Teksta versija
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
uz sākumu
Izvērstā meklēšana
Autorizēties savā kontā

Kādēļ autorizēties vai reģistrēties?
 
Ministru kabineta noteikumi Nr. 66

Rīgā 2023. gada 14. februārī (prot. Nr. 8 17. §)
Gaisa kuģu lidojumu procedūras izstrādes, validēšanas, apstiprināšanas un uzturēšanas kārtība
Izdoti saskaņā ar likuma "Par aviāciju" 44.1 pantu
I. Vispārīgie jautājumi

1. Noteikumi nosaka kārtību, kādā izstrādā, validē, apstiprina un uztur gaisa kuģu lidojumu procedūras Latvijas Republikas gaisa telpā, atbilstoši Komisijas 2017. gada 1. marta Īstenošanas Regulas (ES) Nr. 2017/373, ar ko nosaka kopīgas prasības gaisa satiksmes pārvaldības/aeronavigācijas pakalpojumu sniedzējiem un citu gaisa satiksmes pārvaldības tīkla funkciju nodrošinātājiem un to uzraudzībai, ar ko atceļ Regulu (EK) Nr. 482/2008, Īstenošanas regulas (ES) Nr. 1034/2011, (ES) Nr. 1035/2011 un (ES) 2016/1377 un groza Regulu (ES) Nr. 677/2011 (turpmāk – Regula Nr. 2017/373) un Starptautiskās civilās aviācijas organizācijas (ICAO) prasībām.

2. Valsts aģentūra "Civilās aviācijas aģentūra" (turpmāk – Civilās aviācijas aģentūra) publicē tīmekļvietnē (www.caa.gov.lv) šādus Starptautiskās civilās aviācijas organizācijas (ICAO) dokumentus:

2.1. Kvalitātes nodrošināšanas rokasgrāmatu instrumentālo lidojumu procedūru izstrādei (Doc 9906);

2.2. Gaisa kuģu lidojumu procedūras (Doc 8168).

3. Valsts akciju sabiedrība "Latvijas gaisa satiksme" (turpmāk – Latvijas gaisa satiksme) izstrādā lidojumu procedūras un nodrošina izstrādāto lidojumu procedūru dokumentēšanu, validāciju un uzturēšanu, ievērojot Regulas Nr. 2017/373 un šo noteikumu prasības. Lidojumu procedūras izstrādes un validācijas izdevumus sedz lidojumu procedūras ierosinātājs.

4. Jautājumos, kas attiecas uz šo noteikumu un Regulas Nr. 2017/373 3 XI pielikuma darbības jomu, kompetentā iestāde ir Civilās aviācijas aģentūra.

5. Lidojumu procedūras izstrādi vai lidojumu procedūras izstrādes procesa atsevišķu posmu var veikt jebkurš Eiropas Savienības dalībvalsts atbildīgās aviācijas iestādes lidojumu procedūras izstrādes pakalpojumu sniedzējs, kas sertificēts atbilstoši Regulas Nr. 2017/373 prasībām (turpmāk – ārvalsts lidojumu procedūras izstrādātājs), ja:

5.1. lidojumu procedūras izstrādes ierosinātājs saskaņo to ar Civilās aviācijas aģentūru, bet ārvalsts lidojumu procedūras izstrādātājs iesniedz attiecīgās atbildīgās aviācijas iestādes izdotu spēkā esošu lidojumu procedūras izstrādes pakalpojumu sniegšanas sertifikātu, kas atbilst Regulas Nr. 2017/373 prasībām, un dokumentus, kas apliecina lidojumu procedūras izstrādātāja kvalifikāciju;

5.2. tas noslēdz līgumu ar Latvijas gaisa satiksmi par tās iesaistīšanos lidojumu procedūras izstrādes procesā.

6. Latvijas gaisa satiksme izveido un vada pastāvīgu ekspertu grupu, kas sniedz konsultācijas lidojumu procedūras izstrādes un validācijas posmā (turpmāk – ekspertu grupa). Ekspertu grupas sastāvā ir Latvijas gaisa satiksmes, sertificētu lidlauku ekspluatantu un aviosabiedrību deleģēti pārstāvji.

7. Ja ir zināms, ka lidojumu procedūru izstrādās ārvalsts lidojumu procedūras izstrādātājs, kā arī ja lidojumu procedūras ierosinātājs ir Nacionālie bruņotie spēki, arī to pārstāvjus iekļauj ekspertu grupas sastāvā.

