Aptauja ilgs līdz 23. oktobrim.
Attēlotā redakcija
Tiesību akts ir zaudējis spēku.
Ministru kabineta noteikumi Nr. 69
Rīgā 2017. gada 31. janvārī (prot. Nr. 5 11. §) Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" prioritārā virziena "Ilgtspējīga transporta sistēma" 6.2.1. specifiskā atbalsta mērķa "Nodrošināt konkurētspējīgu un videi draudzīgu TEN-T dzelzceļa tīklu, veicinot tā drošību, kvalitāti un kapacitāti" 6.2.1.1. pasākuma "Latvijas dzelzceļa tīkla elektrifikācija" īstenošanas noteikumi
Izdoti saskaņā ar Eiropas Savienības struktūrfondu
un Kohēzijas fonda 2014.–2020. gada plānošanas perioda vadības likuma 20. panta 6. un 13. punktu 1. Noteikumi nosaka: 1.1. kārtību, kādā īsteno darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" prioritārā virziena "Ilgtspējīga transporta sistēma" 6.2.1. specifiskā atbalsta mērķa "Nodrošināt konkurētspējīgu un videi draudzīgu TEN-T dzelzceļa tīklu, veicinot tā drošību, kvalitāti un kapacitāti" 6.2.1.1. pasākumu "Latvijas dzelzceļa tīkla elektrifikācija" (turpmāk – pasākums); 1.2. pasākuma mērķi; 1.3. pasākumam pieejamo finansējumu; 1.4. prasības Kohēzijas fonda projekta iesniedzējam; 1.5. atbalstāmo darbību un izmaksu attiecināmības nosacījumus; 1.6. līguma par projekta īstenošanu vienpusēja uzteikuma nosacījumus; 1.7. vienkāršoto izmaksu piemērošanas nosacījumus un kārtību. 3. Pasākuma mērķa grupa ir dzelzceļa infrastruktūras lietotāji un ar tiem saistītie citu transporta veidu satiksmes dalībnieki. 4. Pasākuma ietvaros līdz 2023. gada 31. decembrim sasniedzami šādi uzraudzības rādītāji: 4.1. rezultāta rādītājs – CO2 emisijas dzelzceļa pārvadājumos samazinātas no 225 126 t/gadā līdz 180 000 t/gadā; 4.2. iznākuma rādītājs – rekonstruēto vai modernizēto dzelzceļa līniju kopējais garums – 300 km. (Grozīts ar MK 06.06.2017. noteikumiem Nr. 303) 7. Pasākuma ietvaros plānotais Kohēzijas fonda finansējums ir 346 639 348 euro un minimālais plānotais privātais līdzfinansējums vismaz 61 171 650 euro. 8. Maksimālais pieejamais attiecināmais Kohēzijas fonda finansējuma apmērs ir 85 % no projektam plānotā kopējā attiecināmā finansējuma. 9. Pasākuma ietvaros pieejamais Kohēzijas fonda finansējums līdz 2018. gada 31. decembrim, lai slēgtu līgumus par projektu īstenošanu, ir 318 556 362 euro un privātais finansējums – ne mazāk kā 56 215 828 euro. No 2019. gada 1. janvāra atbildīgā iestāde pēc Eiropas Komisijas lēmuma par snieguma ietvara izpildi var ierosināt palielināt pieejamo Kohēzijas fonda finansējumu līdz šo noteikumu 7. punktā minētajam apmēram. 11. Projekta iesniedzējs nevar pretendēt uz finansējumu, ja tas atbilst grūtībās nonākuša komersanta statusam un uz to attiecas vismaz viens no Eiropas Komisijas 2014. gada 17. jūnija Regulas (ES) Nr. 651/2014, ar ko noteiktas atbalsta kategorijas atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma 107. un 108. pantu, 2. panta 18. punktā minētajiem kritērijiem. 12. Projekta iesniedzējs, kas pēc projekta iesnieguma apstiprināšanas ir arī finansējuma saņēmējs (turpmāk – finansējuma saņēmējs), sagatavo un iesniedz sadarbības iestādē projekta iesniegumu saskaņā ar projekta iesniegumu atlases nolikuma prasībām. Projektam pievieno izmaksu un ieguvumu analīzi. 