Teksta versija
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
uz sākumu
Izvērstā meklēšana
Autorizēties savā kontā

Kādēļ autorizēties vai reģistrēties?
 

Ministru kabineta rīkojums Nr.473

Rīgā 2011.gada 26.septembrī (prot. Nr.51 15.§)

Par atļauju A.Norkum savienot amatus

1. Ministru kabinets, izskatot Aloiza Norkus 2011.gada 17.augusta iesniegumu ar lūgumu atļaut savienot Liepājas speciālās ekonomiskās zonas valdes locekļa amatu ar sabiedrības ar ierobežotu atbildību "Liepājas Pētertirgus" valdes priekšsēdētāja amatu, akciju sabiedrības "LPB" padomes locekļa amatu, sabiedrības ar ierobežotu atbildību "Īpašumu nomas serviss" konsultanta amatu, sabiedrības ar ierobežotu atbildību "Pica serviss" konsultanta amatu un sabiedrības ar ierobežotu atbildību "ATIN" valdes locekļa amatu, konstatēja:

1.1. Liepājas speciālās ekonomiskās zonas likuma 8.panta pirmajā daļā ir noteikts, ka Liepājas speciālās ekonomiskās zonas pārvalde ir valsts un pašvaldības izveidota atvasināta publisko tiesību juridiskā persona, kas atrodas Ministru kabineta pārraudzībā, un 9.panta pirmajā daļā ir noteikts, ka Liepājas speciālās ekonomiskās zonas valde ir augstākā kolektīvā Liepājas speciālās ekonomiskās zonas uzraudzības un pārvaldes institūcija. Saskaņā ar Liepājas speciālās ekonomiskās zonas likuma 9.panta otro un trešo daļu Liepājas speciālās ekonomiskās zonas valdes sastāvā iekļaujami trīs valsts interešu pārstāvji, kas deleģēti no Ekonomikas ministrijas, Finanšu ministrijas un Satiksmes ministrijas, trīs Liepājas pilsētas domes deleģēti pārstāvji un trīs Liepājas pilsētas domes ieteikti Liepājas komersantu pārstāvji. Liepājas speciālās ekonomiskās zonas valdes locekļus uz pieciem gadiem amatā ieceļ Ministru kabinets;

1.2. no Liepājas speciālās ekonomiskās zonas likuma 3.pantā noteiktā izriet, ka Liepājas speciālā ekonomiskā zona izveidota, lai attīstītu un veicinātu tirdzniecību, rūpniecību, kuģniecību un gaisa satiksmi, kā arī starptautisku preču apmaiņu caur Latviju. Tās uzdevums ir piesaistīt ieguldījumus ražošanas un infrastruktūras attīstībai un jaunu darbavietu radīšanai Liepājā, kā arī veicināt Liepājas reģiona attīstību;

1.3. atbilstoši Liepājas speciālās ekonomiskās zonas likuma 10.panta pirmajai daļai Liepājas speciālās ekonomiskās zonas valde veic šādas funkcijas:

1.3.1. apstiprina Liepājas speciālās ekonomiskās zonas attīstības plānu saskaņā ar šo likumu, valsts, pašvaldību un sabiedrības interesēm;

1.3.2. slēdz līgumus ar Liepājas speciālās ekonomiskās zonas ieguldītājiem par ieguldījumiem un komercsabiedrību darbību Liepājas speciālās ekonomiskās zonas teritorijā;

1.3.3. slēdz līgumus ar Liepājas speciālās ekonomiskās zonas komercsabiedrībām par to komercdarbību Liepājas speciālās ekonomiskās zonas teritorijā;

1.3.4. izsniedz Liepājas speciālās ekonomiskās zonas komercsabiedrībām apliecības par tiesībām piemērot likumā "Par nodokļu piemērošanu brīvostās un speciālajās ekonomiskajās zonās" paredzētos nodokļu atvieglojumus;

