Teksta versija
UZMANĪBU! Vietnei pielāgotais Google meklētājs (ātrais meklētājs) meklēšanas rezultātos šobrīd neietver daļu tiesību aktu. Problēma tiek risināta, tomēr lūdzam ņemt vērā, ka tiešā veidā Google meklētāja darbību ietekmēt nevaram. Aicinām izmantot vietnes izvērsto meklētāju.
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
uz sākumu
Izvērstā meklēšana
Autorizēties savā kontā

Kādēļ autorizēties vai reģistrēties?
 
Ministru kabineta noteikumi Nr. 324

Rīgā 2023. gada 20. jūnijā (prot. Nr. 33 44. §)
Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 4.3.6. specifiskā atbalsta mērķa "Veicināt nabadzības vai sociālās atstumtības riskam pakļauto cilvēku, tostarp vistrūcīgāko un bērnu, sociālo integrāciju" 4.3.6.3. pasākuma "Atbalsts bērniem ar smagu diagnozi vai funkcionāliem traucējumiem, iespējamu vai esošu invaliditāti un viņu ģimenes locekļiem" īstenošanas noteikumi
I. Vispārīgie jautājumi

1. Noteikumi nosaka:

1.1. kārtību, kādā īsteno Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam (turpmāk – programma) 4.3.6. specifiskā atbalsta mērķa "Veicināt nabadzības vai sociālās atstumtības riskam pakļauto cilvēku, tostarp vistrūcīgāko un bērnu, sociālo integrāciju" 4.3.6.3. pasākumu "Atbalsts bērniem ar smagu diagnozi vai funkcionāliem traucējumiem, iespējamu vai esošu invaliditāti un viņu ģimenes locekļiem" (turpmāk – pasākums);

1.2. pasākuma mērķi;

1.3. pasākumam pieejamo finansējumu;

1.4. prasības projekta iesniedzējam;

1.5. pasākuma atbalstāmo darbību un izmaksu attiecināmības nosacījumus;

1.6. vienkāršoto izmaksu nosacījumus un piemērošanas kārtību.

2. Pasākuma mērķis ir izveidot mehānismu psihosociālā atbalsta sniegšanai bērniem, kas nav sasnieguši 18 gadu vecumu, ar smagu slimību, funkcionāliem traucējumiem, iespējamu vai esošu invaliditāti un viņu ģimenes locekļiem (bērna likumiskie pārstāvji, audžuģimene vai personas, ar ko bērns dzīvo vienā mājsaimniecībā).

3. Pasākuma mērķa grupa ir:

3.1. bērni, kas nav sasnieguši 18 gadu vecumu, ar smagu slimību vai funkcionāliem traucējumiem, iespējamu vai esošu invaliditāti, kuri saslimšanas brīdī nonāk valsts sabiedrības ar ierobežotu atbildību "Bērnu klīniskā universitātes slimnīca" (turpmāk – bērnu slimnīca) stacionārā vai regulārā ambulatorā uzraudzībā un kuriem ir nepieciešams psihosociāls atbalsts;

3.2. šo noteikumu 3.1. apakšpunktā minētās mērķa grupas personu ģimenes locekļi (bērna likumiskie pārstāvji, audžuģimene vai personas, ar ko bērns dzīvo vienā mājsaimniecībā).

4. Pasākuma ietvaros ir sasniedzami šādi uzraudzības rādītāji:

4.1. līdz 2024. gada 31. decembrim – programmas iznākuma rādītājs – bērni vecumā līdz 18 gadiem, kas saņēmuši atbalstu, – 1400;

4.2. līdz 2029. gada 31. decembrim:

4.2.1. programmas iznākuma rādītājs – bērni vecumā līdz 18 gadiem, kas saņēmuši atbalstu, – 4550;

4.2.2. nacionālais iznākuma rādītājs – izveidots un aprobēts mehānisms psihosociālā atbalsta sniegšanai – 1.

