Ministru kabineta noteikumi Nr.662
Rīgā 2014.gada 28.oktobrī (prot. Nr.58 5.§)
Noteikumi par pedagogiem nepieciešamo izglītību un profesionālo kvalifikāciju un pedagogu profesionālās kompetences pilnveides kārtību
1. Noteikumi nosaka pedagogiem nepieciešamo izglītību un profesionālo kvalifikāciju un pedagogu profesionālās kompetences pilnveides kārtību. 2
2. Pedagoga izglītību un profesionālo kvalifikāciju apliecina ieraksts izglītības dokumentā atbilstoši normatīvajiem aktiem par izglītības atzīšanu vai pielīdzināšanu. 3
3. Vispārējās izglītības un profesionālās izglītības, tai skaitā profesionālās ievirzes, kā arī interešu izglītības pedagogs profesionālo kompetenci pilnveido:
3.1. pedagogu profesionālās kompetences pilnveides A programmās (turpmāk – A programma) atbilstoši šo noteikumu 11. punktam;
3.2. pedagogu profesionālās kompetences pilnveides B programmās (turpmāk – B programma), iegūstot tiesības:
3.2.1. mācīt citus mācību priekšmetus vai strādāt citā izglītības pakāpē;
3.2.2. mācību priekšmetu skolotājam strādāt speciālās izglītības iestādē;
3.2.3. veikt pedagoģisko darbību, ja personai nav skolotāja profesionālās kvalifikācijas. 4
II. Pedagoga izglītība un profesionālā kvalifikācija
4. Vispārējās izglītības un profesionālās izglītības, tai skaitā profesionālās ievirzes, kā arī interešu izglītības pedagoga profesijai nepieciešamās izglītības un profesionālās kvalifikācijas prasības un profesionālās kompetences pilnveides B programmas minētas šo noteikumu 1. pielikumā. 5
5. Tiesības pasniegt citus mācību priekšmetus vai strādāt citā izglītības pakāpē ir pedagogam, kurš ieguvis augstāko izglītību un skolotāja profesionālo kvalifikāciju un gada laikā uzsācis atbilstošas B programmas apguvi. 6
6. Personai, kurai ir bakalaura grāds vai otrā līmeņa augstākā izglītība mācību priekšmetam atbilstošā nozarē un apgūta izglītības programma pedagoģijā (tai skaitā līderībā, pārmaiņu un izglītības vadībā), ja tās apjoms nav mazāks par 650 stundām un tā tiek īstenota divu gadu laikā līdztekus pedagoga darbam, ir tiesības strādāt par pedagogu. Minētā programma ir pielīdzināma B programmai. 7
III. Pedagoga profesionālās kompetences pilnveide
7. Vispārējās izglītības un profesionālās izglītības, tai skaitā profesionālās ievirzes, kā arī interešu izglītības pedagogs ir atbildīgs par savas profesionālās kompetences pilnveidi, kuru veic triju gadu laikā ne mazāk par 36 stundām un plāno to sadarbībā ar tās izglītības iestādes vadītāju, kurā pedagogs veic pedagoģisko darbību. Pedagogs, kurš veic pedagoģisko darbību sertificētā privātpraksē, profesionālās kompetences pilnveidi plāno individuāli. 8
8. Augstskolu un koledžu pedagogiem līdz ievēlēšanas termiņa beigām akadēmiskajā amatā jāapgūst profesionālās pilnveides programmas par inovācijām augstākās izglītības sistēmā, augstskolu didaktikā vai izglītības darba vadībā 160 akadēmisko stundu apjomā (tai skaitā vismaz 60 kontaktstundas). Profesionālā pilnveide var ietvert profesionālās pilnveides mērķim atbilstošu starptautisko mobilitāti un piedalīšanos konferencēs un semināros, ko apliecina iesniegtie dokumenti. 9
