Aptauja ilgs līdz 23. oktobrim.
Ministru kabineta noteikumi Nr.94 Rīgā 2011.gada 1.februārī (prot. Nr.7 17.§) Par Saprašanās memorandu par sadarbspējīgas transportlīdzeklī iebūvētas eCall sistēmas izveidošanuIzdoti saskaņā ar Ministru kabineta iekārtas likuma 31.panta pirmās daļas 2.punktu 1. Saprašanās memorands par sadarbspējīgas transportlīdzeklī iebūvētas eCall sistēmas izveidošanu (turpmāk - saprašanās memorands) ar šiem noteikumiem tiek pieņemts un apstiprināts. 2. Saprašanās memorands attiecībā uz Latvijas Republiku stājas spēkā tā parakstīšanas brīdī. 3. Saprašanās memorandā paredzēto saistību izpildi koordinē Satiksmes ministrija. Ministru prezidents V.Dombrovskis Satiksmes ministrs U.Augulis
Pieņemts un apstiprināts ar Saprašanās memorands par sadarbspējīgas transportlīdzeklī iebūvētas eCall sistēmas izveidošanuSaturs Saprašanās memorands Parakstītājas puses A pielikums - Eiropas attiecīgās rezolūcijas, secinājumi un pamatnostādnes B pielikums - transportlīdzeklī iebūvēta eCall minimālais datu kopums Eiropas Savienības saprašanās memorands par sadarbspējīga transportlīdzeklī iebūvēta eCall izveidošanuŠī Eiropas Savienības saprašanās memoranda (SM) mērķis ir nodrošināt to, ka izveido pakalpojumu "sadarbspējīgs ārkārtas izsaukums no transportlīdzekļa" (eCall), kurš tiek sniegts, ieviests un darbojas visā Eiropas teritorijā. Šis saprašanās memorands nav juridiski saistošs nolīgums - drīzāk tā ir individuāla un kolektīva parakstītāju pušu apņemšanās sadarboties, lai sasniegtu kopīgu mērķi, kas visiem sniegs labumu. 1. Preambula 1.1. Pamatojums ECall ieviešana un izmantošana ārkārtas izsaukumam no transportlīdzekļa, tādējādi uzlabojot paziņošanu par ceļu satiksmes negadījumiem un paātrinot neatliekamās palīdzības dienesta reaģēšanu, tiks glābtas dzīvības un samazināts sociālais slogs. Eiropā steidzami jāatrod risinājums, kas sekmētu 39 2001 bojāgājušo skaita, 3,3 miljonu negadījumu skaita un vairāk nekā 180 miljardu lielu ar ceļu satiksmes negadījumiem saistītu ikgadējo izmaksu samazināšanu. Tāpēc Eiropas Komisijas vadītā e-drošības forumā visaugstāko prioritāti no visiem pasākumiem, kas iekļauti nesen publicētajā e-drošības paziņojumā2, piešķīra eCall. 1.2. Transportlīdzeklī iebūvēta eCall definīcija Transportlīdzeklī iebūvēta sistēma eCall nodrošina ārkārtas izsaukumu, ko manuāli raida transportlīdzekļa pasažieri vai kas tiek automātiski raidīts, tiklīdz aktivizējas transportlīdzeklī iebūvētie sensori. Transportlīdzeklī iebūvētā sistēma eCall pēc aktivizācijas izveido tiešu balss savienojumu ar attiecīgo ārkārtas izsaukumu centrāli, kas var būt publiskā vai privātā sektora eCall centrs un kas darbojas valsts struktūras kontrolē vai ar tās atļauju. ECall operatoram, kas saņem balss izsaukumu, vienlaikus tiek nosūtīts arī minimālais negadījuma datu kopums3. 1.3. Struktūra Šis saprašanās memorands (SM) veido pamatu tam, lai transportlīdzeklī iebūvētu ārkārtas izsaukuma sistēmu ieviestu visos ārkārtas izsaukumu ķēdes līmeņos - tostarp publiskajā sektorā, privātajā sektorā un/vai, izmantojot publiskā un privātā sektora partnerības. Šī SM mērķis ir veicināt sadarbību starp transportlīdzekļu ražotājiem, sakaru uzņēmumiem, EK un dalībvalstīm (jo sevišķi starp neatliekamās palīdzības dienestiem, publiskā sektora ārkārtas izsaukumu centrālēm un privātā sektora ārkārtas izsaukumu centrālēm, kas darbojas valsts struktūras kontrolē), un ar citām saistītajām pusēm, piemēram, apdrošināšanas nozari, automobiļu klubiem un pārējiem saistītajiem nozares partneriem. 