5. Pasākumu īsteno ierobežotas projektu iesniegumu atlases veidā.

6. Pasākuma ietvaros atbildīgās iestādes funkcijas pilda Labklājības ministrija (turpmāk – atbildīgā iestāde).

7. Pasākumam plānotais un pieejamais kopējais attiecināmais finansējums ir 4 350 000 euro, tai skaitā Eiropas Sociālā fonda Plus finansējums – 3 697 500 euro un valsts budžeta finansējums – 652 500 euro.

8. Pasākuma atbalsta veids ir grants.

9. Maksimālais attiecināmais Eiropas Sociālā fonda Plus finansējuma apmērs nepārsniedz 85 procentus no projekta kopējā attiecināmā finansējuma.

10. Pasākuma ietvaros izmaksas ir attiecināmas, ja tās atbilst šajos noteikumos minētajām izmaksu pozīcijām un ir radušās no 2021. gada 1. decembra.

II. Prasības projekta iesniedzējam, finansējuma saņēmējam un sadarbības partneriem

11. Projekta iesniedzējs pasākuma ietvaros ir bērnu slimnīca – lielākā specializētā bērnu daudzprofilu ārstniecības iestāde Latvijā, kura vienlaikus kā sociālo pakalpojumu sniedzēju reģistrā reģistrēts sociālo pakalpojumu sniedzējs nodrošina arī sociālā darba un sociālās rehabilitācijas pakalpojumu bērniem ārstniecības un atveseļošanās procesa laikā un viņu ģimenes locekļiem.  Projekta iesniedzējs, kura projekta iesniegums ir apstiprināts, ir Eiropas Sociālā fonda Plus finansējuma saņēmējs (turpmāk – finansējuma saņēmējs).

12. Finansējuma saņēmēja sadarbības partneri ir pašvaldības, kas iesaistās šo noteikumu 14.1.2. apakšpunktā minētā izmēģinājumprojekta īstenošanā (turpmāk – sadarbības partneri).

13. Finansējuma saņēmējs ar sadarbības partneriem slēdz sadarbības līgumu. Sadarbības līgumā iekļauj informāciju saskaņā ar normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027. gada plānošanas periodā, kā arī papildus vismaz šādu informāciju par sadarbības partneru pienākumiem:

13.1. piesaistīt šo noteikumu 23.1.1. apakšpunktā minētā izmēģinājumprojekta īstenošanā sociālos darbiniekus, kas sadarbībā ar šo noteikumu 23.1.2. apakšpunktā minēto projekta īstenošanas personālu piedalās rekomendāciju izstrādē, šo noteikumu 3. punktā minēto mērķa grupu personām uzturoties bērnu slimnīcā, un organizē atbalsta sniegšanu, tām atgriežoties dzīvesvietā, atbilstoši šo noteikumu 22.1. apakšpunktā minētās rokasgrāmatas saturam;

13.2. nodrošināt šo noteikumu 13.1. apakšpunktā minēto sociālo darbinieku dalību šo noteikumu 27. punktā minētajos informatīvajos semināros;

13.3. iesniegt finansējuma saņēmējam pašvaldību sociālās palīdzības un sociālo pakalpojumu administrēšanas lietojumprogrammas SOPA auditācijas pierakstus par rekomendēto atbalsta pasākumu izpildi šo noteikumu 3. punktā minēto mērķa grupu personām, ievērojot normatīvos aktus par kārtību, kādā tiek nodrošināta informācijas un komunikācijas tehnoloģiju sistēmu atbilstība minimālajām drošības prasībām;

13.4. nodrošināt, ka informācijas apmaiņu par šo noteikumu 3. punktā minētajām mērķa grupām nepieciešamo un saņemto atbalstu veic, izmantojot šo noteikumu 24.1. apakšpunktā minēto elektronisko datu apmaiņas rīku.