9. Vispārējās izglītības un profesionālās izglītības, tai skaitā profesionālās ievirzes, kā arī interešu izglītības pedagogam ir tiesības savu profesionālo kompetenci pilnveidot dažādās A vai B programmās. Šo programmu apguvi apliecinošu dokumentu kopijas, uzrādot oriģinālus, pedagogs iesniedz izglītības iestādē, kurā tas veic pedagoģisko darbību. Izglītības iestāde informāciju par pedagoga profesionālās kompetences pilnveidi reģistrē Valsts izglītības informācijas sistēmas datubāzē. 10
10. Pedagogs, kurš ieguvis vai iegūst augstāko izglītību vai apgūst vai ir apguvis B programmu, ir tiesīgs strādāt bez A programmas apguves trīs gadus pēc atbilstošās izglītības iegūšanas. 11
11. A programma ietver vienu vai vairākus moduļus (relatīvi patstāvīga problēmorientēta, starpdisciplināra pedagogu profesionālās pilnveides daļa vismaz sešu stundu apjomā, kas nosaka attiecīgo kompetenču stratēģiskos mērķus un sagaidāmos rezultātus zinātniski pamatota pedagoģiskā procesa vadīšanai). Tā paredzēta noteiktai mērķauditorijai profesionālo kompetenču pilnveidei. 12
12. A programmā var tikt ietverti šādi moduļi:
12.1. pedagoga vispārējo kompetenču modulis (pilsoniskās attieksmes pilnveidošana, kvalitatīvas, radošas pedagoģiskās darbības veicināšana, īstenojot pedagoģisko procesu atbilstoši katra skolēna individuālajām vajadzībām, iekļaujošā un speciālā izglītība, bērnu tiesību aizsardzība, veselība un drošums, vardarbības pret bērnu un vardarbības bērna ģimenē atpazīšana un novēršana (temati atbilstoši Ministru kabineta noteikumiem par kārtību, kādā apgūst speciālās zināšanas bērnu tiesību aizsardzības jomā, šo zināšanu saturu un apjomu));
12.2. izglītības satura un didaktikas modulis (mācību stratēģijas un metožu izvēle, informācijas un komunikāciju tehnoloģiju prasmes kvalitatīvi modernā izglītības vidē);
12.3. izglītības procesa vadības modulis (mērķtiecīga, uz rezultātu orientēta izglītības procesa organizācija, līderība, finanšu prasmes, izglītības iestādes konkurētspējas nodrošināšana, dokumentu pārvaldība, skolvadība);
12.4. pedagoga pieredzes modulis (dalība konferencēs, semināros, meistarklasēs, stažēšanās nozares uzņēmumos, dalība darba devēju organizāciju rīkotās mācībās un metodisko materiālu sagatavošana savā mācību priekšmetā vai praktiskajās nodarbībās, pedagoga konkurētspējas veicināšana, personības attīstība). 13
13. Izglītības iestādes vadītājs ieskaita pedagoga pieredzes moduļa apguvi ne vairāk kā sešu stundu apjomā pedagoga A programmas apguvē, pamatojoties uz atbilstošu apliecinājumu. 14
14. A programmas apguvi apliecina arī dokuments par pedagoga profesionālās kompetences pilnveidi ārvalstīs vai ārvalstu institūcijās Latvijā. 15
15. Pedagogs apgūst A programmu:
15.1. ko izstrādā un īsteno izglītības iestādes vai pedagogu profesionālās nevalstiskās organizācijas un kas saskaņota ar pašvaldību, kuras administratīvajā teritorijā programma tiek īstenota;