13. Pasākuma ietvaros atbalstāmās darbības ir Eiropas transporta tīkla dzelzceļa infrastruktūras būvniecība, esošās infrastruktūras pārbūve un atjaunošana. 14. Šo noteikumu 13. punktā minētās atbalstāmās darbības ietver šādas attiecināmo izmaksu pozīcijas: 14.1. projekta vadības personāla atlīdzības izmaksas, kas radušās uz darba līguma vai uzņēmuma līguma pamata, tostarp normatīvajos aktos noteiktās piemaksas un nodokļi, ņemot vērā, ka: 14.1.1. tie nepārsniedz 56 580 euro gadā, ja projekta tiešās attiecināmās izmaksas ir pieci miljoni euro vai lielākas; 14.1.2. attiecināma ir ne mazāka kā 30 % noslodze, personāla iesaisti projektā nodrošinot saskaņā ar daļlaika attiecināmības principu, ja izmaksas radušās uz darba līguma pamata; 14.2. projekta iesniegumu pamatojošās dokumentācijas sagatavošanas izmaksas; 14.3. būvprojekta izstrādes un ar to saistīto būvekspertīžu izmaksas; 14.4. būvuzraudzības un autoruzraudzības izmaksas un normatīvajos aktos noteiktās attiecīgo būvspeciālistu obligātās apdrošināšanas izmaksas; 14.5. valsts publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras būvdarbi, būves pārbūves un atjaunošanas izmaksas: 14.5.1. inženiertīklu infrastruktūras pārbūves izmaksas, ja ir sertificēta būvinženiera ekspertīzes atzinums, kurā konstatēts, ka, projekta ietvaros veicot ieguldījumus noteiktās teritorijās, nav iespējams izvairīties no minētās infrastruktūras bojāšanas vai pārbūves, bet ne vairāk kā 15 % no projekta attiecināmo izmaksu kopsummas; 14.5.2. elektrotīkla izbūves un pieslēguma izmaksas, tai skaitā jaudas palielināšana, lai nodrošinātu vilces jaudas apakšstaciju darbību; 14.5.3. jaunas vilces jaudas apakšstaciju, kontakttīkla un to infrastruktūras izbūves un ierīkošanas izmaksas; 14.5.4. labiekārtošanas izmaksas atbilstoši būvprojekta risinājumam ne vairāk kā 10 % no būvdarbu izmaksām; 14.5.5. ar obligāto ugunsdrošības un citu drošības prasību ievērošanu saistītās izmaksas; 14.5.6. obligāto vides aizsardzības prasību nodrošināšanai paredzēto pasākumu izmaksas, ciktāl to paredz normatīvie akti vides aizsardzības prasību jomā, tostarp ietekmes uz vidi novērtējuma izmaksas; 14.6. projekta īstenošanai nepieciešamās zemes un cita nekustamā īpašuma iegādes izmaksas (ne vairāk kā 10 % no attiecināmo izmaksu kopsummas); 14.7. informācijas un publicitātes pasākumu izmaksas atbilstoši normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda ieviešanā 2014.–2020. gada plānošanas periodā nodrošināma komunikācijas un vizuālās identitātes prasību ievērošana; 14.8. projekta attiecināmo izmaksu rezerve ne vairāk kā 10 % no attiecināmo būvniecības izmaksu kopsummas, ja projekta apstiprināšanas dienā nav apstiprināta projektēšanas nosacījumu izpilde. 15. Šo noteikumu 14.3. un 14.4. apakšpunktā minētās izmaksas kopā nepārsniedz 10 % no projekta būvdarbu līguma summas. 