Aptauja ilgs līdz 23. oktobrim.
Tiesību akts ir zaudējis spēku.
Skatīt Ministru kabineta 2019. gada 30. aprīļa noteikumus Nr. 181 "Kārtība, kādā izmanto 2019. gadam paredzēto apropriāciju valsts un pašvaldību vienoto klientu apkalpošanas centru tīkla izveidei, uzturēšanai un publisko pakalpojumu sistēmas pilnveidei". Ministru kabineta noteikumi Nr. 79
Rīgā 2018. gada 13. februārī (prot. Nr. 9 21. §) Kārtība, kādā izmanto 2018. gadam paredzēto apropriāciju valsts un pašvaldību vienoto klientu apkalpošanas centru tīkla izveidei, uzturēšanai un publisko pakalpojumu sistēmas pilnveidei
1. Noteikumi nosaka kārtību, kādā Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija (turpmāk – ministrija) budžeta programmas 30.00.00 "Attīstības nacionālie atbalsta instrumenti" ietvaros paredzēto apropriāciju izmanto valsts un pašvaldību vienoto klientu apkalpošanas centru tīkla (turpmāk – vienotie klientu apkalpošanas centri) izveidei, uzturēšanai un publisko pakalpojumu sistēmas pilnveidei 2018. gadā. 2. Ministrija veic pašvaldību atlasi valsts budžeta dotācijas piešķiršanai, ieviešot vienas pieturas aģentūras principu pakalpojumu sniegšanā. 3. Ministrija centralizēti nodrošina vienoto klientu apkalpošanas centru atpazīstamības pasākumus un sabiedriskās domas pētījuma veikšanu, šim mērķim paredzot finansējumu 10 000 euro apmērā no budžeta programmas 30.00.00 "Attīstības nacionālie atbalsta instrumenti" ietvaros piešķirtās valsts budžeta dotācijas. 4. Lai nodrošinātu šo noteikumu 12. punktā minētā līdzekļu atlikuma efektīvu izmantošanu, ministrija izveido komisiju, kas izvērtē pašvaldību pieteikumus valsts budžeta dotācijas saņemšanai vienoto klientu apkalpošanas centru izveidei, uzturēšanai un publisko pakalpojumu sistēmas pilnveidei un sagatavo priekšlikumus vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministram (turpmāk – komisija). Komisijas sastāvā iekļauj ministrijas, Latvijas Pašvaldību savienības, Reģionālo attīstības centru apvienības un nevalstisko organizāciju pārstāvjus. 5. Komisijai ir tiesības pieprasīt papildinformāciju no pašvaldības, kura atbilstoši šo noteikumu 7. punktam iesniegusi dokumentus valsts budžeta dotācijas saņemšanai, un noteikt papildinformācijas iesniegšanas termiņu. 6. Komisija 15 darbdienu laikā pēc pašvaldību pieteikumu saņemšanas apkopo un izvērtē pieteikumus un tiem pievienotos dokumentus un iesniedz ministrijā komisijas apstiprinātu protokolu. 7. Lai saņemtu valsts budžeta dotāciju, pašvaldība iesniedz ministrijā: 7.1. pieteikumu valsts budžeta dotācijas saņemšanai 2018. gadā vienotā klientu apkalpošanas centra izveidei, uzturēšanai un publisko pakalpojumu sistēmas pilnveidei novadu, reģionālās un nacionālās nozīmes attīstības centros (atbilstoši šo noteikumu 1. pielikumam); 7.2. pašvaldības domes lēmumu par vienotā klientu apkalpošanas centra izveidi pašvaldībā; 7.3. pašvaldības īpašumā vai ilgtermiņa nomā esoša infrastruktūras objekta telpu plānus vienotā klientu apkalpošanas centra izveidei vai pielāgošanai, projektēšanai un būvdarbu veikšanai; 7.4. vienotā klientu apkalpošanas centra izveides vai pielāgošanas un uzturēšanas izmaksu aprēķinu un apliecinājumu par pašvaldības budžeta līdzfinansējumu (atbilstoši šo noteikumu 1. pielikumam). 