Šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes. Turpinot lietot šo vietni, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. Uzzināt vairāk.
Teksta versija
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
uz sākumu
Izvērstā meklēšana
Autorizēties savā kontā

Kādēļ autorizēties vai reģistrēties?
 
Ministru kabineta noteikumi Nr. 725

Rīgā 2017. gada 12. decembrī (prot. Nr. 61 16. §)
Fundamentālo un lietišķo pētījumu projektu izvērtēšanas un finansējuma administrēšanas kārtība
Izdoti saskaņā ar Zinātniskās darbības likuma
18.1 panta otrās daļas 2. punktu un 34. panta trešo daļu
I. Vispārīgie jautājumi

1. Noteikumi nosaka kārtību, kādā izvērtē un finansē fundamentālo un lietišķo pētījumu projektus (turpmāk – projekts) un administrē projektu finansēšanai piešķirtos valsts budžeta līdzekļus.

2. Noteikumos lietoti šādi termini:

2.1. zinātniskais personāls – vadošie pētnieki, pētnieki, zinātniskie asistenti, augstskolas akadēmiskais personāls un studējošie;

2.2. zinātniskā grupa – zinātniskais un tehniskais personāls, kas piedalās projekta īstenošanā. Zinātniskās grupas sastāvā ir projekta vadītājs, projekta galvenie izpildītāji un projekta izpildītāji;

2.3. projekta vadītājs – zinātnieks, kurš piesaka projektu, vada to un nodrošina tā īstenošanu – plāno un pārrauga projekta uzdevumu izpildi, ir atbildīgs par savu un citu projektā iesaistīto personu darbību atbilstoši projektā noteiktajiem uzdevumiem un zinātniskās ētikas normām, par projekta izpildes gaitu raksturojošās dokumentācijas savlaicīgu sagatavošanu un iesniegšanu šajos noteikumos paredzētajā kārtībā;

2.4. projekta galvenie izpildītāji – zinātnieki, kuri īsteno projektu un atbild par tā daļu izpildi;

2.5. projekta izpildītāji – zinātniskās grupas locekļi, kuri veic atsevišķus zinātniskus uzdevumus projekta īstenošanā;

2.6. projekta sekretārs – speciālists, kas organizē ekspertu atlasi projekta iesniegumu, vidusposma zinātnisko pārskatu un noslēguma zinātnisko pārskatu izvērtēšanai, nodrošina projekta īstenošanas un uzraudzības dokumentu un informācijas apriti, kā arī lēmumprojektu sagatavošanu un komunikāciju;

2.7. projekta iesniedzējs – zinātniskā institūcija, kas reģistrēta zinātnisko institūciju reģistrā (turpmāk – zinātniskā institūcija) un neatkarīgi no tās juridiskā statusa (publisko tiesību subjekts vai privāto tiesību subjekts) vai finansēšanas veida atbilstoši tās darbību reglamentējošiem normatīvajiem aktiem (statūtiem, nolikumam vai satversmei) veic ar saimniecisko darbību nesaistītas pamatdarbības, un kas atbilst Eiropas Komisijas 2014. gada 17. jūnija Regulas (ES) Nr. 651/2014, ar ko noteiktas atbalsta kategorijas atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma 107. un 108. pantu, 2. panta 83. punktā pētniecības organizācijai noteiktajai definīcijai;

2.8. kvalitātes slieksnis – minimālais sasniedzamais punktu skaits katrā kritērijā atsevišķi vai kopumā, kas norādīts projekta iesnieguma konsolidētajā vērtējumā;

2.9. ar saimniecisko darbību nesaistīta pamatdarbība – pētniecības organizācijas darbība, kura neietilpst Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. panta 1. punktā noteiktajā darbības jomā, tai skaitā:

2.9.1. izglītības pasākumi, lai panāktu personāla skaita un kvalifikācijas pieaugumu;

2.9.2. neatkarīga pētniecība un izstrāde, lai gūtu vairāk zināšanu un labāku izpratni, tostarp kopīga pētniecība un izstrāde, pētniecības organizācijai iesaistoties efektīvā sadarbībā;

2.9.3. pētniecības rezultātu izplatīšana bez ekskluzivitātes un diskriminēšanas, tai skaitā izmantojot mācīšanu, brīvas piekļuves datubāzes, atklātas publikācijas vai atklāta pirmkoda programmatūru;

2.9.4. zināšanu un tehnoloģiju pārnese, ja:

2.9.4.1. zināšanu un tehnoloģiju pārneses darbības veic pētniecības organizācijas nodaļa vai pētniecības organizācijas meitas uzņēmums (komercsabiedrība, kurā mātes uzņēmuma līdzdalības daļa pārsniedz 50 procentu vai kurā mātes uzņēmumam ir balsu vairākums un kura atbilst pētniecības organizācijas definīcijai), pētniecības organizācijai kopīgi ar citām pētniecības organizācijām vai pētniecības organizācijai ar trešajām pusēm atklātā konkursā slēdzot līgumus par noteiktiem pakalpojumiem;

2.9.4.2. visa peļņa no šādas darbības tiek atkal ieguldīta pētniecības organizācijas pamatdarbībā.

