5. punkta apakšpunktos norādītos dokumentus; 29.2. ja saistību pārņemšana notiek pēc dzīvojamās īres mājas nodošanas ekspluatācijā – iesniegums tiek noraidīts, ja saistību pārņēmējs neatbilst šo Noteikumu 4. punkta prasībām un nav iesniedzis ar VTNP sniegšanu saistīto izmaksu un ieguvumu analīzi. 30. Nekustamā īpašuma attīstītājam Pašvaldības atbalstu piešķir brīdī, kad Pašvaldības dome pieņem Noteikumu 22. punktā norādīto lēmumu par pilnvarojuma līguma noslēgšanu, kurā ir noteikts Pašvaldības atbalsta maksimālais apjoms. 31. Pašvaldības atbalsts var tikt izmaksāts tikai pēc tam, kad nekustamā īpašuma attīstītājs ir noslēdzis ar sabiedrību "Altum" aizdevuma līgumu projekta īstenošanai atbilstoši MK noteikumiem Nr. 459. 32. Pašvaldības atbalsts var tikt izmaksāts maksimāli trīs maksājumos šādā kārtībā: 32.1. pirmajā maksājumā tiek izmaksāts avanss līdz 50 % apmērā no kopējās Pašvaldības atbalsta summas pēc pilnvarojuma līguma noslēgšanas, atzīmes par būvdarbu nosacījumu izpildi saņemšanas projekta būvatļaujā un kredītiestādes vai apdrošināšanas sabiedrības, kas veic uzņēmējdarbību Latvijas Republikā, priekšapmaksas maksājumu garantijas pieprasītā avansa maksājuma apmērā saņemšanas, ievērojot, ka garantijas termiņš nav īsāks par projekta īstenošanas termiņu un mājas nodošanas ekspluatācijas termiņu un avansa summa pēc pirmā Pašvaldības pieprasījuma tiek atmaksāta pašvaldībai; 32.2. pēc ar dzīvojamo īres māju funkcionāli saistītā zemes gabala labiekārtojuma, t.sk. funkcionāli nepieciešamo inženiertīklu, izbūves darbu pabeigšanas, atbilstoši būvprojektā paredzētajam un nekustamā īpašuma attīstītāja atskaites iesniegšanas, atbilstoši Noteikumu 4. pielikumam, ko apliecina Pašvaldības iestāde "Ventspils Komunālā pārvalde", starpmaksājumā var tikt veikts maksājums, kas kopā ar Noteikumu 32.1. apakšpunktā izmaksāto avansa apmēru nepārsniedz 80 % no kopējās Pašvaldības atbalsta summas; 32.3. pēc dzīvojamās īres mājas nodošanas ekspluatācijā un nekustamā īpašuma attīstītāja atskaites, atbilstoši Noteikumu 4. pielikumam, par Noteikumu 32.2. apakšpunktā izmaksātās Pašvaldības atbalsta daļas izlietojumu saņemšanas, tiek izmaksāta atlikusī Pašvaldības atbalsta summa atbilstoši Noteikumu 33. punktā veiktajam Pašvaldības atbalsta pārrēķinam. 33. Pēc dzīvojamās īres mājas nodošanas ekspluatācijā, Pašvaldība veic nekustamā īpašuma attīstītājam piešķirtā Pašvaldības atbalsta pārrēķinu atbilstoši Noteikumu 9. un 10. punktā noteiktajai Pašvaldības atbalsta intensitātei. Ja pārrēķina rezultātā tiek konstatēts, ka kopējais izmaksājamais Pašvaldības atbalsta apmērs ir mazāks nekā atbilstoši Noteikumu 22. punkta kārtībā noteiktais, Pašvaldībai ir tiesības samazināt Noteikumu 32.3. apakšpunktā noteiktā pēdējā maksājuma apmēru. Nekustamā īpašuma attīstītājam ir pienākums atmaksāt Pašvaldībai nepamatoti izmaksāto Pašvaldības atbalstu. 