1.3.5. nosaka brīvās zonas un to robežas, saskaņojot ar Valsts ieņēmumu dienestu šo zonu atbilstību brīvās zonas režīma ieviešanai;

1.3.6. slēdz līgumus par Liepājas speciālās ekonomiskās zonas teritorijā esošās zemes iznomāšanu vai atsavināšanu, izņemot ostas zemes atsavināšanu, kā arī šajā likumā norādītos gadījumus, kad zemes un cita nekustamā īpašuma privatizāciju Liepājas speciālās ekonomiskās zonas teritorijā veic citas institūcijas;

1.3.7. slēdz līgumus ar Liepājas speciālās ekonomiskās zonas komercsabiedrībām par atsevišķu saimniecisko funkciju vispārēju nodošanu tām atsevišķās Liepājas speciālās ekonomiskās zonas apkalpošanas jomās vai atsevišķās Liepājas speciālās ekonomiskās zonas teritorijas daļās;

1.3.8. kontrolē noslēgto līgumu izpildi;

1.3.9. apstiprina perspektīvo un nākamā gada finanšu līdzekļu izlietojuma budžetu;

1.3.10. ieceļ, vada un kontrolē Liepājas speciālās ekonomiskās zonas izpildaparātu;

1.3.11. veic normatīvajos aktos noteiktos brīvās zonas administrācijas pienākumus Liepājas speciālās ekonomiskās zonas teritorijā;

1.4. Liepājas speciālās ekonomiskās zonas valdes loceklis ir uzskatāms par valsts amatpersonu likuma "Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā" 4.panta otrās daļas izpratnē;

1.5. speciālie amatu savienošanas ierobežojumi likuma "Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā" 4.panta otrajā daļā minētajām valsts amatpersonām noteikti šā likuma 7.panta sestajā daļā, kurā norādīts, ka šā likuma 4.panta otrajā daļā minētās amatpersonas, kurām šajā pantā nav noteikti īpaši amata savienošanas nosacījumi, var savienot valsts amatpersonas amatu tikai ar:

1.5.1. amatu, kuru tās ieņem saskaņā ar likumu, Ministru kabineta noteikumiem un rīkojumiem;

1.5.2. pedagoga, zinātnieka, profesionāla sportista un radošo darbu;

1.5.3. amatu arodbiedrībā;

1.5.4. citu amatu, uzņēmuma līguma vai šā panta vienpadsmitajā daļā neminēta pilnvarojuma izpildi, ja to savienošana nerada interešu konfliktu un ir saņemta attiecīgās valsts vai pašvaldības iestādes vadītāja vai viņa pilnvarotas personas rakstveida atļauja;

1.5.5. amatnieka saimniecisko darbību, reģistrējoties Valsts ieņēmumu dienestā kā saimnieciskās darbības veicējam saskaņā ar likumu "Par iedzīvotāju ienākuma nodokli", ja šī savienošana nerada interešu konfliktu un ir saņemta attiecīgās valsts vai pašvaldības iestādes vadītāja vai viņa pilnvarotas personas rakstveida atļauja;

1.6. ņemot vērā likuma "Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā" 7.panta sestās daļas 3.punktā noteikto, A.Norkus Liepājas speciālās ekonomiskās zonas valdes locekļa amata savienošana ar akciju sabiedrības "LPB" padomes locekļa, sabiedrības ar ierobežotu atbildību "Liepājas Pētertirgus" valdes priekšsēdētāja, sabiedrības ar ierobežotu atbildību "Īpašumu nomas serviss" konsultanta, sabiedrības ar ierobežotu atbildību "Pica serviss" konsultanta un sabiedrības ar ierobežotu atbildību "ATIN" valdes locekļa amatiem ir pieļaujama, ja tā nerada interešu konfliktu, nebūs pretrunā ar valsts amatpersonai saistošām ētikas normām un nekaitēs valsts amatpersonas tiešo pienākumu pildīšanai un ja ir saņemta attiecīgās valsts vai pašvaldības iestādes vadītāja vai viņa pilnvarotas personas rakstveida atļauja;

