Aptauja ilgs līdz 23. oktobrim.
Attēlotā redakcija
Ministru kabineta noteikumi Nr. 64
Rīgā 2021. gada 28. janvārī (prot. Nr. 10 19. §) Kārtība, kādā atbrīvo no dabas resursu nodokļa samaksas par videi kaitīgām precēm
Izdoti saskaņā ar Dabas resursu nodokļa likuma 9. panta otrās daļas
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9. un 12. punktu (MK 19.12.2023. noteikumu Nr. 808 redakcijā) 1. Noteikumi nosaka: 1.1. kārtību, kādā videi kaitīgu preču atkritumu apsaimniekotājs iesniedz Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas padotībā esošajai iestādei – Valsts vides dienestam (turpmāk – dienests) – dokumentus, kas apliecina videi kaitīgu preču atkritumu apsaimniekošanas sistēmas (turpmāk – atkritumu apsaimniekošanas sistēma) piemērošanu un videi kaitīgu preču atkritumu apsaimniekotāja līgumpartneru piedalīšanos šādas sistēmas darbībā; 1.2. kārtību, kādā dabas resursu nodokļa maksātājs (turpmāk – nodokļa maksātājs) iesniedz dienestam dokumentus, kas apliecina nodokļa maksātāja izveidotās atkritumu apsaimniekošanas sistēmas piemērošanu; 1.3. prasības atkritumu apsaimniekošanas sistēmas izveidei un piemērošanai, kā arī prasības nodokļa maksātājam, kas pats izveidojis un piemēro atkritumu apsaimniekošanas sistēmu un nemaksā dabas resursu nodokli par videi kaitīgām precēm (turpmāk – nodoklis), un prasības videi kaitīgu preču atkritumu apsaimniekotājam, kura līgumpartneri nemaksā nodokli; 1.4. kārtību, kādā nodokļa maksātājs, kas pats izveidojis un piemēro atkritumu apsaimniekošanas sistēmu un nemaksā nodokli, un videi kaitīgu preču atkritumu apsaimniekotājs, kura līgumpartneri nemaksā nodokli, iesniedz auditētu pārskatu par videi kaitīgu preču atkritumu apsaimniekošanu un aprēķināto nodokli; 1.5. šo noteikumu 1.4. apakšpunktā minētā pārskata formu un tajā iekļaujamo informāciju; 1.6. kārtību, kādā nodokļa maksātājs, kas pats izveidojis un piemēro atkritumu apsaimniekošanas sistēmu un nemaksā nodokli, un videi kaitīgu preču atkritumu apsaimniekotājs, kura līgumpartneri nemaksā nodokli, iesniedz pārskatu par videi kaitīgu preču atkritumu apsaimniekošanu un aprēķināto nodokli; 1.7. šo noteikumu 1.6. apakšpunktā minētā pārskata formu un tajā iekļaujamo informāciju; 1.8. videi kaitīgu preču atkritumu apsaimniekošanas līguma (turpmāk – apsaimniekošanas līgums) būtiskos noteikumus; 1.9. videi kaitīgu preču atkritumu savākšanas, pārstrādes un reģenerācijas apjomu noteikšanas kārtību atkritumu apsaimniekošanas sistēmu ietvaros; 1.10. kārtību, kādā dienests pieņem lēmumu par atbrīvojumu no nodokļa samaksas par videi kaitīgām precēm; 1.11. kārtību, kādā dienests izskata pārskatu un auditētu pārskatu par videi kaitīgu preču atkritumu apsaimniekošanu un aprēķināto nodokli; 1.12. prasības attiecībā uz fotoelementu paneļu, invertoru un elektrisko akumulatoru fotoelementu paneļu saražotās strāvas uzkrāšanai atkritumu pieņemšanu un uzglabāšanu, kā arī elektrisko akumulatoru fotoelementu paneļu saražotās strāvas uzkrāšanai pārstrādi; 1.13. kārtību, kādā nodokļa maksātājs, kas pats veic pasākumus un sedz izdevumus, kas saistīti ar fotoelementu paneļu, invertoru un elektrisko akumulatoru fotoelementu paneļu saražotās strāvas uzkrāšanai atkritumu apsaimniekošanu, reģistrējas dienestā. (Grozīts ar MK 19.12.2023. noteikumiem Nr. 808) 2. Dienests pieņem lēmumu par atbrīvojuma no nodokļa samaksas (turpmāk – atbrīvojums) piemērošanu, slēdz apsaimniekošanas līgumu, kā arī administrē un kontrolē atbrīvojuma piemērošanu. 3. Videi kaitīgu preču atkritumu apsaimniekotājs un nodokļa maksātājs, kas pats izveidojis un piemēro atkritumu apsaimniekošanas sistēmu (turpmāk – apsaimniekotājs), visus dokumentus iesniedz elektroniski, reģistrējoties dienesta vienotās vides informācijas sistēmā "TULPE". Elektroniskos dokumentus sagatavo atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu. 4. Apsaimniekotājs atkritumu apsaimniekošanas sistēmas ietvaros: 4.1. nodrošina Latvijas Republikas teritorijā savākto videi kaitīgu preču atkritumu sagatavošanu atkārtotai izmantošanai, pārstrādi un reģenerāciju vismaz šo noteikumu 1. pielikumā noteiktajā apjomā, kā arī šo noteikumu 1. pielikumā noteiktās 4.2. kategorijas videi kaitīgu preču atkritumu pieņemšanu un uzglabāšanu tam paredzētajā vietā un videi kaitīgu preču atkritumu pārvadājumu uzskaiti atbilstoši normatīvajiem aktiem par atkritumu pārvadājumu uzskaites kārtību; 4.2. nodrošina mājsaimniecībā radīto videi kaitīgu preču atkritumu pieņemšanu Latvijas Republikas teritorijā visos šķiroto atkritumu savākšanas laukumos, kurus apsaimnieko sadzīves atkritumu apsaimniekotājs, ar kuru pašvaldība atbilstoši normatīvajiem aktiem par atkritumu apsaimniekošanu ir noslēgusi atkritumu apsaimniekošanas līgumu. Videi kaitīgu preču atkritumu pieņemšanu vai savākšanu papildus var organizēt videi kaitīgu preču tirdzniecības vietās, tehniskās apkopes darbnīcās un remontdarbnīcās, kā arī ar pieņemšanas transporta vai mobilo pieņemšanas punktu starpniecību; 4.3. organizē vismaz četrus komunikācijas pasākumus kalendāra gadā, lai informētu sabiedrību par atkritumu dalītās vākšanas nepieciešamību un iespējām, kā arī iesaistītu atkritumu dalītās vākšanas aktivitātēs un veicinātu vides apziņas veidošanu sabiedrībā. Informatīvos pasākumus, no kuriem divi ir publikācijas un izglītojošie raksti plašsaziņas līdzekļos un divi saistīti ar sabiedrības līdzdalību, organizē visā Latvijas Republikas teritorijā vai arī katru citā atkritumu apsaimniekošanas reģionā. Organizēto pasākumu rezultātam ir jābūt izmērāmam un salīdzināmam; 4.4. 