34. Nekustamā īpašuma attīstītājs, sniedzot VTNP, ievēro MK noteikumos Nr. 459 noteiktās prasības (dzīvojamās telpas īres līguma nosacījumus, kvalitātes prasības dzīvojamai īres mājai, ierobežojumus rīcībai ar dzīvojamo īres māju un citus MK noteikumos Nr. 459 noteiktos nosacījumus). 35. Ja pilnvarojuma līguma darbības laikā tiek konstatēts EK lēmuma pārkāpumus, nekustamā īpašuma attīstītājam ir pienākums atmaksāt Pašvaldībai saņemto Pašvaldības atbalstu kopā ar procentiem no līdzekļiem, kas ir brīvi no komercdarbības atbalsta, saskaņā ar Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV vai V nodaļu. 36. Ja noslēgtais pilnvarojuma līgums tiek izbeigts Noteikumu 26. un 27. punktā noteiktajos gadījumos, nekustamā īpašuma attīstītājam ir pienākums atmaksāt Pašvaldībai tam izmaksāto Pašvaldības atbalstu un samaksāt līgumsodu, kas noteikts pilnvarojuma līgumā. 37. Noslēdzot pilnvarojuma līgumu, nekustamā īpašuma attīstītājs ir atbildīgs par publicitātes prasību ievērošanu. 38. Uzsākot projekta būvdarbus un līdz dzīvojamās īres mājas nodošanai ekspluatācijā, nekustamā īpašuma attīstītājs, kuram piešķirts Pašvaldības atbalsts Noteikumu noteiktajā kārtībā, nodrošina būvtāfeles (no ūdensnecaurlaidīga un apkārtējās vides ietekmi noturīga materiāla, ne mazāku kā 1,2 x 1,2 m) izvietošanu zemes gabalā, kurā tiek īstenots projekts, publiski redzamā un pieejamā vietā, atbilstoši Noteikumu 5. pielikumam. 39. Pēc dzīvojamās īres mājas nodošanas ekspluatācijā un līdz pilnvarojuma līguma termiņa beigām nekustamā īpašuma attīstītājs, kuram piešķirts Pašvaldības atbalsts Noteikumu noteiktajā kārtībā, nodrošina pastāvīgās informatīvās plāksnes A4 izmērā izvietošanu publiski redzamā un pieejamā vietā pie jaunuzbūvētās dzīvojamās īres mājas atbilstoši Noteikumu 6. pielikumam. 40. Administrācijas Ekonomikas un iepirkumu nodaļa nodrošina sabiedrības informēšanu un preses relīžu publicēšanu Pašvaldības oficiālajā tīmekļa vietnē par šādām tēmām: 40.1. par noslēgtajiem pilnvarojuma līgumiem un piešķirto Pašvaldības atbalstu; 40.2. par būvdarbu uzsākšanu; 40.3. par būvdarbu izpildes gaitu; 40.4. par būvdarbu pabeigšanu un dzīvojamās īres mājas pieņemšanu ekspluatācijā; 40.5. par projekta īstenošanas rezultātiem, tai skaitā par noslēgtiem īres līgumiem. 41. Projekta atbilstības un nekustamā īpašuma attīstītāja uzraudzību un pārmērīgas kompensācijas kontroli atbilstoši EK lēmuma 6. pantam nodrošina MK noteikumos Nr. 459 norādītās institūcijas. 42. Nekustamā īpašuma attīstītājs un Pašvaldība, ievērojot EK lēmuma 8. pantā noteikto, pilnvarojuma periodā un 10 gadus pēc pilnvarojuma perioda beigām nodrošina dokumentu glabāšanu, lai noteiktu, vai piešķirtais Pašvaldības atbalsts ir saderīgs ar EK lēmumu. Ventspils valstspilsētas pašvaldības domes
priekšsēdētāja 1. vietnieks sadarbības jautājumos G. Blumbergs 1. pielikums
Ventspils valstspilsētas pašvaldības domes 2023. gada 16. novembra saistošajiem noteikumiem Nr. 12 (prot. Nr. 16; 4. §)
(Visi punkti ir obligāti aizpildāmi!)
