Ministru kabineta
  rīkojums Nr.112
  Rīgā 2014.gada 12.martā (prot. Nr.16
  37.§)
  Par Attīstības sadarbības
  politikas plānu 2014.gadam
  1. Apstiprināt Attīstības sadarbības politikas plānu 2014.
  gadam (turpmāk - plāns).
  2. Noteikt Ārlietu ministriju par atbildīgo institūciju plāna
  īstenošanā.
  3. Plāna īstenošanu nodrošināt atbilstoši Ārlietu ministrijas
  valsts budžeta programmā 07.00.00 "Attīstības sadarbības
  projekti un starptautiskā palīdzība" piešķirtajiem valsts
  budžeta līdzekļiem.
  4. Ārlietu ministrijai līdz 2015. gada 1. aprīlim iesniegt
  Ministru kabinetā informatīvo ziņojumu par plāna īstenošanu.
  Ministru prezidente Laimdota
  Straujuma
  Ārlietu ministrs Edgars
  Rinkēvičs
   
   
  (Ministru kabineta
  2014.gada 12.marta
  rīkojums Nr.112)
  Attīstības sadarbības politikas
  plāns 2014. gadam
  1. Esošās
  situācijas raksturojums
  Attīstības sadarbības politikas plāns ir izstrādāts saskaņā ar
  Starptautiskās palīdzības likuma 6. panta 1. punktu un nosaka
  Ārlietu ministrijas 2014. gada budžetā piešķirtā attīstības
  sadarbības finansējuma izlietojumu. Plānā ietverts arī īstenojamo
  pasākumu apraksts, lai veicinātu sabiedrības izpratni un atbalstu
  attīstības sadarbības politikai. Šādu pasākumu īstenošana un
  cieša sadarbība ar visām iesaistītajām pusēm 2014. gadā ir īpaši
  svarīga kontekstā ar gatavošanos Latvijas prezidentūrai Eiropas
  Savienības (ES) Padomē 2015. gada 1. pusē. Attīstības sadarbības
  politikas plānošanā un īstenošanā Ārlietu ministrija sadarbojas
  ar atbildīgajām valsts pārvaldes institūcijām, nevalstiskajām
  organizācijām (NVO) un sociālajiem partneriem. Plāna izstrādes
  procesā Ārlietu ministrija organizēja Konsultatīvās padomes
  attīstības sadarbības politikas jautājumos sanāksmi, kuras
  ietvaros notika diskusija par Latvijas attīstības sadarbības
  politikas 2014. gada prioritātēm.
  2014. gada Ārlietu ministrijas budžetā finansējums divpusējās
  attīstības sadarbības īstenošanai piešķirts 213 813 EUR
  apmērā.
  Lai nodrošinātu Latvijas sniegtās palīdzības ilgtspēju,
  svarīgi ir koncentrēties uz nelielu prioritāšu skaitu un meklēt
  sadarbības iespējas ar citiem starptautiskajiem palīdzības
  sniedzējiem, izmantojot attīstības sadarbības finansējumu kā
  katalizatoru finansējuma piesaistei no citiem avotiem.
  2014. gadā iešķirtā finansējuma ietvaros tiks turpināta
  2012. gadā uzsākto projektu īstenošana Moldovā tieslietu un
  reģionālās attīstības jomās.
  Sadarbība ar tieslietu jomā tika uzsākta 2012. gadā,
  balstoties uz noslēgto Latvijas un ASV saprašanās memorandu, kura
  mērķis ir sekmēt abu iesaistīto pušu sadarbību Moldovā, sniedzot
  atbalstu Moldovas tieslietu jomas reformām. Tādējādi saskaņā ar
  starptautiskajiem palīdzības efektivitātes principiem Latvijas
  sniegtā palīdzība tiek saskaņota un koordinēta ar citu palīdzības
  sniedzēju ieguldījumu. Tāpat arī, lai nodrošinātu Latvijas
  sniegtās palīdzības ietekmi un rezultātus, būtiska ir ilgtermiņa
  iesaiste un sadarbības nepārtrauktība. Līdz ar to gada plānā tiek
