Teksta versija
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
uz sākumu
Izvērstā meklēšana
Autorizēties savā kontā

Kādēļ autorizēties vai reģistrēties?
 
Ministru kabineta noteikumi Nr. 690

Rīgā 2023. gada 28. novembrī (prot. Nr. 59 49. §)
Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 1.1.1. specifiskā atbalsta mērķa "Pētniecības un inovāciju kapacitātes stiprināšana un progresīvu tehnoloģiju ieviešana  kopējā P&A sistēmā" 1.1.1.1. pasākuma "Zinātnes politikas ieviešana, vadība un kapacitātes stiprināšana" īstenošanas noteikumi
I. Vispārīgie jautājumi

1. Noteikumi nosaka:

1.1. kārtību, kādā īsteno Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 1.1.1. specifiskā atbalsta mērķa "Pētniecības un inovāciju kapacitātes stiprināšana un progresīvu tehnoloģiju ieviešana kopējā P&A sistēmā" 1.1.1.1. pasākumu "Zinātnes politikas ieviešana, vadība un kapacitātes stiprināšana" (turpmāk – pasākums);

1.2. pasākuma mērķi;

1.3. pasākumam pieejamo finansējumu un nacionālā līdzfinansējuma likmi;

1.4. prasības Eiropas Reģionālās attīstības fonda (turpmāk – ERAF) projekta (turpmāk – projekts) iesniedzējam, finansējuma saņēmējam un sadarbības partnerim;

1.5. atbalstāmo darbību un izmaksu attiecināmības nosacījumus;

1.6. vienkāršoto izmaksu piemērošanas nosacījumus un kārtību.

2. Pasākuma mērķis ir stiprināt pētniecības un attīstības pārvaldības un analītisko kapacitāti, lai nodrošinātu Viedās specializācijas stratēģijas vadību un efektīvu ieviešanas monitoringu, tostarp stiprinot reģionālo dimensiju, starptautisko sadarbību un pārstāvniecību, kā arī stratēģisko komunikāciju, tai skaitā ar ieinteresētajām pusēm un plašāku sabiedrību.

3. Mērķa grupa ir zinātniskās institūcijas, augstskolas, Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistrā reģistrēti komersanti, valsts tiešās pārvaldes iestādes, kas iesaistītas pētniecības un attīstības politikas plānošanā un ieviešanā.

4. Pasākuma atbildīgās iestādes funkcijas pilda Izglītības un zinātnes ministrija (turpmāk – atbildīgā iestāde).

5. Pasākuma ietvaros plānotais kopējais attiecināmais finansējums ir 14 398 945 euro (tai skaitā elastības finansējums – 2 271 077 euro), tai skaitā ERAF finansējums 12 239 103 euro (tai skaitā elastības finansējums – 1 930 416 euro) un valsts budžeta līdzfinansējums – 2 159 842 euro (tai skaitā elastības finansējums – 340 661 euro). Maksimālais attiecināmā ERAF finansējuma apmērs nepārsniedz 85 procentus no projekta kopējā attiecināmā finansējuma. 

6. Projekta iesniegumā pasākuma īstenošanai kopējo pieejamo finansējumu plāno ne vairāk kā 12 127 868 euro apmērā, tai skaitā ERAF finansējumu – 10 308 687 euro apmērā un valsts budžeta līdzfinansējumu – 1 819 181 euro apmērā.

7. Atbildīgā iestāde pēc Eiropas Komisijas lēmuma par vidusposma pārskatu var ierosināt no 2026. gada 1. janvāra palielināt pasākumam pieejamo kopējo finansējumu līdz šo noteikumu 5. punktā minētajam finansējuma apmēram.

8. Pasākuma ietvaros ERAF finansējumu piešķir granta veidā.

9. Pasākumu īsteno ierobežotas projektu iesniegumu atlases veidā. Projekta iesnieguma iesniegšanu izsludina vienu reizi par visu pasākumam pieejamo finansējumu.