1 Eiropas Tehnikas un zinātnes centra (ETZC) ziņojums par transporta drošību Eiropas Savienībā - statistikas pārskats 2003 (2001. gada statistika) 2 COM(2003) 542 galīgā redakcija: KOMISIJAS PAZIŅOJUMS PADOMEI UN EIROPAS PARLAMENTAM "Informācijas un sakaru tehnoloģijas drošiem un intelektiskiem transportlīdzekļiem" 3Skatiet B pielikumu 2.Iesaistītās puses Līdz ar transportlīdzeklī iebūvēta eCall ieviešanas progresu ir vajadzīga visu eCall pakalpojuma un vērtību ķēdes dalībnieku apņēmība un kopīgs darbs pie vienotas un koordinētas ieviešanas un atbalstošu uzņēmējdarbības plānu izstrādes. Šādiem koordinētiem ieviešanas un uzņēmējdarbības plāniem jāietver optimizēti tehniskie risinājumi, kvalitātes standarti, saskaņoti termiņi, kad infrastruktūrai jābūt gatavai apstrādāt no transportlīdzekļa raidītu ārkārtas izsaukumu. Tāpat tiem jāietver šādu sistēmu un infrastruktūras pielāgojumu izstrādei, izveidei un darbībai nepieciešamās sākotnējās investīcijas, finanšu modelis investīciju un pakalpojumu izmaksu finansēšanai un finansētājs, iespēja radīt fiskālos un finansiālos stimulus, saistīto nozares partneru ieguvumi un ietaupījumi un citi aspekti. Saistītos nozares partnerus, kam ir vislielākā ietekme uz Eiropas risinājuma īstenošanu, var iedalīt divās lielās grupās: partneri, kas tieši veido eCall pakalpojuma ķēdi (2.1. - 2.4.), un pārējie partneri (2.5. - 2.8.),kuru ieguldījums procesā un tā paātrināšanā ir vērā ņemams. Lai sasniegtu vispārējos mērķus, abām grupām ir jāsadarbojas, un tām jābūt pārstāvētām Eiropas Koordinācijas platformā. 2.1. Dalībvalstis Dalībvalstis, kas paraksta šo SM, jo īpaši iestādes, kuras ir atbildīgas par ārkārtas izsaukumu pakalpojumu un ar to saistīto finansējumu - t. i., civilās aizsardzības iestādes, Iekšlietu ministrija un Finanšu ministrija - piekrīt sekmēt dalībvalstis vajadzībām atbilstīgu ieviešanas plānu izstrādi un apstiprināšanu, kas atbilst 1.2. punktā un B pielikumā izklāstītajiem viseiropas eCall principiem. Dalībvalstīs, kurās ir viens vai vairāki pakalpojumu sniedzēji, kas pilda dienesta 112 ārkārtas izsaukumu centrāles uzdevumus, šis SM paredz īpašas prasības. Dalībvalstij pēc šī SM parakstīšanas jānodrošina, lai pakalpojumu sniedzēji, kas ārkārtas izsaukumu centrāles uzdevumus pilda dalībvalsts kontrolē, saņem atļauju sniegt transportlīdzeklī iebūvētā eCall pakalpojumus. Nolīgumā starp dalībvalsti un pakalpojuma sniedzēju jāiekļauj transportlīdzeklī iebūvēta eCall pakalpojuma ieviešanas un darbības specifikācija, finansēšana un grafiks. 2.3. Sakaru uzņēmumiSakaru uzņēmumi, kas paraksta šo SM, piekrīt sekmēt tādu izpildāmu ieviešanas un uzņēmējdarbības plānu izstrādi un apstiprināšanu, kas atbilst 1.2. punktā un B pielikumā izklāstītajiem viseiropas eCall principiem. 