  paredzēts finansējums, lai turpinātu Latvijas sadarbību ar
  Moldovu tieslietu jomā.
  Plānā arī paredzēts finansējums, lai turpinātu sadarbību ar
  Moldovu reģionālās attīstības jomā, kas tika uzsākta 2012. gadā
  ES jauno dalībvalstu kopējās programmēšanas pilotprojekta
  ietvaros. Ņemot vērā pirmā projekta gada rezultātus - veiksmīgi
  aktualizētā Moldovas Ziemeļu reģiona attīstības programma tika
  stādīta par paraugu citiem Moldovas reģioniem - un Moldovas puses
  izteikto interesi turpināt sadarbību ar Latviju, projekts tika
  turpināts arī 2013. gadā. Balstoties uz 2013. gada projekta
  rezultātiem un Moldovas puses vēlmi paplašināt sadarbību, lai
  nodrošinātu Latvijas īstenotā projekta ietekmi, finansējums
  projekta īstenošanai paredzēts arī 2014. gada plānā.
  2014. gada plānā kopējais projektiem Moldovā piešķirtais
  finansējuma apjoms tiek saglabāts iepriekšējo gadu līmenī.
  Tāpat arī, ņemot vērā Latvijas klātbūtni Afganistānā
  militārajā jomā, ir būtiski nodrošināt arī civilo iesaisti,
  sniedzot ieguldījumu Afganistānas stabilā attīstībā.
  Neskatoties uz ierobežoto finansējumu, plānots turpināt
  sadarbību, lai nodrošinātu Afganistānas studentu apmācību
  Latvijā, īpaši tehniskajās nozarēs.
  Turpinot 2012. gadā uzsākto praksi, tiks nodrošināts
  līdzfinansējums NVO un sociālo partneru īstenotajiem
  attīstības sadarbības un attīstības izglītības projektiem,
  kas ieguvuši finansējumu no Eiropas Komisijas ārējām darbībām
  paredzētajiem finanšu instrumentiem un citiem starptautiskajiem
  palīdzības finansētājiem. Izvērtējot pieejamā finansējuma
  iespējas, iepriekšējo gadu konkursu rezultātus un NVO pausto
  nostāju, līdzfinansējuma apjoms 2014. gadā ir palielināts.
  Tāpat tiks turpināts atbalsts attīstības sadarbības jomā
  darbojošos NVO aktivitātēm un kapacitātes stiprināšanai
  (Latvijas platformas attīstības sadarbībai (LAPAS) darbībai), jo
  īpaši kontekstā ar gatavošanos Latvijas prezidentūrai ES Padomē
  2015. gadā. Finansējuma apjoms tika piešķirts, izvērtējot LAPAS
  paustās vajadzības un reālās attīstības sadarbības budžeta
  iespējas.
  2014. gadā plānots izsludināt granta projektu konkursu
  projektu īstenošanai Latvijas prioritārajās valstīs Austrumu
  partnerības un Centrālāzijas reģionos. Ņemot vērā ierobežoto
  finansējumu, kā arī saskaņā ar ES un starptautiskajiem palīdzības
  efektivitātes principiem, 2014. gadā sadarbība tiks koncentrēta
  uz sešām Latvijas prioritāro reģionu valstīm - Moldovu, Gruziju,
  Baltkrieviju, Uzbekistānu, Kirgizstānu un Tadžikistānu.
  Sadarbības jomas ar partnervalstīm noteiktas, balstoties uz
  Latvijas līdzšinējo sadarbību ar šim valstīm, konsultējoties ar
  Latvijas vēstniecībām, kā arī ņemot vērā ES izvirzītās sadarbības
  jomas, kas ir noteiktas ciešā sadarbībā ar partnervalstīm.
  Finansējums granta projektu konkursam piešķirts, izvērtējot
  optimālo finansējuma sadalījumu kontekstā ar citām 2014. gada
  prioritātēm. Konkurss tiks izsludināts saskaņā ar Starptautiskās
