Aptauja ilgs līdz 23. oktobrim.
Ministru kabineta rīkojums Nr. 562 Rīgā 2015. gada 15. septembrī (prot. Nr. 44 37. §) Par konceptuālo ziņojumu "Par pašreizējo situāciju Valsts meža dienestā meža ugunsdzēsības jomā un priekšlikumi situācijas risināšanai"1. Apstiprināt konceptuālo ziņojumu "Par pašreizējo situāciju Valsts meža dienestā meža ugunsdzēsības jomā un priekšlikumi situācijas risināšanai" (turpmāk - konceptuālais ziņojums). 2. Noteikt Valsts meža dienestu par atbildīgo institūciju konceptuālajā ziņojumā paredzēto pasākumu īstenošanā, bet Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienestu - par līdzatbildīgo institūciju. Minētās institūcijas atbilstoši kompetencei nodrošina konceptuālajā ziņojumā minēto pasākumu īstenošanu. 3. Nacionālajiem bruņotajiem spēkiem iesaistīties meža ugunsgrēku dzēšanā Ādažu militārā poligona teritorijā, izmantojot meža ugunsdzēsībai aprīkotus tehniskos līdzekļus, un īstenot ar Valsts meža dienestu saskaņotus profilaktiskos pasākumus meža ugunsgrēku izcelšanās samazināšanai. Ministru prezidente Laimdota Straujuma Zemkopības ministrs Jānis Dūklavs
(Ministru kabineta Konceptuālais ziņojums
|
Autocisternas reģistrācijas gads |
Autocisternu skaits |
1970.-1980. | 7 |
1981.-1990. | 33 |
1991.-2000. | 21 |
2001.-2010. | 3 |
2011.-2015. | 14 |
Kopā: | 78 |
2013.gada ziņojumā Ministru kabinets tika informēts par to, ka lielākā daļa no šīm ūdens autocisternām ir ļoti sliktā tehniskā stāvoklī, to remonts ir ekonomiski neizdevīgs un nepieciešams veikt to norakstīšanu. Lai nodrošinātu funkcionēšanu novecojušajam smagās ugunsdzēsības tehnikas autoparkam, laika periodā no 2011. - 2013. gadam, bija jāiegādājas 35 jaunas specializētās ugunsdzēsības autocisternas. Līdz šim brīdim nepietiekamā finansējuma dēļ VMD ir iegādāties 14 specializētās ugunsdzēsības autocisternas. 2015., 2016. un 2017. gadā piešķirts finansējums tikai četru specializēto ugunsdzēsības autocisternu iegādei.
Strauji nolietojas 2006.gadā iegādātie vieglie kravas apvidus automobiļi, kas speciāli aprīkoti meža ugunsdzēsības profilaktiskās uzraudzības un operatīvās ugunsgrēku ierobežošanas vajadzībām un kurus ikdienā izmanto ar meža ugunsdzēsību saistītie VMD darbinieki.
2.5. Ugunsnovērošanas torņi un meža ugunsdzēsībai nepieciešamās ēkas
Šobrīd netiek nodrošināta regulāra visu 181 ugunsnovērošanas torņu izmantošana visā meža ugunsnedrošajā laikposmā. Izmantoti tiek vidēji 59% no kopējā torņu skaita. Torņus neizmanto sliktā tehniskā stāvokļa dēļ, to ietekmē arī finanšu trūkums dežurantu algošanai, kā arī grūtības atrast darbinieku konkrētā apvidū vai arī tornis atrodas tālu no apdzīvotām vietām.
Daļa ugunsdzēsībā izmantojamo ēku ir nolietojušās un nav drošas, kā arī tās neatbilst tām vajadzībām, kas nepieciešamas iegādāto moderno specializēto autocisternu uzturēšanai.
