Ministru kabineta rīkojums Nr. 258
Rīgā 2016. gada 18. aprīlī (prot. Nr. 17 35.
§)
Par Attīstības sadarbības
politikas plānu 2016. gadam
1. Apstiprināt Attīstības sadarbības politikas plānu
2016. gadam (turpmāk - plāns).
2. Noteikt Ārlietu ministriju par atbildīgo institūciju
plāna īstenošanā.
3. Plāna īstenošanu nodrošināt atbilstoši Ārlietu
ministrijas valsts budžeta programmā 07.00.00 "Attīstības
sadarbības projekti un starptautiskā palīdzība"
piešķirtajiem valsts budžeta līdzekļiem.
4. Ārlietu ministrijai līdz 2017. gada 1. aprīlim
iesniegt Ministru kabinetā informatīvo ziņojumu par plāna
īstenošanu.
Ministru prezidents Māris
Kučinskis
Ārlietu ministra vietā -
Ministru prezidenta biedrs,
ekonomikas ministrs Arvils Ašeradens
(Ministru kabineta
2016. gada 18. aprīļa
rīkojums Nr. 258)
Attīstības sadarbības politikas
plāns 2016. gadam
I. Plāna
kopsavilkums
Attīstības sadarbības politikas plāns 2016.gadam (turpmāk -
plāns) nosaka Ārlietu ministrijas budžetā piešķirtā attīstības
sadarbības finansējuma izlietojumu. Plāns ir izstrādāts saskaņā
ar Starptautiskās palīdzības likuma 6.panta 1.punktu.
Attīstības sadarbības politikas plānošanā un īstenošanā
Ārlietu ministrija sadarbojas ar atbildīgajām publiskās pārvaldes
institūcijām, nevalstiskajām organizācijām (turpmāk - NVO) un
sociālajiem partneriem. Plāna izstrādes gaitā 2015.gada
13.novembrī Ārlietu ministrija organizēja Attīstības sadarbības
politikas konsultatīvās padomes sanāksmi, kuras laikā biedrība
"Latvijas Platforma attīstības sadarbībai" (turpmāk -
LAPAS) izteica iebildumus par necaurspīdīgu procesu pasākumu
iekļaušanai plānā. Konsultatīvās padomes locekļi nelemj par plānā
iekļautiem pasākumiem.
Ārlietu ministrijas budžetā divpusējās attīstības sadarbības
īstenošanai 2016.gadā ir piešķirti 451 400 EUR.
Izmantojot šos līdzekļus, pirmkārt,
tiks rīkoti granta projektu konkursi. Tiks rīkots granta projektu
konkurss attīstības sadarbības projektu īstenošanai Eiropas
Savienības (turpmāk - ES) Austrumu partnerības valstu - Gruzijas,
Moldovas un Ukrainas, kā arī Centrālāzijas valstu - Kirgizstānas,
Tadžikistānas, Uzbekistānas atbalstam. Tāpat tiks rīkots konkurss
līdzfinansējuma piešķiršanai NVO, sociālo partneru un pašvaldību
īstenotajiem attīstības sadarbības un attīstības izglītības
projektiem, kas ieguvuši finansējumu no Eiropas Komisijas
(turpmāk - EK) ārējām darbībām paredzētajiem finanšu
instrumentiem un citiem starptautiskajiem palīdzības
finansētājiem.
Otrkārt, tiks īstenoti
ilgtermiņa attīstības sadarbības projekti atbilstoši
partnervalstu izteiktajām vajadzībām un Latvijas ekspertīzei
un/vai projekti, kuru īstenošanā ir piesaistīts citu donoru
līdzfinansējums vismaz 50% apmērā. Tiks turpināts projekts
Moldovā reģionālās attīstības jomā. Piesaistot 50%
līdzfinansējumu no ASV atbalsta fonda jauno donoru projektiem,
tiks īstenoti projekti Ukrainas atbalstam lauksaimniecības jomā
un pretkorupcijas jomā, kā arī Uzbekistānas atbalstam muitas
procedūru uzlabošanai. Tiks turpināts atbalsts apmācību
programmas īstenošanai ES Kaimiņpolitikas valstu, Centrālāzijas
un Rietumbalkānu valstu pārstāvjiem Rīgas Juridiskajā augstskolā,
kā arī tiks finansētas stipendijas Ukrainas studentiem Latvijas
Universitātē. Tiks īstenots Latvijas Republikas Valsts kontroles
īstenots projekts Gruzijas, Moldovas un Ukrainas atbalstam, lai
stiprinātu šo valstu Augstākās revīzijas iestāžu kapacitāti
caurskatāmas un efektīvas valsts līdzekļu kontroles sistēmas
izveidē. Tāpat tiks paredzēts finansējums, lai nodrošinātu
Latvijas ekspertu dalību plašākos citu starptautisko palīdzības
sniedzēju finansētos projektos.
Treškārt, lai veicinātu
sabiedrības izpratni un atbalstu attīstības sadarbības mērķiem un
politikai, tiks sniegts atbalsts NVO un Latvijas Pašvaldību
savienībai pasākumu un projektu īstenošanai, tajā skaitā, caur
dalību ES attīstības sadarbības platformās.
II. Esošās
situācijas raksturojums
Attīstības sadarbības politikas plāns ir izstrādāts saskaņā ar
Starptautiskās palīdzības likuma 6.panta 1.punktu un nosaka
Ārlietu ministrijas 2016.gada budžetā piešķirtā attīstības
sadarbības finansējuma izlietojumu. Plāns ietver arī īstenojamo
pasākumu aprakstu.
Ārlietu ministrijas budžetā divpusējās attīstības
sadarbības īstenošanai 2016.gadā piešķirti
451 400 EUR, kas ir par 37 587 EUR vairāk nekā
2015.gadā. Ar piešķirto finansējumu tiks turpinātas jau aizsāktās
sadarbības aktivitātes un atbalstītas jaunas attīstības
sadarbības iniciatīvas.
Attīstības sadarbības politikas plāns 2016.gadam par
prioritāti nosaka divpusējās un trīspusējās attīstības sadarbības
īstenošanu partnervalstu atbalstam, iespēju robežās sniedzot
atbalstu arī sabiedrības izpratnes un atbalsta veicināšanai par
attīstības sadarbības mērķiem un politiku, t.sk., ar NVO un
sociālo partneru iesaisti.
Lai nodrošinātu Latvijas sniegtās attīstības palīdzības
ilgtspēju un efektivitāti, ir nepieciešams turpināt koncentrēties
uz noteiktu prioritāro valstu un prioritāšu loku, kā arī attīstīt
sadarbības iespējas ar citiem starptautiskajiem palīdzības
sniedzējiem.
Lai sasniegtu īstenoto pasākumu efektīvākus rezultātus un
nodrošinātu ievērojami plašāku projektu mērķauditoriju un
daudzpusīgākus viedokļus par risināmo problemātiku, nepieciešams
veicināt tādu attīstības sadarbības projektu un pasākumu
īstenošanu, kas veicina Latvijas valsts institūciju, NVO, privātā
sektora un sociālo partneru sadarbību.
