Teksta versija
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
uz sākumu
Izvērstā meklēšana
Autorizēties savā kontā

Kādēļ autorizēties vai reģistrēties?
 
Ministru kabineta noteikumi Nr. 575

Rīgā 2023. gada 10. oktobrī (prot. Nr. 50 35. §)
Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 4.2.2. specifiskā atbalsta mērķa "Uzlabot izglītības un mācību sistēmu kvalitāti, iekļautību, efektivitāti un nozīmīgumu darba tirgū, tostarp ar neformālās un ikdienējās mācīšanās validēšanas palīdzību, lai atbalstītu pamatkompetenču, tostarp uzņēmējdarbības un digitālo prasmju, apguvi, un sekmējot duālo mācību sistēmu un māceklības ieviešanu" 4.2.2.9. pasākuma "Izglītības procesa individualizācija un starpnozaru sadarbība profesionālās izglītības izcilībai" otrās projektu iesniegumu atlases kārtas īstenošanas noteikumi
I. Vispārīgie jautājumi

1. Noteikumi nosaka:

1.1. kārtību, kādā īsteno Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 4.2.2. specifiskā atbalsta mērķa "Uzlabot izglītības un mācību sistēmu kvalitāti, iekļautību, efektivitāti un nozīmīgumu darba tirgū, tostarp ar neformālās un ikdienējās mācīšanās validēšanas palīdzību, lai atbalstītu pamatkompetenču, tostarp uzņēmējdarbības un digitālo prasmju, apguvi, un sekmējot duālo mācību sistēmu un māceklības ieviešanu" 4.2.2.9. pasākuma "Izglītības procesa individualizācija un starpnozaru sadarbība profesionālās izglītības izcilībai" (turpmāk – pasākums) otro projektu iesniegumu atlases kārtu (turpmāk – otrā kārta);

1.2. pasākuma otrās kārtas mērķi;

1.3. pasākuma otrajai kārtai plānoto un pieejamo finansējumu;

1.4. prasības Eiropas Sociālā fonda Plus projekta (turpmāk – projekts) iesniedzējam un finansējuma saņēmējam;

1.5. atbalstāmo darbību un izmaksu attiecināmības nosacījumus;

1.6. vienkāršoto izmaksu piemērošanas nosacījumus un kārtību.

2. Pasākuma otrās kārtas mērķis ir nodrošināt profesionālās izglītības iestāžu un nozaru sadarbību prasmju meistarības attīstībai profesionālajā izglītībā, prasmju meistarības nacionālo konkursu norisi un dalību starptautiskajos konkursos, veicinot talantu attīstības atbalstu.

3. Pasākuma otrās kārtas mērķa grupa ir profesionālās izglītības iestādes, to izglītojamie, absolventi – jaunie profesionāļi vecumā līdz 25 gadiem un pedagogi.

4. Pasākuma otrās kārtas ietvaros līdz 2029. gada 31. decembrim ir sasniedzami šādi uzraudzības rādītāji:

4.1. iznākuma rādītājs – nacionāla, reģionāla vai vietēja mēroga valsts administrācijas vai sabiedrisko pakalpojumu iestāžu un pakalpojumu skaits, kas saņēmuši atbalstu, – 1, tai skaitā līdz 2024. gada 31. decembrim – 1;

4.2. rezultāta rādītājs – iestādes, kas ieviesušas uzlabojumus izglītības un mācību sistēmu kvalitātei, efektivitātei un atbilstībai darba tirgum, – 1.

5. Nacionālie rādītāji, kas jāsasniedz līdz 2027. gada 31. decembrim, ir šādi:

5.1. nacionālo jauno profesionāļu meistarības konkursu SkillsLatvia skaits, kuru norise nodrošināta projektā, – 4;

5.2. starptautisko jauno profesionāļu meistarības konkursu EuroSkills un WorldSkills skaits, kuros nodrošināta dalība no projekta, – 5;

5.3. starptautiskajos jauno profesionāļu meistarības konkursos piedalījušos konkursantu skaits – vismaz 35.

