Aptauja ilgs līdz 23. oktobrim.
Tiesību akts ir zaudējis spēku.
Skatīt Ministru kabineta 2014. gada 23. decembra noteikumus Nr. 824 "Gaisa kuģu akrobātisko lidojumu veikšanas kārtība". Ministru kabineta noteikumi Nr.306
Rīgā 2009.gada 7.aprīlī (prot. Nr.23 17.§) Gaisa kuģu akrobātisko lidojumu veikšanas kārtība
Izdoti saskaņā ar likuma “Par aviāciju” 40.panta otro daļu
1. Noteikumi nosaka gaisa kuģu akrobātisko lidojumu veikšanas kārtību, kā arī akrobātisko lidojumu atļaujas izsniegšanas kārtību. 2. Akrobātiskais lidojums ir tāds lidojums, kura laikā pilots ar iepriekšēju nodomu veic manevrus ar gaisa kuģi neparastā telpiskajā stāvoklī un ar neparastām ātruma izmaiņām. 3. Akrobātiskos lidojumus drīkst veikt persona, kurai ir: 3.1. Latvijas Republikā izsniegta vai atzīta citas valsts kompetentās iestādes izsniegta gaisa kuģa pilota apliecība ar tādu gaisa kuģa klases vai tipa kvalifikācijas atzīmi, kas atbilst gaisa kuģim, ar kuru tiks veikti akrobātiskie lidojumi; 3.2. Latvijas Republikā izsniegts vai atzīts citas valsts kompetentās iestādes izsniegts pilota kvalifikācijas apstiprinājums akrobātisko lidojumu veikšanai; 3.3. veselības apliecība atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē veselības prasības civilajā aviācijā; 3.4. valsts akciju sabiedrības “Latvijas gaisa satiksme” (turpmāk – Latvijas gaisa satiksme) izsniegts apstiprinājums akrobātiskā lidojuma veikšanai. 4. Akrobātiskos lidojumus veic akrobātisko lidojumu zonā (turpmāk – zona). Zonu izveido normatīvajos aktos par Latvijas Republikas gaisa telpas struktūru un tās mainīšanas kārtību noteiktajā kārtībā, ņemot vērā šādus nosacījumus: 4.1. zonas apakšējā robeža nav zemāka par 150 metriem (500 pēdām) no zemes virsmas, ja zona ir izvietota ārpus lidlauka; 4.2. zonas apakšējā robeža ir zemes virsma, ja zona ir izvietota virs lidlauka; 4.3. zona neatrodas virs valsts nozīmes stratēģiskiem objektiem, pilsētām, ciemiem un publisku pasākumu norises vietām; 4.4. zonas robežas piesaista vizuāliem orientieriem tā, lai gaisa kuģa pilotam tās ir nosakāmas lidojuma laikā; 4.5. zonā vai tās tuvumā atrodas piemērota teritorija, lai varētu veikt avārijas nosēšanos. 5. Akrobātiskos lidojumus veic ar gaisa kuģiem, kas ir sertificēti attiecīgo akrobātisko lidojumu veikšanai un atbilst konkrētā gaisa kuģa lidojumu ekspluatācijas rokasgrāmatas un pilota kvalifikācijas apstiprinājuma nosacījumiem, kā arī ir aprīkoti ar “Mode C” tipa atbildētāju un radiostaciju. 6. Akrobātiskie lidojumi ir atļauti, ja attālums no gaisa kuģa līdz mākoņiem ir lielāks vai vienāds ar šo noteikumu pielikumā noteikto attālumu. 7. Aizliegts veikt akrobātiskos lidojumus: 7.1. kas neatbilst pilota kvalifikācijai; 7.2. zemāk par pilota kvalifikācijai atbilstošo minimālo pieļaujamo augstumu; 7.3. laikposmā no saulrieta līdz saullēktam; 7.4. ārpus zonas; 7.5. ja saņemta gaisa satiksmes vadības dispečera komanda pārtraukt akrobātiskos lidojumus; 7.6. bez radiosakariem ar gaisa satiksmes vadības dispečeru un ar izslēgtu vai bojātu “Mode C” tipa atbildētāju. 8. Zonā drīkst atrasties un veikt akrobātiskos lidojumus tikai viens gaisa kuģis, izņemot gadījumus, ja tiek veikti akrobātiskie lidojumi grupā. 9. Pirms plānotā akrobātiskā lidojuma ne vēlāk kā līdz iepriekšējās dienas pulksten 10.30 pēc koordinētā pasaules laika (UTC) gaisa kuģa kapteinis Latvijas gaisa satiksmei iesniedz iesniegumu akrobātiskā lidojuma veikšanai, norādot izmantojamās zonas numuru, lidojuma augstumu, uzsākšanas laiku un ilgumu, kā arī izmantojamā gaisa kuģa tipu. 10. Latvijas gaisa satiksme triju stundu laikā pēc šo noteikumu 9.punktā minētā iesnieguma saņemšanas informē gaisa kuģa kapteini par iesniegumā minētā akrobātiskā lidojuma apstiprināšanu vai atteikumu. Akrobātisko lidojumu atsaka, ja tas var radīt draudus civilās aviācijas drošībai vai drošumam. 