8. Vienotā klientu apkalpošanas centra izveidošanas vai pielāgošanas un aprīkošanas (izņemot uzturēšanas izmaksas) attiecināmās izmaksas ir šādas: 8.1. specifiski vides un informācijas pieejamības nodrošināšanas pasākumi, ievērojot vajadzības, kādas ir personām ar redzes, dzirdes, kustību un garīga rakstura traucējumiem (uzbrauktuvju izbūve, ēkā izveidoto durvju platuma nodrošināšana atbilstoši vajadzībām, kādas ir personām, kas pārvietojas ratiņkrēslā, un personām ar bērnu ratiņiem, ēkas kāpņu pirmā un pēdējā pakāpiena, grīdas līmeņa maiņas, stikla sienu, virsmu un citu bīstamo vietu marķēšana spilgtā krāsā, labi saskatāmu, viegli salasāmu, sataustāmu, izgaismotu apzīmējumu, vizuālās informācijas, piktogrammu, norāžu un audiosignālu izvietošana telpās un citi pasākumi); 8.2. klientu apkalpošanas vietu izveide vai pielāgošana, ievērojot vienotu stilu; 8.3. darbavietu aprīkošana ar datorpieslēgumu, internetu un elektronisko ierīci, kas dod iespēju norēķināties ar maksājumu kartēm (obligāta POS termināļa iegāde un uzstādīšana); 8.4. videonovērošanas ierīkošana klientu apkalpošanas telpās; 8.5. rindu vadības iekārtas iepirkšana un uzturēšana klientu plūsmas koordinēšanai; 8.6. autostāvvietas ierīkošana, paredzot visus nepieciešamos nosacījumus, lai to varētu izmantot personas ar invaliditāti; 8.7. viena publiskas pieejas datora iegāde un brīvpieejas interneta ierīkošana klientu uzgaidāmajā telpā; 8.8. informācijas centra ierīkošana ievadinformācijas un konsultācijas sniegšanai, kā arī klientu apkalpošanai nepieciešamo multifunkcionālo iekārtu iegāde; 8.9. telefoniski sniegto konsultāciju integrācija ar vienotā klientu apkalpošanas centra pakalpojumu vadības sistēmu, izmantojot interneta tīklu. 9. Valsts budžeta dotāciju vienotā klientu apkalpošanas centra izveidei, uzturēšanai un publisko pakalpojumu sistēmas pilnveidei novadu nozīmes attīstības centrā pašvaldībai piešķir atbilstoši šo noteikumu 2. pielikuma 1. un 2. punktam. 10. Lai nodrošinātu vienoto klientu apkalpošanas centru darbībai nepieciešamo pakalpojumu vadības sistēmas uzturēšanu, valsts budžeta dotāciju Ventspils pilsētas domei piešķir atbilstoši šo noteikumu 2. pielikuma 3. punktam, un tā izlietojama saskaņā ar ministrijas un Ventspils pilsētas domes noslēgto līgumu. 11. Ministrija 10 darbdienu laikā pēc šo noteikumu stāšanās spēkā pārskaita valsts budžeta dotācijas transfertu noteiktam mērķim atbilstoši šo noteikumu 2. pielikuma 1., 2. un 3. punktam uz pašvaldības norēķinu kontu Valsts kasē. 12. Ja, izlietojot valsts budžeta dotāciju, izveidojas līdzekļu atlikums, vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministram ir tiesības to novirzīt vienoto klientu apkalpošanas centru izveidei novadu nozīmes attīstības centros un pakalpojumu vadības sistēmas pilnveidošanai. 13. Izvērtējot valsts budžeta dotācijas piešķiršanu, komisija ņem vērā: 13.1. plānotā vienotā klientu apkalpošanas centra attālumu līdz tuvākajam reģionālās vai nacionālās nozīmes attīstības centram. Prioritāri atbalstāmi ir vienotie klientu apkalpošanas centri vietās, kuras ģeogrāfiski izvietotas tālāk no reģionālās vai nacionālās nozīmes centriem; 13.2. pašvaldības pieteikumā valsts budžeta dotācijas saņemšanai norādīto gatavību ieguldīt līdzekļus atbilstības nodrošināšanai. 