1.7. pamatojoties uz Liepājas speciālās ekonomiskās zonas likuma 9.panta trešo daļu, Ministru kabinets ir institūcija, kas saskaņā ar likuma "Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā" 7.panta sestās daļas 3.punktu ir kompetenta izsniegt atļauju savienot Liepājas speciālās ekonomiskās zonas valdes locekļa amatu ar sabiedrības ar ierobežotu atbildību "Liepājas Pētertirgus" valdes priekšsēdētāja amatu, akciju sabiedrības "LPB" padomes locekļa amatu, sabiedrības ar ierobežotu atbildību "Īpašumu nomas serviss" konsultanta amatu, sabiedrības ar ierobežotu atbildību "Pica serviss" konsultanta amatu un sabiedrības ar ierobežotu atbildību "ATIN" valdes locekļa amatu;

1.8. ņemot vērā elektroniskajā uzņēmumu datubāzē LURSOFT pieejamo informāciju, akciju sabiedrība "LPB" ir privāta kapitālsabiedrība, kuras darbības veidi ir:

1.8.1. mazumtirdzniecība nespecializētajos veikalos, kuros galvenokārt pārdod pārtikas preces, dzērienus vai tabaku;

1.8.2. gaļas un gaļas produktu ražošana, pārstrāde un konservēšana;

1.8.3. zivju, vēžveidīgo un mīkstmiešu pārstrāde un konservēšana;

1.8.4. augļu un dārzeņu pārstrāde un konservēšana;

1.8.5. augu un dzīvnieku eļļu un tauku ražošana;

1.8.6. piena produktu ražošana;

1.8.7. graudu malšanas produktu, cietes un cietes produktu ražošana;

1.8.8. konditorejas un miltu izstrādājumu ražošana;

1.8.9. citu pārtikas produktu ražošana;

1.8.10. dzērienu ražošana;

1.8.11. dzīvnieku barības ražošana;

1.8.12. metāla izstrādājumu, mehānismu un iekārtu remonts;

1.8.13. ražošanas iekārtu un ierīču uzstādīšana;

1.8.14. elektroenerģijas ražošana, apgāde un sadale;

1.8.15. gāzes ražošana un gāzveida kurināmā sadale, izmantojot cauruļvadus;

1.8.16. tvaika piegāde un gaisa kondicionēšana;

1.8.17. ūdens ieguve, attīrīšana un apgāde;

1.9. ņemot vērā elektroniskajā uzņēmumu datubāzē LURSOFT pieejamo informāciju, sabiedrība ar ierobežotu atbildību "Liepājas Pētertirgus" ir privāta kapitālsabiedrība, kuras darbības veids ir sava vai nomāta nekustamā īpašuma izīrēšana un pārvaldīšana;

1.10. ņemot vērā elektroniskajā uzņēmumu datubāzē LURSOFT pieejamo informāciju, sabiedrība ar ierobežotu atbildību "Īpašumu nomas serviss" ir privāta kapitālsabiedrība, kuras darbības veids ir sava vai nomāta nekustamā īpašuma izīrēšana un pārvaldīšana;

1.11. ņemot vērā elektroniskajā uzņēmumu datubāzē LURSOFT pieejamo informāciju, sabiedrība ar ierobežotu atbildību "Pica serviss" ir privāta kapitālsabiedrība, kuras darbības veidi ir šādi:

1.11.1. restorānu un mobilo ēdināšanas vietu pakalpojumi;

1.11.2. viesnīcas;

1.11.3. kempingi un citas īslaicīgas apmešanās vietas;

1.11.4. restorāni;

1.11.5. bāri;

1.12. ņemot vērā elektroniskajā uzņēmumu datubāzē LURSOFT pieejamo informāciju, sabiedrība ar ierobežotu atbildību "ATIN" ir privāta kapitālsabiedrība, kuras pamatdarbības veids ir finanšu darbība.