11. Ne vēlāk kā 30 minūtes pirms apstiprinātā akrobātiskā lidojuma sākuma gaisa kuģa kapteinis iesniedz Latvijas gaisa satiksmei lidojuma plānu, kas sastādīts atbilstoši 1944.gada 7.decembra Konvencijas par starptautisko civilo aviāciju 2.pielikuma prasībām. Latvijas gaisa satiksmei ir tiesības apstiprināto akrobātisko lidojumu pārcelt uz citu laiku vai aizliegt, ja akrobātiskais lidojums var radīt draudus civilās aviācijas drošībai vai drošumam. 12. Informējot Latvijas gaisa satiksmi saskaņā ar šo noteikumu 9. un 11.punktu, gaisa kuģa kapteinis izmanto tādus saziņas veidus un sakaru līdzekļus, kuri nodrošina, ka informācija adresātu sasniedz attiecīgi šo noteikumu 9. un 11.punktā noteiktajos termiņos. 13. Ja Latvijas gaisa satiksmes vadības dispečera atbildības rajonā atrodas vairākas zonas, vienlaikus akrobātisko lidojumu atļauj veikt tikai vienā zonā. 14. Veicot akrobātisko lidojumu zonā, kas atrodas kontrolējamā gaisa telpā, gaisa kuģa kapteinis: 14.1. pēc gaisa kuģa pacelšanās, tam sasniedzot 300 metru (1000 pēdu) augstumu, paziņo Latvijas gaisa satiksmes vadības dispečeram par gatavību uzsākt akrobātisko lidojumu un lidojuma veikšanai nepieciešamo laiku; 14.2. pēc Latvijas gaisa satiksmes vadības dispečera atļaujas saņemšanas ielido zonā un uzsāk akrobātisko lidojumu; 14.3. akrobātiskā lidojuma laikā uztur nepārtrauktus radiosakarus ar Latvijas gaisa satiksmes vadības dispečeru un izpilda dispečera norādījumus; 14.4. beidzot akrobātisko lidojumu, paziņo par to Latvijas gaisa satiksmes vadības dispečeram un izpilda dispečera norādījumus; 14.5. paziņo Latvijas gaisa satiksmei par lidojumu plāna slēgšanu. 15. Ja zonā, kas atrodas kontrolējamā gaisa telpā, veic akrobātisko lidojumu, Latvijas gaisa satiksmes vadības dispečers nodrošina, ka gaisa kuģi, kas nav iesaistīti akrobātiskajā lidojumā: 15.1. lido ne tuvāk kā 9260 metru (piecas jūras jūdzes) horizontālajā plaknē no zonas robežas; 15.2. lido ne tuvāk kā 300 metru (1000 pēdas) vertikālajā plaknē no zonas augšējās robežas; 15.3. nešķērso zonas apakšējo robežu. 16. Gaisa kuģa kapteinis, beidzot akrobātisko lidojumu zonā, kas atrodas nekontrolējamā gaisa telpā, paziņo Latvijas gaisa satiksmei par lidojumu plāna slēgšanu. 17. Latvijas gaisa satiksmei ir tiesības pieprasīt akrobātiskā lidojuma pārtraukšanu, ja tas apdraud gaisa kuģu lidojumu drošību. Gaisa kuģa kapteinis nekavējoties izpilda Latvijas gaisa satiksmes vadības dispečera pieprasījumu. 18. Latvijas gaisa satiksme: 18.1. zonu, kas atrodas nekontrolējamā gaisa telpā, aktivizē lidojumu plānā norādītajā laikā un deaktivizē pēc gaisa kuģa kapteiņa paziņojuma par lidojumu plāna slēgšanu; 18.2. zonu, kas atrodas kontrolējamā gaisa telpā, aktivizē pēc gaisa kuģa kapteiņa paziņojuma par gatavību uzsākt akrobātisko lidojumu, ja gaisa satiksmes vadības dispečers devis atļauju uzsākt akrobātisko lidojumu, un deaktivizē pēc gaisa kuģa kapteiņa paziņojuma par akrobātiskā lidojuma beigšanu vai pēc gaisa satiksmes vadības dispečera komandas gaisa kuģa kapteinim pārtraukt akrobātisko lidojumu. 19. Atzīt par spēku zaudējušiem Ministru kabineta 2008.gada 5.februāra noteikumus Nr.62 “Gaisa kuģu akrobātisko lidojumu veikšanas un gaisa kuģu akrobātisko lidojumu atļaujas izsniegšanas kārtība” (Latvijas Vēstnesis, 2008, 22.nr.). Ministru prezidents, bērnu, ģimenes un sabiedrības integrācijas lietu ministrs V.Dombrovskis
Satiksmes ministra vietā – vides ministrs R.Vējonis
Satiksmes ministra vietā – vides ministrs R.Vējonis
|
Tiesību akta pase
Nosaukums: Gaisa kuģu akrobātisko lidojumu veikšanas kārtība
Statuss:
Zaudējis spēku
Satura rādītājs
Saistītie dokumenti
|