16. Šo noteikumu 14.2. un 14.4. apakšpunktā minētās izmaksas kopā nepārsniedz 10 % no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām. 17. Pievienotās vērtības nodokļa izmaksas šo noteikumu 14. punktā minētajām izmaksu pozīcijām ir attiecināmas, ja tās nav atmaksājamas nodokļu politiku reglamentējošos normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā. 18. Projekta netiešās attiecināmās izmaksas plāno kā vienu izmaksu pozīciju 15 % apmērā no šo noteikumu 14.1. apakšpunktā minētajām izmaksām, ko aprēķina tikai tām izmaksām, kas radušās uz darba līguma pamata, neiesniedzot sadarbības iestādē izmaksas pamatojošos dokumentus par netiešo attiecināmo izmaksu izlietojumu. 19. Pasākuma ietvaros ir atbalstāma vides prasību integrācija būvdarbu iepirkumos (zaļais publiskais iepirkums). 20. Pasākuma ietvaros ir atbalstāmas vides un informācijas pieejamības nodrošināšanas izmaksas atbilstoši būvprojekta risinājumam. 21. Pasākuma ietvaros ir atbalstāmas personu ar invaliditāti intereses pārstāvošo nevalstisko organizāciju ekspertu konsultācijas, tās paredzot projektēšanas vai būvdarbu līguma izmaksu ietvaros. 22. Pasākuma atbalstāmo darbību ietvaros radušās izmaksas var uzskatīt par attiecināmām finansēšanai no Kohēzijas fonda, ja tās atbilst šo noteikumu 13. punktā minētajām atbalstāmajām darbībām, šo noteikumu 14. punktā minētajām attiecināmajām izmaksām un šo noteikumu 15., 16. un 18. punktā minētajiem izmaksu apjoma ierobežojumiem un ir radušās ne agrāk kā 2014. gada 1. janvārī. 23. Pasākuma neattiecināmās izmaksas, kuras finansējuma saņēmējs sedz no saviem līdzekļiem, ir: 23.1. izmaksas, kas pārsniedz šo noteikumu 14., 15., 16. un 18. punktā minētos izmaksu apjoma ierobežojumus; 23.2. izmaksas, kas nav noteiktas šo noteikumu 14. punktā un nav tieši saistītas ar šo noteikumu 13. punktā minētajām atbalstāmajām darbībām, bet ir nepieciešamas sekmīgai projekta īstenošanai atbilstoši būvprojektā paredzētajam. 24. Īstenojot projektu, finansējuma saņēmējs: 24.1. sedz projekta sadārdzinājumu no saviem līdzekļiem, ja projekta izmaksas pieaug; 24.2. nodrošina projekta rezultātu ilgtspēju piecus gadus pēc projekta pabeigšanas; 24.3. nodrošina projekta īstenošanas rezultātā radīto vērtību uzturēšanu, laikus plānojot uzturēšanas un periodiskus atjaunošanas darbus un finansējumu šiem darbiem turpmākos 20 gadus pēc projekta īstenošanas. Ja projekta īstenošanas rezultātā ir radītas šo noteikumu 14.5.2. apakšpunktā minētās vērtības, kas pēc to ierīkošanas atbilstoši Elektroenerģijas tirgus likumam ir elektroenerģijas sistēmas īpašnieka vai pārvades sistēmas operatora īpašums, šīs infrastruktūras uzturēšanu veic sistēmas operators; 24.4. nodrošina, ka infrastruktūras objekts, kurā paredzēts veikt investīcijas, atrodas finansējuma saņēmēja īpašumā vai valdījumā vai finansējuma saņēmējs ir saskaņojis būvniecības ieceri ar zemesgabala īpašnieku atbilstoši Būvniecības likumam. Šī prasība neattiecas uz infrastruktūru, ko finansē atbilstoši šo noteikumu 14.5.2. apakšpunktam un kas pēc tās ierīkošanas atbilstoši Elektroenerģijas tirgus likumam ir elektroenerģijas sistēmas īpašnieka vai pārvades sistēmas operatora