Aptauja ilgs līdz 23. oktobrim.
Tiesību akts ir zaudējis spēku.
Skatīt Ministru kabineta 2023. gada 5. septembra noteikumus Nr. 505 "Kārtība, kādā izmanto valsts budžeta likumā paredzēto apropriāciju valsts un pašvaldību vienoto klientu apkalpošanas centru tīkla izveidei, uzturēšanai un publisko pakalpojumu sistēmas pilnveidei". Ministru kabineta noteikumi Nr. 248
Rīgā 2022. gada 19. aprīlī (prot. Nr. 22 20. §) Kārtība, kādā izmanto gadskārtējā valsts budžeta likumā paredzēto apropriāciju valsts un pašvaldību vienoto klientu apkalpošanas centru tīkla izveidei, uzturēšanai un publisko pakalpojumu sistēmas pilnveidei
Izdoti saskaņā ar Likuma par budžetu un
finanšu vadību 9. panta 4.1 daļu 1. Noteikumi nosaka kārtību, kādā Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija (turpmāk – ministrija) izmanto gadskārtējā valsts budžeta likumā paredzēto apropriāciju valsts un pašvaldību vienoto klientu apkalpošanas centru (turpmāk – vienotie klientu apkalpošanas centri) tīkla izveidei, uzturēšanai un publisko pakalpojumu sistēmas pilnveidei. 2. Lai piešķirtu valsts budžeta dotāciju (turpmāk – dotācija) vienas pieturas aģentūras principa ieviešanai pakalpojumu sniegšanā, ministrija veic pašvaldību atlasi. 3. Lai sniegtu priekšlikumus par vienoto klientu apkalpošanas centru darbības nodrošināšanas mainīgās daļas samazinājumu un dotācijas līdzekļu atlikuma izmantošanu, ministrija izveido komisiju (turpmāk – komisija). Komisijas sastāvā iekļauj ministrijas, Latvijas Pašvaldību savienības, Reģionālo attīstības centru apvienības un nevalstisko organizāciju pārstāvjus. 4. Lai nodrošinātu dotācijas līdzekļu atlikumu efektīvu izmantošanu, komisija veic šo noteikumu 8. punktā minēto izvērtējumu un sniedz priekšlikumus par dotācijas līdzekļu piešķiršanu atbilstoši šo noteikumu 21. punktam. 5. Katru gadu ar vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministra (turpmāk – ministrs) rīkojumu no ministrijas budžeta programmas centralizēti novirza finansējumu vienoto klientu apkalpošanas centru atpazīstamības pasākumu nodrošināšanai, vienoto klientu apkalpošanas centru darbinieku mācību organizēšanai un vienoto klientu apkalpošanas centru darbības pētījumu veikšanai. 6. Lai saņemtu dotāciju vienoto klientu apkalpošanas centru izveidei saskaņā ar šo noteikumu 21. punktu, ministrija ne retāk kā reizi gadā nosūta pašvaldībām uzaicinājumu ministrijas noteiktā termiņā iesniegt pieteikumus dotācijas saņemšanai vienoto klientu apkalpošanas centru izveidei, uzturēšanai un publisko pakalpojumu sistēmas pilnveidei (turpmāk – pieteikums). Pašvaldības iesniedz: 6.1. pieteikumu, vienotā klientu apkalpošanas centra izveides un darbības nodrošināšanas izdevumu aprēķinu un apliecinājumu par pašvaldības budžeta līdzfinansējumu atbilstoši šo noteikumu 1. pielikumam; 6.2. pašvaldības domes lēmumu par vienotā klientu apkalpošanas centra izveidi pašvaldībā; 6.3. pašvaldības īpašumā vai ilgtermiņa nomā esoša infrastruktūras objekta telpu plānu vienotā klientu apkalpošanas centra projektēšanai un būvdarbu veikšanai; 6.4. plānotās valsts budžeta dotācijas izlietojuma sadalījumu atbilstoši ekonomisko kategoriju klasifikācijas kodiem saskaņā ar normatīvajiem aktiem par budžetu izdevumu klasifikāciju ekonomiskajām kategorijām. 7. Komisijai ir tiesības pieprasīt papildinformāciju no pašvaldības, kura atbilstoši šo noteikumu 6. punktam iesniegusi dokumentus dotācijas saņemšanai, un noteikt papildinformācijas iesniegšanas termiņu. 