Aptauja ilgs līdz 23. oktobrim.
Attēlotā redakcija
Tiesību akts ir zaudējis spēku.
Skatīt Carnikavas novada domes 2018. gada 24. oktobra saistošos noteikumus "Par pakalpojuma "Aprūpe mājās" nodrošināšanu Carnikavas novadā". Carnikavas novada domes saistošie noteikumi Nr. CND/SN/2012/17
Carnikavā 2012. gada 22. augustā Par pakalpojuma "Aprūpe mājās" nodrošināšanu Carnikavas novadā
APSTIPRINĀTS
ar Carnikavas novada domes 2012. gada 21. novembra lēmumu (prot. Nr. 21, 13. §) Izdoti saskaņā ar Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likuma 3. panta trešo daļu 1. Šie noteikumi nosaka aprūpes mājās pakalpojuma (turpmāk tekstā – Aprūpe) piešķiršanas, saņemšanas un samaksas kārtību, pakalpojuma veidus, līmeņus, kā arī aprūpes pārtraukšanu, pakalpojuma jautājumos pieņemto lēmumu apstrīdēšanas un pārsūdzības kārtību. 2. Par aprūpes nepieciešamību un tās apjomu aprūpējamai personai pēc iesnieguma saņemšanas lemj Sociālais dienests (turpmāk tekstā – Dienests). 5. Aprūpi nodrošina Carnikavas novadā dzīvesvietu deklarējušiem veciem cilvēkiem, bērniem invalīdiem, pieaugušiem invalīdiem, kā arī personām, kurām slimības laikā vai atveseļošanās periodā ir grūtības veikt mājas darbus un personisko aprūpi. 6. Līgumi par Aprūpes sniegšanu tiek slēgti 27.05.2003. Ministru kabineta noteikumos Nr. 275 "Sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas pakalpojumu samaksas kārtība un kārtība, kādā pakalpojuma izmaksas tiek segtas no pašvaldības budžeta" paredzētajā kārtībā. 7. Aprūpes saņemšanai nepieciešamie dokumenti: 7.1. aprūpējamās personas vai viņas ģimenes locekļu iesniegums ar situācijas aprakstu un vēlamo risinājumu; 7.2. dokumenti, kuri sniedz informāciju par personas un tās likumīgo apgādnieku maksātspēju: izziņa no darba vietas par ienākumiem, mācību iestādes, Nodarbinātības valsts aģentūras; iztikas līdzekļu deklarācija, kas sagatavota atbilstoši 30.03.2010. Ministru kabineta noteikumu Nr. 299 "Noteikumi par ģimenes vai atsevišķi dzīvojošas personas atzīšanu par trūcīgu" prasībām; 7.3. izziņu no ģimenes ārsta par Aprūpes nepieciešamību un kontrindikāciju neesamību. 8. Dienests: 8.1. piecu darba dienu laikā pēc iesnieguma saņemšanas veic apsekošanu mājās, aizpilda Aprūpes novērtēšanas karti (pielikums Nr. 1), sagatavo priekšlikumus, kāds pakalpojuma veids un apjoms aprūpējamai personai ir nepieciešams; 8.2. atbilstoši noteiktajam pakalpojuma veidam un apjomam sastāda aprūpējamās personas individuālo aprūpes plānu, kuru saskaņo ar klientu; nosaka līmeni atbilstoši šo noteikumu 16. punktam; 8.3. desmit darba dienu laikā, skaitot no visu šo noteikumu 7. punktā paredzēto dokumentu saņemšanas brīža, pieņem lēmumu par Aprūpes sniegšanu, slēdz līgumu (pielikums Nr. 2). 9. Dienests normatīvajos aktos noteiktajā termiņā veic Aprūpes kvalitātes novērtēšanu (pielikums Nr. 3). 10. Pastāvīga Aprūpe līdz gadam un ilgāk – personām, kuras vecuma, garīgas attīstības vai fiziska rakstura traucējumu dēļ nevar veikt ikdienas mājas darbus un personīgo aprūpi, tā var būt maksas vai pašvaldības apmaksāta. 11. Pagaidu Aprūpe uz laiku līdz sešiem mēnešiem – personām slimošanas un atveseļošanās perioda laikā, ja ir grūtības veikt ikdienas mājas darbus un savu personisko aprūpi un kurām nav likumīgu apgādnieku vai tie objektīvu apstākļu dēļ nespēj sniegt nepieciešamo palīdzību, tā var būt maksas vai pašvaldības apmaksāta. 