Atbilstoši Ekonomiskās sadarbības un attīstības organizācijas
(OECD) Kukuļošanas apkarošanas starptautiskajos biznesa darījumos
darba grupas 2015.gada 14.oktobrī izteiktajai rekomendācijai par
Latvijas oficiālo attīstības palīdzību, īstenojot Attīstības
sadarbības politikas plānu 2016.gadam, tiks nodrošināti
atbilstoši pasākumi ārvalstu amatpersonu kukuļošanas novēršanai,
atklāšanai un ziņošanai par to. Tāpat fiziskās personas, kas ir
notiesātas par kukuļdošanu, kā arī juridiskās personas, kurām ir
piemēroti piespiedu ietekmēšanas līdzekļi par kukuļdošanu, tiks
izslēgti no oficiālās attīstības palīdzības projektu
īstenošanas.
Attīstības sadarbības politikas plāna 2016.gadam ietvaros,
pirmkārt,
tiks rīkoti granta projektu konkursi 115 800 EUR apmērā.
Reaģējot uz aktuālajiem politiskajiem notikumiem kaimiņu
reģionā, ievērojot Latvijas ārpolitikas prioritātes un saskaņā ar
ES un starptautiskajiem palīdzības efektivitātes principiem
2016.gadā plānots izsludināt granta projektu konkursu projektu
īstenošanai ES Austrumu partnerības valstu - Gruzijas, Moldovas
un Ukrainas, kā arī Centrālāzijas valstu - Kirgizstānas,
Tadžikistānas un Uzbekistānas atbalstam. Prioritārās
sadarbības jomas tiek noteiktas, balstoties uz Latvijas
līdzšinējo sadarbību un atzīto reformu pieredzi, Latvijas
vēstniecību sniegto informāciju un, ņemot vērā ES izvirzītās
sadarbības jomas šajās valstīs. 50% no granta projektu konkursā
pieejamā finansējuma plānots iezīmēt NVO un sociālo partneru
projektu īstenošanai. Granta projektu konkurss tiks izsludināts
saskaņā ar Starptautiskās palīdzības likumu un Ministru kabineta
2010.gada 5.janvāra noteikumiem Nr.2 "Kārtība, kādā īsteno
granta projektu konkursus". (Ja 2016.gada budžeta ietvaros
tiek piešķirti papildus līdzekļi granta projektu konkursa
īstenošanai, tad šos līdzekļus paredzēts novirzīt projektu
īstenošanai Ukrainas atbalstam.)
2015.gadā no valsts budžeta programmas "Attīstības
sadarbības projekti un starptautiskā palīdzība" tika
īstenoti četri granta projekti - no tiem trīs projekti Moldovas
atbalstam un viens projekts Gruzijas atbalstam. Tāpat 2015.gadā
no valsts budžeta līdzekļiem neparedzētiem gadījumiem tika
piešķirts papildus finansējums Ukrainas atbalstam, kas ļāva
īstenot sešus granta projektus šajā valstī. 2015.gadā finansētie
granta projekti aptvēra tādas jomas kā ekonomiskās attīstības
veicināšana, atbalsts pašvaldību reformu procesam un reģionālajai
attīstībai, partnervalstu robežpolicijas kapacitātes
stiprināšana, atbalsts lauksaimniecības jomā, labas pārvaldības
un likuma varas stiprināšana, atbalsts pilsoniskajai sabiedrībai
un sabiedrības līdzdalībai.
Nodrošinot 2012.gadā aizsāktās prakses turpināšanu, 2016.gadā
tiks rīkots granta projektu konkurss līdzfinansējuma
piešķiršanai NVO, sociālo partneru un pašvaldību
īstenotiem attīstības sadarbības un attīstības izglītības
projektiem, kas ieguvuši finansējumu no EK ārējām darbībām
paredzētajiem finanšu instrumentiem un citiem starptautiskajiem
palīdzības finansētājiem. Plāns paredz, ka līdzfinansējuma apjoms
2016.gadā tiks saglabāts iepriekšējā gada līmenī, prioritāri
atbalstot attīstības sadarbības projektus. 2015.gadā
līdzfinansējums tika piešķirts diviem projektiem attīstības
izglītības jomā, kuri bija ieguvuši finansējumu no EK. 2015.gadā
attīstības sadarbības projekti konkursā netika iesniegti. Granta
projektu konkurss tiks izsludināts saskaņā ar Starptautiskās
palīdzības likumu un Ministru kabineta 2010.gada 5.janvāra
noteikumiem Nr.2 "Kārtība, kādā īsteno granta projektu
konkursus".
Otrkārt, tiks īstenoti
ilgtermiņa attīstības sadarbības projekti atbilstoši
partnervalstu izteiktajām vajadzībām un Latvijas ekspertīzei
un/vai projekti, kuru īstenošanā ir piesaistīts citu donoru
līdzfinansējums vismaz 50% apmērā. Šie projekti tiks īstenoti
312 600 EUR apmērā.
Attīstības sadarbības plāns 2016.gadam paredz piešķirt
finansējumu 2012.gadā aizsāktā Vides aizsardzības un reģionālās
attīstības ministrijas projekta turpināšanai Moldovas
atbalstam reģionālās attīstības jomā. Līdzšinējo gadu
veiksmīgie rezultāti projekta īstenošanā un Moldovas puses paustā
vēlme turpināt sadarboties apliecina Latvijas ieguldījuma
nozīmību, sniedzot ilgtermiņa atbalstu Moldovai tās reformu
procesā.
Sadarbībā ar ASV plānots turpināt divus 2015.gadā uzsāktos un
veiksmīgi īstenotos projektus Ukrainas atbalstam - Rīgas
Juridiskās augstskolas īstenoto projektu pretkorupcijas jomā un
Latvijas Lauku konsultāciju un izglītības centra īstenoto
projektu lauksaimniecības jomā. Plānots, ka ASV šajos divos
projektos piedalās ar 50% līdzfinansējumu.
Sekojot līdzi aktuālajai situācijai Ukrainā, tās
eirointegrācijas centieniem un demokratizācijas procesam, plānots
turpināt 2015.gada praksi, piešķirot līdzekļus stipendijām
Ukrainas studentiem Latvijas Universitātē.
Pamatojoties uz Latvijas Republikas Valsts kontroles jau kopš
2010.gada īstenoto ilgtermiņa attīstības sadarbību ar
partnervalstīm, kas ir augstu novērtēta un pieprasīta no šo
valstu puses, 2016.gadā plānots finansēt projektu Gruzijas,
Moldovas un Ukrainas atbalstam, lai stiprinātu šo valstu
Augstākās revīzijas iestāžu kapacitāti caurskatāmas un
efektīvas valsts līdzekļu kontroles sistēmas izveidē.