Apliecinu, ka pilnībā esmu iepazinies (-usies) ar Saistošajiem noteikumiem, saprotu šī dokumenta prasības, atzīstu tās par pamatotām, tiesiskām un saistošām man, ja vēlos pretendēt uz pilnvarojuma līguma noslēgšanu un Ventspils valstspilsētas pašvaldības atbalsta saņemšanu, pretenziju nav. Apliecinu, ka Pieteikuma iesniegšanas brīdī, 1. nekustamā īpašuma attīstītājs vai persona, kura ir nekustamā īpašuma attīstītāja valdes vai padomes loceklis, pārstāvēttiesīgā persona ar tādu prokurora priekšrakstu par sodu vai tiesas spriedumu, kas stājies spēkā un kļuvis neapstrīdams un nepārsūdzams, nav atzīta par vainīgu vai tai nav piemērots piespiedu ietekmēšanas līdzeklis par jebkuru no šādiem noziedzīgiem nodarījumiem: 1.1. noziedzīgas organizācijas izveidošanu, vadīšanu, iesaistīšanos tajā vai tās sastāvā ietilpstošā organizētā grupā vai citā noziedzīgā formējumā vai piedalīšanos šādas organizācijas izdarītos noziedzīgos nodarījumos, 1.2. kukuļņemšanu, kukuļdošanu, kukuļa piesavināšanos, starpniecību kukuļošanā, neatļautu piedalīšanos mantiskos darījumos, neatļautu labumu pieņemšanu, komerciālu uzpirkšanu, prettiesiska labuma pieprasīšanu, pieņemšanu vai došanu, tirgošanos ar ietekmi, 1.3. krāpšanu, piesavināšanos vai noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizēšanu, 1.4. terorismu, terorisma finansēšanu, teroristu grupas izveidi vai organizēšanu, ceļošanu terorisma nolūkā, terorisma attaisnošanu, aicinājumu uz terorismu, terorisma draudiem vai personas vervēšanu vai apmācīšanu terora aktu veikšanai, 1.5. cilvēku tirdzniecību, 1.6. izvairīšanos no nodokļu vai tiem pielīdzināto maksājumu samaksas. 2. nekustamā īpašuma attīstītājam nav ar tiesas spriedumu pasludināts maksātnespējas process, ar tiesas spriedumu netiek īstenots tiesiskās aizsardzības process vai ar tiesas lēmumu netiek īstenots ārpustiesas tiesiskās aizsardzības process, nav uzsākta bankrota procedūra, nav izbeigta saimnieciskā darbība, vai tas neatbilst valsts tiesību aktos noteiktiem kritērijiem, lai tam pēc kreditoru pieprasījuma piemērotu maksātnespējas procedūru; 3. nekustamā īpašuma attīstītājam pieteikuma iesniegšanas brīdī nav nodokļu parādu, tai skaitā valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu parādu, kas kopsummā pārsniedz EUR 150, izņemot nodokļu maksājumus, kuru segšanai ir piešķirts samaksas termiņa pagarinājums, ir noslēgta vienošanās par labprātīgu nodokļu samaksu vai noslēgts vienošanās līgums; 4. uz nekustamā īpašuma attīstītāju, tā valdes vai padomes locekli, patieso labuma guvēju, pārstāvēttiesīgo personu, nav noteiktas starptautiskās vai nacionālās sankcijas vai būtiskās finanšu un kapitāla tirgus intereses ietekmējošas Eiropas Savienības vai Ziemeļatlantijas līguma organizācijas dalībvalsts noteiktās sankcijas, kuras kavēs pilnvarojuma līguma izpildi; 5. projekta ietvaros tiks būvēti zemas īres mājokļi un tiks sniegts vispārējas tautsaimnieciskas nozīmes pakalpojums Ventspils valstspilsētas pašvaldības administratīvajā teritorijā atbilstoši Ministru kabineta 2022. gada 14. jūlija noteikumiem Nr. 459 "Noteikumi par atbalstu dzīvojamo īres māju būvniecībai Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 3.1. reformu un investīciju virziena "Reģionālā politika" 3.1.1.4.i. investīcijas "Finansēšanas fonda izveide