12. Pašvaldības apmaksātu Aprūpi piešķir personām, ja tās ienākumi nepārsniedz: 12.1. 65 % no attiecīgā gada spēkā esošās minimālās darba algas valstī – vienam ģimenes loceklim; 12.2. 85 % no attiecīgā gada spēkā esošās minimālās darba algas valstī – vientuļam, kuram nav palīdzētspējīgu likumīgo apgādnieku (Civillikuma 188. pants), atsevišķi dzīvojošam vecuma vai nestrādājošam invaliditātes 1. vai 2. grupas pensijas saņēmējam; 12.3. 85 % no attiecīgā gada spēkā esošās minimālās darba algas valstī vienam ģimenes loceklim, ja ģimenē ir tikai pensionāri un I vai II grupas nestrādājošs invalīds. 13. Dienestam ir tiesības lemt par Aprūpes nepieciešamību ģimenei (personai), ja tās situācija neatbilst šajos noteikumos minētajiem pakalpojuma saņemšanas kritērijiem, ja ģimenei (personai) radušās īpašas grūtības. 14. Gadījumos, kad persona neatbilst IV nodaļas 12. punktā minētajiem kritērijiem, līgumu par aprūpi slēdz un samaksu par aprūpi veic aprūpējamā persona vai tās likumīgie apgādnieki. 15. Iespējamā Aprūpe: 15.1. pārrunas par nepieciešamo aprūpi, sabiedrībā notiekošo; 15.2. medicīnas darbinieku izsaukšana; 15. 3. pārtikas produktu pirkšana un piegāde; 15.4. medikamentu, ikdienas preču pirkšana un piegāde; 15.5. dzīvojamo telpu uzkopšana reizi nedēļā; 15.6. logu mazgāšana reizi gadā; 15.7. veļas nodošana mazgātavā, saņemšana (par mazgāšanu maksā klients); 15.8. dzīvokļa īres un komunālo maksājumu kārtošana; 15.9. kurināmā piegāde telpās, krāsns kurināšana; 15.10. ūdens ienešana un iznešana; 15.11. pavadoņa pakalpojumi divreiz mēnesī, apmeklējumi slimnīcā; 15.12. palīdzība dokumentu kārtošanā; 15.13. minimāla apģērba labošana; 15.14. palīdzība ēdiena gatavošanā, nozīmētas diētas ievērošana, barošana, trauku mazgāšana; 15.15. personīgā aprūpe – mazgāšana; 15.16. nagu griešana un matu skūšana; 15.17. izkļūšana, iekļūšana gultā, tualetes apmeklēšana, ģērbšana un pamperu nomaiņa.
Carnikavas novada domes priekšsēdētāja D. Jurēvica
20 __. gada _____ . __________________ Vārds, Uzvārds ____________________________________________________ Personas kods _______________ - ___________ Sieviete Vīrietis Dzīvesvieta ________________________________________ Tālrunis ________________ Kontaktpersona ______________________________________________________________ ___________________________________________________________________________
Personas funkcionālo un sociālo spēju novērtējums
Klienta raksturojums:
Saskarsme:
Atzinums par aprūpes mājās pakalpojuma piešķiršanu:
Papildus informācija: _________________________________________________________ __________________________________________________________________________ ___________________________________________________________________________ ___________________________________________________________________________ ___________________________________________________________________________
Carnikavā, 20__. gada " ___" . ___________ Carnikavas novada ____________ Sociālais dienests, kura vārdā, pamatojoties uz iestādes nolikumu darbojas dienesta vadītājs _________________, turpmāk saukts DIENESTS, un aprūpējamā persona _____________________________ (Vārds, Uzvārds), _________________________ (p.k.)__________________ _____________________________ (adrese), ________________ (tālrunis), turpmāk tekstā "KLIENTS", noslēdz šāda satura līgumu: 1. Līguma priekšmets DIENESTS nodrošina KLIENTU ar sociālās aprūpes pakalpojumiem mājās. 