II. Lidojumu procedūras ierosināšana

8. Ierosināt jaunu lidojumu procedūru vai veikt izmaiņas aeronavigācijas informācijas produktos jau publicētā lidojumu procedūrā var:

8.1. Latvijas gaisa satiksme;

8.2. Nacionālie bruņotie spēki, ja lidojumu procedūra saistīta ar militāro lidlauku vai militārās aviācijas gaisa kuģu lidojumiem;

8.3. lidlauka ekspluatants par savu lidlauku;

8.4. aviosabiedrības.

9. Šo noteikumu 8. punktā minētās personas (turpmāk – iesnieguma iesniedzējs) aizpilda iesniegumu lidojumu procedūras izstrādei saskaņā ar šo noteikumu​​ pielikumu un iesniedz to Latvijas gaisa satiksmē.

10. Saņemot  šo noteikumu 9. punktā minēto iesniegumu, Latvijas gaisa satiksme noskaidro personas, kuras var ietekmēt ierosinātās lidojumu procedūras izstrāde un kuras nav iekļautas ekspertu grupas sastāvā, un saskaņā ar Regulas Nr. 2017/373 XI pielikuma FPD.OR.105. punkta "d" apakšpunkta prasībām konsultējas ar tām lidojumu procedūras izstrādes un validācijas posmā.

11. Latvijas gaisa satiksme 10 darbdienu laikā pēc šo noteikumu 9. punktā minētā iesnieguma saņemšanas izvērtē, vai tajā ir sniegta visa nepieciešamā informācija. Ja iesniegums nav aizpildīts atbilstoši šo noteikumu pielikuma prasībām, Latvijas gaisa satiksme par to informē iesnieguma iesniedzēju. Latvijas gaisa satiksme turpina iesnieguma izskatīšanu, ja iesnieguma iesniedzējs precizē iesniegto informāciju.

12. Ja iesniegums aizpildīts atbilstoši šo noteikumu pielikuma prasībām, Latvijas gaisa satiksme 20 darbdienu laikā pēc iesnieguma saņemšanas sasauc ekspertu grupu. Ekspertu grupa izvērtē iesniegumā sniegtā priekšlikuma atbilstību:

12.1. plānotajām ekspluatācijas vajadzībām;

12.2. gaisa telpas lietotāju vajadzībām;

12.3. normatīvo aktu prasībām, kas regulē gaisa telpas izmantošanas kārtību;

12.4. priekšlikuma īstenošanas iespējai noteiktajā termiņā;

12.5. priekšlikuma īstenošanai paredzētajiem resursiem;

12.6. citiem gaisa telpas un lidlauka attīstības plāniem;

12.7. vides aizsardzības prasībām.

13. Ja ekspertu grupas vairākums neatbalsta šo noteikumu 9. punktā minētajā iesniegumā sniegto priekšlikumu, tā pieņem vienu no šādiem lēmumiem:

13.1. uzdot iesnieguma iesniedzējam pārstrādāt iesniegto priekšlikumu un novērst norādītos trūkumus;

13.2. neuzsākt lidojumu procedūras izstrādi, ja iesniegtais priekšlikums neatbilst kādam no šo noteikumu 12. punktā minētajiem kritērijiem.

14. Katra ekspertu grupas dalībnieka viedoklis tiek ierakstīts sanāksmes protokolā. Ekspertu grupas sanāksmes protokolā norāda šo noteikumu 12. punktā minētā izvērtējuma detalizētu aprakstu.

15. Pēc ekspertu grupas sanāksmes Latvijas gaisa satiksme iesniedz Civilās aviācijas aģentūrā apstiprināšanai saņemto iesniegumu un pievieno ekspertu grupas sanāksmes protokolu.

16. Civilās aviācijas aģentūra piecu darbdienu laikā pēc šo noteikumu 15. punktā minēto dokumentu saņemšanas izskata tos un pieņem lēmumu apstiprināt iesniegumā sniegto priekšlikumu vai atteikt priekšlikuma apstiprināšanu. Par minēto lēmumu Civilās aviācijas aģentūra informē Latvijas gaisa satiksmi un iesnieguma iesniedzēju, kā arī ārvalsts lidojumu procedūras izstrādātāju, ja tas iesniegumā norādīts kā lidojumu procedūras izstrādātājs.