2.4. Transportlīdzekļu ražotājiTransportlīdzekļu ražotāji, kas paraksta šo SM, piekrīt sekmēt tādu izpildāmu ieviešanas un uzņēmējdarbības plānu izstrādi un apstiprināšanu, kas atbilst 1.2. punktā un B pielikumā izklāstītajiem viseiropas eCall principiem. 2.4 Pakalpojumu sniedzēji, kas ārkārtas izsaukumu centrāles uzdevumus pilda valsts struktūras kontrolēPrivāti pakalpojumu sniedzēji, kas ārkārtas izsaukumu centrāles uzdevumus pilda valsts struktūras kontrolē, parakstot šo SM, piekrīt sekmēt tādu izpildāmu ieviešanas un uzņēmējdarbības plānu izstrādi un apstiprināšanu, kas atbilst 1.2. punktā un B pielikumā izklāstītajiem eCall principiem. Papildus neaizstājamām pusēm, kas veido eCall pakalpojuma ķēdi, vērtību ķēdē svarīgi ir arī citi tās dalībnieki, kam ir nozīmīga loma, atbalstot un paātrinot sistēmas ieviešanu tirgū, piemēram, nodrošinot īpašu atbalstu uzņēmējdarbības un ieviešanas plānošanas posmā un/vai sekmējot vispārējā uzņēmējdarbības un palīdzības plāna izstrādi. Minētie dalībnieki ir: 2.5. apdrošināšanas aģentūras, 2.6. automobiļu klubi, pakalpojumu sniedzēji un citas struktūras, kas orientētas uz galalietotājiem; 2.7. Eiropas Komisijas Informācijas sabiedrības ģenerāldirektorāts, Transporta ģenerāldirektorāts, Vides ģenerāldirektorāts; 2.8. pārējie nozares partneri (aprīkojuma ražotāji, atrašanās vietas noteikšanas tehnoloģijas nodrošinātāji, remonta nozare u. c.) 3. Rīcība Šī SM parakstītājas puses piekrīt aktīvi sekmēt tādu izpildāmu ieviešanas un uzņēmējdarbības plānu izstrādi un apstiprināšanu, kas atbilst 1.2. punktā un B pielikumā izklāstītajiem eCall principiem. Šī SM parakstītājas puses pirmos 12 mēnešus pēc SM parakstīšanas, kam paredzēts notikt 2004. gada pirmajā pusē, izveido vispārējo Eiropas Darba plānu un iesniedz savus ieteikumus lēmumam. Lai sasniegtu mērķus, visas SM parakstītājas puses ieceļ vismaz vienu ekspertu, kas piedalās eCall ieviešanas grupā. Pārstāvjiem ir jābūt pilnvarotiem pieņemt nepieciešamos lēmumus. 4. Process 4.1. Eiropas koordinācija Lai šī SM parakstītājas puses, pulcējot visus saistītos nozares partnerus, koordinētu savu darbību, tās sazinās, izmantojot Eiropas Koordinācijas platformu. Ja var nodrošināt pietiekamu finansējumu, koordinācijas platforma ietvers pētījumu par Eiropas mēroga vadlīniju izstrādes un ieviešanas pamatizmaksām. Eiropas Komisija ir piemērota iestāde, kas var norādīt, kura platforma jāizmanto Eiropas koordinācijai. Šobrīd piemērota platforma ir eCall ieviešanas grupa e-drošības forumā, taču turpmākajos gados koordinēšana var iegūt citu apveidu, lai atbalstītu ieviesējus un uzraudzītu ieviešanas virzību visā Eiropā. Tomēr šādai koordinēšanai arī turpmāk jānotiek e-drošības foruma aizgādnībā. 4.2. Saprašanās memoranda statuss Šajā SM apkopots dažādo SM parakstītāju pušu pašreizējais nodoms. Tas veido pamatu katras puses rīcībai saskaņā ar to attiecīgajiem uzdevumiem. Tomēr nekas no šajā SM minētā neuzliek juridiskas saistības vienai pusei pret citu pusi. Šis SM arī neietekmē nevienas puses tiesības (tostarp intelektuālā īpašuma tiesības) uz to materiāliem vai pakalpojumiem, kas nodrošināti transportlīdzeklī iebūvētā eCall ķēdes ietvaros. Ar šo SM atzīst, ka visas puses uzņemas savus riskus un izmaksas, kas rodas saistībā ar transportlīdzeklī iebūvēta eCall iniciatīvas nodrošināšanu, īstenošanu un vadīšanu. 