10 darbdienu laikā pēc apsaimniekošanas līguma noslēgšanas ar dienestu (šo noteikumu 13. punkts) vai lēmuma pieņemšanas par grozījumiem apsaimniekošanas plānā (šo noteikumu 7.2. apakšpunkts) ievieto savā tīmekļvietnē informāciju par šķiroto atkritumu savākšanas laukumiem, tirdzniecības vietām, tehniskās apkopes darbnīcām un remontdarbnīcām, kurās pieņem videi kaitīgu preču atkritumus, un to darba laiku; 4.5. nodrošina, ka nodokļa maksātājs, ar kuru noslēgts līgums par piedalīšanos videi kaitīgu preču atkritumu apsaimniekošanas sistēmā, savā tirdzniecības vietā vai tīmekļvietnē, neatkarīgi no izmantotās tirdzniecības metodes un noslēgtā distances līguma, tehniskās apkopes darbnīcā vai remontdarbnīcā pieņem videi kaitīgu preču atkritumus vai informē galalietotājus par tuvākajām videi kaitīgu preču atkritumu pieņemšanas vai savākšanas vietām; 4.6. nodrošina videi kaitīgu preču savākšanas vietās tādu videi kaitīgu preču atkritumu veidu pieņemšanu vai savākšanu, par kuriem apsaimniekotāja līgumpartneri vai pats apsaimniekotājs ir saņēmis atbrīvojumu. (Grozīts ar MK 19.12.2023. noteikumiem Nr. 808) 5. Apsaimniekotāja līgumpartnerim vai apsaimniekotājam, kas atbilstoši Atkritumu apsaimniekošanas likumam ir elektrisko un elektronisko iekārtu ražotājs vai bateriju vai akumulatoru ražotājs, atbrīvojumu nepiemēro, ja tas nav reģistrēts attiecīgajā reģistrā (elektrisko un elektronisko iekārtu ražotāju reģistrā vai bateriju un akumulatoru ražotāju reģistrā atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektrisko un elektronisko iekārtu ražotāju un bateriju vai akumulatoru ražotāju reģistrācijas kārtību un samaksu par datu uzturēšanu). 6. Ja nodokļa maksātājs, kas pats izveidojis un piemēro atkritumu apsaimniekošanas sistēmu, no citām valstīm ievestas videi kaitīgas preces izmanto savas saimnieciskās darbības nodrošināšanai un nerealizē tās, tas nodrošina tikai šo noteikumu 4.1. apakšpunktā minēto prasību izpildi. 7. Lai apsaimniekotāja līgumpartnerim vai apsaimniekotājam piemērotu atbrīvojumu, apsaimniekotājs iesniedz dienestā šādus dokumentus: 7.1. iesniegumu (2. pielikums) par apsaimniekošanas plāna apstiprināšanu un atbrīvojuma piemērošanu atsevišķi par elektriskajām un elektroniskajām iekārtām un pārējiem videi kaitīgu preču veidiem. Iesniegumā norāda apsaimniekošanas plāna daļas, kurās sniegtā informācija ir komersanta komercnoslēpums; 7.2. apsaimniekošanas plānu (3. pielikums) pieteiktajam laikposmam, kas nav ilgāks par trim gadiem; 7.3. finanšu nodrošinājuma dokumentu atbilstoši normatīvajiem aktiem par dabas resursu nodokli un finanšu nodrošinājuma piemērošanu ražotāja paplašinātās atbildības sistēmām. 8. Apsaimniekotājs apsaimniekošanas plānā iekļauj tikai tos šķiroto atkritumu savākšanas laukumus, kuri: 8.1. atbilst normatīvajos aktos par atkritumu savākšanas un šķirošanas vietām noteiktajām prasībām; 8.2. ir tā īpašumā vai valdījumā vai ar kuru īpašniekiem, valdītājiem vai apsaimniekotājiem tas noslēdzis līgumu par videi kaitīgu preču atkritumu pieņemšanu; 8.3. reģistrēti tīmekļvietnē par atkritumu dalīto savākšanu www.skiroviegli.lv. 9. Dienests mēneša laikā pēc šo noteikumu 7. punktā minētā iesnieguma saņemšanas: 9.1. pārliecinās par atkritumu apsaimniekošanas sistēmas atbilstību iesniegtajam apsaimniekošanas plānam un normatīvajiem aktiem, kas regulē videi kaitīgu preču atkritumu apsaimniekošanu; 9.2. ja nepieciešams, konsultējas ar Videi kaitīgu preču atkritumu apsaimniekošanas padomi (turpmāk – padome). Padome piecu darbdienu laikā pēc dokumentu saņemšanas sniedz dienestam ieteikumu par apsaimniekošanas līguma noslēgšanu un atbrīvojuma piemērošanu; 9.3. pieņem lēmumu par apsaimniekošanas līguma noslēgšanu un atbrīvojuma piemērošanu. 10. Dienests rakstiski informē dokumentu iesniedzēju, ja konstatē nepilnības saskaņā ar šo noteikumu 7. punktu iesniegtajos dokumentos. Ja 10 darbdienu laikā pēc pieprasījuma saņemšanas trūkstošā informācija dienestam netiek iesniegta vai tiek iesniegta nepilnīga informācija, dienests pieņem lēmumu par atteikumu noslēgt apsaimniekošanas līgumu un piemērot atbrīvojumu. 11. Dienests lēmumā par apsaimniekošanas līguma noslēgšanu un atbrīvojuma piemērošanu norāda, uz kādu laikposmu un kuriem videi kaitīgu preču veidiem atbrīvojums piemērojams. 11.1 Nodokļa maksātājs, kas pats veic pasākumus un sedz izdevumus, kas saistīti ar fotoelementu paneļu, invertoru un elektrisko akumulatoru fotoelementu paneļu saražotās strāvas uzkrāšanai atkritumu apsaimniekošanu, reģistrējas dienestā. (MK 19.12.2023. noteikumu Nr. 808 redakcijā) 11.2 Lai reģistrētos, šo noteikumu 11.1 punktā minētais nodokļa maksātājs iesniedz dienestā iesniegumu, kurā norāda šādu informāciju: 11.21. nodokļa maksātāja nosaukumu, reģistrācijas numuru, kontaktinformāciju; 11.22. informāciju, kas apliecina, ka nodokļa maksātājs savas saimnieciskās darbības nodrošināšanai izveido saules elektrostaciju: 11.22.1. adrese, kur uzstādīti fotoelementu paneļi, invertori un elektriskie akumulatori fotoelementu paneļu saražotās strāvas uzkrāšanai, un zemes kadastra numurs; 11.22.2. fotoelementu paneļu, invertoru un elektrisko akumulatoru fotoelementu paneļu saražotās strāvas uzkrāšanai daudzums (skaits un svars kilogramos katram iekārtu veidam atsevišķi); 11.22.3. fotoelementu paneļu, invertoru un elektrisko akumulatoru fotoelementu paneļu saražotās strāvas uzkrāšanai jauda (MW); 11.22.4. informācija no