17. Civilās aviācijas aģentūra pieņem lēmumu atteikt iesniegumā sniegtā priekšlikuma apstiprināšanu, ja konstatē, ka:

17.1. šo noteikumu 14. punktā minētais sanāksmes protokols nesatur šo noteikumu 12. punktā minēto detalizēto izvērtējumu;

17.2. ekspertu grupa ir pieņēmusi lēmumu neatbalstīt iesniegumā sniegto priekšlikumu;

17.3. iesniegumā norādītais ārvalsts lidojumu procedūras izstrādātājs neatbilst šo noteikumu 5. punktā minētajām prasībām.

18. Ja saskaņā ar šo noteikumu 16. punktu lidojuma procedūru izstrādes pakalpojumu sniedzējs saņēmis Civilās aviācijas aģentūras lēmumu par iesniegumā sniegtā priekšlikuma apstiprināšanu, kurā norādīts, ka tā izstrāde paredz minimālas izmaiņas lidojuma procedūrā, lidojuma procedūru izstrādes pakalpojumu sniedzējs turpmāk šo lidojuma procedūru izstrādā bez Civilās aviācijas aģentūras saskaņojuma un izstrādāto lidojuma procedūru iesniedz publikācijai aeronavigācijas informācijas produktos bez šo noteikumu 38. punktā minētā Civilās aviācijas aģentūras apstiprinājuma.

III. Lidojumu procedūras izstrāde

19. Lai uzsāktu lidojumu procedūras izstrādi pēc Civilās aviācijas aģentūras apstiprinājuma saņemšanas, lidojumu procedūras izstrādātājs iegūst un verificē nepieciešamos datus no Regulas Nr. 2017/373 XI pielikuma FPD.OR.120. punktā minētajām personām, ar kurām lidojumu procedūras izstrādātājs ir noslēdzis formālo vienošanos:

19.1. apvidus datus – elektroniski rastra vai vektora dati;

19.2. datus par šķēršļiem – mākslīgi veidoti un dabiski šķēršļi (torņi, koki, veģetācijas augstums);

19.3. datus par lidlauku – lidlauka kontrolpunktu koordinātes, apgaismojuma ierīces, magnētiskā deklinācija un to ikgadējās izmaiņas, skrejceļa dati, meteoroloģiskie statistikas dati, altimetru datu avots;

19.4. aeronavigācijas datus – gaisa telpas struktūras elementi un to klasifikācija (A, B, C, D, E, F un G gaisa telpas klases kategorijas), gaisa trases, lidojumu maršruti, pārejas absolūtie augstumi, lidojuma līmeņi;

19.5. datus par radionavigācijas līdzekļiem – tips, koordinātes, pacēlums, apkalpojamās gaisa telpas darbības rajons, radio frekvence, identifikators, magnētiskā variācija.

20. Lidojumu procedūras izstrādātājs pēc visu nepieciešamo datu iegūšanas 30 darbdienu laikā izstrādā konceptuālo lidojumu procedūras projektu saskaņā ar Regulas Nr. 2017/373 XI pielikuma FPD.TR.100. punktā noteiktajām prasībām.

21. Pēc konceptuālā lidojumu procedūras projekta izstrādes to izskata ekspertu grupa. Ja ekspertu grupas vairākums neatbalsta konceptuālo lidojumu procedūras projektu, tā pieņem vienu no šādiem lēmumiem:

21.1. uzdot lidojumu procedūras izstrādātājam pārstrādāt konceptuālo lidojumu procedūras projektu;

21.2. pārtraukt lidojumu procedūras turpmāko izstrādi, ja konceptuālais lidojumu procedūras projekts neatbilst kādam no šo noteikumu 12. punktā minētajiem kritērijiem.

22. Par šo noteikumu 21. punktā minēto lēmumu Latvijas gaisa satiksme informē Civilās aviācijas aģentūru un iesnieguma iesniedzēju.

23. Ja ekspertu grupa atbalsta konceptuālo lidojumu procedūras projektu, lidojumu procedūras izstrādātājs 60 darbdienu laikā izstrādā lidojumu procedūru saskaņā ar Regulas Nr. 2017/373 XI pielikuma FPD.TR.100. punktā noteiktajām prasībām.

24. Ja lidojumu procedūras izstrādātājs ir izmantojis automatizētu lidojumu procedūras izstrādes programmatūru, tā pienākums ir izlases kārtībā pārbaudīt piemērotos kritērijus, izmantojot citu pārbaudāmu lidojumu procedūras izstrādes metodi.