zemas īres mājokļu būvniecībai" ietvaros", ievērojot Eiropas Komisijas 2011. gada 20. decembra lēmumu Nr. 2012/21/ES par Līguma par Eiropas Savienības darbību 106. panta 2. punkta piemērošanu valsts atbalstam attiecībā uz kompensāciju par sabiedriskajiem pakalpojumiem dažiem uzņēmumiem, kuriem uzticēts sniegt pakalpojumus ar vispārēju tautsaimniecisku nozīmi, kā arī Ventspils valstspilsētas pašvaldības domes 2022. gada 15. decembra noteikumus Nr. 14 "Par dzīvokļu izīrēšanas kārtību zemas īres dzīvojamās mājās Ventspilī"; 6. nekustamā īpašuma attīstītāja rīcībā ir pietiekami un stabili finanšu resursi; 7. pieteikumā un tā pielikumos sniegtās ziņas atbilst patiesībai; 8. nav zināmu iemeslu, kādēļ šis projekts nevarētu tikt īstenots vai varētu tikt aizkavēta tā īstenošana, un apstiprinu, ka projektā noteiktās saistības un pasākuma īstenošanu iespējams veikt noteiktajos termiņos; 9. nekustamā īpašuma attīstītāja projekta īstenošanai izmantojamie līdzekļi nav atzīstami par noziedzīgi iegūtiem likuma "Noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma un proliferācijas finansēšanas novēršanas likums" izpratnē. Apzinos, ka nepatiesas apliecinājumā sniegtās informācijas gadījumā administratīva rakstura sankcijas var tikt uzsāktas gan pret mani, gan arī pret minēto juridisko personu – nekustamā īpašuma attīstītāju. Apzinos, ka projekta izmaksu pieauguma gadījumā nekustamā īpašuma attīstītājs sedz visas izmaksas, kas var rasties izmaksu svārstību rezultātā. Apliecinu, ka esmu iepazinies (-usies) ar Saistošajos noteikumos noteiktajām prasībām. Piekrītu pieteikumā norādīto datu apstrādei. Apliecinu, ka pieteikumam pievienotās kopijas atbilst manā rīcībā esošiem dokumentu oriģināliem un pieteikuma elektroniskā versija atbilst iesniegtā pieteikuma oriģinālam. Pilnībā apzinis (-usi) savas saistības un pienākumus. Apliecinu, ka nekustamā īpašuma attīstītājam ir pienācīga rīcībspēja un tiesībspēja, lai slēgtu pilnvarojuma līgumu atbilstoši Saistošo noteikumu prasībām. Pielikumi: 1. Provizoriskā projekta būvniecības tāme – ____ lp.; 2. Ar projekta realizēšanu un VTNP sniegšanu saistīto izmaksu un ieguvumu analīze – ____ lp.; 3. Projekta īstenošanas laika grafiks pa ceturkšņiem un izpildāmiem darbu veidiem – ____ lp.; 4. Provizoriskais projekta izmaksu sadalījums – ____ lp.; 5. Operatīvā bilance – ____ lp.
1 Jāapraksta būvniecības projekta gaita, posmi, ekonomiskais pamatojums, sagaidāmais rezultāts, prognozētie dzīvokļu izīrēšanas termiņi, u.tml. 2 Ja viena zemes gabala robežās paredzēts izbūvēt 60 vai vairāk dzīvokļus. Atbalsta intensitāte ir ne vairāk kā 110 EUR bez PVN par katru dzīvojamās īres mājas dzīvokļa kvadrātmetru, bet ne vairāk kā 500 000 EUR visā pilnvarojuma līguma darbības periodā. 3 Var pretendēt uz avansa saņemšanu, ja tiks iesniegta kredītiestādes vai apdrošināšanas sabiedrības, kas veic uzņēmējdarbību Latvijas Republikā, priekšapmaksas maksājumu garantija pieprasītā avansa maksājuma apmērā Ventspils valstspilsētas pašvaldības domes
priekšsēdētāja 1. vietnieks sadarbības jautājumos G. Blumbergs 2. pielikums
