Šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes. Turpinot lietot šo vietni, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. Uzzināt vairāk.
Teksta versija
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
uz sākumu
Izvērstā meklēšana
Autorizēties savā kontā

Kādēļ autorizēties vai reģistrēties?
 

Ministru kabineta rīkojums Nr. 41

Rīgā 2017. gada 24. janvārī (prot. Nr. 3 22. §)

Par atļauju Sandrai Sondorei savienot amatus

1. Ministru kabinets, izskatot Ministru prezidenta biedra, ekonomikas ministra izvirzītās pārstāves Ventspils brīvostas valdē Sandras Sondores 2017. gada 12. janvāra iesniegumu ar lūgumu atļaut savienot Ventspils ostas valdes locekļa amatu ar ārlietu ministra padomnieka amatu, konstatēja:

1.1. likuma "Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā" 4. panta 2.3 daļā ir noteikts, ka par valsts amatpersonām ir uzskatāmas arī personas, kuras ieņem ostas valdes locekļa amatu;

1.2. saskaņā ar likuma "Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā" 7. panta 5.1 daļu ostas valdes loceklim ir atļauts savienot valsts amatpersonas amatu ar:

1.2.1. amatu, kuru tas ieņem saskaņā ar likumu, Ministru kabineta noteikumiem un rīkojumiem;

1.2.2. amatu biedrībā vai nodibinājumā, politiskajā partijā, politisko partiju apvienībā vai reliģiskajā organizācijā;

1.2.3. pedagoga, zinātnieka, ārsta, profesionāla sportista un radošo darbu;

1.2.4. citu amatu, uzņēmuma līguma vai pilnvarojuma izpildi, ja to savienošana nerada interešu konfliktu un ir saņemta tās valsts amatpersonas vai koleģiālās institūcijas rakstveida atļauja, kura attiecīgo personu iecēlusi, ievēlējusi vai apstiprinājusi amatā;

1.3. saskaņā ar likuma "Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā" 8.1 panta pirmo daļu personai, kura, stājoties valsts amatpersonas amatā, vienlaikus ieņem citu amatu un šāda amatu savienošana ir pieļaujama, saņemot amatpersonas (institūcijas) rakstveida atļauju, ir pienākums pirms iecelšanas, ievēlēšanas vai apstiprināšanas amatā rakstveidā iesniegt šai amatpersonai (institūcijai) lūgumu atļaut valsts amatpersonas amatu savienot ar citu amatu;

1.4. saskaņā ar Likuma par ostām 8. panta trešo daļu Ventspils ostas valdē ir astoņi valdes locekļi: četri attiecīgās pašvaldības pārstāvji, kurus amatā ieceļ un no amata atbrīvo ar attiecīgās pilsētas domes lēmumu, un četri ministru (ekonomikas ministra, finanšu ministra, satiksmes ministra un vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministra) izvirzīti pārstāvji, kurus amatā ieceļ un no amata atbrīvo Ministru kabinets;

1.5. ņemot vērā šā rīkojuma 1.4. apakšpunktā minēto, Ministru kabinets ir institūcija, kas saskaņā ar likuma "Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā" 7. panta 5.1 daļas 4. punktu ir kompetenta izsniegt atļauju Ventspils brīvostas valdes locekļa amata savienošanai ar citu amatu;

1.6. ņemot vērā šā rīkojuma 1.2.4. apakšpunktā minēto, Ventspils brīvostas valdes loceklim ir atļauts savienot valsts amatpersonas amatu ar ārlietu ministra padomnieka amatu, ja to savienošana nerada interešu konfliktu un ir saņemta tās valsts amatpersonas vai koleģiālās institūcijas rakstveida atļauja, kura attiecīgo personu iecēlusi, ievēlējusi vai apstiprinājusi amatā;