15.2. ko izstrādā un īsteno ministriju padotības iestādes, kuru nolikumos paredzēta izglītojošas darbības veikšana. Augstākās izglītības iestādes un ministriju padotības iestādes, kuru nolikumos paredzēta izglītojošas darbības veikšana, A programmas īsteno bez saskaņošanas. 16
16. Pedagogs apgūst B programmu, kuru izstrādā un īsteno augstākās izglītības iestādes, kas īsteno pedagoģijas studiju programmas. B programmu un šo noteikumu 6. punktā minēto izglītības programmu pedagoģijā saskaņo ar Izglītības un zinātnes ministriju, norādot programmas mērķi, uzdevumus un sasniedzamos rezultātus, uzņemšanas prasības saskaņā ar programmas īstenošanas veidu; mērķauditoriju, īstenošanas plānu un veidu, norādot apjomu stundās, plānotos tematus, to apguves formas un metodes. Trešdaļu no B programmas apjoma var apgūt tālmācībā. 17
17. Pedagogs pēc A programmas apgūšanas saņem pedagoga profesionālās kompetences pilnveidi apliecinošu dokumentu – apliecību (2. pielikums), ko izsniedz programmas īstenotājs. Apliecība par A programmas apguvi ir derīga trīs gadus pēc tās izsniegšanas. 18
18. Pedagogs pēc B programmas apgūšanas saņem pedagoga profesionālās kompetences pilnveidi apliecinošu dokumentu – sertifikātu (3. pielikums), ko izsniedz programmas īstenotājs. Sertifikāts derīgs tikai kopā ar dokumentu, kas apliecina attiecīgās izglītības vai profesionālās kvalifikācijas iegūšanu atbilstoši šo noteikumu 1. pielikumam. 19
20. Apliecības par A programmas apguvi, kas izdotas līdz 2013. gada 19. jūlijam, ir derīgas trīs gadus pēc to izdošanas. 21
Ministru prezidenta vietā –
satiksmes ministrs Anrijs Matīss
Izglītības un zinātnes ministre Ina Druviete
1.pielikums
Ministru kabineta
2014.gada 28.oktobra
noteikumiem Nr.662
Pedagogiem nepieciešamā izglītība un profesionālā kvalifikācija un profesionālās kompetences pilnveide B programmās
Nr.
p. k. |
Pedagoga profesijas vai amata
nosaukums |
Nepieciešamā izglītība un
profesionālā kvalifikācija |
1. |
Skolas direktors, skolas direktora
vietnieks |
Bakalaura/maģistra grāds
pedagoģijā vai izglītībā
vai otrā līmeņa profesionālā augstākā izglītība
pedagoģijā,
vai otrā līmeņa profesionālā augstākā izglītība un
B programma pedagoģijā vismaz 72 stundu apjomā.
Profesionālās ievirzes izglītības iestādē –
otrā līmeņa profesionālā augstākā izglītība nozarē
vai bakalaura/maģistra grāds nozarē, ja studiju programmā
apgūts pedagoģijas kurss vai mācību priekšmeta didaktikas
kurss
|
2. |
Vadītājs/direktors (izglītības
jomā), vadītāja vietnieks/
direktora vietnieks (izglītības jomā) |
Bakalaura/maģistra grāds
pedagoģijā vai izglītībā
vai otrā līmeņa profesionālā augstākā izglītība
pedagoģijā,
vai otrā līmeņa profesionālā augstākā izglītība un
B programma pedagoģijā vismaz 72 stundu apjomā,
vai otrā līmeņa profesionālā augstākā izglītība, ja
studiju programmā apgūts pedagoģijas kurss vai mācību
priekšmeta didaktikas kurss.