III. Atbalstāmās darbības un izmaksas

14. Pasākuma ietvaros ir atbalstāmas šādas darbības:

14.1. mehānisma izstrāde un aprobēšana psihosociālā atbalsta sniegšanai šo noteikumu 3. punktā minētajām mērķa grupām, tai skaitā:

14.1.1. rokasgrāmatas izstrāde psihosociālā atbalsta sniegšanai;

14.1.2. izmēģinājumprojekta īstenošana psihosociālā atbalsta sniegšanai un tā rezultātu efektivitātes novērtēšana;

14.1.3. elektroniskā datu apmaiņas rīka izstrāde datu apmaiņai starp finansējuma saņēmēja informācijas sistēmām un pašvaldību sociālās palīdzības un sociālo pakalpojumu administrēšanas lietojumprogrammu SOPA;

14.1.4. informatīvo materiālu izstrāde par psihosociālā atbalsta saņemšanas iespējām un digitālā risinājuma izstrāde šo materiālu publiskošanai;

14.2. profesionālās veiktspējas paaugstināšanas pasākumu īstenošana, tai skaitā:

14.2.1. mācību un supervīzijas nodrošināšana finansējuma saņēmēja projekta īstenošanas personālam;

14.2.2. informatīvo semināru īstenošana psihosociālā atbalsta sniegšanā iesaistītajiem speciālistiem;

14.3. informācijas un publicitātes pasākumi par projekta īstenošanu;

14.4. projekta vadība un tā īstenošanas nodrošināšana.

15. Pasākuma ietvaros plāno šādas attiecināmās izmaksas:

15.1. tiešās attiecināmās personāla izmaksas;

15.2. pārējās attiecināmās izmaksas.

16. Šo noteikumu 15.1. apakšpunktā minētās tiešās attiecināmās personāla izmaksas ietver finansējuma saņēmēja projekta vadības un īstenošanas personāla atlīdzības izmaksas, tai skaitā veselības apdrošināšanas izmaksas un redzes korekcijas līdzekļu kompensācijas izmaksas, izņemot virsstundas. Ja personāla iesaiste projektā ir nodrošināta saskaņā ar daļlaika izmaksu attiecināmības principu, attiecināma ir ne mazāka kā 30 procentu noslodze. Ja personāls ir nodarbināts nepilnu darba laiku, atlīdzības izmaksas nosakāmas atbilstoši nepilnā darba laika noslodzei. Personāla atlīdzības izmaksām jābūt atbilstošām finansējuma saņēmēja iestādes atlīdzības sistēmā noteiktajai samaksai par līdzvērtīga darba veikšanu vai atbilstošām vidējai darba samaksai saskaņā ar Latvijas Republikas Centrālās statistikas pārvaldes datiem par līdzvērtīgu darbu attiecīgajā nozarē.

17. Šo noteikumu 15.2. apakšpunktā minētās pārējās attiecināmās izmaksas finansējuma saņēmējs saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas (ES) Nr. 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai (turpmāk – regula Nr. 2021/ 1060), 56. panta 1. punktu plāno kā vienu izmaksu pozīciju 40 procentu apmērā no šo noteikumu 15.1. apakšpunktā minētajām izmaksām.

18. Pievienotās vērtības nodoklis, kas tiešā veidā saistīts ar projektu, uzskatāms par attiecināmām izmaksām saskaņā ar regulas Nr. 2021/1060 64. panta 1. punkta "c" apakšpunktā ietvertajiem nosacījumiem.

19. Pasākuma ietvaros šo noteikumu 14. punktā minēto atbalstāmo darbību izmaksu veikšanai sadarbības iestāde finansējuma saņēmējam veic avansa un starpposma maksājumus atbilstoši normatīvajiem aktiem par valsts budžeta līdzekļu plānošanas kārtību Eiropas Savienības fondu projektu īstenošanai un maksājumu veikšanai 2021.–2027. gada plānošanas periodā, nodrošinot avansa un starpposma maksājumu kopsummu 100 procentu apmērā no projekta apstiprinātā kopējā attiecināmā finansējuma.

IV. Pasākuma un projekta īstenošanas nosacījumi

20. Pasākuma ietvaros šo noteikumu 14.1. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanu pārvalda Labklājības ministrijas izveidota Invaliditātes lietu nacionālā padome (turpmāk – padome). Padomes sēdēs novērotāja statusā var piedalīties atbildīgās iestādes un finansējuma saņēmēja pārstāvji.