10. Nacionālie rādītāji:

10.1. Latvijas līdzdalības monitoringa ziņojuma sagatavošana, ietverot Eiropas Pētniecības telpas dimensijas, kas saistošas Latvijas pētniecības telpai, – izstrādāts viens ziņojums līdz 2029. gada 30. novembrim;

10.2. Eiropas Pētniecības telpas aktivitāšu skaits, kurās piedalās Latvijas institūcijas, – vismaz piecas aktivitātes līdz 2029. gada 30. novembrim;

10.3. veikta Latvijas zinātnisko institūciju aptauja par informētības līmeni saistībā ar Eiropas Pētniecības telpas politikas programmu un tās ietvaros plānotajām aktivitātēm – viena aptauja līdz 2027. gada 1. janvārim; 

10.4. nodrošināta Latvijas pētniecības un attīstības interešu pārstāvniecība – Eiropas Savienības pētniecības un inovācijas pamatprogrammas "Apvārsnis Eiropa" (turpmāk – programma "Apvārsnis Eiropa") programmkomitejās – 14 programmkomitejās;

10.5. līdz 2025. gada 1. janvārim izveidota starpinstitucionāla darba grupa mērķtiecīgai sadarbībai un koordinācijai nacionālā līmenī starptautiskās sadarbības paplašināšanai – viena darba grupa;

10.6. nodrošināta Viedās specializācijas stratēģijas un tās ietvaros definēto specializācijas jomu padziļināta analīze, tai skaitā Viedās specializācijas stratēģijas monitoringa ziņojumu sadaļas sagatavošana par zinātni un pētniecību, ņemot vērā atbildības sadalījumu Latvijas Viedās specializācijas stratēģijas  monitoringa ziņojumu izstrādē starp Izglītības un zinātnes ministriju un Ekonomikas ministriju, 2025. gadā un 2027. gadā – sagatavoti divi monitoringa ziņojumi;

10.7. nodrošināts Latvijas zinātnes portāla https://researchLatvia.gov.lv lietotāju skaita procentuālais pieaugums gadā – 20 procenti salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu;

10.8. iekļauti Latvijas zinātnes portālā https://researchLatvia.gov.lv unikālu ārvalstīs pastāvīgi dzīvojošu un strādājošu Latvijas izcelsmes zinātnieku profili diasporas zinātnieku datubāzē – vismaz 50 zinātnieku profili katru gadu;

10.9. paplašināts Latvijas kosmosa nozares portāla https://latviaspace.gov.lv saturs un pilnveidota tā funkcionalitāte, nodrošinot portāla lietotāju skaita pieaugumu 2027. gadā vismaz par 50 procentiem salīdzinājumā ar lietotāju skaitu 2023. gadā;

10.10. nodrošināta Pasaules Latviešu zinātnieku kongresa norise Latvijā 2028. gadā – 1 kongress;

10.11. nodrošināts Pasaules Latviešu zinātnieku kongresa Latvijā 2028. gadā kopējais dalībnieku skaita pieaugums – vismaz par 20 procentiem vairāk dalībnieku nekā Pasaules Latviešu zinātnieku kongresā 2023. gadā;

10.12. nodrošināts Pasaules Latviešu zinātnieku kongresa Latvijā 2028. gadā ārvalstu dalībnieku skaita pieaugums – vismaz par 20 procentiem vairāk dalībnieku nekā Pasaules Latviešu zinātnieku kongresā 2023. gadā;

10.13. nodrošināta vienota starptautiska zinātniska ekspertīze, tai skaitā projektu iesniegumu atlases ekspertīze, projekta īstenošanas vidusposma rezultātu kvalitātes ekspertīze, projekta īstenošanas gala rezultātu kvalitātes ekspertīze un ārpuskārtas zinātniskā ekspertīze Eiropas Savienības Kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam projektiem – vismaz četrām investīciju programmām.

II. Prasības projekta iesniedzējam, finansējuma saņēmējam un sadarbības partnerim

11. Projekta iesniedzējs pasākumā ir Izglītības un zinātnes ministrija, kas pēc projekta iesnieguma apstiprināšanas ir finansējuma saņēmējs.