Pirmsskolas izglītības iestādē – pirmsskolas izglītības
skolotājam noteiktā izglītība
|
3. |
Pamatdarbības struktūrvienības
vadītājs/direktors (izglītības jomā) (izņemot
vispārizglītojošās izglītības iestādes) |
Bakalaura/maģistra grāds
pedagoģijā vai izglītībā
vai otrā līmeņa profesionālā augstākā izglītība
pedagoģijā vai izglītībā,
vai otrā līmeņa profesionālā augstākā izglītība un
B programma pedagoģijā vismaz 72 stundu apjomā
|
4. |
Pamatdarbības struktūrvienības
vadītāja vietnieks/direktora vietnieks (izglītības jomā)
(izņemot vispārizglītojošās izglītības iestādes) |
Bakalaura/maģistra grāds
pedagoģijā vai izglītībā
vai otrā līmeņa profesionālā augstākā izglītība
pedagoģijā vai izglītībā,
vai otrā līmeņa profesionālā augstākā izglītība un
B programma pedagoģijā vismaz 72 stundu apjomā
|
5. |
Sporta organizators, vecākais sporta
treneris, sporta metodiķis |
Otrā līmeņa profesionālā
augstākā izglītība sporta nozarē vai bakalaura/maģistra
grāds vai otrā līmeņa profesionālā augstākā izglītība un
"C" kategorijas sporta speciālista sertifikāts saskaņā ar
Ministru kabineta noteikumiem par sporta speciālistu
sertifikācijas kārtību un sporta speciālistam noteiktajām
prasībām |
6. |
Sporta treneris |
Pirmā līmeņa profesionālā
augstākā izglītība sporta nozarē vai pirmā līmeņa
augstākā izglītība un "C" kategorijas sporta speciālista
sertifikāts saskaņā ar Ministru kabineta noteikumiem par sporta
speciālistu sertifikācijas kārtību un sporta speciālistam
noteiktajām prasībām |
7. |
Profesionālās ievirzes izglītības
skolotājs |
Otrā līmeņa profesionālā
augstākā izglītība nozarē
vai bakalaura/maģistra grāds nozarē, ja studiju programmā
apgūts pedagoģijas kurss vai mācību priekšmeta didaktikas
kurss,
vai bakalaura/maģistra grāds nozarē,
vai otrā līmeņa profesionālā augstākā izglītība nozarē
un B programma pedagoģijā vismaz 72 stundu apjomā,
vai profesionālās ievirzes izglītības programmās līdztekus
pamatizglītībai – vidējā profesionālā izglītība nozarē
un B programma pedagoģijā vismaz 72 stundu apjomā
|
8. |
Profesionālās izglītības
profesionālo mācību priekšmetu skolotājs |
Augstākā izglītība nozarē un
B programma pedagoģijā vismaz 72 stundu apjomā vai
profesionālā vidējā izglītība, vai Latvijas Amatniecības
kameras piešķirtā amatnieka kvalifikācija, kas atbilst amata
meistara līmenim nozarē, un B programma pedagoģijā vismaz
72 stundu apjomā.
Prasības par pedagoģisko izglītību neattiecas uz
profesionālās prakses vadītājiem, kuru pedagoģiskā darba
slodze ir mazāka par 240 stundām gadā
|
9. |
Vispārējās vidējās izglītības
skolotājs |
Bakalaura/maģistra grāds mācību priekšmetam atbilstošā
zinātnes nozarē un skolotāja kvalifikācija atbilstoši
mācāmajam priekšmetam vai bakalaura/maģistra grāds
pedagoģijā vai izglītībā un skolotāja kvalifikācija
atbilstoši mācāmajam priekšmetam,
vai otrā līmeņa profesionālā augstākā izglītība
pedagoģijā un skolotāja kvalifikācija atbilstoši mācāmajam
priekšmetam, vai bakalaura/maģistra grāds mācību priekšmetam
atbilstošā zinātnes nozarē vai otrā līmeņa profesionālā
augstākā izglītība mācību priekšmetam atbilstošā nozarē
un divu gadu laikā pēc darba tiesisko attiecību uzsākšanas
pedagoga amatā uzsāktas studijas skolotāja kvalifikācijas
ieguvei, vai bakalaura grāds vai otrā līmeņa profesionālā
augstākā izglītība mācību priekšmetam atbilstošā zinātnes
nozarē un izglītības programma pedagoģijā (tai skaitā
līderībā, pārmaiņu un izglītības vadībā), kuras apjoms nav
mazāks par 650 stundām un kura tiek īstenota divu gadu laikā
līdztekus pedagoga darbam,
vai otrā līmeņa profesionālā augstākā izglītība
mācību priekšmetam atbilstošā zinātnes nozarē vai
bakalaura/maģistra grāds mācību priekšmetam atbalstošā
zinātnes nozarē un B programma pedagoģijā vismaz 72 stundu
apjomā, vai otrā līmeņa profesionālā augstākā izglītība
mācību priekšmetam atbilstošā zinātnes nozarē, ja studiju
programmā ietverta pedagoģiskā prakse un apgūts pedagoģijas
kurss vai mācību priekšmeta didaktikas kurss, vai maģistra vai
doktora grāds izglītībā vai pedagoģijā vai mācāmajam
priekšmetam atbilstošā zinātnes nozarē un tā iegūšanai
izstrādātais zinātniskais darbs ir saistīts ar mācību
priekšmeta saturu un didaktiku, vai otrā līmeņa profesionālā
augstākā izglītība pedagoģijā un vidējās izglītības
skolotāja kvalifikācija un B programma ne mazāk par 320
stundām cita vispārējās vidējās izglītības mācību
priekšmeta saturā un didaktikā tajā pašā tematiskajā jomā,
vai otrā līmeņa profesionālās augstākās izglītības
programma, kuru apgūst, ja iepriekš iegūts bakalaura grāds un
skolotāja profesionālā kvalifikācija vai profesionālā
augstākā izglītība un skolotāja profesionālā kvalifikācija,
un pēc kuras apguves tiek piešķirta citu mācību priekšmetu
vai citas izglītības pakāpes skolotāja profesionālā
kvalifikācija.
