Aptauja ilgs līdz 23. oktobrim.
Jelgavas novada pašvaldības saistošie noteikumi Nr. 16
Jelgavā 2023. gada 25. oktobrī Par atbalstu ārstniecības personām un ārstu praksēm Jelgavas novadā
APSTIPRINĀTI
ar Jelgavas novada domes 2023. gada 25. oktobra lēmumu Nr. 3 (prot. Nr. 23) Izdoti saskaņā ar Pašvaldību likuma 44. panta otro daļu Precizējums: Jelgavas novada domes 2023. gada 29. novembra lēmums Nr. 24 (prot. Nr. 25) 1. Saistošie noteikumi (turpmāk – noteikumi) nosaka kārtību kādā Jelgavas novadā piešķir atbalstu (turpmāk – atbalsts) dzīvojamo telpu īres un apkures vai viesnīcas izdevumu segšanai un ārstu prakses darbības nodrošināšanai. 2. Noteikumos lietoto terminu skaidrojums: 2.1. ārstniecības personas ir ģimenes ārsti un zobārsti, kuri atbilst Ārstniecības likumā noteiktajām prasībām; 2.2. ārstu prakse ir ģimenes ārstu prakse vai ārstu prakse zobārstniecībā. 3. Atbalsta mērķis ir sniegt finansiālu atbalstu (granta veidā) ārstniecības personām, ārstu praksēm un to struktūrvienībām (turpmāk-atbalsta saņēmējs), kuru reģistrētā darba vieta ir Jelgavas novada administratīvajā teritorijā. 4. Atbalsta veidi: 4.1. Dzīvojamo telpu īres un apkures vai viesnīcas daļējai izdevumu segšanai; 4.2. Ārstu prakses darbības nodrošināšanai. 5. Pašvaldības atbalsts dzīvojamo telpu īres un apkures vai viesnīcas izdevumu segšanas un ārstu prakses darbības nodrošināšanai atbalsta saņēmējam, klasificējams kā komercdarbības atbalsts, kas tiks aprēķināts un piešķirts par visu 3 gadu periodu, saskaņā ar Eiropas Komisijas 2013. gada 18. decembra Regulu (EK) Nr. 1407/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam (Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, 2013. gada 24. decembris, L 352) (turpmāk – Regula), kurā iekļauti nosacījumi de minimis atbalsta piešķiršanai. 6. Plānotā de minimis atbalsta summa vienam atbalsta saņēmējam viena vienota uzņēmuma līmenī kopā ar iepriekš piešķirto de minimis atbalsta summu nedrīkst pārsniegt Regulas 3. panta 2. punktā noteiktos ierobežojumus. Viens vienots uzņēmums ir tāds uzņēmums, kas atbilst Regulas 2. panta 2. punktā minētajiem kritērijiem. 7. Pretendēt uz atbalstu dzīvojamo telpu īres un apkures vai viesnīcas izdevumu segšanai var ārstniecības personas, kuras atbilst visiem šajā punktā minētajiem kritērijiem: 7.1. ārstniecības persona atbilst Ārstniecības likumā noteiktajām prasībām; 7.2. ārstniecības persona ir noslēgusi līgumu ar Nacionālo veselības dienestu (turpmāk – NVD); 7.3. ārstniecības persona, kuras darba vieta atrodas Jelgavas novada administratīvajā teritorijā; 7.4. ārstniecības personas darba vieta atbilst Ministru kabineta 2009. gada 20. janvāra noteikumiem Nr. 60 "Noteikumi par obligātajām prasībām ārstniecības iestādēm un to struktūrvienībām". 8. Atbalstu dzīvojamo telpu īres un apkures vai viesnīcas izdevumu segšanai piešķir dzīvojamo telpu īres un apkures maksas vai viesnīcas numura īres daļējai kompensēšanai līdz 3 gadiem kā de minimis atbalstu komercdarbībai saskaņā ar Regulas nosacījumiem. 9. Atbalstu dzīvojamo telpu īres vai viesnīcas izdevumu segšanai var saņemt: 9.1. par dzīvojamās telpas (dzīvokļa, mājas) īri un apkuri, par kuru, atbilstoši Dzīvojamo telpu īres likumam ir noslēgts īres līgums par dzīvojamo telpu īri; 9.2. par viesnīcas numura īri. 10. Atbalsta apmērs: 10.1. par dzīvojamās telpas īri un apkuri līdz 250,00 euro mēnesī, bet ne vairāk kā faktiskie izdevumi; 10.2. par viesnīcas numura īri līdz 250,00 euro mēnesī, bet ne vairāk kā faktiskie izdevumi. 