3. Fundamentālo un lietišķo pētījumu mērķis ir radīt jaunas zināšanas un tehnoloģiskās atziņas visās zinātņu nozarēs.

4. Projekta kopējais īstenošanas laiks nepārsniedz trīs gadus. Finansējumu projektam piešķir pa posmiem, kuru ilgums ir viens gads, atbilstoši šo noteikumu 27. punktā minētajam padomes lēmumam un šo noteikumu 31. punktā minētajā kārtībā noslēgtajam līgumam.

5. Šo noteikumu 4. punktā minēto projekta īstenošanas laiku var pagarināt uz laiku līdz vienam gadam, ja tas nepieciešams projekta rezultātu nostiprināšanai un publiskošanai, bez finansējuma piešķiršanas un noslēguma zinātniskā pārskata par projekta īstenošanu izvērtēšanas.

6. Projekta iesniedzējs īsteno ar saimniecisko darbību nesaistītu projektu. Projekta iesniedzējs skaidri nodala ar saimniecisko darbību nesaistītas pamatdarbības (un ar tām saistītās finanšu plūsmas) no darbībām, kas kvalificējamas kā saimnieciskas darbības. Par saimnieciskām darbībām uzskata darbības komersanta uzdevumā, pētniecības infrastruktūras iznomāšanu un konsultāciju pakalpojumus. Ja zinātniskā institūcija veic arī citas saimnieciskās darbības, kas neatbilst ar saimniecisko darbību nesaistītām pamatdarbībām, tā nodala pamatdarbības un ar tām saistītās finanšu plūsmas no pārējām zinātniskās institūcijas darbībām un ar tām saistītajām finanšu plūsmām.

7. Projekta iesniedzējs atbild par projekta īstenošanu kopumā. Projekta iesniedzējs projekta īstenošanai var piesaistīt sadarbības partnerus, noslēdzot līgumu par noteiktu uzdevumu vai darbību veikšanu un sadarbības partnera projekta iesniegumam pievienojot tā rakstisku apliecinājumu. Sadarbības partneris atbilst šo noteikumu 2.7. apakšpunktā sniegtajai definīcijai un projekta īstenošanā iesaistās ar tā valdījumā vai īpašumā esošo mantu, intelektuālo īpašumu, finansējumu vai cilvēkresursiem. Veicot šajā punktā minētos ieguldījumus, projekta iesnieguma iesniedzējam ar sadarbības partneri nedrīkst rasties tādas tiesiskās attiecības, kas atbilst publiskā iepirkuma līguma pazīmēm atbilstoši normatīvajiem aktiem par publisko iepirkumu.

8. Projekta vadītājs un projekta galvenie izpildītāji vienlaikus var būt norādīti ne vairāk kā vienā projekta iesniegumā katrā konkursā un piedalīties ne vairāk kā vienā projekta īstenošanā, bet tie var būt norādīti citos projektu iesniegumos un piedalīties citu projektu īstenošanā kā projekta izpildītāji.

II. Projektu izvērtēšana

9. Konkursu izsludina Latvijas Zinātnes padome (turpmāk – padome), publicējot paziņojumu oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", kā arī padomes tīmekļvietnē un Nacionālajā zinātniskās darbības informācijas sistēmā (turpmāk – informācijas sistēma).

10. Padome izstrādā un pēc saskaņošanas ar ministriju ne vēlāk kā mēnesi pirms konkursa izsludināšanas dienas apstiprina konkursa nolikumu. Nolikumā nosaka:

10.1. finansējuma sadalījuma kārtību;

10.2. projekta maksimālo un minimālo finansējuma apjomu;

10.3. projekta attiecināmo izmaksu pozīcijas un to pieļaujamo īpatsvaru projekta budžetā;

10.4. projekta vadītāja, projekta galveno izpildītāju un studējošo dalības nosacījumus;

10.5. projekta iesnieguma, projekta vidusposma zinātniskā pārskata, projekta noslēguma zinātniskā pārskata, projekta finanšu pārskata noformēšanas (tai skaitā angļu valodā iesniedzamās projekta iesnieguma sadaļas), iesniegšanas un vērtēšanas metodiku, kā arī kārtību, kādā sagatavo projekta iesnieguma konsolidēto vērtējumu;

10.6. projekta iesnieguma, projekta vidusposma zinātniskā pārskata un noslēguma zinātniskā pārskata izvērtēšanas ekspertu atlases vadlīnijas;

10.7. nepieciešamo dokumentu veidlapu paraugus (piemēram, eksperta apliecinājums, eksperta vērtējums, līgums un tā pielikumi);

10.8. projektu sekretāru pieaicināšanas kārtību un nosacījumus;

10.9. citu informāciju (ja nepieciešams).

