Aptauja ilgs līdz 23. oktobrim.
Ministru kabineta noteikumi Nr. 505
Rīgā 2023. gada 5. septembrī (prot. Nr. 43 25. §) Kārtība, kādā izmanto valsts budžeta likumā paredzēto apropriāciju valsts un pašvaldību vienoto klientu apkalpošanas centru tīkla izveidei, uzturēšanai un publisko pakalpojumu sistēmas pilnveidei
Izdoti saskaņā ar Likuma par budžetu un finanšu vadību 9. panta 4.1 daļu
1. Noteikumi nosaka kārtību, kādā izmanto valsts budžeta likumā paredzēto apropriāciju valsts un pašvaldību vienoto klientu apkalpošanas centru (turpmāk – vienotie klientu apkalpošanas centri) tīkla izveidei, uzturēšanai un publisko pakalpojumu sistēmas pilnveidei. 2. Lai piešķirtu valsts budžeta dotāciju (turpmāk – dotācija) vienas pieturas aģentūras principa ieviešanai pakalpojumu sniegšanā, Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija (turpmāk – ministrija) veic pašvaldību atlasi. 3. Lai sniegtu priekšlikumus par vienoto klientu apkalpošanas centru darbības nodrošināšanas mainīgās daļas samazinājumu un dotācijas līdzekļu atlikuma izmantošanu, ministrija izveido komisiju (turpmāk – komisija). Komisijas sastāvā iekļauj ministrijas, Latvijas Pašvaldību savienības, Reģionālo attīstības centru apvienības un nevalstisko organizāciju pārstāvjus. 4. Lai nodrošinātu dotācijas līdzekļu atlikuma efektīvu izmantošanu, komisija veic šo noteikumu 8. punktā minēto izvērtējumu un sniedz priekšlikumus dotācijas līdzekļu piešķiršanai atbilstoši šo noteikumu 21. punktam. 5. Ik gadu ar vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministra (turpmāk – ministrs) rīkojumu no ministrijas budžeta programmas centralizēti novirza finansējumu vienoto klientu apkalpošanas centru atpazīstamības pasākumu nodrošināšanai, vienoto klientu apkalpošanas centru darbinieku mācību organizēšanai un vienoto klientu apkalpošanas centru darbības izpētei. 6. Lai saņemtu dotāciju vienoto klientu apkalpošanas centru izveidei saskaņā ar šo noteikumu 21. punktu, ministrija ne retāk kā reizi gadā nosūta pašvaldībām uzaicinājumu iesniegt pieteikumu par dotācijas saņemšanu vienotā klientu apkalpošanas centra izveidei, uzturēšanai un publisko pakalpojumu sistēmas pilnveidei (1. pielikums) (turpmāk – pieteikums). Pieteikuma sagatavošanai, pārbaudei, parakstīšanai un iesniegšanai izmanto Valsts kases e-pakalpojumu ePārskati (turpmāk – ePārskati) atbilstoši normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā nodrošina informācijas apriti, izmantojot Valsts kases e-pakalpojumus. Pašvaldība: 6.1. aprēķina plānotos izveides un darbības nodrošināšanas izdevumus katrai vienotā klientu apkalpošanas centra adresei un sniedz apliecinājumu par pašvaldības budžeta līdzfinansējumu; 6.2. iesniedz pieteikumu ministrijas noteiktā termiņā; 6.3. pievieno šādus dokumentus: 6.3.1. pašvaldības domes lēmumu par vienotā klientu apkalpošanas centra izveidi pašvaldībā; 6.3.2. telpu plānu vienotā klientu apkalpošanas centra projektēšanai un būvdarbu veikšanai; 6.3.3. zemesgrāmatas apliecinājumu, ka ēka, kurā plānota vienotā klientu apkalpošanas centra izveide, ir pašvaldības īpašumā vai ilgtermiņa nomā; 6.4. precizē pieteikumu par kārtējā gadā saņemtās dotācijas izlietojuma sadalījumu atbilstoši ekonomisko kategoriju klasifikācijas kodiem un iesniedz to līdz pārskata gada 11. novembrim, izmantojot ePārskatu. 