12. Projekta iesniedzējs sagatavo projekta iesniegumu atbilstoši projekta iesniegumu atlases nolikumā noteiktajām prasībām un iesniedz to sadarbības iestādē, izmantojot Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmas elektronisko vidi. Projekta iesniedzējs pielikumā pievieno rīcības plānu par starpinstitucionālās, starptautiskās un starpsektoru sadarbības stiprināšanu, lai attīstītu pētniecības kapacitāti un stiprinātu Latvijas līdzdalību Eiropas Pētniecības telpā. Rīcības plāns ietver veicamo darbību aprakstu Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam plānošanas perioda 1.1.1. specifiskā atbalsta mērķa "Pētniecības un inovāciju kapacitātes stiprināšana un progresīvu tehnoloģiju ieviešana kopējā P&A sistēmā" 1.1.1.5. pasākuma "Latvijas pilnvērtīga dalība Apvārsnis Eiropa programmā, tajā skaitā nodrošinot kompleksu atbalsta instrumentu klāstu un sasaisti ar RIS3 specializācijas jomu attīstīšanu" ietvaros, tādējādi veidojot sinerģiju ar abu pasākumu plānotajām darbībām. Minētais plāns tiek īstenots līdz projekta noslēgumam.

13. Finansējuma saņēmējs projektu īsteno sadarbībā ar Latvijas Zinātnes padomi (turpmāk – sadarbības partneris). Finansējuma saņēmējs sadarbības partneri iesaista šo noteikumu 15.7. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanā.

14. Projekta iesniedzējs ar sadarbības partneri pirms projekta iesnieguma iesniegšanas sadarbības iestādē slēdz sadarbības līgumu atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas nosaka kārtību, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027. gada plānošanas periodā. Līgumā paredz pušu tiesības, pienākumus un atbildību un iekļauj vismaz šādus saturiskās un finansiālās sadarbības nosacījumus:

14.1. sadarbības partnera īstenojamās atbalstāmās darbības un sasniedzamie rādītāji;

14.2. maksājumu veikšanas kārtība šo noteikumu 15.7. apakšpunktā  minēto atbalstāmo darbību īstenošanai un tiešo attiecināmo personāla atlīdzības izmaksu un pārējo izmaksu segšanai;

14.3. dokumentu, pārskatu un citas informācijas aprites un glabāšanas kārtība.

III. Atbalstāmās darbības un izmaksas

15. Pasākumā atbalstāmas šādas darbības:

15.1. Latvijas dalība Eiropas Pētniecības telpā, tai skaitā Eiropas Pētniecības telpas darba grupās un prioritātēs atbilstoši tās politikas programmai, Eiropas Pētniecības telpas monitoringa ziņojuma izstrāde, kā arī līdzdalība Eiropas Savienības jaunās Eiropas Pētniecības telpas politikas programmas izstrādē un ieviešanā, Eiropas Savienības un nacionālo Eiropas Pētniecības telpas pasākumu īstenošanā;

15.2. Latvijas pētniecības un attīstības interešu pārstāvniecības stiprināšana programmas "Apvārsnis Eiropa" un Eiropas Savienības pētniecības un inovācijas 10. Ietvara programmā, kā arī citās starptautiskajās programmās un partnerībās;

15.3. Latvijas Viedās specializācijas stratēģijas un tās ietvaros definēto specializācijas jomu padziļināta analīze zinātnē un pētniecībā, tai skaitā Viedās specializācijas stratēģijas monitoringa ziņojuma sadaļas sagatavošana par zinātni un pētniecību, ņemot vērā atbildības sadalījumu Latvijas Viedās specializācijas stratēģijas  monitoringa ziņojumu izstrādē starp Izglītības un zinātnes ministriju kā nozares ministriju un Ekonomikas ministriju;

15.4. Latvijas zinātnes stratēģiskās komunikācijas īstenošana, tai skaitā, bet ne tikai informācijas un komunikācijas platformas https://researchLatvia.gov.lv un https://latviaspace.gov.lv attīstīšana un funkcionalitātes paplašināšana, sadarbības ar diasporu stiprināšana un Pasaules Latviešu zinātnieku kongresa nodrošināšana;

15.5. zinātnisko institūciju starptautiskā izvērtējuma nodrošināšana;