8. Izvērtējot dotācijas piešķiršanu, komisija ņem vērā: 8.1. plānotā vienotā klientu apkalpošanas centra attālumu līdz tuvākajam vienotajam klientu apkalpošanas centram pašvaldības administratīvajā teritorijā. Prioritāri atbalstāmi tie vienotie klientu apkalpošanas centri, kurus plānots veidot valsts pierobežas teritorijā, kā arī tie, kurus ģeogrāfiski plānots izvietot tālāk vienu no otra attiecīgajā administratīvajā teritorijā vai teritoriālā iedalījuma vienībā; 8.2. pašvaldības pieteikumā norādīto gatavību ieguldīt savus līdzekļus vienotā klientu apkalpošanas centra izveidei un uzturēšanai. 9. Komisija 15 darbdienu laikā pēc pašvaldību pieteikumu saņemšanas apkopo un izvērtē pieteikumus un tiem pievienotos dokumentus, kā arī iesniedz ministrijā komisijas apstiprinātu protokolu. III. Dotācijas piešķiršanas un aprēķināšanas kārtība vienotā klientu apkalpošanas centra izveidei un darbības nodrošināšanai
10. Dotācija, kas piešķirama vienotā klientu apkalpošanas centra izveidei un darbības nodrošināšanai, sastāv no: 10.1. izveides daļas; 10.2. darbības nodrošināšanas fiksētās un mainīgās daļas. 11. Izveides daļa ir fiksēta summa, ko pašvaldībai piešķir par katra vienotā klientu apkalpošanas centra izveidi tās administratīvajā teritorijā. Tā ir vienreizēja dotācija, kuras apmērs nepārsniedz 70 % no kopējiem vienotā klientu apkalpošanas centra izveides izdevumiem un nav lielāks par 7200 euro. 12. Darbības nodrošināšanas fiksētā daļa ir fiksēta summa, ko katru gadu pašvaldībai piešķir 1200 euro apmērā par katra vienotā klientu apkalpošanas centra darbību tās administratīvajā teritorijā. Ja vienotā klientu apkalpošanas centra darbība uzsākta pēc 1. janvāra, darbības nodrošināšanas fiksēto daļu piešķir proporcionāli konkrētā vienotā klientu apkalpošanas centra nostrādāto mēnešu skaitam. 13. Darbības nodrošināšanas mainīgo daļu aprēķina, šo noteikumu 17. punktā minētā finansējuma apmēru reizinot ar pakalpojumu vadības sistēmā reģistrēto pakalpojumu skaitu, ko iepriekšējā kalendāra gadā snieguši katras pašvaldības visi vienotie klientu apkalpošanas centri, un ņemot vērā klientu apkalpošanas un pakalpojumu sniegšanas prasības, kas noteiktas citos normatīvajos aktos publisko pakalpojumu jomā. 14. Darbības nodrošināšanas mainīgo daļu par tiem vienotajiem klientu apkalpošanas centriem, kuri izveidoti iepriekšējā kalendāra gadā un darbību uzsāk kārtējā kalendāra gadā, pašvaldībai piešķir, ņemot vērā vidējo pakalpojumu sniegšanas skaitu, kas reģistrēti pakalpojumu vadības sistēmā iepriekšējā kalendāra gadā. Ja darbība uzsākta pēc 1. janvāra, darbības nodrošināšanas mainīgo daļu piešķir proporcionāli konkrētā vienotā klientu apkalpošanas centra nostrādāto mēnešu skaitam. 15. Darbības nodrošināšanas fiksēto un mainīgo daļu var izmantot darbinieku darba samaksai un vienotā klientu apkalpošanas centra uzturēšanai. Dotācijas daļa vienotā klientu apkalpošanas centra uzturēšanai nepārsniedz 50 % no kopējiem vienotā klientu apkalpošanas centra uzturēšanas izdevumiem. 16. Lai sniegtu ministrijai priekšlikumus par vienoto klientu apkalpošanas centru darbības nodrošināšanas mainīgās daļas samazinājumu, komisija izvērtē: 16.1. atbilstību pakalpojumu sniegšanas kārtībai vienotajā klientu apkalpošanas centrā; 16.2. vienoto klientu apkalpošanas centru klientu aptaujas un saņemtās sūdzības. 17. Katru gadu ministrs ar rīkojumu nosaka finansējuma apmēru par vienu sniegto pakalpojumu atbilstoši pieejamās dotācijas apjomam. 18. Ministrijai ir tiesības pieprasīt pašvaldībai atskaitīt dotācijas daļu tādā apmērā, kāds pašvaldībai piešķirts saistībā ar nepatiesu ziņu (datu) reģistrēšanu pakalpojumu vadības sistēmā. 