7. Komisijai ir tiesības pieprasīt papildinformāciju no pašvaldības, kura atbilstoši šo noteikumu 6. punktam iesniegusi pieteikumu, un noteikt papildinformācijas iesniegšanas termiņu. 8. Izvērtējot dotācijas piešķiršanu, komisija ņem vērā: 8.1. plānotā vienotā klientu apkalpošanas centra attālumu līdz tuvākajam vienotajam klientu apkalpošanas centram pašvaldības administratīvajā teritorijā. Prioritāri atbalstāmi tie vienotie klientu apkalpošanas centri, kurus plānots veidot valsts pierobežas teritorijā, kā arī tie, kurus ģeogrāfiski plānots izvietot tālāk vienu no otra attiecīgajā administratīvajā teritorijā vai teritoriālā iedalījuma vienībā; 8.2. pašvaldības pieteikumā norādīto gatavību ieguldīt savus līdzekļus vienotā klientu apkalpošanas centra izveidei un uzturēšanai. 9. Komisija 15 darbdienu laikā pēc pašvaldību pieteikumu saņemšanas ePārskatos izvērtē tos un iesniedz ministrijā komisijas apstiprinātu protokolu. III. Dotācijas piešķiršanas un aprēķināšanas kārtība vienotā klientu apkalpošanas centra izveidei un darbības nodrošināšanai
10. Dotācijas apmērs, kas piešķirams vienotajiem klientu apkalpošanas centriem, sastāv no: 10.1. izveides daļas; 10.2. darbības nodrošināšanas fiksētās un mainīgās daļas. 11. Izveides daļa ir fiksēta summa, ko pašvaldībai piešķir par katra vienotā klientu apkalpošanas centra izveidi pašvaldības administratīvajā teritorijā. Tā ir vienreizēja dotācija, kuras apmērs nepārsniedz 70 % no kopējiem vienotā klientu apkalpošanas centra izveides izdevumiem, bet ne vairāk kā 7 200 euro. 12. Darbības nodrošināšanas fiksētā daļa ir noteikta summa 1 200 euro apmērā, ko pašvaldībai katru gadu piešķir par katra vienotā klientu apkalpošanas centra darbību pašvaldības administratīvajā teritorijā. Ja vienotā klientu apkalpošanas centra darbība uzsākta pēc kārtējā gada 1. janvāra, darbības nodrošināšanas fiksēto daļu piešķir proporcionāli konkrētā vienotā klientu apkalpošanas centra nostrādāto mēnešu skaitam. 13. Darbības nodrošināšanas mainīgo daļu aprēķina, šo noteikumu 17. punktā noteikto finansējuma apmēru reizinot ar katras pašvaldības visu vienoto klientu apkalpošanas centru iepriekšējā kalendāra gadā sniegto pakalpojumu skaitu, kas reģistrēts publisko pakalpojumu sistēmas pakalpojumu vadības sistēmā (turpmāk – pakalpojumu vadības sistēma), kā arī ņemot vērā klientu apkalpošanas un pakalpojumu sniegšanas prasības, kas noteiktas citos normatīvajos aktos publisko pakalpojumu jomā. 14. Darbības nodrošināšanas mainīgo daļu par tiem vienotajiem klientu apkalpošanas centriem, kuri ir izveidoti iepriekšējā kalendāra gadā un darbību uzsākuši kārtējā gadā, pašvaldībai piešķir, ņemot vērā vidējo pakalpojumu sniegšanas skaitu, kas reģistrēti pakalpojumu vadības sistēmā iepriekšējā kalendāra gadā. Ja darbība uzsākta pēc kārtējā gada 1. janvāra, darbības nodrošināšanas mainīgo daļu piešķir proporcionāli konkrētā vienotā klientu apkalpošanas centra nostrādāto mēnešu skaitam. 15. Darbības nodrošināšanas fiksēto un mainīgo daļu var izmantot darbinieku darba samaksai un vienotā klientu apkalpošanas centra uzturēšanai. Dotācijas daļa vienotā klientu apkalpošanas centra uzturēšanai nepārsniedz 50 % no kopējiem vienotā klientu apkalpošanas centra uzturēšanas izdevumiem. 