21. Šo noteikumu 20. punktā minētā padome:

21.1. iepazīstas ar pasākuma ieviešanas progresu un sniedz priekšlikumus pasākuma ieviešanas pilnveidei;

21.2. saskaņo šo noteikumu 14.1.1. apakšpunktā minētās rokasgrāmatas saturu;

21.3. saskaņo šo noteikumu 14.1.2. apakšpunktā minēto izmēģinājumprojekta īstenošanas rezultātu efektivitātes novērtējumu.

22. Šo noteikumu 14.1.1. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanā:

22.1. finansējuma saņēmējs izstrādā rokasgrāmatu psihosociālā atbalsta sniegšanai, tai skaitā procesu shēmas, un, ja nepieciešams, aktualizē to. Rokasgrāmatā ietver vismaz šādu informāciju par psihosociālā atbalsta sniegšanu:

22.1.1. atbalsta aprakstu;

22.1.2. prasības iesaistītajiem speciālistiem;

22.1.3. kritērijus atbalsta saņemšanai un psihosociālā atbalsta saņemšanas procesu;

22.1.4. starpinstitucionālās sadarbības veidošanas modeli, tai skaitā informācijas nodošanas principus starp atbalsta sniegšanā iesaistītajiem speciālistiem un institūcijām;

22.1.5. atbalsta sniegšanai nepieciešamo dokumentāciju;

22.2. finansējuma saņēmēja izvēlēts pakalpojuma sniedzējs:

22.2.1. izstrādā šo noteikumu 22.1. apakšpunktā minētās rokasgrāmatas digitālo versiju un, ja nepieciešams, aktualizē to;

22.2.2. veic juridisko ekspertīzi par psihosociālā atbalsta sniegšanā piemērojamām tiesību normām un psihosociālā atbalsta sniegšanai nepieciešamo datu nodošanu atbalsta sniegšanā iesaistītajām institūcijām.

23. Šo noteikumu 14.1.2. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanā:

23.1. finansējuma saņēmējs:

23.1.1. īsteno izmēģinājumprojektu psihosociālā atbalsta sniegšanas mehānisma ieviešanai atbilstoši šo noteikumu 22.1. apakšpunktā minētās rokasgrāmatas saturam;

23.1.2. izmēģinājumprojekta īstenošanā piesaista psihosociālā atbalsta sniegšanai nepieciešamos speciālistus, tai skaitā sociālos darbiniekus, psihologus, kapelānus, pediatrijas spēles speciālistus.  Psihosociālo atbalstu nodrošina atbilstoši šo noteikumu 3. punktā minēto mērķa grupu personu individuālajām vajadzībām saskaņā ar šo noteikumu 22.1. apakšpunktā minētās rokasgrāmatas saturu un izvērtējumu par piemērotāko atbalstu;

23.1.3. izmēģinājumprojektā iesaista vismaz 22 pašvaldības šo noteikumu 13. punktā minēto nosacījumu īstenošanai;

23.1.4. nodrošina šo noteikumu 23.1.7. apakšpunktā minēto personas datu nodošanu sadarbības partneriem saskaņā ar personas datu aizsardzību regulējošo normatīvo aktu prasībām;

23.1.5. nodrošina psihosociālā atbalsta sniegšanu atbilstoši normatīvajiem aktiem par prasībām sociālo pakalpojumu sniedzējiem;

23.1.6. nodrošina šo noteikumu 3.1. apakšpunktā minētās mērķa grupas personu klienta lietas izveidi. Klienta lietā ietver vismaz informāciju par atbilstības noteikšanu psihosociālā atbalsta saņemšanai atbilstoši šo noteikumu 22.1.3. apakšpunktā minētajiem kritērijiem un turpmākā psihosociālā atbalsta saņemšanas posmiem šo noteikumu 3. punktā minētajām mērķa grupu personām;