15.6. projekta vadības un projekta īstenošanas personāla kapacitātes stiprināšana, lai nodrošinātu šo noteikumu 15.1.15.2.15.3.15.4.  un 15.5. apakšpunktā minēto darbību izpildi;

15.7. Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam projektu zinātniskās kvalitātes starptautiskas novērtēšanas nodrošināšana, piesaistot zinātnisko ekspertu datubāzēs iekļautus ekspertus;

15.8. projekta vadības un projekta īstenošanas nodrošināšana;

15.9. komunikācijas un vizuālās identitātes prasību nodrošināšanas pasākumi par projekta īstenošanu.

16. Pasākumā ir šādi izmaksu veidi:

16.1. tiešās attiecināmās personāla izmaksas, kas ir tieši saistītas ar projekta darbību īstenošanu un nepieciešamas projekta rezultātu sasniegšanai, un šī saistība ir skaidri saprotama un pierādāma;

16.2. pārējās izmaksas, kas saistītas ar  projekta darbību īstenošanai un projekta rezultātu sasniegšanai atbilstošu apstākļu nodrošināšanu.

17. Šo noteikumu 16.1. apakšpunktā minētās tiešās attiecināmās personāla izmaksas ietver šādas izmaksu pozīcijas:

17.1. projekta vadības personāla izmaksas (izņemot virsstundas) šo noteikumu 15.6.15.8.  un 15.9. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai, kas līdz atbildīgās iestādes izstrādātās vienkāršoto izmaksu metodikas apstiprināšanai un saskaņošanai ar vadošo iestādi  ir attiecināmas kā faktiskās izmaksas, paredzot projekta vadības personāla izmaksu ierobežojumu līdz 84 787 euro kalendāra gadā. Ja personāla iesaiste projektā ir nodrošināta saskaņā ar daļlaika attiecināmības principu, attiecināma ir ne mazāka kā 30 procentu noslodze;

17.2. projekta īstenošanas personāla izmaksas (izņemot virsstundas) šo noteikumu 15.1., 15.2.​​​​​​, 15.3.​​​​​, 15.4., 15.5.15.6. un 15.8. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai, kas līdz atbildīgās iestādes izstrādātās vienkāršoto izmaksu metodikas, kura tiks saskaņota ar vadošo iestādi, apstiprināšanai ir attiecināmas kā faktiskās izmaksas. Ja personāla iesaiste projektā ir nodrošināta saskaņā ar daļlaika attiecināmības principu, attiecināma ir ne mazāka kā 30 procentu noslodze;

17.3. projekta īstenošanas personāla izmaksas (izņemot virsstundas) šo noteikumu 15.7. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai, kas līdz atbildīgās iestādes izstrādātās vienkāršoto izmaksu metodikas apstiprināšanai un saskaņošanai ar vadošo iestādi  ir attiecināmas kā faktiskās izmaksas:

17.3.1. sadarbības partnera projekta īstenošanas personāla izmaksas, ja personāla iesaiste projektā ir nodrošināta saskaņā ar daļlaika attiecināmības principu, attiecināma ir ne mazāka kā 30 procentu noslodze;

17.3.2. sadarbības partnera projekta īstenošanas personāla izmaksas, ja personāla iesaiste projektā ir nodrošināta saskaņā ar daļlaika attiecināmības principu, attiecināma ir mazāka nekā 30 procentu noslodze, atlīdzības izmaksās iekļaujot tikai darbinieka algu bez normatīvajos aktos noteiktajām piemaksām un sociālo garantiju izmaksām;  

17.3.3. sadarbības partnera piesaistīto ārvalstu ekspertu izmaksas atbilstoši sniegtajam pakalpojumam par vienu vai vairākām 10.13. apakšpunktā norādītajām ekspertīzēm, par ko atbilstoši noslēgts pakalpojuma līgums.