Ņemot vērā Latvijas muitas jomas ekspertu līdzšinējo
profesionālo un labi novērtēto darbību Centrālāzijā,
2015.gadā sadarbībā ar ASV bija plānots īstenot Valsts ieņēmumu
dienesta Muitas pārvaldes projektu Uzbekistānā. Saistībā ar
neparedzētiem apstākļiem attiecībā uz ASV iekšējām
administratīvajām procedūrām, kā arī sarežģīto un laikietilpīgo
projekta saskaņošanas procesu ar Uzbekistānas muitu 2015.gadā
nebija iespējams uzsākt plānā paredzēto projektu. ASV šajā
projektā piedalās ar 50% līdzfinansējumu, tāpēc, ņemot vērā
radušos situāciju un Latvijas interesi īstenot projektu
Uzbekistānā, 2016.gada plānā šai aktivitātei plānots finansiāls
atbalsts.
Latvijas prezidentūras ES Padomē ietvaros organizētās Pirmās
ES un Centrālāzijas valstu izglītības ministru sanāksmes
komunikē iezīmē visaptverošu sadarbības ietvaru starp ES un
Centrālāziju augstākās un profesionālās izglītības jomā. No
2015. līdz 2018.gadam Latvija pilda ES koordinējošās valsts
funkcijas EK Attīstības sadarbības ģenerāldirektorāta finansētajā
projektā "Centrālāzijas Izglītības platforma", kura
ietvaros Latvijas eksperti nodod pieredzi Centrālāzijas valstīm
izglītības politikas izstrādē, metodikā un procesa organizācijā.
Projekta pasākumos tiek apmeklētas Latvijas izglītības iestādes,
valsts un privātā sektora sadarbības partneri, kā arī sociālie
partneri, tādējādi radot iespēju attīstīt tālākus attīstības
sadarbības projektus.
Izvērtējot 2014.gada un 2015.gada veiksmīgos rezultātus un
ievērojamo interesi par Rīgas Juridiskās augstskolas piedāvāto
apmācību programmu, 2016.gada budžeta ietvaros paredzēts turpināt
līdzfinansēt apmācību programmu ES Kaimiņpolitikas,
Centrālāzijas un Rietumbalkānu valstu valsts pārvaldes un
nevalstiskā sektora pārstāvjiem par starptautiskās politikas,
ekonomikas un juridiskajiem jautājumiem, iekļaujot teorētisko un
praktisko apmācību, kā arī pieredzes apmaiņu Latvijas un ES
institūcijās. Rīgas Juridiskās augstskolas apmācības programma ir
specializēta 3 mēnešu programma, kas ietver intensīvu apmācības
kursu ne tikai Rīgā, bet arī izbraukuma vizītes Briselē un
Luksemburgā. 2014. un 2015.gadā programmas ietvaros jau ir
apmācīti 70 valsts pārvaldes un pilsoniskās sabiedrības
pārstāvji. Šajā laika posmā programmas īstenošanā Latvija ir
sniegusi finansējumu 319 550 EUR apjomā, piesaistot citu
donoru finansējumu 440 000 EUR apjomā, kas sastāda 58% no
programmas kopējām izmaksām. Programmas kvalitāte tiek regulāri
novērtēta un atbilstoši pilnveidota.
Lai rastu iespēju 2016.gada ietvaros reaģēt uz partnervalstu
izteiktām vajadzībām, tiek paredzēts finansējums Latvijas
ekspertu iesaistei plašākos citu donoru projektos, tajā
skaitā, turpinot 2015.gadā aizsākto sadarbību ar Apvienoto Nāciju
Attīstības programmas (turpmāk - UNDP) pārstāvniecību
Uzbekistānā. 2015.gadā UNDP Uzbekistānā īstenota plašāka projekta
ietvaros norisinājās Uzbekistānas ekspertu vizīte uz Latviju, lai
iepazītos ar Labklājības ministrijas pieredzi sociālās politikas
jautājumos, kas saistās ar invaliditātes noteikšanu un
rehabilitāciju. 2016.gadā šāda veida sadarbību paredzēts izvērst
uz citām saņēmējvalstīm prioritārām jomām.
Treškārt, lai veicinātu
sabiedrības izpratni un atbalstu attīstības sadarbības mērķiem un
politikai, tiks sniegts atbalsts NVO un Latvijas Pašvaldību
savienībai pasākumu un projektu īstenošanai, tajā skaitā, caur
dalību attīstības sadarbības platformās. Pasākumi un projekti
tiks īstenoti 23 000 EUR apmērā.
Ņemot vērā līdzšinējo sadarbību, plānots arī turpmāk sniegt
finansiālu atbalstu attīstības sadarbības jomā darbojošos NVO
aktivitātēm un to kapacitātes stiprināšanai - LAPAS darbībai,
izvērtējot LAPAS paustās vajadzības, samērojot tās ar attīstības
sadarbības budžeta iespējām. Tiks sniegts atbalsts LAPAS
kapacitātei ar mērķi organizēt un koordinēt tematiskus
sabiedrības informēšanas pasākumus, t.sk., par ilgtspējīgās
attīstības mērķu ieviešanu, kā arī, turpinot Eiropas gada
attīstībai ietvaros uzsāktos pasākumus.
Izskatot Latvijas Pašvaldību savienības (turpmāk - LPS)
lūgumu, tiks piešķirts finansējums LPS dalībai ES pašvaldību
attīstības sadarbības platformā "PLATFORMA", lai
turpinātu Latvijas pašvaldību izpratnes veicināšanu par
attīstības sadarbības jautājumiem.
Attīstības sadarbības politikas pamatnostādnēs
2016.-2020.gadam atbilstoši Starptautiskās palīdzības likuma
5.panta 6.punktā noteiktajam, Latvijas ārpolitikas prioritātēm un
starptautiskajiem palīdzības efektivitātes principiem paredzēts
iekļaut kritērijus projektu un finansiāla atbalsta iekļaušanai
ikgadējā Attīstības sadarbības politikas plānā.
Plāns ir saskaņots ar deklarācijas par Māra Kučinksa vadītā
Ministru kabineta iecerēto darbību 62.punktu.
Plāns saistīts ar Latvijas Nacionālā attīstības plāna
2014.-2020.gadam (turpmāk - NAP) prioritāti "Cilvēka
drošumspēja" (NAP 339. paragrāfs un NAP prioritāšu, rīcības
virzienu un uzdevumu indikatīvā finanšu ietvara pamatojuma
dokuments), kas nosaka šādu rīcību - Attīstības sadarbības un
attīstības izglītības projektu un projektu līdzfinansējuma
konkurss NVO.
Plāns ir izstrādāts saskaņā ar 2015.gada septembrī ANO
dalībvalstu apstiprināto jauno pasaules Ilgtspējīgās attīstības
ietvaru - Dienaskārtība 2030. Dienaskārtība 2030 aizstāj
2000.gadā pieņemtos Tūkstošgades attīstības mērķus un iekļauj 17
Ilgtspējīgas attīstības mērķus un to īstenošanas un uzraudzības
līdzekļus. Jaunais ietvars nodrošina trīs ilgtspējīgas attīstības
dimensiju (ekonomiskā, sociālā, vides) savstarpējo saistību,
tādējādi paredzot nabadzības izskaušanu un ekonomisko izaugsmi,
kas nekaitē apkārtējai videi.