3. Situācijas cēloņi
Šāda situācija izveidojusies 11 gadu laikā (sākot ar 2003.gadu), kad pēc Zemkopības ministrijas iniciatīvas un saskaņā ar Ministru prezidenta 2003. gada 7. jūlija rezolūciju Nr.45/SAN-1286/14968 Iekšlietu ministrija uzsāka darbu pie koncepcijas izstrādes par vienotas valsts uguns apsardzības un glābšanas sistēmas izveidošanu. 2004. gadā tā tika izstrādāta un paredzēja, ka VUGD piecu gadu laikā jāpārņem meža ugunsdrošības funkcija no VMD. Taču šajā laika posmā pārņemšana nenotika, un arī VMD neveica ieguldījumus funkcijas veikšanā. 2010. gadā tika pieņemts lēmums neveidot valsts vienoto uguns apsardzības un glābšanas sistēmu, jo VUGD kapacitāte bija nepietiekoša. Turklāt minētās funkcijas pārņemšana savas specifikas dēļ varēja apdraudēt Ugunsdrošības un ugunsdzēsības likumā un Civilās aizsardzības likumā noteikto funkciju izpildi (5.pants). Meža ugunsdzēsība tika atstāta VMD, bet diemžēl funkcijas nodrošināšanai paredzētās investīcijas finanšu trūkuma dēļ plānotajā apmērā nebija ieguldītas.
Vienreizējās, neregulāras investīcijas ir ļāvušas VMD novērst kritisko situāciju meža ugunsdzēsībā. Tādejādi laika periodā no 2010. gada līdz 2014. gadam (ieskaitot) VMD meža ugunsdzēsībai ir saņēmis EUR 10 944 573 apmērā no valsts budžeta līdzekļiem, kā arī EUR 3 550 725 saistībā ar Latvijas lauku attīstības programmas 2007.-2013. gadam pasākuma "Mežsaimniecības ražošanas potenciāla atjaunošana un preventīvu pasākumu ieviešana" aktivitāti "Meža ugunsdrošības profilaktisko pasākumu ieviešana" (Skatīt 1.pielikumu).
Nekonsekvence rīcībā, atstājot meža ugunsdzēsību VMD pārziņā un nepiešķirot atbilstošu finansējumu, tādejādi neīstenojot pieņemtos lēmumus, nenodrošina meža ugunsdzēsības funkcijas pilnīgu izpildi. Tas ir pretrunā valsts attīstības plānošanas dokumentos un tiesību normās paustajam.
4. Iespējamās sekas
Ņemot vērā VK ieteikumus, VMD ir uzlabojis meža ugunsdzēsības finanšu uzskaiti un plānošanu, pilnveidojis iekšējās procedūras, izvērtējis ugunsnovērošanas torņu tīklu, iesniedzis priekšlikumu tiesību normu grozījumiem meža ugunsgrēka vietas uzraudzīšanā, arī izvērtējis specializētā ugunsdzēsības transporta intensīvākas izmantošanas iespējas. Neskatoties uz to, funkcijas pildīšanai finansējums trūkst. Arī VK savā likumības revīzijā, secina, ka nepietiekama finansējuma dēļ, pastāv augsts risks, ka paaugstinātas degamības periodā VMD nespēs nodrošināt funkcijas īstenošanu pilnā apjomā (revīzijas ziņojuma 198.punkts).
Turklāt, pamatojoties uz Nacionālās drošības likumu (23.pants), valstī ir izstrādāts "Valsts nozīmes nozīmīgāko risku identifikācija un nozares apdraudējuma novēršanas plāns". Jāatzīmē, ka meža ugunsgrēki ir identificēti kā viens no nozīmīgākajiem nozares riskiem ar augstu iestāšanās varbūtību. Meža ugunsgrēki var radīt katastrofālas izmaiņas ekosistēmā, izraisot lielākās daļas biocenozi veidojošo populāciju bojāeju. Ugunsgrēku tiešā ietekmē ugunsgrēka laikā tiek iznīcinātas vai bojātas mežaudzes un zemsedzes fauna. Ugunsgrēku netiešā ietekme izpaužas kā dendrofāgo kukaiņu un parazitāro sēņu izplatīšanās, mežaudžu krājas pieauguma izmaiņas. Lielie meža un purva ugunsgrēki var radīt draudus vietējo iedzīvotāju drošībai un veselībai. Meža ugunsdrošība ir nacionālās drošības sastāvdaļa. Pēdējos gados, ņemot vērā meža īpašnieku saimnieciskās darbības aktivitāšu pieaugumu meža atjaunošanas darbos, kopšanas ciršu izpildē, tūrisma un dabas taku izveidē, medību saimniecības darbu veikšanā, rekreācijas vietu izveidē un mežizstrādes darbu veikšanā, stipri pieaudzis meža apmeklētāju skaits un biežums, kas ugunsnedrošajā laikposmā pastiprina meža ugunsgrēku izcelšanās draudus. Meža ugunsgrēku izcelšanās draudi pēdējos gados pieauguši arī saistībā ar klimata izmaiņu radītajām dabas katastrofām. Aizdegšanos un ugunsgrēku izplatīšanos determinē virkne faktoru, tādi kā mežā esošo degmateriālu daudzums un veids, to mitruma saturs, temperatūra, kā arī vēja ātrums un topogrāfiskie apstākļi. Ugunsbīstamība strauji pieaug, pieturoties karstam, sausam un vējainam laikam.