14. Ministrija piecu darbdienu laikā pēc šo noteikumu 6. punktā minētā protokola saņemšanas izvērtē pieteikumu un tiem pievienoto dokumentu atbilstību šiem noteikumiem un izdod rīkojumu par valsts budžeta dotācijas piešķiršanu vienoto klientu apkalpošanas centru izveidei, uzturēšanai un publisko pakalpojumu sistēmas pilnveidei novadu nozīmes attīstības centros vai pieņem lēmumu par atteikumu piešķirt valsts budžeta dotāciju. 15. Rīkojumā par valsts budžeta dotācijas piešķiršanu ministrija norāda: 15.1. valsts budžeta dotācijas saņēmēju; 15.2. valsts budžeta dotācijas izlietošanas mērķi un infrastruktūras objektu, kurā paredzēts ieguldīt valsts budžeta dotāciju; 15.3. vienotā klientu apkalpošanas centra izveidei paredzētās vienreizējās valsts budžeta dotācijas apmēru; 15.4. vienotā klientu apkalpošanas centra darbības nodrošināšanai paredzētās valsts budžeta dotācijas apmēru; 15.5. valsts budžeta dotācijas izlietošanas termiņu. 16. Ministrija piecu darbdienu laikā pēc šo noteikumu 14. punktā minētā rīkojuma izdošanas nosūta to attiecīgajai pašvaldībai, pārskaita valsts budžeta dotāciju uz pašvaldības norēķinu kontu Valsts kasē, kā arī Valsts pārvaldes iekārtas likumā noteiktajā kārtībā organizē sadarbības līguma noslēgšanu starp valsts pārvaldes iestādēm un attiecīgo pašvaldību par publisko pakalpojumu sniegšanu vienotajos klientu apkalpošanas centros. 17. Vienreizējās valsts budžeta dotācijas apmērs vienotā klientu apkalpošanas centra izveidei novadu nozīmes attīstības centrā nevar pārsniegt 70 % no kopējām izveidošanas izmaksām jeb 10 000 euro. 18. Vienreizējās valsts budžeta dotācijas apmērs vienotā klientu apkalpošanas centra izveidei reģionālās nozīmes attīstības centrā nevar pārsniegt 70 % no kopējām izveidošanas izmaksām jeb 50 000 euro. 19. Vienreizējās valsts budžeta dotācijas apmērs vienotā klientu apkalpošanas centra izveidei nacionālās nozīmes attīstības centrā nevar pārsniegt 70 % no kopējām izveidošanas izmaksām jeb 100 000 euro. 20. Pašvaldības līdzmaksājums vienotā klientu apkalpošanas centra izveidei novadu, reģionālās un nacionālās nozīmes attīstības centrā nav mazāks par 30 % no kopējām izveides izmaksām. 21. Valsts budžeta dotācija vienotajā klientu apkalpošanas centrā nodarbināto atlīdzības fonda nodrošināšanai piešķirama šādā apmērā: 21.1. pašvaldībām, kurās ir līdz 10 000 iedzīvotāju, – 500 euro mēnesī; 21.2. pašvaldībām, kurās ir no 10 001 līdz 20 000 iedzīvotāju, – 700 euro mēnesī; 21.3. pašvaldībām, kurās ir vairāk nekā 20 000 iedzīvotāju, – 1000 euro mēnesī. 22. Atlīdzība vienotajā klientu apkalpošanas centrā nodarbinātajiem piešķirama, nepārsniedzot šo noteikumu 21. punktā minēto apmēru, neatkarīgi no iesaistīto darbinieku skaita. 23. Valsts budžeta dotācija vienotā klientu apkalpošanas centra uzturēšanai piešķirama 15 % apmērā no valsts budžeta dotācijas nodarbināto atlīdzības fondam. 24. Vienotā klientu apkalpošanas centra uzturēšanas attiecināmās izmaksas ir šādas: 24.1. kancelejas preces, biroja piederumi un biroja aprīkojuma noma; 24.2. personāla telpu noma un īre, komunālie maksājumi un telpu uzturēšanas izmaksas (tai skaitā iestādes koplietošanas telpu un koplietošanas resursu izmantošanas izmaksu proporcionāla segšana); 24.3. sakaru, interneta un informācijas tehnoloģiju uzturēšanas izmaksas un pasta pakalpojumu izmaksas. 