2. Pušu saistības 2.1. DIENESTS apņemas: 2.1.1. Nodrošināt KLIENTU ar sociālās aprūpes pakalpojumiem, tā mājās par maksu / bez maksas, atbilstoši Carnikavas novada Sociālā dienesta "Aprūpe mājās pakalpojuma novērtēšanas karte" noteiktajam apjomam (pie likums Nr.1), Sociālā dienesta pieņemtajam lēmumam. 2.1.2. KLIENTA un aprūpētāja psiholoģiskās nesaderības gadījumā nomainīt aprūpētāju. 2.1.3. Nodrošināt pieklājīgu un korektu attieksmi pret KLIENTU. 2.1.4. Neizpaust nekādu ar KLIENTU saistītu informāciju. 2.1.5. Respektēt KLIENTA intereses un ievērojot KLIENTA juridisko un mantisko drošību. 2.1.6. Nodrošināt KLIENTAM ______ līmeņa aprūpes pakalpojumu, _____ stundas nedēļā, pakalpojuma apjoms un saturs noteikt Aprūpes mājās pakalpojuma novērtēšanas kartē. 2.2. KLIENTS apņemas: 2.2.1. Nodrošināt aprūpētāja darba apstākļus savu darba pienākumu veikšanai: 2.2.1.1. garantēt aprūpētāju iekļūšanu dzīvojamās telpās; 2.2.1.2. nekavēt aprūpētāju tā pienākumu pildīšanas laikā (ievērot sanitārhigiēniskās normas); 2.2.1.3. nodrošināt aprūpētāju ar nepieciešamu ūdens daudzumu, saimniecības precēm, uzkopšanas inventāru; 2.2.1.4. nodrošināt pieklājīgu attieksmi pret aprūpētāju; 2.2.1.5. aprūpētāja pakalpojumu saņemšanas laikā neatrasties apreibinošu vielu ietekmē; 2.2.1.6. nodrošināt, ka aprūpes pakalpojuma saņemšanas laikā dzīvoklī neatrodas iereibušas personas vai personas, kas traucē aprūpētāja darba pienākumu veikšanu; 2.2.2. Atbilstoši veselības stāvoklim piedalīties ikdienas mājas darbu veikšanā. 3. Norēķināšanās kārtība 3.1. Punktā 2.1.1. atrunātā aprūpe tiek apmaksāta no pašvaldības budžeta līdzekļiem vai klienta samaksa Ls ____________. 4. Līguma darbības termiņš 4.1. Līgums stājas spēkā ar parakstīšanas dienu un ir spēkā uz laiku līdz 20 ___ .g. "___ ". ____________. 4.2. Gadījumā, ja puses nepilda vai pārkāpj šī līguma saistības, jebkura no pusēm ir tiesīga vienpusējā kārtā lauzt šo līgumu, 5 darba dienas iepriekš rakstiski brīdinot otru līgumslēdzēju pusi. 5. Strīdu izskatīšanas kārtība 5.1. Strīdi starp līguma slēdzēju pusēm tiek risināti sarunu ceļā. 5.2. Ja sarunās netiek panākta vienošanās, kuru rakstiski nostiprina, tad strīds risināms likumā noteiktajā kārtībā. 6. Citi noteikumi 6.1. Visi grozījumi un papildinājumi, kas saistīti ar šo līgumu, ir spēkā tikai gadījumā, ja tos parakstījušas abas līgumslēdzējas puses vai to pilnvarotas personas. 6.2. Līgums sastādīts 2 (divos) eksemplāros latviešu valodā ar vienādu juridisko spēku, pa vienam eksemplāram katrai pusēm. 7. Pušu rekvizīti:
20__. "___ " . _________________ Klients: ________________________________________________ (Vārds, Uzvārds) Aprūpētājs: _____________________________________________ (Vārds, Uzvārds) KLIENTA RAKSTUROJUMS Sociālā aktivitāte:
Patstāvīgi spēj (līdzdalība aprūpes procesā):
Īpašās vajadzības, kuras šobrīd netiek apmierinātas:
KLIENTAM SNIEGTĀS PALĪDZĪBAS NOVĒRTĒJUMS Pēc grafika – dienas, kurās tiek sniegta aprūpe:
SLĒDZIENS PAR SOCIĀLĀ APRŪPĒTĀJA DARBA KVALITĀTI
Sociālā darbinieka veiktie pasākumi aprūpes kvalitātes uzlabošanai: ___________________________________________________________________________ Sociālā darba speciālists: ___________________________________________ (vārds, uzvārds) |
Tiesību akta pase
Nosaukums: Par pakalpojuma "Aprūpe mājās" nodrošināšanu Carnikavas novadā
Statuss:
Zaudējis spēku
Satura rādītājs
Saistītie dokumenti
|