6. Pasākuma otrajai kārtai plānotais un pieejamais kopējais attiecināmais finansējums ir 3 850 000 euro, ko veido Eiropas Sociālā fonda Plus finansējums – 3 272 500 euro un valsts budžeta līdzfinansējums – 577 500 euro.

7. Eiropas Sociālā fonda Plus finansējuma intensitāte nav lielāka par 85 procentiem no projekta attiecināmo izmaksu kopsummas.

8. Pasākuma otro kārtu īsteno ierobežotas projektu iesniegumu atlases veidā. Pasākuma otrās kārtas ietvaros piemērojamais atbalsta veids ir grants. 

9. Pasākuma otrās kārtas ietvaros atbildīgās iestādes funkcijas pilda Izglītības un zinātnes ministrija.

II. Prasības projekta iesniedzējam

10. Projekta iesniedzējs pasākuma otrās kārtas ietvaros ir tiešās pārvaldes iestāde – Valsts izglītības attīstības aģentūra –, kas pēc tam, kad ir apstiprināts projekta iesniegums, ir finansējuma saņēmēja.

11. Projekta iesniedzējs projekta iesniegumā iekļauj informāciju par projekta iekšējo vadības un kontroles sistēmu, lai nodrošinātu sekmīgu projekta īstenošanu, mērķu sasniegšanu un projektam piešķirto līdzekļu lietderīgu un efektīvu izlietošanu, tai skaitā paredzot to funkciju nodalīšanu, kuras finansējuma saņēmējs pilda projekta īstenošanā, no iestādes pamatfunkciju izpildes, kā arī aprakstot, kādas darbības un uzraudzības instrumenti ir plānoti vai ieviesti projekta iesniedzēja iestādē šādos procesos:

11.1. finanšu līdzekļu plūsmas plānošana un kontrole un finanšu pārskatu ticamības nodrošināšana;

11.2. iepirkumu organizēšana;

11.3. maksājumu pieprasījumu un projekta grozījumu sagatavošana un iesniegšana, tai skaitā datu pilnīguma un atbilstības pārbaude;

11.4. informācijas, dokumentu un pārskatu aprite;

11.5. projekta saturiskās vadības un uzraudzības procesu pārskatāmība.

12. Projekta iesniedzējs sagatavo projekta iesniegumu atbilstoši projektu iesniegumu atlases nolikumā noteiktajām prasībām un uzaicinājumā noteiktajā termiņā iesniedz to sadarbības iestādē, izmantojot Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmas elektronisko vidi.

III. Atbalstāmās darbības un izmaksas

13. Pasākuma otrās kārtas ietvaros ir atbalstāmas šādas darbības:

13.1. nacionālo jauno profesionāļu meistarības konkursu SkillsLatvia organizēšana, tai skaitā:

13.1.1. profesionālo prasmju demonstrāciju un izmēģinājuma pasākumu organizēšana profesionālās izglītības pievilcības celšanai;

13.1.2. integrētās komunikācijas kampaņu organizēšana un īstenošana;

13.2. konkursantu sagatavošana un Latvijas nacionālās delegācijas dalības nodrošināšana starptautiskajos jauno profesionāļu meistarības konkursos EuroSkills un WorldSkills;

13.3. atbalsts profesionālās izglītības iestādēm un to pedagogiem darbā ar talantīgajiem audzēkņiem profesionālo prasmju apguvē un pilnveidē:

13.3.1. informatīvie un mācību pasākumi profesionālās izglītības iestādēm un to pedagogiem par starptautiskajiem prasmju standartiem, prasmju novērtēšanu un to piemērošanu profesionālajā izglītībā;

13.3.2. profesionālās meistarības konkursu un talantu attīstības īstenošanas modeļa izstrāde profesionālajā izglītībā atbilstoši šo noteikumu 25. punktam;

13.3.3. informācijas apmaiņa un sadarbības pasākumi ar Valsts izglītības satura centru, nozaru ekspertu padomēm un nozaru organizācijām par starptautisko prasmju standartu prasību pārnesi uz profesionālās izglītības satura izstrādi, īstenošanu un novērtēšanu un izcilības attīstību profesionālo prasmju apguvē;

13.4. projekta vadības un īstenošanas nodrošināšana;

13.5. komunikācijas un vizuālās identitātes prasību nodrošināšanas pasākumi par projekta īstenošanu.