akciju sabiedrības "Sadales tīkls" vai akciju sabiedrības"Augstsprieguma tīkls" (pieslēgšanas identifikācijas numurs); 11.22.5. būvniecības lietas numurs un iekārtu uzstādīšanas datums; 11.22.6. iekārtu piegādes līgumu kopijas; 11.22.7. atkritumu apsaimniekošanas apraksts, ko plānots nodrošināt attiecībā uz fotoelementu paneļiem, invertoriem un elektriskajiem akumulatoriem fotoelementu paneļu saražotās strāvas uzkrāšanai (atkritumu apsaimniekotāja apliecinājums vai nodomu protokols, informācija par darbību ar atkritumiem, ko tas veiks, un par dokumentu, kas apliecina tiesības veikt norādīto darbību ar atkritumiem (numurs, termiņš, izsniedzējs), indikatīvie minēto darbību izdevumi). (MK 19.12.2023. noteikumu Nr. 808 redakcijā) 11.3 Dienests desmit darbdienu laikā pēc šo noteikumu 11.2 punktā minēto dokumentu saņemšanas pieņem lēmumu par iesniedzēja reģistrāciju vai atteikumu reģistrēt iesniedzēju. (MK 19.12.2023. noteikumu Nr. 808 redakcijā) 11.4 Reģistrētais šo noteikumu 11.1 punktā minētais nodokļa maksātājs informē dienestu par būtiskām izmaiņām esošajā darbībā. Ja mainās īpašumtiesības uz reģistrā iekļautajām iekārtām, iepriekšējā nodokļa maksātāja atbildība izbeidzas tikai tad, kad dienestā ir reģistrējies jaunais šo noteikumu 11.1 punktā minētais nodokļa maksātājs. (MK 19.12.2023. noteikumu Nr. 808 redakcijā) 12. Dienests sagatavo apsaimniekošanas līgumu un noslēdz to ar apsaimniekotāju atbilstoši normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā piemēro finanšu nodrošinājumu, slēdz un izbeidz nolietotu transportlīdzekļu, iepakojuma un vienreiz lietojamo galda trauku un piederumu vai videi kaitīgu preču atkritumu apsaimniekošanas līgumu. 13. Apsaimniekošanas līgumā norāda: 13.1. līgumslēdzējus; 13.2. apsaimniekošanas līguma priekšmetu; 13.3. apsaimniekošanas līguma darbības termiņu; 13.4. apsaimniekotāja pienākumus un tiesības; 13.5. dienesta pienākumus un tiesības; 13.6. termiņu, kādā apsaimniekotājs slēdz līgumu ar atkritumu apsaimniekošanas sistēmas auditoru; 13.7. kārtību, kādā apsaimniekotājs iesniedz dienestā pārskatus par apsaimniekošanas sistēmas īstenošanu; 13.8. kārtību, kādā apsaimniekotājs iesniedz dienestā informāciju par saviem līgumpartneriem un izmaiņām līgumpartneru sarakstā; 13.9. kārtību, kādā izdara grozījumus apsaimniekošanas līgumā; 13.10. apsaimniekošanas līguma izbeigšanas kārtību. 14. Apsaimniekošanas līguma priekšmets ir apsaimniekotāja izveidotās atkritumu apsaimniekošanas sistēmas īstenošana, norādot tās ietvaros apsaimniekojamo videi kaitīgo preču veidus. 15. Apsaimniekošanas līguma neatņemama sastāvdaļa ir dienesta apstiprinātais apsaimniekošanas plāns. 16. Atbrīvojums stājas spēkā ar nākamā ceturkšņa pirmā mēneša pirmo datumu pēc attiecīgā apsaimniekošanas līguma noslēgšanas ar dienestu. 17. Apsaimniekotājs, ja nepieciešams, bet ne biežāk kā reizi ceturksnī līdz katra ceturkšņa otrā mēneša piecpadsmitajam datumam iesniedz dienestā informāciju par izmaiņām līgumpartneru sarakstā atbilstoši šo noteikumu 4. pielikumam. Apsaimniekotājs līgumpartneru sarakstā iekļauj tikai to dabas resursu nodokļa maksātāju, ar kuru noslēgts līgums par piedalīšanos videi kaitīgu preču atkritumu apsaimniekošanas sistēmā. 18. Dienests mēneša laikā pēc šo noteikumu 17. punktā minētā pieteikuma saņemšanas pieņem lēmumu par atbrīvojuma piemērošanu pieteiktajiem līgumpartneriem un veic grozījumus apsaimniekošanas līgumā. Jaunajiem apsaimniekošanas sistēmas līgumpartneriem atbrīvojumu piemēro ar nākamā ceturkšņa pirmo datumu pēc minētā lēmuma pieņemšanas. 19. Nodokļa maksātājs līgumu par viena veida videi kaitīgu preču atkritumu apsaimniekošanu vienlaikus drīkst slēgt tikai ar vienu apsaimniekotāju. Ja dienests, izvērtējot apsaimniekotāju iesniegto informāciju, konstatē, ka nodokļa maksātājs līgumu par viena veida videi kaitīgu preču atkritumu apsaimniekošanu ir noslēdzis ar vairākiem apsaimniekotājiem, attiecīgo nodokļa maksātāju rakstiski brīdina par konstatēto pārkāpumu un uzdod 10 darbdienu laikā no brīdinājuma saņemšanas dienas saglabāt līgumattiecības tikai ar vienu apsaimniekotāju. Nodokļa maksātājs par līgumu izbeigšanu ar pārējiem apsaimniekotājiem rakstiski informē dienestu, pievienojot šo apsaimniekotāju parakstītus apliecinājumus vai citus dokumentus par līguma izbeigšanu. Ja 10 darbdienu laikā no brīdinājuma nosūtīšanas dienas dienests nav saņēmis attiecīgo informāciju, tas pieņem lēmumu pārtraukt nodokļa maksātājam piešķirtā atbrīvojuma piemērošanu. 20. Ja apsaimniekotājs vai nodokļa maksātājs, kas ar apsaimniekotāju ir noslēdzis līgumu un uz šā līguma pamata ir atbrīvots no nodokļa samaksas, lauž līgumu, atbrīvojuma piemērošanu pārtrauc, sākot ar nākamā ceturkšņa pirmā mēneša pirmo datumu pēc attiecīga lēmuma pieņemšanas. Apsaimniekotājs informē dienestu par attiecīgā līguma laušanu ar nodokļa maksātāju, norādot līguma laušanas datumu. 21. Apsaimniekotājam, kas ir noslēdzis apsaimniekošanas līgumu ar dienestu, ir pienākums laikus ziņot dienestam par apsaimniekošanas plānā ietverto saistību izpildes izmaiņām. 22. Pēc šo noteikumu 21. punktā minētās informācijas saņemšanas dienests mēneša laikā pārskata atbrīvojuma piemērošanu un, ja nepieciešams, pieņem lēmumu par grozījumu izdarīšanu apsaimniekošanas līgumā. 