Plāns arī saskaņots ar Lisabonas Līgumu, ar ko groza Līgumu
par Eiropas Savienību un Eiropas Kopienas dibināšanas līgumu, kas
ir parakstīts Lisabonā 2007.gada 13.decembrī un kas nosaka, ka ES
politiku attiecībā uz sadarbību attīstības jomā īsteno saskaņā ar
ES ārējās darbības principiem un mērķiem. Līgums arī nosaka, ka
ES un dalībvalstu politika attiecībā uz sadarbību attīstības jomā
viena otru papildina un stiprina.
Plāns ir balstīts uz ES Padomes, Parlamenta un Eiropas
Komisijas 2005.gada 20.decembrī kopīgi pieņemto pirmo Eiropas
vienprātību par Eiropas Savienības attīstības politiku
(European Consensus on Development), kas ir pirmais
Kopienas iestāžu un dalībvalstu kopīgais dokuments, kas nosaka
Komisijas un dalībvalstu rīcību attīstības politikas jomā.
Tāpat Plāns ir balstīts 2011.gadā pieņemtajā ES Pārmaiņu
programmā (Agenda for Change), kas ir stratēģija
nabadzības samazināšanai, būtiski mainot ES palīdzības sniegšanas
veidu, t.sk., palīdzības fokusēšana mazāka skaita sektoros,
palīdzības sniegšana viszemāk attīstītajām valstīm, uzsvars uz
cilvēktiesībām, demokrātiju un labu pārvaldību, utt.
Latvijas attīstības sadarbības finansējuma mērķi izriet no ANO
2015.gada jūlijā pieņemtās Adisabebas Rīcības programmas un ES
ietvaros apstiprinātajām finansējuma saistībām. Ievērojot šīs
saistības, ES un tās dalībvalstīm līdz 2030.gadam attīstības
sadarbībai ir jāvelta 0,7 % no Nacionālā kopienākuma (turpmāk -
NKI), no kā 0,2% NKI jāvelta vismazāk attīstītajām valstīm.
Saskaņā ar ES saistībām Latvijai līdz 2030.gadam attīstības
sadarbībai jāatvēl 0,33 % no NKI. Pašlaik Latvijas sniegtās
Oficiālās attīstības palīdzības apjoms veido 0,08 % no NKI, kas
ir 19 milj. EUR.
Ja, īstenojot 2016.gada plānā noteiktos pasākumus, rodas
situācija, kad nav iespējams īstenot kādu no plānā paredzētajiem
pasākumiem vai palicis neizmantots finansējums no attiecīgā
pasākuma īstenošanas, par pieejamā finansējuma izlietojumu lemj
Ārlietu ministrija saskaņā ar Starptautiskās palīdzības likumā
noteikto, vadoties pēc plānā noteiktajiem prioritārajiem
virzieniem, tostarp ietverot arī iespēju sniegt papildus
finansiālu atbalstu līdzfinansējumu konkursam, ņemot vērā tā
rezultātus. Pieņemot lēmumu par neizmantotā finansējuma
izlietojumu, Ārlietu ministrija saskaņo lēmumu ar Konsultatīvo
padomi attīstības sadarbības politikas jautājumos.
Plāna mērķis |
I. Īstenot ES attīstības
sadarbības mērķus, ievērojot Latvijas ārpolitikas
prioritātes un noteiktās attīstības sadarbības
partnervalstis. Sekmēt Latvijas attīstības sadarbības
politikas ilgtspēju.
|
Politikas rezultāts/-i un
rezultatīvais rādītājs/-i |
Norāda pamatnostādnēs vai
citos attīstības plānošanas dokumentos minētos politikas
rezultātus un iekavās norāda to rezultatīvos rādītājus
plāna darbības beigu termiņā
Attīstības sadarbība nostiprina savu lomu kā
neatņemama Latvijas ārpolitikas sastāvdaļa (Latvija
iegūst papildus efektīvus instrumentus un mehānismus
divpusējo attiecību veidošanai ar jaunattīstības un pārejas
ekonomikas valstīm; palielinās divpusējās/ trīspusējās
palīdzības finansējums).
Palielinās Latvijas redzamība partnervalstīs un
plašākā starptautiskā līmenī (palielinās Latvijas ES
Austrumu Partnerības un Centrālāzijas valstīs īstenoto
projektu apjoms).
Pieaug partnervalstu pieprasījums pēc Latvijas
ekspertīzes (projektos tiek izmantota Latvijas
ekspertīze un salīdzinošās priekšrocības; palielinās
Latvijas attīstības sadarbības īstenotāju pieredze un
ekspertīze, kas ļauj tiem sekmīgi veidot kopprojektus ar
citiem donoriem un pretendēt uz dalību starptautisko donoru
finansētos projektos).
Latvijas sniegtā palīdzība atstāj paliekošu pozitīvu
efektu uz saņēmējvalstu ilgtspējīgu attīstību (Latvijas
sniegtā palīdzība kļūst efektīvāka un atbilst saņēmējvalsts
vajadzībām un prioritātēm; pieaug programmu īpatsvars
divpusējā un trīspusējā palīdzībā (iepretim projektu
īpatsvaram); tiek ieviestas daudzgadu saistības sadarbības
programmu un projektu finansēšanā).
|
1. Rīcības virziens |
Granta projektu konkursu
īstenošana.
|
Nr. p.k. |
Pasākums |
Darbības rezultāts |
Rezultatīvais rādītājs |
Atbildīgā institūcija |
Līdzatbildīgās institūcijas |
Izpildes termiņš
(ar precizitāti līdz pusgadam) |
Pamatnostādņu uzdevums un tā
nr. (ja attiecināms)
Latvijas kā divpusējā donora
lomas stiprināšana, tādējādi īstenojot Latvijas
ārpolitiskās intereses.
|
1.1. |
Granta projektu īstenošana ES Austrumu partnerības
valstu - Gruzijas, Moldovas, Ukrainas, kā arī Centrālāzijas
valstu - Kirgizstānas, Tadžikistānas un Uzbekistānas
atbalstam.
Granta finansējums būs pieejams visām organizācijām
saskaņā ar Starptautiskās palīdzības likuma 9.panta
5.punktu. 50% no granta projektu konkursā pieejamā
finansējuma plānots iezīmēt NVO un sociālo partneru
projektu īstenošanai.
Granta projektu konkursa vērtēšanas komisijā NVO
projektu izvērtēšanai tiks iekļauts NVO situāciju pārzinošs
pārstāvis.
Gadījumos, kad konkursa nolikuma projekta ietvarā
būs paredzēts piešķirt grantus arī tādiem projektiem, kuri
kvalificēsies kā valsts atbalsta projekti, konkursa
nolikumā tiks iekļautas valsts atbalsta kontroles prasības,
lai nodrošinātu valsts atbalsta regulējuma ievērošanu.