11. Projekta iesniedzējs, izmantojot informācijas sistēmu, iesniedz padomē projekta iesniegumu. Pēc noteiktā termiņa notecējuma projekta iesniegumi netiek pieņemti.

12. Padome izvērtē projekta iesnieguma atbilstību šādiem administratīvās atbilstības kritērijiem:

12.1. projekta iesniegums ir pilnībā aizpildīts, noformēts un iesniegts, izmantojot informācijas sistēmu;

12.2. ir iesniegts projekta iesnieguma attiecīgo sadaļu tulkojums angļu valodā atbilstoši konkursa nolikumā izvirzītajām prasībām;

12.3. projekta tēma atbilst vienam vai vairākiem Ministru kabineta apstiprinātajiem prioritārajiem zinātnes virzieniem;

12.4. ir izpildītas konkursa nolikuma prasības par projekta vadītāja, projekta galveno izpildītāju un studējošo dalības nosacījumiem;

12.5. projekts tiks īstenots zinātniskajā institūcijā, kas atbilst šo noteikumu prasībām;

12.6. projekta iesniegumā norādītās attiecināmās izmaksas atbilst konkursa nolikumā izvirzītajām prasībām.

13. Padome nodod projekta iesniegumu padomes ekspertu komisijai vai komisijām (turpmāk – komisija) atzinuma sniegšanai par projekta tēmas atbilstību šo noteikumu 12.3. apakšpunktā minētajām prasībām.

14. Ja iesniegtais projekta iesniegums neatbilst kādam no administratīvās atbilstības kritērijiem, padome mēneša laikā no konkursa noslēguma datuma pieņem lēmumu par projekta iesnieguma noraidīšanu. Lēmumu padome noformē kā administratīvo aktu un nosūta projekta iesniedzējam.

15. Projekta iesniegumu izvērtēšanai šo noteikumu 16. punktā minētajiem ekspertiem padome nosūta, izmantojot informācijas sistēmu.

16. Lai nodrošinātu neatkarīgu projekta iesniegumu izvērtēšanu un novērstu iespējamo interešu konfliktu, katra projekta iesnieguma izvērtēšanā padome iesaista ne mazāk kā divus atbilstošus Eiropas Komisijas ekspertu datubāzē iekļautus ekspertus, bet, ja attiecīgajā datubāzē šādu ekspertu nav, tad citā starptautiskā ekspertu datubāzē iekļautus ekspertus (turpmāk – eksperts). Iesaistot ekspertus, ievēro šādus nosacījumus:

16.1. ekspertam ir doktora zinātniskais grāds;

16.2. eksperta zinātniskā kvalifikācija atbilst konkrētā projekta iesnieguma zinātnes nozarei un tematikai;

16.3. eksperta līdzšinējā vērtēšanas kompetence un darba pieredze atbilst konkrētā projekta iesnieguma zinātnes nozarei un tematikai;

16.4. eksperts vērtējumu veic neatkarīgi un nepārstāv projekta iesnieguma iesniedzēja institūciju, viņa darbībā nav tādu apstākļu, kas izraisa interešu konfliktu, tai skaitā nerada un neradīs ekspertam personisku vai mantisku ieinteresētību.

17. Izvērtējot projekta iesniegumu, eksperts nedrīkst nonākt interešu konfliktā un izpaust iesniegumā ietverto informāciju projekta vērtēšanā neiesaistītām personām. Interešu konflikta neesību un apņemšanos ievērot konfidencialitāti eksperts apliecina pirms līguma noslēgšanas un projekta iesnieguma izvērtēšanas uzsākšanas, parakstot eksperta apliecinājumu. Padome ar ekspertu slēdz līgumu, paredzot atbildību, kas iestājas, ja eksperts neievēro parakstīto apliecinājumu.

18. Eksperts izvērtē projekta iesniegumu, aizpilda eksperta vērtējuma veidlapu un sagatavo konsolidēto vērtējumu saskaņā ar vērtēšanas metodiku, kurā noteikta vērtēšanas punktu atbilstība kvantitatīviem un kvalitatīviem rādītājiem.