23. Apsaimniekotājs, kura līgumpartneriem piemēro atbrīvojumu, ziņo dienestam par līgumpartneri, kas pusgada laikā pēc atbrīvojuma piemērošanas nav iesniedzis informāciju par tirgū laisto videi kaitīgu preču apjomu. Dienests ir tiesīgs pieņemt lēmumu pārtraukt nodokļa maksātājam piešķirtā atbrīvojuma piemērošanu. Atbrīvojuma piemērošanu var atjaunot ar nākamā ceturkšņa pirmā mēneša pirmo datumu pēc pilnas informācijas iesniegšanas un dienesta lēmuma pieņemšanas. 24. Ja apsaimniekotājs atkritumu apsaimniekošanas sistēmu nepiemēro vai piemēro nepilnā apmērā, neizpilda apsaimniekošanas līgumā ietvertās saistības vai prasības attiecībā uz finanšu nodrošinājumu, dienests 10 darbdienu laikā pēc tam, kad konstatēts, ka apsaimniekošanas līgumā ietvertās saistības nav izpildītas, sastāda aktu un rakstiski pieprasa no apsaimniekotāja paskaidrojumu par apsaimniekošanas līguma saistību nepildīšanu. 25. Apsaimniekotājs 10 darbdienu laikā pēc pieprasījuma saņemšanas iesniedz dienestā šo noteikumu 24. punktā minēto paskaidrojumu. Ja 10 darbdienu laikā paskaidrojums dienestam netiek iesniegts vai tiek iesniegta nepilnīga informācija, dienests pieņem lēmumu par grozījumu izdarīšanu apsaimniekošanas līgumā un, ja nepieciešams, par nodokļa maksātājam piešķirtā atbrīvojuma piemērošanas pārtraukšanu. 26. Dienests savā tīmekļvietnē ievieto un regulāri atjauno to apsaimniekotāju sarakstu, kuri ar dienestu ir noslēguši apsaimniekošanas līgumus. Sarakstā norāda apsaimniekošanas līguma noslēgšanas datumu, darbības ilgumu un videi kaitīgu preču veidus, kuriem piemēro atbrīvojumu. 27. Apsaimniekotājs katru gadu līdz 31. augustam iesniedz dienestam pārskatu par videi kaitīgo preču atkritumu apsaimniekošanu un aprēķināto nodokli (turpmāk – pārskats) (5. pielikums) par laikposmu no attiecīgā gada 1. janvāra līdz 30. jūnijam. Ja tiek konstatēts, ka apsaimniekotājs pusgada laikā nav nodrošinājis videi kaitīgu preču atkritumu pieņemšanu vai savākšanu, pārstrādi un reģenerāciju 40 % apmērā no šo noteikumu 1. pielikumā noteiktā apjoma, dienests veic šo noteikumu 32. un 33. punktā minētās darbības. (MK 19.12.2023. noteikumu Nr. 808 redakcijā) 28. Apsaimniekotājs katru gadu līdz 30. aprīlim iesniedz dienestam auditētu pārskatu par iepriekšējo gadu atbilstoši šo noteikumu 5. pielikumam. Pārskatam pievieno auditora atzinumu par pārskatā minētās informācijas atbilstību prasībām, kas noteiktas normatīvajos aktos par videi kaitīgu preču uzskaiti un apsaimniekošanu. 29. Apsaimniekotājam ir pienākums pēc nodokli administrējošās valsts iestādes un dienesta amatpersonu pieprasījuma uzrādīt dokumentu oriģinālus, kas apstiprina apsaimniekošanas plānā iekļautās informācijas patiesumu, un pārskatā norādīto dokumentu oriģinālus (tai skaitā līgumus, apliecinājumus par komersantu pieņemto vai savākto, atkārtotai izmantošanai sagatavoto vai pārstrādāto un reģenerēto videi kaitīgu preču atkritumu apjomu konkrētā laikposmā, dokumentus, kas apliecina lietotu videi kaitīgu preču realizāciju vai nodošanu atkārtotai lietošanai, vai citu pamatojošo dokumentāciju). 30. Dokuments, kas apliecina videi kaitīgu preču atkritumu savākšanu vai pieņemšanu Latvijas Republikas teritorijā un pieņemtā vai savāktā videi kaitīgu preču atkritumu apjoma uzglabāšanu, sagatavošanu atkārtotai izmantošanai, reģenerāciju un pārstrādi (5. pielikuma 4. punkts), satur šādu informāciju: 30.1. dokumenta izsniedzēja nosaukumu, reģistrācijas numuru, kontaktinformāciju; 30.2. informāciju par dokumentu, kas apliecina tiesības veikt norādīto darbību ar atkritumiem (numurs, termiņš, izsniedzējs); 30.3. dokumenta saņēmēja (apsaimniekotājs, kas ar dienestu ir noslēdzis apsaimniekošanas līgumu) nosaukumu un reģistrācijas numuru; 30.4. informāciju par veiktajām darbībām ar atkritumiem – apsaimniekoto atkritumu veidu un klases kodu, pieņemto vai savākto atkritumu daudzumu, darbības aprakstu un reģenerācijas darbības kodu, darbības vietu (valsts, adrese) un laikposmu, reģenerēto (tai skaitā atkārtotai izmantošanai sagatavoto un pārstrādāto) atkritumu daudzumu, informāciju par personu, no kuras tika pieņemti vai savākti atkritumi, informāciju par personu, kurai tika nodoti atkritumi, turpmākās darbības ar atkritumiem, kā arī citai personai nosūtīto atkritumu veidi, klases kods un daudzums; 30.5. apstiprinājumu, ka sniegtā informācija ir patiesa, atkritumu apsaimniekošanas darbība pabeigta un šī darbība konkrētajam atkritumu veidam un noteiktajā apjomā ir attiecināma tikai uz vienu apsaimniekotāju, kas ar dienestu ir noslēdzis apsaimniekošanas līgumu. (MK 19.12.2023. noteikumu Nr. 808 redakcijā) 31. Dienests mēneša laikā pēc šo noteikumu 27. vai 28. punktā minēto dokumentu saņemšanas izvērtē to atbilstību šo noteikumu prasībām, kā arī, ja nepieciešams, informē padomi par apsaimniekošanas plāna izpildes gaitu. Padome piecu darbdienu laikā sniedz dienestam savu ieteikumu par grozījumu izdarīšanu apsaimniekošanas līgumā. 32. Ja tiek konstatēts, ka šo noteikumu 27. vai 28. punktā minētie dokumenti ir nepilnīgi, dienests informē par to apsaimniekotāju, kas iesniedzis dokumentus. Ja 10 darbdienu laikā trūkstošā informācija dienestam netiek iesniegta vai tiek iesniegta nepilnīga informācija, dienests pieņem lēmumu par grozījumu izdarīšanu apsaimniekošanas līgumā un, ja nepieciešams, par nodokļa maksātājam piešķirtā atbrīvojuma piemērošanas pārtraukšanu. 33. Ja šo noteikumu 28. punktā minētajā auditora atzinumā norādīts, ka apsaimniekošanas plāna izpilde neatbilst normatīvo aktu prasībām vai plāns netiek atbilstoši pildīts, dienests 10 darbdienu laikā pēc šo noteikumu 28. punktā minēto dokumentu saņemšanas izvērtē iesniegto informāciju, rakstiski brīdina apsaimniekotāju par konstatēto pārkāpumu un uzdod mēneša laikā no brīdinājuma nosūtīšanas dienas pārkāpumu novērst. 