Mācību priekšmeta ar mazu stundu skaitu (105 un mazāk
stundas vispārējās vidējās izglītības pakāpē) skolotājiem
– bakalaura grāds vai otrā līmeņa profesionālā augstākā
izglītība nozarē un B programma vismaz 72 stundu apjomā.
Speciālās izglītības iestādē mācību priekšmetu
skolotājam – vispārējās vidējās izglītības pedagogam
noteiktās kvalifikācijas prasības un B programma speciālajā
izglītībā vismaz 72 stundu apjomā
|
10. |
Vispārējās pamatizglītības skolotājs
|
Otrā līmeņa profesionālā
augstākā izglītība pedagoģijā un skolotāja kvalifikācija
atbilstoši mācāmajam priekšmetam vai bakalaura/maģistra grāds
pedagoģijā vai izglītībā un skolotāja kvalifikācija
atbilstoši mācāmajam priekšmetam vai pakāpei, vai
bakalaura/maģistra grāds mācību priekšmetam atbilstošā
zinātnes nozarē un skolotāja profesionālā kvalifikācija
atbilstoši mācāmajam priekšmetam vai izglītības pakāpei, vai
otrā līmeņa profesionālā augstākā izglītība mācību
priekšmetam atbilstošā zinātnes nozarē vai maģistra grāds
mācību priekšmetam atbilstošā zinātnes nozarē un divu gadu
laikā pēc darba tiesisko attiecību uzsākšanas pedagoga amatā
uzsāktas studijas skolotāja kvalifikācijas ieguvei, vai otrā
līmeņa profesionālā augstākā izglītība mācību
priekšmetam atbilstošā zinātnes nozarē vai bakalaura/
maģistra grāds mācību priekšmetam atbalstošā zinātnes
nozarē un B programma pedagoģijā vismaz 72 stundu apjomā, vai
bakalaura grāds vai otrā līmeņa profesionālā augstākā
izglītība mācību priekšmetam atbilstošā nozarē un
izglītības programma pedagoģijā (tai skaitā līderībā,
pārmaiņu un izglītības vadībā), kuras apjoms nav mazāks par
650 stundām un kura tiek īstenota divu gadu laikā līdztekus
pedagoga darbam, vai otrā līmeņa profesionālā augstākā
izglītība mācību priekšmetam atbilstošā nozarē, ja studiju
programmā apgūts pedagoģijas kurss vai mācību priekšmeta
didaktikas kurss, vai maģistra vai doktora grāds izglītībā vai
pedagoģijā vai mācāmajam priekšmetam atbilstošā zinātnes
nozarē un tā iegūšanai izstrādātais zinātniskais darbs ir
saistīts ar mācību priekšmeta saturu un didaktiku, vai otrā
līmeņa profesionālā augstākā pedagoģiskā izglītība un
skolotāja kvalifikācija un B programma vismaz 160 stundu apjomā
cita vispārējās pamatizglītības mācību priekšmeta saturā
un didaktikā tajā pašā tematiskajā jomā vai vismaz
240 stundu apjomā citā tematiskajā jomā (mācību priekšmeta
mājturība mācīšanai – B programma 160 stundu apjomā).