11. Pretendēt uz atbalstu ārstu prakses darbības nodrošināšanai var ārstniecības personas, kuras atbilst visiem šajā punktā minētajiem kritērijiem: 11.1. ārstniecības persona atbilst Ārstniecības likumā noteiktajām prasībām; 11.2. ārstniecības persona ir noslēgusi līgumu ar NVD; 11.3. ārstniecības persona, kuras darba vieta atrodas Jelgavas novada administratīvajā teritorijā; 11.4. ārstniecības iestāde atbilst Ministru kabineta 2009. gada 20. janvāra noteikumiem Nr.60 "Noteikumi par obligātajām prasībām ārstniecības iestādēm un to struktūrvienībām"; 11.5. ārstniecības iestādei iznomātās telpas atrodas Jelgavas novada administratīvajā teritorijā; 11.6. par ārstniecības iestādei iznomātajām telpām ir noslēgts nomas līgums vai tā ir ārstniecības personas īpašumā/valdījumā; 11.7. ārstniecības persona ir reģistrējusies VID EDS de minimis atbalsta uzskaites sistēmā. 12. Atbalstu ārstu prakses darbības nodrošināšanai piešķir līdz 3 gadiem kā de minimis atbalstu komercdarbībai saskaņā ar Regulas nosacījumiem. 14. Ārstniecības persona atbalsta saņemšanai Jelgavas novada pašvaldībā (turpmāk – Pašvaldība) iesniedz šādus dokumentus: 14.1. par atbalstu dzīvojamo telpu īres un apkures vai viesnīcas numura īres izdevumu segšanai: 14.1.1. iesniegumu par de minimis atbalsta piešķiršanu (1. pielikums); 14.1.2. izdruku no VID EDS de minimis atbalsta uzskaites sistēmas par sagatavoto un apstiprināto veidlapu; 14.1.3. īres līguma kopiju (uzrādot oriģinālu) un maksājumu apliecinoša dokumenta kopiju (uzrādot oriģinālu) par dzīvojamās telpas vai viesnīcas numura īri; 14.1.4. līguma ar NVD kopiju (uzrādot oriģinālu). 14.2. par atbalstu ārstu prakses darbības nodrošināšanai: 14.2.1. iesniegumu par de minimis atbalsta piešķiršanu (1. pielikums); 14.2.2. izdruku no VID EDS de minimis atbalsta uzskaites sistēmas par sagatavoto un apstiprināto veidlapu; 14.2.3. nomas līguma kopiju (uzrādot oriģinālu) vai ārsta prakses vietas īpašuma tiesības apliecinoša dokumenta kopiju; 14.2.4. līguma ar NVD kopiju (uzrādot oriģinālu). 15. Lēmumu par atbalsta piešķiršanu pieņem Jelgavas novada Labklājības pārvalde (turpmāk – Pārvalde) viena mēneša laikā no iesnieguma saņemšanas datuma. 16. Piešķirto atbalstu dzīvojamo telpu īres un apkures vai viesnīcas numura īres izdevumu segšanai Pašvaldība izmaksā saskaņā ar Pārvaldes lēmumu vienu reizi ceturksnī līdz nākamā ceturkšņa pirmā mēneša 15. datumam par iepriekšējo periodu pēc tam, kad ārstniecības persona, kurai piešķirts atbalsts, iesniedz 14.1.3. punktā minētos maksājumus apliecinošos dokumentus. 17. Piešķirto atbalstu ārstu prakses nodrošināšanai Pašvaldība izmaksā saskaņā ar Pārvaldes lēmumu vienu reizi ceturksnī līdz nākamā ceturkšņa pirmā mēneša 15. datumam par iepriekšējo periodu. 18. Iesniegumu un tam pievienojamos dokumentus iesniedzējs iesniedz personīgi Pašvaldībā klientu apkalpošanas centros, vai sūtot pa pastu Pasta iela 37, Jelgava, LV-3001, vai nosūtot ar drošu elektronisko parakstu uz e-pastu: dome@jelgavasnovads.lv. 19. Ja atbalsta saņēmējs atbalsta saņemšanai ir sniedzis nepatiesu informāciju, tad atbalsta saņēmēja pienākums ir saņemto atbalstu pilnā apmērā atmaksāt. Lēmumu par atbalsta atmaksu pieņem Pārvalde. 20. Pašvaldība uzglabā informāciju par sniegto de minimis atbalstu 10 fiskālos gadus no brīža, kad ir piešķirts pēdējais atbalsts saskaņā ar saistošajiem noteikumiem, savukārt, de minimis atbalsta saņēmējs – 10 fiskālos gadus no konkrētā atbalsta piešķiršanas dienas. 