34. Apsaimniekotājs informē dienestu par pārkāpuma novēršanu vai, ja norādītajā termiņā pārkāpumu nevarēja novērst, par pārkāpuma novēršanas pasākumiem un to izpildes grafiku, vai par objektīviem iemesliem, kāpēc pārkāpumu nav iespējams novērst. 35. Ja pēc brīdinājumā norādītā termiņa beigām dienests attiecīgo informāciju nav saņēmis vai iesniegtā informācija nav pamatota, tas rakstiski informē padomi un pieņem lēmumu pārtraukt atbrīvojuma piemērošanu nodokļa maksātājam, kas ir noslēdzis apsaimniekošanas līgumu, vai nodokļa maksātājiem, kas ir noslēguši līgumus ar konkrēto apsaimniekotāju. 36. Videi kaitīgu preču atkritumu savākšanas, sagatavošanas atkārtotai izmantošanai, pārstrādes un reģenerācijas normas tiek uzskaitītas kā izpildītas, ja tiek nodrošināta attiecīgo videi kaitīgu preču veidu un kategoriju atkritumu savākšana, sagatavošana atkārtotai izmantošanai, pārstrāde un reģenerācija ne mazākā apjomā, kā noteikts šo noteikumu 1. pielikumā: 36.1. videi kaitīgu preču atkritumu savākšanas apjomu nosaka, attiecīgajā kalendāra gadā vai pārskata periodā pieņemto vai savākto videi kaitīgu preču atkritumu daudzumu attiecinot pret realizēto vai savas saimnieciskās darbības nodrošināšanai ievesto un izmantoto videi kaitīgu preču daudzumu; 36.2. videi kaitīgu preču atkritumu sagatavošanas atkārtotai izmantošanai, pārstrādes un reģenerācijas apjomu nosaka, attiecīgajā kalendāra gadā atkārtotai izmantošanai sagatavoto, pārstrādāto un reģenerēto videi kaitīgu preču atkritumu daudzumu attiecinot pret savākto videi kaitīgu preču daudzumu. Sagatavošanai atkārtotai izmantošanai, pārstrādei un reģenerācijai nogādā pilnīgi visus savāktos videi kaitīgu preču atkritumus; 36.3. videi kaitīgu preču atkritumu atkārtotai izmantošanai sagatavotajā, pārstrādātajā vai reģenerētajā apjomā ieskaita tikai to apjomu, kas ir sagatavots atkārtotai izmantošanai, pārstrādāts vai reģenerēts saskaņā ar normatīvajiem aktiem atkritumu apsaimniekošanas jomā. 37. Dienests katru gadu pēc pārskatu izvērtēšanas ievieto savā tīmekļvietnē informāciju par ražotāju atbildības sistēmā radīto, savākto, atkārtotai izmantošanai sagatavoto, pārstrādāto un reģenerēto videi kaitīgu preču atkritumu apjomu. 38. Videi kaitīgu preču atkritumu apjomu, kas ir pieņemts vai savākts līdz pusgada vai kalendāra gada beigām, bet kuru reģenerē, pārstrādā vai atkārtoti izmanto attiecīgi nākamā pusgada vai kalendāra gada pirmo triju mēnešu laikā, apsaimniekotājs pieskaita iepriekšējā pusgadā vai kalendāra gadā reģenerētajam, pārstrādātajam vai atkārtoti izmantotajam videi kaitīgu preču atkritumu apjomam. 39. Atzīt par spēku zaudējušiem Ministru kabineta 2009. gada 3. novembra noteikumus Nr. 1294 "Kārtība, kādā atbrīvo no dabas resursu nodokļa samaksas par videi kaitīgām precēm" (Latvijas Vēstnesis, 2009, 183. nr.; 2013, 98., 155. nr.; 2016, 122., 251. nr.; 2018, 133. nr.). 40. Apsaimniekošanas līgums, kas ar dienestu ir noslēgts līdz šo noteikumu spēkā stāšanās dienai, ir spēkā līdz tā termiņa beigām, ciktāl tas nav pretrunā ar šiem noteikumiem. 41. Līdz e-pakalpojuma "Dabas resursu nodokļa objekta apsaimniekošana" darbības uzsākšanai šo noteikumu 3. punktā minētajā dienesta vienotās vides informācijas sistēmā "TULPE" visus dokumentus sagatavo atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu un iesniedz, izmantojot e-pasta adresi. Līdz minētā pakalpojuma ieviešanai šo noteikumu 27. un 28. punktā minēto pārskatu dienestā iesniedz Microsoft Excel vai citā skaitļu programmas formātā. 42. Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija triju darbdienu laikā pēc šo noteikumu 41. punktā minētā e-pakalpojuma darbības uzsākšanas nosūta attiecīgu paziņojumu publicēšanai oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis". 43. Šo noteikumu 3. pielikuma 7. punkta tabulas 6. punkts attiecībā uz izmaksu apjomu, kas nav mazāks kā 1,5 % no iepriekšējā gada uzņēmuma auditētajā ziņojumā iekļautā apgrozījuma, stājas spēkā 2023. gada 1. janvārī. 44. Šo noteikumu 1. pielikuma 3. punkta tabulas 5. punkts attiecībā uz elektriskajiem akumulatoriem fotoelementu paneļu saražotās strāvas uzkrāšanai stājas spēkā 2030. gada 1. janvārī. (MK 19.12.2023. noteikumu Nr. 808 redakcijā) Noteikumos iekļautas tiesību normas, kas izriet no: 1) Eiropas Parlamenta un Padomes 2008. gada 19. novembra Direktīvas 2008/98/EK par atkritumiem un par dažu direktīvu atcelšanu; 2) Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 30. maija Direktīvas (ES) 2018/851, ar ko groza Direktīvu 2008/98 par atkritumiem; 3) Eiropas Parlamenta un Padomes 2012. gada 4. jūlija Direktīvas 2012/19/ES par elektrisko un elektronisko iekārtu atkritumiem (EEIA); 4) Eiropas Parlamenta un Padomes 2006. gada 6. septembra Direktīvas 2006/66/EK par baterijām un akumulatoriem, un bateriju un akumulatoru atkritumiem un ar ko atceļ Direktīvu 91/157/EEK. Ministru prezidents A. K. Kariņš
Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrs A. T. Plešs 1. pielikums
Ministru kabineta 2021. gada 28. janvāra noteikumiem Nr. 64 (Pielikums MK 19.12.2023. noteikumu Nr. 808 redakcijā, sk. noteikumu 44. punktu) Videi kaitīgu preču atkritumu savākšanas, sagatavošanas atkārtotai izmantošanai vai pārstrādes un reģenerācijas apjomi
1. Videi kaitīgu preču atkritumu savākšanas un reģenerācijas apjomi (izņemot riepas) (%)
Piezīme. 1 Attiecīgajā gadā, ja pārskata periods sakrīt ar kalendāra gadu.