Mājturības un tehnoloģiju priekšmeta skolotāja B programma
pedagoģijā vai profesionālās izglītības skolotāja
kvalifikācija, ja personai ir profesionālā vidējā izglītība
vai vidējā izglītība un Latvijas Amatniecības kameras
piešķirtā amatnieka kvalifikācija, kas atbilst amata meistara
līmenim.
Speciālās izglītības iestādes mācību priekšmetu
skolotājam – vispārējās pamatizglītības pedagogam
noteiktās kvalifikācijas prasības un B programma speciālajā
izglītībā vismaz 72 stundu apjomā
|
11. |
Sākumizglītības skolotājs |
Otrā līmeņa profesionālā
augstākā izglītība pedagoģijā un sākumizglītības
skolotāja kvalifikācija vai bakalaura/maģistra grāds
pedagoģijā vai izglītībā un sākumizglītības skolotāja
kvalifikācija,
vai otrā līmeņa profesionālā augstākā izglītība un
pamatizglītības skolotāja kvalifikācija un B programma
pamatizglītības pirmā posma saturā un didaktikā vismaz
72 stundu apjomā,
vai augstākā izglītība pedagoģijā un sākumskolas
skolotāja kvalifikācija, kas iegūta augstākajā vai vidējā
profesionālajā izglītībā,
vai maģistra vai doktora grāds pedagoģijā vai izglītībā
un tā iegūšanai izstrādātais zinātniskais darbs ir saistīts
ar pamatizglītības pirmā posma mācību saturu un didaktiku,
vai bakalaura grāds vai otrā līmeņa profesionālā
augstākā izglītība mācību priekšmetam atbilstošā nozarē
un izglītības programma pedagoģijā (tai skaitā līderībā,
pārmaiņu un izglītības vadībā), kuras apjoms nav mazāks par
650 stundām un kura tiek īstenota divu gadu laikā līdztekus
pedagoga darbam.
Pamatizglītības 1. klasē – pirmsskolas izglītības
skolotāja kvalifikācija un B programma pamatizglītības pirmā
posma saturā un didaktikā vismaz 72 stundu apjomā.
Svešvalodas mācību priekšmeta skolotājam – svešvalodas
skolotāja kvalifikācija
vai otrā līmeņa profesionālā augstākā izglītība
pedagoģijā un sākumizglītības skolotāja kvalifikācija un
B2–C2 svešvalodas zināšanu līmenis.
Speciālās izglītības iestādes mācību priekšmetu
skolotājam – sākumizglītības skolotājam noteiktās
kvalifikācijas prasības un B programma speciālajā izglītībā
vismaz 72 stundu apjomā
|
12. |
Pirmsskolas izglītības skolotājs
|
Augstākā izglītība pedagoģijā un
pirmsskolas skolotāja kvalifikācija, kas iegūta augstākajā vai
vidējā profesionālajā izglītībā,
vai sākumizglītības skolotāja kvalifikācija un B programma
pirmsskolas saturā un didaktikā vismaz 72 stundu apjomā,
vai otrā līmeņa profesionālā augstākā izglītība
pedagoģijā un B programma pirmsskolas saturā un didaktikā
vismaz 72 stundu apjomā,
vai augstākā izglītība pedagoģijā un maģistra vai doktora
grāds izglītībā vai pedagoģijā un tā iegūšanai
izstrādātais zinātniskais darbs ir saistīts ar pirmsskolas
izglītības pakāpes mācību saturu un didaktiku.
Svešvalodas skolotājam – svešvalodas skolotāja
kvalifikācija
vai pirmsskolas skolotāja vai sākumizglītības skolotāja
kvalifikācija un B2–C2 svešvalodas zināšanu līmenis.