Svarīgi apzināties, ka VMD, pildot meža ugunsdzēsības funkciju, vienlaicīgi pilda arī civilās aizsardzības uzdevumus un tādejādi ir svarīgi nacionālai drošībai, jo saskaņā ar Civilās aizsardzības plānu mežu un purvu ugunsgrēki ir apdraudējuma veids, kam Civilās aizsardzības plānā paredzēti šādi preventīvie pasākumi - meža ugunsnedrošā laikposma noteikšana katru gadu aprīlī, meža novērošana no uguns novērošanas torņiem. Gatavības, reaģēšanas un seku likvidēšanas neatliekamie pasākumi ir ugunsgrēku dzēšana un ierobežošanas darbu veikšana.
5. Kādēļ meža ugunsdzēsība ir būtiska Latvijas nākotnei
Meža ugunsdzēsība ir svarīga arī nākotnē, jo Latvijas Nacionālajā attīstības plānā 2014.-2020.gadam (turpmāk - NAP2020) viens no mērķiem ir saglabāt dabas kapitālu kā bāzi ilgtspējīgai ekonomiskajai izaugsmei un sekmēt tā ilgtspējīgu izmantošanu, mazinot dabas un cilvēka darbības radītos riskus vides kvalitātei (422.rindkopa).
Meža nozare (mežsaimniecība un kokrūpniecība) Latvijā tradicionāli ir viena no nozīmīgākajām tautsaimniecības nozarēm, kuras īpatsvars iekšzemes kopproduktā veido aptuveni sešus procentus. Minēts, ka kokrūpniecības sektors ražošanas un eksporta apjoma ziņā ir viens no lielākajiem apstrādes rūpniecības sektoriem Latvijas tautsaimniecībā. Meža nozare ir vienīgā Latvijas tautsaimniecības nozare ar pozitīvu importa un eksporta bilanci. Meža nozares produkcijas eksports sastāda vidēji 20 procentus no kopējā valsts eksporta apjoma.
Nozarē tieši nodarbināti vairāk nekā 54 tūkstoši cilvēku, savukārt kopā ar saistītājām nozarēm mežsaimniecība un meža nozare dod ienākumus vairāk nekā 80 tūkstošiem cilvēku. Īpaši nozīmīga loma meža nozarei ir reģionu attīstībā un reģionālās nodarbinātības nodrošināšanā. Piemēram, kokrūpniecībā aptuveni 80% darbavietu ir izvietotas kādā no Latvijas reģioniem un tikai 20% darbavietu atrodas Rīgā.
Mežā nekoksnes produktu ieguve ir būtiska lauku ekonomikas sastāvdaļa, īpaši individuālo mājsaimniecību pašnodrošinājumā. Sēņu un ogu lasīšana, kā arī pastaigas vai sporta pasākumi mežā tradicionāli ir Latvijas iedzīvotāju dzīvesveida sastāvdaļa (Meža un saistīto nozaru attīstības pamatnostādnēs (2014.-2020.gadam) (VSS-489)).
Tautsaimniecības izaugsme un izaugsmi atbalstošas teritorijas ir cieši saistītas ar nodarbinātību un cilvēka sociālo drošību, ko, pirmkārt, nodrošina darbs. NAP2020 atzīmē, ka cienīgs darbs nodrošina pietiekamu, prasmēm un produktivitātei atbilstošu atalgojumu, darbavietas drošību un ģimenes sociālo aizsardzību (232.rindkopa).
6. Risinājums
Risinājuma mērķis ir samazināt izdegušo meža platību, novēršot draudus cilvēku drošībai, veselībai un saimniecībai.
Rezultatīvie rādītāji
1) Katru gadu samazinās meža ugunsgrēku platība.
2) Katru gadu samazinās nodzēsto meža ugunsgrēku skaits.