2. Nolietotu visu veidu riepu savākšanas un reģenerācijas apjomi (%)
Piezīme. 2 No 2021. gada līdz 2025. gadam nolietotu riepu pieņemtajā vai savāktajā apjomā ieskaita arī iepriekšējos gados Latvijas Republikas teritorijā uzkrāto nolietotu riepu apjomu no vietām, par kurām ir informācija dienestā un ko apliecina pēc dienesta kontroles sagatavots dokuments.
3. Bateriju un akumulatoru atkritumu savākšanas un pārstrādes apjomi (%)
Piezīme. 3 Bateriju un akumulatoru pārstrādes procesu efektivitāti nosaka atbilstoši Eiropas Komisijas 2012. gada 11. jūnija Regulai Nr. 493/2012, ar ko saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīvu 2006/66/EK paredz sīki izstrādātus noteikumus attiecībā uz bateriju un akumulatoru atkritumu pārstrādes procesu pārstrādes mērķlielumu aprēķināšanu. Ražotājs un ražotāja paplašinātās atbildības sistēmas komersants (apsaimniekotājs) datus par Ni-Cd un Fe-Ni akumulatoriem uzkrāj un sniedz atsevišķi.
4. Elektrisko un elektronisko iekārtu savākšanas, sagatavošanas atkārtotai izmantošanai vai pārstrādes un reģenerācijas apjomi (%)
Piezīme. 4 Elektrisko un elektronisko iekārtu atkritumu savākšanu, sagatavošanu atkārtotai izmantošanai vai pārstrādi un reģenerāciju uzskata par izpildītu, ja nodrošināta visu elektrisko un elektronisko iekārtu kategoriju atkritumu savākšana, sagatavošana atkārtotai izmantošanai vai pārstrāde un reģenerācija. Iesniegums par apsaimniekošanas plāna apstiprināšanu un atbrīvojumu no dabas resursu nodokļa samaksas
Valsts vides dienestam
apsaimniekošanas plānu un piemērot atbrīvojumu no dabas resursu nodokļa samaksas2 par šādām videi kaitīgām precēm (norāda atsevišķi visus videi kaitīgu preču veidus): 1. ______________ 2. ______________ 3. ______________ 4. ______________ laikposmam no 20__. gada __. ______ līdz 20__. gada __. _______ . Iesniegumam pievienotā plāna _________________daļā sniegtā informācija ir komercnoslēpums. Apliecinu, ka norādītā informācija ir pilnīga un patiesa. Pielikumā: 1. Videi kaitīgu preču atkritumu apsaimniekošanas plāns laikposmam no 20___. gada ___. _________ līdz 20___. gada ___. _________ uz ____ lapām. 2. Finanšu nodrošinājuma dokuments (kredītiestādes izsniegta pirmā pieprasījuma garantijas vēstule vai apdrošinātāja izsniegta apdrošināšanas polise) uz _____ lapām. Datums3 ___________________
Z. v.3 Piezīmes. 1 Nodokļa maksātājs, kas pats izveidojis un piemēro videi kaitīgu preču atkritumu apsaimniekošanas sistēmu, vai apsaimniekotājs, ar kuru nodokļa maksātāji noslēguši līgumus par videi kaitīgu preču atkritumu apsaimniekošanas sistēmas piemērošanu. 2 Apsaimniekošanas plāna 8. tabulā minētajiem nodokļa maksātājiem. 3 Dokumenta rekvizītus "datums", "paraksts" un "zīmoga vieta (Z. v.)" neaizpilda, ja elektroniskais dokuments ir sagatavots atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu. Vides aizsardzības un
reģionālās attīstības ministrs A. T. Plešs
Videi kaitīgu preču apsaimniekošanas plāns 1. Videi kaitīgu preču veidi un apjomi, kurus plānots realizēt vai ievest saimnieciskās darbības nodrošināšanai no citām valstīm, un plānotais dabas resursu nodoklis
Piezīmes. 1 Saskaņā ar Dabas resursu nodokļa likumā noteiktajām mērvienībām. 2 Aili aizpilda, ja apsaimniekošanas plāna periods nesākas ar 1. janvāri. 2. Videi kaitīgu preču atkritumu apsaimniekošana 2.1. Videi kaitīgu preču atkritumu veidi un apjomi, kurus plānots pieņemt vai savākt
2.2. Videi kaitīgu preču atkritumu veidi un apjomi, ko plānots sagatavot atkārtotai izmantošanai vai pārstrādāt
2.3. Videi kaitīgu preču atkritumu veidi un apjomi, kurus plānots reģenerēt
Piezīmes. 3 Eļļas filtriem norādīt arī vienības masu. 4 Plānotos videi kaitīgu preču atkritumu pieņemšanas vai savākšanas apjomus aprēķina procentos attiecībā pret videi kaitīgu preču apjomu, ko līdz attiecīgā gada 31. decembrim plānots realizēt vai savas saimnieciskās darbības nodrošināšanai ievest no citām valstīm. Videi kaitīgu preču atkritumu apjomus, ko plānots reģenerēt (tai skaitā atkārtoti izmantot un pārstrādāt), aprēķina procentos attiecībā pret videi kaitīgu preču atkritumu apjomu, ko attiecīgajā gadā plānots pieņemt vai savākt. 5 Aili aizpilda, ja apsaimniekošanas plāna periods nesākas ar 1. janvāri. 