14. Pasākuma otrās kārtas ietvaros ir attiecināmas šādas izmaksas:

14.1. tiešās attiecināmās izmaksas, kas ir tieši saistītas ar projekta darbību īstenošanu un nepieciešamas projekta rezultātu sasniegšanai, un šī saistība ir skaidri saprotama un pierādāma;

14.2. netiešās attiecināmās izmaksas, kas nav tieši saistītas ar projekta rezultātu sasniegšanu, bet atbalsta un nodrošina atbilstošus apstākļus projekta darbību īstenošanai un projekta rezultātu sasniegšanai.

15. Šo noteikumu 14.1. apakšpunktā minētās tiešās attiecināmās izmaksas ietver šādas izmaksu pozīcijas:

15.1. tiešās attiecināmās personāla izmaksas – projekta īstenošanas personāla un vadības personāla atlīdzības izmaksas (izņemot virsstundas) šo noteikumu 13. punktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai, kas līdz atbildīgās iestādes izstrādātās vienkāršoto izmaksu metodikas apstiprināšanai ir attiecināmas kā faktiskās izmaksas. Ja personāla iesaiste projektā ir nodrošināta saskaņā ar daļlaika attiecināmības principu, attiecināma ir ne mazāka kā 30 procentu noslodze;

15.2. pārējās projekta īstenošanas izmaksas: 

15.2.1. iekšzemes komandējumu un dienesta braucienu izmaksas finansējuma saņēmēja projekta īstenošanas personālam šo noteikumu 13.1., 13.2., 13.3. un 13.4. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai un iesaistītājiem ekspertiem un konkursantiem šo noteikumu 13.2. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai attiecināmas atbilstoši vadošās iestādes izstrādātajai metodikai "Vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķina un piemērošanas metodika iekšzemes komandējumu izmaksām darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" un Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam īstenošanai";

15.2.2. ārvalstu komandējumu izmaksas projekta vadītājam, finansējuma saņēmēja projekta īstenošanas personālam (tai skaitā Latvijas oficiālajam delegātam un tehniskajam delegātam starptautiskajās dalībvalstu asociācijās Worldskills Europe un Worldskills International), iesaistītajiem ekspertiem un konkursantiem šo noteikumu 13.2. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai atbilstoši normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā atlīdzināmi ar komandējumiem saistītie izdevumi;

15.2.3. transporta izmaksas (maksa par degvielu, transporta pakalpojumu pirkšana, maksa par sabiedriskā transporta izmantošanu) finansējuma saņēmēja projekta īstenošanas un vadības personālam šo noteikumu 13.1., 13.2., 13.3. un 13.4. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai atbilstoši vadošās iestādes izstrādātajai metodikai "Vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķina un piemērošanas metodika 1 km izmaksām darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" un Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam īstenošanai";

15.2.4. transportlīdzekļu noma finansējuma saņēmēja projekta īstenošanas un vadības personālam šo noteikumu 13.1., 13.2., 13.3.  un 13.4. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai;

15.2.5. ikgadējie dalībvalsts maksājumi starptautiskajām dalībvalstu asociācijām Worldskills Europe un Worldskills International, dalības maksas starptautiskajos konkursos EuroSkills, WorldSkills un citu valstu jauno profesionāļu meistarības konkursos, kā arī ar dalību šajās organizācijās saistīto pakalpojumu izmaksas šo noteikumu 13.2. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai;