  palīdzības likumu un Ministru kabineta 2010. gada 5. janvāra
  noteikumiem Nr.2 "Kārtība, kādā īsteno granta projektu
  konkursus".
  Ņemot vērā, ka Centrālāzijas reģions ir izvirzīts par Latvijas
  prioritāti arī Latvijas prezidentūras ES Padomes ietvaros, ir
  būtiski palielināt Latvijas īstenoto projektu apjomu reģionā.
  Līdz ar to 2013. gada laikā, kad no Latvijas valsts budžeta
  līdzekļiem nebija pieejams finansējums jauno projektu uzsākšanai
  Centrālāzijā, Ārlietu ministrija sadarbībā ar Latvijas
  vēstniecībām aktīvi apzināja iespējas sadarboties ar citiem
  starptautiskās palīdzības sniedzējiem. Rezultātā tika
  identificēta iespēja sadarboties ar ASV, izmantojot ASV puses
  piedāvātās jauno donoru atbalsta fonda (Emerging Donors
  Challenge Fund) iespējas, kas nodrošina projekta
  līdzfinansējumu 50% apmērā, ļaujot Latvijai iesaistīties apjomīgu
  attīstības sadarbības projektu īstenošanā. Ņemot vērā Latvijas
  muitas jomas ekspertu līdzšinējo profesionālo un labi novērtēto
  darbību Centrālāzijā citu palīdzības sniedzēju finansētu
  aktivitāšu ietvaros, kā arī Uzbekistānas identificētās vajadzības
  un ASV sadarbības prioritātes reģionā, sarunu rezultātā
  sadarbība muitas jomā tika identificēta kā
  perspektīvākā.
  2. Sasaiste ar
  attīstības plānošanas dokumentiem
  Plāns ir saskaņots ar deklarācijas par Laimdotas Straujumas
  vadītā Ministru kabineta iecerēto darbību 151. punktu.
  Plāns saistīts ar Nacionālā attīstības plāna prioritāti -
  cilvēka drošumspēja. 339. paragrāfs, kas nosaka sekojošu rīcību -
  Attīstības sadarbības un attīstības izglītības projektu un
  projektu līdzfinansējuma konkurss NVO.
  Plāns tiek izstrādāts saskaņā ar Attīstības sadarbības
  politikas pamatnostādnēm laika posmam no 2011.-2015. gadam
  (Ministru kabineta 2011. gada 6. jūlija rīkojums Nr. 299
  "Par Attīstības sadarbības politikas pamatnostādnēm laika
  posmam no 2011. gada līdz 2015. gadam").
  Pamatnostādnēs izvirzīti sekojoši mērķi:
  1) Latvijas kā divpusējā donora lomas stiprināšana, tādējādi
  īstenojot Latvijas ārpolitiskās intereses;
  2) sabiedrības izpratnes un atbalsta veicināšana attīstības
  sadarbības mērķiem un politikai;
  3) Latvijas pieaugošā loma starptautisko attīstības mērķu
  sasniegšanā un starptautisko saistību izpilde.
  Turpinot 2013. gadā īstenoto attīstības sadarbības politiku,
  arī Attīstības sadarbības politikas plāns 2014. gadam par
  prioritāti nosaka divpusējās un trīspusējās sadarbības
  īstenošanu, kā arī sabiedrības izpratnes un atbalsta veicināšanu
  attīstības sadarbības mērķiem un politikai, t.sk., ar NVO un
  sociālo partneru iesaisti. Būtiska prioritāte 2014. gadā būs
  gatavošanās Latvijas prezidentūrai ES Padomē 2015. gadā, kā arī
  Eiropas tematiskajam gadam, kas 2015. gadā būs veltīts attīstības
  sadarbības tēmai.
  Plānā paredzētie rīcības virzieni un pasākumi izvirzīto mērķu
  sasniegšanai ir atbilstoši pamatnostādnēs noteiktajiem
  galvenajiem uzdevumiem un veicina to rezultātu sasniegšanu.
  3. Plānā
  paredzētie pasākumi
  