25. Ministrija, apkopojot pašvaldību pieteikumus, sagatavo un iesniedz Ministru kabinetā informatīvo ziņojumu un protokollēmuma projektu par valsts budžeta dotācijas piešķiršanu vienoto klientu apkalpošanas centru izveidei, uzturēšanai un publisko pakalpojumu sistēmas pilnveidei reģionālās un nacionālās nozīmes attīstības centros. 26. Ministru kabinets, izvērtējot ministrijas iesniegto informatīvo ziņojumu, pieņem lēmumu par valsts budžeta dotācijas piešķiršanu vienoto klientu apkalpošanas centru izveidei, uzturēšanai un publisko pakalpojumu sistēmas pilnveidei reģionālās un nacionālās nozīmes attīstības centros. 27. Pēc tam kad Ministru kabinets pieņēmis šo noteikumu 26. punktā minēto lēmumu, ministrija Valsts pārvaldes iekārtas likumā noteiktajā kārtībā organizē sadarbības līgumu noslēgšanu starp valsts pārvaldes iestādēm un attiecīgo pašvaldību par publisko pakalpojumu sniegšanu. 28. 15 darbdienu laikā pēc šo noteikumu stāšanās spēkā ministrija Valsts pārvaldes iekārtas likumā noteiktajā kārtībā organizē sadarbības līgumu noslēgšanu starp valsts pārvaldes iestādēm un šo noteikumu 2. pielikuma 1. un 3. punktā minēto attiecīgo pašvaldību par publisko pakalpojumu sniegšanu vienotajos klientu apkalpošanas centros. 30. Piešķirtās valsts budžeta dotācijas izlietošanu uzrauga ministrija atbilstoši ministrijas iekšējiem normatīvajiem aktiem. 31. Pašvaldība ir atbildīga par piešķirtās valsts budžeta dotācijas izlietojumu atbilstoši normatīvo aktu prasībām un sadarbības līguma nosacījumiem un par grāmatvedības uzskaites nodrošināšanu izdevumiem, kas saistīti ar vienotā klientu apkalpošanas centra izveidi un uzturēšanu. 32. Pašvaldība līdz 2019. gada 10. janvārim sagatavo pārskatu par 2018. gadā piešķirtās valsts budžeta dotācijas izlietojumu vienoto klientu apkalpošanas centru izveidei, uzturēšanai un publisko pakalpojumu sistēmas pilnveidei, aizpildot šādas veidlapas: 32.1. "Pārskats par piešķirtās valsts budžeta dotācijas izlietojumu 2018. gadā valsts un pašvaldību vienoto klientu apkalpošanas centru izveidei" (3. pielikums); 32.2. "Pārskats par piešķirtās valsts budžeta dotācijas izlietojumu 2018. gadā valsts un pašvaldību vienoto klientu apkalpošanas centru uzturēšanai" (4. pielikums). 33. Ventspils pilsētas dome līdz 2019. gada 10. janvārim sagatavo pārskatu par 2018. gadā piešķirtās valsts budžeta dotācijas izlietojumu vienoto klientu apkalpošanas centru pakalpojumu vadības sistēmas nodrošināšanai, aizpildot veidlapu "Pārskats par piešķirtās valsts budžeta dotācijas izlietojumu 2018. gadā valsts un pašvaldību vienoto klientu apkalpošanas centru uzturēšanai" (4. pielikums). 34. Šo noteikumu 32. un 33. punktā minēto pārskatu sagatavošanai, pārbaudei, parakstīšanai un iesniegšanai lieto informācijas sistēmu "Ministriju, centrālo valsts iestāžu un pašvaldību budžeta pārskatu informācijas sistēma" (turpmāk – informācija sistēma "ePārskati") atbilstoši normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā Valsts kase nodrošina elektronisko informācijas apmaiņu. 35. Ministrija informācijas sistēmā "ePārskati" 20 darbdienu laikā pēc pārskatu iesniegšanas datuma, bet ne vēlāk kā līdz 2019. gada 31. janvārim pārbauda pārskatu atbilstību piešķirtās valsts budžeta dotācijas izlietojumam un apstiprina pārskatus, lai nodrošinātu informāciju savlaicīgu grāmatvedības ierakstu veikšanai. Ministrija izlases kārtībā uz vietas pārbauda pašvaldībām piešķirto valsts budžeta dotāciju izlietojumu. 