23.1.7. pārbauda katras šo noteikumu 3. punktā minētās mērķa grupas personas atbilstību iesaistei projektā, izmantojot šādu Fizisko personu reģistrā pieejamo informāciju:

23.1.7.1. par šo noteikumu 3.1. apakšpunktā minētās mērķa grupas personām – personas kodu, vārdu un uzvārdu, deklarētās dzīvesvietas adresi, likumisko pārstāvju un audžuģimenes pārstāvju personas kodu, vārdu un uzvārdu;

23.1.7.2. par šo noteikumu 3.2. apakšpunktā minētajiem likumiskajiem pārstāvjiem un audžuģimeni – personas kodu, vārdu un uzvārdu un deklarētās dzīvesvietas adresi;

23.1.7.3. par šo noteikumu 3.2. apakšpunktā minētajām personām, ar ko bērns dzīvo nedalītā mājsaimniecībā, – personas kodu, vārdu un uzvārdu un deklarētās dzīvesvietas adresi;

23.1.8. pēc izmēģinājumprojekta īstenošanas veic tā rezultātu efektivitātes novērtēšanu un izplatīšanu;

23.2. finansējuma saņēmēja izvēlēts pakalpojuma sniedzējs nodrošina pirmās emocionālās palīdzības mammas un aukles piesaisti šo noteikumu 23.1.1. apakšpunktā minētā izmēģinājumprojekta īstenošanā.

24. Šo noteikumu 14.1.3. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanā finansējuma saņēmēja izvēlēts pakalpojuma sniedzējs:

24.1. izstrādā elektronisko datu apmaiņas rīku informācijas apmaiņai starp finansējuma saņēmēja informācijas sistēmām un šo noteikumu 13.3. apakšpunktā minēto lietojumprogrammu par šo noteikumu 3. punktā minētajām mērķa grupām nepieciešamo un saņemto atbalstu, tai skaitā pilnveido elektroniskā datu apmaiņas rīka funkcionalitāti, ja šādu nepieciešamību konstatē šo noteikumu 23.1.1. apakšpunktā minētā izmēģinājumprojekta īstenošanas laikā;

24.2. sniedz konsultatīvu atbalstu finansējuma saņēmēja un sadarbības partnera psihosociālā atbalsta sniegšanā iesaistītajiem speciālistiem par šo noteikumu 24.1. apakšpunktā minētā elektroniskā datu apmaiņas rīka izmantošanu un nepieciešamās informācijas ievadi tajā.

25. Šo noteikumu 14.1.4. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanā finansējuma saņēmējs:

25.1. izstrādā un, ja nepieciešams, aktualizē informatīvos materiālus, tai skaitā digitālos un tipogrāfiskos izdevumus, infografikas, videomateriālus par psihosociālā atbalsta saņemšanas iespējām. Informatīvajos materiālos ietver vismaz šādu informāciju:

25.1.1. psihosociālā atbalsta saņemšanas iespējas bērnu slimnīcā un personas dzīvesvietā pēc tam, kad tā beidz uzturēties bērnu slimnīcā;

25.1.2. psihosociālā atbalsta veidi;

25.1.3. psihosociālā atbalsta sniegšanā iesaistīto speciālistu loma un veicamās darbības atbalsta sniegšanas laikā;

25.1.4. ceļa karte psihosociālā atbalsta saņemšanai;

25.2. izstrādā digitālo risinājumu šo noteikumu 25.1. apakšpunktā minēto informatīvo materiālu publiskošanai un, ja nepieciešams, pilnveido tā funkcionalitāti.

26. Šo noteikumu 14.2.1. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanā finansējuma saņēmēja izvēlēts pakalpojuma sniedzējs:

26.1. īsteno profesionālās pilnveides mācības, tai skaitā metodiskos seminārus un tematiskās diskusijas finansējuma saņēmēja projekta īstenošanas personālam par tēmām, kas saistītas ar psihosociālā atbalsta sniegšanai nepieciešamo prasmju pilnveidi;

26.2. īsteno grupu un individuālās supervīzijas finansējuma saņēmēja projekta īstenošanas personālam.