2.tabula
Problēma | Risinājums | Atbilstība | |
1. | Palielinās meža platības | Platībās tiek realizēta meža ugunsdzēsības funkcija |
Atbilstība stratēģiskam virzienam: Meža politika,
Meža un saistīto nozaru attīstības pamatnostādnes
(2014.-2020.gadam), NAP2020 82., 103.,419., 422.,438.,
441.rindkopa
Atbilstība tiesību normām: Meža likuma 3.panta pirmās daļas 2.punkts, 28.pants; Ugunsdrošības un ugunsdzēsības likums. Valsts civilās aizsardzības plāns. Likums par ārkārtējo situāciju un izņēmuma stāvokli. |
2. | Nekvalitatīva meža ugunsgrēka vietas uzraudzība rada pamatotu risku atjaunoties ugunsgrēkam un apdraudēt piegulošās mežaudzes un blakus īpašumus | Profesionāla meža ugunsgrēka vietas uzraudzība samazinās atkārtotu degšanu ugunsgrēku vietās, nepalielināsies uguns skartā platība, tiks pasargāti blakus īpašumi. |
Atbilstība stratēģiskam virzienam: Meža politika,
Meža un saistīto nozaru attīstības pamatnostādnes
(2014.-2020.gadam), NAP2020 82., 419., 422.,438.,
441.rindkopa
Atbilstība tiesību normām: Ugunsdrošības un ugunsdzēsības likuma 3.panta otrā daļa. Valsts civilās aizsardzības plāns |
3. | Mežziņu un pastāvīgo darbinieku darba slodze ir pārmērīga un nav iespējams viņu darbu organizēt maiņās |
Motivētu sezonas darbinieku piesaiste atvieglos mežziņu un pastāvīgo darbinieku darbu. |
Atbilstība stratēģiskam virzienam: NAP2020 232. un
233.rindkopa
Atbilstība tiesību normām: Valsts meža dienesta likuma 4.panta otrā daļa, Valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzības likums, |
4. | Mežziņiem nav darba laika beigu ierobežojuma ugunsbīstamajā periodā. | Pietiekama skaita motivētu sezonas darbinieku piesaiste atvieglos mežziņu darbu |
Atbilstība stratēģiskam virzienam: NAP2020
232.rindkopa
Atbilstība tiesību normām: Valsts meža dienesta likuma 4.panta otrā daļa, Valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzības likums, |
5. | Apgrūtināta sezonas darbinieku piesaiste ugunsbīstamajā periodā. | Darbinieku ieinteresētība
(motivācija): prasības, atlīdzība un sociālās garantijas meža ugunsdzēsēja amata pretendentam ir samērojamas ar līdzīga darba darītājiem VUGD. |
Atbilstība stratēģiskam virzienam: NAP2020 232. un
233.rindkopa
Atbilstība tiesību normām: |
6. | Atsevišķās virsmežniecībās liela sezonas darbinieku mainība. Sezonas darbinieki tiek apmācīti, bet nākamajā sezonā neturpina darbu. |
Ir darbinieku ieinteresētība (motivācija).