īpašums; 24.5. nodrošina, ka projektā plānotie darbi netiek finansēti vai līdzfinansēti, kā arī nav plānots tos finansēt vai līdzfinansēt no citiem valsts un ārvalstu finanšu atbalsta instrumentiem; 24.6. nodrošina informācijas un publicitātes pasākumus, kas noteikti Eiropas Parlamenta un Padomes 2013. gada 17. decembra Regulas (ES) Nr. 1303/2013, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu, Eiropas Lauksaimniecības fondu lauku attīstībai un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un atceļ Padomes Regulu (EK) Nr. 1083/2006, XII pielikuma 2.2. sadaļā un normatīvajos aktos par kārtību, kādā Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda ieviešanā 2014.–2020. gada plānošanas periodā nodrošināma komunikācijas un vizuālās identitātes prasību ievērošana; 24.7. uzkrāj datus par projekta ietekmi uz šo noteikumu 4. punktā minētajiem rādītājiem un nodrošina vienotu metodoloģiju rādītāju uzskaitei pirms un pēc projekta īstenošanas; 24.8. uzkrāj datus par enerģijas patēriņu dzelzceļa pārvadājumos pirms projekta īstenošanas un trīs gadus pēc projekta īstenošanas; 24.9. ja projekta iesniedzējam šo noteikumu 14.5.2. apakšpunktā minētās izmaksas tiek kompensētas, vismaz reizi gadā atmaksā sadarbības iestādei attiecīgo izmaksu kompensācijas Kohēzijas fonda finansējuma daļu saskaņā ar līgumu par projekta īstenošanu. 25. Pēc tam, kad noslēgts līgums par projekta īstenošanu, sadarbības iestāde, pamatojoties uz finansējuma saņēmēja rakstisku avansa pieprasījumu, atbilstoši normatīvajam aktam par valsts budžeta līdzekļu plānošanu Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda projektu īstenošanai un maksājumu veikšanu 2014.–2020. gada plānošanas periodā nodrošina finansējuma saņēmējam avansa maksājumus, kuru kopsumma nepārsniedz 90 % no projektam piešķirtā Kohēzijas fonda finansējuma. Avansu var izmaksāt vairākos maksājumos. 26. Sadarbības iestādei ir tiesības vienpusēji atkāpties no noslēgtā līguma par projekta īstenošanu jebkurā no šādiem gadījumiem: 26.1. finansējuma saņēmējs nepilda līguma nosacījumus, tostarp projekta īstenošana nenotiek atbilstoši projektā noteiktajam laika grafikam vai ir iestājušies citi apstākļi, kas ietekmē vai var ietekmēt pasākuma mērķi, pasākuma iznākuma rādītāju vai uzraudzības rādītāju sasniegšanu; 26.2. citos gadījumos, kas noteikti līgumā par projekta īstenošanu. 27. Pasākuma ietvaros projektu īsteno saskaņā ar līgumu par projekta īstenošanu, bet ne ilgāk kā līdz 2023. gada 31. decembrim. 28. Finansējuma saņēmējs nodrošina, ka pēc projekta īstenošanas projekta ietvaros radītā infrastruktūra būs vienlīdzīgi un bez diskriminācijas pieejama visiem potenciālajiem lietotājiem un par piekļuvi šai infrastruktūrai tiks noteikta samaksa atbilstoši Dzelzceļa likuma nosacījumiem. Ministru prezidenta vietā –
zemkopības ministrs Jānis Dūklavs Satiksmes ministrs Uldis Augulis |
Tiesību akta pase
Nosaukums: Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" prioritārā virziena "Ilgtspējīga transporta sistēma" ..
Statuss:
Zaudējis spēku
Satura rādītājs
Saistītie dokumenti
|