27. Šo noteikumu 14.2.2. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanā finansējuma saņēmējs nodrošina informatīvos seminārus psihosociālā atbalsta sniegšanā iesaistītajiem speciālistiem, tai skaitā finansējuma saņēmēja projekta īstenošanas personālam un sadarbības partneru sociālajiem darbiniekiem par šo noteikumu 22.1. apakšpunktā minētās rokasgrāmatas un procesu shēmu praktisko lietošanu.

28. Īstenojot projektu, finansējuma saņēmējs un sadarbības partneri:

28.1. nodrošina, ka informācijas apmaiņu starp finansējuma saņēmēja informācijas sistēmām un šo noteikumu 13.3. apakšpunktā minēto lietojumprogrammu par šo noteikumu 3. punktā minētajām mērķa grupām nepieciešamo un saņemto atbalstu veic, izmantojot šo noteikumu 24.1. apakšpunktā minēto elektronisko datu apmaiņas rīku;

28.2. piesaista šo noteikumu 14. punktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai nepieciešamo personālu vai īsteno iepirkumus, nodrošinot, ka projekta īstenošanas laikā tiek ievēroti interešu konflikta, korupcijas un krāpšanas novēršanas nosacījumi, un  vismaz paredzot, ka projekta vadībā un īstenošanā iesaistītais personāls un iepirkumu līgumu izpildītāji ir:

28.2.1. informēti par korupcijas un interešu konflikta novēršanas jautājumiem, krāpšanas pazīmēm un pienākumu ziņot par konstatētajām aizdomām, kā arī ir informēti par ziņotāju aizsardzību atbilstoši Trauksmes celšanas likumam;

28.2.2. parakstījuši apliecinājumus par interešu konflikta neesību saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 18. jūlija Regulas (ES, Euratom) Nr. 2018/1046 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam, ar kuru groza Regulas (ES) Nr. 1296/2013, (ES) Nr. 1301/2013, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 1304/2013, (ES) Nr. 1309/2013, (ES) Nr. 1316/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) Nr. 283/2014 un Lēmumu Nr. 541/2014/ES un atceļ Regulu (ES, Euratom) Nr. 966/2012, 61. pantu un publisko iepirkumu regulējošajiem normatīvajiem aktiem.

29. Īstenojot projektu, finansējuma saņēmējs:

29.1. nodibina darba tiesiskās attiecības ar šo noteikumu 16. punktā minēto projekta īstenošanas personālu un projekta vadības personālu un, paredzot tam atlīdzības izmaksas, nodrošina, ka šis personāls tiek nodarbināts normālu vai nepilnu darba laiku, tai skaitā atlīdzībai var piemērot daļlaika izmaksu attiecināmības principu. Ja personāla atlīdzībai piemēro daļlaika izmaksu attiecināmības principu, veic personāla darba laika uzskaiti par nostrādāto laiku un veiktajām funkcijām;

29.2. nodrošina informācijas un publicitātes, kā arī vizuālās identitātes pasākumus, kas noteikti regulas Nr. 2021/1060 47. un 50. pantā, atbilstoši normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027. gada plānošanas periodā, un ES fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda un Atveseļošanas fonda komunikācijas un dizaina vadlīnijām; 

29.3. savā tīmekļvietnē un sociālajos tīklos ievieto informāciju par projekta īstenošanu un atjauno to, tiklīdz pieejama aktuālākā informācija;

29.4. publiskos iepirkumus veic saskaņā ar normatīvajiem aktiem publisko iepirkumu jomā, īstenojot konkurenci nodrošinošu, pārredzamu, atklātu, nediskriminējošu konkursa procedūru un, kur tas ir attiecināms un atbilstošs projekta darbību saturam un specifikai, izvēloties sociāli atbildīgus un inovatīvus publiskos iepirkumus;

29.5. iepirkumu līgumos avansa maksājumus paredz ne vairāk kā 20 procentu apmērā no attiecīgās līguma summas;