    
      | Sasaiste
        ar pamatnostādnēs noteiktajiem politikas mērķiem, rīcības
        virzieniem vai uzdevumiem (ja plāns izstrādāts
        pamatnostādņu ieviešanai) | Latvijas kā divpusējā donora lomas
      stiprināšana, tādējādi īstenojot Latvijas ārpolitiskās
      intereses. | 
    
      | Plānā noteiktais mērķis | I Turpināt aktīvu Latvijas divpusējās
      attīstības sadarbības politikas īstenošanu. | 
    
      | Rīcības virziens mērķa sasniegšanai | 1.1. Projektu
      īstenošana Moldovā. | 
    
      | Pasākumi
        izvirzītā mērķa sasniegšanai | Izpildes
        termiņi | Atbildīgā
        institūcija un iesaistītās institūcijas | Tiešie
        darbības rezultāti | 
        Paredzētais finansējums | 
    
      | 1.1.1. Latvija turpinās sniegt atbalstu Moldovas tieslietu
        sistēmas reformēšanai. 2014. gadā plānots īstenot projektu, kura ietvaros tiks
        sniegts ieguldījums Moldovas probācijas dienesta
        stiprināšanā, sniedzot rekomendācijas normatīvā regulējuma
        pilnveidei probācijas funkciju izpildes efektivitātes
        veicināšanā, tādējādi sniedzot iespēju ātrāk un efektīvāk
        īstenot ES izteiktās rekomendācijas Moldovai attiecībā uz
        probācijas sistēmas stiprināšanu un jo īpaši attiecībā uz
        pastāvošā normatīvā regulējuma probācijas jomā izvērtēšanu
        un pilnveidošanu. | 31.12.2014 | Ārlietu ministrija, Valsts
      probācijas dienests, Tieslietu ministrija u.c. kompetentās
      institūcijas un NVO | 1) veikta Moldovas probācijas dienesta normatīvā regulējuma
        priekšizpēte divās veicamajās probācijas funkcijās; 2) notikušas divas Valsts probācijas dienesta ekspertu
        vizītes Moldovas Republikā: 2.1. organizēts seminārs par piespiedu darba izpildes
        organizēšanas jautājumiem (~ 16 dalībnieki); 2.2. divas darba grupas par normatīvā regulējuma
        probācijas jomā priekšizpētes rezultātiem un iespējamiem
        risinājumiem normatīvās bāzes pilnveidošanai sekojošās
        jomās: 2.2.1. izvērtēšanas ziņojumu sniegšanas
        organizācija; 2.2.2. piespiedu darba izpildes organizācija. 3) Izstrādātas rekomendācijas normatīvā regulējuma
        pilnveidošanai divās probācijas funkciju jomās; 4) Moldovas probācijas dienesta pārstāvja vizīte
        Latvijā, kuras ietvaros izvērtēti projekta rezultāti,
        apzināta Moldovas probācijas dienesta turpmākā rīcība
        izstrādāto rekomendāciju izmantošanā un noteikti turpmākās
        sadarbības virzieni. | 20 000 EUR, Ārlietu ministrijas
      valsts budžeta programma 07.00.00 "Attīstības sadarbības
      projekti un starptautiskā palīdzība" | 
    
      | 1.1.2. Tiks turpināta sadarbība ar Moldovu reģionālās
        attīstības jomā, īstenojot šādas aktivitātes: - attīstības plānošanas kapacitātes stiprināšana
        teritoriju attīstības plānošanas un īstenošanas jautājumos,
        kā arī uzņēmējdarbības veicināšanas jautājumos, Moldovas
        Ziemeļu reģiona pārstāvjiem piedaloties VARAM sadarbībā ar
        OECD LEED organizētajās reģionu un pašvaldību attīstības
        plānošanas speciālistu apmācībās; - uzņēmēju un pašvaldību sadarbības stiprināšana un
        attīstība, Moldovas Ziemeļu reģiona, reģiona pašvaldību un
        uzņēmumu pārstāvjiem piedaloties Daugavpils pilsētas
        sadarbībā ar VARAM organizētajā biznesa forumā, apmeklējot
        Latvijas uzņēmējus ar līdzīgu darbības profilu, organizējot
        pieredzes apmaiņas pasākumus u.c.; - metodiskā atbalsta sniegšana Moldovas Ziemeļu reģiona
        attīstības stratēģijas izstrādei, sagatavojot metodiskos
        ieteikumus attīstības stratēģijas izstrādei, organizējot
        pieredzes apmaiņas vizītes, sniedzot konsultācijas Moldovas
        Centrālā un Dienvidu reģiona attīstības plānošanas
        speciālistiem stratēģiskās plānošanas jautājumos,
        piedaloties attīstības stratēģijas izstrādē (dalība darba
        grupās, priekšlikumu sniegšana utml.); - dalība Moldovas Ziemeļu reģiona dienās, daloties
        pieredzē teritoriju attīstības un uzņēmējdarbības
        veicināšanas jautājumos reģionālā un vietējā līmenī, kā arī
        sekmējot pašvaldību un uzņēmēju sadarbību." | 31.12.2014 | Ārlietu ministrija, VARAM, u.c.
      kompetentās institūcijas un NVO | 1) Nodrošināts metodiskais atbalstu Moldovas ziemeļu
        reģiona attīstības stratēģijas 2014.-2020. gadam izstrādei; 2) Konsultācijas Moldovas Centrālā un Dienvidu reģiona
        attīstības plānošanas speciālistiem stratēģiskās plānošanas
        jautājumos; 3) Uzņēmēju kataloga izstrāde ar mērķi veicināt
        investīciju piesaisti un uzņēmēju sadarbību; 4) Moldovas Ziemeļu reģionu dienu rīkošana, sekmējot
        pašvaldību un uzņēmēju sadarbību; 5) Moldovas Ziemeļu reģiona pārstāvju dalība Daugavpils
        pilsētas organizētajā biznesa forumā, 2014. gadā, tiekoties
        ar Latvijas uzņēmējiem, kas darbojās līdzīgās jomās; 6) Moldovas pašvaldību attīstības plānošanas kapacitātes
        stiprināšana, kā arī pašvaldību sadarbības veicināšana,
        t.sk. ekonomikas veicināšanas jautājumos vietējā līmenī -
        Latvijas un Moldovas vietējo pašvaldību un reģionālo
        uzņēmumu tikšanās. | 20 000 EUR, Ārlietu ministrijas
      valsts budžeta programma 07.00.00 "Attīstības sadarbības
      projekti un starptautiskā palīdzība" | 
    