15.2.6. pakalpojumu, preču, piegāžu līgumu un īres izmaksas (ja iepirkumu veic atbilstoši iepirkuma procedūru reglamentējošajiem normatīvajiem aktiem, īstenojot atklātu, pārredzamu, nediskriminējošu un konkurenci nodrošinošu procedūru) šo noteikumu 13. punktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai:

15.2.6.1. pakalpojuma līgumu izmaksas projekta īstenošanā iesaistītajām juridiskajām un fiziskajām personām šo noteikumu 13.1., 13.2. un 13.3. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai;

15.2.6.2. pasākumu (semināru, darba grupu un citu) organizēšanas un nodrošināšanas izmaksas šo noteikumu 13.1., 13.2. un 13.3. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai;

15.2.6.3. telpu, iekārtu un aprīkojuma īres izmaksas šo noteikumu 13.1. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai;

15.2.6.4. integrētās komunikācijas kampaņu organizēšanas un īstenošanas izmaksas šo noteikumu 13.1. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai;

15.2.6.5. starptautisko konkursu Latvijas nacionālās delegācijas dalībnieku nodrošināšanas izmaksas (formu, specapģērbu iegādes, loģistikas un citas izmaksas) šo noteikumu 13.2. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai;

15.2.6.6. materiālu un inventāra iegādes izmaksas šo noteikumu 13.1. un 13.2. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai;

15.2.6.7. naktsmītnes, ēdināšanas un transporta pakalpojumu izmaksas šo noteikumu 13.1. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai;

15.2.7. projekta komunikācijas un vizuālās identitātes prasību nodrošināšanas pasākumu izmaksas šo noteikumu 13.5. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai saskaņā ar šo noteikumu 31. punktā minētajiem normatīvajiem aktiem;

15.2.8. jaunradītu darba vietu aprīkojuma, tai skaitā biroja mēbeļu un tehnikas, datorprogrammu un licenču iegādes vai nomas izmaksas, aprīkojuma uzturēšanas un remonta izmaksas vai esošo darba vietu atjaunošanas izmaksas, ja esošo darba vietu aprīkojums ir nolietojies un tiek norakstīts, ne vairāk kā 3000 euro vienai darba vietai visā projekta īstenošanas laikā, ja finansējuma saņēmēja projekta vadības vai īstenošanas personāls ir nodarbināts projektā uz darba līguma pamata. Ja personāls ir nodarbināts normālu darba laiku, darba vietas aprīkojuma iegādes vai nomas izmaksas ir attiecināmas 100 procentu apmērā. Ja personāls ir nodarbināts nepilnu darba laiku, darba vietas aprīkojuma iegādes vai nomas izmaksas ir attiecināmas proporcionāli darba slodzes procentuālajam sadalījumam. Ja personāls ir nodarbināts saskaņā ar daļlaika attiecināmības principu, darba vietas aprīkojuma iegādes vai nomas izmaksas ir attiecināmas proporcionāli darba slodzes procentuālajam sadalījumam un ņemot vērā darbinieka iesaistes periodu projektā pret projekta kopējo īstenošanas ilgumu;

15.2.9. veselības apdrošināšanas izmaksas šo noteikumu 15.1. apakšpunktā minētajam personālam. Ja veselības apdrošināšana paredzēta finansējuma saņēmēja iestādē un minētais personāls ir nodarbināts normālu darba laiku, veselības apdrošināšanas izmaksas ir attiecināmas 100 procentu apmērā. Ja projekta vadības un īstenošanas personāls ir nodarbināts nepilnu darba laiku vai daļlaiku, veselības apdrošināšanas izmaksas nosakāmas proporcionāli slodzes procentuālajam sadalījumam. Veselības apdrošināšanas izmaksas attiecināmas tikai uz periodu, kad minētais personāls ir nodarbināts projektā;