19. Projekta iesniegumu eksperts izvērtē, ņemot vērā šādus kritērijus:

19.1. projekta iesnieguma zinātniskā kvalitāte atbilstoši šo noteikumu 20. punktam;

19.2. projekta rezultātu ietekme atbilstoši šo noteikumu 21. punktam;

19.3. projekta īstenošanas iespējas un nodrošinājums atbilstoši šo noteikumu 22. punktam.

20. Projekta iesnieguma zinātnisko kvalitāti izvērtē, ņemot vērā projekta iesniegumā sniegto informāciju un šādus apsvērumus:

20.1. pētījuma zinātniskā kvalitāte, ticamība un novitāte;

20.2. izvēlētās pētījuma stratēģijas un metodisko risinājumu zinātniskā kvalitāte, kā arī atbilstība noteikto mērķu sasniegšanai;

20.3. spēja radīt jaunas zināšanas vai tehnoloģiskās atziņas;

20.4. sadarbības partneru (ja tādi paredzēti) ieguldījums, to zinātniskā kapacitāte, plānotā sadarbības kvalitāte.

21. Projekta rezultātu ietekmi izvērtē, ņemot vērā projekta iesniegumā sniegto informāciju un šādus apsvērumus:

21.1. iegūto zināšanu un prasmju paredzamā pārnese turpmākajā darbībā un zinātniskās kapacitātes attīstībā;

21.2. pētniecības attīstības iespējas, ieskaitot ieguldījumu jaunu projektu sagatavošanā iesniegšanai Eiropas Savienības pētniecības un inovācijas pamatprogrammas "Apvārsnis 2020" konkursos un citās pētniecības un inovācijas atbalsta programmās un tehnoloģiju ierosmēs;

21.3. pētījuma rezultātā tiks radītas attiecīgajai nozarei, tautsaimniecības un sabiedrības attīstībai nozīmīgas zināšanas;

21.4. iegūto zināšanu ilgtspēja un kvalitatīvs to izplatības plāns, tai skaitā paredzētās zinātniskās publikācijas un sabiedrības informēšana;

21.5. pētījuma īstenošana sekmē pētījuma zinātniskā personāla, tai skaitā studējošo, zinātnisko spēju stiprināšanu.

22. Projekta īstenošanas iespējas un nodrošinājumu izvērtē, ņemot vērā projekta iesniegumā sniegto informāciju un šādus apsvērumus:

22.1. pētījuma darba plāna kvalitāte un tā atbilstība izvirzītajam mērķim. Paredzētie resursi ir atbilstoši un pietiekami mērķa sasniegšanai. Pētījumā paredzēts nodrošināt efektīvu resursu izmantošanu. Plānotie darba posmi un uzdevumi ir skaidri definēti, atbilstoši un ticami;

22.2. projekta vadītāja un projekta galveno izpildītāju zinātniskā kvalifikācija, pamatojoties uz iesniegtajiem dzīvesgaitas aprakstiem (CV);

22.3. paredzēta atbilstoša pētījuma vadība, ieskaitot kvalitātes vadību. Vadības organizācija ļauj sekot pētījuma izpildes gaitai. Izvērtēti iespējamie riski un izstrādāts to novēršanas vai negatīvā efekta samazināšanas plāns;

22.4. pētījuma veikšanai ir nepieciešamā pētniecības infrastruktūra, tai skaitā pieeja sadarbības partneru aprīkojumam (ja attiecināms);

22.5. institūcijai, kas īsteno pētījumu, un tās sadarbības partneriem (ja attiecināms) ir nepieciešamās zināšanas un kompetence.

23. Šo noteikumu 18. punktā minēto vērtējuma veidlapu un konsolidēto vērtējumu eksperts nosūta padomei, izmantojot informācijas sistēmu.

24. Projekta iesnieguma konsolidēto vērtējumu aprēķina procentos, ņemot vērā šo noteikumu 19.1. apakšpunktā minētā kritērija īpatsvaru 50 % apmērā, 19.2. apakšpunktā minētā kritērija īpatsvaru 30 % apmērā un 19.3. apakšpunktā minētā kritērija īpatsvaru 20 % apmērā no kopējā vērtējuma.

25. Pēc visu projekta iesniegumu izvērtēšanas padome:

25.1. aprēķina katra projekta iesnieguma konsolidēto vērtējumu saskaņā ar šo noteikumu 24. punktu un sagatavo kvalitātes prasībām atbilstošo projektu iesniegumu sarakstu dilstošā secībā pēc iegūtā vērtējuma procentos atbilstoši konkursa nolikumam;

25.2. sagatavo padomes lēmumprojektu par atbalstāmajiem un neatbalstāmajiem projektiem, ievērojot padomes ieteikumus par finansējuma sadali.