25. Lidojumu procedūras izstrādātājs dokumentē lidojumu procedūras izstrādes procesu un izveido dokumentu paketi, kurā ietilpst:

25.1. visi lidojumu procedūras izstrādē izmantotie dati un to iegūšanas avoti;

25.2. izstrādes metodes un izstrādes kritēriji;

25.3. visi aprēķini, tai skaitā izmantotie transformēšanas parametri;

25.4. lidojumu procedūras izstrādes pieņēmumi un ierobežojumi;

25.5. visas shēmas un kartes, kas nepieciešamas lidojumu procedūras validācijai;

25.6. lidojumu procedūras apraksts (ja nepieciešams);

25.7. navigācijas sistēmas datubāzes ARINC 424 dati;

25.8. cita būtiska informācija, kas izriet no lidojumu procedūras izstrādes procesa.

26. Ja lidojumu procedūru izstrādā ārvalsts lidojumu procedūras izstrādātājs, tas šo noteikumu 25. punktā minēto dokumentu paketi nodod Latvijas gaisa satiksmei.

27. Latvijas gaisa satiksme nodrošina, ka visi dati, kas izmantoti lidojumu procedūras izstrādē, un dokumenti, kas atspoguļo pilnu lidojumu procedūras izstrādes gaitu:

27.1. tiek uzturēti un glabāti atbilstoši Regulas Nr. 2017/373 XI pielikuma FPD.OR.110. punkta prasībām un tādā veidā, lai tiem jebkurā lidojumu procedūras spēkā esības laikā varētu ērti piekļūt un, ja nepieciešams, atkārtoti validēt;

27.2. tiek glabāti arhīvā ne mazāk kā  trīs gadus pēc tam, kad lidojumu procedūra zaudējusi spēku.

IV. Lidojumu procedūras validācija, apstiprināšana un publikācija

28. Ja izstrādātā lidojumu procedūra rada izmaiņas gaisa satiksmes pakalpojuma sniedzēja funkcionālajā sistēmā, Latvijas gaisa satiksme veic drošuma novērtējumu saskaņā ar Regulas Nr. 2017/373 IV pielikuma ATS.OR.205. punkta prasībām un papildus ievēro Komisijas 2014. gada 12. februāra Regulas (ES) Nr. 139/2014, ar ko nosaka prasības un administratīvās procedūras saistībā ar lidlaukiem atbilstīgi Eiropas Parlamenta un Padomes Regulai (EK) Nr. 216/2008 (turpmāk – regula Nr. 139/2014), III pielikuma ADR.OR.B.040. punkta "f" apakšpunkta prasības, ja lidojumu procedūra attiecas uz lidlauku, kuram piemēro regulas Nr. 139/2014 prasības.

29. Pēc lidojumu procedūras drošuma novērtējuma Latvijas gaisa satiksme:

29.1. sagatavo lidojumu procedūras karti saskaņā ar 1944. gada 7. decembra Konvencijas par starptautisko civilo aviāciju 4. pielikumu "Aeronavigācijas kartes", nodrošinot, ka sagatavoto karti verificē lidojumu procedūras izstrādātājs, kurš to ir izstrādājis;

29.2. izstrādā lidojumu procedūras validāciju, kas sastāv no pamata validācijas un lidojumu validācijas.

30. Lidojumu procedūras pamata validāciju veic šādos divos posmos:

30.1. lidojumu procedūras dokumentu validācija;

30.2. lidojumu procedūras pirmslidojumu validācija.

31. Lidojumu procedūras dokumentu validāciju veic Latvijas gaisa satiksmes norīkots lidojumu procedūras izstrādātājs, kurš nav piedalījies attiecīgās lidojumu procedūras izstrādē.

32. Lidojumu procedūras izstrādātājs, ievērojot Regulas Nr. 2017/373 XI pielikuma FPD.TR.100. punktā minētās prasības, pārbauda:

32.1. lidojumu procedūras izstrādē piemēroto kritēriju pareizību;

32.2. lidojumu procedūras izstrādē izmantoto datu, tajā skaitā šķēršļu un reljefa datu, precizitāti un integritāti;

32.3. piemēroto atkāpju pieļaujamību no lidojumu procedūras izstrādes kritērijiem, ja šādas atkāpes ir piemērotas;

32.4. kartes pareizību;

32.5. lidojumu procedūras savietojamību ar navigācijas sistēmas datubāzi ARINC 424.

33. Lidojumu procedūras izstrādātājs pēc lidojumu procedūras dokumentu validācijas sagatavo detalizētu ziņojumu, kurā apliecina izstrādātās lidojumu procedūras atbilstību Regulas Nr. 2017/373 XI pielikuma FPD.TR.100. punktā  minētajām prasībām  vai norāda, kādām prasībām neatbilst izstrādātā lidojumu procedūra un kādi pasākumi ir jāveic, lai novērstu konstatētās neatbilstības. Šajā punktā minēto ziņojumu pievieno šo noteikumu 25. punktā minētajai dokumentu paketei.