15.2.10. speciālo medicīnisko optisko redzes korekcijas līdzekļu kompensācijas izmaksas šo noteikumu 15.1. apakšpunktā minētajam personālam. Ja speciālo medicīnisko optisko redzes korekcijas līdzekļu kompensācija paredzēta finansējuma saņēmēja iestādē un minētais personāls ir nodarbināts normālu darba laiku, speciālo medicīnisko optisko redzes korekcijas līdzekļu kompensācijas izmaksas ir attiecināmas 100 procentu apmērā. Ja projekta vadības un īstenošanas personāls ir nodarbināts nepilnu darba laiku vai daļlaiku, speciālo medicīnisko optisko redzes korekcijas līdzekļu kompensācijas izmaksas nosakāmas proporcionāli slodzes procentuālajam sadalījumam. Speciālo medicīnisko optisko redzes korekcijas līdzekļu kompensācijas izmaksas attiecināmas tikai uz periodu, kad minētais personāls ir nodarbināts projektā;

15.2.11. citas izmaksas, kas nepieciešamas šo noteikumu 13. punktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai un kuru izlietošanu pirms izdevumu veikšanas finansējuma saņēmējs saskaņo ar sadarbības iestādi.

16. Ja projekta īstenošanas laikā atbildīgā iestāde vai vadošā iestāde ir izstrādājusi vienkāršoto izmaksu metodiku kādām no šo noteikumu 15. punktā minētajām izmaksām, tām piemēro atbildīgās iestādes vai vadošās iestādes izstrādāto metodiku.

17. Šo noteikumu 14.2. apakšpunktā minētās netiešās attiecināmās izmaksas finansējuma saņēmējam projektā plāno kā vienu izmaksu pozīciju, piemērojot netiešo izmaksu vienoto likmi 15 procentu apmērā no šo noteikumu 15.1. apakšpunktā minētajām tiešajām attiecināmajām personāla atlīdzības izmaksām, kas veiktas, pamatojoties uz darba līgumu vai rīkojumu par iecelšanu amatā.

18. Ja šo noteikumu 15.2.6. apakšpunktā minētais pakalpojuma sniedzējs ir fiziska persona un tā nav reģistrējusies Valsts ieņēmumu dienestā kā pašnodarbināta persona, attiecināmas ir arī darba devēja valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas.

19. Pievienotās vērtības nodoklis uzskatāms par attiecināmajām izmaksām saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas (ES) Nr. 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai, 64. panta 1. punkta "c" apakšpunktu.

20. Pasākuma otrās kārtas ietvaros finansējuma saņēmējam izmaksas ir attiecināmas no 2023. gada 2. janvāra, ja tās atbilst šajos noteikumos minētajām izmaksu pozīcijām.

IV. Pasākuma otrās kārtas īstenošanas nosacījumi

21. Finansējuma saņēmējs projektu īsteno saskaņā ar noslēgto vienošanos par projekta īstenošanu līdz 2027. gada 31. decembrim.

22. Finansējuma saņēmējs pasākuma otrās kārtas ietvaros īsteno projektu, kas nav saistīts ar saimnieciskās darbības veikšanu vai nav kvalificējams kā komercdarbības atbalsts.

23. Projekta īstenošanas uzraudzību veic Profesionālās izglītības un nodarbinātības trīspusējās sadarbības apakšpadome (turpmāk – padome). Padomes sēdes projekta uzraudzības jautājumos tiek sasauktas atbilstoši nepieciešamībai, bet ne retāk kā divas reizes gadā:

23.1. padome projekta īstenošanas uzraudzībā veic šādus uzdevumus:

23.1.1. izskata finansējuma saņēmēja iesniegtos pārskatus par projekta īstenošanas gaitu, tai skaitā sasniegto rezultātu progresu, saturisko kvalitāti un ilgtspēju, kā arī atbilstību projekta mērķim un sniedz ieteikumus finansējuma saņēmējam;