      | Rīcības virziens mērķa sasniegšanai | 1.2. Latvijas
      iesaiste civilo projektu īstenošanā Afganistānā. | 
    
      | Pasākumi
        izvirzītā mērķa sasniegšanai | Izpildes
        termiņi | Atbildīgā
        institūcija un iesaistītās institūcijas | Tiešie
        darbības rezultāti | 
        Paredzētais finansējums | 
    
      | 1.2.1. Turpināt dalību ar
      līdzfinansējumu civilā projekta īstenošanā Afganistānā. | 31.12.2014 | Ārlietu ministrija, Satiksmes
      ministrija, u.c. kompetentās institūcijas un NVO | Parakstīts sadarbības līgums par Afganistānas studentu
        apmācību Latvijā. Jāņem vērā, ka sadarbības īstenošanu un rezultātu
        sasniegšanu var ietekmēt politiskās situācijas izmaiņas
        Afganistānā. | 14 000 EUR, Ārlietu ministrijas
      valsts budžeta programma 07.00.00 "Attīstības sadarbības
      projekti un starptautiskā palīdzība" | 
    
      | Rīcības virziens mērķa sasniegšanai | 1.3. Līdzfinansējuma
      piešķiršana NVO. | 
    
      | Pasākumi
        izvirzītā mērķa sasniegšanai | Izpildes
        termiņi | Atbildīgā
        institūcija un iesaistītās institūcijas | Tiešie
        darbības rezultāti | 
        Paredzētais finansējums | 
    
      | 1.3.1. Līdzfinansējuma
      piešķiršana NVO un sociālajiem partneriem, kas ieguvuši
      finansējumu no starptautiskajiem palīdzības finansētājiem,
      t.sk. Eiropas Komisijas, attīstības sadarbības un
      attīstības izglītības projektu īstenošanai. | 31.12.2014 | Ārlietu ministrija | Nodrošināts līdzfinansējums 8-10
      NVO un sociālo partneru projektiem. | 25 813 EUR, Ārlietu ministrijas
      valsts budžeta programma 07.00.00 "Attīstības sadarbības
      projekti un starptautiskā palīdzība" | 
    
      | Rīcības virziens mērķa sasniegšanai | 1.4. Granta projektu
      konkurss projektu īstenošanai Austrumu partnerības valstīs un
      Centrālāzijā. | 
    
      | Pasākumi
        izvirzītā mērķa sasniegšanai | Izpildes
        termiņi | Atbildīgā
        institūcija un iesaistītās institūcijas | Tiešie
        darbības rezultāti | 
        Paredzētais finansējums | 
    