29.6. nodrošina, ka projektā plānotās atbalstāmās darbības netiek finansētas vai līdzfinansētas, kā arī tās nav plānots finansēt vai līdzfinansēt no citiem valsts, pašvaldības vai ārvalstu finanšu atbalsta instrumentiem;

29.7. uzkrāj datus par šādiem horizontālā principa "Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana" rādītājiem:

29.7.1. personu skaits, kuras ir piedalījušās apmācību programmās, kurās ir integrēti jautājumi par dzimumu līdztiesības, personu ar invaliditāti vienlīdzīgu iespēju, vecuma nediskriminācijas, etniskās un citas piederības un pamattiesību jautājumiem;

29.7.2. konsultatīva rakstura pasākumu skaits par dzimumu līdztiesības, personu ar invaliditāti vienlīdzīgu iespēju, vecuma nediskriminācijas, etniskās un citas piederības un pamattiesību jautājumiem, tostarp par tiesiskajiem un praktiskajiem aspektiem;

29.7.3. izstrādāto vai pilnveidoto stratēģiju, izglītības programmu, metodisko līdzekļu, vadlīniju, mācību līdzekļu, tai skaitā digitālo, mediju kampaņu, semināru un komunikācijas pasākumu, kuros ir integrēti dzimumu līdztiesības, personu ar invaliditāti vienlīdzīgu iespēju, vecuma nediskriminācijas, etniskās un citas piederības un pamattiesību jautājumi, skaits;

29.7.4. atbalstu saņēmušo sociālās atstumtības un nabadzības riskam pakļauto personu skaits;

29.8. uzkrāj, uzskaita un iesniedz sadarbības iestādē apkopotus datus par atbalstu saņēmušajām šo noteikumu 3.1. apakšpunktā minēto mērķa grupu personām atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas (ES) 2021/1057, ar ko izveido Eiropas Sociālo fondu Plus (ESF+) un atceļ Regulu (ES) Nr. 1296/2013, 1. un 2. pielikumam un Ministru kabineta 2023. gada 21. marta noteikumu Nr. 135 "Eiropas Savienības fondu projektu pārbaužu veikšanas kārtība 2021.–2027. gada plānošanas periodā"  1. pielikumam.

30. Pasākuma ietvaros projektu īsteno saskaņā ar līgumu par projekta īstenošanu, bet ne ilgāk kā līdz 2029. gada 31. decembrim.

31. Projekta īstenošanas vieta ir Latvijas Republikas teritorija.

Ministru prezidents A. K. Kariņš

Labklājības ministre E. Siliņa
 
Tiesību akta pase
Nosaukums: Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 4.3.6. specifiskā atbalsta mērķa .. Statuss:
Spēkā esošs
spēkā esošs
Izdevējs: Ministru kabinets Veids: noteikumi Numurs: 324Pieņemts: 20.06.2023.Stājas spēkā: 27.06.2023.Publicēts: Latvijas Vēstnesis, 121, 26.06.2023. OP numurs: 2023/121.10
Saistītie dokumenti
  • Izdoti saskaņā ar
  • Anotācija / tiesību akta projekts
  • Politikas plānošanas dokumenti
  • Citi saistītie dokumenti
343006
27.06.2023
87
0
  • X
  • Facebook
  • Draugiem.lv
 
0
Šajā vietnē oficiālais izdevējs
"Latvijas Vēstnesis" nodrošina tiesību aktu
sistematizācijas funkciju.

Sistematizēti tiesību akti ir informatīvi. Pretrunu gadījumā vadās pēc oficiālās publikācijas.
Par Likumi.lv
Aktualitātes
Noderīgas saites
Atsauksmēm
Kontakti
Mobilā versija
Lietošanas noteikumi
Privātuma politika
Sīkdatnes
Latvijas Vēstnesis "Ikvienam ir tiesības zināt savas tiesības."
Latvijas Republikas Satversmes 90. pants
© Oficiālais izdevējs "Latvijas Vēstnesis"