III. Finansējuma administrēšanas kārtība

26. Projektus finansē no kārtējam gadam piešķirtajiem valsts budžeta līdzekļiem zinātniskās darbības nodrošināšanai. Projektu iesniegumu, vidusposma zinātnisko pārskatu, noslēguma zinātnisko pārskatu ekspertīzes organizēšanai un šo noteikumu 16. punktā minēto ekspertu atlīdzībai, kā arī komunikācijai tiek paredzēti līdzekļi ne vairāk kā piecu procentu apmērā no kārtējam gadam Izglītības un zinātnes ministrijas (turpmāk – ministrija) budžetā projektu finansēšanai iedalītajiem līdzekļiem.

27. Lēmumu par projekta finansēšanu padome pieņem triju mēnešu laikā pēc konkursa noslēguma datuma. Lēmumu padome noformē kā administratīvo aktu un nosūta projekta iesniedzējam, bet apliecinātu lēmuma kopiju – Studiju un zinātnes administrācijai (turpmāk – administrācija).

28. Pēc šo noteikumu 27. punktā minētā lēmuma pieņemšanas padome atbilstoši normatīvajiem aktiem par zinātniskās darbības projektu datubāzi ziņas par finansējamo projektu ievada informācijas sistēmā un informē par to administrāciju un zinātnisko institūciju.

29. Finansējamo projektu sarakstu padome publicē savā tīmekļvietnē, norādot katra projekta nosaukumu un numuru, projekta vadītāja vārdu un uzvārdu, projektam piešķiramā finansējuma apmēru, kā arī katrai iesaistītajai zinātniskajai institūcijai piešķiramā finansējuma apmēru no kopējā projektam piešķiramā finansējuma.

30. Zinātniskā institūcija pēc paziņojuma saņemšanas par ziņu ievadi informācijas sistēmā pārbauda ievadītās ziņas, ja nepieciešams, precizē tās un apstiprina veiktās darbības.

31. Administrācija pēc šo noteikumu 27. un 28. punktā minētās informācijas saņemšanas atbilstoši konkursa nolikuma nosacījumiem slēdz ar zinātnisko institūciju un projekta vadītāju līgumu par projekta īstenošanu (turpmāk – līgums).

32. Administrācija saskaņā ar līgumu pārskaita finansējumu zinātniskajai institūcijai uz kontu Valsts kasē. Zinātniskā institūcija nodrošina projekta īstenošanas finanšu plūsmas un darbību veidu skaidru nodalīšanu no citu zinātniskās institūcijas darbību finanšu plūsmām un darbību veidiem.

33. Zinātniskā institūcija atbilstoši konkursa nolikumam un līgumam, izmantojot informācijas sistēmu, iesniedz:

33.1. finanšu pārskatu par projektam piešķirtā finansējuma izlietojumu (turpmāk – finanšu pārskats) par iepriekšējo finanšu gadu;

33.2. vidusposma zinātnisko pārskatu, ja projekta īstenošanas laiks ir trīs gadi;

33.3. noslēguma zinātnisko pārskatu par projekta īstenošanu.

34. Eksperti izvērtē vidusposma zinātnisko pārskatu un noslēguma zinātnisko pārskatu, aizpilda eksperta vērtējuma veidlapu un saskaņā ar vērtēšanas metodiku sagatavo konsolidēto vērtējumu, kā arī ievieto to informācijas sistēmā.

35. Ja vidusposma zinātniskā pārskata ekspertu vērtējums ir "Projektu neturpināt" vai noslēguma zinātniskā pārskata ekspertu vērtējums ir "Projekta mērķis nav sasniegts", padome pieņem lēmumu par projekta izbeigšanu. Lēmumu nosūta projekta vadītājam un zinātniskajai institūcijai, bet apliecinātu lēmuma kopiju – administrācijai. Pēc apliecinātas lēmuma kopijas saņemšanas administrācija, ievērojot šo noteikumu 50. punktā noteikto, vienpusēji izbeidz līgumu un aktualizē ziņas par projektu informācijas sistēmā.

36. Ja noslēguma zinātniskā pārskata ekspertu vērtējums ir "Projekta mērķis ir sasniegts", padome nekavējoties par to rakstiski informē administrāciju, un administrācija, ja apstiprināts šo noteikumu 46. punktā minētais pēdējais finanšu pārskats, rīkojas saskaņā ar šo noteikumu 48.1.2. apakšpunktu.