16. Lai sniegtu priekšlikumus ministrijai par vienoto klientu apkalpošanas centru darbības nodrošināšanas mainīgās daļas samazinājumu, komisija izvērtē: 16.1. atbilstību noteiktajai pakalpojumu sniegšanas kārtībai vienotajā klientu apkalpošanas centrā; 16.2. vienoto klientu apkalpošanas centru klientu aptaujas un saņemtās sūdzības. 17. Ministrs katru gadu ar rīkojumu nosaka finansējuma apmēru par vienu sniegto pakalpojumu atbilstoši pieejamās dotācijas apjomam. 18. Ja pašvaldība pakalpojumu vadības sistēmā norādījusi nepatiesas ziņas (datus), ministrijai ir tiesības pieprasīt, lai pašvaldība atmaksā dotāciju attiecīgajā apmērā. 19. Ministrija izstrādā ikgadējās dotācijas sadalījumu pašvaldībām un vienoto klientu apkalpošanas centru darbībai nepieciešamās pakalpojumu vadības sistēmas nodrošināšanai. Dotācijas sadalījumu apstiprina ar ministra rīkojumu. 20. Ministrija 10 darbdienu laikā pēc šo noteikumu 19. punktā minētā rīkojuma izdošanas pārskaita dotāciju uz pašvaldības norādīto norēķinu kontu. 21. Dotācijas atlikumu, kas veidojas pēc šo noteikumu 5. punktā minēto līdzekļu izmantošanas un šo noteikumu 20. punktā minēto līdzekļu pārskaitīšanas, ministram ir tiesības novirzīt jaunu vienoto klientu apkalpošanas centru izveidei un darbības nodrošināšanai, kā arī publisko pakalpojumu sistēmas pilnveidei, tajā skaitā informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstībai vienoto klientu apkalpošanas centru tīklā. 22. Lai piešķirtu dotāciju saskaņā ar šo noteikumu 21. punktu, ministrija piecu darbdienu laikā pēc šo noteikumu 9. punktā minētā protokola saņemšanas izvērtē pieteikumu un tam pievienoto dokumentu atbilstību šiem noteikumiem. Ministrs izdod rīkojumu par dotācijas piešķiršanu vienoto klientu apkalpošanas centru izveidei, uzturēšanai un publisko pakalpojumu sistēmas pilnveidei vai atsaka dotācijas piešķiršanu. 23. Ministrija piecu darbdienu laikā pēc šo noteikumu 22. punktā minētā rīkojuma pieņemšanas nosūta to attiecīgajai pašvaldībai, kā arī pārskaita dotāciju uz pašvaldības norādīto norēķinu kontu, ja izdots rīkojums par dotācijas piešķiršanu. 24. Vienotā klientu apkalpošanas centra izveidošanas vai pielāgošanas (izņemot uzturēšanas izdevumus) attiecināmie izdevumi ir šādi: 24.1. specifiski vides un informācijas pieejamības nodrošināšanas pasākumi, ievērojot vajadzības, kādas ir personām ar redzes, dzirdes, kustību un garīga rakstura traucējumiem (vides pieejamības ekspertu konsultācijas, uzbrauktuvju izbūve, automātisko durvju ierīkošana, ēkā izveidoto durvju platuma nodrošināšana atbilstoši vajadzībām, kādas ir personām, kas pārvietojas ratiņkrēslā, un personām ar bērnu ratiņiem, akustisko cilpu ierīkošana, ēkas kāpņu pirmā un pēdējā pakāpiena, grīdas līmeņa maiņas, stikla sienu, virsmu un citu bīstamo vietu marķēšana kontrastējošā krāsā, taktilo (sataustāmo) vadulu izveide, labi saskatāmu, viegli salasāmu, sataustāmu, izgaismotu apzīmējumu, vizuālās informācijas, piktogrammu, norāžu un audiosignālu izvietošana telpās un citi pasākumi atbilstoši vides pieejamības vadlīnijām); 24.2. darbinieka