34. Latvijas gaisa satiksme pēc šo noteikumu 33. punktā minētā ziņojuma saņemšanas veic vienu no šādām darbībām:

34.1. uzdod lidojumu procedūras izstrādātājam veikt ziņojumā norādītos pasākumus, ja tādi ir norādīti;

34.2. izveido lidojumu procedūras pirmslidojumu validāciju grupu, ja šo noteikumu 33. punktā minētajā ziņojumā norādīts, ka izstrādātā lidojumu procedūra atbilst Regulas Nr. 2017/373 XI pielikuma FPD.TR.100. punktā minēto dokumentu prasībām. Lidojumu procedūras pirmslidojumu validācijas grupā iekļauj lidojuma validācijas pilotu un lidojumu procedūras izstrādātāju.

35. Lidojumu procedūras pirmslidojumu validācijas grupa veic lidojumu procedūras pirmslidojumu validāciju, lai pārbaudītu izstrādātās lidojumu procedūras izmantojamību no gaisa kuģu ekspluatācijas viedokļa:

35.1. detalizēti izvērtē visu lidojumu procedūras dokumentu paketi;

35.2. izvērtē navigācijas sistēmas datubāzes ARINC 424 datus un to kodēšanas precizitāti;

35.3. izvērtē izstrādātās lidojumu procedūras savietojamību ar citām apstiprinātajām gaisa telpas izmantošanas procedūrām no gaisa kuģu lidojumu drošuma viedokļa;

35.4. izvērtē, vai atkāpes no lidojumu procedūras izstrādes kritērijiem atbilst pieņemamam gaisa kuģu lidojuma drošuma līmenim;

35.5. izvērtē, vai ir nepieciešama lidojumu validācija. Lidojumu validāciju veic trenažierī vai lidojot ar gaisa kuģi;

35.6. sagatavo lidojumu procedūras pirmslidojumu validācijas ziņojumu.

36. Lidojumu validāciju veic, ja:

36.1. pamata validācijā nav iegūti pietiekami pierādījumi, ka izstrādātā lidojumu procedūra garantē gaisa kuģu lidojumu drošumu;

36.2. ir piemērotas jebkādas atkāpes no lidojumu procedūras izstrādes kritērijiem, kas noteikti Regulas Nr. 2017/373 XI pielikuma FPD.TR.100. punktā minētajos dokumentos;

36.3. pamata validācijā nav pilnībā izvērtēta lidojumu procedūras izstrādē izmantoto šķēršļu un reljefa datu precizitāte un integritāte;

36.4. izstrādātā lidojumu procedūra attiecas uz helikoptera PinS (gaisa telpā izvēlēts punkts, no kura tiek veiktas helikoptera nosēšanās) procedūru;

36.5. lidlaukā iepriekš nav bijušas attiecīgas lidojumu procedūras.

37. Latvijas gaisa satiksme pēc lidojumu procedūras validācijas rezultātus apkopo validācijas dokumentu paketē un to kopā ar izstrādātās lidojumu procedūras dokumentu paketi iesniedz Civilās aviācijas aģentūrā.

38. Civilās aviācijas aģentūra 20 darbdienu laikā pēc šo noteikumu 37. punktā minēto dokumentu saņemšanas izvērtē lidojumu procedūras izstrādes  atbilstību šo noteikumu un Regulas Nr. 2017/373 prasībām un pieņem vienu no šādiem lēmumiem:

38.1. apstiprināt lidojumu procedūru;

38.2. apstiprināt lidojumu procedūru, nosakot īpašus ekspluatācijas nosacījumus vai ierobežojumus;

38.3. pieprasīt papildu informāciju vai uzdot veikt lidojumu validāciju, ja tā nav veikta un ir spēkā kāds no šo noteikumu 36. punktā minētajiem nosacījumiem;

38.4. atteikt apstiprināt lidojumu procedūru, ja konstatē, ka tā:

38.4.1. nav savietojama ar esošo gaisa telpas pārvaldības funkcionālo sistēmu;

38.4.2. neatbilst lidojumu drošuma prasībām.

39. Šo noteikumu 38.1. un 38.2. apakšpunktā minēto lēmumu Civilās aviācijas aģentūra nosūta Latvijas gaisa satiksmei un tā lidlauka ekspluatantam, par kura lidojumu procedūrām lēmums tika pieņemts.