      | 1.4.1. Granta projektu konkursa izsludināšana projektu
        īstenošanai Latvijas prioritārajās partnervalstīs Austrumu
        partnerības un Centrālāzijas reģionos. Granta finansējums
        būs pieejams visām organizācijām saskaņā ar Starptautiskās
        palīdzības likuma 9. panta 5.punktu. Gadījumos, kad konkursa nolikuma projekta ietvarā būs
        paredzēts piešķirt grantus arī tādiem projektiem, kuri
        kvalificēsies kā valsts atbalsta projekti, konkursa
        nolikumā tiks iekļautas valsts atbalsta kontroles prasības,
        lai nodrošinātu valsts atbalsta regulējuma ievērošanu. Granta projektu
        konkursā izvirzītas sekojošas prioritārās valstis un
        jomas (jomas izvirzītas, balstoties uz Latvijas
        vēstniecību sniegto informāciju un ES prioritātēm
        sadarbībai ar attiecīgajām valstīm): Moldova 1. Labas pārvaldības un likuma varas stiprināšana
        (publiskās pārvaldes reformas); 2. Atbalsts demokrātiskas un pilsoniskas sabiedrības
        attīstībai; 3. Reģionālā attīstība, finanšu decentralizācija un
        teritoriālā sadarbība; 4. Ekonomiskā attīstība - investīciju klimata uzlabošana
        un eksportspējas stiprināšana, kā arī starptautisku
        standartu ieviešana uz eksportu orientētās nozarēs. Gruzija 1. Labas pārvaldības un likuma varas stiprināšana
        (publiskās pārvaldes reformas, finanšu decentralizācija un
        teritoriālā sadarbība u.c.); 2. Atbalsts demokrātiskas un pilsoniskas sabiedrības
        attīstībai; 3. Ekonomiskā attīstība - investīciju klimata uzlabošana
        un eksportspējas stiprināšana, kā arī starptautisku
        standartu ieviešana uz eksportu orientētās nozarēs; 4. Sociālā aizsardzība un nodarbinātība. Uzbekistāna 1. Ekonomiskās reformas - investīciju klimata uzlabošana
        un eksportspējas stiprināšana, kā arī starptautisku
        standartu ieviešana uz eksportu orientētās nozarēs; 2. Sociālā aizsardzība; 3. Vide; 4. Izglītība. Baltkrievija 1. Atbalsts pilsoniskās sabiedrības attīstībai; 2. Reģionālā attīstība, finanšu decentralizācija un
        teritoriālā sadarbība; 3. Izglītība; 4. Vide. Kirgizstāna 1. Labas pārvaldības un likuma varas stiprināšana
        (publiskās pārvaldes reformas, finanšu decentralizācija un
        teritoriālā sadarbība u.c); 2. Atbalsts pilsoniskās sabiedrības attīstībai; 3. Sociālā aizsardzība. Tadžikistāna 1. Labas pārvaldības un likuma varas stiprināšana
        (publiskās pārvaldes reformas, finanšu decentralizācija un
        teritoriālā sadarbība u.c); 2. Lauksaimniecības sektora attīstība; 3. Sociālā aizsardzība. | 31.12.2014 | Ārlietu ministrija | Īstenots viens granta projektu
      konkurss. Piešķirts finansējums 3-4 projektu īstenošanai
      Latvijas prioritārajās partnervalstīs. | 70 000 EUR, Ārlietu ministrijas
      valsts budžeta programma 07.00.00 "Attīstības sadarbības
      projekti un starptautiskā palīdzība" | 
    
      | Rīcības virziens mērķa sasniegšanai | 1.5. Sadarbība ar
      Uzbekistānu muitas jomā | 
    
      | Pasākumi
        izvirzītā mērķa sasniegšanai | Izpildes
        termiņi | Atbildīgā
        institūcija un iesaistītās institūcijas | Tiešie
        darbības rezultāti | 
        Paredzētais finansējums | 
    
      | 1.5.1. Atbalsts VID Muitas
      pārvaldes projektam Uzbekistānā, 50% no līdzfinansējuma
      piesaistot no ASV atbalsta fonda jauno donoru
      projektiem. | 31.12.2014 | Ārlietu ministrija, Valsts
      ieņēmumu dienesta Muitas pārvalde | 1) Ar Latvijas ekspertu atbalstu izstrādāta efektīva risku
        vadības sistēma; 2) Apmācītas līdz 40 Uzbekistānas muitas amatpersonas
        par muitas kontroles risku vadības, informācijas sistēmu
        uzlabošanas jautājumiem efektīvas muitas kontroles
        nodrošināšanai. | 50 000 EUR, Ārlietu ministrijas
      valsts budžeta programma 07.00.00 "Attīstības sadarbības
      projekti un starptautiskā palīdzība" | 
    
      | Plānā
      noteiktais mērķis | II Sabiedrības
      izpratnes un atbalsta veicināšana attīstības sadarbības
      mērķiem un politikai. | 
    
      | Rīcības virziens mērķa sasniegšanai | 2.1. Veicināt
      sabiedrības izpratni par attīstības sadarbību un
      iesaistīšanos prioritāro jomu un virzienu noteikšanā. | 
    
      | Pasākumi
        izvirzītā mērķa sasniegšanai | Izpildes
        termiņi | Atbildīgā
        institūcija un iesaistītās institūcijas | Tiešie
        darbības rezultāti | 
        Paredzētais finansējums | 
    