19. Ministrija izstrādā ikgadējās dotācijas sadalījumu pašvaldībām vienoto klientu apkalpošanas centru darbībai nepieciešamo pakalpojumu vadības sistēmu nodrošināšanai. Minēto dotācijas sadalījumu apstiprina ar ministra rīkojumu. 20. Ministrija 10 darbdienu laikā pēc šo noteikumu 19. punktā minētā rīkojuma izdošanas pārskaita dotācijas transfertu noteiktam mērķim uz atbilstošo pašvaldības norēķinu kontu Valsts kasē. 21. Dotācijas atlikumu, kas veidojas pēc šo noteikumu 5. punktā minēto līdzekļu izmantošanas un šo noteikumu 20. punktā minēto līdzekļu pārskaitīšanas, ministram ir tiesības novirzīt jaunu vienoto klientu apkalpošanas centru izveidei un darbības nodrošināšanai, kā arī publisko pakalpojumu sistēmas pilnveidei, tai skaitā informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstībai vienoto klientu apkalpošanas centru tīklā. 22. Lai piešķirtu dotāciju saskaņā ar šo noteikumu 21. punktu, ministrija piecu darbdienu laikā pēc šo noteikumu 9. punktā minētā protokola saņemšanas izvērtē pieteikumu un tiem pievienoto dokumentu atbilstību šiem noteikumiem un ministrs izdod rīkojumu par dotācijas piešķiršanu vienoto klientu apkalpošanas centru izveidei, uzturēšanai un publisko pakalpojumu sistēmas pilnveidei vai atsaka piešķirt dotāciju. 23. Ministrija piecu darbdienu laikā pēc šo noteikumu 22. punktā minētā rīkojuma izdošanas nosūta to attiecīgajai pašvaldībai un pārskaita dotāciju uz pašvaldības norēķinu kontu Valsts kasē. 24. Vienotā klientu apkalpošanas centra izveidošanas vai pielāgošanas (izņemot uzturēšanas izdevumus) attiecināmie izdevumi ir šādi: 24.1. specifiski vides un informācijas pieejamības nodrošināšanas pasākumi, ievērojot vajadzības, kādas ir personām ar redzes, dzirdes, kustību un garīga rakstura traucējumiem (vides pieejamības ekspertu konsultācijas, uzbrauktuvju izbūve, automātisko durvju ierīkošana, ēkā izveidoto durvju platuma nodrošināšana atbilstoši vajadzībām, kādas ir personām, kas pārvietojas ratiņkrēslā, un personām ar bērnu ratiņiem, akustisko cilpu ierīkošana, ēkas kāpņu pirmā un pēdējā pakāpiena, grīdas līmeņa maiņas, stikla sienu, virsmu un citu bīstamo vietu marķēšana kontrastējošā krāsā, taktilo (sataustāmo) vadulu izveide, labi saskatāmu, viegli salasāmu, sataustāmu, izgaismotu apzīmējumu, vizuālās informācijas, piktogrammu, norāžu un audiosignālu izvietošana telpās un citi pasākumi atbilstoši vides pieejamības vadlīnijām); 24.2. datorizētas darbinieka darba vietas izveide, kas nodrošina attālinātu audiovizuālu komunikāciju un iespēju norēķināties ar maksājumu kartēm; 24.3. videonovērošanas ierīkošana klientu apkalpošanas telpās; 24.4. rindu vadības iekārtas iepirkšana un uzturēšana klientu plūsmas koordinēšanai; 24.5. autostāvvietas ierīkošana, paredzot visus nepieciešamos nosacījumus, lai to varētu izmantot personas ar invaliditāti; 24.6. publiskas pieejas datora (aprīkots ar kameru, mikrofonu, austiņām un skaļruņiem) iegāde, dokumentu kameras, saziņas programmnodrošinājuma un biroja programmnodrošinājuma iegāde, kā arī brīvpieejas interneta ierīkošana klientu uzgaidāmajā telpā; 24.7. informācijas centra ierīkošana ievadinformācijas un konsultāciju sniegšanai, kā arī klientu apkalpošanai nepieciešamo multifunkcionālo iekārtu iegāde; 24.8. telefoniski sniegto konsultāciju integrācija vienotā klientu apkalpošanas centra pakalpojumu vadības sistēmā, izmantojot internetu. 25. Vienotā klientu apkalpošanas centra uzturēšanas attiecināmie izdevumi ir šādi: 25.1. kancelejas preču, biroja piederumu un biroja aprīkojuma izmaksas; 25.2. komunālie maksājumi un telpu uzturēšana (tai skaitā iestādes koplietošanas telpu un koplietošanas resursu izmantošanas izdevumu proporcionāla segšana); 25.3. sakaru, interneta un informācijas tehnoloģiju uzturēšana un pasta pakalpojumi. 