40. Pēc šo noteikumu 38.1. un 38.2. apakšpunktā minētā lēmuma saņemšanas Latvijas gaisa satiksme lidojumu procedūru publicē aeronavigācijas informācijas produktos saskaņā ar Regulas Nr. 2017/373 prasībām un normatīvajiem aktiem, kas regulē aeronavigācijas informācijas sagatavošanu un izplatīšanu.

41. Ja Civilās aviācijas aģentūra saskaņā ar Regulas Nr. 139/2014 prasībām pieņem lēmumu par lidlauka ekspluatantam izsniegta sertifikāta darbības anulēšanu, šo noteikumu 38.1. un 38.2. apakšpunktā ​minētais Civilās aviācijas aģentūras apstiprinājums zaudē spēku un Latvijas gaisa satiksme nodrošina, ka lidlauka lidojuma procedūras tiek dzēstas aeronavigācijas informācijas produktos.

V. Lidojumu procedūras uzturēšana

42. Civilās aviācijas aģentūra informē Latvijas gaisa satiksmi, ja atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas nosaka ziņošanas kārtību par atgadījumiem civilajā aviācijā, ir saņemta informācija, kura attiecas uz lidojumu procedūras funkcionalitāti.

43. Latvijas gaisa satiksme:

43.1. ne vēlāk kā sešus mēnešus pēc lidojumu procedūras publicēšanas organizē lidojumu procedūras ekspluatācijā iesaistīto personu aptauju par lidojumu procedūras funkcionalitāti;

43.2. pastāvīgi (ne retāk kā reizi piecos gados) no Regulas Nr. 2017/373 XI pielikuma FPD.OR.120. punktā minētajām personām, ar kurām lidojumu procedūras izstrādātājs ir noslēdzis formālo vienošanos, pieprasa informāciju par izmaiņām datos (šķēršļu, lidlauku, navigācijas līdzekļu datos), ko tie ir snieguši attiecīgās lidojumu procedūras izstrādei.

44. Latvijas gaisa satiksme izvērtē šo noteikumu 42. un 43. punktā noteiktajā kārtībā saņemto informāciju un pieņem vienu no šādiem lēmumiem:

44.1. neveikt izmaiņas publicētajā lidojumu procedūrā, ja, pārbaudot saņemto informāciju, nav konstatēts, ka lidojumu procedūras ekspluatācija var radīt apdraudējumu gaisa kuģu lidojumu drošumam;

44.2. ierosināt jaunas lidojumu procedūras izstrādi, ja, pārbaudot saņemto informāciju, konstatēts, ka lidojumu procedūras turpmāka ekspluatācija var radīt apdraudējumu gaisa kuģu lidojumu drošumam.

45. Latvijas gaisa satiksme informē Civilās aviācijas aģentūru par šo noteikumu 44. punktā pieņemto lēmumu.

VI. Noslēguma jautājums
Ministru prezidents A. K. Kariņš

Satiksmes ministrs J. Vitenbergs
Pielikums
Ministru kabineta
2023. gada 14. februāra
noteikumiem Nr. 66
Iesniegums lidojumu procedūras izstrādei

Application for the Flight Procedure Development

Dati par lidlauku un skrejceļu

Data on the aerodrome and runway

Lidlauka nosaukums

Aerodrome name

 

Lidlauka ICAO apzīmējums

Aerodrome ICAO designator

 
 

Skrejceļa sliekšņu identifikators

Runway threshold identification

  

Lidojumu procedūras veids un informācija par gaisa kuģa kategoriju

Type of flight procedure and information about the aircraft category

Procedūras pieprasījums attiecīgajai gaisa kuģa kategorijai

The Request to the aircraft category

A

B

C

D

Cita

Other

Standartprocedūras

Conventional procedures

Procedūras veids

Type of procedure

ILS LOC VOR Cits/Other

Instrumentālās nosēšanās sistēma

Instrument Landing System

Kursa radiobāka

Localizer

Ļoti augstas frekvences (VHF) riņķa darbības radiobāka

Very high frequency (VHF) omnidirectional radio range

 

Zonālās navigācijas (RNAV) procedūras

Area Navigation (RNAV) procedures

RNAV SID RNAV STAR

Zonālās navigācijas standarta instrumentālā izlidošanas shēma

Area Navigation Standard Instrument Departure Scheme

Zonālās navigācijas standarta instrumentālā ielidošanas shēma

Area Navigation Standard Instrument Arrival Scheme

Zonālās navigācijas (RNAV) globālās satelītu navigācijas sistēmas (GNSS) procedūras