Granta projektu
konkursā izvirzītas sekojošas prioritārās valstis un
jomas (jomas izvirzītas, balstoties uz līdzšinējām
sadarbības jomām, Latvijas vēstniecību sniegto informāciju
un ES prioritātēm sadarbībai ar attiecīgajām valstīm):
Gruzija
1. Labas pārvaldības un likuma varas stiprināšana
(publiskās pārvaldes reformas, ES finansējuma apgūšana,
finanšu decentralizācija un teritoriālā sadarbība
u.c.);
2. Ekonomiskā attīstība un lauksaimniecības
attīstība;
3. Sociālā aizsardzība un nodarbinātība.
Moldova
1. Labas pārvaldības un likuma varas stiprināšana;
2. Reģionālā attīstība, finanšu decentralizācija un
teritoriālā sadarbība;
3. Atbalsts demokrātiskas un pilsoniskas sabiedrības
attīstībai; sociālā aizsardzība; dzimumu līdztiesība;
4. Ekonomiskā attīstība - investīciju klimata uzlabošana
un eksportspējas stiprināšana, starptautisku standartu
ieviešana uz eksportu orientētās nozarēs.
Ukraina
1. Labas pārvaldības un likuma varas stiprināšana;
2. Atbalsts demokrātiskas un pilsoniskas sabiedrības
attīstībai;
3. Reģionālā attīstība, finanšu decentralizācija un
teritoriālā sadarbība; lauksaimniecības sektora
attīstība.
Kirgizstāna
1. Labas pārvaldības un likuma varas stiprināšana;
2. Ekonomiskā attīstība; lauku reģionu attīstība;
3. Sociālā aizsardzība; dzimumu līdztiesība;
izglītība;
4. Atbalsts demokrātiskas un pilsoniskas sabiedrības
attīstībai.
Tadžikistāna
1. Labas pārvaldības un likuma varas stiprināšana;
2. Ekonomiskā attīstība; lauku reģionu attīstība;
3. Sociālā aizsardzība; dzimumu līdztiesība;
izglītība;
4. Atbalsts demokrātiskas un pilsoniskas sabiedrības
attīstībai.
Uzbekistāna
1. Labas pārvaldības un likuma varas stiprināšana;
2. Ekonomiskā attīstība; lauksaimniecības attīstība;
3. Sociālā aizsardzība; dzimumu līdztiesība;
izglītība;
4. Atbalsts demokrātiskas un pilsoniskas sabiedrības
attīstībai.
|
Piešķirts finansējums 5-6 granta
projektu īstenošanai. |
Īstenoto projektu skaits. |
Ārlietu
ministrija |
Citas
institūcijas atkarībā no projektu konkursa rezultātiem. |
31.12.2016. |
1.2. |
Līdzfinansējuma piešķiršana NVO un sociālajiem
partneriem, kas ieguvuši finansējumu no starptautiskajiem
palīdzības finansētājiem, t.sk. EK, attīstības sadarbības
un attīstības izglītības projektu īstenošanai.
Prioritāri tiks atbalstīti attīstības sadarbības
projekti. Līdzfinansējums projektiem tiks piešķirts,
izsludinot projektu konkursu.
|
Nodrošināts līdzfinansējums
8-10 projektiem. |
Īstenoto projektu skaits. |
Ārlietu
ministrija |
Atkarībā no
konkursa rezultātiem. |
31.12.2016. |
2. Rīcības virziens
|
Ilgtermiņa attīstības sadarbības projektu
īstenošana atbilstoši partnervalstu izteiktajām vajadzībām un
Latvijas ekspertīzei un/vai projektu īstenošana, kur ir
piesaistīts citu donoru līdzfinansējums vismaz 50%
apmērā. |
Nr. p.k. |
Pasākums |
Darbības rezultāts |
Rezultatīvais rādītājs |
Atbildīgā institūcija |
Līdzatbildīgās institūcijas |
Izpildes termiņš
(ar precizitāti līdz pusgadam) |
Pamatnostādņu uzdevums un tā nr. (ja attiecināms)
Latvijas kā divpusējā donora
lomas stiprināšana, tādejādi īstenojot Latvijas
ārpolitiskās intereses.
|
2.1. |
Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas
īstenots projekts Moldovas Ziemeļu reģiona atbalstam
reģionālās attīstības jomā.
Projekts ar Ārlietu ministrijas atbalstu tiek īstenots
jau kopš 2012.gada.
|
1) Īstenota Moldovas Ziemeļu reģiona un tā pašvaldību
speciālistu (provizoriski 20 personas) mentoringa
programma Moldovas speciālistiem aktuālajos jautājumos
(t.sk., ūdenssaimniecība, atkritumu apsaimniekošana,
uzņēmējdarbības veicināšana, tūrisma attīstība u.tml.).
2) Nodrošināts metodiskais atbalsts reģiona tūrisma
attīstības stratēģijas (t.sk., piesaistes materiāla)
izstrādei, reģiona attīstības stratēģijas 2016.-2020. gadam
izstrādei, īstenošanai un novērtēšanai, nodrošināta
pieredzes apmaiņa uzņēmējdarbības veicināšanas jautājumos
reģionālajā un vietējā līmenī (resursu mērķtiecīga un
efektīva izmantošana).
3) Sadarbībā ar Latvijas Lauku forumu sniegts atbalsts
nevalstiskā sektora aktivizēšanai teritoriju attīstības
plānošanā un īstenošanā.
|
Īstenots projekts. Apmācīto
Moldovas pārstāvju skaits. |
Ārlietu
ministrija |
Vides
aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija u.c.
kompetentās institūcijas (Latvijas Investīciju un attīstības
aģentūra, plānošanas reģioni), NVO (t.sk. Latvijas Lauku
forums, Latvijas Pašvaldību savienība), uzņēmēji. |
31.12.2016. |
2.2. |
Latvijas Lauku konsultāciju un izglītības centra
īstenots projekts Ukrainas atbalstam lauksaimniecības jomā,
50% līdzfinansējumu piesaistot no ASV atbalsta fonda jauno
donoru projektiem.
Ņemot vērā aktuālo situāciju Ukrainā, Latvijai ir
svarīgi atbalstīt reformu procesus lauksaimniecības sektorā
un ar to saistītos eirointegrācijas jautājumus.
Ar šo projektu paredzēts veicināt Ukrainas ekonomisko
attīstību, lauksaimniecības sektora attīstību un
lauksaimniecības produktu eksportspēju, balstoties uz
Latvijas integrācijas pieredzi ES.
|
Apmācīti aptuveni 24 Ukrainas lauksaimniecības sektora
pārvaldes speciālisti, piedaloties piecos apmācību moduļos;
apmācībās pārstāvēti Ukrainas lauksaimniecības sektora
politikas veidotāji, speciālisti, reģionu pārstāvji un
nevalstiskā sektora pārstāvji.
|
Īstenots projekts. Apmācīto
Ukrainas pārstāvju skaits. |
Ārlietu
ministrija |
Latvijas Lauku
konsultāciju un izglītības centrs |
31.12.2016. |
2.3. |
Rīgas Juridiskās augstskolas īstenots projekts Ukrainas
atbalstam pretkorupcijas jomā, 50% no līdzfinansējuma
piesaistot no ASV atbalsta fonda jauno donoru
projektiem.