Sezonas darbinieku mainība samazinās. Tiek ietaupīti līdzekļi jaunu darbinieku apmācībai. |
Atbilstība stratēģiskam virzienam: NAP2020 232. un
233.rindkopa
Atbilstība tiesību normām: |
7. | Specializētais meža ugunsdzēsības autotransports ir novecojis (smagā ugunsdzēsības tehnika un speciāli aprīkotās vieglās kravas apvidus automašīnas) | Atjaunots autotransports palielina mobilitāti, kas ļauj ātrāk nokļūt līdz ugunsgrēka vietai un ātrāk uzsākt dzēšanu. Līdz ar to samazināt meža ugunsgrēku platības. Samazinās izdevumi remontiem. |
Atbilstība stratēģiskam virzienam: NAP2020 422.,
438., 441.rindkopa
Atbilstība tiesību normām: Ugunsdrošības un ugunsdzēsības likums Valsts civilās aizsardzības plāns. |
8. | Specializētā transporta novietošana un uzturēšana nepiemērotās un nedrošās ēkās | Remontējot esošās un izbūvējot jaunas depo ēkas, specializētais autotransports tiek droši un pienācīgi uzturēts un saglabāts |
Atbilstība stratēģiskam virzienam: NAP2020 422.,
438., 441.rindkopa
Atbilstība tiesību normām: Ugunsdrošības un ugunsdzēsības likums Valsts civilās aizsardzības plāns. |
9. | Tiek izmantoti 59% ugunsnovērošanas torņu. | Visu ugunsnovērošanas torņu izmantošanu nodrošina uzlabots torņu tehniskais stāvoklis un motivētu sezonas darbinieku piesaiste. Ugunsnovērošanas torņu rekonstrukcijas veikšanai ir piesaistīta Eiropas Savienības fonda līdzekļi. |
Atbilstība stratēģiskam virzienam: NAP2020 422.,
438., 441.rindkopa
Atbilstība tiesību normām: Ugunsdrošības un ugunsdzēsības likums Valsts civilās aizsardzības plāns. |
10. | VMD autotransporta efektivitātes palielināšana (sadarbība ar VUGD) | Sadarbība ar VUGD ļauj racionāli izmantot VMD specializēto meža ugunsdzēsības autotransportu ārpus ugunsnedrošā laikposma, ja diennakts temperatūra nav mazāka par 0 grādiem pēc Celsija. |
Atbilstība stratēģiskam virzienam: NAP2020
82.rindkopa
Atbilstība tiesību normām: Sadarbības līgums Ugunsdrošības un ugunsdzēsības likums Valsts civilās aizsardzības plāns. |
11. | Meža ugunsgrēki Ādažu militārajā mācību poligonā | Tiek aktualizēta starpresoru vienošanās starp VMD un Nacionālajiem bruņotajiem spēkiem, papildinot to ar īpašu sadaļu par meža ugunsapsardzības nodrošināšanu Ādažu militārā mācību poligona teritorijā. Dzēšanā iesaistītajiem VMD resursiem papildus tiks nodrošināts NBS pieejamie tehniskie līdzekļi ugunsgrēku dzēšanas uzsākšanai un savstarpēji saskaņoti veicamie profilaktiskie pasākumi ugunsgrēku izcelšanās samazināšanai. |
Atbilstība stratēģiskam virzienam:
NAP2020 422., 438., 441.rindkopa Atbilstība tiesību normām: Starpresoru vienošanās par sadarbību Ugunsdrošības un ugunsdzēsības likums Valsts civilās aizsardzības plāns. |
7. Risinājuma ietekme
Kā atzīmēja VK, finanšu trūkums apdraud funkcijas izpildi. Meža ugunsgrēki ir nozīmīgs apdraudējums valsts iekšējai drošībai, un kā tāds ir iekļauts Civilās aizsardzības plānā. VMD, strādājot ilgstošā nepietiekama finansējuma apstākļos, zūd iespējas un motivācija kvalitatīvi pildīt meža ugunsdzēšanas funkciju, kas ietekmē valsts iekšējo drošību, meža nozares ekonomisko attīstību, dabas vērtības un iedzīvotāju drošību un rekreācijas iespējas.
Nerodot risinājumu meža ugunsdrošības finansēšanai, turpināsies darbinieku pārmērīga noslogošana, sezonas darbinieku mainība, materiāltehniskās bāzes noplicināšana, zudīs motivācija atbildīgi pildīt funkciju un palielināsies iespējamība meža ugunsgrēku izplatībai, tādejādi radīsies papildu riski valsts iekšējai drošībai un Civilās aizsardzības plāna izpildei.
Risinot problēmas meža ugunsdzēsībā, līdzekļi tiks izlietoti darbinieku atlīdzībai, materiāltehniskās bāzes atjaunošanai un uzturēšanai. VMD tiks dota iespēja pilnā mērā pildīt funkciju, kas stiprinās valsts iekšējo drošību, nekavēs nozares ekonomisko attīstību, ļaus saglabāt bioloģisko daudzveidību un neapdraudēs vietējos iedzīvotājus.
8. Ietekme uz valsts budžetu
Meža ugunsdzēsības nodrošināšanai finansējums nepieciešams atalgojumam, kapitāliem ieguldījumiem un uzturēšanas izdevumiem.