37. Pamatojoties uz attiecīgajā gadā saņemtajiem vidusposma zinātniskajiem pārskatiem un noslēguma zinātniskajiem pārskatiem, padome sagatavo pārskatu par projektu zinātnisko lietderību, ievieto to informācijas sistēmā un publicē padomes tīmekļvietnē.

38. Finanšu pārskatu atbilstoši šajos noteikumos, konkursa nolikumā un līgumā noteiktajām prasībām zinātniskā institūcija sagatavo un iesniedz administrācijai viena mēneša laikā pēc finanšu gada beigām un projekta noslēguma beigām, ja projekta beigu termiņš nesakrīt ar finanšu gada beigām.

39. Ja zinātniskā institūcija šo noteikumu 33. punktā minētos dokumentus neiesniedz 10 darbdienu laikā pēc noteiktā termiņa, kā arī ja projekta vadītājs vai zinātniskā institūcija nepilda jebkuras citas līgumā noteiktās saistības, administrācija var apturēt projekta turpmāko finansējumu, nekavējoties nosūtot rakstisku brīdinājumu attiecīgajam projekta vadītājam un zinātniskajai institūcijai un lūdzot izpildīt saistības, kā arī informē par to nepildīšanas sekām.

40. Ja 14 dienu laikā pēc šo noteikumu 39. punktā minētā brīdinājuma nosūtīšanas projekta vadītājs vai zinātniskā institūcija neizpilda attiecīgās saistības, administrācija par to nekavējoties rakstiski informē padomi. Padome šo informāciju izskata mēneša laikā un, ja nepieciešams, pieprasa zinātniskās institūcijas un projekta vadītāja paskaidrojumus. Ja padome konstatē, ka projekta vadītājs un zinātniskā institūcija:

40.1. ir izpildījusi līgumā noteiktās saistības, padome nekavējoties par to rakstiski informē administrāciju, un administrācija atsāk attiecīgā projekta finansēšanu;

40.2. nepilda līgumā noteiktās saistības, padome pieņem lēmumu par attiecīgā projekta izbeigšanu. Lēmumu nosūta projekta vadītājam un zinātniskajai institūcijai, bet apliecinātu lēmuma kopiju – administrācijai. Pēc apliecinātas lēmuma kopijas saņemšanas administrācija, ievērojot šo noteikumu 50. punktā noteikto, vienpusēji izbeidz līgumu un aktualizē ziņas par projektu informācijas sistēmā.

41. Ja projekta īstenošanas laikā mainās projekta vadītājs un galvenie izpildītāji, zinātniskā institūcija, ievērojot šo noteikumu 10.4. apakšpunktā minēto, saskaņo izmaiņas ar padomi, iesniedz administrācijai iesniegumu un pievieno informāciju, kas pamato šajā punktā minēto izmaiņu nepieciešamību, kā arī parakstītu vienošanās projektu par grozījumiem līgumā. Pēc grozījumu izdarīšanas līgumā zinātniskā institūcija aktualizē minētās ziņas informācijas sistēmā.

42. Ja projekta īstenošanas laikā projekta izpildītāju skaitliskais sastāvs ir mainījies vairāk nekā par 50 %, zinātniskā institūcija, ievērojot šo noteikumu 10.4. apakšpunktā minēto, saskaņo izmaiņas ar padomi un administrāciju. Ja projekta īstenošanas laikā projekta izpildītāju skaitliskais sastāvs ir mainījies mazāk nekā par 50 %, zinātniskā institūcija nomaina projekta izpildītājus, ievērojot šo noteikumu 10.4. apakšpunktā minēto, un izmaiņas ar padomi un administrāciju nesaskaņo.

43. Zinātniskā institūcija, iepriekš nesaskaņojot ar administrāciju, var izdarīt izmaiņas atsevišķā budžeta finansēšanas klasifikācijas kodā, nepārsniedzot 20 % (ieskaitot) un nepalielinot kopējo projekta finansējuma apmēru. Šādas izmaiņas zinātniskā institūcija norāda šo noteikumu 38. punktā paredzētajā kārtībā un pievieno informāciju, kas pamato šajā punktā minēto izmaiņu nepieciešamību.

44. Pēc saskaņošanas ar padomi zinātniskā institūcija, iesniedzot iesniegumu, var lūgt administrāciju izdarīt izmaiņas atsevišķā budžeta finansēšanas klasifikācijas kodā, nepārsniedzot 30 % (ieskaitot) un nepalielinot kopējo projekta finansējuma apmēru. Iesniegumam pievieno informāciju, kas pamato šajā punktā minēto izmaiņu nepieciešamību, kā arī parakstītu vienošanās projektu par grozījumiem līgumā. Zinātniskajai institūcijai ir pienākums šajā punktā minētos dokumentus iesniegt ne vēlāk kā piecas darbdienas pirms šo noteikumu 38. punktā minētā termiņa.