4.3. SM pārskatīšana Lai šis SM nodrošinātu efektīvu sadarbības programmu, tajā aktīvi jāpiedalās visām iesaistītajām pusēm. Kad tas būs nepieciešams, tiks izskatīta procesa virzība saistībā ar ieviešanas un uzņēmējdarbības plānošanu, ko veic visas iesaistītās puses. Tomēr pirmā izskatīšana jāveic ne vēlāk kā 12 mēnešus pēc SM parakstīšanas. Kad tas būs nepieciešams, Puses izskatīs nepieciešamību veikt uzlabojumus savā sadarbībā, kā arī izteiks un ieviesīs piemērotus priekšlikumus šī SM pārveidošanai vai izbeigšanai. Eiropas saprašanās memorands par
transportlīdzeklī iebūvētu eCall
|
Pārstāvis no |
||||||||||||
(Lūdzu, atzīmējiet) |
Dalībvalsts |
Sakaru uzņēmums |
Transportlīdzekļu ražotājs |
Pakalpojumu sniedzējs, kas ārkārtas izsaukumu centrāles uzdevumus pilda valsts struktūras kontrolē |
||||||||
Apdrošināšanas
aģentūra/ |
Automobiļu klubs |
Pakalpojumu sniedzējs |
Saistītais nozares partneris |
|||||||||
Cits |
||||||||||||
Nosaukums |
||||||||||||
Statuss |
||||||||||||
Organizācija |
||||||||||||
Kontaktadrese |
||||||||||||
Paraksts |
||||||||||||
Datums |
C(2003) 2657 galīgā redakcija
KOMISIJAS 2003. GADA 25. JŪLIJA REKOMENDĀCIJA par informācijas, kas attiecas uz zvanītāja atrašanās vietas noteikšanu, apstrādi elektronisko sakaru tīklos, lai neatliekamās palīdzības dienesti varētu precīzi noteikt vietu, no kuras pienāk zvans
COM(2003) 542 galīgā redakcija:
KOMISIJAS PAZIŅOJUMS PADOMEI UN EIROPAS PARLAMENTAM "Informācijas un sakaru tehnoloģijas drošiem un intelektiskiem transportlīdzekļiem"
Universālā pakalpojuma direktīva
(http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:2002:108:0051:01:LV:HTML)
CGALIES nobeiguma ziņojums
(ec.europa.eu/environment/civil/pdfdocs/cgaliesfinalreportv1_0.pdf)
ETZC ziņojums
Transporta drošība Eiropas Savienībā - statistikas pārskats 2003 (2001. gada statistika) ISBN: 90-76024-154
Minimālais datu kopums
Puses vienojas par šādu minimālo datu kopumu, kas - ja no transportlīdzekļa sistēmas raidīts manuāls vai automātisks ārkārtas izsaukums - tieši no transportlīdzekļa jānosūta ārkārtas izsaukumu centrālei vai privātiem pakalpojumu sniedzējiem, ārkārtas izsaukumu centrāles uzdevumus pilda valsts struktūras kontrolē.
Obligāti norādāmā informācija
• Laika zīmogs
• Precīza atrašanās vieta
• Transportlīdzekļa identifikators
• Pakalpojuma sniedzēja identifikators
• eCall kvalifikators (vismaz norāde par to, vai eCall izsaukums ir veikts manuāli vai automātiski)
Table of Contents
Memorandum of Understanding
Signatory pages
Annex A - Relevant European Resolutions, Conclusions and Guidelines
Annex B - The in-vehicle eCall minimum set of data
European Memorandum of Understanding for Realisation of Interoperable In-Vehicle eCall
The purpose of this European Memorandum of Understanding (MoU) is to secure the realisation of an interoperable in-vehicle emergency call service (eCall) supplied, introduced and operated across Europe. This MoU does not represent a legally binding agreement; rather, it is an expression of the individual and collective commitment of the signatories to work in partnership in order to realise a shared objective to the benefit of everyone.