18. Šo noteikumu 16.2. apakšpunktā minētās pārējās izmaksas plāno kā vienu izmaksu pozīciju, piemērojot vienoto likmi 40 procentu apmērā no šo noteikumu 16.1. apakšpunktā minētajām tiešajām attiecināmajām personāla izmaksām, saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas (ES)  2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai (turpmāk – regula Nr. 2021/1060), 56. panta 1. punktu. Pārējās izmaksas ietver šādas izmaksu pozīcijas:

18.1. obligāto veselības pārbaužu izmaksas finansējuma saņēmēja un sadarbības partnera projekta vadības un īstenošanas personālam, ja tās netiek segtas no veselības apdrošināšanas izmaksām;

18.2. jaunradītu darba vietu vai gadījumā, ja esošo darba vietu aprīkojums ir nolietojies un tiek norakstīts, finansējuma saņēmējam un sadarbības partnerim nepieciešamā aprīkojuma, tai skaitā biroja mēbeļu un tehnikas, datorprogrammu un licences iegādes vai īres izmaksas, tai skaitā aprīkojuma uzturēšanas un remonta izmaksas, ne vairāk kā 3000 euro vienai darba vietai visā projekta īstenošanas laikā, ja projekta vadības vai īstenošanas personāls ir nodarbināts projektā uz darba līguma pamata. Ja projekta vadības vai īstenošanas personāls ir nodarbināts nepilnu darba laiku vai daļlaiku, jaunradītas darba vietas aprīkojuma iegādes vai īres izmaksas ir attiecināmas proporcionāli darba slodzes procentuālajam sadalījumam un nodarbinātā iesaistes periodam projektā; 

18.3. finansējuma saņēmēja iekšzemes komandējumu un dienesta braucienu izmaksas šo noteikumu 15.1., 15.2.​​​​, 15.3., 15.4.15.5. un 15.6. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību nodrošināšanai finansējuma saņēmēja projekta vadības un īstenošanas personālam;

18.4. finansējuma saņēmēja ārvalstu komandējumu izmaksas atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas nosaka kārtību, kādā atlīdzināmi ar komandējumiem saistītie izdevumi, finansējuma saņēmēja projekta vadītājam un projekta īstenošanas personālam šo noteikumu 15.1., 15.2., 15.3., 15.4., 15.5. un 15.6. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai, ja tās ir skaidri saistāmas ar projekta rezultāta sasniegšanu;

18.5. finansējuma saņēmēja transporta pakalpojumu izmaksas (maksa par degvielu) šo noteikumu 15.1., 15.2., 15.3., 15.4.15.5. un 15.6. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību nodrošināšanai;

18.6. transportlīdzekļu noma un transporta pakalpojumu pirkšanas izmaksas finansējuma saņēmēja projekta īstenošanas un vadības personālam šo noteikumu 15.1.15.2., 15.3., 15.4.15.5. un 15.6. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai;

18.7. finansējuma saņēmējam un sadarbības partnerim pakalpojumu izmaksas šo noteikumu 15.1.15.2., 15.3., 15.4.15.5.15.6. un  15.7.  apakšpunktā minēto darbību īstenošanai. Ja pakalpojuma sniedzējs ir fiziska persona un tā nav reģistrējusies Valsts ieņēmumu dienestā kā pašnodarbināta persona, attiecināmas ir arī darba devēja valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas;

18.8. finansējuma saņēmējam pakalpojumu izmaksas horizontālā principa "Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana" darbību īstenošanai, tai skaitā zīmju valodas tulku, vieglās valodas tulkošanas, reāllaika transkripcijas, subtitru nodrošināšanai semināru, konferenču un komunikācijas pasākumu dalībniekiem;

18.9. ar semināru, diskusiju, konferenču un mācību organizēšanu un īstenošanu saistītās izmaksas finansējuma saņēmējam, tai skaitā telpu īre, ja aktivitāšu īstenošanai nepieciešams īrēt telpas ārpus finansējuma saņēmēja vai sadarbības partnera juridiskās adreses, un izdales materiālu izmaksas;

18.10. projekta komunikācijas un vizuālās identitātes prasību nodrošināšanas izmaksas finansējuma saņēmējam šo noteikumu 15.9. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai.