21. Pašvaldība piešķir un uzskaita ar Regulu piešķirto de minimis atbalstu saskaņā ar Ministru kabineta 2018. gada 21. novembra noteikumiem Nr. 715 "Noteikumi par de minimis atbalsta uzskaites un piešķiršanas kārtību un de minimis atbalsta uzskaites veidlapu paraugiem". 22. Atbalsta saņēmējs saņemto atbalstu nevar apvienot (veikt atbalsta kumulāciju) ar citu de minimis atbalstu vai ar citu atbalstu par tām pašām attiecināmajām izmaksām citu aktivitāšu un pasākumu ietvaros, kas tiek finansēti no Eiropas Savienības finanšu avotiem, kā arī citiem valsts vai pašvaldību budžeta līdzekļiem. 23. Ja tiek pārkāpti Regulas nosacījumi, atbalsta saņēmējam ir pienākums atmaksāt Pašvaldībai visu projekta ietvaros saņemto nelikumīgo de minimis atbalstu kopā ar procentiem no līdzekļiem, kas ir brīvi no komercdarbības atbalsta, atbilstoši Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV vai V nodaļas nosacījumiem. 24. Par de minimis atbalsta piešķiršanas brīdi tiek uzskatīts datums, kurā tiek pieņemts lēmums par atbalsta piešķiršanu, ievērojot Regulas 7. panta 4. punktā un 8. pantā noteikto piemērošanas termiņu. 26. Pieņemto lēmumu var apstrīdēt viena mēneša laikā no tā spēkā stāšanās dienas Pašvaldības Administratīvo aktu strīdu komisijā. 27. Noteikumi publicējami likumā noteiktajā kārtībā un stājas spēkā nākamajā dienā pēc publicēšanas oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis". Jelgavas novada domes priekšsēdētājs M. Lasmanis
1. pielikums
2023. gada 25. oktobra saistošajiem noteikumiem Nr. 16 "Par atbalstu ārstniecības personām un ārstu praksēm Jelgavas novadā" Jelgavas novada pašvaldībai IesniegumsPar de minimis atbalsta piešķiršanu
Lūdzu piešķirt man de minimis atbalstu komercdarbībai saskaņā ar 20___. gada ______ Saistošajiem noteikumiem Nr.___ "Par atbalstu ārstniecības personām un ārstu praksēm Jelgavas novadā". Pielikumā: 1. izdruka no VID EDS de minimis atbalsta uzskaites sistēmas par sagatavoto un apstiprināto veidlapu; 2. līguma ar NVD kopija; 3. atbalstam dzīvojamo telpu īres un apkures vai viesnīcas numura īres izdevumu segšanai – īres līguma kopija un maksājumu apliecinošu dokumentu kopijas par dzīvojamās telpas vai viesnīcas numura īri; 4. atbalstam ārstu prakses darbības nodrošināšanai – nomas līguma kopija ārsta prakses vietas īpašuma tiesības apliecinoša dokumenta kopija. Apliecinu, ka tiek ievēroti nozaru un darbību ierobežojumi, kas minēti Komisijas regulas Nr. 1407/2013 1. pantā. Apliecinu, ka piešķirto de minimis atbalstu nekumulēs ar citu de minimis atbalstu un ar citu valsts atbalstu attiecībā uz vienām un tām pašām attiecināmajām izmaksām citās atbalsta programmās. Datums: Paraksts: Paraksta atšifrējums: Datu pārzinis ir Jelgavas novada pašvaldība, reģistrācijas Nr. 90009118031, juridiskā adrese: Pasta iela 37, Jelgava, e-pasts: dome@jelgavasnovads.lv, kas veic personas datu apstrādi ar nolūku izskatīt iesniegumu. Paskaidrojuma raksts
Par Jelgavas novada domes 2023. gada 25. oktobra saistošajiem noteikumiem Nr. 16 "Par atbalstu ārstniecības personām un ārstu praksēm Jelgavas novadā"
Jelgavas novada domes priekšsēdētājs M. Lasmanis
|
Tiesību akta pase
Nosaukums: Par atbalstu ārstniecības personām un ārstu praksēm Jelgavas novadā
Statuss:
Spēkā esošs
Satura rādītājs
Saistītie dokumenti
|