Speciālās pirmsskolas izglītības iestādes skolotājam –
speciālās izglītības skolotāja vai speciālā pedagoga
kvalifikācija vai pirmsskolas vai sākumizglītības skolotāja
kvalifikācija un B programma speciālajā izglītībā pirmsskolā
vismaz 72 stundu apjomā
|
13. |
Pirmsskolas izglītības mūzikas
skolotājs |
Otrā līmeņa profesionālā
augstākā pedagoģiskā izglītība un mūzikas skolotāja
kvalifikācija
vai pirmsskolas izglītības skolotājam noteiktā
izglītība
|
14. |
Pirmsskolas izglītības sporta
skolotājs |
Otrā līmeņa profesionālā
augstākā pedagoģiskā izglītība un sporta skolotāja
kvalifikācija
vai pirmsskolas izglītības skolotājam noteiktā
izglītība
|
15. |
Izglītības metodiķis |
Maģistra grāds pedagoģijā vai
izglītībā un skolotāja profesionālā kvalifikācija |
16. |
Pirmsskolas izglītības
metodiķis |
Pirmsskolas skolotājam noteiktā
izglītība |
17. |
Skolotājs logopēds |
Otrā līmeņa profesionālā
augstākā izglītība pedagoģijā un skolotāja logopēda
kvalifikācija |
18. |
Speciālās izglītības skolotājs,
speciālais pedagogs |
Otrā līmeņa profesionālā
augstākā izglītība pedagoģijā un speciālās izglītības
skolotāja vai speciālā pedagoga kvalifikācija |
19. |
Sociālais pedagogs |
Otrā līmeņa profesionālā
augstākā izglītība un sociālā pedagoga kvalifikācija |
20. |
Pagarinātās dienas grupas
skolotājs |
Otrā līmeņa profesionālā
augstākā izglītība pedagoģijā
vai otrā līmeņa profesionālā augstākā izglītība un
B programma pedagoģijā vismaz 72 stundu apjomā
|
21. |
Izglītības iestādes muzeju
pedagogs |
Otrā līmeņa profesionālā
augstākā izglītība pedagoģijā vai maģistra grāds
muzeoloģijā |
22. |
Pedagoga palīgs |
Otrā līmeņa profesionālā
augstākā izglītība pedagoģijā un skolotāja
kvalifikācija |
23. |
Interešu izglītības skolotājs |
Augstākā izglītība pedagoģijā
vai augstākā izglītība un B programma pedagoģijā vai
interešu izglītībā vismaz 72 stundu apjomā
vai profesionālā vidējā izglītība, vai vidējā
izglītība un Latvijas Amatniecības kameras piešķirtā
amatnieka kvalifikācija, kas atbilst amata meistara līmenim, un
B programma pedagoģijā vismaz 72 stundu apjomā,
vai profesionālajā tālākizglītībā iegūta kvalifikācija
atbilstoši mācību priekšmetam un B programma pedagoģijā
vismaz 72 stundu apjomā
|
24. |
Internāta, dienesta viesnīcas
skolotājs |
Augstākā izglītība un B programma
pedagoģijā vismaz 72 stundu apjomā
vai sociālajam pedagogam noteiktā izglītība
|
25. |
Arodmācības skolotājs/amatmācības
skolotājs |
Profesionālā vidējā izglītība
vai vidējā izglītība un Latvijas Amatniecības kameras
piešķirtā amatnieka kvalifikācija, kas atbilst amata meistara
līmenim, un B programma pedagoģijā vismaz 72 stundu apjomā
vai profesionālajā tālākizglītībā iegūta kvalifikācija
atbilstoši mācību priekšmetam un B programma pedagoģijā
vismaz 72 stundu apjomā
|
26. |
Izglītības psihologs |
Augstākā izglītība un psihologa
kvalifikācija vai
maģistra vai doktora grāds psiholoģijā, kura iegūšanai
izstrādātais zinātniskais darbs saistīts ar izglītības
psiholoģiju
|
27. |
Diriģents |
Augstākā izglītība un diriģenta
vai mūzikas skolotāja profesionālā kvalifikācija |
28. |
Koncertmeistars |
Vidējā profesionālā izglītība
mūzikas nozarē un B programma pedagoģijā vismaz 72 stundu
apjomā |
29. |
Horeogrāfs, baletmeistars |
Vidējā vai augstākā profesionālā
izglītība horeogrāfijas nozarē un B programma pedagoģijā
vismaz 72 stundu apjomā |
30. |
Izglītības iestādes
bibliotekārs |
Otrā līmeņa profesionālā
augstākā izglītība pedagoģijā un B programma
bibliotēkzinātnes nozarē vismaz 72 stundu apjomā
vai augstākā izglītība bibliotēkzinātnes nozarē un
B programma pedagoģijā vismaz 72 stundu apjomā.