      | 2.1.1. Atbalsts LAPAS dalībai ES
      NVO platformā un kapacitātes stiprināšanai. | 31.12.2014 | Ārlietu ministrija | Biedru naudas maksājums Eiropas
      līmeņa tīklā CONCORD, LAPAS prezidentūras projekta
      sagatavošanai, LAPAS biedru līdzdalības nodrošināšanai
      Eiropas līmeņa interešu pārstāvības pasākumos,
      administratīvās kapacitātes nodrošināšanai, līdzfinansējumam
      Eiropas Komisijas finansētajiem projektiem. | 14 000 EUR, Ārlietu ministrijas
      valsts budžeta programma 07.00.00 "Attīstības sadarbības
      projekti un starptautiskā palīdzība" | 
    
      | 2.1.2. Informatīvs un loģistikas
      atbalsts NVO un sociālo partneru īstenotajām
      aktivitātēm/pasākumiem attīstības sadarbības jomā. | 31.12.2014 | Ārlietu ministrija | Sniegts atbalsts 3-5 NVO un
      sociālo partneru rīkotajiem pasākumiem attīstības sadarbības
      jomā. | Ārlietu ministrijas valsts budžeta apakšprogramma 01.01.00
        "Centrālais aparāts" (ja nepieciešams finansējums administratīvajiem
        izdevumiem) | 
    
      | 2.1.3. Regulārs dialogs ar valsts pārvaldes iestādēm, NVO,
        pašvaldībām un sociālajiem partneriem par Latvijas
        attīstības sadarbības mērķiem un prioritātēm: • diskusiju pasākumu rīkošana par aktuālajiem
        jautājumiem Latvijas prezidentūras ES Padomē laikā, t.sk.,
        par jauno attīstības politikas ietvaru pēc 2015. gada; • Ārlietu ministrijas tikšanās ar LAPAS, lai pārrunātu
        aktuālos sadarbības jautājumus; • diskusiju pasākumi par aktuālajiem attīstības
        sadarbības politikas jautājumiem, iesaistot NVO, sociālos
        partnerus, valsts pārvaldes un pašvaldību pārstāvjus. | 31.12.2014 | Ārlietu ministrija | - Izstrādāta Latvijas pozīcija par globālo attīstības
        politikas ietvaru pēc 2015. gada. - Tikšanās ar LAPAS 6-8 reizes gadā. - Sasauktas divas Konsultatīvās padomes attīstības
        sadarbības politikas jautājumos sēdes. - Izstrādāta Latvijas nacionālā darba programma Eiropas
        Attīstības gada aktivitāšu ieviešanai 2015. gadā. | Ārlietu ministrijas valsts budžeta apakšprogramma 01.01.00
        "Centrālais aparāts" (ja nepieciešams finansējums administratīvajiem
        izdevumiem) | 
    
      | 2.1.4. Sadarbība ar valsts
      pārvaldes iestādēm, NVO, pašvaldībām un sociālajiem
      partneriem Latvijas pozīciju formulēšanā par aktuālajiem
      starptautiskās attīstības politikas dienaskārtības
      jautājumiem. | 31.12.2014 | Ārlietu ministrija, visas valsts
      pārvaldes iestādes, kas iesaistītas attīstības sadarbības
      īstenošanā | Ārlietu ministrijas gatavotās
      pozīcijas par starptautiskajiem attīstības politikas
      jautājumiem saskaņotas ar attiecīgajām institūcijām un
      organizācijām (8-10 pozīcijas). | Nav nepieciešams
      finansējums | 
    
      | 2.1.5. Uzturēt regulāru dialogu
      ar Saeimu par Latvijas attīstības sadarbības politikas
      mērķiem, prioritātēm un rīcības virzieniem. | 31.12.2014 | Ārlietu ministrija | Saeima aktīvāk iesaistās
      attīstības sadarbības politikas mērķu un prioritāšu
      definēšanā. | Nav nepieciešams
      finansējums | 
  