1. Preamble
1.1 Rationale
The introduction and use of in-vehicle eCall for deployment of emergency assistance will save lives and reduce social burden by improving the notification of road accidents and speeding up emergency service response. There is an urgent need for a European solution in order to contribute to a reduction of the 39,2001 people killed, 3.3 million casualties and annual costs in relation to traffic accidents of more than 180 billion Euro. This is why the European Commission-led eSafety Forum adopted eCall as the highest priority amongst the eSafety measures contained in the recent eSafety Communication2.
1.2 Definition of In-vehicle eCall
The in-vehicle eCall is an emergency call generated either manually by vehicle occupants or automatically via activation of in-vehicle sensors. When activated, the in-vehicle eCall system will establish a voice connection directly with the relevant PSAP (Public Safety Answering Point), this being either a public or a private eCall centre operating under the regulation and/or authorisation of a public body. At the same time, a minimum set of incident data (MDS)3 will be sent to the eCall operator receiving the voice call.
1.3 Framework
This MoU creates a framework for the introduction of in-vehicle emergency call at all levels in the emergency call chain - including the public sector, the private sector and/or through public-private partnerships. The aim of this MoU is to encourage co-operation between the vehicle makers, Telecom Operators, the EC and the Member States (in particular the emergency agencies, the public PSAPs and the private PSAPs operating under the regulation of a public body) together with other relevant parties such as the insurance industry, automobile clubs and other relevant industrial partners.
1 ETSC report on Transport Safety Performance in the EU - A statistical overview 2003 (2001 statistics)
2 COM(2003) 542 final: COMMUNICATION FROM THE COMMISSION TO THE COUNCIL AND THE EUROPEAN PARLIAMENT "Information and Communications Technologies for Safe and Intelligent Vehicles"
3 See Annex B
2. Involved Parties
Moving forward with implementation of in-vehicle eCall requires parallel commitment and joint effort to work on common, co-ordinated implementation and supporting business plans from all Parties constituting the basic eCall service and value chain.
Such co-ordinated roll-out and business plans need to include optimised technical solutions, quality standards, co-ordinated target dates when emergency calls from in-vehicle systems can be handled by the infrastructure, the incremental investments needed to develop, produce and operate such systems and infrastructure adaptations, a financial model how investments and service costs could be financed and by whom, the possibility of fiscal and financial incentives, the benefits and savings by stakeholder group, etc.
The relevant stakeholder groups with the highest impact on the realisation of a European solution can be divided into two major groups: The Parties directly forming the eCall service chain (2.1 - 2.4) and the other Parties (2.5 - 2.8), which are essential contributors and accelerators of the process. Both groups need to work together to achieve the overall objectives and should be represented in the European Coordination Platform.
2.1 Member States
Member States signing this MoU and in particular those authorities in charge of emergency call services and related finance - e.g. civil protection authorities, Ministry of Interior and Ministry of Finance - agree to contribute to the development and agreement of country specific implementation plans conforming to the principles for pan-European eCall as defined in 1.2 and Annex B. For Member States having one or more Service Providers acting as PSAPs for the 112 services, this MoU requires a special handling. The Member State should, after signing this MoU, ensure that the Service Providers who are operating as PSAPs under their regulation gets a commission to handle in-vehicle eCall services. The agreement between the Member State and the Service Provider should include specification, financing and time plan of the in-vehicle eCall service implementation and operations.
2.3 Telecom operators
Telecom Operators signing this MoU agree to contribute to the development and agreement of feasible implementation and business plans conforming to the principles for pan-European eCall as defined in 1.2 and Annex B.
2.4 Vehicle Manufacturers
Vehicle Manufacturers signing this MoU agree to contribute to the development and agreement of feasible implementation and business plans conforming to the principles for pan-European eCall as defined in 1.2 and Annex B.
2.4 Service Providers operating as PSAPs under the regulation of a public body
Private Service Providers who are operating as PSAPs under the regulation of a public body signing this MoU agree to contribute to the development and agreement of implementation and business plans conforming to the principles for pan-European eCall as defined in Para 1.2 and Annex B.