1.7. Ventspils brīvostas likuma 5. panta pirmajā daļā ir noteikts, ka brīvostas pārvaldīšanu veic brīvostas pārvalde, kuras statuss noteikts Likumā par ostām. Brīvostas pārvaldes kompetenci nosaka šis likums, Likums par ostām, Ventspils brīvostas pārvaldes nolikums un Ventspils brīvostas noteikumi, kas reglamentē brīvostas iekšējo režīmu. No Ventspils brīvostas likuma 2. pantā noteiktā izriet, ka Ventspils brīvosta ir izveidota, lai veicinātu Latvijas līdzdalību starptautiskajā tirdzniecībā, investīciju piesaisti, ražošanas un pakalpojumu attīstību, kā arī jaunu darba vietu radīšanu. Ventspils brīvostas likuma 6. panta pirmā daļa nosaka, ka brīvostas pārvaldes augstākā lēmējinstitūcija ir brīvostas valde, kuras locekļus amatā ieceļ un no amata atbrīvo Likuma par ostām 8. pantā noteiktajā kārtībā. Saskaņā ar Ministru kabineta 2012. gada 29. maija noteikumu Nr. 379 "Ventspils brīvostas pārvaldes nolikums" 33. punktu Ventspils brīvostas valdei ir šāda kompetence:

1.7.1. izskatīt un pieņemt lēmumu par brīvostas noteikumu projektu;

1.7.2. izskatīt un pieņemt lēmumu par brīvostas robežu projektu;

1.7.3. apstiprināt ostas attīstības programmu;

1.7.4. apstiprināt ostas mārketinga stratēģiju trim gadiem;

1.7.5. apstiprināt brīvostas pārvaldes budžetu katram finansiālajam gadam;

1.7.6. izdarīt izmaiņas kārtējā gada budžetā, apstiprināt un precizēt turpmāko gadu investīciju programmu;

1.7.7. apstiprināt brīvostas pārvaldes finanšu līdzekļu izlietojuma tāmes projektu nākamajam kalendāra gadam un turpmākajiem pieciem gadiem un izdarīt grozījumus tajā;

1.7.8. izlemt jautājumus par zemes un būvju nodošanu nomā, kā arī noteikt zemes un būvju nomas maksas apmēru;

1.7.9. izskatīt komersantu iesniegumus par to darbību brīvostā;

1.7.10. pieņemt lēmumus par atļauju uzsākt paredzēto darbību ostas teritorijā atbilstoši likumam "Par ietekmes uz vidi novērtējumu";

1.7.11. izsniegt atļaujas licencētas komercdarbības veikšanai brīvostā;

1.7.12. izsniegt atļaujas par tiesībām piemērot tiešo nodokļu atvieglojumus;

1.7.13. lemt par līgumu slēgšanu, arī tādu, kuru summa pārsniedz 75 000 euro vai darbības laiks pārsniedz piecus gadus;

1.7.14. iepazīties ar informāciju par pārvaldnieka rīcību un darījumiem viņa kompetencē esošajos jautājumos, kas izriet no Ventspils brīvostas pārvaldes nolikuma 33.13. apakšpunktā minēto līgumu slēgšanas;

1.7.15. apstiprināt brīvostas pārvaldes struktūru un amatu sarakstu;

1.7.16. iesniegt Latvijas Ostu, tranzīta un loģistikas padomei priekšlikumus par valsts investīciju piesaistīšanu brīvostai;

1.7.17. sagatavot un iesniegt Latvijas Ostu, tranzīta un loģistikas padomei priekšlikumus par nekustamā īpašuma atsavināšanu sabiedrības vajadzībām;

1.7.18. pieņemt lēmumus ar ieteikuma raksturu par brīvostas pārvaldes valdījumā esošā nekustamā īpašuma atsavināšanu, nekustamā īpašuma iegūšanu valsts vai pašvaldības īpašumā, kā arī komunikāciju un citu objektu izbūvi brīvostā, kas var ietekmēt ostas darbību;

1.7.19. pieņemt lēmumus par nekustamā īpašuma iegūšanu brīvostas pārvaldes īpašumā un brīvostas pārvaldei piederošā nekustamā īpašuma atsavināšanu;

1.7.20. izīrēt vai iznomāt brīvostas pārvaldes labā nodibinātos servitūtus uz citām juridiskām un fiziskām personām piederošo nekustamo īpašumu;

1.7.21. atcelt brīvostas pārvaldnieka rīkojumus;

1.7.22. iesniegt Satiksmes ministrijā priekšlikumus par nepieciešamajiem grozījumiem Ventspils brīvostas pārvaldes nolikumā;

1.7.23. apstiprināt brīvostas pārvaldes emblēmu, citu atribūtiku un veidlapu paraugus;