Korupcijas jautājumi ir vieni no aktuālākajiem un
sarežģītākajiem izaicinājumiem Ukrainā, tādēļ būtiski
sniegt atbalstu šajā jomā.
|
1) Sadarbojoties Ukrainas un Latvijas ekspertiem, izveidota
apmācību programma Ukrainas pilsoniskās sabiedrības
pārstāvjiem ar mērķi izveidot uzraudzības pieejas/
mehānismus Ukrainas pretkorupcijas politikai.
2) Izveidoto apmācību programmu vizītes Latvijā ietvaros
apgūs aptuveni 20 personas - Ukrainas NVO, valdību,
parlamenta un mediju pārstāvji.
|
Īstenots
projekts. Apmācīto Ukrainas pārstāvju skaits. |
Ārlietu
ministrija |
Rīgas Juridiskā
augstskola |
31.12.2016. |
2.4. |
Stipendijas Ukrainas studentiem Latvijas
Universitātē.
Ņemot vērā aktuālo situāciju Ukrainā, Latvijai ir īpaši
svarīgi atbalstīt reformu procesus Ukrainā un tās
eirointegrācijas centienus. Ieguldījums izglītībā uzskatāms
par ilgtermiņa investīciju.
Latvijas Universitātes akadēmiskā un lektoru bāze sniedz
iespēju ārvalstu studentiem, tostarp no Ukrainas, apgūt
interesējošās akadēmiskās programmas.
Ar šo projektu paredzēts sniegt ieguldījumu demokrātijas
attīstībā Ukrainā un nākamo reformas īstenotāju
profesionalitātē, kā arī veicināt divpusējo kontaktu
veidošanos.
|
Apmācīti aptuveni 15 Ukrainas studenti.
|
Apmācīto Ukrainas
studentu skaits. |
Ārlietu
ministrija |
Latvijas
Universitāte |
31.12.2016. |
2.5. |
Latvijas Republikas Valsts kontroles īstenots projekts
Gruzijas, Moldovas un Ukrainas atbalstam, lai stiprinātu šo
valstu Augstāko revīzijas iestāžu kapacitāti caurskatāmas
un efektīvas valsts līdzekļu kontroles sistēmas
izveidē.
Projekts tiek īstenots, pamatojoties uz Latvijas
Republikas Valsts kontroles jau kopš 2010.gada īstenoto
ilgtermiņa attīstības sadarbību ar partnervalstīm, kas ir
augstu novērtēta un pieprasīta no šo valstu puses. Projekts
tiek īstenots sadarbībā ar Zviedrijas Augstāko revīzijas
iestādi. Projektu līdzfinansē Latvijas Republikas Valsts
kontrole.
|
1) 4 semināru ietvaros apmācīti vismaz 80 Gruzijas,
Moldovas un Ukrainas Augstāko revīzijas iestāžu pārstāvji
starptautisko revīzijas standartu (ISSAI) adaptēšanā;
jautājumos par augstākās revīzijas iestādes
institucionālajiem aspektiem, u.c.
2) Īstenots austrumu reģiona augstāko revīzijas iestāžu
forums Rīgā.
|
Īstenots projekts.
Apmācīto Gruzijas, Moldovas un Ukrainas pārstāvju
skaits.
|
Ārlietu
ministrija |
Latvijas
Republikas Valsts kontrole |
31.12.2016. |
2.6. |
Valsts ieņēmumu dienesta Muitas pārvaldes īstenots
projekts Uzbekistānas muitas atbalstam, 50% no
līdzfinansējuma piesaistot no ASV atbalsta fonda jauno
donoru projektiem.
Projekts tika apstiprināts jau 2015.gada plānā, taču ASV
iekšējo procedūru dēļ aizkavējās līdzfinansējuma
piešķiršana, kā arī netika saņemts oficiāls Uzbekistānas
Valsts muitas komitejas saskaņojums projektā paredzēto
aktivitāšu plānam, līdz ar to projektu būs iespējams uzsākt
tikai 2016.gadā.
|
1) Apmācītas līdz 40 Uzbekistānas muitas amatpersonas par
muitas kontroles risku vadības, informācijas sistēmu
uzlabošanas jautājumiem efektīvas muitas kontroles
nodrošināšanai.
2) Ar Latvijas ekspertu atbalstu izstrādāta efektīva
risku vadības sistēma.
|
Īstenots projekts.
Apmācīto Uzbekistānas pārstāvju skaits.
|
Ārlietu
ministrija |
Valsts ieņēmumu
dienesta Muitas pārvalde |
31.12.2016. |
2.7. |
Rīgas Juridiskās augstskolas īstenota apmācību
programma
ES Kaimiņpolitikas valstu, Centrālāzijas un Rietumbalkānu
valstu pārstāvjiem.
Programma tiek īstenota sadarbībā ar citiem donoriem,
tajā skaitā, ar Norvēģiju, Zviedriju, Luksemburgu un
Nīderlandi.
Lai palielinātu Latvijas klātbūtni prioritārajos
sadarbības reģionos - Austrumu partnerības un Centrālāzijas
valstīs, kā arī lai veicinātu kaimiņu reģiona stabilitāti
un izaugsmi, 2014.gadā tika izveidota apmācību programma
Austrumu partnerības un Centrālāzijas valstu valsts
pārvaldes un pilsoniskās sabiedrības pārstāvju
studijām
Latvijā. Apmācību programma ietver kursu par ES un
starptautiskās ekonomikas, politikas un
juridiskajiem jautājumiem un nodrošinot Latvijas
kā ES dalībvalsts zināšanu un pieredzes nodošanu.
12 nedēļu kurss ietver gan teorētisko, gan praktisko
apmācību, gan pieredzes apmaiņu Latvijas un ES
institūcijās.
Programmu koordinē Rīgas Juridiskā augstskola un to
īsteno vairāku augstskolu konsorcijs - Rīgas Juridiskā
augstskola, Latvijas Universitāte, Stokholmas Ekonomikas
augstskolai Rīgā, Eiropas Administrācijas Institūts (EIPA)
un Latvijas Ārpolitikas institūts.
Programmas izmaksas ietver dalībnieku aviobiļetes,
uzturēšanās izdevumus, mācību vizītes uz ES institūcijām,
programmas sagatavošanas un norises izmaksas (t.sk.