19. Pasākuma atbalstāmo darbību ietvaros ir attiecināms pievienotās vērtības nodoklis tiešajām attiecināmajām izmaksām atbilstoši regulas Nr. 2021/1060 64. panta 1. punkta "c" apakšpunktā minētajiem nosacījumiem, ja vien tas nav atgūstams saskaņā ar normatīvajiem aktiem nodokļu jomā.

20. Pasākuma ietvaros finansējuma saņēmējam izmaksas ir attiecināmas no 2023. gada 1. decembra, ja tās atbilst šajos noteikumos minētajām izmaksu pozīcijām. Projekta iesniegumā neiekļauj un finansējumu nepiešķir pabeigtām darbībām.

21. Sadarbības partnerim izmaksas ir attiecināmas pēc šo noteikumu 14. punktā minētā sadarbības līguma noslēgšanas, bet ne agrāk kā no dienas, kad noslēgta vienošanās par projekta īstenošanu.

22. Sadarbības partneris nodrošinās ārvalstu ekspertīžu datubāzēs iekļauto ekspertu atlasi atbilstoši Latvijas Zinātnes padomes apstiprinātajiem iekšējiem noteikumiem "Latvijas Zinātnes padomes vadlīnijas un pamatprincipi zinātnisko ekspertu atlasei zinātnisko pētījumu projektu pieteikumu konkursiem" un komunikāciju ar ārvalstu ekspertiem par projektu zinātniskās kvalitātes starptautisko novērtēšanu.

23. Finansējuma saņēmējs un sadarbības partneris nodrošina projekta īstenošanas finanšu plūsmas un darbību veidu skaidru nodalīšanu no citu finansējuma saņēmēja un sadarbības partnera darbību finanšu plūsmām un darbību veidiem, tai skaitā nodrošina dubultā finansējuma neiestāšanos un nepārklāšanos ar citiem valsts un ārvalstu finanšu instrumentiem.

IV. Pasākuma īstenošanas nosacījumi

24. Finansējuma saņēmējs projektu īsteno saskaņā ar vienošanos par projekta īstenošanu, kas noslēgta starp finansējuma saņēmēju un sadarbības iestādi, bet ne ilgāk kā līdz 2029. gada 30. novembrim.

25. Finansējuma saņēmējs īsteno projektu, kas nav saistīts ar saimnieciskās darbības veikšanu.

26. Publiskos iepirkumus finansējuma saņēmējs un sadarbības partneris veic atklātā, pārredzamā, konkurenci nodrošinošā, sociāli atbildīgā veidā un saskaņā ar normatīvajiem aktiem publisko iepirkumu jomā, ievērojot nediskriminācijas principus. Projekta ietvaros ir atbalstāma vides prasību un inovatīva risinājuma integrēšana preču un pakalpojuma iepirkumos (zaļais publiskais iepirkums, inovāciju publiskais iepirkums un sociāli atbildīgs publiskais iepirkums).

27. Finansējuma saņēmējs nodrošina komunikācijas un vizuālās identitātes prasību nodrošināšanas pasākumus saskaņā ar Regulas Nr. 2021/1060  47. un 50. pantu un normatīvajiem aktiem, kas nosaka kārtību, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027. gada plānošanas periodā, kā arī ievēro Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda un Atveseļošanas fonda komunikācijas un dizaina vadlīnijas.

28. Finansējuma saņēmējs informāciju par projekta īstenošanas gaitu savā tīmekļvietnē aktualizē, tiklīdz tā pieejama, bet ne retāk kā reizi trijos mēnešos.

29. Projekta īstenošanas uzraudzībai Izglītības un zinātnes ministrija kā nozares ministrija izveido projekta uzraudzības padomi, kuras sastāvā iekļauj Izglītības un zinātnes ministrijas, Latvijas Zinātnes padomes, Ekonomikas ministrijas un Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras pārstāvjus. Projekta uzraudzības padomes sastāvā novērotāju statusā var iekļaut pārstāvjus arī no citām institūcijām, tai skaitā no sadarbības iestādes. Padomes darbību nosaka Izglītības un zinātnes ministrijas izstrādāts un apstiprināts nolikums. Pirmo projekta uzraudzības padomes sēdi sasauc ne vēlāk kā trīs mēnešus pēc vienošanās par projekta īstenošanu noslēgšanas.