23.1.2. analizē projekta īstenošanas problēmas, apdraudējumus un riskus un sniedz finansējuma saņēmējam priekšlikumus projekta īstenošanas pilnveidei, lai sekmētu projekta efektīvu un kvalitatīvu rezultātu sasniegšanu atbilstoši projekta mērķim;

23.2. padomei, veicot projekta īstenošanas uzraudzību, ir tiesības:

23.2.1. uzaicināt piedalīties padomes sēdēs ar padomdevēja tiesībām valsts, pašvaldību, nevalstisko organizāciju pārstāvjus;

23.2.2. projekta īstenošanas uzraudzības aktuālajos jautājumos sadarboties ar ekspertiem, ministrijām, to padotībā esošajām iestādēm un citām valsts institūcijām;

23.2.3. lūgt projekta īstenošanas uzraudzībai aktuālo informāciju no valsts un pašvaldību iestādēm;

23.2.4. sniegt priekšlikumus Izglītības un zinātnes ministrijai un finansējuma saņēmējam projekta īstenošanas pilnveidei;

23.3. padomes sēdēs, kad tiek izskatīti ar projekta īstenošanas uzraudzību saistītie jautājumi, eksperta statusā uzaicina piedalīties atbildīgās iestādes un sadarbības iestādes pārstāvjus.

24. Publiskos iepirkumus finansējuma saņēmējs veic atklātā, pārredzamā, nediskriminējošā un konkurenci nodrošinošā, sociāli atbildīgā veidā un saskaņā ar normatīvajiem aktiem publisko iepirkumu jomā, ievērojot nediskriminācijas principus. Projekta ietvaros ir atbalstāma vides prasību un inovatīva risinājuma integrēšana preču un pakalpojuma iepirkumos (zaļais publiskais iepirkums un inovāciju publiskais iepirkums).

25. Finansējuma saņēmējs sadarbībā ar Valsts izglītības satura centru, nozaru profesionālajām organizācijām, uzņēmumiem, profesionālās izglītības iestādēm, kā arī pēc konsultēšanās ar Izglītības un zinātnes ministriju izstrādā un līdz 2025. gada 31. decembrim iesniedz Izglītības un zinātnes ministrijā profesionālās izglītības prasmju meistarības konkursu un talantu attīstības īstenošanas modeli pēc 2027. gada. Minētajā modelī paredz vismaz šādas prasības:

25.1. definēt profesionālās izglītības iestādes, izglītojamā un uzņēmuma savstarpējās sadarbības modeli un pienākumus prasmju meistarības konkursu ieviešanai un talantu attīstībai;

25.2. noteikt prasmju meistarības konkursu ieviešanas un talantu attīstības izmaksu struktūru un finansēšanas modeli (nodrošināt papildu finansējuma piesaisti no citām nacionālajām vai starptautiskajām attīstības programmām vai piesaistīt privāto finansējumu);

25.3. izstrādāt priekšlikumus prasmju meistarības konkursu ieviešanas un talantu attīstības īstenošanas datu uzkrāšanai;

25.4. noteikt prasmju meistarības konkursu ieviešanas un talantu attīstības uzraudzības procesu un metodiskā atbalsta nodrošināšanas modeli.

26. Projekta īstenošanas gaitā radušos izmaksu sadārdzinājumu finansējuma saņēmējs sedz no saviem līdzekļiem.

27. Finansējuma saņēmējs nodrošina demarkāciju ar citiem līdzīgiem vai saistītiem projektiem un novērš dubultā finansējuma risku.

28. Lai veicinātu horizontālā principa "vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana" ieviešanu, projektā plāno vispārīgas un specifiskas darbības, kas veicina vienlīdzību, iekļaušanu, nediskrimināciju un pamattiesību ievērošanu.