Profesionālās ievirzes izglītības iestādē
7. punktā noteiktās kvalifikācijas prasības un B programma
bibliotēkzinātnes nozarē vismaz 72 stundu apjomā
|
31. |
Skolotājs mentors |
Skolotāja kvalifikācija un apgūts
mentordarbības kurss vai skolotāja–mentora B programma vismaz
72 stundu apjomā |
32. |
Pedagogs karjeras konsultants |
Otrā līmeņa profesionālā
augstākā izglītība pedagoģijā un karjeras konsultanta
kvalifikācija
vai otrā līmeņa profesionālā augstākā izglītība
pedagoģijā un skolotāja – karjeras konsultanta B programma
vismaz 72 stundu apjomā
|
Izglītības un zinātnes ministre Ina Druviete
2.pielikums
Ministru kabineta
2014.gada 28.oktobra
noteikumiem Nr.662
APLIECĪBA
Nr.______
|
|
|
|
(izdošanas vieta) |
|
|
(datums) |
|
|
|
|
(vārds,
uzvārds) |
|
|
|
|
|
(personas kods) |
|
ir apguvis(-usi) pedagogu profesionālās kompetences pilnveides
programmu
|
(programmas nosaukums, tēmas,
apjoms) |
Programmas īstenotāja iestāde |
|
Programma saskaņota ar
pašvaldību (ja attiecināms) |
|
|
(datums, numurs) |
Apliecība derīga trīs gadus no izsniegšanas dienas
Programmas vadītājs |
|
|
|
|
(vārds, uzvārds) |
|
(paraksts*) |
Programmas īstenotājas
iestādes vadītājs |
|
|
|
|
(vārds, uzvārds) |
|
(paraksts*) |
Z.v.*
Piezīme. * Dokumenta rekvizītus "paraksts" un "Z.v."
neaizpilda, ja elektroniskais dokuments ir sagatavots atbilstoši
normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu.
Izglītības un zinātnes ministre Ina Druviete
3.pielikums
Ministru kabineta
2014.gada 28.oktobra
noteikumiem Nr.662
SERTIFIKĀTS
Nr.______
|
|
|
|
(izdošanas vieta) |
|
|
(datums) |
|
|
|
|
(vārds,
uzvārds) |
|
|
|
|
|
(personas kods) |
|
ir ieguvis(-usi) tiesības |
|
|
|
Programmas īstenotājs |
|
|
|
Programmas nosaukums un
apjoms |
|
Programma saskaņota ar
Izglītības un zinātnes ministriju |
|
|
(datums, numurs) |
Programmas vadītājs |
|
|
|
|
(vārds, uzvārds) |
|
(paraksts*) |
Izglītības iestādes vadītājs |
|
|
|
|
(vārds, uzvārds) |
|
(paraksts*) |
Sertifikāts derīgs, uzrādot |
|
|
(dokuments, numurs, izglītība,
profesionālā kvalifikācija, izdošanas vieta) |
Z.v. *
Piezīme. * Dokumenta rekvizītus "paraksts" un "Z.v."
neaizpilda, ja elektroniskais dokuments ir sagatavots atbilstoši
normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu.
Izglītības un zinātnes ministre Ina Druviete
|
|
Saistītie dokumenti
-
Zaudējis spēku ar
-
Tiesību akti, kuriem maina statusu
-
Izdoti saskaņā ar
-
Anotācija / tiesību akta projekts
-
Skaidrojumi
|