45. Administrācija finanšu pārskatu izskata mēneša laikā pēc tā saņemšanas.

46. Ja administrācija konstatē, ka finanšu pārskats sagatavots atbilstoši normatīvo aktu, konkursa nolikuma un līguma nosacījumiem, tā apstiprina saņemto pārskatu, informē par to zinātnisko institūciju un padomi un turpina projekta finansēšanu atbilstoši līgumam. Ja tas ir pēdējais finanšu pārskats projekta ietvaros, administrācija rīkojas saskaņā ar šo noteikumu 48.1.2. apakšpunktu.

47. Ja administrācija konstatē, ka projekta īstenošanai piešķirtais finansējums izlietots neatbilstoši līgumā noteiktajam projekta mērķim vai uzdevumiem vai atsevišķā budžeta finansēšanas klasifikācijas kodā noteiktais finansējums ir pārsniegts vairāk nekā par 30 %, kā arī citas finanšu pārskata neatbilstības normatīvo aktu, konkursa nolikuma vai līguma nosacījumiem, administrācija par to nekavējoties rakstiski informē padomi.

48. Padome mēneša laikā izskata šo noteikumu 47. punktā minēto informāciju un, ja nepieciešams, pieprasa zinātniskās institūcijas un projekta vadītāja paskaidrojumus. Ja padome:

48.1. nekonstatē neatbilstības zinātniskās institūcijas iesniegtajos dokumentos, tā nekavējoties par to rakstiski informē administrāciju, un administrācija:

48.1.1. ja tas nav pēdējais finanšu pārskats projekta ietvaros, apstiprina saņemto pārskatu, informē par to projekta vadītāju un zinātnisko institūciju un turpina projekta finansēšanu atbilstoši līgumam;

48.1.2. ja tas ir pēdējais finanšu pārskats projekta ietvaros un ir saņemta šo noteikumu 36. punktā minētā informācija, ar projekta vadītāju un zinātnisko institūciju līgumā noteiktajā kārtībā paraksta pieņemšanas un nodošanas aktu un aktualizē ziņas par projektu informācijas sistēmā;

48.2. konstatē neatbilstības zinātniskās institūcijas iesniegtajos dokumentos, tā pieņem lēmumu par attiecīgā projekta izbeigšanu. Lēmumu nosūta projekta vadītājam un zinātniskajai institūcijai, bet apliecinātu lēmuma kopiju – administrācijai. Pēc apliecinātas lēmuma kopijas saņemšanas administrācija, ievērojot šo noteikumu 50. punktu, vienpusēji izbeidz līgumu un aktualizē ziņas par projektu informācijas sistēmā.

49. Administrācijai ir tiesības pārbaudīt projekta ietvaros piešķirtā finansējuma izlietojumu zinātniskajā institūcijā.

50. Administrācijai ir tiesības pieprasīt zinātniskajai institūcijai daļēji vai pilnībā atmaksāt projekta ietvaros saņemtos finanšu līdzekļus šo noteikumu 35. punktā, 40.2. un 48.2. apakšpunktā un 57. punkta otrajā teikumā noteiktajā gadījumā, kā arī gadījumā, ja projektu izbeidz, pamatojoties uz projekta vadītāja un zinātniskās institūcijas lēmumu.

51. Pamatojoties uz kārtējā gadā iesniegtajiem finanšu pārskatiem, administrācija divu mēnešu laikā pēc to saņemšanas sagatavo pārskatu par projektiem piešķirto valsts budžeta līdzekļu izlietojumu un nosūta to ministrijai, kā arī ievieto informācijas sistēmā un publicē administrācijas tīmekļvietnē.

52. Administrācija nodrošina apstiprināto projektu finanšu pārskatu ievadi informācijas sistēmā.

53. Projekta vadītājs gada laikā no projekta īstenošanas uzsākšanas var iesniegt padomē ar zinātnisko institūciju – projekta iesniedzēju – un sadarbības partneriem (ja tādi ir paredzēti) saskaņotu iesniegumu par zinātniskās institūcijas maiņu.