26. Ministrija uzrauga pašvaldībām piešķirtās dotācija izlietošanu, kas saistīta ar vienoto klientu apkalpošanas centru izveidi un uzturēšanu. 27. Pašvaldība līdz 8. janvārim sagatavo un iesniedz ministrijā pārskatus par iepriekšējā gadā piešķirtās dotācijas izlietojumu vienoto klientu apkalpošanas centru izveidei, uzturēšanai un publisko pakalpojumu sistēmas pilnveidei (2. un 3. pielikums). 28. Šo noteikumu 27. punktā minēto pārskatu sagatavošanai, pārbaudei, parakstīšanai un iesniegšanai izmanto Valsts kases e-pakalpojumu ePārskati (turpmāk – ePārskati) atbilstoši normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā nodrošina informācijas apriti, izmantojot Valsts kases e-pakalpojumus. 29. Ministrija astoņu darbdienu laikā pēc šo noteikumu 27. punktā minēto pārskatu iesniegšanas, bet ne vēlāk kā līdz 20. janvārim ePārskatos pārbauda pārskatu atbilstību piešķirtās dotācijas izlietojumam un apstiprina pārskatus, lai laikus nodrošinātu informāciju grāmatvedības ierakstu veikšanai. Ministrija izlases kārtībā uz vietas pārbauda pašvaldībām piešķirto dotāciju izlietojumu. 30. Ministrija transferta maksājumu avansā atzīst izdevumos, bet pašvaldības saņemto transferta maksājumu avansā atzīst ieņēmumos (pēc ministrijas apstiprinājuma saņemšanas ePārskatos par attaisnotajiem izdevumiem) atbilstoši šo noteikumu 2. un 3. pielikumā minētajai informācijai. 31. Ministrija veiktos uzturēšanas izdevumus un pamatkapitāla veidošanas izdevumus apstiprina atbilstoši naudas plūsmai. 32. Dotāciju, kas nav izlietota vai nav izlietota atbilstoši paredzētajam mērķim un šo noteikumu prasībām, pašvaldība atmaksā ministrijai 10 darbdienu laikā pēc šo noteikumu 2. un 3. pielikumā minēto pārskatu apstiprināšanas ePārskatos. Ministru prezidents A. K. Kariņš
Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrs A. T. Plešs Pieteikums valsts budžeta dotācijas saņemšanai valsts un pašvaldības vienoto klientu apkalpošanas centru izveidei, uzturēšanai un publisko pakalpojumu sistēmas pilnveidei
Piezīme. * Dokumenta rekvizītus "paraksts" un "datums" neaizpilda, ja elektroniskais dokuments ir sagatavots atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu. Pārskats par piešķirtās valsts budžeta dotācijas izlietojumu valsts un pašvaldības vienoto klientu apkalpošanas centru izveidei
(euro)
Paškontrole pašvaldības līdzfinansējumam:
Informācijai: Pašvaldība, atmaksājot ministrijai neizlietoto valsts budžeta dotāciju, maksājuma rīkojumā norāda izdevumu ekonomiskās klasifikācijas kodu "7245" un saņēmēja pusē – ieņēmumu klasifikācijas kodu "19560".
Piezīme. * Dokumenta rekvizītu "paraksts" neaizpilda, ja elektroniskais dokuments ir sagatavots atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu. Pārskats par piešķirtās valsts budžeta dotācijas izlietojumu valsts un pašvaldības vienoto klientu apkalpošanas centru uzturēšanai
(euro)
Paškontrole pašvaldības līdzfinansējumam:
Informācijai: Pašvaldība, atmaksājot ministrijai neizlietoto valsts budžeta dotāciju, maksājuma rīkojumā norāda izdevumu ekonomiskās klasifikācijas kodu "7245" un saņēmēja pusē – ieņēmumu klasifikācijas kodu "19560".
Piezīme. * Dokumenta rekvizītu "paraksts" neaizpilda, ja elektroniskais dokuments ir sagatavots atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu. |
Tiesību akta pase
Nosaukums: Kārtība, kādā izmanto gadskārtējā valsts budžeta likumā paredzēto apropriāciju valsts un pašvaldību ..
Statuss:
Zaudējis spēku
Satura rādītājs
Saistītie dokumenti
|