36. Ministrija transferta avansa maksājumu atzīst izdevumos, bet pašvaldības saņemto transferta avansa maksājumu atzīst ieņēmumos (pēc ministrijas apstiprinājuma saņemšanas informācijas sistēmā "ePārskati" par attaisnotajiem izdevumiem) atbilstoši šo noteikumu 3. un 4. pielikumā minētajai informācijai. 37. Ministrija veiktos uzturēšanas izdevumus apstiprina atbilstoši uzkrāšanas principam, bet pamatkapitāla veidošanas izdevumus – atbilstoši naudas plūsmai. 38. Valsts budžeta dotāciju, kas nav izlietota vai nav izlietota atbilstoši paredzētajam mērķim, pašvaldība pēc šo noteikumu 3. un 4. pielikuma apstiprināšanas informācijas sistēmā "ePārskati" atmaksā ministrijai 10 darbdienu laikā pēc ministrijas vēstules saņemšanas par atmaksas pieprasījumu. 39. Iepriekšējo periodu grāmatvedības uzskaites kļūdas, neprecizitātes un grāmatvedības uzskaites kārtības maiņas ietekmi uzskaita kā pārskata perioda ieņēmumu un izdevumu korekcijas. Ministru prezidents,
veselības ministra pienākumu izpildītājs Māris Kučinskis Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrs Kaspars Gerhards Pieteikums valsts budžeta dotācijas saņemšanai 2018. gadā valsts un pašvaldību vienoto klientu apkalpošanas centru izveidei, uzturēšanai un publisko pakalpojumu sistēmas pilnveidei
Piezīme. * Dokumenta rekvizītus "paraksts" un "datums" neaizpilda, ja elektroniskais dokuments ir sagatavots atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu. Vides aizsardzības un
reģionālās attīstības ministrs Kaspars Gerhards Valsts budžeta dotācijas apmērs 2018. gadā valsts un pašvaldību vienoto klientu apkalpošanas centru izveidei, uzturēšanai un publisko pakalpojumu sistēmas pilnveidei
1. Valsts budžeta dotācijas apmērs valsts un pašvaldību vienoto klientu apkalpošanas centru izveidei, uzturēšanai un publisko pakalpojumu sistēmas pilnveidei novadu nozīmes attīstības centros
2. Valsts budžeta dotācijas apmērs valsts un pašvaldību vienoto klientu apkalpošanas centru uzturēšanai un publisko pakalpojumu sistēmas pilnveidei novadu un reģionālās nozīmes attīstības centros
3. Valsts budžeta dotācijas apmērs vienoto klientu apkalpošanas centru darbībai nepieciešamo pakalpojumu vadības sistēmas uzturēšanas nodrošināšanai
Vides aizsardzības un
reģionālās attīstības ministrs Kaspars Gerhards Pārskats par piešķirtās valsts budžeta dotācijas izlietojumu 2018. gadā valsts un pašvaldību vienoto klientu apkalpošanas centru izveidei
Paškontrole pašvaldības līdzfinansējumam:
Piezīme. * Dokumenta rekvizītu "paraksts" neaizpilda, ja elektroniskais dokuments ir sagatavots atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu. Vides aizsardzības un
reģionālās attīstības ministrs Kaspars Gerhards Pārskats par piešķirtās valsts budžeta dotācijas izlietojumu 2018. gadā valsts un pašvaldību vienoto klientu apkalpošanas centru uzturēšanai
Paškontrole pašvaldības līdzfinansējumam:
Piezīme. * Dokumenta rekvizītu "paraksts" neaizpilda, ja elektroniskais dokuments ir sagatavots atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu. Vides aizsardzības un
reģionālās attīstības ministrs Kaspars Gerhards |
Tiesību akta pase
Nosaukums: Kārtība, kādā izmanto 2018. gadam paredzēto apropriāciju valsts un pašvaldību vienoto klientu ..
Statuss:
Zaudējis spēku
Satura rādītājs
Saistītie dokumenti
|