Latvijas un ārvalstu pasniedzējus) u.c.
|
Apmācīti 10 pārstāvji no
Austrumu partnerības un Centrālāzijas valstīm; apgūti 4
moduļi, kas ietver 12 kursus par ES un starptautiskajām
tiesībām, ekonomiku, politiku un finanšu jautājumiem. Mācību
ietvaros apmeklētas ES institūcijas Briselē un
Luksemburgā. |
Apmācīto pārstāvju skaits. |
Ārlietu
ministrija |
Rīgas Juridiskā
augstskola |
31.12.2016. |
2.8. |
Latvijas ekspertu iesaiste lielāka apjoma citu donoru
finansētos projektos.
Finansējums tiek paredzēts, lai rastu iespēju 2016.gada
ietvaros reaģēt uz partnervalstu izteiktām vajadzībām,
Latvijas ekspertiem iesaistoties lielāka apjoma citu donoru
projektos.
Plānots turpināt 2015.gadā aizsākto veiksmīgo sadarbību
ar UNDP programmas pārstāvniecību Uzbekistānā.
|
Īstenots vismaz viens
projekts. |
Īstenoto projektu skaits.
Apmācīto partnervalstu pārstāvju skaits.
|
Ārlietu
ministrija |
Atkarībā no
īstenotā projekta. |
31.12.2016. |
Plāna mērķis |
II.
Veicināt sabiedrības izpratni un atbalstu attīstības
sadarbības mērķiem un politikai. |
Politikas rezultāts/-i un
rezultatīvais rādītājs/-i |
Norāda pamatnostādnēs vai citos attīstības plānošanas
dokumentos minētos politikas rezultātus un iekavās norāda
to rezultatīvos rādītājus plāna darbības beigu termiņā
Sabiedrībā tiek veicināta izpratne par Latvijas
valdības prioritātēm attīstības sadarbībā (ar īstenoto
projektu palīdzību palielinās sabiedrības iesaiste Latvijas
attīstības sadarbības mērķu un prioritāšu definēšanā).
Palielinās sabiedrības atbalsts Latvijas ieguldījumam
attīstības sadarbībā (sabiedrība tiek informēta par
valsts budžeta līdzekļu izlietojumu attīstības sadarbībai;
sabiedrība tiek informēta par iespējām piedalīties valdības
atbalstītās attīstības sadarbības aktivitātēs).
|
3. Rīcības virziens |
Sabiedrības izpratnes un
atbalsta attīstības sadarbības mērķiem un politikai
veicināšana
|
N.
|p.k.
|
Pasākums |
Darbības
rezultāts |
Rezultatīvais
rādītājs |
Atbildīgā
institūcija |
Līdzatbildīgās
institūcijas |
Izpildes termiņš (ar precizitāti līdz pusgadam) |
Pamatnostādņu uzdevums un tā numurs (ja attiecināms)
Veicināt sabiedrības izpratni
par attīstības sadarbību un iesaistīšanos prioritāro jomu
un virzienu noteikšanā.
|
3.1. |
Atbalsts LAPAS dalībai ES NVO platformā, atbalsts LAPAS
kapacitātei
ar mērķi organizēt un
koordinēt sabiedrības informēšanas pasākumus.
|
1) Eiropas humānās palīdzības un attīstības NVO apvienība -
CONCORD ikgadējā biedru nauda - 1000 EUR.
2) organizēti un koordinēti tematiski sabiedrības
informēšanas pasākumi, t.sk., par ilgtspējīgās attīstības
mērķu ieviešanu, un turpināti Eiropas gada attīstībai
ietvaros uzsāktie pasākumi.
|
Īstenoto un koordinēto sabiedrības informēšanas pasākumu
skaits.
Informēto/ iesaistīto cilvēku skaits.
|
Ārlietu
ministrija |
LAPAS |
31.12.2016. |
3.2. |
Atbalsts Latvijas Pašvaldību savienībai dalībai ES pašvaldību
platformā, t.sk., sabiedrības informēšanas pasākumu
īstenošanai. |
Dalība ES pašvaldību platformā, kas darbojas attīstības
sadarbības jomā.
Īstenoti sabiedrības (pašvaldību) informēšanas
pasākumi.
|
Īstenoto un koordinēto
sabiedrības informēšanas pasākumu skaits. |
Ārlietu
ministrija |
Latvijas
Pašvaldību savienība |
31.12.2016. |
3.3. |
Informatīvs, loģistisks un konsulārs atbalsts valsts
pārvaldes iestāžu, NVO un sociālo partneru īstenotajām
aktivitātēm/ pasākumiem attīstības sadarbības jomā. |
Sniegts atbalsts 3-5 valsts pārvaldes iestāžu, NVO un
sociālo partneru rīkotajiem pasākumiem attīstības
sadarbības jomā.
Tajā skaitā, sniegts atbalsts Izglītības un zinātnes
ministrijai, nodrošinot Latvijas kā koordinējošās valsts
pienākumus ES Centrālāzijas izglītības platformā.
|
Atbalstīto pasākumu skaits. |
Ārlietu
ministrija |
Valsts pārvaldes
iestādes, NVO, sociālie partneri |
31.12.2016. |
3.4. |
Regulārs dialogs ar valsts pārvaldes iestādēm, NVO,
pašvaldībām un sociālajiem partneriem par Latvijas
attīstības sadarbības mērķiem un prioritātēm:
• Ārlietu ministrijas tikšanās ar LAPAS, lai pārrunātu
aktuālos sadarbības jautājumus;
• diskusiju pasākumi par aktuālajiem attīstības
sadarbības politikas jautājumiem, iesaistot NVO, sociālos
partnerus, valsts pārvaldes un pašvaldību pārstāvjus.
|
- Tikšanās ar LAPAS 6-8 reizes gadā.
- Sasauktas divas Konsultatīvās padomes attīstības
sadarbības politikas jautājumos sēdes.
- Sasaukts paplašināts konsultatīvās padomes forums.
|
Īstenoto pasākumu skaits. |
Ārlietu
ministrija |
Atkarībā no
pasākumu veida. |
31.12.2016. |
3.5. |
Sadarbība ar valsts pārvaldes iestādēm, NVO, pašvaldībām un
sociālajiem partneriem Latvijas nacionālo pozīciju
formulēšanā par aktuālajiem starptautiskās attīstības
politikas dienaskārtības jautājumiem. |
Ārlietu ministrijas gatavotās
pozīcijas par starptautiskajiem attīstības politikas
jautājumiem saskaņotas ar attiecīgajām institūcijām un
organizācijām (4-5 pozīcijas). |
Saskaņoto pozīciju . informatīvo
ziņojumu skaits. |
Ārlietu
ministrija |
|
31.12.2016. |
3.6. |
Uzturēt regulāru dialogu ar Saeimu par Latvijas attīstības
sadarbības politikas mērķiem, prioritātēm un rīcības
virzieniem. |
Saeima iesaistās attīstības
sadarbības politikas mērķu un prioritāšu definēšanā (1-2
tikšanās ar Saeimas pārstāvjiem). |
Tikšanos skaits par Saeimas
pārstāvjiem. |
Ārlietu
ministrija |
|
31.12.2016. |
III. Teritoriālā perspektīva (nav aktuāli)
IV. Ietekmes novērtējums uz valsts
un pašvaldību budžetu
|
|
|
Vidēja termiņa budžeta ietvara
likumā plānotais finansējums |
Nepieciešamais papildu
finansējums |
Pasā-
kuma realizā-
cijas gads
(ja pasā-
kuma reali-
zācija ir termi-
nēta) |
Uzdevums |
Pasākums |
Budžeta programmas (apakšprogrammas)
kods un nosaukums |
2016.