30. Finansējuma saņēmējs vismaz vienu reizi sešos mēnešos projekta uzraudzības padomei iesniedz ziņojumu par projekta īstenošanas progresu, tai skaitā par īstenotajiem mērķa grupas informēšanas pasākumiem, šo noteikumu 10. punktā minēto rādītāju sasniegtajām vērtībām, par veiktajiem un nepieciešamajiem uzlabojumiem starpinstitucionālās, starptautiskās un starpsektoru sadarbības stiprināšanai pētniecības kapacitātes attīstībai, tostarp stiprinot Latvijas līdzdalību Eiropas Pētniecības telpā, un prezentē projekta rezultātus projekta uzraudzības padomē. Pirmajā projekta uzraudzības padomes sēdē finansējuma saņēmējs prezentē projekta kvalitātes vadības sistēmu, tostarp par atgriezeniskās saites sniegšanu un nepieciešamo izmaiņu ieviešanu, balstoties uz  kvalitātes vadības monitoringa rezultātiem. Projekta uzraudzības padome var uzdot finansējuma saņēmējam veikt izmaiņas projekta īstenošanas gaitā, ja konstatēti riski projekta ieviešanas kvalitātē.

31. Finansējuma saņēmējs uzkrāj datus par:

31.1. šo noteikumu 9. punktā  minēto nacionālo rādītāju izpildi;

31.2. horizontālā principa "Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana" rādītāja "Mediju kampaņu, semināru, konferenču un komunikācijas pasākumu skaits, kuros sabiedrības informēšanai tika nodrošināti cilvēkiem ar dažāda veida funkcionāliem traucējumiem piekļūstami formāti (piemēram, tulkošana zīmju valodā, subtitrēšana, reāllaika transkripcija, raidījumu un pasākumu ieraksti)" izpildi.

32. Finansējuma saņēmējs un sadarbības partneris nodrošina interešu konflikta neesību saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 18. jūlija Regulas (ES, Euratom) 2018/1046  par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam, ar kuru groza Regulas (ES) Nr. 1296/2013, (ES) Nr. 1301/2013, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 1304/2013, (ES) Nr. 1309/2013, (ES) Nr. 1316/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) Nr. 283/2014 un Lēmumu Nr. 541/2014/ES un atceļ Regulu (ES, Euratom) Nr. 966/2012, 61. panta prasībām un normatīvajiem aktiem publisko iepirkumu jomā, kā arī paraksta interešu konflikta neesības apliecinājumu.

33. Projekta īstenošanas vieta ir Latvijas Republikas teritorija.

Ministru prezidente E. Siliņa

Izglītības un zinātnes ministre A. Čakša
 
Tiesību akta pase
Nosaukums: Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 1.1.1. specifiskā atbalsta .. Statuss:
Spēkā esošs
spēkā esošs
Izdevējs: Ministru kabinets Atbildīgā iestāde: Izglītības un zinātnes ministrija Veids: noteikumi Numurs: 690Pieņemts: 28.11.2023.Stājas spēkā: 30.11.2023.Publicēts: Latvijas Vēstnesis, 231, 29.11.2023. OP numurs: 2023/231.15
Saistītie dokumenti
  • Izdoti saskaņā ar
  • Anotācija / tiesību akta projekts
347734
30.11.2023
87
0
  • X
  • Facebook
  • Draugiem.lv
 
0
Šajā vietnē oficiālais izdevējs
"Latvijas Vēstnesis" nodrošina tiesību aktu
sistematizācijas funkciju.

Sistematizēti tiesību akti ir informatīvi. Pretrunu gadījumā vadās pēc oficiālās publikācijas.
Par Likumi.lv
Aktualitātes
Noderīgas saites
Atsauksmēm
Kontakti
Mobilā versija
Lietošanas noteikumi
Privātuma politika
Sīkdatnes
Latvijas Vēstnesis "Ikvienam ir tiesības zināt savas tiesības."
Latvijas Republikas Satversmes 90. pants
© Oficiālais izdevējs "Latvijas Vēstnesis"