29. Īstenojot projektu, finansējuma saņēmējs uzkrāj datus par:

29.1. šo noteikumu 5. punktā minēto nacionālo rādītāju vērtībām;

29.2. nacionālo un starptautisko jauno profesionāļu meistarības konkursu ietvaros atbalstu saņēmušo konkursantu skaitu, dzimumu, vecumu, profesionālās izglītības iestādi un profesionālo kvalifikāciju;

29.3. šo noteikumu 5.3. apakšpunktā minētajiem konkursantiem atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas (ES) Nr. 2021/1057, ar ko izveido Eiropas Sociālo fondu Plus (ESF+) un atceļ Regulu (ES) Nr.  1296/2013, I pielikumam un normatīvajiem aktiem, kas nosaka Eiropas Savienības fondu projektu pārbaužu veikšanas kārtību 2021.–2027. gada plānošanas periodā;

29.4. profesionālās izglītības programmām, kurās ir integrētas starptautiskajiem prasmju meistarības standartiem atbilstošas kompetences;

29.5. šādu horizontālā principa "Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana" rādītāju – mediju kampaņu, semināru, konferenču  un komunikācijas pasākumu skaits, kuros  sabiedrības informēšanai tika nodrošināti cilvēkiem ar dažādu veidu funkcionāliem traucējumiem piekļūstami formāti (piemēram, tulkošana zīmju valodā, subtitrēšana, reāllaika transkripcija, raidījumu un pasākumu ieraksti).

30. Finansējuma saņēmējs projekta īstenošanas laikā nodrošina interešu konflikta neesību saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 18. jūlija Regulas (ES, Euratom) Nr. 2018/1046 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam, ar kuru groza Regulas (ES) Nr. 1296/2013, (ES) Nr. 1301/2013, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 1304/2013, (ES) Nr. 1309/2013, (ES) Nr. 1316/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) Nr. 283/2014 un Lēmumu Nr. 541/2014/ES un atceļ Regulu (ES, Euratom) Nr. 966/2012, 61. panta prasībām, kā arī paraksta interešu konflikta neesības apliecinājumu.

31. Finansējuma saņēmējs nodrošina komunikācijas un vizuālās identitātes prasību nodrošināšanas pasākumus saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas (ES) Nr. 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai, 47. un 50. pantu un normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027. gada plānošanas periodā, kā arī Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda un Atveseļošanas fonda komunikācijas un dizaina vadlīnijām.

32. Finansējuma saņēmējs informāciju par projekta īstenošanas gaitu savā tīmekļvietnē aktualizē, tiklīdz tā pieejama, bet ne retāk kā reizi trijos mēnešos.

33. Projekta īstenošanas vieta ir Latvijas Republikas teritorija.

Ministru prezidentes pienākumu izpildītāja ‒ tieslietu ministre I. Lībiņa-Egnere

Izglītības un zinātnes ministre A. Čakša
 
Tiesību akta pase
Nosaukums: Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 4.2.2. specifiskā atbalsta .. Statuss:
Spēkā esošs
spēkā esošs
Izdevējs: Ministru kabinets Veids: noteikumi Numurs: 575Pieņemts: 10.10.2023.Stājas spēkā: 13.10.2023.Publicēts: Latvijas Vēstnesis, 198, 12.10.2023. OP numurs: 2023/198.12
Saistītie dokumenti
  • Izdoti saskaņā ar
  • Anotācija / tiesību akta projekts
346310
13.10.2023
87
0
  • X
  • Facebook
  • Draugiem.lv
 
0
Šajā vietnē oficiālais izdevējs
"Latvijas Vēstnesis" nodrošina tiesību aktu
sistematizācijas funkciju.

Sistematizēti tiesību akti ir informatīvi. Pretrunu gadījumā vadās pēc oficiālās publikācijas.
Par Likumi.lv
Aktualitātes
Noderīgas saites
Atsauksmēm
Kontakti
Mobilā versija
Lietošanas noteikumi
Privātuma politika
Sīkdatnes
Latvijas Vēstnesis "Ikvienam ir tiesības zināt savas tiesības."
Latvijas Republikas Satversmes 90. pants
© Oficiālais izdevējs "Latvijas Vēstnesis"