Area Navigation (RNAV) Global Navigation Satellite System (GNSS) procedures

Obligātās navigācijas veiktspējas pakalpojumu sniegšanas līmeņi (RNP APCH)

Different levels of Required Navigation Performance Approach (RNP APCH) services

LNAV LP LNAV/VNAV LPV

Laterālā navigācija

Lateral navigation

Kursa radiobākas veiktspēja

Localizer performance

Laterālā/vertikālā navigācija

Lateral/vertical navigation

Kursa radiobākas veiktspēja ar vertikālajām norādēm

Localizer performance with vertical guidance

Obligātās navigācijas veiktspējas autorizācijas (RNP AR APCH) procedūra

Required Navigation Performance Authorization Required (RNP AR APCH) procedure

RNP AR APCH

Obligātās navigācijas veiktspējas autorizācija

Required Navigation Performance Authorization

Nepieciešamā informācija

Required Information

Sniedz informāciju par visiem nozīmīgajiem iemesliem:

Provides information on all the important reasons:

1. Minimāli grozīta esoša procedūra, jauna procedūra vai būtiski grozīta esošā procedūra

Minor changes for existing procedure, new procedure or major changes for existing procedure

 
 
 
 
 
 

2. Mainītās vai jaunās lidojumu procedūras būtība

The essence of modified or new flight procedure

 
 
 
 
 
 

3. Izmaiņu iemesli

Reasons for changes

 
 
 
 
 

4. Prognozētie ieguvumi

Estimated benefits

 
 
 
 
 
 

5. Prognozētie lietotāji

Projected users

 
 
 
 
 

6. Ekspluatācijas uzsākšanas datums

Date of start of operation

 
 
 
 
 

7. Sekas, kas iestāsies, ja lidojumu procedūra nebūs publicēta aeronavigācijas informācijas produktā "Aeronavigācijas informācijas publikācija" (AIP) līdz noteiktajam datumam

Consequences, which will occur when the flight procedure is not be published by the required date in the aeronautical information product "Aeronautical Information Publication" (AIP)

 
 
 
 
 

8. Cita būtiska informācija

Further relevant information available

 
 
 
 
 

9. Personas, kuras var ietekmēt

Persons, who may have impact

 
 
 
 
 
 

Valsts akciju sabiedrība "Latvijas gaisa satiksme" (ATM/ANS sniedzējs)

Public enterprise "Latvijas gaisa satiksme" (ATM/ANS provider)

 

Gaisa telpas lietotāji (t. sk. militārie)

Airspace users (including military)

 

Lidlauku ekspluatanti

Aerodrome operators

 

Valsts iestādes

Public entities

 

Citas personas, piemēram, pašvaldības

Other persons (for example, municipalities)

 

Standarta instrumentālās izlidošanas shēmas (SID) nosaukums 1X – RWY XX

Standard Instrument Departure (SID) name

 

1. Standarta instrumentālās izlidošanas shēmas (SID) sākuma punkts

Standard Instrument Departure (SID) starting point

 

2. Gaisa kuģa kategorija

Aircraft category

 

3. Standarta instrumentālās izlidošanas shēmas (SID) beigu punkts

Standard Instrument Departure (SID) end point

 

4. Citi standarta instrumentālās izlidošanas shēmas (SID) maršruta punkti (WPTs)

Other Standard Instrument Departure (SID) way-points (WPTs)

 

5. Procedūras profila nosacījumi

Procedure profile conditions

Standarta instrumentālās izlidošanas shēmas (SID) maršruta punkti (WPTs)

Standard Instrument Departure (SID) way-points (WPTs)

Attālums no DER (izlidošanas skrejceļa gala)

Distance from the DER (departure runway end)

Lidojuma līmeņa/ absolūtā augstuma ierobežojumi

Flight level/ altitude restrictions

Augstuma uzņemšanas maksimālais gradients

Maximum climb gradient

Augstuma uzņemšanas minimālais gradients

Minimal climb gradient

Maksimālais ātrums pagriezienā

Maximum speed in turn

Piezīmes

Note

Pirmais pagrieziens

First turn _________

 

_________pēdas

              feet

_________%_________%_________ 
_________   _________%  

6. Vertikālās distancēšanās prasības

Vertical separation requirements

 

7. Vides prasības

Environmental requirements

 