  4. Attīstības
  politikas mērķu sasniegšanai paredzētais finansējums
  4.1. Latvijas
  starptautiskās saistības un ieguldījums starptautisko mērķu
  sasniegšanā
  Latvijas attīstības sadarbības finansējuma mērķi izriet no ANO
  un ES ietvaros apstiprinātajām finansējuma saistībām. Ievērojot
  ANO saistības, ES un tās dalībvalstīm līdz 2015. gadam attīstības
  sadarbībai jāvelta 0,7 % no Nacionālā kopienākuma (NKI). Saskaņā
  ar ES saistībām Latvijai līdz 2010. gadam attīstības sadarbībai
  bija jāatvēl 0,17 % no NKI, savukārt līdz 2015. gadam Latvijai
  šim mērķim jāatvēl 0,33 % no NKI. Pašlaik Latvijas sniegtās
  Oficiālās attīstības palīdzība (OAP) apjoms veido ~ 0,08 % no
  NKI, kas ir ~ 15-16 milj. EUR.
  2013. gadā kopējais Latvijas OAP apjoms veido ~ 17 milj.
  EUR1. Plānots, ka turpmākajos gados Latvijas kopējais
  OAP apjoms varētu pakāpeniski pieaugt - 2014. gadā 18 milj. EUR,
  2015. gadā 19 milj. EUR.
  4.2. Finansējums
  plānā paredzēto pasākumu īstenošanai
  2014. gadā Ārlietu ministrijai piešķirto 213 813 EUR
  izlietošana paredzēta sekojošu plānā izvirzīto pasākumu
  īstenošanai:
  1. Turpināt attīstības sadarbības projektu īstenošanu
  Moldovā:
  1.1. turpināt sniegt atbalstu Moldovas tieslietu sistēmas
  reformēšanai - 20 000 EUR;
  1.2. turpināt sniegt atbalstu reģionālās attīstības jomā - 20
  000 EUR;
  2. Atbalsts civilā projekta īstenošanai Afganistānā - 14 000
  EUR;
  3. Nodrošināts līdzfinansējums NVO un sociālo partneru
  īstenotajiem attīstības sadarbības un attīstības izglītības
  projektiem, kas ieguvuši finansējumu no Eiropas Komisijas ārējām
  darbībām paredzētajiem finanšu instrumentiem un citiem
  starptautiskajiem palīdzības finansētājiem - 25 813 EUR.
  Balstoties uz Ministru kabineta noteikumiem "Kārtība,
  kādā īsteno granta projektu konkursus", līdzfinansējuma
  piešķiršanai tiek izsludināts Ārlietu ministrijas granta projektu
  konkurss. Lēmumu par līdzfinansējuma piešķiršanu pieņem Ārlietu
  ministrija;
  4. Atbalsts LAPAS dalībai ES NVO platformā un kapacitātes
  stiprināšanai - 14 000 EUR;
  5. Granta projektu konkurss projektu īstenošanai Austrumu
  partnerības valstīs un Centrālāzijā - 70 000 EUR;
  6. Atbalsts Muitas pārvaldes īstenotam projektam Uzbekistānā,
  50% no līdzfinansējuma piesaistot no ASV atbalsta fonda jauno
  donoru projektiem - 50 000 EUR;
  Ja, īstenojot 2014. gada plānā noteiktos pasākumus, rodas
  situācija, kad nav iespējams īstenot kādu no plānā paredzētajiem
  pasākumiem vai palicis neizmantots finansējums no attiecīgā
  pasākuma īstenošanas, par pieejamā finansējuma izlietojumu lemj
  Ārlietu ministrija saskaņā ar Starptautiskās palīdzības likumā
  noteikto.
  Pieņemot lēmumu par neizmantotā finansējuma izlietojumu,
  Ārlietu ministrija ievēro Attīstības sadarbības politikas
  pamatnostādnēs laika posmam no 2011.-2015. gadam un 2014. gada
  plānā izvirzītos mērķus un rīcības virzienus mērķu sasniegšanai
  un saskaņo to ar Konsultatīvo padomi attīstības sadarbības
  politikas jautājumos.
  5. Pārskata
  sniegšanas un novērtēšanas kārtība
  Ārlietu ministrija līdz 2015. gada 1. aprīlim iesniedz
  Ministru kabinetā informatīvo ziņojumu par Attīstības sadarbības
  politikas plāna 2014. gadam īstenošanu. Informatīvais ziņojums
  tiek gatavots, ņemot vērā plānā noteiktos pasākumus izvirzīto
  mērķu sasniegšanai, to rezultātus un izpildes termiņus.
  Informatīvajā ziņojumā novērtē plānoto mērķu, to rezultātu
  rādītāju un izpildes termiņu atbilstību faktiskajai
  situācijai.
  
  1 Uz Plāna sagatavošanas brīdi precīza informācija
  par kopējo OAP apjomu 2013. gadā nav pieejama. Latvijas OAP
  apjomu veido Latvijas obligātās iemaksas ES budžetā, dažādās ANO
  organizācijās un citās starptautiskajās organizācijās (~ 90%),
  Latvijas valsts institūciju īstenotās divpusējās aktivitātes,
  Ārlietu ministrijas budžetā piešķirtie līdzekļi attīstības
  sadarbības īstenošanai, kā arī humānā palīdzība.
  Ārlietu ministrs Edgars
  Rinkēvičs