In addition to the essential Parties constituting the eCall service chain, other players are an important part of the value chain and have an important role in supporting and accelerating market take up e.g. through specific support in the business and implementation planning phase and/or contributing to the overall business and outreach plan. These players have been identified as follows:
2.5 Insurance companies
2.6 Automobile clubs, service providers and other end user focused entities
2.7 European Commission DG Information Society, DG Transport, DG Environment
2.8 Related Industrial partners (equipment manufactures, location technology providers, repair industry etc.)
3. Act
The Parties signing this MoU will actively contribute to the development and agreement of feasible implementation and business plans conforming to the principles for pan-European eCall as defined in 1.2 and Annex B.
The Parties signing this MoU will - within the first 12 months following the signature of this MoU, which is targeted to take place within the first half of 2004 - define an overall European work plan and present their recommendation for decision.
To achieve the objectives each party signing the MoU will delegate minimum one expert as a member to the Driving Group on eCall. The representative should be empowered to take necessary decisions.
4. Process
4.1 European Co-ordination
The Parties signing this MoU will interact through a European Co-ordination Platform to coordinate their activities by bringing together all relevant stakeholders. Provided sufficient funds can be made available, the co-ordination platform will include studies on the economics underlying the introduction and the drafting of a road map at European level.
The European Commission is the appropriate body to determine the platform to be used for this European Co-ordination. Currently the Driving Group on eCall within the eSafety Forum is the appropriate platform, but the co-ordination may take another form in subsequent years to support implementers and monitor progress of implementation across Europe. However, such coordination should continue to be under the auspices of the eSafety Forum.
4.2 Status of the Memorandum of Understanding
This MoU summarises the current intentions of the different Parties signing this MoU. It will form the basis for action by each of the Parties according to their respective roles. However, nothing in this MoU legally obliges any Party to any other Party. Also, this MoU does not affect the rights (including intellectual property rights) of any Party to material or services supplied by them as part of the in-vehicle eCall chain. This MoU recognises that all Parties carry their own risks and costs in providing, carrying and handling the in-vehicle eCall initiative.
4.3 Review of this MoU
For this MoU to provide an effective framework for co-operation active participation of all sectors concerned is required. Progress on implementation and business planning by all Parties concerned will be reviewed when appropriate. However, first review should take place not later than after 12 months following the signature of the MoU. When appropriate the Parties, will consider the need for improvements in their co-operation and make and introduce suitable proposals for modification or termination to this MoU.
Representative from | ||||||||||||
(Please tick) |
Member State |
Telecom Operator |
Vehicle manufacturer |
Service Provider operating as PSAP under the regulation of a public body |
||||||||
Insurance Company/Organisation |
Automobile Club |
Service Provider |
Related Industrial Party |
|||||||||
Other |
||||||||||||
Name | ||||||||||||
Status | ||||||||||||
Organisation | ||||||||||||
Contact Address | ||||||||||||
Signature | ||||||||||||
Date |
C(2003) 2657 final
COMMISSION RECOMMENDATION of 25/07/2003 on the processing of caller location information in electronic communication networks for the purpose of location-enhanced emergency call services
COM(2003) 542 final:
COMMUNICATION FROM THE COMMISSION TO THE COUNCIL AND THE EUROPEAN PARLIAMENT "Information and Communications Technologies for Safe and Intelligent Vehicles"
Universal Service Directive
(http://europa.eu.int/eur-lex/en/archive/2002/l_10820020424en.html)
Final CGALIES report
(http://europa.eu.int/comm/environment/civil/index.htm)
ETSC report
Transport Safety Performance in the EU - A statistical overview 2003 (2001 statistics) ISBN: 90-76024-154
Minimum Data Set
The parties agree to the following minimum data set that have to be sent directly from the vehicle to the public PSAPs or the private service providers operating as PSAPs under the regulation of a public body, in case of a manual or automatic emergency call initiated from the in-vehicle system.
Mandatory to be included:
Time stamp
Precise Location
D Vehicle identification
Service Provider Identifier
E-call qualifier (as a minimum a indication stating if the eCall has been manually or automatically initiated)