datorizētas darba vietas izveide, kas nodrošina attālinātu audiovizuālu komunikāciju un iespēju norēķināties ar maksājumu kartēm; 24.3. videonovērošanas ierīkošana klientu apkalpošanas telpās; 24.4. rindu vadības iekārtas iepirkšana un uzturēšana klientu plūsmas koordinēšanai; 24.5. autostāvvietas ierīkošana, paredzot visus nepieciešamos nosacījumus, lai to varētu izmantot personas ar invaliditāti; 24.6. publiskas pieejas datora iegāde, kas aprīkots ar kameru, mikrofonu, austiņām un skaļruņiem, dokumentu kameras, saziņas programmnodrošinājuma un biroja programmnodrošinājuma iegāde, kā arī brīvpieejas interneta ierīkošana klientu uzgaidāmajā telpā; 24.7. informācijas centra ierīkošana ievadinformācijas un konsultāciju sniegšanai, kā arī klientu apkalpošanai nepieciešamo multifunkcionālo iekārtu iegāde; 24.8. IP telefonijas pieslēgums pakalpojumu vadības sistēmai un telefoniski sniegto konsultāciju integrācija vienotajā klientu apkalpošanas centra pakalpojumu vadības sistēmā, izmantojot internetu. 25. Vienotā klientu apkalpošanas centra uzturēšanas attiecināmie izdevumi ir šādi: 25.1. kancelejas preču, biroja piederumu un biroja aprīkojuma izmaksas; 25.2. komunālie maksājumi un telpu uzturēšana (tai skaitā iestādes koplietošanas telpu un koplietošanas resursu izmantošanas izdevumu proporcionāla segšana); 25.3. sakaru, interneta un informācijas tehnoloģiju uzturēšana un pasta pakalpojumi; 25.4. pamatkapitāla veidošanas izdevumi (licences, biroja tehnika, biroja aprīkojums), pieņemot, ka vienas aktīva vienības sākotnējās atzīšanas vērtība ir 500 euro. 26. Ministrija uzrauga pašvaldībām piešķirtās dotācijas izlietošanu, kas saistīta ar vienotā klientu apkalpošanas centra izveidi un uzturēšanu. 27. Pašvaldība līdz 8. janvārim, izmantojot ePārskatus, sagatavo un iesniedz ministrijā pārskatu par iepriekšējā gadā piešķirtās dotācijas izlietojumu vienoto klientu apkalpošanas centru izveidei, uzturēšanai un publisko pakalpojumu sistēmas pilnveidei (2. un 3. pielikums). 28. Ministrija ePārskatos astoņu darbdienu laikā pēc pārskatu iesniegšanas, bet ne vēlāk kā līdz 20. janvārim pārbauda pārskatu atbilstību piešķirtās dotācijas izlietojumam un apstiprina pārskatus, lai laikus nodrošinātu informāciju grāmatvedības ierakstu veikšanai. Ministrija izlases kārtībā uz vietas pārbauda pašvaldībām piešķirto dotāciju izlietojumu. 29. Ministrija transferta maksājumu avansā atzīst izdevumos, bet pašvaldības saņemto transferta maksājumu avansā atzīst ieņēmumos (pēc ministrijas apstiprinājuma saņemšanas ePārskatos par attaisnotajiem izdevumiem) atbilstoši šo noteikumu 2. un 3. pielikumā minētajai informācijai. 30. Ministrija veiktos uzturēšanas izdevumus un pamatkapitāla veidošanas izdevumus apstiprina atbilstoši naudas plūsmai. 31. Dotāciju, kas nav izlietota vai nav izlietota atbilstoši paredzētajam mērķim un šo noteikumu prasībām, pašvaldība atmaksā ministrijai 10 darbdienu laikā pēc šo noteikumu 2. un 3. pielikumā minēto pārskatu apstiprināšanas ePārskatos. Ministru prezidents, ārlietu ministra pienākumu izpildītājs A. K. Kariņš
Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministra pienākumu izpildītājs ‒ Klimata un enerģētikas ministrs R. Čudars Pieteikuma veidlapa valsts budžeta dotācijas saņemšanai valsts un pašvaldību vienoto klientu apkalpošanas centru izveidei, uzturēšanai un publisko pakalpojumu sistēmas pilnveidei
1. Valsts un pašvaldības vienotā klientu apkalpošanas centra izveides adrese, laiks un atbildīgā kontaktpersona (norāda par katra vienotā klientu apkalpošanas centra izveidi pašvaldības administratīvajā teritorijā)
2. Informācija par valsts un pašvaldības vienoto klientu apkalpošanas centru plānotajiem izveides un darbības nodrošināšanas izdevumiem
Piezīmes. 1 Norāda par katra vienotā klientu apkalpošanas centra izveidi pašvaldības administratīvajā teritorijā. 2 Atbilstoši noteikumu 24.1. apakšpunktam. 3 Plānotās valsts budžeta dotācijas izlietojuma sadalījums atbilstoši ekonomisko kategoriju klasifikācijas kodiem saskaņā ar normatīvajiem aktiem par budžetu izdevumu klasifikāciju ekonomiskajām kategorijām (euro). 3. Apliecinājums Apliecinu, ka pašvaldība no saviem budžeta līdzekļiem finanšu vai kapitālieguldījumu veidā segs ne mazāk kā 30 % no kopējiem izdevumiem valsts un pašvaldības vienotā klientu apkalpošanas centra izveidei un ne mazāk kā 50 % tā uzturēšanai. Apliecinu, ka valsts un pašvaldības vienotā klientu apkalpošanas centra darbība tiks nodrošināta atbilstoši tiesību aktiem, kas nosaka valsts un pašvaldības vienotā klientu apkalpošanas centra darbību. 4. Darījumu apliecinoši dokumenti 1. Pašvaldības domes lēmums par valsts un pašvaldības vienotā klientu apkalpošanas centra izveidi. 2. Telpu plāns valsts un pašvaldības vienotā klientu apkalpošanas centra izveidei. 3. Zemesgrāmatas apliecinājums, ka ēka, kurā plānota vienotā klientu apkalpošanas centra izveide, ir pašvaldības īpašumā vai ilgtermiņa nomā.
5. Informācija par valsts budžeta dotācijas saņēmēju
ŠIS DOKUMENTS IR SAGATAVOTS UN ELEKTRONISKI PARAKSTĪTS EPĀRSKATOS, IZMANTOJOT EPĀRSKATU AUTENTIFIKĀCIJAS RĪKUS Pārskata veidlapa par piešķirtās valsts budžeta dotācijas izlietojumu valsts un pašvaldības vienoto klientu apkalpošanas centru izveidei
(euro)
Paškontrole pašvaldības līdzfinansējumam:
Informācijai. Pašvaldība, veicot neizlietotās valsts budžeta dotācijas atmaksu ministrijai, maksājuma rīkojumā norāda izdevumu ekonomiskās klasifikācijas kodu "7245", bet saņēmēja pusē – ieņēmumu klasifikācijas kodu "19560".
Piezīme. * Dokumenta rekvizītu "paraksts" neaizpilda, ja elektroniskais dokuments ir sagatavots atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu. Pārskata veidlapa par piešķirtās valsts budžeta dotācijas izlietojumu valsts un pašvaldības vienoto klientu apkalpošanas centru uzturēšanai
(euro)
Paškontrole pašvaldības līdzfinansējumam:
Informācijai. Pašvaldība, veicot neizlietotās valsts budžeta dotācijas atmaksu ministrijai, maksājuma rīkojumā norāda izdevumu ekonomiskās klasifikācijas kodu "7245", bet saņēmēja pusē – ieņēmumu klasifikācijas kodu "19560".
Piezīme. * Dokumenta rekvizītu "paraksts" neaizpilda, ja elektroniskais dokuments ir sagatavots atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu. |
Tiesību akta pase
Nosaukums: Kārtība, kādā izmanto valsts budžeta likumā paredzēto apropriāciju valsts un pašvaldību vienoto ..
Statuss:
Spēkā esošs
Satura rādītājs
Saistītie dokumenti
|