3. Videi kaitīgu preču atkritumu apsaimniekošanas sistēmas vispārīgs apraksts 3.1. Esošās un plānotās videi kaitīgu preču atkritumu savākšanas sistēmas vispārīgs apraksts Aprakstā ietver informāciju par to, kā tiks nodrošināta videi kaitīgu preču atkritumu pieņemšana un savākšana, tai skaitā kā tiks nodrošināts savākšanas vietu teritoriālais pārklājums, un pievieno darbību shematisko attēlojumu, papildinot ar apsaimniekojamo atkritumu klases kodiem6 3.2. To apsaimniekošanas sistēmas pasākumu apraksts, kas nepieciešami pārstrādes un reģenerācijas normu izpildei Aprakstā ietver informāciju par to, kā tiks nodrošināta videi kaitīgu preču atkritumu sagatavošana atkārtotai izmantošanai, pārstrāde un reģenerācija tādos apjomos, kas nav mazāki par Ministru kabineta 2021. gada 28. janvāra. noteikumu Nr. 64 "Kārtība, kādā atbrīvo no dabas resursu nodokļa samaksas par videi kaitīgām precēm" 1. pielikumā noteiktajiem apjomiem, kā arī norāda pārstrādes un reģenerācijas darbības, par kuru veikšanu ir noslēgti līgumi ar komersantiem, un paša veiktās pārstrādes un reģenerācijas darbības (ja tās tiek veiktas) un pievieno darbību shematisko attēlojumu, papildinot ar piemērojamās reģenerācijas darbības kodu7 3.3. Videi kaitīgu preču plūsmas auditēšanas apraksts Aprakstā ietver informāciju par to, kā tiks veikts līgumpartneru audits par videi kaitīgu preču uzskaiti saskaņā ar normatīvajos aktos par dabas resursu nodokli un atkritumu apsaimniekošanu noteiktajām prasībām Piezīmes. 6 Atbilstoši noteikumiem par atkritumu klasifikatoru un īpašībām, kuras padara atkritumus bīstamus. 7 Atbilstoši noteikumiem par atkritumu reģenerācijas un apglabāšanas veidiem. 4. Videi kaitīgu preču atkritumu pieņemšanas un savākšanas organizācija Latvijas Republikas teritorijā 4.1. Videi kaitīgu preču atkritumu pieņemšana vai savākšana videi kaitīgu preču atkritumu savākšanas vietās līdz 2020. gada 31. decembrim
Piezīmes. 8 Videi kaitīgu preču atkritumu savākšanas vietu norāda atbilstoši normatīvajiem aktiem par atkritumu savākšanas un šķirošanas vietām noteiktajiem atkritumu savākšanas un šķirošanas vietu veidiem. 9 Visi videi kaitīgu preču atkritumu veidi, kuriem apsaimniekotāja līgumpartneri vai nodokļa maksātājs ir saņēmis atbrīvojumu. 4.2. Videi kaitīgu preču atkritumu pieņemšana vai savākšana šķiroto atkritumu savākšanas laukumos no 2021. gada 1. janvāra
Piezīmes. 10 No 2021. gada līdz 2025. gadam norāda arī vietas, kur iepriekšējos gados Latvijas Republikas teritorijā tika uzkrātas nolietotas riepas un par kurām ir informācija Valsts vides dienestā, ko apliecina pēc Valsts vides dienesta kontroles sagatavots dokuments. 11 Nav nepieciešams vietām, kur iepriekšējos gados tika uzkrātas nolietotas riepas. 4.3. Videi kaitīgu preču papildu pieņemšana vai savākšana
5. Videi kaitīgu preču atkritumu sagatavošanas atkārtotai izmantošanai, reģenerācijas un pārstrādes organizācija 5.1. Komersanti, kuri sagatavo atkārtotai izmantošanai, reģenerē vai pārstrādā videi kaitīgu preču atkritumus Latvijas Republikas teritorijā
5.2. Komersanti, kuri sagatavo atkārtotai izmantošanai, reģenerē vai pārstrādā videi kaitīgu preču atkritumus ārpus Latvijas Republikas teritorijas
Piezīmes. 12 Saskaņā ar atkritumu klasifikatoru. 13 Saskaņā ar normatīvajiem aktiem par atkritumu reģenerācijas veidiem. 6. Komunikācijas pasākumu plāns
Piezīme. 14 Informatīvie pasākumi (publikācijas, izglītojošie raksti, audioieraksti, video satura vienības plašsaziņas līdzekļos un mediju platformās), izglītojošie pasākumi ar sabiedrības līdzdalību (akcijas, semināri, konferences, apmācības (tai skaitā tiešsaistes), atkritumu apsaimniekošanas infrastruktūras objektu apmeklējumi). 7. Videi kaitīgu preču atkritumu apsaimniekošanas plāna īstenošanas finanšu plāns
Piezīmes. 15 Nodokļa maksātājs, kas pats izveidojis un piemēro apsaimniekošanas sistēmu, norāda informāciju par sevi. 16 Ārvalsts komersantam norāda Eiropas Savienības pievienotās vērtības nodokļa maksātāja reģistrācijas numuru. 17 Aili aizpilda, ja reģistrācija nepieciešama atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektrisko un elektronisko iekārtu ražotāju un bateriju vai akumulatoru ražotāju reģistrācijas kārtību un samaksu par datu uzturēšanu. Apliecinu, ka norādītā informācija ir pilnīga un patiesa.
Piezīme. 18 Dokumenta rekvizītus "datums" un "paraksts" neaizpilda, ja elektroniskais dokuments ir sagatavots atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu. Vides aizsardzības un
reģionālās attīstības ministrs A. T. Plešs Iesniegums par izmaiņām līgumpartneru sarakstā un atbrīvojuma no dabas resursu nodokļa samaksas piemērošanu
Valsts vides dienestam
apsaimniekošanas plāna 8. tabulā (turpmāk – līgumpartneru saraksts): 1. Piešķirt atbrīvojumu no nodokļa samaksas par līgumā minētajām videi kaitīgām precēm laikposmam no 20__. gada __. ______ līdz 20__. gada __. _______ šādiem dabas resursu nodokļa maksātājiem, ar kuriem noslēgts līgums par piedalīšanos videi kaitīgu preču atkritumu apsaimniekošanas sistēmā:
2. Izslēgt no līgumpartneru saraksta šādus komersantus, ar kuriem pārtraukta sadarbība:
3. Veikt izmaiņas šādos līgumpartneru saraksta ierakstos:
Apliecinu, ka norādītā informācija ir pilnīga un patiesa.