Finansējums nepieciešams, lai, ņemot vērā VMD darbinieku noslodzes palielināšanos (pieaug meža platības, ugunsgrēka vietas uzraudzība, meža ugunsgrēku dzēšana ārpus ugunsnedrošā laika posma), prasības, atlīdzība un sociālās garantijas meža ugunsdzēsēja amata pretendentam ir samērojamas ar līdzīga darba darītājiem VUGD. Pietiekama skaita motivētu sezonas darbinieku piesaiste atvieglos meža ugunsdzēsībā iesaistīto VMD darbinieku darbu.
VMD plāno iegādāties jaunas specializētās ugunsdzēsības autocisternas novecojušās smagās ugunsdzēsības tehnikas nomaiņai, kā arī veikt vienmērīgu 2006. gadā iegādāto vieglo kravas apvidus automobiļu nomaiņu, kas speciāli aprīkoti meža ugunsdzēsības profilaktiskās uzraudzības un operatīvās ugunsgrēku ierobežošanas vajadzībām un kurus ikdienā izmanto ar meža ugunsdzēsību saistītie VMD darbinieki. Plānots kapitāli remontēt un rekonstruēt meža ugunsdzēsības nodrošināšanai nepieciešamās ēkas.
Papildus nepieciešami uzturēšanas izdevumi, regulāri atjaunot speciālo meža ugunsdzēsības inventāru (pārnēsājamos smidzinātājus šļūtenes, stobrus, šļūteņu savienojumus, pārejas u.tml.), specializēto apģērbu ugunsdzēsībā nodarbinātajiem, individuālos aizsardzības līdzekļus, specializētā autotransportlīdzekļu aprīkojumu, u.tml., kā arī globālās navigācijas satelītu uztvērējus. Jāveic autotransporta remonti un riepu nomaiņa. (Skatīt 2., 3., 4.pielikumu.)
Kopsavilkums par konceptuālajā ziņojumā iekļauto risinājumu realizācijai nepieciešamo valsts budžeta finansējumu (euro)
3.tabula
Risinājums |
Risi- |
Budžeta
programmas (apakš- |
Vidēja termiņa budžeta ietvara likumā plānotais finansējums pa gadiem |
Nepieciešamais papildu finansējums pa gadiem |
Pasā- kuma īste- nošanas gads (ja risi- nājuma (risi- nājuma varianta) īste- nošana ir terminēta) |
||||||
2015. |
2016. |
2017. |
2016. |
2017. |
2018. |
turp- mākajā laik- posmā līdz risi- nājuma (risi- nājuma varianta) pabeig- šanai (ja īste- nošana ir termi- nēta) |
turpmāk ik gadu |
||||
Finansējums konceptuālā ziņojuma īstenošanai kopā |
|
|
3376885 | 3404621 | 3346823 | 4200796 | 5051230 | 5439207 | 0 | 5439207 | 0 |
tajā skaitā
|
|
|
|||||||||
Budžeta resors | Valsts pamat- budžets |
24.00.00. "Meža resursu ilgtspējības saglabāšana
24.01.00."Meža resursu valsts uzraudzība" |
3376885 | 3404621 | 3346823 | 4200796 | 5051230 | 5439207 | 0 | 5439207 | 0 |
9. Pasākumi problēmu risināšanai
4.tabula
Nr.p.k. | Institūcija | Pasākumi | Termiņš |
1. | VMD | Nodrošināt meža ugunsdzēsībā iesaistīto darbinieku atalgojuma atbilstību darba likumdošanas prasībām un nepieciešamo sezonas darbinieku piesaisti | Atbilstoši 3.pielikumam līdz 2018.gadam un katru turpmāko gadu |
2. | VMD | Atjaunot un stiprināt meža ugunsdzēsības materiāli tehnisko bāzi | Atbilstoši 3.pielikumam līdz 2018.gadam un katru turpmāko gadu |
3. | VMD, VUGD | Sadarbība ar VUGD specializētā meža ugunsdzēsības autotransporta izmantošanai ārpus ugunsnedrošā laikposma | Pēc 1. un 2.pasākuma ieviešanas katru gadu |
Pielikumā:
1) VMD veiktās investīcijas funkcijas nodrošināšanai no 2010. - 2014.gadam (3 lpp.)
2) Papildus nepieciešamo izdevumu atšifrējums un aprēķins (5 lpp.)
3) Valsts meža dienesta operatīvie dati par finansējumu ugunsdzēsībai (2 lpp.)
4) Valsts meža dienesta autotransporta uzturēšanas izdevumi (1 lpp.)
Zemkopības ministrs Jānis Dūklavs