8. Aviokompāniju specifiskās prasības

Airline specific requirements

 

Standarta instrumentālās ielidošanas shēmas (STAR) nosaukums 1X - RWY XX

Standard Instrument Arrival (STAR) name

 

1. Standarta instrumentālās ielidošanas shēmas (STAR) sākuma punkts

Standard Instrument Arrival (STAR) starting point

 

2. Gaisa kuģa kategorija

Aircraft category

 

3. Standarta instrumentālās ielidošanas shēmas (STAR) beigu punkts

Standard Instrument Arrival (STAR) end point

 

4. Citi standarta instrumentālās ielidošanas shēmas (STAR) maršruta punkti (WPTs)

Other Standard Instrument Arrival (STAR) way-point (WPTs)

 

5. Procedūras profila nosacījumi

Procedure profile conditions

Standarta instrumentālās ielidošanas shēmas (STAR) maršruta punkti (WPTs)

Standard Instrument Arrival (STAR) way-points (WPTs)

Lidojuma līmeņa/absolūtā augstuma ierobežojumi

Flight level/altitude restrictions

Nolaišanās maksimālais gradients

Maximum descent gradient

Nosaukums_____________

Name

_____________8 %

Nosaukums_____________

Name

Ne zemāk kā_________ pēdas

Not less than              feet

 

6. Vertikālās distancēšanās prasības

Vertical separation requirements

 

7. Vides prasības

Environmental requirements

 

8. Aviokompāniju specifiskās prasības

Airline specific requirements

 

Starptautiskās lidostas specifikācija (IAP)

International Airport Professional (IAP)

 

1. Precīzas vai neprecīzas pieejas

Precision or non-precision approach

 

2. Gaisa kuģa kategorija

Aircraft category

 

3. Navigācijas līdzekļi

Aids to navigation

Nosaukums

Name

Tips

Type

Frekvence

Frequency

Norādes punkta relatīvais augstums (RDH)

Reference datum height (RDH)

Glisādes leņķis

GP Angle

     

4. Noteiktā IAF (pieejas sākumposma kontrolpunkta) plānotāja augstums

IAF (initial approach fix) scheduler altitude

 

5. Otrā riņķa projektēšana

Missed approach designing

                                            Pagrieziena ierobežojumi_____________

                                            Turn restrictions

Pagrieziens_________ (puse) Pārķeršana _________ (virziens, Nav-Fix)

Turn                           (side)   Intercept                     (course, Nav-Fix)

6. Vides prasības

Environmental requirements

 

7. Aviokompāniju specifiskās prasības

Airline specific requirements

 
 

Lidojumu procedūras izstrādātājs

Flight procedures development designer

Iesniedzējs

Originator

  
Vārds, Uzvārds Vārds, Uzvārds 
Name, surname Name, surname 
Amats Amats 
Position Position 
Organizācija Organizācija 
Organization Organization 
Tālrunis, fakss Tālrunis, fakss 
Phone, fax Phone, fax 
Datums Datums 
Date Date 
Paraksts Paraksts 
Signature Signature 
 
Tiesību akta pase
Nosaukums: Gaisa kuģu lidojumu procedūras izstrādes, validēšanas, apstiprināšanas un uzturēšanas kārtība Statuss:
Spēkā esošs
spēkā esošs
Izdevējs: Ministru kabinets Veids: noteikumi Numurs: 66Pieņemts: 14.02.2023.Stājas spēkā: 18.02.2023.Publicēts: Latvijas Vēstnesis, 35, 17.02.2023. OP numurs: 2023/35.7
Saistītie dokumenti
  • Tiesību akti, kuriem maina statusu
  • Izdoti saskaņā ar
  • Anotācija / tiesību akta projekts
  • Citi saistītie dokumenti
339543
18.02.2023
87
0
  • X
  • Facebook
  • Draugiem.lv
 
0
Šajā vietnē oficiālais izdevējs
"Latvijas Vēstnesis" nodrošina tiesību aktu
sistematizācijas funkciju.

Sistematizēti tiesību akti ir informatīvi. Pretrunu gadījumā vadās pēc oficiālās publikācijas.
Par Likumi.lv
Aktualitātes
Noderīgas saites
Atsauksmēm
Kontakti
Mobilā versija
Lietošanas noteikumi
Privātuma politika
Sīkdatnes
Latvijas Vēstnesis "Ikvienam ir tiesības zināt savas tiesības."
Latvijas Republikas Satversmes 90. pants
© Oficiālais izdevējs "Latvijas Vēstnesis"