Z. v.3 Piezīmes. 1 Tā apsaimniekotāja nosaukums, ar kuru nodokļa maksātāji noslēguši līgumus par videi kaitīgu preču atkritumu apsaimniekošanas sistēmas piemērošanu. 2 Aili aizpilda, ja reģistrācija nepieciešama atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektrisko un elektronisko iekārtu ražotāju un bateriju vai akumulatoru ražotāju reģistrācijas kārtību un samaksu par datu uzturēšanu. 3 Dokumenta rekvizītus "datums", "paraksts" un "zīmoga vieta (Z. v.)" neaizpilda, ja elektroniskais dokuments ir sagatavots atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu. Vides aizsardzības un
reģionālās attīstības ministrs A. T. Plešs 5. pielikums
Ministru kabineta 2021. gada 28. janvāra noteikumiem Nr. 64 (Pielikums MK 19.12.2023. noteikumu Nr. 808 redakcijā) Valsts vides dienestam
Pārskats par videi kaitīgu preču atkritumu apsaimniekošanu un aprēķināto dabas resursu nodokli 1. Informācija par finanšu nodrošinājumu 2. Pārskata periodā realizētie un no citām valstīm ievestie un saimnieciskās darbības nodrošināšanai izmantotie videi kaitīgu preču veidi un apjomi un aprēķinātais dabas resursu nodoklis
Piezīme. 1 Eļļas filtriem norādīt arī vienības masu. 3. Informācija par videi kaitīgu preču atkritumu apsaimniekošanu
Tumši pelēkos laukus neaizpilda. Gaiši pelēkajos laukos informāciju norāda, ja tāda ir pieejama. Piezīmes. 2 Minēto informāciju par elektriskajām un elektroniskajām iekārtām iesniedz, ja tāda ir pieejama. Nedalītu ierīču veidā atkārtoti izmantotais atkritumu apjoms ir jāiekļauj pārstrādātā vai atkārtotai izmantošanai sagatavotā videi kaitīgu preču atkritumu apjomā. 3 Eļļas filtriem norāda arī vienības masu. 4 Elektriskās un elektroniskās iekārtas atbilstoši Atkritumu apsaimniekošanas likuma 1. panta 22. punktam un normatīvajiem aktiem par elektrisko un elektronisko iekārtu kategorijām un marķēšanas prasībām un šo iekārtu atkritumu apsaimniekošanas prasībām un kārtību. 4. Dokumenti, kas apliecina videi kaitīgu preču atkritumu savākšanu Latvijas Republikas teritorijā un savāktā videi kaitīgu preču atkritumu apjoma sagatavošanu atkārtotai izmantošanai, reģenerāciju un pārstrādi 4.1. Komersantu (ar kuriem noslēgti līgumi par videi kaitīgu preču atkritumu pieņemšanu vai savākšanu) apliecinājuma dokumenti par Latvijas Republikas teritorijā pieņemto vai savākto videi kaitīgu preču atkritumu apjomu attiecīgajā laikposmā5
Piezīmes. 5 Apliecinājuma dokumentus sniedz tie komersanti, ar kuriem ir noslēgts līgums par videi kaitīgu preču atkritumu pieņemšanu vai savākšanu un kuri attiecīgajā laikposmā pieņēmuši vai savākuši pārskata 3. punktā norādītās videi kaitīgas preces. 6 Videi kaitīgu preču atkritumu savākšanas vietu adreses norāda atbilstoši apsaimniekošanas plāna 4.1. vai 4.2. apakšpunktam. Aili neaizpilda, ja videi kaitīgas preces pieņem vai savāc atbilstoši apsaimniekošanas plāna 4.3. apakšpunktam. 7 Apsaimniekotāja līdzfinansējums ir maksājums, ko apsaimniekotājs veic apsaimniekošanas plānā iekļautajiem sadarbības partneriem par dalītu atkritumu vākšanu Latvijas Republikas teritorijā no tiešajiem atkritumu radītājiem, sagatavošanu pārstrādei, tai skaitā šķirošanu, pārstrādi vai reģenerāciju. 4.2. Komersantu (ar kuriem noslēgti līgumi par videi kaitīgu preču atkritumu sagatavošanu atkārtotai izmantošanai, reģenerāciju vai pārstrādi) apliecinājuma dokumenti par atkārtotai izmantošanai sagatavoto, reģenerēto vai pārstrādāto videi kaitīgu preču atkritumu apjomu attiecīgajā laikposmā
Piezīme. 8 Norāda uz attiecīgo apsaimniekošanas sistēmu attiecināto apjomu. 5. Informācija par dokumentiem, kas attiecas uz atkritumu pārrobežu pārvadājumiem atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes 2006. gada 14. jūnija Regulai (EK) Nr. 1013/2006 par atkritumu sūtījumiem vai Bāzeles konvencijai par kontroli pār kaitīgo atkritumu robežšķērsojošo transportēšanu un to aizvākšanu, ja videi kaitīgu preču atkritumi tiek izvesti reģenerācijai uz citu Eiropas Savienības dalībvalsti vai ārpus Eiropas Savienības
Piezīmes. 9 Norāda vienu no šādiem videi kaitīgu preču atkritumu kravas pārvadājuma pavadzīmes veidiem: 1) paziņojuma dokuments par atkritumu pārrobežu pārvietošanu/sūtījumiem atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes 2006. gada 14. jūnija Regulas (EK) Nr. 1013/2006 par atkritumu sūtījumiem I A pielikumam; 2) paziņojuma dokuments par atkritumu pārrobežu pārvietošanu/sūtījumiem atbilstoši Bāzeles konvencijai par kontroli pār kaitīgo atkritumu robežšķērsojošo transportēšanu un to aizvākšanu; 3) atkritumu sūtījumiem pievienojamā informācija atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes 2006. gada 14. jūnija Regulas (EK) Nr. 1013/2006 par atkritumu sūtījumiem VII pielikumam. 10 Norāda attiecīgā paziņojuma dokumenta numuru. Informācijā, ko atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes 2006. gada 14. jūnija Regulas (EK) Nr. 1013/2006 par atkritumu sūtījumiem VII pielikumam pievieno atkritumu sūtījumiem, kravas pavadzīmes numuru nenorāda. 11 Norāda attiecīgā paziņojuma dokumenta izdošanas datumu. Informācijā, ko atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes 2006. gada 14. jūnija Regulas (EK) Nr. 1013/2006 par atkritumu sūtījumiem VII pielikumam pievieno atkritumu sūtījumiem, norāda faktisko sūtījuma datumu un datumu, kad sūtījuma saņēmējs ir saņēmis atkritumus. 6. Dokumenti, kas apliecina videi kaitīgu preču realizāciju vai nodošanu atkārtotai lietošanai un uzglabāšanu 6.1. Komersantu apliecinājuma dokumenti par videi kaitīgu preču realizāciju vai nodošanu atkārtotai lietošanai
6.2. Komersantu apliecinājuma dokumenti par fotoelementu paneļu un invertoru atkritumu pieņemšanu un uzglabāšanu
7. Komunikācijas pasākumu plāna izpilde
Piezīmes. 12 Informatīvie pasākumi (publikācijas, izglītojošie raksti, audioieraksti, video satura vienības plašsaziņas līdzekļos un mediju platformās), izglītojošie pasākumi ar sabiedrības līdzdalību (akcijas, semināri, konferences, apmācības (tai skaitā tiešsaistes), atkritumu apsaimniekošanas infrastruktūras objektu apmeklējumi). 13 Vismaz 100 dalībnieku auditorija katrā pasākumā. 14 Norāda hipersaiti uz tīmekļvietni, kas apliecina pasākuma īstenošanu. 8. Videi kaitīgu preču atkritumu apsaimniekošanas finanšu plāna izpilde
Apliecinu, ka norādītā informācija ir pilnīga un patiesa.
Z. v.15 Piezīme. 15 Dokumenta rekvizītus "datums", "paraksts" un "zīmoga vieta" ("Z. v.") neaizpilda, ja elektroniskais dokuments ir sagatavots atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu. |
Tiesību akta pase
Nosaukums: Kārtība, kādā atbrīvo no dabas resursu nodokļa samaksas par videi kaitīgām precēm
Statuss:
Spēkā esošs
Dokumenta valoda:
Satura rādītājs
Saistītie dokumenti
|