Ventspils valstspilsētas pašvaldības domes 2023. gada 16. novembra saistošajiem noteikumiem Nr. 12 (prot. Nr. 16; 4. §) Projekta nosaukums: ______________________ Zemas īres dzīvojamās mājas būvniecības vieta (ielas nosaukums, mājas numurs un kadastra numurs vai apzīmējums): ______________________ Nekustamā īpašuma attīstītāja nosaukums: ______________________ Ventspils, 20____.gada ____. _____________ Projekta īstenošanas laika grafiks pa ceturkšņiem un izpildāmiem darbu veidiem
* Atbilstoši Ministru kabineta 2017. gada 3. maija noteikumu Nr. 239 "Noteikumi par Latvijas būvnormatīvu LBN 501-17 "Būvizmaksu noteikšanas kārtība"" 2. pielikumam
Ventspils valstspilsētas pašvaldības domes
priekšsēdētāja 1. vietnieks sadarbības jautājumos G. Blumbergs 3. pielikums
Ventspils valstspilsētas pašvaldības domes 2023. gada 16. novembra saistošajiem noteikumiem Nr. 12 (prot. Nr. 16; 4. §)
Ventspils valstspilsētas pašvaldības domes
priekšsēdētāja 1. vietnieks sadarbības jautājumos G. Blumbergs 4. pielikums
Ventspils valstspilsētas pašvaldības domes 2023. gada 16. novembra saistošajiem noteikumiem Nr. 12 (prot. Nr. 16; 4. §)
Apstiprinu, ka Ventspils valstspilsētas pašvaldības pārskaitītais atbalsts projekta realizācijas gaitā izlietots atbilstoši Ministru kabineta 2022. gada 14. jūlija noteikumiem Nr. 459, Ventspils valstspilsētas pašvaldības domes 2023. gada ____. _____________ saistosšajiem noteikumiem Nr. ____ (turpmāk - Saistošie noteikumi Nr. ____) un pilnvarojuma līgumam. Ar projektu saistītā finanšu dokumentācija tiks saglabāta Saistošajos noteikumos Nr. ____ noteiktajā termiņā.
Datums: ____.____.20____. z.v. Atskaite sagatavota 2 eksemplāros, no kuriem viens eksemplārs glabājas pie nekustamā īpašuma attīstītāja, otrs – Ventspils valstspilsētas pašvaldībā. Ventspils valstspilsētas pašvaldības domes
priekšsēdētāja 1. vietnieks sadarbības jautājumos G. Blumbergs 5. pielikums
Ventspils valstspilsētas pašvaldības domes 2023. gada 16. novembra saistošajiem noteikumiem Nr. 12 (prot. Nr. 16; 4. §)
Ventspils valstspilsētas pašvaldības domes
priekšsēdētāja 1. vietnieks sadarbības jautājumos G. Blumbergs 6. pielikums
Ventspils valstspilsētas pašvaldības domes 2023. gada 16. novembra saistošajiem noteikumiem Nr. 12 (prot. Nr. 16; 4. §)
Ventspils valstspilsētas pašvaldības domes
priekšsēdētāja 1. vietnieks sadarbības jautājumos G. Blumbergs Paskaidrojuma raksts
Ventspils valstspilsētas pašvaldības domes 2023. gada 16. novembra saistošajiem noteikumiem Nr. 12 "Kārtība, kādā Ventspils valstspilsētas pašvaldība piešķir atbalstu zemas īres mājokļu būvniecībai"
1 OECD projekts: Mājokļu pieejamība Latvijā. Kopsavilkums pieejams: file://vpdmds/profiles/liva.petersone/Downloads/Latvia%20Housing%20Key%20Messages%20[LVA-2a]%20(1).pdf 2 https://www.ventspils.lv/app/uploads/2022/11/kop_ias_2030-1.pdf (aplūkots 28.07.2023) 3 pieejams: https://www.pkc.gov.lv/lv/attistibas-planosana-latvija/ano-ilgtspejigas-attistibas-merki (aplūkots 09.08.2023) 4 pieejams: https://tapportals.mk.gov.lv/legal_acts/d9854ae6-6adb-4f67-aff5-69e04ebe14c1 (aplūkots 15.11.2023) 5 pieejams: https://tapportals.mk.gov.lv/legal_acts/d9854ae6-6adb-4f67-aff5-69e04ebe14c1 (aplūkots 15.11.2023) Ventspils valstspilsētas pašvaldības domes
priekšsēdētāja 1. vietnieks sadarbības jautājumos G. Blumbergs |
Tiesību akta pase
Nosaukums: Kārtība, kādā Ventspils valstspilsētas pašvaldība piešķir atbalstu zemas īres mājokļu būvniecībai
Statuss:
Spēkā esošs
Satura rādītājs
Saistītie dokumenti
|