gads |
2017.
gads |
2018.
gads |
2017.
gads |
2018.
gads |
2019.
gads |
turpmākā laikposmā līdz pasākuma pabeig-
šanai
(ja reali-
zācija ir terminēta) |
turpmāk ik gadu
(ja pasā-
kuma izpilde nav terminēta) |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
Finansējums plāna realizācijai
kopā |
|
|
451
400 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
2016 |
tai skaitā |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
11. Ārlietu ministrija |
|
|
451 400 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
1. uzdevums
Latvijas kā divpusējā donora
lomas stiprināšana, tādejādi īstenojot Latvijas
ārpolitiskās intereses.
|
|
|
428 400 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
2016 |
|
1. pasākums
Granta projektu īstenošana ES
Austrumu partnerības valstu - Gruzijas, Moldovas, Ukrainas,
kā arī Centrālāzijas valstu - Kirgizstānas, Tadžikistānas
un Uzbekistānas atbalstam.
|
Ārlietu ministrijas valsts budžeta programma 07.00.00
"Attīstības sadarbības projekti un starptautiskā
palīdzība" |
90 000 |
|
|
|
|
|
|
|
2016 |
|
11. Ārlietu ministrija |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. pasākums
Līdzfinansējuma piešķiršana
NVO, sociālajiem partneriem un pašvaldībām, kas ieguvušas
finansējumu no starptautiskajiem palīdzības finansētājiem,
t.sk. EK, attīstības sadarbības un attīstības izglītības
projektu īstenošanai.
|
Ārlietu ministrijas valsts
budžeta programma 07.00.00 "Attīstības sadarbības
projekti un starptautiskā palīdzība" |
25 800 |
|
|
|
|
|
|
|
2016 |
|
11. Ārlietu ministrija |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3. pasākums
Vides aizsardzības un
reģionālās attīstības ministrijas īstenots projekts
Moldovas Ziemeļu reģiona atbalstam reģionālās attīstības
jomā.
|
Ārlietu ministrijas valsts
budžeta programma 07.00.00 "Attīstības sadarbības
projekti un starptautiskā palīdzība" |
20 000 |
|
|
|
|
|
|
|
2016 |
|
11. Ārlietu ministrija |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4. pasākums
Latvijas Lauku konsultāciju un
izglītības centra īstenots projekts Ukrainas atbalstam
lauksaimniecības jomā, 50% līdzfinansējumu piesaistot no
ASV atbalsta fonda jauno donoru projektiem.
|
Ārlietu ministrijas valsts
budžeta programma 07.00.00 "Attīstības sadarbības
projekti un starptautiskā palīdzība" |
25 000 |
|
|
|
|
|
|
|
2016 |
|
11. Ārlietu ministrija |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5. pasākums
Rīgas Juridiskās augstskolas
īstenots projekts Ukrainas atbalstam pretkorupcijas jomā,
50% no līdzfinansējuma piesaistot no ASV atbalsta fonda
jauno donoru projektiem.
|
Ārlietu ministrijas valsts
budžeta programma 07.00.00 "Attīstības sadarbības
projekti un starptautiskā palīdzība" |
25 000 |
|
|
|
|
|
|
|
2016 |
|
11. Ārlietu ministrija |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6. pasākums
Stipendijas Ukrainas
studentiem Latvijas Universitātē.
|
Ārlietu ministrijas valsts
budžeta programma 07.00.00 "Attīstības sadarbības
projekti un starptautiskā palīdzība" |
40 000 |
|
|
|
|
|
|
|
2016 |
|
11. Ārlietu ministrija |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7. pasākums
Latvijas Republikas Valsts
kontroles īstenots projekts Gruzijas, Moldovas un Ukrainas
atbalstam, lai stiprinātu šo valstu Augstākās revīzijas
iestādes.
|
Ārlietu ministrijas
valsts budžeta programma 07.00.00 "Attīstības sadarbības
projekti un starptautiskā palīdzība" |
34 000 |
|
|
|
|
|
|
|
2016 |
|
11. Ārlietu ministrija |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8. pasākums
Valsts ieņēmumu dienesta
Muitas pārvaldes īstenots projekts Uzbekistānas muitas
atbalstam, 50% no līdzfinansējuma piesaistot no ASV
atbalsta fonda jauno donoru projektiem.
|
Ārlietu ministrijas
valsts budžeta programma 07.00.00 "Attīstības sadarbības
projekti un starptautiskā palīdzība" |
50 000 |
|
|
|
|
|
|
|
2016 |
|
11. Ārlietu ministrija |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9. pasākums
Rīgas Juridiskās augstskolas
īstenota apmācību programma ES Kaimiņpolitikas valstu,
Centrālāzijas un Rietumbalkānu valstu pārstāvjiem.
|
Ārlietu ministrijas
valsts budžeta programma 07.00.00 "Attīstības sadarbības
projekti un starptautiskā palīdzība" |
110 000 |
|
|
|
|
|
|
|
2016 |
|
11. Ārlietu ministrija |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10. pasākums
Latvijas ekspertu iesaiste
lielāka apjoma citu donoru finansētos projektos.
|
Ārlietu ministrijas
valsts budžeta programma 07.00.00 "Attīstības sadarbības
projekti un starptautiskā palīdzība" |
8600 |
|
|
|
|
|
|
|
2016 |
|
11. Ārlietu ministrija |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. uzdevums
Sabiedrības izpratnes un
atbalsta veicināšana attīstības sadarbības mērķiem un
politikai.
|
|
|
23 000 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
11. pasākums
Atbalsts LAPAS dalībai ES NVO
platformā, atbalsts LAPAS kapacitātei
ar mērķi organizēt un
koordinēt sabiedrības informēšanas pasākumus.
|
Ārlietu ministrijas
valsts budžeta programma 07.00.00 "Attīstības sadarbības
projekti un starptautiskā palīdzība" |
19 000 |
|
|
|
|
|
|
|
2016 |
|
11. Ārlietu ministrija |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
12. pasākums
Atbalsts Latvijas Pašvaldību
savienībai dalībai ES pašvaldību platformā, t.sk.,
sabiedrības informēšanas pasākumu īstenošanai.
|
Ārlietu ministrijas
valsts budžeta programma 07.00.00 "Attīstības sadarbības
projekti un starptautiskā palīdzība" |
4 000 |
|
|
|
|
|
|
|
2016 |
|
11.Ārlietu ministrija |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ārlietu ministra vietā -
Ministru prezidenta biedrs,
ekonomikas ministrs Arvils Ašeradens