2. Izvērtējot Liepājas speciālās ekonomiskās zonas likumā noteiktās Liepājas speciālās ekonomiskās zonas valdes funkcijas kopsakarā ar sabiedrības ar ierobežotu atbildību "Liepājas Pētertirgus" valdes priekšsēdētāja amatu, akciju sabiedrības "LPB" padomes locekļa amatu, sabiedrības ar ierobežotu atbildību "Īpašumu nomas serviss" konsultanta amatu, sabiedrības ar ierobežotu atbildību "Pica serviss" konsultanta amatu un sabiedrības ar ierobežotu "ATIN" valdes locekļa amatu, Liepājas speciālās ekonomiskās zonas valdes locekļa amata savienošana ar sabiedrības ar ierobežotu atbildību "Liepājas Pētertirgus" valdes priekšsēdētāja amatu, akciju sabiedrības "LPB" padomes locekļa amatu, sabiedrības ar ierobežotu atbildību "Īpašumu nomas serviss" konsultanta amatu, sabiedrības ar ierobežotu atbildību "Pica serviss" konsultanta amatu un sabiedrības ar ierobežotu "ATIN" valdes locekļa amatu interešu konfliktu nerada, kā arī nav pretrunā ar valsts amatpersonai saistošām ētikas normām un nekaitē valsts amatpersonas tiešo pienākumu pildīšanai. Ievērojot minētos apsvērumus un likuma "Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā" 8.1 panta piektajā daļā noteikto, atļaut Aloizam Norkum savienot Liepājas speciālās ekonomiskās zonas valdes locekļa amatu ar sabiedrības ar ierobežotu atbildību "Liepājas Pētertirgus" valdes priekšsēdētāja amatu, akciju sabiedrības "LPB" padomes locekļa amatu, sabiedrības ar ierobežotu atbildību "Īpašumu nomas serviss" konsultanta amatu, sabiedrības ar ierobežotu atbildību "Pica serviss" konsultanta amatu un sabiedrības ar ierobežotu "ATIN" valdes locekļa amatu.

3. Šo rīkojumu saskaņā ar Administratīvā procesa likuma 76.panta otro daļu, 188.panta pirmo un otro daļu un 189.panta pirmo daļu var pārsūdzēt Administratīvajā rajona tiesā mēneša laikā no šā rīkojuma publicēšanas dienas laikrakstā "Latvijas Vēstnesis".

Ministru prezidents V.Dombrovskis

Ekonomikas ministrs A.Kampars

 
Tiesību akta pase
Nosaukums: Par atļauju A.Norkum savienot amatus Statuss:
Spēkā esošs
spēkā esošs
Izdevējs: Ministru kabinets Veids: rīkojums Numurs: 473Pieņemts: 26.09.2011.Stājas spēkā: 28.09.2011.Publicēts: Latvijas Vēstnesis, 152, 27.09.2011.
Saistītie dokumenti
  • Anotācija / tiesību akta projekts
  • Citi saistītie dokumenti
236686
28.09.2011
85
0
  • X
  • Facebook
  • Draugiem.lv
 
0
Šajā vietnē oficiālais izdevējs
"Latvijas Vēstnesis" nodrošina tiesību aktu
sistematizācijas funkciju.

Sistematizēti tiesību akti ir informatīvi. Pretrunu gadījumā vadās pēc oficiālās publikācijas.
Par Likumi.lv
Aktualitātes
Noderīgas saites
Atsauksmēm
Kontakti
Mobilā versija
Lietošanas noteikumi
Privātuma politika
Sīkdatnes
Latvijas Vēstnesis "Ikvienam ir tiesības zināt savas tiesības."
Latvijas Republikas Satversmes 90. pants
© Oficiālais izdevējs "Latvijas Vēstnesis"