1.7.24. izlemt citus ar brīvostas darbību saistītus jautājumus;

1.8. S. Sondore pilda ārlietu ministra padomnieka pienākumus. Ārlietu ministra padomnieka darba pienākumos ietilpst valsts pārvaldes, likumdošanas un citi juridiskie jautājumi, kā arī Ministru kabinetā un Saeimā izskatāmie jautājumi un atbalsta sniegšana, īstenojot ārlietu ministra izvirzītās prioritātes. Ārlietu ministra padomnieka amata pienākumi tiek pildīti Ministru kabineta 2003. gada 29. aprīļa noteikumos Nr. 237 "Ārlietu ministrijas nolikums" norādītajā kompetences jomā.

2. Izvērtējot Likuma par ostām 7. pantā, Ventspils brīvostas likuma 2. pantā un Ministru kabineta 2012. gada 29. maija noteikumu Nr. 379 "Ventspils brīvostas pārvaldes nolikums" 33. punktā noteiktās Ventspils brīvostas valdes funkcijas kopsakarā ar ārlietu ministra padomnieka amata pienākumiem, secināms, ka Ventspils brīvostas valdes locekļa amata savienošana ar ārlietu ministra padomnieka amatu interešu konfliktu nerada, netiks ierosināti un pieņemti lēmumi vai veiktas citas darbības, kas varētu skart S. Sondores kā valsts amatpersonas personiskās un mantiskās intereses, kā arī nav pretrunā ar valsts amatpersonai saistošām ētikas normām un nekaitēs valsts amatpersonas tiešo pienākumu pildīšanai.

3. Atbilstoši likuma vispārīgajam regulējumam valsts amatpersona pati ir atbildīga par interešu konflikta nepieļaušanu un valsts amatpersonas ētikas normu ievērošanu, tāpēc, neraugoties uz kompetentās institūcijas doto atļauju savienot amatus, S. Sondorei ir pienākums jebkurā brīdī izvērtēt interešu konflikta iespējamību un rīcības atbilstību amatpersonas ētikas normām, ja, pildot pienākumus, pastāv iespēja, ka S. Sondore var nonākt interešu konflikta situācijā.

4. Ņemot vērā minētos apsvērumus un likuma "Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā" 7. panta 5.1 daļas 4. punktu un 8.1 panta piekto daļu, atļaut S. Sondorei savienot Ventspils brīvostas valdes locekļa amatu ar ārlietu ministra padomnieka amatu.

5. Šo rīkojumu saskaņā ar Administratīvā procesa likuma 76. panta otro daļu un 188. panta otro daļu, kā arī Administratīvā procesa likuma 189. panta pirmo daļu var pārsūdzēt Administratīvās rajona tiesas attiecīgajā tiesu namā mēneša laikā no šā rīkojuma publicēšanas dienas oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis".

Ministru prezidents Māris Kučinskis

Ministru prezidenta biedrs,
ekonomikas ministrs Arvils Ašeradens

 
Tiesību akta pase
Nosaukums: Par atļauju Sandrai Sondorei savienot amatus Izdevējs: Ministru kabinets Veids: rīkojums Numurs: 41Pieņemts: 24.01.2017.Stājas spēkā: 27.01.2017.Publicēts: Latvijas Vēstnesis, 21, 26.01.2017. OP numurs: 2017/21.24
Saistītie dokumenti
  • Anotācija / tiesību akta projekts
  • Citi saistītie dokumenti
288314
27.01.2017
85
0
  • Twitter
  • Facebook
  • Draugiem.lv
 
0
Šajā vietnē oficiālais izdevējs
"Latvijas Vēstnesis" nodrošina tiesību aktu
sistematizācijas funkciju.

Visam Likumi.lv saturam ir informatīvs raksturs.
Par Likumi.lv
Aktualitātes
Noderīgas saites
Atsauksmēm
Kontakti
Mobilā versija
Lietošanas noteikumi
Privātuma politika
Sīkdatnes
Latvijas Vēstnesis "Ikvienam ir tiesības zināt savas tiesības."
Latvijas Republikas Satversmes 90. pants
© Oficiālais izdevējs "Latvijas Vēstnesis"
ISO 9001:2015 (kvalitātes vadība)
ISO 27001:2013 (informācijas drošība)