54. Iesniegumam par zinātniskās institūcijas maiņu pievieno:

54.1. šo noteikumu 53. punktā minētās zinātniskās institūcijas sagatavotu un administrācijas apstiprinātu finanšu pārskatu, kurā ietverta informācija par projekta ietvaros izlietotajiem finanšu līdzekļiem un norādīts saņemtais, bet vēl neizlietotais finanšu līdzekļu apmērs;

54.2. informāciju, kas pamato, ka zinātniskā institūcija, ar kuru projekta vadītājs plāno uzsākt darba tiesiskās attiecības, atbilst šo noteikumu 2.7. apakšpunktā minētajiem kritērijiem, kā arī šīs zinātniskās institūcijas rakstisku apliecinājumu uzsākt projekta īstenošanu;

54.3. dokumentus, kas apliecina plānoto darba tiesisko attiecību izbeigšanu ar šo noteikumu 53. punktā minēto zinātnisko institūciju un darba tiesisko attiecību uzsākšanu ar šo noteikumu 54.2. apakšpunktā minēto zinātnisko institūciju.

55. Ja padome saņem iesniegumu par zinātniskās institūcijas maiņu, tā nekavējoties rakstiski informē administrāciju. Administrācija aptur projekta turpmāko finansējumu. Padome mēneša laikā izskata iesniegumu, izvērtē šo noteikumu 54.2. apakšpunktā minētās zinātniskās institūcijas atbilstību šo noteikumu 2.7. apakšpunktā minētajiem kritērijiem un pieņem lēmumu par zinātniskās institūcijas maiņu vai par iesnieguma noraidīšanu. Minēto lēmumu nosūta projekta vadītājam un abām šo noteikumu 54. punktā minētajām zinātniskajām institūcijām, bet apliecinātu lēmuma kopiju – administrācijai.

56. Pēc tam kad saņemts lēmums par zinātniskās institūcijas maiņu, administrācija, projekta vadītājs un abas šo noteikumu 54. punktā minētās zinātniskās institūcijas paraksta vienošanos par grozījumiem līgumā un administrācija aktualizē ziņas par projektu informācijas sistēmā. Ar šādu vienošanos nedrīkst grozīt projekta mērķi un uzdevumus un palielināt projekta finansējuma apmēru. Parakstot vienošanos, kā neatņemamu sastāvdaļu tai pievieno nodošanas un pieņemšanas aktu, kas apliecina, ka šo noteikumu 53. punktā minētā zinātniskā institūcija ir nodevusi projekta ietvaros iegādāto kustamo mantu un vēl neizlietotos saņemtos finanšu līdzekļus šo noteikumu 54.2. apakšpunktā minētajai zinātniskajai institūcijai.

57. Saņemot lēmumu, ka iesniegums par zinātniskās institūcijas maiņu ir noraidīts, projekta vadītājs un zinātniskā institūcija var turpināt projekta īstenošanu. Ja projekta vadītājs vai zinātniskā institūcija pieņem lēmumu projekta īstenošanu neturpināt, līgums tiek izbeigts atbilstoši līgumā noteiktajai kārtībai un šo noteikumu 50. punktam.

IV. Noslēguma jautājumi

58. Atzīt par spēku zaudējušiem Ministru kabineta 2011. gada 29. marta noteikumus Nr. 227 "Fundamentālo un lietišķo pētījumu projektu izvērtēšanas, finansēšanas un administrēšanas kārtība" (Latvijas Vēstnesis, 2011, 51. nr.).

59. Projektu, kas uzsākts līdz šo noteikumu spēkā stāšanās dienai, īsteno atbilstoši Ministru kabineta 2011. gada 29. marta noteikumiem Nr. 227 "Fundamentālo un lietišķo pētījumu projektu izvērtēšanas, finansēšanas un administrēšanas kārtība".

Ministru prezidents Māris Kučinskis

Izglītības un zinātnes ministrs Kārlis Šadurskis
 
Tiesību akta pase
Izdevējs: Ministru kabinetsVeids: noteikumiNumurs: 725Pieņemts: 12.12.2017.Stājas spēkā: 15.12.2017. Statuss:
spēkā esošs
Publicēts: "Latvijas Vēstnesis", 248 (6075), 14.12.2017.OP numurs: 2017/248.11
Saistītie dokumenti
  • Tiesību akti, kuriem maina statusu
  • Izdoti saskaņā ar
  • Anotācijas / Tiesību aktu projekti
295784
15.12.2017
87
0
Saite uz tiesību aktuAtsauce uz tiesību aktu
 
0
Vēstnesim 100 Par Likumi.lv
Aktualitāšu arhīvs
Noderīgas saites
Kontakti
Atsauksmēm
Lietošanas noteikumi
Ikvienam ir tiesības zināt savas tiesības
Latvijas Republikas Satversmes 90.pants
© Oficiālais izdevējs "Latvijas Vēstnesis"
ISO 9001:2008 (kvalitātes vadība)
ISO 270001:2013 (informācijas drošība)